abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_205622633
ik las trouwens dat dat knijpfruit dingie van ella's kitchen met kokos en banaan een goeie is om calorieën aan te tikken (blauw zakje is dat). lijkt me ook vrij makkelijk om zelf te maken :Y
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_205622749
Ik las over snipverkouden mini’s, wij sluiten aan in de rij. Zo sneu ;(

Qua eten zitten we hier nu met 7 maanden op 5 flessen van 150, een cracker of maisstengel (wat ze thuis altijd maar voor de helft eet maar op de opvang binnen no time op heeft) en wat fruit of groente (geen idee hoeveel). Ik moet er echt meer structuur in gaan aanbrengen maar merk dat ik dat lastig vind, net als bij de oudste destijds. Dus ik ga maar gewoon doen (proberen) wat ik bij hem ook deed; het dagritme van de opvang aanhouden qua eten en slapen. Vooral omdat ze beide daar heel goed doet 😅

Wat vervelend van de afwijkende curves bij sommigen. Hopelijk trekt het langzaamaan weer bij en blijven/worden de kleintjes weer vrolijk. Knuffel voor ieder die het nodig heeft :* O+
pi_205630473
Pffft, gisteren eerste hapje gegeven (wortel) en nu heeft de arme vent zoveel krampjes :{

En dat terwijl het flesje en slapen eindelijk weer goed leken te gaan :|W
pi_205632118
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 21:55 schreef Aure het volgende:

[..]
Komt wel goed, hij hoeft er niet eens per se meer voor te eten. Als hij maar in ieder geval weer normaal eet, dan zal hij uiteindelijk weer een eigen lijn volgen. Jip is met 6 maanden 1 lijn gezakt op de curve door 2 weken ziekenhuis met RS en heeft zijn oude lijn nooit meer opgepakt maar is wel de nieuwe gaan volgen en een beetje daarboven gaan zitten. Een jaar later nog eens hetzelfde verhaal maar toen 5 dagen opname met influenza+longontsteking. En het is nu echt een heel gezond jongetje van 4 die super gemiddeld is qua gewicht en lengte. Je kan niet aan 'm zien dat ie vroeger zo vaak ziek is geweest :P
Aaah geruststellende post, thanks. Heftig hoor, dat je kleintje een aantal keer in het ziekenhuis heeft gelegen! Had dat veel impact op jou?
  zondag 14 augustus 2022 @ 09:38:36 #35
319308 Tink89
To live is to dance
pi_205633434
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2022 21:40 schreef B.ertha het volgende:
Pffft, gisteren eerste hapje gegeven (wortel) en nu heeft de arme vent zoveel krampjes :{

En dat terwijl het flesje en slapen eindelijk weer goed leken te gaan :|W
Dan lekker nog even laten?
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_205633490
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 21:53 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Wow d-e, de jouwe eet goed! Dat redt de mijne echt niet. :D
Ze heeft dagen dat ze beter eet dan mijn peuter :P . Maar die at als baby en dreumes ook belachelijke hoeveelheden, dat werd minder na zijn 2e verjaardag. Vooral nu ze meer beweegt merk ik ook dat ze echt wel meer behoefte heeft aan eten.
pi_205633988
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2022 23:51 schreef _Lily_ het volgende:

[..]
Aaah geruststellende post, thanks. Heftig hoor, dat je kleintje een aantal keer in het ziekenhuis heeft gelegen! Had dat veel impact op jou?
Valt wel mee, waar ik een tijdje alert op ben geweest is dat als hij verkouden was of hij dan ging neusvleugelen en/of intrekkingen bij zijn borst had. En ik vond de komst van covid heel spannend (maar daar is hij helemaal niet erg ziek van geweest). Inmiddels is hij er 'gewoon' overheen gegroeid O+
pi_205634056
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2022 09:38 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Dan lekker nog even laten?
Ja doen we ook
pi_205649031
quote:
9s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 19:13 schreef _Lily_ het volgende:
J heeft de laatste tijd echt ZO slecht gegeten en gedronken toen hij ziek was. Tot droge luiers aan toe. Hij is nu weer beter maar eet nog steeds niet zoveel als hiervoor. Is wel vrolijk

Kijk zijn groeicurve…. Wat moet ik nu? :-(

https://ibb.co/pQZbTH2
Ik snap dat het stressvol is om dit te zien. Maar soms afwijken hoort erbij. Ik neem aan dat het CB een vervolg heeft afgesproken? Keertje extra wegen?

Elvie is twee lijnen naar beneden gezakt. Dit komt omdat ze haar flessen met de speciale pepti voeding pertinent weigerde. We voegen sinds een maand sojamelk toe om de smaak te verbeteren, dit helpt. Ze drinkt weer en is aanzienlijk aangekomen. Het is wat het is. Met 14 maanden gaan we weer. CB maakte zich geen zorgen, aangezien ze zich verder goed ontwikkeld en het duidelijk is wat er is gebeurd.

Ze waagt nu af en toe een stapje en loopt de hele dag haar zus te irriteren. :')
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_205649052
Ik ga afzwaaien uit dit topic. Dit was de laatste dag dat ze een baby was. Morgen haal ik een dreumes uit bed. Voelt nu al raar om te bedenken dat ik een jaar geleden begon met bevallen (23:30 start, volgende ochtend iets voor 7:30 was ze er).
Ik heb heel veel aan dit topic gehad en ook m'n hart kunnen luchten, vooral in die eerste, enerverende maanden. Maar het is gelukt, het eerste moederjaar zit erop en het was pittig, maar ontzettend leuk en liefdevol. Zo bijzonder hoeveel je van zo'n kindje houdt en dat groeit iedere dag nog steeds.

We hebben het feestje al in het weekend gevierd. Ze is flink verwend met twee mooie sets Duplo, voorleesboeken, een prentenboek, wat keukenspulletjes en wat kleertjes. Van ons heeft ze een keukentje gehad en dat is nu ook een dikke hit al, lekker op de knopjes van de inductieplaatjes rammen en de pannetjes op de grond gooien. :D
Tot snel/tot over een tijdje in het dreumestopic!

[ Bericht 26% gewijzigd door Komkommerschijfje op 15-08-2022 21:39:42 ]
pi_205649174
Een plaatje van mijn bijna-dreumes, afgelopen week gemaakt door een goede vriendin die fotograaf is.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_205649386
Schatje O+ alvast gefeliciteerd!
pi_205650075
Alvast gefeliciteerd, Komkommer en F.!
pi_205650092
Leuke foto! O+ Alvast gefeliciteerd!
pi_205650938
Komkommer gefeliciteerd! Wat een leuke foto! 🥳
  dinsdag 16 augustus 2022 @ 08:06:23 #46
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_205650942
Gefeliciteerd Komkommer! Wat een popje O+
What you forget, you are gonna repeat.
|| justdiggit.org ||
pi_205651892
quote:
1s.gif Op maandag 15 augustus 2022 21:33 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Ik ga afzwaaien uit dit topic. Dit was de laatste dag dat ze een baby was. Morgen haal ik een dreumes uit bed. Voelt nu al raar om te bedenken dat ik een jaar geleden begon met bevallen (23:30 start, volgende ochtend iets voor 7:30 was ze er).
Ik heb heel veel aan dit topic gehad en ook m'n hart kunnen luchten, vooral in die eerste, enerverende maanden. Maar het is gelukt, het eerste moederjaar zit erop en het was pittig, maar ontzettend leuk en liefdevol. Zo bijzonder hoeveel je van zo'n kindje houdt en dat groeit iedere dag nog steeds.

We hebben het feestje al in het weekend gevierd. Ze is flink verwend met twee mooie sets Duplo, voorleesboeken, een prentenboek, wat keukenspulletjes en wat kleertjes. Van ons heeft ze een keukentje gehad en dat is nu ook een dikke hit al, lekker op de knopjes van de inductieplaatjes rammen en de pannetjes op de grond gooien. :D
Tot snel/tot over een tijdje in het dreumestopic!
Hartelijk gefeliciteerd komkommer! Wat een leuke post. Ik geniet altijd van je updates
Tot snel in het dreumes topic
pi_205652001
Gefeliciteerd komkommer! Geniet ervan, dreumesen zijn leuk O+
pi_205652077
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 10:12 schreef Bottoms_up het volgende:
Gefeliciteerd komkommer! Geniet ervan, dreumesen zijn leuk O+
ja dit O+ dreumessen zijn mn lievelings.

gefeliciteerd :* *O*
pi_205655095
zijn er meer mensen die bijna zeven maanden pp nog steeds gigantische haaruitval hebben }:| ? ik had het tijdens het grootste deel van mn zwangerschap en vanaf vier maanden pp begon het weeeeeer... echt alles zit eronder de hele dag :r :X
pi_205655588
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 15:48 schreef littledrummergirl het volgende:
zijn er meer mensen die bijna zeven maanden pp nog steeds gigantische haaruitval hebben }:| ? ik had het tijdens het grootste deel van mn zwangerschap en vanaf vier maanden pp begon het weeeeeer... echt alles zit eronder de hele dag :r :X
Jep, ik verbaas me erover dat ik überhaupt nog haar op mijn hoofd heb }:|
pi_205655665
Heeft m'n vriendin ook ja. Ik mag bijna elke dag haar rug leegplukken van alle losse haren die er dan nog hangen ;( :P
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_205656527
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 15:48 schreef littledrummergirl het volgende:
Hier leek het gestopt, maar sinds ik COVID heb gehad is het iedere dag herfst aan haaruitval
pi_205656778
Ik heb geen haaruitval gehad. Alleen een beetje toen hij ongeveer 3 maanden was
pi_205657098
Onze frummel is al een paar dagen onverklaarbaar verdrietig / met pijn. Maandag zag de huisarts niks bijzonders, vandaag overdag bij de opvang ging het goed en nu thuis veeeeeel huilen. We snappen maar niet waarom. Voelen geen tandjes doorkomen oid.
Echt zielig ;(
pi_205657110
Haaruitval check. Lijkt na bijna 6 nog geen einde aan te komen :'(
  dinsdag 16 augustus 2022 @ 19:52:10 #57
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_205657193
quote:
2s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 19:44 schreef KaBuf het volgende:
Onze frummel is al een paar dagen onverklaarbaar verdrietig / met pijn. Maandag zag de huisarts niks bijzonders, vandaag overdag bij de opvang ging het goed en nu thuis veeeeeel huilen. We snappen maar niet waarom. Voelen geen tandjes doorkomen oid.
Echt zielig ;(
Jullie voelen/zien het misschien nog niet maar het werkt waarschijnlijk al wel, wat dus voelbaar is voor baby.

Bambi heeft ook al maanden af en aan duidelijk last van haar gebit/kaak, maar we zien nog steeds niets.
|| justdiggit.org ||
pi_205657911
hier geeft de baby ineens volle bak over ;(. hij schrikt daar zelf zo van dat hij er ontroostbaar bij gaat huilen. Arm prulleke, hopelijk wil hij zo wel nog een beetje drinken.
pi_205658004
quote:
17s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 19:52 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

[..]
Jullie voelen/zien het misschien nog niet maar het werkt waarschijnlijk al wel, wat dus voelbaar is voor baby.

Bambi heeft ook al maanden af en aan duidelijk last van haar gebit/kaak, maar we zien nog steeds niets.
Ja zou goed kunnen dat het wel tandjes zijn hoor. Of iets anders. Is gewoon moeilijk nu :’(
  dinsdag 16 augustus 2022 @ 21:11:24 #60
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_205658284
quote:
2s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 20:56 schreef KaBuf het volgende:

[..]
Ja zou goed kunnen dat het wel tandjes zijn hoor. Of iets anders. Is gewoon moeilijk nu :’(
Als je het idee hebt dat frummel echt pijn heeft zou ik vooral gewoon even een paracetamolzetpil geven :Y Je kan ook dentinox of chamodent halen en erop smeren (max. 4 keer per dag). En iets geven om op te bijten (iets kouds werkt ook verdovend tegen de pijn).
|| justdiggit.org ||
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')