abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 7 juli 2022 @ 06:42:17 #51
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_205263106
Gefeliciteerd met je verjaardag MaJo
pi_205263133
Gefeliciteerd Majo! Veel plezier dit weekend.
pi_205263140
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 22:07 schreef FlyingFish het volgende:

[..]
Is toch niet zo raar bij alleen een beetje hoofdpijn?

Ik zou bij alleen hoofdpijn sowieso niet testen. Maar bij verkoudheid ook niet. Alleen bij een combinatie van klachten (of icm een andere reden waardoor je een besmetting zou kunnen verwachten).
Niet? Twee van de vier besmettingen in ons huishouden hadden als symptoom alleen verkoudheid.... Dat lijkt me nou juist de beste reden om wel te testen. (De andere twee waren volledig symptoomloos en er was er maar eentje 'ik voel me niet lekker')
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_205263141
Gefeliciteerd Majo *O*

Ik test gewoon helemaal niet meer *) als ik me ziek voel blijf ik thuis, deed ik voor Corona ook al. Maar bij iedere halve snotneus of klein beetje hoofdpijn testen doe ik niet meer :N zo komen we er toch ook nooit vanaf?
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_205263147
Ik vond het ook vrij jammer om een kind wat drie dagen neusverkouden is geweest weer op te moeten hokken. Maar zo zijn de regels nog wel en ik kan niet voor zijn klasgenoten of de mensen op het foodfestival en de kinderverjaardag waar we heen zouden gaan bepalen of 'zo komen we er lekker vanaf' in hun situatie ook veilig en wenselijk is.
pi_205263150
De theorie is natuurlijk ook gebaseerd op: hoe meer positieve testen (al dan niet ernstige klachten), hoe meer ‘de cijfers stijgen’ en men bang is voor maatregelen.
Het gaat nog altijd om de druk in de ziekenhuizen.
pi_205263154
En daarnaast is het ziekteverzuim in heel veel sectoren problematisch.
pi_205263159
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2022 07:19 schreef Clubsoda het volgende:
En daarnaast is het ziekteverzuim in heel veel sectoren problematisch.
Ook dat.
pi_205263165
Gefeliciteerd MaJo!
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_205263174
Ik heb hier inmiddels wel een andere mening over, maar ik laat het hier bij.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  donderdag 7 juli 2022 @ 07:38:51 #61
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_205263209
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juli 2022 07:17 schreef vencodark het volgende:
De theorie is natuurlijk ook gebaseerd op: hoe meer positieve testen (al dan niet ernstige klachten), hoe meer ‘de cijfers stijgen’ en men bang is voor maatregelen.
Het gaat nog altijd om de druk in de ziekenhuizen.
De cijfers hoeven niet te stijgen als je zelftest.

Mijn mening is de andere kant op gekleurd door mijn eigen post covid klachten. Ik probeer het los te laten :+
pi_205263219
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2022 07:38 schreef -Bubseltje- het volgende:

[..]
De cijfers hoeven niet te stijgen als je zelftest.

Mijn mening is de andere kant op gekleurd door mijn eigen post covid klachten. Ik probeer het los te laten :+
Ohja, met een zelftest stijgen de cijfers inderdaad niet. :+
pi_205263222
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juli 2022 07:25 schreef LeSage het volgende:
Ik heb hier inmiddels wel een andere mening over, maar ik laat het hier bij.
Voor je het weet zijn we weer een halve pagina verder. :P
pi_205263237
Oh, ik twijfel ook zeker wel over de houdbaarheid van het huidige beleid hoor. Maar zolang kwetsbare mensen erop rekenen dat mensen met covidsymptomen zich als dusdanig identificeren en isoleren vind ik het niet aan mij om zelfstandig een ander plan te trekken. Nog los van het feit dat mijn werkgever op zijn zachtst gezegd not amused zou zijn als ik me niet aan hun -strengere- regels zou houden ;)
pi_205263239
Oh we gingen stoppen. Zal ik anders even studiedagen opnoemen :+
pi_205263249
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2022 07:49 schreef Clubsoda het volgende:
Oh we gingen stoppen. Zal ik anders even studiedagen opnoemen :+
Leg anders eens uit hoe je de was sorteert?
pi_205263263
Zoon gaat vandaag weer naar school. En ik ben beginnen te hoesten en daar ben ik niet blij mee ;(
Qua testen denk ik dat iedereen dat zelf moet bepalen. Zoon heeft het ook van een niet geteste coronalijer opgelopen en heeft mij besmet. Niet handig met mijn astma/copd.
Man weigert nog te testen.
Ook ik val in een redelijke risicogroep maar we kunnen zo toch niet doorgaan met continue testen en thuisblijven?
Zoon heeft heel lang op school een mondkapje gedragen, dat wilde ik hem niet langer meer aandoen met mijn besmetting als gevolg.
En dit is mijn mening, getekend: een coronalijer :P

@MaJo gefeliciteerd *O* Maak er een fijne dag van!
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_205263337
@mushanga, beterschap!

@MaJo, gefeliciteerd!!!
Fake it till you make it...
pi_205263348
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2022 08:10 schreef Nijna het volgende:
@:Mushanga, beterschap!

@:MaJo, gefeliciteerd!!!
Dank!

Ha net gebeld voor codeine vanwege mn hoest. Vanmiddag kan man het ophalen. Kan ik het hoesten onderdrukken voordat het de spuigaten uitloopt. Laatste keer heeft het maanden geduurd en ik krijg het dan zo benauwd. Geen zin in.
If they say
pi_205263374
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 16:14 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Volgens de handleiding moet je altijd meten in hetzelfde oor, omdat de meting tussen links en rechts kan verschillen. Zelf vergeet ik echter altijd welk oor ik de vorige keer heb gebruikt, dus lekker nuttige tip van mij _O-.
Ik doe beide oren meten. En dan de hoogste als werkelijke temperatuur. Kan ook het gemiddelde nemen :P

Toen zoon pas uit het ziekenhuis mocht nadat hij geen koorts meer had (en meer dingen) heeft de verpleegkundige de laagste temperatuur opgeschreven. Anders moest ie een dag langer blijven :D
If they say
pi_205263387
Die zelftesten zijn op het moment lastig te krijgen. Begin deze week meerdere winkels voor af moeten gaan, geen idee of winkels het niet meer op voorraad hebben omdat de vraag laag is of omdat er een stormloop is geweest op testen.

Maargoed kind verkouden met flinke koorts en ivm zwangerschap toch wel even handig om te weten of het corona is. Gelukkig niet en is het gewoon een volgende kinderziekte die langs komt, hij was net genezen van waterpokken waar ik dan wel weer blij mee was zo voordat er een verse baby in huis is maar corona mag ver weg blijven. Kraamzorg is al flink uitgekleed ivm personeelstekort + ziekteverzuim + vakantietijd, ik zit er niet op te wachten op zorg op afstand.
pi_205263416
@Elleska bol heeft nog wel. Snap dat je het nu zeker buiten de deur wil houden.
If they say
pi_205263463
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2022 08:27 schreef Mushanga71 het volgende:
@:Elleska bol heeft nog wel. Snap dat je het nu zeker buiten de deur wil houden.
Jumbo had gelukkig nog dus we hebben nu weer wat op voorraad liggen.
En anders de apotheek wel maar die testen zijn bijna 3x zo duur. Met dat soort prijzen snap ik ook wel dat niet iedereen gaat testen. 10euro voor 5 testen is voor sommige mensen al teveel maar 29euro helemaal.
  donderdag 7 juli 2022 @ 08:41:35 #74
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205263480
@MaJo gefeliciteerd! *O* :*
En veel plezier dit weekend.
Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_205263495
Wij hebben genoeg zelftesten om de gehele buurt te voorzien hoor....leve het onderwijs.

B is naar school, geen koorts meer vanochtend, geen hoofdpijn, ontbijt op en er zat redelijk wat energie in. Jongen heeft 13 uur geslapen en zag er nog uit alsof ie een paar nachten had doorgehaald. Laatste loodjes voor de vakantie.

Laatste werkdag voor de vakantieeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee. Dus de komende 4 weken graag geen branden, overstromingen etc. Ok?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')