https://www.rtlnieuws.nl/(...)nd-meerdere-gewondenquote:Een ernstig ongeluk in Nieuw-Beijerland. Daar is een vrachtwagen van een dijk gereden. Daarbij zijn meerdere mensen gewond geraakt.
Heavy shitquote:Op zaterdag 27 augustus 2022 19:04 schreef Treinhoer het volgende:
https://www.geenstijl.nl/(...)n-massaal-uitgerukt/
Volgens een ooggetuige, meerdere doden.
Stond wel vrij snel op Twitter dat screenshot.. de bijbehorende tekst geeft mij ook niet het gevoel dat het betrouwbare info is..quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 19:07 schreef Treinhoer het volgende:
[ afbeelding ]
Screenshot van ooggetuige (onbevestigd).
Ik hoop het net zo inderdaad.quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 19:12 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Stond wel vrij snel op Twitter dat screenshot.. de bijbehorende tekst geeft mij ook niet het gevoel dat het betrouwbare info is..
Hopelijk is het een goed teken dat maar één van de drie opgeroepen traumahelikopters daadwerkelijk is geland...
Vandaar dat ik hoop dat het een positief teken is... Als in verwondingen vallen mee en arts is niet meer nodig.quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 19:15 schreef Treinhoer het volgende:
[..]
Traumaheli komt niet voor mensen die overleden zijn.
Wat heeft een kruispunt te maken met een vrachtwagen die van een dijk komt zetten?quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 19:48 schreef the-eye het volgende:
Lijkt me sowieso niet zo snugger om op een kruispunt te gaan zitten bbq'en
Voor een buurt bbq?quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 19:55 schreef Evertjan het volgende:
waarom hebben ze de weg niet afgezet met zeecontainers als een soort van barrière
Lijkt me meer dat de chauffeur naar het feestje wilde kijken en vervolgens het stuur ook (onbewust) die kant opzwaaide.quote:
Zal je net zien dat zo'n barriere met containers bij zo'n ongeval voor meer slachtoffers zorgt (ik zou even niet weten hoe, leeg zijn ze te licht ofzo, en vormt een stormfront van 14 meter, ipv 5)quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 19:55 schreef Evertjan het volgende:
waarom hebben ze de weg niet afgezet met zeecontainers als een soort van barrière
Het zal me niets verbazen dat dit voortaan op het lijstje met eisen komt...quote:
Waarom wel?quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 19:55 schreef Evertjan het volgende:
Zuidzijdsedijkquote:Op zaterdag 27 augustus 2022 19:55 schreef Bep-Vetklep het volgende:
Nou, ik vind het ook maar een vreemde plek, zo pal naast de weg en in een bocht. Een ongeluk zit in een klein hoekje, je ziet het wel weer.
Iets meer duiding bij de reactie van die ooggetuige.. Schijnbaar zijn er al jaren zorgen over zwaar verkeer op die weg. Tevens zouden er nu werkzaamheden zijn waarbij zwaar verkeer er helemaal niet mag komen nu... Alleen handhaving is er niet..quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 19:07 schreef Treinhoer het volgende:
[ afbeelding ]
Screenshot van ooggetuige (onbevestigd).
Ja echt wtf. Alsof ze op de snelweg zaten de bbqen. Mensen hebben gewoon hun tuin onderaan de dijk,net als dat mensen hun tuin langs een normale weg hebben. Daar zet je toch ook geen zeecontainersquote:
Maar zou de vrachtwagen rechtdoor of afgedraaid hebben? In beide gevallen moet de chauffeur dan wel erg afgeleid (of dronken) geweest zijn. Ook nog 30 km zone.quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 20:12 schreef Piles het volgende:
[..]
Zuidzijdsedijk
https://maps.app.goo.gl/HiFsUoYwKdNZnRfb9
Dit is de locatie volgens mij?, Streetview maakt het wel wat duidelijker wmb. Hij is gewoon rechtdoor gegaan, in een bocht met zijweg.
Dat was ook waar ik uitkwam als ik de foto's vergeleek.quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 20:12 schreef Piles het volgende:
[..]
Zuidzijdsedijk
Dit is de locatie volgens mij?, Streetview maakt het wel wat duidelijker wmb. Hij is gewoon rechtdoor gegaan, in een bocht met zijweg.
Niet nodig... Twitterend wappieland heeft al geconcludeerd dat de chauffeur door de vaccins onwel is geworden.quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 20:18 schreef Scorpie het volgende:
Beter doen ze een bloed test bij de chauffeur.
Tja alles kan, logisch zou zijn dat de man onwel is geworden, tegenwoordig zijn bijna alle vrachtauto's een automaat, dan kun je stilstaan met je voet op de rem, maar zodra hij er vanaf gaat rolt het hele spul weer.quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 20:11 schreef Stupidisco het volgende:
"Toen het ongeluk gebeurde, was een buurtfeest onderaan de dijk gaande. Het zou gaan om een jaarlijks feestje. Johan van Driel zag het ongeluk gebeuren en is zwaar aangeslagen. ,,We waren net gezellig aan het barbecueën en zien een vrachtwagen stilstaan op de kruising, vervolgens rijd hij rechtdoor zo door de tent heen. Het was vreselijk. Er werden meerdere mensen meegesleurd. Op zo'n moment gaat alles door je heen: machteloosheid, ongeloof.’’"
Bron: AD
Dat is wel opmerkelijk natuurlijk.
Zo te zien is dat niet hun tuin maar de openbareweg. Een kruispunt zelfs. Zie maps maar kruising Langeweg/Zuidzijdsedijk. Kan best dat de vrachtwagen de dijk is af komen zetten maar dat laat onverlet dat het een rare plek voor een bbq isquote:Op zaterdag 27 augustus 2022 20:15 schreef Piles het volgende:
[..]
Ja echt wtf. Alsof ze op de snelweg zaten de bbqen. Mensen hebben gewoon hun tuin onderaan de dijk,net als dat mensen hun tuin langs een normale weg hebben. Daar zet je toch ook geen zeecontainers
Wat de fuck, dus die klootzak heeft bewust die BBQ ingereden?quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 20:11 schreef Stupidisco het volgende:
"Toen het ongeluk gebeurde, was een buurtfeest onderaan de dijk gaande. Het zou gaan om een jaarlijks feestje. Johan van Driel zag het ongeluk gebeuren en is zwaar aangeslagen. ,,We waren net gezellig aan het barbecueën en zien een vrachtwagen stilstaan op de kruising, vervolgens rijd hij rechtdoor zo door de tent heen. Het was vreselijk. Er werden meerdere mensen meegesleurd. Op zo'n moment gaat alles door je heen: machteloosheid, ongeloof.’’"
Bron: AD
Dat is wel opmerkelijk natuurlijk.
Een paar meter verderop langs het fietspad een open veld zo te zien. Hadden ze beter daar hun feest en tent [?] kunnen zetten.quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 20:12 schreef Piles het volgende:
[..]
Zuidzijdsedijk
quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 20:22 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
Wat de fuck, dus die klootzak heeft bewust die BBQ ingereden?
Dit is gewoon een aanslag![]()
![]()
Vreselijk!![]()
![]()
![]()
Nekschotje graag if true
quote:Bij een ongeluk met een vrachtwagen in Nieuw-Beijerland zijn zeker drie doden gevallen, volgens de politie. Ook zijn er meerdere gewonden.
Volgens mij melde die woordvoerder van net toch dat er meer dan twee doden te betreuren zijn.quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 20:21 schreef marcb1974 het volgende:
Politie meldt 2 doden geven ze net op het NOS journaal aan.
Hadden ze niet beter dit, zus, zo. Gast, de lijken zijn nog niet eens onder de 30 graden. Wacht gewoon even af zegquote:Op zaterdag 27 augustus 2022 20:22 schreef Bep-Vetklep het volgende:
[..]
Een paar meter verderop langs het fietspad een open veld zo te zien. Hadden ze beter daar hun feest en tent [?] kunnen zetten.
Helemaal mee eens, dus heb mijn post ook even aangepast. Was absoluut niet mijn bedoeling om die suggestie te wekken.quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 20:20 schreef PS. het volgende:
[..]
Tja alles kan, logisch zou zijn dat de man onwel is geworden, tegenwoordig zijn bijna alle vrachtauto's een automaat, dan kun je stilstaan met je voet op de rem, maar zodra hij er vanaf gaat rolt het hele spul weer.
Speculeren heeft geen zin natuurlijk, maar zie hier al mensen over een aanslag praten. Lijkt me niet dat dat gebeurt bij een kleine buurtgemeenschap zo achteraf.
Wat stel jij voor? 180 uur schoffelen waarvan 80 voorwaardelijk en 2 jaar ontzeggen rijbevoegdheid?quote:
Nee, de zinnen daarvoor. Gelijk als een dramaqueen lopen schreeuwen dat het bewust was na aanleiding van 1 tweet. Het ongeluk is nog geen 2 uur geleden gebeurt.quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 20:24 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
Wat stel jij voor? 180 uur schoffelen waarvan 80 voorwaardelijk en 2 jaar ontzeggen rijbevoegdheid?
Deugdelijk onderzoek doen lijkt me stap 1. Voor hetzelfde geld was er een technisch mankement of was het deze chauffeur z’n eerste rit op dit type en kreeg hij het niet allemaal meteen voor mekaar. Of is hij onwel geworden.quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 20:24 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
Wat stel jij voor? 180 uur schoffelen waarvan 80 voorwaardelijk en 2 jaar ontzeggen rijbevoegdheid?
Waarbij het er dus sterk op lijkt dat die tweet vooral ging over de gemeente, die schijnbaar de zorgen van de buurt over dat stukje weg niet serieus namen.quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 20:26 schreef PS. het volgende:
[..]
Nee, de zinnen daarvoor. Gelijk als een dramaqueen lopen schreeuwen dat het bewust was na aanleiding van 1 tweet. Het ongeluk is nog geen 2 uur geleden gebeurt.
Die zal iig niet op een Spaanse vrachtwagen rijden.quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 20:25 schreef MissionPhailed het volgende:
Zit Willem M, de terror-trucker nog vast?
Nouja, zo diep ben ik ook niet gegaan, maar als de buurt dat stukje niet veilig vond moet je niet precies daar gaan zitten barbecueën natuurlijk. Maar ken het bericht verder niet.quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 20:31 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Waarbij het er dus sterk op lijkt dat die tweet vooral ging over de gemeente, die schijnbaar de zorgen van de buurt over dat stukje weg niet serieus namen.
Kwam het tegen in de reacties op Dumpert (ja I know) maar als het klopt snap ik die tweet/Facebook wel iets beter.quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 20:33 schreef PS. het volgende:
[..]
Nouja, zo diep ben ik ook niet gedaan, maar als de buurt dat stukje niet veilig vond moet je niet precies daar gaan zitten barbecueën natuurlijk. Maar ken het bericht verder niet.
Zullen we eerst even het onderzoek afwachten voordat we mensen gaan executeren?quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 20:22 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
Wat de fuck, dus die klootzak heeft bewust die BBQ ingereden?
Dit is gewoon een aanslag![]()
![]()
Vreselijk!![]()
![]()
![]()
Nekschotje graag if true
Kijk, ik wachtte er al op. Vaccinatieschade dus.quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 20:19 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Niet nodig... Twitterend wappieland heeft al geconcludeerd dat de chauffeur door de vaccins onwel is geworden.
Nee, onwel geworden door het vaccin de gifspuit, aldus de inwoners van Wappielonië.quote:
Dichtgeplakt met kranten niet, maar Oud, Zuid en Nieuw-Beijerland zijn vrij kerkelijk ja.quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 19:09 schreef the-eye het volgende:
[..]
Heavy shit
Is toch een gelovig dorp, dicht geplakt met kranten?
Als (mogelijke) getuige, lijkt me?quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 21:13 schreef Jojoke het volgende:
En nu wordt er een andere bestuurder gezocht?
Wel apart als je daarvoor 112 moet bellen.quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 21:14 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Als (mogelijke) getuige, lijkt me?
Er staat, bel 112 als je tips hebt. Dat doen ze niet als ze alleen een getuige zoeken, lijkt mij. Voor niet-spoedeisende zaken heb je dat andere nummer.quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 21:14 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Als (mogelijke) getuige, lijkt me?
quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 20:24 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
Nou.... ze gaan zo die vrachtwagen wegtakelen en daar liggen lichamen onder volgen tvRijnmond dus waarom tot morgen wachten op info?quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 21:10 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Dichtgeplakt met kranten niet, maar Oud, Zuid en Nieuw-Beijerland zijn vrij kerkelijk ja.
Verder kunnen we hier allemaal dingen gaan roepen, maar beter wachten we gewoon af wat er morgen naar buiten komt, en de dagen erna. Het is al erg genoeg wat er gebeurd is
Nou, laat ze eerst de families maar inlichten. Natuurlijk zal er waarschijnlijk familie bij zijn geweest van de dodelijke slachtoffers, maar die willen het ook eerst even netjes aan de rest van familie/vrienden vertellen.quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 21:17 schreef the-eye het volgende:
[..]
Nou.... ze gaan zo die vrachtwagen wegtakelen en daar liggen lichamen onder volgen tvRijnmond dus waarom tot morgen wachten op info?
edit: Gaat nu beginnen
Heb je die plek bekeken?quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 21:34 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Ik vermoed dat jij een fantast bent.
3 opgeroepen, maar uiteindelijk maar 1 gekomen.quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 21:37 schreef Elan het volgende:
3 van de 4 traumahelikopters tegelijkertijd ingezet op een plek, dat komt zelden voor.
Ik gebruik een app om o.a. de Traumaheli te volgen ivm drone vluchten.. Nu is het hier redelijk dichtbij en kreeg dus van alle drie melding.. dat triggerde me om even p2000 en Twitter te checken..quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 21:37 schreef Elan het volgende:
3 van de 4 traumahelikopters tegelijkertijd ingezet op een plek, dat komt zelden voor.
Misschien heel naïef, maar waarom zou je ergens in de polder een aanslag plegen?quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 21:45 schreef Tomatenboer het volgende:
Vreemd ongeluk, afgaande op een verklaring van een ooggetuige dat de chauffeur eerst nog even heeft stilgestaan kun je een bewuste aanslag ook nog niet uitsluiten.
De Spaanse bestelbus?quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 21:48 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik las net dat de bestuurder van de witte bestelbus zich heeft gemeld.
Ja was het ook, maargoed, ga er maar vanuit dat die ijsclub gewoon bij die gemeenschap daar hoort. Dus of het een buurtbarbecue of een feestje van de ijsclub was maakt niet echt wat uit.quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 21:54 schreef Jojoke het volgende:
Volgens Rijnmond was het een feest van de ijsclub. Op de foto's zie je ook een huisje staan bij het water. Misschien hun clubhuis? Dat zou de locatie van de BBQ verklaren.
https://www.rijnmond.nl/n(...)en-meerdere-gewonden
quote:
https://www.rijnmond.nl/n(...)en-meerdere-gewondenquote:21:31 uur - Bestuurder vrachtwagen was aanspreekbaar na ongeval
De bestuurder van de vrachtwagen was nog aanspreekbaar na het fatale ongeval in Nieuw-Beijerland. De vrachtwagenbestuurder is verhoord door de politie, wat gebruikelijk is bij een soortgelijk ongeval.
Op dit moment wordt de vrachtwagen omhooggetakeld. Mogelijk zijn er nog lichamen onder het voertuig, die zullen vervolgens worden geborgen.
Zo onverantwoord is dat toch niet? Ziet er niet echt uit als een doorgaande weg.quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 21:50 schreef the-eye het volgende:
Hier een foto waarop je kan zien waar de eettafels stonden. Dat was dus vlak aan de weg
[ afbeelding ]
Waar lees je dat?quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 21:48 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik las net dat de bestuurder van de witte bestelbus zich heeft gemeld.
De politie was eerder vanavond nog op zoek naar een getuige in een witte bestelbus. Deze heeft zich gemeld.quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 21:57 schreef Stupidisco het volgende:
[..]
Waar lees je dat?
Want op de pagina van burgernet heeft dit nog een status 'lopende actie'.
https://www.burgernet.nl/burgernet/3380263
Wat een dramaquote:Op zaterdag 27 augustus 2022 21:57 schreef maily het volgende:
[..]
https://www.rijnmond.nl/n(...)en-meerdere-gewonden
Hallo, die dijk daarboven is de weg.quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 21:50 schreef the-eye het volgende:
Hier een foto waarop je kan zien waar de eettafels stonden. Dat was dus vlak aan de weg
[ afbeelding ]
Maar er is toch niets mis mee?quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 22:14 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Hallo, die dijk daarboven is de weg.
Die lui staan op een afgezet stuk doodlopende weg.
Niks mis mee.
Damn.
https://www.google.com/ma(...)g!2e0!7i13312!8i6656quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 22:14 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Hallo, die dijk daarboven is de weg.
Die lui staan op een afgezet stuk doodlopende weg.
Niks mis mee.
Damn.
Het is iets natuurlijks om dan maar de schuld te zoeken in de omstandigheden. Dan overkomt het je zelf in ieder geval niet, want zelf let je goed op. Ik zie niets vreemds aan deze plek, lijkt me niets anders dan wanneer mensen in de tuin zitten te bbq-en naast een weg.quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 22:20 schreef Het_Bokje het volgende:
[..]
Maar er is toch niets mis mee?
Qua afstand had het zo goed iemands achtertuin kunnen zijn? Als een auto of vrachtwagen van een dijkje flikkert, dan heb je al gauw ellende. Is gewoon dijk met lintbebouwing, dijkhuisjes etc.
Als er bij mijn ouderlijk huis een vrachtwagen van de dijk flikkert, zit ie zo in de woonkamer, tot aan de serre
Ook de woonkamer maar alvast afzetten en een vergunning aanvragen om in de woonkamer bij mijn ouders te zitten?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 27-08-2022 22:25:50 ]
Zo zie ik het ook.quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 22:23 schreef Ed1234 het volgende:
[..]
Het is iets natuurlijks om dan maar de schuld te zoeken in de omstandigheden. Dan overkomt het je zelf in ieder geval niet, want zelf let je goed op. Ik zie niets vreemds aan deze plek, lijkt me niets anders dan wanneer mensen in de tuin zitten te bbq-en naast een weg.
Zal wel dit, zal wel datquote:Op zaterdag 27 augustus 2022 22:25 schreef Pedroso het volgende:
Zal wel een Spaanse chauffeur zijn die 20 uur achter het stuur heeft gezeten en in slaap gevallen is, Zou niet de eerste keer zijn bij dit soort ongelukken.
quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 22:25 schreef PS. het volgende:
Rijnmond gaat ook gewoon vrolijk door op de live terwijl de lijken worden afgevoerd, terwijl eerder op de live nog te horen was dat met de politie duidelijk was afgesproken dan te stoppenDit hoorde ik ook, en hoopte inderdaad dat ie gestopt zou worden., niet dusSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
Jep.quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 22:26 schreef Het_Bokje het volgende:
[..]
Dit hoorde ik ook, en hoopte inderdaad dat ie gestopt zou worden. is ie nog online? (ff checkem...)
Volgens getuigen gaf hij extra gas.quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 21:39 schreef Lospedrosa het volgende:
Klimt dom maar denk dat de chauffeur uitstapte voor iets maar de vrachtwagen niet op de handrem had, daarna er snel ingesprongen maar te laat.
Volgens 1 getuige die anoniem was. Niet te veel waarde aan hechten denk ik zoquote:Op zaterdag 27 augustus 2022 22:28 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Volgens getuigen gaf hij extra gas.
Geloof het (nog) niet.quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 22:28 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Volgens getuigen gaf hij extra gas.
quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 22:25 schreef PS. het volgende:
Rijnmond gaat ook gewoon vrolijk door op de live terwijl de lijken worden afgevoerd, terwijl eerder op de live nog te horen was dat met de politie duidelijk was afgesproken dan te stoppenHun slogan is 'Wij zijn erbij' . Dat nemen ze heel serieus.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar het is gewoon absurd. Die hulpverleners hebben het al zwaar genoeg, laat die mensen hun werk doen zonder camera op hun handen.
Prima om er verslag van te doen hoor, maar als je dan live gaat, en iedere kijker hoort de afspraken ook, hou je dan gewoon aan de afspraken.quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 22:29 schreef WethouderHekking het volgende:
[..]
Hun slogan is 'Wij zijn erbij' . Dat nemen ze heel serieus.
Maar het is gewoon absurd. Die hulpverleners hebben het al zwaar genoeg, laat die mensen hun werk doen zonder camera op hun handen.
Op hun tv kanaal zijn ze ook een minuut geleden gestopt.quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 22:32 schreef PinkLow het volgende:
Door het bericht hier ging ik even checken of de stream het nog deed. Maar De stream is nu inderdaad afgelopen. Gelukkig.
NOS eerder ook, maar die spreken nu ineens over meerdere doden.quote:
In je slaap kun je ook gasgeven of schrikken dat de vrachtwagen naar voren rijdt en ipv de rem druk je het gaspedaal in. Maar ja, het blijft gissen.quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 22:36 schreef Jojoke het volgende:
Je zou verwachten dat de chauffeur in slaap is gevallen. Eentje die dus met een gangetje rechtdoor is gereden. De getuigenverklaringen verklaren echter dat hij stopte en vervolgens op de BBQ inreed. Dat maakt het verwarrend. Afwachten wat uit het onderzoek blijkt.
Ja of onwel, drank, drugs. alles kan. Speculeren lijkt me niet echt nodig.quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 22:38 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
In je slaap kun je ook gasgeven of schrikken dat de vrachtwagen naar voren rijdt en ipv de rem druk je het gaspedaal in. Maar ja, het blijft gissen.
Maak er twee van want vlak voor het einde van de stream kwam het volgende karretje...quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 22:35 schreef PS. het volgende:
[..]
NOS eerder ook, maar die spreken nu ineens over meerdere doden.
Maar 1 is in elk geval zeker, die zagen we net live afgevoerd worden
Klinkt ook heel raarquote:Op zaterdag 27 augustus 2022 22:35 schreef Stupidisco het volgende:
Dat verhaal van het gas geven komt uit het AD zo te zien:
,,Het is niet te geloven hoe hij naar beneden reed. Ik hoorde hem gas geven,’’ blikt ze terug. Even daarvoor stond de vrachtwagen stil op de kruising. Hij leek te wachten op de witte bestelbus. ,,Die bestuurder hing uit zijn raam en maakte gebaren. Geen idee waarom.’’
bron: AD
Het is een soort victim blaming inderdaadquote:Op zaterdag 27 augustus 2022 22:23 schreef Ed1234 het volgende:
[..]
Het is iets natuurlijks om dan maar de schuld te zoeken in de omstandigheden. Dan overkomt het je zelf in ieder geval niet, want zelf let je goed op. Ik zie niets vreemds aan deze plek, lijkt me niets anders dan wanneer mensen in de tuin zitten te bbq-en naast een weg.
Misschien de retarder in plaats van gas geven, dat maakt ook enorm kabaal.quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 22:35 schreef Stupidisco het volgende:
Dat verhaal van het gas geven komt uit het AD zo te zien:
,,Het is niet te geloven hoe hij naar beneden reed. Ik hoorde hem gas geven,’’ blikt ze terug. Even daarvoor stond de vrachtwagen stil op de kruising. Hij leek te wachten op de witte bestelbus. ,,Die bestuurder hing uit zijn raam en maakte gebaren. Geen idee waarom.’’
bron: AD
Zie je niet vaak in Nederland. Spaanse vrachtwagen met Spaanse vrachtwagenchauffeur, zeker in een dorp.quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 23:07 schreef PinkLow het volgende:
Het AD schrijft: 'minimaal 2 doden en
De bestuurder - een 46-jarige man uit Spanje - is aangehouden en meegenomen naar het bureau. Het forensisch onderzoek is momenteel gaande.'
https://www.ad.nl/binnenl(...)-tent-heen~ab422cd2/
Vreemde reactie imo.quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 23:10 schreef Het_Bokje het volgende:
Ik vind de verslaggeving om te kotsen.
'hechte gemeenschap'
'iedereen kent elkaar'
'deze omgeving'
Alsof wonen in een mooi wijkje in de polder dit veroozaakt heeft
"Ja, had je maar in de stad moeten wonen, daar gebeuren dit soort domme dingen niet"
OK, beetje ovedreven, maar zo voelt het soms wel
Stedelingen hebben blijkbaar een beetje moeite met lokale verenigingen (anders dan Studievereniging met ge-emmer)
Bbq = Hechte gemeenschap....quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 23:10 schreef Het_Bokje het volgende:
'hechte gemeenschap'
'iedereen kent elkaar'
'deze omgeving'
"Ja, had je maar in de stad moeten wonen, daar gebeuren dit soort domme dingen niet"
Stedelingen hebben blijkbaar een beetje moeite met lokale verenigingen (anders dan Studievereniging met ge-emmer)
Ik begrijp jouw reactie.quote:
quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 23:19 schreef Nober het volgende:
[..]
Goed punt. De zorg krijgt weer een klap in het gezicht. Verbieden dus dit soort feestjes.
Op een kruispunt? Dat is toch totaal niet logisch?quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 21:39 schreef Lospedrosa het volgende:
Klimt dom maar denk dat de chauffeur uitstapte voor iets maar de vrachtwagen niet op de handrem had, daarna er snel ingesprongen maar te laat.
Bijzonder, ik vind mensen die het normaal vinden om bbq's op plekken te houden waar een vrachtwagen naar binnen kan komen rijden niet helemaal lekker zijn.quote:Op zondag 28 augustus 2022 09:22 schreef kale_gehaktbal het volgende:
Triest dit![]()
Mensen die vinden dat ze op een gevaarlijke plek een bbq hielden zijn niet helemaal lekker
Ah ik zie victim blaming is weer in trek vandaagquote:Op zondag 28 augustus 2022 09:22 schreef kale_gehaktbal het volgende:
Triest dit![]()
Mensen die vinden dat ze op een gevaarlijke plek een bbq hielden zijn niet helemaal lekker
Ik ken die omgeving wel een beetje en geloof niet dat het standaard is dat daar vrachtwagens rijden (zie mijn vorige post).quote:Op zondag 28 augustus 2022 09:26 schreef Perrin het volgende:
[..]
Bijzonder, ik vind mensen die het normaal vinden om bbq's op plekken te houden waar een vrachtwagen naar binnen kan komen rijden niet helemaal lekker zijn.
Dat vroeg ik me ook al af. Wat deed die vrachtwagen daar?quote:Op zondag 28 augustus 2022 09:32 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik ken die omgeving wel een beetje en geloof niet dat het standaard is dat daar vrachtwagens rijden (zie mijn vorige post).
Je weet neem ik aan dat er meer plekken zijn in Nederland waar een vrachtwagen die verkeerd rijdt kan komen dan dat er plekken zijn waar dat niet kan?quote:Op zondag 28 augustus 2022 09:26 schreef Perrin het volgende:
[..]
Bijzonder, ik vind mensen die het normaal vinden om bbq's op plekken te houden waar een vrachtwagen naar binnen kan komen rijden niet helemaal lekker zijn.
Misschien heeft het te maken met het feit dat de A29 het hele weekend dicht is na de afslag Numansdorp, dan is Nieuw-Beijerland een plek waar je terecht kan komen als je de weg kwijt bent.quote:Op zondag 28 augustus 2022 09:32 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik ken die omgeving wel een beetje en geloof niet dat het standaard is dat daar vrachtwagens rijden (zie mijn vorige post).
Maar mocht hij verdwaald zijn, dan is er nog steeds geen goeie reden te bedenken om met een dot gas een buurt BBQ in te rijden. Ik snap er echt niks van (van deze actie).quote:Op zondag 28 augustus 2022 09:44 schreef Droopie het volgende:
Misschien heeft het te maken met het feit dat de A29 het hele weekend dicht is na de afslag Numansdorp, dan is Nieuw-Beijerland een plek waar je terecht kan komen als je de weg kwijt bent.
Zo onderaan de drukste weg in de omgeving lijkt me gewoon geen slimme plek (en dat bleek dus ook).quote:Op zondag 28 augustus 2022 09:40 schreef Molo het volgende:
[..]
Je weet neem ik aan dat er meer plekken zijn in Nederland waar een vrachtwagen die verkeerd rijdt kan komen dan dat er plekken zijn waar dat niet kan?
Omdat dit qua risicoanalyse gewoon eigenlijk een kans van vrijwel nul is?
Achteraf in dit specifieke geval, met deze specifieke pech en omstandigheden...
Lang verhaal kort, ik snap je denkwijze niet
Net zoiets als vliegen over land verbieden omdat vliegtuigen naar beneden zouden kunnen komen
Ik vermoed dat ze daar bij de volgende BBQ ook wel rekening mee zullen houden.quote:Op zondag 28 augustus 2022 09:57 schreef Perrin het volgende:
Zo onderaan de drukste weg in de omgeving lijkt me gewoon geen slimme plek (en dat bleek dus ook). De meeste buurtfeesten worden dan ook helemaal niet heuvelafwaarts langs doorgaande wegen gehouden.
Yepquote:Op zondag 28 augustus 2022 09:58 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik vermoed dat ze daar bij de volgende BBQ ook wel rekening mee zullen houden.
Deze plek is na gisteren definitief afgevallen voor Nieuw Beijerland.
Dit was gewoon een gezellig buurtfeesten/IJsclub feestje.quote:Op zondag 28 augustus 2022 09:58 schreef Tengano het volgende:
[..]
En het is mogleijk ook een wake-up call voor andere evenementen die op een soortgelijke locatie worden gehouden. Ik moet ook gelijk denken aan die man die die kogel op zijn borst kreeg, en ter plekke overleedt bij zo'n Strong Fit event oid. Of zo'n musle car die het publiek per ongeluk inrijdt.
Eens ik organiseer evenementen voor een buurtvereniging en zelfs deze relatief kleine evenementen kennen een hoop papierwerk en maatregelen die je moet nemen. Gaat echt heel ver, zeker als we het op de openbare weg doen... dan is er bijvoorbeeld als afzetting op zijn minst dranghekken nodig.quote:Op zondag 28 augustus 2022 10:16 schreef PS. het volgende:
[..]
Dit was gewoon een gezellig buurtfeesten/IJsclub feestje.
Je haalt hier allemaal professionele evenementen aan, die in Nederland echt wel goed geregeld zijn. Organiseer zelf ook een evenement, en als je kijkt wat daar bij komt kijken kwa veiligheidsplan, sluit je zo'n beetje alles wel uit. Zeker na Haaksbergen.
Maar voor dit soort dingen kun je dat natuurlijk niet verwachten.
Staat daar in, ga niet op een punt staan waar vrachtwagens een dijk af kunnen rijden?quote:Op zondag 28 augustus 2022 10:24 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Eens ik organiseer evenementen voor een buurtvereniging en zelfs deze relatief kleine evenementen kennen een hoop papierwerk en maatregelen die je moet nemen. Gaat echt heel ver, zeker als we het op de openbare weg doen...
In de steden flikkeren ze altijd van het balkon.quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 23:10 schreef Het_Bokje het volgende:
'hechte gemeenschap'
'iedereen kent elkaar'
'deze omgeving'
Verkeerde keuze, had die beter het busje van de weg kunnen drukken.quote:Op zondag 28 augustus 2022 10:29 schreef Sunshine1982 het volgende:
Bedrijf van vrachtwagen: Chauffeur moest uitwijken voor een busje
Het Spaanse bedrijf van de vrachtwagen die het drama bij Zuidzijde veroorzaakte, zegt dat de chauffeur moest uitwijken voor een busje.
https://www.ad.nl/binnenl(...)-een-busje~a91beb7c/
Dat verklaart waarom de politie op zoek was naar de bestuurder van een wit busje.
Misschien kon hij vanaf zijn positie bovenop die heuvel niet zien dat daar een BBQ werd gehouden met een man of 60?quote:Op zondag 28 augustus 2022 10:32 schreef Lospedrosa het volgende:
Verkeerde keuze, had die beter het busje van de weg kunnen drukken.
Maar das achteraf lullen.
quote:Op zondag 28 augustus 2022 10:43 schreef Zipportal het volgende:
PUSHMEDLINGEN:
Zes doden en zeven gewonden.
quote:Op zondag 28 augustus 2022 10:43 schreef Zipportal het volgende:
PUSHMELDINGEN:
Zes doden en zeven gewonden.
quote:Een seconde of twee, drie stil
De barbecue had twee jaar lang niet kunnen plaatsvinden vanwege corona. Een bestuurslid had net een speech gehouden. Over hoe fijn het was dat het nu weer kon, vertellen buurtbewoners die aanwezig waren. Een nieuw logo was aangekondigd. En rond een uurtje of vijf was de barbecue begonnen.
Na de klap was het een seconde of twee, drie stil, vertelt Marian. “Als ik niet net wat brood had gepakt, had ik onder die vrachtwagen gelegen.” Haar man Henk (61) belde meteen 112 en keek waar hij kon helpen. Als ambulancemedewerkers en politie aanwezig zijn, belt ze haar dochter in Spijkenisse. Die schrikt zich wezenloos en springt in haar auto.
Als er iets makkelijk te zien is, zijn het wel de rijtijden tegenwoordig. Gewoon pasje uitlezen en klaar.quote:Op zondag 28 augustus 2022 10:46 schreef Tengano het volgende:
Ook niet gedronken dusMaar hoelang zat hij al achter het stuur; was de man wel bekwaam genoeg om de juiste beslissingen te nemen op dat moment. Inmiddels kennen we het antwoord...
Nou, nee. Er is verder nog niets bekend over de toedracht. Al dat gespeculeerquote:Op zondag 28 augustus 2022 10:46 schreef Tengano het volgende:
Ook niet gedronken dusMaar hoelang zat hij al achter het stuur; was de man wel bekwaam genoeg om de juiste beslissingen te nemen op dat moment. Inmiddels kennen we het antwoord...
Vanuit stilstand. Dus niet uitgeweken voor een busjequote:De vrachtwagenchauffeur, die vanuit stilstand is gaan rijden, is aangehouden. Hij had geen geen alcohol gedronken, zegt een woordvoerder.
Langs een snelweg worden geen bbqs gehouden voor zover ik weet.quote:Op zondag 28 augustus 2022 10:46 schreef Tengano het volgende:
Fucking bizar dit. Dit soort ongelukken verwacht je op een snelweg waar 100 tot 130 km per uur wordt gereden. Niet in een landelijk gebied waar iemand vanuit stilstand zo het dorpsfeest inrijdt.
quote:Op zondag 28 augustus 2022 10:32 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Verkeerde keuze, had die beter het busje van de weg kunnen drukken.
Maar das achteraf lullen.
Nieuws niet in de gaten gehouden de afgelopen maanden?quote:Op zondag 28 augustus 2022 10:53 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Langs een snelweg worden geen bbqs gehouden voor zover ik weet.
Daarom is die verkapte victimblaming van "wie houdt er dan ook een bbq op die plek" ook zo misplaatst imo. Ze zitten onderaan een dijk een flink stuk van de weg af, dat er net op die dag op net die plek een flinke vrachtauto van de weg bolt is een gruwelijk toeval, niet een kwestie van "je vroeg er ook eigenlijk een beetje om" alsof je midden op de A1 uitgebreid gaat zitten dineren.quote:Op zondag 28 augustus 2022 10:53 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Alleen door boerenquote:Op zondag 28 augustus 2022 10:53 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Ik woon in een gehucht van 800 inwoners en hier worden regelmatig buurt en/of straatfeesten gehouden.quote:Op zondag 28 augustus 2022 10:24 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Eens ik organiseer evenementen voor een buurtvereniging en zelfs deze relatief kleine evenementen kennen een hoop papierwerk en maatregelen die je moet nemen. Gaat echt heel ver, zeker als we het op de openbare weg doen... dan is er bijvoorbeeld als afzetting op zijn minst dranghekken nodig.
Walgelijke reacties weer inderdaad.quote:Op zondag 28 augustus 2022 10:57 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Daarom is die verkapte victimblaming van "wie houdt er dan ook een bbq op die plek" ook zo misplaatst imo. Ze zitten onderaan een dijk een flink stuk van de weg af, dat er net op die dag op net die plek een flinke vrachtauto van de weg bolt is een gruwelijk toeval, niet een kwestie van "je vroeg er ook eigenlijk een beetje om" alsof je midden op de A1 uitgebreid gaat zitten dineren.
Juist N-wegen en dergelijke zijn plekken waar veel auto-ongelukken gebeuren. De snelweg is een stuk veiliger.quote:Op zondag 28 augustus 2022 10:46 schreef Tengano het volgende:
Fucking bizar dit. Dit soort ongelukken verwacht je op een snelweg waar 100 tot 130 km per uur wordt gereden. Niet in een landelijk gebied waar iemand vanuit stilstand zo het dorpsfeest inrijdt.
Je kunt bijna wel spreken van 7 doden...quote:In de Bethelkerk in Oud-Beijerland is zondagmorgen bekendgemaakt dat drie dodelijke slachtoffers uit een familie komen. Het gaat om een moeder, een zoon en een acht maanden zwangere schoondochter. De familie was lid van de Bethelkerk.
Misschien niet standaard maar blijkbaar geregeld. Geheel toevallig gisteren op Googlemaps nog een vrachtwagen op dezelfde plek.quote:Op zondag 28 augustus 2022 09:32 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Dus een tuin is ook geen normale plek voor een bbq?quote:Op zondag 28 augustus 2022 09:26 schreef Perrin het volgende:
[..]
Weet niet hoe sterk pa in de schoenen staat, maar er zijn er die voor minder zelf besluiten er dan maar uit te stappen.quote:Op zondag 28 augustus 2022 11:20 schreef PS. het volgende:
https://www.rijnmond.nl/n(...)anden-zwangere-vrouw
[..]
Je kunt bijna wel spreken van 7 doden...
Geen idee of pa er nog was, maar die is nu zijn vrouw, zoon, schoondochter en toekomstig kleinkind kwijt.... Brrr
Waar doe ik aan victim blaming?quote:Op zondag 28 augustus 2022 09:28 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ah ik zie victim blaming is weer in trek vandaag
Als die aan een doorgaande weg ligt, lijkt het me niet de beste locatie om een feest te houden nee.quote:Op zondag 28 augustus 2022 11:26 schreef kale_gehaktbal het volgende:
[..]
Dus een tuin is ook geen normale plek voor een bbq?
Deze pa is lid van de Bethelkerk.quote:Op zondag 28 augustus 2022 11:26 schreef WheeledWarrior het volgende:
Weet niet hoe sterk pa in de schoenen staat, maar er zijn er die voor minder zelf besluiten er dan maar uit te stappen.![]()
Kom op deze logica slaat echt nergens op. Mensen moeten dus ook niet in hun voortuin staan/zitten omdat anders een auto hun kan aanrijden?quote:Op zondag 28 augustus 2022 11:28 schreef Perrin het volgende:
[..]
Als die aan een doorgaande weg ligt, lijkt het me niet de beste locatie om een feest te houden nee.
Deze logica slaat wel degelijk iets op, de organisatoren hebben verantwoordelijkheid om dit soort evenementen op een zo veilig mogelijke plek te houden.quote:Op zondag 28 augustus 2022 11:29 schreef Momo het volgende:
[..]
Kom op deze logica slaat echt nergens op. Mensen moeten dus ook niet in hun voortuin staan/zitten omdat anders een auto hun kan aanrijden?
😥 afschuwelijk.quote:Op zondag 28 augustus 2022 11:20 schreef PS. het volgende:
https://www.rijnmond.nl/n(...)anden-zwangere-vrouw
[..]
Je kunt bijna wel spreken van 7 doden...
Geen idee of pa er nog was, maar die is nu zijn vrouw, zoon, schoondochter en toekomstig kleinkind kwijt.... Brrr
Alle huizen die aan doorgaande wegen liggen dan ook maar afbreken? Er zou immers een vrachtwagen naar binnen kunnen rijden.quote:Op zondag 28 augustus 2022 11:28 schreef Perrin het volgende:
[..]
Als die aan een doorgaande weg ligt, lijkt het me niet de beste locatie om een feest te houden nee.
Jij denkt dat alle terrassen in Nederland veilig zijn?quote:Op zondag 28 augustus 2022 11:30 schreef Perrin het volgende:
[..]
Deze logica slaat wel degelijk iets op, de organisatoren hebben verantwoordelijkheid om dit soort evenementen op een zo veilig mogelijke plek te houden.
Heuvelafwaarts van de drukste weg in de omgeving is niet zo'n plek.
Deze logica slaat pas nergens op. Ik heb het over buurtfeesten.quote:Op zondag 28 augustus 2022 11:30 schreef kale_gehaktbal het volgende:
[..]
Alle huizen die aan doorgaande wegen liggen dan ook maar afbreken? Er zou immers een vrachtwagen naar binnen kunnen rijden.
Het is geen professioneel evenement, het is een leuk samenzijn van een hechte buurtgemeenschap.quote:Op zondag 28 augustus 2022 11:30 schreef Perrin het volgende:
[..]
Deze logica slaat wel degelijk iets op, de organisatoren hebben verantwoordelijkheid om dit soort evenementen op een zo veilig mogelijke plek te houden.
Ik zou zelf nooit op een terras aan een doorgaande weg gaan zitten nee.quote:Op zondag 28 augustus 2022 11:31 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Jij denkt dat alle terrassen in Nederland veilig zijn?
Misschien dan toch maar eens met een professional praten als je zo paranoïde bent.quote:Op zondag 28 augustus 2022 11:34 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik zou zelf nooit aan een terras aan een doorgaande weg gaan zitten nee.
En geld ook nog eens een snelheidslimiet van 30KM per uurquote:Op zondag 28 augustus 2022 11:33 schreef PS. het volgende:
[..]
Het is geen professioneel evenement, het is een leuk samenzijn van een hechte buurtgemeenschap.
Dit voorziet natuurlijk niemand. Bovendien staan er ook overal bomen.
Dit is weer gewoon zo'n fluke ongeluk. Totaal anders dan b.v. wegen of kruispunten die aantoonbaar onveilig zijn en waar om de haverklap ongelukken gebeuren.quote:Op zondag 28 augustus 2022 11:36 schreef raptorix het volgende:
[..]
En geld ook nog eens een snelheidslimiet van 30KM per uur
Eens, hoor. En dan heb je natuurlijk nog rond rennende kinderen die uit enthousiasme ook nog eens de weg op kunnen rennen.quote:Op zondag 28 augustus 2022 11:30 schreef Perrin het volgende:
[..]
Het is meer: achteraf kijk je een koe in de kont. Natuurlijk waren er achteraf betere en slimmere opties geweest. Maargoed, hoe groot was de kans nou daadwerkelijk dat hier een vrachtwagen naar beneden zou donderen?quote:Op zondag 28 augustus 2022 11:42 schreef Bep-Vetklep het volgende:
[..]
Eens, hoor. En dan heb je natuurlijk nog rond rennende kinderen die uit enthousiasme ook nog eens de weg op kunnen rennen.
Maar schijnbaar is het volkomen normaal om een meter of 2 van de weg [waar al klachten over waren, ook ivm zwaar verkeer dacht ik gelezen te hebben] met een grote groep een feest te houden.
Ik vind het geen geschikte plek en daar blijf ik bij. Vooral als ik zie hoeveel veilige lege ruimte/tuinen er rond het gebied ligt zonder dat er verkeer langs raast. Als dat mij een victimblamer maakt dan is dat maar zo.
In de praktijk probeer je de weg dan zo aan te passen dat het risico daarop inderdaad een stuk kleiner is.quote:Op zondag 28 augustus 2022 11:30 schreef kale_gehaktbal het volgende:
[..]
Alle huizen die aan doorgaande wegen liggen dan ook maar afbreken? Er zou immers een vrachtwagen naar binnen kunnen rijden.
Het is een beetje van als hij niet dat rondje was gaan fietsen dan was hij nooit aangereden door die auto. Het is een plek waar vrijwel nooit vrachtwagens rijden en wat is dan ook nog eens de kans dat hij van de dijk af schiet?quote:Op zondag 28 augustus 2022 11:45 schreef PS. het volgende:
[..]
Het is meer: achteraf kijk je een koe in de kont. Natuurlijk waren er achteraf betere en slimmere opties geweest. Maargoed, hoe groot was de kans nou daadwerkelijk dat hier een vrachtwagen naar beneden zou donderen?
Het had ook een auto geweest kunnen zijn, ook daarmee kun je flink wat slachtoffers maken. En niet iedereen houdt zich aan de max van 30km, dat weet ook iedereen.quote:Op zondag 28 augustus 2022 11:45 schreef PS. het volgende:
[..]
Het is meer: achteraf kijk je een koe in de kont. Natuurlijk waren er achteraf betere en slimmere opties geweest. Maargoed, hoe groot was de kans nou daadwerkelijk dat hier een vrachtwagen naar beneden zou donderen?
Ja dat zeg ik. Vind het achteraf erg makkelijk lullen.quote:Op zondag 28 augustus 2022 11:49 schreef Momo het volgende:
[..]
Het is een beetje van als hij niet dat rondje was gaan fietsen dan was hij nooit aangereden door die auto. Het is een plek waar vrijwel nooit vrachtwagens rijden en wat is dan ook nog eens de kans dat hij van de dijk af schiet?
Ik kan je zeggen dat hard rijden op dat soort wegen bijzonder slecht getolereerd wordt door bewoners.quote:Op zondag 28 augustus 2022 11:49 schreef Bep-Vetklep het volgende:
[..]
Het had ook een auto geweest kunnen zijn, ook daarmee kun je flink wat slachtoffers maken. En niet iedereen houdt zich aan de max van 30km, dat weet ook iedereen.
Of in het geval van rond rennende kinderen zou een bestuurder zomaar zich de tiefus schrikken en zich te pletter kunnen rijden tegen een boom. Ook niet fijn.
Ja, er had ook een vliegtuig op neer kunnen storten.quote:Op zondag 28 augustus 2022 11:49 schreef Bep-Vetklep het volgende:
[..]
Het had ook een auto geweest kunnen zijn, ook daarmee kun je flink wat slachtoffers maken. En niet iedereen houdt zich aan de max van 30km, dat weet ook iedereen.
Of in het geval van rond rennende kinderen zou een bestuurder zomaar zich de tiefus schrikken en zich te pletter kunnen rijden tegen een boom. Ook niet fijn.
Dat kan wel zijn maar wat doen ze er aan? Hardrijders heb je overal, dus ook in dat dorp en op die wegen.quote:Op zondag 28 augustus 2022 11:51 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik kan je zeggen dat hard rijden op dat soort wegen bijzonder slecht getolereerd wordt door bewoners.
Ja mooi. ben wel weer klaar met het gezuig.quote:Op zondag 28 augustus 2022 11:51 schreef PS. het volgende:
[..]
Ja, er had ook een vliegtuig op neer kunnen storten.
Maar als je hier rekening mee zou houden, dan kun je beter in een kamer vol met kussens gaan zitten de rest van je leven.
Ik denk dat chauffeurs die snelheidslimieten overtreden, zich daar weinig van aantrekken.quote:Op zondag 28 augustus 2022 11:51 schreef raptorix het volgende:
Ik kan je zeggen dat hard rijden op dat soort wegen bijzonder slecht getolereerd wordt door bewoners.
Er staan in dat gebied veel flitspalen weet ik uit ervaring.quote:Op zondag 28 augustus 2022 11:52 schreef Bep-Vetklep het volgende:
[..]
Dat kan wel zijn maar wat doen ze er aan? Hardrijders heb je overal, dus ook in dat dorp en op die wegen.
Ja en ook niet iedereen besluit om van een dijk af te rijden.quote:Op zondag 28 augustus 2022 11:49 schreef Bep-Vetklep het volgende:
[..]
Dan bellen ze even door naar hun vrienden een kilometer verder en die wachten je wel even op.quote:Op zondag 28 augustus 2022 11:52 schreef Bep-Vetklep het volgende:
[..]
Dat kan wel zijn maar wat doen ze er aan? Hardrijders heb je overal, dus ook in dat dorp en op die wegen.
quote:Het transportbedrijf El Mosca, waarvan een vrachtwagen betrokken was, zegt tegenover de Spaanse krant La Verdad dat de vrachtwagen van de weg raakte omdat de truck een busje probeerde te ontwijken. Het zou kunnen gaan om de witte bestelbus, waarnaar de politie kort na het ongeluk op zoek was. De bestuurder van het busje heeft zich inmiddels bij de politie gemeld en is gehoord als getuige.
We kunnen hier nog allemaal complotten op loslaten en afsluiten met ‘ik stel alleen maar vragen’.quote:Op zondag 28 augustus 2022 11:44 schreef Catkiller het volgende:
Altijd lekker, victimblaming op zondagochtend.
Wauw.quote:Op zondag 28 augustus 2022 11:56 schreef Catkiller het volgende:
[..]
Ja en ook niet iedereen besluit om van een dijk af te rijden.
Rennende kinderen zie je al van ver weg als je gewoon oplet en met 30 kilometer per uur rij jij jezelf niet zomaar dood tegen een boom als je moet uitwijken.
Jij zet zeker je auto weg zodra je een dorpskern binnen komt en de maximale snelheid naar 30 gaat? Want stel je voor dat je jezelf kankertje hard kapot zou rijden als je met die snelheid voor spelende kinderen moet uitwijken.
Plant jezelf nooit voort, driedubbel gehandicapten kosten toch alleen maar geld.
Kan best dat de chauffeur dat tegen zijn werkgever gezegd heeft maar dat verhaal komt niet overeen met de tijdslijn die de ooggetuigen schetsen. De vrachtwagen stond volgens ooggetuigen stil voor het ongeluk, van een plotselinge uitwijkmanoeuvre kan dan geen sprake zijn.quote:
quote:Op zondag 28 augustus 2022 12:14 schreef Ed1234 het volgende:
We zijn ondertussen al 6 doden. In de Bethelkerk in Oud-Beijerland is zondagmorgen bekendgemaakt dat drie dodelijke slachtoffers uit een familie komen. Het gaat om een moeder, een zoon en een acht maanden zwangere schoondochter.
Dat staat inderdaad in de TTquote:Op zondag 28 augustus 2022 12:14 schreef Ed1234 het volgende:
We zijn ondertussen al 6 doden. In de Bethelkerk in Oud-Beijerland is zondagmorgen bekendgemaakt dat drie dodelijke slachtoffers uit een familie komen. Het gaat om een moeder, een zoon en een acht maanden zwangere schoondochter.
Nja, dat is inderdaad zo, maar hij is sowieso op een gegeven moment gaan rijden natuurlijk.quote:Op zondag 28 augustus 2022 12:13 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Kan best dat de chauffeur dat tegen zijn werkgever gezegd heeft maar dat verhaal komt niet overeen met de tijdslijn die de ooggetuigen schetsen. De vrachtwagen stond volgens ooggetuigen stil voor het ongeluk, van een plotselinge uitwijkmanoeuvre kan dan geen sprake zijn.
quote:De politie heeft de leeftijden bekendgemaakt van de dodelijke slachtoffers die zaterdagavond zijn gevallen aan de Zuidzijdedijk in Nieuw-Beijerland. Het gaat om drie mannen en drie vrouwen. Hun leeftijd ligt tussen de 32 en 75 jaar.
De slachtoffers zijn:
- een 50-jarige man uit Nieuw-Beijerland
- een 32-jarige vrouw uit Oud-Beijerland
- een 75-jarige vrouw uit Nieuw-Beijerland
- een 41-jarige man uit Goudswaard
- een 62-jarige man uit Nieuw-Beijerland
- een 57-jarige vrouw uit Nieuw-Beijerland
Opvallend dat het vooral wat oudere mensen zijn die het niet overleefd hebben.quote:
Oude mensen zijn tragerquote:Op zondag 28 augustus 2022 12:22 schreef Tengano het volgende:
[..]
Opvallend dat het vooral wat oudere mensen zijn die het niet overleefd hebben.
Hoezo?quote:Op zondag 28 augustus 2022 12:22 schreef Tengano het volgende:
[..]
Opvallend dat het vooral wat oudere mensen zijn die het niet overleefd hebben.
Als er een vrachtwagen op je valt maakt leeftijd niet zo veel uit.quote:Op zondag 28 augustus 2022 12:34 schreef Maverick_tfd het volgende:
En ouderen zijn ook gewoon kwetsbaarder dan jongeren. Zo opvallend vind ik het niet.
quote:Op zondag 28 augustus 2022 12:38 schreef Soury het volgende:
[..]
Als er een vrachtwagen op je valt maakt leeftijd niet zo veel uit.
ja duh maar dit was een vrachtwagen waar men tegenaan kopt. Dan maakt leeftijd echt vrij weinig uit.quote:Op zondag 28 augustus 2022 12:39 schreef Maverick_tfd het volgende:
[..]
Ook bij lichtere verwondingen overlijden oudere mensen makkelijker dan jongere. Het is echt geen raketwetenschap.
Die 32 jarige vrouw moet wel die zwangere schoondochter geweest zijn. Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar ik vermoed dat je in zo'n toestand ook iets minder mobiel bent.quote:Op zondag 28 augustus 2022 12:45 schreef Malavita het volgende:
ja duh maar dit was een vrachtwagen waar men tegenaan kopt. Dan maakt leeftijd echt vrij weinig uit.
Daarnaast zie ik iemand van begin 30 en begin 40 en volgens mij ook wat vijftigers. Zegt genoeg (dat de leeftijden dus echt niks uitmaken en totaal niet opvallend zijn)
Schoondochterquote:Op zondag 28 augustus 2022 12:49 schreef Tengano het volgende:
[..]
Die 32 jarige vrouw moet wel die zwangere dochter geweest zijn. Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar ik vermoed dat je in zo'n toestand ook iets minder mobiel bent.
Iemand die nog niet geboren is kan ook niet dood gaan.quote:Op zondag 28 augustus 2022 12:54 schreef PinkLow het volgende:
Er zijn niet 6 maar 7 doden. Ongeboren kind van 8 maanden.. verschrikkelijk allemaal.
Je zou toch maar zo je vrouw en (ongeboren) kind kwijt raken.quote:Op zondag 28 augustus 2022 12:49 schreef Tengano het volgende:
[..]
Die 32 jarige vrouw moet wel die zwangere dochter geweest zijn. Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar ik vermoed dat je in zo'n toestand ook iets minder mobiel bent.
Nou, die man en ook zijn moeder is ook overleden.quote:Op zondag 28 augustus 2022 12:58 schreef Gia het volgende:
[..]
Je zou toch maar zo je vrouw en (ongeboren) kind kwijt raken.
Vreselijk. 32 jaar.
De vader is ook overleden.quote:Op zondag 28 augustus 2022 12:58 schreef Gia het volgende:
[..]
Je zou toch maar zo je vrouw en (ongeboren) kind kwijt raken.
Vreselijk. 32 jaar.
Dan zou die zoon die 41 jarige man moeten zijn toch?quote:Op zondag 28 augustus 2022 13:00 schreef Sunshine1982 het volgende:
De vader is ook overleden.
3 mensen uit dezelfde familie: moeder, zoon, zwangere schoondochter.
Jep. Ik heb toevallig de namen, maar die ga ik hier niet delen.quote:Op zondag 28 augustus 2022 13:01 schreef Tengano het volgende:
[..]
Dan zou die zoon die 42 jarige man moeten zijn toch?
Man wat lekker deugen hè.quote:Op zondag 28 augustus 2022 11:30 schreef Perrin het volgende:
[..]
ja en dan lees je in de het nieuwsstukje dat onder deze melding staatquote:Op zondag 28 augustus 2022 12:59 schreef PS. het volgende:
[..]
Nou, die man en ook zijn moeder is ook overleden.
Pa leeft nog wel, die was vorige maand opa geworden... Nu is hij alles kwijt. Vrouw, kind, kleinkind en schoondochter.
Die ergens anders woont.quote:Op zondag 28 augustus 2022 13:01 schreef Tengano het volgende:
[..]
Dan zou die zoon die 41 jarige man moeten zijn toch?
Ik denk dat die vader nog vaak genoeg zal denken dat hij ook het liefst was gesneuveld in dit drama. Afschuwelijk als je op deze manier je hele gezin ziet ontvallen en jij 'overleeft' het. Wat voor leven heb je dan nog op die leeftijd...quote:Op zondag 28 augustus 2022 13:06 schreef RAVW het volgende:
[..]
ja en dan lees je in de het nieuwsstukje dat onder deze melding staat
Dat: Buitenslapers Ter Apel moeten onder 'vod' slapen bij 'verschrikkelijke kou'
![]()
![]()
![]()
Het zou je maar over komen dat je een nacht in de kou moet slapen.
Dat moeten we straks allemaal als we de rekeningen niet meer kunnen betalen , en de deuren, plinten en raamkozijnen al op verbrand hebben om het nog een beetje warm te krijgen.
Maar vreselijk voor de mensen die bij dit ongeluk betrekken waren en dan nog zo veel uit een gezin
![]()
![]()
Dat is waarschijnlijk puur administratief zo. Het is in elk geval wel een pasgetrouwd stel. Zij komt uit Oekraïne. Hij gewoon uit Nederland. Hij is in elk geval niet ouder dan 41.quote:Op zondag 28 augustus 2022 13:07 schreef Gia het volgende:
[..]
Die ergens anders woont.
Vrouw in oud-Beijerland, man in Goudswaard.
En precies op het moment dat er een BBQ gaande was op die plek onderaan de dijk.quote:Op zondag 28 augustus 2022 13:05 schreef TornadoDK het volgende:
Hoe vaak schieten er überhaupt vrachtwagens van een dijk af?
Dit lijkt me echt pure pech.
En zijn moeder was dat die 75 jarige vrouw? of misschien tot die 57 jarige vrouw.quote:Op zondag 28 augustus 2022 13:10 schreef PS. het volgende:
Dat is waarschijnlijk puur administratief zo. Het is in elk geval wel een pasgetrouwd stel. Zij komt uit Oekraïne. Hij gewoon uit Nederland. Hij is in elk geval niet ouder dan 41.
Die obsessie met het zoeken van een schuldige is altijd zo triest.. je kan als organisatie niet rekening houden met alle shit die kan gebeuren..quote:Op zondag 28 augustus 2022 13:03 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Man wat lekker deugen hè.
Snap niet dat je het op papier krijgt.
Als hij 41 is, zou 57 wel erg jong zijn. Maar het zou kunnen natuurlijk.quote:Op zondag 28 augustus 2022 13:13 schreef Tengano het volgende:
[..]
En zijn moeder was dat die 75 jarige vrouw? of misschien tot die 57 jarige vrouw.
Dan zou die vader dus om en na bij de 70 zijn.
Allemachtig, dat zou wel heel triest zijn als er mensen zijn geweest die hier al eerder voor gewaarschuwd hebben en hun bezwaren al vaker geuit hebben.quote:Op zondag 28 augustus 2022 13:13 schreef MatthijsDJ het volgende:
Maar als dat verhaal klopt dat de buurt al jaren zeikt over dit punt en zwaar verkeer, dan is de keuze voor deze plek natuurlijk wel opvallend te noemen...
Godverdomme man.... Pffffft...quote:Op zondag 28 augustus 2022 12:59 schreef PS. het volgende:
[..]
Pa leeft nog wel, die was vorige maand opa geworden... Nu is hij alles kwijt. Vrouw, kind, kleinkind en schoondochter.
Dat zeiden ze in Nieuw Beijerland ook.quote:Op zondag 28 augustus 2022 13:26 schreef Stoffa het volgende:
Lijkt haast alsof sommigen in dit topic vinden dat als je barbecuet aan de weg je er praktisch om vraagt door een vrachtwagen als jam over de weg te worden uitgesmeerd.
quote:De bestuurder sloeg allemaal wartaal uit.
quote:Op zondag 28 augustus 2022 12:54 schreef PinkLow het volgende:
Er zijn niet 6 maar 7 doden. Ongeboren kind van 8 maanden.. verschrikkelijk allemaal.
quote:Op zondag 28 augustus 2022 12:59 schreef PS. het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 28 augustus 2022 13:36 schreef maily het volgende:
[..]Oeps, volgende maand bedoel ik. at gaat dus niet door..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nou de held heeft zich gemeld.quote:Op zondag 28 augustus 2022 13:30 schreef Stupidisco het volgende:
’Wat neemt hij de bocht ruim’, dacht Rody Jongebreur (34)
’Trucker trok opeens zijn handen van het stuur en gaf dot gas’
„De vrachtwagenchauffeur trok opeens zijn handen van het stuur en gaf een dot gas.” Rody Jongebreur (34) was bij de barbecue van ijsclub De Kom Zuidzijde waar het rond 18.00 uur zo gruwelijk misging. „Ik dacht eerst ’wat neemt hij de bocht ruim’, maar toen kwam hij zo de dijk af. Mijn dochter kon nog net op tijd aan de kant springen. Ik viel ook op de grond en kwam met mijn hand in gebroken glas.” Jongebreur draagt daarom een brace en heeft flinke wonden aan zijn been.
In een flits sprong hij daarna de vrachtwagen in. „De bestuurder sloeg allemaal wartaal uit. Toen heb ik snel de motor afgezet en het sleuteltje weggegooid, geen idee waarheen. Wat een dommerik, ongelooflijk hoeveel schade hij aangericht heeft.”
Bron: Telegraaf
Nee, dat vindt niemand! Ook niet als je de gevaren ziet en beschrijft door op die plek met een hoop volk te gaan bbqen. Ook niet als je geen rij met huilende poppetjes als reactie zet.quote:Op zondag 28 augustus 2022 13:26 schreef Stoffa het volgende:
Lijkt haast alsof sommigen in dit topic vinden dat als je barbecuet aan de weg je er praktisch om vraagt door een vrachtwagen als jam over de weg te worden uitgesmeerd.
Dit klinkt ook niet als een anticiperende actie om een witte bestelbus te ontwijken. En ook wel bijzonder dat Rody dit zo kon waarnemen terwijl een vrachtwagen van boven naar beneden op hem af komt rijden.quote:„De vrachtwagenchauffeur trok opeens zijn handen van het stuur en gaf een dot gas.”
Dat bericht van mij kwam van Rijnmond, maar dat van jou vind ik logischer.quote:
Dan zou het toch die vrouw van 57 kunnen zijn die dan zijn moeder was en heeft de vader ook ongeveerd die leeftijd.quote:Op zondag 28 augustus 2022 13:41 schreef PS. het volgende:
[..]
Dat bericht van mij kwam van Rijnmond, maar dat van jou vind ik logischer.
Die vrouw zou dan wel 28 zijn, en die man 32.
Vond 41 echt wel de maximale leeftijd voor die man.
quote:Op zondag 28 augustus 2022 13:41 schreef PS. het volgende:
[..]
Dat bericht van mij kwam van Rijnmond, maar dat van jou vind ik logischer.
Die vrouw zou dan wel 28 zijn, en die man 32.
Vond 41 echt wel de maximale leeftijd voor die man.
Van AD.nlquote:De zes dodelijke slachtoffers zijn een 50-jarige man uit Nieuw-Beijerland, een 32-jarige vrouw uit Oud-Beijerland, een 75-jarige vrouw uit Nieuw-Beijerland, een 41-jarige man uit Goudswaard, een 28-jarige vrouw uit Goudswaard en een 62-jarige man uit Nieuw-Beijerland.
Er is geen overledene van 57.quote:Op zondag 28 augustus 2022 13:43 schreef Tengano het volgende:
[..]
Dan zou het toch die vrouw van 57 kunnen zijn die dan zijn moeder was en heeft de vader ook ongeveerd die leeftijd.
De jongste man is dus nog steeds 41 en moet dan toch de partner van die zwangere vrouw geweest zijn.quote:Op zondag 28 augustus 2022 13:44 schreef PS. het volgende:
[..]
Ja ik zie het
[ afbeelding ]
Rijnmond heeft het nu ook aangepast.
Nu ineens niet meer nee.quote:Op zondag 28 augustus 2022 13:46 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Er is geen overledene van 57.
Stond in post #243 Maar die informatie zou dus inmiddels geupdate kunnen zijn. Ik vind eigenlijk wel dat als er dan een officieel statement van de politie komt, dat het dan wel moet kloppen.quote:
quote:De politie heeft de leeftijden bekendgemaakt van de dodelijke slachtoffers die zaterdagavond zijn gevallen aan de Zuidzijdedijk in Nieuw-Beijerland. Het gaat om drie mannen en drie vrouwen. Hun leeftijd ligt tussen de 32 en 75 jaar.
De slachtoffers zijn:
- een 50-jarige man uit Nieuw-Beijerland
- een 32-jarige vrouw uit Oud-Beijerland
- een 75-jarige vrouw uit Nieuw-Beijerland
- een 41-jarige man uit Goudswaard
- een 62-jarige man uit Nieuw-Beijerland
- een 57-jarige vrouw uit Nieuw-Beijerland
Woonplaatsen zijn ook aangepast.quote:Op zondag 28 augustus 2022 13:48 schreef Tengano het volgende:
[..]
Stond in post #243 Maar die informatie zou dus inmiddels geupdate kunnen zijn. Ik vind eigenlijk wel dat als er dan een officieel statement van de politie komt, dat het dan wel moet kloppen.
[..]
Heb zelf jarenlang daar gewoond, dit was een punt waar wel vaker auto's veel te hard reden en waar er veel geklaagd werd over de grote hoeveelheid vrachtwagens die door de dorpskern reden. Is ook eerder voorgekomen dat er een auto in de straat tegen een muur terecht is gekomen, daarnaast is er een aantal jaar geleden op bijna precies dezelfde plek als waar de vrachtwagen van de dijk af is gegaan een trekker van de dijk afgereden. Gelukkig kwam deze net op tijd tot stilstand voordat hij door een tuin denderde.quote:Op zondag 28 augustus 2022 13:18 schreef Tengano het volgende:
[..]
Allemachtig, dat zou wel heel triest zijn als er mensen zijn geweest die hier al eerder voor gewaarschuwd hebben en hun bezwaren al vaker geuit hebben.
Dat maakt dat het spoor van leed dan nog dieper zal zijn, doordat de verwijten de boosheid, het verdriet en het schuldgevoel rondom dit ongeluk, nog jarenlang een rol zal blijven spelen.
Dit klinkt toch dat er weldegelijk bekend was dat dit niet de meest veilige of ideale plek was om een dorpsfeest te houden. Die mensen hebben, hebben tot hun grote verdriet nou toch gelijk gekregen. Dat soort dingen levert wel wroeging op na zo'n gebeurtenis.quote:Op zondag 28 augustus 2022 13:52 schreef WesCAddle het volgende:
[..]
Heb zelf jarenlang daar gewoond, dit was een punt waar wel vaker auto's veel te hard reden en waar er veel geklaagd werd over de grote hoeveelheid vrachtwagens die door de dorpskern reden. Is ook eerder voorgekomen dat er een auto in de straat tegen een muur terecht is gekomen, daarnaast is er een aantal jaar geleden op bijna precies dezelfde plek als waar de vrachtwagen van de dijk af is gegaan een trekker van de dijk afgereden. Gelukkig kwam deze net op tijd tot stilstand voordat hij door een tuin denderde.
De T-splitsing is een 30 KM zone, maar er wordt door sommige mensen belachelijk hard gereden. Op één van de wegen die uitkomen op de T-splitsing (de Lange Weg) werd een aantal jaren geleden 's nachts ook regelmatig geraced.
Precies zoals verwacht. Dank voor de info.quote:Op zondag 28 augustus 2022 13:52 schreef WesCAddle het volgende:
[..]
Heb zelf jarenlang daar gewoond, dit was een punt waar wel vaker auto's veel te hard reden en waar er veel geklaagd werd over de grote hoeveelheid vrachtwagens die door de dorpskern reden. Is ook eerder voorgekomen dat er een auto in de straat tegen een muur terecht is gekomen, daarnaast is er een aantal jaar geleden op bijna precies dezelfde plek als waar de vrachtwagen van de dijk af is gegaan een trekker van de dijk afgereden. Gelukkig kwam deze net op tijd tot stilstand voordat hij door een tuin denderde.
De T-splitsing is een 30 KM zone, maar er wordt door sommige mensen belachelijk hard gereden. Op één van de wegen die uitkomen op de T-splitsing (de Lange Weg) werd een aantal jaren geleden 's nachts ook regelmatig geraced.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |