quote:Toch zegt een bewoonster na een motivatiebrief ‘waarin je gewoon even moest zetten dat je iets met vluchtelingen hebt’ en een telefoongesprek van drie minuten al haar contract te hebben gekregen.
iemand die de asielprocedure heeft doorlopen en waar van is besloten dat hij/zij hier mag wonen en werkenquote:
Tussen de 'gewone' bevolking, uiteraard met veel persoonlijke aandacht en eventueel wat liefde, gedijen deze groepen hier in NL vast beter.quote:Op zaterdag 6 augustus 2022 16:37 schreef Enchanter het volgende:
[..]
BRON
[..]![]()
![]()
Ik denk dat het wel een goed idee is om statushouders tussen Nederlanders te plaatsen ivm integratie , maar laat die ratio dan 80% Nederlander zijn en 20% statushouder
Een ongewenst persoon dus.quote:Op zaterdag 6 augustus 2022 16:41 schreef Dries4Ever het volgende:
[..]
iemand die de asielprocedure heeft doorlopen en waar van is besloten dat hij/zij hier mag wonen en werken
En dan geen gejank in de media als hij een corrigerende tik krijgt.quote:Op zaterdag 6 augustus 2022 17:03 schreef nixxx het volgende:
Ik zou eerder zeggen een verhouding van één statushouder op tien Nederlandse jongeren, met nog een selectie zodat daar op zijn minst twee of drie potige jongens tussen zitten.
In amsterdam zijn er niet genoeg nederlanders voor dit planquote:Op zaterdag 6 augustus 2022 16:37 schreef Enchanter het volgende:
[..]
BRON
[..]![]()
![]()
Ik denk dat het wel een goed idee is om statushouders tussen Nederlanders te plaatsen ivm integratie , maar laat die ratio dan 80% Nederlander zijn en 20% statushouder
"Zeg maar dat ik op vakantie ben"quote:Op zaterdag 6 augustus 2022 16:58 schreef thedeedster het volgende:
Vooral op Rutger Groot Wassink Cs. blijven stemmen.
Heeft hij überhaupt al gereageerd?
Lastig, dus.quote:Aan de zijde van de statushouders worden huurders überhaupt niet geselecteerd. Mariëlle Foppen, manager gebiedsbeheer bij Stadgenoot, is verantwoordelijk voor vier projecten, waaronder Stek Oost: "Wij hebben van begin af aan erop aangedrongen dat wel te doen, maar dat bleek lastig vanuit de gemeente en het COA."
Heb je de OP überhaupt gelezen?quote:Op zaterdag 6 augustus 2022 17:25 schreef Toine51 het volgende:
Komt zeker weer uit de koker van Rutger Groot Wassink?
Verder is het nu toch wel duidelijk dat grote groepen statushouders hier in NL niks bijdragen...
Amsterdam, hadden ze daar ook niet zo'n "geweldig project" waar ze asielzoekers en studenten bij elkaar hebben gehuisvest....?
https://www.geenstijl.nl/(...)kers-niet-succesvol/
Ja, dat heeft-ie. Maar lekker ongefundeerd kankeren is een stuk makkelijk dan zelf even Google aanslingeren hè?quote:Op zaterdag 6 augustus 2022 16:58 schreef thedeedster het volgende:
En da’s dan een bestuurder…quote:
Wat een gelul. Er zijn honderden, zo niet duizenden gebouwen in Nederland waar kopers en huurders gemengd wonen.quote:Op zaterdag 6 augustus 2022 17:47 schreef Eightyone het volgende:
Op Ijburg is ooit geprobeerd om huurders en kopers in één appartementencomplex te krijgen.
Klinkt niet zo gek, maar dat werkte al niet.
Dit was niet z'n reactie Einstein.quote:
Goh, je gaat toch niet beweren dat je het opneemt voor dit stuk verdriet. Die kerel moet zich helemaal het schompes schamen. Dus stop maar met (weer) op de man te spelen.quote:Op zaterdag 6 augustus 2022 17:47 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Ja, dat heeft-ie. Maar lekker ongefundeerd kankeren is een stuk makkelijk dan zelf even Google aanslingeren hè?
Als ik me niet vergis was het dit artikel:quote:Op zaterdag 6 augustus 2022 17:49 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Wat een gelul. Er zijn honderden, zo niet duizenden gebouwen in Nederland waar kopers en huurders gemengd wonen.
Dat ik jou er op wijs dat je weer eens uit je nek lult, betekent allerminst dat ik vriendjes ben met ome Rutger.quote:Op zaterdag 6 augustus 2022 17:50 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Goh, je gaat toch niet beweren dat je het opneemt voor dit stuk verdriet. Die kerel moet zich helemaal het schompes schamen. Dus stop maar met (weer) op de man te spelen.
Stop met op de man spelen. Het is een zwaktebod. En jij bepaalt niet wat een ander op dit forum plaatst. Of ga moderator worden.quote:Op zaterdag 6 augustus 2022 17:50 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Dit was niet z'n reactie Einstein.
Jij gelooft werkelijk alles wat iemand op internet pleurt hè? Zo lang het maar in je xenofobe straatje past.
iemand die voorrang krijgt op een woning boven nederlanders, heeft HUGO de Jonge geregeld , de minister van Niet wonenquote:
waarschijnlik mogen ze nu een paar woningen meer voor een prikkie verkopen aan bekendenquote:Op zaterdag 6 augustus 2022 17:11 schreef Kiwi7 het volgende:
De wooncorporatie zal vast een flinke som geld hebben gekregen vanuit de overheid of gemeente voor dit "inclusieve" plan.
Tjonge, wat een aggressiequote:Op zaterdag 6 augustus 2022 17:47 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Ja, dat heeft-ie. Maar lekker ongefundeerd kankeren is een stuk makkelijk dan zelf even Google aanslingeren hè?
Stop dan met keer op keer van die ontstellend domme reacties te plaatsen.quote:Op zaterdag 6 augustus 2022 17:51 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Stop met op de man spelen. Het is een zwaktebod. En jij bepaalt niet wat een ander op dit forum plaatst. Of ga moderator worden.
Nee hoor, dat is al jarenlang het beleid. Al van lang voordat De Jonge minister werd.quote:Op zaterdag 6 augustus 2022 17:52 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
iemand die voorrang krijgt op een woning boven nederlanders, heeft HUGO de Jonge geregeld , de minister van Niet wonen
Rutger kennende heeft deze deug snuiter deze info allang gearchiveerd ergens achterin de onderste lade van een oud weg gestopt bureautje in een geheime ruimte achter een boekenkast in de krochten van zn gedachte paleisje.quote:Op zaterdag 6 augustus 2022 16:58 schreef thedeedster het volgende:
Echt zowat alles wat je met aantoonbaar naief beleid kunt bewerkstelligen wat betreft de hele immgratie/assiel/integratie crisis hebben ze voor elkaar gekregen. Well done Amsterdam, pluk de bedorven vruchten en ''geniet'' er maar van. Andere gemeentes take not; doe en denk niet zoals Amsterdam.quote:‘Bizar dat jongeren zo veel verantwoordelijkheid krijgen.’
“Ik heb hier zo vaak schoongemaakt, maar het is dweilen met de kraan open,
zegt een 30-jarige bewoonster, die anoniem wil blijven omdat ze bij een woningcorporatie werkt.
De gemeenschappelijke ruimte mijdt ze
Veel erger zijn de incidenten met mannen.
De afgelopen maanden zijn meer onveilige woonsituaties bij dit soort wooncomplexen in Amsterdam aan het licht gekomen.
Ook zijn er diverse steek- en vechtpartijen geweest.
zijn volgens diverse bewoners signalen geweest van prostitutie, drugshandel en geweld.
Er blijken amper gemeentelijke regels voor deze woonvorm te bestaan.
Zes jaar geleden was Amsterdam pionier met deze woonvorm,
Gemengd wonen zou niet alleen betaalbare woningen opleveren. Het zou ook de integratie van statushouders bevorderen én de Nederlandse jongeren een goede start geven
Daarnaast moeten Nederlandse aspirantbewoners aan een aantal voorwaarden voldoen om hulp bij de integratie van statushouders te waarborgen.
De werkelijkheid blijkt weerbarstiger.
Diverse bewoners van Riekerhaven zeggen ‘via via’ een woning te hebben gekregen, zonder selectie.
Toch zegt een bewoonster na een motivatiebrief ‘waarin je gewoon even moest zetten dat je iets met vluchtelingen hebt’ en een telefoongesprek van drie minuten al haar contract te hebben gekregen
Overigens was tot een jaar geleden in dat contract een verbod opgenomen om met de pers te praten.
Dana Verhoeven woont op Elzenhagen en verbaast zich erover dat ze voor haar komst een manifest van 27 pagina’s moest lezen en uiteindelijk alles wat daarin werd verboden, zag gebeuren in het gebouw.
Daarnaast zijn er huurders die om verschillende redenen hun studio illegaal onderverhuren,
Zij kreeg een aantal keren te maken met seksueel grensoverschrijdend gedrag door buren.
“Ik ben gillend terug naar mijn ouders gerend.”
Aan de zijde van de statushouders worden huurders überhaupt niet geselecteerd.
Mariëlle Foppen, (hihi)
maar dat bleek lastig vanuit de gemeente en het COA.”
Het zomaar plaatsen van een willekeurige jonge statushouder is risicovol
Aan het begin van de vluchtelingencrisis was het niet haalbaar om specifieke statushouders te selecteren.
“Je moet aandacht hebben voor de verschillende behoeftes en verwachtingen van statushouders onderling. Als je dat niet hebt, gaat het sneller mis.”
Bij Stek Oost, bijvoorbeeld, was in 2020 90 procent van de statushouders een alleenstaande jonge man.
Als het je dag vergalt, dan vind ik dat jammer. Nergens voor nodig.quote:Op zaterdag 6 augustus 2022 17:56 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Stop dan met keer op keer van die ontstellend domme reacties te plaatsen.
Als je drie seconden nadenkt snap je zelf toch ook wel dat dat 'citaat' een verzinsel was?
Welk citaat?quote:Op zaterdag 6 augustus 2022 17:56 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Stop dan met keer op keer van die ontstellend domme reacties te plaatsen.
Als je drie seconden nadenkt snap je zelf toch ook wel dat dat 'citaat' een verzinsel was?
Nee, dat weet je inderdaad niet hè?quote:Op zaterdag 6 augustus 2022 18:00 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Als het je dag vergalt, dan vind ik dat jammer. Nergens voor nodig.
Maak je niet druk om mijn schrijfsels, maak je eerder druk om het betreffende onderwerp van deze draad.
Maar ja, ik weet natuurlijk niet wat je prioriteiten zijn.
Dat Groot Wassink gezegd zou hebben 'zeg maar dat ik op vakantie ben', zoals ReplaR verzonnen heeft.quote:
Nou, ik zie je vooral anderen de maat nemen. Mensen die - in jouw ogen - een verderfelijk wereldbeeld hebben. Nou, het gaat je goed.quote:Op zaterdag 6 augustus 2022 18:04 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Nee, dat weet je inderdaad niet hè?
Jij beweert dat het verhaal van het vrijgegeven app verkeer na een WOB verzoek verzonnen is?quote:Op zaterdag 6 augustus 2022 18:05 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Dat Groot Wassink gezegd zou hebben 'zeg maar dat ik op vakantie ben', zoals ReplaR verzonnen heeft.
quote:Ook een interviewverzoek van het Radio1-programma Dit is de Dag wordt afgehouden, blijkt uit appverkeer. ’De wethouder is met reces en slecht bereikbaar’, sms’t zijn woordvoerder naar de radio-redacteur, terwijl er achter de schermen gewoon direct contact is met Groot Wassink die 10 minuten later al naar zijn ambtenaar appt dat hij ’niets doet. Afhouden lijkt me goed. Zeg maar dat ik op vakantie ben en slecht bereikbaar’.
Nee, mensen die allerlei domme uitspraken doen, terwijl ze zelf - in 5 seconden zoeken - hadden kunnen checken hoe het echt zit. Of mensen die zelf dingen gaan verzinnen en zich er vervolgens over gaan opwinden dat dit weer echt volstrekt belachelijk is (dus hetgeen ze net zelf hadden verzonnen).quote:Op zaterdag 6 augustus 2022 18:07 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Nou, ik zie je vooral anderen de maat nemen. Mensen die - in jouw ogen - een verderfelijk wereldbeeld hebben. Nou, het gaat je goed.
Wat heeft dat hiermee te maken?quote:Op zaterdag 6 augustus 2022 18:09 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Jij beweert dat het verhaal van het vrijgegeven app verkeer na een WOB verzoek verzonnen is?
[..]
Over welk complex ging het dan eerst?quote:Op zaterdag 6 augustus 2022 18:10 schreef spoilert het volgende:
Dacht eerst dat een oud topic was gekickt, maar nee het is weer een ander complex, hoeveel gaan er nog volgen??
Ook Sodemieters welgeteld drie postst eerder;quote:Op zaterdag 6 augustus 2022 18:14 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Over welk complex ging het dan eerst?
quote:Op zaterdag 6 augustus 2022 18:10 schreef Sodemieters het volgende:
terwijl ze zelf - in 5 seconden zoeken - hadden kunnen checken hoe het echt zit.
Het is wel degelijk een citaat van die wereldvreemde deug snuiter, maar je snapt het grapje niet. Laat maar.quote:Op zaterdag 6 augustus 2022 18:11 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Wat heeft dat hiermee te maken?
De vraag was of Groot Wassink al op de problemen in deze gemengde complexen gereageerd heeft. Vervolgens kwam Replar met dit 'citaat'. Een verzinsel dus.
spoilert had het erover dat dit eerder ook al speelde in een ander complex. Navraag leert dat het helemaal niet ging om een ander complex, maar om een complex dat al in de OP genoemd wordt.quote:Op zaterdag 6 augustus 2022 18:28 schreef SpaceOddity het volgende:
Sodemieters;
[..]
Ook Sodemieters welgeteld drie postst eerder;
[..]![]()
Daar ging het eerste topic over, vandaar dat ik dacht dat er gekickt was. Nu hebben ze alle gefaalde complexjes in een hoop in een komkommerartikel gevat. Maar hè er zullen vast wel tevreden bewoners zijn.quote:
Hoe zou jij de toegewezen hoeveelheid statushouders dan willen opvangen in jouw gemeente?quote:Op woensdag 10 augustus 2022 02:23 schreef EttovanBelgie het volgende:
Maak Amsterdam inderdaad maar een onafhankelijke stadstaat, kunnen vervolgens alle wokisten daar hun residentie nemen en de rest van Nederland eindelijk eens met rust laten met hun achterlijke plannen.
Doorverwijzen naar de republiekquote:Op woensdag 10 augustus 2022 10:54 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Hoe zou jij de toegewezen hoeveelheid statushouders dan willen opvangen in jouw gemeente?
OK. Als je geen serieus antwoord kunt formuleren heeft verder spreken geen zin.quote:Op woensdag 10 augustus 2022 11:38 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Doorverwijzen naar de republiek
Oh dan wordt er ongetwijfeld weer een stuk landschap hier in de buurt omgeploegd:quote:Op woensdag 10 augustus 2022 11:55 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
OK. Als je geen serieus antwoord kunt formuleren heeft verder spreken geen zin.
Iedere gemeente moet naar rato statushouders opvangen. Doorverwijzen is geen optie.
Ga je nog reageren op mijn vraag of is die echt te hoog gegrepen?quote:Op woensdag 10 augustus 2022 11:57 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Oh dan wordt er ongetwijfeld weer een stuk landschap hier in de buurt omgeploegd:
https://www.ed.nl/helmond(...)raag-enorm~ae6c46a8/
Maar dat verbeeld ik me allemaal, die verdozing en dat verpesten van de randgebieden, heb ik me laten vertellen.
Mooiste is natuurlijk dat er ook geen eind in zicht is, en ik gewoon weer bij de standaard vraag uitkom: wanneer is het voor de progressieve deugkrans precies genoeg?
Je ziet het toch? Wat men gaat doen is gewoon de randgebieden van gemeenten omploegen. En dat tot in het oneindige. Weilanden leegtrekken, zeg maar.quote:Op woensdag 10 augustus 2022 11:58 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Ga je nog reageren op mijn vraag of is die echt te hoog gegrepen?
De vraag was hoe jij het dan zou willen oplossen. Hoe zouden de toegewezen statushouders binnen jouw gemeente opgevangen worden, als het aan jou lag?quote:Op woensdag 10 augustus 2022 12:00 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Je ziet het toch? Wat men gaat doen is gewoon de randgebieden van gemeenten omploegen. En dat tot in het oneindige. Weilanden leegtrekken, zeg maar.
Het is allereerst niet een probleem van mijn makelij; dat is het fijne ook. Dat de overheid er een puinhoop van maakt en zoals men van de VVD mag verwachten, het vervolgens over de schutting flikkert bij de gemeenten (zie ook de zorg en WMO-beleid), en dan vervolgens vraagt wat 'wij' voor oplossing denken te hebben is alleen al debiel.quote:Op woensdag 10 augustus 2022 12:01 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
De vraag was hoe jij het dan zou willen oplossen. Hoe zouden de toegewezen statushouders binnen jouw gemeente opgevangen worden, als het aan jou lag?
Dus zoals nu in Amsterdam gebeurt? Je wekte juist de indruk daar tegen te zijn. Bovendien moeten die geschikte panden er natuurlijk wel zijn. Dat zal niet in elke gemeente (in voldoende mate) het geval zijn.quote:Op woensdag 10 augustus 2022 12:06 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Het is allereerst niet een probleem van mijn makelij; dat is het fijne ook. Dat de overheid er een puinhoop van maakt en zoals men van de VVD mag verwachten, het vervolgens over de schutting flikkert bij de gemeenten (zie ook de zorg en WMO-beleid), en dan vervolgens vraagt wat 'wij' voor oplossing denken te hebben is alleen al debiel.
Zoek lege kantoorpanden en bedrijventerreinen op en plaats ze daar.
De invulling overlaten aan de gemeenten... een eufemisme; drang die uiteindelijk in dwang overgaat.quote:Op woensdag 10 augustus 2022 12:11 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Dus zoals nu in Amsterdam gebeurt? Je wekte juist de indruk daar tegen te zijn. Bovendien moeten die geschikte panden er natuurlijk wel zijn. Dat zal niet in elke gemeente (in voldoende mate) het geval zijn.
Dat het Rijk de invulling over laat aan gemeenten zou je niet willen? Mij lijkt dat systeem juist wel eerlijk: iedere gemeente krijgt naar rato een aantal statushouders toegewezen en kan dan zelf bepalen op welke manier die het beste opgevangen worden. Jij bent meer een voorstander van het nieuwe plan van De Jonge, waarin het Rijk zelfstandig bestemmingsplannen e.d. aan gaat passen, om zo asielzoekers te kunnen opvangen, of daar nou lokaal draagvlak voor is of niet?
De politieke kleur van de gemeente doet er niet zoveel toe. Sterker: je ziet dat de wat rijkere, rechtsere gemeenten vaak beter aan de taakstelling voldoen dan de uitgesproken linkse gemeenten. Amsterdam heeft bijv. moeite om het toegewezen aantal te halen, terwijl Wassenaar en Bloemendaal de afgelopen periode al meer statushouders hebben opgevangen dan ze verplicht zijn.quote:Op woensdag 10 augustus 2022 12:15 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
De invulling overlaten aan de gemeenten... een eufemisme; drang die uiteindelijk in dwang overgaat.
En nee, in gemeenten waar een D66 of GL de scepter zwaait lijkt me dat idd zeer onwenselijk, dat die gaan beslissen 'hoe ze het gaan aanpakken'.
De vraag waar je trouwens niet eens over denkt is: waar is het einde precies?
Want die panden zijn er idd niet altijd. En dus is de enige optie (zoals in Helmond): BIJBOUWEN.
Jazeker: moratorium op immigratie.quote:Op woensdag 10 augustus 2022 12:20 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
De politieke kleur van de gemeente doet er niet zoveel toe. Sterker: je ziet dat de wat rijkere, rechtsere gemeenten vaak beter aan de taakstelling voldoen dan de uitgesproken linkse gemeenten. Amsterdam heeft bijv. moeite om het toegewezen aantal te halen, terwijl Wassenaar en Bloemendaal de afgelopen periode al meer statushouders hebben opgevangen dan ze verplicht zijn.
Maar goed, je hebt in ieder geval de vraag beantwoord en aangegeven dat we van jou ook geen betere oplossing kunnen verwachten t.o.v. hoe het nu gaat.
En doe nu eens over een langere periode? Overigens, Bloemendaal:quote:Op woensdag 10 augustus 2022 12:20 schreef Sodemieters het volgende:
terwijl Wassenaar en Bloemendaal de afgelopen periode al meer statushouders hebben opgevangen dan ze verplicht zijn.
Inderdaad.quote:Op woensdag 10 augustus 2022 12:28 schreef EttovanBelgie het volgende:
Hier komt het een beetje op neer:
Sodemieters: Welkom, allemaal, welkom... kom binnen.
Etto: Lijkt me niet zo handig, qua logistiek en capaciteit.
Paar maanden later.
Sodemieters: Hoe gaan we dit probleem oplossen?
Etto: Het is nu ineens ook mijn probleem?
Dat mag je zelf dan even uitzoeken. Er wordt per half jaar gekeken in hoeverre gemeenten de taakstelling hebben gehaald. De halfjaarlijkse rapporten kun je downloaden van de site van de rijksoverheid.quote:Op woensdag 10 augustus 2022 12:27 schreef Akathisia het volgende:
En doe nu eens over een langere periode?
Je hebt mij hierover geen standpunt zien innemen. Ik heb alleen gevraagd hoe jij het anders zou willen, aangezien je zo veel kritiek hebt op hoe het nu gaat.quote:Op woensdag 10 augustus 2022 12:28 schreef EttovanBelgie het volgende:
Hier komt het een beetje op neer:
Sodemieters: Welkom, allemaal, welkom... kom binnen.
Etto: Lijkt me niet zo handig, qua logistiek en capaciteit.
Paar maanden later.
Sodemieters: Hoe gaan we dit probleem oplossen?
Etto: Het is nu ineens ook mijn probleem?
Ik heb nooit gevraagd om een dergelijke instroom. Mij wordt nu gevraagd een oplossing te vinden voor een probleem dat ik niet gecreëerd heb, maar kritiek is niet toegestaan. Hoe zou dat komen?quote:Op woensdag 10 augustus 2022 13:16 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Je hebt mij hierover geen standpunt zien innemen. Ik heb alleen gevraagd hoe jij het anders zou willen, aangezien je zo veel kritiek hebt op hoe het nu gaat.
Vind je het gek? Op drukke plekken is het vaak wat lastiger om woonruimte te regelen.quote:Op woensdag 10 augustus 2022 12:20 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
De politieke kleur van de gemeente doet er niet zoveel toe. Sterker: je ziet dat de wat rijkere, rechtsere gemeenten vaak beter aan de taakstelling voldoen dan de uitgesproken linkse gemeenten. Amsterdam heeft bijv. moeite om het toegewezen aantal te halen, terwijl Wassenaar en Bloemendaal de afgelopen periode al meer statushouders hebben opgevangen dan ze verplicht zijn.
Maar goed, je hebt in ieder geval de vraag beantwoord en aangegeven dat we van jou ook geen betere oplossing kunnen verwachten t.o.v. hoe het nu gaat.
Is niet per se waar. In Amsterdam bestaat bijv een relatief groot gedeelte van de woningvoorraad uit (sociale) huurwoningen. Dat maakt opvang makkelijker dan in gemeenten waar relatief veel koopwoningen zijn.quote:Op woensdag 10 augustus 2022 13:31 schreef probeer het volgende:
[..]
Vind je het gek? Op drukke plekken is het vaak wat lastiger om woonruimte te regelen.
Ook weer iets waar totaal geen rekening mee gehouden wordt door de verdeling te baseren op aantal het inwoners.
Niemand heeft hierom gevraagd. Nou ja, Poetin misschien. Of Assad.quote:Op woensdag 10 augustus 2022 13:21 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik heb nooit gevraagd om een dergelijke instroom. Mij wordt nu gevraagd een oplossing te vinden voor een probleem dat ik niet gecreëerd heb, maar kritiek is niet toegestaan. Hoe zou dat komen?
Het een zou het ander niet hoeven uitsluiten. Uiteraard integreer je beter wanneer je tussen Nederlanders woont dan wanneer je tussen allemaal andere vluchtelingen woont. Dat betekent echter niet dat er daardoor geen professionele begeleiding meer nodig is.quote:Op woensdag 10 augustus 2022 13:44 schreef probeer het volgende:
Maare ... Tsja, nogal logisch dat het mislukt wanneer je de integratie van statushouders op het bordje van studenten schuift. Een rits aan professionals en experts heeft er al decennia lang moeite mee om voor elkaar te krijgen, maar het zou op een of andere manier een hartstikke goed idee zijn om daar dan een stel studenten voor te strikken?
Fuck, wat een achterlijkheid weer zeg.
Poetin en Assad hebben een burgeroorlog geïnitieerd en in stand gehouden door groepen als Al Nustra te financieren of geboorte gegeven aan ISIS door Irak te 'bevrijden'? Wij hebben de chaos gecreëerd en wij hebben de deuren open gezet. Onze bommen, onze terroristen en onze open grenzen. Heeft in de basis geen moer met het reactionaire Rusland van doen.quote:Op woensdag 10 augustus 2022 14:07 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Niemand heeft hierom gevraagd. Nou ja, Poetin misschien. Of Assad.
Uh-huh. Dat we overspoeld worden met duizenden Oekraïners heeft helemaal niets te maken met Putin...quote:Op woensdag 10 augustus 2022 14:24 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Poetin en Assad hebben een burgeroorlog geïnitieerd en in stand gehouden door groepen als Al Nustra te financieren of geboorte gegeven aan ISIS door Irak te 'bevrijden'? Wij hebben de chaos gecreëerd en wij hebben de deuren open gezet. Onze bommen, onze terroristen en onze open grenzen. Heeft in de basis geen moer met het reactionaire Rusland van doen.
Die zouden op zichzelf geen problemen opleveren, maar waren hier ook niet gekomen zonder inmenging (14') en giftige beloften.quote:Op woensdag 10 augustus 2022 15:04 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Uh-huh. Dat we overspoeld worden met duizenden Oekraïners heeft helemaal niets te maken met Putin...
Met jouw opvattingen hadden we nu allemaal Duits gesproken.quote:Op woensdag 10 augustus 2022 15:05 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Die zouden op zichzelf geen problemen opleveren, maar waren hier ook niet gekomen zonder inmenging (14') en giftige beloften.
Liever Duits dan Wokiaans of Arabisch.quote:Op woensdag 10 augustus 2022 15:25 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Met jouw opvattingen hadden we nu allemaal Duits gesproken.
Jij dat had dus liever gezien dat er tijdens WO2 geen buitenlandse 'inmenging' was geweest?quote:Op woensdag 10 augustus 2022 15:57 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Liever Duits dan Wokiaans of Arabisch.
Ja, ga dat die woco's en gemeenten vertellen.quote:Op woensdag 10 augustus 2022 14:10 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Het een zou het ander niet hoeven uitsluiten. Uiteraard integreer je beter wanneer je tussen Nederlanders woont dan wanneer je tussen allemaal andere vluchtelingen woont. Dat betekent echter niet dat er daardoor geen professionele begeleiding meer nodig is.
Nee, je hebt geen idee. Er waren koopwoningen gemengd met sociale huurwoningen. De uitkomst was een wijk met criminaliteit en moslims.quote:Op zaterdag 6 augustus 2022 17:47 schreef Eightyone het volgende:
Op Ijburg is ooit geprobeerd om huurders en kopers in één appartementencomplex te krijgen.
Klinkt niet zo gek, maar dat werkte al niet.
quote:Stadgenoot wilde stoppen met gemengd wonen bij Stek Oost: "Konden veiligheid niet garanderen"
Woningcorporatie Stadgenoot wilde stoppen met Stek Oost, de woonlocatie waar starters en statushouders naast elkaar wonen. De gemeente hield dat tegen, maar het project wordt wel onder nieuwe afspraken voortgezet. Dat is vanavond te zien in een aflevering van onderzoeksprogramma Zembla.
Op Stek Oost ging het geregeld mis. Er waren de afgelopen jaren meerdere geweldsincidenten, er was problematiek met verwarde statushouders en er speelden zedenzaken. In 2024 werd een van de bewoners veroordeeld voor twee verkrachtingen van medebewoners.
Ook zijn er afgelopen jaren meerdere geweldsincidenten geweest, drugshandel en problematiek met verwarde statushouders. Bewoners maakten tientallen meldingen bij beheerder Stadgenoot, maar vonden dat de woningcorporatie te weinig deed.
Contract
Stadgenoot wilde in de zomer van 2023 stoppen met het woonproject, maar de gemeente was daar op tegen en besloot de woningcorporatie aan het contract te houden. Tegen Zembla zegt Carolien de Heer, stadsdeelvoorzitter Oost: "Je kan mensen niet in één keer op straat zetten. Er wonen daar mensen. Die kunnen niet in één keer allemaal ergens anders heen."
Wel wordt afgesproken dat vanaf 2024 van de 250 woningen nog maar 30 procent naar statushouders gaat.
Stek Oost, waar in totaal 250 starters en statushouders samenwonen, moest een idealistische oplossing vormen voor het woontekort in Amsterdam. Maar sinds de oprichting in 2018 ging het al gauw mis in het appartementencomplex dat gevestigd is op een voormalig trainingsveld van voetbalvereniging Zeeburgia.
https://www.at5.nl/artike(...)ente-hield-dat-tegen
Ik ben blij met dit project.quote:
Weet je hoe ongelofelijk groot het woningtekort is voor Amsterdamse studenten? Bovendien heeft die groep geen enkele andere keus omdat ze half Nederland anders moeten afreizen om naar school te kunnen of zelfs buitenlandse student zijn.quote:Op donderdag 15 januari 2026 15:19 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ik ben blij met dit project.
Geen weldenkend mens gaat hier natuurlijk vrijwillig in dit project wonen want iedereen die een beetje met 2 benen in de maatschappij staat weet dat je hier problemen kan verwachten.
De mensen die hier op reageren zijn hopeloos naïeve groenlinks mutsen die dringend bijgeschoold moesten worden in een lesje realiteit vs activistisch wensdenken voordat ze de samenleving nog meer schade aandoen met hun deugende stemgedrag die deze problemen over heel Nederland uitstorten.
Viermaal aangifte en twee meldingen zelfs. Mohammad R.A., bepotelaar van alles met een vagina. Stuur dit soort onverbeterlijke criminelen nou eens weg zeg.quote:Er waren de afgelopen jaren meerdere geweldsincidenten, er was problematiek met verwarde statushouders en er speelden zedenzaken. In 2024 werd een van de bewoners veroordeeld voor twee verkrachtingen van medebewoners.
Inmiddels weer vrij. Zou hij er gewoon weer wonen?quote:Tegen Mohammad R.A. was door vier vrouwen aangifte gedaan. Ook hadden drie vrouwen een melding bij de politie gedaan over seksueel misbruik door hem, maar zij besloten dat niet door te zetten tot een aangifte.
Eén vrouw werd op 28 februari 2019 door R. A. verkracht in zijn eigen woning. Ze zei meermaals tegen hem dat zij hem niet wilde aanraken en dat zij ook niet aangeraakt wilde worden. Maar hij zei tegen haar: ‘Als je hier toch al bent, betekent het toch dat je meer wilt doen?’
R.A. ging op haar zitten en dwong haar tot orale seks. De vrouw verklaarde dat ze tegen zijn benen moest duwen om adem te kunnen halen.
‘Ze schaamde zich rot’
Een andere vrouw is volgens de rechtbank door R. A. verkracht in haar eigen woning. De dader en de vrouw hadden eerder consensuele seks gehad, maar op 9 oktober 2021 dwong hij haar tot onveilige seks. Zij zei ‘stop’ en probeerde R. A. weg te duwen, maar dat negeerde hij.
Nadien merkten getuigen dat haar gedrag anders was dan normaal. ‘Ze was verdrietig,’ zegt de rechter tijdens de uitspraak, ‘schaamde zich rot en vond dat het haar eigen schuld was.’
Het feit dat R. A. de twee verkrachtingen in het wooncomplex heeft gepleegd waar zowel de slachtoffers als hijzelf woonden, rekent de rechter hem zwaar aan. “De impact van uw handelen op hun levens is groot.” Ook vindt de rechter dat R. A. geen verantwoordelijkheid heeft genomen voor zijn gedrag. Hij werkte niet mee aan een onderzoek in het Pieter Baan Centrum.
Schadevergoeding van 33.400 euro
De officier van justitie had vijf jaar cel geëist, maar de rechtbank is tot een lagere straf gekomen. Er lagen nog twee andere aangiften van aanranding. De rechtbank zegt niet te kunnen beoordelen of de verklaringen van de slachtoffers daarover betrouwbaar waren. Daarom is R. A. daarvan vrijgesproken. Ook heeft het proces langer geduurd dan de bedoeling was.
Mohammad R. A. zit al twee jaar vast in voorarrest. Dat wordt van zijn celstraf afgetrokken. Hij blijft dus nog één jaar vastzitten. Ook moet hij het slachtoffer dat hij tot orale seks dwong 33.400 euro aan schadevergoeding betalen. Doet hij dat niet, dan wordt hij voor 202 dagen in gijzeling genomen.
Nee hoor, 50/50.quote:Op zaterdag 6 augustus 2022 16:37 schreef Enchanter het volgende:
BRON
[..]![]()
![]()
De gemeente zou hiervoor vervolgd moeten worden. Ronduit kwaadaardig hoe deze linkse ideologische blindheid levens verwoest.quote:Stadgenoot wilde in de zomer van 2023 stoppen met het woonproject, maar de gemeente was daar op tegen en besloot de woningcorporatie aan het contract te houden.
quote:een bejaardenhuis is een flat voor +- 300 mensen met een eetzaal een gemeenschappelijke tuin en een onderbetaalde bejaardenhulp, dus niet een luxe hotel voor oude mensen met geile serveersters
https://www.geenstijl.nl/5187844/stek-oostquote:"Zo is er sprake van drugshandel, zijn er vechtpartijen en vermoedt de woningcorporatie dat er in een van de studio’s een groepsverkrachting heeft plaatsvonden. (...) In 2024 wordt voormalig bewoner van Stek Oost Mohammed R.A. veroordeeld voor twee verkrachtingen van vrouwelijke medebewoners. Uit de vertrouwelijke stukken blijkt dat Stadgenoot en de gemeente Amsterdam al in 2019 wisten dat er meerdere meldingen van verkrachting en aanranding waren binnengekomen over bewoner Mohammed R.A. De woningcorporatie schrijft in oktober 2019, n.a.v. een melding van een bewoner, in een mail aan de gemeente en de politie “dat er snel een plan van aanpak op deze jongen moet komen.” In 2021 verkracht hij nog een vrouw op Stek Oost. Pas in maart 2022 wordt hij uit zijn huis gezet en kort daarna aangehouden."
Over dhr. Mohammed zegt Stadsdeelvoorzitter Carolien de Heer: “Er zijn veel pogingen gedaan, om te voorkomen dat dit erger werd, om hem in zorg te krijgen, om hem eruit te krijgen. En dat is helaas niet gelukt.” En daar bovenop bleef de gemeente volharden dat dit prestigeproject door bleef gaan, ondanks de wens van Stadsgenoot het te beëindigen "toen evident dat wij het niet konden waarmaken en niet langer verantwoordelijk wilden zijn voor de veiligheid op het complex. Het was voor ons gewoon te heftig. De gemeente gaat niet akkoord en houdt Stadgenoot aan het contract. Wel wordt afgesproken dat vanaf 2024 van de 250 woningen nog maar 30 procent aan statushouders wordt toegewezen en dat de wooncorporatie niet langer verantwoordelijk is voor de sociale veiligheid op het complex."
Ik kan het artikel niet lezen.quote:Op zaterdag 6 augustus 2022 16:37 schreef Enchanter het volgende:
BRON
[..]![]()
![]()
https://archive.ph/VFLDHquote:Op donderdag 15 januari 2026 17:35 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ik kan het artikel niet lezen.
Er is wel degelijk een kruid tegen gewassen. Ons slappe bestuur weigert dat alleen in te zetten. Deze man zou nadat hij van al zijn bezittingen is gestript linea recta op het vliegtuig naar het shithole waar hij vandaan komt gezet moeten worden.quote:Op donderdag 15 januari 2026 16:36 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Over dezelfde Mohammad:
[..]
https://www.geenstijl.nl/5187844/stek-oost
"Meneer, wilt u nu eens stoppen met het aanranden van vrouwen?"
*Mo gaat door*
"Meneer, we kunnen u hulp bieden en..."
*Mo gaat door*
"Meneer, wij hebben een plan van aanpak opgesteld en..."
*Mo gaat door*
Er is natuurlijk geen kruid gewassen tegen iemand die helemaal nergens aan mee werkt, geen enkele vorm van respect voor anderen heeft en ook na veroordelingen en straf het hier alsnog fijner heeft dan in het thuisland. Wat een kansloos verhaal weer.
Ja dat snap ik. Maar als ik de keuze had tussen verkracht worden en bij mijn ouders op zolder in schuddekutteveen dan wist ik het wel.quote:Op donderdag 15 januari 2026 15:28 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Weet je hoe ongelofelijk groot het woningtekort is voor Amsterdamse studenten? Bovendien heeft die groep geen enkele andere keus omdat ze half Nederland anders moeten afreizen om naar school te kunnen of zelfs buitenlandse student zijn.
En doordat de situatie voor deze groep zo hopeloos is, is dit de perfecte groep voor Amsterdam om zo'n idealistisch experiment op los te laten. Zelfs als zo'n student absoluut niet wil samenwonen met asielzoekers zullen ze dat toch maar moeten slikken.
Dat ligt aan jou , maar ik ben de moeilijkste nietquote:Op donderdag 15 januari 2026 17:35 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
quote:Amsterdam telt achttien wooncomplexen waar zowel statushouders als Nederlandse jongeren wonen. De verschillen zijn groot: op de ene plek is het een gezellige boel, op de andere zijn bewoners te bang om naar huis te gaan. ‘Bizar dat jongeren zo veel verantwoordelijkheid krijgen.’
n de gemeenschappelijke ruimte op de vierde etage van Startblok Elzenhagen, een paar minuten lopen van station Noord, staan bloemen op tafel en hangen schilderijtjes aan de blauw geverfde wand. Er is zelfs een kat, officieel verboden, maar hij blijft netjes in zijn mand. Bewoner Brenda Moerkamp (28) heeft net de ruimte schoongemaakt: “Deze etage is top, ik heb de beste buren.”
De bewoners van de vierde etage zijn de gelukkige uitzondering, zo blijkt. In de woonblokken waar sinds 2019 zo’n 270 statushouders (asielzoekers met een verblijfsvergunning) wonen en 270 Nederlandse jongeren (tussen de 18 en 28 jaar), zijn er ook bewoners die er heel anders over denken.
Op de derde etage liggen lege pizzadozen op tafel, in de ruimte hangt de geur van oude koffie en energiedrank. De vloer is vies van de voetafdrukken. Op de tweede verdieping staan de koelkast, een aquarium en een achtergelaten plank min of meer lukraak in de ruimte; in de vieze wasbak staat een fles energiedrank. “Ik heb hier zo vaak schoongemaakt, maar het is dweilen met de kraan open,” zegt een 30-jarige bewoonster, die anoniem wil blijven omdat ze bij een woningcorporatie werkt. De gemeenschappelijke ruimte mijdt ze.
Het is lang niet het enige probleem in Startblok Elzenhagen, zegt ze. Veel erger zijn de incidenten met mannen. In de drie jaar dat ze er woont, is ze volgens eigen zeggen driemaal aangerand. Enkele maanden geleden nog, toen ze de lift uit wilde stappen en een buurman haar de weg versperde. Vervolgens betastte hij haar.
Aangiftes
De afgelopen maanden zijn meer onveilige woonsituaties bij dit soort wooncomplexen in Amsterdam aan het licht gekomen. Bij complex Stek Oost (woningcorporatie Stadgenoot) in Watergraafsmeer speelde een zedenzaak waarbij een verdachte zes slachtoffers zou hebben gemaakt. Ook zijn er diverse steek- en vechtpartijen geweest. In anderhalf jaar werden twintig aangiftes gedaan. Op de grootschalige wooncomplexen Startblok Riekerhaven en Elzenhagen van woonstichting De Key zijn volgens diverse bewoners signalen geweest van prostitutie, drugshandel en geweld.
Hoe kan het zo onveilig zijn in deze complexen? Er blijken amper gemeentelijke regels voor deze woonvorm te bestaan. Daarnaast zijn de verschillende woningcorporaties, waaronder De Key, Eigen Haard, Stadgenoot en De Alliantie, weinig uniform in de uitvoering van deze projecten. De screening, huisregels, begeleiding, ligging, omvang, samenstelling van het huurdersgroep: overal gaat het net even anders.
Het leidt tot grote verschillen tussen de complexen. Waar bewoners van Hoogte Kadijk 401 (112 bewoners, verhuurder Villex) bijvoorbeeld met elkaar op vakantie gaan, zegt een 28-jarige bewoner van Elzenhagen drie maanden geleden nog een onbekende, agressieve ex-gedetineerde te hebben verjaagd uit de gemeenschappelijke ruimte. Hij had daar toen al een aantal nachten geslapen.
Goede start
Zes jaar geleden was Amsterdam pionier met deze woonvorm, toen de stad van het Centraal Orgaan opvang Asielzoekers (COA) veel meer statushouders moest huisvesten, ingegeven door de vluchtelingencrisis.
Gemengd wonen zou niet alleen betaalbare woningen opleveren. Het zou ook de integratie van statushouders bevorderen én de Nederlandse jongeren een goede start geven. Startblok Riekerhaven in Nieuw-West was het eerste complex, intussen telt de stad er achttien. Veel Nederlandse gemeenten volgden.
Een eis die de gemeente wel stelt, is dat een complex voor de helft Nederlandse jongeren en voor de andere helft statushouders moet huisvesten. Daarnaast moeten Nederlandse aspirantbewoners aan een aantal voorwaarden voldoen om hulp bij de integratie van statushouders te waarborgen. Corporaties selecteren uit de bewoners zogenoemde community builders, gangmakers of captains die in verschillende mate verantwoordelijk zijn voor het toezicht en beheer. Welzijnsorganisaties, zoals Vluchtelingenwerk en Academie van de Stad, moeten de jongeren begeleiden.
De werkelijkheid blijkt weerbarstiger.
Neem de selectie. Diverse bewoners van Riekerhaven zeggen ‘via via’ een woning te hebben gekregen, zonder selectie. Wie op Elzenhagen wél door de selectie gaat, moet rekenen op een gesprek van tien minuten met twee gangmakers. Op Hoogte Kadijk 401 was de selectie in handen van verhuurder Villex zelf. Toch zegt een bewoonster na een motivatiebrief ‘waarin je gewoon even moest zetten dat je iets met vluchtelingen hebt’ en een telefoongesprek van drie minuten al haar contract te hebben gekregen. Overigens was tot een jaar geleden in dat contract een verbod opgenomen om met de pers te praten.
De 28-jarige Dana Verhoeven woont op Elzenhagen en verbaast zich erover dat ze voor haar komst een manifest van 27 pagina’s moest lezen en uiteindelijk alles wat daarin werd verboden, zag gebeuren in het gebouw. Zoals de Nederlandse vrouw verderop op haar etage die de gang vol zette met schoenen, tassen en een spiegel. Omwille van de brandveiligheid mag dat niet.
Daarnaast zijn er huurders die om verschillende redenen hun studio illegaal onderverhuren, zoals een oud-bewoonster van Stek Oost. Zij kreeg een aantal keren te maken met seksueel grensoverschrijdend gedrag door buren. “Ik ben gillend terug naar mijn ouders gerend.”
Door dit soort ontwikkelingen is soms onduidelijk wie waar woont, verdwijnt het gemeenschapsgevoel en worden de regels niet nageleefd.
Risicovol
Aan de zijde van de statushouders worden huurders überhaupt niet geselecteerd. Mariëlle Foppen, manager gebiedsbeheer bij Stadgenoot, is verantwoordelijk voor vier projecten, waaronder Stek Oost: “Wij hebben van begin af aan erop aangedrongen dat wel te doen, maar dat bleek lastig vanuit de gemeente en het COA.”
Het zomaar plaatsen van een willekeurige jonge statushouder is risicovol, stelt ze. “Als je bijvoorbeeld niet goed met prikkels kunt omgaan, is dit geen geschikte woonplek.”
Lidy van der Schaft, woondirecteur van De Key, ziet dat ook. Eritrese statushouders uiten zich bijvoorbeeld moeilijk in openheid, stelt ze, omdat ze vaak nog bang zijn van de ‘lange arm van de overheid’.
Aan het begin van de vluchtelingencrisis was het niet haalbaar om specifieke statushouders te selecteren. Bovendien mag het COA volgens privacywetgeving geen informatie verstrekken over statushouders. Foppen: “Inmiddels kijkt het COA wel zorgvuldiger wie geschikt is.”
Behoeftes en verwachtingen
De gemeente kan, op advies van het COA, besluiten tot een extra intake. Niet onterecht, zo stelt hoogleraar integratie en migratie Jaco Dagevos die voor het Sociaal en Cultureel Planbureau (SCP) de integratie van statushouders onderzoekt. “Je moet aandacht hebben voor de verschillende behoeftes en verwachtingen van statushouders onderling. Als je dat niet hebt, gaat het sneller mis.”
Bij Stek Oost, bijvoorbeeld, was in 2020 90 procent van de statushouders een alleenstaande jonge man. “Die hebben vaak geen netwerk en staan er letterlijk alleen voor,” zegt Dagevos. “Je moet daar rekening mee houden, of kiezen voor een andere samenstelling van de groep statushouders: denk aan gezinnen. Die hebben elkaar en meer stabiliteit.”
Psychische problemen
Statushouders nemen onvermijdelijk emotionele bagage mee. Ze komen uit oorlogsgebieden, hebben psychische problemen. De jongeren die community builder zijn, zijn veelal eerste aanspreekpunt. In sommige complexen, zoals Baak Zuid van De Alliantie, krijgen ze trainingen over cultuurverschillen en agressie; veel community builders op andere projecten vinden dat ze onvoldoende training hebben gekregen om met zulke complexe problematiek om te gaan.
‘Bizar’ noemt Jaco Dagevos de verantwoordelijkheid die jongeren hiermee in de schoenen krijgen geschoven. “Zij zijn geen professionals en het mengen van deze groepen vergt juist heel specifieke deskundigheid en aandacht.”
Mariëlle Foppen van Stadgenoot erkent dat vooraf te weinig rekening is gehouden met de psychische gesteldheid van sommige statushouders. “Daar zijn we ook niet tegen opgewassen. Stadgenoot is een huisvester, geen hulpverlener. Wij hebben in principe een signalerende rol. Als er iets ernstigs aan de hand is met een bewoner, moeten wij hiervan melding maken bij de gemeente en pakt die het verder op.”
Maar hulpverleners die worden ingeschakeld, kijken naar het welzijn van de bewoner, terwijl de corporatie verantwoordelijk is voor de veiligheid in het pand. Zo begon Stadgenoot een rechtsgang tegen een bewoner die overlast veroorzaakte, terwijl de hulpverlenende organisaties daar aanvankelijk tegen waren.
Seksuele avances
Ook culturele verschillen leiden tot onderlinge problemen. Op Riekerhaven bijvoorbeeld, is de containerwoning van een trans vrouw besmeurd met eieren nadat ze een regenboogvlag aan haar raam had gehangen. De Libanese Nancy Siblini (29) woont op Spark Village, bij Science Park. Vanwege het feit dat ze trans vrouw is, hebben buren volgens haar al diverse keren seksuele avances gemaakt. Zij voelt zich noch bij de statushouders, noch bij de Nederlanders thuis. Volgens haar begrijpen sommige Nederlanders niet wat het inhoudt om statushouder te zijn. “Sommigen praten tegen ons alsof we inferieur zijn.”
Daarvan getuigt ook een appje dat een Nederlandse bewoner naar een statushouder van Hoogte Kadijk 401 stuurde. In het Engels schrijft de Nederlander: ‘Luister man, jij bent hier te gast. Je hebt je nog niet eens voorgesteld en je gaat nu al stoer doen? Je moet je plek in dit gebouw kennen, anders ga je het hier zwaar krijgen.’
Nauwe band
Het woonconcept is in 2020 kritisch tegen het licht gehouden. Het Verwey-Jonker Instituut onderzocht de drie Stekprojecten van Stadgenoot. Over het kleine Stek Zuid (20 bewoners) en Stek Noord (34 bewoners) waren de bewoners positief. Volgens de onderzoekers hangt dat samen met de grootte van het complex. Hun aanbeveling: huisvest maximaal 150 bewoners op één complex, zodat er onderling een nauwere band kan ontstaan.
Zo vertelt de 28-jarige Nigel van Herwijnen, die in het pand Baak Zuid van De Alliantie aan de Rijnstraat met 33 anderen woont, dat de sfeer ‘ontzettend fijn’ is omdat ‘je iedereen van gezicht kent’.
De onderzoekers raden ook aan om in complexen met meer dan vijftig bewoners de verdeling tussen Nederlanders en statushouders aan te passen. Zo kunnen kwetsbaren zich optrekken aan niet-kwetsbaren. Het zou dan gaan om een verdeling van 66 of zelfs 75 procent Nederlanders tegenover 33 respectievelijk 25 procent statushouders.
Het complex aan de Hoogte Kadijk is ook ingedeeld in kleine units met gemeenschappelijke ruimtes. Het heeft ertoe geleid dat een hele gang van het complex recent gezamenlijk op vakantie is geweest. Nederlanders doen mee met een dagje vasten tijdens de ramadan. Statushouders hebben een lichtjesavond georganiseerd voor de Nederlanders.
Onontgonnen gebied
Woningcorporaties houden verschillende opvattingen over de beste vorm voor deze projecten. De Key wil bij 250 reeds bestaande studentenwoningen op het Zeeburgereiland nog eens 250 containers plaatsen, om daar statushouders te huisvesten. Uitbreiding van Riekerhaven wordt onderzocht.
De Key vindt grote projecten beter passen ‘op onontgonnen gebied vanwege het gebrek aan voorzieningen in de buurt’. Het aantal van 560 containers in Riekerhaven is overigens willekeur: de corporatie had dat aantal wooncontainers nog in de Houthavens staan en die moesten daar weg.
Woondirecteur Lidy van der Schaft van De Key volgt de aanbevelingen van de onderzoeker van het Verwey-Jonker Instituut niet. “Ik zie niet in waarom een vijftig-vijftigverdeling niet zou werken,” zegt ze. “Ik vind het gelijk in oplossingen gedacht, alsof het anders moet. Durf eens door te ontwikkelen.”
Haar punt is: de wooncomplexen bestaan pas kort, het is nog een kwestie van ‘leren en doorontwikkelen’. Zij wil liever onderzoeken hoe statushouders makkelijker aan een opleiding en werk komen.
Onderzoeker Jaco Dagevos is kritisch op het doorzetten van de huidige concepten door woningcorporaties. “Over dit soort projecten moet steeds goed worden nagedacht. Wat mij opvalt bij beleid gericht op statushouders, is dat er slecht van elkaar wordt geleerd. Iedereen begint opnieuw en maakt dezelfde fouten.”
En zie, als er eenmaal problemen zijn, het tij maar te keren. Stadgenoot moet conform afspraak nog vijf jaar verder met zorgenkind Stek Oost. Het is nu in gesprek met de gemeente om de formule aan te passen. “Voor iets als Stek Oost zouden we nu nooit meer kiezen,” zegt Foppen.
En hoeveel studies zijn er specifiek alleen in Amsterdam? Moet wel zeggen dat het behoorljk raar is dat boven het Noord Zee kanaal bijna geen Universiteiten of HBO's zijn.quote:Op donderdag 15 januari 2026 15:28 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Weet je hoe ongelofelijk groot het woningtekort is voor Amsterdamse studenten? Bovendien heeft die groep geen enkele andere keus omdat ze half Nederland anders moeten afreizen om naar school te kunnen of zelfs buitenlandse student zijn.
En doordat de situatie voor deze groep zo hopeloos is, is dit de perfecte groep voor Amsterdam om zo'n idealistisch experiment op los te laten. Zelfs als zo'n student absoluut niet wil samenwonen met asielzoekers zullen ze dat toch maar moeten slikken.
https://archive.ph/VFLDHquote:Op donderdag 15 januari 2026 17:35 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Groen Links in Amsterdam is weer erg naïefquote:Op vrijdag 16 januari 2026 03:57 schreef Enchanter het volgende:
[..]
Dat ligt aan jou , maar ik ben de moeilijkste niet
[..]
quote:Woondirecteur Lidy van der Schaft van De Key volgt de aanbevelingen van de onderzoeker van het Verwey-Jonker Instituut niet. “Ik zie niet in waarom een vijftig-vijftigverdeling niet zou werken,” zegt ze. “Ik vind het gelijk in oplossingen gedacht, alsof het anders moet. Durf eens door te ontwikkelen.”
Soms vraag ik me af of onze bestuurders nu hopeloos naïef en incompetent zijn of dat het allemaal kwade opzet isquote:Op donderdag 15 januari 2026 17:37 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Er is wel degelijk een kruid tegen gewassen. Ons slappe bestuur weigert dat alleen in te zetten. Deze man zou nadat hij van al zijn bezittingen is gestript linea recta op het vliegtuig naar het shithole waar hij vandaan komt gezet moeten worden.
groen links , die hebben altijd prachtige dromen, net of ze continu aan de drugs zittenquote:Op vrijdag 16 januari 2026 08:48 schreef LXIV het volgende:
[..]
Soms vraag ik me af of onze bestuurders nu hopeloos naïef en incompetent zijn of dat het allemaal kwade opzet is
Ik spreek dit soort types wel eens, en heb idee dat ze sterk aan de medicijnen zijn in combinatie met een psychische afwijking. Daarnaast zitten ze compleet in hun eigen bubbel.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 08:48 schreef LXIV het volgende:
[..]
Soms vraag ik me af of onze bestuurders nu hopeloos naïef en incompetent zijn of dat het allemaal kwade opzet is
Dat is toch heel vaak zo met asielzoekers en statushouders, die worden om een of andere reden heel belangrijk gemaakt terwijl die mensen ook gewoon zelf verantwoordelijkheid hebben en keuzes kunnen maken. Maar onze overheden doen net alsof dit allemaal hulpelozen staan die niks kunnen zonder aan het handje te worden genomen.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 08:31 schreef Qarrad het volgende:
Waar ik het meest woest van wordt, is dat de vrouwelijke medebewoners van die steeds maar recidiverende gast niet beschermd zijn. Er is niks mogelijk om die man te beperken in zijn gedrag, hij mag niet op straat gezet worden en niemand heeft belangrijk genoeg gevonden dat de consequenties daarvan meer seksueel geweld waren.
Alsof hun veiligheid optioneel is en de rechten van die vent prio 1.
Walgelijk.
links heeft een zwak voor zielige mannen , hoe zieliger des te meer subsidie , dus des te beterquote:Op vrijdag 16 januari 2026 08:50 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dat is toch heel vaak zo met asielzoekers en statushouders, die worden om een of andere reden heel belangrijk gemaakt terwijl die mensen ook gewoon zelf verantwoordelijkheid hebben en keuzes kunnen maken. Maar onze overheden doen net alsof dit allemaal hulpelozen staan die niks kunnen zonder aan het handje te worden genomen.
Naïef en incompetent zeket, en ze voelen zich nogal verheven boven het plebs...quote:Op vrijdag 16 januari 2026 08:48 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik zou zeggen naïef,incompetent en ideologisch verblind.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 08:48 schreef LXIV het volgende:
[..]
Een kogel is wel opgewassen tegen dit stuk stront...quote:Op donderdag 15 januari 2026 16:36 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Over dezelfde Mohammad:
[..]
https://www.geenstijl.nl/5187844/stek-oost
"Meneer, wilt u nu eens stoppen met het aanranden van vrouwen?"
*Mo gaat door*
"Meneer, we kunnen u hulp bieden en..."
*Mo gaat door*
"Meneer, wij hebben een plan van aanpak opgesteld en..."
*Mo gaat door*
Er is natuurlijk geen kruid gewassen tegen iemand die helemaal nergens aan mee werkt, geen enkele vorm van respect voor anderen heeft en ook na veroordelingen en straf het hier alsnog fijner heeft dan in het thuisland. Wat een kansloos verhaal weer.
Mits het juiste kleurtje. Hulpbehoevende tokkies kunnen wat hen betreft in een hoekje verrotten.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 08:52 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
links heeft een zwak voor zielige mensen , hoe zieliger des te meer subsidie , dus des te beter
illegalen opvang is ook zo iets moois, bewust het tuig van de richel binnenhalen , tegen alle adviezen in
tegels optillen en onkriuid zaaien voor vergroening dat is ook zo iets
en dan businees class vliegen naar tokio
Dat gaat niet om vergroeing maar om er voor te zorgen dat regenwater makkelijker de grond in loopt en is helemaal niet zo een slecht idee op sommige plekken.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 08:52 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
links heeft een zwak voor zielige mensen , hoe zieliger des te meer subsidie , dus des te beter
illegalen opvang is ook zo iets moois, bewust het tuig van de richel binnenhalen , tegen alle adviezen in
tegels optillen en onkriuid zaaien voor vergroening dat is ook zo iets
en dan businees class vliegen naar tokio
ja en dan gooit men er patat en shoarma in en dan maken de ratten er een gezinnetje tussen het onkruidquote:Op vrijdag 16 januari 2026 09:06 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat gaat niet om vergroeing maar om er voor te zorgen dat regenwater makkelijker de grond in loopt en is helemaal niet zo een slecht idee op sommige plekken.
https://www.waterschaprivierenland.nl/waterbergingquote:Regenwater dat op een onverharde bodem valt, dringt voor een belangrijk deel in de bodem. Ter plaatse van verhard oppervlak zoals bebouwing en terreinverharding zal het regenwater nauwelijks in de bodem dringen: vrijwel al het water stroomt direct af naar het slotenstelsel.
Dit betekent dat het waterpeil bij een flinke regenbui snel kan stijgen.
Om te voorkomen dat wateroverlast ontstaat, is de aanleg van extra waterberging van belang.
Aanleg van waterberging in Sliedrecht
In feite is waterberging extra ruimte in sloten. Hiermee kan (regen)water uit de omgeving worden opgevangen. Technisch gezien is waterberging de ruimte tussen het zomerwaterpeil in de sloot en de bovenzijde van de oever. Het waterschap bepaalt aan de hand van normbuien hoeveel waterberging nodig is. Er zijn vuistregels vastgesteld voor de benodigde waterberging in ruimtelijke plannen.
quote:Hoe maak ik extra waterberging?
Extra waterberging kan worden aangelegd door:
Sloten met minimaal 50cm te verbreden
Realiseren van nieuwe sloten (in verbinding met het bestaande slotenstelsel)
Aanleg van bijvoorbeeld natuurvriendelijke oevers
Het dieper maken van sloten heeft dus geen effect op de beschikbare waterberging.
Het kan zelfs ongewenste effecten hebben, zoals het aantrekken van extra grondwater en kwel.
Waterberging wordt bij voorkeur gerealiseerd in een water met een B-status.
Voor de locatie geldt als voorkeursvolgorde:
Waterberging binnen het plangebied
Waterberging in de sloot die regenwater uit het plangebied afvoert
Waterberging binnen hetzelfde peilgebied
Belangrijk voor goed wetenschappelijk onderzoek is dat het reproduceerbaar is. Voor de zekerheid vaker uitvoeren dus.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 09:16 schreef raptorix het volgende:
Het meest bizarre is dat ze het ook gewoon een experiment noemen, weet je wat een goed experiment zou zijn?
Deze wethouders eens 48 uur in een donkere cel samen te laten opsluiten met die zelfde Mo.
En geen contact met andere statushouders of NL'se Noord-Afrikanen. Dan kan het misschien nog goedkomen. Maar is dat mogelijk? Nee.quote:Op zaterdag 6 augustus 2022 17:03 schreef nixxx het volgende:
Ik zou eerder zeggen een verhouding van één statushouder op tien Nederlandse jongeren, met nog een selectie zodat daar op zijn minst twee of drie potige jongens tussen zitten.
Omdat ze ideologisch verblind zijn.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 08:59 schreef LXIV het volgende:
Naïef en incompetent dus. Maar hoe is dat mogelijk na al die tijd en al die ‘incidenten ‘
Uiteraard, imo zouden na veroordelingen als deze elke kans op een verblijf in Nederland definitief verkeken moeten zijn. Maar dat is met een overheid die wat betreft zo'n beetje alles een kan niet/wil niet/mag niet-houding aanneemt een utopie helaas. Bovendien heb je daarnaast nog een een lokaal bestuur dat inderdaad...quote:Op donderdag 15 januari 2026 17:37 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Er is wel degelijk een kruid tegen gewassen. Ons slappe bestuur weigert dat alleen in te zetten. Deze man zou nadat hij van al zijn bezittingen is gestript linea recta op het vliegtuig naar het shithole waar hij vandaan komt gezet moeten worden.
.. heel vocaal is over de rechten en veiligheid van vrouwen, tenzij dat ideologisch niet zo lekker uitkomt. Dan houden ze het liever stil. Een deel van de aanrandingen in deze casus had in ieder geval al voorkomen kunnen worden door accuraat ingrijpen, maar liever ambtelijk wat aanrommelen met "plannen van aanpak" en geneuzel over contracten en het verleggen van de verantwoordelijkheid.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 08:31 schreef Qarrad het volgende:
Waar ik het meest woest van wordt, is dat de vrouwelijke medebewoners van die steeds maar recidiverende gast niet beschermd zijn. Er is niks mogelijk om die man te beperken in zijn gedrag, hij mag niet op straat gezet worden en niemand heeft belangrijk genoeg gevonden dat de consequenties daarvan meer seksueel geweld waren.
Alsof hun veiligheid optioneel is en de rechten van die vent prio 1.
Walgelijk.
Die Carolien de Heer wens ik iets heel ergs toe, met haar: "Plan om erger te voorkomen", we hebben het hier over een meervoudige verkrachting, zer had met haar macht naar de politie moeten stappen en zeggen: En nou pak je die gast godverdomme op en houd hem binnen.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 10:15 schreef Fietsenrek het volgende:
https://www.instagram.com(...)MTdqNmRzaDF5ZXZkMw==
Dader krijgt 3 jaar gevangenisstraf. Slachtoffer is de rest van haar leven getekend.
Hoop mensen zijn helaas naïef.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 10:28 schreef raptorix het volgende:
[..]
Die Carolien de Heer wens ik iets heel ergs toe, met haar: "Plan om erger te voorkomen", we hebben het hier over een meervoudige verkrachting, zer had met haar macht naar de politie moeten stappen en zeggen: En nou pak je die gast godverdomme op en houd hem binnen.
Komt vooral omdat onze bestuurders altijd naieve mensjes van buiten de stad zijnquote:Op vrijdag 16 januari 2026 10:34 schreef Twiitch het volgende:
Open inrichting Amsterdam strikes again.
Utrecht is net zoquote:Op vrijdag 16 januari 2026 10:34 schreef Twiitch het volgende:
Open inrichting Amsterdam strikes again.
Gelukkig in Amsterdam, daar kiest men ook democratisch voor dit soort problematiek.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 03:57 schreef Enchanter het volgende:
[..]
Dat ligt aan jou , maar ik ben de moeilijkste niet
[..]
Mannen. En jongeren.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 09:48 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Omdat ze ideologisch verblind zijn.
Aleksandr Solzenytsin beschrijft dat ook in zijn meesterwerk de Goelag Archipel. De ideologie is onfeilbaar, daar kan het dus niet aanliggen. Dan moet er dus wel bewuste sabotage zijn van [insert vijandige groep].
Dat omdat Sharon Femke als grote voorbeeld zietquote:Op vrijdag 16 januari 2026 10:46 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Utrecht is net zo
volslagen gestoorde linkse bende,
de drie dames van de grote steden
Niks heeft gevolgen in Amsterdam.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 10:55 schreef Richestorags het volgende:
En verder verbaast het weer helemaal niemand dat de beste bestuurder dit weer totaal niet onder controle heeft en alleen na herhaaldelijk aandringen "haar zorgen" gaat uiten en "een stevige dialoog" gaat voeren.
ze hebben beiden niets te zeggen in de groen links gemeenteraad met al die elitaire damesquote:Op vrijdag 16 januari 2026 11:02 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Dat omdat Sharon Femke als grote voorbeeld ziet
Je vergeet het kopje thee nog even voor het gemak.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 10:55 schreef Richestorags het volgende:
En verder verbaast het weer helemaal niemand dat de beste bestuurder dit weer totaal niet onder controle heeft en alleen na herhaaldelijk aandringen "haar zorgen" gaat uiten en "een stevige dialoog" gaat voeren.
Mannen,vooral blank en heteroseksueel zijn natuurlijk de grote vijand in dit soort kringen.quote:
Artikel van april 2024.quote:Meerderheid Amsterdamse raad blijft vierkant achter gemengde wooncomplexen staan, ook na incidenten
Wethouder Reinier van Dantzig blijft geloven in de gemengde woonblokken waar studenten met statushouders samenwonen, ondanks incidenten met drugsgebruik, vechtpartijen en vernielingen. ‘Alleen maar problemen duiden, zonder met een oplossing te komen, daar heeft niemand wat aan.’
https://www.parool.nl/ams(...)incidenten~bbdaaaba/
quote:Op vrijdag 16 januari 2026 11:22 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Artikel van april 2024.
De problemen waren toen al bekend maar de progressief linkse clubjes zijn willens en wetens doorgegaan met dit experiment en zijn daarmee ontzettend nalatig geweest.
quote:Het leverde de tegenstanders van de gemengde woonblokken harde kritiek op van linkse partijen, coalitiepartijen en Voltfractievoorzitter Juliet Broersen. Zij wees erop dat er ook veel goed gaat in de complexen. “Heeft dat u ook bereikt? Het gaat niet structureel mis,” zei Broersen.
Er worden wel eens vrouwen door recidivisten verkracht. Jammer dan, dat hoort bij een grote stad.quote:Van Dantzig zei met stijgende verbazing te hebben geluisterd naar het ‘feitenvrije, xenofobe betoog van JA21’: “In de stad zijn problemen, daar gaat weleens een baksteen door een ruit. Als er portieken zijn, dan slapen daar weleens daklozen. Maar waar ik me zo aan stoor in dit debat – en ik vind het niet goed als CDA en VVD daar aan meedoen – is dat het lijkt alsof het allemaal de schuld is van de statushouders. Wij proberen ze, nadat ze gevlucht zijn uit oorlog en geweld, zo menswaardig mogelijk te helpen.”
'Ik met mijn idealisme wilde graag helpen en die jongen van dienst zijn'quote:Op vrijdag 16 januari 2026 10:15 schreef Fietsenrek het volgende:
https://www.instagram.com(...)MTdqNmRzaDF5ZXZkMw==
Dader krijgt 3 jaar gevangenisstraf. Slachtoffer is de rest van haar leven getekend.
Tja, als mensen er zo in staan, dan zou ik niet rekenen op enige oplossing. Ooit. Die mensen hebben hun prioriteiten verkeerd.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 11:33 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Van Dantzig zei met stijgende verbazing te hebben geluisterd naar het ‘feitenvrije, xenofobe betoog van JA21
Dat komt mee met de cultuurverrijkende nieuwe bewoners he. Moeten we niet moeilijk over doen, is gewoon onderdeel van hun cultuur.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 11:33 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
[..]![]()
Ja er is een patroon van aanrandingen en criminaliteit en overlast, maar er gebeuren ook leuke dingen!
[..]
Er worden wel eens vrouwen door recidivisten verkracht. Jammer dan, dat hoort bij een grote stad.
en ze zijn zielige mannen, want ze zijn gevluchtquote:Op vrijdag 16 januari 2026 11:45 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
Dat komt mee met de cultuurverrijkende nieuwe bewoners he.
Moeten we niet moeilijk over doen, is gewoon onderdeel van hun cultuur.
Halsema weet zogenaamd van niets en schuift alles af op de wethouder:quote:Op vrijdag 16 januari 2026 10:55 schreef Richestorags het volgende:
quote:FVD vroeg donderdag burgemeester Femke Halsema naar de bevindingen van Zembla. „Gaat het huisvesten van statushouders voor op de veiligheid van onze studenten?”, vroeg fractievertegenwoordiger Jan Noordman. Halsema gaf aan dat de berichtgeving ook voor haar nieuw was. „Het is niet mijn portefeuille, u moet hiervoor bij de wethouder zijn”, antwoordde ze.
https://www.telegraaf.nl/(...)oppen/124106712.html
Het ergste is dat er veel meer types zoals zij zijn. Naïef. Maar inderdaad op de harde manier achter gekomen dat dat idealisme een droom is.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 11:37 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
'Ik met mijn idealisme wilde graag helpen en die jongen van dienst zijn'
Gelukkig ziet ze achteraf wel haar fout in. Helaas wel nadat ze een trauma opliep van die Syrische asielzoeker.
ik denk ook dat Halsema niet zo veel te vertellen heeft tegen die linkse kenausquote:Op vrijdag 16 januari 2026 11:48 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Halsema weet zogenaamd van niets en schuift alles af op de wethouder:
[..]
Jongeren wordt tegenwoordig vaak als eufemistische naam gebruikt als straattuig zich niet kan gedragen.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 11:18 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Mannen,vooral blank en heteroseksueel zijn natuurlijk de grote vijand in dit soort kringen.
Jongeren zijn vooral "kwetsbaar" in hun ogen, zeker geen vijand.
een stevige dialoog voeren daar is groen links heel goed inquote:Op vrijdag 16 januari 2026 10:55 schreef Richestorags het volgende:
Ik vind dit altijd zo naar gedacht. Zo iemand wilde zich actief inzetten voor een ander. Die ander bleek niet te helpen.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 11:49 schreef Fietsenrek het volgende:
[..]
Het ergste is dat er veel meer types zoals zij zijn. Naïef. Maar inderdaad op de harde manier achter gekomen dat dat idealisme een droom is.
Mooi. Die kunnen dan ook meteen terug naar hun eigen land. Gewoon de boel daar opbouwen. We zitten vol.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 14:53 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik vind dit altijd zo naar gedacht. Zo iemand wilde zich actief inzetten voor een ander. Die ander bleek niet te helpen.
Ik heb me zelf een paar decennia hard gemaakt voor goede integratie van nieuwkomers. Daar zaten een paar flink rotte appels tussen, maar het grootste deel deed hun best en is goed terecht gekomen, ondanks een soms enorme kloof naar onze omgangsvormen.
Als er eentje met zijn fikken aan mij had gezeten, dan is "moet je maar niet naïef zijn" geen gepaste reactie op mijn inspanningen.
realistische politiek is nodigquote:
dat gaat niet gebeuren helaas, maar wel na een goed gesprek oppakken , vastzetten en uitzetten naar een detentie land in een bevriend land in Afrika , met 1000 euro zakgeldquote:Op vrijdag 16 januari 2026 14:58 schreef Omnyakom220 het volgende:
[..]
Mooi. Die kunnen dan ook meteen terug naar hun eigen land. Gewoon de boel daar opbouwen. We zitten vol.
Ja,die zijn dus kwetsbaar in de ogen van GroenLinks.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 13:14 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Jongeren wordt tegenwoordig vaak als eufemistische naam gebruikt als straattuig zich niet kan gedragen.
We kunnen ook gewoon eens eerlijk zijn en zeggen dat we vol zitten. Qua huizing, infrastructuur en sociaal net zitten we gewoon bijna op de max.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 15:26 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
realistische politiek is nodig
woningbouw,
dondert niet in een weiland of ernaast , desnoods bouwen in een voedselbos
nee hoorquote:Op vrijdag 16 januari 2026 15:32 schreef Fietsenrek het volgende:
[..]
We kunnen ook gewoon eens eerlijk zijn en zeggen dat we vol zitten.
Qua huizing, infrastructuur en sociaal net zitten we gewoon bijna op de max.
Artikel uit 2022 in dat topic:quote:
Nou lekker gewerkt Rutger Groot Wassink en Zita Pels van GroenLinks. Dankzij jullie ideologische blindheid zijn er onnodige slachtoffers gemaakt.quote:Naar aanleiding van de incidenten zijn er dit voorjaar spreekuren gekomen en is samen met de gemeente een actieplan opgesteld met maatschappelijk partners. Ook hebben de ‘community builders’, bewoners die zich voor een kleine vergoeding inzetten als de oren en ogen van het complex, extra begeleiding gekregen. Met de maatregelen is volgens Groot Wassink en Pels de situatie ‘gestabiliseerd’.
In deze verhouding en zonder goede kaders en een heel beperkte toolkit aan maatregelen is dit volstrekt onverantwoord inderdaad.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 18:04 schreef AchJa het volgende:
Uit wat voor fucking ei moet je ook gekropen zijn om zoiets een goed experiment te vinden...
Met verbazing gekeken naar de Zembla uitzending. Ze hadden verwacht dat de studenten allemaal sociaal werkers en psychologen zouden worden, geen enkel onderzoek naar de statushouders ivm trauma's en zelfs de eerste negatieve berichten gewoon negeren.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 18:15 schreef Qarrad het volgende:
[..]
In deze verhouding en zonder goede kaders en een heel beperkte toolkit aan maatregelen is dit volstrekt onverantwoord inderdaad.
ja er liepen daar heel wat agressieve klerelijers rond , je zal je dochter daar hebben zittenquote:Op vrijdag 16 januari 2026 18:26 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Met verbazing gekeken naar de Zembla uitzending. Ze hadden verwacht dat de studenten allemaal sociaal werkers en psychologen zouden worden, geen enkel onderzoek naar de statushouders ivm trauma's en zelfs de eerste negatieve berichten gewoon negeren.
Nou, ik dacht ook even, ga er zelf een paar weken logeren, crisis.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 18:31 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ja er liepen daar heel wat agressieve klerelijers rond , je zal je dochter daar hebben zitten
ik denk dat er geen enkele van de Groen Links gemeenteraad daar een dochter binnen had
Ook D66 is hiervoor verantwoordelijk. Reinier van Dantzig was de wethouder die dit experiment bleef doordrammen ondanks alle problemen die bekend waren.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 18:31 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ja er liepen daar heel wat agressieve klerelijers rond , je zal je dochter daar hebben zitten
ik denk dat er geen enkele van de Groen Links gemeenteraad daar een dochter had wonen
quote:De uitzending Het woningexperiment was donderdag te zien op NPO 2 , wordt herhaald op maandag 19 januari om 17.00 uur op YouTube.
En is terug te kijken op NPO plus.
quote:Nausicaa Marbe: mislukt integratieproject laat zien hoe de overheid ontspoort
Iedereen kon het zien aankomen, behalve wereldvreemde bestuurders die integratiewaanideeën koesteren ten koste van de veiligheid van burgers: project Stek Oost is dramatisch mislukt.
Studenten en statushouders bij elkaar proppen in ondoordachte woonvormen, leverde verkrachtingen, aanrandingen, geweld en drugscriminaliteit op.
Met de studenten als slachtoffer.
Het Amsterdamse Stek Oost is een samenwerkingsproject van het stadsdeel Oost en woningcorporatie Stadgenoot dat, ondanks alles, tot 2028 mag blijven lopen.
Ten eerste werd alleen aan de studenten contractueel gevraagd zich in te zetten voor de woongemeenschap.
De statushouders moesten niks.
Toen het mis ging, doken ze weg en lieten ze de studenten in de steek.
Pas na tweede verkrachting nadenken over oplossingen
Zelfs na een eerste verkrachting mocht de dader er blijven wonen.
Pas na een tweede verkrachting en meer geweldsincidenten begonnen de bestuurders na te denken over oplossingen.
Die waren, je verwacht het niet, gericht op hulp aan de dader.
Zo herkenbaar in deze samenleving: het welzijn van de agressor gaat boven die van de slachtoffers. Meldingen, onderzoeken, rapporten mochten niet baten, aanbevelingen zijn in de wind geslagen.
Bij Zembla beweerde Mariëlle Foppen van de wooncorporatie met strak gezicht dat haar club altijd ’adequaat’ handelde.
Pas toen de veiligheid van de eigen medewerkers in gevaar kwam, wou Foppen het project stopzetten.
Maar het stadsdeel wou de illusie niet opgeven.
Altijd schroom geweest om van nieuwkomers aanpassing te eisen
Het tragische is dat zij vaak hun eigen grootste vijand zijn.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 11:49 schreef Fietsenrek het volgende:
[..]
Het ergste is dat er veel meer types zoals zij zijn. Naïef. Maar inderdaad op de harde manier achter gekomen dat dat idealisme een droom is.
quote:Op zaterdag 17 januari 2026 06:19 schreef michaelmoore het volgende:
Het zijn allemaal linkse vrouwen in dit verhaal ,
Zo van jeetje soof , ik heb nu een leuk idee joh, als we die Syriërs en Afghaanse mannen laten samenwonen met die studentes zou dat niet leuk zijn voor de integratie ?
Nu ken ik die Mariëlle van stadsgenoot goed en die ......![]()
![]()
https://oost-online.nl/st(...)wonen-bij-stek-oost/
[..]
[..]
Dit gaat niet veranderen zolang politici niet verantwoordelijk gehouden worden voor beleid uit het verleden. Wat mij betreft is het hele politieke spectrum schuldig aan dit soort misdaden. Het politiek spelletje houdt dit soort zaken in stand, dus iedereen die bewust meespeelt is (mede)dader. We weten allemaal dat er helemaal niets gaat veranderen.quote:Iedereen kon het zien aankomen, behalve wereldvreemde bestuurders die integratiewaanideeën koesteren ten koste van de veiligheid van burgers
Het zelfde ei als de gene die het verstandig vond om de kleppen van de ondergrondse vuilcontainers in ons stadsdeel te verkleinen omdat mensen dan minder vuilnis zouden weggooien, ik denk dat je wel kunt raden wat het echte resultaat was.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 18:04 schreef AchJa het volgende:
Uit wat voor fucking ei moet je ook gekropen zijn om zoiets een goed experiment te vinden...
Waarom kleven er geen ernstige persoonlijke gevolgen aan dat soort wanbeleid.quote:Op zaterdag 17 januari 2026 07:11 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het zelfde ei als de gene die het verstandig vond om de kleppen van de ondergrondse vuilcontainers in ons stadsdeel te verkleinen omdat mensen dan minder vuilnis zouden weggooien, ik denk dat je wel kunt raden wat het echte resultaat was.
Hier in Zwolle heeft zo'n ei besloten om het diftar-systeem in te voeren, jaren nadat dat spectaculair faalde elders. De stad versmeert waar je bijstaat maar hij tweet vrolijk dat dat niet waar is en dat het een succes is.quote:Op zaterdag 17 januari 2026 07:11 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het zelfde ei als de gene die het verstandig vond om de kleppen van de ondergrondse vuilcontainers in ons stadsdeel te verkleinen omdat mensen dan minder vuilnis zouden weggooien, ik denk dat je wel kunt raden wat het echte resultaat was.
Oja dat had ik bijna vergeten te vertellen, ze stoppen hier met grof vuil ophalen, nu is het zo dat je 1 ochtend per week je groter spul kunt aanbieden bij de containers, maar volgens de gemeente zorgt dit voor te veel zwerfvuil, je moet het straks zelf bij de millieustraat gaan aanbieden die 4 kilometer verderop ligt. Echter hier heeft 80% geen auto, laat staan een auto waar je iets groters in kunt vervoeren. Wat heeft men bedacht? Je kunt een bakfiets lenen! Dus al met al als ik een bankstel kwijt wil ben ik nu een halve dag in de weer om dat voor elkaar te krijgenquote:Op zaterdag 17 januari 2026 07:31 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Hier in Zwolle heeft zo'n ei besloten om het diftar-systeem in te voeren, jaren nadat dat spectaculair faalde elders. De stad versmeert waar je bijstaat maar hij tweet vrolijk dat dat niet waar is en dat het een succes is.
En hij blijft gewoon zitten met een loei van een salaris.
Als de bank er nog redelijk uitziet, gewoon op Marktplaats zetten, gratis af te halen. Scheelt je weer een ritje haha.quote:Op zaterdag 17 januari 2026 07:40 schreef raptorix het volgende:
[..]
Oja dat had ik bijna vergeten te vertellen, ze stoppen hier met grof vuil ophalen, nu is het zo dat je 1 ochtend per week je groter spul kunt aanbieden bij de containers, maar volgens de gemeente zorgt dit voor te veel zwerfvuil, je moet het straks zelf bij de millieustraat gaan aanbieden die 4 kilometer verderop ligt. Echter hier heeft 80% geen auto, laat staan een auto waar je iets groters in kunt vervoeren. Wat heeft men bedacht? Je kunt een bakfiets lenen! Dus al met al als ik een bankstel kwijt wil ben ik nu een halve dag in de weer om dat voor elkaar te krijgen![]()
Mocht het fout gaan dan zijn deze personen niet aansprakelijk of verantwoordelijk, dat maakt het allemaal erg gemakkelijk en vrijblijvend.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 11:22 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Artikel van april 2024.
De problemen waren toen al bekend maar de progressief linkse clubjes zijn willens en wetens doorgegaan met dit experiment en zijn daarmee ontzettend nalatig geweest.
Het is wel jammer dat het soms tot verkrachting moet komen wil iemand kunnen genezen.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 11:37 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
'Ik met mijn idealisme wilde graag helpen en die jongen van dienst zijn'
Gelukkig ziet ze achteraf wel haar fout in. Helaas wel nadat ze een trauma opliep van die Syrische asielzoeker.
Idealisme zonder tegenspraak zoals gebruikelijk in het Stalinisme.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 11:43 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Tja, als mensen er zo in staan, dan zou ik niet rekenen op enige oplossing. Ooit. Die mensen hebben hun prioriteiten verkeerd.
edit; Dezelfde mensen zijn dus ook keihard tegen etnische registratie. Ja, dan krijg je geen "feiten". Dus; wat wil je nou?
In deze buurt werkt dat niet echt, ultieme juppenbuurt waar ze dingen echt alleen laten bezorgen.quote:Op zaterdag 17 januari 2026 09:15 schreef Fietsenrek het volgende:
[..]
Als de bank er nog redelijk uitziet, gewoon op Marktplaats zetten, gratis af te halen. Scheelt je weer een ritje haha.
Zorgt dat dan niet voor nog meer straatvuil? Niet alles is makkelijk te vervoeren met een bakfiets en dat kost inderdaad bijzonder veel tijd.quote:Op zaterdag 17 januari 2026 07:40 schreef raptorix het volgende:
[..]
Oja dat had ik bijna vergeten te vertellen, ze stoppen hier met grof vuil ophalen, nu is het zo dat je 1 ochtend per week je groter spul kunt aanbieden bij de containers, maar volgens de gemeente zorgt dit voor te veel zwerfvuil, je moet het straks zelf bij de millieustraat gaan aanbieden die 4 kilometer verderop ligt. Echter hier heeft 80% geen auto, laat staan een auto waar je iets groters in kunt vervoeren. Wat heeft men bedacht? Je kunt een bakfiets lenen! Dus al met al als ik een bankstel kwijt wil ben ik nu een halve dag in de weer om dat voor elkaar te krijgen![]()
Dat valt wel mee, het is soms een beetje rommelig maar het is niet zo dat het allemaal wegwaait, en al helemaal als je het vergelijkt met al het vieze vuil rond de opengebroken vuilnisbakken hier. Daarnaast doen de mensen van stadsreiniging ook best goed hun werk, mag ook wel want we betalen er behoorlijk veel voor.quote:Op zaterdag 17 januari 2026 10:00 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Zorgt dat dan niet voor nog meer straatvuil? Niet alles is makkelijk te vervoeren met een bakfiets en dat kost inderdaad bijzonder veel tijd.
Ze willen fouten niet toegeven , wat ze in een van de talloze naïeve buien bedacht hebben dat moet een succes zijnquote:Op zaterdag 17 januari 2026 07:09 schreef Since2003 het volgende:
[..]
[..]
Dit gaat niet veranderen zolang politici niet verantwoordelijk gehouden worden voor beleid uit het verleden. Wat mij betreft is het hele politieke spectrum schuldig aan dit soort misdaden. Het politiek spelletje houdt dit soort zaken in stand, dus iedereen die bewust meespeelt is (mede)dader. We weten allemaal dat er helemaal niets gaat veranderen.
busje huren of lenenquote:Op zaterdag 17 januari 2026 07:40 schreef raptorix het volgende:
[..]
Geen rijbewijs, maar goed zou ook niet nodig moeten zijn. Lees nu wel dat plan is gewijzigt en dat ze een hoop losse kleine inzamelpunten gaan maken (paar duizend), had dat zelf ook al bedacht, dat je gewoon 2 grote containers neer kwakt en dat die men dan leegt als ze vol zijn.quote:
Dus dan ga je maar verkrachten, vernielen en dealen?quote:Op zaterdag 17 januari 2026 11:34 schreef Qarrad het volgende:
"Ja achteraf hadden we graag gezien dat die statushouders ook geselecteerd waren en op de hoogte waren dat ze zelf ook geacht werden actief deel te nemen. Niet iedereen zit daar natuurlijk op te wachten."
"Ja, ons werd uitgelegd wat de bedoeling was en daarna werden we in het diepe gegooid. Succes ermee!"
Sorry, maar dan zet je dat hele project op met allemaal poeha en glossy folders en dan het inhoudelijke deel: krekels. Gewoon mensen dumpen en het beste ervan hopen en dan niet kunnen ingrijpen als het nergens op lijkt.
Er is wel meer mis gegaan dan dit project. Feit 1 is dat mensen die hier niks te zoeken hebben permanente paspoorten als warme broodjes over de toonbank krijgen. De rest is een afgeleide daarvan.quote:Op zaterdag 17 januari 2026 11:36 schreef Omnyakom220 het volgende:
[..]
Dus dan ga je maar verkrachten, vernielen en dealen?
Toekomstige uitkeringstrekker uit een moslimland of diep afrikaanse shithole waarvan jij en anderen te lasten voor mogen dragen.quote:
Yep. Maar GL/PvdA is het "degelijke" en "morele geluid" tegenover die "gure PVV".quote:Op zaterdag 17 januari 2026 11:48 schreef Cruzinats het volgende:
Dit is het resultaat als je linkse ideologie in de praktijk brengt.
Nee, ze zeggen meerdere keren dat ze geen idee hadden wie er geplaatst werden en de statushouders zelf wisten dus ook niet wat de bedoeling was.quote:Op zaterdag 17 januari 2026 11:54 schreef Homey het volgende:
Dit is criminele nalatigheid en verdient strafrechtelijke vervolging.
Bewust sex offenders binnenhalen en goedpraten.
Ik vind het voer voor psychologen dat het in een topic over seksueel geweld tegen vrouwen en algemene onveiligheid voor bewoners vooral moet gaan over hoe die studentes "links en naïef" zijn geweest maar "genezen" zijn door verkrachting daarvan.quote:Bizar experiment.
Ook voer voor psychologen: hoezeer die studentes, en ook waarschijnlijk hun ouders, gehersenspoeld zijn door dat idee van culturele verrijking en verheerlijking van de statushouder. Oriëntalisme ten top. De yin is zelfhaat.
steeds kleinere hokjes voor het plebs met binnenstedelijk bouwen en zelf in een nieuwbouw project met een vrijstaand huis op een royale kavel aanschuiven met ook andere sociale beleidsmakersquote:
Enige wat deze moslims en afrikanen moesten doen is er fucking wonen, meer niet. Maar doordat we teringtroep met een inteelt iq van 60 blijven binnenhalen kon je ervanuit gaan dat het zo zou lopen.quote:Op zaterdag 17 januari 2026 11:57 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Nee, ze zeggen meerdere keren dat ze geen idee hadden wie er geplaatst werden en de statushouders zelf wisten dus ook niet wat de bedoeling was.
[..]
Ik vind het voer voor psychologen dat het in een topic over seksueel geweld tegen vrouwen en algemene onveiligheid voor bewoners vooral moet gaan over hoe die studentes "links en naïef" zijn geweest maar "genezen" zijn door verkrachting daarvan.
Meeste studenten komen niet uit een sociaal milieu waar ze de geneugten van de multiculti samenleving meekrijgen hoor.quote:Op zaterdag 17 januari 2026 11:57 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Nee, ze zeggen meerdere keren dat ze geen idee hadden wie er geplaatst werden en de statushouders zelf wisten dus ook niet wat de bedoeling was.
[..]
Ik vind het voer voor psychologen dat het in een topic over seksueel geweld tegen vrouwen en algemene onveiligheid voor bewoners vooral moet gaan over hoe die studentes "links en naïef" zijn geweest maar "genezen" zijn door verkrachting daarvan.
Moslims willen de leiding over alle landen, dus die doen niet slechts wonen.quote:Op zaterdag 17 januari 2026 12:04 schreef Omnyakom220 het volgende:
[..]
Enige wat deze moslims en afrikanen moesten doen is er fucking wonen, meer niet. Maar doordat we teringtroep met een inteelt iq van 60 blijven binnenhalen kon je ervanuit gaan dat het zo zou lopen.
“Geen idee” is hier gelijk aan zeer grote kans dat je sex offenders binnenhaalt.quote:Op zaterdag 17 januari 2026 11:57 schreef Qarrad het volgende:
[..]
[..]
https://edition.cnn.com/2015/01/07/us/lebanon-porn-star-uproarquote:Op zaterdag 17 januari 2026 12:25 schreef Homey het volgende:
De sex drive is een hele sterke drive. Een hele primaire drive.
Arabische mannen komen hier heel opgewonden west-Europa binnen. Eindelijk lekkere sex met blanke vrouwen!
Realiteit: meeste vrouwen, alhoewel gehersenspoeld dat deze Arabische mannen zielig zijn en slachtoffer zijn, zijn daar niet voor in.
Gevolg; veel sexueel geweld en intimidatie van blanke vrouwen.
Moslima’s hebben nergens last van: die dragen keurig een hoofddoek zoals het hoort. Moslima’s met een hoofddoek zie je ook nooit in porno films.
Is gewoon een categorie op die sites!quote:Op zaterdag 17 januari 2026 12:25 schreef Homey het volgende:
Arabische mannen komen hier heel opgewonden west-Europa binnen. Eindelijk lekkere sex met blanke vrouwen!
Realiteit: meeste vrouwen, alhoewel gehersenspoeld dat deze Arabische mannen zielig zijn en slachtoffer zijn, zijn daar niet voor in.
Moslima’s hebben nergens last van: die dragen keurig een hoofddoek zoals het hoort. Moslima’s met een hoofddoek zie je ook nooit in porno films.
Prachtige dromenquote:Op vrijdag 16 januari 2026 08:49 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
groen links , die hebben altijd prachtige dromen, net of ze continu aan de drugs zitten
naïeve vrouwen fantasietjes
voedselbos fantasietjes
en tegenstrijdige berichten die willen ze niet lezen, niet reageren , want verstoor hun ideaal denkbeeld niet svp
Cool!quote:Op zaterdag 17 januari 2026 12:55 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Is gewoon een categorie op die sites!
juistquote:Op zaterdag 17 januari 2026 12:58 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
Prachtige dromen
Zolang die test-objecten niet in hunnie buurt komen of in aanraking komen met hunnie kinderen .
Hier hoor je het minder. Binnenshuis krijgen die vrouwen het flink voor de kiezen. Buitenshuis wordt er inderdaad gekozen voor meisjes en vrouwen zonder hoofddoek.quote:Op zaterdag 17 januari 2026 13:00 schreef Homey het volgende:
[..]
Cool!
Tegelijkertijd zien we amper verkrachtingen en aanrandingen van moslima’s. Als dat al zou gebeuren zou dat voorpagina nieuws zijn.
Ze leek me een bekeerling uit overtuiging. Maar ik ken haar niet.quote:De Nederlandse dame die je in beeld ziet in die rapportage van dat gemengd wonen experiment, draagt een hoofddoek. Is ze echt bekeerd, of draagt ze die uit zelfbescherming? Wetende dat die Arabische statushouders haar wel met rust laten?
Zijn meestal gewoon latina's die met een hoofddoek ook wel wat op Perzische vrouwen lijken.quote:Op zaterdag 17 januari 2026 12:55 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Is gewoon een categorie op die sites!
Dat compenseren de mannelijke moslims ruimschootsquote:Op zaterdag 17 januari 2026 13:00 schreef Homey het volgende:
Tegelijkertijd zien we amper verkrachtingen en aanrandingen van moslima’s
Dont dare us.quote:Op zaterdag 17 januari 2026 12:25 schreef Homey het volgende:
Het Islamitische dogma is dat ze boven de ongelovigen staan.quote:Op zaterdag 17 januari 2026 12:18 schreef torentje het volgende:
[..]
Moslims willen de leiding over alle landen, dus die doen niet slechts wonen.
Wel waar thoughquote:Op zaterdag 17 januari 2026 15:38 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Intussen in het Russische gesubsidieerde anti EU nieuws
Terwijl de Russen nou juist nog meer van die derde wereldfiguren de Poolse grens over probeert te krijgen om de EU met diversiteit te versterken. Hypocriet.quote:Op zaterdag 17 januari 2026 15:38 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Intussen in het Russische gesubsidieerde anti EU nieuws
Wat een raar verhaal. Ik zie regelmatig woningen aangeboden waarvoor je een motivatiebrief moet schrijven, en daar zijn al 400 reacties op. Dus dan is de kans dat je die woning krijgt nog niet eens 1%. Of beter gezegd: de kans dat je de woning toch niet krijgt is meer dan 99%.quote:Op zaterdag 6 augustus 2022 16:37 schreef Enchanter het volgende:
BRON
[..]![]()
![]()
Het zal wel een mannenprobleem zijn.quote:Op zaterdag 6 augustus 2022 17:45 schreef superniger het volgende:
Heeft Femke Halalsema al een reactie gegeven?
Tja. Als "succesvol gemengd wonen" niet succesvol zou zijn als conclusie, dan heeft dat natuurlijk ook consequenties op grotere schaal.quote:
Ik ben er voor om alle statushouders in sraten en wijken te stoppen van mensen die zelf voor deze massa asiel immigratie hebben gestemd. Want dit wrkt goed zo te zien 👍quote:Op zaterdag 6 augustus 2022 16:37 schreef Enchanter het volgende:
BRON
[..]![]()
![]()
ze moeten die 20.000 statushouders in containers in een weiland doen , land bij land en leeftijd bij leeftijdquote:Op zondag 18 januari 2026 13:34 schreef InzolVC het volgende:
[..]
Ik ben er voor om alle statushouders in sraten en wijken te stoppen van mensen die zelf voor deze massa asiel immigratie hebben gestemd. Want dit wrkt goed zo te zien 👍
Dat komt omdat andere landen wat verstrengen of een uitzonderingspositie bedongen hebben bij de EU.quote:Op zondag 18 januari 2026 19:43 schreef Homey het volgende:
Hier zou eigenlijk strafrechtelijke vervolging moeten plaatsvinden. Wegens criminele nalatigheid. Mensensmokkelaars? Sex netwerken? In het extreem-linkse Amsterdam is alles mogelijk.
Merk op dat onze NOS en kranten hier weinig aandacht aan geven, terwijl de ernst enorm is en jaren heeft geduurd.
Intussen:
https://x.com/Symphony_res/status/2012933862418972992
Let op dit aantal is meer dan Denemarken in een heel jaar te verwerken krijgt.
Over 2 maanden mogen de Amsterdammers weer naar de stembus.quote:Op zondag 18 januari 2026 19:56 schreef LXIV het volgende:
Dit is blijkbaar wat Nederland wil, gezien de stembusuitslag.
Dat gewijs naar de EU is een fopargument.quote:Op zondag 18 januari 2026 19:56 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat komt omdat andere landen wat verstrengen of een uitzonderingspositie bedongen hebben bij de EU.
Dit is blijkbaar wat Nederland wil, gezien de stembusuitslag.
We zitten straks in Groenland tegen de Amerikanen, aan het Oostfront tegen de Russen. In beide gevallen wil Nederland natuurlijk haantje-de-voorste zijn met geld en troepen. En dan vanuit het Zuiden een massale migratie die onze dorpen en steden gestaag overneemt.
En wie hebben wij gekozen om Nederland door deze roerige tijden heen te loodsen? Rob Jetten.
De Nederlandse bestuurders willen gewoon deugen voor het internationale voetlicht. Wat er met NL gebeurd intereseert ze nauwelijksquote:Op zondag 18 januari 2026 20:25 schreef Homey het volgende:
[..]
Dat gewijs naar de EU is een fopargument.
Als je kijkt naar het pensioenstelsel wijken wij ook behoorlijk af van de EU reglementen. Dan is afwijking opeens geen issue?
Ergo, als land kan je prima zelf je grenzen controleren. Hongarije en Polen doen dat ook, zonder serieuze backlash.
Nederland is trouwens de grootste netto betaler aan de EU en de grootste sponsor aan hulp aan Oekraïne. Me dunkt dat je dan behoorlijk wat leverage hebt om je asiel om te gooien. Stel de EU doet wel moeilijk, trek je gewoon gelden in.
Een beetje als Trump denken en doen kan echt geen kwaad. Powerplay, de boel een keer op de kop zetten. Omdenken. Etcetera.
Klopt, ik noem dat anti-nationalisme. Juist niet de belangen van Nederland voorop zetten, maar altijd de belangen van de ander, met name de EU. De reden is vaak persoonlijk, solliciteren naar een topfunctie binnen de EU. Kijk naar Rutte, een Hoekstra.quote:Op zondag 18 januari 2026 20:40 schreef LXIV het volgende:
[..]
De Nederlandse bestuurders willen gewoon deugen voor het internationale voetlicht. Wat er met NL gebeurd intereseert ze nauwelijks
Exactquote:Op zondag 18 januari 2026 21:48 schreef Homey het volgende:
[..]
Klopt, ik noem dat anti-nationalisme. Juist niet de belangen van Nederland voorop zetten, maar altijd de belangen van de ander, met name de EU. De reden is vaak persoonlijk, solliciteren naar een topfunctie binnen de EU. Kijk naar Rutte, een Hoekstra.
En die mensen die er uit naïviteit intrappen, vrouwen die zijn verkracht enz. Allemaal om te deugen voor het Europese Hof.quote:Op zondag 18 januari 2026 20:40 schreef LXIV het volgende:
[..]
De Nederlandse bestuurders willen gewoon deugen voor het internationale voetlicht. Wat er met NL gebeurd intereseert ze nauwelijks
Alles gaat toch nog steeds naar wens van de groot-woners en/of gebruikers? De kleinbehuisden hebben toch nog steeds geen macht want dan zou het wel anders geregeld zijn.quote:Op zondag 18 januari 2026 21:48 schreef Homey het volgende:
[..]
Klopt, ik noem dat anti-nationalisme. Juist niet de belangen van Nederland voorop zetten, maar altijd de belangen van de ander, met name de EU. De reden is vaak persoonlijk, solliciteren naar een topfunctie binnen de EU. Kijk naar Rutte, een Hoekstra.
En kan ook gewoon: https://nos.nl/nieuwsuur/(...)enaar-toch-vervolgenquote:Op zondag 18 januari 2026 19:43 schreef Homey het volgende:
Hier zou eigenlijk strafrechtelijke vervolging moeten plaatsvinden. Wegens criminele nalatigheid. Mensensmokkelaars? Sex netwerken? In het extreem-linkse Amsterdam is alles mogelijk.
Merk op dat onze NOS en kranten hier weinig aandacht aan geven, terwijl de ernst enorm is en jaren heeft geduurd.
Intussen:
https://x.com/Symphony_res/status/2012933862418972992
Let op dit aantal is meer dan Denemarken in een heel jaar te verwerken krijgt.
Groot Wassink is ook degene die het rapport over homogeweld heeft genegeerd. Die man mag blij zijn dat we niet in 1600 leven.quote:
Ja er werd al gevraagd of ze tegen een stootje kunnen. Een eufemisme voor aanranding en verkrachting.quote:Op maandag 19 januari 2026 09:54 schreef Homey het volgende:
Er is duidelijk genoeg aanleiding en bewijsmateriaal voor het OM om een onderzoek in te stellen.
Wat een beerput daar in Amsterdam. Op een of andere manier zijn ze onschendbaar, of voelen ze zich zo.
Maar bedenk ook dat veel studentes en hun ouders die aan dat gemengd wonen meedoen ook zelf gehersenspoeld zijn met die extreem-linkse theorieën over statushouders en zelfhaat. Anders gezegd, de typische GL stemmers. En natuurlijk de kans om op jezelf te wonen.
Er is bewust een bizar experiment opgevoerd. Naïeve en onwetende studentes voeren aan sex offenders. Lijkt wel een soort sadistisch ritueel.quote:Op maandag 19 januari 2026 10:11 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Ja er werd al gevraagd of ze tegen een stootje kunnen. Een eufemisme voor aanranding en verkrachting.
[ x ]
Dit is wel een probleem inderdaad. Ze houden allen elkaar uit de wind. In andere steden had dit nooit ongestraft zo lang door kunnen gaan. In Amsterdam daarentegen gaan ze zelfs nu nog door met dit experiment, terwijl iedereen de gevolgen al weet.quote:Op maandag 19 januari 2026 11:36 schreef Homey het volgende:
Alleen: dat extreem-linkse pluche in Amsterdam is onschendbaar. Voelen zich onschendbaar. Wie doet ze wat?
Er is geen tegenmacht in Amsterdam, dus die kliek waant zich almachtig. Het subsidieert en helpt elkaar ook, dus als je snitcht lig je eruit.quote:Op maandag 19 januari 2026 13:30 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Dit is wel een probleem inderdaad. Ze houden allen elkaar uit de wind. In andere steden had dit nooit ongestraft zo lang door kunnen gaan. In Amsterdam daarentegen gaan ze zelfs nu nog door met dit experiment, terwijl iedereen de gevolgen al weet.
Groen Links heeft de macht in Amsterdam en die vieren feest met miljarden bedenken leuke linkse groene islam plannetjes en het aanbieden van jonge weerloze studentes aan de mannelijke islam statushouders is wel en vreeslijk geestelijke afwijking va de damesquote:Op maandag 19 januari 2026 15:25 schreef Homey het volgende:
[..]
Er is geen tegenmacht in Amsterdam, dus die kliek waant zich almachtig. Het subsidieert en helpt elkaar ook, dus als je snitcht lig je eruit.
Feitelijk is er een groot crimineel netwerk genaamd de asielmaffia aan de macht.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 08:16 schreef VEM2012 het volgende:
Gisteren eindelijk de tijd gehad om Zembla te kijken.
Ontluisterend. Dit komt dan van bestuurders (lees: de kwaadaardige extremisten van GL/PvdA) die na de moord op Lisa snel de nacht terugeisen en het een mannenprobleem noemen. Alles om maar te voorkomen dat benoemd werd dat het niet zomaar een man was.
Kennelijk is de veiligheid van jonge vrouwen iets wat in Amsterdam volstrekt ondergeschikt is aan idealisme.
Overigens: bij dit soort experimenten zie je dat de problematiek geconcentreerd is en daarmee de pers haalt. Maar de problematiek bestaat overal in Nederland, want er zijn vele statushouders met zware mentale problematiek die gewoon in woonwijken gedumpt worden. Niet allemaal gevaarlijk, maar als je een statushouder als buur krijgt die midden in de nacht krijst terwijl je wil slapen ben je ook in de aap gelogeerd.
Het probleem is veel te groot aan het worden en er komt maar geen asielstop (terwijl opvang in eigen regio al decennia geleden opgetuigd had kunnen worden), net als dat stek oost gewoon voorlopig open blijft.
Vind dit victim blaming, makkelijk praten nu je alle achtergrond weet, maar als jonge student ben je nu eenmaal goed van vertrouwen.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 07:29 schreef incel het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
Man man man man man man man.
Dit zijn echt van die nieuwsberichten waarvan je denkt: Hoe dom kunnen mensen zijn? Oja linkse Amsterdamse studentes die wel even een 'buddy' asielzoeker in huis nemen of als buurman nemen en dan verrast doen dat ze zich ook zo gedragen.![]()
Ook 1 zo'n vrouw: "Ik ga even bij een asielzoeker thuis in zijn studio (kleine kamer waar de bank waarschijnlijk 1 meter naast het bed staat) wijn drinken en een film kijken omdat hij dit al heel lang agressief aan het aandringen is... Zegt ze ik had het later aan m'n vriend verteld. Dus je hebt een vriend en gaat bij een andere man thuis naast z'n bed een film kijken op de bank en wijn drinken?![]()
![]()
Niet alleen bij asielzoekers, maar bij verwarde mensen die in woonwijken terecht komen omdat er geen plek elders voor ze is dat ook zo, of gewoon bij ras-aso's die terrortechno draaien in het holst van de nacht. Er is zo'n anderhalf jaar aan dossier nodig om iemand eruit te kunnen zetten. En dan komt er gewoon een volgend potentieel probleemgeval in.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 08:16 schreef VEM2012 het volgende:
Gisteren eindelijk de tijd gehad om Zembla te kijken.
Ontluisterend. Dit komt dan van bestuurders (lees: de kwaadaardige extremisten van GL/PvdA) die na de moord op Lisa snel de nacht terugeisen en het een mannenprobleem noemen. Alles om maar te voorkomen dat benoemd werd dat het niet zomaar een man was.
Kennelijk is de veiligheid van jonge vrouwen iets wat in Amsterdam volstrekt ondergeschikt is aan idealisme.
Overigens: bij dit soort experimenten zie je dat de problematiek geconcentreerd is en daarmee de pers haalt. Maar de problematiek bestaat overal in Nederland, want er zijn vele statushouders met zware mentale problematiek die gewoon in woonwijken gedumpt worden. Niet allemaal gevaarlijk, maar als je een statushouder als buur krijgt die midden in de nacht krijst terwijl je wil slapen ben je ook in de aap gelogeerd.
Het probleem is veel te groot aan het worden en er komt maar geen asielstop (terwijl opvang in eigen regio al decennia geleden opgetuigd had kunnen worden), net als dat stek oost gewoon voorlopig open blijft.
Komt wel redelijk overeen met wat Zembla laat zien. Verkrachtingen, steekpartijen en intimidatie van bewoners, maar pas toen een de eigen medewerkers van de woningcorporatie bedreigd werden wilden ze ermee stoppen.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 10:17 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Niet alleen bij asielzoekers, maar bij verwarde mensen die in woonwijken terecht komen omdat er geen plek elders voor ze is dat ook zo, of gewoon bij ras-aso's die terrortechno draaien in het holst van de nacht. Er is zo'n anderhalf jaar aan dossier nodig om iemand eruit te kunnen zetten. En dan komt er gewoon een volgend potentieel probleemgeval in.
Wij hadden hierachter zo'n woning. 15 jaar lang gezeik, lawaai, drugs en gênante taferelen met dronken seks in de tuin. Dossier opbouwen met de buren, en dan na 1,5-2 jaar kwam de volgende kwetsbare persoon erin en begon het circus opnieuw. Het interesseerde de gemeente en de woningbouwvereniging geen ene fuck dat we daar met zo'n twintig huishoudens structureel last van hadden.
Weet je wanneer er wel ingegrepen werd? Toen zo'n verwardiër de woning in de fik stak. Toen had de woningbouw ineens zelf een probleem, want schade aan hun eigendom. Ineens was het afgelopen en werd de woning verkocht.
Typisch. Zodra de persoonlijke belangen van bestuurders of van bedrijven direct geraakt worden, dan pas komen ze in actie.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 10:17 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Niet alleen bij asielzoekers, maar bij verwarde mensen die in woonwijken terecht komen omdat er geen plek elders voor ze is dat ook zo, of gewoon bij ras-aso's die terrortechno draaien in het holst van de nacht. Er is zo'n anderhalf jaar aan dossier nodig om iemand eruit te kunnen zetten. En dan komt er gewoon een volgend potentieel probleemgeval in.
Wij hadden hierachter zo'n woning. 15 jaar lang gezeik, lawaai, drugs en gênante taferelen met dronken seks in de tuin. Dossier opbouwen met de buren, en dan na 1,5-2 jaar kwam de volgende kwetsbare persoon erin en begon het circus opnieuw. Het interesseerde de gemeente en de woningbouwvereniging geen ene fuck dat we daar met zo'n twintig huishoudens structureel last van hadden.
Weet je wanneer er wel ingegrepen werd? Toen zo'n verwardiër de woning in de fik stak. Toen had de woningbouw ineens zelf een probleem, want schade aan hun eigendom. Ineens was het afgelopen en werd de woning verkocht.
De veiligheid van vrouwen (en homo's etc) is iets waar ze alleen bij gelegenheid voor opkomen zolang het ideologisch niet ongemakkelijk wordt, of het in ieder geval zo kunnen spinnen dat ze het breder kunnen trekken (een ongewenste vreemdeling die een vrouw doodt wordt dan een "mannenprobleem", en een groep straatratten die homo's mishandelen worden zo bestempeld tot het bewust vage "conservatieve jongeren"). Als dat lastig wordt, zoals in deze casus, zou men alles het liefst doodzwijgen.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 10:31 schreef Homey het volgende:
[..]
Typisch. Zodra de persoonlijke belangen van bestuurders of van bedrijven direct geraakt worden, dan pas komen ze in actie.
In geval van stek oost: het zijn niet de bestuurders van de gemeente Amsterdam die last hebben van die statushouders, dus interesseert het ze geen reet. Cynisch? Ja, maar zo werkt het wel.
Het blijkt nog steeds moeilijk om te erkennen dat bepaalde groepen gewoon bovengemiddeld vaak voor problemen zorgen.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 10:37 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
De veiligheid van vrouwen (en homo's etc) is iets waar ze alleen bij gelegenheid voor opkomen zolang het ideologisch niet ongemakkelijk wordt, of het in ieder geval zo kunnen spinnen dat ze het breder kunnen trekken (een ongewenste vreemdeling die een vrouw doodt wordt dan een "mannenprobleem", en een groep straatratten die homo's mishandelen worden zo bestempeld tot het bewust vage "conservatieve jongeren"). Als dat lastig wordt, zoals in deze casus, zou men alles het liefst doodzwijgen.
Yep, het maakt maar weer eens pijnlijk duidelijk dat al die rechten van vrouwen (en minderheden zoals de regenbooggemeenschap) eigenlijk privileges zijn die bestaan bij de gratie van de prioriteiten van de machthebbers. Dus als die het belangrijker vinden om niet te stigmatiseren en om te de-escaleren dan om te handhaven en anderszins in te grijpen, dan krijg je dit.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 10:37 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
De veiligheid van vrouwen (en homo's etc) is iets waar ze alleen bij gelegenheid voor opkomen zolang het ideologisch niet ongemakkelijk wordt, of het in ieder geval zo kunnen spinnen dat ze het breder kunnen trekken (een ongewenste vreemdeling die een vrouw doodt wordt dan een "mannenprobleem", en een groep straatratten die homo's mishandelen worden zo bestempeld tot het bewust vage "conservatieve jongeren"). Als dat lastig wordt, zoals in deze casus, zou men alles het liefst doodzwijgen.
Zeker.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 10:37 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Gemeenten worden asielzoekers opgedrongen en de staat is verplicht om daar ook voor te betalen. Natuurlijk zijn er altijd mensen die er dan met voordeeltjes vandoor gaan zoals in elke crisis (mondkapjes...), maar het beeld dat gemeenten uit winstbejag asielzoekers binnenhalen is denk ik niet juist.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 11:24 schreef Homey het volgende:
[..]
Zeker.
Maar het financiële gedeelte speelt ook een rol. Gemeentes worden financieel flink beloond als ze akkoord gaan met het binnenhalen van asielzoekers. Anders gezegd, het zijn gemeenteambtenaren die beloond worden. Geld, kans op een promotie in het baantjescarroussel, etcetera.
Die geldstromen zitten hem meer in de advocatuur en inderdaad de huisvesting. De eigenaar van Oranjestad eet er ook prima van. Dat soort ondernemers en vastgoedgoochelaars kunnen overal garen van spinnen. En tja, als er vraag is, dan komt er aanbod, duur aanbod.quote:Je zou verwachten van een Follow the Money om eens in die miljardenzwendel van de asielindustrie te duiken. Maar helaas. Ze zijn toch kritisch op het grootkapitaal? Kijk eens hoe bizar de familie van der Valk zich verrijkt met deals met het COA. Allemaal gemeenschapsgeld dat direct belandt in de zakken van quote 500 mensen.
Het klopt natuurlijk dat het ook zo is wanneer het een Nederlander betreft met mentale problemen. Alleen zijn Nederlanders met mentale problemen onze problemen.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 10:17 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Mensen met een andere achtergrond zijn ook ons probleem, alleen al omdat we een beschaafd land zijn. Zolang ze onder onze verantwoordelijkheid vallen moeten we die ook nemen.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 11:32 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het klopt natuurlijk dat het ook zo is wanneer het een Nederlander betreft met mentale problemen. Alleen zijn Nederlanders met mentale problemen onze problemen.
Daar hebben we het al lastig zat mee.
En een oplossing daarvoor is naar draagkracht (van de woningmarkt, van de (geestelijke) zorg, van de politie, van het onderwijs) op te vangen. Die draagkracht is echter al heel lang heel ver overschreden.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 11:35 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Mensen met een andere achtergrond zijn ook ons probleem, alleen al omdat we een beschaafd land zijn. Zolang ze onder onze verantwoordelijkheid vallen moeten we die ook nemen.
En dat gebeurt in het geval van mentale klachten dus onvoldoende. Die Eritrese jongen uit deze docu die dood eindigde, die had ten eerste al nooit zo losgelaten moeten worden, en al helemaal niet bij een stel groene studenten. Helaas weet ik uit ervaring dat een hoop asielzoekers zo in de shit blijven.
Dan zit daar het hele verhaal van grootschalige criminaliteit/mensensmokkel voor, plus het onvermogen om een haalbaar asielsysteem op te tuigen, maar onderaan de streep is het onmenselijk voor zo iemand maar ook zijn omgeving om iemand zo te laten stikken.
Soms is eigen rechter spelen de enige optie.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 10:17 schreef Qarrad het volgende:
[..]
In Amerika deden ze eens een briljante actie. Stopten vervelende overlastgevende illegalen in een touringcar en reden naar de dure linkse wijken om ze daar los te laten.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 11:43 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Soms is eigen rechter spelen de enige optie.
Je moet het het probleem van de autoriteiten maken.
quote:
Vergeet niet hoezeer sommige van die studentes zelf in een extreem-linkse algoritme fuik zitten. Alles daarbuiten is meteen 'radicaal-rechts' en 'fascistisch'. Die geloofden echt, of nog steeds, dat alle statushouders enorm zielig zijn en geholpen moeten worden.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 12:01 schreef incel het volgende:
Verder moeten mensen niet zo snel met "victim blaming" verwijten gooien. Je mag best vragen stellen of iemand wel slim bezig was om in een dergelijke situatie terecht te komen. Victim blaming vind ik meer iets voor: "Oh had je maar geen kort rokje aan moeten trekken!" of "had je maar niet 'savonds alleen naar huis moeten fietsen" zoals bij Lisa.
Maar bij iemand die je al wantrouwde in een intieme situatie samen in een huis op de bank, met veel alcoholische drank, naast een bed een film gaan kijken terwijl je al een vriend hebt, dan heb je echt meerdere verkeerde afslagen genomen. Dat is geen victim blaming, dat is gewoon even logisch nadenken.
Precies dat dus. Realisme. Veel met name Amsterdamse studentes leven echt in een compleet waanzinnige linkse echo kamer bubbel waar ze inderdaad denken dat alle asielzoekers leuk en lief zijn en worden dan opeens keihard met hun neus op de feiten gedrukt zoals ook deze vrouw.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 12:08 schreef Homey het volgende:
[..]
Vergeet niet hoezeer sommige van die studentes zelf in een extreem-linkse algoritme fuik zitten. Alles daarbuiten is meteen 'radicaal-rechts' en 'fascistisch'. Die geloofden echt, of nog steeds, dat alle statushouders enorm zielig zijn en geholpen moeten worden.
Het kan zelfs zo zijn dat na de aanranding ze dat blijven geloven. De hersenspoeling is echt for real.
Ik zeg niet dat ze meteen rechts moeten worden, maar een beetje realisme dat wat er binnenkomt meer een mixed bag is en dat met open grenzen dus ook hardcore criminelen binnenkomen kan geen kwaad. En dat er toch iets is van een asielindustrie wat alleen de eigen belangen dient en daarbuiten mensen dupeert.
Zeker.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 12:09 schreef incel het volgende:
[..]
Precies dat dus. Realisme. Veel met name Amsterdamse studentes leven echt in een compleet waanzinnige linkse echo kamer bubbel waar ze inderdaad denken dat alle asielzoekers leuk en lief zijn en worden dan opeens keihard met hun neus op de feiten gedrukt zoals ook deze vrouw.
Ze moeten ook gewoon begrijpen dat die alleenstaande volwassen mannen uit moslimlanden gewoon denken dat Nederlandse vrouwen minder rechten hebben en je ze maar gewoon mag neuken als jij dat wil want ze zijn geen moslimas dus ze zijn ongelovige hoeren en moeten maar niet zo zeuren en gewoon meewerken en de benen openen.
De vrouw is victim van het liberalisme.
Was het niet dat een paard van Von der Leyen doodgebeten was door een wolf en ineens de EU draaide over de wolf?quote:Op dinsdag 20 januari 2026 10:31 schreef Homey het volgende:
[..]
Typisch. Zodra de persoonlijke belangen van bestuurders of van bedrijven direct geraakt worden, dan pas komen ze in actie.
In geval van stek oost: het zijn niet de bestuurders van de gemeente Amsterdam die last hebben van die statushouders, dus interesseert het ze geen reet. Cynisch? Ja, maar zo werkt het wel.
Nee, we maken het ons probleem. Het is natuurlijk vrij idioot om de halve wereld door te reizen om naar een veilig land te gaan als ook een buurland veilig is.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 11:35 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Mensen met een andere achtergrond zijn ook ons probleem, alleen al omdat we een beschaafd land zijn. Zolang ze onder onze verantwoordelijkheid vallen moeten we die ook nemen.
En dat gebeurt in het geval van mentale klachten dus onvoldoende. Die Eritrese jongen uit deze docu die dood eindigde, die had ten eerste al nooit zo losgelaten moeten worden, en al helemaal niet bij een stel groene studenten. Helaas weet ik uit ervaring dat een hoop asielzoekers zo in de shit blijven.
Dan zit daar het hele verhaal van grootschalige criminaliteit/mensensmokkel voor, plus het onvermogen om een haalbaar asielsysteem op te tuigen, maar onderaan de streep is het onmenselijk voor zo iemand maar ook zijn omgeving om iemand zo te laten stikken.
Het is een mannenprobleem en Halsema is geen man, aangezien ze zich niet als zodanig identificeert…quote:Op dinsdag 20 januari 2026 11:41 schreef Homey het volgende:
Kijk hoe koud Halsema reageert op terechte vragen over de onveiligheid van vrouwen:
https://x.com/NicovanGog/status/2013550212199874727
In de ontkenning schieten, afschuiven op een ander, nul emotie (behalve irritatie over de vragen).
Denkt iemand dat Halsema oprecht meeleeft met de slachtoffers van stek-oost?
Vraag me af hoe die aangerande studentes, die wellicht braaf links stemmen en Halsema vereren, nu denken over hun gemeenteraad. Of zijn ze zo gehersenspoeld dat ze blijven denken dat die statushouders zelf ook zielig zijn? En toch zo bang zijn om 'rechts in de kaart te spelen'?
Iets zegt me dat dit snel in de doofpot gaat. Geen media aandacht meer, geen OM die op onderzoek uitgaat, etcetera.
Dit heeft werkelijk niets te maken met liberalisme. Liberalisme is dood en begraven in Nederland.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 12:09 schreef incel het volgende:
[..]
Precies dat dus. Realisme. Veel met name Amsterdamse studentes leven echt in een compleet waanzinnige linkse echo kamer bubbel waar ze inderdaad denken dat alle asielzoekers leuk en lief zijn en worden dan opeens keihard met hun neus op de feiten gedrukt zoals ook deze vrouw.
Ze moeten ook gewoon begrijpen dat die alleenstaande volwassen mannen uit moslimlanden gewoon denken dat Nederlandse vrouwen minder rechten hebben en je ze maar gewoon mag neuken als jij dat wil want ze zijn geen moslimas dus ze zijn ongelovige hoeren en moeten maar niet zo zeuren en gewoon meewerken en de benen openen.
De vrouw is victim van het liberalisme.
Mjah, vluchtelingenwerk blaast vliegtuigen op. /squote:Op dinsdag 20 januari 2026 09:15 schreef Homey het volgende:
[..]
Feitelijk is er een groot crimineel netwerk genaamd de asielmaffia aan de macht.
Net zoals de drugsmaffia Colombia in zijn greep hield in de jaren ‘90.
In Nederland word je niet doodgeschoten, maar gaat je carrière naar de knoppen zodra je kritiek uit. Je wordt voor eeuwig gebrandmerkt als racist. Ook een vorm van liquidatie. Geldt voor bestuurders, beleidsmedewerkers, journalisten en noem maar op. Het is een enorme angstpsychose waar men collectief in zit. Aan de andere kant word je financieel stevig beloond als je wel meewerkt, de geldstromen zijn immens in de asielindustrie. Het is geïnstitutionaliseerde corruptie.
Vraag is hoe kom je hieruit. Tot die tijd blijven veel nieuwe asielzoekers (criminelen, uitkeringstoeristen, klaplopers, etc) komen en gaan ze niet weg.
Dat roep ik ook al tijden. Mensen die duizenden kilometers door veilige landen afreizen zijn per definitie niet op de vlucht, die komen voor de welvaart. Heel het asielbeleid is één grote scam.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 12:40 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nee, we maken het ons probleem. Het is natuurlijk vrij idioot om de halve wereld door te reizen om naar een veilig land te gaan als ook een buurland veilig is.
Er is maar 1 reden om dat te doen en dat is economisch.
Niet voor niets geldt dat de meest kwetsbaren helemaal niet naar Europa kunnen komen.
Vanuit de VN kan gewoon voor de vluchtelingen gezorgd worden. Voor een fractie van de kosten. Om maar te zwijgen over de maatschappij ontwrichtende gevolgen.
Het is ook wel tekenend dat de NOS hier niets over bericht. Een grootschalige zedenzaak die al 8 jaar gaande is doordat er op bestuurlijk niveau vanalles is misgegaan zou normaliter genoeg aandacht krijgen. Maarja asielzoekers zijn heilig in dit land.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 11:41 schreef Homey het volgende:
Kijk hoe koud Halsema reageert op terechte vragen over de onveiligheid van vrouwen:
https://x.com/NicovanGog/status/2013550212199874727
In de ontkenning schieten, afschuiven op een ander, nul emotie (behalve irritatie over de vragen).
Denkt iemand dat Halsema oprecht meeleeft met de slachtoffers van stek-oost?
Vraag me af hoe die aangerande studentes, die wellicht braaf links stemmen en Halsema vereren, nu denken over hun gemeenteraad. Of zijn ze zo gehersenspoeld dat ze blijven denken dat die statushouders zelf ook zielig zijn? En toch zo bang zijn om 'rechts in de kaart te spelen'?
Iets zegt me dat dit snel in de doofpot gaat. Geen media aandacht meer, geen OM die op onderzoek uitgaat, etcetera.
Ah de jij-bak. Altijd kansloos.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 12:48 schreef probeer het volgende:
[..]
Mjah, vluchtelingenwerk blaast vliegtuigen op. /s
Je bent gestoord. Zoek hulp.
Men roemt de persvrijheid hier, maar ook hier kennen wij staatscensuur. Sommige onderwerpen zijn zo onwelgevallig, dus dat houden we onder de pet. En ja, daar zit een directe link tussen politiek en die zogenaamde vrije pers.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 13:06 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Het is ook wel tekenend dat de NOS hier niets over bericht. Een grootschalige zedenzaak die al 8 jaar gaande is doordat er op bestuurlijk niveau vanalles is misgegaan zou normaliter genoeg aandacht krijgen. Maarja asielzoekers zijn heilig in dit land.
Maar de epstein zaak vinden ze dan wel reuze interessantquote:Op dinsdag 20 januari 2026 13:06 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Het is ook wel tekenend dat de NOS hier niets over bericht. Een grootschalige zedenzaak die al 8 jaar gaande is doordat er op bestuurlijk niveau vanalles is misgegaan zou normaliter genoeg aandacht krijgen. Maarja asielzoekers zijn heilig in dit land.
Ja maar dat probeer ik ook te zeggen: in dat hele proces voordat ze hier binnenkomen zit het probleem. Als ze hier eenmaal zijn, dan kun je moeilijk gaan zeggen van "ja niet ons probleem, ga maar lekker je psychose/trauma/nierfalen beleven op straat".quote:Op dinsdag 20 januari 2026 12:40 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nee, we maken het ons probleem. Het is natuurlijk vrij idioot om de halve wereld door te reizen om naar een veilig land te gaan als ook een buurland veilig is.
Er is maar 1 reden om dat te doen en dat is economisch.
Niet voor niets geldt dat de meest kwetsbaren helemaal niet naar Europa kunnen komen.
Vanuit de VN kan gewoon voor de vluchtelingen gezorgd worden. Voor een fractie van de kosten. Om maar te zwijgen over de maatschappij ontwrichtende gevolgen.
Op zichzelf heeft dat ook wel iets beknibbelends in zich, het gebrek aan beschikbare professionele zorg afschuiven op beroepsgroepen die daarvoor in principe niet opgeleid zijn (zoals agenten steeds weer laten opdraven bij verwarde mensen, of onderbetaalde postbezorgers misstanden laten signaleren), buurtbewoners die daarom niet gevraagd hebben (heeft u al in gesprek proberen te gaan met uw psychotische buurman?) en in dit geval studenten die waarschijnlijk uit een mengeling van idealisme en kamertekorten zo'n project moeten aangaan. Het is bestuurlijk falen dat wordt doorgeschoven naar leken in de ijdele hoop dat zij de ontstane problemen zonder gedegen kennis wel (gratis, uiteraard) kunnen aanpakken.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 14:42 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ja maar dat probeer ik ook te zeggen: in dat hele proces voordat ze hier binnenkomen zit het probleem. Als ze hier eenmaal zijn, dan kun je moeilijk gaan zeggen van "ja niet ons probleem, ga maar lekker je psychose/trauma/nierfalen beleven op straat".
Dat is ten eerste onmenselijk en ten tweede levert het onderaan de streep meer schade en overlast op dan als je iemand zorg weigert. Zorg hè, dus niet dumpen in een wensdenkproject bij een student onder de net droge vleugel.
Goh, dat debat in Amsterdam over dit rampzalige experiment is uitgesteld tot net 2 weken na de verkiezing. Zo zullen alle Amsterdammers pas horen welke ellende GL/PvdA daar aangericht heeft net nadat ze al gestemd hebben.quote:
Ik heb ooit eens bijna een afstandsbediening door mijn beeldscherm getiefd toen ik een hoge politie-ome zoiets hoorde uitbrengen op tv. Zo iemand heeft dan echt geen idee wat de realiteit is in een hoop wijken.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 14:52 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Op zichzelf heeft dat ook wel iets beknibbelends in zich, het gebrek aan beschikbare professionele zorg afschuiven op beroepsgroepen die daarvoor in principe niet opgeleid zijn (zoals agenten steeds weer laten opdraven bij verwarde mensen, of onderbetaalde postbezorgers misstanden laten signaleren), buurtbewoners die daarom niet gevraagd hebben (heeft u al in gesprek proberen te gaan met uw psychotische buurman?) en in dit geval studenten die waarschijnlijk uit een mengeling van idealisme en kamertekorten zo'n project moeten aangaan. Het is bestuurlijk falen dat wordt doorgeschoven naar leken in de ijdele hoop dat zij de ontstane problemen zonder gedegen kennis wel (gratis, uiteraard) kunnen aanpakken.
Nee, we kunnen inderdaad de klok niet terugdraaien (deels wel: we kunnen ophouden met permanente verblijfsvergunningen afgeven, indien weer veilig ga je terug). Maar we moeten wel gaan stoppen met wat we nu doen.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 14:42 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ja maar dat probeer ik ook te zeggen: in dat hele proces voordat ze hier binnenkomen zit het probleem. Als ze hier eenmaal zijn, dan kun je moeilijk gaan zeggen van "ja niet ons probleem, ga maar lekker je psychose/trauma/nierfalen beleven op straat".
Dat is ten eerste onmenselijk en ten tweede levert het onderaan de streep meer schade en overlast op dan als je iemand zorg weigert. Zorg hè, dus niet dumpen in een wensdenkproject bij een student onder de net droge vleugel.
Dat kan nietquote:Op dinsdag 20 januari 2026 17:19 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
deels wel: we kunnen ophouden met permanente verblijfsvergunningen afgeven,
Dat kan wel, want Nederland is hierin juist een uitzondering.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 18:18 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dat kan niet
er zal altijd sprake zijn van visa voor familie of verliefdheid en dat is veel meer dan jij denkt
https://ind.nl/nl/machtiging-tot-voorlopig-verblijf-mvv
Dat is niet mijn ervaringquote:Op dinsdag 20 januari 2026 19:23 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat kan wel, want Nederland is hierin juist een uitzondering.
We kunnen toch ook pas stoppen als de schappen in bakkerijen, groentewinkels, slagerijen en supermarkten enz. volledig leeg zijn en niet meer bijgevuld kunnen worden? Dan is het namelijk pas echt een moetje. Toch?quote:Op dinsdag 20 januari 2026 17:19 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nee, we kunnen inderdaad de klok niet terugdraaien (deels wel: we kunnen ophouden met permanente verblijfsvergunningen afgeven, indien weer veilig ga je terug). Maar we moeten wel gaan stoppen met wat we nu doen.
Ah, je hebt helemaal niet door waar ik het over heb.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 19:25 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dat is niet mijn ervaring
MVV aanvraag is een recht en wordt altijd toegekend mits er een referent is die aan de voorwaarden voldoet
Nee.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 20:53 schreef torentje het volgende:
[..]
We kunnen toch ook pas stoppen als de schappen in bakkerijen, groentewinkels, slagerijen en supermarkten enz. volledig leeg zijn en niet meer bijgevuld kunnen worden? Dan is het namelijk pas echt een moetje. Toch?
Het zijn van een beschaafd land betekent niet dat alles automatisch je probleem is. Dat iemand de halve wereld over reist om hier te komen maakt ons niet ineens probleemeigenaar. Jij bent ook een beschaafd persoon maar neemt toch ook niet ineens zwerver in huis, ook al heb je misschien een extra kamer?quote:Op dinsdag 20 januari 2026 11:35 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Wat?quote:Op dinsdag 20 januari 2026 12:48 schreef probeer het volgende:
vluchtelingenwerk blaast vliegtuigen op.
Huh?quote:Je bent gestoord. Zoek hulp.
Het opvangen moet van jou dus stoppen, ondanks de overvol liggende schappen in groentenwinkels/slagerijen/bakkers/hotels/restaurants/snackbarren en supermarkten enz. enz?quote:
kloptquote:Op dinsdag 20 januari 2026 23:39 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ah, je hebt helemaal niet door waar ik het over heb.
*zucht*
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |