en mn vriend heeft inmiddels ook buikgriepquote:Op donderdag 18 augustus 2022 19:53 schreef littledrummergirl het volgende:
hier heb ik inmiddels ook buikgriepen lig ik as we speak als een dood vogeltje naast de cosleeper te hopen dat de kleinste kapitein zo gaat slapen
Sterkte daar zeg! Dat is inderdaad enorm doorbijten.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 23:35 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
en mn vriend heeft inmiddels ook buikgriepweinig dingen zo kut als ziek zijn en voor een ziek kind zorgen
![]()
Ja klopt, voor mij was het ook de tweede. Ik heb juist het idee dat mijn herstel sneller gaat dan de eerste keerquote:Op donderdag 18 augustus 2022 21:05 schreef eponine het volgende:
Beterschap @:littledrummergirl!
@:Smart_ass fijn! Ja ik had ook een ks, de tweede (voor jou was het ook de tweede toch?). Herstel ging wel wat langzamer dan de eerste keer maar dat is logisch met al een ouder kind dat rondloopt. Want idd, rust nemen is dan moeilijk. Wij hadden wel het geluk dat de peuter toen nog middagdutjes deed (die hebben we er vorige week maar even tussenuit gesloopt aangezien hij over 2,5 maand naar school gaat) en dat ik dan ook kon slapen/rusten. Is je man nog thuis/vrij oid om te helpen?
Jongen en meisje iddquote:Op vrijdag 19 augustus 2022 01:10 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Ja klopt, voor mij was het ook de tweede. Ik heb juist het idee dat mijn herstel sneller gaat dan de eerste keer. Maar kan over beide keren niet klagen. Hoe vindt jullie peuter de kleine? Jullie hebben een jongen en een meisje toch?
Onze dreumes slaapt ook nog twee uurtjes overdag, vind dat altijd wel lekker haha. Vriend is 6 weken vrij! Echt super fijn, wij hebben hier geen familie in de buurt dus alles komt ook wel op ons tweeën neer eigenlijk.
Je kunt zien dat ze broer en zus zijn maar het zijn geen kopietjes. Dochter lijkt iets donkerder/rossiger te worden dan zoon met zijn lichtblonde haar. Ben benieuwd wat het gaat worden uiteindelijk.quote:Op vrijdag 19 augustus 2022 14:45 schreef Smart_ass het volgende:
Wat super lief zeg! Ik vind die liefde tussen broers/zussen zo mooi om te zien. Lijken ze op elkaar? Hier lijkt de baby wel een kopie van Bubbles
.
Zodra mijn vriend weer aan het werk moet komt mijn moeder voor 5 weken, dus ik mag niet klagen!
Hoe gaat het verder met iedereen?
Schattig he! Hier wordt de jongste nog elke keer als de oudste haar na een dag opvang weer ziet volledig platgeknuffeldquote:Op donderdag 18 augustus 2022 12:33 schreef Smart_ass het volgende:
Dank iedereen! Gaat naar omstandigheden goed. Bubbles vindt haar zusje “de beeebieeee” heel lief en wil haar constant aaien en flesjes vasthouden, heel schattig.
Ik heb zelf na 5 dagen de borstvoeding stil moeten leggen door helse pijnen/kapotte tepels/niet goed aanhappen en ik kolf nu elke paar uur. De pediatrician hier vermoedt een te kort tongriempje dus we hebben daar een afspraak voor staan maar we kunnen volgende week vrijdag pas terecht, dus dat is iets minder.
Ach, wat sneu. Heeft tie (en jullie) nog wel wat uur geslapen? Zo lastig als je geen idee hebt waarom. Misschien de hele week al niet zo lekker?quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 01:06 schreef KaBuf het volgende:
Frummel is inmiddels al twee uur aan het huilen.![]()
Normaal slaapt tie de hele nacht door. Hele week al slechter maar dit slaat alles.
En we hebben echt geen idee waarom. Alles al geprobeerd.
Heel schattig inderdaad! Ik hoop dat het zo blijftquote:Op zaterdag 20 augustus 2022 07:46 schreef Keroppi het volgende:
[..]
Schattig he! Hier wordt de jongste nog elke keer als de oudste haar na een dag opvang weer ziet volledig platgeknuffeld
Wat raar wel dat ze zo 'traag' zijn met evt behandeling van het tongriempje. Hier kreeg ik (zeker toen de borstvoeding in het gedrag dreigde te komen) binnen een paar uur een verwijzing nadat ik de huisarts had gebeld en mocht dezelfde dag nog bij de kinderkno terecht.
Hoop dat je volgende week meer weet. De ingreep stelt gelukkig echt niets voor
Wat sneu! Hebben jullie uiteindelijk nog kunnen slapen? Zetpil gegeven oid?quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 01:06 schreef KaBuf het volgende:
Normaal slaapt tie de hele nacht door. Hele week al slechter maar dit slaat alles.
Misschien ivm de vakantie? In mijn kraamtijd was het herfstvakantie en kon ik pas 10 dagen later bij de lactatiekundige terecht…. En dat gold voor de hele regio. Ik kreeg er uiteindelijk 1 van het ziekenhuis waar ik meteen advies kreeg. Maar als ik niet 3 dagen opgenomen had gelegen had ik haar niet kunnen krijgen.quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 07:46 schreef Keroppi het volgende:
[..]
Schattig he! Hier wordt de jongste nog elke keer als de oudste haar na een dag opvang weer ziet volledig platgeknuffeld
Wat raar wel dat ze zo 'traag' zijn met evt behandeling van het tongriempje. Hier kreeg ik (zeker toen de borstvoeding in het gedrag dreigde te komen) binnen een paar uur een verwijzing nadat ik de huisarts had gebeld en mocht dezelfde dag nog bij de kinderkno terecht.
Hoop dat je volgende week meer weet. De ingreep stelt gelukkig echt niets voor
Hoe is t vannacht verder gegaan kabuf? Is hij ziek?quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 01:06 schreef KaBuf het volgende:
zit er niet ook een slaapregressie periode rond deze leeftijd?quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 11:50 schreef KaBuf het volgende:
Frummel zelf sliep van 7 tot 23, van 2 tot 5 en daarna nog een klein uurtje. Wij zelf zo’n 3 a 4 uur slaap gepakt.![]()
Geen idee waardoor het komt. We twijfelen nog steeds over een tandje maar zetpil en dentinox hielpen niet. :’(
Ah misschien loopt tie daarop vooruit danquote:Op zaterdag 20 augustus 2022 13:49 schreef eponine het volgende:
Rond 8 maanden zit er geloof ik ook eentje. Sterkte Kabuf!
Ondanks dat het heel duidelijk een te kort tongriempje was (hartvormige tong) ging de borstvoeding nog best okee, dus geen grote verschillen. Maar we woorden haar wel de "klakkende' geluidjes maken waarbij ze dan het vacuüm kwijt leek te raken.quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 08:56 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Merkte jij direct verschil met aanleggen? En hoe vond je de nazorg?
Zelf niet gedaan (en nog niet over uit of ik er 'spijt' van heb). Maar ik zag online mensen die van oude babykleertjes een deken of een knuffel maken. Een vrouw maakte de knuffels ook nog op geboortegewicht.quote:Op zondag 21 augustus 2022 11:03 schreef Bottoms_up het volgende:
Binnenkort moet ik ook echt de kleine maatjes op vinted zetten want de zak kleding puilt uit. Mevrouw zit al een tijdje prima in 68. Maar dat is echt een dingetje.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |