Dus iemand mag het niet hebben over de redelijk bespottelijke, archaïsche, anachronistische praktijken als een dresscode van jou, omdat jij vindt dat andere mensen teveel dingen zien in andere dingen?quote:Op woensdag 1 juni 2022 20:26 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat staat toch in mijn antwoord![]()
Het gaat erom dat men werkelijk overal discriminatie, vooroordelen, uitsluiting, racisme en onderdrukking in meent toe moeten ontwaren.
Daarom ook die linkjes naar niezen als patriarchaal euvel en seksuele voorkeur als racisme.
quote:Op woensdag 1 juni 2022 20:32 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Dus iemand mag het niet hebben over de redelijk bespottelijke, archaïsche, anachronistische praktijken als een dresscode van jou, omdat jij vindt dat andere mensen teveel dingen zien in andere dingen?
Ja, nee, duidelijk waar het grote kwaad zit hoor. Goed verhaal zeg.
Volgens mij is het niet zo moeilijk. Jij vindt dat mensen niet een mening mogen hebben over de verplichting om bepaalde soorten kleding te dragen, sterker nog, als dat tóch gebeurt is het het grote kwaad overgewaaid uit Amerika.
Ik voel me enorm aangetrokken tot je zijde van het verhaal. Zoveel redelijkheid, zoveel kalmte waar anderen zouden briesen dat een bepaalde mening waar ze het niet mee eens zijn het einde van de samenleving is. Oh wacht, hahahahaha.
Volgens mij had ik al enkele keren gezegd dat woke vooral ook heel erg oppervlakkig is.quote:Op woensdag 1 juni 2022 20:35 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Een man in een pak. Zo zie je het natuurlijk het liefst!
Of met een kaars in zijn hand. Whahahaha.quote:Op woensdag 1 juni 2022 20:35 schreef EinarBoe het volgende:
De diepgang van de mensen die strijden voor verplichte klederdracht is daarentegen ongeëvenaard.quote:Op woensdag 1 juni 2022 20:36 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Volgens mij had ik al enkele keren gezegd dat woke vooral ook heel erg oppervlakkig is.
Waarvan akte. Getrokken uit mijn van Italiaans leder vervaardigde aktetas.
Je toont hiermee nogmaals aan te excelleren in oppervlakkigheid.quote:Op woensdag 1 juni 2022 20:40 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
De diepgang van de mensen die strijden voor verplichte klederdracht is daarentegen ongeëvenaard.
Laat die persoon toch lallen. Loop door.quote:Op woensdag 1 juni 2022 20:42 schreef EttovanBelgie het volgende:
en wordt ook niet gebracht als mening, maar als eis: "ACCEPTEER". Accepteer je dat niet, of zet je er vraagtekens bij, komt de tweede standaard reactie:
- "Je bent een racist"
- "Je bent extreem rechts"
- "Je bent een nazi".
Negeer die enkeling...quote:Op woensdag 1 juni 2022 20:49 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Laat die persoon toch lallen. Loop door.
Ik ken niemand die zo is. Er zijn veel te veel rechtse heethoofden en dus zullen er ook linkse heethoofden zijn.
Negeer die enkeling
Die rechtse lui moet je extra in de gaten houden omdat ze een cybervoedingsbodem scheppen voor anti-woke moordenaars.
Het is niet transfoob om je te vergissen in de juiste behandeling. Zeker met geesteszieken is er veel trail and error geweest. Denk aan shock therapie.quote:Op woensdag 1 juni 2022 13:43 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Je snapt het verschil tussen een 'disorder' en vinden dat die mensen maar in een dwangbuis gestopt moeten worden en antipsychotica moeten krijgen toegediend? Als je een oogafwijking hebt heb je technisch gezien ook al een 'disorder'.
Er zijn heel veel voorbeelden van ontslagen vanwege een onwelgevallige mening.quote:Op woensdag 1 juni 2022 13:27 schreef Nielsch het volgende:
Cancellen is een fabeltje dat verzonnen is door domrechtse wappies die overal maar over moeten janken. Zelfs de grootste volidioten in de VS hebben gewoon een platform.
Kan. Maar dat kan ik niet beoordelen.quote:Op woensdag 1 juni 2022 13:44 schreef Halcon het volgende:
[..]
Da's puur een politiek besluit. Om politiek correct te zijn.
Ook wel weer typisch. Jezelf labeltjes opplakken en dan vervolgens pretenderen dat andere mensen dat doen zodat je een fantastische stropop-schwalbe kan maken! 'Ze noemen me een nazi'!quote:Op woensdag 1 juni 2022 20:42 schreef EttovanBelgie het volgende:
Ook wel typisch, de standaard reactie:
- "Dus jij wil mensen het zwijgen opleggen, dat ze geen mening mogen geven!"
Als ze die rotzooi lekker op facebook en binnen hun praatclubjes houden, verkondigen ze van mijn part dat blanken het product zijn van een gangbang tussen de duivel en een roedel hyena's.
Die rotzooi sijpelt echter door in academia (Critical race theory, intersectioneel denken), de politiek en het bedrijfsleven, en wordt ook niet gebracht als mening, maar als eis: "ACCEPTEER". Accepteer je dat niet, of zet je er vraagtekens bij, komt de tweede standaard reactie:
- "Je bent een racist"
- "Je bent extreem rechts"
- "Je bent een nazi".
Divers denken geldt enkel voor wokisten zelf.
Een samenleving heeft nog altijd een bepaalde set van (culturele en traditionele) normen en waarden nodig om enigszins te kunnen functioneren. En zo zullen dus ook nog altijd veel bedrijven en organisaties bepaalde eisen hebben mbt kleding voor hun werknemers. Bevalt dat je niet dan moet je daar niet gaan werken. Met 'onderdrukking' heeft dat niets te maken.quote:Op woensdag 1 juni 2022 19:28 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Ik heb een pleurishekel aan dresscodes, dus dat ze onderdrukkend zijn geloof ik direct. Het afschaffen van dresscodes lijkt me nou eigenlijk het tegenovergestelde van cultuur marxistisch cancelen, maar als je graag anderen je mening en gebruiken wil kunnen opdringen want TRADITIE dan zie je dat blijkbaar anders.
Ik in elk geval wel. Pakken zijn fantastisch.quote:Op woensdag 1 juni 2022 20:35 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Een sterk staaltje whataboutism.quote:Op woensdag 1 juni 2022 13:47 schreef EchteLiberaal het volgende:
[..]
dus de religieus conservatieven zijn volgens deze redenering ook heel erg woke?
Er zit wat mij betreft ook nog wel een verschil tussen door de strot willen duwen en daadwerkelijk door de strot duwen, wat hier in dit topic voor woke doorgaat is hooguit verschrikkelijk irritant maar ze hebben hier en in de VS waar blijkbaar het wokisme vandaan komt niet echt de macht in handen. Dat is helaas niet het geval bij de religieus conservatieven die zeker aan de andere kant van de oceaan over behoorlijk veel macht beschikken.
Als je dan zo voor persoonlijke vrijheid bent dan zou ik eerder mijn pijlen richten op de religieus conservatieven en de irritante wokies uitlachten of gewoon negeren.
De religieus conservatieven zoals de prairie taliban hebben dan wat mij betreft ook meer overeenkomsten met de radicale islam dan het wokisme. Het is ook niet gek dat de strijd tegen het wokisme vooral gevoerd lijkt te worden door deze religieus conservatieven waarbij ik wel moet toegeven dat het best knap van ze is om dit weer eens als een nieuw verschijnsel te presenteren, de conservatieven doen namelijk nog niet eens hun best om met nieuwe argumenten te komen, het verwijt bijvoorbeeld dat Disney (of de hele media) kinderen gay maakt gebruikten ze ook al in de jaren 80/90
Dan heb je een zakje geld.quote:Op woensdag 1 juni 2022 13:50 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Het strafrecht is er tegen terreur of laster.
Verder kun je als je ontslagen wordt om een verkeerde mening zo naar de rechter. Die maakt daar dan eventjes gehakt van als het alleen dat is.
Nog zo'n mooie.quote:Op woensdag 1 juni 2022 20:53 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Ook wel weer typisch. Jezelf labeltjes opplakken en dan vervolgens pretenderen dat andere mensen dat doen zodat je een fantastische stropop-schwalbe kan maken! 'Ze noemen me een nazi'!
En ondertussen mensen wegzettgen als het gif van de samenleving omdat iemand op een opinie-site een mening plaatst over waarom dresscodes onzinnig zijn.
Ik ben toch wel gefascineerd dat jij zo betrokken bent bij het opleggen van een bepaalde kledingstijl bij willekeurige andere mensen waar je in principe niets mee te maken hebt, dat je vindt dat andere mensen niet eens meer er iets over zouden mogen zeggen. Waarom is dat dan? Is het dan dat je vooral vindt dat iedereen pakken moet dragen? Of alleen mannen? En vrouwen allemaal een rok? Of mag een mantelpak ook? Of gaat het meer richting de rokkostuum? Elke rechter verplicht een pruik op?
Volgens mij zet je net hele groepen mensen weg als inherent racistisch door te zeggen:quote:Op woensdag 1 juni 2022 21:00 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nog zo'n mooie.
"Jij noemt mensen vergif".
Nee, ik noem woke-ideologie vergif. Maar dit soort verdraaiingen zijn me niet vreemd, ook daar drijft de woke cultuur op. Demoniseren kun je leren.
prima toh... laat maar lallen, die mensen die je onterecht naampjes gevenquote:Op woensdag 1 juni 2022 20:50 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Negeer die enkeling...
Dachten ze in Utrecht wat anders over, laatst.
Wat....quote:Op woensdag 1 juni 2022 21:10 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Volgens mij zet je net hele groepen mensen weg als inherent racistisch door te zeggen:
Ja, OK, je bent misschien geen n-woord roepende kruisverbrandende Grand Wizard die de zegeningen van blanke suprematie dagelijks propageert, maar diep, diep, diep van binnen ben je eigenlijk wél racistisch
Je geeft daar toch vrij letterlijk aan dat de mensen die jij rekent tot de woke-groep, racistisch zijn in jouw ogen.
Als voorbeeld van dat inherente racistische woke-gedachtegoed, kwam je met een opinie-artikel over het heroverwegen van verplichte dresscodes. Ben je tegen een verplichte dresscode, dan ben je immers een inherente racist.
Ik kan er niet zoveel aan doen dat iemand zich zo verknocht voelt aan de verplichting opgelegd aan de mensen om hem/haar/het heen om een bepaalde kledingstijl te hanteren, dat hij/zij/het hysterische overdrijvingen gaat plaatsen op een forum waarin iedereen die ook maar zijdelings betrokken is inherent racistisch is. Maar het heeft verder weinig met het grote kwaad te maken.
Kom anders eens met een argument waarom we ons druk zouden moeten maken - en je lijkt je enorm druk te maken - over het verplichten van bepaalde kledingstijl en waarom iedereen die het met je oneens is eigenlijk een inherente racist is. Ik ben wel benieuwd hoe je dat gaat onderbouwen.
Ik onderbouw daaronder waarom ik dat vind maar dat punt negeer je. Waar gaat de wereld naar toe als straks 50 procent van de mensen zichzelf allerlei debiele genderidentiteiten opspelt denk je?quote:Op woensdag 1 juni 2022 20:25 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Neuj, dat lijkt me schromelijk overdreven en vrij hysterisch om te zeggen.
Kun je 'domrechtse wappies' hier definiëren? Cancelcultuur is verre van een fabeltje. Een dik jaar terug werd er nog een open brief gepubliceerd over dit fenomeen o.a. binnen de internationale wetenschap en ondertekend door mensen zoals Noam Chomsky, Michael Ignatieff, Gloria Steinem, Matthew Yglesias en JK Rowling. En in de Nederlandse media heeft iemand als Ewald Engelen zich al meermaals uitgesproken tegen de cancelcultuur.quote:Op woensdag 1 juni 2022 13:27 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ik heb geen idee waar je het allemaal over hebt Donald, maar je bent blijkbaar erg blij met jezelf...
Of een mening nu wel of niet extreem is, er zullen altijd mensen zijn die er niet op zitten te wachten en je vervolgens niet meer uitnodigen voor hun show / podcast / programma whatever. Ja daar kun je heel hard om gaan janken of je kan gewoon accepteren dat de wereld al duizenden jaren zo werkt.
Over Akwasi gesproken, die hoor ik ook niet janken dat hij niet bij Ongehoord Nederland mag komen opdraven. Die man accepteert tenminste dat ze daar niet op zijn mening zitten te wachten. Wat overigens het volste recht is van Ongehoord Nederland.
Cancellen is een fabeltje dat verzonnen is door domrechtse wappies die overal maar over moeten janken. Zelfs de grootste volidioten in de VS hebben gewoon een platform.
Tsja, als je domme shit gaat blèren waarmee je je werkgever schade toebrengt is ontslag gewoon terecht. Dan is geen cancellen.quote:Op woensdag 1 juni 2022 20:52 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Er zijn heel veel voorbeelden van ontslagen vanwege een onwelgevallige mening.
Dus nee: geen fabel.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |