SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI buienradar
---
• Klimaateffectatlas
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree of @Nattekat om erop toegevoegd te worden.
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel![]()
Bijzonder, hier nog echt geen druppel vandaagquote:
Dat moet je eens naar voorspellingen in Canada kijken.quote:Op donderdag 21 juli 2022 13:29 schreef Kriegel het volgende:
In een paar dagen van 21 naar 38 naar 19, dat kan ook alleen maar hier hè.
Oh ja, Canada ook.quote:Op donderdag 21 juli 2022 13:31 schreef Felagund het volgende:
[..]
Dat moet je eens naar voorspellingen in Canada kijken.
quote:Op donderdag 21 juli 2022 14:13 schreef Djeez het volgende:
Gatverdamme. Vies benauwd kutweer hier. Assen verreweg de warmste plek van het land met meer dan 22 graden. En uiteraard geheel droog
Groningen.quote:Op donderdag 21 juli 2022 14:13 schreef Djeez het volgende:
Gatverdamme. Vies benauwd kutweer hier. Assen verreweg de warmste plek van het land met meer dan 22 graden. En uiteraard geheel droog
Ben je niet aan het ijlen door je corona. Droog? In Assen?quote:Op donderdag 21 juli 2022 14:13 schreef Djeez het volgende:
quote:Op donderdag 21 juli 2022 15:50 schreef Nattekat het volgende:
Ik vind dit weer vandaag dus echt totaal niet erg.
Zeker als ik zie wat het weekend in petto heeft
Gaat mij nooit meer lukken.quote:Op donderdag 21 juli 2022 16:15 schreef Kriegel het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Zo kort na de laatste dagen misschien niet fantastisch, maar qua hitte niet te vergelijken. Als ik maar op tijd de warmte weer uit huis heb gaat dit geen centje pijn geven.
Voor ik op vakantie ging had ik het eindelijk voor elkaar, en daar heb ik een hele week voor nodig gehad.quote:Op donderdag 21 juli 2022 16:38 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Ook niet met de komende twee nachten? Dan moet je een eind kunnen komen op zich.
Het is hier in huis niet boven de 27 gekomen (buiten de zolder waar het 41 was lol).quote:Op donderdag 21 juli 2022 16:15 schreef Kriegel het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Zo kort na de laatste dagen misschien niet fantastisch, maar qua hitte niet te vergelijken. Als ik maar op tijd de warmte weer uit huis heb gaat dit geen centje pijn geven.
Redundantie was duur.quote:Op donderdag 21 juli 2022 18:02 schreef crystal_meth het volgende:
in Londen liggen de datacenters van één van de grootste NHS trusts (Guy’s and St Thomas’ trust, met 23500 werknemers) sinds dinsdagmiddag plat, de airco had het begeven. Patientendossiers, resultaten van tests, afspraken, niets kan geraadpleegd worden...
https://www.theguardian.c(...)em-fails-in-heatwave
Echt hè?quote:
Is toch echt anders hier aan de kust, ik was in Brakel nog vandaag voor werk en daar was het een stuk warmer.quote:
Ik ook, ik krijg hoofdpijn van dit weer. Maar voor de tuin is het wel lekker. En ik zag dat de sloten ook bijna leeg waren dus eigenlijk zou het een paar dagen zo moeten blijven.quote:Op donderdag 21 juli 2022 18:54 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Echt hè?
Ik vind vandaag echt veel viezer en warmer aanvoelen dan dinsdag en woensdag.
Puur door de vocht.
Doe mij die 30+ dan maar.
Strak blauwe luchten!
Hier niet eens regen, dus totaal nutteloos.quote:Op donderdag 21 juli 2022 20:08 schreef Ed1234 het volgende:
[..]
Ik ook, ik krijg hoofdpijn van dit weer. Maar voor de tuin is het wel lekker. En ik zag dat de sloten ook bijna leeg waren dus eigenlijk zou het een paar dagen zo moeten blijven.
Temperatuur boeit mij niet.quote:Op donderdag 21 juli 2022 22:17 schreef kree het volgende:
allemaal geklaag, maar als ik nu de weerkaart bekijk met temp. dan is het in het oosten ook onder de 20 graden onderhand?
Het is buiten idd heerlijk, maar je hoeft binnen maar te denken aan het dichtdoen van een raam of deur en het wordt spontaan verschrikkelijk.quote:Op donderdag 21 juli 2022 19:11 schreef kree het volgende:
[..]
Is toch echt anders hier aan de kust, ik was in Brakel nog vandaag voor werk en daar was het een stuk warmer.
Hier nu buiten 17 graden
)quote:Op donderdag 21 juli 2022 22:24 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Hier niet eens regen, dus totaal nutteloos.
[..]
Temperatuur boeit mij niet.
Liever 37 graden met lage luchtvochtigheid, dan deze 20 graden met hoge luchtvochtigheid.
Overal best fris nu toch, dus dat tocht lekker door. Of kan er geen raampje open waardoor warmte binnen blijft?quote:Op donderdag 21 juli 2022 22:24 schreef Nattekat het volgende:
Ik ben bang dat vannacht plaknacht #2 gaat worden.
Het mooie van warmte is dat het zo gigantisch lastig eruit te krijgen is.quote:Op donderdag 21 juli 2022 22:48 schreef Pvt.Webster het volgende:
[..]
Overal best fris nu toch, dus dat tocht lekker door. Of kan er geen raampje open waardoor warmte binnen blijft?
Ik vond het al zo interessant dat die airco maar blijft draaien (vanaf 17 nokt ie ermee want te koud), maar het is schijnbaar nog behoorlijk warm buiten...quote:Op donderdag 21 juli 2022 22:59 schreef Arcee het volgende:
[ afbeelding ]
Wát een verschil met twee dagen geleden, zeg.
Te fris zelfs. Ik had de ramen en deuren vol openstaan vandaag, maar heb het toch op een kiertje moeten zetten omdat de frisse wind te hard doorwaaide. De luchtvochtigheid is hoog maar daar heb je bij 20 graden weinig last van.quote:Op donderdag 21 juli 2022 22:17 schreef kree het volgende:
allemaal geklaag, maar als ik nu de weerkaart bekijk met temp. dan is het in het oosten ook onder de 20 graden onderhand?
Zie je wel dat global warming een hoax is!1!!1!11!!!quote:Op vrijdag 22 juli 2022 07:23 schreef _UserName_ het volgende:
Een plaatje uit de oude doos, 2018.
[ afbeelding ]
Het was een warme zomer.
Volgens mij was dat het moment dat we besloten een airco te kopen. Als de warmte hier binnen is dan is het er amper uit te krijgen. Met de twee warme dagen die we nu hebben gehad was het prima maar zo’n lange periode warmt het hele huis op.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 07:23 schreef _UserName_ het volgende:
[ afbeelding ]
Het was een warme zomer.
Oh man, ik kan me nog wel die eerste dag herinneren, echt zo'n gevoel van...quote:Op vrijdag 22 juli 2022 07:23 schreef _UserName_ het volgende:
[ afbeelding ]
Het was een warme zomer.
Mooi harnas heb je. En baard.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 09:10 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Oh man, ik kan me nog wel die eerste dag herinneren, echt zo'n gevoel van...
[ afbeelding ]
Minus de regen.
Die was niet prettig nee. En die minimumtemps werden om 04:00 uur gehaald, om vervolgens vanaf 05:00 uur weer langzaam op te lopenquote:Op vrijdag 22 juli 2022 07:23 schreef _UserName_ het volgende:
[ afbeelding ]
Het was een warme zomer.
Hitte in augustus is al een facto minder erg dan in juli. Straks in augustus worden de avonden snel korter en dat gaat wel schelen.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 08:29 schreef INViCTuS het volgende:
Later volgende week staat er ook weer een aantal dertigers op rij. Nog wat ver weg voor details, maar het zou zo maar eens een tijd aan de hete kant kunnen worden. neerslag wordt de komende 10 dagen zo goed als niet verwacht
Gelukkig was dat zo droog als hitte maar zijn kan. Lekker was anders, maar prima uit te houden.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 07:23 schreef _UserName_ het volgende:
[ afbeelding ]
Het was een warme zomer.
Uhhh in mijn herinnering was het helemaal niet droogquote:Op vrijdag 22 juli 2022 18:38 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Gelukkig was dat zo droog als hitte maar zijn kan. Lekker was anders, maar prima uit te houden.
Uhoh...quote:Op vrijdag 22 juli 2022 18:41 schreef aloa het volgende:
Kans op hittegolf neemt wel toe eind juli en begin augustus...
Lol jouw huis vs mijn huis.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 21:13 schreef Nattekat het volgende:
Temperatuur in slaapkamer naar 20 gekregen. Zittend in de kamer voel je gewoon de enorme lading stralingswarmte uit alle muren komen, maar dat is nou precies het plan
Helemaal niet zo erg een dag als vandaag
Vanmorgen weer gewoon 24 gradenquote:Op zaterdag 23 juli 2022 10:27 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Lol jouw huis vs mijn huis.
Hier heb ik oprecht de dag nadat het de hele dag regende de ramen dicht moeten gooien, om het rond de 22 graden te kunnen houden. Het werd namelijk aardig fris binnen. Anders zou t ws onder de 20 duiken, zeker snachts.
Nee nouja bij dagen boven de 30 warmt ons huis ook geleidelijk op hoor, dan wordt het uiteindelijk ook hier moeilijk warm binnen.quote:Op zaterdag 23 juli 2022 10:37 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Vanmorgen weer gewoon 24 graden
Wel een hele graad eraf gekregen tov gisteren, dus er is wel progressie gemaakt.
Ik heb ook helemaal de illusie niet dat ik het ooit nog koel ga krijgen binnen, het is eerder het bouwen van een flinke buffer zodat het op warme dagen als morgen ook redelijk in de buurt van 24 blijft. De dag van 36 graden was ook van 's ochtends vroeg tot na lunch 25,5 binnen, helaas was vanaf dat moment de buffer gevuld en ging het vrij rap de lucht in.
Wees blij dat de warmte dit jaar toch redelijk laat is in je woning.quote:Op zaterdag 23 juli 2022 10:37 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Vanmorgen weer gewoon 24 graden
Wel een hele graad eraf gekregen tov gisteren, dus er is wel progressie gemaakt.
Ik heb ook helemaal de illusie niet dat ik het ooit nog koel ga krijgen binnen, het is eerder het bouwen van een flinke buffer zodat het op warme dagen als morgen ook redelijk in de buurt van 24 blijft. De dag van 36 graden was ook van 's ochtends vroeg tot na lunch 25,5 binnen, helaas was vanaf dat moment de buffer gevuld en ging het vrij rap de lucht in.
18 binnen in de winter ook, hoorquote:Op zaterdag 23 juli 2022 10:51 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Nee nouja bij dagen boven de 30 warmt ons huis ook geleidelijk op hoor, dan wordt het uiteindelijk ook hier moeilijk warm binnen.
Maar het huis koelt bij frisse dagen vervolgens ook héél snel weer af. Binnen een a twee dagen neemt het de buitentemp over, en 18 a 19 vind ik iig te fris binnen in de zomer
Ik heb al sinds juni hele dagen die airco aan gehad om de warmte eruit te houden. De zon staat er vol op van vroeg in de ochtend tot eind van de middag, tijdens het verbouwen in september was dat al heel duidelijk merkbaar. En die zon heeft heel goed geschenen deze zomer tot dusver.quote:Op zaterdag 23 juli 2022 10:53 schreef Haags het volgende:
[..]
Wees blij dat de warmte dit jaar toch redelijk laat is in je woning.
Het kan ook al begin juni zo warm zijn dat je woning 3 maanden lang niet meer afkoelt. Nu zitten we al eind juli.
Maandje volhouden nog en het is voorbij
Ok dan heb je het echt kut.quote:Op zaterdag 23 juli 2022 11:01 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik heb al sinds juni hele dagen die airco aan gehad om de warmte eruit te houden. De zon staat er vol op van vroeg in de ochtend tot eind van de middag, tijdens het verbouwen in september was dat al heel duidelijk merkbaar. En die zon heeft heel goed geschenen deze zomer tot dusver.
Heb je daar in het herfst halfjaar dan profijt van? Dat de zon meehelpt in het verwarmen van je huis. Mocht die schijnen, uiteraard.quote:Op zaterdag 23 juli 2022 11:01 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik heb al sinds juni hele dagen die airco aan gehad om de warmte eruit te houden. De zon staat er vol op van vroeg in de ochtend tot eind van de middag, tijdens het verbouwen in september was dat al heel duidelijk merkbaar. En die zon heeft heel goed geschenen deze zomer tot dusver.
De keerzijde is wel dat ik in de winter flink kan besparen op stookkostenquote:
De enige reden dat ik nog moet stoken op zonnige dagen in de koude maanden is dat die zon zo vroeg onder gaat. Het werkt echt geweldig.quote:Op zaterdag 23 juli 2022 11:06 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Heb je daar in het herfst halfjaar dan profijt van? Dat de zon meehelpt in het verwarmen van je huis. Mocht die schijnen, uiteraard.
Heb je zonnepanelen ook toevallig? Dan wek je in de lente/zomermaanden zoveel stroom op dat je je aircogebruik daarmee vrijwel gratis maakt en in de winter stook je toch nauwelijks wegens de enorm goede isolatie. Win win lijkt mijquote:Op zaterdag 23 juli 2022 11:09 schreef Nattekat het volgende:
[..]
De enige reden dat ik nog moet stoken op zonnige dagen in de koude maanden is dat die zon zo vroeg onder gaat. Het werkt echt geweldig.
Helaas. Huurhuis dit datquote:Op zaterdag 23 juli 2022 11:14 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Heb je zonnepanelen ook toevallig? Dan wek je in de lente/zomermaanden zoveel stroom op dat je je aircogebruik daarmee vrijwel gratis maakt en in de winter stook je toch nauwelijks wegens de enorm goede isolatie. Win win lijkt mij
Lekker man. Ben ik al 2 dagen; goed te doen en niet bijster druk. Maar ligt er net aan waar je zit natuurlijk.quote:Op zaterdag 23 juli 2022 14:32 schreef Neef_Wuppie het volgende:
Morgen met een punthoofd en een tas bier naar het strand. Genot.
tering he, word een zwoele nachtquote:Op zaterdag 23 juli 2022 22:26 schreef Nattekat het volgende:
Je kan buiten al merken dat er warmte aan komt.
Yep, het worden weer 2 warme dagjes/daagjes... Maar we draaien onze hand er niet meer voor om met 30 graden!quote:Op zaterdag 23 juli 2022 22:26 schreef Nattekat het volgende:
Je kan buiten al merken dat er warmte aan komt.
Als ik een glas rose in de tuin zet waait ie naar het strand ja.quote:
Ach, lekker de ramen open, door de wind voelt het minder warm. Komende dagen koelt het huis wel weer af.quote:Op zondag 24 juli 2022 11:39 schreef Nattekat het volgende:
Wel fijn dat je met deze temperaturen niet eens zonwering kan uitklappen zonder dat de wind het bij je overburen bezorgt.
Gaat hem hier niet worden met 28 graden helaas.quote:Op zondag 24 juli 2022 11:42 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Ach, lekker de ramen open, door de wind voelt het minder warm. Komende dagen koelt het huis wel weer af.
Grappig ja hoe je eigenlijk automatisch de doelpalen verschuift. Normaal gesproken is/was dit een bloedhete dag. Nu denk je na dinsdag toch ach het is 'maar' 29 gradenquote:Op zondag 24 juli 2022 08:58 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Yep, het worden weer 2 warme dagjes/daagjes... Maar we draaien onze hand er niet meer voor om met 30 graden!
We zijn inmiddels al veel erger gewend...
Zeker.quote:
Lekker strandjequote:Op zondag 24 juli 2022 17:28 schreef Haags het volgende:
[..]
Zeker.
Alleen staat het van Kijkduin tot aan Scheveningen en ver daarbuiten muur vast .
Stelletje kuddedieren
Hier niet ver van zee, doch alsnog midden in het centrum ve stad incl bijzonder weinig groen. Is hier nog een graad of 27quote:Op zondag 24 juli 2022 21:06 schreef Pvt.Webster het volgende:
Ben blij dat ik aan zee zit de afgelopen dagen. Hier nu bij een strandtentje lekker 23 graden en een windje.
Thuis idd 28 graden
Ik heb het de hele week vrij frisquote:Op zondag 24 juli 2022 22:16 schreef dick_laurent het volgende:
Lekker toch. Een keertje voor de verandering savonds laat buiten kunnen zitten zonder het koud te hebben.
Ik snap dat niet helemaal hoor, nu nog steeds 23 hier. De wind komt uit het zuid-westen, heeft het dan puur daarmee te maken, dat die lucht vanuit zo'n heet gebied (Spanje?) komt waaien dat ie ook 's nachts nauwelijks afkoelt?quote:Op zondag 24 juli 2022 20:51 schreef Cheeseburgert het volgende:
Nog steeds tegen de 28 graden buiten in het halve land![]()
[ afbeelding ]
En tot de dag van vandaag ben ik nieuwsgierig wat dat meetstation in Deelen gedronken heeft.quote:
Geen logische verklaring van te vinden idd, de parallelmeting liet geen stijging zien, ook was er geen storing. Wellicht een microburst van warmte?quote:Op maandag 25 juli 2022 10:37 schreef Nattekat het volgende:
[..]
En tot de dag van vandaag ben ik nieuwsgierig wat dat meetstation in Deelen gedronken heeft.
Is er een parallelmeting? Zo ver ik weet heeft elk meetstation maar één huisje waar de temperatuur gemeten wordt.quote:Op maandag 25 juli 2022 11:53 schreef _UserName_ het volgende:
[..]
Geen logische verklaring van te vinden idd, de parallelmeting liet geen stijging zien, ook was er geen storing. Wellicht een microburst van warmte?
Luie weerman. Copy/paste.quote:Op maandag 25 juli 2022 14:26 schreef Kriegel het volgende:
Hier de lokale voorspelling voor de week vanaf deze vrijdag:
[ afbeelding ]
Tikje eentonig.
Als het geen 24 graden en teringvochtig was had dat wel leuk geholpen, ja. :/quote:Op maandag 25 juli 2022 15:51 schreef ACT-F het volgende:
Wat een woei! Wel heerlijk om alles door te luchten.
Klopt, muffe ruimtes luchten gaat best maar gadverdamme wat het is klamquote:Op maandag 25 juli 2022 15:51 schreef ACT-F het volgende:
Het waait hier te hard zelfs. Kan alleen op het noorden een raam open doen nuquote:Op maandag 25 juli 2022 15:51 schreef ACT-F het volgende:
Die is er, wat ik vanochtend las.quote:Op maandag 25 juli 2022 12:39 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Is er een parallelmeting? Zo ver ik weet heeft elk meetstation maar één huisje waar de temperatuur gemeten wordt.
https://www.weerplaza.nl/(...)040%20graden%20grens.quote:Een opmerkelijk gegeven is dat op 26 juli een nog veel hogere waarde werd gemeten. Op het KNMI station van vliegveld Deelen schoot de temperatuur op anderhalve meter, maar ook op 10 centimeter, als een raket omhoog in zeer korte tijd. Uiteindelijk gaf de thermometer 42,9 graden aan! Binnen een uur werd door het KNMI aangegeven dat deze waarde niet kon kloppen. De stijging van de temperatuur liet een onnatuurlijk verloop zien en ook de afname na de piek was onbetrouwbaar. Daarnaast liet een backup station deze thermische uitspatting niet zien.
Als je alles vastzet is het een heerlijke briesquote:Op maandag 25 juli 2022 17:28 schreef aloa het volgende:
[..]
Het waait hier te hard zelfs. Kan alleen op het noorden een raam open doen nu
Ja idd. Ik zal even wat andere haken op de ramen zetten, dan kunnen ze gewoon open.quote:Op maandag 25 juli 2022 18:36 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Als je alles vastzet is het een heerlijke bries![]()
De relatieve luchtvochtigheid valt me met 48% reuze mee, maar dat zal elders in het land anders zijn.
Hier hetzelfde, bahquote:Op maandag 25 juli 2022 17:13 schreef Pisces29 het volgende:
Zo vies klam heb ik het nog niet eerder dit jaar in huis gehad.
Er is nooit een echte verklaring gegeven waarom die meting niet juist kan zijn. Ik dacht zelfs dat juist de 2e meting ook die hoge waarde aangaf.quote:Op maandag 25 juli 2022 17:39 schreef _UserName_ het volgende:
[..]
Die is er, wat ik vanochtend las.
[..]
https://www.weerplaza.nl/(...)040%20graden%20grens.
Van zomer naar herfstquote:Op dinsdag 26 juli 2022 08:34 schreef aloa het volgende:
Noordenwind in de zomer. Dat merk je meteen. Amper 16 graden.
@Kettlebellquote:Op dinsdag 26 juli 2022 09:26 schreef dick_laurent het volgende:
Acceptabel weertje voor begin oktober ofzo, zou ik zeggen.
Hier kan dat natuurlijk. Deze zomer niet vaak voorgekomen, dus liever niet, maar vooruit. Komende 10 dagen bijna geen neerslagquote:Op dinsdag 26 juli 2022 09:26 schreef dick_laurent het volgende:
Raam openquote:Op dinsdag 26 juli 2022 09:40 schreef Ronzz het volgende:
Ja dit is wel ff lekker, van die koele daagjes tussendoor.
Nou ja, die grafiek slaat nergens op. Zal wel iemand iets gedaan hebben vlakbij.quote:Op maandag 25 juli 2022 23:03 schreef Remco het volgende:
[..]
Er is nooit een echte verklaring gegeven waarom die meting niet juist kan zijn. Ik dacht zelfs dat juist de 2e meting ook die hoge waarde aangaf.
Blijft opmerkelijk omdat het achteraf toch wel een historische meting was.
hier niks van de benauwdheid gemerkt, Limburgquote:Op dinsdag 26 juli 2022 09:55 schreef Nattekat het volgende:
Ik ben een liter water verloren vannacht
Dan zit je klimaattechnisch ook zo ver van mij als maar mogelijk is.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 10:00 schreef THEFXR het volgende:
[..]
hier niks van de benauwdheid gemerkt, Limburg
Normaal sta ik aan jouw kant, maar voor mij is dit nu echt een zegen om de warmte uit huis te krijgen. Zelfs op de relatief koele dagen is het zonder airco niet meer onder de 25 te krijgen binnen, en dat begint 's nachts wel een dingetje te worden.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 09:26 schreef dick_laurent het volgende:
Voortaan toch maar een luier omdoen dan.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 09:55 schreef Nattekat het volgende:
Vervang dan eens je depends slip, doet wonderen!quote:Op dinsdag 26 juli 2022 09:55 schreef Nattekat het volgende:
Hier geen miezer, maar ik heb wel flink zitten zweten onderweg. Het is gewoon totaal niet lekker buiten.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 13:10 schreef DemonRage het volgende:
Net een stukje gewandeld in mijn pauze. De miezer is net alsof je door een waternevel loopt wat opzich wel fijn is, maar bij stukken op het asfalt wat nog warm is daar is het wel fucking benauwd.
Mwah, 25/26 graden komende tijd. Dat is toch prima zomerweer?quote:Op dinsdag 26 juli 2022 19:19 schreef Nattekat het volgende:
De warmte komt weer terug
Dit is echt precies het tegenovergestelde van vorig jaar
Zeker als het 's nachts gewoon lekker afkoelt naar een graad of 15 zodat je in de ochtend lekker frisse lucht hebt binnenquote:Op dinsdag 26 juli 2022 19:51 schreef Haags het volgende:
[..]
Mwah, 25/26 graden komende tijd. Dat is toch prima zomerweer?
Precies.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 19:55 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Zeker als het 's nachts gewoon lekker afkoelt naar een graad of 15 zodat je in de ochtend lekker frisse lucht hebt binnen
quote:Op dinsdag 26 juli 2022 19:51 schreef Haags het volgende:
[..]
Mwah, 25/26 graden komende tijd. Dat is toch prima zomerweer?
Dit wilde men toch...quote:Op dinsdag 26 juli 2022 21:27 schreef dick_laurent het volgende:
Gristus wat een vrieskou buiten opeens.
niet overdrijven nou, hequote:Op dinsdag 26 juli 2022 21:27 schreef dick_laurent het volgende:
quote:Op dinsdag 26 juli 2022 21:27 schreef dick_laurent het volgende:
Hahaquote:
Ik vind het wel lekker zo maar het is inderdaad lange mouwen weer. Gelukkig ben ik niet zo’n kouwkleum.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 21:48 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
HahaNee ik liep net ff buiten en ik vind het gewoon echt dikke vesten/lange broeken temperatuur. En dat vind ik voor eind Juli echt nie kunnen!
[ afbeelding ]
Huis koel krijgen, whoooooo!quote:Op dinsdag 26 juli 2022 21:27 schreef dick_laurent het volgende:
Ik noem het tegenwoordig 9 maanden grijsquote:Op woensdag 27 juli 2022 08:18 schreef INViCTuS het volgende:
Kan wel concluderen dat ik nog geen zin heb in het herfst halfjaar
* Nattekat vliegtickets naar Lapland boektquote:Op woensdag 27 juli 2022 07:10 schreef DemonRage het volgende:
[ afbeelding ]
Schroeiiii!!! GFS is weer nog steeds van het padje af.
Hier begon het redelijk zonnig maar inmiddels is het vrijwel geheel bewolkt, zoals zovaak gebeurd met aanvoerrichting noord. En ik las al dat het vrijdag mogelijk ging regenen, dus of dit dan de "mindere" dag is betwijfel ik.quote:Op woensdag 27 juli 2022 12:19 schreef Nattekat het volgende:
Vandaag overigens een prima weertje voor een mindere dag. Nog net in korte broek territorium, iets waar ik pas te laat achter kwam
Ik had al zo'n vermoeden dat we alle zonneschijn (het gebrek eraan eerder) van afgelopen jaar ruimschoots goed gingen maken dit jaar.quote:
Hier ook wel, maar nog genoeg blauwe plekken te zien.quote:Op woensdag 27 juli 2022 13:02 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Hier begon het redelijk zonnig maar inmiddels is het vrijwel geheel bewolkt, zoals zovaak gebeurd met aanvoerrichting noord. En ik las al dat het vrijdag mogelijk ging regenen, dus of dit dan de "mindere" dag is betwijfel ik.
nah, 6quote:Op woensdag 27 juli 2022 11:56 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik noem het tegenwoordig 9 maanden grijs
dit zou normaal moeten zijnquote:
Idd, rond de 2000 uur zou het minimale zijn wat een beetje acceptabel gemiddelde is vind ik persoonlijk.quote:Op woensdag 27 juli 2022 19:49 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
1640 uur in een jaar, wat een amateurs.
[ afbeelding ]
Maar is dat ook goed te vergelijken betreft uren wat de zon KAN schijnen? Een dag in december kan de zon hier volgens opkomst/ondergang volgens mij een uur 7/7.5 schijnen. Hoe zit dat in Seattle? In de praktijd schijnt ie natuurlijk geen 7/7.5 uur, maar ongeveer max een uur en max 30 in die maand, maar dat terzijdequote:Op woensdag 27 juli 2022 20:24 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Idd, rond de 2000 uur zou het minimale zijn wat een beetje acceptabel gemiddelde is vind ik persoonlijk.
Ter vergelijk, de stad Seattle, die in Amerika bekend staat als een van de meest sombere en regenachtige steden van het land, heeft alsnog rond de 2100 uur zon gemiddeld per jaar. 🤷♂️
Naja Seattle ligt op de 47e breedtegraad dus wel iets zuidelijker dan NL inderdaad.quote:Op woensdag 27 juli 2022 20:29 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Maar is dat ook goed te vergelijken betreft uren wat de zon KAN schijnen? Een dag in december kan de zon hier volgens opkomst/ondergang volgens mij een uur 7/7.5 schijnen. Hoe zit dat in Seattle? In de praktijd schijnt ie natuurlijk geen 7/7.5 uur, maar ongeveer max een uur en max 30 in die maand, maar dat terzijde
Brr...quote:Op donderdag 28 juli 2022 05:52 schreef ACT-F het volgende:
Toepasselijke TT overigens. Nu 7,8 graden in Twente en 6,6 in Hoogeveen.
Met pijn en moeite heb ik het binnen 17 graden gekregen maar zit alweer op 20, terwijl het buiten amper 16 graden is.quote:
Pijn en moeite? Wat heb je allemaal gedaan dan, behalve de boel open zetten?quote:Op donderdag 28 juli 2022 09:14 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Met pijn en moeite heb ik het binnen 17 graden gekregen maar zit alweer op 20, terwijl het buiten amper 16 graden is.
Niet gedacht dat ik dit ooit nog ging zeggen, maar lang leve de zeewind!quote:Op woensdag 27 juli 2022 21:38 schreef DemonRage het volgende:
[ afbeelding ]
GFS blijft schroeien... dat weermodel is kapot.
Ik krijg het met geen mogelijkheid onder de 23 en zit weer gewoon op 24 momenteel. Om even wat perspectief te biedenquote:Op donderdag 28 juli 2022 09:14 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Met pijn en moeite heb ik het binnen 17 graden gekregen maar zit alweer op 20, terwijl het buiten amper 16 graden is.
Prima toch. Waarom zou je het binnen 17 willen hebben? Zit je binnen een beetje kou te kleumen in de zomer.quote:Op donderdag 28 juli 2022 11:00 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik krijg het met geen mogelijkheid onder de 23 en zit weer gewoon op 24 momenteel. Om even wat perspectief te bieden
En muggen dood slaan in het donker die je gezicht aanvallen. Dat is niet makkelijk en pijnlijk als je voor je kop slaatquote:Op donderdag 28 juli 2022 10:38 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Pijn en moeite? Wat heb je allemaal gedaan dan, behalve de boel open zetten?
Mja, als je het naar 17 kan krijgen, zal het ook wel een stuk koeler zijn op de echt warme dagen als ik langzaam dood zit te gaanquote:Op donderdag 28 juli 2022 11:14 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Prima toch. Waarom zou je het binnen 17 willen hebben? Zit je binnen een beetje kou te kleumen in de zomer.
Als je onder de dekens ligt is het wel fijn hoorquote:Op donderdag 28 juli 2022 11:14 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Prima toch. Waarom zou je het binnen 17 willen hebben? Zit je binnen een beetje kou te kleumen in de zomer.
Ja dat lig ik alleen als ik ga slapen, niet overdagquote:Op donderdag 28 juli 2022 11:49 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Als je onder de dekens ligt is het wel fijn hoor
Ik zie het in geen enkele run.quote:Op donderdag 28 juli 2022 18:31 schreef aloa het volgende:
[..]
Ik zie nog steeds een stoot hitte richting Nederland...
Nou ja, augustus is gewoon een zomermaand waarin het nog bloedheet kan worden natuurlijk.quote:Op donderdag 28 juli 2022 18:45 schreef Pvt.Webster het volgende:
De grootste hitte is er wel uit en we gaan ook al naar augustus. Dus hele extreme temperaturen verwacht ik niet meer. Toch in de pluim voor zuidoost nog wel 30+ en warmere nachten (rond de 18 graden) binnen nu en een week.
Wat is eigenlijk een tussenjas? Tussen wat zit die dan in? Heb je serieus 3 lagen aan?quote:Op donderdag 28 juli 2022 20:19 schreef Djeez het volgende:
Gelukkig ga ik binnen twee weken naar Zuid-Frankrijk, want hier in Assen is het al dagen extreem koud. Loop al weer een tijdje in lange broek en tussenjas
Staat de sneeuwpop al?quote:Op donderdag 28 juli 2022 20:19 schreef Djeez het volgende:
Gelukkig ga ik binnen twee weken naar Zuid-Frankrijk, want hier in Assen is het al dagen extreem koud. Loop al weer een tijdje in lange broek en tussenjas
IJspegels aan je neus?quote:Op donderdag 28 juli 2022 20:19 schreef Djeez het volgende:
quote:Op donderdag 28 juli 2022 09:14 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Altijd mooiquote:Op vrijdag 29 juli 2022 07:00 schreef TLC het volgende:
Nachtelijke lichtflitsenmaar verder geen gedonder gehoord
quote:Op donderdag 28 juli 2022 20:19 schreef Djeez het volgende:
Een tussenjas zit tussen een winterjas en zomerjas in. Winterjas had ook wel gekund, het is koud en nat nuquote:Op donderdag 28 juli 2022 20:25 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Wat is eigenlijk een tussenjas? Tussen wat zit die dan in? Heb je serieus 3 lagen aan?![]()
Waar woon je dan ongeveer? Hier (Veluwe) is het 23 graden en zonnig, prima temperatuurtje.quote:Op vrijdag 29 juli 2022 12:35 schreef Djeez het volgende:
[..]
Een tussenjas zit tussen een winterjas en zomerjas in. Winterjas had ook wel gekund, het is koud en nat nu
Haha, tussenjas betekent tussen zomer- en winterjas in. Denk ik.quote:Op donderdag 28 juli 2022 20:25 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Wat is eigenlijk een tussenjas? Tussen wat zit die dan in? Heb je serieus 3 lagen aan?![]()
quote:Op vrijdag 29 juli 2022 12:45 schreef Ed1234 het volgende:
[..]
Waar woon je dan ongeveer? Hier (Veluwe) is het 23 graden en zonnig, prima temperatuurtje.
Natuurlijk is 20 graden aangenaam, maar waar het om gaat is dat het binnen rap opwarmt in de zomer. Dus elke gelegenheid om te koelen moet je benutten.quote:Op vrijdag 29 juli 2022 07:04 schreef RedFever007 het volgende:
[..]![]()
Aansteller, man man man![]()
![]()
Prima temperatuur 20 graden
Mwah.quote:
Reken maar op 32-34 in Oost en Zuid Nederlandquote:
Dat minpuntje is wel een behoorlijke.quote:Op zaterdag 30 juli 2022 11:07 schreef INViCTuS het volgende:
Komende week weer oplopende temperaturen met woensdag weer dik tropisch, donderdag koufrontje, vrijdag/zaterdag 22-24 en daarna weer omhoog. Acceptabel allemaal. Enig minpuntje is waarschijnlijk de hoge luchtvochtigheid
Koud????quote:Op zaterdag 30 juli 2022 16:39 schreef quirina het volgende:
Ik vind het erg koud weer. Heb maar weer een vest aangetrokken.
De herfst is weer vroeg dit jaar. Deprimerend best wel.
Verkeerde account Djeezquote:Op zaterdag 30 juli 2022 16:39 schreef quirina het volgende:
Ik vind het erg koud weer. Heb maar weer een vest aangetrokken.
De herfst is weer vroeg dit jaar. Deprimerend best wel.
hoeveel is de luchtvochtigheid?quote:Op zaterdag 30 juli 2022 17:53 schreef Nattekat het volgende:
Ik heb even een fieldtrip gedaan.
Wat
Is
Het
Benauwd
Thermoonderbroek eronder, winterjas erover en een flinke kop warme chocolademelk om de handen warm te houden.quote:Op zaterdag 30 juli 2022 19:22 schreef quirina het volgende:
[..]
Nee want het is fakking koud. Heb ook weer sokken en lange broek aan.
Niet dat er nog andere factoren zijn ofzo, nee, alleen luchtvochtigheid.quote:
plak je ook zoals een suikerspin?quote:Op zondag 31 juli 2022 13:24 schreef Nattekat het volgende:
Het is zo klam dat ik het idee heb dat mijn bureaustoel wat vocht heeft opgenomen terwijl alles aan het doorluchten was...
Zijn er altijd wel een aantal van. Zoveel als vorig jaar mag niet. Dit jaar tot nu toe best een aardige zomerquote:Op zondag 31 juli 2022 12:28 schreef dick_laurent het volgende:
Ahja, to be fair... vorige zomer was een dag als vandaag bijna de standaard situatie
Dus één dagje is dit wel te tolereren
quote:Op zondag 31 juli 2022 11:33 schreef Nattekat het volgende:
Als het niet zo warm was, had ik gedacht dat ik in december wakker was geworden.
Warm met een veul te hoge luchtvochtigheid. Eigenlijk ongeveer hetzelfde dauwpunt als we nu hebben, maar dan dus 27 graden.quote:
We gaan dood!quote:Op zondag 31 juli 2022 23:42 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Warm met een veul te hoge luchtvochtigheid. Eigenlijk ongeveer hetzelfde dauwpunt als we nu hebben, maar dan dus 27 graden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |