Alle huizen die aan doorgaande wegen liggen dan ook maar afbreken? Er zou immers een vrachtwagen naar binnen kunnen rijden.quote:Op zondag 28 augustus 2022 11:28 schreef Perrin het volgende:
[..]
Als die aan een doorgaande weg ligt, lijkt het me niet de beste locatie om een feest te houden nee.
Jij denkt dat alle terrassen in Nederland veilig zijn?quote:Op zondag 28 augustus 2022 11:30 schreef Perrin het volgende:
[..]
Deze logica slaat wel degelijk iets op, de organisatoren hebben verantwoordelijkheid om dit soort evenementen op een zo veilig mogelijke plek te houden.
Heuvelafwaarts van de drukste weg in de omgeving is niet zo'n plek.
Deze logica slaat pas nergens op. Ik heb het over buurtfeesten.quote:Op zondag 28 augustus 2022 11:30 schreef kale_gehaktbal het volgende:
[..]
Alle huizen die aan doorgaande wegen liggen dan ook maar afbreken? Er zou immers een vrachtwagen naar binnen kunnen rijden.
Het is geen professioneel evenement, het is een leuk samenzijn van een hechte buurtgemeenschap.quote:Op zondag 28 augustus 2022 11:30 schreef Perrin het volgende:
[..]
Deze logica slaat wel degelijk iets op, de organisatoren hebben verantwoordelijkheid om dit soort evenementen op een zo veilig mogelijke plek te houden.
Ik zou zelf nooit op een terras aan een doorgaande weg gaan zitten nee.quote:Op zondag 28 augustus 2022 11:31 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Jij denkt dat alle terrassen in Nederland veilig zijn?
Misschien dan toch maar eens met een professional praten als je zo paranoïde bent.quote:Op zondag 28 augustus 2022 11:34 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik zou zelf nooit aan een terras aan een doorgaande weg gaan zitten nee.
En geld ook nog eens een snelheidslimiet van 30KM per uurquote:Op zondag 28 augustus 2022 11:33 schreef PS. het volgende:
[..]
Het is geen professioneel evenement, het is een leuk samenzijn van een hechte buurtgemeenschap.
Dit voorziet natuurlijk niemand. Bovendien staan er ook overal bomen.
Dit is weer gewoon zo'n fluke ongeluk. Totaal anders dan b.v. wegen of kruispunten die aantoonbaar onveilig zijn en waar om de haverklap ongelukken gebeuren.quote:Op zondag 28 augustus 2022 11:36 schreef raptorix het volgende:
[..]
En geld ook nog eens een snelheidslimiet van 30KM per uur
Eens, hoor. En dan heb je natuurlijk nog rond rennende kinderen die uit enthousiasme ook nog eens de weg op kunnen rennen.quote:Op zondag 28 augustus 2022 11:30 schreef Perrin het volgende:
[..]
Het is meer: achteraf kijk je een koe in de kont. Natuurlijk waren er achteraf betere en slimmere opties geweest. Maargoed, hoe groot was de kans nou daadwerkelijk dat hier een vrachtwagen naar beneden zou donderen?quote:Op zondag 28 augustus 2022 11:42 schreef Bep-Vetklep het volgende:
[..]
Eens, hoor. En dan heb je natuurlijk nog rond rennende kinderen die uit enthousiasme ook nog eens de weg op kunnen rennen.
Maar schijnbaar is het volkomen normaal om een meter of 2 van de weg [waar al klachten over waren, ook ivm zwaar verkeer dacht ik gelezen te hebben] met een grote groep een feest te houden.
Ik vind het geen geschikte plek en daar blijf ik bij. Vooral als ik zie hoeveel veilige lege ruimte/tuinen er rond het gebied ligt zonder dat er verkeer langs raast. Als dat mij een victimblamer maakt dan is dat maar zo.
In de praktijk probeer je de weg dan zo aan te passen dat het risico daarop inderdaad een stuk kleiner is.quote:Op zondag 28 augustus 2022 11:30 schreef kale_gehaktbal het volgende:
[..]
Alle huizen die aan doorgaande wegen liggen dan ook maar afbreken? Er zou immers een vrachtwagen naar binnen kunnen rijden.
Het is een beetje van als hij niet dat rondje was gaan fietsen dan was hij nooit aangereden door die auto. Het is een plek waar vrijwel nooit vrachtwagens rijden en wat is dan ook nog eens de kans dat hij van de dijk af schiet?quote:Op zondag 28 augustus 2022 11:45 schreef PS. het volgende:
[..]
Het is meer: achteraf kijk je een koe in de kont. Natuurlijk waren er achteraf betere en slimmere opties geweest. Maargoed, hoe groot was de kans nou daadwerkelijk dat hier een vrachtwagen naar beneden zou donderen?
Het had ook een auto geweest kunnen zijn, ook daarmee kun je flink wat slachtoffers maken. En niet iedereen houdt zich aan de max van 30km, dat weet ook iedereen.quote:Op zondag 28 augustus 2022 11:45 schreef PS. het volgende:
[..]
Het is meer: achteraf kijk je een koe in de kont. Natuurlijk waren er achteraf betere en slimmere opties geweest. Maargoed, hoe groot was de kans nou daadwerkelijk dat hier een vrachtwagen naar beneden zou donderen?
Ja dat zeg ik. Vind het achteraf erg makkelijk lullen.quote:Op zondag 28 augustus 2022 11:49 schreef Momo het volgende:
[..]
Het is een beetje van als hij niet dat rondje was gaan fietsen dan was hij nooit aangereden door die auto. Het is een plek waar vrijwel nooit vrachtwagens rijden en wat is dan ook nog eens de kans dat hij van de dijk af schiet?
Ik kan je zeggen dat hard rijden op dat soort wegen bijzonder slecht getolereerd wordt door bewoners.quote:Op zondag 28 augustus 2022 11:49 schreef Bep-Vetklep het volgende:
[..]
Het had ook een auto geweest kunnen zijn, ook daarmee kun je flink wat slachtoffers maken. En niet iedereen houdt zich aan de max van 30km, dat weet ook iedereen.
Of in het geval van rond rennende kinderen zou een bestuurder zomaar zich de tiefus schrikken en zich te pletter kunnen rijden tegen een boom. Ook niet fijn.
Ja, er had ook een vliegtuig op neer kunnen storten.quote:Op zondag 28 augustus 2022 11:49 schreef Bep-Vetklep het volgende:
[..]
Het had ook een auto geweest kunnen zijn, ook daarmee kun je flink wat slachtoffers maken. En niet iedereen houdt zich aan de max van 30km, dat weet ook iedereen.
Of in het geval van rond rennende kinderen zou een bestuurder zomaar zich de tiefus schrikken en zich te pletter kunnen rijden tegen een boom. Ook niet fijn.
Dat kan wel zijn maar wat doen ze er aan? Hardrijders heb je overal, dus ook in dat dorp en op die wegen.quote:Op zondag 28 augustus 2022 11:51 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik kan je zeggen dat hard rijden op dat soort wegen bijzonder slecht getolereerd wordt door bewoners.
Ja mooi. ben wel weer klaar met het gezuig.quote:Op zondag 28 augustus 2022 11:51 schreef PS. het volgende:
[..]
Ja, er had ook een vliegtuig op neer kunnen storten.
Maar als je hier rekening mee zou houden, dan kun je beter in een kamer vol met kussens gaan zitten de rest van je leven.
Ik denk dat chauffeurs die snelheidslimieten overtreden, zich daar weinig van aantrekken.quote:Op zondag 28 augustus 2022 11:51 schreef raptorix het volgende:
Ik kan je zeggen dat hard rijden op dat soort wegen bijzonder slecht getolereerd wordt door bewoners.
Er staan in dat gebied veel flitspalen weet ik uit ervaring.quote:Op zondag 28 augustus 2022 11:52 schreef Bep-Vetklep het volgende:
[..]
Dat kan wel zijn maar wat doen ze er aan? Hardrijders heb je overal, dus ook in dat dorp en op die wegen.
Ja en ook niet iedereen besluit om van een dijk af te rijden.quote:Op zondag 28 augustus 2022 11:49 schreef Bep-Vetklep het volgende:
[..]
Dan bellen ze even door naar hun vrienden een kilometer verder en die wachten je wel even op.quote:Op zondag 28 augustus 2022 11:52 schreef Bep-Vetklep het volgende:
[..]
Dat kan wel zijn maar wat doen ze er aan? Hardrijders heb je overal, dus ook in dat dorp en op die wegen.
quote:Het transportbedrijf El Mosca, waarvan een vrachtwagen betrokken was, zegt tegenover de Spaanse krant La Verdad dat de vrachtwagen van de weg raakte omdat de truck een busje probeerde te ontwijken. Het zou kunnen gaan om de witte bestelbus, waarnaar de politie kort na het ongeluk op zoek was. De bestuurder van het busje heeft zich inmiddels bij de politie gemeld en is gehoord als getuige.
We kunnen hier nog allemaal complotten op loslaten en afsluiten met ‘ik stel alleen maar vragen’.quote:Op zondag 28 augustus 2022 11:44 schreef Catkiller het volgende:
Altijd lekker, victimblaming op zondagochtend.
Wauw.quote:Op zondag 28 augustus 2022 11:56 schreef Catkiller het volgende:
[..]
Ja en ook niet iedereen besluit om van een dijk af te rijden.
Rennende kinderen zie je al van ver weg als je gewoon oplet en met 30 kilometer per uur rij jij jezelf niet zomaar dood tegen een boom als je moet uitwijken.
Jij zet zeker je auto weg zodra je een dorpskern binnen komt en de maximale snelheid naar 30 gaat? Want stel je voor dat je jezelf kankertje hard kapot zou rijden als je met die snelheid voor spelende kinderen moet uitwijken.
Plant jezelf nooit voort, driedubbel gehandicapten kosten toch alleen maar geld.
Kan best dat de chauffeur dat tegen zijn werkgever gezegd heeft maar dat verhaal komt niet overeen met de tijdslijn die de ooggetuigen schetsen. De vrachtwagen stond volgens ooggetuigen stil voor het ongeluk, van een plotselinge uitwijkmanoeuvre kan dan geen sprake zijn.quote:
quote:Op zondag 28 augustus 2022 12:14 schreef Ed1234 het volgende:
We zijn ondertussen al 6 doden. In de Bethelkerk in Oud-Beijerland is zondagmorgen bekendgemaakt dat drie dodelijke slachtoffers uit een familie komen. Het gaat om een moeder, een zoon en een acht maanden zwangere schoondochter.
Dat staat inderdaad in de TTquote:Op zondag 28 augustus 2022 12:14 schreef Ed1234 het volgende:
We zijn ondertussen al 6 doden. In de Bethelkerk in Oud-Beijerland is zondagmorgen bekendgemaakt dat drie dodelijke slachtoffers uit een familie komen. Het gaat om een moeder, een zoon en een acht maanden zwangere schoondochter.
Nja, dat is inderdaad zo, maar hij is sowieso op een gegeven moment gaan rijden natuurlijk.quote:Op zondag 28 augustus 2022 12:13 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Kan best dat de chauffeur dat tegen zijn werkgever gezegd heeft maar dat verhaal komt niet overeen met de tijdslijn die de ooggetuigen schetsen. De vrachtwagen stond volgens ooggetuigen stil voor het ongeluk, van een plotselinge uitwijkmanoeuvre kan dan geen sprake zijn.
quote:De politie heeft de leeftijden bekendgemaakt van de dodelijke slachtoffers die zaterdagavond zijn gevallen aan de Zuidzijdedijk in Nieuw-Beijerland. Het gaat om drie mannen en drie vrouwen. Hun leeftijd ligt tussen de 32 en 75 jaar.
De slachtoffers zijn:
- een 50-jarige man uit Nieuw-Beijerland
- een 32-jarige vrouw uit Oud-Beijerland
- een 75-jarige vrouw uit Nieuw-Beijerland
- een 41-jarige man uit Goudswaard
- een 62-jarige man uit Nieuw-Beijerland
- een 57-jarige vrouw uit Nieuw-Beijerland
Oude mensen zijn tragerquote:Op zondag 28 augustus 2022 12:22 schreef Tengano het volgende:
[..]
Opvallend dat het vooral wat oudere mensen zijn die het niet overleefd hebben.
Hoezo?quote:Op zondag 28 augustus 2022 12:22 schreef Tengano het volgende:
[..]
Opvallend dat het vooral wat oudere mensen zijn die het niet overleefd hebben.
Als er een vrachtwagen op je valt maakt leeftijd niet zo veel uit.quote:Op zondag 28 augustus 2022 12:34 schreef Maverick_tfd het volgende:
En ouderen zijn ook gewoon kwetsbaarder dan jongeren. Zo opvallend vind ik het niet.
quote:Op zondag 28 augustus 2022 12:38 schreef Soury het volgende:
[..]
Als er een vrachtwagen op je valt maakt leeftijd niet zo veel uit.
ja duh maar dit was een vrachtwagen waar men tegenaan kopt. Dan maakt leeftijd echt vrij weinig uit.quote:Op zondag 28 augustus 2022 12:39 schreef Maverick_tfd het volgende:
[..]
Ook bij lichtere verwondingen overlijden oudere mensen makkelijker dan jongere. Het is echt geen raketwetenschap.
Die 32 jarige vrouw moet wel die zwangere schoondochter geweest zijn. Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar ik vermoed dat je in zo'n toestand ook iets minder mobiel bent.quote:Op zondag 28 augustus 2022 12:45 schreef Malavita het volgende:
ja duh maar dit was een vrachtwagen waar men tegenaan kopt. Dan maakt leeftijd echt vrij weinig uit.
Daarnaast zie ik iemand van begin 30 en begin 40 en volgens mij ook wat vijftigers. Zegt genoeg (dat de leeftijden dus echt niks uitmaken en totaal niet opvallend zijn)
Schoondochterquote:Op zondag 28 augustus 2022 12:49 schreef Tengano het volgende:
[..]
Die 32 jarige vrouw moet wel die zwangere dochter geweest zijn. Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar ik vermoed dat je in zo'n toestand ook iets minder mobiel bent.
Iemand die nog niet geboren is kan ook niet dood gaan.quote:Op zondag 28 augustus 2022 12:54 schreef PinkLow het volgende:
Er zijn niet 6 maar 7 doden. Ongeboren kind van 8 maanden.. verschrikkelijk allemaal.
Je zou toch maar zo je vrouw en (ongeboren) kind kwijt raken.quote:Op zondag 28 augustus 2022 12:49 schreef Tengano het volgende:
[..]
Die 32 jarige vrouw moet wel die zwangere dochter geweest zijn. Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar ik vermoed dat je in zo'n toestand ook iets minder mobiel bent.
Nou, die man en ook zijn moeder is ook overleden.quote:Op zondag 28 augustus 2022 12:58 schreef Gia het volgende:
[..]
Je zou toch maar zo je vrouw en (ongeboren) kind kwijt raken.
Vreselijk. 32 jaar.
De vader is ook overleden.quote:Op zondag 28 augustus 2022 12:58 schreef Gia het volgende:
[..]
Je zou toch maar zo je vrouw en (ongeboren) kind kwijt raken.
Vreselijk. 32 jaar.
Dan zou die zoon die 41 jarige man moeten zijn toch?quote:Op zondag 28 augustus 2022 13:00 schreef Sunshine1982 het volgende:
De vader is ook overleden.
3 mensen uit dezelfde familie: moeder, zoon, zwangere schoondochter.
Jep. Ik heb toevallig de namen, maar die ga ik hier niet delen.quote:Op zondag 28 augustus 2022 13:01 schreef Tengano het volgende:
[..]
Dan zou die zoon die 42 jarige man moeten zijn toch?
Man wat lekker deugen hè.quote:Op zondag 28 augustus 2022 11:30 schreef Perrin het volgende:
[..]
ja en dan lees je in de het nieuwsstukje dat onder deze melding staatquote:Op zondag 28 augustus 2022 12:59 schreef PS. het volgende:
[..]
Nou, die man en ook zijn moeder is ook overleden.
Pa leeft nog wel, die was vorige maand opa geworden... Nu is hij alles kwijt. Vrouw, kind, kleinkind en schoondochter.
Die ergens anders woont.quote:Op zondag 28 augustus 2022 13:01 schreef Tengano het volgende:
[..]
Dan zou die zoon die 41 jarige man moeten zijn toch?
Ik denk dat die vader nog vaak genoeg zal denken dat hij ook het liefst was gesneuveld in dit drama. Afschuwelijk als je op deze manier je hele gezin ziet ontvallen en jij 'overleeft' het. Wat voor leven heb je dan nog op die leeftijd...quote:Op zondag 28 augustus 2022 13:06 schreef RAVW het volgende:
[..]
ja en dan lees je in de het nieuwsstukje dat onder deze melding staat
Dat: Buitenslapers Ter Apel moeten onder 'vod' slapen bij 'verschrikkelijke kou'
![]()
![]()
![]()
Het zou je maar over komen dat je een nacht in de kou moet slapen.
Dat moeten we straks allemaal als we de rekeningen niet meer kunnen betalen , en de deuren, plinten en raamkozijnen al op verbrand hebben om het nog een beetje warm te krijgen.
Maar vreselijk voor de mensen die bij dit ongeluk betrekken waren en dan nog zo veel uit een gezin
![]()
![]()
Dat is waarschijnlijk puur administratief zo. Het is in elk geval wel een pasgetrouwd stel. Zij komt uit Oekraïne. Hij gewoon uit Nederland. Hij is in elk geval niet ouder dan 41.quote:Op zondag 28 augustus 2022 13:07 schreef Gia het volgende:
[..]
Die ergens anders woont.
Vrouw in oud-Beijerland, man in Goudswaard.
En precies op het moment dat er een BBQ gaande was op die plek onderaan de dijk.quote:Op zondag 28 augustus 2022 13:05 schreef TornadoDK het volgende:
Hoe vaak schieten er überhaupt vrachtwagens van een dijk af?
Dit lijkt me echt pure pech.
En zijn moeder was dat die 75 jarige vrouw? of misschien tot die 57 jarige vrouw.quote:Op zondag 28 augustus 2022 13:10 schreef PS. het volgende:
Dat is waarschijnlijk puur administratief zo. Het is in elk geval wel een pasgetrouwd stel. Zij komt uit Oekraïne. Hij gewoon uit Nederland. Hij is in elk geval niet ouder dan 41.
Die obsessie met het zoeken van een schuldige is altijd zo triest.. je kan als organisatie niet rekening houden met alle shit die kan gebeuren..quote:Op zondag 28 augustus 2022 13:03 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Man wat lekker deugen hè.
Snap niet dat je het op papier krijgt.
Als hij 41 is, zou 57 wel erg jong zijn. Maar het zou kunnen natuurlijk.quote:Op zondag 28 augustus 2022 13:13 schreef Tengano het volgende:
[..]
En zijn moeder was dat die 75 jarige vrouw? of misschien tot die 57 jarige vrouw.
Dan zou die vader dus om en na bij de 70 zijn.
Allemachtig, dat zou wel heel triest zijn als er mensen zijn geweest die hier al eerder voor gewaarschuwd hebben en hun bezwaren al vaker geuit hebben.quote:Op zondag 28 augustus 2022 13:13 schreef MatthijsDJ het volgende:
Maar als dat verhaal klopt dat de buurt al jaren zeikt over dit punt en zwaar verkeer, dan is de keuze voor deze plek natuurlijk wel opvallend te noemen...
Godverdomme man.... Pffffft...quote:Op zondag 28 augustus 2022 12:59 schreef PS. het volgende:
[..]
Pa leeft nog wel, die was vorige maand opa geworden... Nu is hij alles kwijt. Vrouw, kind, kleinkind en schoondochter.
Dat zeiden ze in Nieuw Beijerland ook.quote:Op zondag 28 augustus 2022 13:26 schreef Stoffa het volgende:
Lijkt haast alsof sommigen in dit topic vinden dat als je barbecuet aan de weg je er praktisch om vraagt door een vrachtwagen als jam over de weg te worden uitgesmeerd.
quote:Op zondag 28 augustus 2022 12:54 schreef PinkLow het volgende:
Er zijn niet 6 maar 7 doden. Ongeboren kind van 8 maanden.. verschrikkelijk allemaal.
quote:Op zondag 28 augustus 2022 12:59 schreef PS. het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 28 augustus 2022 13:36 schreef maily het volgende:
[..]Oeps, volgende maand bedoel ik. at gaat dus niet door..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nou de held heeft zich gemeld.quote:Op zondag 28 augustus 2022 13:30 schreef Stupidisco het volgende:
’Wat neemt hij de bocht ruim’, dacht Rody Jongebreur (34)
’Trucker trok opeens zijn handen van het stuur en gaf dot gas’
„De vrachtwagenchauffeur trok opeens zijn handen van het stuur en gaf een dot gas.” Rody Jongebreur (34) was bij de barbecue van ijsclub De Kom Zuidzijde waar het rond 18.00 uur zo gruwelijk misging. „Ik dacht eerst ’wat neemt hij de bocht ruim’, maar toen kwam hij zo de dijk af. Mijn dochter kon nog net op tijd aan de kant springen. Ik viel ook op de grond en kwam met mijn hand in gebroken glas.” Jongebreur draagt daarom een brace en heeft flinke wonden aan zijn been.
In een flits sprong hij daarna de vrachtwagen in. „De bestuurder sloeg allemaal wartaal uit. Toen heb ik snel de motor afgezet en het sleuteltje weggegooid, geen idee waarheen. Wat een dommerik, ongelooflijk hoeveel schade hij aangericht heeft.”
Bron: Telegraaf
Nee, dat vindt niemand! Ook niet als je de gevaren ziet en beschrijft door op die plek met een hoop volk te gaan bbqen. Ook niet als je geen rij met huilende poppetjes als reactie zet.quote:Op zondag 28 augustus 2022 13:26 schreef Stoffa het volgende:
Lijkt haast alsof sommigen in dit topic vinden dat als je barbecuet aan de weg je er praktisch om vraagt door een vrachtwagen als jam over de weg te worden uitgesmeerd.
Dit klinkt ook niet als een anticiperende actie om een witte bestelbus te ontwijken. En ook wel bijzonder dat Rody dit zo kon waarnemen terwijl een vrachtwagen van boven naar beneden op hem af komt rijden.quote:„De vrachtwagenchauffeur trok opeens zijn handen van het stuur en gaf een dot gas.”
Dat bericht van mij kwam van Rijnmond, maar dat van jou vind ik logischer.quote:
Dan zou het toch die vrouw van 57 kunnen zijn die dan zijn moeder was en heeft de vader ook ongeveerd die leeftijd.quote:Op zondag 28 augustus 2022 13:41 schreef PS. het volgende:
[..]
Dat bericht van mij kwam van Rijnmond, maar dat van jou vind ik logischer.
Die vrouw zou dan wel 28 zijn, en die man 32.
Vond 41 echt wel de maximale leeftijd voor die man.
quote:Op zondag 28 augustus 2022 13:41 schreef PS. het volgende:
[..]
Dat bericht van mij kwam van Rijnmond, maar dat van jou vind ik logischer.
Die vrouw zou dan wel 28 zijn, en die man 32.
Vond 41 echt wel de maximale leeftijd voor die man.
Van AD.nlquote:De zes dodelijke slachtoffers zijn een 50-jarige man uit Nieuw-Beijerland, een 32-jarige vrouw uit Oud-Beijerland, een 75-jarige vrouw uit Nieuw-Beijerland, een 41-jarige man uit Goudswaard, een 28-jarige vrouw uit Goudswaard en een 62-jarige man uit Nieuw-Beijerland.
Er is geen overledene van 57.quote:Op zondag 28 augustus 2022 13:43 schreef Tengano het volgende:
[..]
Dan zou het toch die vrouw van 57 kunnen zijn die dan zijn moeder was en heeft de vader ook ongeveerd die leeftijd.
De jongste man is dus nog steeds 41 en moet dan toch de partner van die zwangere vrouw geweest zijn.quote:Op zondag 28 augustus 2022 13:44 schreef PS. het volgende:
[..]
Ja ik zie het
[ afbeelding ]
Rijnmond heeft het nu ook aangepast.
Nu ineens niet meer nee.quote:Op zondag 28 augustus 2022 13:46 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Er is geen overledene van 57.
Stond in post #243 Maar die informatie zou dus inmiddels geupdate kunnen zijn. Ik vind eigenlijk wel dat als er dan een officieel statement van de politie komt, dat het dan wel moet kloppen.quote:
quote:De politie heeft de leeftijden bekendgemaakt van de dodelijke slachtoffers die zaterdagavond zijn gevallen aan de Zuidzijdedijk in Nieuw-Beijerland. Het gaat om drie mannen en drie vrouwen. Hun leeftijd ligt tussen de 32 en 75 jaar.
De slachtoffers zijn:
- een 50-jarige man uit Nieuw-Beijerland
- een 32-jarige vrouw uit Oud-Beijerland
- een 75-jarige vrouw uit Nieuw-Beijerland
- een 41-jarige man uit Goudswaard
- een 62-jarige man uit Nieuw-Beijerland
- een 57-jarige vrouw uit Nieuw-Beijerland
Woonplaatsen zijn ook aangepast.quote:Op zondag 28 augustus 2022 13:48 schreef Tengano het volgende:
[..]
Stond in post #243 Maar die informatie zou dus inmiddels geupdate kunnen zijn. Ik vind eigenlijk wel dat als er dan een officieel statement van de politie komt, dat het dan wel moet kloppen.
[..]
Heb zelf jarenlang daar gewoond, dit was een punt waar wel vaker auto's veel te hard reden en waar er veel geklaagd werd over de grote hoeveelheid vrachtwagens die door de dorpskern reden. Is ook eerder voorgekomen dat er een auto in de straat tegen een muur terecht is gekomen, daarnaast is er een aantal jaar geleden op bijna precies dezelfde plek als waar de vrachtwagen van de dijk af is gegaan een trekker van de dijk afgereden. Gelukkig kwam deze net op tijd tot stilstand voordat hij door een tuin denderde.quote:Op zondag 28 augustus 2022 13:18 schreef Tengano het volgende:
[..]
Allemachtig, dat zou wel heel triest zijn als er mensen zijn geweest die hier al eerder voor gewaarschuwd hebben en hun bezwaren al vaker geuit hebben.
Dat maakt dat het spoor van leed dan nog dieper zal zijn, doordat de verwijten de boosheid, het verdriet en het schuldgevoel rondom dit ongeluk, nog jarenlang een rol zal blijven spelen.
Dit klinkt toch dat er weldegelijk bekend was dat dit niet de meest veilige of ideale plek was om een dorpsfeest te houden. Die mensen hebben, hebben tot hun grote verdriet nou toch gelijk gekregen. Dat soort dingen levert wel wroeging op na zo'n gebeurtenis.quote:Op zondag 28 augustus 2022 13:52 schreef WesCAddle het volgende:
[..]
Heb zelf jarenlang daar gewoond, dit was een punt waar wel vaker auto's veel te hard reden en waar er veel geklaagd werd over de grote hoeveelheid vrachtwagens die door de dorpskern reden. Is ook eerder voorgekomen dat er een auto in de straat tegen een muur terecht is gekomen, daarnaast is er een aantal jaar geleden op bijna precies dezelfde plek als waar de vrachtwagen van de dijk af is gegaan een trekker van de dijk afgereden. Gelukkig kwam deze net op tijd tot stilstand voordat hij door een tuin denderde.
De T-splitsing is een 30 KM zone, maar er wordt door sommige mensen belachelijk hard gereden. Op één van de wegen die uitkomen op de T-splitsing (de Lange Weg) werd een aantal jaren geleden 's nachts ook regelmatig geraced.
Precies zoals verwacht. Dank voor de info.quote:Op zondag 28 augustus 2022 13:52 schreef WesCAddle het volgende:
[..]
Heb zelf jarenlang daar gewoond, dit was een punt waar wel vaker auto's veel te hard reden en waar er veel geklaagd werd over de grote hoeveelheid vrachtwagens die door de dorpskern reden. Is ook eerder voorgekomen dat er een auto in de straat tegen een muur terecht is gekomen, daarnaast is er een aantal jaar geleden op bijna precies dezelfde plek als waar de vrachtwagen van de dijk af is gegaan een trekker van de dijk afgereden. Gelukkig kwam deze net op tijd tot stilstand voordat hij door een tuin denderde.
De T-splitsing is een 30 KM zone, maar er wordt door sommige mensen belachelijk hard gereden. Op één van de wegen die uitkomen op de T-splitsing (de Lange Weg) werd een aantal jaren geleden 's nachts ook regelmatig geraced.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |