abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_205178763
twitter

Dit klopt natuurlijk. Wilma Wijkagent kan niets doen tegen trekkers. Dan vallen er doden.

Je kunt je wel afvragen waarom er geen zwaarder materieel aanwezig was daar, dit was voorzienbaar.
zie email 27 oktober
pi_205178766
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 10:52 schreef nils7 het volgende:
Ze moeten bij elke boer die geweld gebruikt zijn recht op uitkopen vervangen naar onteigenen... eens zien hoe snel het afgelopen is met dat geneuzel.
Kan niet.
zie email 27 oktober
  woensdag 29 juni 2022 @ 10:53:47 #53
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_205178771
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juni 2022 10:47 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Op dat moment weet je niet wat er nog kan gebeuren en een agent die vindt dat hij een levensbedreigende situatie is moet kunnen schieten. Hier was dat het geval en ze hadden ook moeten schieten.
Moeten? Ik neem aan dat elke agent hierin zijn eigen afweging maakt.
Opdrachten om te schieten worden volgens mij alleen in het leger gegeven.
Tot nooit .......
  woensdag 29 juni 2022 @ 10:56:24 #54
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_205178789
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 10:53 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Dit klopt natuurlijk. Wilma Wijkagent kan niets doen tegen trekkers. Dan vallen er doden.

Je kunt je wel afvragen waarom er geen zwaarder materieel aanwezig was daar, dit was voorzienbaar.
Ik neem aan dat ze die witte Claas nog wel weten te traceren. Hij moet toch naar huis met dat ding en dan kan je hem (uit de drukte) gewoon aanhouden en dat ding in beslag nemen.

Neem zo'n ding in beslag zodat zijn bedrijf een paar dagen stil lig. Wedden dat andere boeren dat risico niet meer nemen?

Sterker nog,
op basis van het model lijken er maar 40 in nederland rond te rijden....
https://www.voertuig-zoek(...)ar/claas/jaguar/860/

Dit is het oude model < 1996. Daarvan zijn er maar 20.

zoek nog ff in een straal van 80km om het huis en je hebt hem zo gevonden.

[ Bericht 8% gewijzigd door Speekselklier op 29-06-2022 11:10:52 ]
Tot nooit .......
  woensdag 29 juni 2022 @ 10:56:41 #55
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_205178792
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 10:45 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Ik heb filemon en de complotten gezien en de mensen daar hadden nagenoeg allemaal een conflict met overheid gehad en verloren. Accepteren dat ze fout zaten kunnen ze niet en dan gaan ze maar gekke dingen doen.
Dat zie je ook terug met de boeren. Accepteren dat ze het verkeerd hebben kunnen velen niet.

Een democratie werkt alleen als verliezers hun verlies accepteren.
Mwoah... heb ook twee keer een conflict gehad met de (lokale) overheid.
Twee keer onterecht verloren... althans 1x geen gebruik mogen maken van een regeling die ze aan mn buren ook niet hadden mogen geven.
En 1x hebben ze glashard tegen me gelogen (de burgemeester) en kon ie zn afspraken niet na komen en nadat ik hem daar opwees begon ie te dreigen :') dus sindsdien noem ik hem Mark "slappe zak" Burgemeestertje.

Maar om nu dan maar wappie te worden :@ :+ eh nee
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_205178816
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 10:17 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
Dat de boeren niet massaal voor FvD kiezen maar bijvoorbeeld voor BBB geeft aan dat ze slim genoeg zijn om niet achter idioten te lopen die ze naar de klote gaan helpen.

Niet dat BBB een super slimme keus is, maar wel begrijpbaar.
De meeste boeren zullen misschien nog geen FvD stemmen, maar zeker de radicale FDF figuren doen dat wel massaal. Hun leider kon ook altijd Gideon bellen zei hij nog in dat interview van afgelopen weekend.

Ze laten zich wel erg makkelijk voor het complot karretje spannen.
٩๏̯͡๏)۶
pi_205178823
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 10:56 schreef nils7 het volgende:

[..]
Mwoah... heb ook twee keer een conflict gehad met de (lokale) overheid.
Twee keer onterecht verloren... althans 1x geen gebruik mogen maken van een regeling die ze aan mn buren ook niet hadden mogen geven.
En 1x hebben ze glashard tegen me gelogen (de burgemeester) en kon ie zn afspraken niet na komen en nadat ik hem daar opwees begon ie te dreigen :') dus sindsdien noem ik hem Mark "slappe zak" Burgemeestertje.

Maar om nu dan maar wappie te worden :@ :+ eh nee
Dat is dan ook gewoon terecht. Dat ze bij je buren een fout hebben gemaakt betekent niet dat ze die fout dan ook maar bij jou moeten maken.
  woensdag 29 juni 2022 @ 11:00:52 #58
500074 Rode_Wijn
Kom laat ons vrolijk zijn
pi_205178824
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 10:59 schreef Ronald het volgende:

[..]
De meeste boeren zullen misschien nog geen FvD stemmen, maar zeker de radicale FDF figuren doen dat wel massaal. Hun leider kon ook altijd Gideon bellen zei hij nog in dat interview van afgelopen weekend.

Ze laten zich wel erg makkelijk voor het complot karretje spannen.
En wat moet die Gideon dan komen doen? Voor lul staan?
  Forum Admin woensdag 29 juni 2022 @ 11:01:45 #59
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_205178835
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 10:00 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Helft? Gewoon gedwongen onteigenen zonder compensatie. Wals erover, mogen ze toekijken.

Echt geen greintje respect of medelijden mee.
Het is juist dit gebral wat alleen maar olie op het vuur gooit. Want hiermee strijk je ook boeren die er niks mee te maken hebben tegen de haren in.

Eng gewoon hoe mensen zich zo makkelijk tegen elkaar op laten zetten.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  woensdag 29 juni 2022 @ 11:03:50 #60
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_205178852
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juni 2022 10:13 schreef Caland het volgende:
[ twitter ]

(lol)
twitter

Ik hoop maar dat de boeren gewoon een nieuw kanaal beginnen waar je toegelaten moet worden...
  woensdag 29 juni 2022 @ 11:04:21 #61
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_205178856
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 11:01 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Het is juist dit gebral wat alleen maar olie op het vuur gooit. Want hiermee strijk je ook boeren die er niks mee te maken hebben tegen de haren in.

Eng gewoon hoe mensen zich zo makkelijk tegen elkaar op laten zetten.
Ik heb het over de boeren die politici thuis opzoeken. Daar heb ik inderdaad geen respect voor. Dat heeft niks met tegen elkaar opgezet worden te maken, maar alles met hun walgelijke gedrag.

De goedwillende boeren mogen van mij riant uitgekocht worden.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  Forum Admin woensdag 29 juni 2022 @ 11:04:27 #62
pi_205178858
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 10:34 schreef Netsplitter het volgende:
Als de politie het te bedreigend vond worden, hadden ze moeten schieten op die idioten. Gewoon headshots.
Wat een treurige tentoonstelling van complete retardatie weer.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Forum Admin woensdag 29 juni 2022 @ 11:05:03 #63
pi_205178862
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 11:04 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Ik heb het over de boeren die politici thuis opzoeken. Daar heb ik inderdaad geen respect voor. Dat heeft niks met tegen elkaar opgezet worden te maken, maar alles met hun walgelijke gedrag.

Maar dat is niet hoe dat in eerste instantie overkomt. Snapt u mij?
  woensdag 29 juni 2022 @ 11:05:45 #64
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_205178867
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 11:05 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Maar dat is niet hoe dat in eerste instantie overkomt. Snapt u mij?
Ik snap je, maar dan had je misschien de quote moeten lezen waar ik op reageerde ;)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_205178891
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juni 2022 11:00 schreef Rode_Wijn het volgende:

[..]
En wat moet die Gideon dan komen doen? Voor lul staan?
Hij staat de boel op te hitsen met een microfoon, en blijkbaar vinden de radicale boeren dat wel mooi.
٩๏̯͡๏)۶
pi_205178899
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 11:09 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Heb je weleens opgezocht hoeveel subsidie er in de landbouw wordt gepompt?
dus?
Zonder het woord van God is er alleen duisternis.
Als je niet kan relativeren, heb je weinig aan kennis.
  woensdag 29 juni 2022 @ 11:12:39 #67
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_205178903
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 11:05 schreef Viesdik het volgende:

[..]
een boer met gezond verstand accepteert geen geld van de duivel.
Van gaal zou zeggen: Death or the gladioles
Een boer met verstand heeft door dat groei niet meer mogelijk is.
Die maakt de keuze om de boel te verkopen (geen opvolging) of vraagt geld aan om de tent drastisch om te vormen.

ik denk dat er bij veel boeren bedrijven druk wordt gerekent aan de keukentafel.

Als het inkomen van de boer gelijk blijft zal er ook geen boer zijn die er problemen mee heeft dat ie het met een kwart van de koeien moet doen.
Tot nooit .......
pi_205178907
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 11:11 schreef Viesdik het volgende:

[..]
dus?
Dat mogen ze dan dus ook niet aannemen van 'de duivel' volgens jou?
  woensdag 29 juni 2022 @ 11:17:47 #69
3542 Gia
User under construction
pi_205178927
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 11:04 schreef Drekkoning het volgende:

Ik vind dat boeren met een kleinere veestapel die daar prima van rond kunnen komen en er alles aan doen om het milieu te ontzien, gewoon door moeten kunnen boeren.
Die megastallen, daar was ik al en ben ik nog steeds op tegen. Ze zijn dieronvriendelijk en alleen gericht op productie. Heeft niks meer te maken met boer zijn.

Wat betreft de natuur. Er is genoeg natuur die prima tegen stikstof kan. Je krijgt dan alleen bos i.p.v. heidevelden. Lijkt mij niks mis mee. Bomen zijn volgens mij grotere CO2-ruimers dan kleine struikjes.
Er is hier in het verleden natuur aangeplant om het allemaal mooier te maken. Natuur die hier feitelijk niet hoort, niet inheems is. En daarvoor zouden nu de boeren moeten verdwijnen? W.m.b. liever andersom.
pi_205178930
quote:
99s.gif Op woensdag 29 juni 2022 11:12 schreef Speekselklier het volgende:

[..]
Die maakt de keuze om de boel te verkopen (geen opvolging) of vraagt geld aan om de tent drastisch om te vormen.

ik denk dat er bij veel boeren bedrijven druk wordt gerekent aan de keukentafel.

Als het inkomen van de boer gelijk blijft zal er ook geen boer zijn die er problemen mee heeft dat ie het met een kwart van de koeien moet doen.
Het enige wat ze rekenen aan tafel is hoe ze de oorlog kunnen winnen.
Onze boeren kunnen bijvoorbeeld meer produceren om de nationale behoeftes op te vullen.
pi_205178950
quote:
99s.gif Op woensdag 29 juni 2022 11:12 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

De boer die gisteren bij Op1 zat was wel een verademing wat dat betreft:

twitter
AIVD Kerstpuzzel 2025: 1a, 2, 3a, 5
pi_205178951
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 10:53 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]

Als het ingrijpen om de wet te handhaven leidt tot levensbedreigende situaties hebben ze nog altijd hun vuurwapens. Ze zijn dus altijd zwaarder bewapend dan de boeren. Het is natuurlijk wel handig om minder zware middelen mee te nemen maar toch. Wetteloosheid is het laatste wat je wil, nog na vuurwapengeweld.
  woensdag 29 juni 2022 @ 11:21:52 #73
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_205178952
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 11:18 schreef Viesdik het volgende:

[..]
Het enige wat ze rekenen aan tafel is hoe ze de oorlog kunnen winnen.
Onze boeren kunnen bijvoorbeeld meer produceren om de nationale behoeftes op te vullen.
de enige nationale behoefte die wij hebben is we voor 80ct een pak melk kunnen kopen en dat een kip 5 euro kost. Dezelfde prijs van 20 jaar geleden..
Tot nooit .......
pi_205178956
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 11:17 schreef Gia het volgende:

[..]
Ik vind dat boeren met een kleinere veestapel die daar prima van rond kunnen komen en er alles aan doen om het milieu te ontzien, gewoon door moeten kunnen boeren.
Die megastallen, daar was ik al en ben ik nog steeds op tegen. Ze zijn dieronvriendelijk en alleen gericht op productie. Heeft niks meer te maken met boer zijn.

Wat betreft de natuur. Er is genoeg natuur die prima tegen stikstof kan. Je krijgt dan alleen bos i.p.v. heidevelden. Lijkt mij niks mis mee. Bomen zijn volgens mij grotere CO2-ruimers dan kleine struikjes.
Er is hier in het verleden natuur aangeplant om het allemaal mooier te maken. Natuur die hier feitelijk niet hoort, niet inheems is. En daarvoor zouden nu de boeren moeten verdwijnen? W.m.b. liever andersom.
De megastallen zijn hypermodern en diervriendelijk. Ik weet niet in welke tijd jij leeft, maar Nederland is geen Oekraïne waar ze koeien nog doormaken met een stok of speer
pi_205178959
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 10:45 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Het zou dan natuurlijk een stuk effectiever zijn als ze gaan demonstreren voor hgere uitkeringen in plaats van allerlei monddiarree uit te braken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')