abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_205599127
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 12:27 schreef Akathisia het volgende:
En doe nu eens over een langere periode?
Dat mag je zelf dan even uitzoeken. Er wordt per half jaar gekeken in hoeverre gemeenten de taakstelling hebben gehaald. De halfjaarlijkse rapporten kun je downloaden van de site van de rijksoverheid.

Laat je het even weten als je tot interessante conclusies komt?
pi_205599145
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 12:28 schreef EttovanBelgie het volgende:
Hier komt het een beetje op neer:

Sodemieters: Welkom, allemaal, welkom... kom binnen.
Etto: Lijkt me niet zo handig, qua logistiek en capaciteit.

Paar maanden later.

Sodemieters: Hoe gaan we dit probleem oplossen?
Etto: Het is nu ineens ook mijn probleem?
Je hebt mij hierover geen standpunt zien innemen. Ik heb alleen gevraagd hoe jij het anders zou willen, aangezien je zo veel kritiek hebt op hoe het nu gaat.
pi_205599195
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 13:16 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Je hebt mij hierover geen standpunt zien innemen. Ik heb alleen gevraagd hoe jij het anders zou willen, aangezien je zo veel kritiek hebt op hoe het nu gaat.
Ik heb nooit gevraagd om een dergelijke instroom. Mij wordt nu gevraagd een oplossing te vinden voor een probleem dat ik niet gecreëerd heb, maar kritiek is niet toegestaan. Hoe zou dat komen?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_205599280
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 12:20 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
De politieke kleur van de gemeente doet er niet zoveel toe. Sterker: je ziet dat de wat rijkere, rechtsere gemeenten vaak beter aan de taakstelling voldoen dan de uitgesproken linkse gemeenten. Amsterdam heeft bijv. moeite om het toegewezen aantal te halen, terwijl Wassenaar en Bloemendaal de afgelopen periode al meer statushouders hebben opgevangen dan ze verplicht zijn.

Maar goed, je hebt in ieder geval de vraag beantwoord en aangegeven dat we van jou ook geen betere oplossing kunnen verwachten t.o.v. hoe het nu gaat.
Vind je het gek? Op drukke plekken is het vaak wat lastiger om woonruimte te regelen.

Ook weer iets waar totaal geen rekening mee gehouden wordt door de verdeling te baseren op aantal het inwoners.
"Pools are perfect for holding water"
pi_205599393
Maare ... Tsja, nogal logisch dat het mislukt wanneer je de integratie van statushouders op het bordje van studenten schuift. Een rits aan professionals en experts heeft er al decennia lang moeite mee om voor elkaar te krijgen, maar het zou op een of andere manier een hartstikke goed idee zijn om daar dan een stel studenten voor te strikken?

Fuck, wat een achterlijkheid weer zeg.
pi_205599594
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 13:31 schreef probeer het volgende:

[..]
Vind je het gek? Op drukke plekken is het vaak wat lastiger om woonruimte te regelen.

Ook weer iets waar totaal geen rekening mee gehouden wordt door de verdeling te baseren op aantal het inwoners.
Is niet per se waar. In Amsterdam bestaat bijv een relatief groot gedeelte van de woningvoorraad uit (sociale) huurwoningen. Dat maakt opvang makkelijker dan in gemeenten waar relatief veel koopwoningen zijn.
pi_205599602
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 13:21 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ik heb nooit gevraagd om een dergelijke instroom. Mij wordt nu gevraagd een oplossing te vinden voor een probleem dat ik niet gecreëerd heb, maar kritiek is niet toegestaan. Hoe zou dat komen?
Niemand heeft hierom gevraagd. Nou ja, Poetin misschien. Of Assad.
pi_205599623
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 13:44 schreef probeer het volgende:
Maare ... Tsja, nogal logisch dat het mislukt wanneer je de integratie van statushouders op het bordje van studenten schuift. Een rits aan professionals en experts heeft er al decennia lang moeite mee om voor elkaar te krijgen, maar het zou op een of andere manier een hartstikke goed idee zijn om daar dan een stel studenten voor te strikken?

Fuck, wat een achterlijkheid weer zeg.
Het een zou het ander niet hoeven uitsluiten. Uiteraard integreer je beter wanneer je tussen Nederlanders woont dan wanneer je tussen allemaal andere vluchtelingen woont. Dat betekent echter niet dat er daardoor geen professionele begeleiding meer nodig is.
pi_205599754
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 14:07 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Niemand heeft hierom gevraagd. Nou ja, Poetin misschien. Of Assad.
Poetin en Assad hebben een burgeroorlog geïnitieerd en in stand gehouden door groepen als Al Nustra te financieren of geboorte gegeven aan ISIS door Irak te 'bevrijden'? Wij hebben de chaos gecreëerd en wij hebben de deuren open gezet. Onze bommen, onze terroristen en onze open grenzen. Heeft in de basis geen moer met het reactionaire Rusland van doen.

[ Bericht 4% gewijzigd door Akathisia op 10-08-2022 14:30:51 ]
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_205600062
quote:
1s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 14:24 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Poetin en Assad hebben een burgeroorlog geïnitieerd en in stand gehouden door groepen als Al Nustra te financieren of geboorte gegeven aan ISIS door Irak te 'bevrijden'? Wij hebben de chaos gecreëerd en wij hebben de deuren open gezet. Onze bommen, onze terroristen en onze open grenzen. Heeft in de basis geen moer met het reactionaire Rusland van doen.
Uh-huh. Dat we overspoeld worden met duizenden Oekraïners heeft helemaal niets te maken met Putin... :')
pi_205600077
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 15:04 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Uh-huh. Dat we overspoeld worden met duizenden Oekraïners heeft helemaal niets te maken met Putin... :')
Die zouden op zichzelf geen problemen opleveren, maar waren hier ook niet gekomen zonder inmenging (14') en giftige beloften.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_205600222
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 15:05 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Die zouden op zichzelf geen problemen opleveren, maar waren hier ook niet gekomen zonder inmenging (14') en giftige beloften.
Met jouw opvattingen hadden we nu allemaal Duits gesproken.
pi_205600463
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 15:25 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Met jouw opvattingen hadden we nu allemaal Duits gesproken.
Liever Duits dan Wokiaans of Arabisch.
pi_205602194
quote:
10s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 15:57 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Liever Duits dan Wokiaans of Arabisch.
Jij dat had dus liever gezien dat er tijdens WO2 geen buitenlandse 'inmenging' was geweest?
pi_205603117
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 14:10 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Het een zou het ander niet hoeven uitsluiten. Uiteraard integreer je beter wanneer je tussen Nederlanders woont dan wanneer je tussen allemaal andere vluchtelingen woont. Dat betekent echter niet dat er daardoor geen professionele begeleiding meer nodig is.
Ja, ga dat die woco's en gemeenten vertellen.

Volgens mij weten we allebei dat er in de praktijk dan gewoon shit op het bordje van die studenten gekwakt wordt.
pi_205604118
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 17:47 schreef Eightyone het volgende:
Op Ijburg is ooit geprobeerd om huurders en kopers in één appartementencomplex te krijgen.

Klinkt niet zo gek, maar dat werkte al niet.

Nee, je hebt geen idee. Er waren koopwoningen gemengd met sociale huurwoningen. De uitkomst was een wijk met criminaliteit en moslims.
pi_219841360
quote:
Stadgenoot wilde stoppen met gemengd wonen bij Stek Oost: "Konden veiligheid niet garanderen"
Woningcorporatie Stadgenoot wilde stoppen met Stek Oost, de woonlocatie waar starters en statushouders naast elkaar wonen. De gemeente hield dat tegen, maar het project wordt wel onder nieuwe afspraken voortgezet. Dat is vanavond te zien in een aflevering van onderzoeksprogramma Zembla.

Op Stek Oost ging het geregeld mis. Er waren de afgelopen jaren meerdere geweldsincidenten, er was problematiek met verwarde statushouders en er speelden zedenzaken. In 2024 werd een van de bewoners veroordeeld voor twee verkrachtingen van medebewoners.

Ook zijn er afgelopen jaren meerdere geweldsincidenten geweest, drugshandel en problematiek met verwarde statushouders. Bewoners maakten tientallen meldingen bij beheerder Stadgenoot, maar vonden dat de woningcorporatie te weinig deed.

Contract
Stadgenoot wilde in de zomer van 2023 stoppen met het woonproject, maar de gemeente was daar op tegen en besloot de woningcorporatie aan het contract te houden. Tegen Zembla zegt Carolien de Heer, stadsdeelvoorzitter Oost: "Je kan mensen niet in één keer op straat zetten. Er wonen daar mensen. Die kunnen niet in één keer allemaal ergens anders heen."

Wel wordt afgesproken dat vanaf 2024 van de 250 woningen nog maar 30 procent naar statushouders gaat.

Stek Oost, waar in totaal 250 starters en statushouders samenwonen, moest een idealistische oplossing vormen voor het woontekort in Amsterdam. Maar sinds de oprichting in 2018 ging het al gauw mis in het appartementencomplex dat gevestigd is op een voormalig trainingsveld van voetbalvereniging Zeeburgia.
https://www.at5.nl/artike(...)ente-hield-dat-tegen
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_219841399
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2026 15:14 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Ik ben blij met dit project.

Geen weldenkend mens gaat hier natuurlijk vrijwillig in dit project wonen want iedereen die een beetje met 2 benen in de maatschappij staat weet dat je hier problemen kan verwachten.

De mensen die hier op reageren zijn hopeloos naïeve groenlinks mutsen die dringend bijgeschoold moesten worden in een lesje realiteit vs activistisch wensdenken voordat ze de samenleving nog meer schade aandoen met hun deugende stemgedrag die deze problemen over heel Nederland uitstorten.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_219841466
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2026 15:19 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Ik ben blij met dit project.

Geen weldenkend mens gaat hier natuurlijk vrijwillig in dit project wonen want iedereen die een beetje met 2 benen in de maatschappij staat weet dat je hier problemen kan verwachten.

De mensen die hier op reageren zijn hopeloos naïeve groenlinks mutsen die dringend bijgeschoold moesten worden in een lesje realiteit vs activistisch wensdenken voordat ze de samenleving nog meer schade aandoen met hun deugende stemgedrag die deze problemen over heel Nederland uitstorten.
Weet je hoe ongelofelijk groot het woningtekort is voor Amsterdamse studenten? Bovendien heeft die groep geen enkele andere keus omdat ze half Nederland anders moeten afreizen om naar school te kunnen of zelfs buitenlandse student zijn.

En doordat de situatie voor deze groep zo hopeloos is, is dit de perfecte groep voor Amsterdam om zo'n idealistisch experiment op los te laten. Zelfs als zo'n student absoluut niet wil samenwonen met asielzoekers zullen ze dat toch maar moeten slikken.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_219841525
quote:
Er waren de afgelopen jaren meerdere geweldsincidenten, er was problematiek met verwarde statushouders en er speelden zedenzaken. In 2024 werd een van de bewoners veroordeeld voor twee verkrachtingen van medebewoners.
Viermaal aangifte en twee meldingen zelfs. Mohammad R.A., bepotelaar van alles met een vagina. Stuur dit soort onverbeterlijke criminelen nou eens weg zeg.

quote:
Tegen Mohammad R.A. was door vier vrouwen aangifte gedaan. Ook hadden drie vrouwen een melding bij de politie gedaan over seksueel misbruik door hem, maar zij besloten dat niet door te zetten tot een aangifte.
Eén vrouw werd op 28 februari 2019 door R. A. verkracht in zijn eigen woning. Ze zei meermaals tegen hem dat zij hem niet wilde aanraken en dat zij ook niet aangeraakt wilde worden. Maar hij zei tegen haar: ‘Als je hier toch al bent, betekent het toch dat je meer wilt doen?’

R.A. ging op haar zitten en dwong haar tot orale seks. De vrouw verklaarde dat ze tegen zijn benen moest duwen om adem te kunnen halen.

‘Ze schaamde zich rot’
Een andere vrouw is volgens de rechtbank door R. A. verkracht in haar eigen woning. De dader en de vrouw hadden eerder con­sen­su­e­le seks gehad, maar op 9 oktober 2021 dwong hij haar tot onveilige seks. Zij zei ‘stop’ en probeerde R. A. weg te duwen, maar dat negeerde hij.
Nadien merkten getuigen dat haar gedrag anders was dan normaal. ‘Ze was verdrietig,’ zegt de rechter tijdens de uitspraak, ‘schaamde zich rot en vond dat het haar eigen schuld was.’
Het feit dat R. A. de twee verkrachtingen in het wooncomplex heeft gepleegd waar zowel de slachtoffers als hijzelf woonden, rekent de rechter hem zwaar aan. “De impact van uw handelen op hun levens is groot.” Ook vindt de rechter dat R. A. geen verantwoordelijkheid heeft genomen voor zijn gedrag. Hij werkte niet mee aan een onderzoek in het Pieter Baan Centrum.

Schadevergoeding van 33.400 euro
De officier van justitie had vijf jaar cel geëist, maar de rechtbank is tot een lagere straf gekomen. Er lagen nog twee andere aangiften van aanranding. De rechtbank zegt niet te kunnen beoordelen of de verklaringen van de slachtoffers daarover betrouwbaar waren. Daarom is R. A. daarvan vrijgesproken. Ook heeft het proces langer geduurd dan de bedoeling was.

Mohammad R. A. zit al twee jaar vast in voorarrest. Dat wordt van zijn celstraf afgetrokken. Hij blijft dus nog één jaar vastzitten. Ook moet hij het slachtoffer dat hij tot orale seks dwong 33.400 euro aan schadevergoeding betalen. Doet hij dat niet, dan wordt hij voor 202 dagen in gijzeling genomen.
Inmiddels weer vrij. Zou hij er gewoon weer wonen?
pi_219841549
quote:
3s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 16:37 schreef Enchanter het volgende:

BRON

[..]
:') :') :')

Ik denk dat het wel een goed idee is om statushouders tussen Nederlanders te plaatsen ivm integratie , maar laat die ratio dan 80% Nederlander zijn en 20% statushouder
Nee hoor, 50/50.
Maar uitsluitend Nederlanders die vinden dat meer immigratie nog welkom is.

[ Bericht 0% gewijzigd door Joopklepzeiker op 15-01-2026 18:19:09 ]
pi_219841602
quote:
Stadgenoot wilde in de zomer van 2023 stoppen met het woonproject, maar de gemeente was daar op tegen en besloot de woningcorporatie aan het contract te houden.
De gemeente zou hiervoor vervolgd moeten worden. Ronduit kwaadaardig hoe deze linkse ideologische blindheid levens verwoest.
  donderdag 15 januari 2026 @ 16:06:17 #98
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_219841790
de bejaardenhuizen moeten terug keren voor de broodnodige doorstroming weer op gang te helpen
quote:
een bejaardenhuis is een flat voor +- 300 mensen met een eetzaal een gemeenschappelijke tuin en een onderbetaalde bejaardenhulp, dus niet een luxe hotel voor oude mensen met geile serveersters

[ Bericht 26% gewijzigd door michaelmoore op 15-01-2026 17:26:38 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_219842022
Over dezelfde Mohammad:

quote:
"Zo is er sprake van drugshandel, zijn er vechtpartijen en vermoedt de woningcorporatie dat er in een van de studio’s een groepsverkrachting heeft plaatsvonden. (...) In 2024 wordt voormalig bewoner van Stek Oost Mohammed R.A. veroordeeld voor twee verkrachtingen van vrouwelijke medebewoners. Uit de vertrouwelijke stukken blijkt dat Stadgenoot en de gemeente Amsterdam al in 2019 wisten dat er meerdere meldingen van verkrachting en aanranding waren binnengekomen over bewoner Mohammed R.A. De woningcorporatie schrijft in oktober 2019, n.a.v. een melding van een bewoner, in een mail aan de gemeente en de politie “dat er snel een plan van aanpak op deze jongen moet komen.” In 2021 verkracht hij nog een vrouw op Stek Oost. Pas in maart 2022 wordt hij uit zijn huis gezet en kort daarna aangehouden."

Over dhr. Mohammed zegt Stadsdeelvoorzitter Carolien de Heer: “Er zijn veel pogingen gedaan, om te voorkomen dat dit erger werd, om hem in zorg te krijgen, om hem eruit te krijgen. En dat is helaas niet gelukt.” En daar bovenop bleef de gemeente volharden dat dit prestigeproject door bleef gaan, ondanks de wens van Stadsgenoot het te beëindigen "toen evident dat wij het niet konden waarmaken en niet langer verantwoordelijk wilden zijn voor de veiligheid op het complex. Het was voor ons gewoon te heftig. De gemeente gaat niet akkoord en houdt Stadgenoot aan het contract. Wel wordt afgesproken dat vanaf 2024 van de 250 woningen nog maar 30 procent aan statushouders wordt toegewezen en dat de wooncorporatie niet langer verantwoordelijk is voor de sociale veiligheid op het complex."
https://www.geenstijl.nl/5187844/stek-oost

"Meneer, wilt u nu eens stoppen met het aanranden van vrouwen?"
*Mo gaat door*
"Meneer, we kunnen u hulp bieden en..."
*Mo gaat door*
"Meneer, wij hebben een plan van aanpak opgesteld en..."
*Mo gaat door*

Er is natuurlijk geen kruid gewassen tegen iemand die helemaal nergens aan mee werkt, geen enkele vorm van respect voor anderen heeft en ook na veroordelingen en straf het hier alsnog fijner heeft dan in het thuisland. Wat een kansloos verhaal weer.
  donderdag 15 januari 2026 @ 17:35:43 #100
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_219842434
quote:
3s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 16:37 schreef Enchanter het volgende:

BRON

[..]
:') :') :')

Ik denk dat het wel een goed idee is om statushouders tussen Nederlanders te plaatsen ivm integratie , maar laat die ratio dan 80% Nederlander zijn en 20% statushouder
Ik kan het artikel niet lezen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')