Ah ik zie victim blaming is weer in trek vandaagquote:Op zondag 28 augustus 2022 09:22 schreef kale_gehaktbal het volgende:
Triest dit![]()
Mensen die vinden dat ze op een gevaarlijke plek een bbq hielden zijn niet helemaal lekker
Ik ken die omgeving wel een beetje en geloof niet dat het standaard is dat daar vrachtwagens rijden (zie mijn vorige post).quote:Op zondag 28 augustus 2022 09:26 schreef Perrin het volgende:
[..]
Bijzonder, ik vind mensen die het normaal vinden om bbq's op plekken te houden waar een vrachtwagen naar binnen kan komen rijden niet helemaal lekker zijn.
Dat vroeg ik me ook al af. Wat deed die vrachtwagen daar?quote:Op zondag 28 augustus 2022 09:32 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik ken die omgeving wel een beetje en geloof niet dat het standaard is dat daar vrachtwagens rijden (zie mijn vorige post).
Je weet neem ik aan dat er meer plekken zijn in Nederland waar een vrachtwagen die verkeerd rijdt kan komen dan dat er plekken zijn waar dat niet kan?quote:Op zondag 28 augustus 2022 09:26 schreef Perrin het volgende:
[..]
Bijzonder, ik vind mensen die het normaal vinden om bbq's op plekken te houden waar een vrachtwagen naar binnen kan komen rijden niet helemaal lekker zijn.
Misschien heeft het te maken met het feit dat de A29 het hele weekend dicht is na de afslag Numansdorp, dan is Nieuw-Beijerland een plek waar je terecht kan komen als je de weg kwijt bent.quote:Op zondag 28 augustus 2022 09:32 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik ken die omgeving wel een beetje en geloof niet dat het standaard is dat daar vrachtwagens rijden (zie mijn vorige post).
Maar mocht hij verdwaald zijn, dan is er nog steeds geen goeie reden te bedenken om met een dot gas een buurt BBQ in te rijden. Ik snap er echt niks van (van deze actie).quote:Op zondag 28 augustus 2022 09:44 schreef Droopie het volgende:
Misschien heeft het te maken met het feit dat de A29 het hele weekend dicht is na de afslag Numansdorp, dan is Nieuw-Beijerland een plek waar je terecht kan komen als je de weg kwijt bent.
Zo onderaan de drukste weg in de omgeving lijkt me gewoon geen slimme plek (en dat bleek dus ook).quote:Op zondag 28 augustus 2022 09:40 schreef Molo het volgende:
[..]
Je weet neem ik aan dat er meer plekken zijn in Nederland waar een vrachtwagen die verkeerd rijdt kan komen dan dat er plekken zijn waar dat niet kan?
Omdat dit qua risicoanalyse gewoon eigenlijk een kans van vrijwel nul is?
Achteraf in dit specifieke geval, met deze specifieke pech en omstandigheden...
Lang verhaal kort, ik snap je denkwijze niet
Net zoiets als vliegen over land verbieden omdat vliegtuigen naar beneden zouden kunnen komen
Ik vermoed dat ze daar bij de volgende BBQ ook wel rekening mee zullen houden.quote:Op zondag 28 augustus 2022 09:57 schreef Perrin het volgende:
Zo onderaan de drukste weg in de omgeving lijkt me gewoon geen slimme plek (en dat bleek dus ook). De meeste buurtfeesten worden dan ook helemaal niet heuvelafwaarts langs doorgaande wegen gehouden.
Yepquote:Op zondag 28 augustus 2022 09:58 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik vermoed dat ze daar bij de volgende BBQ ook wel rekening mee zullen houden.
Deze plek is na gisteren definitief afgevallen voor Nieuw Beijerland.
Dit was gewoon een gezellig buurtfeesten/IJsclub feestje.quote:Op zondag 28 augustus 2022 09:58 schreef Tengano het volgende:
[..]
En het is mogleijk ook een wake-up call voor andere evenementen die op een soortgelijke locatie worden gehouden. Ik moet ook gelijk denken aan die man die die kogel op zijn borst kreeg, en ter plekke overleedt bij zo'n Strong Fit event oid. Of zo'n musle car die het publiek per ongeluk inrijdt.
Eens ik organiseer evenementen voor een buurtvereniging en zelfs deze relatief kleine evenementen kennen een hoop papierwerk en maatregelen die je moet nemen. Gaat echt heel ver, zeker als we het op de openbare weg doen... dan is er bijvoorbeeld als afzetting op zijn minst dranghekken nodig.quote:Op zondag 28 augustus 2022 10:16 schreef PS. het volgende:
[..]
Dit was gewoon een gezellig buurtfeesten/IJsclub feestje.
Je haalt hier allemaal professionele evenementen aan, die in Nederland echt wel goed geregeld zijn. Organiseer zelf ook een evenement, en als je kijkt wat daar bij komt kijken kwa veiligheidsplan, sluit je zo'n beetje alles wel uit. Zeker na Haaksbergen.
Maar voor dit soort dingen kun je dat natuurlijk niet verwachten.
Staat daar in, ga niet op een punt staan waar vrachtwagens een dijk af kunnen rijden?quote:Op zondag 28 augustus 2022 10:24 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Eens ik organiseer evenementen voor een buurtvereniging en zelfs deze relatief kleine evenementen kennen een hoop papierwerk en maatregelen die je moet nemen. Gaat echt heel ver, zeker als we het op de openbare weg doen...
In de steden flikkeren ze altijd van het balkon.quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 23:10 schreef Het_Bokje het volgende:
Ik vind de verslaggeving om te kotsen.
'hechte gemeenschap'
'iedereen kent elkaar'
'deze omgeving'
Alsof wonen in een mooi wijkje in de polder dit veroozaakt heeft
"Ja, had je maar in de stad moeten wonen, daar gebeuren dit soort domme dingen niet"
OK, beetje ovedreven, maar zo voelt het soms wel
Stedelingen hebben blijkbaar een beetje moeite met lokale verenigingen (anders dan Studievereniging met ge-emmer)
Verkeerde keuze, had die beter het busje van de weg kunnen drukken.quote:Op zondag 28 augustus 2022 10:29 schreef Sunshine1982 het volgende:
Bedrijf van vrachtwagen: Chauffeur moest uitwijken voor een busje
Het Spaanse bedrijf van de vrachtwagen die het drama bij Zuidzijde veroorzaakte, zegt dat de chauffeur moest uitwijken voor een busje.
https://www.ad.nl/binnenl(...)-een-busje~a91beb7c/
Dat verklaart waarom de politie op zoek was naar de bestuurder van een wit busje.
Misschien kon hij vanaf zijn positie bovenop die heuvel niet zien dat daar een BBQ werd gehouden met een man of 60?quote:Op zondag 28 augustus 2022 10:32 schreef Lospedrosa het volgende:
Verkeerde keuze, had die beter het busje van de weg kunnen drukken.
Maar das achteraf lullen.
quote:Op zondag 28 augustus 2022 10:43 schreef Zipportal het volgende:
PUSHMEDLINGEN:
Zes doden en zeven gewonden.
quote:Op zondag 28 augustus 2022 10:43 schreef Zipportal het volgende:
PUSHMELDINGEN:
Zes doden en zeven gewonden.
quote:Een seconde of twee, drie stil
De barbecue had twee jaar lang niet kunnen plaatsvinden vanwege corona. Een bestuurslid had net een speech gehouden. Over hoe fijn het was dat het nu weer kon, vertellen buurtbewoners die aanwezig waren. Een nieuw logo was aangekondigd. En rond een uurtje of vijf was de barbecue begonnen.
Na de klap was het een seconde of twee, drie stil, vertelt Marian. “Als ik niet net wat brood had gepakt, had ik onder die vrachtwagen gelegen.” Haar man Henk (61) belde meteen 112 en keek waar hij kon helpen. Als ambulancemedewerkers en politie aanwezig zijn, belt ze haar dochter in Spijkenisse. Die schrikt zich wezenloos en springt in haar auto.
Als er iets makkelijk te zien is, zijn het wel de rijtijden tegenwoordig. Gewoon pasje uitlezen en klaar.quote:Op zondag 28 augustus 2022 10:46 schreef Tengano het volgende:
Ook niet gedronken dusMaar hoelang zat hij al achter het stuur; was de man wel bekwaam genoeg om de juiste beslissingen te nemen op dat moment. Inmiddels kennen we het antwoord...
Nou, nee. Er is verder nog niets bekend over de toedracht. Al dat gespeculeerquote:Op zondag 28 augustus 2022 10:46 schreef Tengano het volgende:
Ook niet gedronken dusMaar hoelang zat hij al achter het stuur; was de man wel bekwaam genoeg om de juiste beslissingen te nemen op dat moment. Inmiddels kennen we het antwoord...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |