Dat geloof ik gelijk. Maar van de dames in mijn centering groep zijn er geen meer die nog borstvoeding geven. Die hadden allemaal problemen en in mijn omgeving hoor ik ook alleen maar problemen bij het geven van borstvoeding. En omdat ik er op voorhand al tegenop zag, ben ik dus blij met mijn keuze er nooit aan begonnen te zijnquote:Op woensdag 24 augustus 2022 09:02 schreef Komkommerschijfje het volgende:
@:KaBuf, je haalt de woorden uit m'n mond. Ik wilde het gisteravond ook typen, maar moest weg en daarna vergeten. :p
@:TGND, mijn ervaring is dat vooral de moeilijke verhalen gedeeld worden. Bij mij ging de BV eigenlijk vanaf het begin al goed, genoeg melk en F. dronk goed en groeide goed. Ik heb een tijdje 's nachts even de druk eraf moeten kolven voordat ze aan kon happen, maar achteraf mag dat geen naam hebben. Uiteindelijk was het mooi op elkaar afgestemd. Nu nog steeds BV (1j1w) en geen idee wanneer het voorbij is. Op de opvang drinkt ze geen of nauwelijks melk meer, wil ze niet. Ze wordt groot.
Daarom is het ook een richtlijn. Anna dronk de eerste weken ook meer, maar uiteindelijk is ze nooit meer gaan drinken dan maximaal 120 ml.quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 18:04 schreef Smart_ass het volgende:
Wat is jullie ervaring met de richtlijnen voor hoeveel afgekolfde melk te geven? Aantal ml x gewicht / aantal voedingsmomenten zeg maar? Ik merk dat mijn baby daar echt niet genoeg aan heeft namelijk..
goede zonnebrand, zonnebril, uv kleertjes, hoedjes/petjes, baby ORS, iets tegen insectenbeten, thermometer, waterschoentjes (ze loopt al toch?) iets om schaduw mee te maken (tentje/schaduwdoek, grote hydrofiel met klemmen, anything).quote:Op woensdag 24 augustus 2022 09:21 schreef Mahra het volgende:
We gaan over drie weekjes op vakantie naar een ver en zeeeeer warm land. Iemand enig idee wat ik mee moet nemen? Ik heb nu alleen de zetpillen in huis.
Billenzalf en maizena (of wat je zelf gebruikt), slaapzakken, een fles of beker voor onderweg, bakje oid om snackjes in mee te nemen, slabber, kinderbestekquote:Op woensdag 24 augustus 2022 10:03 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
goede zonnebrand, zonnebril, uv kleertjes, hoedjes/petjes, baby ORS, iets tegen insectenbeten, thermometer, waterschoentjes (ze loopt al toch?) iets om schaduw mee te maken (tentje/schaduwdoek, grote hydrofiel met klemmen, anything).
oh en hou er rekening mee dat kinderen door wisseling in temperatuur/voeding/whatever ziek kunnen worden, dus wat extra setjes kleding, tubetje handwasmiddel en ook voor onderweg een verschoning kleding voor haar en voor jezelf (+ zakjes om iets te kunnen opbergenquote:Op woensdag 24 augustus 2022 09:21 schreef Mahra het volgende:
We gaan over drie weekjes op vakantie naar een ver en zeeeeer warm land. Iemand enig idee wat ik mee moet nemen? Ik heb nu alleen de zetpillen in huis.
Ja, het gebeurt inderdaad regelmatig dat het niet lekker loopt. De begeleiding op dat vlak kan (moet) echt een stuk beter. Ik weet dat het zorgverzekeringstechnisch een lastig verhaal is, maar veel vrouwen rommelen zelf aan en schakelen geen LK in, terwijl dat echt een lifesaver kan zijn. Al is het maar een LK die bij het kraamzorgbureau aangesloten is: als zo'n LK nou contact op zou nemen met alle kraamvrouwen die BV geven, dat zou al een hele hoop schelen, denk ik. Dan is de drempel een stuk lager om hulp in te roepen. Ook hebben veel CB's een LK in dienst. Ik heb via het inloopspreekuur van de LK op het CB ook nog extra tips en tricks gekregen om het voeden nog extra te verfijnen.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 09:22 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Dat geloof ik gelijk. Maar van de dames in mijn centering groep zijn er geen meer die nog borstvoeding geven. Die hadden allemaal problemen en in mijn omgeving hoor ik ook alleen maar problemen bij het geven van borstvoeding. En omdat ik er op voorhand al tegenop zag, ben ik dus blij met mijn keuze er nooit aan begonnen te zijn
Nja moeten inderdaad eigenlijk niet. Het had gekund. Maar ik wilde de offers niet brengen. Dat vind ik nog steeds soms een beetje jammer, omdat ik het voeden uiteindelijk wel fijn vond.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 08:10 schreef KaBuf het volgende:
[..]
Als je niet wil antwoorden, gewoon niet doen.
Maar waarom zeg je dat je een langvoedster had moeten worden? Het is uiteindelijk jouw keuze toch, en als je je fijner voelt bij afbouwen/stoppen, is dat je eigen beslissing. En dat is altijd goed lijkt me
Baby & Kind Weerstand. Dat is met probiotica erbij waardoor ze er blijkbaar grof geld voor durven te vragen.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 10:49 schreef Bottoms_up het volgende:
Wow @Elleska wat voor fancy vitaminen zijn dat?
Ik heb de enigszins nieuwe van davitamon (5 druppels ipv 10, die waren er 3 jaar geleden niet volgens mij) en die zijn 'maar' 10 euro maar ik koop ze altijd aan 1+1. Al een paar weken in gebruik en nog geen kwart uit.
Ben benieuwd wat er dan zo speciaal is aan die jij gekregen hebt.
Lol dit is een kleine angst van mij bij een 2e. Dat ik weer geen keuze heb, net zoals bij J.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 08:38 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Als ik dit soort verhalen hier lees ben ik altijd des te blijer met mijn keuze er niet aan te beginnen
Ik had deze zomer mee:quote:Op woensdag 24 augustus 2022 09:21 schreef Mahra het volgende:
Haha, het heeft allebei zijn voor- en nadelen vind ik. Nu draak nog zo klein is vind ik het superhandig, maar straks als ik weer ga werken vind ik kolven een noodzakelijk kwaad. Ga maar eens kijken hoe lang ik het dan ga volhouden.. Misschien ga ik het ook wel weer combineren als mijn productie dat toe laat.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 08:38 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Als ik dit soort verhalen hier lees ben ik altijd des te blijer met mijn keuze er niet aan te beginnen
Ah ja probiotica. Daar was ik ook een klein fortuin aan kwijt. Dat werd mij aangeraden omdat ze zoveel last had. Eerst een potje orthiflor gekocht en toen bleek mevrouw geen fles te willen dus nog een flesje druppels gekocht van bactiol. In totaal zo'n 30 euro kwijt voor 4 wekenquote:Op woensdag 24 augustus 2022 11:10 schreef Elleska het volgende:
[..]
Baby & Kind Weerstand. Dat is met probiotica erbij waardoor ze er blijkbaar grof geld voor durven te vragen.
van 4 jaar geleden herinner ik mij inderdaad ook davitamon met veel druppels en met suiker dus ik was in eerste instantie positief verrast. inhoud van het flesje is 7,5ml.Als ik dat omreken zou het genoeg zijn voor 30 dagen maar door het losse pipetje red ik dat niet, vandaag druppeltje voor druppeltje uit het flesje zitten vissen.
Lol, ik hoop die LK nooit meer te hoeven zien hehequote:Op woensdag 24 augustus 2022 10:51 schreef Komkommerschijfje het volgende:
[..]
Ja, het gebeurt inderdaad regelmatig dat het niet lekker loopt. De begeleiding op dat vlak kan (moet) echt een stuk beter. Ik weet dat het zorgverzekeringstechnisch een lastig verhaal is, maar veel vrouwen rommelen zelf aan en schakelen geen LK in, terwijl dat echt een lifesaver kan zijn. Al is het maar een LK die bij het kraamzorgbureau aangesloten is: als zo'n LK nou contact op zou nemen met alle kraamvrouwen die BV geven, dat zou al een hele hoop schelen, denk ik. Dan is de drempel een stuk lager om hulp in te roepen. Ook hebben veel CB's een LK in dienst. Ik heb via het inloopspreekuur van de LK op het CB ook nog extra tips en tricks gekregen om het voeden nog extra te verfijnen.
Wederom +1quote:Op woensdag 24 augustus 2022 09:22 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Dat geloof ik gelijk. Maar van de dames in mijn centering groep zijn er geen meer die nog borstvoeding geven. Die hadden allemaal problemen en in mijn omgeving hoor ik ook alleen maar problemen bij het geven van borstvoeding. En omdat ik er op voorhand al tegenop zag, ben ik dus blij met mijn keuze er nooit aan begonnen te zijn
Ja, dat snap ik wel.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 09:22 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
groep zijn er geen meer die nog borstvoeding geven. Die hadden allemaal problemen en in mijn omgeving hoor ik ook alleen maar problemen bij het geven van borstvoeding. En omdat ik er op voorhand al tegenop zag, ben ik dus blij met mijn keuze er nooit aan begonnen te zijn
Ja, dat lijkt me ook raar. Dat je lichaam de keuze voor je maakt wat dat betreftquote:Op woensdag 24 augustus 2022 11:13 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Lol dit is een kleine angst van mij bij een 2e. Dat ik weer geen keuze heb, net zoals bij J.
Ik wilde er in mijn kraamweek niet aan beginnen maar ik moest wel. M’n tieten begonnen melk te spuiten en hielden niet meer op. Meteen verstopping na verstopping. Kolven zal je haha.
Toen dacht ik: als ik handmatig melk moet verwijderen kan ik J net zo goed aanleggen haha. Dat leegde beter dan met de kolf
Misschien had ik wel een keus. Maar zo voelde het niet. Ik dacht alleen maar: hoe krijg ik die melk weg
Haha, inderdaad.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 11:41 schreef Bottoms_up het volgende:
Grappig om alle verschillen te lezen. Flessen zijn hier juist altijd een gedoe geweest.
Eerste keer 2 maanden fulltime gekolfd. Meneer dronk heel langzaam en wilde alleen melk op optimale temperatuur. Dus elke fles moest 2-3 keer opnieuw opgewarmd worden. Vooral 's nachts heerlijk... Wat een opluchting toen ik hem weer aan de borst had. En toen ik wilde afbouwen wilde hij geen kv. Hebben er weken over gedaan om het met gemengde flesjes op te bouwen. Zelfs 50/50 wilde hij in het begin niet![]()
En Maggie lijkt geen gekolfde melk te willen, ook verse niet. Kv gaat beter en temp maakt niet zoveel uit.
Jammer dat baby's niet met een handleiding komen!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |