abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_205252062

Niet noodzakelijkerwijs in die volgorde.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_205252108
Outch @Adrian4 dat lijkt me heel pijnlijk ja. Maar als dat op de lange termijn gaat helpen, is het wel heel fijn!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
@exode, ik moest hard lachen om de initiatierite van je collega :@.

@Mushanga71 jij toch ook besmet... Beterschap! Hoe is het nu met je zoon? Gaat de musical lukken, denk je (en hopen dat jij ook mag komen kijken dan!!)?
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_205252376
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 09:01 schreef Phaidra het volgende:
[ afbeelding ]

Niet noodzakelijkerwijs in die volgorde.
Net een filmpje gezien van zo’n infinity dress.. doet me een beetje denken aan draagdoeken knopen, maar dan zonder bh aan :D
  woensdag 6 juli 2022 @ 09:54:45 #4
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_205252460
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 09:44 schreef hilliebillie het volgende:

[..]
Net een filmpje gezien van zo’n infinity dress.. doet me een beetje denken aan draagdoeken knopen, maar dan zonder bh aan :D
:D
pi_205252628
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 15:40 schreef Burdie het volgende:

[..]
Maar als zij op haar vrije dag moet werken, krijgt ze toch een andere dag daarvoor vrij in de plaats?
Nope zit in je norm jaaruren oid. Ik moet ook altijd terug komen.
pi_205252638
@Adrian beterschap hopelijk na het herstel verlost van alle ellende.
pi_205252830
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 10:12 schreef F_r het volgende:

[..]
Ik heb daar dus zo vaak discusies over gehad. Ik heb het een keer helemaal nagerekend en het kwam erop neer dat het niet zo simpel is.
Sowieso dat het in het onderwijs niet een parttime dag wordt genoemd maar een lesvrije dag. Dan zou je dus fulltime beschikbaar moeten zijn maar je wordt parttime uitbetaald.

Maar goed, zij gaat dus niet meer naar alle extra dingen op haar vrije dagen.
pi_205252919
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 17:49 schreef Mushanga71 het volgende:
Ben dus niet immuun. 2 streepjes ;(
Voel me weird en heb een loopneus.
Natuurlijke booster for the win, hopelijk niet teveel klachten... Beterschap :*

quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 20:32 schreef Adrian4 het volgende:
Ik ben vandaag geopereerd. Mijn onderkantje is gereconstrueerd :P
Ik had heel erg last van mijn litteken. Nu heeft de gynaecoloog een heel stuk littekenweefsel weg gehaald.
Ging goed, maar nu is de verdoving uitgewerkt :X
Maar ik en de gynaecoloog hopen erg dat ik er vanaf nu geen last meer van heb!
Auw, klinkt pijnlijk. Maar hopelijk als je hersteld bent dat je geen last meer hebt! Beterschap :*

@exode, ik zag van de week een reel op FB en ik moest aan je denken, misschien een idee voor in de tuin ;).

https://www.facebook.com/reel/822027478777270
Fake it till you make it...
pi_205252960
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 10:39 schreef Nijna het volgende:

[..]
Natuurlijke booster for the win, hopelijk niet teveel klachten... Beterschap :*
[..]
Auw, klinkt pijnlijk. Maar hopelijk als je hersteld bent dat je geen last meer hebt! Beterschap :*

@:Exode, ik zag van de week een reel op FB en ik moest aan je denken, misschien een idee voor in de tuin ;).

https://www.facebook.com/reel/822027478777270
Haha, cool! Daar kan ik wel naakt in *O*
pi_205253018
Als ik toch zou kiezen voor een tuinhuisje, dan kan daar dus ook nog een jacuzzi in! :D
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_205254233
Wij zwaaiden zojuist onze dochter uit op de basisschool. :'( O+
Mag ik even huilen in een hoekje, die acht jaar basisschool zijn echt voorbij gevlogen. :o
pi_205254813
quote:
1s.gif Op woensdag 6 juli 2022 12:48 schreef _NIKKI_ het volgende:
Mag ik even huilen in een hoekje, die acht jaar basisschool zijn echt voorbij gevlogen. :o
Wat gaat de tijd dan snel! Hopelijk vind ze in het voortgezet onderwijs ook snel haar draai 😊
pi_205254972
quote:
Oh wow dat is wel een moment ja! Wel veel plezier alvast in de Efteling :) Laat je een boodschap voor ons achter ergens? ;)
pi_205255103
Leuk hoor Nikki! Einde van het één maar het begin van iets nog leukers.

Heel fijne zomer voor jullie!!

Ik denk niet dat ik dat zelfde gevoel zal hebben over 2 weken. Ze zit hier natuurlijk pas 1 jaar. Op de vorige twee scholen vond ik het vertrekken vreselijk moeilijk. Maar dat was ook een afscheid van vrienden, huis etc.
Met een meidenkwartet
pi_205255289
Einde tijdperk Nikki. Op naar iets nieuws maar eerst genieten van de vakantie
pi_205255700
Sterkte Nikki!

Ik heb al dagen verhoging in m'n linkeroor maar niet in m'n rechter.. :? (Oorthermometer, heb een griepje te pakken) Hoe kan dit dan?
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
  woensdag 6 juli 2022 @ 15:24:20 #17
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_205255944
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 10:12 schreef F_r het volgende:

[..]
Mja, maar dan moet er toch iets anders "sneuvelen". Stel dat meester Jan op dinsdag les geeft, maar nu niet want hij komt die dag op school voor een studiedag. En juf Marie is op dinsdag normaalgesproken vrij, maar nu niet want zij komt die dag op school voor een studiedag.
Jan ruilt dan een lesdag in voor een studiedag. En wat ruilt Marie in? Niet haar vrije tijd, want kennelijk komt die dag uit uren die daarvoor bedoeld zijn. Jan heeft die uren ook, want ze hebben hetzelfde contract. Jan gebruikt alleen dan die uren voor iets anders, waar Marie geen uren meer voor heeft (want die gingen immers op aan de studiedag). Dus wat "sneuvelt" er dan voor Marie?
KuikenGuppy
pi_205256047
Wij hebben maar vier studiedagen komend schooljaar + de dag na hemelvaart vrij. En de eerste is ook pas in februari.
pi_205256054
Burdie, volgens mij sneuvelen dan de uren die Marie aan niet-lesuren moet besteden. Uren die ook voor kampen, sportdagen(organisatie) etc besteed moeten worden anders.
pi_205256222
Het zit (globaal) zo: bij een fulltime baan werk je 1659 uur, waarvan maximaal 940 voor de klas. Daarnaast heb je 35-45% (hangt van de afspraken op school af) voor lesgebonden taken (nakijken, voorbereiden, oudergesprekken, enz), 83 uur voor cursussen en de rest is voor andere taken op school.
Studiedagen vallen onder je taakuren en als ze voor de zomervakantie bekend zijn, moet je dus aanwezig zijn.
Die uren maak je grotendeels in de lesweken, dus moet je elke week meer uren werken om in de vakanties ook vrij te hebben.

[ Bericht 0% gewijzigd door Hupje op 06-07-2022 16:01:18 ]
pi_205256354
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 15:50 schreef Hupje het volgende:
Het zit (globaal) zo: bij een fulltime baan werk je 1659 uit, waarvan maximaal 940 voor de klas. Daarnaast heb je 35-45% (hangt van de afspraken op school af) voor lesgebonden taken (nakijken, voorbereiden, oudergesprekken, enz), 83 uur voor cursussen en de rest is voor andere taken op school.
Studiedagen vallen onder je taakuren en als ze voor de zomervakantie bekend zijn, moet je dus aanwezig zijn.
Die uren maak je grotendeels in de lesweken, dus moet je elke week meer uren werken om in de vakanties ook vrij te hebben.
En daar gaat het wiskundig dus bij veel scholen fout.

Er wordt zoveel onder overige taakuren gepropt dat het niet te herberekenen meer is en denken dus veel leerkrachten 'het zal wel kloppen'.

Als in het voorbeeld van Burdie, Jan altijd werkt op de studiedagen, raakt ie veel lesuren kwijt. Dat wordt na rato berekend, maar niet verrekend met de overige taken. Tenminste de laatste berekening die ik narekende van verloofde rammelde op dat punt dus aan alle kanten. Je zou het op persoonsbasis moeten berekenen ipv na rato.
Zij kreeg er overige taakuren voor maar raakte geen lesuren kwijt als het op haar werkdag viel.
Nou is die stichting dus sowieso niet zo goed in rekenen zo is haar zwangerschapsverloof ook 5x herberekend. Dus ik hoop dat het op andere scholen wel beter gaat.
pi_205256404
Ik snap het ook nooit helemaal :')
Dit schooljaar moest ik taken laten vallen omdat ik te veel overige uren draaide. Het jaar ervoor deed ik net zoveel als ik keek naar de getallen en moest het wel...
pi_205256541
Hier moeten we elk jaar een excelformulier invullen met werkdagen en -uren, en welke extra taken/commissies/studiedagen je hebt/verwacht. En dan rekent dat excelformulier uit hoeveel uren je totaal draait, hoeveel je extra zou moeten werken voor de vakantie-uren die boven het wettelijke (?) aantal liggen en of je dan te kort of te lang werkt :+

Ik heb al eens een jaar gehad dat ik 2 dagen extra vrij kon nemen in theorie, en een jaar dat ik 10 uur moest inhalen _O-
Ligt erg aan je werkdagen en aan de studiedagen.

Er is alleen altijd genoeg te doen om uiteindelijk (alsnog) te veel te werken :+
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_205256598
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 15:05 schreef PoesInDoos het volgende:
Sterkte Nikki!

Ik heb al dagen verhoging in m'n linkeroor maar niet in m'n rechter.. :? (Oorthermometer, heb een griepje te pakken) Hoe kan dit dan?
Volgens de handleiding moet je altijd meten in hetzelfde oor, omdat de meting tussen links en rechts kan verschillen. Zelf vergeet ik echter altijd welk oor ik de vorige keer heb gebruikt, dus lekker nuttige tip van mij _O-.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_205256698
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 16:02 schreef Hupje het volgende:
Ik snap het ook nooit helemaal :')
Dit schooljaar moest ik taken laten vallen omdat ik te veel overige uren draaide. Het jaar ervoor deed ik net zoveel als ik keek naar de getallen en moest het wel...
Het zijn ook berekeningen voor gevorderden. Zo'n excel zoals tombolofan is dan eigenlijk het beste. Maar het invullen daarvan zijn ook overige taken he ;)
pi_205256782
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 16:20 schreef exode het volgende:

[..]
Het zijn ook berekeningen voor gevorderden. Zo'n excel zoals tombolofan is dan eigenlijk het beste. Maar het invullen daarvan zijn ook overige taken he ;)

Zo hebben wij een urenboeksysteem dat echt niet gebruiksvriendelijk is. We grappen dan altijd op welke post we dan de uren mogen boeken die we nodig hebben om onze uren te boeken :').
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_205256837
B werd net (eerder) thuisgebracht van een speeldate met hoofdpijn. Hopelijk alleen vermoeidheid wat eruit komt.....we gaan maandag op vakantie, ik wil geen C in huis!
Hij heeft eigenlijk nooit hoofdpijn, vroeg naar bed vandaag dus.
pi_205257030
Ik ga duimen @exode

Wij hadden vorige week bedrijfsfeest.. er zijn er al zeker 5 positief getest afgelopen dagen.

Kreeg net een mail over de geannuleerde vluchten vanaf Schiphol. Als het goed is krijg ik vandaag een mail over onze vlucht, die omgeboekt is naar Brussel.. dat wordt met de trein aangezien allebei onze auto's wat mankementen hebben.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_205257643
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 16:14 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Volgens de handleiding moet je altijd meten in hetzelfde oor, omdat de meting tussen links en rechts kan verschillen. Zelf vergeet ik echter altijd welk oor ik de vorige keer heb gebruikt, dus lekker nuttige tip van mij _O-.
Dan ga ik uit van links, want ik voel me ook echt beroerd :')
;)
pi_205257718
quote:
Nadeel van de regio die het eerst aan de zomervakantie begint ;) Wij hebben nog twee hele weken tot dat uitzwaaimoment O-) (Bij onze school ook 'pas' op de vrijdag, dus écht de allerlaatste dag.)

Het is wel een flinke mijlpaal, hè? Die overgang van basisschool naar de middelbare... Ze maken zo'n overgang nu zelf ook zo bewust mee. Acht jaar geleden vonden wij als ouders het al echt een ding - onze ukkies naar de "echte school" -, maar hadden die kleutertjes zelf die mijlpaal niet zo door ;)
Ik denk dat mijn groep-acht-er zijn huidige basisschool meester ook echt heel erg gaat missen :'( Gelukkig gaat z'n beste vriend mee naar dezelfde middelbare, in dezelfde klas O+
pi_205258240
Dank allemaal voor de beterschapswensen :)
Ging gisteravond niet heel goed. Ineens hoge koorts, had het ijskoud, spierpijn en pijn op mn borst. Heb ik vaker en dan ist maagzuur, maar toch. Hap gebeld, huisarts belde terug. Moet opletten dat ik het niet benauwd krijg of pijn op de borst bij inspanning. En 4x pd pcm.
Gaat nu wel weer, koorts is gezakt, spierpijn bijna weg en heb vanmorgen getest bij de ggd. Neus zit wel heulemaal vol.
Idd, @Nijna, een natuurlijke booster. De prik mogen ze van me houden.

quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 00:24 schreef Bami het volgende:

[..]
Bol. :+ Maar goed! Ben nu nog op vakantie en dat gaat eigenlijk helemaal prima, ondanks hitte en veel wandelen. Valt me alles mee. Donderdagochtend vertrekken we weer richting huis helaasch, ben benieuwd hoe werken me dan vergaat want mijn stuitje is wel wat gevoelig tegenwoordig. Maargoed, nog maar max 7 weken te gaan tot mijn verlof dus dat is ook wel te overzien.

Mhmm spannend wel, ik duim voor je dat het hierbij blijft en je snel opknapt. :*
Oeh, vakantie! Waar zit je? Laatste zonder kleintje, geniet ervan!
Schiet dus lekker op maar het kan nog boller, merk je nog wel ;)

quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 09:08 schreef Phaidra het volgende:
Outch @:Adrian4 dat lijkt me heel pijnlijk ja. Maar als dat op de lange termijn gaat helpen, is het wel heel fijn!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
@:exode, ik moest hard lachen om de initiatierite van je collega :@.

@:Mushanga71 jij toch ook besmet... Beterschap! Hoe is het nu met je zoon? Gaat de musical lukken, denk je (en hopen dat jij ook mag komen kijken dan!!)?
Zoon is bijna beter, hij wil zo pizza en dat zegt genoeg. Morgen of overmorgen gaat hij weer naar school. Dus de musical zal wel lukken en ik hoooop dat ik dinsdag beter ben. Moet er niet aan denken dát te missen :{ Ik zou heel de dag op school helpen maar weet niet of dat wel gaat. Musical zien ist belangrijkste.

Sterkte @Adrian4, lijkt me echt pijnlijk.

@_NIKKI_ Raar toch, afscheid van een periode die voor altijd voorbij is :* Volgende week kom ik naast je in een hoekje zitten huilen.

Zo dan. Zelfs van tiepen op foon breekt het zweet me uit :{ Ik ga pizza bestellen, misschien krijg ik er wat van weg.
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
  woensdag 6 juli 2022 @ 18:41:50 #32
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_205258974
quote:
1s.gif Op woensdag 6 juli 2022 15:50 schreef Hupje het volgende:
Het zit (globaal) zo: bij een fulltime baan werk je 1659 uur, waarvan maximaal 940 voor de klas. Daarnaast heb je 35-45% (hangt van de afspraken op school af) voor lesgebonden taken (nakijken, voorbereiden, oudergesprekken, enz), 83 uur voor cursussen en de rest is voor andere taken op school.
Wij hebben het op 50% staan ivm voorbereiden IPC
Of je al dan niet moet terugkomen op een studiedag verschilt bij ons. We hebben best wel veel directeurswisselingen gehad. De ene directeur zegt “je hoeft niet te komen als het niet je werk dag is”. De andere directeur zegt weer alle studiedagen zijn verplicht.
Nu hebben we een waarnemend directeur en die had een studiedag ingelast. En ze zei wel. Aangezien hij niet vorig schooljaar bekend was is hij niet verplicht, maar het is wel gewenst als je aanwezig bent.
AnyWay. Na de vakantie weer een nieuwe directeur….
pi_205259284
quote:
1s.gif Op woensdag 6 juli 2022 18:41 schreef amaranta het volgende:
AnyWay. Na de vakantie weer een nieuwe directeur….
Kun je weer opnieuw beginnen. Succes.
Onze organisatie is heel log. Daar word ik soms wel moe van. Verplichte aanwezigheidstijden vind ik niet van deze tijd. Natuurlijk moet je beschikbaar zijn tussen bepaalde tijden voor vergaderingen en gesprekken, maar als ik een keer vroeg naar huis ga en 's avonds verslagen maak, dan moet dat kunnen.
pi_205259372
B ligt al sinds 19:30 te slapen, lichte koorts, negatieve zelftest. Hopelijk doet een lange nacht slaap hem goed.
  woensdag 6 juli 2022 @ 20:24:13 #35
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_205260309
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 19:09 schreef Hupje het volgende:

[..]
Kun je weer opnieuw beginnen. Succes.
Onze organisatie is heel log. Daar word ik soms wel moe van. Verplichte aanwezigheidstijden vind ik niet van deze tijd. Natuurlijk moet je beschikbaar zijn tussen bepaalde tijden voor vergaderingen en gesprekken, maar als ik een keer vroeg naar huis ga en 's avonds verslagen maak, dan moet dat kunnen.
Bij ons ben je er elke ochtend uiterlijk 8:10 en ben je of een dinsdag of een donderdag tot 16:30 aanwezig.
Wat je verder doet mag je zelf weten.
  woensdag 6 juli 2022 @ 20:43:30 #36
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205260636
Even de agenda doorgekeken:
Volgend jaar 2 studiedagen op maandag, 1 op woensdag, donderdag en vrijdag.
Redelijk verdeeld dus.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator woensdag 6 juli 2022 @ 21:32:10 #37
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_205261318
Beterschap voor de zieken :* ik heb zelf al een paar dagen een beetje hoofdpijn maar ik wijt dat eerder aan stress dan eventueel Corona. Voel me verder prima :)

Morgen voor een lang weekend naar Parijs, even weg van alle verbouwings- en verhuisstress *O* Ik word morgen 40 en vrijdag gaan vrienden trouwen, dus een goede reden voor een weekend vol feestelijkheden :s) En mede daarom ook geen zin om te testen :@ :')
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_205261357
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 17:05 schreef Shandaly het volgende:

[..]
Nadeel van de regio die het eerst aan de zomervakantie begint ;) Wij hebben nog twee hele weken tot dat uitzwaaimoment O-) (Bij onze school ook 'pas' op de vrijdag, dus écht de allerlaatste dag.)

Het is wel een flinke mijlpaal, hè? Die overgang van basisschool naar de middelbare... Ze maken zo'n overgang nu zelf ook zo bewust mee. Acht jaar geleden vonden wij als ouders het al echt een ding - onze ukkies naar de "echte school" -, maar hadden die kleutertjes zelf die mijlpaal niet zo door ;)
Ik denk dat mijn groep-acht-er zijn huidige basisschool meester ook echt heel erg gaat missen :'( Gelukkig gaat z'n beste vriend mee naar dezelfde middelbare, in dezelfde klas O+
Het is echt een mijlpaal inderdaad. Eigenlijk zijn ze nog zo klein en toch ook alweer zo groot. Maar als ik het objectief bekijk is L echt wel klaar voor de volgende stap, staat stevig in haar schoenen, kan tegen een stootje en trekt zich niets aan van wat anderen van haar vinden. Ik heb zelf ook heel veel zin in de volgende stap, maar het blijft ook wel even slikken dat ze nu weg is van de 'veilige' basisschool.

quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 13:58 schreef exode het volgende:

[..]
Oh wow dat is wel een moment ja! Wel veel plezier alvast in de Efteling :) Laat je een boodschap voor ons achter ergens? ;)
Oh ja jullie gaan binnenkort ook. Ik maak wel een mooi pad van broodkruimels voor jullie. ;)
pi_205261704
Hier is nog helemaal niets bekend over volgend schooljaar qua planning. We weten ondertussen dat school nog 1 jaar open blijft, met 8 kinderen. Er staan 2 juffen voor de klas (niet tegelijk natuurlijk, maar duo) en er loopt wat ondersteunend personeel rond, want ze moeten voldoen aan een 4-ogen-principe. Het gaat een heel bijzonder schooljaar worden, volgens mij O+
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 6 juli 2022 @ 22:01:27 #40
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_205261734
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 21:32 schreef MaJo het volgende:
Beterschap voor de zieken :* ik heb zelf al een paar dagen een beetje hoofdpijn maar ik wijt dat eerder aan stress dan eventueel Corona. Voel me verder prima :)

Morgen voor een lang weekend naar Parijs, even weg van alle verbouwings- en verhuisstress *O* Ik word morgen 40 en vrijdag gaan vrienden trouwen, dus een goede reden voor een weekend vol feestelijkheden :s) En mede daarom ook geen zin om te testen :@ :')
Wacht even, dus je gaat niet testen maar wel naar een bruiloft en een weekend weg?
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_205261762
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 22:01 schreef Ynske het volgende:

[..]
Wacht even, dus je gaat niet testen maar wel naar een bruiloft en een weekend weg?
Als je niet test, kan je ook geen Corona hebben :Y)

SPOILER
pi_205261787
quote:

[..]
Is toch niet zo raar bij alleen een beetje hoofdpijn?

Ik zou bij alleen hoofdpijn sowieso niet testen. Maar bij verkoudheid ook niet. Alleen bij een combinatie van klachten (of icm een andere reden waardoor je een besmetting zou kunnen verwachten).
  Moderator woensdag 6 juli 2022 @ 22:16:39 #43
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_205261894
quote:

[..]
Klopt :Y Ik heb dus alleen hoofdpijn maar dat lijkt me eerder door vermoeidheid en stress te komen :) Maar heb ook wel zoiets van fuck zal je net zien 8)7

Overigens heb ik zaterdag nog een testje gedaan voor de zekerheid met dezelfde klachten. Sindsdien is er niets veranderd :)

quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 22:05 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]
Als je niet test, kan je ook geen Corona hebben :Y)

SPOILER
Precies ;) Nee maar alle gekheid op een stokje, ik heb dus niet genoeg (extra) klachten om (nog eens) te testen ;)

quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 22:07 schreef FlyingFish het volgende:

[..]

Ik zou bij alleen hoofdpijn sowieso niet testen. Maar bij verkoudheid ook niet. Alleen bij een combinatie van klachten (of icm een andere reden waardoor je een besmetting zou kunnen verwachten).
Is hoofdpijn overigens nog een symptoom van Corona? Bij verkoudheid test ik juist altijd wel :)
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  Moderator woensdag 6 juli 2022 @ 22:19:08 #44
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_205261933
Ik ben wel heel blij dat we de zaterdag voor onze verhuizing last minute niet naar een feestje zijn gegaan. Daar heeft bijna iedereen corona opgelopen. Degenen die het nog niet hadden hebben het afgelopen weekend op Down The Rabbit Hole opgepikt :X

Qua besmetting lijkt de kans me bij ons heel klein. Aapie had zijn laatste dag op de opvang 8 dagen geleden en de laatste keer dat wij onder de mensen zijn geweest was 7 dagen geleden met de verhuizing. Verder zien we alleen mijn ouders momenteel en die zien echt niemand. Dus de kans is echt heel erg klein :)
  woensdag 6 juli 2022 @ 22:25:27 #45
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_205262011
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 22:16 schreef MaJo het volgende:

[..]
Is hoofdpijn overigens nog een symptoom van Corona? Bij verkoudheid test ik juist altijd wel :)
Ja hoor was samen met duizeligheid mijn eerste symptoom.
pi_205262575
Bij jongste in de klas ook een vriendinnetje Corona. En een ander vriendinnetje dat maandag met dat kindje had gespeeld zei blijkbaar dat ze voor de zomervakantie niet ging testen pas er na.
Jongste zou vandaag eigenlijk met dat meisje afspreken maar die klaagde aan het eind van de schooldag over keelpijn. Ergens toch wel blij dat dochter toen zelf besloten had daarin geen risico te nemen. Maar ik zie hem hier al wel weer aan komen hoor dat de een of de ander in de zomervakantie besmet is, net als vorig jaar
  Moderator woensdag 6 juli 2022 @ 23:29:11 #47
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_205262653
Nou speciaal voor jullie getest en zoals viel te verwachten, negatief :Y) Ben benieuwd hoe dat na dit weekend is :X
pi_205263023
Je bent wel gek ook. Wat hebben wij ermee te maken? ;)
Maar goed: gelukkig negatief.
pi_205263085
Gefeliciteerd @majo. Veel plezier in Parijs en op de bruiloft!
pi_205263098
Oh, en natuurlijk gefeliciteerd met je verjaardag!
40!! *O*
@MaJo

Ik dacht trouwens dat je jaren jonger dan mij was.
  donderdag 7 juli 2022 @ 06:42:17 #51
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_205263106
Gefeliciteerd met je verjaardag MaJo
pi_205263133
Gefeliciteerd Majo! Veel plezier dit weekend.
pi_205263140
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 22:07 schreef FlyingFish het volgende:

[..]

Niet? Twee van de vier besmettingen in ons huishouden hadden als symptoom alleen verkoudheid.... Dat lijkt me nou juist de beste reden om wel te testen. (De andere twee waren volledig symptoomloos en er was er maar eentje 'ik voel me niet lekker')
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_205263141
Gefeliciteerd Majo *O*

Ik test gewoon helemaal niet meer *) als ik me ziek voel blijf ik thuis, deed ik voor Corona ook al. Maar bij iedere halve snotneus of klein beetje hoofdpijn testen doe ik niet meer :N zo komen we er toch ook nooit vanaf?
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_205263147
Ik vond het ook vrij jammer om een kind wat drie dagen neusverkouden is geweest weer op te moeten hokken. Maar zo zijn de regels nog wel en ik kan niet voor zijn klasgenoten of de mensen op het foodfestival en de kinderverjaardag waar we heen zouden gaan bepalen of 'zo komen we er lekker vanaf' in hun situatie ook veilig en wenselijk is.
pi_205263150
De theorie is natuurlijk ook gebaseerd op: hoe meer positieve testen (al dan niet ernstige klachten), hoe meer ‘de cijfers stijgen’ en men bang is voor maatregelen.
Het gaat nog altijd om de druk in de ziekenhuizen.
pi_205263154
En daarnaast is het ziekteverzuim in heel veel sectoren problematisch.
pi_205263159
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2022 07:19 schreef Clubsoda het volgende:
En daarnaast is het ziekteverzuim in heel veel sectoren problematisch.
Ook dat.
pi_205263165
Gefeliciteerd MaJo!
pi_205263174
Ik heb hier inmiddels wel een andere mening over, maar ik laat het hier bij.
  donderdag 7 juli 2022 @ 07:38:51 #61
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_205263209
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juli 2022 07:17 schreef vencodark het volgende:
De theorie is natuurlijk ook gebaseerd op: hoe meer positieve testen (al dan niet ernstige klachten), hoe meer ‘de cijfers stijgen’ en men bang is voor maatregelen.
Het gaat nog altijd om de druk in de ziekenhuizen.
De cijfers hoeven niet te stijgen als je zelftest.

Mijn mening is de andere kant op gekleurd door mijn eigen post covid klachten. Ik probeer het los te laten :+
pi_205263219
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2022 07:38 schreef -Bubseltje- het volgende:

[..]
De cijfers hoeven niet te stijgen als je zelftest.

Mijn mening is de andere kant op gekleurd door mijn eigen post covid klachten. Ik probeer het los te laten :+
Ohja, met een zelftest stijgen de cijfers inderdaad niet. :+
pi_205263222
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juli 2022 07:25 schreef LeSage het volgende:
Ik heb hier inmiddels wel een andere mening over, maar ik laat het hier bij.
Voor je het weet zijn we weer een halve pagina verder. :P
pi_205263237
Oh, ik twijfel ook zeker wel over de houdbaarheid van het huidige beleid hoor. Maar zolang kwetsbare mensen erop rekenen dat mensen met covidsymptomen zich als dusdanig identificeren en isoleren vind ik het niet aan mij om zelfstandig een ander plan te trekken. Nog los van het feit dat mijn werkgever op zijn zachtst gezegd not amused zou zijn als ik me niet aan hun -strengere- regels zou houden ;)
pi_205263239
Oh we gingen stoppen. Zal ik anders even studiedagen opnoemen :+
pi_205263249
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2022 07:49 schreef Clubsoda het volgende:
Oh we gingen stoppen. Zal ik anders even studiedagen opnoemen :+
Leg anders eens uit hoe je de was sorteert?
pi_205263263
Zoon gaat vandaag weer naar school. En ik ben beginnen te hoesten en daar ben ik niet blij mee ;(
Qua testen denk ik dat iedereen dat zelf moet bepalen. Zoon heeft het ook van een niet geteste coronalijer opgelopen en heeft mij besmet. Niet handig met mijn astma/copd.
Man weigert nog te testen.
Ook ik val in een redelijke risicogroep maar we kunnen zo toch niet doorgaan met continue testen en thuisblijven?
Zoon heeft heel lang op school een mondkapje gedragen, dat wilde ik hem niet langer meer aandoen met mijn besmetting als gevolg.
En dit is mijn mening, getekend: een coronalijer :P

@MaJo gefeliciteerd *O* Maak er een fijne dag van!
If they say
pi_205263337
@mushanga, beterschap!

@MaJo, gefeliciteerd!!!
pi_205263348
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2022 08:10 schreef Nijna het volgende:
@:Mushanga, beterschap!

@:MaJo, gefeliciteerd!!!
Dank!

Ha net gebeld voor codeine vanwege mn hoest. Vanmiddag kan man het ophalen. Kan ik het hoesten onderdrukken voordat het de spuigaten uitloopt. Laatste keer heeft het maanden geduurd en ik krijg het dan zo benauwd. Geen zin in.
If they say
pi_205263374
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 16:14 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Ik doe beide oren meten. En dan de hoogste als werkelijke temperatuur. Kan ook het gemiddelde nemen :P

Toen zoon pas uit het ziekenhuis mocht nadat hij geen koorts meer had (en meer dingen) heeft de verpleegkundige de laagste temperatuur opgeschreven. Anders moest ie een dag langer blijven :D
If they say
pi_205263387
Die zelftesten zijn op het moment lastig te krijgen. Begin deze week meerdere winkels voor af moeten gaan, geen idee of winkels het niet meer op voorraad hebben omdat de vraag laag is of omdat er een stormloop is geweest op testen.

Maargoed kind verkouden met flinke koorts en ivm zwangerschap toch wel even handig om te weten of het corona is. Gelukkig niet en is het gewoon een volgende kinderziekte die langs komt, hij was net genezen van waterpokken waar ik dan wel weer blij mee was zo voordat er een verse baby in huis is maar corona mag ver weg blijven. Kraamzorg is al flink uitgekleed ivm personeelstekort + ziekteverzuim + vakantietijd, ik zit er niet op te wachten op zorg op afstand.
pi_205263416
@Elleska bol heeft nog wel. Snap dat je het nu zeker buiten de deur wil houden.
If they say
pi_205263463
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2022 08:27 schreef Mushanga71 het volgende:
@:Elleska bol heeft nog wel. Snap dat je het nu zeker buiten de deur wil houden.
Jumbo had gelukkig nog dus we hebben nu weer wat op voorraad liggen.
En anders de apotheek wel maar die testen zijn bijna 3x zo duur. Met dat soort prijzen snap ik ook wel dat niet iedereen gaat testen. 10euro voor 5 testen is voor sommige mensen al teveel maar 29euro helemaal.
  donderdag 7 juli 2022 @ 08:41:35 #74
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205263480
@MaJo gefeliciteerd! *O* :*
En veel plezier dit weekend.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_205263495
Wij hebben genoeg zelftesten om de gehele buurt te voorzien hoor....leve het onderwijs.

B is naar school, geen koorts meer vanochtend, geen hoofdpijn, ontbijt op en er zat redelijk wat energie in. Jongen heeft 13 uur geslapen en zag er nog uit alsof ie een paar nachten had doorgehaald. Laatste loodjes voor de vakantie.

Laatste werkdag voor de vakantieeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee. Dus de komende 4 weken graag geen branden, overstromingen etc. Ok?
pi_205263513
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2022 08:37 schreef Elleska het volgende:

[..]
Jumbo had gelukkig nog dus we hebben nu weer wat op voorraad liggen.
En anders de apotheek wel maar die testen zijn bijna 3x zo duur. Met dat soort prijzen snap ik ook wel dat niet iedereen gaat testen. 10euro voor 5 testen is voor sommige mensen al teveel maar 29euro helemaal.
Oh, gelukkig.
Bizar die prijzen soms. Snap dat niet want zó duur hoeven ze niet te zijn. Ik weet dat alles duurder wordt maar voor de testen is het belachelijk.

Duik mn bed weer in. Hoesten wordt steeds erger. Zit gelukkig nog in de bovenste luchtwegen maar kan niet wachten tot de codeine in huis is.
If they say
pi_205263522
Als zwangere heb ik ook wel een mening over wel/niet testen bij echte klachten. :+ Studiedagen kan ik dan weer niet over meepraten en de was doet mijn man meestal. :D

quote:
1s.gif Op woensdag 6 juli 2022 17:38 schreef Mushanga71 het volgende:
Dank allemaal voor de beterschapswensen :)
Ging gisteravond niet heel goed. Ineens hoge koorts, had het ijskoud, spierpijn en pijn op mn borst. Heb ik vaker en dan ist maagzuur, maar toch. Hap gebeld, huisarts belde terug. Moet opletten dat ik het niet benauwd krijg of pijn op de borst bij inspanning. En 4x pd pcm.
Gaat nu wel weer, koorts is gezakt, spierpijn bijna weg en heb vanmorgen getest bij de ggd. Neus zit wel heulemaal vol.
Idd, @:Nijna, een natuurlijke booster. De prik mogen ze van me houden.
[..]
Oeh, vakantie! Waar zit je? Laatste zonder kleintje, geniet ervan!
Schiet dus lekker op maar het kan nog boller, merk je nog wel ;)
We zijn eerst op twee plekken in Frankrijk geweest, en hebben het afgemaakt in Spanje. Was heerlijk. O+ Inderdaad een hele bijzondere gewaarwording dat we voorlopig echt niet meer zo’n vakantie gaan hebben, met uitslapen en volledige vrijheid qua plannen maken.

Haha ja ik vrees een beetje hoe bol ik ga worden. :D Maar het is ‘t volledig waard, als het maar goed gaat met de kleine.

Meh, klinkt alsof je er toch echt wel stevig last van hebt (gehad)! Beterschap nog. :*
pi_205263533
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2022 08:43 schreef exode het volgende:
Wij hebben genoeg zelftesten om de gehele buurt te voorzien hoor....leve het onderwijs.

B is naar school, geen koorts meer vanochtend, geen hoofdpijn, ontbijt op en er zat redelijk wat energie in. Jongen heeft 13 uur geslapen en zag er nog uit alsof ie een paar nachten had doorgehaald. Laatste loodjes voor de vakantie.

Laatste werkdag voor de vakantieeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee. Dus de komende 4 weken graag geen branden, overstromingen etc. Ok?
Hier was er dus een bosbrand op 2,5km van de camping. Dat was wel even spannend.

Wat zal jij uitkijken naar je vakantie na het afgelopen jaar zeg. O+ Geniet ervan!

En @MaJo gefeliciteerd! Hopelijk heb je een heerlijk weekend. :D
  Moderator donderdag 7 juli 2022 @ 08:54:43 #79
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_205263561
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juli 2022 01:56 schreef vencodark het volgende:
Je bent wel gek ook. Wat hebben wij ermee te maken? ;)
Maar goed: gelukkig negatief.
Ach, ook om mijn eigen geweten te sussen, je weet het nooit helemaal zeker.

Bedankt voor alle felicitaties O+
  Moderator donderdag 7 juli 2022 @ 08:56:09 #80
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_205263571
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juli 2022 06:31 schreef vencodark het volgende:
Oh, en natuurlijk gefeliciteerd met je verjaardag!
40!! *O*
@:Majo

Ik dacht trouwens dat je jaren jonger dan mij was.
Waarschijnlijk omdat ik nog zo’n jong kind heb? Ik word ook altijd een jaar of 10 jonger geschat in het echt dus niet zo gek ;)

Wij zijn onderweg naar Parijs, zin in *O*
pi_205263605
Beterschap Mushanga! :*
Ik kruip ook m'n bed weer in. Vriendin neemt kind mee uit school dus ik kan tot een uur of 3 blijven liggen :Z
pi_205263650
Gefeliciteerd en fijne mini vakantie MaJo *O*

Zal ik er dan maar weer een nieuw onderwerp inschoppen? Hoe denken jullie over commerciële DNA testen zoals 23andme en myheritage? Het kwam laatst met mijn zussen ter sprake dat we eigenlijk een deel van de familie niet kennen. Mijn ‘oma’ bestaat niet in de ogen van mijn vader (heeft haar gezin in de steek gelaten toen ze jong waren), maar we zijn eigenlijk wel benieuwd naar onze afkomst vanuit die kant en vanuit mijn vader gaan we geen info krijgen. Met een dna test krijg je ook maar heel beperkte info uiteraard, maar je weet nooit of er een ver familielid daar opduikt en de andere statistiekjes lijken me ook vermakelijk. Maar ik ben een beetje bang voor mogelijk onbekende gevolgen. 1 op de 10 kinderen heeft een andere vader dan ze zelf denken bijvoorbeeld, of wellicht blijkt dat je een grote kans hebt op een bepaalde ziekte oid, en ze kunnen je dna(gegevens) verkopen. Kortom, iemand ooit zoiets overwogen/gedaan voor ‘de leuk’?
pi_205263671
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2022 09:15 schreef FlyingFish het volgende:
1 op de 10 kinderen heeft een andere vader dan ze zelf denken bijvoorbeeld, of wellicht blijkt dat je een grote kans hebt op een bepaalde ziekte oid, en ze kunnen je dna(gegevens) verkopen.
Dit is voor mij een reden om het niet te doen. Zelfs als die bedrijven alle beste bedoelingen hebben (waar ik al niet van overtuigd ben) kunnen regeringen ze dwingen gegevens af te staan en dat wil ik niet.
  donderdag 7 juli 2022 @ 09:27:22 #84
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_205263698
Ziektes zou ik heel graag willen weten :Y
En voor de rest ben ik hopeloos naïef, dus als de wens meer te weten groot is dan zou ik het denk ik wel doen.
pi_205263830
Zomaar voor de lol zou ik het niet doen.
Voor bepaalde ziektes zou ik het zeker wel laten doen.

SPOILER
  donderdag 7 juli 2022 @ 09:47:10 #86
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_205263838
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2022 09:21 schreef lunapuella het volgende:

[..]
Dit is voor mij een reden om het niet te doen. Zelfs als die bedrijven alle beste bedoelingen hebben (waar ik al niet van overtuigd ben) kunnen regeringen ze dwingen gegevens af te staan en dat wil ik niet.
Nou, dit. Ik ga niet vrijwillig mijn DNA afstaan, hoe onschuldig het ook lijkt.

Ik ken iemand die via die site een serie halfbroers/zussen heeft ontdekt, zijn vader bleek niet zijn biologische vader. Sta je dan met je testje "voor de lol" :P.
KuikenGuppy
pi_205263920
Ik weet niet of sites als myheritage en 23andme ook naar erfelijke ziektes kijken trouwens, ik dacht alleen naar afkomst en verwanten.
  donderdag 7 juli 2022 @ 10:02:31 #88
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205263948
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2022 08:56 schreef MaJo het volgende:

[..]
Waarschijnlijk omdat ik nog zo’n jong kind heb? Ik word ook altijd een jaar of 10 jonger geschat in het echt dus niet zo gek ;)

Wij zijn onderweg naar Parijs, zin in *O*
Dat helpt wel, zei zij uit ervaring :D
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 7 juli 2022 @ 10:03:25 #89
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205263956
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2022 09:21 schreef lunapuella het volgende:

[..]
Was er al niet een verzekeraar die een van die bedrijven opgekocht heeft?
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 7 juli 2022 @ 10:04:23 #90
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205263961
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2022 09:06 schreef PoesInDoos het volgende:
Ik kruip ook m'n bed weer in. Vriendin neemt kind mee uit school dus ik kan tot een uur of 3 blijven liggen :Z
Beterschap :*
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_205264161
Kak. :')
Sleutel in de auto laten liggen en hij zit op slot. Tot zover onze plannen om op tijd te vertrekken. :+
pi_205264218
Nu mogen we wachten totdat de anwb partner uit Spanje aankomt op onze camping. Dat kon tot 2 uur duren. Ik hoop zò dat ze sneller zijn.
pi_205264219
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2022 10:03 schreef Leandra het volgende:

[..]
Dat zou goed kunnen. En daarom vertrouw ik dus niet op de goede bedoelingen van die dna-bedrijven.
  donderdag 7 juli 2022 @ 10:39:09 #94
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205264245
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2022 10:36 schreef lunapuella het volgende:

[..]
Dat zou goed kunnen. En daarom vertrouw ik dus niet op de goede bedoelingen van die dna-bedrijven.
De DNA-bedrijven kunnen wel goede bedoelingen hebben, maar er kan altijd een partij mee aan de haal gaan, op legale wijze, en dat risico vind ik ook te groot.
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 7 juli 2022 @ 10:39:46 #95
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205264249
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2022 10:29 schreef Bami het volgende:
Sleutel in de auto laten liggen en hij zit op slot. Tot zover onze plannen om op tijd te vertrekken. :+
:o
Darn :')
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 7 juli 2022 @ 10:46:32 #96
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_205264319
quote:
Dit is ons ook ooit overkomen in Spanje. Sindsdien nemen we altijd reserve sleutel mee.
Succes en sterkte.
pi_205264325
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2022 10:39 schreef Leandra het volgende:

[..]
:o
Darn :')
Ja best treurig. :') We hebben het er ook gewoon nog tijdens het inpakken over gehad dat we de reservesleutel mee moesten nemen. Maar dat zijn we vergeten. :'(
pi_205264338
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juli 2022 10:46 schreef amaranta het volgende:

[..]
Dit is ons ook ooit overkomen in Spanje. Sindsdien nemen we altijd reserve sleutel mee.
Succes en sterkte.
Ja dat was dus ook onze intentie, maar hij stond niet letterlijk op de inpaklijst en toen zijn we hem vergeten. :s)
  donderdag 7 juli 2022 @ 10:52:14 #99
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_205264368
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2022 10:48 schreef Bami het volgende:

[..]
Ja dat was dus ook onze intentie, maar hij stond niet letterlijk op de inpaklijst en toen zijn we hem vergeten. :s)
Balen.
pi_205264428
ZUCHT!

Ik heb 3 weken geleden al een meeting van vandaag afgewezen omdat ik op dat tijdstip niet kan (iets met 2 kinderen boterhammen voeren). Rest van de dag prima, maar niet tussen 12 en 13 uur. Krijg ik net een bericht dat ik er echt bij moet zijn en of ik niets kan verplaatsen. Hij had de afwijzing over het hoofd gezien en moet nu tegen 10 mensen zeggen dat het verplaatst moet worden. Last minute. Not my problem.
En nu krijg ik dus van de andere 10 personen berichten dat ze nu niet meer kunnen schuiven en of ik er toch bij kan zijn.
NEEEEEEEEEEEEE dus.

Bijna vakantie
Bijna vakantie
Bijna vakantie
Bijna vakantie
  Moderator donderdag 7 juli 2022 @ 10:58:02 #101
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_205264439
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2022 10:02 schreef Leandra het volgende:

[..]
Dat helpt wel, zei zij uit ervaring :D
Totdat je kleinkind erbij is, dan raken ze in de war _O-

quote:
Oh shit! Dat is wel echt balen. Hopelijk zijn ze er snel zodat jullie weer verder kunnen!
pi_205264567
@exode Goed dat je volhoudt. Ik laat me dan te vaak overhalen om het tóch maar even te doen.

DNA test zou ik niet doen. Interesseert me eigenlijk niet en daarnaast de risico's qua privacy. Ik weet via mijn moeder dat ik een vergrote kans heb op een bepaalde medische aandoening, dat houd ik in de gaten en verder 'wat niet weet, wat niet deert'. Ik ben al een stresskip, soms is het maar beter om niet te weten wat je tegen gaat komen.

Kind had gisteren schoolreisje. Wat een geluk dat ze niet vandaag gaan, het was perfect weer gisteren.
pi_205264680
quote:
Ai, hopelijk is er snel hulp!
  donderdag 7 juli 2022 @ 11:26:55 #104
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205264697
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2022 10:47 schreef Bami het volgende:

[..]
Ja best treurig. :') We hebben het er ook gewoon nog tijdens het inpakken over gehad dat we de reservesleutel mee moesten nemen. Maar dat zijn we vergeten. :'(
Ik let er ook altijd op dat ik de deuren eerst open voor ik de kofferbak ontgrendel, mocht ik de sleutel dan in de kofferbak laten liggen kan ik iig in de auto zitten wachten op redding :')

En ja, er zit wel een ontgrendel kofferbak knopje in de deur, maar cabrio, dus die werkt alleen maar als de motor draait (kap open) en de eerste paar minuten na het uitschakelen van de motor (kap dicht), verder is de kofferbak van onze auto ook zo ongeveer een kluis :')
Dus als er iets is wat ik wil voorkomen is het de sleutel in de kofferbak :X
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_205264802
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2022 11:26 schreef Leandra het volgende:

[..]
Ik let er ook altijd op dat ik de deuren eerst open voor ik de kofferbak ontgrendel, mocht ik de sleutel dan in de kofferbak laten liggen kan ik iig in de auto zitten wachten op redding :')

En ja, er zit wel een ontgrendel kofferbak knopje in de deur, maar cabrio, dus die werkt alleen maar als de motor draait (kap open) en de eerste paar minuten na het uitschakelen van de motor (kap dicht), verder is de kofferbak van onze auto ook zo ongeveer een kluis :')
Dus als er iets is wat ik wil voorkomen is het de sleutel in de kofferbak :X
Man had heel bewust alleen de kofferbak geopend want het was al wat later op de avond en dan doet de auto niet alle lampen die hij wel doet bij normaal van het slot af gaan.
Maar heeft daarna blijkbaar zonder er bij na te denken de sleutel op de hoedenplank gelegd, en de kofferbak ging netjes op slot zodra hij die dicht deed.

Jullie kofferbak klinkt wel dramatischer dan onze, haha. Zodra wij in de auto zijn, kunnen we in principe ook bij alles in de kofferbak.
pi_205264820
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2022 11:11 schreef Hupje het volgende:
@:exode Goed dat je volhoudt. Ik laat me dan te vaak overhalen om het tóch maar even te doen.

DNA test zou ik niet doen. Interesseert me eigenlijk niet en daarnaast de risico's qua privacy. Ik weet via mijn moeder dat ik een vergrote kans heb op een bepaalde medische aandoening, dat houd ik in de gaten en verder 'wat niet weet, wat niet deert'. Ik ben al een stresskip, soms is het maar beter om niet te weten wat je tegen gaat komen.

Kind had gisteren schoolreisje. Wat een geluk dat ze niet vandaag gaan, het was perfect weer gisteren.
Het helpt wel dat ik gewoon echt niet kan. De meeting is om 12 uur en dan sta ik op het schoolplein.

Het is sowieso een waardeloze werkdag. Ik denk dat er een mail is rondgegaan met 'het is exode haar laatste werkdag, hierna heeft ze 4 weken vakantie. Stuur zeikmail zodat ze nog meer toe is aan vakantie'.
pi_205264826
Wij hebben ooit een half bos afgezocht naar onze autosleutels om er na 1,5 uur zoeken achter te komen dat de sleutel in mijn binnenzak zat.

Hopelijk snel op weg Bami!
pi_205264878
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2022 09:58 schreef lunapuella het volgende:
Ik weet niet of sites als myheritage en 23andme ook naar erfelijke ziektes kijken trouwens, ik dacht alleen naar afkomst en verwanten.
23andme wel, myheritage weet ik niet, die lijkt vooral op afkomst/stamboom gericht en is ook veel goedkoper.

Mijn plan is overigens wel om zoiets met een andere naam te doen als ik het zou doen. Met mijn eigen naam voelt dat idd niet fijn, zeker bij Amerikaanse bedrijven. En aangezien het niet vanuit de overheid oid is zou dat prima moeten kunnen.

Succes met thuiskomen Bami. Ik weet nog dat toen ik klein was we een keer op de vertrekdag de autosleutel kwijt waren. Die zat in de broek van m’n vader die in een tas met vieze kleding zat ergens tussen alle andere bagage die op het dak gebonden zat. Dat was ook geen gezellig vertrek :D
pi_205264977
Gezellige Spaanse meneer is langsgekomen en heeft ons toegang tot onze auto verschaft! *O*
Dus wij gaan plassen, de laatste dingen inpakken en op pad. :D
  donderdag 7 juli 2022 @ 12:45:19 #110
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_205265460
En, hoe was de vergadering Exode?
:+
pi_205265494
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juli 2022 10:46 schreef amaranta het volgende:

[..]
Succes en sterkte.
Totdat je man voor vertrek je handtas alvast in de auto gooit en je kind de deur op slot doet.. Toen zat óók de reservesleutel opgesloten..
pi_205265567
Gefeliciteerd @MaJo !
  donderdag 7 juli 2022 @ 12:57:58 #113
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_205265613
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2022 12:48 schreef watmoetikkiezen het volgende:

[..]
Totdat je man voor vertrek je handtas alvast in de auto gooit en je kind de deur op slot doet.. Toen zat óók de reservesleutel opgesloten..
Dat zou niet eens per ongeluk hoeven gebeuren hoor... want je gaat toch meestal idd niet je tasje met waardevolle spullen tot het laatst op tafel of midden op je plekje laten staan. Want die wil je in de auto, want je wil hem niet vergeten.
Thank god voor modernere auto's die niet meer toestaan dat de auto op slot kan met een van de sleutels in de auto. *O* :+
pi_205265921
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2022 12:57 schreef BE het volgende:
Thank god voor modernere auto's die niet meer toestaan dat de auto op slot kan met een van de sleutels in de auto. *O* :+
Dat had ik gisteren nog. Omdat de sleutel niet in het dashboard hoeft en je hem niet hoeft te pakken om de auto op slot te doen vergeet ik het soms als ie in mijn tas zit ipv mijn broekzak.
  donderdag 7 juli 2022 @ 13:53:26 #115
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_205266280
Overigens heb ik dat zelf niet hoor. :+ Maar mijn lieftallige wel. ;)

Ik moet/wil eigenlijk naar een andere auto op zoek, maar ik vind mijn huidige auto'tje zo leuk. -O-
Hij is alleen eigenlijk net te klein voor alle spullen (kaarsen ed) die ik mee sjouw naar uitvaarten.

Zoeentje heb ik nu:

En dan ben ik ook zo'n typische vrouw straks 'wat voor auto zoekt u?' 'Een creme-kleurige'. :D :o
  donderdag 7 juli 2022 @ 13:58:34 #116
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_205266339
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2022 10:03 schreef Leandra het volgende:

[..]
Nou zal dat met MyHeritage niet snel gebeuren, dat is de database van de Mormonen. Ze gaan ook voor je ziel bidden als je dood gaat, dus dat koop je er ook bij :P.
KuikenGuppy
  donderdag 7 juli 2022 @ 14:01:27 #117
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_205266373
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2022 13:53 schreef BE het volgende:

Ik moet/wil eigenlijk naar een andere auto op zoek, maar ik vind mijn huidige auto'tje zo leuk. -O-
Hij is alleen eigenlijk net te klein voor alle spullen (kaarsen ed) die ik mee sjouw naar uitvaarten.

Zoeentje heb ik nu:

[ afbeelding ]

En dan ben ik ook zo'n typische vrouw straks 'wat voor auto zoekt u?' 'Een creme-kleurige'. :D :o
Onze overbuurman (collega van jou ;)) heeft de allergrootste Volvo die je je kunt voorstellen. Echt een slagschip, maar wel mooi. Hij kan er bij nood/extreme drukte dus comfortabel een kist in kwijt. Ik denk dat ze die ook wel in crème-kleur maken :P.
KuikenGuppy
  donderdag 7 juli 2022 @ 14:04:49 #118
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_205266412
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juli 2022 14:01 schreef Burdie het volgende:

[..]
Onze overbuurman (collega van jou ;)) heeft de allergrootste Volvo die je je kunt voorstellen. Echt een slagschip, maar wel mooi. Hij kan er bij nood/extreme drukte dus comfortabel een kist in kwijt. Ik denk dat ze die ook wel in crème-kleur maken :P.
Mijn lieftallige heeft een Volvo V70 en daar haal ik idd af en toe wel eens een kist mee op. :Y
Alleen heeft hij gezegd dat ik alleen lege kisten mee mag nemen. :o :D Hij trekt het idee van een overledene in zijn auto heel slecht. :+
Maar hij mag de zijne dus pas weg doen als ik ooit een andere auto heb die groot genoeg is om een kist mee op te halen.
(Soms vind ik het fijn dat zelf te kunnen doen, scheelt vaak geld en komt soms net even handiger uit qua wachttijd etc.)

Alleen heb ik voor mezelf last van het beeld van de uitvaartondernemer in een grote dure bak 'want jullie verdienen goudgeld over de rug van een overleden persoon'. :X
Terwijl 'we' er over het algemeen ook echt heel hard voor werken, voor dat geld.
  donderdag 7 juli 2022 @ 14:12:22 #119
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_205266493
Onze overbuurman heeft ook wel echt goud geld verdiend de afgelopen twee jaar ;) maar hij heeft een groot bedrijf, een gigantische gunfactor en hij werkt keihard.
Maar, ja, dat is eigenlijk voor elke ondernemer een dilemma. Een te dure bak straalt uit dat je te duur bent, een goedkope bak dat je onsuccesvol bent.
KuikenGuppy
pi_205266515
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juli 2022 12:45 schreef amaranta het volgende:
En, hoe was de vergadering Exode?
:+
Ik zag een actiepunten lijst voorbij komen zonder mijn naam *O*
pi_205266552
Wij hadden hier gisteren een salesmannetje voor de openslaande deuren. Die reed in een hele dikke BMW. Dus ik ga van baan wijzigen. Een beetje kozijnen aansmeren, moet lukken, toch?
pi_205266905
Auto's :) , wij mochten deze week eindelijk (en toch ook weer veel eerder dan verwacht) onze nieuwe auto ophalen O+ . Mn man heeft de hele avond in de auto gezeten om dingen uit te zoeken en te koppelen en om de buren een rondje mee te laten rijden *) . Volgens mij heeft hij met een grote grijns geslapen ook :D .
Plaatje bij het praatje (nee niet de onze, wij hebben een geel nummerbord :Y ):
  donderdag 7 juli 2022 @ 14:59:52 #123
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205266981
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juli 2022 13:58 schreef Burdie het volgende:

[..]
Nou zal dat met MyHeritage niet snel gebeuren, dat is de database van de Mormonen. Ze gaan ook voor je ziel bidden als je dood gaat, dus dat koop je er ook bij :P.
De mormonen hadden ook voor DNA-onderzoek bestond de grootste genealogische database ter wereld, dus daar spelen andere belangen, maar zij zullen idd niet snel verkopen.
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 7 juli 2022 @ 15:02:55 #124
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205267017
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2022 11:38 schreef Bami het volgende:

[..]
Man had heel bewust alleen de kofferbak geopend want het was al wat later op de avond en dan doet de auto niet alle lampen die hij wel doet bij normaal van het slot af gaan.
Maar heeft daarna blijkbaar zonder er bij na te denken de sleutel op de hoedenplank gelegd, en de kofferbak ging netjes op slot zodra hij die dicht deed.

Jullie kofferbak klinkt wel dramatischer dan onze, haha. Zodra wij in de auto zijn, kunnen we in principe ook bij alles in de kofferbak.
Bij ons het vooral belangrijk dat anderen niet in de kofferbak kunnen als ze in de auto kunnen, want dat is bij een open auto natuurlijk heel simpel, als je het alarm voor lief neemt :D

Maar nee, als de auto thuis in de garage staat kan ik dus niet even met het knopje in de deur de kofferbak openen.
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 7 juli 2022 @ 15:08:03 #125
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205267062
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2022 13:53 schreef BE het volgende:

Zoeentje heb ik nu:

[ afbeelding ]

"Een crèmekleurige waar een lijkkist in past" verandert het gesprek wel direct volledig :+
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 7 juli 2022 @ 15:51:56 #126
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_205267434
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2022 15:08 schreef Leandra het volgende:

[..]
"Een crèmekleurige waar een lijkkist in past" verandert het gesprek wel direct volledig :+
:D _O-
  donderdag 7 juli 2022 @ 15:52:41 #127
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_205267443
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2022 14:52 schreef Nijna het volgende:
Auto's :) , wij mochten deze week eindelijk (en toch ook weer veel eerder dan verwacht) onze nieuwe auto ophalen O+ . Mn man heeft de hele avond in de auto gezeten om dingen uit te zoeken en te koppelen en om de buren een rondje mee te laten rijden *) . Volgens mij heeft hij met een grote grijns geslapen ook :D .
Plaatje bij het praatje (nee niet de onze, wij hebben een geel nummerbord :Y ):
[ afbeelding ]
Mooie auto Nijna!
pi_205267466
Ik vind vrijwel alle auto's lelijk, dus het boeit me niet zo waar ik in rijd. Als-ie maar veilig is, niet al te groot is maar toch veel opbergruimte heeft en zuinig rijdt. Dat wordt dus elke keer weer een tweedehands Honda van een bejaarde die er vrijwel niet mee heeft gereden. O+
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  donderdag 7 juli 2022 @ 15:54:54 #129
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_205267476
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2022 14:16 schreef exode het volgende:
Wij hadden hier gisteren een salesmannetje voor de openslaande deuren. Die reed in een hele dikke BMW. Dus ik ga van baan wijzigen. Een beetje kozijnen aansmeren, moet lukken, toch?
Zo had ik laatst een familie die onaangenaam verrast was over de kosten van een nachtje in een ziekenhuismortuarium. En die zei ook al 'ik denk dat ik ook een mortuarium ga beginnen!' :+

(Daar zijn overigens ook allerlei discussies over, ziektekostenverzekeringen betalen niet, want dood is niet ziek en ziekenhuis willen de kosten natuurlijk graag verhalen en dus moeten de families het betalen. Ook al ligt iemand er maar een paar uur. Binnen 3u hoef je niet te betalen, maar dat wordt gerekend vanaf het moment van overlijden en dat is nagenoeg nooit haalbaar om dan iemand op te laten halen. #langverhaal)
pi_205267498
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2022 15:54 schreef BE het volgende:

[..]
Zo had ik laatst een familie die onaangenaam verrast was over de kosten van een nachtje in een ziekenhuismortuarium. En die zei ook al 'ik denk dat ik ook een mortuarium ga beginnen!' :+

(Daar zijn overigens ook allerlei discussies over, ziektekostenverzekeringen betalen niet, want dood is niet ziek en ziekenhuis willen de kosten natuurlijk graag verhalen en dus moeten de families het betalen. Ook al ligt iemand er maar een paar uur. Binnen 3u hoef je niet te betalen, maar dat wordt gerekend vanaf het moment van overlijden en dat is nagenoeg nooit haalbaar om dan iemand op te laten halen. #langverhaal)

Kun je niet een 'dagboek van een uitvaartondernemer' beginnen? Wat een verhalen heb je! Ik zie je al rijden met een kist in de gezinsauto... en hoe je medeweggebruikers je dan aankijken...
  donderdag 7 juli 2022 @ 15:59:35 #131
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_205267522
quote:
99s.gif Op donderdag 7 juli 2022 15:56 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Kun je niet een 'dagboek van een uitvaartondernemer' beginnen? Wat een verhalen heb je! Ik zie je al rijden met een kist in de gezinsauto... en hoe je medeweggebruikers je dan aankijken...
De volvo is heel hoog, dus je ziet het eigenlijk niet. Maar ik ga er dan bijvoorbeeld niet mee door de wasstraat. O-) :D Of even de klep open bij het tanken. :+
Ik heb hem ook wel eens hier op de parkeerplaats gehad voor een paar uur ter overbrugging maar dan leg ik er maar een deken over heen voor de buren. :+

Maar het levert wel leuke dingen op hoor. Samen met de familie in je redelijk normale kloffie een kist binnenbrengen in een verzorgingshuis en dat dan de baliemedewerkster zichzelf bijna verrekt: 'Huh? Kom je nou met een gewone auto??? '
Daar hou ik wel van. En ik kan het dan niet nalaten om er bij te vermelden dat dat voor de familie een heleboel geld scheelt. ;)
(Nu heb ik de mazzel dat er in mijn stad een kistendepot zit dus dat het voor mij echt een hele kleine moeite is.)
  donderdag 7 juli 2022 @ 16:29:34 #132
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_205267923
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2022 14:14 schreef exode het volgende:

[..]
Ik zag een actiepunten lijst voorbij komen zonder mijn naam *O*
*O*
pi_205268512
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2022 08:47 schreef Bami het volgende:
Als zwangere heb ik ook wel een mening over wel/niet testen bij echte klachten. :+ Studiedagen kan ik dan weer niet over meepraten en de was doet mijn man meestal. :D
[..]
We zijn eerst op twee plekken in Frankrijk geweest, en hebben het afgemaakt in Spanje. Was heerlijk. O+ Inderdaad een hele bijzondere gewaarwording dat we voorlopig echt niet meer zo’n vakantie gaan hebben, met uitslapen en volledige vrijheid qua plannen maken.

Haha ja ik vrees een beetje hoe bol ik ga worden. :D Maar het is ‘t volledig waard, als het maar goed gaat met de kleine.

Meh, klinkt alsof je er toch echt wel stevig last van hebt (gehad)! Beterschap nog. :*
Klinkt als een heerlijke vakantie! En straks met beebje is het ook genieten, maar dan ff anders ;)
En gelukkig zijn jullie weer op weg na sleutel-in-autogedoe :D
Dank! Had dit niet echt zien aankomen na 2 vaccinaties én de booster :{

quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2022 09:06 schreef PoesInDoos het volgende:
Jij ook beterschap :*
Man mocht vandaag taxiën en morgen ook.

Moet wel wat te eten op tafel zetten. Noodles met frikandel en komkommer :@
If they say
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 7 juli 2022 @ 17:19:40 #134
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_205268594
Ik las net dat een uitvaartonderneming (Pools meen ik) een kist op de weg verloren was :o

https://www.telegraaf.nl/(...)oor%20veel%20afschuw.
Today is life -

Dale Carnegie
  donderdag 7 juli 2022 @ 17:30:50 #135
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_205268651
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juli 2022 17:19 schreef Ynske het volgende:
Ik las net dat een uitvaartonderneming (Pools meen ik) een kist op de weg verloren was :o

https://www.telegraaf.nl/(...)oor%20veel%20afschuw.
Uhuh, die zag ik ook voorbij komen. :o Daar moet je toch niet aan denken!
SPOILER
pi_205269404
Ik zit voor de herkansing in de arena voor de rolling stones.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 7 juli 2022 @ 19:11:31 #137
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_205269477
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2022 17:30 schreef BE het volgende:

[..]
Uhuh, die zag ik ook voorbij komen. :o Daar moet je toch niet aan denken!
SPOILER
Dat siert je enorm! Ik zou dat ook liever op voorhand weten dan achteraf.
Today is life -

Dale Carnegie
pi_205269603
Veel plezier F_r!
pi_205269996
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2022 19:06 schreef F_r het volgende:
Heel veel plezier *O*
If they say
pi_205270772
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2022 19:06 schreef F_r het volgende:
Ooh nice. Veel plezier!! *O*
pi_205271262
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2022 15:59 schreef BE het volgende:

[..]
De volvo is heel hoog, dus je ziet het eigenlijk niet. Maar ik ga er dan bijvoorbeeld niet mee door de wasstraat. O-) :D Of even de klep open bij het tanken. :+
Ik heb hem ook wel eens hier op de parkeerplaats gehad voor een paar uur ter overbrugging maar dan leg ik er maar een deken over heen voor de buren. :+

Maar het levert wel leuke dingen op hoor. Samen met de familie in je redelijk normale kloffie een kist binnenbrengen in een verzorgingshuis en dat dan de baliemedewerkster zichzelf bijna verrekt: 'Huh? Kom je nou met een gewone auto??? '
Daar hou ik wel van. En ik kan het dan niet nalaten om er bij te vermelden dat dat voor de familie een heleboel geld scheelt. ;)
(Nu heb ik de mazzel dat er in mijn stad een kistendepot zit dus dat het voor mij echt een hele kleine moeite is.)
Als ik dood ga, wil ik dat jij mijn shit regelt :D
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_205271605
Ging het er laatst niet over dat zelfs moeders ziek moeten kunnen zijn? Forget it. Zoon heeft 'ineens pijn in zijn knie' en kon niet even de keuken opruimen nadat hij zn noodles had gemaakt en een puinzooi achterliet. Moest noodle voor noodle en elk ding aanwijzen wat opgeruimd moest worden. Vervolgens gaat ie in de 'ik ga niet naar bed stand want ik moet nog lego uitkiezen voor mn VWO' en ligt nu pas in bed. Dan krijgen we gezeik dat ie zn water vergeten is en of ik dat wil brengen. Nee.
Man heeft zoon gebracht en gehaald en vergat mijn codeine. Dat alsnog gehaald maar ja, moest naar werk en de codeine ging vrolijk mee.
Dan nog shit met personeel wat opgelost moest worden...
Echt, zelfs vanuit mijn graf zal ik nog alles moeten regelen 8)7 -O- |:( :r

En nu roepen dat ik even naar boven moet komen. Echt... -O-

Vergat nog dat ik om 7.30 man zn nest uit moest halen om zoon om 8u naar school te brengen.
Welkom in míjn wereld :{

[ Bericht 10% gewijzigd door Mushanga71 op 07-07-2022 22:04:03 ]
If they say
pi_205273103
Goooodmorning! :')

@F_r Hoe waren de Stones?

@BE als ik alles zo van je lees en bedenk hoe het toen bij mijn moeder haar uitvaart ging... Das 22 jaar geleden maar komt niet in de buurt van hoe jij het doet.
Helaas moet ik in een laken gewikkeld worden, geloof ik :') Heb wel tegen mijn kids gezegd dan thuis maar keihard Toto te draaien, als afscheid :D
If they say
  vrijdag 8 juli 2022 @ 07:39:50 #144
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_205273143
Ja, of in de auto. ;)

Zij zouden natuurlijk, als ze daar behoefte aan zouden hebben, wel een soort afscheidsceremonie kunnen houden los van de traditionele begrafenis.
pi_205273186
Als ze dat willen, zeker :Y Geloof dat vrouwen er niet eens bij mogen zijn... Heb me er verder nog niet in verdiept :@ Mag man regelen :P Voor een gewone wist ik het wel :D
If they say
pi_205273286
@Mushanga71 Hoe voel je je?

Ik werd vanochtend wakker met herrie. Doe de rolluiken open en zie aan beide straatkanten van ons huis werkzaamheden :{ Wordt een handige en rustige dag dus, not.

Gisteren werd de gemaakte pasfoto afgekeurd bij de aanvraag van een nieuw reisdocument. Moest ik op stel en sprong dus nieuwe laten maken. Kind staat de komende 5 jaar dus met een schram op zijn gezicht op de foto :') Gelukkig hoefden we geen nieuwe afspraak te maken, maar mochten we tussendoor. Wat een gedoe.
pi_205273347
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 08:08 schreef Hupje het volgende:
@:Mushanga71 Hoe voel je je?

Ik werd vanochtend wakker met herrie. Doe de rolluiken open en zie aan beide straatkanten van ons huis werkzaamheden :{ Wordt een handige en rustige dag dus, not.

Gisteren werd de gemaakte pasfoto afgekeurd bij de aanvraag van een nieuw reisdocument. Moest ik op stel en sprong dus nieuwe laten maken. Kind staat de komende 5 jaar dus met een schram op zijn gezicht op de foto :') Gelukkig hoefden we geen nieuwe afspraak te maken, maar mochten we tussendoor. Wat een gedoe.
Heel moe. Vannacht steeds wakker door loopneus en lichte hoest. Sliep eindelijk en toen liep de wekker af :{

Ooh, das kut. Ze hebben niet even een buurtbrief rond laten gaan met wat en tot wanneer? Succes, geluid waar je geen invloed op hebt is echt naar.
Wat raar dat de pasfoto werd afgekeurd :? Bij kids doen ze niet zo moeilijk. Tenzij de paspoortenfotopersoon een slechte dag had. Wel fijn dat je alsnog ertussen mocht. Nieuwe afspraak duurt een eeuwigheid tegenwoordig.
If they say
  vrijdag 8 juli 2022 @ 08:23:24 #148
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_205273366
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 07:52 schreef Mushanga71 het volgende:
Als ze dat willen, zeker :Y Geloof dat vrouwen er niet eens bij mogen zijn... Heb me er verder nog niet in verdiept :@ Mag man regelen :P Voor een gewone wist ik het wel :D
Ik mis denk ik wat achtergrond info. Gaat het over een islamistische begrafenis ?
pi_205273405
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 08:23 schreef amaranta het volgende:

[..]
Ik mis denk ik wat achtergrond info. Gaat het over een islamistische begrafenis ?
:Y
Zelf heb ik van jongs af aan een uitvaartverzekering, man vanaf toen hij naar Nederland kwam (moest van mij) en daar staat dochter ook op maar voor zoon is er nog niks geregeld. Zou hij doen (haha), via de moskee.
If they say
  vrijdag 8 juli 2022 @ 08:33:47 #150
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_205273443
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 07:52 schreef Mushanga71 het volgende:
Vlgs mij ook niet nee.
Maar doe gewoon nog maar heeeeel lang niet ok? ;)
  vrijdag 8 juli 2022 @ 08:35:54 #151
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_205273468
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 08:33 schreef BE het volgende:

[..]
Vlgs mij ook niet nee.
In zekere zin toch wel als je zelf de te begraven persoon bent :+
pi_205273485
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 08:33 schreef BE het volgende:

[..]
Vlgs mij ook niet nee.
Zal mn best doen :D
Dus geen Toto als afscheidsmuziek. Daarom tegen de kids gezegd dat ze dat dan maar thuis moeten doen, hebben ze nog iets van een afscheid ;)
If they say
  vrijdag 8 juli 2022 @ 08:38:16 #153
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_205273488
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 08:29 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
:Y
Zelf heb ik van jongs af aan een uitvaartverzekering, man vanaf toen hij naar Nederland kwam (moest van mij) en daar staat dochter ook op maar voor zoon is er nog niks geregeld. Zou hij doen (haha), via de moskee.
Ik heb ook geen uitvaartverzekering. Man + kinderen wel.
Als ik er nu een afsluit heb ik denk ik hoge premie ivm “ziekte”. Is ook zo bij mijn arbeidsongeschiktheidsverzekering
pi_205273504
Omdat het de laatste schooldag is, mochten de kinderen helemaal zelf weten wat ze aan zouden doen vandaag.

B is in zijn Ajax outfit, een combi van verschillende seizoenen en hij heeft goed zijn best gedaan de sokken en schoenen erbij te laten vloeken.
Juul heeft een jurk en een vest, so far so good, ze heeft deze afgestyled met 2 verschillende sandalen. Want eej, waarom zou je kiezen?
pi_205273505
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 08:38 schreef amaranta het volgende:

[..]
Ik heb ook geen uitvaartverzekering. Man + kinderen wel.
Als ik er nu een afsluit heb ik denk ik hoge premie ivm “ziekte”. Is ook zo bij mijn arbeidsongeschiktheidsverzekering
Klopt, per levensjaar stijgt de premie en een ziekte doet die premie nog meer stijgen. Als je dat maandelijks zelf apart zou houden, kom je ookal een end.
If they say
  vrijdag 8 juli 2022 @ 08:42:07 #156
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_205273509
Mijn schoonmoeder (en haar man) doneren hun lichaam aan de wetenschap. In eerste instantie wilden ze geen afscheid. Maar nu willen ze dan toch dat we ergens hun leven gaan vieren.
Mijn schoonmoeder heeft ook al een foto + tekst bij een fotograaf liggen voor als het zo ver is.
(Wat overigens nog jaren kan duren)
pi_205273513
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 08:41 schreef exode het volgende:
Omdat het de laatste schooldag is, mochten de kinderen helemaal zelf weten wat ze aan zouden doen vandaag.

B is in zijn Ajax outfit, een combi van verschillende seizoenen en hij heeft goed zijn best gedaan de sokken en schoenen erbij te laten vloeken.
Juul heeft een jurk en een vest, so far so good, ze heeft deze afgestyled met 2 verschillende sandalen. Want eej, waarom zou je kiezen?
Haha, gaaf _O-
If they say
pi_205273524
Ik baal al jarenlang dat je oorbellen altijd per paar moet kopen, omdat ik in alle 7 gaatjes iets anders heb.
Ik snap Juul dus wel met haar verschillende sandalen. Symmetrie :{w
pi_205273532
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 08:41 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Klopt, per levensjaar stijgt de premie en een ziekte doet die premie nog meer stijgen. Als je dat maandelijks zelf apart zou houden, kom je ookal een end.
Dat ligt natuurlijk heel erg aan hoe lang je leeft, of je dat haalt op het end. Bij een verzekering wordt er ook op jonge leeftijd al betaald, als je zelf spaart moet je wel oud worden wil het bedrag een beetje opgelopen zijn :)
pi_205273535
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 08:42 schreef amaranta het volgende:
Mijn schoonmoeder (en haar man) doneren hun lichaam aan de wetenschap. In eerste instantie wilden ze geen afscheid. Maar nu willen ze dan toch dat we ergens hun leven gaan vieren.
Mijn schoonmoeder heeft ook al een foto + tekst bij een fotograaf liggen voor als het zo ver is.
Dat kan idd ook. Mijn oom had dat ook gedaan maar dat was uit geldgebrek :@
Maar als je er bewust voor kiest en ook daarvoor al alles regelt, is het voor de nabestaanden goed te behappen, lijkt me.
Ook fijn als iemand alles zelf al geregeld heeft. Hoeven de nabestaanden dat niet te doen én het gebeurt zoals zij dat willen.
If they say
  vrijdag 8 juli 2022 @ 08:48:29 #161
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_205273548
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 08:46 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Dat kan idd ook. Mijn oom had dat ook gedaan maar dat was uit geldgebrek :@
Maar als je er bewust voor kiest en ook daarvoor al alles regelt, is het voor de nabestaanden goed te behappen, lijkt me.
Ook fijn als iemand alles zelf al geregeld heeft. Hoeven de nabestaanden dat niet te doen én het gebeurt zoals zij dat willen.
Zeker weten. Het is hun keuze. Het enige is dat er dus mogelijk geen moment meer van afscheid is met henzelf. Binnen 24 uur moet het lichaam opgehaald zijn.
pi_205273557
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 08:46 schreef LeSage het volgende:

[..]
Dat ligt natuurlijk heel erg aan hoe lang je leeft, of je dat haalt op het end. Bij een verzekering wordt er ook op jonge leeftijd al betaald, als je zelf spaart moet je wel oud worden wil het bedrag een beetje opgelopen zijn :)
Weet ik maar als je geen verzekering hebt kan het wel een oplossing zijn.
Ik ben klaar met betalen, krijg jaarlijks een overzicht met wat er aan rente bijkomt en wat er uitbetaald wordt.
Gelukkig dus geen kist, scheelt een hoop :P

Bij mijn moeder stonden er 2 kisten op de factuur. De witte die ik koos en de gewone. Waren ze vergeten door te halen. Foutje, bedankt 8)7 en geen excuses :')
If they say
pi_205273580
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 08:48 schreef amaranta het volgende:

[..]
Zeker weten. Het is hun keuze. Het enige is dat er dus mogelijk geen moment meer van afscheid is met henzelf. Binnen 24 uur moet het lichaam opgehaald zijn.
Dat is ook zo. Maar je kan vlak na overlijden nog wel afscheid nemen. Maar niet met toeters en bellen zeg maar.
Maar ieders eigen keuze en dat is wel fijn.

Mijn ma had niks geregeld. Wel zei ze me na de dood van haar ma dat ze begraven wilde worden, en ook waar. En dat heb ik ook zo gedaan.
If they say
pi_205273596
Zoon is naar school. Man 'wist nog niet of hij hem wel kon ophalen want werk'. Nu móet ie hem wel halen want duidelijk gezegd dat ik dat niet ga doen :+
If they say
  vrijdag 8 juli 2022 @ 09:07:41 #165
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_205273649
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 08:35 schreef amaranta het volgende:

[..]
In zekere zin toch wel als je zelf de te begraven persoon bent :+
Hoe bedoel je? :@ Ikke niet snap.

quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 08:50 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Weet ik maar als je geen verzekering hebt kan het wel een oplossing zijn.
Ik ben klaar met betalen, krijg jaarlijks een overzicht met wat er aan rente bijkomt en wat er uitbetaald wordt.
Gelukkig dus geen kist, scheelt een hoop :P

Bij mijn moeder stonden er 2 kisten op de factuur. De witte die ik koos en de gewone. Waren ze vergeten door te halen. Foutje, bedankt 8)7 en geen excuses :')
:o Oi! Dat zien ze toch als ze de factuur nalopen??
  vrijdag 8 juli 2022 @ 09:09:58 #166
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_205273663
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 08:42 schreef amaranta het volgende:
Hebben ze ook een plan B voor als het ziekenhuis op dat moment geen plek heeft?
Want dat gebeurt dus echt, of als ze bijvoorbeeld overlijden aan een ziekte waardoor hun lichaam niet 'bruikbaar' is?
Tip van flip: uitvaart24.nl Dat is, dacht ik, de goedkoopste partij, vanaf 849 euro regelen zij dat je gecremeerd wordt. Zonder dienst of rouwbezoek of wat ook, maar dat komt dan redelijk overeen met het wetenschap gebeuren en dan kan je idd later zelf ergens een herdenking doen.
  vrijdag 8 juli 2022 @ 09:16:02 #167
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_205273712
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 09:09 schreef BE het volgende:

[..]
Hebben ze ook een plan B voor als het ziekenhuis op dat moment geen plek heeft?
Want dat gebeurt dus echt, of als ze bijvoorbeeld overlijden aan een ziekte waardoor hun lichaam niet 'bruikbaar' is?
Tip van flip: uitvaart24.nl Dat is, dacht ik, de goedkoopste partij, vanaf 849 euro regelen zij dat je gecremeerd wordt. Zonder dienst of rouwbezoek of wat ook, maar dat komt dan redelijk overeen met het wetenschap gebeuren en dan kan je idd later zelf ergens een herdenking doen.
Ja, hebben ze. Iets bij de Dela. Staat allemaal op papier. Ook dat ze een bepaald bedrag uitkeren als ze er geen gebruik van maken.
Ik acht de kans ook groot dat ze in ieder geval mijn schoonmoeder af gaan wijzen ivm overgewicht.
  vrijdag 8 juli 2022 @ 09:16:46 #168
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_205273718
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 09:07 schreef BE het volgende:

[..]
[..]
Ze zegt dat vrouwen er niet bij mogen zijn. Maar als zij de gene is die begraven wordt, dan is ze er wel bij
pi_205273752
Ik heb dat tot een (flink) aantal jaar geleden ook bedacht dat ik mijn lichaam aan de wetenschap wilde doneren. Maar een toenmalige collega die geneeskunde studeerde, heeft me dat toen afgeraden. Omdat er blijkbaar best oneerbiedig met je lichaam wordt omgegaan. Het is dan gewoon een voorwerp, die arm die ze gebruiken weet ik veel wat op te oefenen.
(Natuurlijk wordt er ook veel meer mee gedaan dan alleen dat).

Aan de andere kant heb ik wel zoiets van waarom niet, dan wordt er nog iets nuttigs mee gedaan met mij.
Verder maakt het me ook niet uit, dat ze het vooral niet de duur laten zijn die uitvaart, en vooral doen waar ze (man en kinderen) dan behoefte aan hebben.
Maar als ik dat in m’n omgeving hoor is dat vrij ongewoon en denken de meeste mensen het zelf uit wat ze willen. Maar ik wil vooral niet dat ze een keuze maken waar zij niks mee hebben, maar het doen omdat ik het wil.
  vrijdag 8 juli 2022 @ 09:24:47 #170
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_205273774
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 09:16 schreef amaranta het volgende:

[..]
Ze zegt dat vrouwen er niet bij mogen zijn. Maar als zij de gene is die begraven wordt, dan is ze er wel bij
Ja eh… niet zo bijdehand zo op de vroege ochtend he! :D :@
  vrijdag 8 juli 2022 @ 09:40:12 #171
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_205273896
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 09:24 schreef BE het volgende:

[..]
Ja eh… niet zo bijdehand zo op de vroege ochtend he! :D :@
Sorry :+
pi_205273938
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 09:21 schreef hilliebillie het volgende:
Ik heb dat tot een (flink) aantal jaar geleden ook bedacht dat ik mijn lichaam aan de wetenschap wilde doneren. Maar een toenmalige collega die geneeskunde studeerde, heeft me dat toen afgeraden. Omdat er blijkbaar best oneerbiedig met je lichaam wordt omgegaan. Het is dan gewoon een voorwerp, die arm die ze gebruiken weet ik veel wat op te oefenen.

Aan de andere kant heb ik wel zoiets van waarom niet, dan wordt er nog iets nuttigs mee gedaan met mij.
Verder maakt het me ook niet uit, dat ze het vooral niet de duur laten zijn die uitvaart, en vooral doen waar ze (man en kinderen) dan behoefte aan hebben.
Maar als ik dat in m’n omgeving hoor is dat vrij ongewoon en denken de meeste mensen het zelf uit wat ze willen. Maar ik wil vooral niet dat ze een keuze maken waar zij niks mee hebben, maar het doen omdat ik het wil.
Ik heb zelf ook geen voorkeuren voor mijn uitvaart. Ik wil dat familie en vrienden er zelf een fijne, mooie herinnering aan overhouden. Dus zij mogen de liedjes kiezen waar ze zich goed bij voelen, de teksten die ze mooi vinden, alles.
pi_205274120
Goede koffie, de echte worstenbroodjes, bier, bitterballen, en veel huilen. Dat is mijn draaiboek. BE, noteer je het?
  vrijdag 8 juli 2022 @ 10:40:26 #174
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_205274344
quote:

Niet zozeer oneerbiedig, maar het is best heftig wat er dan met je lichaam gebeurt. En je ligt daar dan dus decennia lang met een lapje over je gezicht. Ik zou er - al ben ik echt vol over de medische wetenschap - niet aan moeten denken, met name niet voor mijn nabestaanden.

@LeSage er is wel een oorbellenmerk dat ze per stuk verkoopt! Ik hou nl. van mix & match, links anders dan rechts :P Zal het ff opzoeken.
  vrijdag 8 juli 2022 @ 10:43:51 #175
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_205274380
Worstenbroodjes :9
Mag ik op je gastenlijst @exode ? :D
  vrijdag 8 juli 2022 @ 10:45:16 #176
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_205274395
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 10:17 schreef exode het volgende:
Goede koffie, de echte worstenbroodjes, bier, bitterballen, en veel huilen. Dat is mijn draaiboek. BE, noteer je het?
Veel huilen ja? Van blijdschap of van verdriet? })
  vrijdag 8 juli 2022 @ 10:47:01 #177
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_205274413
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 10:40 schreef Quoi het volgende:

[..]
Niet zozeer oneerbiedig, maar het is best heftig wat er dan met je lichaam gebeurt. En je ligt daar dan dus decennia lang met een lapje over je gezicht. Ik zou er - al ben ik echt vol over de medische wetenschap - niet aan moeten denken, met name niet voor mijn nabestaanden.

@:LeSage er is wel een oorbellenmerk dat ze per stuk verkoopt! Ik hou nl. van mix & match, links anders dan rechts :P Zal het ff opzoeken.
Mijn schoonmoeder heeft ooit gezegd dat ze het doet in de hoop dat ze het kunnen gebruiken om kanker te kunnen genezen.
Nobel van der. Maar het kan inderdaad ook zo zijn dat ze haar opensnijden en zeggen, kijk en zo ziet een verrotte lever eruit. Doei dank je wel.
  vrijdag 8 juli 2022 @ 10:49:18 #178
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_205274440
SPOILER
  vrijdag 8 juli 2022 @ 10:49:52 #179
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_205274445
quote:
*check
  vrijdag 8 juli 2022 @ 10:50:42 #180
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_205274452
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 10:49 schreef amaranta het volgende:
SPOILER
Gek is dat he, dat mensen soms ineens de 'gekste' wensen blijken te hebben.
  vrijdag 8 juli 2022 @ 10:56:04 #181
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_205274520
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 10:50 schreef BE het volgende:

[..]
Gek is dat he, dat mensen soms ineens de 'gekste' wensen blijken te hebben.
Inderdaad. Volgens mij heeft ze het ook al besproken met de eigenaar.
Niet Peter Gillis overigens :7 8-)
pi_205274557
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 10:45 schreef amaranta het volgende:

[..]
Veel huilen ja? Van blijdschap of van verdriet? })
Ik wil gierende uithalen van verdriet. Niets feest om het leven te vieren, dikke tranen.
pi_205274564
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 10:43 schreef Quoi het volgende:
Worstenbroodjes :9
Mag ik op je gastenlijst @:Exode ? :D
BE, zet je Quoi er even bij. VIP of gewoon @Quoi?
  vrijdag 8 juli 2022 @ 11:03:30 #184
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_205274598
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 11:00 schreef exode het volgende:

[..]
BE, zet je Quoi er even bij. VIP of gewoon @:quoi?
Is VIP met of zonder karaoke?
pi_205274768
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 09:07 schreef BE het volgende:

[..]
[..]
Zou je denken ja, maar dus niet. Kwam erachter toen ik ineens moest bijbetalen terwijl we iets zouden overhouden voor plantjes.Toen ik belde om te vragen waarom er 2 kisten opstonden maar dat ik mn moeder toch echt maar 1x had begraven zeiden ze eerst dat dat niet kon :') Pas toen ik vroeg waarom er dan een witte én een beuken opstonden, kreeg ik het gevoel dat ze me maar een zeur vonden omdat ik weigerde de factuur te betalen.
De graftakken bleken er ook op te staan, maar waren er niet bij de begrafenis. Had alleen de puf niet om daar ook achteraan te gaan.
Maar die 2 kisten, die vielen me wél meteen op.
If they say
pi_205274801
quote:

Dat had ik dus met mijn oom. Hij was naar het AMC gebracht en elke keer dat ik daar langs reed, vroeg ik me af welk stukje ze nog van hem hadden. En dat een paar jaar lang :@ Én ik rij daar best vaak :+
If they say
pi_205274823
@amaranta hoef je iig niets zelf te bedenken :D
If they say
pi_205275491
quote:
Ik kom voor de bitterballen *O*
  vrijdag 8 juli 2022 @ 13:05:33 #189
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_205275584
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 07:24 schreef Mushanga71 het volgende:

@:F_r Hoe waren de Stones?

@:BE als ik alles zo van je lees en bedenk hoe het toen bij mijn moeder haar uitvaart ging... Das 22 jaar geleden maar komt niet in de buurt van hoe jij het doet.
Helaas moet ik in een laken gewikkeld worden, geloof ik :') Heb wel tegen mijn kids gezegd dan thuis maar keihard Toto te draaien, als afscheid :D
Why? Het is toch jouw uitvaart, jouw manier. Ik zou daar enorm rebels van worden :@. Of ben je zelf ook moslima?
KuikenGuppy
  Manager PR/Moderator vrijdag 8 juli 2022 @ 13:37:22 #190
269689 crew  Viv
pi_205275891
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 10:40 schreef Quoi het volgende:

[..]
Niet zozeer oneerbiedig, maar het is best heftig wat er dan met je lichaam gebeurt. En je ligt daar dan dus decennia lang met een lapje over je gezicht.
Bij ons in Nijmegen was het ook niet oneerbiedig. :) Maar inderdaad wel dat preparaten jarenlang gebruikt werden. Het heet dan wel de snijzaal, maar bij ons werd er niet gesneden door de geneeskundestudenten. Er werden preparaten klaargelegd voor het betreffende practicum en die gingen daarna terug in de formaline.

Hier een informatief artikel voor wie het overweegt: https://www.medischcontac(...)et-preparatorium.htm
pi_205276048
quote:
Tot aan je laatste zin dacht ik dat dit je plan was voor de middag. :D

Ik heb nog geen plan voor mijn uitvaart. En ook maar half voor de middag.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_205276300
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 13:05 schreef Burdie het volgende:

[..]
Why? Het is toch jouw uitvaart, jouw manier. Ik zou daar enorm rebels van worden :@. Of ben je zelf ook moslima?
Jup, ben moslima geworden ;) En heel eerlijk? Het boeit me helemaal niks wat er na mijn dood met me grbeurt :@ Voor mijn kids vind ik het belangrijk maar voor mij is dood dood. Ben niet als moslima opgevoed, zal daar wel aan liggen :+

Edit: ik geloof dan weer wél dat geesten kunnen komen loeren. Aantal dingen meegemaakt die voor mij duidelijk waren maar man niet gelooft. Als ik het maar weet :+

[ Bericht 10% gewijzigd door Mushanga71 op 08-07-2022 14:17:51 ]
If they say
pi_205276332
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 13:37 schreef Viv het volgende:

[..]
Bij ons in Nijmegen was het ook niet oneerbiedig. :) Maar inderdaad wel dat preparaten jarenlang gebruikt werden. Het heet dan wel de snijzaal, maar bij ons werd er niet gesneden door de geneeskundestudenten. Er werden preparaten klaargelegd voor het betreffende practicum en die gingen daarna terug in de formaline.

Hier een informatief artikel voor wie het overweegt: https://www.medischcontac(...)et-preparatorium.htm
Uhm...weet je ook toevallig, misschien, hoe lang het duurt voordat alles van het lichaam opgebruikt is? Dan zwaai ik nog ff naar oom als ik langs het AMC rij. Heb ik een tijdje gedaan :@
If they say
  Manager PR/Moderator vrijdag 8 juli 2022 @ 14:13:08 #194
269689 crew  Viv
pi_205276377
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 14:11 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Uhm...weet je ook toevallig, misschien, hoe lang het duurt voordat alles van het lichaam opgebruikt is? Dan zwaai ik nog ff naar oom als ik langs het AMC rij. Heb ik een tijdje gedaan :@
Geen idee, sorry. :@
pi_205276428
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 14:13 schreef Viv het volgende:

[..]
Geen idee, sorry. :@
Geeft niet, beter ook dat ik dat niet weet :P
If they say
pi_205276645
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 07:24 schreef Mushanga71 het volgende:

@:F_r Hoe waren de Stones?

@:BE als ik alles zo van je lees en bedenk hoe het toen bij mijn moeder haar uitvaart ging... Das 22 jaar geleden maar komt niet in de buurt van hoe jij het doet.
Super gaaf
pi_205276958
quote:
Bij mijn vader hadden we bittergarnituur, bier, wijn..
En we hebben geproost op hem.

Wil ik ook. Maak er maar een feestje van.

We weten nog steeds niet waar we vandaan gaan vliegen.. tralalallala
Heb gister eerst reisbureau gebeld. Die zeiden: je vliegt gewoon vanaf Amsterdam. Dus ik zei:turkish airlines vliegt niet vanaf Amsterdam op die dag. Toen zei hij misschien is de vlucht vol.
Toen heb ik TA gebeld en die zeiden: nee we vliegen niet op die dag vanaf Adam naar Antalya.
Toen weer reisbureau gebeld, gezegd wat TA zei en hij gaat het uitzoeken...✈️
Zo ongeveer elke vlucht is omgeboekt, behalve die van ons..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_205277860
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 13:37 schreef Viv het volgende:

[..]

Ik vond het ook niet oneerbiedig. Zeker de preparaten worden goed verzorgd en onderhouden. Wij mochten wel snijden (geen geneeskundestudent :P ). Dat vond ik onwijs leerzaam maar ook heel raar, dat je iets wat zo bepalend is geweest voor die persoon in je handen hebt en in plakjes snijdt.
pi_205279118
Oneerbiedig was misschien niet het juiste woord inderdaad. Maar hij raadde het me wel af. Gaat m’n keuze ook niet meer zijn hoor. Nabestaanden mogen vooral doen waar zij op dat moment behoefte aan hebben ☺
pi_205280942
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 14:33 schreef F_r het volgende:

[..]
Super gaaf
[ afbeelding ]
Gaaf! :) Zie alleen je foto niet. Waar die man toch de energie vandaan haalt? Volgende week Totooo, maar die stuiteren niet over het podium :D

Edit: nu zie ik je foto wel. Cool :D Edit2: filmpje dus :+
If they say
pi_205281372
Ik laat mij cremeren. Strooi mijn as maar uit in zee. Wie weet waar die mij heenbrengt. :P
  vrijdag 8 juli 2022 @ 20:51:00 #202
149959 SQ
snelle trees
pi_205281386
Cremeren O+ echt no way dat ik ga liggen rotten in een kist onder de grond :N
disclaimer
  vrijdag 8 juli 2022 @ 20:51:49 #203
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205281393
Ik vind dat vuur dan weer niets, stop mij maar onder de grond.
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 8 juli 2022 @ 20:52:12 #204
149959 SQ
snelle trees
pi_205281399
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 20:51 schreef Leandra het volgende:
Ik vind dat vuur dan weer niets, stop mij maar onder de grond.
Ja maar op zich merk je daar niks meer van he. :P
disclaimer
  vrijdag 8 juli 2022 @ 20:52:52 #205
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205281409
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 20:52 schreef SQ het volgende:

[..]
Ja maar op zich merk je daar niks meer van he. :P
Van dat rotten onder de grond ook niet :D
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 8 juli 2022 @ 20:54:37 #206
149959 SQ
snelle trees
pi_205281418
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 20:52 schreef Leandra het volgende:

[..]
Van dat rotten onder de grond ook niet :D
klopt, maar ik zadel dan wel mijn nabestaanden weer op met een graf wat ze moeten onderhouden enzo :')
Ben bijzonder blij dat iedereen in mijn familie tot nu toe voor de oven heeft gekozen. Die traditie houd ik graag in ere :7

Plus dat we veel te veel mensen hebben om allemaal te begraven, daarvoor is de grond te schaars.
disclaimer
  vrijdag 8 juli 2022 @ 20:55:11 #207
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205281424
Overigens zou ik dan wel weer een onbewerkte houten kist en simpel linnen of katoen (of een ander natuurproduct, maar wol zal een beetje duur zijn) aan de binnenkant willen, niet dat ik omhuld word door spul dat een halve eeuw later nog niet vergaan is.

Alleen een doek zou ik ook prima vinden, maar ik gok dat mijn nabestaanden dat weer minder vinden.
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 8 juli 2022 @ 20:59:25 #208
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205281457
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 20:54 schreef SQ het volgende:

[..]
klopt, maar ik zadel dan wel mijn nabestaanden weer op met een graf wat ze moeten onderhouden enzo :')
Ben bijzonder blij dat iedereen in mijn familie tot nu toe voor de oven heeft gekozen. Die traditie houd ik graag in ere :7

Plus dat we veel te veel mensen hebben om allemaal te begraven, daarvoor is de grond te schaars.
Klopt allemaal, mijn moeder is ook gecremeerd, mijn vader wil ook gecremeerd worden, maar ik ben altijd heel stellig geweest in begraven, ik vind het ook prettig dat ik nog over de begraafplaats kan lopen langs het graf van mijn opa en oma enzo.
En aan moeders kant zelfs van de (bet)overgrootouders maar dat die graven er nog zijn is waarschijnlijk vooral te danken aan het feit dat ze de grond voor het kerkhof geschonken hebben :D

De graven van de broer en ouders van mijn moeder hebben mijn ouders een paar jaar geleden nog laten opknappen, ik heb geen idee van de grafrechten voor die begraafplaatsen, maar ze liggen er al sinds 1966 en 1967 dus ik ga er vanuit dat dat nog wel even zo blijft.
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 8 juli 2022 @ 21:01:47 #209
149959 SQ
snelle trees
pi_205281476
Ja ieder het zijne hoor. Maar niet voor mij :)
disclaimer
  vrijdag 8 juli 2022 @ 21:04:07 #210
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205281493
Afhankelijk van wanneer ik overlijd mag het ook prima een natuurbegraafplaats zijn, boom erop en gaan, het hoeft geen bedevaartsoord voor nabestaanden te worden.
Maar mocht ik overlijden als Soneal nog jong is dan heb ik liever dat ik hier in het dorp begraven word, zodat hij er gewoon naartoe kan wanneer hij wil.
De natuurbegraafplaats ligt een stuk verder weg en kan hij niet zo even naartoe.

Als ik overlijd als hij de deur uit is maakt het allemaal niet zoveel meer uit, dan nemen ze maar de moeite om de derde boom links langs het vierde pad rechts in het midden van niks op te zoeken, en zo niet, dan doen ze dat maar niet, heb ik geen last van.

[ Bericht 12% gewijzigd door Leandra op 09-07-2022 16:45:21 ]
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_205281585
Godskolere, schrik me de tyfus. Zit op foon, krijg ik ineens met veel geloei een noodwaarschuwing :X Grote brand in Amsterdam west :')

Edit: bel zoon die op de zaak is of hij ook een alert heeft gekregen, jup en daar staat buiten alles vol rook😳
If they say
pi_205281825
Ik wil ook gecreemeerd worden. Hoef geen graf waar mijn kinderen dan voor moeten zorgen.

Met mijn as mogen ze doen wat ze willen. Ik heb zelf een ring met een beetje as van mijn vader.

Oei dat is schrikken @mushanga
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_205282011
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 20:07 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Gaaf! :) Zie alleen je foto niet. Waar die man toch de energie vandaan haalt? Volgende week Totooo, maar die stuiteren niet over het podium :D

Edit: nu zie ik je foto wel. Cool :D Edit2: filmpje dus :+
Ik doe het hem ook niet na. Laat staan als ik 78 ben.
pi_205282017
Team begraven hier. De oven trekt mij niet.
pi_205282044
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 21:37 schreef Vicky het volgende:
Ik wil ook gecreemeerd worden. Hoef geen graf waar mijn kinderen dan voor moeten zorgen.

Met mijn as mogen ze doen wat ze willen. Ik heb zelf een ring met een beetje as van mijn vader.

Oei dat is schrikken @:mushanga
Nu een alert in het Engels. Schijnt flink mis te zijn maar het is toch best een endje weg. Zoon was aan het hoesten van de rook toen ik belde :{ Hij en man hadden niet door dat de deur dicht moest :')

Weet je al iets over je vlucht?
If they say
pi_205282052
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 21:49 schreef F_r het volgende:

[..]
Ik doe het hem ook niet na. Laat staan als ik 78 ben.
Nou, ik ook niet. Zelfs niet toen ik 18 was :D
If they say
  vrijdag 8 juli 2022 @ 21:54:08 #217
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_205282062
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 21:51 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Nu een alert in het Engels. Schijnt flink mis te zijn maar het is toch best een endje weg. Zoon was aan het hoesten van de rook toen ik belde :{ Hij en man hadden niet door dat de deur dicht moest :')

staat nu ook op nu.nl

https://www.nu.nl/binnenl(...)ebied-amsterdam.html
pi_205282121
quote:
Nu ook op NOS
https://nos.nl/l/2435915

Als je dan de rook in de binnenstad ziet...
If they say
  vrijdag 8 juli 2022 @ 22:02:41 #219
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205282156
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 22:00 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Nu ook op NOS
https://nos.nl/l/2435915

Als je dan de rook in de binnenstad ziet...
Damn :X
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_205282204
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 21:51 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]

Zag wat foto's voorbij komen op FB. Ziet er heftig uit.

Nope, nog niks. Maandag weer bellen. Heb een lotgenoot gevonden. Heeft dezelfde vlucht maar heeft ook nog niks gehoord.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_205282210
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 22:02 schreef Leandra het volgende:

[..]
Damn :X
Hemelsbreed zitten we er met de zaken niet ver vanaf. Snap nu dat zoon zo moest hoesten.
Hopelijk snel onder controle...
If they say
pi_205282223
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 22:07 schreef Vicky het volgende:

[..]
Zag wat foto's voorbij komen op FB. Ziet er heftig uit.

Nope, nog niks. Maandag weer bellen. Heb een lotgenoot gevonden. Heeft dezelfde vlucht maar heeft ook nog niks gehoord.
Ga voor je duimen. Fijn dat jullie niet de enige zijn. Het is dus geen foutje.
If they say
pi_205282238
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 22:08 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Ga voor je duimen. Fijn dat jullie niet de enige zijn. Het is dus geen foutje.
Nee gelukkig niet. Was ik wel bang voor.
Thnx. Kan niks anders dan afwachten
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_205282253
Mushanga heftig brand
Vicky hopelijk horen jullie snel iets
pi_205282350
Zoon maar weer gebeld. Volgens hem wordt de rook daar on de straat wat minder. Hij was buiten gegaan maar hoefde niet meer te hoesten :')

Blijkbaar fikt er ook iets van kpn want ik heb ineens geen tv meer :?
En geen internet. :wtf:

Edit: alles werkt weer :D
If they say
  vrijdag 8 juli 2022 @ 22:27:40 #226
319308 Tink89
To live is to dance
pi_205282466
Ik wil een natuurbegraafplaats. Man ook. Lekker overzichtelijk. Geen oven, maar ook geen rijtje dode mensen op een 'enge' plek.

#uitvaartopsom
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_205283113
Ik vind het rete toevallig dat we het hier over cremeren hebben en er tegelijk een mega brand is. :+

#complot. #wappie #hetisdeschuldvandeoverheid.
pi_205283743
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juli 2022 00:16 schreef vencodark het volgende:
Ik vind het rete toevallig dat we het hier over cremeren hebben en er tegelijk een mega brand is. :+

#complot. #wappie #hetisdeschuldvandeoverheid.
Ik zag gisteren ook al brandweer!

#5g #wordwakker #ikbenalwakker
pi_205283881
Ook wakker hier ;). Van 2 tot 5 wakker gelegen, dan ga ik blijkbaar te laat naar bed en dan slaap ik ontzettend slecht :{ , het zal ook niet meehelpen dat ik een ontzettend stijve nek heb, elke draai doet zeer.
pi_205283902
Gets. Ik wilde wat liedjes verwijderen uit mijn playlist en ik heb vervolgens MIJN HELE PLAYLIST verwijderd. :'(
  zaterdag 9 juli 2022 @ 08:54:04 #231
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_205283910
Er is kermis in een van de wijken hier, en “de jeugd” fietst dan door onze straat. Ging nog tot in de late uurtjes door :-)
pi_205283949
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juli 2022 08:54 schreef amaranta het volgende:
Er is kermis in een van de wijken hier, en “de jeugd” fietst dan door onze straat. Ging nog tot in de late uurtjes door :-)
Ik heb zo blij dat we nu ik het verdomhoekje van de wijk zitten.
Het oude huis stond aan een doorgaande weg. Als je dan in de zomer de balkondeur open had was het echt een pokkeherrie.
Nu horen we echt niks.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_205284069
Het is hier vandaag Ultrasonic dus ik ga mijn bed uitdreunen vrees ik.

Maar eej, ik zag de weersvoorspelling voor de komende 2 weken *O* 8-) Wiehoeeeee Nederlandse zomer.
  zaterdag 9 juli 2022 @ 09:45:25 #234
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205284077
Hier gewoon zelf naar het festival iets verderop gegaan, dan heb je ook geen last van de herrie :')
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_205284242
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juli 2022 08:50 schreef vencodark het volgende:
Gets. Ik wilde wat liedjes verwijderen uit mijn playlist en ik heb vervolgens MIJN HELE PLAYLIST verwijderd. :'(
Oeh, das idd kut :{
Had dat een keer met mijn agenda. Wilde 1, 1! afspraak verwijderen, gaf ie ook aan: DEZE AFSPRAAK verwijderen? Jup. En toen pppprrrrrrttttt, agenda compleet leeg :'( Nu heb ik sinds 2013 een terugleesbare geschiedenis want dochter had toen een met backup geïnstalleerd. Alleen...die update crashte de laatste jaren. Paar weken terug zelf gefixt *)
If they say
pi_205286766
Hebben jullie ook zo'n rare seizoenskledingkronkel?
Ik kocht laatst een enorm gave trui, gisteren pas gepast en ik baalde dat ik hem niet aan kon houden :') In de winter verlang ik altijd naar mijn zomerjurkjes.
  zaterdag 9 juli 2022 @ 18:25:47 #237
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_205288523
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2022 16:14 schreef PoesInDoos het volgende:
Ik kocht laatst een enorm gave trui, gisteren pas gepast en ik baalde dat ik hem niet aan kon houden :') In de winter verlang ik altijd naar mijn zomerjurkjes.
Ik draag gewoon altijd liever winterkleding. Ik heb ook eigenlijk helemaal geen zomerkleding. Voel me totaal niet op mijn gemak in alles wat te bloot is.

Ik draag zomer en winter hetzelfde (lange broek met shirt/tuniek), alleen in de winter heb ik er een vest bij aan en in de zomer niet.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_205289411
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2022 16:14 schreef PoesInDoos het volgende:
Nee dat niet.
Maar ik raak wel zwaar gefrustreerd van kleding passen.. pff het is te klein of te groot, zit niet lekker, is te kort... elke keer weer frustratie ten top
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_205290261
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2022 09:45 schreef Leandra het volgende:
Hier gewoon zelf naar het festival iets verderop gegaan, dan heb je ook geen last van de herrie :')
Hier hoorde ik net allerlei Hollandse hits dreunen. Had ik toch niet zo'n zin in.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  zaterdag 9 juli 2022 @ 21:17:18 #240
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205290369
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juli 2022 21:12 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Hier hoorde ik net allerlei Hollandse hits dreunen. Had ik toch niet zo'n zin in.
We wisten dat dat hier niet zo zou zijn :D
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_205291066
Dat heb ik nou níet gemist de afgelopen 2 jaar. Festivals. Als de wind verkeerd staat dreun ik mee op mn bank. En ze sluiten het park voor een groot stuk af }:|
Mijn buren hebben al heel de dag hun eigen festival. Holleee :')
If they say
pi_205293992

[ Bericht 100% gewijzigd door DevilsAndDust op 10-07-2022 07:44:42 ]
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_205294268
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2022 18:25 schreef livelink het volgende:

[..]
Ik draag gewoon altijd liever winterkleding. Ik heb ook eigenlijk helemaal geen zomerkleding. Voel me totaal niet op mijn gemak in alles wat te bloot is.

Ik draag zomer en winter hetzelfde (lange broek met shirt/tuniek), alleen in de winter heb ik er een vest bij aan en in de zomer niet.
Ongeveer ook zoiets. Vaak spijkerbroek en in de winter regelmatig truien, maar in de zomer vaak polo of t-shirt.
Korte broeken voel ik me niet prettig in, 3 kwart soms ligt eraan hoe mn pet staat.
Heb een paar jaar terug een jurkje gekocht, 1x aangehad, ik vind het ook oprecht wel leuk staan, maar ik voel me er zo ongemakkelijk in :{
pi_205294336
Zomerkleding hoeft toch niet per se bloot te zijn? Een lange wijde broek van luchtige stof of een maxijurk is ook hartstikke zomers!
  zondag 10 juli 2022 @ 10:11:48 #245
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_205294595
Ik geneerde me vaak voor mijn benen en draag dus graag lang om die reden. Maar eerlijk gezegd vind ik niks fijners dan met blote benen fietsen/lopen tijdens mooi weer, dus heb ik er maar gewoon schijt aan sinds kort. Zoals aan alles eigenlijk :P

De beste uitvinding vind ik die Musthaves jurkjes en rokken die je in de taille kunt aansnoeren. Kleed mooi, zit heerlijk en past dus altijd.
pi_205294616
Ik hou van slippers en korte broeken :)
  zondag 10 juli 2022 @ 10:19:49 #247
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_205294663
Ik moest vorige week gewoon een korte broek kopen vanwege een voetbaltraining (don't ask... :s) ).
pi_205295056
Ik draag op m’n werk korte broeken, dus ondanks m’n lelijke benen heb ik er echt gewoon schijt aan. Dus als het enigszins weer is draag ik korte broeken. Jurkjes heb ik sinds kort ook twee maar daarin heeft m’n buik dan weer alle vrijheid en dat vind ik dan wel weer storend. Dus met een broekje er onder dat alles een beetje in het gareel houdt :')
pi_205295344
Ik heb ook jarenlang mijn benen zodanig lelijk gevonden (puntige knieën en littekens), dat ik nooit met blote benen liep en ook jaren niet gezwommen had. :N
Zwemmen doe ik inmiddels wel weer maar daar zat zeker 10 jaar tussen.
Korte broeken ben ik pas 3 jaar terug weer gaan dragen.
Ik heb nog steeds geen mooie benen maar een dikke SO WHAT. :')
What a waste of time. Je gaat er met de jaren écht minder om geven wat anderen vinden wat dat betreft.
pi_205295452
Ik heb altijd wel een blauwe plek op mijn benen. Steekt mooi af op mijn melkflesserige benen :+ Korte broek en draag ik zelden. Heb er welgeteld 1 in de kast hangen :')
pi_205295568
Op mijn werk draag is 3/4 broeken, soms een rokje.
Buiten werk en op vakantie korte broeken.
En ik doe ook een bikini aan.. schijt aan wat een ander ervan vindt. Nee, ik ben niet de slankste, maar ik wil ook een bruine buik 🤣
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zondag 10 juli 2022 @ 12:24:42 #252
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_205295822
Ik draag vrijwel altijd jurkjes. In de winter met een legging of panty en in de zomer met blote benen. Nu alleen onder de (opengekrapte) muggenbulten dus ik heb laatst ook gekozen voor dunne wijde zomerbroeken en maxijurken.

Heb wel korte broeken voor op de camping maar dat ziet er eigenlijk niet uit (bij mij).
  zondag 10 juli 2022 @ 12:42:13 #253
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_205295976
Ik vind m’n benen fantastisch.
Einde bericht
pi_205296159

Ik voel me niet prettig in kort dus draag ik eigenlijk altijd jeans. Zomer én winter. Net als t-shirts alleen in de winter wel een vest eroverheen.
If they say
  zondag 10 juli 2022 @ 13:15:38 #255
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_205296291
quote:
1s.gif Op zondag 10 juli 2022 12:42 schreef amaranta het volgende:
Ik vind m’n benen fantastisch.
Einde bericht
Ik vind mijn benen ook fantastisch. Maar toch net iets fantastischer in een lange broek dan in een korte broek of rokje. Ook omdat ik mijn voeten zeker niet fantastisch vind en dus alleen maar dichte schoenen draag en dat past allemaal niet zo bij elkaar.

Alhoewel de mode nu weer is dat dichte hoge schoenen kunnen bij een rokje of jurkje, dus dat biedt perspectief.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zondag 10 juli 2022 @ 13:20:28 #256
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205296353
Mijn benen zijn per definitie niet fantastisch, want Lipoedeem, en ze zullen dat ook na alle liposucties niet fantastisch worden voor de buitenstaander, maar ik heb wel een paar korte broeken, kort als in tot de knie, hoewel ik er ook een heb die ergens op het bovenbeen eindigt, maar ik weet nog niet of ik daar ook mee echt naar buiten durf, pas had ik hem aan en toen belde de fietsenmaker dat de fiets klaar was, heb ik me niet omgekleed, maar het was wel een beetje ehm... een uitdaging.

In de broeken die tot de knie vallen ga ik wel gewoon naar buiten, gisteren met mijn zusje de Sunsetwalk in Noordwijk gelopen (5 km) en dan heb ik gewoon een korte broek en (hoge) wandelschoenen aan, ziet er niet uit, don't give a shit :')
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_205296460
Ik draag nooit jurken en rokken. Altijd al een hekel aan gehad.
  zondag 10 juli 2022 @ 13:32:25 #258
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205296474
quote:
1s.gif Op zondag 10 juli 2022 13:31 schreef vencodark het volgende:
Ik draag nooit jurken en rokken. Altijd al een hekel aan gehad.
Ik ook vrijwel niet.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_205296562
Ik vind vooral nu ik zwanger ben jurkjes en rokken wel een verademing. Zwangerschapsbroeken zitten toch zelden ècht lekker is mijn conclusie, en leggings is niet bepaald mijn stijl.
Dus hoera voor 20+ graden zodat ik gewoon blote benen kan!

Buiten zwangerschap om draag ik ook wel graag rokjes, en in mijn vrije tijd korte broeken. Mijn benen zijn altijd wit en mijn kuiten vind ik persoonlijk wat groot maar daar kan ik me toch heel erg niet druk om maken. Mensen letten helemaal niet zo op anderen, en zowel dan eerder op het kledingstuk dat je aan hebt dan dat ze kijken of je benen/voeten wel mooi zijn. Dat is iig hoe ikzelf naar anderen kijk, dus ik vul graag in dat meer mensen dat zo doen. :+
pi_205296665
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2022 13:15 schreef livelink het volgende:

[..]
Ik vind mijn benen ook fantastisch. Maar toch net iets fantastischer in een lange broek dan in een korte broek of rokje. Ook omdat ik mijn voeten zeker niet fantastisch vind en dus alleen maar dichte schoenen draag en dat past allemaal niet zo bij elkaar.

Alhoewel de mode nu weer is dat dichte hoge schoenen kunnen bij een rokje of jurkje, dus dat biedt perspectief.
Ja joh, sneakers bij blote benen kan heel goed, wel zo comfortabel.

Ik heb non-existente kuiten :s) dat maakt me altijd wat ongemakkelijk bij blote benen, maar ik probeer daar de laatste tijd schijt aan te hebben. Zeker in mijn vrije tijd.
pi_205296672
Ik draag alles, fuck de mode en fuck het schoonheidsideaal *O* En weet je, volgens mij geeft 99% van de mensen er niks om, ik heb nog nooit commentaar gehad. Ook niet als ik met mijn 100 kilo en niet-gladgeschoren melkflessen een korte broek draag. Anderen zijn veel minder bezig met hoe wij eruit zien dan we vaak denken.
pi_205296888
Ik ben toevallig heel blij met mijn benen. Helemaal niet met mijn buik.
Maar ik draag voornamelijk high-wasted jeans, ook kort, dus heb van de week gewoon cropped shirts gekocht waarbij je af en toe toch een randje buik ziet.
Het zij zo.
  zondag 10 juli 2022 @ 14:22:09 #263
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_205297063
Hollandsche stalpoten hier en jaaaaarenlang de boel aardig verborgen in de zomer. Ook toen ik nog 20-30 kilo lichter was dan nu. :') Echt he! If I could turn back time!!! -O-
Qua kleding sla ik dit seizoen wel het liefst over, maar de laatste jaren denk ik wel wat sneller fuck it.
Met in mijn achterhoofd @Chell die zei ooit eens 'Ze zien toch wel dat ik dik ben, ook in een spijkerbroek, dus waarom dan niet gewoon iets aantrekken dat ik zelf leuk vind, zoals een tof jurkje'. En daar had ze zo onwijs gelijk in! O+
pi_205297190
Ik vind de manier hoe rokjes bewegen gewoon stom ofzo. :') En ik voel me geïntimideerd en underdressed als anderen om mij heen wel een leuk jurkje of rokje dragen. :') :%
Het is gewoon een fobie, denk ik. :P
pi_205297284
Ik draag af en toe een jurk(je), maar in een rokje wil ik nog niet dood gevonden worden.
  Moderator zondag 10 juli 2022 @ 14:57:25 #266
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_205297654
Ik ben super onzeker over mijn lichaam, ik voel me de laatste tijd echt vet en lelijk. Ik heb enorme borsten en een dikke buik maar slanke benen en armen. Daardoor zie ik er altijd zwanger uit, en dat wordt ook regelmatig aan me gevraagd. In Parijs wilde een oud vrouwtje ook voor me opstaan en ik bedank haar lief maar van binnen ga ik een beetje dood ;( ik weet ook niet goed wat ik moet dragen, niets valt echt goed. Het beste kan ik nog hooggesloten dingen dragen en mijn decolleté een beetje verbergen maar dat doe ik ook al mijn halve leven en ben daar wel klaar mee. Ik wil me gewoon lekker in mijn vel voelen en me geen zorgen maken om zoiets triviaals als gewicht, bij anderen boeit het me namelijk niks. 40 en nog steeds onzeker :')

Parijs was fijn, we zijn nu onderweg terug naar huis. Het was vooral een weekend vol met vrienden, we hebben niet aan sightseeing gedaan. Vanmorgen even naar de Eiffeltoren gezwaaid (onze vrienden hebben de Eiffeltoren in hun niet bestaande achtertuin). En voor mijn verjaardag naar Musée d’Orsay geweest en sjiek uit eten (als je ooit geld over hebt, ga naar Boutary. Heerlijk gegeten!).

Nu zin om Aapie weer te zien O+ Minder zin in de chaos rond verhuizing en werk :')
pi_205298768
Circus Snor was leuk! Echt een dikke aanrader en ze gaan deze zomer naar nog veel verschillende plekken. B en Juul lagen in een deuk en zaten ademloos te kijken. Een heerlijk ouderwets circus.

En nu gaan we maar eens inpakken. Zo raar, niet kamperen, dat scheelt een hoop geregel en inpakgedoe.

En gewoon allemaal lekker dragen wat jullie willen he?! Ik ken teveel mensen die zich zo enorm bezig houden met anderen van ze vindt. En weet je dat soort mensen zullen zelf altijd commentaar hebben wat je ook draagt.
pi_205298830
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2022 13:47 schreef lunapuella het volgende:
Ik draag alles, fuck de mode en fuck het schoonheidsideaal *O* En weet je, volgens mij geeft 99% van de mensen er niks om, ik heb nog nooit commentaar gehad. Ook niet als ik met mijn 100 kilo en niet-gladgeschoren melkflessen een korte broek draag. Anderen zijn veel minder bezig met hoe wij eruit zien dan we vaak denken.
O+

De meeste mensen zijn toch alleen maar met zichzelf bezig en/of met wat ze vanavond gaan eten. Dus ik draag ook wat ik lekker vind (voornamelijk harembroeken of korte broeken) omdat het kan O+
pi_205298898
Ik loop ook in korte broek hoor.
Maar toch liever niet naar mijn werk. Denk dat ze er daar wel wat van zouden vinden ook. Al mag ik wel in een even kort rokje verschijnen (maar dat doe ik dan weer niet). Discriminaaasie
  zondag 10 juli 2022 @ 16:07:13 #270
319308 Tink89
To live is to dance
pi_205298952
Ik draag eigenlijk wel alles. Momenteel veel korte broeken (maar niet naar kantoor), skinny en bootcut jeans en heel veel zomerse jurkjes en fijne jumpsuits. Uiteindelijk is ieder mens het mooiste is wat hij zelf het liefste draagt :D

Mijn man noemt mijn smaak 'heerlijk van alles'. Ik kan retechique in een little black dress en killer heels en in een oversized top met een korte jeans en een paar toms...en echt alles daar tussenin.

Morgen start ik op m'n nieuwe werk. Da's wel altijd even zoeken. Ga ik voor indruk maken of voor comfortabel de rondleiding door komen op platte schoenen...? Ik ben er nog niet uit. Ik denk nu aan een zwarte jumpsuit met groene stippen (deze: https://shop.mango.com/nl(...)ALw_wcB&gclsrc=aw.ds) en een paar betty page schoenen in knalgroen. Wel hoog, maar met een veter bovenop en dus enigszins comfortabel.

Of een zwarte cirkelrok met citroenen met een zwart blousje en zwart suede pumps. Maar die zijn meer voor een zitdag eigenlijk.
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_205299720
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2022 14:57 schreef MaJo het volgende:
40 en nog steeds onzeker :')
Ik vind het wel troostrijk om te lezen dat anderen van mijn leeftijd nog steeds bepaalde kledingstukken mijden uit schaamte. Ik heb zelf door de medicatie die ik slik vaak een blauwe plek op mijn benen. Sindsdien draag ik in de zomer alleen nog maar jurken en rokken die in ieder geval over de knie vallen. Ik zou willen dat ik me er niet voor schaam, maar ik vind een blauwe plek zo lelijk en kan dat niet van me afzetten. In het voorjaar heb ik een ongelukje gehad waardoor ik langdurig een blauwe plek op een scheenbeen heb. Dit is dus een maxi-jurkenjaar voor mij.

Korte broeken draag ik niet omdat ik die niet mooi vind. Ik ben echt jurken- en rokkenfan.

quote:
Minder zin in de chaos rond verhuizing en werk :')
Kan ik me voorstellen. Sterkte! :*
pi_205300385
Het gaat er ook om hoe jij je voelt in bepaalde kleding of iets aan je uiterlijk. Niet eens altijd om wat een ander ervan vindt.
Ik voel mij niet lekker in een jurk al staat het mij misschien fantastisch. Ik hou ook niet van decolleté en heb ook nooit een korte top met blote buik gedragen. :')
Ik heb vorig jaar 2 shirts gekocht die echt heel anders zijn dan wat ik normaal draag en ik heb er eigenlijk een beetje spijt van.
Beetje te impulsief gekocht en draag ze het liefst niet meer.
Ik ben het gewoon niet. :P
pi_205300408
@Tink89
Toffe jumpsuit! En succes op je eerste werkdag.
  zondag 10 juli 2022 @ 18:32:34 #274
149959 SQ
snelle trees
pi_205301197
Ik vind dat iedereen moet dragen waar ze blij van wordt, maar toch vind ik er op kantoor wel grenzen aan zitten. Zo vind ik blote benen tot ver boven de knie, blote buiken, blote ruggen en diepe decolletés gewoon écht niet op een kantoorvloer thuis horen. Zelfde als tanktops bij mannen. Prima dat je lekker in je vel zit maar nee. Bloot doe je maar lekker thuis of in de supermarkt ofzo :P
disclaimer
pi_205301257
Ik ben op mezelf altijd veel kritischer dan op anderen. Ik kies buitenshuis altijd voor veilig. Vrijwel altijd jeans met een shirtje. Ik weet eigenlijk ook niks anders wat een beetje fatsoenlijk staat met mijn figuur :@ Ik heb 1 jurkje, die heb ik thuis wel eens aan maar ik heb niet genoeg zelfvertrouwen om die ergens anders aan te doen.
Op mijn werk doe ik nooit een korte broek aan, ik vind dat ik dat niet kan maken (maar vind het tegelijkertijd prima als een collega dat doet). Komende week als het 30 graden is draag ik dus een broek net over de knie. Toch een beetje zon op de benen :P
pi_205301274
Ik zag laatst iemand met een topje aan waar op haar rug de horizontale bh band (en de twee verticale) bovenuit kwam. Prima dat iemand draagt waar hij/zij zich goed in voelt, maar ik vraag me af of dat meisje weet hoe zoiets eruit ziet. Het ziet er namelijk gewoon echt niet uit.

Soms moet je iemand even de goede richting op sturen :)
  zondag 10 juli 2022 @ 18:43:45 #277
149959 SQ
snelle trees
pi_205301309
Ik heb persoonlijk wel een fikse aversie tegen knie/capribroeken maar dat is vooral omdat ik ze altijd associeer met ontzettend suffe seksloze vrouwen :')
(Ik ben zelf natuurlijk ook suf en seksloos maar toch).
Die heb ik dus niet in de kast. Verder wel zo'n beetje alles wat je maar kan bedenken. Behalve croptops want, nee.
disclaimer
pi_205301351
quote:
1s.gif Op zondag 10 juli 2022 18:40 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik zag laatst iemand met een topje aan waar op haar rug de horizontale bh band (en de twee verticale) bovenuit kwam. Prima dat iemand draagt waar hij/zij zich goed in voelt, maar ik vraag me af of dat meisje weet hoe zoiets eruit ziet. Het ziet er namelijk gewoon echt niet uit.
Ik vind of het mooi is eigenlijk ook lang niet altijd het belangrijkst. Comfort is ook veel waard. Ik las ooit "pretty is not the rent you pay for occupying a space marked female" en dat is me altijd bijgebleven omdat ik het zo waar vind. Als je graag mooi wíl zijn, of dat boven comfort schaart, helemaal prima natuurlijk, maar je bent het aan niemand verplicht.

[ Bericht 0% gewijzigd door lunapuella op 10-07-2022 18:55:14 ]
pi_205301454
B trok vorige week een combinatie aan wat echt gigantisch vloekte. Moet ie vooral lekker doen, maar ik zeg het dan wel even. Zegt mijnheer 'Mama, het gaat om het innerlijk.'
Take that.
Wijze jongen.

Op kantoor kleed ik me casual geloof ik. Het is een jong informeel bedrijf eigenlijk.
Ik vergeet wel eens dat ik een meeting heb met mannen in grijze pakken (externen), dan loop ik dus in jeans en sneakers. Als ik het wel herinner of naar Londen 'moet' voor werk kleed ik me daar wel een beetje op. Jeans zijn vooral bij meetings die ik in Londen heb echt not done.
pi_205301503
quote:
1s.gif Op zondag 10 juli 2022 18:48 schreef lunapuella het volgende:

[..]
Ik vind of het mooi is eigenlijk ook lang niet altijd het belangrijkst. Comfort is ook veel waard. Ik las ooit "pretty is not the rent you pay for occupying a space marked female" en dat is me altijd bijgebleven omdat ik het zo waar vind. Als je graag mooi wíl zijn, of dat boven comfort schaart, helemaal prima natuurlijk, maar je bent het aan niemand verplicht.
Ik ben het met je eens :)

Maar omdat het zich op haar rug situeerde vraag ik me dan af of iemand weet hoe het eruit ziet. Als diegene het wel weet en ze vindt het verder geen probleem, be my guest enzo.
  zondag 10 juli 2022 @ 19:08:46 #281
149959 SQ
snelle trees
pi_205301536
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2022 18:59 schreef exode het volgende:
B trok vorige week een combinatie aan wat echt gigantisch vloekte. Moet ie vooral lekker doen, maar ik zeg het dan wel even. Zegt mijnheer 'Mama, het gaat om het innerlijk.'
Take that.
Wijze jongen.

Op kantoor kleed ik me casual geloof ik. Het is een jong informeel bedrijf eigenlijk.
Ik vergeet wel eens dat ik een meeting heb met mannen in grijze pakken (externen), dan loop ik dus in jeans en sneakers. Als ik het wel herinner of naar Londen 'moet' voor werk kleed ik me daar wel een beetje op. Jeans zijn vooral bij meetings die ik in Londen heb echt not done.
Hahaha ja, ik zie het ook altijd meteen als onze product managers een meeting met een klant hebben :P

En toch lopen die klanten ook gewoon door ons gebouw en zien daar ook de mannen in birkenstocks met sokken van geitenwol en dergelijke :P
disclaimer
pi_205301645
Jurkjes O+ Alleen met héél warm weer met blote benen, maar dan wel jurkjes/rokjes tot op de knie. Maxidresses zijn bij mij nooit maxi :') dan liever een jumpsuit, dat zijn echt geniale dingen voor lange vrouwen _O_

Korte broeken :N
Spijkerbroeken of ander soort; weinig. Ik ben team legging.
  zondag 10 juli 2022 @ 20:45:26 #283
319308 Tink89
To live is to dance
pi_205302376
quote:
1s.gif Op zondag 10 juli 2022 17:28 schreef vencodark het volgende:
@:Tink89
Toffe jumpsuit! En succes op je eerste werkdag.
Txs! Ik heb er zin in en de zenuwen van :s)
pi_205302739
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2022 13:20 schreef Leandra het volgende:
Mijn benen zijn per definitie niet fantastisch, want Lipoedeem, en ze zullen dat ook na alle liposucties niet fantastisch worden voor de buitenstaander, maar ik heb wel een paar korte broeken, kort als in tot de knie, hoewel ik er ook een heb die ergens op het bovenbeen eindigt, maar ik weet nog niet of ik daar ook mee echt naar buiten durf, pas had ik hem aan en toen belde de fietsenmaker dat de fiets klaar was, heb ik me niet omgekleed, maar het was wel een beetje ehm... een uitdaging.

In de broeken die tot de knie vallen ga ik wel gewoon naar buiten, gisteren met mijn zusje de Sunsetwalk in Noordwijk gelopen (5 km) en dan heb ik gewoon een korte broek en (hoge) wandelschoenen aan, ziet er niet uit, don't give a shit :')
Hé jij was gisteren in mijn durp, je hebt toch wel even gezwaaid hè? ;)

@Tink89 succes morgen!

Ik draag bijna alles. De laatste tijd boeit het me steeds minder wat anderen ervan vinden. :) Het enige wat ik niet draag is een crop top. Ik snap eerlijkgezegd echt niet wat er fijn is aan het dragen van een half shirt als het buiten hartstikke koud is. Midden in de winter met open winterjas lopen om je buik maar te showen. :?

Wij kochten gisteren na ongeveer 2 jaar zoeken eindelijk een nieuwe bank. O+ Levertijd 16-20 weken. :')
pi_205303181
Ik zou me er minder van moeten aantrekken, minder onzeker moeten voelen maar ik kan dat niet.
Ik ben gewoon een kleine boeddha.
Ik heb wel rokjes, maar die trek ik nooit aan. Dit jaar nog geen blote benen gehad.
Wel blote armen, ondanks mijn te dikke armen, maar ik krijg het tegenwoordig heel snel tering warm. Dan is een hemd/topje wel lekker. Misschien beginnetje van de overgang ofzo? Ik ben 40.
Ik draag verder alleen een korte broek die over de knie valt (capri?) Dan is het nog wel redelijk om aan te zien.
Ik moet eigenlijk (online?) shoppen. Ik heb alleen nog een linnen/dunne lange broek die goed zit. Verder niks. Draag in huis altijd joggingbroeken. Maar ik heb er nooit zin in, want te groot/te klein/te lang etc.
pi_205303797
Lieve mensen of je nou dik of dun bent, als je een driekwartbroek draagt verwacht ik sowieso dat je iets te verbergen hebt. Niemand draagt die dingen toch omdat ie zo blij met z'n lijf is?
Als het warm is (en je hoeft niet te werken), gun jezelf dan toch iets comfortabels wat je niet nog warmer maakt. Als het goed past, ziet het er 9 van de 10 keer ok uit.
Het wordt pas lullig als je je met maat 48 in een 42 hotpants wurmt. Zo lang je dat uit je hoofd laat, zijn je benen echt niet mooier in een driekwart dan in een korte of lange broek. Het blijven gewoon je benen. Vast niks mis mee.
pi_205303947
Ik zit tegenwoordig vaak stilletjes in mij zelf in mijn nopjes te zijn in mijn met zorg bij elkaar gezochte outfit via Vinted, vintage winkels en mijn favoriete merken. Ik word daar heel gelukkig van.

Korte broeken draag ik graag en jurken tot de knie ook wel, maar verder geen bloot. Al ben ik wel aan het overwegen om een bikini aan te schaffen, want zo’n witte buik is echt lelijk.
pi_205304029
Ik was overigens vorige week erg onzeker aan het zijn op een festival, want ik voelde mij degelijk, dik en oud :'(
Stond ik daar eindelijk los te gaan in de hardcore tent voor aan het podium met allemaal jonge gasten die daar alleen staan voor de muziek en ik was alle bijzaken, zoals hoe anderen over mij denken, kwijt. Ik moest er bijna van huilen.
  maandag 11 juli 2022 @ 08:01:15 #289
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_205304939
Ik draag ze wel, die 7/8e broeken! :6 Zo!

Wasrom? Omdat ik een korte broek echt niet vind kunnen als ik aam het werk ben. En bij 25 graden vind ik een lange broek ook stom staan.

En ja, ik ben toch wel compleet uitgeblust en seksloos, dus dat past prima! :Y :{w
En ja, ik voel me aangesproken ja! -O-
pi_205304951
quote:
1s.gif Op maandag 11 juli 2022 08:01 schreef BE het volgende:
Ik draag ze wel, die 7/8e broeken! :6 Zo!

Wasrom? Omdat ik een korte broek echt niet vind kunnen als ik aam het werk ben. En bij 25 graden vind ik een lange broek ook stom staan.

En ja, ik ben toch wel compleet uitgeblust en seksloos, dus dat past prima! :Y :{w
En ja, ik voel me aangesproken ja! -O-
Ik ook :s)

Maar ik voel me niet aangesproken 🤣🤣
Ik draag wat ik lekker vind zitten.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  maandag 11 juli 2022 @ 08:06:40 #291
149959 SQ
snelle trees
pi_205304953
Een lange broek staat toch niet ineens stom als het 25 graden is? Kijk, als je er voor kiest omdat je het fijn vindt zitten moet je het vooral doen he, maar niet omdat iets anders stom zou staan :P

Op mijn werk draagt iedereen lange broeken, of het nou koud of warm is, ik heb nog nooit gedacht "tjemig wat een raar gezicht, zo'n lange broek bij deze temperatuur!"

Ik denk dat eigenlijk alleen als ik blanke mensen met dikke winterjassen zie lopen bij 25 graden. Bij Afrikaanse mensen kijk ik zelfs daar niet meer van op.

[ Bericht 18% gewijzigd door SQ op 11-07-2022 08:13:12 ]
disclaimer
pi_205304966
@Tink89, veel succes vandaag! Leuke jumpsuit ^O^

En ik draag ook capri en 7/8. Voel me wel een beetje aangesproken, maar dat is onzekerheid :')
pi_205304987
You are your own worst critic :)

Andere mensen geven geen kont hoe jouw benen eruit zien. En als ze dat wel doen kijken ze er heel anders naar dan dat jij dat doet. En dat is eigenlijk bij alles wel zo (zeg ik heel dapper enzo, maar zelf ook onzeker :') ).
  maandag 11 juli 2022 @ 08:20:57 #294
149959 SQ
snelle trees
pi_205305001
Ik moest zelf ook wel even slikken hoor toen ik laatst een maat XL hotpants kocht bij the Sting en in de rij voor de kassa achter meisjes stond die datzelfde broekje in XXS kochten _O-
Maar ja! Ik ben nou eenmaal 40 met 3 kinderen! Als ik in XXS zou passen lag ik allang op de afdeling eetstoornissen :')
disclaimer
pi_205305029
@Tink89 veel succes vandaag!

Een jumpsuit is trouwens iets waar mijn vorm niet in past (klein en dik) dus dat komt niet in me op om te doen. Vind dat ook maar bij een enkeling mooi staan. En leggings vind ik heerlijk zitten maar die doe ik alleen thuis aan. Maar sowieso hoort er in mij gedachten iets over een legging heen (een rok of jurk of zo) want dochter gaat ook niet met alleen een legging de deur uit.

Verder maakt het me echt niets uit want mensen aan hebben en soms vind ik er wel iets van, maar meestal boeit het me gewoon ook niet hoor. Inderdaad dat mensen lekker dragen wat ze zelf fijn en mooi vinden. O+
  Moderator maandag 11 juli 2022 @ 08:44:16 #296
5428 crew  miss_sly
pi_205305113
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2022 16:07 schreef Tink89 het volgende:
Ik draag eigenlijk wel alles. Momenteel veel korte broeken (maar niet naar kantoor), skinny en bootcut jeans en heel veel zomerse jurkjes en fijne jumpsuits. Uiteindelijk is ieder mens het mooiste is wat hij zelf het liefste draagt :D

Mijn man noemt mijn smaak 'heerlijk van alles'. Ik kan retechique in een little black dress en killer heels en in een oversized top met een korte jeans en een paar toms...en echt alles daar tussenin.

Morgen start ik op m'n nieuwe werk. Da's wel altijd even zoeken. Ga ik voor indruk maken of voor comfortabel de rondleiding door komen op platte schoenen...? Ik ben er nog niet uit. Ik denk nu aan een zwarte jumpsuit met groene stippen (deze: https://shop.mango.com/nl(...)ALw_wcB&gclsrc=aw.ds) en een paar betty page schoenen in knalgroen. Wel hoog, maar met een veter bovenop en dus enigszins comfortabel.

Of een zwarte cirkelrok met citroenen met een zwart blousje en zwart suede pumps. Maar die zijn meer voor een zitdag eigenlijk.
Toffe jumpsuit O+

Ik zou graag eens een jumpsuit proberen, maar die zijn gewoon op beenlengte al nooit passend. Dus ik ben er nog niet toe gekomen om uberhaupt eens een jumpsuit te passen :')

Succes vandaag!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_205305116
quote:
1s.gif Op maandag 11 juli 2022 08:18 schreef Sunshine1982 het volgende:
You are your own worst critic :)

Andere mensen geven geen kont hoe jouw benen eruit zien. En als ze dat wel doen kijken ze er heel anders naar dan dat jij dat doet. En dat is eigenlijk bij alles wel zo (zeg ik heel dapper enzo, maar zelf ook onzeker :') ).
Is ook zo, maar dat voor ogen blijven houden is soms best lastig...

@hilliebillie, dat idee had ik ook altijd bij een legging, dat er iets overheen moest. Maar mijn jongste draagt leggings als broek. Ik heb me er maar overheen gezet, net als in haar joggingbroeken periode, dat ik haar die toch maar gewoon liet dragen naar school enzo. Terwijl ik altijd meekreeg dat joggingbroeken voor het sporten waren, die mocht ik absoluut niet aan naar school.
Ik trek ze nog steeds alleen aan met sporten of binnenshuis.
  Moderator maandag 11 juli 2022 @ 08:49:34 #298
5428 crew  miss_sly
pi_205305157
Ik vind 7/8e em capribroeken vaak net niet iets goeds doen voor welk figuur dan ook. Ik snap de behoefte om ze te dragen op zichzelf prima, want net meer zomers/frisser dan een lange broek, maar meer gekleed dan een korte broek. Toch denk ik vaak dat een luchtige wijde lange broek, of toch lekker blote benen mooier zou zijn.

Ik draag tegenwoordig gewoon alles. Fuck it. Ik sjouw ook gewoon met mijn regenlaarzen en oude jeans door de winkel als ik net een boodschap moet doen als ik in de tuin aan het werken ben. Vorige week ging in wandelen met een vriendin en het zou warm worden, dus droeg ik een korte spijkerbroek en mijn wandelschoenen. Niet heel charmant, wel heerlijk om in te wandelen O+
  Moderator maandag 11 juli 2022 @ 08:52:38 #299
5428 crew  miss_sly
pi_205305178
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2022 08:44 schreef Nijna het volgende:

[..]
Is ook zo, maar dat voor ogen blijven houden is soms best lastig...

@:Hilliebillie, dat idee had ik ook altijd bij een legging, dat er iets overheen moest. Maar mijn jongste draagt leggings als broek. Ik heb me er maar overheen gezet, net als in haar joggingbroeken periode, dat ik haar die toch maar gewoon liet dragen naar school enzo. Terwijl ik altijd meekreeg dat joggingbroeken voor het sporten waren, die mocht ik absoluut niet aan naar school.
Ik trek ze nog steeds alleen aan met sporten of binnenshuis.
Ik heb best wat geleerd van mijn dochter als het gaat om 'fuck it, ik draag wat ik fijn en mooi vind". Mijn dochter heeft momenteel haar superoversized-fase: een hoodie die ik terug wilde sturen omdat ik hem te groot vond (ik ben nog net iets groter en vooral 30 kg zwaarder dan mijn dochter) heeft zij van me overgenomen :D Met daaronder bij voorkeur inderdaad een joggingbroek. Er zitten veel meisjes in haar klas die strakke high-waist jeans en strakke, korte topjes.dragen. Toch laat ze zich daar niet door leiden. Vind ik knap, dus ik probeer daar van te leren :)
  maandag 11 juli 2022 @ 08:54:13 #300
344469 Amsel
zonder t
pi_205305195
quote:
7s.gif Op maandag 11 juli 2022 08:44 schreef miss_sly het volgende:

Ik zou graag eens een jumpsuit proberen, maar die zijn gewoon op beenlengte al nooit passend. Dus ik ben er nog niet toe gekomen om uberhaupt eens een jumpsuit te passen :')

Hier hetzelfde probleem. De oplossing: broek en shirt in hetzelfde printje (vaak te vinden bij merken als Only en ook wel de HEMA, dus ook niet heel duur). Zit veel beter en ziet eruit als een jumpsuit ^O^
  Moderator maandag 11 juli 2022 @ 08:55:34 #301
5428 crew  miss_sly
pi_205305204
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2022 08:54 schreef Amsel het volgende:

[..]
Hier hetzelfde probleem. De oplossing: broek en shirt in hetzelfde printje (vaak te vinden bij merken als Only en ook wel de HEMA, dus ook niet heel duur). Zit veel beter en ziet eruit als een jumpsuit ^O^
Op zich wel een idee, maar zijn die broeken dan wel kort genoeg? Ga ik toch eens proberen dan!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')