Dat lijkt me volkomen onzinnig. Maar als jij dat wil doen, dan moet je dat vooral niet laten. Wie ben ik om jou tegen te houden?quote:Op donderdag 2 juni 2022 04:21 schreef Kijkertje het volgende:
PS Vind je ook dat er op universiteiten nog gedebatteerd moet kunnen worden over het stemrecht van vrouwen?![]()
Blijven ontkennen.quote:Op donderdag 2 juni 2022 01:16 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Ik zie nergens terug dat dat zou zijn omdat ze commentaar levert op iemand met een niet-witte huidskleur.
Dat zie je heel vaak. De druk wordt zo hoog, je wordt mentaal helemaal kapotgemaakt en men eist op hoge poten excuses. Daar trappen veel mensen in… uiteindelijk legitimeer je daarmee alleen dat facistische gedrag en krijg je vervolgens voor je voeten dat het excuus niet goed genoeg was.quote:Op donderdag 2 juni 2022 02:50 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
'Inhoudelijke' kritiek? Waarom heeft ze dan een uitgebreid excuus geschreven?
Dus nu ben jij zelf aan het opleggen hoe een bepaalde journalist zich moet gedragen ten opzichte van een ander.quote:Op woensdag 1 juni 2022 23:24 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Als je hebt over de mainstream media; dan zou ik graag willen zien dat zo'n iemand als Akwasi kritisch word aangepakt. Niet met zo'n laf ingestudeerd stukje toneel tussen interviewer en geïnterviewde. Echter; nergens roep ik op tot cancelen van ''M'', hoewel ik wel mee betaal aan het publieke bestel.
Maar ik snap dat jij genoegen neemt met laffe partijdige mainstream media. Immers; tis zowat allemaal d'66 volk daaro, die dan ook nog eens jouw visie propaganderen. Kritiek vanuit ''verkeerde hoek'' dient genegerd te worden, zelf reflectie is uit den boze.
Het is een wijdverbeide mistwolk aangezien er geen duidelijke definitie van is.quote:Het begrip ''woke'' -of ''woke-culture''- is dan ook een wijdverbreid begrip. Dat is lastig begrijpen.
Oh, in Amerika. Maar dat is sowieso al een land met een vreselijke werkcultuur. Daar vlieg je er nog wel om onzinnigere redenen uit.quote:Op donderdag 2 juni 2022 00:54 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nee, dat is niet waar, anders kende je ze wel.
Maar dit is wel een leuke, temeer omdat een van degenen die haar liet vertrekken kort daarna ook is gecanceld vanwege een opmerking uit het verleden die fout werd geacht.
https://www.nytimes.com/2(...)alexi-mccammond.html
Chris Harrison vanwege het opkomen voor iemand anders die in het verleden naar een feestje was gegaan die nu als fout werd gezien.
https://www.nytimes.com/2(...)els-resignation.html
https://www.washingtonpos(...)gen-and-marie-kondo/
Deze kon ik snel vinden. Er zijn er veel meer. Zoals die professor in het VK die een wetenschappelijk correcte mening verkondigde.
Of de decaan (?) die na de gebeurtenissen mbt Floyd zich niet goed genoeg uitsprak tegen wat er was gebeurd.
Wat had ze gezegd, dan?quote:Op woensdag 1 juni 2022 21:18 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Als jij je als transfoob gedraagt, zoals JK Rowling, dan moet je niet janken dat mensen zich tegen jou uitspreken.
Schokkende dingen zoals:quote:Op donderdag 2 juni 2022 08:08 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Wat had ze gezegd, dan?
( ik weet het echt niet)
Daar kun je een heel forum mee vullen, maar meest recent noemde ze transidentiteiten een luxury belief voor de penised.quote:Op donderdag 2 juni 2022 08:08 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Wat had ze gezegd, dan?
( ik weet het echt niet)
Jouw reactie is dan een prima voorbeeld van slecht lezen, niet onderbouwt en je betrekt het nogal op je zelf.quote:Op woensdag 1 juni 2022 20:54 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Een sterk staaltje whataboutism.
Ik ben ook tegen religekkies.
Ah, nu valt het 'domrechtse wappie' label weg en blijft enkel 'jankerds' over. Misschien moet je je afvragen waarom het je zo frustreert dat mensen de objectief waarneembare culturele trend van het woke-isme benoemen. Wellicht omdat je je stiekem wel enigszins kunt vinden in dat gedachtegoed?quote:Op woensdag 1 juni 2022 22:11 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Oh ja JK Rowling die claimt gecancelled te zijn omdat een paar transgenders niet met haar mening om kunnen gaan. Ondertussen verkoopt ze nog miljoenen boeken per jaar. Ik zie jankerds aan beide kanten.
Genderdysforie heeft niets te maken met een seksuele oriëntatie. Dit zijn twee compleet verschillen dingen.quote:Op donderdag 2 juni 2022 01:11 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Jawel. Je impliceert immers dat wat een transgender ervaart al dan niet is aangepraat en ook weer kan worden afgeleerd met een dwangbuis en medicatie. Dat is nogal strijdig met het fundament er van. Bovendien zou er sprake moeten zijn van repressie, niet van leven en laten leven.
Vervang het woord 'transgender' eens door 'homo' en je komt ook al snel op homofobie uit.
Tja, transidentiteiten, welke hebben we het dan precies over en hoeveel zijn er daar precies van?quote:Op donderdag 2 juni 2022 09:02 schreef speknek het volgende:
[..]
Daar kun je een heel forum mee vullen, maar meest recent noemde ze transidentiteiten een luxury belief voor de penised.
[ twitter ]
Stel je inderdaad voor dat je het bestaan van vrouwen benoemd. Mensen die menstrueren zijn namelijk vrouwen, mannen kunnen dit niet. Maar woke-isten worden woedend als deze realiteit wordt benoemd.quote:Op donderdag 2 juni 2022 08:32 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Schokkende dingen zoals:
[ twitter ]
How dare you.
Kun je religiegekkie hier definiëren?quote:Op donderdag 2 juni 2022 09:37 schreef EchteLiberaal het volgende:
[..]
Jouw reactie is dan een prima voorbeeld van slecht lezen, niet onderbouwt en je betrekt het nogal op je zelf.
Nergens stel ik dat jij niet tegen religekkies zou zijn, wel constateer ik dat er hier veel zijn die nogal makkelijk trappen in een decennia oude frame van deze religekkies. De wokies zullen best over en alles en nog wat een mening hebben maar in het dagelijks leven zijn ze hooguit vervelend en niet in staat om hun mening af te dwingen.
In tegenstelling tot een conservatieve religekkie als onderstaande
https://twitter.com/RonnyJacksonTX/status/1532053481695084546
Als dit soort tweets van de US Marines al door moeten gaan voor woke dan is er geen woke probleem lijkt me
Klopt, en dat terwijl islam haaks staat op alles waar woke zogenaamd voor staat. Woke wordt door de politieke en jihadistische islam voor het karretje gespannen. Dat heeft Ayaan goed gezien.quote:Op woensdag 1 juni 2022 21:36 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat is het mooie van woke; hoe dan ook lult het zichzelf uiteindelijk helemaal krom.
Die dichotomie tussen pro-LGBT en 'anti-islamofobie' is ook een heerlijke spagaat om te zien.
5 jaar geleden was ongeveer 1 tot 1.5% trans, intersex of nonbinaryquote:Op donderdag 2 juni 2022 10:07 schreef HowardRoark het volgende:
Tja, transidentiteiten, welke hebben we het dan precies over en hoeveel zijn er daar precies van?
https://www.sciencedirect(...)vG8In-DkVuh_8jg#bib3quote:The number of people assessed per year increased 20-fold from 34 in 1980 to 686 in 2015.
En hoe belemmert dit jou precies in je dagelijks functioneren? Negeren lijkt me een prima optie in deze.quote:Op donderdag 2 juni 2022 10:07 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Stel je inderdaad voor dat je het bestaan van vrouwen benoemd. Mensen die menstrueren zijn namelijk vrouwen, mannen kunnen dit niet. Maar woke-isten worden woedend als deze realiteit wordt benoemd.
Ja hoor dat zijn mensen die denken dat hun geloof hen de legitimiteit geven om hun denkbeelden op te leggen aan anderen, voornamelijk op het gebied van persoonlijke vrijheid, alternatieve relatiekeuzes, abortus, euthanasie en drugsgebruik. Bizar genoeg zijn dit ook vaak mensen die dan weer wel van mening zijn dat de overheid zich vooral niet moet bemoeien met hun eigen levenskeuzes.quote:Kun je religiegekkie hier definiëren?
Is het ook niet dat er ook een klap bijzitten die "onterecht" gaan nadenken over dit onderwerp terwijl ze het helemaal niet zijn?quote:Op donderdag 2 juni 2022 10:21 schreef speknek het volgende:
[..]
5 jaar geleden was ongeveer 1 tot 1.5% trans, intersex of nonbinary
https://rucore.libraries.rutgers.edu/rutgers-lib/60802/PDF/1/
Maar het percentage gaat steeds verder omhoog over de jaren nu het meer ruchtbaarheid krijgt.
[..]
https://www.sciencedirect(...)vG8In-DkVuh_8jg#bib3
Ik bedoelde meer mbt tot daadwerkelijke transgenders (mensen met genderdysforie). Dan heb je dus maar twee identiteiten, trans mannen en trans vrouwen. Intersekse is een aangeboren afwijking, non-binary is fantasme. En het percentage transgenders gaat inderdaad omhoog aangezien het steeds meer jongeren met de paplepel wordt ingegoten.quote:Op donderdag 2 juni 2022 10:21 schreef speknek het volgende:
[..]
Maar het percentage gaat steeds verder omhoog over de jaren nu het meer ruchtbaarheid krijgt.
[..]
https://www.sciencedirect(...)vG8In-DkVuh_8jg#bib3
Volgens mij heb ik nergens over een belemmering gesproken, slechts het bestaan van woke-isme benoemd.quote:Op donderdag 2 juni 2022 10:27 schreef EchteLiberaal het volgende:
[..]
En hoe belemmert dit jou precies in je dagelijks functioneren? Negeren lijkt me een prima optie in deze.
Dan heb je het dus over sommige religieuze conservatieven. Dat legt nog niet uit wat hen dan 'gekkies' zou maken? Ik krijg voornamelijk het idee dat dit een term is die je gebruikt om deze groep te demoniseren vanwege het feit dat jij zelf een heel ander politiek gedachtegoed omarmd. Dat kan natuurlijk prima, maar dat maakt deze groep niet 'gek'.quote:Op donderdag 2 juni 2022 10:27 schreef EchteLiberaal het volgende:
Ja hoor dat zijn mensen die denken dat hun geloof hen de legitimiteit geven om hun denkbeelden op te leggen aan anderen, voornamelijk op het gebied van persoonlijke vrijheid, alternatieve relatiekeuzes, abortus, euthanasie en drugsgebruik. Bizar genoeg zijn dit ook vaak mensen die dan weer wel van mening zijn dat de overheid zich vooral niet moet bemoeien met hun eigen levenskeuzes.
Het verschil tussen deze relegekkies en de wokies is dat de eersten helaas wel over macht beschikken, in NL gelukkig wat beperkter dan in de VS.
Welke macht heb je het dan precies over? Je bedoelt dat deze mensen zich in de politiek kunnen mengen en in sommige delen van de VS waar veel burgers het eens zijn met hun gedachtegoed bepaalde wetgeving kunnen invoeren in lijn met dit gedachtegoed? Dat heet een democratie. Mensen stemmen en de partij(en) met de meeste stemmen kan het beleid bepalen.quote:Op donderdag 2 juni 2022 10:27 schreef EchteLiberaal het volgende:
Het verschil tussen deze relegekkies en de wokies is dat de eersten helaas wel over macht beschikken, in NL gelukkig wat beperkter dan in de VS.
Nee, als je over nadenkt ben je het, dat is wat queer is.quote:Op donderdag 2 juni 2022 10:32 schreef Duiveltja het volgende:
Is het ook niet dat er ook een klap bijzitten die "onterecht" gaan nadenken over dit onderwerp terwijl ze het helemaal niet zijn?
Dat hoge aantal zelfmoorden komt eerder door mensen als jij dan wat je projecteert.quote:Het aantal zelfmoorden onder tranny's is niet voor niets zo hoog.
Ik wist niet dat jij gepromoveerd seksuoloog was.quote:Op donderdag 2 juni 2022 10:37 schreef HowardRoark het volgende:
Ik bedoelde meer mbt tot daadwerkelijke transgenders (mensen met genderdysforie). Dan heb je dus maar twee identiteiten, trans mannen en trans vrouwen. Intersekse is een aangeboren afwijking, non-binary is fantasme.
Dit. Toch toch toevallig al die non-binaries die opduiken na het moment dat het woord non binary werd verzonnen.quote:Op donderdag 2 juni 2022 10:37 schreef HowardRoark het volgende:
Ik bedoelde meer mbt tot daadwerkelijke transgenders (mensen met genderdysforie). Dan heb je dus maar twee identiteiten, trans mannen en trans vrouwen. Intersekse is een aangeboren afwijking, non-binary is fantasme. En het percentage transgenders gaat inderdaad omhoog aangezien het steeds meer jongeren met de paplepel wordt ingegoten.
Hoe werkt taal?quote:Op donderdag 2 juni 2022 10:41 schreef Duiveltja het volgende:
Dit. Toch toch toevallig al die non-binaries die opduiken na het moment dat het woord non binary werd verzonnen.
Bijzonder ja. Net als toen nadat het woord homoseksueel was verzonnen, er ineens allemaal homo's opdoken.quote:Op donderdag 2 juni 2022 10:41 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
Dit. Toch toch toevallig al die non-binaries die opduiken na het moment dat het woord non binary werd verzonnen.
Vroeger noemde ik alles wat vloog een gewoon een vogel, maar tegenwoordig hebben ze voor elke afwijking ene andere naam. Kauw, merel, drone, bij. Modernde gekkigheid. Ondergang van de samenleving.quote:Op donderdag 2 juni 2022 10:42 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Bijzonder ja. Net als toen nadat het woord homoseksueel was verzonnen, er ineens allemaal homo's opdoken.
Gelukkig is geslacht vrij objectief vast te stellen, daar hoef je geen seksuoloog voor te zijn. Het betreft niet (zoals bijvoorbeeld seksuele oriëntatie) iets subjectief.quote:Op donderdag 2 juni 2022 10:38 schreef speknek het volgende:
[..]
Ik wist niet dat jij gepromoveerd seksuoloog was.
Volgens mij is het aantal homoseksuelen al enkele decennia vrij stabiel (dus niet dat je in korte periode een enorme toename ziet). En sowieso erg lastig te checken via polling.quote:Op donderdag 2 juni 2022 10:42 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Bijzonder ja. Net als toen nadat het woord homoseksueel was verzonnen, er ineens allemaal homo's opdoken.
Ik heb het dan ook over de jaren '70 en '80 he. Daarvoor had je eigenlijk geen homo's. Pas toen dat woord echt populair werd, besloten heel veel mannen om homo te worden.quote:Op donderdag 2 juni 2022 10:46 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Gelukkig is geslacht vrij objectief vast te stellen, daar hoef je geen seksuoloog voor te zijn. Het betreft niet (zoals bijvoorbeeld seksuele oriëntatie) iets subjectief.
[..]
Volgens mij is het aantal homoseksuelen al enkele decennia vrij stabiel (dus niet dat je in korte periode een enorme toename ziet). En sowieso erg lastig te checken via polling.
1 op de 10 mannen heeft een vrouwelijk temperament en 1 op de 10 vrouwen heeft een mannelijk temperament. Dat zijn heel wat mensen die je kan verwarren en vangen in het net der waanvoorstellingen.quote:Op donderdag 2 juni 2022 10:21 schreef speknek het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |