abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_205606867
Welkom in het babytopic!

De baby wiki-lijst vind je hier: klik
Het is natuurlijk niet verplicht gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen.

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:

Ons motto:
Have babies they said, it will be fun they said *O*

Verboden woorden: egopost, faalmoeder. Het is niet egoistisch om even je gevoel te spuien zonder op anderen te reageren, en wat je ook doet: je bent altijd de beste moeder voor jouw baby.

• Komkommerschijfje: F., 16 augustus
• BellaaElisa: A, 4 september
• Rebubbled: Elvie, 8 september
• Mahra: Titi, 1 oktober
• douche-eendje: Anna, 7 oktober
• _Lily_: J, 10 oktober
• LauriLynne: Purk, 15 oktober
• TheGirlNextDoor: Bambi, 7 november
• Takkie88: kuiken, half november
• Eponine: "R", begin januari
• littledrummergirl: kleine kaptein, eind januari
• KaBuf: Frummel, eind januari
• LaBelleFleur27: W., 3 februari
• Bottoms_up: Maggie, 22 februari
• B.ertha: T., 1 april
• DjVero: Larissa, 27 april
• June.: T., begin juni
• Zusje123: H., begin juli
• Elleska: S., juli

[ Bericht 3% gewijzigd door Komkommerschijfje op 12-08-2022 12:27:13 ]
pi_205606891
Zo, even de OP geüpdatet. Het laatste topic voor mij, over een paar dagen schuiven we op. :o

We sloten af met Mahra's baby die niet zo aankomt nu.

Zijn er nog aanvullingen voor de OP? June/Bertha/Elleska/LDG? Jullie baby's staan er nog niet in. En de baby's die ik vergeet eventueel.
pi_205608978
Ja doe maar :) T. is van 1 april
pi_205609014
de kleinste kapitein is van eind januari :Y
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_205609273
Mag ik ook? Frummel is ook eind januari :)
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_205610677
Aangepast voor allen. :)

Hier is F. vandaag weer bij de gastouder geweest. Haar vriendin van twee maanden ouder was er vandaag voor het laatst ook. Ze zwaaide heel schattig toen we weggingen. Verder hebben ze lekker bij de watertafel gespetterd, hadden ze leuk gevonden. Mevrouw was het er alleen niet mee eens dat ze na het eten weer in bad moest. :')
De GO zei dat ze een seconde of vijf los heeft gestaan! Toen ik kwam, stond ze ook (GO erachter om haar handjes vast te houden) en werd ze losgelaten toen ik er vlak voor zat, ze leek toen al een soort van naar me toe te willen komen lopen. 🥰
pi_205611218
Zijn er geen baby’s in mei en juni geboren?
pi_205611737
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 11:58 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Zo, even de OP geüpdatet. Het laatste topic voor mij, over een paar dagen schuiven we op. :o

We sloten af met Mahra's baby die niet zo aankomt nu.

Zijn er nog aanvullingen voor de OP? June/Bertha/Elleska/LDG? Jullie baby's staan er nog niet in. En de baby's die ik vergeet eventueel.
H. is van begin juli
pi_205612823
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 21:12 schreef Zusje123 het volgende:

[..]
H. is van begin juli
Aangepast!
pi_205612851
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 20:26 schreef _Lily_ het volgende:
Volgens mij de baby van June., verder volgens mij niet?
pi_205614070
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 20:26 schreef _Lily_ het volgende:
Jawel, T is begin juni geboren. Mag er ook in @Komkommerschijfje

Mini is snipverkouden. Net als ik, papa en grote broer. Inmiddels 2 zelftesten verder maar lijkt geen corona. Maar pff, met die hitte is dit nog verschrikkelijker dan in de winter.

[ Bericht 13% gewijzigd door June. op 12-08-2022 06:59:28 ]
Shine bright like a diamond.
pi_205614635
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 06:53 schreef June. het volgende:

[..]
Jawel, T is begin juni geboren. Mag er ook in @:Komkommerschijfje

Mini is snipverkouden. Net als ik, papa en grote broer. Inmiddels 2 zelftesten verder maar lijkt geen corona. Maar pff, met die hitte is dit nog verschrikkelijker dan in de winter.
Staat erin!
En beterschap voor iedereen, echt rot en al helemaal met dit weer.
pi_205614649
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 09:10 schreef Komkommerschijfje het volgende:

[..]
Staat erin!
En beterschap voor iedereen, echt rot en al helemaal met dit weer.
Ik zie dat onze draakjes op dezelfde dag jarig zijn, alleen wordt de mijne 2 :) Een fijne verjaardag alvast!
pi_205615604
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 11:58 schreef Komkommerschijfje het volgende:
S mag er ook wel in voor Juli
pi_205616565
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 09:12 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Ik zie dat onze draakjes op dezelfde dag jarig zijn, alleen wordt de mijne 2 :) Een fijne verjaardag alvast!
Ja, klopt! Jij ging vorig jaar weg uit het babytopic en toen kwam ik. :D En nu ga ik straks naar het dreumestopic en jij ook door. Over een jaar kunnen we in hetzelfde topic posten. :D
pi_205617483

[ Bericht 100% gewijzigd door B.ertha op 13-08-2022 21:38:06 ]
pi_205618326
We hebben een roller! Vandaag voor het eerst van rug naar buik. Straks maar een foto met het mijlpaalkaartje maken. Natuurlijk kiest ze een dag uit dat ik al 101 dingen moet doen :P
pi_205620246
J heeft de laatste tijd echt ZO slecht gegeten en gedronken toen hij ziek was. Tot droge luiers aan toe. Hij is nu weer beter maar eet nog steeds niet zoveel als hiervoor. Is wel vrolijk

Kijk zijn groeicurve…. Wat moet ik nu? :-(

https://ibb.co/pQZbTH2
pi_205620564
Dat is een groot verschil ja. Zou dat niet vanzelf bijtrekken? Misschien wat volvet eten aanbieden?

PS haat aan de vier maanden sprong /slaapregressie
pi_205621306
quote:
9s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 19:13 schreef _Lily_ het volgende:
J heeft de laatste tijd echt ZO slecht gegeten en gedronken toen hij ziek was. Tot droge luiers aan toe. Hij is nu weer beter maar eet nog steeds niet zoveel als hiervoor. Is wel vrolijk

WHO-curve? Geef je nu nog BV/heb je nog in de vriezer? Dan zou ik dat een keer extra aanbieden. Ik heb vandaag een milkshake gemaakt van gisteren gekolfde melk en aardbeien, ging erin als een trein. 100 cc melk en 7 aardbeien van gewoon formaat, perfecte mix (dun genoeg om nog uit een rietjesbeker te drinken).
Anders veel volle en calorierijke producten aanbieden: volle kwark/Griekse yoghurt met 10% vet, roomboter op brood/door het eten, avocado, banaan, evt. lepel pindakaas weer door de banaan, et cetera.
pi_205621473
quote:

Zo herkenbaaaaar dit! Hopelijk trekt het bij.
pi_205621478
quote:

Duidelijke afbuiging Lily maar hij gaat nog niet door een lijn heen. Ik zou gewoon extra aanbieden en het in de gaten houden.
Hier ook een dip na een episode van flink ziek zijn. We hebben naast de borstvoeding een extra flesje poeder in het schema gestopt. Helaas lijkt de borstvoeding hier naar een flinke griep van mij flink te zijn terug gelopen. Ben een beetje bang dat dit het einde gaat zijn.
pi_205621598
quote:

Vooral aan blijven bieden. Het heeft echt tijd nodig om bij te trekken, dat gebeurd niet in een week. Anna heeft er ook echt een tijd over gedaan ( https://imgur.com/a/JJTxSEb ). RS, buikgriep, COVID.
Curve gaat uit van een normale situatie, houd geen rekening met ziekte.

Nu is mijn dame echt wel een larfje als het op eten aan komt. Ze eet een flinke portie fruit, 2-3 sneetjes brood, flinke portie avondeten, paar hapjes Griekse yoghurt en nog een keer of 5-6 borstvoeding op een dag.
pi_205621676
Ze doet het steeds beter op de opvang. Ze vindt het zelfs leuk nu! Stond ze vanochtend zo lief te zwaaien... en daarna door naar werk.

[ Bericht 69% gewijzigd door Mahra op 12-08-2022 22:06:56 ]
pi_205621981
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 20:46 schreef Komkommerschijfje het volgende:

[..]
WHO-curve? Geef je nu nog BV/heb je nog in de vriezer? Dan zou ik dat een keer extra aanbieden. Ik heb vandaag een milkshake gemaakt van gisteren gekolfde melk en aardbeien, ging erin als een trein. 100 cc melk en 7 aardbeien van gewoon formaat, perfecte mix (dun genoeg om nog uit een rietjesbeker te drinken).
Anders veel volle en calorierijke producten aanbieden: volle kwark/Griekse yoghurt met 10% vet, roomboter op brood/door het eten, avocado, banaan, evt. lepel pindakaas weer door de banaan, et cetera.
Ja maar dat is het. Hij wil het niet. Houdt mond stijf op elkaar of slaat mijn hand weg. Raakt overstuur als ik dan verder ga. Melk (zowel bv als kv) avondeten, brood, alles. Sinds hij ziek was geworden, daarvoor geen probleem.

Ik heb dan maisvingers geprobeerd want die vind t hij wel leuk. Dus die at hij wel. Heb ook geprobeerd om de hele dag door elk uur kleine beetjes of paar hapjes aan te bieden. Maar hij neemt niet genoeg

Edit: dit was de who curve ja. En melk drinkt hij nog steeds voornamelijk bv uit de vriezer…. Alleen s ochtends kv omdat ik daarmee pap maak

[ Bericht 2% gewijzigd door _Lily_ op 12-08-2022 21:35:28 ]
pi_205622035
quote:
17s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 21:04 schreef douche-eendje het volgende:

[..]
Vooral aan blijven bieden. Het heeft echt tijd nodig om bij te trekken, dat gebeurd niet in een week. Anna heeft er ook echt een tijd over gedaan ( https://imgur.com/a/JJTxSEb ). RS, buikgriep, COVID.
Curve gaat uit van een normale situatie, houd geen rekening met ziekte.

Nu is mijn dame echt wel een larfje als het op eten aan komt. Ze eet een flinke portie fruit, 2-3 sneetjes brood, flinke portie avondeten, paar hapjes Griekse yoghurt en nog een keer of 5-6 borstvoeding op een dag.
Ja die curve houdt geen rekening met ziekte. Nu hij beter is hoop ik dat het bijtrekt…. Ondertussen inderdaad maar veel aanbieden
pi_205622415
Vervelend. ;( Maisvingers geef ik puur als kleine snack tussendoor naast een knijpfruitje of koekje of stuk fruit, daar zit verder niets in qua calorieën of voedingsstoffen... Gewoon lekker om rond 4 uur/half 5 op te knabbelen. Dan zou je een rijstwafel met wat spread of appelstroop/pindakaas kunnen proberen? Of de milkshake die ik gemaakt had.
pi_205622421
Wow d-e, de jouwe eet goed! Dat redt de mijne echt niet. :D
pi_205622442
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 21:32 schreef _Lily_ het volgende:

[..]
Ja die curve houdt geen rekening met ziekte. Nu hij beter is hoop ik dat het bijtrekt…. Ondertussen inderdaad maar veel aanbieden
Komt wel goed, hij hoeft er niet eens per se meer voor te eten. Als hij maar in ieder geval weer normaal eet, dan zal hij uiteindelijk weer een eigen lijn volgen. Jip is met 6 maanden 1 lijn gezakt op de curve door 2 weken ziekenhuis met RS en heeft zijn oude lijn nooit meer opgepakt maar is wel de nieuwe gaan volgen en een beetje daarboven gaan zitten. Een jaar later nog eens hetzelfde verhaal maar toen 5 dagen opname met influenza+longontsteking. En het is nu echt een heel gezond jongetje van 4 die super gemiddeld is qua gewicht en lengte. Je kan niet aan 'm zien dat ie vroeger zo vaak ziek is geweest :P
pi_205622615
met zes maanden eten we hier

5 flessen

1x fruithap, (100 a 150g gok ik)

1x avondmaaltijd (ook 100 a 150g)

tussendoor maisvinger (die lange) of een stukje brood, een hapje van het een of ander wat wij aan het eten zijn 😆 hij wil werkelijk alles proeven en hebben, hij krijgt natuurlijk alleen de dingen die safe zijn voor hem.
pi_205622633
ik las trouwens dat dat knijpfruit dingie van ella's kitchen met kokos en banaan een goeie is om calorieën aan te tikken (blauw zakje is dat). lijkt me ook vrij makkelijk om zelf te maken :Y
pi_205622749
Ik las over snipverkouden mini’s, wij sluiten aan in de rij. Zo sneu ;(

Qua eten zitten we hier nu met 7 maanden op 5 flessen van 150, een cracker of maisstengel (wat ze thuis altijd maar voor de helft eet maar op de opvang binnen no time op heeft) en wat fruit of groente (geen idee hoeveel). Ik moet er echt meer structuur in gaan aanbrengen maar merk dat ik dat lastig vind, net als bij de oudste destijds. Dus ik ga maar gewoon doen (proberen) wat ik bij hem ook deed; het dagritme van de opvang aanhouden qua eten en slapen. Vooral omdat ze beide daar heel goed doet 😅

Wat vervelend van de afwijkende curves bij sommigen. Hopelijk trekt het langzaamaan weer bij en blijven/worden de kleintjes weer vrolijk. Knuffel voor ieder die het nodig heeft :* O+
pi_205630473
Pffft, gisteren eerste hapje gegeven (wortel) en nu heeft de arme vent zoveel krampjes :{

En dat terwijl het flesje en slapen eindelijk weer goed leken te gaan :|W
pi_205632118
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 21:55 schreef Aure het volgende:

[..]
Komt wel goed, hij hoeft er niet eens per se meer voor te eten. Als hij maar in ieder geval weer normaal eet, dan zal hij uiteindelijk weer een eigen lijn volgen. Jip is met 6 maanden 1 lijn gezakt op de curve door 2 weken ziekenhuis met RS en heeft zijn oude lijn nooit meer opgepakt maar is wel de nieuwe gaan volgen en een beetje daarboven gaan zitten. Een jaar later nog eens hetzelfde verhaal maar toen 5 dagen opname met influenza+longontsteking. En het is nu echt een heel gezond jongetje van 4 die super gemiddeld is qua gewicht en lengte. Je kan niet aan 'm zien dat ie vroeger zo vaak ziek is geweest :P
Aaah geruststellende post, thanks. Heftig hoor, dat je kleintje een aantal keer in het ziekenhuis heeft gelegen! Had dat veel impact op jou?
  zondag 14 augustus 2022 @ 09:38:36 #35
319308 Tink89
To live is to dance
pi_205633434
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2022 21:40 schreef B.ertha het volgende:
Pffft, gisteren eerste hapje gegeven (wortel) en nu heeft de arme vent zoveel krampjes :{

En dat terwijl het flesje en slapen eindelijk weer goed leken te gaan :|W
Dan lekker nog even laten?
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_205633490
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 21:53 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Wow d-e, de jouwe eet goed! Dat redt de mijne echt niet. :D
Ze heeft dagen dat ze beter eet dan mijn peuter :P . Maar die at als baby en dreumes ook belachelijke hoeveelheden, dat werd minder na zijn 2e verjaardag. Vooral nu ze meer beweegt merk ik ook dat ze echt wel meer behoefte heeft aan eten.
pi_205633988
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2022 23:51 schreef _Lily_ het volgende:

[..]
Aaah geruststellende post, thanks. Heftig hoor, dat je kleintje een aantal keer in het ziekenhuis heeft gelegen! Had dat veel impact op jou?
Valt wel mee, waar ik een tijdje alert op ben geweest is dat als hij verkouden was of hij dan ging neusvleugelen en/of intrekkingen bij zijn borst had. En ik vond de komst van covid heel spannend (maar daar is hij helemaal niet erg ziek van geweest). Inmiddels is hij er 'gewoon' overheen gegroeid O+
pi_205634056
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2022 09:38 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Dan lekker nog even laten?
Ja doen we ook
pi_205649031
quote:

Ik snap dat het stressvol is om dit te zien. Maar soms afwijken hoort erbij. Ik neem aan dat het CB een vervolg heeft afgesproken? Keertje extra wegen?

Elvie is twee lijnen naar beneden gezakt. Dit komt omdat ze haar flessen met de speciale pepti voeding pertinent weigerde. We voegen sinds een maand sojamelk toe om de smaak te verbeteren, dit helpt. Ze drinkt weer en is aanzienlijk aangekomen. Het is wat het is. Met 14 maanden gaan we weer. CB maakte zich geen zorgen, aangezien ze zich verder goed ontwikkeld en het duidelijk is wat er is gebeurd.

Ze waagt nu af en toe een stapje en loopt de hele dag haar zus te irriteren. :')
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_205649052
Ik ga afzwaaien uit dit topic. Dit was de laatste dag dat ze een baby was. Morgen haal ik een dreumes uit bed. Voelt nu al raar om te bedenken dat ik een jaar geleden begon met bevallen (23:30 start, volgende ochtend iets voor 7:30 was ze er).
Ik heb heel veel aan dit topic gehad en ook m'n hart kunnen luchten, vooral in die eerste, enerverende maanden. Maar het is gelukt, het eerste moederjaar zit erop en het was pittig, maar ontzettend leuk en liefdevol. Zo bijzonder hoeveel je van zo'n kindje houdt en dat groeit iedere dag nog steeds.

We hebben het feestje al in het weekend gevierd. Ze is flink verwend met twee mooie sets Duplo, voorleesboeken, een prentenboek, wat keukenspulletjes en wat kleertjes. Van ons heeft ze een keukentje gehad en dat is nu ook een dikke hit al, lekker op de knopjes van de inductieplaatjes rammen en de pannetjes op de grond gooien. :D
Tot snel/tot over een tijdje in het dreumestopic!

[ Bericht 26% gewijzigd door Komkommerschijfje op 15-08-2022 21:39:42 ]
pi_205649174
Een plaatje van mijn bijna-dreumes, afgelopen week gemaakt door een goede vriendin die fotograaf is.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_205649386
Schatje O+ alvast gefeliciteerd!
pi_205650075
Alvast gefeliciteerd, Komkommer en F.!
pi_205650092
Leuke foto! O+ Alvast gefeliciteerd!
pi_205650938
Komkommer gefeliciteerd! Wat een leuke foto! 🥳
  dinsdag 16 augustus 2022 @ 08:06:23 #46
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_205650942
Gefeliciteerd Komkommer! Wat een popje O+
What you forget, you are gonna repeat.
|| justdiggit.org ||
pi_205651892
quote:
1s.gif Op maandag 15 augustus 2022 21:33 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Ik ga afzwaaien uit dit topic. Dit was de laatste dag dat ze een baby was. Morgen haal ik een dreumes uit bed. Voelt nu al raar om te bedenken dat ik een jaar geleden begon met bevallen (23:30 start, volgende ochtend iets voor 7:30 was ze er).
Ik heb heel veel aan dit topic gehad en ook m'n hart kunnen luchten, vooral in die eerste, enerverende maanden. Maar het is gelukt, het eerste moederjaar zit erop en het was pittig, maar ontzettend leuk en liefdevol. Zo bijzonder hoeveel je van zo'n kindje houdt en dat groeit iedere dag nog steeds.

We hebben het feestje al in het weekend gevierd. Ze is flink verwend met twee mooie sets Duplo, voorleesboeken, een prentenboek, wat keukenspulletjes en wat kleertjes. Van ons heeft ze een keukentje gehad en dat is nu ook een dikke hit al, lekker op de knopjes van de inductieplaatjes rammen en de pannetjes op de grond gooien. :D
Tot snel/tot over een tijdje in het dreumestopic!
Hartelijk gefeliciteerd komkommer! Wat een leuke post. Ik geniet altijd van je updates
Tot snel in het dreumes topic
pi_205652001
Gefeliciteerd komkommer! Geniet ervan, dreumesen zijn leuk O+
pi_205652077
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 10:12 schreef Bottoms_up het volgende:
Gefeliciteerd komkommer! Geniet ervan, dreumesen zijn leuk O+
ja dit O+ dreumessen zijn mn lievelings.

gefeliciteerd :* *O*
pi_205655095
zijn er meer mensen die bijna zeven maanden pp nog steeds gigantische haaruitval hebben }:| ? ik had het tijdens het grootste deel van mn zwangerschap en vanaf vier maanden pp begon het weeeeeer... echt alles zit eronder de hele dag :r :X
pi_205655588
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 15:48 schreef littledrummergirl het volgende:
zijn er meer mensen die bijna zeven maanden pp nog steeds gigantische haaruitval hebben }:| ? ik had het tijdens het grootste deel van mn zwangerschap en vanaf vier maanden pp begon het weeeeeer... echt alles zit eronder de hele dag :r :X
Jep, ik verbaas me erover dat ik überhaupt nog haar op mijn hoofd heb }:|
pi_205655665
Heeft m'n vriendin ook ja. Ik mag bijna elke dag haar rug leegplukken van alle losse haren die er dan nog hangen ;( :P
pi_205656527
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 15:48 schreef littledrummergirl het volgende:
Hier leek het gestopt, maar sinds ik COVID heb gehad is het iedere dag herfst aan haaruitval
pi_205656778
Ik heb geen haaruitval gehad. Alleen een beetje toen hij ongeveer 3 maanden was
pi_205657098
Onze frummel is al een paar dagen onverklaarbaar verdrietig / met pijn. Maandag zag de huisarts niks bijzonders, vandaag overdag bij de opvang ging het goed en nu thuis veeeeeel huilen. We snappen maar niet waarom. Voelen geen tandjes doorkomen oid.
Echt zielig ;(
pi_205657110
Haaruitval check. Lijkt na bijna 6 nog geen einde aan te komen :'(
  dinsdag 16 augustus 2022 @ 19:52:10 #57
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_205657193
quote:
2s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 19:44 schreef KaBuf het volgende:
Onze frummel is al een paar dagen onverklaarbaar verdrietig / met pijn. Maandag zag de huisarts niks bijzonders, vandaag overdag bij de opvang ging het goed en nu thuis veeeeeel huilen. We snappen maar niet waarom. Voelen geen tandjes doorkomen oid.
Echt zielig ;(
Jullie voelen/zien het misschien nog niet maar het werkt waarschijnlijk al wel, wat dus voelbaar is voor baby.

Bambi heeft ook al maanden af en aan duidelijk last van haar gebit/kaak, maar we zien nog steeds niets.
|| justdiggit.org ||
pi_205657911
hier geeft de baby ineens volle bak over ;(. hij schrikt daar zelf zo van dat hij er ontroostbaar bij gaat huilen. Arm prulleke, hopelijk wil hij zo wel nog een beetje drinken.
pi_205658004
quote:
17s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 19:52 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

[..]
Jullie voelen/zien het misschien nog niet maar het werkt waarschijnlijk al wel, wat dus voelbaar is voor baby.

Bambi heeft ook al maanden af en aan duidelijk last van haar gebit/kaak, maar we zien nog steeds niets.
Ja zou goed kunnen dat het wel tandjes zijn hoor. Of iets anders. Is gewoon moeilijk nu :’(
  dinsdag 16 augustus 2022 @ 21:11:24 #60
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_205658284
quote:
2s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 20:56 schreef KaBuf het volgende:

[..]
Ja zou goed kunnen dat het wel tandjes zijn hoor. Of iets anders. Is gewoon moeilijk nu :’(
Als je het idee hebt dat frummel echt pijn heeft zou ik vooral gewoon even een paracetamolzetpil geven :Y Je kan ook dentinox of chamodent halen en erop smeren (max. 4 keer per dag). En iets geven om op te bijten (iets kouds werkt ook verdovend tegen de pijn).
|| justdiggit.org ||
pi_205658554
quote:
17s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 21:11 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

[..]
Als je het idee hebt dat frummel echt pijn heeft zou ik vooral gewoon even een paracetamolzetpil geven :Y Je kan ook dentinox of chamodent halen en erop smeren (max. 4 keer per dag). En iets geven om op te bijten (iets kouds werkt ook verdovend tegen de pijn).
dit, het is geen ramp om gewoon paracetamol te proberen, ook al weet je niet wat het is, wie weet geeft het t kleintje wat rust :Y, als er daardoor bijv beter wordt geslapen is dat ook helpend.

sterkte kabuf en mevrouw :* een baby met pijn gaat echt dwars door je ziel.
  dinsdag 16 augustus 2022 @ 21:44:47 #62
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_205659108
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 21:24 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]
dit, het is geen ramp om gewoon paracetamol te proberen, ook al weet je niet wat het is, wie weet geeft het t kleintje wat rust :Y, als er daardoor bijv beter wordt geslapen is dat ook helpend.

sterkte kabuf en mevrouw :* een baby met pijn gaat echt dwars door je ziel.
Heeft de jouwe een beetje gedronken? Naar dat ie ineens zo overgeeft ;(
|| justdiggit.org ||
pi_205659443
quote:
17s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 21:44 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

[..]
Heeft de jouwe een beetje gedronken? Naar dat ie ineens zo overgeeft ;(
twee keer, en twee keer kwam het er vrij snel net zo hard weer uit. Hij slaapt nu dus we laten hem even, voor de nacht hebben we vast ors bij de hand en een paar setjes beddengoed :')
  dinsdag 16 augustus 2022 @ 22:41:37 #64
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_205660473
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 21:59 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]
twee keer, en twee keer kwam het er vrij snel net zo hard weer uit. Hij slaapt nu dus we laten hem even, voor de nacht hebben we vast ors bij de hand en een paar setjes beddengoed :')
Sneu ;( Beterschap en succes :* Hopelijk valt de nacht mee.
|| justdiggit.org ||
pi_205660783
quote:
17s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 22:41 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

[..]
Sneu ;( Beterschap en succes :* Hopelijk valt de nacht mee.
thnx :* we gaan het zien, ik bereid me alvast mentaal voor op een dag met veel koffie morgen :')
pi_205662126
Hoe is het vandaag LDG?
pi_205662177
quote:
17s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 21:11 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

[..]
Dentinox hebben we inderdaad al in gebruik :Y
En een zetpilparacetamol hebben we gisteren ook al gegeven, maar willen we ook niet [b]te]/b] veel geven.

Maar tnx voor de tips / meedenken!
  woensdag 17 augustus 2022 @ 08:57:53 #68
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_205662397
quote:
2s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 08:24 schreef KaBuf het volgende:

[..]
En een zetpilparacetamol hebben we gisteren ook al gegeven, maar willen we ook niet [b]te]/b] veel geven.

Snap ik hoor, willen wij ook niet. Maar je wil de baby ook niet teveel pijn laten lijden, lijkt me ;)
|| justdiggit.org ||
pi_205662431
quote:
2s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 08:24 schreef KaBuf het volgende:

[..]

Ik heb daar niet zoveel moeite mee. Je overdoseert de baby toch niet?
Als je zelf ziek bent en koorts hebt kan een paracetamol echt wonderen doen. Dat ervaart de baby ook met een paracetamolletje ;)
pi_205662467
quote:
17s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 08:57 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

[..]
Snap ik hoor, willen wij ook niet. Maar je wil de baby ook niet teveel pijn laten lijden, lijkt me ;)
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 09:03 schreef _Lily_ het volgende:

[..]
Ik heb daar niet zoveel moeite mee. Je overdoseert de baby toch niet?
Als je zelf ziek bent en koorts hebt kan een paracetamol echt wonderen doen. Dat ervaart de baby ook met een paracetamolletje ;)
Ook eens met jullie hoor :)
Net dentinox gegeven en als het dadelijk echt niet gaat, geven we paracetamol :M

(Aan de ene kant fijn dat ik nu thuis kan werken, maar werken gaat wel lastiger :P )
pi_205662638
Respect haha ;) man geeft hier aan dat thuiswerken niet lukt met J erbij en dat kan ik me voorstellen haha
pi_205663508
Ik vind het ook erg lastig hoor soms. maar als ik weet dat het met m'n vriendin mentaal niet 100% lekker loopt, is het voor haar ook fijn dat ze tussendoor, als ik weer thee haal bijvoorbeeld, ff met een volwassene kan praten haha. :P
pi_205663594
Ik ben ook team paracetamol hoor @KaBuf . Kleintje kan soms zoveel opknappen na een paracetamol. Maar goed, ik ben er ook vrij laagdrempelig om het te geven. Als peuter verkouden is bijvoorbeeld is en erg jengelig dan gaat er al snel een pcm in. Helemaal in combinatie met een middagdut heb ik vaak een ander, blijer, kind.
Shine bright like a diamond.
pi_205663798
Het sterkt me al wel dat er dus mensen wat soepeler in staan :Y Vind het zelf wat moeilijk haha, maar door dit te lezen scheelt het al enorm!
pi_205664523
Het is niet dat je zomaar paracetamol geeft want je merkt aan frummel dat er iets is en zolang kinderen nog niet kunnen aangeven waar ze pijn hebben moet je als ouder soms uitproberen wat werkt.
pi_205664833
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 08:12 schreef _Lily_ het volgende:
Hoe is het vandaag LDG?
hij geeft niet meer over, maar heeft wel nog koorts en (hele gore) diarree. diarree vind in minder erg dan overgeven, want hij drinkt wel gewoon, en dan is het een kwestie van wat meer/vaker aanbieden.

hij heeft vannacht gelukkig wel redelijk geslapen (met wat gejammer tussendoor) ^O^. Ik wat minder want (ondanks dat dat volgens mij amper kan) was ik bang dat hij in zn kots zou stikken in zn slaap :@
pi_205665068
Hier ook team laagdrempelig paracetamol als andere dingen niet werken. Hopelijk gaat het snel wat beter!

Jij ook nog succes met je zieke baby LDG!
pi_205666434
Dienstmededeling: zoogcompressen zijn bij etos en ah langdurig niet leverbaar. Nog wel te koop/bestellen bij kruidvat
pi_205667106
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 16:09 schreef B.ertha het volgende:
Dienstmededeling: zoogcompressen zijn bij etos en ah langdurig niet leverbaar. Nog wel te koop/bestellen bij kruidvat
Wasbare of lilypadz ^O^ hadden mijn voorkeur bij Bas. Bij Anna waren de dames bijna helemaal zindelijk :P
pi_205674567
Hoi. Ik meld me hier met mijn verse baby van ruim een week oud :W .
pi_205674625
Welkom! Hoe voel je je?
pi_205674827
quote:
17s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 12:03 schreef Smart_ass het volgende:
gefeliciteerd *O*

hoe gaat het met jullie? is het een eerste kindje of zijn er al broers of zussen?
pi_205674846
quote:
Gefeliciteerd! En hoe gaat het?
pi_205674869
quote:
Hoi! Hoe gaat het en hoe vindt Bubbles haar zusje?
pi_205674926
Dank iedereen O+ ! Gaat naar omstandigheden goed. Bubbles vindt haar zusje “de beeebieeee” heel lief en wil haar constant aaien en flesjes vasthouden, heel schattig.

Ik heb zelf na 5 dagen de borstvoeding stil moeten leggen door helse pijnen/kapotte tepels/niet goed aanhappen en ik kolf nu elke paar uur. De pediatrician hier vermoedt een te kort tongriempje dus we hebben daar een afspraak voor staan maar we kunnen volgende week vrijdag pas terecht, dus dat is iets minder.
pi_205678523
@Smart_ass fijn dat het naar omstandigheden goed gaat! Hoe herstel jij zelf van de ks? Kan je een beetje rust nemen af en toe?

@KaBuf hoe gaat het met frummel? En gaat het bij jullie alweer wat beter @littledrummergirl?
pi_205678833
hier heb ik inmiddels ook buikgriep :') en lig ik as we speak als een dood vogeltje naast de cosleeper te hopen dat de kleinste kapitein zo gaat slapen :'(
pi_205679272
Ugh, beterschap!

@eponine herstel gaat wonderbaarlijk goed, heb eigenlijk vrijwel geen last. Ik probeer zoveel rust te pakken als lukt, maar das lastig met een hyperactieve dreumes erbij :P. Hoe verliep jouw herstel? Jij hebt ook een ks gehad toch?
pi_205679863
Beterschap @littledrummergirl!

@Smart_ass fijn! Ja ik had ook een ks, de tweede (voor jou was het ook de tweede toch?). Herstel ging wel wat langzamer dan de eerste keer maar dat is logisch met al een ouder kind dat rondloopt. Want idd, rust nemen is dan moeilijk :P. Wij hadden wel het geluk dat de peuter toen nog middagdutjes deed (die hebben we er vorige week maar even tussenuit gesloopt aangezien hij over 2,5 maand naar school gaat) en dat ik dan ook kon slapen/rusten. Is je man nog thuis/vrij oid om te helpen?
pi_205680192
Hier gaat het schommelend. Op de opvang ging het aardig maar thuis veel huilen, moeilijk doen met flesje enzo. Nu al paar keer wakker geworden sinds half 8. ;(

Maar ja, komt wel weer goed. :) lief dat je het vraagt!
pi_205680686
Welkom smart-ass!
pi_205681797
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 19:53 schreef littledrummergirl het volgende:
hier heb ik inmiddels ook buikgriep :') en lig ik as we speak als een dood vogeltje naast de cosleeper te hopen dat de kleinste kapitein zo gaat slapen :'(
en mn vriend heeft inmiddels ook buikgriep *O* weinig dingen zo kut als ziek zijn en voor een ziek kind zorgen :M }:|
pi_205681853
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 23:35 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]
en mn vriend heeft inmiddels ook buikgriep *O* weinig dingen zo kut als ziek zijn en voor een ziek kind zorgen :M }:|
Sterkte daar zeg! Dat is inderdaad enorm doorbijten.
pi_205682236
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 21:05 schreef eponine het volgende:
Beterschap @:littledrummergirl!

@:Smart_ass fijn! Ja ik had ook een ks, de tweede (voor jou was het ook de tweede toch?). Herstel ging wel wat langzamer dan de eerste keer maar dat is logisch met al een ouder kind dat rondloopt. Want idd, rust nemen is dan moeilijk :P. Wij hadden wel het geluk dat de peuter toen nog middagdutjes deed (die hebben we er vorige week maar even tussenuit gesloopt aangezien hij over 2,5 maand naar school gaat) en dat ik dan ook kon slapen/rusten. Is je man nog thuis/vrij oid om te helpen?
Ja klopt, voor mij was het ook de tweede. Ik heb juist het idee dat mijn herstel sneller gaat dan de eerste keer :P. Maar kan over beide keren niet klagen. Hoe vindt jullie peuter de kleine? Jullie hebben een jongen en een meisje toch?
Onze dreumes slaapt ook nog twee uurtjes overdag, vind dat altijd wel lekker haha. Vriend is 6 weken vrij! Echt super fijn, wij hebben hier geen familie in de buurt dus alles komt ook wel op ons tweeën neer eigenlijk.
pi_205682558
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 01:10 schreef Smart_ass het volgende:

[..]
Ja klopt, voor mij was het ook de tweede. Ik heb juist het idee dat mijn herstel sneller gaat dan de eerste keer :P. Maar kan over beide keren niet klagen. Hoe vindt jullie peuter de kleine? Jullie hebben een jongen en een meisje toch?
Onze dreumes slaapt ook nog twee uurtjes overdag, vind dat altijd wel lekker haha. Vriend is 6 weken vrij! Echt super fijn, wij hebben hier geen familie in de buurt dus alles komt ook wel op ons tweeën neer eigenlijk.
Jongen en meisje idd :Y
Hij vindt haar heel leuk en lief, iedereen krijgt nog steeds te horen dat hij grote broer is (sowieso vindt hij zelf het zijn van grote broer een prestatie op zich) en hij geeft haar als hij de kans krijgt de hele dag kusjes. Alleen als ze ineens hard moet huilen gaat ie meedoen omdat ie dan schrikt. Heeft Bubbles dat ook?

Oh heerlijk zeg dat ie 6 weken vrij is! Dat scheelt enorm ook voor jou denk ik. Komt er ergens de komende periode nog familie langs? Lijkt me wel lastig om zo ver weg van iedereen te zijn.
pi_205686009
Wat super lief zeg! Ik vind die liefde tussen broers/zussen zo mooi om te zien O+. Lijken ze op elkaar? Hier lijkt de baby wel een kopie van Bubbles :P.
Zodra mijn vriend weer aan het werk moet komt mijn moeder voor 5 weken, dus ik mag niet klagen!

Hoe gaat het verder met iedereen?
pi_205686328
Laris heeft ons haar ontdekt. Iedere keer als we haar weg willen leggen, grijpt ze snel ons haar, zodat we haar niet weg kúnnen leggen _O- De slimmerik :D

En gister hadden we een lamp wat oranje-achtig licht geeft (best wel fel), zo'n Dok51 lamp zeg maar, aanstaan. Vanaf een paar meter afstand heeft ze daar wel een halfuur naar liggen kijken, terwijl ze af en toe 'ooohhh'-geluidjes maakte. Dat was zó lief; ik had het moeten filmen verdorie O+ O+
pi_205686389
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 14:45 schreef Smart_ass het volgende:
Wat super lief zeg! Ik vind die liefde tussen broers/zussen zo mooi om te zien O+. Lijken ze op elkaar? Hier lijkt de baby wel een kopie van Bubbles :P.
Zodra mijn vriend weer aan het werk moet komt mijn moeder voor 5 weken, dus ik mag niet klagen!

Hoe gaat het verder met iedereen?
Je kunt zien dat ze broer en zus zijn maar het zijn geen kopietjes. Dochter lijkt iets donkerder/rossiger te worden dan zoon met zijn lichtblonde haar. Ben benieuwd wat het gaat worden uiteindelijk.
Leuk dat Bubbles en I zo op elkaar lijken O+

En wat fijn dat je moeder komt! Quality time, ook voor haar met haar kleindochters O+
pi_205691952
Frummel is inmiddels al twee uur aan het huilen. :{
Normaal slaapt tie de hele nacht door. Hele week al slechter maar dit slaat alles.
En we hebben echt geen idee waarom. Alles al geprobeerd.
  FOK!fossiel zaterdag 20 augustus 2022 @ 07:46:53 #100
1455 Keroppi
kool kikker
pi_205692427
quote:
1s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 12:33 schreef Smart_ass het volgende:
Dank iedereen O+ ! Gaat naar omstandigheden goed. Bubbles vindt haar zusje “de beeebieeee” heel lief en wil haar constant aaien en flesjes vasthouden, heel schattig.

Ik heb zelf na 5 dagen de borstvoeding stil moeten leggen door helse pijnen/kapotte tepels/niet goed aanhappen en ik kolf nu elke paar uur. De pediatrician hier vermoedt een te kort tongriempje dus we hebben daar een afspraak voor staan maar we kunnen volgende week vrijdag pas terecht, dus dat is iets minder.
Schattig he! Hier wordt de jongste nog elke keer als de oudste haar na een dag opvang weer ziet volledig platgeknuffeld :D

Wat raar wel dat ze zo 'traag' zijn met evt behandeling van het tongriempje. Hier kreeg ik (zeker toen de borstvoeding in het gedrag dreigde te komen) binnen een paar uur een verwijzing nadat ik de huisarts had gebeld en mocht dezelfde dag nog bij de kinderkno terecht.

Hoop dat je volgende week meer weet. De ingreep stelt gelukkig echt niets voor :)
Chick on a mission
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')