Heerlijk weer dat cherrypicken bij de NPO.quote:Op woensdag 29 juni 2022 11:21 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
De boer die gisteren bij Op1 zat was wel een verademing wat dat betreft:
[ twitter ]
Boem, daar reed boer Harms over de schietende agent heen. Eventueel na dat haar 15 kogels op zijn.quote:Op woensdag 29 juni 2022 11:21 schreef Confetti het volgende:
[..]
Als het ingrijpen om de wet te handhaven leidt tot levensbedreigende situaties hebben ze nog altijd hun vuurwapens. Ze zijn dus altijd zwaarder bewapend dan de boeren. Het is natuurlijk wel handig om minder zware middelen mee te nemen maar toch. Wetteloosheid is het laatste wat je wil, nog na vuurwapengeweld.
quote:Op woensdag 29 juni 2022 11:22 schreef Viesdik het volgende:
[..]
De megastallen zijn hypermodern en diervriendelijk. Ik weet niet in welke tijd jij leeft, maar Nederland is geen Oekraïne waar ze koeien nog doormaken met een stok of speer
Misschien van de graancrisis gehoord? Nederland is prima voor de verbouw van graansoorten. Echter exporteren we veel graan en zijn we onvoldoende zelfvoorzienend.quote:Op woensdag 29 juni 2022 11:21 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
de enige nationale behoefte die wij hebben is we voor 80ct een pak melk kunnen kopen en dat een kip 5 euro kost. Dezelfde prijs van 20 jaar geleden..
Het gaat natuurlijk weg voor woonwijken, geen windmolens. Gemeenten die willen cashen door een weiland voor 10 keer de prijs te kunnen verkopen als bouwkavels.quote:Op woensdag 29 juni 2022 11:26 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Misschien van de graancrisis gehoord? Nederland is prima voor de verbouw van graansoorten. Echter exporteren we veel graan en zijn we onvoldoende zelfvoorzienend.
Ik vind het heul niet erg dat er een stal verdwijnt en daarvoor in de plaats een groenteveld of graanveld komt. Maar iets zomaar wegdoen voor windmolens is natuurlijk een grote bullshit van het puurste soort
Men wil natuurlijk huizen gaan bouwen op die weilanden.quote:Op woensdag 29 juni 2022 11:26 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Misschien van de graancrisis gehoord? Nederland is prima voor de verbouw van graansoorten. Echter exporteren we veel graan en zijn we onvoldoende zelfvoorzienend.
Ik vind het heul niet erg dat er een stal verdwijnt en daarvoor in de plaats een groenteveld of graanveld komt. Maar iets zomaar wegdoen voor windmolens is natuurlijk een grote bullshit van het puurste soort
Die laatste foto is gewoon een melkstal dat zal je altijd blijven houden ook met een kleinere veestapel. Het blijven kudde dieren. Voor de rest ben ik ook tegen de megastallen hoor. Die zie ik liever vandaag dan morgen nog verdwijnen.quote:Op woensdag 29 juni 2022 11:25 schreef Momo het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zeer diervriendelijk
Hahahahahahahahahahaha! Ik heb echt geen problemen met de slacht en zo, maar wat jij zegt is natuurlijk onzin.quote:Op woensdag 29 juni 2022 11:22 schreef Viesdik het volgende:
[..]
De megastallen zijn hypermodern en diervriendelijk. Ik weet niet in welke tijd jij leeft, maar Nederland is geen Oekraïne waar ze koeien nog doormaken met een stok of speer
Wel schattig hoor om te doen alsof de trekkerterroristen per definitie alle boeren vertegenwoordigen, maar er zijn in Nederland natuurlijk heel wat boeren die niet alleen maar megastallen bouwen, maar juist fors investeren in een meer toekomstbestendige vorm van boeren.quote:Op woensdag 29 juni 2022 11:24 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Heerlijk weer dat cherrypicken bij de NPO.
Deze verrader is niet voor niets uitgenodigd om een verkeerd beeld te geven.
ziet er anders heel netjes en verzorgd uitquote:Op woensdag 29 juni 2022 11:25 schreef Momo het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zeer diervriendelijk
Feitelijk onzin, er is voor 1 miljoen huizen 1% van de huidige landbouwgrond nodig.quote:Op woensdag 29 juni 2022 11:28 schreef Halcon het volgende:
[..]
Men wil natuurlijk huizen gaan bouwen op die weilanden.
Vorige week op tv had een vrouw, weet niet meer wie, het erover om die megastallen te verplaatsen naar industriegebieden, aangezien die koeien toch niet naar buiten hoeven. Niks diervriendelijks aan, n.m.m.quote:Op woensdag 29 juni 2022 11:22 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Gelukkig is er ook helemaal niemand die zegt dat een boer zijn megastal niet mag vervangen door een groenteveld.quote:Op woensdag 29 juni 2022 11:26 schreef Viesdik het volgende:
Net of ze woningen willen gaan bouwen op alle landbouwgrond.quote:Op woensdag 29 juni 2022 11:28 schreef Halcon het volgende:
[..]
quote:Van de totale oppervlakte van Nederland is 54 procent (2,2 miljoen hectare) in gebruik als landbouwterrein.
quote:In 2015 was ongeveer 4.920 km2 (14,6%) van het Nederlandse grondgebied in gebruik voor wonen, werken en infrastructuur
En bedrijventerreinen, recreatie en zonneparken, huizen nemen weinig ruimte in beslag, die andere des te meer.quote:Op woensdag 29 juni 2022 11:28 schreef Halcon het volgende:
[..]
klopt.. maar als je denkt dat alle boeren dezelfde keuze hebben, heb je het goed mis.quote:Op woensdag 29 juni 2022 11:29 schreef Monolith het volgende:
[..]
Wel schattig hoor om te doen alsof de trekkerterroristen per definitie alle boeren vertegenwoordigen, maar er zijn in Nederland natuurlijk heel wat boeren die niet alleen maar megastallen bouwen, maar juist fors investeren in een meer toekomstbestendige vorm van boeren.
Dank je, als ik op sites kom waar ze dit soort bewijzen denken te hebben dan heb ik binnen de korste keren een bruine broek van het lachen.quote:Op woensdag 29 juni 2022 11:36 schreef Viesdik het volgende:
[..]
wil je bewijs hebben ?
of ga je dan nog steeds doen alsof het onzin is?
Wat een dom loeder zeg die interviewster. Boer wil het even prima onderbouwen: vies, cijfertjes! We willen je persoonlijke verhaal zo graag horen!quote:Op woensdag 29 juni 2022 11:21 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
De boer die gisteren bij Op1 zat was wel een verademing wat dat betreft:
[ twitter ]
Ja, precies...quote:Op woensdag 29 juni 2022 11:34 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
En bedrijventerreinen, recreatie en zonneparken, huizen nemen weinig ruimte in beslag, die andere des te meer.
Waarom? Windmolens of zonnepanelen hebben we nodig voor de energietransitie. Woningen voor de woningcrisis.quote:Op woensdag 29 juni 2022 11:26 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Dat laatste is nog niet zo makkelijk en ook de provincies hebben daar een grote stem in.quote:Op woensdag 29 juni 2022 11:39 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Waarom? Windmolens of zonnepanelen hebben we nodig voor de energietransitie. Woningen voor de woningcrisis.
Als een boer moet stoppen vanwege een te grote druk op de natuur, dan kan die ten eerste ook andere vormen van landbouw gaan bedrijven op zijn land, en als je zich volledig laat uitkopen, wat maakt dat dan nog uit wat er verder mee gebeurd? Waarom niet twee vliegen in één klap?
Kan me zo voorstellen dat het in de meeste gemeenten wel te doen moet zijn om als boer zelf een wijziging bestemmingsplan aan te vragen en een ontwikkelaar in te schakelen voor het bouwen van woningen.
wappie 1: "Rutte en jeugdzorg ontvoeren Nederlandse kinderen om adrenochroom te oogsten!"quote:Op woensdag 29 juni 2022 10:31 schreef Caland het volgende:
[..]
Het grappigste was dus dat die mensen elkaar tijdens van die demonstraties begonnen aan te spreken en dat het dan binnen een minuutje ging over het complot waar zij dan in geloofden. Regelmatig eindigde dat dan in een soort van ruzie omdat het ene complot dan net wat verder ging dan de ander. COMPLOTCEPTION
Er reed flink wat politie door het dorp net, goede kans dat die hier en daar even wat mensen van hun werk komen plukkenquote:Op woensdag 29 juni 2022 11:42 schreef Raw85 het volgende:
[ afbeelding ]
Dit soort figuren moeten toch gewoon te traceren zijn en vandaag nog aangehouden kunnen worden?
Niet om de wappiekaart te spelen, maar als ik jou vier jaar geleden had verteld dat er een avondklok zou komen had je me uitgelachen.quote:Op woensdag 29 juni 2022 11:40 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat laatste is nog niet zo makkelijk en ook de provincies hebben daar een grote stem in.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |