quote:Rellende boeren breken door afzetting politie bij huis minister Van der Wal
Boeren zijn dinsdagavond bij het huis van minister Christianne van der Wal (Natuur en Stikstof) door een afzetting van de politie gebroken. Dat bevestigt een woordvoerder van de minister.
Ze duwden een politieauto opzij zodat tractoren de straat in konden rijden. Van der Wal is niet thuis, vertelt de woordvoerder. Het is de tweede dag op rij dat boeren bij het woonhuis van de minister verschijnen vanwege de stikstofplannen van het kabinet.
Bij de actie zijn "duidelijk grenzen overschreden", stelt de politie op Twitter. "Een politieauto is vernield en er is een giertank geleegd. De situatie was dreigend en onacceptabel, ook richting hulpverleners."
Maandag plaatste de politie nog een bewakingspost bij het huis van de minister. Ruim twee weken geleden werd voor het eerst bij het huis van de bewindsvrouw betoogd. Dat gebeurde nadat zij haar stikstofplannen had gepresenteerd.
Volgens de NOS zou een groep relschoppers ook vuurwerk hebben afgestoken bij het huis. Het gezin van de minister is wel thuis.
Premier Mark Rutte gaf dinsdag nog een verklaring af waarin hij stelde dat de agressieve acties van de boeren "onacceptabel" zijn.
https://www.nu.nl/binnenl(...)ter-van-der-wal.html
Mede te soft omdat ze al bang waren voor dit gezeik. Ik geloof wel dat er tussen die relschoppers gewoon gasten zitten die echt niet pa zijn bedrijf willen overnemen, maar gewoon willen rellen..quote:Op woensdag 29 juni 2022 08:38 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ja daar is weinig mis mee, hoewel ik alsnog denk dat er geen weg terug is van harde maatregelen, al is dat de schuld van de politiek die jaren te soft is geweest.
Gelachen.quote:
Dat de boeren niet massaal voor FvD kiezen maar bijvoorbeeld voor BBB geeft aan dat ze slim genoeg zijn om niet achter idioten te lopen die ze naar de klote gaan helpen.quote:
Ik heb wel eens gedacht tijdens de hele covid19 periode.. Is het niet eens tijd voor een mega tegendemonstratie die niet persee pro regering is, maar wel een signaal naar de "wappies" dat het volk hun zat is...quote:Op woensdag 29 juni 2022 10:17 schreef RedFever007 het volgende:
Tssja daar kon je op wachten als figuren als Baudet zich solidair tonen met de acties. Vervolgens gaan z'n volgelingen natuurlijk de FVD agenda pushen![]()
Kansloos!
Nederland is klaar, af, totaal naar de kloten. Te lang aangemodderd en problemen met de mantel der liefde bedekken., Totdat de mantel niet groot genoeg bleek voor de grotere wordende problemen en de aantallen mensen met de problemen
Vergeet niet de Russische vlag en iets met het NOS logo..quote:Op woensdag 29 juni 2022 10:19 schreef Momo het volgende:
Je ziet het ook wel op twitter onder nieuwsberichten enzo, altijd van die bepaalde types die reageren met een tractor in hun username en de Nederlandse vlag. Vaak is hun account een soort bingo; vage berichten over vaccinaties en QR codes, veel zeiken over buitenlanders en asielzoekers, pro Putin/Rusland, alle klimaat en milieu problemen zijn onzin, berichten over de WEF en Klaus Swab, Termen als #Oprutten #Roverheid . En dat zijn echt geen boeren meestal.
Het is gewoon exact hetzelfde marginale groepje als tijdens die coronademonstraties etc. Veelal werklozen en/of sociaal zwakke mensen die toch iets van een doel in het leven moeten hebben en zich daardoor ook verbonden voelen met mensen in hetzelfde bubbeltje. Die kan je echt alles wijs makenquote:Op woensdag 29 juni 2022 10:19 schreef Momo het volgende:
Je ziet het ook wel op twitter onder nieuwsberichten enzo, altijd van die bepaalde types die reageren met een tractor in hun username en de Nederlandse vlag. Vaak is hun account een soort bingo; vage berichten over vaccinaties en QR codes, veel zeiken over buitenlanders en asielzoekers, pro Putin/Rusland, alle klimaat en milieu problemen zijn onzin, berichten over de WEF en Klaus Swab, Termen als #Oprutten #Roverheid . En dat zijn echt geen boeren meestal.
Waarom? De meeste mensen hebben helemaal geen hinder van dat clubje echte wappies. Lekker laten razen, verder geen aandacht aan schenken.quote:Op woensdag 29 juni 2022 10:21 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Ik heb wel eens gedacht tijdens de hele covid19 periode.. Is het niet eens tijd voor een mega tegendemonstratie die niet persee pro regering is, maar wel een signaal naar de "wappies" dat het volk hun zat is...
Ik denk dat het niets zou uitmaken, de hardcore complotgekkies denken dan waarschijnlijk dat de demonstratie georkestreerd is door de new world order ofzo en worden alleen maar gestrekt in hun overtuigingen.quote:Op woensdag 29 juni 2022 10:21 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Ik heb wel eens gedacht tijdens de hele covid19 periode.. Is het niet eens tijd voor een mega tegendemonstratie die niet persee pro regering is, maar wel een signaal naar de "wappies" dat het volk hun zat is...
Het was tijdens corona ook wel de ultieme vorm van leedvermaak voor mij dan. Regelmatig op zondagmiddag een livestream opgezet van één van die wappies. Te bizar voor woorden wat je daar soms voor complotten langs hoorde komenquote:Op woensdag 29 juni 2022 10:24 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ik denk dat het niets zou uitmaken, de hardcore complotgekkies denken dan waarschijnlijk dat de demonstratie georkestreerd is door de new world order ofzo en worden alleen maar gestrekt in hun overtuigingen.
Ja, want als wappie mag je niet opkomen voor onze boeren 😂quote:Op woensdag 29 juni 2022 10:24 schreef tesssssssss het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)nprotest-politiechef
"Politie: andere actiegroepen proberen zich te mengen in boerenprotesten"
Het is niet echt een objectieve titelquote:Op woensdag 29 juni 2022 10:23 schreef Viesdik het volgende:
Welke bloedhond heeft het lef om dit topic kutboeren te noemen?
Tja.. Maar veel complotten zijn ook waarheid gewordenquote:Op woensdag 29 juni 2022 10:26 schreef Caland het volgende:
[..]
Het was tijdens corona ook wel de ultieme vorm van leedvermaak voor mij dan. Regelmatig op zondagmiddag een livestream opgezet van één van die wappies. Te bizar voor woorden wat je daar soms voor complotten langs hoorde komen
Not really.quote:Op woensdag 29 juni 2022 10:26 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Tja.. Maar veel complotten zijn ook waarheid geworden
Zeg dat is tegen de middenstand van Rotterdam en Eindhoven.. Of al die agenten die gedoxed worden.. Het probleem is dat we ze gingen negeren en men vond dat je beter met ze kon praten..quote:Op woensdag 29 juni 2022 10:23 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Waarom? De meeste mensen hebben helemaal geen hinder van dat clubje echte wappies. Lekker laten razen, verder geen aandacht aan schenken.
Indirect natuurlijk wel. Als allerlei mensen (De Jonge, Van Dissel, nu weer zo'n Boswijk) die zich inzetten voor de publieke zaak bedreigd worden door dit soort figuren hebben we daar uiteindelijk allemaal last van.quote:Op woensdag 29 juni 2022 10:23 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Waarom? De meeste mensen hebben helemaal geen hinder van dat clubje echte wappies. Lekker laten razen, verder geen aandacht aan schenken.
quote:Op woensdag 29 juni 2022 10:26 schreef Caland het volgende:
[..]
Het was tijdens corona ook wel de ultieme vorm van leedvermaak voor mij dan. Regelmatig op zondagmiddag een livestream opgezet van één van die wappies. Te bizar voor woorden wat je daar soms voor complotten langs hoorde komen
LOL hier zijn de wappies ook gelandquote:Op woensdag 29 juni 2022 10:26 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Ik zat gisteren Filemon en de complotten terug te kijken.. Na even gekeken te hebben naar Engel en die Kafka vroeg mijn vrouw of ik beter niet wat anders kon kijken.. Was me een beetje aan het opwindenquote:Op woensdag 29 juni 2022 10:26 schreef Caland het volgende:
[..]
En wie heeft het lef om de TS 'bloedhond' te noemen?quote:Op woensdag 29 juni 2022 10:23 schreef Viesdik het volgende:
Welke bloedhond heeft het lef om dit topic kutboeren te noemen?
Blijkbaar @Viesdikquote:Op woensdag 29 juni 2022 10:29 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
En wie heeft het lef om de TS 'bloedhond' te noemen?
Het grappigste was dus dat die mensen elkaar tijdens van die demonstraties begonnen aan te spreken en dat het dan binnen een minuutje ging over het complot waar zij dan in geloofden. Regelmatig eindigde dat dan in een soort van ruzie omdat het ene complot dan net wat verder ging dan de ander. COMPLOTCEPTIONquote:
Alleen in jouw dromenquote:Op woensdag 29 juni 2022 10:26 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Deze lijkt op randy van de tv serie my name is earlquote:
Zo'n groep mensen bestaat al heel lang natuurlijk. Je kan het in feite herleiden naar de hippie tijd toen grote corporaties en oliebedrijven het grote kwaad waren.quote:Op woensdag 29 juni 2022 10:22 schreef Caland het volgende:
[..]
Het is gewoon exact hetzelfde marginale groepje als tijdens die coronademonstraties etc. Veelal werklozen en/of sociaal zwakke mensen die toch iets van een doel in het leven moeten hebben en zich daardoor ook verbonden voelen met mensen in hetzelfde bubbeltje. Die kan je echt alles wijs maken
Persoonlijk maken. Sjiekquote:Op woensdag 29 juni 2022 08:58 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Ja want er wordt niet verwezen naar de inhoud via een screenshotje en link naar het volledige VK-artikel natuurlijk. Jij wíl het gewoon niet lezen.
Nee dus.quote:Op woensdag 29 juni 2022 09:21 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Oh oke.
En je hecht daar verder waarde aan?
Dan klopt die opmerking van de meeste mensen toch nog steeds?quote:Op woensdag 29 juni 2022 10:27 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Zeg dat is tegen de middenstand van Rotterdam en Eindhoven.. Of al die agenten die gedoxed worden.. Het probleem is dat we ze gingen negeren en men vond dat je beter met ze kon praten..
Hard aanpakken die gasten wmb, screenen op mentale issues en gebaseerd daarop oplsuiten in een gesloten forensische GGZ instelling of het gevang in..
Anders krijg je hier hetzelfde gezeik als met alt-right in Amerika..
Nouja ik heb laatst die documentaire op de NPO over die wokebeweging gekeken, ook van die gekkies natuurlijk.quote:Op woensdag 29 juni 2022 10:33 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Zo'n groep mensen bestaat al heel lang natuurlijk. Je kan het in feite herleiden naar de hippie tijd toen grote corporaties en oliebedrijven het grote kwaad waren.
Op een of andere manier is er wel een verschuiving ontstaan van links naar rechts. En ik denk dat dat vooral komt doordat links nu niet meer echt voor de gewone arbeider staat, en rechts juist weer wel (of althans, zo doen ze zich voor vaak).
Jij bent pas een complotgekkie als je dat ontkentquote:
Heej.. We hebben een Folkert van der G. in ons midden.quote:Op woensdag 29 juni 2022 10:34 schreef Netsplitter het volgende:
Als de politie het te bedreigend vond worden, hadden ze moeten schieten op die idioten. Gewoon headshots.
Volgens mij waren die grote rellen toen vooral door voetbalhooligans in gang gezet en de plaatselijk jeugd die zich vervelde en die mee deed. De demonstraties die door de wappies zelf georganiseerd waren leek meer op een treurige vertoning van de plaatselijke carnavalsvereniging met al die nep doctoren en veteranen en andere treurigheid.quote:Op woensdag 29 juni 2022 10:27 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Zeg dat is tegen de middenstand van Rotterdam en Eindhoven.. Of al die agenten die gedoxed worden.. Het probleem is dat we ze gingen negeren en men vond dat je beter met ze kon praten..
Hard aanpakken die gasten wmb, screenen op mentale issues en gebaseerd daarop oplsuiten in een gesloten forensische GGZ instelling of het gevang in..
Anders krijg je hier hetzelfde gezeik als met alt-right in Amerika..
Tsja, niet zo gek. De 'woke' beweging is er 1 vanuit luxe. Veel van die jongeren zijn al voorzien in alle basisbehoefte en hebben het best goed (bv baan in techbedrijven) denk ik. Terwijl wappies vaak gewoon meer geld willen zien (daar komt het meestal op neer als je wat dieper graaft). ze willen daarom ook niet betalen aan de energie/klimaat transitie. Of ze willen terug naar hun 'goede oude tijd' Maarja in feite hetzelfde. De goede oude tijd is (vooral voor Amerikanen) een periode dat ze juist heel belangrijk waren voor de economie. De olie industrie, boeren, truckers, etc. Dingen die allemaal veranderen nu.quote:Op woensdag 29 juni 2022 10:36 schreef Caland het volgende:
[..]
Nouja ik heb laatst die documentaire op de NPO over die wokebeweging gekeken, ook van die gekkies natuurlijk.
Het lijkt alsof het daar net wat intellectueler is, welbespraakter en vooral vaak een stuk jonger waar de complotwappies (die de rechterkant toch wel opgaan) vooral dertigers of ouder zijn die veelal werkloos zijn en/of in het verleding in aanraking zijn gekomen met de overheid.
De gemeenschappelijke deler is dat ze allen flink wat mentale issues hebben.
Klinkt leuk, maar dat is ook link natuurlijk. Je staat nog altijd op de openbare weg, de kans dat je een onschuldige voorbijganger raakt is altijd aanwezig. En je ontkent een geweldsspiraal.quote:Op woensdag 29 juni 2022 10:34 schreef Netsplitter het volgende:
Als de politie het te bedreigend vond worden, hadden ze moeten schieten op die idioten. Gewoon headshots.
Ik heb filemon en de complotten gezien en de mensen daar hadden nagenoeg allemaal een conflict met overheid gehad en verloren. Accepteren dat ze fout zaten kunnen ze niet en dan gaan ze maar gekke dingen doen.quote:Op woensdag 29 juni 2022 10:41 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Tsja, niet zo gek. De 'woke' beweging is er 1 vanuit luxe. Veel van die jongeren zijn al voorzien in alle basisbehoefte en hebben het best goed (bv baan in techbedrijven) denk ik. Terwijl wappies vaak gewoon meer geld willen zien (daar komt het meestal op neer als je wat dieper graaft). ze willen daarom ook niet betalen aan de energie/klimaat transitie. Of ze willen terug naar hun 'goede oude tijd'
Het zou dan natuurlijk een stuk effectiever zijn als ze gaan demonstreren voor hgere uitkeringen in plaats van allerlei monddiarree uit te braken.quote:Op woensdag 29 juni 2022 10:41 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Tsja, niet zo gek. De 'woke' beweging is er 1 vanuit luxe. Veel van die jongeren zijn al voorzien in alle basisbehoefte en hebben het best goed (bv baan in techbedrijven) denk ik. Terwijl wappies vaak gewoon meer geld willen zien (daar komt het meestal op neer als je wat dieper graaft). ze willen daarom ook niet betalen aan de energie/klimaat transitie. Of ze willen terug naar hun 'goede oude tijd'
quote:
Op dat moment weet je niet wat er nog kan gebeuren en een agent die vindt dat hij een levensbedreigende situatie is moet kunnen schieten. Hier was dat het geval en ze hadden ook moeten schieten.quote:Op woensdag 29 juni 2022 10:43 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Klinkt leuk, maar dat is ook link natuurlijk. Je staat nog altijd op de openbare weg, de kans dat je een onschuldige voorbijganger raakt is altijd aanwezig. En je ontkent een geweldsspiraal.
Ik denk dat je dat niet moet willen, er is niemand gewond geraakt us schieten is niet aan de orde.
Juist niet...quote:Op woensdag 29 juni 2022 10:45 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Het zou dan natuurlijk een stuk effectiever zijn als ze gaan demonstreren voor hgere uitkeringen in plaats van allerlei monddiarree uit te braken.
Blijkbaar niet, want ze hebben niet geschoten.quote:Op woensdag 29 juni 2022 10:47 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Op dat moment weet je niet wat er nog kan gebeuren en een agent die vindt dat hij een levensbedreigende situatie is moet kunnen schieten. Hier was dat het geval en ze hadden ook moeten schieten.
Kan niet.quote:Op woensdag 29 juni 2022 10:52 schreef nils7 het volgende:
Ze moeten bij elke boer die geweld gebruikt zijn recht op uitkopen vervangen naar onteigenen... eens zien hoe snel het afgelopen is met dat geneuzel.
Moeten? Ik neem aan dat elke agent hierin zijn eigen afweging maakt.quote:Op woensdag 29 juni 2022 10:47 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Op dat moment weet je niet wat er nog kan gebeuren en een agent die vindt dat hij een levensbedreigende situatie is moet kunnen schieten. Hier was dat het geval en ze hadden ook moeten schieten.
Ik neem aan dat ze die witte Claas nog wel weten te traceren. Hij moet toch naar huis met dat ding en dan kan je hem (uit de drukte) gewoon aanhouden en dat ding in beslag nemen.quote:Op woensdag 29 juni 2022 10:53 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Dit klopt natuurlijk. Wilma Wijkagent kan niets doen tegen trekkers. Dan vallen er doden.
Je kunt je wel afvragen waarom er geen zwaarder materieel aanwezig was daar, dit was voorzienbaar.
Mwoah... heb ook twee keer een conflict gehad met de (lokale) overheid.quote:Op woensdag 29 juni 2022 10:45 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ik heb filemon en de complotten gezien en de mensen daar hadden nagenoeg allemaal een conflict met overheid gehad en verloren. Accepteren dat ze fout zaten kunnen ze niet en dan gaan ze maar gekke dingen doen.
Dat zie je ook terug met de boeren. Accepteren dat ze het verkeerd hebben kunnen velen niet.
Een democratie werkt alleen als verliezers hun verlies accepteren.
De meeste boeren zullen misschien nog geen FvD stemmen, maar zeker de radicale FDF figuren doen dat wel massaal. Hun leider kon ook altijd Gideon bellen zei hij nog in dat interview van afgelopen weekend.quote:Op woensdag 29 juni 2022 10:17 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Dat de boeren niet massaal voor FvD kiezen maar bijvoorbeeld voor BBB geeft aan dat ze slim genoeg zijn om niet achter idioten te lopen die ze naar de klote gaan helpen.
Niet dat BBB een super slimme keus is, maar wel begrijpbaar.
Dat is dan ook gewoon terecht. Dat ze bij je buren een fout hebben gemaakt betekent niet dat ze die fout dan ook maar bij jou moeten maken.quote:Op woensdag 29 juni 2022 10:56 schreef nils7 het volgende:
[..]
Mwoah... heb ook twee keer een conflict gehad met de (lokale) overheid.
Twee keer onterecht verloren... althans 1x geen gebruik mogen maken van een regeling die ze aan mn buren ook niet hadden mogen geven.
En 1x hebben ze glashard tegen me gelogen (de burgemeester) en kon ie zn afspraken niet na komen en nadat ik hem daar opwees begon ie te dreigendus sindsdien noem ik hem Mark "slappe zak" Burgemeestertje.
Maar om nu dan maar wappie te worden![]()
eh nee
En wat moet die Gideon dan komen doen? Voor lul staan?quote:Op woensdag 29 juni 2022 10:59 schreef Ronald het volgende:
[..]
De meeste boeren zullen misschien nog geen FvD stemmen, maar zeker de radicale FDF figuren doen dat wel massaal. Hun leider kon ook altijd Gideon bellen zei hij nog in dat interview van afgelopen weekend.
Ze laten zich wel erg makkelijk voor het complot karretje spannen.
Het is juist dit gebral wat alleen maar olie op het vuur gooit. Want hiermee strijk je ook boeren die er niks mee te maken hebben tegen de haren in.quote:Op woensdag 29 juni 2022 10:00 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Helft? Gewoon gedwongen onteigenen zonder compensatie. Wals erover, mogen ze toekijken.
Echt geen greintje respect of medelijden mee.
quote:
Ik heb het over de boeren die politici thuis opzoeken. Daar heb ik inderdaad geen respect voor. Dat heeft niks met tegen elkaar opgezet worden te maken, maar alles met hun walgelijke gedrag.quote:Op woensdag 29 juni 2022 11:01 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Het is juist dit gebral wat alleen maar olie op het vuur gooit. Want hiermee strijk je ook boeren die er niks mee te maken hebben tegen de haren in.
Eng gewoon hoe mensen zich zo makkelijk tegen elkaar op laten zetten.
Wat een treurige tentoonstelling van complete retardatie weer.quote:Op woensdag 29 juni 2022 10:34 schreef Netsplitter het volgende:
Maar dat is niet hoe dat in eerste instantie overkomt. Snapt u mij?quote:Op woensdag 29 juni 2022 11:04 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ik heb het over de boeren die politici thuis opzoeken. Daar heb ik inderdaad geen respect voor. Dat heeft niks met tegen elkaar opgezet worden te maken, maar alles met hun walgelijke gedrag.
De goedwillende boeren mogen van mij riant uitgekocht worden.
Ik snap je, maar dan had je misschien de quote moeten lezen waar ik op reageerdequote:Op woensdag 29 juni 2022 11:05 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Maar dat is niet hoe dat in eerste instantie overkomt. Snapt u mij?
Hij staat de boel op te hitsen met een microfoon, en blijkbaar vinden de radicale boeren dat wel mooi.quote:Op woensdag 29 juni 2022 11:00 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
En wat moet die Gideon dan komen doen? Voor lul staan?
dus?quote:Op woensdag 29 juni 2022 11:09 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Heb je weleens opgezocht hoeveel subsidie er in de landbouw wordt gepompt?
Een boer met verstand heeft door dat groei niet meer mogelijk is.quote:Op woensdag 29 juni 2022 11:05 schreef Viesdik het volgende:
[..]
een boer met gezond verstand accepteert geen geld van de duivel.
Van gaal zou zeggen: Death or the gladioles
Ik vind dat boeren met een kleinere veestapel die daar prima van rond kunnen komen en er alles aan doen om het milieu te ontzien, gewoon door moeten kunnen boeren.quote:Op woensdag 29 juni 2022 11:04 schreef Drekkoning het volgende:
De goedwillende boeren mogen van mij riant uitgekocht worden.
Het enige wat ze rekenen aan tafel is hoe ze de oorlog kunnen winnen.quote:Op woensdag 29 juni 2022 11:12 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Een boer met verstand heeft door dat groei niet meer mogelijk is.
Die maakt de keuze om de boel te verkopen (geen opvolging) of vraagt geld aan om de tent drastisch om te vormen.
ik denk dat er bij veel boeren bedrijven druk wordt gerekent aan de keukentafel.
Als het inkomen van de boer gelijk blijft zal er ook geen boer zijn die er problemen mee heeft dat ie het met een kwart van de koeien moet doen.
De boer die gisteren bij Op1 zat was wel een verademing wat dat betreft:quote:Op woensdag 29 juni 2022 11:12 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Een boer met verstand heeft door dat groei niet meer mogelijk is.
Die maakt de keuze om de boel te verkopen (geen opvolging) of vraagt geld aan om de tent drastisch om te vormen.
ik denk dat er bij veel boeren bedrijven druk wordt gerekent aan de keukentafel.
Als het inkomen van de boer gelijk blijft zal er ook geen boer zijn die er problemen mee heeft dat ie het met een kwart van de koeien moet doen.
Als het ingrijpen om de wet te handhaven leidt tot levensbedreigende situaties hebben ze nog altijd hun vuurwapens. Ze zijn dus altijd zwaarder bewapend dan de boeren. Het is natuurlijk wel handig om minder zware middelen mee te nemen maar toch. Wetteloosheid is het laatste wat je wil, nog na vuurwapengeweld.quote:Op woensdag 29 juni 2022 10:53 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Dit klopt natuurlijk. Wilma Wijkagent kan niets doen tegen trekkers. Dan vallen er doden.
Je kunt je wel afvragen waarom er geen zwaarder materieel aanwezig was daar, dit was voorzienbaar.
de enige nationale behoefte die wij hebben is we voor 80ct een pak melk kunnen kopen en dat een kip 5 euro kost. Dezelfde prijs van 20 jaar geleden..quote:Op woensdag 29 juni 2022 11:18 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Het enige wat ze rekenen aan tafel is hoe ze de oorlog kunnen winnen.
Onze boeren kunnen bijvoorbeeld meer produceren om de nationale behoeftes op te vullen.
De megastallen zijn hypermodern en diervriendelijk. Ik weet niet in welke tijd jij leeft, maar Nederland is geen Oekraïne waar ze koeien nog doormaken met een stok of speerquote:Op woensdag 29 juni 2022 11:17 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik vind dat boeren met een kleinere veestapel die daar prima van rond kunnen komen en er alles aan doen om het milieu te ontzien, gewoon door moeten kunnen boeren.
Die megastallen, daar was ik al en ben ik nog steeds op tegen. Ze zijn dieronvriendelijk en alleen gericht op productie. Heeft niks meer te maken met boer zijn.
Wat betreft de natuur. Er is genoeg natuur die prima tegen stikstof kan. Je krijgt dan alleen bos i.p.v. heidevelden. Lijkt mij niks mis mee. Bomen zijn volgens mij grotere CO2-ruimers dan kleine struikjes.
Er is hier in het verleden natuur aangeplant om het allemaal mooier te maken. Natuur die hier feitelijk niet hoort, niet inheems is. En daarvoor zouden nu de boeren moeten verdwijnen? W.m.b. liever andersom.
quote:Op woensdag 29 juni 2022 10:45 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Het zou dan natuurlijk een stuk effectiever zijn als ze gaan demonstreren voor hgere uitkeringen in plaats van allerlei monddiarree uit te braken.
Heerlijk weer dat cherrypicken bij de NPO.quote:Op woensdag 29 juni 2022 11:21 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
De boer die gisteren bij Op1 zat was wel een verademing wat dat betreft:
[ twitter ]
Boem, daar reed boer Harms over de schietende agent heen. Eventueel na dat haar 15 kogels op zijn.quote:Op woensdag 29 juni 2022 11:21 schreef Confetti het volgende:
[..]
Als het ingrijpen om de wet te handhaven leidt tot levensbedreigende situaties hebben ze nog altijd hun vuurwapens. Ze zijn dus altijd zwaarder bewapend dan de boeren. Het is natuurlijk wel handig om minder zware middelen mee te nemen maar toch. Wetteloosheid is het laatste wat je wil, nog na vuurwapengeweld.
quote:Op woensdag 29 juni 2022 11:22 schreef Viesdik het volgende:
[..]
De megastallen zijn hypermodern en diervriendelijk. Ik weet niet in welke tijd jij leeft, maar Nederland is geen Oekraïne waar ze koeien nog doormaken met een stok of speer
Misschien van de graancrisis gehoord? Nederland is prima voor de verbouw van graansoorten. Echter exporteren we veel graan en zijn we onvoldoende zelfvoorzienend.quote:Op woensdag 29 juni 2022 11:21 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
de enige nationale behoefte die wij hebben is we voor 80ct een pak melk kunnen kopen en dat een kip 5 euro kost. Dezelfde prijs van 20 jaar geleden..
Het gaat natuurlijk weg voor woonwijken, geen windmolens. Gemeenten die willen cashen door een weiland voor 10 keer de prijs te kunnen verkopen als bouwkavels.quote:Op woensdag 29 juni 2022 11:26 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Misschien van de graancrisis gehoord? Nederland is prima voor de verbouw van graansoorten. Echter exporteren we veel graan en zijn we onvoldoende zelfvoorzienend.
Ik vind het heul niet erg dat er een stal verdwijnt en daarvoor in de plaats een groenteveld of graanveld komt. Maar iets zomaar wegdoen voor windmolens is natuurlijk een grote bullshit van het puurste soort
Men wil natuurlijk huizen gaan bouwen op die weilanden.quote:Op woensdag 29 juni 2022 11:26 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Misschien van de graancrisis gehoord? Nederland is prima voor de verbouw van graansoorten. Echter exporteren we veel graan en zijn we onvoldoende zelfvoorzienend.
Ik vind het heul niet erg dat er een stal verdwijnt en daarvoor in de plaats een groenteveld of graanveld komt. Maar iets zomaar wegdoen voor windmolens is natuurlijk een grote bullshit van het puurste soort
Die laatste foto is gewoon een melkstal dat zal je altijd blijven houden ook met een kleinere veestapel. Het blijven kudde dieren. Voor de rest ben ik ook tegen de megastallen hoor. Die zie ik liever vandaag dan morgen nog verdwijnen.quote:Op woensdag 29 juni 2022 11:25 schreef Momo het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zeer diervriendelijk
Hahahahahahahahahahaha! Ik heb echt geen problemen met de slacht en zo, maar wat jij zegt is natuurlijk onzin.quote:Op woensdag 29 juni 2022 11:22 schreef Viesdik het volgende:
[..]
De megastallen zijn hypermodern en diervriendelijk. Ik weet niet in welke tijd jij leeft, maar Nederland is geen Oekraïne waar ze koeien nog doormaken met een stok of speer
Wel schattig hoor om te doen alsof de trekkerterroristen per definitie alle boeren vertegenwoordigen, maar er zijn in Nederland natuurlijk heel wat boeren die niet alleen maar megastallen bouwen, maar juist fors investeren in een meer toekomstbestendige vorm van boeren.quote:Op woensdag 29 juni 2022 11:24 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Heerlijk weer dat cherrypicken bij de NPO.
Deze verrader is niet voor niets uitgenodigd om een verkeerd beeld te geven.
ziet er anders heel netjes en verzorgd uitquote:Op woensdag 29 juni 2022 11:25 schreef Momo het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zeer diervriendelijk
Feitelijk onzin, er is voor 1 miljoen huizen 1% van de huidige landbouwgrond nodig.quote:Op woensdag 29 juni 2022 11:28 schreef Halcon het volgende:
[..]
Men wil natuurlijk huizen gaan bouwen op die weilanden.
Vorige week op tv had een vrouw, weet niet meer wie, het erover om die megastallen te verplaatsen naar industriegebieden, aangezien die koeien toch niet naar buiten hoeven. Niks diervriendelijks aan, n.m.m.quote:Op woensdag 29 juni 2022 11:22 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Gelukkig is er ook helemaal niemand die zegt dat een boer zijn megastal niet mag vervangen door een groenteveld.quote:Op woensdag 29 juni 2022 11:26 schreef Viesdik het volgende:
Net of ze woningen willen gaan bouwen op alle landbouwgrond.quote:Op woensdag 29 juni 2022 11:28 schreef Halcon het volgende:
[..]
quote:Van de totale oppervlakte van Nederland is 54 procent (2,2 miljoen hectare) in gebruik als landbouwterrein.
quote:In 2015 was ongeveer 4.920 km2 (14,6%) van het Nederlandse grondgebied in gebruik voor wonen, werken en infrastructuur
En bedrijventerreinen, recreatie en zonneparken, huizen nemen weinig ruimte in beslag, die andere des te meer.quote:Op woensdag 29 juni 2022 11:28 schreef Halcon het volgende:
[..]
klopt.. maar als je denkt dat alle boeren dezelfde keuze hebben, heb je het goed mis.quote:Op woensdag 29 juni 2022 11:29 schreef Monolith het volgende:
[..]
Wel schattig hoor om te doen alsof de trekkerterroristen per definitie alle boeren vertegenwoordigen, maar er zijn in Nederland natuurlijk heel wat boeren die niet alleen maar megastallen bouwen, maar juist fors investeren in een meer toekomstbestendige vorm van boeren.
Dank je, als ik op sites kom waar ze dit soort bewijzen denken te hebben dan heb ik binnen de korste keren een bruine broek van het lachen.quote:Op woensdag 29 juni 2022 11:36 schreef Viesdik het volgende:
[..]
wil je bewijs hebben ?
of ga je dan nog steeds doen alsof het onzin is?
Wat een dom loeder zeg die interviewster. Boer wil het even prima onderbouwen: vies, cijfertjes! We willen je persoonlijke verhaal zo graag horen!quote:Op woensdag 29 juni 2022 11:21 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
De boer die gisteren bij Op1 zat was wel een verademing wat dat betreft:
[ twitter ]
Ja, precies...quote:Op woensdag 29 juni 2022 11:34 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
En bedrijventerreinen, recreatie en zonneparken, huizen nemen weinig ruimte in beslag, die andere des te meer.
Waarom? Windmolens of zonnepanelen hebben we nodig voor de energietransitie. Woningen voor de woningcrisis.quote:Op woensdag 29 juni 2022 11:26 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Dat laatste is nog niet zo makkelijk en ook de provincies hebben daar een grote stem in.quote:Op woensdag 29 juni 2022 11:39 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Waarom? Windmolens of zonnepanelen hebben we nodig voor de energietransitie. Woningen voor de woningcrisis.
Als een boer moet stoppen vanwege een te grote druk op de natuur, dan kan die ten eerste ook andere vormen van landbouw gaan bedrijven op zijn land, en als je zich volledig laat uitkopen, wat maakt dat dan nog uit wat er verder mee gebeurd? Waarom niet twee vliegen in één klap?
Kan me zo voorstellen dat het in de meeste gemeenten wel te doen moet zijn om als boer zelf een wijziging bestemmingsplan aan te vragen en een ontwikkelaar in te schakelen voor het bouwen van woningen.
wappie 1: "Rutte en jeugdzorg ontvoeren Nederlandse kinderen om adrenochroom te oogsten!"quote:Op woensdag 29 juni 2022 10:31 schreef Caland het volgende:
[..]
Het grappigste was dus dat die mensen elkaar tijdens van die demonstraties begonnen aan te spreken en dat het dan binnen een minuutje ging over het complot waar zij dan in geloofden. Regelmatig eindigde dat dan in een soort van ruzie omdat het ene complot dan net wat verder ging dan de ander. COMPLOTCEPTION
Er reed flink wat politie door het dorp net, goede kans dat die hier en daar even wat mensen van hun werk komen plukkenquote:Op woensdag 29 juni 2022 11:42 schreef Raw85 het volgende:
[ afbeelding ]
Dit soort figuren moeten toch gewoon te traceren zijn en vandaag nog aangehouden kunnen worden?
Niet om de wappiekaart te spelen, maar als ik jou vier jaar geleden had verteld dat er een avondklok zou komen had je me uitgelachen.quote:Op woensdag 29 juni 2022 11:40 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat laatste is nog niet zo makkelijk en ook de provincies hebben daar een grote stem in.
Als ik jouw 4 jaar geleden had verteld dat er een wereldwijd dodelijk virus zou zijn had je me net zo goed uitgelachen.quote:Op woensdag 29 juni 2022 11:44 schreef BlackLining het volgende:
Niet om de wappiekaart te spelen, maar als ik jou vier jaar geleden had verteld dat er een avondklok zou komen had je me uitgelachen.
Niet bepaald. Men waarschuwd al decennia voor gevaarlijke zoönose. Met name in de megastallen waar we net toevallig hier net over hebbenquote:Op woensdag 29 juni 2022 11:45 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Als ik jouw 4 jaar geleden had verteld dat er een wereldwijd dodelijk virus zou zijn had je me net zo goed uitgelachen.
Lol, laat eerst maar eens camera's toe in de mega bioindustrie bedrijven, en dan geloof ik of het diervriendelijk is of niet. Wat je undercover altijd gefilmd ziet worden is, in Nederland ook, niet mals.quote:Op woensdag 29 juni 2022 11:22 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Ik verneem steeds dat het grotendeels allemaal natuurgebieden worden.quote:Op woensdag 29 juni 2022 11:39 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Waarom? Windmolens of zonnepanelen hebben we nodig voor de energietransitie. Woningen voor de woningcrisis.
Als een boer moet stoppen vanwege een te grote druk op de natuur, dan kan die ten eerste ook andere vormen van landbouw gaan bedrijven op zijn land, en als je zich volledig laat uitkopen, wat maakt dat dan nog uit wat er verder mee gebeurd? Waarom niet twee vliegen in één klap?
Kan me zo voorstellen dat het in de meeste gemeenten wel te doen moet zijn om als boer zelf een wijziging bestemmingsplan aan te vragen en een ontwikkelaar in te schakelen voor het bouwen van woningen.
Prachtig dan kan de politie gelijk al die trekkertjes in beslag nemen.quote:Op woensdag 29 juni 2022 11:47 schreef Vis1980 het volgende:
Mooi he, in plaats van een discussie te starten en zelf ideeën aan te dragen verwachten de boeren dat de plannen in de prullenbak worden gegooid.,
Een vaag plan van verbindingen tussen steden in Nederland en daar buiten ok....quote:Op woensdag 29 juni 2022 11:47 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Heel interessant draadje:
https://twitter.com/crazybytez/status/1534603824018640896
Nederland Tristate
Dat zal bij een aantal gebieden zeker gaan gebeuren ja.quote:Op woensdag 29 juni 2022 11:48 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik verneem steeds dat het grotendeels allemaal natuurgebieden worden.
lol.
Vanavond A15 Ochten, carpoolplaats..quote:Op woensdag 29 juni 2022 11:50 schreef Dries4Ever het volgende:
[..]
lol, ik zit nu in die groep te lezen, wtf zijn dat voor mensen
Andere hebben geen zware trekkers als wapen om in te zetten.quote:Op woensdag 29 juni 2022 11:49 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Noem mij 1 andere protestclub die dit voor elkaar krijgt, eentje maar…
Oud ijzer levert niet meer zo enorm veel op per kilo.quote:Op woensdag 29 juni 2022 11:52 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat worden een boel trekkers voor de staatskas
Ochtenquote:Op woensdag 29 juni 2022 11:52 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Vanavond A15 Ochten, carpoolplaats..
Ze gaan blijkbaar carpoolen, dat is dan wel weer een goede aktie tegen de stikstof
Christaller. Zo achterhaaldquote:Op woensdag 29 juni 2022 11:47 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Nederland Tristate
Ja, als we daar geld mee kunnen verdienen is dat nodigquote:Op woensdag 29 juni 2022 11:45 schreef TjjWester het volgende:
Nederland produceert 5 keer meer dan onze behoefte en is de tweede exporteur van landbouw producten.
Is dat echt nodig??
Ik snap niet waarom dit soort mensen niet gewoon opgepakt wordt voor opruiing.quote:Op woensdag 29 juni 2022 11:47 schreef Momo het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
De mensen die dit soort berichten typen zijn toch dezelfde die met dit soort plaatjes strooien?
kut ik ben die groep uitgetraptquote:Op woensdag 29 juni 2022 11:52 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Vanavond A15 Ochten, carpoolplaats..
Ze gaan blijkbaar carpoolen, dat is dan wel weer een goede aktie tegen de stikstof
Ja, zijn inwoners hier in Brabant ook zo blij mee...quote:Op woensdag 29 juni 2022 11:52 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Dat zal bij een aantal gebieden zeker gaan gebeuren ja.
Het is niet zo zwart wit hè. Landbouwgrond grenzend aan de bebouwde kom kun je prima inzetten voor woningbouw. Landbouwgrond grenzend aan een natuurgebied kun je prima daarbij trekken.
Ik hoop het. Neerknuppelen, opsluiten en afpakken van die trekkers.quote:Op woensdag 29 juni 2022 11:52 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat worden een boel trekkers voor de staatskas
Blijkbaar wel want daar stemmen ze allemaal voor als er lokale verkiezingen zijn.quote:Op woensdag 29 juni 2022 12:00 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja, zijn inwoners hier in Brabant ook zo blij mee...
Allemaal? Misschien de opkomstpercentages er eens bij pakken.quote:Op woensdag 29 juni 2022 12:01 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Blijkbaar wel want daar stemmen ze allemaal voor als er lokale verkiezingen zijn.
Als je het niet belangrijk genoeg vind om 10 minuten van je dag aan te besteden verlies je ook wel een beetje het recht om erover te bitchen als de uitslag je niet bevaltquote:Op woensdag 29 juni 2022 12:02 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Allemaal? Misschien de opkomstpercentages er eens bij pakken.
Denk eerder dat men onderhand wel doorheeft dat als de gemeente iets wil bouwen, het er toch wel komt. Zie vorige post met link voor een aantal prachtige recente voorbeelden van hoe men in Brabant de randgebieden aan het verwoesten is. Overigens niet eens met woningen.quote:Op woensdag 29 juni 2022 12:03 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Als je het niet belangrijk genoeg vind om 10 minuten van je dag aan te besteden verlies je ook wel een beetje het recht om erover te bitchen als de uitslag je niet bevalt.
Komt doordat "men" in politiek Den Haag liever theedrinkt dan acties onderneemt. Wie wind zaait zal storm oogsten.quote:Op woensdag 29 juni 2022 11:49 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Noem mij 1 andere protestclub die dit voor elkaar krijgt, eentje maar…
Tsja, ik weet het niet hoor. Als ze hier in Limburg dat soort onzin proberen dan doen we er iets aan: https://www.1limburg.nl/n(...)-megaloods-in-limmelquote:Op woensdag 29 juni 2022 12:04 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Denk eerder dat men onderhand wel doorheeft dat als de gemeente iets wil bouwen, het er toch wel komt. Zie vorige post met link voor een aantal prachtige recente voorbeelden van hoe men in Brabant de randgebieden aan het verwoesten is. Overigens niet eens met woningen.
Ja, of je leest die linkjes eerst even. En 1000 woningen, toe maar... zal het randgebied inderdaad enorm verrijken qua natuur.quote:Op woensdag 29 juni 2022 12:07 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Tsja, ik weet het niet hoor. Als ze hier in Limburg dat soort onzin proberen dan doen we er iets aan: https://www.1limburg.nl/n(...)-megaloods-in-limmel
Misschien is dat voor jullie in Brabant ook een optie dan niets doen en alleen maar klagen over hoe anderen het voor jullie verpesten.
Wat voor woningen zeggen ze er niet bij? Betaalbare starterswoningen? Of woningen met een huur van rond de 800 euro?quote:Op woensdag 29 juni 2022 12:07 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Tsja, ik weet het niet hoor. Als ze hier in Limburg dat soort onzin proberen dan doen we er iets aan: https://www.1limburg.nl/n(...)-megaloods-in-limmel
Misschien is dat voor jullie in Brabant ook een optie dan niets doen en alleen maar klagen over hoe anderen het voor jullie verpesten.
Dat ook; niet alleen worden er geen betaalbare woningen gebouwd (rendeert niet), als er gebouwd wordt is het bedrijvenpark of (aartslelijke) woningbouw voor kapitaalkrachtigen 'die graag nabij het rustige platteland willen wonen'.quote:Op woensdag 29 juni 2022 12:09 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Wat voor woningen zeggen ze er niet bij? Betaalbare starterswoningen? Of woningen met een huur van rond de 800 euro?
Woningen van 150k zullen er niet komen. Eerder huurwoningen met de ridicule huur van inderdaad 800 eur per maand.quote:Op woensdag 29 juni 2022 12:09 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Wat voor woningen zeggen ze er niet bij? Betaalbare starterswoningen? Of woningen met een huur van rond de 800 euro?
Dat zijn toch starterswoningen? De markt begint in de meeste regio's in Nederland pas bij 1000 euro, heb je echt een woning met tuin zit je wel 1200 euro+.quote:Op woensdag 29 juni 2022 12:09 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Interessant draadje != bewijsquote:Op woensdag 29 juni 2022 11:47 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Nederland Tristate
Is trouwens ook nog een voorbeeld van hoe een al betonnen terrein wordt gebruikt; ofwel, totaal niet relevant voor de wijze waarop men plattelandsgebied verwoest met beton.quote:Op woensdag 29 juni 2022 12:09 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Legaliseren.quote:Op woensdag 29 juni 2022 12:08 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Wel benieuwd wat afschalen van de boeren doet met de productie van XTC.
Dat is toch absurd hoog gezien het gemiddelde inkomen van de doelgroep.quote:Op woensdag 29 juni 2022 12:12 schreef Momo het volgende:
[..]
Dat zijn toch starterswoningen? De markt begint in de meeste regio's in Nederland pas bij 1000 euro, heb je echt een woning met tuin zit je wel 1200 euro+.
In de Randstad niet hoor, is een schijntje.quote:Op woensdag 29 juni 2022 12:15 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Dat is toch absurd hoog gezien het gemiddelde inkomen van de doelgroep.
Wel de realiteit nu in Nederland. Ook buiten de randstad in grotere steden. Wat denk je nu te kunnen krijgen voor 800 euro in Ede, Enschede, Arnhem, Nijmegen etc, als starter? Behalve een studio of 30m2 apartement niks.quote:Op woensdag 29 juni 2022 12:15 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Dat is toch absurd hoog gezien het gemiddelde inkomen van de doelgroep.
Zelfs in door god verlaten oorden aan de rand van Nederland als Heerlen zijn dat inmiddels heel gangbare prijzen. Die hele woningcrisis is echt niet alleen een Randstedelijk probleem hoor.quote:Op woensdag 29 juni 2022 12:16 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
In de Randstad niet hoor, is een schijntje.
lol
Inderdaad die maakten gewoon misbruik van hun machtspositie.quote:
En die wordt ook niet opgelost door bedrijvenparken aan te leggen, wel? Of door het bouwen van woningen waar je twee keer modaal voor moet verdienen als starter.quote:Op woensdag 29 juni 2022 12:18 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Zelfs in door god verlaten oorden aan de rand van Nederland als Heerlen zijn dat inmiddels heel gangbare prijzen. Die hele woningcrisis is echt niet alleen een Randstedelijk probleem hoor.
Etto wil gewoon helemaal niks. Mensen die hij haat mogen geen huis hebben. Daarom allemaal complotten verzonnen.quote:Op woensdag 29 juni 2022 12:18 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Zelfs in door god verlaten oorden aan de rand van Nederland als Heerlen zijn dat inmiddels heel gangbare prijzen. Die hele woningcrisis is echt niet alleen een Randstedelijk probleem hoor.
Welke mensen haat ik vandaag weer, Hex?quote:Op woensdag 29 juni 2022 12:20 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Etto wil gewoon helemaal niks. Mensen die hij haat mogen geen huis hebben. Daarom allemaal complotten verzonnen.
Rutte deed dat ook inderdaad. Vanuit Madrid. Dat zal indruk maken hoor.quote:Op woensdag 29 juni 2022 12:19 schreef Confetti het volgende:
https://www.gelderlander.(...)n-yesilgoz~adc6015e/
Wat voegt een debat in godsnaam toe? Roep beter de politieleiding bijeen ofzo. Ze gaan weer in koor roepen dat dit niet kan en dat het moet stoppen. Lachwekkend.
Mensen uit de randstad die een woning willen.quote:Op woensdag 29 juni 2022 12:20 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Welke mensen haat ik vandaag weer, Hex?
Klopt en dat houdt men bewust in stand, er gaat echt niet meer gebouwd worden zodat de markt normaliseert en de woningnood verdwijnt, daar heeft de overheid geen baat bij en de direct belanghebbenden al helemaal niet heur.quote:Op woensdag 29 juni 2022 12:18 schreef Momo het volgende:
[..]
Wel de realiteit nu in Nederland. Ook buiten de randstad in grotere steden. Wat denk je nu te kunnen krijgen voor 800 euro in Ede, Enschede, Arnhem, Nijmegen etc, als starter? Behalve een studio of 30m2 apartement niks.
... die komen naar Brabant?quote:Op woensdag 29 juni 2022 12:21 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Mensen uit de randstad die een woning willen.
Is allemaal 'bedacht' en 'fantasie', een 'complottheorie'.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 19:23 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja, hier in Brabant bijvoorbeeld. Waar Breda, Den Bosch, Eindhoven en Tilburg grootstedelijke allures hebben gekregen en het hele randgebied verkwanselen. Al jaren, overigens.
Bavel, Gilze, Heesch-West... Oh, en de reactie van de wethouder van laatstgenoemde: “Er is nu geen plek in Den Bosch en omgeving om grote bedrijven te vestigen, dus we hebben Heesch West nodig”, aldus wethouder Jan Hoskam. “Natuurlijk heb ik ook compassie voor de omwonenden en er is heel veel overleg geweest, maar veranderen doet pijn.” GTFO met je krokodillentranen. Alles voor de poen. Maar zeg dat dan meteen en kap met dat gelul eromheen.
https://www.omroepbrabant(...)nterrein-heesch-west
https://www.omroepbrabant(...)enterrein-wijkevoort
https://www.bndestem.nl/b(...)el-erg-mis~a11511f0/
https://www.brabantscentr(...)nwoners-lennisheuvel
https://www.bndestem.nl/o(...)uiventoren~a676d13e/
https://www.ed.nl/cranend(...)veld-budel~a852ba7b/
https://www.bd.nl/tilburg(...)oisterwijk~a547515d/
https://www.bd.nl/waalwij(...)tare-extra~a1e506d2/
https://www.bd.nl/tilburg(...)te-massaal~a9f70d85/
https://www.bndestem.nl/b(...)-al-aan-br~a1e4c450/
https://www.ed.nl/geldrop(...)oor-nuenen~ac93cdf5/
https://www.ed.nl/kempen/(...)-van-start~ad734622/
https://dmgdeurne.nl/geme(...)-gezicht-omwonenden/
https://www.gelderlander.(...)-van-peutz~a2c78154/
https://www.ed.nl/geldrop(...)-in-nuenen~afdf222a/
En de eigen woonstee uiteraard:
https://www.ed.nl/helmond(...)raag-enorm~ae6c46a8/
Maar niets aan de hand. Die achterlijke dorpen moeten gewoon mee in de Randstedelijke culturele revolutie.
ohja, bedrijven haat jij ook, dat was ik vergeten. tenzij ze varkensstront producerenquote:Op woensdag 29 juni 2022 12:22 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
... die komen naar Brabant?
Op zich niet vreemd, maar toch.
Overigens, over die 'complotten'....
Nog maar een keer:
[..]
Is allemaal 'bedacht' en 'fantasie', een 'complottheorie'.
Misschien kunnen die mensen ook eindelijk iets huren voor onder de 1000 euro. Tenminste als ze niet in Eindhoven of Tilburg ofzo willen gaan wonen. Er moeten gewoon woningen bij komen zodat die prijzen een beetje fatsoenlijk kunnen worden.quote:Op woensdag 29 juni 2022 12:22 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
... die komen naar Brabant?
Op zich niet vreemd, maar toch.
Overigens, over die 'complotten'....
Nog maar een keer:
[..]
Is allemaal 'bedacht' en 'fantasie', een 'complottheorie'.
Tsja, het zou toch wel heel erg oneerlijk zijn als (om maar even die laatste link eruit te pikken) de elite in Boxtel erop vooruit zou gaan toch?quote:Op woensdag 29 juni 2022 12:24 schreef Hexagon het volgende:
[..]
ohja, bedrijven haat jij ook, dat was ik vergeten. tenzij ze varkensstront produceren
Natuurlijk wel. Het zorgt ervoor dat mensen vanuit goedkopere woningen kunnen doorstromen naar duurdere.quote:Op woensdag 29 juni 2022 12:20 schreef EttovanBelgie het volgende:
Of door het bouwen van woningen waar je twee keer modaal voor moet verdienen als starter.
... vooral wanneer we ze nodig hebben om, hoe zei jij dat ook weer, 'arbeidsmigranten te halen die voor ons komen werken' omdat de 'meeste Nederlanders nu eenmaal een hang naar luxe hebben'.quote:Op woensdag 29 juni 2022 12:24 schreef Hexagon het volgende:
[..]
ohja, bedrijven haat jij ook, dat was ik vergeten. tenzij ze varkensstront produceren
Welke goedkopere woningen?quote:Op woensdag 29 juni 2022 12:25 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Natuurlijk wel. Het zorgt ervoor dat mensen vanuit goedkopere woningen kunnen doorstromen naar duurdere.
Over die linkjes waarin sprake is van 10, soms wel 20 jaar strijd om deze verdozing tegen te gaan heen gelezen?quote:Op woensdag 29 juni 2022 12:25 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Tsja, het zou toch wel heel erg oneerlijk zijn als (om maar even die laatste link eruit te pikken) de elite in Boxtel erop vooruit zou gaan toch?
Welke sector leunt er ook alweer het zwaarst op arbeidsmigranten uit Oost-Europa? De zorg? Horeca?Of is dat toch de landbouw?quote:Op woensdag 29 juni 2022 12:26 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
... vooral wanneer we ze nodig hebben om, hoe zei jij dat ook weer, 'arbeidsmigranten te halen die voor ons komen werken' omdat de 'meeste Nederlanders nu eenmaal een hang naar luxe hebben'.
Nederlandse politiek in een notendop.quote:Op woensdag 29 juni 2022 12:19 schreef Confetti het volgende:
https://www.gelderlander.(...)n-yesilgoz~adc6015e/
Wat voegt een debat in godsnaam toe? Roep beter de politieleiding bijeen ofzo. Ze gaan weer in koor roepen dat dit niet kan en dat het moet stoppen. Lachwekkend.
Dat is nog maar het begin hoor. Las laatst dat we de komende jaren inderdaad in zo ongeveer alle sectoren arbeidsmigratie nodig hebben...quote:Op woensdag 29 juni 2022 12:28 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Welke sector leunt er ook alweer het zwaarst op arbeidsmigranten uit Oost-Europa? De zorg? Horeca?Of is dat toch de landbouw?
Men (anderen) moet genoegen nemen met minder luxe om jouw luxe (een mooi uitzicht is immers ook niet noodzakelijk) in stand te houden?quote:Op woensdag 29 juni 2022 12:30 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat is nog maar het begin hoor. Las laatst dat we de komende jaren inderdaad in zo ongeveer alle sectoren arbeidsmigratie nodig hebben...
... Of, en dat is de dreiging...
Men moet genoegen nemen met minder luxe.
Nou nee, eerder de luxe van dingen kopen, op vakantie kunnen en, hoe zei je dat ook weer @Hexagon , "een comfortabel leven te hebben".quote:Op woensdag 29 juni 2022 12:31 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Men (anderen) moet genoegen nemen met minder luxe om jouw luxe (een mooi uitzicht is immers ook niet noodzakelijk) in stand te houden?
Etto is net zo'n collega die liever het bedrijf failliet laat gaan dan dat hij iets moet veranderen.quote:Op woensdag 29 juni 2022 12:31 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Men (anderen) moet genoegen nemen met minder luxe om jouw luxe (een mooi uitzicht is immers ook niet noodzakelijk) in stand te houden?
Wat was jouw oplossing ook weer Hexagon?quote:Op woensdag 29 juni 2022 12:32 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Etto is net zo'n collega die liever het bedrijf failliet laat gaan dan dat hij iets moet veranderen.
Gewoon niks willen en dwars doen zonder enige concrete oplossing.
Dat zijn meestal het soort 'collega's' die het bedrijf van faillisement kunnen redden door op te stappen...quote:Op woensdag 29 juni 2022 12:32 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Etto is net zo'n collega die liever het bedrijf failliet laat gaan dan dat hij iets moet veranderen.
Dat zou mooi zijn maar gaat natuurlijk nooit gebeuren, dat had 10 jaar geleden al geregeld kunnen zijn maar men kiest er niet voor, ook straks niet.quote:Op woensdag 29 juni 2022 12:25 schreef Momo het volgende:
[..]
Misschien kunnen die mensen ook eindelijk iets huren voor onder de 1000 euro. Tenminste als ze niet in Eindhoven of Tilburg ofzo willen gaan wonen. Er moeten gewoon woningen bij komen zodat die prijzen een beetje fatsoenlijk kunnen worden.
De goedkope(re) woningen die nu worden bezet door scheefwoners. Als die kunnen doorstromen naar een woning op maat, dan komt er ook weer plek voor nieuwe starters. Het probleem is niet zozeer een tekort in een bepaalde sector, maar een algeheel tekort waardoor de doorstroming stokt.quote:
Ben ik wel benieuwd wat jij als kenner van een gezonde bedrijfsstrategie zou antwoorden op de vraag: wanneer is die 'economische groei' verzadigd?quote:Op woensdag 29 juni 2022 12:34 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Dat zijn meestal het soort 'collega's' die het bedrijf van faillisement kunnen redden door op te stappen...
Als een huis hebben of voldoende mensen bij ze zorg, leger of politie al zaken zijn die van jou wel wegkunnen dan ben ik benieuwd waar je heen wil.quote:Op woensdag 29 juni 2022 12:34 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Wat was jouw oplossing ook weer Hexagon?
Moeten we het nog een keer herhalen?
Mensen hierheen halen zodat die tegen een schijtloon "voor ons kunnen werken". De arbeidsomstandigheden voor die mensen, of het plaatsen van enorme opvanghuizen voor die mensen bij dorpen, dat zal Hexagon allemaal worst wezen. Zolang Hexagon zijn comfortabele leventje kan voortzetten, is er niets aan de hand en moeten mensen niet zo zeuren (en haten).
40 jaar geleden was mijn oom wethouder Volkshuisvesting in een behoorlijk grote gemeente in de randstad, 3 x raden waar hij zelf in woonde....quote:Op woensdag 29 juni 2022 12:35 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
De goedkope(re) woningen die nu worden bezet door scheefwoners. Als die kunnen doorstromen naar een woning op maat, dan komt er ook weer plek voor nieuwe starters. Het probleem is niet zozeer een tekort in een bepaalde sector, maar een algeheel tekort waardoor de doorstroming stokt.
Er zullen straks wel weer een paar trekkers door die blokkade jagen.quote:
Tijd om de politie met antitankraketten uit te rustenquote:Op woensdag 29 juni 2022 12:40 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Er zullen straks wel weer een paar trekkers door die blokkade jagen.
De oplossing is in ieder geval niet blijven mopperen en klagen dat anderen het fout doen maar op je tenen getrapt zijn als je zelf ook maar iets aan je leventje moet veranderen.quote:Op woensdag 29 juni 2022 12:37 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ben ik wel benieuwd wat jij als kenner van een gezonde bedrijfsstrategie zou antwoorden op de vraag: wanneer is die 'economische groei' verzadigd?
Of is dat 'veranderen' vooral door blijven gaan op geplaveide wegen om in die bubbel van eeuwige economische groei te kunnen blijven hangen?
Verlicht ons. Houd de BV Nederland gezond.
Wegkunnen, nog wel.quote:Op woensdag 29 juni 2022 12:38 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Als een huis hebben of voldoende mensen bij ze zorg, leger of politie al zaken zijn die van jou wel wegkunnen dan ben ik benieuwd waar je heen wil.
De protesten gaan over de onwil van een club grootgrondbezitters met stallen vol dieren om rekening te houden met de omgeving. Niet over dit, of over de participatiewet.quote:Op woensdag 29 juni 2022 12:34 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Wat was jouw oplossing ook weer Hexagon?
Moeten we het nog een keer herhalen?
Mensen hierheen halen zodat die tegen een schijtloon "voor ons kunnen werken". De arbeidsomstandigheden voor die mensen, of het plaatsen van enorme opvanghuizen voor die mensen bij dorpen, dat zal Hexagon allemaal worst wezen. Zolang Hexagon zijn comfortabele leventje kan voortzetten, is er niets aan de hand en moeten mensen niet zo zeuren (en haten).
Zoals we nu al tigtig draadjes mogen vernemen dat alle ellende in Nederland te wijten is aan boeren?quote:Op woensdag 29 juni 2022 12:41 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
De oplossing is in ieder geval niet blijven mopperen en klagen dat anderen het fout doen maar op je tenen getrapt zijn als je zelf ook maar iets aan je leventje moet veranderen.
Die obsessie met eindeloze groei is een globaal probleem, en een inherente ontwerpfout aan het systeem wat 'kapitalisme' heet.
Misschien moet Etto even zijn eigen topic maken waar ie op een zeepkistje zijn betoog kan houden.quote:Op woensdag 29 juni 2022 12:43 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
De protesten gaan over de onwil van een club grootgrondbezitters met stallen vol dieren om rekening te houden met de omgeving. Niet over dit, of over de participatiewet.
Ah het bekende sprookje waar er ineens *poef* werknemers uit het niets ontstaan die kennelijk nu duimen zitten te draaien.quote:Op woensdag 29 juni 2022 12:42 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Wegkunnen, nog wel.
Je kunt mensen allereerst ook gewoon fatsoenlijk betalen, is al eerder aangehaald. Maar ook dat is wat problematisch, want "mensen die iets kunnen" (nog zo'n schitterend staaltje Hexagoniaans elitair gebral) zullen sowieso geen concurrentie ervaren van goedkope buitenlandse arbeidskrachten.
Maar ook dan zijn we er nog niet. Want volgens Hexagon is het verder de bedoeling dat iedereen zo hoog mogelijk opgeleid wordt. Dat geldt derhalve ook voor de arbeidsmigranten en hun nageslacht. Met als gevolg dat we binnen korte tijd weer een nieuw blik mensen "die voor ons komen werken" moeten opentrekken. Ondertussen dient er natuurlijk ook weer voor woningen gezorgd te worden voor al die aanwas.
Waarbij ik terugkom bij het eerste punt: wanneer is het precies genoeg? En hoe lang denk je deze oh zo gezonde bedrijfsstrategie voort te kunnen zetten zonder het land volledig onleefbaar te maken?
Ja ja het zogenaamd trickle down effect wat bewijsbaar nog nooit gewerkt heeft.quote:Op woensdag 29 juni 2022 12:25 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Natuurlijk wel. Het zorgt ervoor dat mensen vanuit goedkopere woningen kunnen doorstromen naar duurdere.
Nee hoor, alleen dat ze alle stikstofruimte innemen zonder daar iets aan de maatschappij voor terug te geven.quote:Op woensdag 29 juni 2022 12:44 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Zoals we nu al tigtig draadjes mogen vernemen dat alle ellende in Nederland te wijten is aan boeren?
Als je niet ziet dat al deze zaken met elkaar in verband staan, is dat vooral jouw probleem.quote:Op woensdag 29 juni 2022 12:45 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Misschien moet Etto even zijn eigen topic maken waar ie op een zeepkistje zijn betoog kan houden.
Hoe werkt de woningmarkt volgens jou dan?quote:Op woensdag 29 juni 2022 12:46 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ja ja het zogenaamd trickle down effect wat bewijsbaar nog nooit gewerkt heeft.
Volgens mij is vraag en aanbod ondertussen niet meer echt controversieel binnen de economische wetenschap, en dat is in de kern wel waar het aan schort in de Nederlandse woningmarkt: Er is gewoon veel meer vraag dan aanbod, dus kunnen aanbieders vragen wat ze willen.quote:Op woensdag 29 juni 2022 12:46 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dit heeft niets met het trickle down effect te maken. Gewoon een rekensommetje met een verhouding tussen het totaal aantal beschikbare woningen en het aantal woningzoekenden.quote:Op woensdag 29 juni 2022 12:46 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Zo ben ik ook en daar ben ik trots op. laat beleidmakers maar hun werk doen, ook bij bedrijven, zodat het niet hoeft!quote:Op woensdag 29 juni 2022 12:32 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Waar laten we die mensen, Hex...quote:Op woensdag 29 juni 2022 12:45 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ah het bekende sprookje waar er ineens *poef* werknemers uit het niets ontstaan die kennelijk nu duimen zitten te draaien.
Je zou toch denken dat de KMAR wel wat pantservoertuigen over heeft om daar te parkeren...quote:Op woensdag 29 juni 2022 12:40 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Er zullen straks wel weer een paar trekkers door die blokkade jagen.
Die zijn onderweg naar oekrainequote:Op woensdag 29 juni 2022 12:51 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Je zou toch denken dat de KMAR wel wat pantservoertuigen over heeft om daar te parkeren...
Dat is leuk als je de hele maatschappelijke component van een "woningmarkt" niet meeneemt. Want een vraag die veel groter is dan een aanbod betekent uiteindelijk dat er meer en meer daklozen in ons land rond gaan zwerven.quote:Op woensdag 29 juni 2022 12:48 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Volgens mij is vraag en aanbod ondertussen niet meer echt controversieel binnen de economische wetenschap, en dat is in de kern wel waar het aan schort in de Nederlandse woningmarkt: Er is gewoon veel meer vraag dan aanbod, dus kunnen aanbieders vragen wat ze willen.
Genoeg oplossingen voor. Maar er zijn zelfs oplossingen te bedenken om minder rbeidsmigranten te hebben. Bijvoorbeeld een zware accijns op bezorgdiensten of de tuinbouwsector melden dat ze maar naar Oost-Europa moeten.quote:Op woensdag 29 juni 2022 12:50 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Waar laten we die mensen, Hex...
Migranten werken ook veel in de landbouwsector, gek genoeg.quote:Op woensdag 29 juni 2022 12:52 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Genoeg oplossingen voor. Maar er zijn zelfs oplossingen te bedenken om minder rbeidsmigranten te hebben. Bijvoorbeeld een zware accijns op bezorgdiensten of de tuinbouwsector melden dat ze maar naar Oost-Europa moeten.
Maar het probleem met de kagers is dat ze daar ook tegen zijn. Ze willen vooral niks.
Ze willen genoeg, echter niet wat jouw onderbuik voorschrijft.quote:Op woensdag 29 juni 2022 12:52 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Genoeg oplossingen voor. Maar er zijn zelfs oplossingen te bedenken om minder rbeidsmigranten te hebben. Bijvoorbeeld een zware accijns op bezorgdiensten of de tuinbouwsector melden dat ze maar naar Oost-Europa moeten.
Maar het probleem met de kagers is dat ze daar ook tegen zijn. Ze willen vooral niks.
Jawel, maar ook daadwerkelijk een huis hebben gaat veel van die lui weer wat te ver. Goedkope loon oke, maar kom hier niet wonen, oid.quote:Op woensdag 29 juni 2022 12:53 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Migranten werken ook veel in de landbouwsector, gek genoeg.
Inderdaad. Zo zie ik nu op twitter weer een boel sneuneuzen die roepen om tribunalen voor landverraders.quote:Op woensdag 29 juni 2022 12:53 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ze willen genoeg, echter niet wat jouw onderbuik voorschrijft
Ik ben altijd heel benieuwd wat die hijgers denken ermee op te schieten als het hele kabinet openbaar gelyncht zou worden. Denken ze dan serieus dat er dan spontaan een "revolutionaire" nieuwe regering voor in de plaats komt?quote:Op woensdag 29 juni 2022 12:55 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Inderdaad. Zo zie ik nu op twitter weer een boel sneuneuzen die roepen om tribunalen voor landverraders.
En dan vervolgens mensen willen laten komen om "voor ons te werken"... en dat alleen "mensen die niets kunnen" daar hinder van ondervinden. Als er iemand steevast voor z'n eigen belang opkomt is 't Hexagon.quote:Op woensdag 29 juni 2022 12:53 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ze willen genoeg, echter niet wat jouw onderbuik voorschrijft.
Jij vindt mensen toch egoistisch als ze voor hun eigen belangen opkomen met nimby?
hoort wiet bij de landbouwsector?quote:Op woensdag 29 juni 2022 12:53 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Migranten werken ook veel in de landbouwsector, gek genoeg.
Polen en Bulgaren zijn ook migranten.quote:Op woensdag 29 juni 2022 12:59 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
hoort wiet bij de landbouwsector?
Lol, dat gebeurt al 60 jaar niet en heel erg bewust. Het gaat van kwaad tot erger.quote:Op woensdag 29 juni 2022 12:48 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dit heeft niets met het trickle down effect te maken. Gewoon een rekensommetje met een verhouding tussen het totaal aantal beschikbare woningen en het aantal woningzoekenden.
Goud geld verdienen arbeidsmigranten huisvesten. Per bewoner is minimaal 10 vierkante meter woonoppervlak noodzakelijk. In een eengezinswoning van 100 vierkante meter kun je er 10 kwijt met wat stapelbedden op de kamers. 100 euro huur per persoon per week. Dus opbrengst 4000 per maand, welk Nederlands modaal verdient gezin kan zoveel huur per maand ophoesten.quote:Op woensdag 29 juni 2022 12:54 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Jawel, maar ook daadwerkelijk een huis hebben gaat veel van die lui weer wat te ver. Goedkope loon oke, maar kom hier niet wonen, oid.
Ja maar wij doen dat omdat we om die mensen geven heur, daarnaast zouden wij een dief van onze eigen portemonnee zijn en dat kan nooit de bedoeling zijn.quote:Op woensdag 29 juni 2022 13:02 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Goud geld verdienen arbeidsmigranten huisvesten. Per bewoner is minimaal 10 vierkante meter woonoppervlak noodzakelijk. In een eengezinswoning van 100 vierkante meter kun je er 10 kwijt met wat stapelbedden op de kamers. 100 euro huur per persoon per week. Dus opbrengst 4000 per maand, welk Nederlands modaal verdient gezin kan zoveel huur per maand ophoesten.
Jaquote:Op woensdag 29 juni 2022 12:59 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
hoort wiet bij de landbouwsector?
Precies en anderen die dat ook doen egoisten noemen.... Maar daar zal hij/zij wel last van hebbenquote:Op woensdag 29 juni 2022 12:57 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
En dan vervolgens mensen willen laten komen om "voor ons te werken"... en dat alleen "mensen die niets kunnen" daar hinder van ondervinden. Als er iemand steevast voor z'n eigen belang opkomt is 't Hexagon.
De hypocrisie... Blij dat die partij gedecimeerd is in de peilingen.
niet te hard roepen. straks is iedereen voor een kleinere landbouwsector.quote:Op woensdag 29 juni 2022 13:00 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Polen en Bulgaren zijn ook migranten.
Kloptquote:
Fijn dat deze parodie op een journalist genaamd Ton F. (interessantdoenerijquote:
Ton van Dijkquote:Op woensdag 29 juni 2022 13:07 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Fijn dat deze parodie op een journalist genaamd Ton F. (interessantdoenerij) van Dijk even doodleuk dit soort foto's de wereld in slingert, waardoor je nog makkelijker kunt traceren waar ze woont.
Elke boer in Nederland weet inmiddels waar Van der Wal woont.quote:Op woensdag 29 juni 2022 13:07 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Fijn dat deze parodie op een journalist genaamd Ton F. (interessantdoenerij) van Dijk even doodleuk dit soort foto's de wereld in slingert, waardoor je nog makkelijker kunt traceren waar ze woont.
Nee, vreemde actie om grenzen te barricaderen als je voor 70% afhankelijk bent van de export.quote:Op woensdag 29 juni 2022 13:09 schreef trein2000 het volgende:
https://www.tubantia.nl/l(...)-duitsland~a96cd2c6/
Ondertussen is de grensovergang gebarricadeerd, ik snap dit niet zo goed
Het leger is er om de n te zetten tegen vijanden van buiten, niet tegen de eigen bevolkingquote:Op woensdag 29 juni 2022 13:01 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Kunnen we het leger niet een keer inzetten voor dit soort onzin? Hebben die ook nog iets van training gehad voor ze straks tegen de Russen moeten vechten.
https://www.tubantia.nl/b(...)ten-gezien~acab77ef/quote:Op woensdag 29 juni 2022 13:14 schreef KoosVogels het volgende:
Sprak net buren en een oud-collega die in Hierden woont. Schijnt dat het gisteravond redelijk ordentelijk verliep en dat de beelden op social media toch enigszins een vertekend beeld schetsen. Een buurman gaf ook aan dat hij zich geen moment onveilig voelde.
Door politieblokkades breken met je trekker, giertanken legen in de buurt van haar huis en politiewagens slopen kan echt nooit 'redelijk ordentelijk' zijnquote:Op woensdag 29 juni 2022 13:14 schreef KoosVogels het volgende:
Sprak net buren en een oud-collega die in Hierden woont. Schijnt dat het gisteravond redelijk ordentelijk verliep en dat de beelden op social media toch enigszins een vertekend beeld schetsen. Een buurman gaf ook aan dat hij zich geen moment onveilig voelde.
Ik zou niet weten hoe deze beelden een "vertekend beeld" kunnen schetsen:quote:Op woensdag 29 juni 2022 13:14 schreef KoosVogels het volgende:
omdat die niks te vrezen hebben. Beelden waren vrij duidelijk.quote:Op woensdag 29 juni 2022 13:14 schreef KoosVogels het volgende:
Dat zal ze in het buitenland leren om onze landbouwproducten te importeren!!!quote:Op woensdag 29 juni 2022 13:09 schreef trein2000 het volgende:
https://www.tubantia.nl/l(...)-duitsland~a96cd2c6/
Ondertussen is de grensovergang gebarricadeerd, ik snap dit niet zo goed
Misschien willen ze de stikstof tegenhouden vanuit duitsland en wat er naar duitsland gaat van ons.quote:Op woensdag 29 juni 2022 13:15 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Nee, vreemde actie om grenzen te barricaderen als je voor 70% afhankelijk bent van de export.
Ja ik zou me als buurman ook niet direct aangevallen voelen. Wat een kutverhaalquote:Op woensdag 29 juni 2022 13:14 schreef KoosVogels het volgende:
Dat is voor mij het hele punt: er wordt dus helemaal niet gebouwd voor werkgelegenheid.quote:Op woensdag 29 juni 2022 12:30 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat is nog maar het begin hoor. Las laatst dat we de komende jaren inderdaad in zo ongeveer alle sectoren arbeidsmigratie nodig hebben...
Als ze ook de letterlijke shit ook daarbij importeren dan lijkt mij dat juist gunstigquote:Op woensdag 29 juni 2022 13:19 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Dat zal ze in het buitenland leren om onze landbouwproducten te importeren!!!
Tenzij die een echte vijand van binnenuit zijn lijkt me. Tegen de hofstadgroep werd toen ook het leger ingezet, of de Molukse treinkapingen dacht ik.quote:Op woensdag 29 juni 2022 13:15 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het leger is er om de n te zetten tegen vijanden van buiten, niet tegen de eigen bevolking
Nah, stikstof gaat altijd via de illegale grensovergangen.quote:Op woensdag 29 juni 2022 13:19 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Misschien willen ze de stikstof tegenhouden vanuit duitsland en wat er naar duitsland gaat van ons.
Je doelt op de voor twaalf uur besteld volgende dag in huis/gratis retour voor prullaria van bol.com luxequote:Op woensdag 29 juni 2022 12:30 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Gewoon ordentelijkquote:Op woensdag 29 juni 2022 13:22 schreef Vis1980 het volgende:
Nee joh, met een hamer op een ME busje slaan is juist gezellig.
Dat geloven die boeren nietquote:Op woensdag 29 juni 2022 13:21 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Nah, stikstof gaat altijd via de illegale grensovergangen.
Ja, maar dat is toch echt van een heel andere orde. Dat is de inzet van een kleine elite-eenheid tegen bewapende terroristen.quote:Op woensdag 29 juni 2022 13:20 schreef tim020hoorn het volgende:
[..]
Tenzij die een echte vijand van binnenuit zijn lijkt me. Tegen de hofstadgroep werd toen ook het leger ingezet, of de Molukse treinkapingen dacht ik.
Waarom zou dat niet mogen? Men wil de boeren ook álles afpakken, he!quote:
Je kan trekkers met middelen die de politie heeft eigenlijk niet tegenhouden.quote:Op woensdag 29 juni 2022 13:15 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het leger is er om de n te zetten tegen vijanden van buiten, niet tegen de eigen bevolking
scheelt steeds minder...quote:Op woensdag 29 juni 2022 13:23 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ja, maar dat is toch echt van een heel andere orde. Dat is de inzet van een kleine elite-eenheid tegen bewapende terroristen.
Tuurlijk niet. Macht corrumpeert.quote:Op woensdag 29 juni 2022 12:56 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Ik ben altijd heel benieuwd wat die hijgers denken ermee op te schieten als het hele kabinet openbaar gelyncht zou worden. Denken ze dan serieus dat er dan spontaan een "revolutionaire" nieuwe regering voor in de plaats komt?
Buren van Van der Wal?quote:Op woensdag 29 juni 2022 13:14 schreef KoosVogels het volgende:
Nee, maar je kunt ze wel achteraf boetes opleggen of invorderen. Dat hebben ze niet gedaan, en in plaats daarvan in de krant gezet dat er eigenlijk niet zo veel aan te doen viel, en dat heeft de agrarische sector als vrijbrief gezien om nog maar een paar graden verder te gaan.quote:Op woensdag 29 juni 2022 13:23 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Je kan trekkers met middelen die de politie heeft eigenlijk niet tegenhouden.
Als het dreigend wordt, als er wegen met groot materieel afgezet moeten worden of als er trekkers afgevoerd moeten worden dan ontkom je bijna niet aan de inzet van het leger.
Je kan dat oplossen door de politie uit te rusten met zwaar materieel maar dat is op korte termijn geen optie.
Beton blokken neerzetten.quote:Op woensdag 29 juni 2022 13:23 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Als het dreigend wordt, als er wegen met groot materieel afgezet moeten worden of als er trekkers afgevoerd moeten worden dan ontkom je bijna niet aan de inzet van het leger.
Je kan dat oplossen door de politie uit te rusten met zwaar materieel maar dat is op korte termijn geen optie.
Nee, wegen afzetten etc kan wel. Maar geen inzet tegen de boeren zelf met geweld zoals gesuggereerd werdquote:Op woensdag 29 juni 2022 13:23 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Je mag toch wel hopen dat een volgend kabinet zich niet laten intimideren door figuren op trekkers en sociaalteleurgestelden op twitter.quote:Op woensdag 29 juni 2022 13:24 schreef probeer het volgende:
[..]
Tuurlijk niet. Macht corrumpeert.
Maar een volgend kabinet zal zich wel twee keer bedenken voordat ze dezelfde onzin bezigen.
Klopt die blijven het vooruit schuiven zoals de afgelopen 75 jaar is gedaan.quote:Op woensdag 29 juni 2022 13:24 schreef probeer het volgende:
[..]
Tuurlijk niet. Macht corrumpeert.
Maar een volgend kabinet zal zich wel twee keer bedenken voordat ze dezelfde onzin bezigen.
Zelf afslepen. Met die groene gevlekte voertuigen.quote:Op woensdag 29 juni 2022 13:25 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Beton blokken neerzetten.
Wegslepen is lastiger want bergers gaan hun handen hier niet meer aan branden gezien de doodsbedreigingen aan de berger die eerder een trekker afvoerde
Ik gok dat 'het vorige kabinet openbaar lynchen' toch wel enigszins intimideert. Zou het bij mij iig wel doen, mocht ik dan deel van het nieuwe kabinet worden.quote:Op woensdag 29 juni 2022 13:26 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Je mag toch wel hopen dat een volgend kabinet zich niet laten intimideren door figuren op trekkers en sociaalteleurgestelden op twitter.
Zoals het heurt, bij ons moet de schoorsteen ook blijven roken, daar denkt niemand aan heur.quote:Op woensdag 29 juni 2022 13:26 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Klopt die blijven het vooruit schuiven zoals de afgelopen 75 jaar is gedaan.
Nee, tegen inheemse terroristen. Om de bevolking te beschermen.quote:Op woensdag 29 juni 2022 13:27 schreef inslagenreuring het volgende:
Damn, het leger inzetten tegen de bevolking.
Ook daar zal een grens aan zitten.quote:Op woensdag 29 juni 2022 13:25 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nee, wegen afzetten etc kan wel. Maar geen inzet tegen de boeren zelf met geweld zoals gesuggereerd werd
Precies, lekker de kinderen met de ellende laten leven, maar die schuiven het ook weer door.quote:Op woensdag 29 juni 2022 13:28 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Zoals het heurt, bij ons moet de schoorsteen ook blijven roken, daar denkt niemand aan heur.
Heb net even mijn lange duim gevraagd en die is het hiermee eens.quote:Op woensdag 29 juni 2022 13:14 schreef KoosVogels het volgende:
Fair punt.quote:Op woensdag 29 juni 2022 13:26 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Klopt die blijven het vooruit schuiven zoals de afgelopen 75 jaar is gedaan.
Je vond het al fascistisch dat het leger een paar containers als afzetting had neergezet.quote:Op woensdag 29 juni 2022 13:27 schreef inslagenreuring het volgende:
Fascistische trekken.
Ligt er nogal aan wat de inzet behelst natuurlijk. Als het leger helpt met hier en daar een blokkade rondom de Tweede Kamer, het afvoeren van trekkers of verwijderen van hooibalen etc prima. Iedere boer in zn trekker op de snelweg onder vuur laten nemen door scherpschutters vananuit de bosjes natuurlijk nietquote:Op woensdag 29 juni 2022 13:27 schreef inslagenreuring het volgende:
Fascistische trekken.
Dat is inderdaad een oplossing. Bergers zullen er voor bedanken. Ik verwacht nog een brand bij die berger van laatst binnenkortquote:Op woensdag 29 juni 2022 13:27 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Zelf afslepen. Met die groene gevlekte voertuigen.
Klopt, mestoverschot, boterberg, melkplas... wie kent ze niet...quote:Op woensdag 29 juni 2022 13:29 schreef probeer het volgende:
[..]
Fair punt.
In mijn jeugd heette het het mestoverschot.
quote:Op woensdag 29 juni 2022 13:27 schreef inslagenreuring het volgende:
Fascistische trekken.
De echte terroristen nemen deze besluiten.quote:Op woensdag 29 juni 2022 13:28 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nee, tegen inheemse terroristen. Om de bevolking te beschermen.
Welke besluiten?quote:Op woensdag 29 juni 2022 13:33 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
De echte terroristen nemen deze besluiten.
BNW is een paar deuren verder..quote:Op woensdag 29 juni 2022 13:33 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Klopt, FDF zijn geen lieverdjes.quote:Op woensdag 29 juni 2022 13:33 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Die krijgt een vriendelijk doch dringend verzoek te stoppen, "of anders haal ik er een boer bij!"quote:Op woensdag 29 juni 2022 13:36 schreef probeer het volgende:
Maar eh ... Met getrokken wapen iemand tot stilstand dwingen is geen ding meer wat de politie doet? Kijk ik teveel films oid? Is dat niet hoe Nederlandse politie hun wapen in mag zetten volgens protocol?
Hoe gaat dat dan bij een andere crimineel die op de vlucht is?
Verbeurd verklaren en artikel 5 er tegen aan met rijontzegging als doel. En mochten die krengen beschadigd raken bij het ruimen, mag wmb de overheid gewoon doen alsof haar neus bloedt.quote:Op woensdag 29 juni 2022 13:34 schreef TheFreshPrince het volgende:
Ik ben er overigens voor om iedere trekker die zich op een auto(snel)weg bevindt voor minimaal 3 maanden in beslag te nemen en uiteraard de boete van ¤410 erbij.
Ik weet het niet man .. Heb toch altijd gedacht dat als je op een politievoertuig of agent in probeert te rijden waar ze bij staan, er toch wel wat wapens tevoorschijn komen.quote:Op woensdag 29 juni 2022 13:36 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Die krijgt een vriendelijk doch dringend verzoek te stoppen, "of anders haal ik er een boer bij"!
Schenken aan de Oekraïners. Die kunnen ze wel gebruiken nadat de Russen hun spulletjes gejat hebben.quote:
Oprecht en zonder enige ironie, een perfect plan.quote:Op woensdag 29 juni 2022 13:40 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Schenken aan de Oekraïners. Die kunnen ze wel gebruiken nadat de Russen hun spulletjes gejat hebben.
In mijn jeugd was het melkquota's , het boertje pesten speelt al 40 jaarquote:Op woensdag 29 juni 2022 13:29 schreef probeer het volgende:
[..]
Fair punt.
In mijn jeugd heette het het mestoverschot.
Je bedoelt: we hebben al decennialang last van landbouw gericht op overproductie.quote:Op woensdag 29 juni 2022 13:41 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
In mijn jeugd was het melkquota's , het boertje pesten speelt al 40 jaar
Ach, ze zijn ook zo zielig he.quote:Op woensdag 29 juni 2022 13:41 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
De speld.quote:De boeren die snelwegen hebben geblokkeerd en hooibalen hebben verbrand voor gemeentehuizen zijn niet erg onder de indruk van de boetes die ze daarvoor hebben gekregen. “Velen van ons zijn namelijk miljonair.”
“Lezen de autoriteiten nooit de krant of zo?”, legt veehouder Aart Geertsma uit. “Wij zijn niet zo onder de indruk van geldboetes. 20 procent van ons is miljonair, van de melkveehouders zelfs 40 procent. We krijgen Europese subsidies, hebben speciale belastingregelingen, dus een boete kan er bij ons makkelijk vanaf. Wij hebben financieel best wel wat armslag. Zo zie je maar weer hoe slecht geïnformeerd Nederland is over het boerenbestaan.”
Dan heb je het ook alleen over logistiek materieel. Vrachtwagens, pantserwagens en bulldozers.quote:Op woensdag 29 juni 2022 13:23 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Je bedoelt “het vooruitschuiven van allerlei maatregelen vanwege allerlei protesterende boeren speelt al 40 jaar.”quote:Op woensdag 29 juni 2022 13:41 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
Je bedoelt, de hete aardappel doorschuiven, door zowel overheid, boeren én de sectoren die er rechtstreeks aan vast zitten? Was toen al niet houdbaar en dat wist iedereen.quote:Op woensdag 29 juni 2022 13:41 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
Maar eerlijk is eerlijk, er is niks romantischer dan een grote stal hebben waar dieren automatisch geslacht worden en nooit het daglicht zien. Daar kan geen miljoen tegenop. Een boer houdt van authenticiteit.quote:Op woensdag 29 juni 2022 13:49 schreef Duiveltja het volgende:
De boeren liggen allemaal aan het subsidie infuus. Die hebben echt veel kapitaal, dus we zien hier miljonairs die aan het staken zijn dat ze wat minder verdienen.
En van koeien.quote:Op woensdag 29 juni 2022 13:52 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Maar eerlijk is eerlijk, er is niks romantischer dan een grote stal hebben waar dieren automatisch geslacht worden en nooit het daglicht zien. Daar kan geen miljoen tegenop. Een boer houdt van authenticiteit.
Miljonair zonder rijk te zijn ja.quote:Op woensdag 29 juni 2022 13:49 schreef Duiveltja het volgende:
De boeren liggen allemaal aan het subsidie infuus. Die hebben echt veel kapitaal, dus we zien hier miljonairs die aan het staken zijn dat ze wat minder verdienen.
Ja maar ze houden toch zo van hun beesten.quote:Op woensdag 29 juni 2022 13:52 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Maar eerlijk is eerlijk, er is niks romantischer dan een grote stal hebben waar dieren automatisch geslacht worden en nooit het daglicht zien. Daar kan geen miljoen tegenop. Een boer houdt van authenticiteit.
Helaas hebben we laat van 17 jaar Boer zoekt vrouw propagandaquote:Op woensdag 29 juni 2022 13:52 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Hoe dan? Met raketwerpers ofzo?quote:Op woensdag 29 juni 2022 13:52 schreef Hexagon het volgende:
Is het nou echt zo moeilijk voor de politie die trekkers uit te schakelen? Desnoods verniel je ze en laat je het wrak in de berm liggen.
Ja, dat kunnen ze prima met één trekker tegelijk.quote:Op woensdag 29 juni 2022 13:52 schreef Hexagon het volgende:
Is het nou echt zo moeilijk voor de politie die trekkers uit te schakelen? Desnoods verniel je ze en laat je het wrak in de berm liggen.
Beetje rigoreus. Bij een moderne trekker kun je een aardig eind komen met een kniptang.quote:
Ben op zich oprecht ook best benieuwd op welk punt / na de hoeveelste kogel, een motorblok van een Deere er mee stopt.quote:Op woensdag 29 juni 2022 13:52 schreef Hexagon het volgende:
Jij stelt dat trekkers dan op agenten in gaan rijden? Dat die boeren overgaan tot poging tot doodslag?quote:Op woensdag 29 juni 2022 13:54 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Ja, dat kunnen ze prima met één trekker tegelijk.
En flikken ze dat bij één trekker dan worden ze gelijk aan alle kanten door de rest in elkaar gebeukt.
Ik zou dat niet uit durven te sluitenquote:Op woensdag 29 juni 2022 13:56 schreef probeer het volgende:
[..]
Jij stelt dat trekkers dan op agenten in gaan rijden? Dat die boeren overgaan tot poging tot doodslag?
Een moderne John Deere heeft een kill switch, die kan je op afstand wel blokkeren.quote:Op woensdag 29 juni 2022 13:55 schreef probeer het volgende:
[..]
Ben op zich oprecht ook best benieuwd op welk punt / na de hoeveelste kogel, een motorblok van een Deere er mee stopt.
Hoe rijdt een tractor met twee lekke voorbanden? Daar zit wel lucht in toch?
Voetbalhooligans houden het ook bij een hoop schreeuwen naar de politie wil je zeggen?quote:Op woensdag 29 juni 2022 13:56 schreef probeer het volgende:
[..]
Jij stelt dat trekkers dan op agenten in gaan rijden? Dat die boeren overgaan tot poging tot doodslag?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |