abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 29 juni 2022 @ 10:12:44 #1
490410 Dr8gonOfLife
#VaccinatieschadeAwareness
pi_205178431

quote:
Rellende boeren breken door afzetting politie bij huis minister Van der Wal

Boeren zijn dinsdagavond bij het huis van minister Christianne van der Wal (Natuur en Stikstof) door een afzetting van de politie gebroken. Dat bevestigt een woordvoerder van de minister.

Ze duwden een politieauto opzij zodat tractoren de straat in konden rijden. Van der Wal is niet thuis, vertelt de woordvoerder. Het is de tweede dag op rij dat boeren bij het woonhuis van de minister verschijnen vanwege de stikstofplannen van het kabinet.

Bij de actie zijn "duidelijk grenzen overschreden", stelt de politie op Twitter. "Een politieauto is vernield en er is een giertank geleegd. De situatie was dreigend en onacceptabel, ook richting hulpverleners."

Maandag plaatste de politie nog een bewakingspost bij het huis van de minister. Ruim twee weken geleden werd voor het eerst bij het huis van de bewindsvrouw betoogd. Dat gebeurde nadat zij haar stikstofplannen had gepresenteerd.

Volgens de NOS zou een groep relschoppers ook vuurwerk hebben afgestoken bij het huis. Het gezin van de minister is wel thuis.

Premier Mark Rutte gaf dinsdag nog een verklaring af waarin hij stelde dat de agressieve acties van de boeren "onacceptabel" zijn.

https://www.nu.nl/binnenl(...)ter-van-der-wal.html
twitter

twitter

twitter
16x geboosterd 💉, Xe/Xem, MSM, BLM 👨🏿, D66 stemmer, Vegan, XR, klimaatverandering, 3 mondkapjes dragen 😷 trotse transactivist 🏳️‍⚧️. Wokisme is de nieuwe toekomst. 💕
pi_205178433
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 08:38 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Ja daar is weinig mis mee, hoewel ik alsnog denk dat er geen weg terug is van harde maatregelen, al is dat de schuld van de politiek die jaren te soft is geweest.
Mede te soft omdat ze al bang waren voor dit gezeik. Ik geloof wel dat er tussen die relschoppers gewoon gasten zitten die echt niet pa zijn bedrijf willen overnemen, maar gewoon willen rellen..

Overigens denk ik echt wel dat een normaal gesprek tussen de minister en boeren mogelijk is, alleen zolang bepaalde oppositie partijen blijven opjutten is de kans op een normaal gesprek bekeken.
The name is Putler, Vladimir Putler
  woensdag 29 juni 2022 @ 10:13:13 #3
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_205178438
twitter

(lol)
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_205178442
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juni 2022 10:13 schreef Caland het volgende:
[ twitter ]

(lol)
Al besproken.
zie email 27 oktober
  Redactie Sport woensdag 29 juni 2022 @ 10:13:59 #5
274204 crew  Mexicanobakker
pi_205178444
quote:
[ twitter ]

(lol)
Gelachen.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  woensdag 29 juni 2022 @ 10:16:52 #6
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_205178464
Blij dat wappies geen tractoren hebben.
Huilen dan.
pi_205178465
quote:
[ twitter ]

(lol)
Dat de boeren niet massaal voor FvD kiezen maar bijvoorbeeld voor BBB geeft aan dat ze slim genoeg zijn om niet achter idioten te lopen die ze naar de klote gaan helpen.

Niet dat BBB een super slimme keus is, maar wel begrijpbaar.
  woensdag 29 juni 2022 @ 10:17:28 #8
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_205178467
Tssja daar kon je op wachten als figuren als Baudet zich solidair tonen met de acties. Vervolgens gaan z'n volgelingen natuurlijk de FVD agenda pushen :')

Kansloos!

Nederland is klaar, af, totaal naar de kloten. Te lang aangemodderd en problemen met de mantel der liefde bedekken., Totdat de mantel niet groot genoeg bleek voor de grotere wordende problemen en de aantallen mensen met de problemen
  woensdag 29 juni 2022 @ 10:19:38 #9
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_205178477
Je ziet het ook wel op twitter onder nieuwsberichten enzo, altijd van die bepaalde types die reageren met een tractor in hun username en de Nederlandse vlag. Vaak is hun account een soort bingo; vage berichten over vaccinaties en QR codes, veel zeiken over buitenlanders en asielzoekers, pro Putin/Rusland, alle klimaat en milieu problemen zijn onzin, berichten over de WEF en Klaus Swab, Termen als #Oprutten #Roverheid . En dat zijn echt geen boeren meestal.
pi_205178489
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 10:17 schreef RedFever007 het volgende:
Tssja daar kon je op wachten als figuren als Baudet zich solidair tonen met de acties. Vervolgens gaan z'n volgelingen natuurlijk de FVD agenda pushen :')

Kansloos!

Nederland is klaar, af, totaal naar de kloten. Te lang aangemodderd en problemen met de mantel der liefde bedekken., Totdat de mantel niet groot genoeg bleek voor de grotere wordende problemen en de aantallen mensen met de problemen
Ik heb wel eens gedacht tijdens de hele covid19 periode.. Is het niet eens tijd voor een mega tegendemonstratie die niet persee pro regering is, maar wel een signaal naar de "wappies" dat het volk hun zat is...
pi_205178497
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 10:19 schreef Momo het volgende:
Je ziet het ook wel op twitter onder nieuwsberichten enzo, altijd van die bepaalde types die reageren met een tractor in hun username en de Nederlandse vlag. Vaak is hun account een soort bingo; vage berichten over vaccinaties en QR codes, veel zeiken over buitenlanders en asielzoekers, pro Putin/Rusland, alle klimaat en milieu problemen zijn onzin, berichten over de WEF en Klaus Swab, Termen als #Oprutten #Roverheid . En dat zijn echt geen boeren meestal.
Vergeet niet de Russische vlag en iets met het NOS logo..
  woensdag 29 juni 2022 @ 10:22:23 #12
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_205178499
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 10:19 schreef Momo het volgende:
Het is gewoon exact hetzelfde marginale groepje als tijdens die coronademonstraties etc. Veelal werklozen en/of sociaal zwakke mensen die toch iets van een doel in het leven moeten hebben en zich daardoor ook verbonden voelen met mensen in hetzelfde bubbeltje. Die kan je echt alles wijs maken
VBL SC influencer
Left, right, behind
  woensdag 29 juni 2022 @ 10:23:24 #13
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_205178505
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 10:21 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
Ik heb wel eens gedacht tijdens de hele covid19 periode.. Is het niet eens tijd voor een mega tegendemonstratie die niet persee pro regering is, maar wel een signaal naar de "wappies" dat het volk hun zat is...
Waarom? De meeste mensen hebben helemaal geen hinder van dat clubje echte wappies. Lekker laten razen, verder geen aandacht aan schenken.
pi_205178515
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 10:21 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
Ik denk dat het niets zou uitmaken, de hardcore complotgekkies denken dan waarschijnlijk dat de demonstratie georkestreerd is door de new world order ofzo en worden alleen maar gestrekt in hun overtuigingen.
pi_205178518
https://www.rtlnieuws.nl/(...)nprotest-politiechef

"Politie: andere actiegroepen proberen zich te mengen in boerenprotesten"
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  woensdag 29 juni 2022 @ 10:26:11 #16
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_205178530
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 10:24 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Ik denk dat het niets zou uitmaken, de hardcore complotgekkies denken dan waarschijnlijk dat de demonstratie georkestreerd is door de new world order ofzo en worden alleen maar gestrekt in hun overtuigingen.
Het was tijdens corona ook wel de ultieme vorm van leedvermaak voor mij dan. Regelmatig op zondagmiddag een livestream opgezet van één van die wappies. Te bizar voor woorden wat je daar soms voor complotten langs hoorde komen _O-
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_205178531
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 10:24 schreef tesssssssss het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)nprotest-politiechef

"Politie: andere actiegroepen proberen zich te mengen in boerenprotesten"
Ja, want als wappie mag je niet opkomen voor onze boeren 😂
Zonder het woord van God is er alleen duisternis.
pi_205178534
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 10:23 schreef Viesdik het volgende:
Welke bloedhond heeft het lef om dit topic kutboeren te noemen?
Het is niet echt een objectieve titel ;)
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_205178537
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 10:26 schreef Caland het volgende:

[..]
Het was tijdens corona ook wel de ultieme vorm van leedvermaak voor mij dan. Regelmatig op zondagmiddag een livestream opgezet van één van die wappies. Te bizar voor woorden wat je daar soms voor complotten langs hoorde komen _O-
Tja.. Maar veel complotten zijn ook waarheid geworden
  woensdag 29 juni 2022 @ 10:27:18 #20
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_205178543
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 10:26 schreef Viesdik het volgende:

[..]
Not really.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_205178544
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 10:23 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Waarom? De meeste mensen hebben helemaal geen hinder van dat clubje echte wappies. Lekker laten razen, verder geen aandacht aan schenken.
Zeg dat is tegen de middenstand van Rotterdam en Eindhoven.. Of al die agenten die gedoxed worden.. Het probleem is dat we ze gingen negeren en men vond dat je beter met ze kon praten..

Hard aanpakken die gasten wmb, screenen op mentale issues en gebaseerd daarop oplsuiten in een gesloten forensische GGZ instelling of het gevang in..

Anders krijg je hier hetzelfde gezeik als met alt-right in Amerika..
pi_205178552
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 10:23 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Indirect natuurlijk wel. Als allerlei mensen (De Jonge, Van Dissel, nu weer zo'n Boswijk) die zich inzetten voor de publieke zaak bedreigd worden door dit soort figuren hebben we daar uiteindelijk allemaal last van.
pi_205178555
quote:

[..]
  woensdag 29 juni 2022 @ 10:29:19 #24
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_205178556
quote:

[..]
LOL hier zijn de wappies ook geland _O-
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_205178557
quote:

[..]
Ik zat gisteren Filemon en de complotten terug te kijken.. Na even gekeken te hebben naar Engel en die Kafka vroeg mijn vrouw of ik beter niet wat anders kon kijken.. Was me een beetje aan het opwinden :X
  woensdag 29 juni 2022 @ 10:29:40 #26
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_205178561
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 10:23 schreef Viesdik het volgende:
Welke bloedhond heeft het lef om dit topic kutboeren te noemen?
En wie heeft het lef om de TS 'bloedhond' te noemen?
Tot nooit .......
  woensdag 29 juni 2022 @ 10:31:12 #27
168739 Red_85
'echt wel'
pi_205178573
quote:
99s.gif Op woensdag 29 juni 2022 10:29 schreef Speekselklier het volgende:

[..]
En wie heeft het lef om de TS 'bloedhond' te noemen?
Blijkbaar @Viesdik
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  woensdag 29 juni 2022 @ 10:31:48 #28
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_205178577
quote:
Het grappigste was dus dat die mensen elkaar tijdens van die demonstraties begonnen aan te spreken en dat het dan binnen een minuutje ging over het complot waar zij dan in geloofden. Regelmatig eindigde dat dan in een soort van ruzie omdat het ene complot dan net wat verder ging dan de ander. COMPLOTCEPTION
VBL SC influencer
Left, right, behind
  woensdag 29 juni 2022 @ 10:31:49 #29
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_205178578
quote:

[..]
Alleen in jouw dromen
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_205178581
quote:
Deze lijkt op randy van de tv serie my name is earl
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  woensdag 29 juni 2022 @ 10:33:07 #31
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_205178594
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juni 2022 10:22 schreef Caland het volgende:

[..]
Het is gewoon exact hetzelfde marginale groepje als tijdens die coronademonstraties etc. Veelal werklozen en/of sociaal zwakke mensen die toch iets van een doel in het leven moeten hebben en zich daardoor ook verbonden voelen met mensen in hetzelfde bubbeltje. Die kan je echt alles wijs maken
Zo'n groep mensen bestaat al heel lang natuurlijk. Je kan het in feite herleiden naar de hippie tijd toen grote corporaties en oliebedrijven het grote kwaad waren.

Op een of andere manier is er wel een verschuiving ontstaan van links naar rechts. En ik denk dat dat vooral komt doordat links nu niet meer echt voor de gewone arbeider staat, en rechts juist weer wel (of althans, zo doen ze zich voor vaak). Veel mensen zijn denk ik verbitterd geraakt. Het is vooral een groepje 'achterblijvers'; mensen die niet hebben kunnen genieten van de groei van de economie.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  woensdag 29 juni 2022 @ 10:33:10 #32
500074 Rode_Wijn
Kom laat ons vrolijk zijn
pi_205178596
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 08:58 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Ja want er wordt niet verwezen naar de inhoud via een screenshotje en link naar het volledige VK-artikel natuurlijk. Jij wíl het gewoon niet lezen.
Persoonlijk maken. Sjiek
  woensdag 29 juni 2022 @ 10:34:03 #33
500074 Rode_Wijn
pi_205178605
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 09:21 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:

[..]
Oh oke.

En je hecht daar verder waarde aan?
Nee dus.

Het maakt gewoon niets uit of burgers wel of niet achter de boeren staan.
pi_205178606
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 10:27 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
Zeg dat is tegen de middenstand van Rotterdam en Eindhoven.. Of al die agenten die gedoxed worden.. Het probleem is dat we ze gingen negeren en men vond dat je beter met ze kon praten..

Hard aanpakken die gasten wmb, screenen op mentale issues en gebaseerd daarop oplsuiten in een gesloten forensische GGZ instelling of het gevang in..

Dan klopt die opmerking van de meeste mensen toch nog steeds?

Ik heb mijn voorraad popcorn aangevuld
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 29 juni 2022 @ 10:34:28 #35
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_205178610
Als de politie het te bedreigend vond worden, hadden ze moeten schieten op die idioten. Gewoon headshots.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_205178613
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juni 2022 10:33 schreef Rode_Wijn het volgende:

[..]
Persoonlijk maken. Sjiek
Waar heb je het in godsnaam over?
  woensdag 29 juni 2022 @ 10:36:02 #37
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_205178625
quote:
2s.gif Op woensdag 29 juni 2022 10:33 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Zo'n groep mensen bestaat al heel lang natuurlijk. Je kan het in feite herleiden naar de hippie tijd toen grote corporaties en oliebedrijven het grote kwaad waren.

Op een of andere manier is er wel een verschuiving ontstaan van links naar rechts. En ik denk dat dat vooral komt doordat links nu niet meer echt voor de gewone arbeider staat, en rechts juist weer wel (of althans, zo doen ze zich voor vaak).
Nouja ik heb laatst die documentaire op de NPO over die wokebeweging gekeken, ook van die gekkies natuurlijk.

Het lijkt alsof het daar net wat intellectueler is, welbespraakter en vooral vaak een stuk jonger waar de complotwappies (die de rechterkant toch wel opgaan) vooral dertigers of ouder zijn die veelal werkloos zijn en/of in het verleding in aanraking zijn gekomen met de overheid.

De gemeenschappelijke deler is dat ze allen flink wat mentale issues hebben.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_205178630
quote:
2s.gif Op woensdag 29 juni 2022 10:29 schreef mazaru het volgende:

[..]
LOL hier zijn de wappies ook geland _O-
Jij bent pas een complotgekkie als je dat ontkent :')
pi_205178636
quote:
7s.gif Op woensdag 29 juni 2022 10:31 schreef ondeugend het volgende:

[..]
Alleen in jouw dromen
Reality is a bitch 😊
pi_205178642
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 10:34 schreef Netsplitter het volgende:
Als de politie het te bedreigend vond worden, hadden ze moeten schieten op die idioten. Gewoon headshots.
Heej.. We hebben een Folkert van der G. in ons midden.
pi_205178648
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 10:27 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]

Volgens mij waren die grote rellen toen vooral door voetbalhooligans in gang gezet en de plaatselijk jeugd die zich vervelde en die mee deed. De demonstraties die door de wappies zelf georganiseerd waren leek meer op een treurige vertoning van de plaatselijke carnavalsvereniging met al die nep doctoren en veteranen en andere treurigheid.
  woensdag 29 juni 2022 @ 10:41:19 #42
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_205178674
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 10:36 schreef Caland het volgende:

[..]
Nouja ik heb laatst die documentaire op de NPO over die wokebeweging gekeken, ook van die gekkies natuurlijk.

Het lijkt alsof het daar net wat intellectueler is, welbespraakter en vooral vaak een stuk jonger waar de complotwappies (die de rechterkant toch wel opgaan) vooral dertigers of ouder zijn die veelal werkloos zijn en/of in het verleding in aanraking zijn gekomen met de overheid.

De gemeenschappelijke deler is dat ze allen flink wat mentale issues hebben.
Tsja, niet zo gek. De 'woke' beweging is er 1 vanuit luxe. Veel van die jongeren zijn al voorzien in alle basisbehoefte en hebben het best goed (bv baan in techbedrijven) denk ik. Terwijl wappies vaak gewoon meer geld willen zien (daar komt het meestal op neer als je wat dieper graaft). ze willen daarom ook niet betalen aan de energie/klimaat transitie. Of ze willen terug naar hun 'goede oude tijd' Maarja in feite hetzelfde. De goede oude tijd is (vooral voor Amerikanen) een periode dat ze juist heel belangrijk waren voor de economie. De olie industrie, boeren, truckers, etc. Dingen die allemaal veranderen nu.

Ergens snap ik het wel, alleen lijkt iedereen boos te zijn op de verkeerde mensen.
pi_205178684
quote:
Klinkt leuk, maar dat is ook link natuurlijk. Je staat nog altijd op de openbare weg, de kans dat je een onschuldige voorbijganger raakt is altijd aanwezig. En je ontkent een geweldsspiraal.

Ik denk dat je dat niet moet willen, er is niemand gewond geraakt us schieten is niet aan de orde.
zie email 27 oktober
pi_205178701
quote:
2s.gif Op woensdag 29 juni 2022 10:41 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Tsja, niet zo gek. De 'woke' beweging is er 1 vanuit luxe. Veel van die jongeren zijn al voorzien in alle basisbehoefte en hebben het best goed (bv baan in techbedrijven) denk ik. Terwijl wappies vaak gewoon meer geld willen zien (daar komt het meestal op neer als je wat dieper graaft). ze willen daarom ook niet betalen aan de energie/klimaat transitie. Of ze willen terug naar hun 'goede oude tijd'
Ik heb filemon en de complotten gezien en de mensen daar hadden nagenoeg allemaal een conflict met overheid gehad en verloren. Accepteren dat ze fout zaten kunnen ze niet en dan gaan ze maar gekke dingen doen.
Dat zie je ook terug met de boeren. Accepteren dat ze het verkeerd hebben kunnen velen niet.

Een democratie werkt alleen als verliezers hun verlies accepteren.
  woensdag 29 juni 2022 @ 10:45:21 #45
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_205178705
quote:
2s.gif Op woensdag 29 juni 2022 10:41 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Tsja, niet zo gek. De 'woke' beweging is er 1 vanuit luxe. Veel van die jongeren zijn al voorzien in alle basisbehoefte en hebben het best goed (bv baan in techbedrijven) denk ik. Terwijl wappies vaak gewoon meer geld willen zien (daar komt het meestal op neer als je wat dieper graaft). ze willen daarom ook niet betalen aan de energie/klimaat transitie. Of ze willen terug naar hun 'goede oude tijd'
Het zou dan natuurlijk een stuk effectiever zijn als ze gaan demonstreren voor hgere uitkeringen in plaats van allerlei monddiarree uit te braken.
  woensdag 29 juni 2022 @ 10:46:03 #46
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205178711
quote:
[ twitter ]

(lol)
_O-
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_205178723
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 10:43 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Klinkt leuk, maar dat is ook link natuurlijk. Je staat nog altijd op de openbare weg, de kans dat je een onschuldige voorbijganger raakt is altijd aanwezig. En je ontkent een geweldsspiraal.

Ik denk dat je dat niet moet willen, er is niemand gewond geraakt us schieten is niet aan de orde.
Op dat moment weet je niet wat er nog kan gebeuren en een agent die vindt dat hij een levensbedreigende situatie is moet kunnen schieten. Hier was dat het geval en ze hadden ook moeten schieten.
pi_205178738
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 10:45 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Het zou dan natuurlijk een stuk effectiever zijn als ze gaan demonstreren voor hgere uitkeringen in plaats van allerlei monddiarree uit te braken.
Juist niet...
pi_205178756
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juni 2022 10:47 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Op dat moment weet je niet wat er nog kan gebeuren en een agent die vindt dat hij een levensbedreigende situatie is moet kunnen schieten. Hier was dat het geval en ze hadden ook moeten schieten.
Blijkbaar niet, want ze hebben niet geschoten.

Ik vind het ook wat lastig om een levensbedreigende situatie aan te nemen als er niemand gewond is geraakt.

En dat is dan nog los van de vraag of schieten in een menigte een goed idee is, antwoord is overigens nee.
zie email 27 oktober
  woensdag 29 juni 2022 @ 10:52:44 #50
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_205178758
Ze moeten bij elke boer die geweld gebruikt zijn recht op uitkopen vervangen naar onteigenen... eens zien hoe snel het afgelopen is met dat geneuzel.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_205178763
twitter

Dit klopt natuurlijk. Wilma Wijkagent kan niets doen tegen trekkers. Dan vallen er doden.

Je kunt je wel afvragen waarom er geen zwaarder materieel aanwezig was daar, dit was voorzienbaar.
zie email 27 oktober
pi_205178766
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 10:52 schreef nils7 het volgende:
Ze moeten bij elke boer die geweld gebruikt zijn recht op uitkopen vervangen naar onteigenen... eens zien hoe snel het afgelopen is met dat geneuzel.
Kan niet.
zie email 27 oktober
  woensdag 29 juni 2022 @ 10:53:47 #53
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_205178771
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juni 2022 10:47 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Moeten? Ik neem aan dat elke agent hierin zijn eigen afweging maakt.
Opdrachten om te schieten worden volgens mij alleen in het leger gegeven.
Tot nooit .......
  woensdag 29 juni 2022 @ 10:56:24 #54
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_205178789
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 10:53 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Dit klopt natuurlijk. Wilma Wijkagent kan niets doen tegen trekkers. Dan vallen er doden.

Je kunt je wel afvragen waarom er geen zwaarder materieel aanwezig was daar, dit was voorzienbaar.
Ik neem aan dat ze die witte Claas nog wel weten te traceren. Hij moet toch naar huis met dat ding en dan kan je hem (uit de drukte) gewoon aanhouden en dat ding in beslag nemen.

Neem zo'n ding in beslag zodat zijn bedrijf een paar dagen stil lig. Wedden dat andere boeren dat risico niet meer nemen?

Sterker nog,
op basis van het model lijken er maar 40 in nederland rond te rijden....
https://www.voertuig-zoek(...)ar/claas/jaguar/860/

Dit is het oude model < 1996. Daarvan zijn er maar 20.

zoek nog ff in een straal van 80km om het huis en je hebt hem zo gevonden.

[ Bericht 8% gewijzigd door Speekselklier op 29-06-2022 11:10:52 ]
Tot nooit .......
  woensdag 29 juni 2022 @ 10:56:41 #55
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_205178792
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 10:45 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Ik heb filemon en de complotten gezien en de mensen daar hadden nagenoeg allemaal een conflict met overheid gehad en verloren. Accepteren dat ze fout zaten kunnen ze niet en dan gaan ze maar gekke dingen doen.
Dat zie je ook terug met de boeren. Accepteren dat ze het verkeerd hebben kunnen velen niet.

Een democratie werkt alleen als verliezers hun verlies accepteren.
Mwoah... heb ook twee keer een conflict gehad met de (lokale) overheid.
Twee keer onterecht verloren... althans 1x geen gebruik mogen maken van een regeling die ze aan mn buren ook niet hadden mogen geven.
En 1x hebben ze glashard tegen me gelogen (de burgemeester) en kon ie zn afspraken niet na komen en nadat ik hem daar opwees begon ie te dreigen :') dus sindsdien noem ik hem Mark "slappe zak" Burgemeestertje.

Maar om nu dan maar wappie te worden :@ :+ eh nee
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_205178816
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 10:17 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
Dat de boeren niet massaal voor FvD kiezen maar bijvoorbeeld voor BBB geeft aan dat ze slim genoeg zijn om niet achter idioten te lopen die ze naar de klote gaan helpen.

Niet dat BBB een super slimme keus is, maar wel begrijpbaar.
De meeste boeren zullen misschien nog geen FvD stemmen, maar zeker de radicale FDF figuren doen dat wel massaal. Hun leider kon ook altijd Gideon bellen zei hij nog in dat interview van afgelopen weekend.

Ze laten zich wel erg makkelijk voor het complot karretje spannen.
٩๏̯͡๏)۶
pi_205178823
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 10:56 schreef nils7 het volgende:

[..]
Mwoah... heb ook twee keer een conflict gehad met de (lokale) overheid.
Twee keer onterecht verloren... althans 1x geen gebruik mogen maken van een regeling die ze aan mn buren ook niet hadden mogen geven.
En 1x hebben ze glashard tegen me gelogen (de burgemeester) en kon ie zn afspraken niet na komen en nadat ik hem daar opwees begon ie te dreigen :') dus sindsdien noem ik hem Mark "slappe zak" Burgemeestertje.

Maar om nu dan maar wappie te worden :@ :+ eh nee
Dat is dan ook gewoon terecht. Dat ze bij je buren een fout hebben gemaakt betekent niet dat ze die fout dan ook maar bij jou moeten maken.
  woensdag 29 juni 2022 @ 11:00:52 #58
500074 Rode_Wijn
pi_205178824
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 10:59 schreef Ronald het volgende:

[..]
De meeste boeren zullen misschien nog geen FvD stemmen, maar zeker de radicale FDF figuren doen dat wel massaal. Hun leider kon ook altijd Gideon bellen zei hij nog in dat interview van afgelopen weekend.

Ze laten zich wel erg makkelijk voor het complot karretje spannen.
En wat moet die Gideon dan komen doen? Voor lul staan?
  Forum Admin woensdag 29 juni 2022 @ 11:01:45 #59
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_205178835
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 10:00 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Helft? Gewoon gedwongen onteigenen zonder compensatie. Wals erover, mogen ze toekijken.

Echt geen greintje respect of medelijden mee.
Het is juist dit gebral wat alleen maar olie op het vuur gooit. Want hiermee strijk je ook boeren die er niks mee te maken hebben tegen de haren in.

Eng gewoon hoe mensen zich zo makkelijk tegen elkaar op laten zetten.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  woensdag 29 juni 2022 @ 11:03:50 #60
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_205178852
quote:
[ twitter ]

(lol)
twitter

Ik hoop maar dat de boeren gewoon een nieuw kanaal beginnen waar je toegelaten moet worden...
  woensdag 29 juni 2022 @ 11:04:21 #61
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_205178856
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 11:01 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Het is juist dit gebral wat alleen maar olie op het vuur gooit. Want hiermee strijk je ook boeren die er niks mee te maken hebben tegen de haren in.

Eng gewoon hoe mensen zich zo makkelijk tegen elkaar op laten zetten.
Ik heb het over de boeren die politici thuis opzoeken. Daar heb ik inderdaad geen respect voor. Dat heeft niks met tegen elkaar opgezet worden te maken, maar alles met hun walgelijke gedrag.

De goedwillende boeren mogen van mij riant uitgekocht worden.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  Forum Admin woensdag 29 juni 2022 @ 11:04:27 #62
pi_205178858
quote:
Wat een treurige tentoonstelling van complete retardatie weer.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Forum Admin woensdag 29 juni 2022 @ 11:05:03 #63
pi_205178862
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 11:04 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Ik heb het over de boeren die politici thuis opzoeken. Daar heb ik inderdaad geen respect voor. Dat heeft niks met tegen elkaar opgezet worden te maken, maar alles met hun walgelijke gedrag.

Maar dat is niet hoe dat in eerste instantie overkomt. Snapt u mij?
  woensdag 29 juni 2022 @ 11:05:45 #64
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_205178867
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 11:05 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Maar dat is niet hoe dat in eerste instantie overkomt. Snapt u mij?
Ik snap je, maar dan had je misschien de quote moeten lezen waar ik op reageerde ;)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_205178891
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juni 2022 11:00 schreef Rode_Wijn het volgende:

[..]
En wat moet die Gideon dan komen doen? Voor lul staan?
Hij staat de boel op te hitsen met een microfoon, en blijkbaar vinden de radicale boeren dat wel mooi.
٩๏̯͡๏)۶
pi_205178899
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 11:09 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Heb je weleens opgezocht hoeveel subsidie er in de landbouw wordt gepompt?
dus?
  woensdag 29 juni 2022 @ 11:12:39 #67
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_205178903
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 11:05 schreef Viesdik het volgende:

[..]
een boer met gezond verstand accepteert geen geld van de duivel.
Van gaal zou zeggen: Death or the gladioles
Een boer met verstand heeft door dat groei niet meer mogelijk is.
Die maakt de keuze om de boel te verkopen (geen opvolging) of vraagt geld aan om de tent drastisch om te vormen.

ik denk dat er bij veel boeren bedrijven druk wordt gerekent aan de keukentafel.

Als het inkomen van de boer gelijk blijft zal er ook geen boer zijn die er problemen mee heeft dat ie het met een kwart van de koeien moet doen.
Tot nooit .......
pi_205178907
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 11:11 schreef Viesdik het volgende:

[..]
dus?
Dat mogen ze dan dus ook niet aannemen van 'de duivel' volgens jou?
  woensdag 29 juni 2022 @ 11:17:47 #69
3542 Gia
User under construction
pi_205178927
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 11:04 schreef Drekkoning het volgende:

Ik vind dat boeren met een kleinere veestapel die daar prima van rond kunnen komen en er alles aan doen om het milieu te ontzien, gewoon door moeten kunnen boeren.
Die megastallen, daar was ik al en ben ik nog steeds op tegen. Ze zijn dieronvriendelijk en alleen gericht op productie. Heeft niks meer te maken met boer zijn.

Wat betreft de natuur. Er is genoeg natuur die prima tegen stikstof kan. Je krijgt dan alleen bos i.p.v. heidevelden. Lijkt mij niks mis mee. Bomen zijn volgens mij grotere CO2-ruimers dan kleine struikjes.
Er is hier in het verleden natuur aangeplant om het allemaal mooier te maken. Natuur die hier feitelijk niet hoort, niet inheems is. En daarvoor zouden nu de boeren moeten verdwijnen? W.m.b. liever andersom.
pi_205178930
quote:
99s.gif Op woensdag 29 juni 2022 11:12 schreef Speekselklier het volgende:

[..]
Die maakt de keuze om de boel te verkopen (geen opvolging) of vraagt geld aan om de tent drastisch om te vormen.

ik denk dat er bij veel boeren bedrijven druk wordt gerekent aan de keukentafel.

Als het inkomen van de boer gelijk blijft zal er ook geen boer zijn die er problemen mee heeft dat ie het met een kwart van de koeien moet doen.
Het enige wat ze rekenen aan tafel is hoe ze de oorlog kunnen winnen.
Onze boeren kunnen bijvoorbeeld meer produceren om de nationale behoeftes op te vullen.
pi_205178950
quote:
99s.gif Op woensdag 29 juni 2022 11:12 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

De boer die gisteren bij Op1 zat was wel een verademing wat dat betreft:

twitter
pi_205178951
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 10:53 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]

Als het ingrijpen om de wet te handhaven leidt tot levensbedreigende situaties hebben ze nog altijd hun vuurwapens. Ze zijn dus altijd zwaarder bewapend dan de boeren. Het is natuurlijk wel handig om minder zware middelen mee te nemen maar toch. Wetteloosheid is het laatste wat je wil, nog na vuurwapengeweld.
  woensdag 29 juni 2022 @ 11:21:52 #73
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_205178952
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 11:18 schreef Viesdik het volgende:

[..]
Het enige wat ze rekenen aan tafel is hoe ze de oorlog kunnen winnen.
Onze boeren kunnen bijvoorbeeld meer produceren om de nationale behoeftes op te vullen.
de enige nationale behoefte die wij hebben is we voor 80ct een pak melk kunnen kopen en dat een kip 5 euro kost. Dezelfde prijs van 20 jaar geleden..
Tot nooit .......
pi_205178956
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 11:17 schreef Gia het volgende:

[..]
Ik vind dat boeren met een kleinere veestapel die daar prima van rond kunnen komen en er alles aan doen om het milieu te ontzien, gewoon door moeten kunnen boeren.
Die megastallen, daar was ik al en ben ik nog steeds op tegen. Ze zijn dieronvriendelijk en alleen gericht op productie. Heeft niks meer te maken met boer zijn.

Wat betreft de natuur. Er is genoeg natuur die prima tegen stikstof kan. Je krijgt dan alleen bos i.p.v. heidevelden. Lijkt mij niks mis mee. Bomen zijn volgens mij grotere CO2-ruimers dan kleine struikjes.
Er is hier in het verleden natuur aangeplant om het allemaal mooier te maken. Natuur die hier feitelijk niet hoort, niet inheems is. En daarvoor zouden nu de boeren moeten verdwijnen? W.m.b. liever andersom.
De megastallen zijn hypermodern en diervriendelijk. Ik weet niet in welke tijd jij leeft, maar Nederland is geen Oekraïne waar ze koeien nog doormaken met een stok of speer
pi_205178959
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 10:45 schreef Hexagon het volgende:

[..]
pi_205178972
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 11:21 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

[ twitter ]
Heerlijk weer dat cherrypicken bij de NPO.
Deze verrader is niet voor niets uitgenodigd om een verkeerd beeld te geven.
pi_205178973
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 11:21 schreef Confetti het volgende:

[..]
Als het ingrijpen om de wet te handhaven leidt tot levensbedreigende situaties hebben ze nog altijd hun vuurwapens. Ze zijn dus altijd zwaarder bewapend dan de boeren. Het is natuurlijk wel handig om minder zware middelen mee te nemen maar toch. Wetteloosheid is het laatste wat je wil, nog na vuurwapengeweld.
Boem, daar reed boer Harms over de schietende agent heen. Eventueel na dat haar 15 kogels op zijn.

Ik vind dit wel een heel simplistisch gedacht hoor.
zie email 27 oktober
  woensdag 29 juni 2022 @ 11:25:10 #78
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_205178982
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 11:22 schreef Viesdik het volgende:

[..]
De megastallen zijn hypermodern en diervriendelijk. Ik weet niet in welke tijd jij leeft, maar Nederland is geen Oekraïne waar ze koeien nog doormaken met een stok of speer

Zeer diervriendelijk
pi_205178987
quote:
99s.gif Op woensdag 29 juni 2022 11:21 schreef Speekselklier het volgende:

[..]
de enige nationale behoefte die wij hebben is we voor 80ct een pak melk kunnen kopen en dat een kip 5 euro kost. Dezelfde prijs van 20 jaar geleden..
Misschien van de graancrisis gehoord? Nederland is prima voor de verbouw van graansoorten. Echter exporteren we veel graan en zijn we onvoldoende zelfvoorzienend.
Ik vind het heul niet erg dat er een stal verdwijnt en daarvoor in de plaats een groenteveld of graanveld komt. Maar iets zomaar wegdoen voor windmolens is natuurlijk een grote bullshit van het puurste soort
  woensdag 29 juni 2022 @ 11:27:17 #80
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_205178995
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 11:26 schreef Viesdik het volgende:

[..]
Misschien van de graancrisis gehoord? Nederland is prima voor de verbouw van graansoorten. Echter exporteren we veel graan en zijn we onvoldoende zelfvoorzienend.
Ik vind het heul niet erg dat er een stal verdwijnt en daarvoor in de plaats een groenteveld of graanveld komt. Maar iets zomaar wegdoen voor windmolens is natuurlijk een grote bullshit van het puurste soort
Het gaat natuurlijk weg voor woonwijken, geen windmolens. Gemeenten die willen cashen door een weiland voor 10 keer de prijs te kunnen verkopen als bouwkavels.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_205179003
quote:

[..]
Men wil natuurlijk huizen gaan bouwen op die weilanden.
pi_205179009
quote:
17s.gif Op woensdag 29 juni 2022 11:25 schreef Momo het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Zeer diervriendelijk
Die laatste foto is gewoon een melkstal dat zal je altijd blijven houden ook met een kleinere veestapel. Het blijven kudde dieren. Voor de rest ben ik ook tegen de megastallen hoor. Die zie ik liever vandaag dan morgen nog verdwijnen.
  woensdag 29 juni 2022 @ 11:29:34 #83
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_205179013
quote:

[..]
Hahahahahahahahahahaha! Ik heb echt geen problemen met de slacht en zo, maar wat jij zegt is natuurlijk onzin.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_205179014
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 11:24 schreef Viesdik het volgende:

[..]
Heerlijk weer dat cherrypicken bij de NPO.
Deze verrader is niet voor niets uitgenodigd om een verkeerd beeld te geven.
Wel schattig hoor om te doen alsof de trekkerterroristen per definitie alle boeren vertegenwoordigen, maar er zijn in Nederland natuurlijk heel wat boeren die niet alleen maar megastallen bouwen, maar juist fors investeren in een meer toekomstbestendige vorm van boeren.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_205179015
quote:
17s.gif Op woensdag 29 juni 2022 11:25 schreef Momo het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Zeer diervriendelijk
ziet er anders heel netjes en verzorgd uit
een gemiddeld student heeft minder leefruimte
pi_205179017
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 11:28 schreef Halcon het volgende:

[..]
Feitelijk onzin, er is voor 1 miljoen huizen 1% van de huidige landbouwgrond nodig.
  woensdag 29 juni 2022 @ 11:30:20 #87
3542 Gia
User under construction
pi_205179018
quote:

[..]
Vorige week op tv had een vrouw, weet niet meer wie, het erover om die megastallen te verplaatsen naar industriegebieden, aangezien die koeien toch niet naar buiten hoeven. Niks diervriendelijks aan, n.m.m.

https://l1.nl/oud-ministe(...)eden-105499?pagina=3
  woensdag 29 juni 2022 @ 11:31:23 #88
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_205179026
quote:
Gelukkig is er ook helemaal niemand die zegt dat een boer zijn megastal niet mag vervangen door een groenteveld.
De grootste bullshit is inderdaad dat mensen roepen dat er dan een windmolen moet komen.
Tot nooit .......
  woensdag 29 juni 2022 @ 11:32:01 #89
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_205179031
quote:

[..]
Net of ze woningen willen gaan bouwen op alle landbouwgrond.
Zal maar een klein deel zijn.

quote:
Van de totale oppervlakte van Nederland is 54 procent (2,2 miljoen hectare) in gebruik als landbouwterrein.
quote:
In 2015 was ongeveer 4.920 km2 (14,6%) van het Nederlandse grondgebied in gebruik voor wonen, werken en infrastructuur
  woensdag 29 juni 2022 @ 11:34:34 #90
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_205179052
quote:

[..]
En bedrijventerreinen, recreatie en zonneparken, huizen nemen weinig ruimte in beslag, die andere des te meer.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_205179068
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 11:29 schreef Monolith het volgende:

[..]
Wel schattig hoor om te doen alsof de trekkerterroristen per definitie alle boeren vertegenwoordigen, maar er zijn in Nederland natuurlijk heel wat boeren die niet alleen maar megastallen bouwen, maar juist fors investeren in een meer toekomstbestendige vorm van boeren.
klopt.. maar als je denkt dat alle boeren dezelfde keuze hebben, heb je het goed mis.
Accepteer nou maar gewoon dat het wegpesten van de boeren die niet voldoen aan het partijprogramma van de partij voor de dieren, een volledig eigen doel kent waar nooit over gesproken wordt.
  woensdag 29 juni 2022 @ 11:38:20 #92
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_205179090
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 11:36 schreef Viesdik het volgende:

[..]
wil je bewijs hebben ?
of ga je dan nog steeds doen alsof het onzin is?
Dank je, als ik op sites kom waar ze dit soort bewijzen denken te hebben dan heb ik binnen de korste keren een bruine broek van het lachen.
Tot nooit .......
  woensdag 29 juni 2022 @ 11:38:30 #93
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_205179093
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 11:21 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

[ twitter ]
Wat een dom loeder zeg die interviewster. Boer wil het even prima onderbouwen: vies, cijfertjes! We willen je persoonlijke verhaal zo graag horen! :`)
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_205179099
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 11:34 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
En bedrijventerreinen, recreatie en zonneparken, huizen nemen weinig ruimte in beslag, die andere des te meer.
Ja, precies...
pi_205179105
quote:

[..]
Waarom? Windmolens of zonnepanelen hebben we nodig voor de energietransitie. Woningen voor de woningcrisis.

Als een boer moet stoppen vanwege een te grote druk op de natuur, dan kan die ten eerste ook andere vormen van landbouw gaan bedrijven op zijn land, en als je zich volledig laat uitkopen, wat maakt dat dan nog uit wat er verder mee gebeurd? Waarom niet twee vliegen in één klap?

Kan me zo voorstellen dat het in de meeste gemeenten wel te doen moet zijn om als boer zelf een wijziging bestemmingsplan aan te vragen en een ontwikkelaar in te schakelen voor het bouwen van woningen.

[ Bericht % gewijzigd door sp3c op 29-06-2022 12:49:03 ]
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_205179120
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juni 2022 11:39 schreef BlackLining het volgende:

[..]
Waarom? Windmolens of zonnepanelen hebben we nodig voor de energietransitie. Woningen voor de woningcrisis.

Als een boer moet stoppen vanwege een te grote druk op de natuur, dan kan die ten eerste ook andere vormen van landbouw gaan bedrijven op zijn land, en als je zich volledig laat uitkopen, wat maakt dat dan nog uit wat er verder mee gebeurd? Waarom niet twee vliegen in één klap?

Kan me zo voorstellen dat het in de meeste gemeenten wel te doen moet zijn om als boer zelf een wijziging bestemmingsplan aan te vragen en een ontwikkelaar in te schakelen voor het bouwen van woningen.
Dat laatste is nog niet zo makkelijk en ook de provincies hebben daar een grote stem in.
  woensdag 29 juni 2022 @ 11:42:01 #97
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_205179134
quote:
10s.gif Op woensdag 29 juni 2022 10:31 schreef Caland het volgende:

[..]
Het grappigste was dus dat die mensen elkaar tijdens van die demonstraties begonnen aan te spreken en dat het dan binnen een minuutje ging over het complot waar zij dan in geloofden. Regelmatig eindigde dat dan in een soort van ruzie omdat het ene complot dan net wat verder ging dan de ander. COMPLOTCEPTION
wappie 1: "Rutte en jeugdzorg ontvoeren Nederlandse kinderen om adrenochroom te oogsten!"

wappie 2: "Ja!! maar dat doet niet alleen Rutte. Er is wereldwijd een hele sekte actief die-"

wappie 1: "Hou je bek kut. Wat kan mij de rest van de wereld schelen. Het gaat om duivel Rutte"

wappie 2: "Je mist de bigger picture domme lul!"

wappie 1: "Pedofiel dat je der bent!"

wappie 2: "Gore kindermisbruiker!"
pi_205179143

Dit soort figuren moet toch gewoon te traceren zijn en vandaag nog aangehouden kunnen worden?
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 29 juni 2022 @ 11:43:47 #99
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_205179151
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 11:42 schreef Raw85 het volgende:
[ afbeelding ]
Dit soort figuren moeten toch gewoon te traceren zijn en vandaag nog aangehouden kunnen worden?
Er reed flink wat politie door het dorp net, goede kans dat die hier en daar even wat mensen van hun werk komen plukken :9
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_205179155
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 11:40 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Dat laatste is nog niet zo makkelijk en ook de provincies hebben daar een grote stem in.
Niet om de wappiekaart te spelen, maar als ik jou vier jaar geleden had verteld dat er een avondklok zou komen had je me uitgelachen.

Gemeenten en provincie krijgen dit over de schutting geflikkerd, zo gaat dat bij Rutte. Je zult dan toch met oplossingen moeten komen. Gaan ze nu nog een half jaar aanrommelen, tot ze straks weer ongenadig op hun flikker krijgen van de (Europese) rechter. Dan denk ik echt wel dat er op dat vlak mogelijkheden gaan komen. Zeker als de eerste boeren straks echt uitgekocht zijn en we met nutteloze stukken monoculturele grond zitten.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_205179163
Nederland produceert 5 keer meer dan onze behoefte en is de tweede exporteur van landbouw producten.

Is dat echt nodig??
speak only if it improves the silence.
  woensdag 29 juni 2022 @ 11:45:51 #102
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_205179169
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juni 2022 11:44 schreef BlackLining het volgende:
Niet om de wappiekaart te spelen, maar als ik jou vier jaar geleden had verteld dat er een avondklok zou komen had je me uitgelachen.
Als ik jouw 4 jaar geleden had verteld dat er een wereldwijd dodelijk virus zou zijn had je me net zo goed uitgelachen.
Als ik jouw vier jaar geleden had verteld dat de zorg jaren lang overbelast zou zijn en dat er een wachtllijsten van jaren zijn voor eenvoudige operaties zou je me ook uitgelachen hebben.
Ook zou je gelachen hebben als ik een gasprijs van boven de twee euro had voorspeld.
Tot nooit .......
pi_205179182
quote:
99s.gif Op woensdag 29 juni 2022 11:45 schreef Speekselklier het volgende:

[..]
Als ik jouw 4 jaar geleden had verteld dat er een wereldwijd dodelijk virus zou zijn had je me net zo goed uitgelachen.
Niet bepaald. Men waarschuwd al decennia voor gevaarlijke zoönose. Met name in de megastallen waar we net toevallig hier net over hebben :D

Edit: ja, leuk allemaal. Je mist mijn punt compleet.
  woensdag 29 juni 2022 @ 11:46:49 #104
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_205179183
quote:

[..]
Lol, laat eerst maar eens camera's toe in de mega bioindustrie bedrijven, en dan geloof ik of het diervriendelijk is of niet. Wat je undercover altijd gefilmd ziet worden is, in Nederland ook, niet mals.
  woensdag 29 juni 2022 @ 11:48:14 #105
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205179198
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juni 2022 11:39 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Ik verneem steeds dat het grotendeels allemaal natuurgebieden worden.

lol.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 29 juni 2022 @ 11:48:42 #106
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_205179201
Oproep tot geweld is natuurlijk nooit chique.
pi_205179208
twitter

Noem mij 1 andere protestclub die dit voor elkaar krijgt, eentje maar…
zie email 27 oktober
  woensdag 29 juni 2022 @ 11:50:30 #108
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_205179225
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 11:47 schreef Vis1980 het volgende:
Mooi he, in plaats van een discussie te starten en zelf ideeën aan te dragen verwachten de boeren dat de plannen in de prullenbak worden gegooid.,
Prachtig dan kan de politie gelijk al die trekkertjes in beslag nemen.
Zonder trekkers geen boeren bedrijf.
stikstofprobleem opgelost.

Trekkertjes donkergroen spuiten en opsturen naar de oekraine.

Daarmee gaan ze de oorlog winnen!
graanschaarste opgelost

(ik zie al die inbeslag genomen trekkerjes zonder kenteken al op een groot terrein staan.
Welke was van welke boer....)
Tot nooit .......
pi_205179228
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 11:49 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Was getekend?
Nee, daar zijn ze meestal te laf voor.
pi_205179231
quote:
[ twitter ]

(lol)
lol, ik zit nu in die groep te lezen, wtf zijn dat voor mensen _O-
  woensdag 29 juni 2022 @ 11:52:03 #111
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_205179244
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 11:47 schreef Viesdik het volgende:

[..]
Heel interessant draadje:

https://twitter.com/crazybytez/status/1534603824018640896

Nederland Tristate
Een vaag plan van verbindingen tussen steden in Nederland en daar buiten ok....
Gepost door iemand die Sex Toys Leverancier is.
pi_205179250
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 11:48 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ik verneem steeds dat het grotendeels allemaal natuurgebieden worden.

lol.
Dat zal bij een aantal gebieden zeker gaan gebeuren ja.

Het is niet zo zwart wit hè. Landbouwgrond grenzend aan de bebouwde kom kun je prima inzetten voor woningbouw. Landbouwgrond grenzend aan een natuurgebied kun je prima daarbij trekken.
  woensdag 29 juni 2022 @ 11:52:59 #113
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_205179254
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 11:50 schreef Dries4Ever het volgende:

[..]
lol, ik zit nu in die groep te lezen, wtf zijn dat voor mensen _O-
Vanavond A15 Ochten, carpoolplaats..

Ze gaan blijkbaar carpoolen, dat is dan wel weer een goede aktie tegen de stikstof
Tot nooit .......
  Moderator woensdag 29 juni 2022 @ 11:54:20 #114
5428 crew  miss_sly
pi_205179268
quote:
[ twitter ]
Andere hebben geen zware trekkers als wapen om in te zetten.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 29 juni 2022 @ 11:54:22 #115
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_205179269
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juni 2022 11:52 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Dat worden een boel trekkers voor de staatskas :9
Oud ijzer levert niet meer zo enorm veel op per kilo.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_205179271
quote:
99s.gif Op woensdag 29 juni 2022 11:52 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Ze gaan blijkbaar carpoolen, dat is dan wel weer een goede aktie tegen de stikstof
Ochten :') laat ze lekker naar den haag gaan
pi_205179279
quote:

[..]

Nederland Tristate
Christaller. Zo achterhaald :')
pi_205179281
quote:
3s.gif Op woensdag 29 juni 2022 11:45 schreef TjjWester het volgende:
Nederland produceert 5 keer meer dan onze behoefte en is de tweede exporteur van landbouw producten.

Is dat echt nodig??
Ja, als we daar geld mee kunnen verdienen is dat nodig
pi_205179307
quote:
10s.gif Op woensdag 29 juni 2022 11:47 schreef Momo het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
De mensen die dit soort berichten typen zijn toch dezelfde die met dit soort plaatjes strooien?
Ik snap niet waarom dit soort mensen niet gewoon opgepakt wordt voor opruiing.
Voorkomen is beter dan genezen. Dit soort dingen moet je in de kiem smoren, niet uit laten groeien tot iets dat lastiger onder controle te krijgen is.
- Souverän ist nicht, wer viel hat, sondern wenig braucht -
pi_205179316
quote:
99s.gif Op woensdag 29 juni 2022 11:52 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

kut ik ben die groep uitgetrapt :')
  woensdag 29 juni 2022 @ 12:00:01 #121
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205179321
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juni 2022 11:52 schreef BlackLining het volgende:

[..]
Dat zal bij een aantal gebieden zeker gaan gebeuren ja.

Het is niet zo zwart wit hè. Landbouwgrond grenzend aan de bebouwde kom kun je prima inzetten voor woningbouw. Landbouwgrond grenzend aan een natuurgebied kun je prima daarbij trekken.
Ja, zijn inwoners hier in Brabant ook zo blij mee...
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_205179325
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juni 2022 11:52 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Dat worden een boel trekkers voor de staatskas :9
Ik hoop het. Neerknuppelen, opsluiten en afpakken van die trekkers.
Dit gaat nergens meer over ook dat gebeuren gisteravond.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_205179330
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 12:00 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ja, zijn inwoners hier in Brabant ook zo blij mee...
Blijkbaar wel want daar stemmen ze allemaal voor als er lokale verkiezingen zijn.
  woensdag 29 juni 2022 @ 12:02:19 #124
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205179335
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 12:01 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Blijkbaar wel want daar stemmen ze allemaal voor als er lokale verkiezingen zijn.
Allemaal? Misschien de opkomstpercentages er eens bij pakken.

Verder: behaalde resultaten uit het verleden yadayadayada
EttovanBelgie in NWS / Boerenprotesten #48 Boeren FTW
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_205179347
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 12:02 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Allemaal? Misschien de opkomstpercentages er eens bij pakken.
Als je het niet belangrijk genoeg vind om 10 minuten van je dag aan te besteden verlies je ook wel een beetje het recht om erover te bitchen als de uitslag je niet bevalt :D.
  woensdag 29 juni 2022 @ 12:04:47 #126
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205179368
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 12:03 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Als je het niet belangrijk genoeg vind om 10 minuten van je dag aan te besteden verlies je ook wel een beetje het recht om erover te bitchen als de uitslag je niet bevalt :D.
Denk eerder dat men onderhand wel doorheeft dat als de gemeente iets wil bouwen, het er toch wel komt. Zie vorige post met link voor een aantal prachtige recente voorbeelden van hoe men in Brabant de randgebieden aan het verwoesten is. Overigens niet eens met woningen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 29 juni 2022 @ 12:05:19 #127
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_205179373
twitter
  woensdag 29 juni 2022 @ 12:05:38 #128
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_205179378
quote:
[ twitter ]
Komt doordat "men" in politiek Den Haag liever theedrinkt dan acties onderneemt. Wie wind zaait zal storm oogsten.

Echt een aantal mensen zijn compleet los van deze wereld. Het probleem is dat ik nu ook weer lees " onacceptabel!" , "Keihard optreden!, "Zware straffen!" En we weten allemaal dat het weer loos geblaat voor de bühne is. Er komen geen zware straffen , er wordt niet hard opgetreden, er wordt geen paal en perk gesteld aan sujeten die alleen uit zijn op wanorde.

En zo gaat de spiraal steeds verder naar beneden en wordt de grens weer verlegd.

Politie staat er bij en kijkt er naar. Totaal geen mandaat en bovenal GEEN support vanuit Den Haag.

Walgelijk! Tijd voor een hele grote schoonmaak en reorganisatie op het Binnenhof en de ambtenaarij!

Volksvertegenwoordigers dienen het volk te dienen en niet hun vrienden op pluchen stoelen
pi_205179396
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 12:04 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Denk eerder dat men onderhand wel doorheeft dat als de gemeente iets wil bouwen, het er toch wel komt. Zie vorige post met link voor een aantal prachtige recente voorbeelden van hoe men in Brabant de randgebieden aan het verwoesten is. Overigens niet eens met woningen.
Tsja, ik weet het niet hoor. Als ze hier in Limburg dat soort onzin proberen dan doen we er iets aan: https://www.1limburg.nl/n(...)-megaloods-in-limmel

Misschien is dat voor jullie in Brabant ook een optie dan niets doen en alleen maar klagen over hoe anderen het voor jullie verpesten.
  woensdag 29 juni 2022 @ 12:08:04 #130
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_205179404
Wel benieuwd wat afschalen van de boeren doet met de productie van XTC.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
  woensdag 29 juni 2022 @ 12:08:32 #131
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205179406
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 12:07 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Tsja, ik weet het niet hoor. Als ze hier in Limburg dat soort onzin proberen dan doen we er iets aan: https://www.1limburg.nl/n(...)-megaloods-in-limmel

Misschien is dat voor jullie in Brabant ook een optie dan niets doen en alleen maar klagen over hoe anderen het voor jullie verpesten.
Ja, of je leest die linkjes eerst even. En 1000 woningen, toe maar... zal het randgebied inderdaad enorm verrijken qua natuur.

Echt, doe in ieder geval nog iets van je best om je illusies aangaande dit beleid een schijn van geloofwaardigheid te laten behouden.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 29 juni 2022 @ 12:09:00 #132
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_205179409
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 12:07 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Wat voor woningen zeggen ze er niet bij? Betaalbare starterswoningen? Of woningen met een huur van rond de 800 euro?
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
  woensdag 29 juni 2022 @ 12:10:04 #133
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205179418
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 12:09 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Wat voor woningen zeggen ze er niet bij? Betaalbare starterswoningen? Of woningen met een huur van rond de 800 euro?
Dat ook; niet alleen worden er geen betaalbare woningen gebouwd (rendeert niet), als er gebouwd wordt is het bedrijvenpark of (aartslelijke) woningbouw voor kapitaalkrachtigen 'die graag nabij het rustige platteland willen wonen'.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_205179430
quote:

[..]
Woningen van 150k zullen er niet komen. Eerder huurwoningen met de ridicule huur van inderdaad 800 eur per maand.
  woensdag 29 juni 2022 @ 12:12:02 #135
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_205179433
quote:

[..]
Dat zijn toch starterswoningen? De markt begint in de meeste regio's in Nederland pas bij 1000 euro, heb je echt een woning met tuin zit je wel 1200 euro+.
  woensdag 29 juni 2022 @ 12:12:11 #136
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_205179434
quote:

[..]

Nederland Tristate
Interessant draadje != bewijs
Enne CrazyBytes, in welke regio is die bestuurder?
Ze heeft het wel leuk in elkaar gefreubeld, zelfs met een websitje op TriStateCity.nl

Wanneer kom je met bewijs?
Tot nooit .......
  woensdag 29 juni 2022 @ 12:14:22 #137
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205179456
quote:

[..]
Is trouwens ook nog een voorbeeld van hoe een al betonnen terrein wordt gebruikt; ofwel, totaal niet relevant voor de wijze waarop men plattelandsgebied verwoest met beton.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 29 juni 2022 @ 12:14:51 #138
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_205179461
Kan FDF niet gewoon tot criminele organisatie worden bestempeld?
pi_205179463
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juni 2022 12:08 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Wel benieuwd wat afschalen van de boeren doet met de productie van XTC.
Legaliseren.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  woensdag 29 juni 2022 @ 12:15:42 #140
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_205179469
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 12:12 schreef Momo het volgende:

[..]
Dat zijn toch starterswoningen? De markt begint in de meeste regio's in Nederland pas bij 1000 euro, heb je echt een woning met tuin zit je wel 1200 euro+.
Dat is toch absurd hoog gezien het gemiddelde inkomen van de doelgroep.
  woensdag 29 juni 2022 @ 12:16:23 #141
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205179474
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 12:15 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
In de Randstad niet hoor, is een schijntje.

lol
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_205179478
Go boeren!! Laat je spullen niet afpakken voor redenen welke niets anders bestemend kunnen worden als leugens! *O*
  woensdag 29 juni 2022 @ 12:18:12 #143
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_205179493
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 12:15 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Wel de realiteit nu in Nederland. Ook buiten de randstad in grotere steden. Wat denk je nu te kunnen krijgen voor 800 euro in Ede, Enschede, Arnhem, Nijmegen etc, als starter? Behalve een studio of 30m2 apartement niks.
pi_205179494
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 12:16 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
In de Randstad niet hoor, is een schijntje.

lol
Zelfs in door god verlaten oorden aan de rand van Nederland als Heerlen zijn dat inmiddels heel gangbare prijzen. Die hele woningcrisis is echt niet alleen een Randstedelijk probleem hoor.
pi_205179503
https://www.gelderlander.(...)n-yesilgoz~adc6015e/

Wat voegt een debat in godsnaam toe? Roep beter de politieleiding bijeen ofzo. Ze gaan weer in koor roepen dat dit niet kan en dat het moet stoppen. Lachwekkend.
  woensdag 29 juni 2022 @ 12:19:59 #146
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_205179509
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 11:18 schreef Viesdik het volgende:
[ afbeelding ]
Inderdaad die maakten gewoon misbruik van hun machtspositie.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  woensdag 29 juni 2022 @ 12:20:14 #147
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205179513
quote:
9s.gif Op woensdag 29 juni 2022 12:18 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Zelfs in door god verlaten oorden aan de rand van Nederland als Heerlen zijn dat inmiddels heel gangbare prijzen. Die hele woningcrisis is echt niet alleen een Randstedelijk probleem hoor.
En die wordt ook niet opgelost door bedrijvenparken aan te leggen, wel? Of door het bouwen van woningen waar je twee keer modaal voor moet verdienen als starter.

En toch, ondanks alles, ondanks wat je al jaren om je heen ziet gebeuren, brengen voorstanders van dit beleid het als een soort kans voor een Copernicaanse wending in denken over wonen, natuur en leefbaarheid... lachwekkend naïef.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 29 juni 2022 @ 12:20:15 #148
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_205179514
quote:
9s.gif Op woensdag 29 juni 2022 12:18 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Etto wil gewoon helemaal niks. Mensen die hij haat mogen geen huis hebben. Daarom allemaal complotten verzonnen.
  woensdag 29 juni 2022 @ 12:20:49 #149
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205179526
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 12:20 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Etto wil gewoon helemaal niks. Mensen die hij haat mogen geen huis hebben. Daarom allemaal complotten verzonnen.
Welke mensen haat ik vandaag weer, Hex?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 29 juni 2022 @ 12:20:55 #150
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_205179527
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 12:19 schreef Confetti het volgende:

Wat voegt een debat in godsnaam toe? Roep beter de politieleiding bijeen ofzo. Ze gaan weer in koor roepen dat dit niet kan en dat het moet stoppen. Lachwekkend.
Rutte deed dat ook inderdaad. Vanuit Madrid. Dat zal indruk maken hoor.
Where law ends, tyrrany begins.
  woensdag 29 juni 2022 @ 12:21:19 #151
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_205179535
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 12:20 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Welke mensen haat ik vandaag weer, Hex?
Mensen uit de randstad die een woning willen.
  woensdag 29 juni 2022 @ 12:22:02 #152
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_205179546
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 12:18 schreef Momo het volgende:

[..]
Wel de realiteit nu in Nederland. Ook buiten de randstad in grotere steden. Wat denk je nu te kunnen krijgen voor 800 euro in Ede, Enschede, Arnhem, Nijmegen etc, als starter? Behalve een studio of 30m2 apartement niks.
Klopt en dat houdt men bewust in stand, er gaat echt niet meer gebouwd worden zodat de markt normaliseert en de woningnood verdwijnt, daar heeft de overheid geen baat bij en de direct belanghebbenden al helemaal niet heur.
  woensdag 29 juni 2022 @ 12:22:39 #153
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205179549
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 12:21 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Mensen uit de randstad die een woning willen.
... die komen naar Brabant?

Op zich niet vreemd, maar toch.

Overigens, over die 'complotten'....

Nog maar een keer:

quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 19:23 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ja, hier in Brabant bijvoorbeeld. Waar Breda, Den Bosch, Eindhoven en Tilburg grootstedelijke allures hebben gekregen en het hele randgebied verkwanselen. Al jaren, overigens.

Bavel, Gilze, Heesch-West... Oh, en de reactie van de wethouder van laatstgenoemde: “Er is nu geen plek in Den Bosch en omgeving om grote bedrijven te vestigen, dus we hebben Heesch West nodig”, aldus wethouder Jan Hoskam. “Natuurlijk heb ik ook compassie voor de omwonenden en er is heel veel overleg geweest, maar veranderen doet pijn.” GTFO met je krokodillentranen. Alles voor de poen. Maar zeg dat dan meteen en kap met dat gelul eromheen.

https://www.omroepbrabant(...)nterrein-heesch-west

https://www.omroepbrabant(...)enterrein-wijkevoort

https://www.bndestem.nl/b(...)el-erg-mis~a11511f0/

https://www.brabantscentr(...)nwoners-lennisheuvel

https://www.bndestem.nl/o(...)uiventoren~a676d13e/

https://www.ed.nl/cranend(...)veld-budel~a852ba7b/

https://www.bd.nl/tilburg(...)oisterwijk~a547515d/

https://www.bd.nl/waalwij(...)tare-extra~a1e506d2/

https://www.bd.nl/tilburg(...)te-massaal~a9f70d85/

https://www.bndestem.nl/b(...)-al-aan-br~a1e4c450/

https://www.ed.nl/geldrop(...)oor-nuenen~ac93cdf5/

https://www.ed.nl/kempen/(...)-van-start~ad734622/

https://dmgdeurne.nl/geme(...)-gezicht-omwonenden/

https://www.gelderlander.(...)-van-peutz~a2c78154/

https://www.ed.nl/geldrop(...)-in-nuenen~afdf222a/

En de eigen woonstee uiteraard:
https://www.ed.nl/helmond(...)raag-enorm~ae6c46a8/

Maar niets aan de hand. Die achterlijke dorpen moeten gewoon mee in de Randstedelijke culturele revolutie.
Is allemaal 'bedacht' en 'fantasie', een 'complottheorie'.

En nu er nog meer Brabants platteland vrij gaat komen, gaat dit natuurlijk allemaal stoppen en anders worden. Hele lappen robuuste natuur! Goedkope starterswoningen! Een hemel op aarde zal het worden, zodra die vervelende boeren maar weg zijn. Echt. Heus.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 29 juni 2022 @ 12:24:02 #154
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_205179561
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 12:22 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Nog maar een keer:
[..]
ohja, bedrijven haat jij ook, dat was ik vergeten. tenzij ze varkensstront produceren
  woensdag 29 juni 2022 @ 12:25:11 #155
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_205179575
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 12:22 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Nog maar een keer:
[..]
Misschien kunnen die mensen ook eindelijk iets huren voor onder de 1000 euro. Tenminste als ze niet in Eindhoven of Tilburg ofzo willen gaan wonen. Er moeten gewoon woningen bij komen zodat die prijzen een beetje fatsoenlijk kunnen worden.
pi_205179576
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 12:24 schreef Hexagon het volgende:

[..]
ohja, bedrijven haat jij ook, dat was ik vergeten. tenzij ze varkensstront produceren
Tsja, het zou toch wel heel erg oneerlijk zijn als (om maar even die laatste link eruit te pikken) de elite in Boxtel erop vooruit zou gaan toch?
  woensdag 29 juni 2022 @ 12:25:55 #157
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_205179584
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 12:20 schreef EttovanBelgie het volgende:
Of door het bouwen van woningen waar je twee keer modaal voor moet verdienen als starter.
Natuurlijk wel. Het zorgt ervoor dat mensen vanuit goedkopere woningen kunnen doorstromen naar duurdere.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  woensdag 29 juni 2022 @ 12:26:15 #158
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205179586
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 12:24 schreef Hexagon het volgende:

[..]
... vooral wanneer we ze nodig hebben om, hoe zei jij dat ook weer, 'arbeidsmigranten te halen die voor ons komen werken' omdat de 'meeste Nederlanders nu eenmaal een hang naar luxe hebben'.

^O^
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 29 juni 2022 @ 12:27:02 #159
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205179594
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 12:25 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Natuurlijk wel. Het zorgt ervoor dat mensen vanuit goedkopere woningen kunnen doorstromen naar duurdere.
Welke goedkopere woningen?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 29 juni 2022 @ 12:27:48 #160
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205179600
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 12:25 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Tsja, het zou toch wel heel erg oneerlijk zijn als (om maar even die laatste link eruit te pikken) de elite in Boxtel erop vooruit zou gaan toch?
Over die linkjes waarin sprake is van 10, soms wel 20 jaar strijd om deze verdozing tegen te gaan heen gelezen?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_205179608
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 12:26 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
... vooral wanneer we ze nodig hebben om, hoe zei jij dat ook weer, 'arbeidsmigranten te halen die voor ons komen werken' omdat de 'meeste Nederlanders nu eenmaal een hang naar luxe hebben'.

^O^
Welke sector leunt er ook alweer het zwaarst op arbeidsmigranten uit Oost-Europa? De zorg? Horeca?Of is dat toch de landbouw?
pi_205179610
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 12:19 schreef Confetti het volgende:

Nederlandse politiek in een notendop.

Oeverloos debatteren over zaken waarvan de uitkomst toch al vast staan, en maar aanmodderen.
Politielieiding bijeen roepen lijkt me ook niet heel effectief, beter wordt er een task force vanuit defensie aan het werk gezet.
- Souverän ist nicht, wer viel hat, sondern wenig braucht -
  woensdag 29 juni 2022 @ 12:28:55 #163
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_205179611
twitter
  woensdag 29 juni 2022 @ 12:30:08 #164
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205179620
quote:
10s.gif Op woensdag 29 juni 2022 12:28 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Welke sector leunt er ook alweer het zwaarst op arbeidsmigranten uit Oost-Europa? De zorg? Horeca?Of is dat toch de landbouw?
Dat is nog maar het begin hoor. Las laatst dat we de komende jaren inderdaad in zo ongeveer alle sectoren arbeidsmigratie nodig hebben...

... Of, en dat is de dreiging...

Men moet genoegen nemen met minder luxe.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_205179626
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 12:30 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Dat is nog maar het begin hoor. Las laatst dat we de komende jaren inderdaad in zo ongeveer alle sectoren arbeidsmigratie nodig hebben...

Men (anderen) moet genoegen nemen met minder luxe om jouw luxe (een mooi uitzicht is immers ook niet noodzakelijk) in stand te houden?
  woensdag 29 juni 2022 @ 12:32:10 #166
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205179635
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 12:31 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Men (anderen) moet genoegen nemen met minder luxe om jouw luxe (een mooi uitzicht is immers ook niet noodzakelijk) in stand te houden?
Nou nee, eerder de luxe van dingen kopen, op vakantie kunnen en, hoe zei je dat ook weer @Hexagon , "een comfortabel leven te hebben".

Vooral daarom hebben we mensen nodig om "voor ons te werken".
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 29 juni 2022 @ 12:32:13 #167
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_205179636
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 12:31 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Etto is net zo'n collega die liever het bedrijf failliet laat gaan dan dat hij iets moet veranderen.

Gewoon niks willen en dwars doen zonder enige concrete oplossing.
  woensdag 29 juni 2022 @ 12:34:16 #168
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205179663
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 12:32 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Etto is net zo'n collega die liever het bedrijf failliet laat gaan dan dat hij iets moet veranderen.

Wat was jouw oplossing ook weer Hexagon?

Moeten we het nog een keer herhalen?

Mensen hierheen halen zodat die tegen een schijtloon "voor ons kunnen werken". De arbeidsomstandigheden voor die mensen, of het plaatsen van enorme opvanghuizen voor die mensen bij dorpen, dat zal Hexagon allemaal worst wezen. Zolang Hexagon zijn comfortabele leventje kan voortzetten, is er niets aan de hand en moeten mensen niet zo zeuren (en haten).
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 29 juni 2022 @ 12:34:26 #169
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_205179667
quote:

[..]

Dat zijn meestal het soort 'collega's' die het bedrijf van faillisement kunnen redden door op te stappen...
  woensdag 29 juni 2022 @ 12:35:33 #170
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_205179678
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 12:25 schreef Momo het volgende:

[..]
Misschien kunnen die mensen ook eindelijk iets huren voor onder de 1000 euro. Tenminste als ze niet in Eindhoven of Tilburg ofzo willen gaan wonen. Er moeten gewoon woningen bij komen zodat die prijzen een beetje fatsoenlijk kunnen worden.
Dat zou mooi zijn maar gaat natuurlijk nooit gebeuren, dat had 10 jaar geleden al geregeld kunnen zijn maar men kiest er niet voor, ook straks niet.
  woensdag 29 juni 2022 @ 12:35:54 #171
346939 Janneke141
pi_205179680
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 12:27 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Welke goedkopere woningen?
De goedkope(re) woningen die nu worden bezet door scheefwoners. Als die kunnen doorstromen naar een woning op maat, dan komt er ook weer plek voor nieuwe starters. Het probleem is niet zozeer een tekort in een bepaalde sector, maar een algeheel tekort waardoor de doorstroming stokt.
  woensdag 29 juni 2022 @ 12:37:53 #172
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205179697
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 12:34 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Dat zijn meestal het soort 'collega's' die het bedrijf van faillisement kunnen redden door op te stappen...
Ben ik wel benieuwd wat jij als kenner van een gezonde bedrijfsstrategie zou antwoorden op de vraag: wanneer is die 'economische groei' verzadigd?

Of is dat 'veranderen' vooral door blijven gaan op geplaveide wegen om in die bubbel van eeuwige economische groei te kunnen blijven hangen?

Verlicht ons. Houd de BV Nederland gezond.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_205179700
twitter

:N
zie email 27 oktober
  woensdag 29 juni 2022 @ 12:38:31 #174
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_205179701
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 12:34 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Mensen hierheen halen zodat die tegen een schijtloon "voor ons kunnen werken". De arbeidsomstandigheden voor die mensen, of het plaatsen van enorme opvanghuizen voor die mensen bij dorpen, dat zal Hexagon allemaal worst wezen. Zolang Hexagon zijn comfortabele leventje kan voortzetten, is er niets aan de hand en moeten mensen niet zo zeuren (en haten).
Als een huis hebben of voldoende mensen bij ze zorg, leger of politie al zaken zijn die van jou wel wegkunnen dan ben ik benieuwd waar je heen wil.
  woensdag 29 juni 2022 @ 12:38:40 #175
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_205179707
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 12:35 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
De goedkope(re) woningen die nu worden bezet door scheefwoners. Als die kunnen doorstromen naar een woning op maat, dan komt er ook weer plek voor nieuwe starters. Het probleem is niet zozeer een tekort in een bepaalde sector, maar een algeheel tekort waardoor de doorstroming stokt.
40 jaar geleden was mijn oom wethouder Volkshuisvesting in een behoorlijk grote gemeente in de randstad, 3 x raden waar hij zelf in woonde.... :')

Het gaat niet gebeuren, de vastgoedboeren hebben er geen baat bij en wetgeving hoef je ook niet te verwachten.
  woensdag 29 juni 2022 @ 12:40:01 #176
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_205179714
Als de protesten deze week aanhouden ben ik bang dat er een dode gaat vallen. :')
  woensdag 29 juni 2022 @ 12:40:25 #177
346939 Janneke141
pi_205179721
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 12:38 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]

Er zullen straks wel weer een paar trekkers door die blokkade jagen.
  woensdag 29 juni 2022 @ 12:41:20 #178
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_205179727
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 12:40 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Tijd om de politie met antitankraketten uit te rusten
  woensdag 29 juni 2022 @ 12:41:20 #179
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_205179728
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 12:37 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ben ik wel benieuwd wat jij als kenner van een gezonde bedrijfsstrategie zou antwoorden op de vraag: wanneer is die 'economische groei' verzadigd?

Of is dat 'veranderen' vooral door blijven gaan op geplaveide wegen om in die bubbel van eeuwige economische groei te kunnen blijven hangen?

Verlicht ons. Houd de BV Nederland gezond.
De oplossing is in ieder geval niet blijven mopperen en klagen dat anderen het fout doen maar op je tenen getrapt zijn als je zelf ook maar iets aan je leventje moet veranderen.

Die obsessie met eindeloze groei is een globaal probleem, en een inherente ontwerpfout aan het systeem wat 'kapitalisme' heet.
  woensdag 29 juni 2022 @ 12:42:38 #180
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205179745
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 12:38 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Als een huis hebben of voldoende mensen bij ze zorg, leger of politie al zaken zijn die van jou wel wegkunnen dan ben ik benieuwd waar je heen wil.
Wegkunnen, nog wel.

Je kunt mensen allereerst ook gewoon fatsoenlijk betalen, is al eerder aangehaald. Maar ook dat is wat problematisch, want "mensen die iets kunnen" (nog zo'n schitterend staaltje Hexagoniaans elitair gebral) zullen sowieso geen concurrentie ervaren van goedkope buitenlandse arbeidskrachten.

Maar ook dan zijn we er nog niet. Want volgens Hexagon is het verder de bedoeling dat iedereen zo hoog mogelijk opgeleid wordt. Dat geldt derhalve ook voor de arbeidsmigranten en hun nageslacht. Met als gevolg dat we binnen korte tijd weer een nieuw blik mensen "die voor ons komen werken" moeten opentrekken. Ondertussen dient er natuurlijk ook weer voor woningen gezorgd te worden voor al die aanwas.

Waarbij ik terugkom bij het eerste punt: wanneer is het precies genoeg? En hoe lang denk je deze oh zo gezonde bedrijfsstrategie voort te kunnen zetten zonder het land volledig onleefbaar te maken?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 29 juni 2022 @ 12:43:34 #181
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_205179750
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 12:34 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

De protesten gaan over de onwil van een club grootgrondbezitters met stallen vol dieren om rekening te houden met de omgeving. Niet over dit, of over de participatiewet.
  woensdag 29 juni 2022 @ 12:44:45 #182
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205179756
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 12:41 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
De oplossing is in ieder geval niet blijven mopperen en klagen dat anderen het fout doen maar op je tenen getrapt zijn als je zelf ook maar iets aan je leventje moet veranderen.

Die obsessie met eindeloze groei is een globaal probleem, en een inherente ontwerpfout aan het systeem wat 'kapitalisme' heet.
Zoals we nu al tigtig draadjes mogen vernemen dat alle ellende in Nederland te wijten is aan boeren?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 29 juni 2022 @ 12:45:16 #183
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_205179761
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 12:43 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
De protesten gaan over de onwil van een club grootgrondbezitters met stallen vol dieren om rekening te houden met de omgeving. Niet over dit, of over de participatiewet.
Misschien moet Etto even zijn eigen topic maken waar ie op een zeepkistje zijn betoog kan houden.
  woensdag 29 juni 2022 @ 12:45:58 #184
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_205179762
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 12:42 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Wegkunnen, nog wel.

Je kunt mensen allereerst ook gewoon fatsoenlijk betalen, is al eerder aangehaald. Maar ook dat is wat problematisch, want "mensen die iets kunnen" (nog zo'n schitterend staaltje Hexagoniaans elitair gebral) zullen sowieso geen concurrentie ervaren van goedkope buitenlandse arbeidskrachten.

Maar ook dan zijn we er nog niet. Want volgens Hexagon is het verder de bedoeling dat iedereen zo hoog mogelijk opgeleid wordt. Dat geldt derhalve ook voor de arbeidsmigranten en hun nageslacht. Met als gevolg dat we binnen korte tijd weer een nieuw blik mensen "die voor ons komen werken" moeten opentrekken. Ondertussen dient er natuurlijk ook weer voor woningen gezorgd te worden voor al die aanwas.

Waarbij ik terugkom bij het eerste punt: wanneer is het precies genoeg? En hoe lang denk je deze oh zo gezonde bedrijfsstrategie voort te kunnen zetten zonder het land volledig onleefbaar te maken?
Ah het bekende sprookje waar er ineens *poef* werknemers uit het niets ontstaan die kennelijk nu duimen zitten te draaien.
pi_205179770
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 12:25 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Ja ja het zogenaamd trickle down effect wat bewijsbaar nog nooit gewerkt heeft. :D
  woensdag 29 juni 2022 @ 12:47:18 #186
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_205179775
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 12:44 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Zoals we nu al tigtig draadjes mogen vernemen dat alle ellende in Nederland te wijten is aan boeren?
Nee hoor, alleen dat ze alle stikstofruimte innemen zonder daar iets aan de maatschappij voor terug te geven.
  woensdag 29 juni 2022 @ 12:47:41 #187
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205179776
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 12:45 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Misschien moet Etto even zijn eigen topic maken waar ie op een zeepkistje zijn betoog kan houden.
Als je niet ziet dat al deze zaken met elkaar in verband staan, is dat vooral jouw probleem.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 29 juni 2022 @ 12:47:45 #188
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_205179779
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 12:46 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Ja ja het zogenaamd trickle down effect wat bewijsbaar nog nooit gewerkt heeft. :D
Hoe werkt de woningmarkt volgens jou dan?
pi_205179782
quote:

[..]
Volgens mij is vraag en aanbod ondertussen niet meer echt controversieel binnen de economische wetenschap, en dat is in de kern wel waar het aan schort in de Nederlandse woningmarkt: Er is gewoon veel meer vraag dan aanbod, dus kunnen aanbieders vragen wat ze willen.
  woensdag 29 juni 2022 @ 12:48:21 #190
346939 Janneke141
pi_205179784
quote:

[..]
Dit heeft niets met het trickle down effect te maken. Gewoon een rekensommetje met een verhouding tussen het totaal aantal beschikbare woningen en het aantal woningzoekenden.
pi_205179790
quote:

[..]

Zo ben ik ook en daar ben ik trots op. laat beleidmakers maar hun werk doen, ook bij bedrijven, zodat het niet hoeft!

Anderen iets opdringen... Hou toch op!
  woensdag 29 juni 2022 @ 12:50:22 #192
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205179799
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 12:45 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ah het bekende sprookje waar er ineens *poef* werknemers uit het niets ontstaan die kennelijk nu duimen zitten te draaien.
Waar laten we die mensen, Hex...
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_205179805
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 12:40 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Je zou toch denken dat de KMAR wel wat pantservoertuigen over heeft om daar te parkeren...
pi_205179813
quote:
9s.gif Op woensdag 29 juni 2022 12:51 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Je zou toch denken dat de KMAR wel wat pantservoertuigen over heeft om daar te parkeren...
Die zijn onderweg naar oekraine
  woensdag 29 juni 2022 @ 12:52:15 #195
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_205179816
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 12:48 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Volgens mij is vraag en aanbod ondertussen niet meer echt controversieel binnen de economische wetenschap, en dat is in de kern wel waar het aan schort in de Nederlandse woningmarkt: Er is gewoon veel meer vraag dan aanbod, dus kunnen aanbieders vragen wat ze willen.
Dat is leuk als je de hele maatschappelijke component van een "woningmarkt" niet meeneemt. Want een vraag die veel groter is dan een aanbod betekent uiteindelijk dat er meer en meer daklozen in ons land rond gaan zwerven.
  woensdag 29 juni 2022 @ 12:52:48 #196
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_205179821
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 12:50 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Waar laten we die mensen, Hex...
Genoeg oplossingen voor. Maar er zijn zelfs oplossingen te bedenken om minder rbeidsmigranten te hebben. Bijvoorbeeld een zware accijns op bezorgdiensten of de tuinbouwsector melden dat ze maar naar Oost-Europa moeten.

Maar het probleem met de klagers is dat ze daar ook tegen zijn. Ze willen vooral niks.

[ Bericht 0% gewijzigd door Hexagon op 29-06-2022 13:08:32 ]
  woensdag 29 juni 2022 @ 12:53:11 #197
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_205179822
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 12:52 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Genoeg oplossingen voor. Maar er zijn zelfs oplossingen te bedenken om minder rbeidsmigranten te hebben. Bijvoorbeeld een zware accijns op bezorgdiensten of de tuinbouwsector melden dat ze maar naar Oost-Europa moeten.

Maar het probleem met de kagers is dat ze daar ook tegen zijn. Ze willen vooral niks.
Migranten werken ook veel in de landbouwsector, gek genoeg.
pi_205179826
quote:

[..]

Maar het probleem met de kagers is dat ze daar ook tegen zijn. Ze willen vooral niks.
Ze willen genoeg, echter niet wat jouw onderbuik voorschrijft.

Jij vindt mensen toch egoistisch als ze voor hun eigen belangen opkomen met nimby?
  woensdag 29 juni 2022 @ 12:54:36 #199
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_205179840
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 12:53 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Jawel, maar ook daadwerkelijk een huis hebben gaat veel van die lui weer wat te ver. Goedkope loon oke, maar kom hier niet wonen, oid.
pi_205179847
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 12:53 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Ze willen genoeg, echter niet wat jouw onderbuik voorschrijft
Inderdaad. Zo zie ik nu op twitter weer een boel sneuneuzen die roepen om tribunalen voor landverraders.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  woensdag 29 juni 2022 @ 12:55:52 #201
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_205179849
Mooi nieyw programma op komst? Boer zoekt TBS.
  woensdag 29 juni 2022 @ 12:56:51 #202
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_205179852
quote:
2s.gif Op woensdag 29 juni 2022 12:55 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Inderdaad. Zo zie ik nu op twitter weer een boel sneuneuzen die roepen om tribunalen voor landverraders.
Ik ben altijd heel benieuwd wat die hijgers denken ermee op te schieten als het hele kabinet openbaar gelyncht zou worden. Denken ze dan serieus dat er dan spontaan een "revolutionaire" nieuwe regering voor in de plaats komt?
  woensdag 29 juni 2022 @ 12:57:42 #203
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205179860
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juni 2022 12:53 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Ze willen genoeg, echter niet wat jouw onderbuik voorschrijft.

Jij vindt mensen toch egoistisch als ze voor hun eigen belangen opkomen met nimby?
En dan vervolgens mensen willen laten komen om "voor ons te werken"... en dat alleen "mensen die niets kunnen" daar hinder van ondervinden. Als er iemand steevast voor z'n eigen belang opkomt is 't Hexagon.

De hypocrisie... Blij dat die partij gedecimeerd is in de peilingen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 29 juni 2022 @ 12:59:01 #204
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_205179871
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 12:53 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
hoort wiet bij de landbouwsector?
Tot nooit .......
  woensdag 29 juni 2022 @ 13:00:31 #205
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_205179880
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 12:59 schreef Speekselklier het volgende:

[..]
Polen en Bulgaren zijn ook migranten.
  woensdag 29 juni 2022 @ 13:00:43 #206
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_205179881
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 12:48 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Dit heeft niets met het trickle down effect te maken. Gewoon een rekensommetje met een verhouding tussen het totaal aantal beschikbare woningen en het aantal woningzoekenden.
Lol, dat gebeurt al 60 jaar niet en heel erg bewust. Het gaat van kwaad tot erger.
pi_205179891
Kunnen we het leger niet een keer inzetten voor dit soort onzin? Hebben die ook nog iets van training gehad voor ze straks tegen de Russen moeten vechten.
pi_205179899
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 12:54 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Jawel, maar ook daadwerkelijk een huis hebben gaat veel van die lui weer wat te ver. Goedkope loon oke, maar kom hier niet wonen, oid.
Goud geld verdienen arbeidsmigranten huisvesten. Per bewoner is minimaal 10 vierkante meter woonoppervlak noodzakelijk. In een eengezinswoning van 100 vierkante meter kun je er 10 kwijt met wat stapelbedden op de kamers. 100 euro huur per persoon per week. Dus opbrengst 4000 per maand, welk Nederlands modaal verdient gezin kan zoveel huur per maand ophoesten.
  woensdag 29 juni 2022 @ 13:02:59 #209
346939 Janneke141
pi_205179902
quote:
Maar het probleem met de kagers
De achterban van D66?
  woensdag 29 juni 2022 @ 13:04:11 #210
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_205179913
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 13:02 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Goud geld verdienen arbeidsmigranten huisvesten. Per bewoner is minimaal 10 vierkante meter woonoppervlak noodzakelijk. In een eengezinswoning van 100 vierkante meter kun je er 10 kwijt met wat stapelbedden op de kamers. 100 euro huur per persoon per week. Dus opbrengst 4000 per maand, welk Nederlands modaal verdient gezin kan zoveel huur per maand ophoesten.
Ja maar wij doen dat omdat we om die mensen geven heur, daarnaast zouden wij een dief van onze eigen portemonnee zijn en dat kan nooit de bedoeling zijn.
pi_205179915
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 12:59 schreef Speekselklier het volgende:

[..]
Ja
pi_205179931
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 12:57 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
En dan vervolgens mensen willen laten komen om "voor ons te werken"... en dat alleen "mensen die niets kunnen" daar hinder van ondervinden. Als er iemand steevast voor z'n eigen belang opkomt is 't Hexagon.

De hypocrisie... Blij dat die partij gedecimeerd is in de peilingen.
Precies en anderen die dat ook doen egoisten noemen.... Maar daar zal hij/zij wel last van hebben
pi_205179934
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 13:04 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Ja
U stemt geen CDA zeker? ;)
  woensdag 29 juni 2022 @ 13:06:55 #214
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_205179939
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 13:00 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Polen en Bulgaren zijn ook migranten.
niet te hard roepen. straks is iedereen voor een kleinere landbouwsector.
Tot nooit .......
pi_205179941
quote:
2s.gif Op woensdag 29 juni 2022 13:06 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
U stemt geen CDA zeker? ;)
Klopt
pi_205179947
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 12:38 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]

Fijn dat deze parodie op een journalist genaamd Ton F. (interessantdoenerij :') ) van Dijk even doodleuk dit soort foto's de wereld in slingert, waardoor je nog makkelijker kunt traceren waar ze woont.
pi_205179959
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 13:07 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Fijn dat deze parodie op een journalist genaamd Ton F. (interessantdoenerij :') ) van Dijk even doodleuk dit soort foto's de wereld in slingert, waardoor je nog makkelijker kunt traceren waar ze woont.
Ton van Dijk _O_ alleen die straatnaam mag wel even weg ja.
Aan de andere kant, er woont hier ook een ex-bewindspersoon 50 meter verder. Het hele dorp weet dat, als je kwaad wil ben je daar met 2 minuten achter. Dus laten we het ook niet groter maken dan het is.
zie email 27 oktober
pi_205179961
https://www.tubantia.nl/l(...)-duitsland~a96cd2c6/

Ondertussen is de grensovergang gebarricadeerd, ik snap dit niet zo goed :')
zie email 27 oktober
pi_205179988
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 13:07 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Elke boer in Nederland weet inmiddels waar Van der Wal woont.

Bovendien is Hierden ook niet bijster groot. Beetje rondrijden en je komt haar huis vanzelf tegen (de politiepost voor de deur maakt het redelijk herkenbaar).
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_205179993
Sprak net buren en een oud-collega die in Hierden woont. Schijnt dat het gisteravond redelijk ordentelijk verliep en dat de beelden op social media toch enigszins een vertekend beeld schetsen. Een buurman gaf ook aan dat hij zich geen moment onveilig voelde.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_205180000
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 13:09 schreef trein2000 het volgende:

Nee, vreemde actie om grenzen te barricaderen als je voor 70% afhankelijk bent van de export.
  woensdag 29 juni 2022 @ 13:15:52 #222
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_205180001
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 13:01 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Kunnen we het leger niet een keer inzetten voor dit soort onzin? Hebben die ook nog iets van training gehad voor ze straks tegen de Russen moeten vechten.
Het leger is er om de n te zetten tegen vijanden van buiten, niet tegen de eigen bevolking
The End Times are wild
pi_205180010
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 13:14 schreef KoosVogels het volgende:
Sprak net buren en een oud-collega die in Hierden woont. Schijnt dat het gisteravond redelijk ordentelijk verliep en dat de beelden op social media toch enigszins een vertekend beeld schetsen. Een buurman gaf ook aan dat hij zich geen moment onveilig voelde.
https://www.tubantia.nl/b(...)ten-gezien~acab77ef/

Uit de krant komt een wat gemengd beeld daar voren...
zie email 27 oktober
pi_205180011
quote:
Door politieblokkades breken met je trekker, giertanken legen in de buurt van haar huis en politiewagens slopen kan echt nooit 'redelijk ordentelijk' zijn
pi_205180012
quote:
Ik zou niet weten hoe deze beelden een "vertekend beeld" kunnen schetsen:

https://nos.nl/artikel/2434508-boeren-breken-door-blokkade-bij-huis-minister-politie-protest-verhardt

Los daarvan: die boeren hebben niets maar dan ook niets te zoeken in de buurt van de woning van een politicus of burgemeester. Mest uitrijden over straat of een tuin, politieauto's vernielen of vervuilen, politie bedreigen, etc... dat hoort allemaal niet bij de vrijheid van protesteren.
pi_205180016
quote:
omdat die niks te vrezen hebben. Beelden waren vrij duidelijk.
  woensdag 29 juni 2022 @ 13:19:13 #227
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_205180019
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 13:09 schreef trein2000 het volgende:

Dat zal ze in het buitenland leren om onze landbouwproducten te importeren!!!
Huilen dan.
pi_205180020
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 13:15 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Nee, vreemde actie om grenzen te barricaderen als je voor 70% afhankelijk bent van de export.
Misschien willen ze de stikstof tegenhouden vanuit duitsland en wat er naar duitsland gaat van ons.
  woensdag 29 juni 2022 @ 13:19:47 #229
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_205180021
quote:
Ja ik zou me als buurman ook niet direct aangevallen voelen. Wat een kutverhaal
VBL SC influencer
Left, right, behind
  woensdag 29 juni 2022 @ 13:20:18 #230
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_205180026
quote:

[..]

Dat is voor mij het hele punt: er wordt dus helemaal niet gebouwd voor werkgelegenheid.
Laat ze fijn die mega-centra neerzetten waar er nog ruimte is en de mensen er blij mee zijn. In
Polen bijvoorbeeld. Iet op de resterende stukjes groen in nl
The End Times are wild
pi_205180027
quote:
10s.gif Op woensdag 29 juni 2022 13:19 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Dat zal ze in het buitenland leren om onze landbouwproducten te importeren!!!
Als ze ook de letterlijke shit ook daarbij importeren dan lijkt mij dat juist gunstig
pi_205180032
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 13:15 schreef LXIV het volgende:

[..]
Het leger is er om de n te zetten tegen vijanden van buiten, niet tegen de eigen bevolking
Tenzij die een echte vijand van binnenuit zijn lijkt me. Tegen de hofstadgroep werd toen ook het leger ingezet, of de Molukse treinkapingen dacht ik.
pi_205180033
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 13:19 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Misschien willen ze de stikstof tegenhouden vanuit duitsland en wat er naar duitsland gaat van ons.
Nah, stikstof gaat altijd via de illegale grensovergangen.
  woensdag 29 juni 2022 @ 13:21:55 #234
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_205180038
4 juli gaan ze de luchthavens blokkeren. Zullen die theemutsen die dan de vlucht naar Kreta missen de 'sympathie voor de boeren' wel snel verliezen.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  woensdag 29 juni 2022 @ 13:22:03 #235
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_205180039
Nee joh, met een hamer op een ME busje slaan is juist gezellig.
  Forum Admin woensdag 29 juni 2022 @ 13:22:10 #236
pi_205180042
quote:

[..]

Je doelt op de voor twaalf uur besteld volgende dag in huis/gratis retour voor prullaria van bol.com luxe

.. Toch?.. T-toch?
  woensdag 29 juni 2022 @ 13:22:27 #237
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_205180045
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 13:22 schreef Vis1980 het volgende:
Nee joh, met een hamer op een ME busje slaan is juist gezellig.
Gewoon ordentelijk
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_205180047
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 13:21 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Nah, stikstof gaat altijd via de illegale grensovergangen.
Dat geloven die boeren niet
  woensdag 29 juni 2022 @ 13:23:05 #239
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_205180051
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juni 2022 13:20 schreef tim020hoorn het volgende:

[..]
Tenzij die een echte vijand van binnenuit zijn lijkt me. Tegen de hofstadgroep werd toen ook het leger ingezet, of de Molukse treinkapingen dacht ik.
Ja, maar dat is toch echt van een heel andere orde. Dat is de inzet van een kleine elite-eenheid tegen bewapende terroristen.
The End Times are wild
  woensdag 29 juni 2022 @ 13:23:25 #240
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_205180055
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juni 2022 13:22 schreef Caland het volgende:

[..]
Gewoon ordentelijk
Waarom zou dat niet mogen? Men wil de boeren ook álles afpakken, he!
pi_205180056
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 13:15 schreef LXIV het volgende:

[..]
Je kan trekkers met middelen die de politie heeft eigenlijk niet tegenhouden.

Als het dreigend wordt, als er wegen met groot materieel afgezet moeten worden of als er trekkers afgevoerd moeten worden dan ontkom je bijna niet aan de inzet van het leger.

Je kan dat oplossen door de politie uit te rusten met zwaar materieel maar dat is op korte termijn geen optie.
pi_205180058
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 13:23 schreef LXIV het volgende:

[..]
Ja, maar dat is toch echt van een heel andere orde. Dat is de inzet van een kleine elite-eenheid tegen bewapende terroristen.
scheelt steeds minder...
pi_205180065
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 12:56 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Ik ben altijd heel benieuwd wat die hijgers denken ermee op te schieten als het hele kabinet openbaar gelyncht zou worden. Denken ze dan serieus dat er dan spontaan een "revolutionaire" nieuwe regering voor in de plaats komt?
Tuurlijk niet. Macht corrumpeert.

Maar een volgend kabinet zal zich wel twee keer bedenken voordat ze dezelfde onzin bezigen.
"Pools are perfect for holding water"
  woensdag 29 juni 2022 @ 13:25:06 #244
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_205180067
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 13:23 schreef tim020hoorn het volgende:

[..]
scheelt steeds minder...
Nee, ligt mijlenver van elkaar
The End Times are wild
pi_205180070
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 13:25 schreef LXIV het volgende:

[..]
Nee, ligt mijlenver van elkaar
mag je vinden.
pi_205180072
quote:
Buren van Van der Wal?
  woensdag 29 juni 2022 @ 13:25:41 #247
346939 Janneke141
pi_205180073
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 13:23 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Als het dreigend wordt, als er wegen met groot materieel afgezet moeten worden of als er trekkers afgevoerd moeten worden dan ontkom je bijna niet aan de inzet van het leger.

Je kan dat oplossen door de politie uit te rusten met zwaar materieel maar dat is op korte termijn geen optie.
Nee, maar je kunt ze wel achteraf boetes opleggen of invorderen. Dat hebben ze niet gedaan, en in plaats daarvan in de krant gezet dat er eigenlijk niet zo veel aan te doen viel, en dat heeft de agrarische sector als vrijbrief gezien om nog maar een paar graden verder te gaan.
pi_205180074
quote:

[..]

Beton blokken neerzetten.

Wegslepen is lastiger want bergers gaan hun handen hier niet meer aan branden gezien de doodsbedreigingen aan de berger die eerder een trekker afvoerde
  woensdag 29 juni 2022 @ 13:25:56 #249
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_205180076
quote:

[..]

Nee, wegen afzetten etc kan wel. Maar geen inzet tegen de boeren zelf met geweld zoals gesuggereerd werd
The End Times are wild
pi_205180086
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 13:24 schreef probeer het volgende:

[..]

Maar een volgend kabinet zal zich wel twee keer bedenken voordat ze dezelfde onzin bezigen.
Je mag toch wel hopen dat een volgend kabinet zich niet laten intimideren door figuren op trekkers en sociaalteleurgestelden op twitter.
pi_205180091
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 13:24 schreef probeer het volgende:

[..]

Klopt die blijven het vooruit schuiven zoals de afgelopen 75 jaar is gedaan.
  woensdag 29 juni 2022 @ 13:27:39 #252
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_205180097
Damn, het leger inzetten tegen de bevolking.

Fascistische trekken.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_205180099
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 13:25 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Beton blokken neerzetten.

Wegslepen is lastiger want bergers gaan hun handen hier niet meer aan branden gezien de doodsbedreigingen aan de berger die eerder een trekker afvoerde
Zelf afslepen. Met die groene gevlekte voertuigen.
zie email 27 oktober
pi_205180101
quote:
2s.gif Op woensdag 29 juni 2022 13:26 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Je mag toch wel hopen dat een volgend kabinet zich niet laten intimideren door figuren op trekkers en sociaalteleurgestelden op twitter.
Ik gok dat 'het vorige kabinet openbaar lynchen' toch wel enigszins intimideert. Zou het bij mij iig wel doen, mocht ik dan deel van het nieuwe kabinet worden.

Maar alleen wat trekkers en tweets? Nah.
  woensdag 29 juni 2022 @ 13:28:04 #255
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_205180102
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 13:26 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Zoals het heurt, bij ons moet de schoorsteen ook blijven roken, daar denkt niemand aan heur.
  woensdag 29 juni 2022 @ 13:28:49 #256
346939 Janneke141
pi_205180107
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 13:27 schreef inslagenreuring het volgende:

Nee, tegen inheemse terroristen. Om de bevolking te beschermen.
pi_205180108
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 13:25 schreef LXIV het volgende:

[..]
Nee, wegen afzetten etc kan wel. Maar geen inzet tegen de boeren zelf met geweld zoals gesuggereerd werd
Ook daar zal een grens aan zitten.

Als er morgen 1.500 trekkers naar Den Haag trekken en daar op en rond het Binnenhof gaan rellen, dan sluit ik dat niet uit.
pi_205180110
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 13:28 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Zoals het heurt, bij ons moet de schoorsteen ook blijven roken, daar denkt niemand aan heur.
Precies, lekker de kinderen met de ellende laten leven, maar die schuiven het ook weer door.
pi_205180114
quote:
Heb net even mijn lange duim gevraagd en die is het hiermee eens.
pi_205180116
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 13:26 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Fair punt.

In mijn jeugd heette het het mestoverschot.
pi_205180119
quote:

Fascistische trekken.
Je vond het al fascistisch dat het leger een paar containers als afzetting had neergezet.

Je kan ook overdrijven.

Als de rellen te ernstig worden, staat de politie machteloos en zal alleen het leger een oplossing kunnen bieden.
Alternatief is om de boeren vriendelijk te vragen of ze naar huis gaan, terwijl het torentje brandt.
pi_205180121
quote:

Fascistische trekken.
Ligt er nogal aan wat de inzet behelst natuurlijk. Als het leger helpt met hier en daar een blokkade rondom de Tweede Kamer, het afvoeren van trekkers of verwijderen van hooibalen etc prima. Iedere boer in zn trekker op de snelweg onder vuur laten nemen door scherpschutters vananuit de bosjes natuurlijk niet
pi_205180127
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 13:27 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Zelf afslepen. Met die groene gevlekte voertuigen.
Dat is inderdaad een oplossing. Bergers zullen er voor bedanken. Ik verwacht nog een brand bij die berger van laatst binnenkort
  woensdag 29 juni 2022 @ 13:32:38 #264
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_205180133
Zou het vandaag weer zo onrustig worden? Dat betwijfel ik toch.
pi_205180135
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 13:29 schreef probeer het volgende:

[..]
Fair punt.

Klopt, mestoverschot, boterberg, melkplas... wie kent ze niet...
pi_205180141
quote:

Fascistische trekken.
:') ze worden ingezet zodat de normale mensen gewoon naar hun werk kunnen.. niks mis mee..
  woensdag 29 juni 2022 @ 13:33:57 #267
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_205180146
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 13:28 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Nee, tegen inheemse terroristen. Om de bevolking te beschermen.
De echte terroristen nemen deze besluiten.
pi_205180150
Ik ben er overigens voor om iedere trekker die zich op een auto(snel)weg bevindt voor minimaal 3 maanden in beslag te nemen en uiteraard de boete van ¤410 erbij.
  woensdag 29 juni 2022 @ 13:34:28 #269
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_205180151
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 13:33 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Welke besluiten?
Huilen dan.
pi_205180152
quote:

[..]
BNW is een paar deuren verder..
pi_205180155
quote:

[..]
Klopt, FDF zijn geen lieverdjes.
pi_205180165
Maar eh ... Met getrokken wapen iemand tot stilstand dwingen is geen ding meer wat de politie doet? Kijk ik teveel films oid? Is dat niet hoe Nederlandse politie hun wapen in mag zetten volgens protocol?

Hoe gaat dat dan bij een andere crimineel die op de vlucht is?
pi_205180171
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 13:36 schreef probeer het volgende:
Maar eh ... Met getrokken wapen iemand tot stilstand dwingen is geen ding meer wat de politie doet? Kijk ik teveel films oid? Is dat niet hoe Nederlandse politie hun wapen in mag zetten volgens protocol?

Hoe gaat dat dan bij een andere crimineel die op de vlucht is?
Die krijgt een vriendelijk doch dringend verzoek te stoppen, "of anders haal ik er een boer bij!"
pi_205180185
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 13:34 schreef TheFreshPrince het volgende:
Ik ben er overigens voor om iedere trekker die zich op een auto(snel)weg bevindt voor minimaal 3 maanden in beslag te nemen en uiteraard de boete van ¤410 erbij.
Verbeurd verklaren en artikel 5 er tegen aan met rijontzegging als doel. En mochten die krengen beschadigd raken bij het ruimen, mag wmb de overheid gewoon doen alsof haar neus bloedt.
pi_205180203
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 13:36 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Die krijgt een vriendelijk doch dringend verzoek te stoppen, "of anders haal ik er een boer bij"!
Ik weet het niet man .. Heb toch altijd gedacht dat als je op een politievoertuig of agent in probeert te rijden waar ze bij staan, er toch wel wat wapens tevoorschijn komen.

Zal wel mijn hollywood-bias zijn oid.
  woensdag 29 juni 2022 @ 13:40:08 #276
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_205180209
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 13:37 schreef probeer het volgende:

[..]
Verbeurd verklaren
Schenken aan de Oekraïners. Die kunnen ze wel gebruiken nadat de Russen hun spulletjes gejat hebben.
Huilen dan.
pi_205180218
quote:
7s.gif Op woensdag 29 juni 2022 13:40 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Schenken aan de Oekraïners. Die kunnen ze wel gebruiken nadat de Russen hun spulletjes gejat hebben.
Oprecht en zonder enige ironie, een perfect plan.
  woensdag 29 juni 2022 @ 13:41:24 #278
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_205180220
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 13:29 schreef probeer het volgende:

[..]
Fair punt.

In mijn jeugd was het melkquota's , het boertje pesten speelt al 40 jaar
There is only one religion
  woensdag 29 juni 2022 @ 13:42:25 #279
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_205180235
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 13:41 schreef Dance99Vv het volgende:

[..]
Je bedoelt: we hebben al decennialang last van landbouw gericht op overproductie.
Huilen dan.
  Redactie Frontpage / Weblog woensdag 29 juni 2022 @ 13:43:08 #280
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_205180243
Zijn er vandaag al protesten geweest of komen nog?
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
  woensdag 29 juni 2022 @ 13:43:37 #281
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_205180251
A
quote:

[..]
Ach, ze zijn ook zo zielig he.

_O-

quote:
De boeren die snelwegen hebben geblokkeerd en hooibalen hebben verbrand voor gemeentehuizen zijn niet erg onder de indruk van de boetes die ze daarvoor hebben gekregen. “Velen van ons zijn namelijk miljonair.”

“Lezen de autoriteiten nooit de krant of zo?”, legt veehouder Aart Geertsma uit. “Wij zijn niet zo onder de indruk van geldboetes. 20 procent van ons is miljonair, van de melkveehouders zelfs 40 procent. We krijgen Europese subsidies, hebben speciale belastingregelingen, dus een boete kan er bij ons makkelijk vanaf. Wij hebben financieel best wel wat armslag. Zo zie je maar weer hoe slecht geïnformeerd Nederland is over het boerenbestaan.”
De speld.
  woensdag 29 juni 2022 @ 13:44:03 #282
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_205180260
quote:

[..]

Dan heb je het ook alleen over logistiek materieel. Vrachtwagens, pantserwagens en bulldozers.

Geen wapens.
pi_205180262
quote:

[..]
Je bedoelt “het vooruitschuiven van allerlei maatregelen vanwege allerlei protesterende boeren speelt al 40 jaar.”
pi_205180309
quote:

[..]
Je bedoelt, de hete aardappel doorschuiven, door zowel overheid, boeren én de sectoren die er rechtstreeks aan vast zitten? Was toen al niet houdbaar en dat wist iedereen.

Maar he, steek gewoon de nek van je kind door diezelfde strop. Intergenerationeel gokken. En uiteindelijk wint de rabobank en campina/unilever. Tsja.

Twee basisschool klasgenoten staan er ergens tussen bij al die protesten. Boer geworden, boel overgenomen van vader. Actief op lokale social media, en het komt ze allemaal heus als donderslag bij heldere hemel aanwaaien.

Zoals ik net al zei; In mijn jeugd heette het het mestoverschot. Nu het stikstofprobleem.

Then again ... het waren nooit intelligente jongens. Konden destijds een pieper al niet van een suikerbiet onderscheiden.
pi_205180313
De boeren liggen allemaal aan het subsidie infuus. Die hebben echt veel kapitaal, dus we zien hier miljonairs die aan het staken zijn dat ze wat minder verdienen. :)
  woensdag 29 juni 2022 @ 13:52:11 #286
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_205180333
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 13:49 schreef Duiveltja het volgende:
De boeren liggen allemaal aan het subsidie infuus. Die hebben echt veel kapitaal, dus we zien hier miljonairs die aan het staken zijn dat ze wat minder verdienen. :)
Maar eerlijk is eerlijk, er is niks romantischer dan een grote stal hebben waar dieren automatisch geslacht worden en nooit het daglicht zien. Daar kan geen miljoen tegenop. Een boer houdt van authenticiteit.
  woensdag 29 juni 2022 @ 13:52:23 #287
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_205180336
Is het nou echt zo moeilijk voor de politie die trekkers uit te schakelen? Desnoods verniel je ze en laat je het wrak in de berm liggen.
  woensdag 29 juni 2022 @ 13:52:31 #288
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_205180337
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 13:52 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Maar eerlijk is eerlijk, er is niks romantischer dan een grote stal hebben waar dieren automatisch geslacht worden en nooit het daglicht zien. Daar kan geen miljoen tegenop. Een boer houdt van authenticiteit.
En van koeien.
Huilen dan.
  woensdag 29 juni 2022 @ 13:52:56 #289
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_205180343
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 13:49 schreef Duiveltja het volgende:
Miljonair zonder rijk te zijn ja.
pi_205180344
quote:

[..]
Ja maar ze houden toch zo van hun beesten.
  woensdag 29 juni 2022 @ 13:53:40 #291
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_205180349
quote:

[..]
Helaas hebben we laat van 17 jaar Boer zoekt vrouw propaganda
pi_205180350
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 13:52 schreef Hexagon het volgende:
Is het nou echt zo moeilijk voor de politie die trekkers uit te schakelen? Desnoods verniel je ze en laat je het wrak in de berm liggen.
Hoe dan? Met raketwerpers ofzo?
  woensdag 29 juni 2022 @ 13:54:07 #293
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_205180351
quote:
Ja, dat kunnen ze prima met één trekker tegelijk.

En flikken ze dat bij één trekker dan worden ze gelijk aan alle kanten door de rest in elkaar gebeukt.
pi_205180354
Wordt tijd dat er met scherp geschoten wordt.
  woensdag 29 juni 2022 @ 13:55:15 #295
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_205180358
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 13:53 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Beetje rigoreus. Bij een moderne trekker kun je een aardig eind komen met een kniptang.
pi_205180359
quote:
Ben op zich oprecht ook best benieuwd op welk punt / na de hoeveelste kogel, een motorblok van een Deere er mee stopt.

Hoe rijdt een tractor met twee lekke voorbanden? Daar zit wel lucht in toch?
pi_205180366
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 13:54 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Ja, dat kunnen ze prima met één trekker tegelijk.

En flikken ze dat bij één trekker dan worden ze gelijk aan alle kanten door de rest in elkaar gebeukt.
Jij stelt dat trekkers dan op agenten in gaan rijden? Dat die boeren overgaan tot poging tot doodslag?
pi_205180370
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 13:53 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Turkije kan vast wel wat drones leveren ;)
pi_205180372
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 13:56 schreef probeer het volgende:

[..]
Jij stelt dat trekkers dan op agenten in gaan rijden? Dat die boeren overgaan tot poging tot doodslag?
Ik zou dat niet uit durven te sluiten
pi_205180377
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 13:55 schreef probeer het volgende:

[..]
Ben op zich oprecht ook best benieuwd op welk punt / na de hoeveelste kogel, een motorblok van een Deere er mee stopt.

Hoe rijdt een tractor met twee lekke voorbanden? Daar zit wel lucht in toch?
Een moderne John Deere heeft een kill switch, die kan je op afstand wel blokkeren.
  woensdag 29 juni 2022 @ 13:57:39 #301
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_205180381
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 13:56 schreef probeer het volgende:

[..]
Voetbalhooligans houden het ook bij een hoop schreeuwen naar de politie wil je zeggen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')