Veel huilen ja? Van blijdschap of van verdriet?quote:Op vrijdag 8 juli 2022 10:17 schreef exode het volgende:
Goede koffie, de echte worstenbroodjes, bier, bitterballen, en veel huilen. Dat is mijn draaiboek. BE, noteer je het?
Mijn schoonmoeder heeft ooit gezegd dat ze het doet in de hoop dat ze het kunnen gebruiken om kanker te kunnen genezen.quote:Op vrijdag 8 juli 2022 10:40 schreef Quoi het volgende:
[..]
Niet zozeer oneerbiedig, maar het is best heftig wat er dan met je lichaam gebeurt. En je ligt daar dan dus decennia lang met een lapje over je gezicht. Ik zou er - al ben ik echt vol over de medische wetenschap - niet aan moeten denken, met name niet voor mijn nabestaanden.
@:LeSage er is wel een oorbellenmerk dat ze per stuk verkoopt! Ik hou nl. van mix & match, links anders dan rechtsZal het ff opzoeken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
*checkquote:Op vrijdag 8 juli 2022 10:17 schreef exode het volgende:
Goede koffie, de echte worstenbroodjes, bier, bitterballen, en veel huilen. Dat is mijn draaiboek. BE, noteer je het?
quote:Op vrijdag 8 juli 2022 10:49 schreef amaranta het volgende:
Gek is dat he, dat mensen soms ineens de 'gekste' wensen blijken te hebben.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.***
Inderdaad. Volgens mij heeft ze het ook al besproken met de eigenaar.quote:Op vrijdag 8 juli 2022 10:50 schreef BE het volgende:
[..]
Gek is dat he, dat mensen soms ineens de 'gekste' wensen blijken te hebben.
Ik wil gierende uithalen van verdriet. Niets feest om het leven te vieren, dikke tranen.quote:Op vrijdag 8 juli 2022 10:45 schreef amaranta het volgende:
[..]
Veel huilen ja? Van blijdschap of van verdriet?
BE, zet je Quoi er even bij. VIP of gewoon @Quoi?quote:Op vrijdag 8 juli 2022 10:43 schreef Quoi het volgende:
Worstenbroodjes![]()
Mag ik op je gastenlijst @:Exode ?
Is VIP met of zonder karaoke?quote:Op vrijdag 8 juli 2022 11:00 schreef exode het volgende:
[..]
BE, zet je Quoi er even bij. VIP of gewoon @:quoi?
Zou je denken ja, maar dus niet. Kwam erachter toen ik ineens moest bijbetalen terwijl we iets zouden overhouden voor plantjes.Toen ik belde om te vragen waarom er 2 kisten opstonden maar dat ik mn moeder toch echt maar 1x had begraven zeiden ze eerst dat dat niet konquote:Op vrijdag 8 juli 2022 09:07 schreef BE het volgende:
[..]
Hoe bedoel je?Ikke niet snap.
[..]Oi! Dat zien ze toch als ze de factuur nalopen??
Dat had ik dus met mijn oom. Hij was naar het AMC gebracht en elke keer dat ik daar langs reed, vroeg ik me af welk stukje ze nog van hem hadden. En dat een paar jaar langquote:Op vrijdag 8 juli 2022 09:21 schreef hilliebillie het volgende:
Ik heb dat tot een (flink) aantal jaar geleden ook bedacht dat ik mijn lichaam aan de wetenschap wilde doneren. Maar een toenmalige collega die geneeskunde studeerde, heeft me dat toen afgeraden. Omdat er blijkbaar best oneerbiedig met je lichaam wordt omgegaan. Het is dan gewoon een voorwerp, die arm die ze gebruiken weet ik veel wat op te oefenen.
(Natuurlijk wordt er ook veel meer mee gedaan dan alleen dat).
Aan de andere kant heb ik wel zoiets van waarom niet, dan wordt er nog iets nuttigs mee gedaan met mij.
Verder maakt het me ook niet uit, dat ze het vooral niet de duur laten zijn die uitvaart, en vooral doen waar ze (man en kinderen) dan behoefte aan hebben.
Maar als ik dat in m’n omgeving hoor is dat vrij ongewoon en denken de meeste mensen het zelf uit wat ze willen. Maar ik wil vooral niet dat ze een keuze maken waar zij niks mee hebben, maar het doen omdat ik het wil.
Ik kom voor de bitterballenquote:Op vrijdag 8 juli 2022 10:17 schreef exode het volgende:
Why? Het is toch jouw uitvaart, jouw manier. Ik zou daar enorm rebels van wordenquote:Op vrijdag 8 juli 2022 07:24 schreef Mushanga71 het volgende:
Goooodmorning!![]()
@:F_r Hoe waren de Stones?
@:BE als ik alles zo van je lees en bedenk hoe het toen bij mijn moeder haar uitvaart ging... Das 22 jaar geleden maar komt niet in de buurt van hoe jij het doet.
Helaas moet ik in een laken gewikkeld worden, geloof ikHeb wel tegen mijn kids gezegd dan thuis maar keihard Toto te draaien, als afscheid
Bij ons in Nijmegen was het ook niet oneerbiedig.quote:Op vrijdag 8 juli 2022 10:40 schreef Quoi het volgende:
[..]
Niet zozeer oneerbiedig, maar het is best heftig wat er dan met je lichaam gebeurt. En je ligt daar dan dus decennia lang met een lapje over je gezicht.
Tot aan je laatste zin dacht ik dat dit je plan was voor de middag.quote:Op vrijdag 8 juli 2022 10:17 schreef exode het volgende:
Jup, ben moslima gewordenquote:Op vrijdag 8 juli 2022 13:05 schreef Burdie het volgende:
[..]
Why? Het is toch jouw uitvaart, jouw manier. Ik zou daar enorm rebels van worden. Of ben je zelf ook moslima?
Uhm...weet je ook toevallig, misschien, hoe lang het duurt voordat alles van het lichaam opgebruikt is? Dan zwaai ik nog ff naar oom als ik langs het AMC rij. Heb ik een tijdje gedaanquote:Op vrijdag 8 juli 2022 13:37 schreef Viv het volgende:
[..]
Bij ons in Nijmegen was het ook niet oneerbiedig.Maar inderdaad wel dat preparaten jarenlang gebruikt werden. Het heet dan wel de snijzaal, maar bij ons werd er niet gesneden door de geneeskundestudenten. Er werden preparaten klaargelegd voor het betreffende practicum en die gingen daarna terug in de formaline.
Hier een informatief artikel voor wie het overweegt: https://www.medischcontac(...)et-preparatorium.htm
Geen idee, sorry.quote:Op vrijdag 8 juli 2022 14:11 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Uhm...weet je ook toevallig, misschien, hoe lang het duurt voordat alles van het lichaam opgebruikt is? Dan zwaai ik nog ff naar oom als ik langs het AMC rij. Heb ik een tijdje gedaan
Geeft niet, beter ook dat ik dat niet weetquote:
Super gaafquote:Op vrijdag 8 juli 2022 07:24 schreef Mushanga71 het volgende:
Goooodmorning!![]()
@:F_r Hoe waren de Stones?
@:BE als ik alles zo van je lees en bedenk hoe het toen bij mijn moeder haar uitvaart ging... Das 22 jaar geleden maar komt niet in de buurt van hoe jij het doet.
Helaas moet ik in een laken gewikkeld worden, geloof ikHeb wel tegen mijn kids gezegd dan thuis maar keihard Toto te draaien, als afscheid
Bij mijn vader hadden we bittergarnituur, bier, wijn..quote:Op vrijdag 8 juli 2022 10:17 schreef exode het volgende:
Ik vond het ook niet oneerbiedig. Zeker de preparaten worden goed verzorgd en onderhouden. Wij mochten wel snijden (geen geneeskundestudentquote:Op vrijdag 8 juli 2022 13:37 schreef Viv het volgende:
[..]
Bij ons in Nijmegen was het ook niet oneerbiedig.Maar inderdaad wel dat preparaten jarenlang gebruikt werden. Het heet dan wel de snijzaal, maar bij ons werd er niet gesneden door de geneeskundestudenten. Er werden preparaten klaargelegd voor het betreffende practicum en die gingen daarna terug in de formaline.
Hier een informatief artikel voor wie het overweegt: https://www.medischcontac(...)et-preparatorium.htm
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |