Ik heb het over de boeren die politici thuis opzoeken. Daar heb ik inderdaad geen respect voor. Dat heeft niks met tegen elkaar opgezet worden te maken, maar alles met hun walgelijke gedrag.quote:Op woensdag 29 juni 2022 11:01 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Het is juist dit gebral wat alleen maar olie op het vuur gooit. Want hiermee strijk je ook boeren die er niks mee te maken hebben tegen de haren in.
Eng gewoon hoe mensen zich zo makkelijk tegen elkaar op laten zetten.
Wat een treurige tentoonstelling van complete retardatie weer.quote:Op woensdag 29 juni 2022 10:34 schreef Netsplitter het volgende:
Als de politie het te bedreigend vond worden, hadden ze moeten schieten op die idioten. Gewoon headshots.
Maar dat is niet hoe dat in eerste instantie overkomt. Snapt u mij?quote:Op woensdag 29 juni 2022 11:04 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ik heb het over de boeren die politici thuis opzoeken. Daar heb ik inderdaad geen respect voor. Dat heeft niks met tegen elkaar opgezet worden te maken, maar alles met hun walgelijke gedrag.
De goedwillende boeren mogen van mij riant uitgekocht worden.
Ik snap je, maar dan had je misschien de quote moeten lezen waar ik op reageerdequote:Op woensdag 29 juni 2022 11:05 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Maar dat is niet hoe dat in eerste instantie overkomt. Snapt u mij?
Hij staat de boel op te hitsen met een microfoon, en blijkbaar vinden de radicale boeren dat wel mooi.quote:Op woensdag 29 juni 2022 11:00 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
En wat moet die Gideon dan komen doen? Voor lul staan?
dus?quote:Op woensdag 29 juni 2022 11:09 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Heb je weleens opgezocht hoeveel subsidie er in de landbouw wordt gepompt?
Een boer met verstand heeft door dat groei niet meer mogelijk is.quote:Op woensdag 29 juni 2022 11:05 schreef Viesdik het volgende:
[..]
een boer met gezond verstand accepteert geen geld van de duivel.
Van gaal zou zeggen: Death or the gladioles
Ik vind dat boeren met een kleinere veestapel die daar prima van rond kunnen komen en er alles aan doen om het milieu te ontzien, gewoon door moeten kunnen boeren.quote:Op woensdag 29 juni 2022 11:04 schreef Drekkoning het volgende:
De goedwillende boeren mogen van mij riant uitgekocht worden.
Het enige wat ze rekenen aan tafel is hoe ze de oorlog kunnen winnen.quote:Op woensdag 29 juni 2022 11:12 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Een boer met verstand heeft door dat groei niet meer mogelijk is.
Die maakt de keuze om de boel te verkopen (geen opvolging) of vraagt geld aan om de tent drastisch om te vormen.
ik denk dat er bij veel boeren bedrijven druk wordt gerekent aan de keukentafel.
Als het inkomen van de boer gelijk blijft zal er ook geen boer zijn die er problemen mee heeft dat ie het met een kwart van de koeien moet doen.
De boer die gisteren bij Op1 zat was wel een verademing wat dat betreft:quote:Op woensdag 29 juni 2022 11:12 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Een boer met verstand heeft door dat groei niet meer mogelijk is.
Die maakt de keuze om de boel te verkopen (geen opvolging) of vraagt geld aan om de tent drastisch om te vormen.
ik denk dat er bij veel boeren bedrijven druk wordt gerekent aan de keukentafel.
Als het inkomen van de boer gelijk blijft zal er ook geen boer zijn die er problemen mee heeft dat ie het met een kwart van de koeien moet doen.
Als het ingrijpen om de wet te handhaven leidt tot levensbedreigende situaties hebben ze nog altijd hun vuurwapens. Ze zijn dus altijd zwaarder bewapend dan de boeren. Het is natuurlijk wel handig om minder zware middelen mee te nemen maar toch. Wetteloosheid is het laatste wat je wil, nog na vuurwapengeweld.quote:Op woensdag 29 juni 2022 10:53 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Dit klopt natuurlijk. Wilma Wijkagent kan niets doen tegen trekkers. Dan vallen er doden.
Je kunt je wel afvragen waarom er geen zwaarder materieel aanwezig was daar, dit was voorzienbaar.
de enige nationale behoefte die wij hebben is we voor 80ct een pak melk kunnen kopen en dat een kip 5 euro kost. Dezelfde prijs van 20 jaar geleden..quote:Op woensdag 29 juni 2022 11:18 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Het enige wat ze rekenen aan tafel is hoe ze de oorlog kunnen winnen.
Onze boeren kunnen bijvoorbeeld meer produceren om de nationale behoeftes op te vullen.
De megastallen zijn hypermodern en diervriendelijk. Ik weet niet in welke tijd jij leeft, maar Nederland is geen Oekraïne waar ze koeien nog doormaken met een stok of speerquote:Op woensdag 29 juni 2022 11:17 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik vind dat boeren met een kleinere veestapel die daar prima van rond kunnen komen en er alles aan doen om het milieu te ontzien, gewoon door moeten kunnen boeren.
Die megastallen, daar was ik al en ben ik nog steeds op tegen. Ze zijn dieronvriendelijk en alleen gericht op productie. Heeft niks meer te maken met boer zijn.
Wat betreft de natuur. Er is genoeg natuur die prima tegen stikstof kan. Je krijgt dan alleen bos i.p.v. heidevelden. Lijkt mij niks mis mee. Bomen zijn volgens mij grotere CO2-ruimers dan kleine struikjes.
Er is hier in het verleden natuur aangeplant om het allemaal mooier te maken. Natuur die hier feitelijk niet hoort, niet inheems is. En daarvoor zouden nu de boeren moeten verdwijnen? W.m.b. liever andersom.
quote:Op woensdag 29 juni 2022 10:45 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Het zou dan natuurlijk een stuk effectiever zijn als ze gaan demonstreren voor hgere uitkeringen in plaats van allerlei monddiarree uit te braken.
Heerlijk weer dat cherrypicken bij de NPO.quote:Op woensdag 29 juni 2022 11:21 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
De boer die gisteren bij Op1 zat was wel een verademing wat dat betreft:
[ twitter ]
Boem, daar reed boer Harms over de schietende agent heen. Eventueel na dat haar 15 kogels op zijn.quote:Op woensdag 29 juni 2022 11:21 schreef Confetti het volgende:
[..]
Als het ingrijpen om de wet te handhaven leidt tot levensbedreigende situaties hebben ze nog altijd hun vuurwapens. Ze zijn dus altijd zwaarder bewapend dan de boeren. Het is natuurlijk wel handig om minder zware middelen mee te nemen maar toch. Wetteloosheid is het laatste wat je wil, nog na vuurwapengeweld.
quote:Op woensdag 29 juni 2022 11:22 schreef Viesdik het volgende:
[..]
De megastallen zijn hypermodern en diervriendelijk. Ik weet niet in welke tijd jij leeft, maar Nederland is geen Oekraïne waar ze koeien nog doormaken met een stok of speer
Misschien van de graancrisis gehoord? Nederland is prima voor de verbouw van graansoorten. Echter exporteren we veel graan en zijn we onvoldoende zelfvoorzienend.quote:Op woensdag 29 juni 2022 11:21 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
de enige nationale behoefte die wij hebben is we voor 80ct een pak melk kunnen kopen en dat een kip 5 euro kost. Dezelfde prijs van 20 jaar geleden..
Het gaat natuurlijk weg voor woonwijken, geen windmolens. Gemeenten die willen cashen door een weiland voor 10 keer de prijs te kunnen verkopen als bouwkavels.quote:Op woensdag 29 juni 2022 11:26 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Misschien van de graancrisis gehoord? Nederland is prima voor de verbouw van graansoorten. Echter exporteren we veel graan en zijn we onvoldoende zelfvoorzienend.
Ik vind het heul niet erg dat er een stal verdwijnt en daarvoor in de plaats een groenteveld of graanveld komt. Maar iets zomaar wegdoen voor windmolens is natuurlijk een grote bullshit van het puurste soort
Men wil natuurlijk huizen gaan bouwen op die weilanden.quote:Op woensdag 29 juni 2022 11:26 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Misschien van de graancrisis gehoord? Nederland is prima voor de verbouw van graansoorten. Echter exporteren we veel graan en zijn we onvoldoende zelfvoorzienend.
Ik vind het heul niet erg dat er een stal verdwijnt en daarvoor in de plaats een groenteveld of graanveld komt. Maar iets zomaar wegdoen voor windmolens is natuurlijk een grote bullshit van het puurste soort
Die laatste foto is gewoon een melkstal dat zal je altijd blijven houden ook met een kleinere veestapel. Het blijven kudde dieren. Voor de rest ben ik ook tegen de megastallen hoor. Die zie ik liever vandaag dan morgen nog verdwijnen.quote:Op woensdag 29 juni 2022 11:25 schreef Momo het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zeer diervriendelijk
Hahahahahahahahahahaha! Ik heb echt geen problemen met de slacht en zo, maar wat jij zegt is natuurlijk onzin.quote:Op woensdag 29 juni 2022 11:22 schreef Viesdik het volgende:
[..]
De megastallen zijn hypermodern en diervriendelijk. Ik weet niet in welke tijd jij leeft, maar Nederland is geen Oekraïne waar ze koeien nog doormaken met een stok of speer
Wel schattig hoor om te doen alsof de trekkerterroristen per definitie alle boeren vertegenwoordigen, maar er zijn in Nederland natuurlijk heel wat boeren die niet alleen maar megastallen bouwen, maar juist fors investeren in een meer toekomstbestendige vorm van boeren.quote:Op woensdag 29 juni 2022 11:24 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Heerlijk weer dat cherrypicken bij de NPO.
Deze verrader is niet voor niets uitgenodigd om een verkeerd beeld te geven.
ziet er anders heel netjes en verzorgd uitquote:Op woensdag 29 juni 2022 11:25 schreef Momo het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zeer diervriendelijk
Feitelijk onzin, er is voor 1 miljoen huizen 1% van de huidige landbouwgrond nodig.quote:Op woensdag 29 juni 2022 11:28 schreef Halcon het volgende:
[..]
Men wil natuurlijk huizen gaan bouwen op die weilanden.
Vorige week op tv had een vrouw, weet niet meer wie, het erover om die megastallen te verplaatsen naar industriegebieden, aangezien die koeien toch niet naar buiten hoeven. Niks diervriendelijks aan, n.m.m.quote:Op woensdag 29 juni 2022 11:22 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Gelukkig is er ook helemaal niemand die zegt dat een boer zijn megastal niet mag vervangen door een groenteveld.quote:Op woensdag 29 juni 2022 11:26 schreef Viesdik het volgende:
Net of ze woningen willen gaan bouwen op alle landbouwgrond.quote:Op woensdag 29 juni 2022 11:28 schreef Halcon het volgende:
[..]
quote:Van de totale oppervlakte van Nederland is 54 procent (2,2 miljoen hectare) in gebruik als landbouwterrein.
quote:In 2015 was ongeveer 4.920 km2 (14,6%) van het Nederlandse grondgebied in gebruik voor wonen, werken en infrastructuur
En bedrijventerreinen, recreatie en zonneparken, huizen nemen weinig ruimte in beslag, die andere des te meer.quote:Op woensdag 29 juni 2022 11:28 schreef Halcon het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |