Oei als ik het woordje 'dan' had toegevoegd was het misschien duidelijker. Of misschien ook niet.quote:Op maandag 12 september 2022 14:06 schreef Sked het volgende:
[..]
Je moet het nog zien maar hebt het wel over poging tot doodslag?
Dat hangt er vanaf wat er daadwerkelijk gegooid is en in hoeverre dat bedreigend is voor de auto of de coureur. Er wordt wel vaker rommel meegepakt en dan spreken we toch ook niet over een levensbedreigende situatie?quote:Op maandag 12 september 2022 14:14 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Oei als ik het woordje 'dan' had toegevoegd was het misschien duidelijker. Of misschien ook niet.
Als, als iemand iets naar een rijdende F1 auto gooit, hoe zou jij dat willen kwantificeren?
Je ziet toch zichtbare schade die zou zijn veroorzaakt door iets van buitenaf? Als dat überhaupt veroorzaakt is door iets van buitenaf kunnen we redelijk snel concluderen dat het iets hards was en geen papieren tissue of veertje....?quote:Op maandag 12 september 2022 14:18 schreef Sked het volgende:
[..]
Dat hangt er vanaf wat er daadwerkelijk gegooid is en in hoeverre dat bedreigend is voor de auto of de coureur. Er wordt wel vaker rommel meegepakt en dan spreken we toch ook niet over een levensbedreigende situatie?
Natuurlijk begrijp ik dat, het gaat me alleen om hoe gevaarlijk we iets beschouwen. Als er wat gegooid wordt door iemand naar een coureur dat gevaarlijk zou kunnen zijn hoef je daar wat mij betreft zeker niet mild voor te straffen.quote:Op maandag 12 september 2022 14:24 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Je ziet toch zichtbare schade die zou zijn veroorzaakt door iets van buitenaf? Als dat überhaupt veroorzaakt is door iets van buitenaf kunnen we redelijk snel concluderen dat het iets hards was en geen papieren tissue of veertje....?
Daarnaast wordt er natuurlijk onderscheid gemaakt tussen een toevalligheid en iets bewust doen. Elke straatauto kan een sterretje in de ruit oplopen alleen als iemand vanaf een viaduct hetzelfde steentje bewust gooit dan komt die persoon daar niet zonder consequenties mee weg. Dat begrijp jij ook wel
Ze rijden de overzeese races met andere chassis, motoren, versnellingsbakken en dergelijke?quote:Op maandag 12 september 2022 12:52 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nee, inderdaad.
Ze hebben als het goed is 2 soorten sets ook, een for the road en een for the flight. Met de kern spullen die wel overal dezelfde zijn. Hoe duidelijk wil je het hebben als de pers na de race over het paddock loopt en je kan de afbraak zien.
Dat betekend dat de for the flight spullen voor Singapore ook al in SIN kunnen zijn ruim van te voren.
Het lijken er nu veel meer te zijn dan vorig jaar maar dat zal dan toch aan Abu Dhabi liggenquote:Op maandag 12 september 2022 13:53 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Nou..nee
De Hamilton zijde is altijd zuur gebleven.
Abu Dhabi en het feit dat Mercedes dit jaar geen auto heeft gemaakt waarmee Lewis snel de 'zaken weer recht kon zetten'. Daardoor is de woede/zuurheid gedurende dit jaar alleen maar toegenomen. Ze voelen ook wel dat het steeds onwaarschijnlijker wordt dat hij die 8ste nog binnensleept. Daarom krijgt Russell het nu ook zo voor z'n kiezen, want zelfs al heeft Mercedes volgend jaar wel de snelste auto, dan kan die vervelende George wel eens in de weg gaan zitten. En daar bovenop komt dan nog de boosheid dat Hamilton z'n streak van minstens 1 gewonnen wedstrijd per seizoen dit jaar waarschijnlijk gaat breken. Allemaal heel erg onverteerbaar.quote:Op maandag 12 september 2022 14:50 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Het lijken er nu veel meer te zijn dan vorig jaar maar dat zal dan toch aan Abu Dhabi liggen
Kom eens uit je tunnel. Je staart je blind op de problemen en vergeet dat je ook makkelijk alle zooi per vliegtuigkrat naar Duitsland kan brengen. Waar een wil is is een weg, zeker in de F1.quote:Op maandag 12 september 2022 14:33 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Ze rijden de overzeese races met andere chassis, motoren, versnellingsbakken en dergelijke?
Die moeten overgeladen worden van de containers voor de trucks naar de containers voor de vliegtuigen wat ze normaal gesproken in de fabriek doen.
Daarom hebben ze minimaal twee weken tussen een Europese race (waar ze met trucks naar toe gaan) en een overzeese race (waarvoor ze vliegtuigen gebruiken).
Ik quote mezelf maar eens even.quote:Op maandag 12 september 2022 00:57 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk niet wat ik bedoel. De Vries is niet eens de formele reservecoureur van Williams. Dat is Jack Aitken. De Vries was nu aanwezig en kon makkelijk op het laatste moment invallen, maar als ruim van tevoren duidelijk is dat Albon de volgende keer ook niet kan rijden, zouden ze dan Aitken niet laten komen?
Dat klopt, dat kan inderdaad en heb ik ook nooit ontkend. Alleen zijn de teams daar blijkbaar niet voor te porren (vooral omdat er financieel weinig mee te winnen valt, als ik de reacties lees).quote:Op maandag 12 september 2022 15:06 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Kom eens uit je tunnel. Je staart je blind op de problemen en vergeet dat je ook makkelijk alle zooi per vliegtuigkrat naar Duitsland kan brengen. Waar een wil is is een weg, zeker in de F1.
Ik weet niet wat die Aitken in zijn contract heeft staan, maar zowel PR-technisch als kwalitatief lijkt het me een logische keuze om de Vries opnieuw te laten rijden.quote:Op maandag 12 september 2022 15:08 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Ik quote mezelf maar eens even.
Weet iemand hoe dit zit? Als Albon bij de volgende race nog niet kan rijden, zit De Vries dan weer in de auto? Of is het waarschijnlijker dat ze dan Aitken vragen?
Oh, ik ookquote:Op maandag 12 september 2022 15:15 schreef Jane het volgende:
Ja, ik heb het opgezocht, want ik was totaal vergeten dat hij al een keer een GP gereden had )
ik denk niet dat het erger geworden is, het valt misschien wat meer opquote:Op maandag 12 september 2022 15:02 schreef Jane het volgende:
[..]
Abu Dhabi en het feit dat Mercedes dit jaar geen auto heeft gemaakt waarmee Lewis snel de 'zaken weer recht kon zetten'. Daardoor is de woede/zuurheid gedurende dit jaar alleen maar toegenomen. Ze voelen ook wel dat het steeds onwaarschijnlijker wordt dat hij die 8ste nog binnensleept. Daarom krijgt Russell het nu ook zo voor z'n kiezen, want zelfs al heeft Mercedes volgend jaar wel de snelste auto, dan kan die vervelende George wel eens in de weg gaan zitten. En daar bovenop komt dan nog de boosheid dat Hamilton z'n streak van minstens 1 gewonnen wedstrijd per seizoen dit jaar waarschijnlijk gaat breken. Allemaal heel erg onverteerbaar.
Ja, hij crashte toen waardoor er wat debris op de baan kwam waardoor George waarschijnlijk lek reed volgens mij...quote:Op maandag 12 september 2022 15:15 schreef Jane het volgende:
Aitken deed het in 2020 iig niet geweldig toen hij inviel voor Russell (die in de Mercedes zat), dus wat dat betreft zou de Vries een logischer keuze zijn.
(Ja, ik heb het opgezocht, want ik was totaal vergeten dat hij al een keer een GP gereden had)
Aitken, als hij beschikbaar is, want hij is de reserve coureur.quote:Op maandag 12 september 2022 15:08 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Ik quote mezelf maar eens even.
Weet iemand hoe dit zit? Als Albon bij de volgende race nog niet kan rijden, zit De Vries dan weer in de auto? Of is het waarschijnlijker dat ze dan Aitken vragen?
Tja, ik kan het natuurlijk niet bewijzen, maar ik vermoed toch dat het allemaal wat minder zuur voor ze had geweest als Hamilton dit jaar weer fier aan de leiding van het klassement had gestaan.quote:Op maandag 12 september 2022 15:21 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik denk niet dat het erger geworden is, het valt misschien wat meer op
we zullen het nooit weten inderdaad maar net als met de wappies op twitter die enorm schreeuwden en dat eigenlijk nog doen zijn die fanboys and girls een kleine minderheid en ook anoniem, dan is het wat makkelijker schelden etc.quote:Op maandag 12 september 2022 15:36 schreef Jane het volgende:
[..]
Tja, ik kan het natuurlijk niet bewijzen, maar ik vermoed toch dat het allemaal wat minder zuur voor ze had geweest als Hamilton dit jaar weer fier aan de leiding van het klassement had gestaan.
Btw, over toxische LH-fans gesproken... Deze is weer hilarisch
Nee, zelfde auto's en aandrijving. Van die aandrijving en bepaalde andere onderdelen heb je een pool van, remember. Gaat om de rest van de stuff. Motorhomes in Europa zijn bijvoorbeeld groter dan die van on the fly. Ook de inboedel van de pitboxen. Dan zijn verschillende sets.quote:
Containers voor de vliegtuigen kunnen ook in de trucks. Daar zijn vliegtuigcontainers en platen (zogenoemde ULD's of Unit Load Devices) voor gemaakt.quote:Die moeten overgeladen worden van de containers voor de trucks naar de containers voor de vliegtuigen wat ze normaal gesproken in de fabriek doen.
Maakt niet zo veel uit hoeveel tijd er tussen zit hoor. De logistieke operatie er achter planned alles en zorgt er wel voor dat de juiste shit op de juiste plaats staat op het juiste tijdstipje. DHL opereert 2 freighters op het moment om het hele circus de wereld rond te sturen.quote:Daarom hebben ze minimaal twee weken tussen een Europese race (waar ze met trucks naar toe gaan) en een overzeese race (waarvoor ze vliegtuigen gebruiken).
Volkomen absurd voor een sport met wereldwijd maar 20 deelnemers, als je erover nadenkt.quote:Op maandag 12 september 2022 15:44 schreef Red_85 het volgende:
Maakt niet zo veel uit hoeveel tijd er tussen zit hoor. De logistieke operatie er achter planned alles en zorgt er wel voor dat de juiste shit op de juiste plaats staat op het juiste tijdstipje. DHL opereert 2 freighters op het moment om het hele circus de wereld rond te sturen.
Dat snap ik. Het ging me vooral om het racespul en niet zozeer de motorhomes en dergelijke. Dat racespul moet wel van het ene circuit naar het andere.quote:Op maandag 12 september 2022 15:44 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nee, zelfde auto's en aandrijving. Van die aandrijving en bepaalde andere onderdelen heb je een pool van, remember. Gaat om de rest van de stuff. Motorhomes in Europa zijn bijvoorbeeld groter dan die van on the fly. Ook de inboedel van de pitboxen. Dan zijn verschillende sets.
[..]
Wat ik had gelezen was dat het verschillende containers waren. Kan de bron zo snel niet meer vinden, maar zal nog kijken of ik het kan vinden.quote:Containers voor de vliegtuigen kunnen ook in de trucks. Daar zijn vliegtuigcontainers en platen (zogenoemde ULD's of Unit Load Devices) voor gemaakt.
[..]
Blijkbaar maakt het voor de teams wel uit, aangezien ze dat liever niet hebben. De quote in een van mijn posts hierover heeft het over impractical, omdat ze met de truck van het circuit naar de fabriek moeten en dan weer met het vliegtuig naar de volgende race.quote:Maakt niet zo veel uit hoeveel tijd er tussen zit hoor. De logistieke operatie er achter planned alles en zorgt er wel voor dat de juiste shit op de juiste plaats staat op het juiste tijdstipje. DHL opereert 2 freighters op het moment om het hele circus de wereld rond te sturen.
Er zijn er niet 20.quote:Op maandag 12 september 2022 15:46 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Volkomen absurd voor een sport met wereldwijd maar 20 deelnemers, als je erover nadenkt.
Nou, laat mij eens die logistieke operatie zien dan..quote:Op maandag 12 september 2022 15:51 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Dat snap ik. Het ging me vooral om het racespul en niet zozeer de motorhomes en dergelijke. Dat racespul moet wel van het ene circuit naar het andere.
[..]
Wat ik had gelezen was dat het verschillende containers waren. Kan de bron zo snel niet meer vinden, maar zal nog kijken of ik het kan vinden.
[..]
Blijkbaar maakt het voor de teams wel uit, aangezien ze dat liever niet hebben. De quote in een van mijn posts hierover heeft het over impractical, omdat ze met de truck van het circuit naar de fabriek moeten en dan weer met het vliegtuig naar de volgende race.
De sport heeft maar 20 deelnemers. Ik weet ook wel dat er heel veel meer mensen nodig zijn om een kwalitatieve F1-auto aan de gang te houden, maar het punt was dat de verhouding nogal zoek is. Zelfs als je de F1-auto's volledig elektrisch zou maken, dan nog zorgen de transportbewegingen eromheen voor een behoorlijk milieudrama.quote:Op maandag 12 september 2022 15:52 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Er zijn er niet 20.
Die 20 poppetjes zijn er alleen om de auto's te besturen. Er zijn er nog 30-40 per poppetje nodig + nog een bizarre hoeveelheid anderen die thuis blijven om de karretjes en onderdelen te produceren en te monitoren. De teams zijn net zo hard deelnemer als de coureurs zelf.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |