Als jij je als transfoob gedraagt, zoals JK Rowling, dan moet je niet janken dat mensen zich tegen jou uitspreken.quote:Op woensdag 1 juni 2022 21:14 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Kun je 'domrechtse wappies' hier definiëren? Cancelcultuur is verre van een fabeltje. In dik jaar terug werd er nog een open brief gepubliceerd over dit fenomeen o.a. binnen de internationale wetenschap en ondertekend door mensen zoals Noam Chomsky, Michael Ignatieff, Gloria Steinem, Matthew Yglesias en JK Rowling. En in de Nederlandse media heeft iemand als Ewald Engelen zich al meermaals uitgesproken tegen de cancelcultuur.
Maar dit zullen dan ook wel 'domrechtse wappies' zijn?
Geslacht is heel simpel: je hebt mannen en vrouwen. Plus natuurlijk nog mensen met een aangeboren afwijkingen zoals intersekse, Klinefelter of het Turner syndroom.quote:Op woensdag 1 juni 2022 21:14 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Ik onderbouw daaronder waarom ik dat vind maar dat punt negeer je. Waar gaat de wereld naar toe als straks 50 procent van de mensen zichzelf allerlei debiele genderidentiteiten opspelt denk je?
JK Rowling is geen transfoob hoor.quote:Op woensdag 1 juni 2022 21:18 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Als jij je als transfoob gedraagt, zoals JK Rowling, dan moet je niet janken dat mensen zich tegen jou uitspreken.
Why What JK Rowling Said is Transphobicquote:Op woensdag 1 juni 2022 21:20 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Geslacht is heel simpel: je hebt mannen en vrouwen. Plus natuurlijk nog mensen met een aangeboren afwijkingen zoals intersekse, Klinefelter of het Turner syndroom.
[..]
JK Rowling is geen transfoob hoor.
Ach het zal allemaal wel. Transfoob is vooral een makkelijke term zodat je verder niet op de inhoud hoeft in te gaan. Ik vind het stimuleren van "je bent geen man of vrouw maar gewoon zoals je jezelf voelt" gevaarlijk.quote:Op woensdag 1 juni 2022 21:21 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Why What JK Rowling Said is Transphobic
Nee hoor.quote:Op woensdag 1 juni 2022 21:15 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Tsja, als je domme shit gaat blèren waarmee je je werkgever schade toebrengt is ontslag gewoon terecht. Dan is geen cancellen.
Tegen het homohuwelijk zijn is pure wetenschap hoorquote:Op woensdag 1 juni 2022 21:25 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee hoor.
Goed voorbeeld: John McAdams van Marquette University werd ontslagen, op staande voet, omdat hij aangaf dat wat een van zijn undergraduates stelde, dat geluiden tégen homo-huwelijk geen plaats hebben op de univeristeit, indruiste tegen de wetenschappelijke vrijheid en academische integriteit.
Natuurlijk was dat heel 'schadelijk' voor Marquette, want hiermee zou McAdams homo-haat hebben gepropageerd. Dat terwijl hij enkel aangaf dat juist in de academische arena ALLE geluiden gehoord moeten worden. Dat was alles.
Meneer kon z'n bureau leegmaken.
Gelukkig greep het hooggerechtshof in en tikte het Marquette op de vingers.
Maar dat is dus een beetje hoe woke werkt, en prachtige voorbeelden daarvan zien we alleen al in de comments hier: verdraaien, niet lezen, wensdenken, etcetera. Leuk als dat voor jou geen gevolgen heeft, voor meneer McAdams had het nogal wat repercussies.
https://www.thefire.org/w(...)ns-on-personal-blog/
En die kant gaan we hier ook op, ge-ga-ran-deerd.
Wat is je puntquote:Op woensdag 1 juni 2022 21:27 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Nigerian grad student uses magnets to 'prove' gay marriage is wrong
Kenker, wat dom. Hier, voor jou: https://snellezen.com/cur(...)d-lezen-volwassenen/quote:Op woensdag 1 juni 2022 21:10 schreef EinarBoe het volgende:
Volgens mij zet je net hele groepen mensen weg als inherent racistisch door te zeggen:
Tegenwoordig is dat om onzinredenen al lang niet zo gemakkelijk meer. Dus dat kan een flinke lijdensweg worden voor de werkgever.quote:
Punt weer totaal gemist...quote:Op woensdag 1 juni 2022 21:27 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Tegen het homohuwelijk zijn is pure wetenschap hoor![]()
Nigerian grad student uses magnets to 'prove' gay marriage is wrong
Ahh, een fantast met een blog, altijd boeiend ..quote:Op woensdag 1 juni 2022 21:21 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Why What JK Rowling Said is Transphobic
Paar zinnen later:quote:Sex is real. I am a trans woman who knows hundreds of trans people and who is very active in the community, and I’ve never heard any trans person or expert say or imply otherwise even once.
Seks is dus volgens dit persoon echt (objectief) maar tevens super gecompliceerd en heel subjectief. Hahaha. Tevens blijft het onduidelijk waarom JK Rowling nu een transfoob zou zijn.quote:Sex isn’t just a M/F tickbox in your DNA somewhere, it’s a hugely complicated set of characteristics that can have all kinds of variations that mean all kinds of different things to different people.
Er is niets wetenschappelijks aan tegen het homohuwelijk zijn. Het is een mening en geen wetenschap. Het bestuderen van mensen die tegen het homohuwelijk zijn is dan wel weer wetenschap.quote:Op woensdag 1 juni 2022 21:34 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Punt weer totaal gemist...
Echt weer prijsschieten vanavond.
Dat is het mooie van woke; hoe dan ook lult het zichzelf uiteindelijk helemaal krom.quote:Op woensdag 1 juni 2022 21:35 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ahh, een fantast met een blog, altijd boeiend ..
Eerste zin:
[..]
Paar zinnen later:
[..]
Seks is dus volgens dit persoon echt (objectief) maar tevens super gecompliceerd een heel subjectief. Hahaha. En het blijft onduidelijk waarom JK Rowling nu een transfoob zou zijn.
Beetje wat zinnetjes knippen en plakkenquote:Op woensdag 1 juni 2022 21:35 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ahh, een fantast met een blog, altijd boeiend ..
Eerste zin:
[..]
Paar zinnen later:
[..]
Seks is dus volgens dit persoon echt (objectief) maar tevens super gecompliceerd en heel subjectief. Hahaha. Tevens blijft het onduidelijk waarom JK Rowling nu een transfoob zou zijn.
Moeten we anders de tijdlijn nog even doornemen, want je lijkt jezelf nogal verloren te zijn in je strijd om duidelijk te maken waarom kledingverplichting het toppunt van leven is.quote:
Iemand stelt een vraag of je misschien in plaats van hysterisch om je heen slaan, even daadwerkelijk iets gevaarlijks aan woke zou kunnen opnoemen.quote:Op woensdag 1 juni 2022 18:32 schreef OllieA het volgende:
[..]
Misschien zou je een of twee artikeltjes kunnen aanwijzen die naar jouw idee het gevaar van het woke denken goed illustreren? Ik zie ze niet.
Als reactie post je een opinie-artikel (aantal slachtoffers loopt in de honderden) met daarin een scherpe mening over dresscodes, iets waar jij met ziel en zaligheid aan gehecht lijkt te zijn.quote:Op woensdag 1 juni 2022 19:23 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
https://www.oneworld.nl/l(...)n-pak-professioneel/
Dresscode is onderdrukkend.
Ja, nee, niets zo'n grote farce als een opiniestuk over dresscodes. De Esquire draait zich om in de vuilnisbelt van afgeschreven en ongelezen modebladen.quote:Op woensdag 1 juni 2022 19:59 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja, OK, je bent misschien geen n-woord roepende kruisverbrandende Grand Wizard die de zegeningen van blanke suprematie dagelijks propageert, maar diep, diep, diep van binnen ben je eigenlijk wél racistisch
Een farce is het.
Jij wil mensen DWINGEN het oude normaal stilzwijgend te accepteren. Je windt je immers op over opiniestukken die indruisen met hoe jij vindt dat anderen zich gedwongen moeten kleden en je vindt dat dergelijke stukken niet in de publieke ruimte verspreid zouden moeten worden.quote:Op woensdag 1 juni 2022 19:23 schreef EttovanBelgie het volgende:
mensen DWINGEN 'het nieuwe normaal' te accepteren, en vooral: problemen maken die er niet zijn.
Uhm, volgens mij snapt die schrijfster het zelf niet eens.quote:Op woensdag 1 juni 2022 21:38 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Beetje wat zinnetjes knippen en plakkenJe snapt er echt geen reet van he
Ja, ik verwijs je even naar post #208. Fijne avond verder.quote:Op woensdag 1 juni 2022 21:39 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Moeten we anders de tijdlijn nog even doornemen, want je lijkt jezelf nogal verloren te zijn in je strijd om duidelijk te maken waarom kledingverplichting het toppunt van leven is.
Het begon zo:
[..]
Iemand stelt een vraag of je misschien in plaats van hysterisch om je heen slaan, even daadwerkelijk iets gevaarlijks aan woke zou kunnen opnoemen.
[..]
Als reactie post je een opinie-artikel (aantal slachtoffers loopt in de honderden) met daarin een scherpe mening over dresscodes, iets waar jij met ziel en zaligheid aan gehecht lijkt te zijn.
En 2 posts later kom je, na het lezen van het bewuste artikel over dresscodes, je conclusie over iedereen die een afwijkende mening heeft over dresscodes:
[..]
Ja, nee, niets zo'n grote farce als een opiniestuk over dresscodes. De Esquire draait zich om in de vuilnisbelt van afgeschreven en ongelezen modebladen.
Nouja, we kunnen het lezen, daarna bleek je vooral ontzettend stellig te weten hoe de mening van iemand over dresscodes, doorgetrokken kon worden naar de mening van een hele groep 'woke-mensen' over een heleboel 'woke-onderwerpen'.
Maar, bij het doorspitten van deze treurige poging om verplichte kledingstijl als piece-de-resistance van de moderne samenleving te bombarderen, kwam ik wel achter het werkelijke probleem waarom jij met alle geweld andere mensen wil vertellen waar ze zich wel en niet openlijk druk over mogen maken (en ja, je hebt gezegd dat je vindt dat het in een besloten facebookkring hoort, dus nee, ik leg je geen woorden in de mond. Overigens vrij treurig, je zou er ook, ik noem maar iets, voor kunnen kiezen om niet websites af te struinen op zoek naar meningen die stroken met je ideaalbeeld van gedwongen kledingkeuzes).
In ieder geval, het echte probleem zit natuurlijk hier:
[..]
Jij wil mensen DWINGEN het oude normaal stilzwijgend te accepteren. Je windt je immers op over opiniestukken die indruisen met hoe jij vindt dat anderen zich gedwongen moeten kleden en je vindt dat dergelijke stukken niet in de publieke ruimte verspreid zouden moeten worden.
Je vindt verder dat als jij vindt dat er geen probleem is er geen probleem is, en je vindt het een probleem als andere mensen ergens een probleem zien dat jij geen probleem vindt.
Een mooie staaltje selectieve verontwaardiging, dus.
Regel 1: Jij vindt dat iemand niet zelf mag bepalen wat iemand problematisch vindt, dat doe jij.
Regel 2: Je vindt het enorm problematisch als mensen tegen Regel 1 in gaan.
Erg leuk. Als je volledig vanuit jezelf redeneert, klinkt dit misschien nog wel redelijk! Maarja, als we dat allemaal zouden doen - en waarom zouden we dat niet doen, jij doet het ook dus dan mogen wij toch ook? - dan lijk je opeens een bekrompen onbenul.
Ach, het wordt allemaal te lastig om nog te beargumenteren waarom de grote Etto van België voor iedereen mag bepalen waar hij zich druk om moet maken en waarom iedereen die zich druk maakt om een verkeerd onderwerp een inherente racist is?quote:Op woensdag 1 juni 2022 21:40 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja, ik verwijs je even naar post #208. Fijne avond verder.
Je projecteert. Ik krijg namelijk eerder het idee dat je er zelf weinig van begrijpt als je afgaat op dit soort blogs, die vol fantasierijke tegenstrijdigheden staan.quote:Op woensdag 1 juni 2022 21:38 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Beetje wat zinnetjes knippen en plakkenJe snapt er echt geen reet van he
Nou nee. Het lijkt me gewoon een nogal futiele exercitie in gesprek te gaan met iemand die niet begrijpend kan lezen. Dus ook morgen negeer ik dit debacle.quote:Op woensdag 1 juni 2022 21:42 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Ach, het wordt allemaal te lastig om nog te beargumenteren waarom de grote Etto van België voor iedereen mag bepalen waar hij zich druk om moet maken en waarom iedereen die zich druk maakt om een verkeerd onderwerp een inherente racist is?
Misschien dat je morgen wel de woorden en argumenten vindt die er vandaag nogal aan ontbraken. Toi toi toi.
Ah, in gesprek gaan, hoe nobel. Maar dan mogen er alleen dingen besproken worden die jij een probleem vindt toch? Want alle andere dingen zijn geen probleem?quote:Op woensdag 1 juni 2022 21:44 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nou nee. Het lijkt me gewoon een nogal futiele exercitie in gesprek te gaan met iemand die niet begrijpend kan lezen. Dus ook morgen negeer ik dit debacle.
En met de wetenschap van nu kunnen we dat prima ineffectief en barbaars noemen. Dus nee, dat argument gaat niet op.quote:Op woensdag 1 juni 2022 20:50 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het is niet transfoob om je te vergissen in de juiste behandeling. Zeker met geesteszieken is er veel trail and error geweest. Denk aan shock therapie.
Je blijft reageren dus je negeert helemaal niks.. met je « fijne avond »quote:Op woensdag 1 juni 2022 21:44 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nou nee. Het lijkt me gewoon een nogal futiele exercitie in gesprek te gaan met iemand die niet begrijpend kan lezen. Dus ook morgen negeer ik dit debacle.
Dat ben ik zeker met je eens. Iemand stimuleren om vooral door te gaan met deze gekte (en het vooral ook aan anderen aan te raden om lekker te gaan twijfelen over je identiteit) vind ik echter een minder goed idee.quote:Op woensdag 1 juni 2022 21:49 schreef Poem_ het volgende:
[..]
En met de wetenschap van nu kunnen we dat prima ineffectief en barbaars noemen. Dus nee, dat argument gaat niet op.
Het werkt al helemaal niet als je gaat stellen dat seksuele voorkeur niet een inherente eigenschap is, maar een 'gevolg' van externe factoren, zoals het aangegeven artikel stelt. Immers, seksuele voorkeur wordt vooral vormgegeven door de media, de cultuur en de omgeving. Dat je een voorkeur zou hebben voor blanken, is niet iets van jezelf, dat is een 'gevolg' van iets buiten jezelf. En uiteraard buitengewoon racistisch.quote:Op woensdag 1 juni 2022 21:52 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Dat ben ik zeker met je eens. Iemand stimuleren om vooral door te gaan met deze gekte (en het vooral ook aan anderen aan te raden om lekker te gaan twijfelen over je identiteit) vind ik echter een minder goed idee.
Het is de taak van de ouders van die jonge mannen om ze op te voeden, dat ik verantwoordelijk word gehouden voor het wangedrag van anderen is absurd.quote:Op woensdag 1 juni 2022 20:10 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Nou ... er zijn mensen die wel kiezen voor een man te zijn, bijna 50% van de mensheid.
Ik ook .... en het is de taak van een ieder hun hitsige jonge mannen te leren vrouwen te respecteren, toch ?
Het principe hier is een boodschap doorgeven. Niks vreselijk erg wook. Heel gewoon.
Oh ja JK Rowling die claimt gecancelled te zijn omdat een paar transgenders niet met haar mening om kunnen gaan. Ondertussen verkoopt ze nog miljoenen boeken per jaar. Ik zie jankerds aan beide kanten.quote:Op woensdag 1 juni 2022 21:14 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Kun je 'domrechtse wappies' hier definiëren? Cancelcultuur is verre van een fabeltje. Een dik jaar terug werd er nog een open brief gepubliceerd over dit fenomeen o.a. binnen de internationale wetenschap en ondertekend door mensen zoals Noam Chomsky, Michael Ignatieff, Gloria Steinem, Matthew Yglesias en JK Rowling. En in de Nederlandse media heeft iemand als Ewald Engelen zich al meermaals uitgesproken tegen de cancelcultuur.
Maar dit zullen dan ook wel 'domrechtse wappies' zijn?
Zeker, absurd. Waarom verwijt iemand jou schuldig te zijn aan andermans wangedrag?quote:Op woensdag 1 juni 2022 22:03 schreef Tanatos het volgende:
[..]
Het is de taak van de ouders van die jonge mannen om ze op te voeden, dat ik verantwoordelijk word gehouden voor het wangedrag van anderen is absurd.
Iets te complex voor de late avond moet ik zeggen.quote:Op woensdag 1 juni 2022 22:03 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Het werkt al helemaal niet als je gaat stellen dat seksuele voorkeur niet een inherente eigenschap is, maar een 'gevolg' van externe factoren, zoals het aangegeven artikel stelt. Immers, seksuele voorkeur wordt vooral vormgegeven door de media, de cultuur en de omgeving. Dat je een voorkeur zou hebben voor blanken, is niet iets van jezelf, dat is een 'gevolg' van iets buiten jezelf. En uiteraard buitengewoon racistisch.
Zeg maar precies dezelfde argumenten die rabiate homohaters al decennia gebruiken om de homoseksuele voorkeur niet te zien als normale, menselijke seksuele voorkeur (die ook niet te veranderen is), maar als 'gevolg' van externe factoren: feminiene opvoeding, afwezige vader, zelfs misbruikverleden.
Precies dezelfde denkwijze.
Je doet alsof die dresscode niet veranderlijk is, dat is helemaal niet waar, die is behoorlijk veranderd.quote:Op woensdag 1 juni 2022 20:40 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
De diepgang van de mensen die strijden voor verplichte klederdracht is daarentegen ongeëvenaard.
Ah, als de verplichting die mensen opgelegd krijgen af en toe maar veranderd is er niets aan de hand.quote:Op woensdag 1 juni 2022 23:15 schreef Tanatos het volgende:
[..]
Je doet alsof die dresscode niet veranderlijk is, dat is helemaal niet waar, die is behoorlijk veranderd.
Buiten dat je je altijd de vraag kan stellen: waarom eigenlijk niet? Doet verder ook niemand dit. En juist bij een sollicitatiegesprek heb je geen verplichte dresscode, maar draag je wat je zelf denkt te moeten dragen.quote:Daarnaast moet je niet verwachten dat een gemiddeld bedrijf je aanneemt als je komt solliciteren in een trainingspak met een petje op.
Hoezo, ECT wordt nog steeds gebruikt.quote:Op woensdag 1 juni 2022 20:50 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het is niet transfoob om je te vergissen in de juiste behandeling. Zeker met geesteszieken is er veel trail and error geweest. Denk aan shock therapie.
Als je hebt over de mainstream media; dan zou ik graag willen zien dat zo'n iemand als Akwasi kritisch word aangepakt. Niet met zo'n laf ingestudeerd stukje toneel tussen interviewer en geïnterviewde. Echter; nergens roep ik op tot cancelen van ''M'', hoewel ik wel mee betaal aan het publieke bestel.quote:Op woensdag 1 juni 2022 17:34 schreef Hexagon het volgende:
Lijkt er eerder op dat de media kennelijk alleen maar moet doen zoals jij het wilt. Wie probeert er dan een ander zijn mening door de strot te duwen?
Het begrip ''woke'' -of ''woke-culture''- is dan ook een wijdverbreid begrip. Dat is lastig begrijpen.quote:Alleen is het nog alijd volkomen mistig wat het dan is
quote:Op woensdag 1 juni 2022 21:18 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Als jij je als transfoob gedraagt, zoals JK Rowling, dan moet je niet janken dat mensen zich tegen jou uitspreken.
En nog blijven doen als of het niet voor komt dat mensen hun carrière kwijt raken wegens beschuldigingen/kritiek waarvan men niet eens weet of ze nu wel of niet waar, of terecht zijn.quote:Op woensdag 1 juni 2022 21:15 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Tsja, als je domme shit gaat blèren waarmee je je werkgever schade toebrengt is ontslag gewoon terecht. Dan is geen cancellen.
Ik hecht eraan om hier duidelijk te maken dat ik de vraag stelde enkel en alleen als een vraag om verduidelijking.quote:Op woensdag 1 juni 2022 21:39 schreef EinarBoe het volgende:
knip
Iemand stelt een vraag of je misschien in plaats van hysterisch om je heen slaan, even daadwerkelijk iets gevaarlijks aan woke zou kunnen opnoemen.
knip
Een trainingspak en een petje geven een ongeïnteresseerde, ongemotiveerde uitstraling voor het overgrote merendeel van de mensen.quote:Op woensdag 1 juni 2022 23:17 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Ah, als de verplichting die mensen opgelegd krijgen af en toe maar veranderd is er niets aan de hand.
[..]
Buiten dat je je altijd de vraag kan stellen: waarom eigenlijk niet? Doet verder ook niemand dit. En juist bij een sollicitatiegesprek heb je geen verplichte dresscode, maar draag je wat je zelf denkt te moeten dragen.
Maar dat is helemaal niet een voorwaarde om te worden gecanceld. Zo is er een goed voorbeeld van iemand die in een krantenartikel kritiek had op twee vrouwen van kleur. Gewoon inhoudelijke kritiek. En puur omdat toevallig beiden een vrouw van kleur waren leverde haar dat gewoon ontslag op. Want kritiek op vrouwen van kleur is racisme.quote:Op woensdag 1 juni 2022 21:15 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Bron?quote:Op donderdag 2 juni 2022 00:31 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Maar dat is helemaal niet een voorwaarde om te worden gecanceld. Zo is er een goed voorbeeld van iemand die in een krantenartikel kritiek had op twee vrouwen van kleur. Gewoon inhoudelijke kritiek. En puur omdat toevallig beiden een vrouw van kleur waren leverde haar dat gewoon ontslag op. Want kritiek op vrouwen van kleur is racisme.
Nee, dat is niet waar, anders kende je ze wel.quote:Op woensdag 1 juni 2022 21:34 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Tegenwoordig is dat om onzinredenen al lang niet zo gemakkelijk meer. Dus dat kan een flinke lijdensweg worden voor de werkgever.
Overigens ben ik wel eens benieuws naar die "heel veel voorbeelden"
Dat maakt het niet transfoob.quote:Op woensdag 1 juni 2022 21:49 schreef Poem_ het volgende:
[..]
En met de wetenschap van nu kunnen we dat prima ineffectief en barbaars noemen. Dus nee, dat argument gaat niet op.
O, ik dacht dat nu inmiddels was bewezen dat het onzin is het niet meer gebruikt wordt.quote:Op woensdag 1 juni 2022 23:19 schreef Tanatos het volgende:
[..]
Hoezo, ECT wordt nog steeds gebruikt.
Jawel. Je impliceert immers dat wat een transgender ervaart al dan niet is aangepraat en ook weer kan worden afgeleerd met een dwangbuis en medicatie. Dat is nogal strijdig met het fundament er van. Bovendien zou er sprake moeten zijn van repressie, niet van leven en laten leven.quote:
Ik zie nergens terug dat dat zou zijn omdat ze commentaar levert op iemand met een niet-witte huidskleur.quote:Op donderdag 2 juni 2022 00:58 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
https://www.washingtonpos(...)gen-and-marie-kondo/
'Inhoudelijke' kritiek? Waarom heeft ze dan een uitgebreid excuus geschreven?quote:Op donderdag 2 juni 2022 00:31 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Maar dat is helemaal niet een voorwaarde om te worden gecanceld. Zo is er een goed voorbeeld van iemand die in een krantenartikel kritiek had op twee vrouwen van kleur. Gewoon inhoudelijke kritiek. En puur omdat toevallig beiden een vrouw van kleur waren leverde haar dat gewoon ontslag op. Want kritiek op vrouwen van kleur is racisme.
quote:Roman initially deflected and offered what some considered an insincere apology. But on May 11, she wrote a full-throated mea culpa that apparently went a long way toward mending her relationship with Teigen. It should be noted that Teigen said she had “signed on to executive produce” a TV cooking show starring Roman. Teigen accepted the apology graciously, offering her own Twitter thread in return.
quote:"It was always the plan for Alison's leave to be temporary," a representative for the publication told Insider at the time. "Her column will return." They declined to comment further when asked about a return date.
Dit is een goed voorbeeld maar je wil niet weten hoe erg Amerikaanse “studenten” zijn losgeslagen, met name in de Ivy League.quote:Op woensdag 1 juni 2022 21:25 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee hoor.
Goed voorbeeld: John McAdams van Marquette University werd ontslagen, op staande voet, omdat hij aangaf dat wat een van zijn undergraduates stelde, dat geluiden tégen homo-huwelijk geen plaats hebben op de univeristeit, indruiste tegen de wetenschappelijke vrijheid en academische integriteit.
Natuurlijk was dat heel 'schadelijk' voor Marquette, want hiermee zou McAdams homo-haat hebben gepropageerd. Dat terwijl hij enkel aangaf dat juist in de academische arena ALLE geluiden gehoord moeten worden. Dat was alles.
Maar dat is dus een beetje hoe woke werkt, en prachtige voorbeelden daarvan zien we alleen al in de comments hier: verdraaien, niet lezen, wensdenken, etcetera. Leuk als dat voor jou geen gevolgen heeft, voor meneer McAdams had het nogal wat repercussies.
Juweeltje uit de uitspraak:
"Marquette repeatedly ignored its own policies governing faculty speech and due process, and has severely imperiled free speech and academic freedom through its unjust actions." Woke in een nutshell.
Ik vind dit eik helemaal geen goed voorbeeldquote:Op woensdag 1 juni 2022 21:25 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee hoor.
Juweeltje uit de uitspraak:
"Marquette repeatedly ignored its own policies governing faculty speech and due process, and has severely imperiled free speech and academic freedom through its unjust actions." Woke in een nutshell.
Dat het (conservatieve) Wisconsin Supreme Court uiteindelijk in zijn voordeel oordeelde was geheel langs (ideologische) party lines: 4 - 2 met 1 onthouding. Geen idee wat de beargumentering daarbij was. Een professor mag blijkbaar niet ontslagen worden als hij een studente doelbewust het doelwit van bedreigingen maakt zelfs nog nadat zij al elders is gaan studeren om diezelfde reden? Want dat valt onder 'free speech/academic freedom'?quote:The university, in a statement, said this is not about freedom of speech, academic freedom or McAdams’s political views but about his conduct toward a graduate student:
Dr. McAdams has been blogging for more than a decade, publishing approximately 3,000 posts, and the university administration has never disciplined him. He has the right to talk about controversial topics on his blog, and to disagree with and debate Marquette-related positions freely. Where Dr. McAdams crossed the line is when he launched a personal attack against a student, subjecting her to threats and hateful messages. Dr. McAdams continues to use the student’s name on his blog, even recently identifying where she is currently studying, leading to more hostile and threatening messages.
A university spokesman also said by email: “We welcome this issue being addressed in court, where the public will hear a comprehensive account of Dr. McAdams’s mistreatment of our former graduate student, rather than the select details he has handpicked to promote his false narrative. Once all the facts are made clear, Marquette fully expects that the decision to suspend him will be upheld.
“Dr. McAdams continues to reject the judgment of his peers on the Faculty Hearing Committee. The committee unanimously concluded that he violated his core obligations as a tenured professor and that he should be suspended.”
Bron
PS Vind je ook dat er op universiteiten nog gedebatteerd moet kunnen worden over het stemrecht van vrouwen?quote:The court’s 4-to-2 decision came down on ideological lines, with the conservative majority siding with McAdams. One justice did not participate in the ruling.
McAdams sued the university in 2016, arguing that he lost his job for exercising freedom of speech. Marquette said he wasn’t fired for the content of his 2014 post, but because he named the instructor and linked to her personal website that had personal identifying information.
“That’s not academic freedom. That’s cyberbullying,” Ralph Weber, Marquette’s attorney, said Friday.
The instructor, a graduate student, later received a flood of hateful messages and threats, and at one point needed a security guard stationed outside her class. She eventually moved to another university, where she had to repeat three semesters and revise her PhD thesis.
Bron
Dat lijkt me volkomen onzinnig. Maar als jij dat wil doen, dan moet je dat vooral niet laten. Wie ben ik om jou tegen te houden?quote:Op donderdag 2 juni 2022 04:21 schreef Kijkertje het volgende:
PS Vind je ook dat er op universiteiten nog gedebatteerd moet kunnen worden over het stemrecht van vrouwen?![]()
Blijven ontkennen.quote:Op donderdag 2 juni 2022 01:16 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Ik zie nergens terug dat dat zou zijn omdat ze commentaar levert op iemand met een niet-witte huidskleur.
Dat zie je heel vaak. De druk wordt zo hoog, je wordt mentaal helemaal kapotgemaakt en men eist op hoge poten excuses. Daar trappen veel mensen in… uiteindelijk legitimeer je daarmee alleen dat facistische gedrag en krijg je vervolgens voor je voeten dat het excuus niet goed genoeg was.quote:Op donderdag 2 juni 2022 02:50 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
'Inhoudelijke' kritiek? Waarom heeft ze dan een uitgebreid excuus geschreven?
Dus nu ben jij zelf aan het opleggen hoe een bepaalde journalist zich moet gedragen ten opzichte van een ander.quote:Op woensdag 1 juni 2022 23:24 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Als je hebt over de mainstream media; dan zou ik graag willen zien dat zo'n iemand als Akwasi kritisch word aangepakt. Niet met zo'n laf ingestudeerd stukje toneel tussen interviewer en geïnterviewde. Echter; nergens roep ik op tot cancelen van ''M'', hoewel ik wel mee betaal aan het publieke bestel.
Maar ik snap dat jij genoegen neemt met laffe partijdige mainstream media. Immers; tis zowat allemaal d'66 volk daaro, die dan ook nog eens jouw visie propaganderen. Kritiek vanuit ''verkeerde hoek'' dient genegerd te worden, zelf reflectie is uit den boze.
Het is een wijdverbeide mistwolk aangezien er geen duidelijke definitie van is.quote:Het begrip ''woke'' -of ''woke-culture''- is dan ook een wijdverbreid begrip. Dat is lastig begrijpen.
Oh, in Amerika. Maar dat is sowieso al een land met een vreselijke werkcultuur. Daar vlieg je er nog wel om onzinnigere redenen uit.quote:Op donderdag 2 juni 2022 00:54 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nee, dat is niet waar, anders kende je ze wel.
Maar dit is wel een leuke, temeer omdat een van degenen die haar liet vertrekken kort daarna ook is gecanceld vanwege een opmerking uit het verleden die fout werd geacht.
https://www.nytimes.com/2(...)alexi-mccammond.html
Chris Harrison vanwege het opkomen voor iemand anders die in het verleden naar een feestje was gegaan die nu als fout werd gezien.
https://www.nytimes.com/2(...)els-resignation.html
https://www.washingtonpos(...)gen-and-marie-kondo/
Deze kon ik snel vinden. Er zijn er veel meer. Zoals die professor in het VK die een wetenschappelijk correcte mening verkondigde.
Of de decaan (?) die na de gebeurtenissen mbt Floyd zich niet goed genoeg uitsprak tegen wat er was gebeurd.
Wat had ze gezegd, dan?quote:Op woensdag 1 juni 2022 21:18 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Schokkende dingen zoals:quote:Op donderdag 2 juni 2022 08:08 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Wat had ze gezegd, dan?
( ik weet het echt niet)
Daar kun je een heel forum mee vullen, maar meest recent noemde ze transidentiteiten een luxury belief voor de penised.quote:Op donderdag 2 juni 2022 08:08 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Wat had ze gezegd, dan?
( ik weet het echt niet)
Jouw reactie is dan een prima voorbeeld van slecht lezen, niet onderbouwt en je betrekt het nogal op je zelf.quote:Op woensdag 1 juni 2022 20:54 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Een sterk staaltje whataboutism.
Ik ben ook tegen religekkies.
Ah, nu valt het 'domrechtse wappie' label weg en blijft enkel 'jankerds' over. Misschien moet je je afvragen waarom het je zo frustreert dat mensen de objectief waarneembare culturele trend van het woke-isme benoemen. Wellicht omdat je je stiekem wel enigszins kunt vinden in dat gedachtegoed?quote:Op woensdag 1 juni 2022 22:11 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Oh ja JK Rowling die claimt gecancelled te zijn omdat een paar transgenders niet met haar mening om kunnen gaan. Ondertussen verkoopt ze nog miljoenen boeken per jaar. Ik zie jankerds aan beide kanten.
Genderdysforie heeft niets te maken met een seksuele oriëntatie. Dit zijn twee compleet verschillen dingen.quote:Op donderdag 2 juni 2022 01:11 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Jawel. Je impliceert immers dat wat een transgender ervaart al dan niet is aangepraat en ook weer kan worden afgeleerd met een dwangbuis en medicatie. Dat is nogal strijdig met het fundament er van. Bovendien zou er sprake moeten zijn van repressie, niet van leven en laten leven.
Vervang het woord 'transgender' eens door 'homo' en je komt ook al snel op homofobie uit.
Tja, transidentiteiten, welke hebben we het dan precies over en hoeveel zijn er daar precies van?quote:Op donderdag 2 juni 2022 09:02 schreef speknek het volgende:
[..]
Daar kun je een heel forum mee vullen, maar meest recent noemde ze transidentiteiten een luxury belief voor de penised.
[ twitter ]
Stel je inderdaad voor dat je het bestaan van vrouwen benoemd. Mensen die menstrueren zijn namelijk vrouwen, mannen kunnen dit niet. Maar woke-isten worden woedend als deze realiteit wordt benoemd.quote:Op donderdag 2 juni 2022 08:32 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Schokkende dingen zoals:
[ twitter ]
How dare you.
Kun je religiegekkie hier definiëren?quote:Op donderdag 2 juni 2022 09:37 schreef EchteLiberaal het volgende:
[..]
Jouw reactie is dan een prima voorbeeld van slecht lezen, niet onderbouwt en je betrekt het nogal op je zelf.
Nergens stel ik dat jij niet tegen religekkies zou zijn, wel constateer ik dat er hier veel zijn die nogal makkelijk trappen in een decennia oude frame van deze religekkies. De wokies zullen best over en alles en nog wat een mening hebben maar in het dagelijks leven zijn ze hooguit vervelend en niet in staat om hun mening af te dwingen.
In tegenstelling tot een conservatieve religekkie als onderstaande
https://twitter.com/RonnyJacksonTX/status/1532053481695084546
Als dit soort tweets van de US Marines al door moeten gaan voor woke dan is er geen woke probleem lijkt me
Klopt, en dat terwijl islam haaks staat op alles waar woke zogenaamd voor staat. Woke wordt door de politieke en jihadistische islam voor het karretje gespannen. Dat heeft Ayaan goed gezien.quote:Op woensdag 1 juni 2022 21:36 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat is het mooie van woke; hoe dan ook lult het zichzelf uiteindelijk helemaal krom.
Die dichotomie tussen pro-LGBT en 'anti-islamofobie' is ook een heerlijke spagaat om te zien.
5 jaar geleden was ongeveer 1 tot 1.5% trans, intersex of nonbinaryquote:Op donderdag 2 juni 2022 10:07 schreef HowardRoark het volgende:
Tja, transidentiteiten, welke hebben we het dan precies over en hoeveel zijn er daar precies van?
https://www.sciencedirect(...)vG8In-DkVuh_8jg#bib3quote:The number of people assessed per year increased 20-fold from 34 in 1980 to 686 in 2015.
En hoe belemmert dit jou precies in je dagelijks functioneren? Negeren lijkt me een prima optie in deze.quote:Op donderdag 2 juni 2022 10:07 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Stel je inderdaad voor dat je het bestaan van vrouwen benoemd. Mensen die menstrueren zijn namelijk vrouwen, mannen kunnen dit niet. Maar woke-isten worden woedend als deze realiteit wordt benoemd.
Ja hoor dat zijn mensen die denken dat hun geloof hen de legitimiteit geven om hun denkbeelden op te leggen aan anderen, voornamelijk op het gebied van persoonlijke vrijheid, alternatieve relatiekeuzes, abortus, euthanasie en drugsgebruik. Bizar genoeg zijn dit ook vaak mensen die dan weer wel van mening zijn dat de overheid zich vooral niet moet bemoeien met hun eigen levenskeuzes.quote:Kun je religiegekkie hier definiëren?
Is het ook niet dat er ook een klap bijzitten die "onterecht" gaan nadenken over dit onderwerp terwijl ze het helemaal niet zijn?quote:Op donderdag 2 juni 2022 10:21 schreef speknek het volgende:
[..]
5 jaar geleden was ongeveer 1 tot 1.5% trans, intersex of nonbinary
https://rucore.libraries.rutgers.edu/rutgers-lib/60802/PDF/1/
Maar het percentage gaat steeds verder omhoog over de jaren nu het meer ruchtbaarheid krijgt.
[..]
https://www.sciencedirect(...)vG8In-DkVuh_8jg#bib3
Ik bedoelde meer mbt tot daadwerkelijke transgenders (mensen met genderdysforie). Dan heb je dus maar twee identiteiten, trans mannen en trans vrouwen. Intersekse is een aangeboren afwijking, non-binary is fantasme. En het percentage transgenders gaat inderdaad omhoog aangezien het steeds meer jongeren met de paplepel wordt ingegoten.quote:Op donderdag 2 juni 2022 10:21 schreef speknek het volgende:
[..]
Maar het percentage gaat steeds verder omhoog over de jaren nu het meer ruchtbaarheid krijgt.
[..]
https://www.sciencedirect(...)vG8In-DkVuh_8jg#bib3
Volgens mij heb ik nergens over een belemmering gesproken, slechts het bestaan van woke-isme benoemd.quote:Op donderdag 2 juni 2022 10:27 schreef EchteLiberaal het volgende:
[..]
En hoe belemmert dit jou precies in je dagelijks functioneren? Negeren lijkt me een prima optie in deze.
Dan heb je het dus over sommige religieuze conservatieven. Dat legt nog niet uit wat hen dan 'gekkies' zou maken? Ik krijg voornamelijk het idee dat dit een term is die je gebruikt om deze groep te demoniseren vanwege het feit dat jij zelf een heel ander politiek gedachtegoed omarmd. Dat kan natuurlijk prima, maar dat maakt deze groep niet 'gek'.quote:Op donderdag 2 juni 2022 10:27 schreef EchteLiberaal het volgende:
Ja hoor dat zijn mensen die denken dat hun geloof hen de legitimiteit geven om hun denkbeelden op te leggen aan anderen, voornamelijk op het gebied van persoonlijke vrijheid, alternatieve relatiekeuzes, abortus, euthanasie en drugsgebruik. Bizar genoeg zijn dit ook vaak mensen die dan weer wel van mening zijn dat de overheid zich vooral niet moet bemoeien met hun eigen levenskeuzes.
Het verschil tussen deze relegekkies en de wokies is dat de eersten helaas wel over macht beschikken, in NL gelukkig wat beperkter dan in de VS.
Welke macht heb je het dan precies over? Je bedoelt dat deze mensen zich in de politiek kunnen mengen en in sommige delen van de VS waar veel burgers het eens zijn met hun gedachtegoed bepaalde wetgeving kunnen invoeren in lijn met dit gedachtegoed? Dat heet een democratie. Mensen stemmen en de partij(en) met de meeste stemmen kan het beleid bepalen.quote:Op donderdag 2 juni 2022 10:27 schreef EchteLiberaal het volgende:
Het verschil tussen deze relegekkies en de wokies is dat de eersten helaas wel over macht beschikken, in NL gelukkig wat beperkter dan in de VS.
Nee, als je over nadenkt ben je het, dat is wat queer is.quote:Op donderdag 2 juni 2022 10:32 schreef Duiveltja het volgende:
Is het ook niet dat er ook een klap bijzitten die "onterecht" gaan nadenken over dit onderwerp terwijl ze het helemaal niet zijn?
Dat hoge aantal zelfmoorden komt eerder door mensen als jij dan wat je projecteert.quote:Het aantal zelfmoorden onder tranny's is niet voor niets zo hoog.
Ik wist niet dat jij gepromoveerd seksuoloog was.quote:Op donderdag 2 juni 2022 10:37 schreef HowardRoark het volgende:
Ik bedoelde meer mbt tot daadwerkelijke transgenders (mensen met genderdysforie). Dan heb je dus maar twee identiteiten, trans mannen en trans vrouwen. Intersekse is een aangeboren afwijking, non-binary is fantasme.
Dit. Toch toch toevallig al die non-binaries die opduiken na het moment dat het woord non binary werd verzonnen.quote:Op donderdag 2 juni 2022 10:37 schreef HowardRoark het volgende:
Ik bedoelde meer mbt tot daadwerkelijke transgenders (mensen met genderdysforie). Dan heb je dus maar twee identiteiten, trans mannen en trans vrouwen. Intersekse is een aangeboren afwijking, non-binary is fantasme. En het percentage transgenders gaat inderdaad omhoog aangezien het steeds meer jongeren met de paplepel wordt ingegoten.
Hoe werkt taal?quote:Op donderdag 2 juni 2022 10:41 schreef Duiveltja het volgende:
Dit. Toch toch toevallig al die non-binaries die opduiken na het moment dat het woord non binary werd verzonnen.
Bijzonder ja. Net als toen nadat het woord homoseksueel was verzonnen, er ineens allemaal homo's opdoken.quote:Op donderdag 2 juni 2022 10:41 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
Dit. Toch toch toevallig al die non-binaries die opduiken na het moment dat het woord non binary werd verzonnen.
Vroeger noemde ik alles wat vloog een gewoon een vogel, maar tegenwoordig hebben ze voor elke afwijking ene andere naam. Kauw, merel, drone, bij. Modernde gekkigheid. Ondergang van de samenleving.quote:Op donderdag 2 juni 2022 10:42 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Bijzonder ja. Net als toen nadat het woord homoseksueel was verzonnen, er ineens allemaal homo's opdoken.
Gelukkig is geslacht vrij objectief vast te stellen, daar hoef je geen seksuoloog voor te zijn. Het betreft niet (zoals bijvoorbeeld seksuele oriëntatie) iets subjectief.quote:Op donderdag 2 juni 2022 10:38 schreef speknek het volgende:
[..]
Ik wist niet dat jij gepromoveerd seksuoloog was.
Volgens mij is het aantal homoseksuelen al enkele decennia vrij stabiel (dus niet dat je in korte periode een enorme toename ziet). En sowieso erg lastig te checken via polling.quote:Op donderdag 2 juni 2022 10:42 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Bijzonder ja. Net als toen nadat het woord homoseksueel was verzonnen, er ineens allemaal homo's opdoken.
Ik heb het dan ook over de jaren '70 en '80 he. Daarvoor had je eigenlijk geen homo's. Pas toen dat woord echt populair werd, besloten heel veel mannen om homo te worden.quote:Op donderdag 2 juni 2022 10:46 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Gelukkig is geslacht vrij objectief vast te stellen, daar hoef je geen seksuoloog voor te zijn. Het betreft niet (zoals bijvoorbeeld seksuele oriëntatie) iets subjectief.
[..]
Volgens mij is het aantal homoseksuelen al enkele decennia vrij stabiel (dus niet dat je in korte periode een enorme toename ziet). En sowieso erg lastig te checken via polling.
1 op de 10 mannen heeft een vrouwelijk temperament en 1 op de 10 vrouwen heeft een mannelijk temperament. Dat zijn heel wat mensen die je kan verwarren en vangen in het net der waanvoorstellingen.quote:Op donderdag 2 juni 2022 10:21 schreef speknek het volgende:
Wel grappig dat je van mij een definitie van reliegekkies verlangt maar tot op heden zelf niet in staat is gebleken wat woke-isme nu precies inhoud, het lijkt vooralsnog op dat alles waar jij niet zo goed tegen kan en vervelend vind er maar onder geschaard moet worden.quote:Op donderdag 2 juni 2022 10:37 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik bedoelde meer mbt tot daadwerkelijke transgenders (mensen met genderdysforie). Dan heb je dus maar twee identiteiten, trans mannen en trans vrouwen. Intersekse is een aangeboren afwijking, non-binary is fantasme. En het percentage transgenders gaat inderdaad omhoog aangezien het steeds meer jongeren met de paplepel wordt ingegoten.
[..]
Volgens mij heb ik nergens over een belemmering gesproken, slechts het bestaan van woke-isme benoemd.
Of jij van mening bent dat ik die hele groep niet mag demoniseren zou mij aan mijn anus oxideren, ook nogal een bijzondere uitspraak van je Dejannquote:Dan heb je het dus over sommige religieuze conservatieven. Dat legt nog niet uit wat hen dan 'gekkies' zou maken? Ik krijg voornamelijk het idee dat dit een term is die je gebruikt om deze groep te demoniseren vanwege het feit dat jij zelf een heel ander politiek gedachtegoed omarmd. Dat kan natuurlijk prima, maar dat maakt deze groep niet 'gek'.
Zie je de hypocrisie niet of wil je deze niet zien? Je ziet toch duidelijk in de VS dat het roepen van deze groep om een kleinere overheid er alleen maar is voor hun eigen belangen, voor tegenstrijdige belangen eisen ze namelijk wel weer een sterk optredende overheid.quote:En vaak is zijn deze religieuze conservatieven inderdaad ook voor een kleine overheid. Ik zie het probleem hier niet?
Ja dat heet democratie maar je mist natuurlijk het hele punt al zou dat gezien je posthistorie onder dit account en je voorgaande waarschijnlijk heel bewust zijn. Het punt is natuurlijk dat die reliegekkies daadwerkelijk over macht beschikken en de wokies niet.quote:Welke macht heb je het dan precies over? Je bedoelt dat deze mensen zich in de politiek kunnen mengen en in sommige delen van de VS waar veel burgers het eens zijn met hun gedachtegoed bepaalde wetgeving kunnen invoeren in lijn met dit gedachtegoed? Dat heet een democratie. Mensen stemmen en de partij(en) met de meeste stemmen kan het beleid bepalen.
Vind vooral de online homo's, die het homo zijn als argument gebruiken om vooral te ageren tegen gelijkwaardige behandeling en onderwijs waarin uitgelegd word dat er ook andere relatievormen (dat is blijkbaar sexualisering volgens deze online homo's ) wel grappig.quote:Op donderdag 2 juni 2022 10:42 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Het woke-isme is te herleiden naar zwarte gemeenschap in de VS, oorspronkelijk werd het woord 'woke' daar gebruikt als aanmoediging om 'wakker' te blijven ('stay woke') voor (vermeend) racisme. Door de sterk toename in autoritaire politieke correctheid de afgelopen jaren, is woke een benaming geworden voor deze bredere obsessieve focus op allerlei vermeende social justice problematiek. Adepten van dit gedachtegoed menen over discriminatie waar te nemen en willen via censuur en cancelcultuur anderen bestraffen voor dissent van hun gedachtegoed. En verscheidene instituten (media, onderwijs, wetenschap, sport, politiek) heeft men er al mee naar de hand kunnen zetten in meer of mindere mate.quote:Op donderdag 2 juni 2022 10:51 schreef EchteLiberaal het volgende:
Dus ook aan jou maar even de vraag wat jouw definitie is van wokeisme en waarom jij je er zo druk over maakt (aangezien het jou blijkbaar nogal triggert als ik het belemmering noem
Waar zou de hypocrisie precies zitten dan? Een kleine overheid wil zeggen dat de overheid slechts een beperkt aantal dingen reguleert. Daar kunnen zaken als abortus, euthanasie en drugsgebruik deel van uitmaken.quote:Op donderdag 2 juni 2022 10:51 schreef EchteLiberaal het volgende:
Zie je de hypocrisie niet of wil je deze niet zien? Je ziet toch duidelijk in de VS dat het roepen van deze groep om een kleinere overheid er alleen maar is voor hun eigen belangen, voor tegenstrijdige belangen eisen ze namelijk wel weer een sterk optredende overheid.
Wat een schattige gaslight. Het woke gedachtegoed heeft grip gekregen over enorm veel instituten en in Amerikaanse context een hele politieke partij. Kijk maar even naar al die bedrijven die deze maand driftig hun bedrijfslogo in de regenboogkleuren veranderen en plechtig, bijna cult-achtig beloven voor diversiteit en inclusiviteit te staan.quote:Op donderdag 2 juni 2022 10:51 schreef EchteLiberaal het volgende:
Het punt is natuurlijk dat die reliegekkies daadwerkelijk over macht beschikken en de wokies niet.
Jij gaat hier serieus als zelf benoemd homo met droge ogen beweren dat het gebruik van regenboogkleuren en meer diversiteit een uitwas van het wokeisme is?quote:Op donderdag 2 juni 2022 11:17 schreef HowardRoark het volgende:
Kijk maar even naar al die bedrijven die deze maand driftig hun bedrijfslogo in de regenboogkleuren veranderen en plechtig, bijna cult-achtig beloven voor diversiteit en inclusiviteit te staan.
Of wat te denken van Sinead O Connor die een foto van de Paus verscheurde.quote:Op donderdag 2 juni 2022 10:55 schreef Nielsch het volgende:
Wokisme en cancellen is trouwens een uitvinding van domboerenredneckrechts in de VS toen die groep van mening was dat de muziek van The Dixie Chicks niet meer gedraaid mocht worden op de radio en daar actief toe opriepen. En dat allemaal vanwege hun mening (tegen de oorlog in Irak). Cancellen is dus echt een middel van Donalds dus. Een kliek mensen die onze @:HowardRoark toch moet bewonderen.
https://en.wikipedia.org/wiki/Dixie_Chicks_controversy
klopt, allemaal conservatieve rechtse politici die porno willen cancellen daarquote:Op donderdag 2 juni 2022 11:22 schreef HeatWave het volgende:
[ twitter ]
Weliswaar gaat dit over het VK, maar er wordt iig erkend dat het uit de VS geimporteerde woke-virus bestaat en weldegelijk gevaarlijk is.
Sja, de veelgemaakte fout, je bent tegen A dus ben je automatisch voor B.quote:Op donderdag 2 juni 2022 11:24 schreef Nielsch het volgende:
[..]
klopt, allemaal conservatieve rechtse politici die porno willen cancellen daar
Sowieso, als conservatief/populistische rechtse figuren een ander ergens van beschuldigen dan is het juist altijd wat ze zelf doen.quote:Op donderdag 2 juni 2022 11:24 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Inderdaad. Ik denk dat zo'n obsessieve focus op seksuele oriëntatie niet nodig is. Als men homoseksualiteit inderdaad als iets gangbaars ziet als heteroseksualiteit, behandel het dan zo en maak er niet iets quasi exotisch van met vlaggetjes en een hele speciale maand. En ik ben lang niet de enige die daar zo ver denkt kan ik je vertellen.quote:Op donderdag 2 juni 2022 11:22 schreef EchteLiberaal het volgende:
[..]
Jij gaat hier serieus als zelf benoemd homo met droge ogen beweren dat het gebruik van regenboogkleuren en meer diversiteit een uitwas van het wokeisme is?
De hyopcrisie is natuurlijk bij die reliegekkies dat ze niet voor persoonlijke vrijheid zijn maar alleen voor hun persoonlijke vrijheid.
Dat argument kun je natuurlijk maken van menig politiek gedachtegoed, geregeld wordt dat omarmd door mensen die daar een bepaald belang bij zullen hebben. Dat is niet hypocriet, dat is hoe de politiek werkt.quote:Op donderdag 2 juni 2022 11:22 schreef EchteLiberaal het volgende:
[..]
Jij gaat hier serieus als zelf benoemd homo met droge ogen beweren dat het gebruik van regenboogkleuren en meer diversiteit een uitwas van het wokeisme is?
De hyopcrisie is natuurlijk bij die reliegekkies dat ze niet voor persoonlijke vrijheid zijn maar alleen voor hun persoonlijke vrijheid.
Hoe wordt porno precies gecanceld?quote:Op donderdag 2 juni 2022 11:24 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Dit is niet hoe logica werkt.quote:Op donderdag 2 juni 2022 11:23 schreef Hexagon het volgende:
Of wat te denken van Sinead O Connor die een foto van de Paus verscheurde.
Werd meteen gecanceld door allerlei relgieuze fanaten. Die zijn dus ook al *woke*
Oh het is alleen een probleem wanneer het mensen betreft die niet in Nielsch zijn Donald-hokje vallen?quote:
Tja, je moet natuurlijk wat als je zelf radicaal progressief bent en het niet kunt hebben dat er bepaalde zaken worden benoemd in dit topic. Een legio aan whataboutisms met de nodige gaslighting en projectie is dan het enige wat rest.quote:
Wat is er gevaarlijk aan woke dan? Wie is het gevaar? Moet je uitkijken met oversteken? Elke ochtend onder de auto kijken?quote:Op donderdag 2 juni 2022 11:26 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Sja, de veelgemaakte fout, je bent tegen A dus ben je automatisch voor B.
Nee, oerconservatieve religeuzen sporen OOK niet, dat maakt woke niet minder gevaarlijk.
Twee verschillende stromingen zijn simpelweg niet identiek omdat ze dezelfde middelen toe passen om hun ''waarheid'' te laten gelden. En iets wordt niet het vanzelfsprekend het enige probleem bevonden wanneer niet al het andere wat een probleem is betrokken wordt bij het aankaarten van het ''enige'' probleem. Dat heet relativeren, bagatelliseren of drogredeneren (whataboutism).quote:Op donderdag 2 juni 2022 11:36 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Oh het is alleen een probleem wanneer het mensen betreft die niet in Nielsch zijn Donald-hokje vallen?
Dat zou zo zijn ware het niet dat Ayaan, die zo loopt te krijsen over "woke", zelf de reet likt van allerlei conservatieve stromingen die van alles willen cancellen.quote:Op donderdag 2 juni 2022 11:40 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Twee verschillende stromingen zijn simpelweg niet identiek omdat ze dezelfde middelen toe passen om hun ''waarheid'' te laten gelden. En iets wordt niet het vanzelfsprekend het enige probleem bevonden wanneer niet al het andere wat een probleem is betrokken wordt bij het aankaarten van het ''enige'' probleem. Dat heet relativeren, bagatelliseren of drogredeneren (whataboutism).
Interessant daar ''rechts'' en ''links'' pas vorm begonnen te krijgen met de revolutie van 1789. Sowieso lijkt woke-isme veel meer op religieus conservatisme dan het liberale geluid dat er tegen ageert. Daarbij sla je heel wat slachtoffers in de geschiedenis over wanneer je begint bij Galilei.quote:Op donderdag 2 juni 2022 11:34 schreef Nielsch het volgende:
Ach in 1633 werd Galileo Galilei al gecancelled door de rechtsconservatieve paus vanwege zijn wetenschappelijke werken over het heliocentrische zonnestelsel. Sindsdien is cancellen vooral een dingetje van rechts geweest. En nu het ze zelf af en toe overkomt kunnen ze niet stoppen met janken.
Wie Ayaan is of wat Ayaan doet boeit niets voor de definitie van woke. Je mag vermeende hypocrisie uiteraard aanwiijzen, maar het vergoelijkt een gelijkstelling niet en het doet niets af aan de relevantie van de problematiek.quote:Op donderdag 2 juni 2022 11:42 schreef Hexagon het volgende:
Dat zou zo zijn ware het niet dat Ayaan, die zo loopt te krijsen over "woke", zelf de reet likt van allerlei conservatieve stromingen die van alles willen cancellen.
Als re problematiek wordt ingestoken met de voorstelling dat het erger is dan Al Qaida, de Taliban en IS bij elkaar dan hoef je geen normale reacties te verwachten.quote:Op donderdag 2 juni 2022 11:48 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Wie Ayaan is of wat Ayaan doet boeit niets voor de definitie van woke. Je mag vermeende hypocrisie uiteraard aanwiijzen, maar het vergoelijkt een gelijkstelling niet en het doet niets af aan de relevantie van de problematiek.
Waar?quote:Op donderdag 2 juni 2022 11:45 schreef HeatWave het volgende:
Zie hier ook woke: donkere vrouw, overal beschermd en er moeten er meer van in alles, behalve als ze niet meedoet met het woke-riedeltje, dan opeens is die stunning and brave bipoc person of color who menstruates een reetlikker!
In de pas lopen of gegen die mauer!!
Wat ik hierover te zeggen had heb je eerder in het topic genegeerd.quote:Op donderdag 2 juni 2022 11:51 schreef Hexagon het volgende:
Als re problematiek wordt ingestoken met de voorstelling dat het erger is dan Al Qaida, de Taliban en IS bij elkaar dan hoef je geen normale reacties te verwachten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |