H. is van begin juliquote:Op donderdag 11 augustus 2022 11:58 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Zo, even de OP geüpdatet. Het laatste topic voor mij, over een paar dagen schuiven we op.
We sloten af met Mahra's baby die niet zo aankomt nu.
Zijn er nog aanvullingen voor de OP? June/Bertha/Elleska/LDG? Jullie baby's staan er nog niet in. En de baby's die ik vergeet eventueel.
Volgens mij de baby van June., verder volgens mij niet?quote:Op donderdag 11 augustus 2022 20:26 schreef _Lily_ het volgende:
Zijn er geen baby’s in mei en juni geboren?
Jawel, T is begin juni geboren. Mag er ook in @Komkommerschijfjequote:Op donderdag 11 augustus 2022 20:26 schreef _Lily_ het volgende:
Zijn er geen baby’s in mei en juni geboren?
Staat erin!quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 06:53 schreef June. het volgende:
[..]
Jawel, T is begin juni geboren. Mag er ook in @:Komkommerschijfje
Mini is snipverkouden. Net als ik, papa en grote broer. Inmiddels 2 zelftesten verder maar lijkt geen corona. Maar pff, met die hitte is dit nog verschrikkelijker dan in de winter.
Ik zie dat onze draakjes op dezelfde dag jarig zijn, alleen wordt de mijne 2quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 09:10 schreef Komkommerschijfje het volgende:
[..]
Staat erin!
En beterschap voor iedereen, echt rot en al helemaal met dit weer.
S mag er ook wel in voor Juliquote:Op donderdag 11 augustus 2022 11:58 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Zijn er nog aanvullingen voor de OP? June/Bertha/Elleska/LDG? Jullie baby's staan er nog niet in. En de baby's die ik vergeet eventueel.
Ja, klopt! Jij ging vorig jaar weg uit het babytopic en toen kwam ik.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 09:12 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik zie dat onze draakjes op dezelfde dag jarig zijn, alleen wordt de mijne 2Een fijne verjaardag alvast!
WHO-curve? Geef je nu nog BV/heb je nog in de vriezer? Dan zou ik dat een keer extra aanbieden. Ik heb vandaag een milkshake gemaakt van gisteren gekolfde melk en aardbeien, ging erin als een trein. 100 cc melk en 7 aardbeien van gewoon formaat, perfecte mix (dun genoeg om nog uit een rietjesbeker te drinken).quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 19:13 schreef _Lily_ het volgende:
J heeft de laatste tijd echt ZO slecht gegeten en gedronken toen hij ziek was. Tot droge luiers aan toe. Hij is nu weer beter maar eet nog steeds niet zoveel als hiervoor. Is wel vrolijk
Kijk zijn groeicurve…. Wat moet ik nu? :-(
https://ibb.co/pQZbTH2
Zo herkenbaaaaar dit! Hopelijk trekt het bij.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 19:13 schreef _Lily_ het volgende:
J heeft de laatste tijd echt ZO slecht gegeten en gedronken toen hij ziek was. Tot droge luiers aan toe. Hij is nu weer beter maar eet nog steeds niet zoveel als hiervoor. Is wel vrolijk
Duidelijke afbuiging Lily maar hij gaat nog niet door een lijn heen. Ik zou gewoon extra aanbieden en het in de gaten houden.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 19:13 schreef _Lily_ het volgende:
Vooral aan blijven bieden. Het heeft echt tijd nodig om bij te trekken, dat gebeurd niet in een week. Anna heeft er ook echt een tijd over gedaan ( https://imgur.com/a/JJTxSEb ). RS, buikgriep, COVID.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 19:13 schreef _Lily_ het volgende:
Ja maar dat is het. Hij wil het niet. Houdt mond stijf op elkaar of slaat mijn hand weg. Raakt overstuur als ik dan verder ga. Melk (zowel bv als kv) avondeten, brood, alles. Sinds hij ziek was geworden, daarvoor geen probleem.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 20:46 schreef Komkommerschijfje het volgende:
[..]
WHO-curve? Geef je nu nog BV/heb je nog in de vriezer? Dan zou ik dat een keer extra aanbieden. Ik heb vandaag een milkshake gemaakt van gisteren gekolfde melk en aardbeien, ging erin als een trein. 100 cc melk en 7 aardbeien van gewoon formaat, perfecte mix (dun genoeg om nog uit een rietjesbeker te drinken).
Anders veel volle en calorierijke producten aanbieden: volle kwark/Griekse yoghurt met 10% vet, roomboter op brood/door het eten, avocado, banaan, evt. lepel pindakaas weer door de banaan, et cetera.
Ja die curve houdt geen rekening met ziekte. Nu hij beter is hoop ik dat het bijtrekt…. Ondertussen inderdaad maar veel aanbiedenquote:Op vrijdag 12 augustus 2022 21:04 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Vooral aan blijven bieden. Het heeft echt tijd nodig om bij te trekken, dat gebeurd niet in een week. Anna heeft er ook echt een tijd over gedaan ( https://imgur.com/a/JJTxSEb ). RS, buikgriep, COVID.
Curve gaat uit van een normale situatie, houd geen rekening met ziekte.
Nu is mijn dame echt wel een larfje als het op eten aan komt. Ze eet een flinke portie fruit, 2-3 sneetjes brood, flinke portie avondeten, paar hapjes Griekse yoghurt en nog een keer of 5-6 borstvoeding op een dag.
Komt wel goed, hij hoeft er niet eens per se meer voor te eten. Als hij maar in ieder geval weer normaal eet, dan zal hij uiteindelijk weer een eigen lijn volgen. Jip is met 6 maanden 1 lijn gezakt op de curve door 2 weken ziekenhuis met RS en heeft zijn oude lijn nooit meer opgepakt maar is wel de nieuwe gaan volgen en een beetje daarboven gaan zitten. Een jaar later nog eens hetzelfde verhaal maar toen 5 dagen opname met influenza+longontsteking. En het is nu echt een heel gezond jongetje van 4 die super gemiddeld is qua gewicht en lengte. Je kan niet aan 'm zien dat ie vroeger zo vaak ziek is geweestquote:Op vrijdag 12 augustus 2022 21:32 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Ja die curve houdt geen rekening met ziekte. Nu hij beter is hoop ik dat het bijtrekt…. Ondertussen inderdaad maar veel aanbieden
Aaah geruststellende post, thanks. Heftig hoor, dat je kleintje een aantal keer in het ziekenhuis heeft gelegen! Had dat veel impact op jou?quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 21:55 schreef Aure het volgende:
[..]
Komt wel goed, hij hoeft er niet eens per se meer voor te eten. Als hij maar in ieder geval weer normaal eet, dan zal hij uiteindelijk weer een eigen lijn volgen. Jip is met 6 maanden 1 lijn gezakt op de curve door 2 weken ziekenhuis met RS en heeft zijn oude lijn nooit meer opgepakt maar is wel de nieuwe gaan volgen en een beetje daarboven gaan zitten. Een jaar later nog eens hetzelfde verhaal maar toen 5 dagen opname met influenza+longontsteking. En het is nu echt een heel gezond jongetje van 4 die super gemiddeld is qua gewicht en lengte. Je kan niet aan 'm zien dat ie vroeger zo vaak ziek is geweest
Dan lekker nog even laten?quote:Op zaterdag 13 augustus 2022 21:40 schreef B.ertha het volgende:
Pffft, gisteren eerste hapje gegeven (wortel) en nu heeft de arme vent zoveel krampjes
En dat terwijl het flesje en slapen eindelijk weer goed leken te gaan
Ze heeft dagen dat ze beter eet dan mijn peuterquote:Op vrijdag 12 augustus 2022 21:53 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Wow d-e, de jouwe eet goed! Dat redt de mijne echt niet.
Valt wel mee, waar ik een tijdje alert op ben geweest is dat als hij verkouden was of hij dan ging neusvleugelen en/of intrekkingen bij zijn borst had. En ik vond de komst van covid heel spannend (maar daar is hij helemaal niet erg ziek van geweest). Inmiddels is hij er 'gewoon' overheen gegroeidquote:Op zaterdag 13 augustus 2022 23:51 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Aaah geruststellende post, thanks. Heftig hoor, dat je kleintje een aantal keer in het ziekenhuis heeft gelegen! Had dat veel impact op jou?
Ik snap dat het stressvol is om dit te zien. Maar soms afwijken hoort erbij. Ik neem aan dat het CB een vervolg heeft afgesproken? Keertje extra wegen?quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 19:13 schreef _Lily_ het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hartelijk gefeliciteerd komkommer! Wat een leuke post. Ik geniet altijd van je updatesquote:Op maandag 15 augustus 2022 21:33 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Ik ga afzwaaien uit dit topic. Dit was de laatste dag dat ze een baby was. Morgen haal ik een dreumes uit bed. Voelt nu al raar om te bedenken dat ik een jaar geleden begon met bevallen (23:30 start, volgende ochtend iets voor 7:30 was ze er).
Ik heb heel veel aan dit topic gehad en ook m'n hart kunnen luchten, vooral in die eerste, enerverende maanden. Maar het is gelukt, het eerste moederjaar zit erop en het was pittig, maar ontzettend leuk en liefdevol. Zo bijzonder hoeveel je van zo'n kindje houdt en dat groeit iedere dag nog steeds.
We hebben het feestje al in het weekend gevierd. Ze is flink verwend met twee mooie sets Duplo, voorleesboeken, een prentenboek, wat keukenspulletjes en wat kleertjes. Van ons heeft ze een keukentje gehad en dat is nu ook een dikke hit al, lekker op de knopjes van de inductieplaatjes rammen en de pannetjes op de grond gooien.
Tot snel/tot over een tijdje in het dreumestopic!
ja ditquote:Op dinsdag 16 augustus 2022 10:12 schreef Bottoms_up het volgende:
Gefeliciteerd komkommer! Geniet ervan, dreumesen zijn leuk
Jep, ik verbaas me erover dat ik überhaupt nog haar op mijn hoofd hebquote:Op dinsdag 16 augustus 2022 15:48 schreef littledrummergirl het volgende:
zijn er meer mensen die bijna zeven maanden pp nog steeds gigantische haaruitval hebben? ik had het tijdens het grootste deel van mn zwangerschap en vanaf vier maanden pp begon het weeeeeer... echt alles zit eronder de hele dag
![]()
Hier leek het gestopt, maar sinds ik COVID heb gehad is het iedere dag herfst aan haaruitvalquote:Op dinsdag 16 augustus 2022 15:48 schreef littledrummergirl het volgende:
zijn er meer mensen die bijna zeven maanden pp nog steeds gigantische haaruitval hebben? ik had het tijdens het grootste deel van mn zwangerschap en vanaf vier maanden pp begon het weeeeeer... echt alles zit eronder de hele dag
![]()
Jullie voelen/zien het misschien nog niet maar het werkt waarschijnlijk al wel, wat dus voelbaar is voor baby.quote:Op dinsdag 16 augustus 2022 19:44 schreef KaBuf het volgende:
Onze frummel is al een paar dagen onverklaarbaar verdrietig / met pijn. Maandag zag de huisarts niks bijzonders, vandaag overdag bij de opvang ging het goed en nu thuis veeeeeel huilen. We snappen maar niet waarom. Voelen geen tandjes doorkomen oid.
Echt zielig
Ja zou goed kunnen dat het wel tandjes zijn hoor. Of iets anders. Is gewoon moeilijk nu :’(quote:Op dinsdag 16 augustus 2022 19:52 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Jullie voelen/zien het misschien nog niet maar het werkt waarschijnlijk al wel, wat dus voelbaar is voor baby.
Bambi heeft ook al maanden af en aan duidelijk last van haar gebit/kaak, maar we zien nog steeds niets.
Als je het idee hebt dat frummel echt pijn heeft zou ik vooral gewoon even een paracetamolzetpil gevenquote:Op dinsdag 16 augustus 2022 20:56 schreef KaBuf het volgende:
[..]
Ja zou goed kunnen dat het wel tandjes zijn hoor. Of iets anders. Is gewoon moeilijk nu :’(
dit, het is geen ramp om gewoon paracetamol te proberen, ook al weet je niet wat het is, wie weet geeft het t kleintje wat rustquote:Op dinsdag 16 augustus 2022 21:11 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Als je het idee hebt dat frummel echt pijn heeft zou ik vooral gewoon even een paracetamolzetpil gevenJe kan ook dentinox of chamodent halen en erop smeren (max. 4 keer per dag). En iets geven om op te bijten (iets kouds werkt ook verdovend tegen de pijn).
Heeft de jouwe een beetje gedronken? Naar dat ie ineens zo overgeeftquote:Op dinsdag 16 augustus 2022 21:24 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
dit, het is geen ramp om gewoon paracetamol te proberen, ook al weet je niet wat het is, wie weet geeft het t kleintje wat rust, als er daardoor bijv beter wordt geslapen is dat ook helpend.
sterkte kabuf en mevrouween baby met pijn gaat echt dwars door je ziel.
twee keer, en twee keer kwam het er vrij snel net zo hard weer uit. Hij slaapt nu dus we laten hem even, voor de nacht hebben we vast ors bij de hand en een paar setjes beddengoedquote:Op dinsdag 16 augustus 2022 21:44 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Heeft de jouwe een beetje gedronken? Naar dat ie ineens zo overgeeft
Sneuquote:Op dinsdag 16 augustus 2022 21:59 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
twee keer, en twee keer kwam het er vrij snel net zo hard weer uit. Hij slaapt nu dus we laten hem even, voor de nacht hebben we vast ors bij de hand en een paar setjes beddengoed
thnxquote:Op dinsdag 16 augustus 2022 22:41 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
SneuBeterschap en succes
Hopelijk valt de nacht mee.
Dentinox hebben we inderdaad al in gebruikquote:Op dinsdag 16 augustus 2022 21:11 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Als je het idee hebt dat frummel echt pijn heeft zou ik vooral gewoon even een paracetamolzetpil gevenJe kan ook dentinox of chamodent halen en erop smeren (max. 4 keer per dag). En iets geven om op te bijten (iets kouds werkt ook verdovend tegen de pijn).
Snap ik hoor, willen wij ook niet. Maar je wil de baby ook niet teveel pijn laten lijden, lijkt mequote:Op woensdag 17 augustus 2022 08:24 schreef KaBuf het volgende:
[..]
Dentinox hebben we inderdaad al in gebruik
En een zetpilparacetamol hebben we gisteren ook al gegeven, maar willen we ook niet [b]te]/b] veel geven.
Maar tnx voor de tips / meedenken!
Ik heb daar niet zoveel moeite mee. Je overdoseert de baby toch niet?quote:Op woensdag 17 augustus 2022 08:24 schreef KaBuf het volgende:
[..]
Dentinox hebben we inderdaad al in gebruik
En een zetpilparacetamol hebben we gisteren ook al gegeven, maar willen we ook niet [b]te]/b] veel geven.
Maar tnx voor de tips / meedenken!
quote:Op woensdag 17 augustus 2022 08:57 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Snap ik hoor, willen wij ook niet. Maar je wil de baby ook niet teveel pijn laten lijden, lijkt me
Ook eens met jullie hoorquote:Op woensdag 17 augustus 2022 09:03 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Ik heb daar niet zoveel moeite mee. Je overdoseert de baby toch niet?
Als je zelf ziek bent en koorts hebt kan een paracetamol echt wonderen doen. Dat ervaart de baby ook met een paracetamolletje
hij geeft niet meer over, maar heeft wel nog koorts en (hele gore) diarree. diarree vind in minder erg dan overgeven, want hij drinkt wel gewoon, en dan is het een kwestie van wat meer/vaker aanbieden.quote:
Wasbare of lilypadzquote:Op woensdag 17 augustus 2022 16:09 schreef B.ertha het volgende:
Dienstmededeling: zoogcompressen zijn bij etos en ah langdurig niet leverbaar. Nog wel te koop/bestellen bij kruidvat
gefeliciteerdquote:Op donderdag 18 augustus 2022 12:03 schreef Smart_ass het volgende:
Hoi. Ik meld me hier met mijn verse baby van ruim een week oud.
Gefeliciteerd! En hoe gaat het?quote:Op donderdag 18 augustus 2022 12:03 schreef Smart_ass het volgende:
Hoi! Hoe gaat het en hoe vindt Bubbles haar zusje?quote:Op donderdag 18 augustus 2022 12:03 schreef Smart_ass het volgende:
en mn vriend heeft inmiddels ook buikgriepquote:Op donderdag 18 augustus 2022 19:53 schreef littledrummergirl het volgende:
hier heb ik inmiddels ook buikgriepen lig ik as we speak als een dood vogeltje naast de cosleeper te hopen dat de kleinste kapitein zo gaat slapen
Sterkte daar zeg! Dat is inderdaad enorm doorbijten.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 23:35 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
en mn vriend heeft inmiddels ook buikgriepweinig dingen zo kut als ziek zijn en voor een ziek kind zorgen
![]()
Ja klopt, voor mij was het ook de tweede. Ik heb juist het idee dat mijn herstel sneller gaat dan de eerste keerquote:Op donderdag 18 augustus 2022 21:05 schreef eponine het volgende:
Beterschap @:littledrummergirl!
@:Smart_ass fijn! Ja ik had ook een ks, de tweede (voor jou was het ook de tweede toch?). Herstel ging wel wat langzamer dan de eerste keer maar dat is logisch met al een ouder kind dat rondloopt. Want idd, rust nemen is dan moeilijk. Wij hadden wel het geluk dat de peuter toen nog middagdutjes deed (die hebben we er vorige week maar even tussenuit gesloopt aangezien hij over 2,5 maand naar school gaat) en dat ik dan ook kon slapen/rusten. Is je man nog thuis/vrij oid om te helpen?
Jongen en meisje iddquote:Op vrijdag 19 augustus 2022 01:10 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Ja klopt, voor mij was het ook de tweede. Ik heb juist het idee dat mijn herstel sneller gaat dan de eerste keer. Maar kan over beide keren niet klagen. Hoe vindt jullie peuter de kleine? Jullie hebben een jongen en een meisje toch?
Onze dreumes slaapt ook nog twee uurtjes overdag, vind dat altijd wel lekker haha. Vriend is 6 weken vrij! Echt super fijn, wij hebben hier geen familie in de buurt dus alles komt ook wel op ons tweeën neer eigenlijk.
Je kunt zien dat ze broer en zus zijn maar het zijn geen kopietjes. Dochter lijkt iets donkerder/rossiger te worden dan zoon met zijn lichtblonde haar. Ben benieuwd wat het gaat worden uiteindelijk.quote:Op vrijdag 19 augustus 2022 14:45 schreef Smart_ass het volgende:
Wat super lief zeg! Ik vind die liefde tussen broers/zussen zo mooi om te zien. Lijken ze op elkaar? Hier lijkt de baby wel een kopie van Bubbles
.
Zodra mijn vriend weer aan het werk moet komt mijn moeder voor 5 weken, dus ik mag niet klagen!
Hoe gaat het verder met iedereen?
Schattig he! Hier wordt de jongste nog elke keer als de oudste haar na een dag opvang weer ziet volledig platgeknuffeldquote:Op donderdag 18 augustus 2022 12:33 schreef Smart_ass het volgende:
Dank iedereen! Gaat naar omstandigheden goed. Bubbles vindt haar zusje “de beeebieeee” heel lief en wil haar constant aaien en flesjes vasthouden, heel schattig.
Ik heb zelf na 5 dagen de borstvoeding stil moeten leggen door helse pijnen/kapotte tepels/niet goed aanhappen en ik kolf nu elke paar uur. De pediatrician hier vermoedt een te kort tongriempje dus we hebben daar een afspraak voor staan maar we kunnen volgende week vrijdag pas terecht, dus dat is iets minder.
Ach, wat sneu. Heeft tie (en jullie) nog wel wat uur geslapen? Zo lastig als je geen idee hebt waarom. Misschien de hele week al niet zo lekker?quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 01:06 schreef KaBuf het volgende:
Frummel is inmiddels al twee uur aan het huilen.![]()
Normaal slaapt tie de hele nacht door. Hele week al slechter maar dit slaat alles.
En we hebben echt geen idee waarom. Alles al geprobeerd.
Heel schattig inderdaad! Ik hoop dat het zo blijftquote:Op zaterdag 20 augustus 2022 07:46 schreef Keroppi het volgende:
[..]
Schattig he! Hier wordt de jongste nog elke keer als de oudste haar na een dag opvang weer ziet volledig platgeknuffeld
Wat raar wel dat ze zo 'traag' zijn met evt behandeling van het tongriempje. Hier kreeg ik (zeker toen de borstvoeding in het gedrag dreigde te komen) binnen een paar uur een verwijzing nadat ik de huisarts had gebeld en mocht dezelfde dag nog bij de kinderkno terecht.
Hoop dat je volgende week meer weet. De ingreep stelt gelukkig echt niets voor
Wat sneu! Hebben jullie uiteindelijk nog kunnen slapen? Zetpil gegeven oid?quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 01:06 schreef KaBuf het volgende:
Normaal slaapt tie de hele nacht door. Hele week al slechter maar dit slaat alles.
Misschien ivm de vakantie? In mijn kraamtijd was het herfstvakantie en kon ik pas 10 dagen later bij de lactatiekundige terecht…. En dat gold voor de hele regio. Ik kreeg er uiteindelijk 1 van het ziekenhuis waar ik meteen advies kreeg. Maar als ik niet 3 dagen opgenomen had gelegen had ik haar niet kunnen krijgen.quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 07:46 schreef Keroppi het volgende:
[..]
Schattig he! Hier wordt de jongste nog elke keer als de oudste haar na een dag opvang weer ziet volledig platgeknuffeld
Wat raar wel dat ze zo 'traag' zijn met evt behandeling van het tongriempje. Hier kreeg ik (zeker toen de borstvoeding in het gedrag dreigde te komen) binnen een paar uur een verwijzing nadat ik de huisarts had gebeld en mocht dezelfde dag nog bij de kinderkno terecht.
Hoop dat je volgende week meer weet. De ingreep stelt gelukkig echt niets voor
Hoe is t vannacht verder gegaan kabuf? Is hij ziek?quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 01:06 schreef KaBuf het volgende:
zit er niet ook een slaapregressie periode rond deze leeftijd?quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 11:50 schreef KaBuf het volgende:
Frummel zelf sliep van 7 tot 23, van 2 tot 5 en daarna nog een klein uurtje. Wij zelf zo’n 3 a 4 uur slaap gepakt.![]()
Geen idee waardoor het komt. We twijfelen nog steeds over een tandje maar zetpil en dentinox hielpen niet. :’(
Ah misschien loopt tie daarop vooruit danquote:Op zaterdag 20 augustus 2022 13:49 schreef eponine het volgende:
Rond 8 maanden zit er geloof ik ook eentje. Sterkte Kabuf!
Ondanks dat het heel duidelijk een te kort tongriempje was (hartvormige tong) ging de borstvoeding nog best okee, dus geen grote verschillen. Maar we woorden haar wel de "klakkende' geluidjes maken waarbij ze dan het vacuüm kwijt leek te raken.quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 08:56 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Merkte jij direct verschil met aanleggen? En hoe vond je de nazorg?
Zelf niet gedaan (en nog niet over uit of ik er 'spijt' van heb). Maar ik zag online mensen die van oude babykleertjes een deken of een knuffel maken. Een vrouw maakte de knuffels ook nog op geboortegewicht.quote:Op zondag 21 augustus 2022 11:03 schreef Bottoms_up het volgende:
Binnenkort moet ik ook echt de kleine maatjes op vinted zetten want de zak kleding puilt uit. Mevrouw zit al een tijdje prima in 68. Maar dat is echt een dingetje.
How ging het met slapen vandaag?quote:Op zondag 21 augustus 2022 11:03 schreef Bottoms_up het volgende:
Binnenkort moet ik ook echt de kleine maatjes op vinted zetten want de zak kleding puilt uit. Mevrouw zit al een tijdje prima in 68. Maar dat is echt een dingetje.
Een bewaardoos/kistje/koffertje waar het geboortekaartje op staat.quote:Op zondag 21 augustus 2022 19:29 schreef June. het volgende:
Zo'n bewaardoos lijkt me ook wel wat ja.. Misschien maar eens kijken. Iemand tips voor leuke?
wij bij de basisschoolquote:Op zondag 21 augustus 2022 20:17 schreef douche-eendje het volgende:
Ik heb mijn baby net aangemeld voor de peuterspeelzaal. Mijn schoonmoeder gaf gisteren aan dat de wachtlijsten bij hun alweer op beginnen te lopen nu.
Superleuk is dat mijlpaal kaartje. Genoteerd voor kind 2. Ik heb net het newborn fotoboek van J besteld. Laat, I know….. maar drukke working mom ben ik dus tjaquote:Op zondag 21 augustus 2022 20:58 schreef Bottoms_up het volgende:
Ik heb van elke maat luier eentje bewaard. En dan eerste setje kleren, schrift van kraamzorg, paar spullen van de ziekenhuisopname, boekje kdv.
En ik maak elke maand een foto met zo'n mijlpaalkaartje. Op zich vind ik dat genoeg. Mijn moeder had ook veel bewaard van mij vroeger maar ik heb niets gebruikt. Maar idd dingen die zelfgemaakt zijn vind ik lastig wegdoen.
Wat moeten jullie snel aan school en dergelijke denken! Wij gaan na de vakantie de peuter pas definitief inschrijven. Rondleiding hebben we wel al gehad en er zit geen haast achter. Ze doen het pas na 2.5 jaar.
Qua maten gaat het nu wat trager. Ze is een lijntje gezakt en is wat spek van in het begin kwijt. Ze heeft nu ineens een nek![]()
Slapen ging matig vandaag. Op zich is dat een verbetering want andere dagen ging het slecht. Ik heb haar twee keer kunnen wegleggen dat ze kort verder geslapen heeft. Morgen moet ik ook de peuter entertainen dus dat wordt weer in de draagdoek slapen.
Voor Bas zijn geboortejaar (2019) zaten ze al snel vol met vooraanmeldingen. Fijne onderwijsvorm, goed aangeschreven school etc. Maar vooral ook praktisch want bij ons in de straat.quote:Op zondag 21 augustus 2022 20:58 schreef Bottoms_up het volgende:
Wat moeten jullie snel aan school en dergelijke denken! Wij gaan na de vakantie de peuter pas definitief inschrijven. Rondleiding hebben we wel al gehad en er zit geen haast achter. Ze doen het pas na 2.5 jaar.
Oh pfff wat ingewikkeld. Ik weet niet eens waar ik woon over een jaar, laat staan dat ik weet waar ik moet kijken voor een school voor Jquote:Op zondag 21 augustus 2022 21:22 schreef eponine het volgende:
Kraamzorgboek, papieren van het ziekenhuis, geboortekaartje en felicitatiekaartjes heb ik samen met het eerste pakje in een koffertje met de naam erop. Dat vind ik wel leuke dingen om te bewaren maar random kleding gaat dus gewoon weg.
Qua kleding zit ze nu (7,5 maand) in maat 68/74/80, afhankelijk van het merk. 68 begint wel krap te worden, dus dat gaat denk ik binnenkort de kast uit. Is ook voornamelijk zomerspul dus dat komt goed uit.
Op de basisschool aanmelden hebben we met 3 maanden ofzo gedaan net als bij de oudste. Echt definitief inschrijven is dan rond 2,5 jaar maar als je alvast bent aangemeld dan ben je een soort van verzekerd van een plekje… en als er al een oudere broer/zus op school zit heb je ook weer voorrang.
Officieel mag dat ook helemaal niet, aanmelden voor 3 jaar. Die vooraanmeldingen zouden geen garantie mogen zijn op een plek.quote:Op maandag 22 augustus 2022 06:26 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Van het CB had ik begrepen dat de scholen hier in de omgeving inschrijvingen pas vanaf de leeftijd van 3 jaar accepteren. Dus eerder inschrijven heeft geen zin.
Als het CB het fout heeft ben ik wel de lul
Dat is wel fijn.quote:Op maandag 22 augustus 2022 09:33 schreef Aure het volgende:
[..]
Officieel mag dat ook helemaal niet, aanmelden voor 3 jaar. Die vooraanmeldingen zouden geen garantie mogen zijn op een plek.
Hier (010) wisselt het een beetje per school, maar onze school houdt zich wel netjes aan de regels. Ik kon aanmelden vanaf zijn 3e verjaardag en dan hoorde je een maand erna of hij was ingeloot.
quote:Op maandag 22 augustus 2022 09:51 schreef eponine het volgende:
Klopt idd dat het officieel niet mag, maar er zijn toch veel scholen die het doen blijkbaar.
Vandaag was de vaste leidster van R weer op het kdv, na drie weken vakantie. R ging gelijk lachen toen ze haar zag en kotste daarna over haar heen![]()
![]()
das echte liefdequote:Op maandag 22 augustus 2022 09:51 schreef eponine het volgende:
Klopt idd dat het officieel niet mag, maar er zijn toch veel scholen die het doen blijkbaar.
Vandaag was de vaste leidster van R weer op het kdv, na drie weken vakantie. R ging gelijk lachen toen ze haar zag en kotste daarna over haar heen![]()
Als je het vermoeden hebt dat een school de vooraanmeldingen toch op een wachtlijst zet en dat jij daardoor geen plek hebt gekregen, dan mag je dit aankaarten bij je gemeente. Je kunt ook een klacht indienen bij het schoolbestuur. Of je daar zin in hebt is een tweedequote:Op maandag 22 augustus 2022 09:51 schreef eponine het volgende:
Markeren van het territoriumquote:
Goed om te weten! Gelukkig hebben wij wel een plekje op de school van onze voorkeur gekregen, oudste start in novemberquote:Op maandag 22 augustus 2022 10:23 schreef Aure het volgende:
[..]
Als je het vermoeden hebt dat een school de vooraanmeldingen toch op een wachtlijst zet en dat jij daardoor geen plek hebt gekregen, dan mag je dit aankaarten bij je gemeente. Je kunt ook een klacht indienen bij het schoolbestuur. Of je daar zin in hebt is een tweede
Broertjes/zusjes voorrang/garantie kan inderdaad wel, maar ook die kunnen pas vanaf 3 jaar ingeschreven worden.
Wat een goed systeem! Ook voor de scholen overzichtelijk idd.quote:Op maandag 22 augustus 2022 10:25 schreef Elleska het volgende:
bij ons kan vooraanmelden ook niet. In de hele regio is er 1 vast inschrijfmoment voor alle kinderen die volgend schooljaar 4 worden. Daardoor is de inschrijving soms voordat ze 3 jaar zijn (wat officieel dus niet mag) maar op deze manier is inschrijven voor iedereen gelijk en heb je niet het risico met een late leerling om achter het net te vissen. en de scholen weten ruim voor de zomervakantie exact hoeveel kinderen er instromen wat een voordeel is bij de formatie.
Dat lachjequote:Op maandag 22 augustus 2022 10:52 schreef Cygne het volgende:
Door alle hectiek helemaal vergeten om afscheid te nemen hier, maar F is een dreumes!
[ afbeelding ]
We merken dat hij vooral motorisch echt een stuk trager is maar hij wil ontzettend graag dus op zijn eigen lijntje gaat het prima. Verbaal gaat het vooralsnog een stuk vlotter dan bij zijn broer.
Bovenal is hij nog steeds een ontzettend cadeau en een heerlijk vrolijk kindje.![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 1% gewijzigd door Bottoms_up op 22-08-2022 14:10:50 ]
quote:Op maandag 22 augustus 2022 13:55 schreef Bottoms_up het volgende:
Gefeliciteerd cygne! Leuke vent heb je daar.
Oh man ik heb even een faaldag vandaag
Wat een strijdSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Maar oooh wat een popje
What you forget, you are gonna repeat.
|| justdiggit.org ||
Is jouw peuter stiekem ook mijn peuter of is dit gewoon standaard peuter gedragSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Lief jurkje en inderdaad een popje!
6 maanden alweer, wat gaat de tijd snel!quote:Op maandag 22 augustus 2022 09:19 schreef Bottoms_up het volgende:
Vooraanmelding doen ze hier niet aan. We hebben gevraagd of er mogelijk geen plaats zou zijn maar de directeur gaf aan dat dat niet aan de orde was. Dat zal meer een randstad ding zijn. Opvang is ook niet zo dramatisch.
We zijn ook maar bij 1 school gaan kijken: die op 300m. Blije kinderen, goed verhaal. Prima.
Exact 6 maanden geleden zat ik groggy op de bank met een newborn op schoot.
Op naar het volgende half jaar met Maggie
Echt hoor! Zo uit en tijdschrift lijkt het. Ik kan me niet voorstellen dat ze een berg babykots produceertquote:Op maandag 22 augustus 2022 14:01 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Wat een strijd![]()
Maar oooh wat een popje
Oh pffff ik geloof je meteen. Ik vind het veel ingewikkelder dan in het begin. Toen sliep J vooral en nu heeft hij een meningquote:Op maandag 22 augustus 2022 16:51 schreef Bottoms_up het volgende:
Misschien moeten we mensen met een eerste baby niet bang maken maar peuters zijn echt ongefilterde klootzakjes. Morgen mag hij gelukkig weer een dag naar zijn klootzakvriendjes.
Maggie dronk net 90 uit de fles! En dit weekend ook al eens 70. Nog altijd kv, binnenkort weer eens bv proberen. Maar iemand anders zou haar in leven kunnen houden
Ja in de praktijk welquote:Op maandag 22 augustus 2022 19:51 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Beter dan je eigen werkkamer of een weggemoffeld, afgeplakt lokaal. Dan ga ik toch voor mijn werkkamer.
Lily, ik merk dat F. echt wel genoeg heeft aan twee kleine handjes pasta en wat saus met groenten en gehakt. Hoeveel zal het dan totaal zijn? 110/120? Nadien nog een klein bakje met kwark of Griekse yoghurt. Ze krijgt nog wel altijd de borst voor het slapengaan.
wat is ze mooiSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
Bij mijn vorige werk hadden ze mooie zwart-wit foto's van kindjes die gevoed werden. Op een hele subtiele manier waren die foto's ook gemaakt.quote:Op maandag 22 augustus 2022 19:45 schreef B.ertha het volgende:
Mijn collega is bezig met eisen en wensen aan kolfruimtes en die kwam voorbeelden tegen van kolfruimtes met sfeervolle decoraties van koeien![]()
![]()
Wie verzint zoiets?! Echt, hoe toondoof kun je zijn
quote:Op maandag 22 augustus 2022 19:10 schreef Bottoms_up het volgende:
@:_Lily_
Ik weet niet meer hoeveel precies. Ik weet alleen dat het weinig was. Ik denk max de helft van wat overal in de dagmenu's staat. Ik deed er toen altijd een flinke eetlepel olie in om de kcal wat op te voeren. Het is nog altijd geen grote eter.
En speciaal voor jou
Omg lol dat jurkje. Die Maggie! Overal melk-kotsSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 22 augustus 2022 20:07 schreef Bottoms_up het volgende:
Omg wat fout. Zouden ze daar ook een bak voer krijgen na het kolven?
Ik heb nog nooit een kolfruimte gezien. Vorige keer zat ik gewoon thuis op de bank star trek te kijken![]()
Corona had echt ook voordelen.
Ik weet nog niet hoe het zal gaan als ik weer ga werken. Gaan er voorzieningen zijn en zo ja mag ik die gebruiken...Kan mij niet voorstellen dat ze moeilijk gaan doen als er een ruimte is, toch? Als er geen ruimte is, ja dan word het misschien wat ingewikkelder.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In 95% van de gevallen zal dat idd geen probleem zijn maar je komt soms bizarre regels tegenquote:Op dinsdag 23 augustus 2022 08:09 schreef Zusje123 het volgende:
[..]
Kan mij niet voorstellen dat ze moeilijk gaan doen als er een ruimte is, toch? Als er geen ruimte is, ja dan word het misschien wat ingewikkelder.
De ruimte is al bezet? Ik neem toch aan dat niet iemand heel de dag loopt te kolven? (Je zou het zelfs samen kunnen doen, mits de ruimte groot genoeg is. Na de bevalling en die borst toch al overal tevoorschijn halen, is er bij mij ten minste weinig schaamte over)quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 11:23 schreef Bottoms_up het volgende:
[..]
In 95% van de gevallen zal dat idd geen probleem zijn maar je komt soms bizarre regels tegen![]()
En ik kan me zo bepaalde scenario's voorstellen. Dat de ruimte vaak bezet is (al eens gezien ergens) en er problemen zijn met plannen. Dan wordt soms de "jamaar zij is extern" kaart getrokken.
Het zal allemaal wel loslopen. Het is ook niet voor lang want Maggie is al 7 maanden als ik begin te werken.
Je zal verbazen hoe slecht het soms geregeld is. Toen ik nog AIOS was werkte ik een tijdje in het Jeroen Bosch ziekenhuis. Nou, die kolfruimte was 2 m2 groot en daar moest iedereen kolvenquote:Op dinsdag 23 augustus 2022 11:27 schreef Zusje123 het volgende:
[..]
De ruimte is al bezet? Ik neem toch aan dat niet iemand heel de dag loopt te kolven? (Je zou het zelfs samen kunnen doen, mits de ruimte groot genoeg is. Na de bevalling en die borst toch al overal tevoorschijn halen, is er bij mij ten minste weinig schaamte over)
Of is er dan een kantoor van gemaakt?
Geen idee hoe het allemaal in de praktijk ging maar je kon de ruimte boeken. Stond gewoon in de tool met vergaderruimtes. Het viel mij op dat die altijd bijna volledig vol zat. Op zich vind ik het idee wel goed want je weet altijd wanneer je kan kolven. Maar als er teveel mensen zijn weet ik ook niet wat ze doen.quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 11:27 schreef Zusje123 het volgende:
[..]
De ruimte is al bezet? Ik neem toch aan dat niet iemand heel de dag loopt te kolven? (Je zou het zelfs samen kunnen doen, mits de ruimte groot genoeg is. Na de bevalling en die borst toch al overal tevoorschijn halen, is er bij mij ten minste weinig schaamte over)
Of is er dan een kantoor van gemaakt?
Twee werkgevers geleden stond er een stoel en koelkast in de serverruimte. Heel lief hoor, maar daar was regelmatig onderhoud e.d. nodig en dan moesten die mannen dus drie of vier keer een half uur wegwezen omdat ik daar moest zijn.quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 11:32 schreef June. het volgende:
[..]
Je zal verbazen hoe slecht het soms geregeld is. Toen ik nog AIOS was werkte ik een tijdje in het Jeroen Bosch ziekenhuis. Nou, die kolfruimte was 2 m2 groot en daar moest iedereen kolvenDat was dus spitsuur in de ochtend en middag, want iedereen wil natuurlijk rond dezelfde tijd kolven..
Terwijl ik het opschreef bedacht ik ook dat de kolfruimte op mijn laatste werk zo Klein was. Maar die werd denk ik wel met minder collega's gedeeld. Succes dan in jeder gevalquote:Op dinsdag 23 augustus 2022 11:32 schreef June. het volgende:
[..]
Je zal verbazen hoe slecht het soms geregeld is. Toen ik nog AIOS was werkte ik een tijdje in het Jeroen Bosch ziekenhuis. Nou, die kolfruimte was 2 m2 groot en daar moest iedereen kolvenDat was dus spitsuur in de ochtend en middag, want iedereen wil natuurlijk rond dezelfde tijd kolven..
Ik zou spontaan niks meer kunnen kolven vrees ik.quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 15:02 schreef _Lily_ het volgende:
Ik had op de eerste hulp een kolfruimte met een raam erin. In een gang waar al mijn collega’s langsliepen en soms ook patiënten.
Uit puur protest ging ik vaak pontificaal voor het raam zitten.
Daar ben ik nu wel mee begonnen om iets van schatting te hebben. Bij zoon2 klopt het aardig, bij m'n eerste niet, die dronk al heel snel veel meer (tot 180ml)quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 18:04 schreef Smart_ass het volgende:
Wat is jullie ervaring met de richtlijnen voor hoeveel afgekolfde melk te geven? Aantal ml x gewicht / aantal voedingsmomenten zeg maar? Ik merk dat mijn baby daar echt niet genoeg aan heeft namelijk..
Ik heb de handdoek helaas al in de ring gegooid…. Toen ik eens mijmerde dat ik alleen het live voeden leuk vond en de hele week op m’n werk aan de kolf hangen stom was dat het begin van het eind. J z’n vriezer bv is overigens nog steeds niet op. Maar het eind begint nu in zicht te komen. Nog 25 zakjes van 260ml en dan is het opquote:Op dinsdag 23 augustus 2022 13:27 schreef Lemijn het volgende:
Let op dat je na 9 maanden geen betaald kolfrecht meer hebt, maar nog wel onbetaald! Dus je hoeft niet te stoppen. Als je baby nog veel drinkt (wat echt niet gek is) dan wil je niet graag een werkdag zonder de boel te legen. Ik ben pas met 1 jr van 2 naar 1x kolven gegaan (maar ik maak lange dagen).
De mijne ook niet…. J heeft altijd grote flessen gedronken (afgekolfde melk).quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 18:04 schreef Smart_ass het volgende:
Wat is jullie ervaring met de richtlijnen voor hoeveel afgekolfde melk te geven? Aantal ml x gewicht / aantal voedingsmomenten zeg maar? Ik merk dat mijn baby daar echt niet genoeg aan heeft namelijk..
Overproductie. Ik ben echt CRAZY geworden tijdens de eerste 3 maanden, zelfs de lactatiekundige kon me uiteindelijk niet meer echt helpen na blokvoeden, zo min mogelijk kolven en niet stimuleren.quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 21:14 schreef B.ertha het volgende:
Holy moly hoe kom je aan zo'n grote voorraad?!
Ah, kijk aan! Hier wordt met 2 weken oud ook al wel zo'n 110ml per fles soldaat gemaakt (ze is ongeveer 3500/3600 gram nu gok ik). Maar ze drinkt ook maar 6 a 7 keer per dag, dus opzich is het ook wel logisch.quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 21:15 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
De mijne ook niet…. J heeft altijd grote flessen gedronken (afgekolfde melk).
Ik heb het even opgesnord.
10 dagen oud: 110ml per fles. Weet niet hoeveel ml per kg want hij dronk maar 1 fles per dag en de rest aan de borst. Hij was toen 3,3 kg en dronk zo’n 7-8x per dag.
3,5 week oud: 120ml per fles. 4kg. 7 voedingen
5,5 week: 130ml per fles. 4,3kg. 7 voedingen
2 maanden: 150ml per fles. 5,1kg. 6 voedingen
Bij alles was het maar 1-2 flessen per dag en de rest aan de borst dus exacte hoeveelheden onbekend.
Bij 4 maanden ging ik weer werken en begon ik met vast voedsel, dus toen werd de hoeveelheid melk anders en hield ik het niet echt meer bij. Ik heb lang op 4x 200 gezeten.
Nu bij 11 maanden op 4x 130 (hij eet nu meer vast voedsel). Maar dit wisselt per dag want soms mikt hij zijn kommetje uit de kinderstoel en tikt in plaats daarvan 80ml melk extra weg
Ik ben dan heel makkelijk, dan is het dus einde borstvoeding.. Maar ja, ik ben ook best makkelijk daarin. Ik geef in principe ook voldoende melk mee voor het kdv straks, maar als hij toch meer honger blijkt te hebben mogen ze ook gewoon nutrilon geven. Ook de melk die hij niet drinkt hoef ik niet retour..quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 23:24 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Petje af voor alle kolvers hier ook trouwens, als ik de baby niet meer aan de borst krijg vraag ik me ernstig af hoelang ik zal blijven kolven.
Als je niet wil antwoorden, gewoon niet doen.quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 21:20 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Overproductie. Ik ben echt CRAZY geworden tijdens de eerste 3 maanden, zelfs de lactatiekundige kon me uiteindelijk niet meer echt helpen na blokvoeden, zo min mogelijk kolven en niet stimuleren.
Maar ik hield t niet vol en heb lang meer gekolfd dan zij adviseerde. Dus heb het zelf ook enigszins in stand gehouden. Maar ik kon gewoon niet meer tegen de pijn/stuwingen. Ik sliep er niet van.
En ook toen ik met 4 maanden weer ging werken nam de productie niet af. Maar dat werd toen een voordeel ipv nadeel. Weinig kolven op drukke dagen, toch voldoende melk. Ik ben bij 4-5 maanden begonnen met afbouwen en was bij 9 maanden er eindelijk helemaal ervanaf. Mixed feelings erover. Ik had natuurlijk een langvoedster moeten/kunnen worden en uiteindelijk was het leuk met J. Maar ik had teveel negatieve associaties door het begin
Edit: correctie
Snap ik helemaal, ik sta er hetzelfde in. Ik kolf nu eigenlijk precies genoeg voor wat ze drinkt, maar als ze soms meer honger lijkt te hebben en ik heb niet genoeg krijgt ze ook kunstvoedingquote:Op woensdag 24 augustus 2022 08:02 schreef June. het volgende:
[..]
Ik ben dan heel makkelijk, dan is het dus einde borstvoeding.. Maar ja, ik ben ook best makkelijk daarin. Ik geef in principe ook voldoende melk mee voor het kdv straks, maar als hij toch meer honger blijkt te hebben mogen ze ook gewoon nutrilon geven. Ook de melk die hij niet drinkt hoef ik niet retour..
+1quote:Op woensdag 24 augustus 2022 08:38 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Als ik dit soort verhalen hier lees ben ik altijd des te blijer met mijn keuze er niet aan te beginnen
Dat geloof ik gelijk. Maar van de dames in mijn centering groep zijn er geen meer die nog borstvoeding geven. Die hadden allemaal problemen en in mijn omgeving hoor ik ook alleen maar problemen bij het geven van borstvoeding. En omdat ik er op voorhand al tegenop zag, ben ik dus blij met mijn keuze er nooit aan begonnen te zijnquote:Op woensdag 24 augustus 2022 09:02 schreef Komkommerschijfje het volgende:
@:KaBuf, je haalt de woorden uit m'n mond. Ik wilde het gisteravond ook typen, maar moest weg en daarna vergeten. :p
@:TGND, mijn ervaring is dat vooral de moeilijke verhalen gedeeld worden. Bij mij ging de BV eigenlijk vanaf het begin al goed, genoeg melk en F. dronk goed en groeide goed. Ik heb een tijdje 's nachts even de druk eraf moeten kolven voordat ze aan kon happen, maar achteraf mag dat geen naam hebben. Uiteindelijk was het mooi op elkaar afgestemd. Nu nog steeds BV (1j1w) en geen idee wanneer het voorbij is. Op de opvang drinkt ze geen of nauwelijks melk meer, wil ze niet. Ze wordt groot.
Daarom is het ook een richtlijn. Anna dronk de eerste weken ook meer, maar uiteindelijk is ze nooit meer gaan drinken dan maximaal 120 ml.quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 18:04 schreef Smart_ass het volgende:
goede zonnebrand, zonnebril, uv kleertjes, hoedjes/petjes, baby ORS, iets tegen insectenbeten, thermometer, waterschoentjes (ze loopt al toch?) iets om schaduw mee te maken (tentje/schaduwdoek, grote hydrofiel met klemmen, anything).quote:Op woensdag 24 augustus 2022 09:21 schreef Mahra het volgende:
We gaan over drie weekjes op vakantie naar een ver en zeeeeer warm land. Iemand enig idee wat ik mee moet nemen? Ik heb nu alleen de zetpillen in huis.
Billenzalf en maizena (of wat je zelf gebruikt), slaapzakken, een fles of beker voor onderweg, bakje oid om snackjes in mee te nemen, slabber, kinderbestekquote:Op woensdag 24 augustus 2022 10:03 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
goede zonnebrand, zonnebril, uv kleertjes, hoedjes/petjes, baby ORS, iets tegen insectenbeten, thermometer, waterschoentjes (ze loopt al toch?) iets om schaduw mee te maken (tentje/schaduwdoek, grote hydrofiel met klemmen, anything).
oh en hou er rekening mee dat kinderen door wisseling in temperatuur/voeding/whatever ziek kunnen worden, dus wat extra setjes kleding, tubetje handwasmiddel en ook voor onderweg een verschoning kleding voor haar en voor jezelf (+ zakjes om iets te kunnen opbergenquote:Op woensdag 24 augustus 2022 09:21 schreef Mahra het volgende:
We gaan over drie weekjes op vakantie naar een ver en zeeeeer warm land. Iemand enig idee wat ik mee moet nemen? Ik heb nu alleen de zetpillen in huis.
Ja, het gebeurt inderdaad regelmatig dat het niet lekker loopt. De begeleiding op dat vlak kan (moet) echt een stuk beter. Ik weet dat het zorgverzekeringstechnisch een lastig verhaal is, maar veel vrouwen rommelen zelf aan en schakelen geen LK in, terwijl dat echt een lifesaver kan zijn. Al is het maar een LK die bij het kraamzorgbureau aangesloten is: als zo'n LK nou contact op zou nemen met alle kraamvrouwen die BV geven, dat zou al een hele hoop schelen, denk ik. Dan is de drempel een stuk lager om hulp in te roepen. Ook hebben veel CB's een LK in dienst. Ik heb via het inloopspreekuur van de LK op het CB ook nog extra tips en tricks gekregen om het voeden nog extra te verfijnen.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 09:22 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Dat geloof ik gelijk. Maar van de dames in mijn centering groep zijn er geen meer die nog borstvoeding geven. Die hadden allemaal problemen en in mijn omgeving hoor ik ook alleen maar problemen bij het geven van borstvoeding. En omdat ik er op voorhand al tegenop zag, ben ik dus blij met mijn keuze er nooit aan begonnen te zijn
Nja moeten inderdaad eigenlijk niet. Het had gekund. Maar ik wilde de offers niet brengen. Dat vind ik nog steeds soms een beetje jammer, omdat ik het voeden uiteindelijk wel fijn vond.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 08:10 schreef KaBuf het volgende:
[..]
Als je niet wil antwoorden, gewoon niet doen.
Maar waarom zeg je dat je een langvoedster had moeten worden? Het is uiteindelijk jouw keuze toch, en als je je fijner voelt bij afbouwen/stoppen, is dat je eigen beslissing. En dat is altijd goed lijkt me
Baby & Kind Weerstand. Dat is met probiotica erbij waardoor ze er blijkbaar grof geld voor durven te vragen.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 10:49 schreef Bottoms_up het volgende:
Wow @Elleska wat voor fancy vitaminen zijn dat?
Ik heb de enigszins nieuwe van davitamon (5 druppels ipv 10, die waren er 3 jaar geleden niet volgens mij) en die zijn 'maar' 10 euro maar ik koop ze altijd aan 1+1. Al een paar weken in gebruik en nog geen kwart uit.
Ben benieuwd wat er dan zo speciaal is aan die jij gekregen hebt.
Lol dit is een kleine angst van mij bij een 2e. Dat ik weer geen keuze heb, net zoals bij J.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 08:38 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Als ik dit soort verhalen hier lees ben ik altijd des te blijer met mijn keuze er niet aan te beginnen
Ik had deze zomer mee:quote:Op woensdag 24 augustus 2022 09:21 schreef Mahra het volgende:
Haha, het heeft allebei zijn voor- en nadelen vind ik. Nu draak nog zo klein is vind ik het superhandig, maar straks als ik weer ga werken vind ik kolven een noodzakelijk kwaad. Ga maar eens kijken hoe lang ik het dan ga volhouden.. Misschien ga ik het ook wel weer combineren als mijn productie dat toe laat.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 08:38 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Ah ja probiotica. Daar was ik ook een klein fortuin aan kwijt. Dat werd mij aangeraden omdat ze zoveel last had. Eerst een potje orthiflor gekocht en toen bleek mevrouw geen fles te willen dus nog een flesje druppels gekocht van bactiol. In totaal zo'n 30 euro kwijt voor 4 wekenquote:Op woensdag 24 augustus 2022 11:10 schreef Elleska het volgende:
[..]
Baby & Kind Weerstand. Dat is met probiotica erbij waardoor ze er blijkbaar grof geld voor durven te vragen.
van 4 jaar geleden herinner ik mij inderdaad ook davitamon met veel druppels en met suiker dus ik was in eerste instantie positief verrast. inhoud van het flesje is 7,5ml.Als ik dat omreken zou het genoeg zijn voor 30 dagen maar door het losse pipetje red ik dat niet, vandaag druppeltje voor druppeltje uit het flesje zitten vissen.
Lol, ik hoop die LK nooit meer te hoeven zien hehequote:Op woensdag 24 augustus 2022 10:51 schreef Komkommerschijfje het volgende:
[..]
Ja, het gebeurt inderdaad regelmatig dat het niet lekker loopt. De begeleiding op dat vlak kan (moet) echt een stuk beter. Ik weet dat het zorgverzekeringstechnisch een lastig verhaal is, maar veel vrouwen rommelen zelf aan en schakelen geen LK in, terwijl dat echt een lifesaver kan zijn. Al is het maar een LK die bij het kraamzorgbureau aangesloten is: als zo'n LK nou contact op zou nemen met alle kraamvrouwen die BV geven, dat zou al een hele hoop schelen, denk ik. Dan is de drempel een stuk lager om hulp in te roepen. Ook hebben veel CB's een LK in dienst. Ik heb via het inloopspreekuur van de LK op het CB ook nog extra tips en tricks gekregen om het voeden nog extra te verfijnen.
Wederom +1quote:Op woensdag 24 augustus 2022 09:22 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Dat geloof ik gelijk. Maar van de dames in mijn centering groep zijn er geen meer die nog borstvoeding geven. Die hadden allemaal problemen en in mijn omgeving hoor ik ook alleen maar problemen bij het geven van borstvoeding. En omdat ik er op voorhand al tegenop zag, ben ik dus blij met mijn keuze er nooit aan begonnen te zijn
Ja, dat snap ik wel.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 09:22 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
groep zijn er geen meer die nog borstvoeding geven. Die hadden allemaal problemen en in mijn omgeving hoor ik ook alleen maar problemen bij het geven van borstvoeding. En omdat ik er op voorhand al tegenop zag, ben ik dus blij met mijn keuze er nooit aan begonnen te zijn
Ja, dat lijkt me ook raar. Dat je lichaam de keuze voor je maakt wat dat betreftquote:Op woensdag 24 augustus 2022 11:13 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Lol dit is een kleine angst van mij bij een 2e. Dat ik weer geen keuze heb, net zoals bij J.
Ik wilde er in mijn kraamweek niet aan beginnen maar ik moest wel. M’n tieten begonnen melk te spuiten en hielden niet meer op. Meteen verstopping na verstopping. Kolven zal je haha.
Toen dacht ik: als ik handmatig melk moet verwijderen kan ik J net zo goed aanleggen haha. Dat leegde beter dan met de kolf
Misschien had ik wel een keus. Maar zo voelde het niet. Ik dacht alleen maar: hoe krijg ik die melk weg
Haha, inderdaad.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 11:41 schreef Bottoms_up het volgende:
Grappig om alle verschillen te lezen. Flessen zijn hier juist altijd een gedoe geweest.
Eerste keer 2 maanden fulltime gekolfd. Meneer dronk heel langzaam en wilde alleen melk op optimale temperatuur. Dus elke fles moest 2-3 keer opnieuw opgewarmd worden. Vooral 's nachts heerlijk... Wat een opluchting toen ik hem weer aan de borst had. En toen ik wilde afbouwen wilde hij geen kv. Hebben er weken over gedaan om het met gemengde flesjes op te bouwen. Zelfs 50/50 wilde hij in het begin niet![]()
En Maggie lijkt geen gekolfde melk te willen, ook verse niet. Kv gaat beter en temp maakt niet zoveel uit.
Jammer dat baby's niet met een handleiding komen!
Ik heb echt onder een steen geleefd want ik kan me niet herinneren dat ik voor de geboorte van J ooit 1 tel heb nagedacht over borstvoeding. Ook niet tijdens m’n zwangerschap. Ik dacht gewoon dat het vergelijkbaar was met melk uit de koelkast trekken. Pijn? Nooit van gehoordquote:Op woensdag 24 augustus 2022 09:22 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Heeee dat is leuk. Dat zou ik bij een volgende ook wel willen. Is het duur?quote:Op woensdag 24 augustus 2022 12:22 schreef Zusje123 het volgende:
Wij hebben ook Philips Avent. H is nu 7 weken, Dus ze krijgt af en toe een flesje om te oefenen. (Bijkomend voordeel is dat ze dat 's avonds laat dan krijgt, dan kan ik langer slapen). Maar met bv (na een lastigere start) en flesje met bv geen problemen. Als ze maar wat in haar maag heeft, is ze tevreden.
Vanochtend draagconsult gehad. Ze ligt nu heerlijk tegen mij aan te slapen. Ideaal!
Vijftig euro! Ja, was echt leuk. Ga ik veel gebruik van maken (dwz: als de temperaturen weer normaal zijn).quote:Op woensdag 24 augustus 2022 17:29 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Heeee dat is leuk. Dat zou ik bij een volgende ook wel willen. Is het duur?
Hier ook avent fles. Puur random keuze, J pakt alle flessen. Bij mijn moeder heeft ie dr. Brown
Yesquote:Op donderdag 25 augustus 2022 16:02 schreef Zusje123 het volgende:
Vraagje: gisteren kwam ons gesprek ineens op wasbare luiers. Tijdens de zwangerschap niet (lang) over nagedacht, maar misschien is het toch wat. Zijn er hier mensen die er ervaring mee hebben?
Hoe vaak en hoe veel was je?
Hoeveel heb je er toch (minstens) nodig?
En ik lees iets over dat normale babykleding dan niet aankan?
Ik zou pas na de vakantie met wasbaar beginnen maar na het 2e kakpakjes was ik er wel weer klaar met de wegwerpluiers dus het nieuwe wasbare luieravontuur is begonnen.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 22:36 schreef douche-eendje het volgende:
Had ik al gezegd dat ik met 2 kinderen slechts 2x een kakjepakje heb gehad? .
Hier net zo.quote:Op maandag 29 augustus 2022 06:33 schreef littledrummergirl het volgende:
de kleinste kaptein vind al twee dagen dat 5u n priiiima tijdstip is on de dag te beginnen na een nacht waarin hij elk uur wakker wordt.
O, fantastisch. Om overdag uren achter elkaar te slapen?quote:Op maandag 29 augustus 2022 06:33 schreef littledrummergirl het volgende:
de kleinste kaptein vind al twee dagen dat 5u n priiiima tijdstip is on de dag te beginnen na een nacht waarin hij elk uur wakker wordt.
nope, overdag ook 3x keer momenteelquote:Op maandag 29 augustus 2022 07:51 schreef Zusje123 het volgende:
[..]
O, fantastisch. Om overdag uren achter elkaar te slapen?
Bij ons start ze nu af en toe met met dan vijf uur achter elkaar te slapen. (Vooral niet blij zijn met een paar dagen achter elkaar en gaan lopen vertellen dat ze bijna doorslaapt, dan doen we het nachten lang niet meer).
En clusteren dat ze van te voren dan doet! Ik kan haar in het vervolg wel twee uur parnament aankoppelen volgens mij 😂
boksquote:
Dat snap ik!quote:Op maandag 29 augustus 2022 16:56 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
boks![]()
ben blij dat ik heelhuids thuis ben gekomen met de auto vandaag
Niet leuk, maar ik moest wel lachen om je laatste zin.quote:Op dinsdag 30 augustus 2022 06:15 schreef littledrummergirl het volgende:
en ook vandaag begonnen we de dag om kwart voor vijf![]()
![]()
![]()
![]()
moeder is duidelijk de overtreffende trap van moe
ik kon me er de tweede keer beter aan over geven dan de eerste keer. Bij de eerste kon t me allemaal niet snel genoeg gaan en vond ik t eigenlijk pas leuk vanaf n maand of achtquote:Op donderdag 1 september 2022 19:57 schreef Smart_ass het volgende:
Haha ik moest lachen om je SpRoNgEtJe.
Ben ik de enige die de newborn tijd weinig aan vind?Ik zou willen dat we gewoon konden bevallen van 3 maanden oude baby’s. Het voeden is hier nog steeds wel een beetje gedoe, maar ze groeit super goed
.
ha, dat werkt alleen bij de eerste.quote:Op donderdag 1 september 2022 20:17 schreef LauriLynne het volgende:
Lekker in je verlof de hele dag in en om huis keutelen.
Ik heb het eigenlijk andersomquote:Op donderdag 1 september 2022 20:00 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
ik kon me er de tweede keer beter aan over geven dan de eerste keer. Bij de eerste kon t me allemaal niet snel genoeg gaan en vond ik t eigenlijk pas leuk vanaf n maand of acht
Misschien even bloed laten prikken en kijken of je genoeg ijzer hebt?quote:Op donderdag 1 september 2022 21:05 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Bij de laatste drie menstruaties werd ik tijdens het sporten in de eerste twee/drie dagen super duizelig. Vandaag zelfs flauwgevallen tijdens het sporten. Ik heb dit echt nog nooit eerder gehad, maar dus sinds de laatste drie menstruaties ineens. Herkent iemand dit? Is dit normaal of iets waarmee ik even langs de huisarts moet?
Bij de eerste kon ik me er beter aan overgeven, maar ik denk dat dat echt kwam doordat er niet nog eentje al rondliep. Sowieso vond ik het bij beide na een paar maanden pas leuker worden.quote:Op donderdag 1 september 2022 19:57 schreef Smart_ass het volgende:
Ben ik de enige die de newborn tijd weinig aan vind?Ik zou willen dat we gewoon konden bevallen van 3 maanden oude baby’s. Het voeden is hier nog steeds wel een beetje gedoe, maar ze groeit super goed
.
Ik geloof alleen in sprongetjes als mijn kind onverklaarbaar gedrag vertoond en de app het toevallig aangeeft dat er een sprongetje gaande isquote:Op donderdag 1 september 2022 20:17 schreef LauriLynne het volgende:
Hoe leuk ik het nu ook vind ik zou zo ook weer terug willen naar de mini babytijd. Zn mini baby die op borst in slaap valt 😍. Lekker in je verlof de hele dag in en om huis keutelen. Ik geloof dat ik dat nog wel 10x zou willen. Wil alleen geen 11 kinderen.
Maar ook genoeg vriendinnen die mij voor gek verklaren. Dus nee je bent zeker niet de enige smart_ass.
Hebben jullie het idee dat sprongetjes bestaan? Ik kan niet zeggen dat ik hier op de verwachtte momenten iets van jeb gemerkt.
Eens met jou hoorquote:Op donderdag 1 september 2022 20:17 schreef LauriLynne het volgende:
Hoe leuk ik het nu ook vind ik zou zo ook weer terug willen naar de mini babytijd. Zn mini baby die op borst in slaap valt 😍. Lekker in je verlof de hele dag in en om huis keutelen. Ik geloof dat ik dat nog wel 10x zou willen. Wil alleen geen 11 kinderen.
Maar ook genoeg vriendinnen die mij voor gek verklaren. Dus nee je bent zeker niet de enige smart_ass.
Hebben jullie het idee dat sprongetjes bestaan? Ik kan niet zeggen dat ik hier op de verwachtte momenten iets van jeb gemerkt.
Nee hoor. Ik vind kinderen heel leuk, maar newborns. Pfff. Ik vond het vanaf een maand of 6 leuker worden enquote:Op donderdag 1 september 2022 19:57 schreef Smart_ass het volgende:
.
herkenbaar maar dan als tiener door lage bloeddruk. Dat in combinatie met dingen zoals menstruatie, inspanning, warmte, weinig slaap, stress en ik ging van mijn stokkie.quote:Op donderdag 1 september 2022 21:05 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Bij de laatste drie menstruaties werd ik tijdens het sporten in de eerste twee/drie dagen super duizelig. Vandaag zelfs flauwgevallen tijdens het sporten. Ik heb dit echt nog nooit eerder gehad, maar dus sinds de laatste drie menstruaties ineens. Herkent iemand dit? Is dit normaal of iets waarmee ik even langs de huisarts moet?
Haha ik ben juist steeds meer tijd kwijt aan J dan minder. De eerste 6 maanden gaf J geen kik, sliep het liefst (niet op mij) en ik kon grotendeels doen wat ik wouquote:Op vrijdag 2 september 2022 08:31 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Ik vond de newborn tijd ook niets aan, vergeleken met nu. Zo'n baby die de hele dag op of bij je ligt (ik had er zo een, die wilde pas met 8 maanden ergens anders slapen overdag). Het was heel bijzonder om mee te mogen maken, zo'n klein frummeltje, maar ik ben blij dat ze nu zelf overal heen kan als ze wil, ik er niet meer constant mee zit en ze nu ook dingen aangeeft wat ze wel/niet wil. En dat kletsen en waggelen is echt te schattig. 🥺
Ik vond dit ook heerlijk.quote:Op donderdag 1 september 2022 20:17 schreef LauriLynne het volgende:
Baby-eigenquote:Op vrijdag 2 september 2022 14:17 schreef DjVero het volgende:
Is ADHD bij baby's al zichtbaar?
- Ze is zo ongelooflijk beweeglijk; die armen en benen vliegen je om de oren en voor je het weet heb je een stomp op je neus![]()
- Ze is megasnel afgeleid; ze is ergens mee bezig en er hoeft ergens anders maar iets te gebeuren en ze lijkt totaal geen aandacht meer voor het eerste te hebben. En tien seconden later weer precies hetzelfde.
Bij oudere kinderen zijn dit natuurlijk twee tekenen - vooral het laatste punt - van ADHD. Of is dit baby-eigen?
Dan neem ik de bloedneus van gister maar voor liefquote:
gewoon baby eigenquote:Op vrijdag 2 september 2022 14:17 schreef DjVero het volgende:
- Ze is zo ongelooflijk beweeglijk; die armen en benen vliegen je om de oren en voor je het weet heb je een stomp op je neus![]()
- Ze is megasnel afgeleid; ze is ergens mee bezig en er hoeft ergens anders maar iets te gebeuren en ze lijkt totaal geen aandacht meer voor het eerste te hebben. En tien seconden later weer precies hetzelfde.
Bij oudere kinderen zijn dit natuurlijk twee tekenen - vooral het laatste punt - van ADHD. Of is dit baby-eigen?
Dat. En huilen 's avonds vanwege veel prikkels is ook baby-eigen. Op mij dochter werd al een paar keer geprobeerd de label autisme te plakken, omdat het voorkomt in de familie. Wat een onzin! Het is een baby van 8 weken, alle (nieuwe) prikkels zijn gewoon intens.quote:Op vrijdag 2 september 2022 14:17 schreef DjVero het volgende:
Hmmm ik heb er geen ervaring mee. Maar het klinkt mii in de oren als een beetje zelftroostend gedrag. Doet ze dat bijvoorbeeld als ze moe is of veel prikkels heeft gehad?quote:Op vrijdag 2 september 2022 18:59 schreef Mahra het volgende:
Ik denk inderdaad dat het nog veel te vroeg is om zoiets vast te stellen.
Even een vraagje, de kleine beweegt zichzelf heen en weer als ze in haar stoeltje zit of gewoon op de grond zit. Is dat normaal?
Ja, maar ze doet het ook vaak genoeg als ze uitgeslapen is en ook gewoon thuis. Ik denk dat het gewoon een aangeleerd trekje is. Hoop ik.quote:Op vrijdag 2 september 2022 20:01 schreef Zusje123 het volgende:
[..]
Hmmm ik heb er geen ervaring mee. Maar het klinkt mii in de oren als een beetje zelftroostend gedrag. Doet ze dat bijvoorbeeld als ze moe is of veel prikkels heeft gehad?
Deed peuter ook in de babyfase, ik denk rond een maand of 8-9 dat hij dat deed. Flink nee schudden in de stoel. Ik dacht dat hij niet helemaal 100 was haha. Nu als peuter heb ik het hem niet meer zien doen, behalve als hij heel moe is.quote:Op vrijdag 2 september 2022 18:59 schreef Mahra het volgende:
Ik denk inderdaad dat het nog veel te vroeg is om zoiets vast te stellen.
Even een vraagje, de kleine beweegt zichzelf heen en weer als ze in haar stoeltje zit of gewoon op de grond zit. Is dat normaal?
ja precies, gewoon die prikkels opzoeken om t te voelen. Is hetzelfde als dat je als kind eindeloos rondjes om je as gaat draaien vanwege het gevoelquote:Op zaterdag 3 september 2022 14:16 schreef B.ertha het volgende:
Waarschijnlijk vindt ze het gewoon grappig. Onze peuter schudde heel vaak zijn hoofd en toen kregen wij als verklaring dat baby's dat soort dingen vaak doen omdat het leuk voelt
Die is helaas uit de handel. Had zelfs de Zarqa klantenservice nog gemaild.quote:Op zondag 4 september 2022 09:35 schreef Bottoms_up het volgende:
Hier hielp de spray van zarqa geweldig goed. Ik kon hem alleen nu niet vinden online. Gelukkig heeft Maggie meer haar dus zie je het veel minder goed.
Waar woon je? Ik heb nog de helft van een tube ongeveer over…quote:Op zondag 4 september 2022 09:41 schreef Elleska het volgende:
Ik zie dat de zalf van Leenarts bij de etos verkrijgbaar is en zalf lijkt me ook het makkelijker in de buurt van de ogen dan een spray. Scheelt dat ik het niet uit de haren hoef te kammen want daar zit niets.
topspul ditquote:Op zondag 4 september 2022 09:17 schreef eponine het volgende:
Bij ons werkte niets behalve de Berg zalf van Dr. Leenarts.
Ja, en daarom zou je denken dat er in veel huizen nog bijna volle tubes liggen. Bij Jacob heb ik gebruik gemaakt van zo’n doorgeef-tube. Nu kan ik er zeker weer een gebruikenquote:Op zondag 4 september 2022 10:29 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
topspul ditna een keer alles weg
Misschien is hij nu helemaal uitgeslapen en begint hij aan het actieve leven?quote:Op maandag 5 september 2022 10:31 schreef _Lily_ het volgende:
Mijn eeuwig slapende J heeft nu bij 11 maanden slapen uit zijn vocabulaire geschrapt. Iedereen zei dat het beter wordt maar ik vind het vergeleken met de newborn periode steeds zwaarder worden haha
Zelfde hier inderdaad, ja. En als je er wat over zegt, ligt ze je alleen maar lachend aan te kijkenquote:Op maandag 5 september 2022 10:31 schreef _Lily_ het volgende:
Mijn eeuwig slapende J heeft nu bij 11 maanden slapen uit zijn vocabulaire geschrapt. Iedereen zei dat het beter wordt maar ik vind het vergeleken met de newborn periode steeds zwaarder worden haha
Zo sneuquote:Op maandag 5 september 2022 11:59 schreef littledrummergirl het volgende:
wij hebben tandjes draaaaama. Al twee weken brakke nachten en vannacht moest ie zo lang, zo hard huilen van de pijn. En toen hadden we al voor de nacht een pcm gegeven. uiteindelijk nog wat dentinox erbij en toen viel ie snikkend in slaap
.
en nog zijn die krengen niet door
Waaah, sterkte! Hier al weken veel kwijl en op alles kauwen, dat we ook al weken roepen dat het wel tanden moeten zijn. Maar we hebben nog steeds een tandenloos bekkiequote:Op maandag 5 september 2022 11:59 schreef littledrummergirl het volgende:
wij hebben tandjes draaaaama. Al twee weken brakke nachten en vannacht moest ie zo lang, zo hard huilen van de pijn. En toen hadden we al voor de nacht een pcm gegeven. uiteindelijk nog wat dentinox erbij en toen viel ie snikkend in slaap
.
en nog zijn die krengen niet door
wij hadden ook al opgegeven dat ie ooit tanden zou krijgenquote:Op maandag 5 september 2022 13:55 schreef eponine het volgende:
[..]
Waaah, sterkte! Hier al weken veel kwijl en op alles kauwen, dat we ook al weken roepen dat het wel tanden moeten zijn. Maar we hebben nog steeds een tandenloos bekkie
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |