wij bij de basisschoolquote:Op zondag 21 augustus 2022 20:17 schreef douche-eendje het volgende:
Ik heb mijn baby net aangemeld voor de peuterspeelzaal. Mijn schoonmoeder gaf gisteren aan dat de wachtlijsten bij hun alweer op beginnen te lopen nu.
Superleuk is dat mijlpaal kaartje. Genoteerd voor kind 2. Ik heb net het newborn fotoboek van J besteld. Laat, I know….. maar drukke working mom ben ik dus tjaquote:Op zondag 21 augustus 2022 20:58 schreef Bottoms_up het volgende:
Ik heb van elke maat luier eentje bewaard. En dan eerste setje kleren, schrift van kraamzorg, paar spullen van de ziekenhuisopname, boekje kdv.
En ik maak elke maand een foto met zo'n mijlpaalkaartje. Op zich vind ik dat genoeg. Mijn moeder had ook veel bewaard van mij vroeger maar ik heb niets gebruikt. Maar idd dingen die zelfgemaakt zijn vind ik lastig wegdoen.
Wat moeten jullie snel aan school en dergelijke denken! Wij gaan na de vakantie de peuter pas definitief inschrijven. Rondleiding hebben we wel al gehad en er zit geen haast achter. Ze doen het pas na 2.5 jaar.
Qua maten gaat het nu wat trager. Ze is een lijntje gezakt en is wat spek van in het begin kwijt. Ze heeft nu ineens een nek![]()
Slapen ging matig vandaag. Op zich is dat een verbetering want andere dagen ging het slecht. Ik heb haar twee keer kunnen wegleggen dat ze kort verder geslapen heeft. Morgen moet ik ook de peuter entertainen dus dat wordt weer in de draagdoek slapen.
Voor Bas zijn geboortejaar (2019) zaten ze al snel vol met vooraanmeldingen. Fijne onderwijsvorm, goed aangeschreven school etc. Maar vooral ook praktisch want bij ons in de straat.quote:Op zondag 21 augustus 2022 20:58 schreef Bottoms_up het volgende:
Wat moeten jullie snel aan school en dergelijke denken! Wij gaan na de vakantie de peuter pas definitief inschrijven. Rondleiding hebben we wel al gehad en er zit geen haast achter. Ze doen het pas na 2.5 jaar.
Oh pfff wat ingewikkeld. Ik weet niet eens waar ik woon over een jaar, laat staan dat ik weet waar ik moet kijken voor een school voor Jquote:Op zondag 21 augustus 2022 21:22 schreef eponine het volgende:
Kraamzorgboek, papieren van het ziekenhuis, geboortekaartje en felicitatiekaartjes heb ik samen met het eerste pakje in een koffertje met de naam erop. Dat vind ik wel leuke dingen om te bewaren maar random kleding gaat dus gewoon weg.
Qua kleding zit ze nu (7,5 maand) in maat 68/74/80, afhankelijk van het merk. 68 begint wel krap te worden, dus dat gaat denk ik binnenkort de kast uit. Is ook voornamelijk zomerspul dus dat komt goed uit.
Op de basisschool aanmelden hebben we met 3 maanden ofzo gedaan net als bij de oudste. Echt definitief inschrijven is dan rond 2,5 jaar maar als je alvast bent aangemeld dan ben je een soort van verzekerd van een plekje… en als er al een oudere broer/zus op school zit heb je ook weer voorrang.
Officieel mag dat ook helemaal niet, aanmelden voor 3 jaar. Die vooraanmeldingen zouden geen garantie mogen zijn op een plek.quote:Op maandag 22 augustus 2022 06:26 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Van het CB had ik begrepen dat de scholen hier in de omgeving inschrijvingen pas vanaf de leeftijd van 3 jaar accepteren. Dus eerder inschrijven heeft geen zin.
Als het CB het fout heeft ben ik wel de lul
Dat is wel fijn.quote:Op maandag 22 augustus 2022 09:33 schreef Aure het volgende:
[..]
Officieel mag dat ook helemaal niet, aanmelden voor 3 jaar. Die vooraanmeldingen zouden geen garantie mogen zijn op een plek.
Hier (010) wisselt het een beetje per school, maar onze school houdt zich wel netjes aan de regels. Ik kon aanmelden vanaf zijn 3e verjaardag en dan hoorde je een maand erna of hij was ingeloot.
quote:Op maandag 22 augustus 2022 09:51 schreef eponine het volgende:
Klopt idd dat het officieel niet mag, maar er zijn toch veel scholen die het doen blijkbaar.
Vandaag was de vaste leidster van R weer op het kdv, na drie weken vakantie. R ging gelijk lachen toen ze haar zag en kotste daarna over haar heen![]()
![]()
das echte liefdequote:Op maandag 22 augustus 2022 09:51 schreef eponine het volgende:
Klopt idd dat het officieel niet mag, maar er zijn toch veel scholen die het doen blijkbaar.
Vandaag was de vaste leidster van R weer op het kdv, na drie weken vakantie. R ging gelijk lachen toen ze haar zag en kotste daarna over haar heen![]()
Als je het vermoeden hebt dat een school de vooraanmeldingen toch op een wachtlijst zet en dat jij daardoor geen plek hebt gekregen, dan mag je dit aankaarten bij je gemeente. Je kunt ook een klacht indienen bij het schoolbestuur. Of je daar zin in hebt is een tweedequote:Op maandag 22 augustus 2022 09:51 schreef eponine het volgende:
Markeren van het territoriumquote:
Goed om te weten! Gelukkig hebben wij wel een plekje op de school van onze voorkeur gekregen, oudste start in novemberquote:Op maandag 22 augustus 2022 10:23 schreef Aure het volgende:
[..]
Als je het vermoeden hebt dat een school de vooraanmeldingen toch op een wachtlijst zet en dat jij daardoor geen plek hebt gekregen, dan mag je dit aankaarten bij je gemeente. Je kunt ook een klacht indienen bij het schoolbestuur. Of je daar zin in hebt is een tweede
Broertjes/zusjes voorrang/garantie kan inderdaad wel, maar ook die kunnen pas vanaf 3 jaar ingeschreven worden.
Wat een goed systeem! Ook voor de scholen overzichtelijk idd.quote:Op maandag 22 augustus 2022 10:25 schreef Elleska het volgende:
bij ons kan vooraanmelden ook niet. In de hele regio is er 1 vast inschrijfmoment voor alle kinderen die volgend schooljaar 4 worden. Daardoor is de inschrijving soms voordat ze 3 jaar zijn (wat officieel dus niet mag) maar op deze manier is inschrijven voor iedereen gelijk en heb je niet het risico met een late leerling om achter het net te vissen. en de scholen weten ruim voor de zomervakantie exact hoeveel kinderen er instromen wat een voordeel is bij de formatie.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |