Geen idee hoe het allemaal in de praktijk ging maar je kon de ruimte boeken. Stond gewoon in de tool met vergaderruimtes. Het viel mij op dat die altijd bijna volledig vol zat. Op zich vind ik het idee wel goed want je weet altijd wanneer je kan kolven. Maar als er teveel mensen zijn weet ik ook niet wat ze doen.quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 11:27 schreef Zusje123 het volgende:
[..]
De ruimte is al bezet? Ik neem toch aan dat niet iemand heel de dag loopt te kolven? (Je zou het zelfs samen kunnen doen, mits de ruimte groot genoeg is. Na de bevalling en die borst toch al overal tevoorschijn halen, is er bij mij ten minste weinig schaamte over)
Of is er dan een kantoor van gemaakt?
Twee werkgevers geleden stond er een stoel en koelkast in de serverruimte. Heel lief hoor, maar daar was regelmatig onderhoud e.d. nodig en dan moesten die mannen dus drie of vier keer een half uur wegwezen omdat ik daar moest zijn.quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 11:32 schreef June. het volgende:
[..]
Je zal verbazen hoe slecht het soms geregeld is. Toen ik nog AIOS was werkte ik een tijdje in het Jeroen Bosch ziekenhuis. Nou, die kolfruimte was 2 m2 groot en daar moest iedereen kolvenDat was dus spitsuur in de ochtend en middag, want iedereen wil natuurlijk rond dezelfde tijd kolven..
Terwijl ik het opschreef bedacht ik ook dat de kolfruimte op mijn laatste werk zo Klein was. Maar die werd denk ik wel met minder collega's gedeeld. Succes dan in jeder gevalquote:Op dinsdag 23 augustus 2022 11:32 schreef June. het volgende:
[..]
Je zal verbazen hoe slecht het soms geregeld is. Toen ik nog AIOS was werkte ik een tijdje in het Jeroen Bosch ziekenhuis. Nou, die kolfruimte was 2 m2 groot en daar moest iedereen kolvenDat was dus spitsuur in de ochtend en middag, want iedereen wil natuurlijk rond dezelfde tijd kolven..
Ik zou spontaan niks meer kunnen kolven vrees ik.quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 15:02 schreef _Lily_ het volgende:
Ik had op de eerste hulp een kolfruimte met een raam erin. In een gang waar al mijn collega’s langsliepen en soms ook patiënten.
Uit puur protest ging ik vaak pontificaal voor het raam zitten.
Daar ben ik nu wel mee begonnen om iets van schatting te hebben. Bij zoon2 klopt het aardig, bij m'n eerste niet, die dronk al heel snel veel meer (tot 180ml)quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 18:04 schreef Smart_ass het volgende:
Wat is jullie ervaring met de richtlijnen voor hoeveel afgekolfde melk te geven? Aantal ml x gewicht / aantal voedingsmomenten zeg maar? Ik merk dat mijn baby daar echt niet genoeg aan heeft namelijk..
Ik heb de handdoek helaas al in de ring gegooid…. Toen ik eens mijmerde dat ik alleen het live voeden leuk vond en de hele week op m’n werk aan de kolf hangen stom was dat het begin van het eind. J z’n vriezer bv is overigens nog steeds niet op. Maar het eind begint nu in zicht te komen. Nog 25 zakjes van 260ml en dan is het opquote:Op dinsdag 23 augustus 2022 13:27 schreef Lemijn het volgende:
Let op dat je na 9 maanden geen betaald kolfrecht meer hebt, maar nog wel onbetaald! Dus je hoeft niet te stoppen. Als je baby nog veel drinkt (wat echt niet gek is) dan wil je niet graag een werkdag zonder de boel te legen. Ik ben pas met 1 jr van 2 naar 1x kolven gegaan (maar ik maak lange dagen).
De mijne ook niet…. J heeft altijd grote flessen gedronken (afgekolfde melk).quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 18:04 schreef Smart_ass het volgende:
Wat is jullie ervaring met de richtlijnen voor hoeveel afgekolfde melk te geven? Aantal ml x gewicht / aantal voedingsmomenten zeg maar? Ik merk dat mijn baby daar echt niet genoeg aan heeft namelijk..
Overproductie. Ik ben echt CRAZY geworden tijdens de eerste 3 maanden, zelfs de lactatiekundige kon me uiteindelijk niet meer echt helpen na blokvoeden, zo min mogelijk kolven en niet stimuleren.quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 21:14 schreef B.ertha het volgende:
Holy moly hoe kom je aan zo'n grote voorraad?!
Ah, kijk aan! Hier wordt met 2 weken oud ook al wel zo'n 110ml per fles soldaat gemaakt (ze is ongeveer 3500/3600 gram nu gok ik). Maar ze drinkt ook maar 6 a 7 keer per dag, dus opzich is het ook wel logisch.quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 21:15 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
De mijne ook niet…. J heeft altijd grote flessen gedronken (afgekolfde melk).
Ik heb het even opgesnord.
10 dagen oud: 110ml per fles. Weet niet hoeveel ml per kg want hij dronk maar 1 fles per dag en de rest aan de borst. Hij was toen 3,3 kg en dronk zo’n 7-8x per dag.
3,5 week oud: 120ml per fles. 4kg. 7 voedingen
5,5 week: 130ml per fles. 4,3kg. 7 voedingen
2 maanden: 150ml per fles. 5,1kg. 6 voedingen
Bij alles was het maar 1-2 flessen per dag en de rest aan de borst dus exacte hoeveelheden onbekend.
Bij 4 maanden ging ik weer werken en begon ik met vast voedsel, dus toen werd de hoeveelheid melk anders en hield ik het niet echt meer bij. Ik heb lang op 4x 200 gezeten.
Nu bij 11 maanden op 4x 130 (hij eet nu meer vast voedsel). Maar dit wisselt per dag want soms mikt hij zijn kommetje uit de kinderstoel en tikt in plaats daarvan 80ml melk extra weg
Ik ben dan heel makkelijk, dan is het dus einde borstvoeding.. Maar ja, ik ben ook best makkelijk daarin. Ik geef in principe ook voldoende melk mee voor het kdv straks, maar als hij toch meer honger blijkt te hebben mogen ze ook gewoon nutrilon geven. Ook de melk die hij niet drinkt hoef ik niet retour..quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 23:24 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Petje af voor alle kolvers hier ook trouwens, als ik de baby niet meer aan de borst krijg vraag ik me ernstig af hoelang ik zal blijven kolven.
Als je niet wil antwoorden, gewoon niet doen.quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 21:20 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Overproductie. Ik ben echt CRAZY geworden tijdens de eerste 3 maanden, zelfs de lactatiekundige kon me uiteindelijk niet meer echt helpen na blokvoeden, zo min mogelijk kolven en niet stimuleren.
Maar ik hield t niet vol en heb lang meer gekolfd dan zij adviseerde. Dus heb het zelf ook enigszins in stand gehouden. Maar ik kon gewoon niet meer tegen de pijn/stuwingen. Ik sliep er niet van.
En ook toen ik met 4 maanden weer ging werken nam de productie niet af. Maar dat werd toen een voordeel ipv nadeel. Weinig kolven op drukke dagen, toch voldoende melk. Ik ben bij 4-5 maanden begonnen met afbouwen en was bij 9 maanden er eindelijk helemaal ervanaf. Mixed feelings erover. Ik had natuurlijk een langvoedster moeten/kunnen worden en uiteindelijk was het leuk met J. Maar ik had teveel negatieve associaties door het begin
Edit: correctie
Snap ik helemaal, ik sta er hetzelfde in. Ik kolf nu eigenlijk precies genoeg voor wat ze drinkt, maar als ze soms meer honger lijkt te hebben en ik heb niet genoeg krijgt ze ook kunstvoedingquote:Op woensdag 24 augustus 2022 08:02 schreef June. het volgende:
[..]
Ik ben dan heel makkelijk, dan is het dus einde borstvoeding.. Maar ja, ik ben ook best makkelijk daarin. Ik geef in principe ook voldoende melk mee voor het kdv straks, maar als hij toch meer honger blijkt te hebben mogen ze ook gewoon nutrilon geven. Ook de melk die hij niet drinkt hoef ik niet retour..
+1quote:Op woensdag 24 augustus 2022 08:38 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Als ik dit soort verhalen hier lees ben ik altijd des te blijer met mijn keuze er niet aan te beginnen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |