H. is van begin juliquote:Op donderdag 11 augustus 2022 11:58 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Zo, even de OP geüpdatet. Het laatste topic voor mij, over een paar dagen schuiven we op.
We sloten af met Mahra's baby die niet zo aankomt nu.
Zijn er nog aanvullingen voor de OP? June/Bertha/Elleska/LDG? Jullie baby's staan er nog niet in. En de baby's die ik vergeet eventueel.
Volgens mij de baby van June., verder volgens mij niet?quote:Op donderdag 11 augustus 2022 20:26 schreef _Lily_ het volgende:
Zijn er geen baby’s in mei en juni geboren?
Jawel, T is begin juni geboren. Mag er ook in @Komkommerschijfjequote:Op donderdag 11 augustus 2022 20:26 schreef _Lily_ het volgende:
Zijn er geen baby’s in mei en juni geboren?
Staat erin!quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 06:53 schreef June. het volgende:
[..]
Jawel, T is begin juni geboren. Mag er ook in @:Komkommerschijfje
Mini is snipverkouden. Net als ik, papa en grote broer. Inmiddels 2 zelftesten verder maar lijkt geen corona. Maar pff, met die hitte is dit nog verschrikkelijker dan in de winter.
Ik zie dat onze draakjes op dezelfde dag jarig zijn, alleen wordt de mijne 2quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 09:10 schreef Komkommerschijfje het volgende:
[..]
Staat erin!
En beterschap voor iedereen, echt rot en al helemaal met dit weer.
S mag er ook wel in voor Juliquote:Op donderdag 11 augustus 2022 11:58 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Zijn er nog aanvullingen voor de OP? June/Bertha/Elleska/LDG? Jullie baby's staan er nog niet in. En de baby's die ik vergeet eventueel.
Ja, klopt! Jij ging vorig jaar weg uit het babytopic en toen kwam ik.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 09:12 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik zie dat onze draakjes op dezelfde dag jarig zijn, alleen wordt de mijne 2Een fijne verjaardag alvast!
WHO-curve? Geef je nu nog BV/heb je nog in de vriezer? Dan zou ik dat een keer extra aanbieden. Ik heb vandaag een milkshake gemaakt van gisteren gekolfde melk en aardbeien, ging erin als een trein. 100 cc melk en 7 aardbeien van gewoon formaat, perfecte mix (dun genoeg om nog uit een rietjesbeker te drinken).quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 19:13 schreef _Lily_ het volgende:
J heeft de laatste tijd echt ZO slecht gegeten en gedronken toen hij ziek was. Tot droge luiers aan toe. Hij is nu weer beter maar eet nog steeds niet zoveel als hiervoor. Is wel vrolijk
Kijk zijn groeicurve…. Wat moet ik nu? :-(
https://ibb.co/pQZbTH2
Zo herkenbaaaaar dit! Hopelijk trekt het bij.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 19:13 schreef _Lily_ het volgende:
J heeft de laatste tijd echt ZO slecht gegeten en gedronken toen hij ziek was. Tot droge luiers aan toe. Hij is nu weer beter maar eet nog steeds niet zoveel als hiervoor. Is wel vrolijk
Duidelijke afbuiging Lily maar hij gaat nog niet door een lijn heen. Ik zou gewoon extra aanbieden en het in de gaten houden.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 19:13 schreef _Lily_ het volgende:
Vooral aan blijven bieden. Het heeft echt tijd nodig om bij te trekken, dat gebeurd niet in een week. Anna heeft er ook echt een tijd over gedaan ( https://imgur.com/a/JJTxSEb ). RS, buikgriep, COVID.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 19:13 schreef _Lily_ het volgende:
Ja maar dat is het. Hij wil het niet. Houdt mond stijf op elkaar of slaat mijn hand weg. Raakt overstuur als ik dan verder ga. Melk (zowel bv als kv) avondeten, brood, alles. Sinds hij ziek was geworden, daarvoor geen probleem.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 20:46 schreef Komkommerschijfje het volgende:
[..]
WHO-curve? Geef je nu nog BV/heb je nog in de vriezer? Dan zou ik dat een keer extra aanbieden. Ik heb vandaag een milkshake gemaakt van gisteren gekolfde melk en aardbeien, ging erin als een trein. 100 cc melk en 7 aardbeien van gewoon formaat, perfecte mix (dun genoeg om nog uit een rietjesbeker te drinken).
Anders veel volle en calorierijke producten aanbieden: volle kwark/Griekse yoghurt met 10% vet, roomboter op brood/door het eten, avocado, banaan, evt. lepel pindakaas weer door de banaan, et cetera.
Ja die curve houdt geen rekening met ziekte. Nu hij beter is hoop ik dat het bijtrekt…. Ondertussen inderdaad maar veel aanbiedenquote:Op vrijdag 12 augustus 2022 21:04 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Vooral aan blijven bieden. Het heeft echt tijd nodig om bij te trekken, dat gebeurd niet in een week. Anna heeft er ook echt een tijd over gedaan ( https://imgur.com/a/JJTxSEb ). RS, buikgriep, COVID.
Curve gaat uit van een normale situatie, houd geen rekening met ziekte.
Nu is mijn dame echt wel een larfje als het op eten aan komt. Ze eet een flinke portie fruit, 2-3 sneetjes brood, flinke portie avondeten, paar hapjes Griekse yoghurt en nog een keer of 5-6 borstvoeding op een dag.
Komt wel goed, hij hoeft er niet eens per se meer voor te eten. Als hij maar in ieder geval weer normaal eet, dan zal hij uiteindelijk weer een eigen lijn volgen. Jip is met 6 maanden 1 lijn gezakt op de curve door 2 weken ziekenhuis met RS en heeft zijn oude lijn nooit meer opgepakt maar is wel de nieuwe gaan volgen en een beetje daarboven gaan zitten. Een jaar later nog eens hetzelfde verhaal maar toen 5 dagen opname met influenza+longontsteking. En het is nu echt een heel gezond jongetje van 4 die super gemiddeld is qua gewicht en lengte. Je kan niet aan 'm zien dat ie vroeger zo vaak ziek is geweestquote:Op vrijdag 12 augustus 2022 21:32 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Ja die curve houdt geen rekening met ziekte. Nu hij beter is hoop ik dat het bijtrekt…. Ondertussen inderdaad maar veel aanbieden
Aaah geruststellende post, thanks. Heftig hoor, dat je kleintje een aantal keer in het ziekenhuis heeft gelegen! Had dat veel impact op jou?quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 21:55 schreef Aure het volgende:
[..]
Komt wel goed, hij hoeft er niet eens per se meer voor te eten. Als hij maar in ieder geval weer normaal eet, dan zal hij uiteindelijk weer een eigen lijn volgen. Jip is met 6 maanden 1 lijn gezakt op de curve door 2 weken ziekenhuis met RS en heeft zijn oude lijn nooit meer opgepakt maar is wel de nieuwe gaan volgen en een beetje daarboven gaan zitten. Een jaar later nog eens hetzelfde verhaal maar toen 5 dagen opname met influenza+longontsteking. En het is nu echt een heel gezond jongetje van 4 die super gemiddeld is qua gewicht en lengte. Je kan niet aan 'm zien dat ie vroeger zo vaak ziek is geweest
Dan lekker nog even laten?quote:Op zaterdag 13 augustus 2022 21:40 schreef B.ertha het volgende:
Pffft, gisteren eerste hapje gegeven (wortel) en nu heeft de arme vent zoveel krampjes
En dat terwijl het flesje en slapen eindelijk weer goed leken te gaan
Ze heeft dagen dat ze beter eet dan mijn peuterquote:Op vrijdag 12 augustus 2022 21:53 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Wow d-e, de jouwe eet goed! Dat redt de mijne echt niet.
Valt wel mee, waar ik een tijdje alert op ben geweest is dat als hij verkouden was of hij dan ging neusvleugelen en/of intrekkingen bij zijn borst had. En ik vond de komst van covid heel spannend (maar daar is hij helemaal niet erg ziek van geweest). Inmiddels is hij er 'gewoon' overheen gegroeidquote:Op zaterdag 13 augustus 2022 23:51 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Aaah geruststellende post, thanks. Heftig hoor, dat je kleintje een aantal keer in het ziekenhuis heeft gelegen! Had dat veel impact op jou?
Ik snap dat het stressvol is om dit te zien. Maar soms afwijken hoort erbij. Ik neem aan dat het CB een vervolg heeft afgesproken? Keertje extra wegen?quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 19:13 schreef _Lily_ het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hartelijk gefeliciteerd komkommer! Wat een leuke post. Ik geniet altijd van je updatesquote:Op maandag 15 augustus 2022 21:33 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Ik ga afzwaaien uit dit topic. Dit was de laatste dag dat ze een baby was. Morgen haal ik een dreumes uit bed. Voelt nu al raar om te bedenken dat ik een jaar geleden begon met bevallen (23:30 start, volgende ochtend iets voor 7:30 was ze er).
Ik heb heel veel aan dit topic gehad en ook m'n hart kunnen luchten, vooral in die eerste, enerverende maanden. Maar het is gelukt, het eerste moederjaar zit erop en het was pittig, maar ontzettend leuk en liefdevol. Zo bijzonder hoeveel je van zo'n kindje houdt en dat groeit iedere dag nog steeds.
We hebben het feestje al in het weekend gevierd. Ze is flink verwend met twee mooie sets Duplo, voorleesboeken, een prentenboek, wat keukenspulletjes en wat kleertjes. Van ons heeft ze een keukentje gehad en dat is nu ook een dikke hit al, lekker op de knopjes van de inductieplaatjes rammen en de pannetjes op de grond gooien.
Tot snel/tot over een tijdje in het dreumestopic!
ja ditquote:Op dinsdag 16 augustus 2022 10:12 schreef Bottoms_up het volgende:
Gefeliciteerd komkommer! Geniet ervan, dreumesen zijn leuk
Jep, ik verbaas me erover dat ik überhaupt nog haar op mijn hoofd hebquote:Op dinsdag 16 augustus 2022 15:48 schreef littledrummergirl het volgende:
zijn er meer mensen die bijna zeven maanden pp nog steeds gigantische haaruitval hebben? ik had het tijdens het grootste deel van mn zwangerschap en vanaf vier maanden pp begon het weeeeeer... echt alles zit eronder de hele dag
![]()
Hier leek het gestopt, maar sinds ik COVID heb gehad is het iedere dag herfst aan haaruitvalquote:Op dinsdag 16 augustus 2022 15:48 schreef littledrummergirl het volgende:
zijn er meer mensen die bijna zeven maanden pp nog steeds gigantische haaruitval hebben? ik had het tijdens het grootste deel van mn zwangerschap en vanaf vier maanden pp begon het weeeeeer... echt alles zit eronder de hele dag
![]()
Jullie voelen/zien het misschien nog niet maar het werkt waarschijnlijk al wel, wat dus voelbaar is voor baby.quote:Op dinsdag 16 augustus 2022 19:44 schreef KaBuf het volgende:
Onze frummel is al een paar dagen onverklaarbaar verdrietig / met pijn. Maandag zag de huisarts niks bijzonders, vandaag overdag bij de opvang ging het goed en nu thuis veeeeeel huilen. We snappen maar niet waarom. Voelen geen tandjes doorkomen oid.
Echt zielig
Ja zou goed kunnen dat het wel tandjes zijn hoor. Of iets anders. Is gewoon moeilijk nu :’(quote:Op dinsdag 16 augustus 2022 19:52 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Jullie voelen/zien het misschien nog niet maar het werkt waarschijnlijk al wel, wat dus voelbaar is voor baby.
Bambi heeft ook al maanden af en aan duidelijk last van haar gebit/kaak, maar we zien nog steeds niets.
Als je het idee hebt dat frummel echt pijn heeft zou ik vooral gewoon even een paracetamolzetpil gevenquote:Op dinsdag 16 augustus 2022 20:56 schreef KaBuf het volgende:
[..]
Ja zou goed kunnen dat het wel tandjes zijn hoor. Of iets anders. Is gewoon moeilijk nu :’(
dit, het is geen ramp om gewoon paracetamol te proberen, ook al weet je niet wat het is, wie weet geeft het t kleintje wat rustquote:Op dinsdag 16 augustus 2022 21:11 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Als je het idee hebt dat frummel echt pijn heeft zou ik vooral gewoon even een paracetamolzetpil gevenJe kan ook dentinox of chamodent halen en erop smeren (max. 4 keer per dag). En iets geven om op te bijten (iets kouds werkt ook verdovend tegen de pijn).
Heeft de jouwe een beetje gedronken? Naar dat ie ineens zo overgeeftquote:Op dinsdag 16 augustus 2022 21:24 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
dit, het is geen ramp om gewoon paracetamol te proberen, ook al weet je niet wat het is, wie weet geeft het t kleintje wat rust, als er daardoor bijv beter wordt geslapen is dat ook helpend.
sterkte kabuf en mevrouween baby met pijn gaat echt dwars door je ziel.
twee keer, en twee keer kwam het er vrij snel net zo hard weer uit. Hij slaapt nu dus we laten hem even, voor de nacht hebben we vast ors bij de hand en een paar setjes beddengoedquote:Op dinsdag 16 augustus 2022 21:44 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Heeft de jouwe een beetje gedronken? Naar dat ie ineens zo overgeeft
Sneuquote:Op dinsdag 16 augustus 2022 21:59 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
twee keer, en twee keer kwam het er vrij snel net zo hard weer uit. Hij slaapt nu dus we laten hem even, voor de nacht hebben we vast ors bij de hand en een paar setjes beddengoed
thnxquote:Op dinsdag 16 augustus 2022 22:41 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
SneuBeterschap en succes
Hopelijk valt de nacht mee.
Dentinox hebben we inderdaad al in gebruikquote:Op dinsdag 16 augustus 2022 21:11 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Als je het idee hebt dat frummel echt pijn heeft zou ik vooral gewoon even een paracetamolzetpil gevenJe kan ook dentinox of chamodent halen en erop smeren (max. 4 keer per dag). En iets geven om op te bijten (iets kouds werkt ook verdovend tegen de pijn).
Snap ik hoor, willen wij ook niet. Maar je wil de baby ook niet teveel pijn laten lijden, lijkt mequote:Op woensdag 17 augustus 2022 08:24 schreef KaBuf het volgende:
[..]
Dentinox hebben we inderdaad al in gebruik
En een zetpilparacetamol hebben we gisteren ook al gegeven, maar willen we ook niet [b]te]/b] veel geven.
Maar tnx voor de tips / meedenken!
Ik heb daar niet zoveel moeite mee. Je overdoseert de baby toch niet?quote:Op woensdag 17 augustus 2022 08:24 schreef KaBuf het volgende:
[..]
Dentinox hebben we inderdaad al in gebruik
En een zetpilparacetamol hebben we gisteren ook al gegeven, maar willen we ook niet [b]te]/b] veel geven.
Maar tnx voor de tips / meedenken!
quote:Op woensdag 17 augustus 2022 08:57 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Snap ik hoor, willen wij ook niet. Maar je wil de baby ook niet teveel pijn laten lijden, lijkt me
Ook eens met jullie hoorquote:Op woensdag 17 augustus 2022 09:03 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Ik heb daar niet zoveel moeite mee. Je overdoseert de baby toch niet?
Als je zelf ziek bent en koorts hebt kan een paracetamol echt wonderen doen. Dat ervaart de baby ook met een paracetamolletje
hij geeft niet meer over, maar heeft wel nog koorts en (hele gore) diarree. diarree vind in minder erg dan overgeven, want hij drinkt wel gewoon, en dan is het een kwestie van wat meer/vaker aanbieden.quote:
Wasbare of lilypadzquote:Op woensdag 17 augustus 2022 16:09 schreef B.ertha het volgende:
Dienstmededeling: zoogcompressen zijn bij etos en ah langdurig niet leverbaar. Nog wel te koop/bestellen bij kruidvat
gefeliciteerdquote:Op donderdag 18 augustus 2022 12:03 schreef Smart_ass het volgende:
Hoi. Ik meld me hier met mijn verse baby van ruim een week oud.
Gefeliciteerd! En hoe gaat het?quote:Op donderdag 18 augustus 2022 12:03 schreef Smart_ass het volgende:
Hoi! Hoe gaat het en hoe vindt Bubbles haar zusje?quote:Op donderdag 18 augustus 2022 12:03 schreef Smart_ass het volgende:
en mn vriend heeft inmiddels ook buikgriepquote:Op donderdag 18 augustus 2022 19:53 schreef littledrummergirl het volgende:
hier heb ik inmiddels ook buikgriepen lig ik as we speak als een dood vogeltje naast de cosleeper te hopen dat de kleinste kapitein zo gaat slapen
Sterkte daar zeg! Dat is inderdaad enorm doorbijten.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 23:35 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
en mn vriend heeft inmiddels ook buikgriepweinig dingen zo kut als ziek zijn en voor een ziek kind zorgen
![]()
Ja klopt, voor mij was het ook de tweede. Ik heb juist het idee dat mijn herstel sneller gaat dan de eerste keerquote:Op donderdag 18 augustus 2022 21:05 schreef eponine het volgende:
Beterschap @:littledrummergirl!
@:Smart_ass fijn! Ja ik had ook een ks, de tweede (voor jou was het ook de tweede toch?). Herstel ging wel wat langzamer dan de eerste keer maar dat is logisch met al een ouder kind dat rondloopt. Want idd, rust nemen is dan moeilijk. Wij hadden wel het geluk dat de peuter toen nog middagdutjes deed (die hebben we er vorige week maar even tussenuit gesloopt aangezien hij over 2,5 maand naar school gaat) en dat ik dan ook kon slapen/rusten. Is je man nog thuis/vrij oid om te helpen?
Jongen en meisje iddquote:Op vrijdag 19 augustus 2022 01:10 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Ja klopt, voor mij was het ook de tweede. Ik heb juist het idee dat mijn herstel sneller gaat dan de eerste keer. Maar kan over beide keren niet klagen. Hoe vindt jullie peuter de kleine? Jullie hebben een jongen en een meisje toch?
Onze dreumes slaapt ook nog twee uurtjes overdag, vind dat altijd wel lekker haha. Vriend is 6 weken vrij! Echt super fijn, wij hebben hier geen familie in de buurt dus alles komt ook wel op ons tweeën neer eigenlijk.
Je kunt zien dat ze broer en zus zijn maar het zijn geen kopietjes. Dochter lijkt iets donkerder/rossiger te worden dan zoon met zijn lichtblonde haar. Ben benieuwd wat het gaat worden uiteindelijk.quote:Op vrijdag 19 augustus 2022 14:45 schreef Smart_ass het volgende:
Wat super lief zeg! Ik vind die liefde tussen broers/zussen zo mooi om te zien. Lijken ze op elkaar? Hier lijkt de baby wel een kopie van Bubbles
.
Zodra mijn vriend weer aan het werk moet komt mijn moeder voor 5 weken, dus ik mag niet klagen!
Hoe gaat het verder met iedereen?
Schattig he! Hier wordt de jongste nog elke keer als de oudste haar na een dag opvang weer ziet volledig platgeknuffeldquote:Op donderdag 18 augustus 2022 12:33 schreef Smart_ass het volgende:
Dank iedereen! Gaat naar omstandigheden goed. Bubbles vindt haar zusje “de beeebieeee” heel lief en wil haar constant aaien en flesjes vasthouden, heel schattig.
Ik heb zelf na 5 dagen de borstvoeding stil moeten leggen door helse pijnen/kapotte tepels/niet goed aanhappen en ik kolf nu elke paar uur. De pediatrician hier vermoedt een te kort tongriempje dus we hebben daar een afspraak voor staan maar we kunnen volgende week vrijdag pas terecht, dus dat is iets minder.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |