abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_205178972
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 11:21 schreef Tourniquet het volgende:

[..]
De boer die gisteren bij Op1 zat was wel een verademing wat dat betreft:

[ twitter ]
Heerlijk weer dat cherrypicken bij de NPO.
Deze verrader is niet voor niets uitgenodigd om een verkeerd beeld te geven.
Zonder het woord van God is er alleen duisternis.
Als je niet kan relativeren, heb je weinig aan kennis.
pi_205178973
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 11:21 schreef Confetti het volgende:

[..]
Als het ingrijpen om de wet te handhaven leidt tot levensbedreigende situaties hebben ze nog altijd hun vuurwapens. Ze zijn dus altijd zwaarder bewapend dan de boeren. Het is natuurlijk wel handig om minder zware middelen mee te nemen maar toch. Wetteloosheid is het laatste wat je wil, nog na vuurwapengeweld.
Boem, daar reed boer Harms over de schietende agent heen. Eventueel na dat haar 15 kogels op zijn.

Ik vind dit wel een heel simplistisch gedacht hoor.
zie email 27 oktober
  woensdag 29 juni 2022 @ 11:25:10 #78
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_205178982
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 11:22 schreef Viesdik het volgende:

[..]
De megastallen zijn hypermodern en diervriendelijk. Ik weet niet in welke tijd jij leeft, maar Nederland is geen Oekraïne waar ze koeien nog doormaken met een stok of speer

Zeer diervriendelijk
pi_205178987
quote:
99s.gif Op woensdag 29 juni 2022 11:21 schreef Speekselklier het volgende:

[..]
de enige nationale behoefte die wij hebben is we voor 80ct een pak melk kunnen kopen en dat een kip 5 euro kost. Dezelfde prijs van 20 jaar geleden..
Misschien van de graancrisis gehoord? Nederland is prima voor de verbouw van graansoorten. Echter exporteren we veel graan en zijn we onvoldoende zelfvoorzienend.
Ik vind het heul niet erg dat er een stal verdwijnt en daarvoor in de plaats een groenteveld of graanveld komt. Maar iets zomaar wegdoen voor windmolens is natuurlijk een grote bullshit van het puurste soort
  woensdag 29 juni 2022 @ 11:27:17 #80
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_205178995
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 11:26 schreef Viesdik het volgende:

[..]
Misschien van de graancrisis gehoord? Nederland is prima voor de verbouw van graansoorten. Echter exporteren we veel graan en zijn we onvoldoende zelfvoorzienend.
Ik vind het heul niet erg dat er een stal verdwijnt en daarvoor in de plaats een groenteveld of graanveld komt. Maar iets zomaar wegdoen voor windmolens is natuurlijk een grote bullshit van het puurste soort
Het gaat natuurlijk weg voor woonwijken, geen windmolens. Gemeenten die willen cashen door een weiland voor 10 keer de prijs te kunnen verkopen als bouwkavels.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_205179003
quote:

[..]
Men wil natuurlijk huizen gaan bouwen op die weilanden.
pi_205179009
quote:
17s.gif Op woensdag 29 juni 2022 11:25 schreef Momo het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Zeer diervriendelijk
Die laatste foto is gewoon een melkstal dat zal je altijd blijven houden ook met een kleinere veestapel. Het blijven kudde dieren. Voor de rest ben ik ook tegen de megastallen hoor. Die zie ik liever vandaag dan morgen nog verdwijnen.
  woensdag 29 juni 2022 @ 11:29:34 #83
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_205179013
quote:

[..]
De megastallen zijn hypermodern en diervriendelijk. Ik weet niet in welke tijd jij leeft, maar Nederland is geen Oekraïne waar ze koeien nog doormaken met een stok of speer
Hahahahahahahahahahaha! Ik heb echt geen problemen met de slacht en zo, maar wat jij zegt is natuurlijk onzin.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_205179014
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 11:24 schreef Viesdik het volgende:

[..]
Heerlijk weer dat cherrypicken bij de NPO.
Deze verrader is niet voor niets uitgenodigd om een verkeerd beeld te geven.
Wel schattig hoor om te doen alsof de trekkerterroristen per definitie alle boeren vertegenwoordigen, maar er zijn in Nederland natuurlijk heel wat boeren die niet alleen maar megastallen bouwen, maar juist fors investeren in een meer toekomstbestendige vorm van boeren.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_205179015
quote:
17s.gif Op woensdag 29 juni 2022 11:25 schreef Momo het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Zeer diervriendelijk
ziet er anders heel netjes en verzorgd uit
een gemiddeld student heeft minder leefruimte
pi_205179017
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 11:28 schreef Halcon het volgende:

[..]
Feitelijk onzin, er is voor 1 miljoen huizen 1% van de huidige landbouwgrond nodig.
  woensdag 29 juni 2022 @ 11:30:20 #87
3542 Gia
User under construction
pi_205179018
quote:

[..]
Vorige week op tv had een vrouw, weet niet meer wie, het erover om die megastallen te verplaatsen naar industriegebieden, aangezien die koeien toch niet naar buiten hoeven. Niks diervriendelijks aan, n.m.m.

https://l1.nl/oud-ministe(...)eden-105499?pagina=3
  woensdag 29 juni 2022 @ 11:31:23 #88
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_205179026
quote:
Gelukkig is er ook helemaal niemand die zegt dat een boer zijn megastal niet mag vervangen door een groenteveld.
De grootste bullshit is inderdaad dat mensen roepen dat er dan een windmolen moet komen.
Tot nooit .......
  woensdag 29 juni 2022 @ 11:32:01 #89
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_205179031
quote:

[..]
Net of ze woningen willen gaan bouwen op alle landbouwgrond.
Zal maar een klein deel zijn.

quote:
Van de totale oppervlakte van Nederland is 54 procent (2,2 miljoen hectare) in gebruik als landbouwterrein.
quote:
In 2015 was ongeveer 4.920 km2 (14,6%) van het Nederlandse grondgebied in gebruik voor wonen, werken en infrastructuur
  woensdag 29 juni 2022 @ 11:34:34 #90
477768 TweedeKlum
Raheem the Dream
pi_205179052
quote:

[..]
En bedrijventerreinen, recreatie en zonneparken, huizen nemen weinig ruimte in beslag, die andere des te meer.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_205179068
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 11:29 schreef Monolith het volgende:

[..]
Wel schattig hoor om te doen alsof de trekkerterroristen per definitie alle boeren vertegenwoordigen, maar er zijn in Nederland natuurlijk heel wat boeren die niet alleen maar megastallen bouwen, maar juist fors investeren in een meer toekomstbestendige vorm van boeren.
klopt.. maar als je denkt dat alle boeren dezelfde keuze hebben, heb je het goed mis.
Accepteer nou maar gewoon dat het wegpesten van de boeren die niet voldoen aan het partijprogramma van de partij voor de dieren, een volledig eigen doel kent waar nooit over gesproken wordt.
  woensdag 29 juni 2022 @ 11:38:20 #92
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_205179090
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 11:36 schreef Viesdik het volgende:

[..]
wil je bewijs hebben ?
of ga je dan nog steeds doen alsof het onzin is?
Dank je, als ik op sites kom waar ze dit soort bewijzen denken te hebben dan heb ik binnen de korste keren een bruine broek van het lachen.
Tot nooit .......
  woensdag 29 juni 2022 @ 11:38:30 #93
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_205179093
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 11:21 schreef Tourniquet het volgende:

[..]
De boer die gisteren bij Op1 zat was wel een verademing wat dat betreft:

[ twitter ]
Wat een dom loeder zeg die interviewster. Boer wil het even prima onderbouwen: vies, cijfertjes! We willen je persoonlijke verhaal zo graag horen! :`)
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_205179099
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 11:34 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
En bedrijventerreinen, recreatie en zonneparken, huizen nemen weinig ruimte in beslag, die andere des te meer.
Ja, precies...
pi_205179105
quote:

[..]
Waarom? Windmolens of zonnepanelen hebben we nodig voor de energietransitie. Woningen voor de woningcrisis.

Als een boer moet stoppen vanwege een te grote druk op de natuur, dan kan die ten eerste ook andere vormen van landbouw gaan bedrijven op zijn land, en als je zich volledig laat uitkopen, wat maakt dat dan nog uit wat er verder mee gebeurd? Waarom niet twee vliegen in één klap?

Kan me zo voorstellen dat het in de meeste gemeenten wel te doen moet zijn om als boer zelf een wijziging bestemmingsplan aan te vragen en een ontwikkelaar in te schakelen voor het bouwen van woningen.

[ Bericht % gewijzigd door sp3c op 29-06-2022 12:49:03 ]
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_205179120
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juni 2022 11:39 schreef BlackLining het volgende:

[..]
Waarom? Windmolens of zonnepanelen hebben we nodig voor de energietransitie. Woningen voor de woningcrisis.

Als een boer moet stoppen vanwege een te grote druk op de natuur, dan kan die ten eerste ook andere vormen van landbouw gaan bedrijven op zijn land, en als je zich volledig laat uitkopen, wat maakt dat dan nog uit wat er verder mee gebeurd? Waarom niet twee vliegen in één klap?

Kan me zo voorstellen dat het in de meeste gemeenten wel te doen moet zijn om als boer zelf een wijziging bestemmingsplan aan te vragen en een ontwikkelaar in te schakelen voor het bouwen van woningen.
Dat laatste is nog niet zo makkelijk en ook de provincies hebben daar een grote stem in.
  woensdag 29 juni 2022 @ 11:42:01 #97
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_205179134
quote:
10s.gif Op woensdag 29 juni 2022 10:31 schreef Caland het volgende:

[..]
Het grappigste was dus dat die mensen elkaar tijdens van die demonstraties begonnen aan te spreken en dat het dan binnen een minuutje ging over het complot waar zij dan in geloofden. Regelmatig eindigde dat dan in een soort van ruzie omdat het ene complot dan net wat verder ging dan de ander. COMPLOTCEPTION
wappie 1: "Rutte en jeugdzorg ontvoeren Nederlandse kinderen om adrenochroom te oogsten!"

wappie 2: "Ja!! maar dat doet niet alleen Rutte. Er is wereldwijd een hele sekte actief die-"

wappie 1: "Hou je bek kut. Wat kan mij de rest van de wereld schelen. Het gaat om duivel Rutte"

wappie 2: "Je mist de bigger picture domme lul!"

wappie 1: "Pedofiel dat je der bent!"

wappie 2: "Gore kindermisbruiker!"
Graag op anoniem
pi_205179143

Dit soort figuren moet toch gewoon te traceren zijn en vandaag nog aangehouden kunnen worden?
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 29 juni 2022 @ 11:43:47 #99
284411 crew  heywoodu
pi_205179151
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 11:42 schreef Raw85 het volgende:
[ afbeelding ]
Dit soort figuren moeten toch gewoon te traceren zijn en vandaag nog aangehouden kunnen worden?
Er reed flink wat politie door het dorp net, goede kans dat die hier en daar even wat mensen van hun werk komen plukken :9
pi_205179155
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 11:40 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Dat laatste is nog niet zo makkelijk en ook de provincies hebben daar een grote stem in.
Niet om de wappiekaart te spelen, maar als ik jou vier jaar geleden had verteld dat er een avondklok zou komen had je me uitgelachen.

Gemeenten en provincie krijgen dit over de schutting geflikkerd, zo gaat dat bij Rutte. Je zult dan toch met oplossingen moeten komen. Gaan ze nu nog een half jaar aanrommelen, tot ze straks weer ongenadig op hun flikker krijgen van de (Europese) rechter. Dan denk ik echt wel dat er op dat vlak mogelijkheden gaan komen. Zeker als de eerste boeren straks echt uitgekocht zijn en we met nutteloze stukken monoculturele grond zitten.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')