In zekere zin toch wel als je zelf de te begraven persoon bentquote:Op vrijdag 8 juli 2022 08:33 schreef BE het volgende:
[..]
Vlgs mij ook niet nee.
Maar doe gewoon nog maar heeeeel lang niet ok?
Zal mn best doenquote:Op vrijdag 8 juli 2022 08:33 schreef BE het volgende:
[..]
Vlgs mij ook niet nee.
Maar doe gewoon nog maar heeeeel lang niet ok?
Ik heb ook geen uitvaartverzekering. Man + kinderen wel.quote:Op vrijdag 8 juli 2022 08:29 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]![]()
Zelf heb ik van jongs af aan een uitvaartverzekering, man vanaf toen hij naar Nederland kwam (moest van mij) en daar staat dochter ook op maar voor zoon is er nog niks geregeld. Zou hij doen (haha), via de moskee.
Klopt, per levensjaar stijgt de premie en een ziekte doet die premie nog meer stijgen. Als je dat maandelijks zelf apart zou houden, kom je ookal een end.quote:Op vrijdag 8 juli 2022 08:38 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ik heb ook geen uitvaartverzekering. Man + kinderen wel.
Als ik er nu een afsluit heb ik denk ik hoge premie ivm “ziekte”. Is ook zo bij mijn arbeidsongeschiktheidsverzekering
Haha, gaafquote:Op vrijdag 8 juli 2022 08:41 schreef exode het volgende:
Omdat het de laatste schooldag is, mochten de kinderen helemaal zelf weten wat ze aan zouden doen vandaag.
B is in zijn Ajax outfit, een combi van verschillende seizoenen en hij heeft goed zijn best gedaan de sokken en schoenen erbij te laten vloeken.
Juul heeft een jurk en een vest, so far so good, ze heeft deze afgestyled met 2 verschillende sandalen. Want eej, waarom zou je kiezen?
Dat ligt natuurlijk heel erg aan hoe lang je leeft, of je dat haalt op het end. Bij een verzekering wordt er ook op jonge leeftijd al betaald, als je zelf spaart moet je wel oud worden wil het bedrag een beetje opgelopen zijnquote:Op vrijdag 8 juli 2022 08:41 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Klopt, per levensjaar stijgt de premie en een ziekte doet die premie nog meer stijgen. Als je dat maandelijks zelf apart zou houden, kom je ookal een end.
Dat kan idd ook. Mijn oom had dat ook gedaan maar dat was uit geldgebrekquote:Op vrijdag 8 juli 2022 08:42 schreef amaranta het volgende:
Mijn schoonmoeder (en haar man) doneren hun lichaam aan de wetenschap. In eerste instantie wilden ze geen afscheid. Maar nu willen ze dan toch dat we ergens hun leven gaan vieren.
Mijn schoonmoeder heeft ook al een foto + tekst bij een fotograaf liggen voor als het zo ver is.
(Wat overigens nog jaren kan duren)
Zeker weten. Het is hun keuze. Het enige is dat er dus mogelijk geen moment meer van afscheid is met henzelf. Binnen 24 uur moet het lichaam opgehaald zijn.quote:Op vrijdag 8 juli 2022 08:46 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Dat kan idd ook. Mijn oom had dat ook gedaan maar dat was uit geldgebrek![]()
Maar als je er bewust voor kiest en ook daarvoor al alles regelt, is het voor de nabestaanden goed te behappen, lijkt me.
Ook fijn als iemand alles zelf al geregeld heeft. Hoeven de nabestaanden dat niet te doen én het gebeurt zoals zij dat willen.
Weet ik maar als je geen verzekering hebt kan het wel een oplossing zijn.quote:Op vrijdag 8 juli 2022 08:46 schreef LeSage het volgende:
[..]
Dat ligt natuurlijk heel erg aan hoe lang je leeft, of je dat haalt op het end. Bij een verzekering wordt er ook op jonge leeftijd al betaald, als je zelf spaart moet je wel oud worden wil het bedrag een beetje opgelopen zijn
Dat is ook zo. Maar je kan vlak na overlijden nog wel afscheid nemen. Maar niet met toeters en bellen zeg maar.quote:Op vrijdag 8 juli 2022 08:48 schreef amaranta het volgende:
[..]
Zeker weten. Het is hun keuze. Het enige is dat er dus mogelijk geen moment meer van afscheid is met henzelf. Binnen 24 uur moet het lichaam opgehaald zijn.
Hoe bedoel je?quote:Op vrijdag 8 juli 2022 08:35 schreef amaranta het volgende:
[..]
In zekere zin toch wel als je zelf de te begraven persoon bent
quote:Op vrijdag 8 juli 2022 08:50 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Weet ik maar als je geen verzekering hebt kan het wel een oplossing zijn.
Ik ben klaar met betalen, krijg jaarlijks een overzicht met wat er aan rente bijkomt en wat er uitbetaald wordt.
Gelukkig dus geen kist, scheelt een hoop![]()
Bij mijn moeder stonden er 2 kisten op de factuur. De witte die ik koos en de gewone. Waren ze vergeten door te halen. Foutje, bedankten geen excuses
Hebben ze ook een plan B voor als het ziekenhuis op dat moment geen plek heeft?quote:Op vrijdag 8 juli 2022 08:42 schreef amaranta het volgende:
Mijn schoonmoeder (en haar man) doneren hun lichaam aan de wetenschap. In eerste instantie wilden ze geen afscheid. Maar nu willen ze dan toch dat we ergens hun leven gaan vieren.
Mijn schoonmoeder heeft ook al een foto + tekst bij een fotograaf liggen voor als het zo ver is.
(Wat overigens nog jaren kan duren)
Ja, hebben ze. Iets bij de Dela. Staat allemaal op papier. Ook dat ze een bepaald bedrag uitkeren als ze er geen gebruik van maken.quote:Op vrijdag 8 juli 2022 09:09 schreef BE het volgende:
[..]
Hebben ze ook een plan B voor als het ziekenhuis op dat moment geen plek heeft?
Want dat gebeurt dus echt, of als ze bijvoorbeeld overlijden aan een ziekte waardoor hun lichaam niet 'bruikbaar' is?
Tip van flip: uitvaart24.nl Dat is, dacht ik, de goedkoopste partij, vanaf 849 euro regelen zij dat je gecremeerd wordt. Zonder dienst of rouwbezoek of wat ook, maar dat komt dan redelijk overeen met het wetenschap gebeuren en dan kan je idd later zelf ergens een herdenking doen.
Ze zegt dat vrouwen er niet bij mogen zijn. Maar als zij de gene is die begraven wordt, dan is ze er wel bijquote:Op vrijdag 8 juli 2022 09:07 schreef BE het volgende:
[..]
Hoe bedoel je?Ikke niet snap.
[..]Oi! Dat zien ze toch als ze de factuur nalopen??
Ja eh… niet zo bijdehand zo op de vroege ochtend he!quote:Op vrijdag 8 juli 2022 09:16 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ze zegt dat vrouwen er niet bij mogen zijn. Maar als zij de gene is die begraven wordt, dan is ze er wel bij
Sorryquote:Op vrijdag 8 juli 2022 09:24 schreef BE het volgende:
[..]
Ja eh… niet zo bijdehand zo op de vroege ochtend he!![]()
Ik heb zelf ook geen voorkeuren voor mijn uitvaart. Ik wil dat familie en vrienden er zelf een fijne, mooie herinnering aan overhouden. Dus zij mogen de liedjes kiezen waar ze zich goed bij voelen, de teksten die ze mooi vinden, alles.quote:Op vrijdag 8 juli 2022 09:21 schreef hilliebillie het volgende:
Ik heb dat tot een (flink) aantal jaar geleden ook bedacht dat ik mijn lichaam aan de wetenschap wilde doneren. Maar een toenmalige collega die geneeskunde studeerde, heeft me dat toen afgeraden. Omdat er blijkbaar best oneerbiedig met je lichaam wordt omgegaan. Het is dan gewoon een voorwerp, die arm die ze gebruiken weet ik veel wat op te oefenen.
(Natuurlijk wordt er ook veel meer mee gedaan dan alleen dat).
Aan de andere kant heb ik wel zoiets van waarom niet, dan wordt er nog iets nuttigs mee gedaan met mij.
Verder maakt het me ook niet uit, dat ze het vooral niet de duur laten zijn die uitvaart, en vooral doen waar ze (man en kinderen) dan behoefte aan hebben.
Maar als ik dat in m’n omgeving hoor is dat vrij ongewoon en denken de meeste mensen het zelf uit wat ze willen. Maar ik wil vooral niet dat ze een keuze maken waar zij niks mee hebben, maar het doen omdat ik het wil.
Niet zozeer oneerbiedig, maar het is best heftig wat er dan met je lichaam gebeurt. En je ligt daar dan dus decennia lang met een lapje over je gezicht. Ik zou er - al ben ik echt vol over de medische wetenschap - niet aan moeten denken, met name niet voor mijn nabestaanden.quote:Op vrijdag 8 juli 2022 09:21 schreef hilliebillie het volgende:
Ik heb dat tot een (flink) aantal jaar geleden ook bedacht dat ik mijn lichaam aan de wetenschap wilde doneren. Maar een toenmalige collega die geneeskunde studeerde, heeft me dat toen afgeraden. Omdat er blijkbaar best oneerbiedig met je lichaam wordt omgegaan. Het is dan gewoon een voorwerp, die arm die ze gebruiken weet ik veel wat op te oefenen.
(Natuurlijk wordt er ook veel meer mee gedaan dan alleen dat).
Aan de andere kant heb ik wel zoiets van waarom niet, dan wordt er nog iets nuttigs mee gedaan met mij.
Verder maakt het me ook niet uit, dat ze het vooral niet de duur laten zijn die uitvaart, en vooral doen waar ze (man en kinderen) dan behoefte aan hebben.
Maar als ik dat in m’n omgeving hoor is dat vrij ongewoon en denken de meeste mensen het zelf uit wat ze willen. Maar ik wil vooral niet dat ze een keuze maken waar zij niks mee hebben, maar het doen omdat ik het wil.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |