abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator donderdag 7 juli 2022 @ 10:58:02 #101
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_205264439
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2022 10:02 schreef Leandra het volgende:

[..]
Dat helpt wel, zei zij uit ervaring :D
Totdat je kleinkind erbij is, dan raken ze in de war _O-

quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2022 10:29 schreef Bami het volgende:
Kak. :')
Sleutel in de auto laten liggen en hij zit op slot. Tot zover onze plannen om op tijd te vertrekken. :+
Oh shit! Dat is wel echt balen. Hopelijk zijn ze er snel zodat jullie weer verder kunnen!
5 - 28 februari Thailand O+
pi_205264567
@exode Goed dat je volhoudt. Ik laat me dan te vaak overhalen om het tóch maar even te doen.

DNA test zou ik niet doen. Interesseert me eigenlijk niet en daarnaast de risico's qua privacy. Ik weet via mijn moeder dat ik een vergrote kans heb op een bepaalde medische aandoening, dat houd ik in de gaten en verder 'wat niet weet, wat niet deert'. Ik ben al een stresskip, soms is het maar beter om niet te weten wat je tegen gaat komen.

Kind had gisteren schoolreisje. Wat een geluk dat ze niet vandaag gaan, het was perfect weer gisteren.
pi_205264680
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2022 10:29 schreef Bami het volgende:
Kak. :')
Sleutel in de auto laten liggen en hij zit op slot. Tot zover onze plannen om op tijd te vertrekken. :+
Ai, hopelijk is er snel hulp!
Fake it till you make it...
  donderdag 7 juli 2022 @ 11:26:55 #104
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205264697
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2022 10:47 schreef Bami het volgende:

[..]
Ja best treurig. :') We hebben het er ook gewoon nog tijdens het inpakken over gehad dat we de reservesleutel mee moesten nemen. Maar dat zijn we vergeten. :'(
Ik let er ook altijd op dat ik de deuren eerst open voor ik de kofferbak ontgrendel, mocht ik de sleutel dan in de kofferbak laten liggen kan ik iig in de auto zitten wachten op redding :')

En ja, er zit wel een ontgrendel kofferbak knopje in de deur, maar cabrio, dus die werkt alleen maar als de motor draait (kap open) en de eerste paar minuten na het uitschakelen van de motor (kap dicht), verder is de kofferbak van onze auto ook zo ongeveer een kluis :')
Dus als er iets is wat ik wil voorkomen is het de sleutel in de kofferbak :X
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_205264802
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2022 11:26 schreef Leandra het volgende:

[..]
Ik let er ook altijd op dat ik de deuren eerst open voor ik de kofferbak ontgrendel, mocht ik de sleutel dan in de kofferbak laten liggen kan ik iig in de auto zitten wachten op redding :')

En ja, er zit wel een ontgrendel kofferbak knopje in de deur, maar cabrio, dus die werkt alleen maar als de motor draait (kap open) en de eerste paar minuten na het uitschakelen van de motor (kap dicht), verder is de kofferbak van onze auto ook zo ongeveer een kluis :')
Dus als er iets is wat ik wil voorkomen is het de sleutel in de kofferbak :X
Man had heel bewust alleen de kofferbak geopend want het was al wat later op de avond en dan doet de auto niet alle lampen die hij wel doet bij normaal van het slot af gaan.
Maar heeft daarna blijkbaar zonder er bij na te denken de sleutel op de hoedenplank gelegd, en de kofferbak ging netjes op slot zodra hij die dicht deed.

Jullie kofferbak klinkt wel dramatischer dan onze, haha. Zodra wij in de auto zijn, kunnen we in principe ook bij alles in de kofferbak.
pi_205264820
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2022 11:11 schreef Hupje het volgende:
@:exode Goed dat je volhoudt. Ik laat me dan te vaak overhalen om het tóch maar even te doen.

DNA test zou ik niet doen. Interesseert me eigenlijk niet en daarnaast de risico's qua privacy. Ik weet via mijn moeder dat ik een vergrote kans heb op een bepaalde medische aandoening, dat houd ik in de gaten en verder 'wat niet weet, wat niet deert'. Ik ben al een stresskip, soms is het maar beter om niet te weten wat je tegen gaat komen.

Kind had gisteren schoolreisje. Wat een geluk dat ze niet vandaag gaan, het was perfect weer gisteren.
Het helpt wel dat ik gewoon echt niet kan. De meeting is om 12 uur en dan sta ik op het schoolplein.

Het is sowieso een waardeloze werkdag. Ik denk dat er een mail is rondgegaan met 'het is exode haar laatste werkdag, hierna heeft ze 4 weken vakantie. Stuur zeikmail zodat ze nog meer toe is aan vakantie'.
pi_205264826
Wij hebben ooit een half bos afgezocht naar onze autosleutels om er na 1,5 uur zoeken achter te komen dat de sleutel in mijn binnenzak zat.

Hopelijk snel op weg Bami!
pi_205264878
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2022 09:58 schreef lunapuella het volgende:
Ik weet niet of sites als myheritage en 23andme ook naar erfelijke ziektes kijken trouwens, ik dacht alleen naar afkomst en verwanten.
23andme wel, myheritage weet ik niet, die lijkt vooral op afkomst/stamboom gericht en is ook veel goedkoper.

Mijn plan is overigens wel om zoiets met een andere naam te doen als ik het zou doen. Met mijn eigen naam voelt dat idd niet fijn, zeker bij Amerikaanse bedrijven. En aangezien het niet vanuit de overheid oid is zou dat prima moeten kunnen.

Succes met thuiskomen Bami. Ik weet nog dat toen ik klein was we een keer op de vertrekdag de autosleutel kwijt waren. Die zat in de broek van m’n vader die in een tas met vieze kleding zat ergens tussen alle andere bagage die op het dak gebonden zat. Dat was ook geen gezellig vertrek :D
pi_205264977
Gezellige Spaanse meneer is langsgekomen en heeft ons toegang tot onze auto verschaft! *O*
Dus wij gaan plassen, de laatste dingen inpakken en op pad. :D
  donderdag 7 juli 2022 @ 12:45:19 #110
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_205265460
En, hoe was de vergadering Exode?
:+
pi_205265494
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juli 2022 10:46 schreef amaranta het volgende:

[..]
Dit is ons ook ooit overkomen in Spanje. Sindsdien nemen we altijd reserve sleutel mee.
Succes en sterkte.
Totdat je man voor vertrek je handtas alvast in de auto gooit en je kind de deur op slot doet.. Toen zat óók de reservesleutel opgesloten..
pi_205265567
Gefeliciteerd @MaJo !
  donderdag 7 juli 2022 @ 12:57:58 #113
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_205265613
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2022 12:48 schreef watmoetikkiezen het volgende:

[..]
Totdat je man voor vertrek je handtas alvast in de auto gooit en je kind de deur op slot doet.. Toen zat óók de reservesleutel opgesloten..
Dat zou niet eens per ongeluk hoeven gebeuren hoor... want je gaat toch meestal idd niet je tasje met waardevolle spullen tot het laatst op tafel of midden op je plekje laten staan. Want die wil je in de auto, want je wil hem niet vergeten.
Thank god voor modernere auto's die niet meer toestaan dat de auto op slot kan met een van de sleutels in de auto. *O* :+
pi_205265921
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2022 12:57 schreef BE het volgende:
Thank god voor modernere auto's die niet meer toestaan dat de auto op slot kan met een van de sleutels in de auto. *O* :+
Dat had ik gisteren nog. Omdat de sleutel niet in het dashboard hoeft en je hem niet hoeft te pakken om de auto op slot te doen vergeet ik het soms als ie in mijn tas zit ipv mijn broekzak.
  donderdag 7 juli 2022 @ 13:53:26 #115
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_205266280
Overigens heb ik dat zelf niet hoor. :+ Maar mijn lieftallige wel. ;)

Ik moet/wil eigenlijk naar een andere auto op zoek, maar ik vind mijn huidige auto'tje zo leuk. -O-
Hij is alleen eigenlijk net te klein voor alle spullen (kaarsen ed) die ik mee sjouw naar uitvaarten.

Zoeentje heb ik nu:

En dan ben ik ook zo'n typische vrouw straks 'wat voor auto zoekt u?' 'Een creme-kleurige'. :D :o
  donderdag 7 juli 2022 @ 13:58:34 #116
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_205266339
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2022 10:03 schreef Leandra het volgende:

[..]
Was er al niet een verzekeraar die een van die bedrijven opgekocht heeft?
Nou zal dat met MyHeritage niet snel gebeuren, dat is de database van de Mormonen. Ze gaan ook voor je ziel bidden als je dood gaat, dus dat koop je er ook bij :P.
KuikenGuppy
  donderdag 7 juli 2022 @ 14:01:27 #117
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_205266373
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2022 13:53 schreef BE het volgende:

Ik moet/wil eigenlijk naar een andere auto op zoek, maar ik vind mijn huidige auto'tje zo leuk. -O-
Hij is alleen eigenlijk net te klein voor alle spullen (kaarsen ed) die ik mee sjouw naar uitvaarten.

Zoeentje heb ik nu:

[ afbeelding ]

En dan ben ik ook zo'n typische vrouw straks 'wat voor auto zoekt u?' 'Een creme-kleurige'. :D :o
Onze overbuurman (collega van jou ;)) heeft de allergrootste Volvo die je je kunt voorstellen. Echt een slagschip, maar wel mooi. Hij kan er bij nood/extreme drukte dus comfortabel een kist in kwijt. Ik denk dat ze die ook wel in crème-kleur maken :P.
KuikenGuppy
  donderdag 7 juli 2022 @ 14:04:49 #118
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_205266412
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juli 2022 14:01 schreef Burdie het volgende:

[..]
Onze overbuurman (collega van jou ;)) heeft de allergrootste Volvo die je je kunt voorstellen. Echt een slagschip, maar wel mooi. Hij kan er bij nood/extreme drukte dus comfortabel een kist in kwijt. Ik denk dat ze die ook wel in crème-kleur maken :P.
Mijn lieftallige heeft een Volvo V70 en daar haal ik idd af en toe wel eens een kist mee op. :Y
Alleen heeft hij gezegd dat ik alleen lege kisten mee mag nemen. :o :D Hij trekt het idee van een overledene in zijn auto heel slecht. :+
Maar hij mag de zijne dus pas weg doen als ik ooit een andere auto heb die groot genoeg is om een kist mee op te halen.
(Soms vind ik het fijn dat zelf te kunnen doen, scheelt vaak geld en komt soms net even handiger uit qua wachttijd etc.)

Alleen heb ik voor mezelf last van het beeld van de uitvaartondernemer in een grote dure bak 'want jullie verdienen goudgeld over de rug van een overleden persoon'. :X
Terwijl 'we' er over het algemeen ook echt heel hard voor werken, voor dat geld.
  donderdag 7 juli 2022 @ 14:12:22 #119
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_205266493
Onze overbuurman heeft ook wel echt goud geld verdiend de afgelopen twee jaar ;) maar hij heeft een groot bedrijf, een gigantische gunfactor en hij werkt keihard.
Maar, ja, dat is eigenlijk voor elke ondernemer een dilemma. Een te dure bak straalt uit dat je te duur bent, een goedkope bak dat je onsuccesvol bent.
KuikenGuppy
pi_205266515
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juli 2022 12:45 schreef amaranta het volgende:
En, hoe was de vergadering Exode?
:+
Ik zag een actiepunten lijst voorbij komen zonder mijn naam *O*
pi_205266552
Wij hadden hier gisteren een salesmannetje voor de openslaande deuren. Die reed in een hele dikke BMW. Dus ik ga van baan wijzigen. Een beetje kozijnen aansmeren, moet lukken, toch?
pi_205266905
Auto's :) , wij mochten deze week eindelijk (en toch ook weer veel eerder dan verwacht) onze nieuwe auto ophalen O+ . Mn man heeft de hele avond in de auto gezeten om dingen uit te zoeken en te koppelen en om de buren een rondje mee te laten rijden *) . Volgens mij heeft hij met een grote grijns geslapen ook :D .
Plaatje bij het praatje (nee niet de onze, wij hebben een geel nummerbord :Y ):
Fake it till you make it...
  donderdag 7 juli 2022 @ 14:59:52 #123
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205266981
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juli 2022 13:58 schreef Burdie het volgende:

[..]
Nou zal dat met MyHeritage niet snel gebeuren, dat is de database van de Mormonen. Ze gaan ook voor je ziel bidden als je dood gaat, dus dat koop je er ook bij :P.
De mormonen hadden ook voor DNA-onderzoek bestond de grootste genealogische database ter wereld, dus daar spelen andere belangen, maar zij zullen idd niet snel verkopen.
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 7 juli 2022 @ 15:02:55 #124
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205267017
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2022 11:38 schreef Bami het volgende:

[..]
Man had heel bewust alleen de kofferbak geopend want het was al wat later op de avond en dan doet de auto niet alle lampen die hij wel doet bij normaal van het slot af gaan.
Maar heeft daarna blijkbaar zonder er bij na te denken de sleutel op de hoedenplank gelegd, en de kofferbak ging netjes op slot zodra hij die dicht deed.

Jullie kofferbak klinkt wel dramatischer dan onze, haha. Zodra wij in de auto zijn, kunnen we in principe ook bij alles in de kofferbak.
Bij ons het vooral belangrijk dat anderen niet in de kofferbak kunnen als ze in de auto kunnen, want dat is bij een open auto natuurlijk heel simpel, als je het alarm voor lief neemt :D

Maar nee, als de auto thuis in de garage staat kan ik dus niet even met het knopje in de deur de kofferbak openen.
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 7 juli 2022 @ 15:08:03 #125
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205267062
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2022 13:53 schreef BE het volgende:

Zoeentje heb ik nu:

[ afbeelding ]

"Een crèmekleurige waar een lijkkist in past" verandert het gesprek wel direct volledig :+
Wullie bin KOEL © Soneal
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')