ik kon me er de tweede keer beter aan over geven dan de eerste keer. Bij de eerste kon t me allemaal niet snel genoeg gaan en vond ik t eigenlijk pas leuk vanaf n maand of achtquote:Op donderdag 1 september 2022 19:57 schreef Smart_ass het volgende:
Haha ik moest lachen om je SpRoNgEtJe.
Ben ik de enige die de newborn tijd weinig aan vind?Ik zou willen dat we gewoon konden bevallen van 3 maanden oude baby’s. Het voeden is hier nog steeds wel een beetje gedoe, maar ze groeit super goed
.
ha, dat werkt alleen bij de eerste.quote:Op donderdag 1 september 2022 20:17 schreef LauriLynne het volgende:
Lekker in je verlof de hele dag in en om huis keutelen.
Ik heb het eigenlijk andersomquote:Op donderdag 1 september 2022 20:00 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
ik kon me er de tweede keer beter aan over geven dan de eerste keer. Bij de eerste kon t me allemaal niet snel genoeg gaan en vond ik t eigenlijk pas leuk vanaf n maand of acht
Misschien even bloed laten prikken en kijken of je genoeg ijzer hebt?quote:Op donderdag 1 september 2022 21:05 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Bij de laatste drie menstruaties werd ik tijdens het sporten in de eerste twee/drie dagen super duizelig. Vandaag zelfs flauwgevallen tijdens het sporten. Ik heb dit echt nog nooit eerder gehad, maar dus sinds de laatste drie menstruaties ineens. Herkent iemand dit? Is dit normaal of iets waarmee ik even langs de huisarts moet?
Bij de eerste kon ik me er beter aan overgeven, maar ik denk dat dat echt kwam doordat er niet nog eentje al rondliep. Sowieso vond ik het bij beide na een paar maanden pas leuker worden.quote:Op donderdag 1 september 2022 19:57 schreef Smart_ass het volgende:
Ben ik de enige die de newborn tijd weinig aan vind?Ik zou willen dat we gewoon konden bevallen van 3 maanden oude baby’s. Het voeden is hier nog steeds wel een beetje gedoe, maar ze groeit super goed
.
Ik geloof alleen in sprongetjes als mijn kind onverklaarbaar gedrag vertoond en de app het toevallig aangeeft dat er een sprongetje gaande isquote:Op donderdag 1 september 2022 20:17 schreef LauriLynne het volgende:
Hoe leuk ik het nu ook vind ik zou zo ook weer terug willen naar de mini babytijd. Zn mini baby die op borst in slaap valt 😍. Lekker in je verlof de hele dag in en om huis keutelen. Ik geloof dat ik dat nog wel 10x zou willen. Wil alleen geen 11 kinderen.
Maar ook genoeg vriendinnen die mij voor gek verklaren. Dus nee je bent zeker niet de enige smart_ass.
Hebben jullie het idee dat sprongetjes bestaan? Ik kan niet zeggen dat ik hier op de verwachtte momenten iets van jeb gemerkt.
Eens met jou hoorquote:Op donderdag 1 september 2022 20:17 schreef LauriLynne het volgende:
Hoe leuk ik het nu ook vind ik zou zo ook weer terug willen naar de mini babytijd. Zn mini baby die op borst in slaap valt 😍. Lekker in je verlof de hele dag in en om huis keutelen. Ik geloof dat ik dat nog wel 10x zou willen. Wil alleen geen 11 kinderen.
Maar ook genoeg vriendinnen die mij voor gek verklaren. Dus nee je bent zeker niet de enige smart_ass.
Hebben jullie het idee dat sprongetjes bestaan? Ik kan niet zeggen dat ik hier op de verwachtte momenten iets van jeb gemerkt.
Nee hoor. Ik vind kinderen heel leuk, maar newborns. Pfff. Ik vond het vanaf een maand of 6 leuker worden enquote:Op donderdag 1 september 2022 19:57 schreef Smart_ass het volgende:
.
herkenbaar maar dan als tiener door lage bloeddruk. Dat in combinatie met dingen zoals menstruatie, inspanning, warmte, weinig slaap, stress en ik ging van mijn stokkie.quote:Op donderdag 1 september 2022 21:05 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Bij de laatste drie menstruaties werd ik tijdens het sporten in de eerste twee/drie dagen super duizelig. Vandaag zelfs flauwgevallen tijdens het sporten. Ik heb dit echt nog nooit eerder gehad, maar dus sinds de laatste drie menstruaties ineens. Herkent iemand dit? Is dit normaal of iets waarmee ik even langs de huisarts moet?
Haha ik ben juist steeds meer tijd kwijt aan J dan minder. De eerste 6 maanden gaf J geen kik, sliep het liefst (niet op mij) en ik kon grotendeels doen wat ik wouquote:Op vrijdag 2 september 2022 08:31 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Ik vond de newborn tijd ook niets aan, vergeleken met nu. Zo'n baby die de hele dag op of bij je ligt (ik had er zo een, die wilde pas met 8 maanden ergens anders slapen overdag). Het was heel bijzonder om mee te mogen maken, zo'n klein frummeltje, maar ik ben blij dat ze nu zelf overal heen kan als ze wil, ik er niet meer constant mee zit en ze nu ook dingen aangeeft wat ze wel/niet wil. En dat kletsen en waggelen is echt te schattig. 🥺
Ik vond dit ook heerlijk.quote:Op donderdag 1 september 2022 20:17 schreef LauriLynne het volgende:
Baby-eigenquote:Op vrijdag 2 september 2022 14:17 schreef DjVero het volgende:
Is ADHD bij baby's al zichtbaar?
- Ze is zo ongelooflijk beweeglijk; die armen en benen vliegen je om de oren en voor je het weet heb je een stomp op je neus![]()
- Ze is megasnel afgeleid; ze is ergens mee bezig en er hoeft ergens anders maar iets te gebeuren en ze lijkt totaal geen aandacht meer voor het eerste te hebben. En tien seconden later weer precies hetzelfde.
Bij oudere kinderen zijn dit natuurlijk twee tekenen - vooral het laatste punt - van ADHD. Of is dit baby-eigen?
Dan neem ik de bloedneus van gister maar voor liefquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
gewoon baby eigenquote:Op vrijdag 2 september 2022 14:17 schreef DjVero het volgende:
- Ze is zo ongelooflijk beweeglijk; die armen en benen vliegen je om de oren en voor je het weet heb je een stomp op je neus![]()
- Ze is megasnel afgeleid; ze is ergens mee bezig en er hoeft ergens anders maar iets te gebeuren en ze lijkt totaal geen aandacht meer voor het eerste te hebben. En tien seconden later weer precies hetzelfde.
Bij oudere kinderen zijn dit natuurlijk twee tekenen - vooral het laatste punt - van ADHD. Of is dit baby-eigen?
Dat. En huilen 's avonds vanwege veel prikkels is ook baby-eigen. Op mij dochter werd al een paar keer geprobeerd de label autisme te plakken, omdat het voorkomt in de familie. Wat een onzin! Het is een baby van 8 weken, alle (nieuwe) prikkels zijn gewoon intens.quote:Op vrijdag 2 september 2022 14:17 schreef DjVero het volgende:
Hmmm ik heb er geen ervaring mee. Maar het klinkt mii in de oren als een beetje zelftroostend gedrag. Doet ze dat bijvoorbeeld als ze moe is of veel prikkels heeft gehad?quote:Op vrijdag 2 september 2022 18:59 schreef Mahra het volgende:
Ik denk inderdaad dat het nog veel te vroeg is om zoiets vast te stellen.
Even een vraagje, de kleine beweegt zichzelf heen en weer als ze in haar stoeltje zit of gewoon op de grond zit. Is dat normaal?
Ja, maar ze doet het ook vaak genoeg als ze uitgeslapen is en ook gewoon thuis. Ik denk dat het gewoon een aangeleerd trekje is. Hoop ik.quote:Op vrijdag 2 september 2022 20:01 schreef Zusje123 het volgende:
[..]
Hmmm ik heb er geen ervaring mee. Maar het klinkt mii in de oren als een beetje zelftroostend gedrag. Doet ze dat bijvoorbeeld als ze moe is of veel prikkels heeft gehad?
Deed peuter ook in de babyfase, ik denk rond een maand of 8-9 dat hij dat deed. Flink nee schudden in de stoel. Ik dacht dat hij niet helemaal 100 was haha. Nu als peuter heb ik het hem niet meer zien doen, behalve als hij heel moe is.quote:Op vrijdag 2 september 2022 18:59 schreef Mahra het volgende:
Ik denk inderdaad dat het nog veel te vroeg is om zoiets vast te stellen.
Even een vraagje, de kleine beweegt zichzelf heen en weer als ze in haar stoeltje zit of gewoon op de grond zit. Is dat normaal?
ja precies, gewoon die prikkels opzoeken om t te voelen. Is hetzelfde als dat je als kind eindeloos rondjes om je as gaat draaien vanwege het gevoelquote:Op zaterdag 3 september 2022 14:16 schreef B.ertha het volgende:
Waarschijnlijk vindt ze het gewoon grappig. Onze peuter schudde heel vaak zijn hoofd en toen kregen wij als verklaring dat baby's dat soort dingen vaak doen omdat het leuk voelt
Die is helaas uit de handel. Had zelfs de Zarqa klantenservice nog gemaild.quote:Op zondag 4 september 2022 09:35 schreef Bottoms_up het volgende:
Hier hielp de spray van zarqa geweldig goed. Ik kon hem alleen nu niet vinden online. Gelukkig heeft Maggie meer haar dus zie je het veel minder goed.
Waar woon je? Ik heb nog de helft van een tube ongeveer over…quote:Op zondag 4 september 2022 09:41 schreef Elleska het volgende:
Ik zie dat de zalf van Leenarts bij de etos verkrijgbaar is en zalf lijkt me ook het makkelijker in de buurt van de ogen dan een spray. Scheelt dat ik het niet uit de haren hoef te kammen want daar zit niets.
topspul ditquote:Op zondag 4 september 2022 09:17 schreef eponine het volgende:
Bij ons werkte niets behalve de Berg zalf van Dr. Leenarts.
Ja, en daarom zou je denken dat er in veel huizen nog bijna volle tubes liggen. Bij Jacob heb ik gebruik gemaakt van zo’n doorgeef-tube. Nu kan ik er zeker weer een gebruikenquote:Op zondag 4 september 2022 10:29 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
topspul ditna een keer alles weg
Misschien is hij nu helemaal uitgeslapen en begint hij aan het actieve leven?quote:Op maandag 5 september 2022 10:31 schreef _Lily_ het volgende:
Mijn eeuwig slapende J heeft nu bij 11 maanden slapen uit zijn vocabulaire geschrapt. Iedereen zei dat het beter wordt maar ik vind het vergeleken met de newborn periode steeds zwaarder worden haha
Zelfde hier inderdaad, ja. En als je er wat over zegt, ligt ze je alleen maar lachend aan te kijkenquote:Op maandag 5 september 2022 10:31 schreef _Lily_ het volgende:
Mijn eeuwig slapende J heeft nu bij 11 maanden slapen uit zijn vocabulaire geschrapt. Iedereen zei dat het beter wordt maar ik vind het vergeleken met de newborn periode steeds zwaarder worden haha
Zo sneuquote:Op maandag 5 september 2022 11:59 schreef littledrummergirl het volgende:
wij hebben tandjes draaaaama. Al twee weken brakke nachten en vannacht moest ie zo lang, zo hard huilen van de pijn. En toen hadden we al voor de nacht een pcm gegeven. uiteindelijk nog wat dentinox erbij en toen viel ie snikkend in slaap
.
en nog zijn die krengen niet door
Waaah, sterkte! Hier al weken veel kwijl en op alles kauwen, dat we ook al weken roepen dat het wel tanden moeten zijn. Maar we hebben nog steeds een tandenloos bekkiequote:Op maandag 5 september 2022 11:59 schreef littledrummergirl het volgende:
wij hebben tandjes draaaaama. Al twee weken brakke nachten en vannacht moest ie zo lang, zo hard huilen van de pijn. En toen hadden we al voor de nacht een pcm gegeven. uiteindelijk nog wat dentinox erbij en toen viel ie snikkend in slaap
.
en nog zijn die krengen niet door
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |