Wat heeft dat hiermee te maken?quote:Op zaterdag 6 augustus 2022 18:09 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Jij beweert dat het verhaal van het vrijgegeven app verkeer na een WOB verzoek verzonnen is?
[..]
Over welk complex ging het dan eerst?quote:Op zaterdag 6 augustus 2022 18:10 schreef spoilert het volgende:
Dacht eerst dat een oud topic was gekickt, maar nee het is weer een ander complex, hoeveel gaan er nog volgen??
Ook Sodemieters welgeteld drie postst eerder;quote:Op zaterdag 6 augustus 2022 18:14 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Over welk complex ging het dan eerst?
quote:Op zaterdag 6 augustus 2022 18:10 schreef Sodemieters het volgende:
terwijl ze zelf - in 5 seconden zoeken - hadden kunnen checken hoe het echt zit.
Het is wel degelijk een citaat van die wereldvreemde deug snuiter, maar je snapt het grapje niet. Laat maar.quote:Op zaterdag 6 augustus 2022 18:11 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Wat heeft dat hiermee te maken?
De vraag was of Groot Wassink al op de problemen in deze gemengde complexen gereageerd heeft. Vervolgens kwam Replar met dit 'citaat'. Een verzinsel dus.
spoilert had het erover dat dit eerder ook al speelde in een ander complex. Navraag leert dat het helemaal niet ging om een ander complex, maar om een complex dat al in de OP genoemd wordt.quote:Op zaterdag 6 augustus 2022 18:28 schreef SpaceOddity het volgende:
Sodemieters;
[..]
Ook Sodemieters welgeteld drie postst eerder;
[..]![]()
Daar ging het eerste topic over, vandaar dat ik dacht dat er gekickt was. Nu hebben ze alle gefaalde complexjes in een hoop in een komkommerartikel gevat. Maar hè er zullen vast wel tevreden bewoners zijn.quote:
Hoe zou jij de toegewezen hoeveelheid statushouders dan willen opvangen in jouw gemeente?quote:Op woensdag 10 augustus 2022 02:23 schreef EttovanBelgie het volgende:
Maak Amsterdam inderdaad maar een onafhankelijke stadstaat, kunnen vervolgens alle wokisten daar hun residentie nemen en de rest van Nederland eindelijk eens met rust laten met hun achterlijke plannen.
Doorverwijzen naar de republiekquote:Op woensdag 10 augustus 2022 10:54 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Hoe zou jij de toegewezen hoeveelheid statushouders dan willen opvangen in jouw gemeente?
OK. Als je geen serieus antwoord kunt formuleren heeft verder spreken geen zin.quote:Op woensdag 10 augustus 2022 11:38 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Doorverwijzen naar de republiek
Oh dan wordt er ongetwijfeld weer een stuk landschap hier in de buurt omgeploegd:quote:Op woensdag 10 augustus 2022 11:55 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
OK. Als je geen serieus antwoord kunt formuleren heeft verder spreken geen zin.
Iedere gemeente moet naar rato statushouders opvangen. Doorverwijzen is geen optie.
Ga je nog reageren op mijn vraag of is die echt te hoog gegrepen?quote:Op woensdag 10 augustus 2022 11:57 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Oh dan wordt er ongetwijfeld weer een stuk landschap hier in de buurt omgeploegd:
https://www.ed.nl/helmond(...)raag-enorm~ae6c46a8/
Maar dat verbeeld ik me allemaal, die verdozing en dat verpesten van de randgebieden, heb ik me laten vertellen.
Mooiste is natuurlijk dat er ook geen eind in zicht is, en ik gewoon weer bij de standaard vraag uitkom: wanneer is het voor de progressieve deugkrans precies genoeg?
Je ziet het toch? Wat men gaat doen is gewoon de randgebieden van gemeenten omploegen. En dat tot in het oneindige. Weilanden leegtrekken, zeg maar.quote:Op woensdag 10 augustus 2022 11:58 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Ga je nog reageren op mijn vraag of is die echt te hoog gegrepen?
De vraag was hoe jij het dan zou willen oplossen. Hoe zouden de toegewezen statushouders binnen jouw gemeente opgevangen worden, als het aan jou lag?quote:Op woensdag 10 augustus 2022 12:00 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Je ziet het toch? Wat men gaat doen is gewoon de randgebieden van gemeenten omploegen. En dat tot in het oneindige. Weilanden leegtrekken, zeg maar.
Het is allereerst niet een probleem van mijn makelij; dat is het fijne ook. Dat de overheid er een puinhoop van maakt en zoals men van de VVD mag verwachten, het vervolgens over de schutting flikkert bij de gemeenten (zie ook de zorg en WMO-beleid), en dan vervolgens vraagt wat 'wij' voor oplossing denken te hebben is alleen al debiel.quote:Op woensdag 10 augustus 2022 12:01 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
De vraag was hoe jij het dan zou willen oplossen. Hoe zouden de toegewezen statushouders binnen jouw gemeente opgevangen worden, als het aan jou lag?
Dus zoals nu in Amsterdam gebeurt? Je wekte juist de indruk daar tegen te zijn. Bovendien moeten die geschikte panden er natuurlijk wel zijn. Dat zal niet in elke gemeente (in voldoende mate) het geval zijn.quote:Op woensdag 10 augustus 2022 12:06 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Het is allereerst niet een probleem van mijn makelij; dat is het fijne ook. Dat de overheid er een puinhoop van maakt en zoals men van de VVD mag verwachten, het vervolgens over de schutting flikkert bij de gemeenten (zie ook de zorg en WMO-beleid), en dan vervolgens vraagt wat 'wij' voor oplossing denken te hebben is alleen al debiel.
Zoek lege kantoorpanden en bedrijventerreinen op en plaats ze daar.
De invulling overlaten aan de gemeenten... een eufemisme; drang die uiteindelijk in dwang overgaat.quote:Op woensdag 10 augustus 2022 12:11 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Dus zoals nu in Amsterdam gebeurt? Je wekte juist de indruk daar tegen te zijn. Bovendien moeten die geschikte panden er natuurlijk wel zijn. Dat zal niet in elke gemeente (in voldoende mate) het geval zijn.
Dat het Rijk de invulling over laat aan gemeenten zou je niet willen? Mij lijkt dat systeem juist wel eerlijk: iedere gemeente krijgt naar rato een aantal statushouders toegewezen en kan dan zelf bepalen op welke manier die het beste opgevangen worden. Jij bent meer een voorstander van het nieuwe plan van De Jonge, waarin het Rijk zelfstandig bestemmingsplannen e.d. aan gaat passen, om zo asielzoekers te kunnen opvangen, of daar nou lokaal draagvlak voor is of niet?
De politieke kleur van de gemeente doet er niet zoveel toe. Sterker: je ziet dat de wat rijkere, rechtsere gemeenten vaak beter aan de taakstelling voldoen dan de uitgesproken linkse gemeenten. Amsterdam heeft bijv. moeite om het toegewezen aantal te halen, terwijl Wassenaar en Bloemendaal de afgelopen periode al meer statushouders hebben opgevangen dan ze verplicht zijn.quote:Op woensdag 10 augustus 2022 12:15 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
De invulling overlaten aan de gemeenten... een eufemisme; drang die uiteindelijk in dwang overgaat.
En nee, in gemeenten waar een D66 of GL de scepter zwaait lijkt me dat idd zeer onwenselijk, dat die gaan beslissen 'hoe ze het gaan aanpakken'.
De vraag waar je trouwens niet eens over denkt is: waar is het einde precies?
Want die panden zijn er idd niet altijd. En dus is de enige optie (zoals in Helmond): BIJBOUWEN.
Jazeker: moratorium op immigratie.quote:Op woensdag 10 augustus 2022 12:20 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
De politieke kleur van de gemeente doet er niet zoveel toe. Sterker: je ziet dat de wat rijkere, rechtsere gemeenten vaak beter aan de taakstelling voldoen dan de uitgesproken linkse gemeenten. Amsterdam heeft bijv. moeite om het toegewezen aantal te halen, terwijl Wassenaar en Bloemendaal de afgelopen periode al meer statushouders hebben opgevangen dan ze verplicht zijn.
Maar goed, je hebt in ieder geval de vraag beantwoord en aangegeven dat we van jou ook geen betere oplossing kunnen verwachten t.o.v. hoe het nu gaat.
En doe nu eens over een langere periode? Overigens, Bloemendaal:quote:Op woensdag 10 augustus 2022 12:20 schreef Sodemieters het volgende:
terwijl Wassenaar en Bloemendaal de afgelopen periode al meer statushouders hebben opgevangen dan ze verplicht zijn.
Inderdaad.quote:Op woensdag 10 augustus 2022 12:28 schreef EttovanBelgie het volgende:
Hier komt het een beetje op neer:
Sodemieters: Welkom, allemaal, welkom... kom binnen.
Etto: Lijkt me niet zo handig, qua logistiek en capaciteit.
Paar maanden later.
Sodemieters: Hoe gaan we dit probleem oplossen?
Etto: Het is nu ineens ook mijn probleem?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |