Ik heb het de hele week vrij frisquote:Op zondag 24 juli 2022 22:16 schreef dick_laurent het volgende:
Lekker toch. Een keertje voor de verandering savonds laat buiten kunnen zitten zonder het koud te hebben.
Ik snap dat niet helemaal hoor, nu nog steeds 23 hier. De wind komt uit het zuid-westen, heeft het dan puur daarmee te maken, dat die lucht vanuit zo'n heet gebied (Spanje?) komt waaien dat ie ook 's nachts nauwelijks afkoelt?quote:Op zondag 24 juli 2022 20:51 schreef Cheeseburgert het volgende:
Nog steeds tegen de 28 graden buiten in het halve land![]()
[ afbeelding ]
En tot de dag van vandaag ben ik nieuwsgierig wat dat meetstation in Deelen gedronken heeft.quote:
Geen logische verklaring van te vinden idd, de parallelmeting liet geen stijging zien, ook was er geen storing. Wellicht een microburst van warmte?quote:Op maandag 25 juli 2022 10:37 schreef Nattekat het volgende:
[..]
En tot de dag van vandaag ben ik nieuwsgierig wat dat meetstation in Deelen gedronken heeft.
Is er een parallelmeting? Zo ver ik weet heeft elk meetstation maar één huisje waar de temperatuur gemeten wordt.quote:Op maandag 25 juli 2022 11:53 schreef _UserName_ het volgende:
[..]
Geen logische verklaring van te vinden idd, de parallelmeting liet geen stijging zien, ook was er geen storing. Wellicht een microburst van warmte?
Luie weerman. Copy/paste.quote:Op maandag 25 juli 2022 14:26 schreef Kriegel het volgende:
Hier de lokale voorspelling voor de week vanaf deze vrijdag:
[ afbeelding ]
Tikje eentonig.
Als het geen 24 graden en teringvochtig was had dat wel leuk geholpen, ja. :/quote:Op maandag 25 juli 2022 15:51 schreef ACT-F het volgende:
Wat een woei! Wel heerlijk om alles door te luchten.
Klopt, muffe ruimtes luchten gaat best maar gadverdamme wat het is klamquote:Op maandag 25 juli 2022 15:51 schreef ACT-F het volgende:
Het waait hier te hard zelfs. Kan alleen op het noorden een raam open doen nuquote:Op maandag 25 juli 2022 15:51 schreef ACT-F het volgende:
Die is er, wat ik vanochtend las.quote:Op maandag 25 juli 2022 12:39 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Is er een parallelmeting? Zo ver ik weet heeft elk meetstation maar één huisje waar de temperatuur gemeten wordt.
https://www.weerplaza.nl/(...)040%20graden%20grens.quote:Een opmerkelijk gegeven is dat op 26 juli een nog veel hogere waarde werd gemeten. Op het KNMI station van vliegveld Deelen schoot de temperatuur op anderhalve meter, maar ook op 10 centimeter, als een raket omhoog in zeer korte tijd. Uiteindelijk gaf de thermometer 42,9 graden aan! Binnen een uur werd door het KNMI aangegeven dat deze waarde niet kon kloppen. De stijging van de temperatuur liet een onnatuurlijk verloop zien en ook de afname na de piek was onbetrouwbaar. Daarnaast liet een backup station deze thermische uitspatting niet zien.
Als je alles vastzet is het een heerlijke briesquote:Op maandag 25 juli 2022 17:28 schreef aloa het volgende:
[..]
Het waait hier te hard zelfs. Kan alleen op het noorden een raam open doen nu
Ja idd. Ik zal even wat andere haken op de ramen zetten, dan kunnen ze gewoon open.quote:Op maandag 25 juli 2022 18:36 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Als je alles vastzet is het een heerlijke bries![]()
De relatieve luchtvochtigheid valt me met 48% reuze mee, maar dat zal elders in het land anders zijn.
Hier hetzelfde, bahquote:Op maandag 25 juli 2022 17:13 schreef Pisces29 het volgende:
Zo vies klam heb ik het nog niet eerder dit jaar in huis gehad.
Er is nooit een echte verklaring gegeven waarom die meting niet juist kan zijn. Ik dacht zelfs dat juist de 2e meting ook die hoge waarde aangaf.quote:Op maandag 25 juli 2022 17:39 schreef _UserName_ het volgende:
[..]
Die is er, wat ik vanochtend las.
[..]
https://www.weerplaza.nl/(...)040%20graden%20grens.
Van zomer naar herfstquote:Op dinsdag 26 juli 2022 08:34 schreef aloa het volgende:
Noordenwind in de zomer. Dat merk je meteen. Amper 16 graden.
@Kettlebellquote:Op dinsdag 26 juli 2022 09:26 schreef dick_laurent het volgende:
Acceptabel weertje voor begin oktober ofzo, zou ik zeggen.
Hier kan dat natuurlijk. Deze zomer niet vaak voorgekomen, dus liever niet, maar vooruit. Komende 10 dagen bijna geen neerslagquote:Op dinsdag 26 juli 2022 09:26 schreef dick_laurent het volgende:
Acceptabel weertje voor begin oktober ofzo, zou ik zeggen.
Raam openquote:Op dinsdag 26 juli 2022 09:40 schreef Ronzz het volgende:
Ja dit is wel ff lekker, van die koele daagjes tussendoor.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |