Kijk dit is een mooi voorbeeld.quote:Op woensdag 1 juni 2022 13:15 schreef probeer het volgende:
[..]
Mjah, er werden in al die metoo zaken heus louter mensen aangeraakt. Gebeurde verder helemaal niets.
Je zal seksueel grensoverschrijdend gedrag maar verdedigen zeg.
Als je tegenwoordig aan de kont van vrouw zit, dan ben je een viespeuk. En terecht. Je gaat niet zomaar iemand aanraken.quote:Op woensdag 1 juni 2022 14:44 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Kijk dit is een mooi voorbeeld.
Ik verdedig seksueel grensoverschrijdend gedrag niet. Wel verzet ik mij tegen het verschuiven van de grens van seksueel grensoverschrijdend gedrag. Toch word ik daar nu van beschuldigd, dat ik dat verdedig.
Hierboven werd mij gevraagd of ik het belachelijk vind dat je als man zijnde niet meer ongevraagd een klapje op de kont mag geven. Ik zei "ja". Vroeger met stappen zelf op m'n kont getikt door dames die ik niet kende en zelf ook dames op hun getikt. Soms leuk contact daarna, soms werd ik raar aangekeken en dat was het dan. Maar goed, je leest het; blijkbaar is zo iets nu not done ofzo. Wat treurig. Gelukkig maar dan ik die tijd met stappen, toen het nog lekker leuk was, mee heb mogen maken.
Wie weet, voordat je het weet gaat men zoiets doms bedenken dat het wettelijk word vastgelegd dat men uitdrukkelijk toestemming moet vragen voor seks... Man, ik probeer het me voor te stellen, maar zover zal het toch wel niet komen toch...?![]()
En je probeert het nu ook zo te draaien alsof ik beweer dat dat hele me to gebeuren overdreven gedoe is. Klopt ook al niet.
Alles gelijk maar weer in het extreme trekken, om het zo te draaien dat er niets extreem is aan de woke cultuur.. Hou op met me...
Vroeger ook hoor.quote:Op woensdag 1 juni 2022 14:50 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Als je tegenwoordig aan de kont van vrouw zit, dan ben je een viespeuk. En terecht. Je gaat niet zomaar iemand aanraken.
Ow we gaan nu zo beginnen. Nu word het pas echt grappig met het niveau.quote:Op woensdag 1 juni 2022 13:27 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ik heb geen idee waar je het allemaal over hebt Donald
Je mis het punt. Wokies proberen af te dwingen dat anderen bepaalde gasten niet meer uitnodigen of om programma's onmogelijk/artistieke uitingen te maken omdat ze A; de mening van die persoon niet okee vinden, of B; persoon word beticht van zogenaamd -in hun ogen dan- grensoverschrijdend gedrag. Het maakt niet eens uit of het wel of niet waar is. Daarover heb ik al voorbeelden genoeg gegeven. Het komt blijkbaar niet in hun op dat ze de keus en vrijheid hebben om niet te kijken. Nee, iedereen dient te buigen voor hun grote hypocriete gelijk.quote:Of een mening nu wel of niet extreem is, er zullen altijd mensen zijn die er niet op zitten te wachten en je vervolgens niet meer uitnodigen voor hun show / podcast / programma whatever. Ja daar kun je heel hard om gaan janken of je kan gewoon accepteren dat de wereld al duizenden jaren zo werkt.
Over Akwasi gesproken; die hoefde niet te janken dat ie niet bij ON hoeft op te komen draven, immers na de opruiende uitspraken kreeg meneer doodleuk een podium om prime time mainstream tv om zn ding te doen. Bovendien heeft meneer omroep zwart (hoe racistisch wil je het hebben?).quote:Over Akwasi gesproken, die hoor ik ook niet janken dat hij niet bij Ongehoord Nederland mag komen opdraven. Die man accepteert tenminste dat ze daar niet op zijn mening zitten te wachten. Wat overigens het volste recht is van Ongehoord Nederland.
Ja het is een fabeltje.quote:Cancellen is een fabeltje dat verzonnen is door domrechtse wappies die overal maar over moeten janken. Zelfs de grootste volidioten in de VS hebben gewoon een platform.
quote:Op woensdag 1 juni 2022 14:50 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Als je tegenwoordig aan de kont van vrouw zit, dan ben je een viespeuk. En terecht. Je gaat niet zomaar iemand aanraken.
En terecht ook dat ze bepaalde mensen willen weren bij TV programma's. Of vond jij het geslaagd dat die kerel die een 12-jarig jochie vroeg zijn piemel te laten zien zijn daad zat goed te praten in een talkshow. Hoe denk jij dat dit voor een slachtoffer is?quote:Op woensdag 1 juni 2022 14:56 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Ow we gaan nu zo beginnen. Nu word het pas echt grappig met het niveau.
[..]
Je mis het punt. Wokies proberen af te dwingen dat anderen bepaalde gasten niet meer uitnodigen of om programma's onmogelijk/artistieke uitingen te maken omdat ze A; de mening van die persoon niet okee vinden, of B; persoon word beticht van zogenaamd -in hun ogen dan- grensoverschrijdend gedrag. Het maakt niet eens uit of het wel of niet waar is. Daarover heb ik al voorbeelden genoeg gegeven. Het komt blijkbaar niet in hun op dat ze de keus en vrijheid hebben om niet te kijken. Nee, iedereen dient te buigen voor hun grote hypocriete gelijk.
[..]
Over Akwasi gesproken; die hoefde niet te janken dat ie niet bij ON hoeft op te komen draven, immers na de opruiende uitspraken kreeg meneer doodleuk een podium om prime time mainstream tv om zn ding te doen. Bovendien heeft meneer omroep zwart (hoe racistisch wil je het hebben?).
[..]
Ja het is een fabeltje.
Eng he, een schouderklopje krijgen.quote:Op woensdag 1 juni 2022 14:50 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ik vind het niet eng. Ik vind het gewoon niet fijn als mensen mij aanraken.quote:
Ok Sheldon.quote:Op woensdag 1 juni 2022 15:09 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ik vind het niet eng. Ik vind het gewoon niet fijn als mensen mij aanraken.
Wat?quote:
Ik vond het ook zo vervelend toen ik nog op voetbal zat en eens een keer scoorde dat al mijn ploeggenoten om mijn nek gingen hangen en me aanraakten, bah wat smerig allemaal, je kan maar beter thuis zitten met de deur op slot, lekker veilig en weg van mensen.quote:Op woensdag 1 juni 2022 15:10 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Wat?
Blijf gewoon van mij af en vraag of ik een schouderklopje wil. Zo gek is dat toch niet?
Een schouderklopje vergelijken met een tikje op een gesexualiseerd lichaamsdeel is natuurlijk een vreemde vergelijking. Mag ieder mens bij jou langslopen en even aan je klokkenspel zitten of mogen alleen lekker vrouwen dat en wordt je boos op nichterige mannen die dat bij jou doen.quote:
Als jij even aan mijn kont wil friemelen moet je het vooral niet nalaten. Ik denk niet dat ik er een trauma aan zal overhouden.quote:Op woensdag 1 juni 2022 15:14 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Een schouderklopje vergelijken met een tikje op een gesexualiseerd lichaamsdeel is natuurlijk een vreemde vergelijking. Mag ieder mens bij jou langslopen en even aan je klokkenspel zitten of mogen alleen lekker vrouwen dat en wordt je boos op nichterige mannen die dat bij jou doen.
Dat jij daar geen problemen mee hebt wil niet zeggen dat de andere 99,99999999% van de wereld daar ook zo over denktquote:Op woensdag 1 juni 2022 15:16 schreef Hathor het volgende:
[..]
Als jij even aan mijn kont wil friemelen moet je het vooral niet nalaten. Ik denk niet dat ik er een trauma aan zal overhouden.
Laat programma makers zelf beslissen en bepalen wat ze maken. En laat mensen zelf kiezen om er wel of niet naar te kijken. Als er minder / te weinig mensen inschakelen is het wellicht de moeite voor de makers niet meer. Maar ga niet oproepen tot een boycot ofzo in een poging indirecte druk uit te oefenen bij de makers.quote:Op woensdag 1 juni 2022 14:59 schreef Starhopper het volgende:
[..]
En terecht ook dat ze bepaalde mensen willen weren bij TV programma's. Of vond jij het geslaagd dat die kerel die een 12-jarig jochie vroeg zijn piemel te laten zien zijn daad zat goed te praten in een talkshow. Hoe denk jij dat dit voor een slachtoffer is?
Dat heb ik ook. Maar ik ga me niet zo zitten aanstellen.quote:Op woensdag 1 juni 2022 15:09 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ik vind het niet eng. Ik vind het gewoon niet fijn als mensen mij aanraken.
Als ik dit topic zo volg krijg ik sterk het idee dat anderen voortdurend en overal zomaar betast worden.quote:Op woensdag 1 juni 2022 15:16 schreef Hathor het volgende:
[..]
Als jij even aan mijn kont wil friemelen moet je het vooral niet nalaten. Ik denk niet dat ik er een trauma aan zal overhouden.
quote:Op woensdag 1 juni 2022 12:59 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
En dat vind jij extreme meningen?
Jeetje zeg.![]()
Zie hier woke in full effect.
Niets extreems aan, doch; voor mening één en enkele individuen wel.
Veelzeggend ook dat je niet hebt over Akwasi, die een menigte opzweepte om fysiek geweld te gebruiken. Over extreem gesproken. Werd hij gecanceld? Werden samenwerkingen opgezegd, zoals bij Derksen (omdat Derksen een grapje over Akwasi maakte). Nope.
Grappig wel. En diep treurig.
quote:Op woensdag 1 juni 2022 13:02 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Ook mooi. Dankzij ''woke'' is een ander aanraken al meteen aanranding of gewoon verkrachting.
Eerst een aaneenschakeling van hysterische overdrijvingen, generalisaties, ZIE HIER WOKE IN FULL EFFECT!!!, 'diep treurig', enzovoorts.quote:Op woensdag 1 juni 2022 14:44 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Ik verdedig seksueel grensoverschrijdend gedrag niet. Wel verzet ik mij tegen het verschuiven van de grens van seksueel grensoverschrijdend gedrag. Toch word ik daar nu van beschuldigd, dat ik dat verdedig.
Hierboven werd mij gevraagd of ik het belachelijk vind dat je als man zijnde niet meer ongevraagd een klapje op de kont mag geven. Ik zei "ja". Vroeger met stappen zelf op m'n kont getikt door dames die ik niet kende en zelf ook dames op hun getikt. Soms leuk contact daarna, soms werd ik raar aangekeken en dat was het dan. Maar goed, je leest het; blijkbaar is zo iets nu not done ofzo. Wat treurig. Gelukkig maar dan ik die tijd met stappen, toen het nog lekker leuk was, mee heb mogen maken.
Wie weet, voordat je het weet gaat men zoiets doms bedenken dat het wettelijk word vastgelegd dat men uitdrukkelijk toestemming moet vragen voor seks... Man, ik probeer het me voor te stellen, maar zover zal het toch wel niet komen toch...?![]()
En je probeert het nu ook zo te draaien alsof ik beweer dat dat hele me to gebeuren overdreven gedoe is. Klopt ook al niet.
Alles gelijk maar weer in het extreme trekken, om het zo te draaien dat er niets extreem is aan de woke cultuur.. Hou op met me...
quote:Op woensdag 1 juni 2022 15:25 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Maar ik ga me niet zo zitten aanstellen.
Geen idee, ik kan me niet herinneren te pas en te onpas betast te zijn geworden, ik de kroeg wel eens in mijn reet geknepen, en als je dan omkijkt wie het deed staan er een stuk of 5 mensen de vermoorde onschuld te spelen....tsja, wat moet je daar nou mee? Ik ga er in ieder geval geen drama om lopen maken. Het enige wat me wel stoorde was toen ik klein was, dan was er altijd wel een oom of een tante die je even een aai over je bolletje gaf, zodat je haar alle kanten op stond.quote:Op woensdag 1 juni 2022 15:28 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Als ik dit topic zo volg krijg ik sterk het idee dat anderen voortdurend en overal zomaar betast worden.
Mocht dat dan wel zo het geval zijn, dan zou ik er ook wel een beetje klaar mee zijn, dat dan weer wel.
quote:Op woensdag 1 juni 2022 12:59 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Veelzeggend ook dat je niet hebt over Akwasi, die een menigte opzweepte om fysiek geweld te gebruiken.
quote:Op woensdag 1 juni 2022 13:02 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Ook mooi. Dankzij ''woke'' is een ander aanraken al meteen aanranding of gewoon verkrachting.
Lol.quote:Op woensdag 1 juni 2022 14:44 schreef SpaceOddity het volgende:
Alles gelijk maar weer in het extreme trekken
gayquote:Op woensdag 1 juni 2022 15:14 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik vond het ook zo vervelend toen ik nog op voetbal zat en eens een keer scoorde dat al mijn ploeggenoten om mijn nek gingen hangen en me aanraakten, bah wat smerig allemaal, je kan maar beter thuis zitten met de deur op slot, lekker veilig en weg van mensen.
Werkt je sarcasmemeter niet vandaag?quote:
Tot 1991 was verkrachting binnen een huwelijk wettelijk gezien niet mogelijk. Toen werden de grenzen verschoven en was het ineens wel mogelijk. Zou je je daar dan ook tegen verzetten? Of is het dan ineens wel terecht dat de grenzen worden verschoven? En als het in dat geval terecht is, zou het dan wellicht in meer gevallen terecht kunnen zijn?quote:Op woensdag 1 juni 2022 14:44 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Ik verdedig seksueel grensoverschrijdend gedrag niet. Wel verzet ik mij tegen het verschuiven van de grens van seksueel grensoverschrijdend gedrag.
Ik zal je wat vertellen. Dat beslissen programma's ook zelf. Je bent het alleen niet eens met hun beslissingen.quote:Op woensdag 1 juni 2022 15:24 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Laat programma makers zelf beslissen en bepalen wat ze maken. En laat mensen zelf kiezen om er wel of niet naar te kijken. Als er minder / te weinig mensen inschakelen is het wellicht de moeite voor de makers niet meer. Maar ga niet oproepen tot een boycot ofzo in een poging indirecte druk uit te oefenen bij de makers.
Klaar.
Verkrachting is verkrachting. Iemand een tik op de billen is niet gelijk aanranding.quote:Op woensdag 1 juni 2022 15:54 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Tot 1991 was verkrachting binnen een huwelijk wettelijk gezien niet mogelijk. Toen werden de grenzen verschoven en was het ineens wel mogelijk. Zou je je daar dan ook tegen verzetten? Of is het dan ineens wel terecht dat de grenzen worden verschoven? En als het in dat geval terecht is, zou het dan wellicht in meer gevallen terecht kunnen zijn?
Nee, programma makers worden steeds vaker indirect onder druk gezet..quote:Op woensdag 1 juni 2022 16:28 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik zal je wat vertellen. Dat beslissen programma's ook zelf. Je bent het alleen niet eens met hun beslissingen.
SpaceOddity die klaagt dat anderen zaken in het extreme trekken. Prachtig, zoveel ironie kom je niet snel tegen.quote:Op woensdag 1 juni 2022 14:44 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Misschien moet je dan gaan klagen over het gebrek aan ruggegraat van die programmamakers in plaats van over mensen die niets onwettigs lijken te doen.quote:Op woensdag 1 juni 2022 16:35 schreef SpaceOddity het volgende:
Nee, programma makers worden steeds vaker indirect onder druk gezet..
Oh dat was die post waar je iedereen en zijn moeder bij elkaar gooide om te omschrijven wat *woke* was zodat het een nog grotere mistwolk is. Ja daar kun je niet zoveel mee.quote:Verder heb ik gisteren de moeite genomen om uitgebreid en inhoudelijk op een vraag van jou te reageren, waar je niet meer op terug bent gekomen.
Typerend van jou, zo onderhand.
Uh nee, in 1989 was het nog zeker geen verkrachting. En in 1970 al helemaal niet. Het werd verkrachting doordat de grenzen werden verschoven. Iets wat volgens jou niet zou moeten gebeuren.quote:Op woensdag 1 juni 2022 16:35 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Verkrachting is verkrachting. Iemand een tik op de billen is niet gelijk aanranding.
Hartelijk gelachen Donaldquote:Op woensdag 1 juni 2022 15:25 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Maar ik ga me niet zo zitten aanstellen.
Voor jou dan, heel expliciet: woke is cultureel Marxisme, waarbij praten geen optie meer is, maar waar cancel culture, mensen het zwijgen opleggen en berufsverboten centraal staan.quote:Op woensdag 1 juni 2022 16:41 schreef Hexagon het volgende:
*woke* is gewoon een stopwoordje om een ander het zwijgen op te kunnen leggen door te gaan janken.
Onzin , dit is koude oorlogdemonisering. Ongewenste stromingen ter linkerzijde verketteren tot communistischquote:Op woensdag 1 juni 2022 17:12 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Voor jou dan, heel expliciet: [b]woke is cultureel Marxisme,
.quote:waarbij praten geen optie meer is, maar waar cancel culture, mensen het zwijgen opleggen en berufsverboten centraal staan
Dus eigenlijk is niemand woke?quote:Op woensdag 1 juni 2022 17:12 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Voor jou dan, heel expliciet: woke is cultureel Marxisme, waarbij praten geen optie meer is, maar waar cancel culture, mensen het zwijgen opleggen en berufsverboten centraal staan.
Tip: Als mensen in de toekomst woke schrijven, blader dan nog eens terug naar deze post om je geheugen op te frissen.
De enigen die hier een ander het zwijgen op lijkt te willen leggen zijn Ayaan en haar volgers. Want kennelijk is het gevaarlijker dan moslimradicalisme dus dan weten we onderhand wel wat het doel gaat zijn.quote:Op woensdag 1 juni 2022 17:12 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Voor jou dan, heel expliciet: woke is cultureel Marxisme, waarbij praten geen optie meer is, maar waar cancel culture, mensen het zwijgen opleggen en berufsverboten centraal staan.
Tip: Als mensen in de toekomst woke schrijven, blader dan nog eens terug naar deze post om je geheugen op te frissen.
quote:Op woensdag 1 juni 2022 17:12 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Het jeugdjournaal = cultureel marxisme, cancel culture en berufsverbot.quote:Op zaterdag 15 februari 2020 08:22 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Het Jeugdjournaal was al woke toen ik nog maar een klein ventje was.
VVD = cultureel marxisme, cancel culture en berufsverbot.quote:Op donderdag 13 januari 2022 17:04 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Vanuit mijn perspectief gezien is de VVD ondertussen woke
'Beste reizigers' in de trein = cultureel marxisme, cancel culture en berufsverbot.quote:Op vrijdag 14 januari 2022 03:21 schreef Lyrebird het volgende:
Waar komt al die woke nonsense vandaan? Denk je echt dat de gewone man zit te wachten op te worden aangesproken met 'beste reizigers' in de trein in plaats van 'dames en heren'?
Jij = Cultureel marxisme, cancel culture en berufsverbot (@probeer dit gaat over jou).quote:Op donderdag 28 april 2022 10:21 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Laat ik er ook een jij-bak tegenaan gooien. Jij bent woke.
Ik noteer; je weet geen inhoudelijke reactie te geven.quote:Op woensdag 1 juni 2022 16:35 schreef Poem_ het volgende:
[..]
SpaceOddity die klaagt dat anderen zaken in het extreme trekken. Prachtig, zoveel ironie kom je niet snel tegen.
Ik klaag niet op ruggengraten, wel over hypocrisie. Van bijvoorbeeld hypocriete wokies die indirect programma makers onder druk proberen te zetten. Over de hypocrieten van Mojo. Over de hypocriete (voornamelijk) D66ers die het hele mainstream media landschap woke proberen te maken, zoals je toen met die aflevering van M kon zien toen Akwasi een podium kreeg en eens "stevig ondervraagd" werd. Ahum.quote:Op woensdag 1 juni 2022 16:41 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Misschien moet je dan gaan klagen over het gebrek aan ruggegraat van die programmamakers in plaats van over mensen die niets onwettigs lijken te doen.
AKA; "monddiarree" voor jou.quote:Oh dat was die post waar je iedereen en zijn moeder bij elkaar gooide om te omschrijven wat *woke* was zodat het een nog grotere mistwolk is. Ja daar kun je niet zoveel mee.
*woke* is gewoon een stopwoordje om een ander het zwijgen op te kunnen leggen door te gaan janken. Een beetje als een voetballer die een schwalbe maakt en zo hoopt dat de scheidsrechter hem wel helpt.
Zo is dat ook bij types als Ayaan en degenen die haar bejubelen. *woke* als gevaarlijke misdadigers framen in de hoop dat ze dan met repressie de mond gesnoerd kan worden.
Verkrachting is gewoon verkrachting.quote:Op woensdag 1 juni 2022 17:07 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Uh nee, in 1989 was het nog zeker geen verkrachting. En in 1970 al helemaal niet. Het werd verkrachting doordat de grenzen werden verschoven. Iets wat volgens jou niet zou moeten gebeuren.
Moslimradicalen niet. De IS-propagandakanalen werden zoveel mogelijk op zwart gegooid.quote:Op woensdag 1 juni 2022 17:26 schreef Lyrebird het volgende:
Want moslims mogen hun mening niet geven?
Lijkt er eerder op dat de media kennelijk alleen maar moet doen zoals jij het wilt. Wie probeert er dan een ander zijn mening door de strot te duwen?quote:Op woensdag 1 juni 2022 17:29 schreef SpaceOddity het volgende:
Ik klaag niet op ruggengraten, wel over hypocrisie. Van bijvoorbeeld hypocriete wokies die indirect programma makers onder druk proberen te zetten. Over de hypocrieten van Mojo. Over de hypocriete (voornamelijk) D66ers die het hele mainstream media landschap woke proberen te maken, zoals je toen met die aflevering van M kon zien toen Akwasi een podium kreeg en eens "stevig ondervraagd" werd. Ahum.
Alleen is het nog alijd volkomen mistig wat het dan isquote:AKA; "monddiarree" voor jou.
Woke is veel meer dan een stopwoordje overigens, maar goed.
Is dit een onderdeel van je act?quote:Op woensdag 1 juni 2022 17:27 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
[..]
Het jeugdjournaal = cultureel marxisme, cancel culture en berufsverbot.
[..]
VVD = cultureel marxisme, cancel culture en berufsverbot.
[..]
'Beste reizigers' in de trein = cultureel marxisme, cancel culture en berufsverbot.
[..]
Jij = Cultureel marxisme, cancel culture en berufsverbot (@:probeer dit gaat over jou).
Overigens weer een mooi voorbeeld van hoe de POLICY niet geldt als je je afzet tegen het spookbegrip WOKE. Persoonlijke aanvallen mogen best zolang je mensen maar beschuldigd van WOKE-zijn.
Boeken als maus verbieden(cancellen) omdat er aanstootgevende dingen over een oorlog in staan is dat dan ook woke gedrag?quote:Op woensdag 1 juni 2022 17:12 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
.
Ik heb wat stukjes op die site gelezen, maar ik kom niet zulke hele rare dingen tegen, eerlijk gezegd.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 19:42 schreef EttovanBelgie het volgende:
Lees deze site en je weet precies wat woke is:
https://www.oneworld.nl/
De radicale religieuzen zorgen er wel voor dat hun geluid door veel monden van veel moslims door gegeven wordt.quote:Op woensdag 1 juni 2022 17:26 schreef Lyrebird het volgende:
Want moslims mogen hun mening niet geven?
Eentje??quote:Op woensdag 1 juni 2022 18:32 schreef OllieA het volgende:
[..]
Ik heb wat stukjes op die site gelezen, maar ik kom niet zulke hele rare dingen tegen, eerlijk gezegd.
Dit stuk bijvoorbeeld https://www.oneworld.nl/l(...)-buffalo-tot-baudet/
lijkt mij een tamelijk redelijke beschrijving van een en ander rond de omvolkingstheorie.
Misschien zou je een of twee artikeltjes kunnen aanwijzen die naar jouw idee het gevaar van het woke denken goed illustreren? Ik zie ze niet.
Ah, je hebt het eeuwenoude 'mijn bron is het Internet' gefactcheckt. Dat is niet de bedoeling!quote:Op woensdag 1 juni 2022 18:32 schreef OllieA het volgende:
[..]
Ik heb wat stukjes op die site gelezen, maar ik kom niet zulke hele rare dingen tegen, eerlijk gezegd.
Dit stuk bijvoorbeeld https://www.oneworld.nl/l(...)-buffalo-tot-baudet/
lijkt mij een tamelijk redelijke beschrijving van een en ander rond de omvolkingstheorie.
Misschien zou je een of twee artikeltjes kunnen aanwijzen die naar jouw idee het gevaar van het woke denken goed illustreren? Ik zie ze niet.
Ik nodig je uit bovenstaande artikelen door te nemen.quote:Op woensdag 1 juni 2022 19:25 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Ah, je hebt het eeuwenoude 'mijn bron is het Internet' gefactcheckt. Dat is niet de bedoeling!
Ik heb een pleurishekel aan dresscodes, dus dat ze onderdrukkend zijn geloof ik direct. Het afschaffen van dresscodes lijkt me nou eigenlijk het tegenovergestelde van cultuur marxistisch cancelen, maar als je graag anderen je mening en gebruiken wil kunnen opdringen want TRADITIE dan zie je dat blijkbaar anders.quote:Op woensdag 1 juni 2022 19:27 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik nodig je uit bovenstaande artikelen door te nemen.
Dat heb je wel heel snel gelezen... misschien je eigen advies nemen en eerst even lezen.quote:Op woensdag 1 juni 2022 19:28 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Ik heb een pleurishekel aan dresscodes, dus dat ze onderdrukkend zijn geloof ik direct. Het afschaffen van dresscodes lijkt me nou eigenlijk het tegenovergestelde van cultuur marxistisch cancelen, maar als je graag anderen je mening en gebruiken wil kunnen opdringen want TRADITIE dan zie je dat blijkbaar anders.
Ik heb bijzonder weinig seconden nodig om de zin 'dresscode is onderdrukkend' te lezen.quote:Op woensdag 1 juni 2022 19:29 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat heb je wel heel snel gelezen... misschien je eigen advies nemen en eerst even lezen.
Wat een zwaktebod.quote:Op woensdag 1 juni 2022 19:31 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Ik heb bijzonder weinig seconden nodig om de zin 'dresscode is onderdrukkend' te lezen.
Nee, dit betreft daadwerkelijk racisme en moet vanzelfsprekend ten sterkste worden afgekeurd. Woke-isten zoeken juist racisme (dan wel een andere vorm van discriminatie) achter dingen dat daar niets mee te maken hebben. Als je bijvoorbeeld aan iemand merkt dat hij of zij uit het buitenland komt, en je zou dan uit interesse vragen waar diegene vandaan komt. Dat wordt door aanhangers van het woke gedachtegoed al als een zogenaamde racistische 'microaggression' gezien. Ander voorbeeld is de trend om ineens het woord 'blank' als racistisch te zien, en dat dus nu te vervangen door 'wit'.quote:Op woensdag 1 juni 2022 08:36 schreef Mexicanobakker het volgende:
Het vervelende is dat de term 'woke' inmiddels al gebruikt wordt als je er iemand op aan zou spreken als hij iemand op straat met iets duidelijk racistisch naroept, zeg 'smerige katoenplukker' ofzo.
Maar het extremistische wokisme is weldegelijk een gevaar voor de brede persoonlijke identiteit. Maar ja, daar is het extremistisch gedachtengoed voor. Helaas wordt ook hier weer het geroeptoeter van een paar gekken voornamelijk overgenomen, omdat die mensen alles 'woke' noemen. Net als dat de islam weldegelijk een religie is met zeer fikse haken en ogen - er wordt niet stomtoevallig een stuk vaker aanslagen gepleegd uit naam van de islam dan uit naam van het christendom tegenwoordig. Maar omdat er dan weer een paar mensen 'alle turken naar casablanca' roepen en dat dan door een wat breder publiek overgenomen wordt ook terechte kritiek langzaam als ridicuul ervaren.
Woke-isme bestaat natuurlijk wel. Alleen sommigen die het gedachtegoed in meer of mindere mate wel steunen bagatelliseren het maar al te graag, om zo anderen te kunnen gaslighten.quote:Op woensdag 1 juni 2022 08:53 schreef speknek het volgende:
Ayaan Hirsi Ali heeft een tijdje mee kunnen liften op Herman Philipse. Toen ze het zelf moest doen is ze ongenadig hard door de mand gevallen en hem snel gepeerd naar de VS, waar ze eigenlijk niks voor elkaar speelde. Nu de aandacht voor de Islam compleet kwijt is moet ze dus maar een nieuw vijandsbeeld te krijgen.
"Wokisme" bestaat niet, politieke correctheid is van alle tijden, het krijgt gewoon door het internet een wat groter platform. Als ze dat een veel grotere bedreiging dan de islam vindt, geeft ze dus eens te meer aan gewoon gelogen te hebben over haar oorsprongsmythe.
Leuke poging om mijn woorden om te draaien.quote:Op woensdag 1 juni 2022 19:48 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee, dit betreft daadwerkelijk racisme en moet vanzelfsprekend ten sterkste worden afgekeurd. Woke-isten zoeken juist racisme (dan wel een andere vorm van discriminatie) achter dingen dat daar niets mee te maken hebben. Als je bijvoorbeeld aan iemand merkt dat hij of zij uit het buitenland komt, en je zou dan uit interesse vragen waar diegene vandaan komt. Dat wordt door aanhangers van het woke gedachtegoed al als een zogenaamde racistische 'microaggression' gezien. Ander voorbeeld is de trend om ineens het woord 'blank' als racistisch te zien, en dat dus nu te vervangen door 'wit'.
[..]
Woke-isme bestaat natuurlijk wel. Alleen sommigen die het gedachtegoed in meer of mindere mate wel steunen bagatelliseren het maar al te graag, om zo anderen te kunnen gaslighten.
Woke probeert vooral Nederland om te vormen tot een soort Mississippi 2.0; niet vreemd, want we nemen al een halve eeuw alles uit de VS over. Duurt wat langer, maar gegarandeerd dat het hier wortel schiet.quote:Op woensdag 1 juni 2022 19:52 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Leuke poging om mijn woorden om te draaien.
niks van cancelculture, dusquote:Op woensdag 1 juni 2022 19:48 schreef EttovanBelgie het volgende:
Overigens, voor een zeer recent schitterend stukje WOKE gekut:
Je kiest ervoor te roken.quote:Op woensdag 1 juni 2022 20:05 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
niks van cancelculture, dus
en bewustmakende boodschappen is normale menselijke activiteit.
al dan niet irritant....
[ afbeelding ]
Nou ... er zijn mensen die wel kiezen voor een man te zijn, bijna 50% van de mensheid.quote:Op woensdag 1 juni 2022 20:06 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Je kiest ervoor te roken.
Je kiest er niet voor man te zijn.
Dat was ik nog vergeten: de absurde vergelijkingen van woke.
Jawel, het bestaat wel.quote:
De bagger die jij samenvat als vinden dat een 'dresscode onderdrukkend' is. Ik vind dat niet echt bagger maar eerder een vrij redelijjke, misschien ietwat gechargeerde, weergave van de werkelijkheid waarin vooroorlogse gebruiken nog steeds verplicht worden gesteld in bepaalde omstandigheden omdat we er toen zo koloniaal goed opstonden.quote:Op woensdag 1 juni 2022 19:33 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Wat een zwaktebod.
Maar wel mooi: denken dat je de brenger van de bron een hak zet en zelf de bronnen niet eens lezen...
Ik raad je aan dat alsnog te doen, want dit soort bagger is wat steeds meer mainstream wordt, en opgedrongen, in zowel bedrijven als scholen.
Oh help ja, ook het geslacht is een 'keuze'.quote:Op woensdag 1 juni 2022 20:10 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Nou ... er zijn mensen die wel kiezen voor een ma te zijn, bijna 50% van de mensheid.
Ik ook .... en het is de taak van een ieder hun hitsige jonge mannen te leren vrouwen te respecteren, toch ?
Woke is niets meer dan mensen in hun waarde laten, niet kleineren en discrimineren en dat iedereen kan zijn wie ze zijn.quote:
Het gaat niet om de dresscode.quote:Op woensdag 1 juni 2022 20:11 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
De bagger die jij samenvat als vinden dat een 'dresscode onderdrukkend' is. Ik vind dat niet echt bagger maar eerder een vrij redelijjke, misschien ietwat gechargeerde, weergave van de werkelijkheid waarin vooroorlogse gebruiken nog steeds verplicht worden gesteld in bepaalde omstandigheden omdat we er toen zo koloniaal goed opstonden.
Dat jij het grote kwaad en gevaar in de wereld al omschrijft als 'ze zijn tegen een dresscode'. In het corps doe je het vast goed met je liefde voor het opdringen van kledingkeuzes.
Maar misschien kun je nog proberen om mensen te overtuigen waarom we de loopgraven in moeten voor het verplichten van bepaalde soorten kleding. Je hecht er blijkbaar erg veel belang aan om dresscodes in de samenleving te houden. Kom maar door dus met je pleidooi.
Iedereen, behalve de zeven vinkers. Wel opletten he.quote:Op woensdag 1 juni 2022 20:17 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Woke is niets meer dan mensen in hun waarde laten, niet kleineren en discrimineren en dat iedereen kan zijn wie ze zijn.
Probleem is dat er veel mensen elkaar zaken proberen op te dringen waardoor je alleen maar wrijving krijgt.
Dit is natuurlijk niet waar, maar dat is tegen een muur praten met een user die zelf erg woke is en tevens alles wat een paar woke journalisten schrijven, voor de onomstreden waarheid aanneemt.quote:Op woensdag 1 juni 2022 17:53 schreef Kijkertje het volgende:
Wokeness is gewoon het nieuwe politiek correct. Alles wat verandert in de maatschappij om wat meer rekening te houden met minderheidsgroepen is een aanslag op eigen cultuur en moet gecanceled worden vinden de conservatieven!
[ twitter ]
[ twitter ]
[ twitter ]
etc etc ....
Waarom is dat dan het punt dat je eruit plukt? Als het niet om de dresscode gaat, waarom is de enige opmerking die je maakt dan gerelateerd aan de dresscode?quote:
Maar dit zijn dan ook exact de kwaliteiten die bij dit soort schepsels ontbreken.quote:Op woensdag 1 juni 2022 20:17 schreef Herkauwer het volgende:
Woke is niets meer dan mensen in hun waarde laten, niet kleineren en discrimineren en dat iedereen kan zijn wie ze zijn.
Neuj, dat lijkt me schromelijk overdreven en vrij hysterisch om te zeggen.quote:Op woensdag 1 juni 2022 20:18 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Kunnen we overigens niet zeggen dat het grootste gevaar niet zit in het cancellen van mensen maar veel meer in het zomaar accepteren rn promoten van 1001 (of meer) genderidentiteiten?
Dat staat toch in mijn antwoordquote:Op woensdag 1 juni 2022 20:25 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Waarom is dat dan het punt dat je eruit plukt? Als het niet om de dresscode gaat, waarom is de enige opmerking die je maakt dan gerelateerd aan de dresscode?
Dus iemand mag het niet hebben over de redelijk bespottelijke, archaïsche, anachronistische praktijken als een dresscode van jou, omdat jij vindt dat andere mensen teveel dingen zien in andere dingen?quote:Op woensdag 1 juni 2022 20:26 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat staat toch in mijn antwoord![]()
Het gaat erom dat men werkelijk overal discriminatie, vooroordelen, uitsluiting, racisme en onderdrukking in meent toe moeten ontwaren.
Daarom ook die linkjes naar niezen als patriarchaal euvel en seksuele voorkeur als racisme.
quote:Op woensdag 1 juni 2022 20:32 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Dus iemand mag het niet hebben over de redelijk bespottelijke, archaïsche, anachronistische praktijken als een dresscode van jou, omdat jij vindt dat andere mensen teveel dingen zien in andere dingen?
Ja, nee, duidelijk waar het grote kwaad zit hoor. Goed verhaal zeg.
Volgens mij is het niet zo moeilijk. Jij vindt dat mensen niet een mening mogen hebben over de verplichting om bepaalde soorten kleding te dragen, sterker nog, als dat tóch gebeurt is het het grote kwaad overgewaaid uit Amerika.
Ik voel me enorm aangetrokken tot je zijde van het verhaal. Zoveel redelijkheid, zoveel kalmte waar anderen zouden briesen dat een bepaalde mening waar ze het niet mee eens zijn het einde van de samenleving is. Oh wacht, hahahahaha.
Volgens mij had ik al enkele keren gezegd dat woke vooral ook heel erg oppervlakkig is.quote:Op woensdag 1 juni 2022 20:35 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Een man in een pak. Zo zie je het natuurlijk het liefst!
Of met een kaars in zijn hand. Whahahaha.quote:Op woensdag 1 juni 2022 20:35 schreef EinarBoe het volgende:
De diepgang van de mensen die strijden voor verplichte klederdracht is daarentegen ongeëvenaard.quote:Op woensdag 1 juni 2022 20:36 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Volgens mij had ik al enkele keren gezegd dat woke vooral ook heel erg oppervlakkig is.
Waarvan akte. Getrokken uit mijn van Italiaans leder vervaardigde aktetas.
Je toont hiermee nogmaals aan te excelleren in oppervlakkigheid.quote:Op woensdag 1 juni 2022 20:40 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
De diepgang van de mensen die strijden voor verplichte klederdracht is daarentegen ongeëvenaard.
Laat die persoon toch lallen. Loop door.quote:Op woensdag 1 juni 2022 20:42 schreef EttovanBelgie het volgende:
en wordt ook niet gebracht als mening, maar als eis: "ACCEPTEER". Accepteer je dat niet, of zet je er vraagtekens bij, komt de tweede standaard reactie:
- "Je bent een racist"
- "Je bent extreem rechts"
- "Je bent een nazi".
Negeer die enkeling...quote:Op woensdag 1 juni 2022 20:49 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Laat die persoon toch lallen. Loop door.
Ik ken niemand die zo is. Er zijn veel te veel rechtse heethoofden en dus zullen er ook linkse heethoofden zijn.
Negeer die enkeling
Die rechtse lui moet je extra in de gaten houden omdat ze een cybervoedingsbodem scheppen voor anti-woke moordenaars.
Het is niet transfoob om je te vergissen in de juiste behandeling. Zeker met geesteszieken is er veel trail and error geweest. Denk aan shock therapie.quote:Op woensdag 1 juni 2022 13:43 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Je snapt het verschil tussen een 'disorder' en vinden dat die mensen maar in een dwangbuis gestopt moeten worden en antipsychotica moeten krijgen toegediend? Als je een oogafwijking hebt heb je technisch gezien ook al een 'disorder'.
Er zijn heel veel voorbeelden van ontslagen vanwege een onwelgevallige mening.quote:Op woensdag 1 juni 2022 13:27 schreef Nielsch het volgende:
Cancellen is een fabeltje dat verzonnen is door domrechtse wappies die overal maar over moeten janken. Zelfs de grootste volidioten in de VS hebben gewoon een platform.
Kan. Maar dat kan ik niet beoordelen.quote:Op woensdag 1 juni 2022 13:44 schreef Halcon het volgende:
[..]
Da's puur een politiek besluit. Om politiek correct te zijn.
Ook wel weer typisch. Jezelf labeltjes opplakken en dan vervolgens pretenderen dat andere mensen dat doen zodat je een fantastische stropop-schwalbe kan maken! 'Ze noemen me een nazi'!quote:Op woensdag 1 juni 2022 20:42 schreef EttovanBelgie het volgende:
Ook wel typisch, de standaard reactie:
- "Dus jij wil mensen het zwijgen opleggen, dat ze geen mening mogen geven!"
Als ze die rotzooi lekker op facebook en binnen hun praatclubjes houden, verkondigen ze van mijn part dat blanken het product zijn van een gangbang tussen de duivel en een roedel hyena's.
Die rotzooi sijpelt echter door in academia (Critical race theory, intersectioneel denken), de politiek en het bedrijfsleven, en wordt ook niet gebracht als mening, maar als eis: "ACCEPTEER". Accepteer je dat niet, of zet je er vraagtekens bij, komt de tweede standaard reactie:
- "Je bent een racist"
- "Je bent extreem rechts"
- "Je bent een nazi".
Divers denken geldt enkel voor wokisten zelf.
Een samenleving heeft nog altijd een bepaalde set van (culturele en traditionele) normen en waarden nodig om enigszins te kunnen functioneren. En zo zullen dus ook nog altijd veel bedrijven en organisaties bepaalde eisen hebben mbt kleding voor hun werknemers. Bevalt dat je niet dan moet je daar niet gaan werken. Met 'onderdrukking' heeft dat niets te maken.quote:Op woensdag 1 juni 2022 19:28 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Ik heb een pleurishekel aan dresscodes, dus dat ze onderdrukkend zijn geloof ik direct. Het afschaffen van dresscodes lijkt me nou eigenlijk het tegenovergestelde van cultuur marxistisch cancelen, maar als je graag anderen je mening en gebruiken wil kunnen opdringen want TRADITIE dan zie je dat blijkbaar anders.
Ik in elk geval wel. Pakken zijn fantastisch.quote:Op woensdag 1 juni 2022 20:35 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Een sterk staaltje whataboutism.quote:Op woensdag 1 juni 2022 13:47 schreef EchteLiberaal het volgende:
[..]
dus de religieus conservatieven zijn volgens deze redenering ook heel erg woke?
Er zit wat mij betreft ook nog wel een verschil tussen door de strot willen duwen en daadwerkelijk door de strot duwen, wat hier in dit topic voor woke doorgaat is hooguit verschrikkelijk irritant maar ze hebben hier en in de VS waar blijkbaar het wokisme vandaan komt niet echt de macht in handen. Dat is helaas niet het geval bij de religieus conservatieven die zeker aan de andere kant van de oceaan over behoorlijk veel macht beschikken.
Als je dan zo voor persoonlijke vrijheid bent dan zou ik eerder mijn pijlen richten op de religieus conservatieven en de irritante wokies uitlachten of gewoon negeren.
De religieus conservatieven zoals de prairie taliban hebben dan wat mij betreft ook meer overeenkomsten met de radicale islam dan het wokisme. Het is ook niet gek dat de strijd tegen het wokisme vooral gevoerd lijkt te worden door deze religieus conservatieven waarbij ik wel moet toegeven dat het best knap van ze is om dit weer eens als een nieuw verschijnsel te presenteren, de conservatieven doen namelijk nog niet eens hun best om met nieuwe argumenten te komen, het verwijt bijvoorbeeld dat Disney (of de hele media) kinderen gay maakt gebruikten ze ook al in de jaren 80/90
Dan heb je een zakje geld.quote:Op woensdag 1 juni 2022 13:50 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Het strafrecht is er tegen terreur of laster.
Verder kun je als je ontslagen wordt om een verkeerde mening zo naar de rechter. Die maakt daar dan eventjes gehakt van als het alleen dat is.
Nog zo'n mooie.quote:Op woensdag 1 juni 2022 20:53 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Ook wel weer typisch. Jezelf labeltjes opplakken en dan vervolgens pretenderen dat andere mensen dat doen zodat je een fantastische stropop-schwalbe kan maken! 'Ze noemen me een nazi'!
En ondertussen mensen wegzettgen als het gif van de samenleving omdat iemand op een opinie-site een mening plaatst over waarom dresscodes onzinnig zijn.
Ik ben toch wel gefascineerd dat jij zo betrokken bent bij het opleggen van een bepaalde kledingstijl bij willekeurige andere mensen waar je in principe niets mee te maken hebt, dat je vindt dat andere mensen niet eens meer er iets over zouden mogen zeggen. Waarom is dat dan? Is het dan dat je vooral vindt dat iedereen pakken moet dragen? Of alleen mannen? En vrouwen allemaal een rok? Of mag een mantelpak ook? Of gaat het meer richting de rokkostuum? Elke rechter verplicht een pruik op?
Volgens mij zet je net hele groepen mensen weg als inherent racistisch door te zeggen:quote:Op woensdag 1 juni 2022 21:00 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nog zo'n mooie.
"Jij noemt mensen vergif".
Nee, ik noem woke-ideologie vergif. Maar dit soort verdraaiingen zijn me niet vreemd, ook daar drijft de woke cultuur op. Demoniseren kun je leren.
prima toh... laat maar lallen, die mensen die je onterecht naampjes gevenquote:Op woensdag 1 juni 2022 20:50 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Negeer die enkeling...
Dachten ze in Utrecht wat anders over, laatst.
Wat....quote:Op woensdag 1 juni 2022 21:10 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Volgens mij zet je net hele groepen mensen weg als inherent racistisch door te zeggen:
Ja, OK, je bent misschien geen n-woord roepende kruisverbrandende Grand Wizard die de zegeningen van blanke suprematie dagelijks propageert, maar diep, diep, diep van binnen ben je eigenlijk wél racistisch
Je geeft daar toch vrij letterlijk aan dat de mensen die jij rekent tot de woke-groep, racistisch zijn in jouw ogen.
Als voorbeeld van dat inherente racistische woke-gedachtegoed, kwam je met een opinie-artikel over het heroverwegen van verplichte dresscodes. Ben je tegen een verplichte dresscode, dan ben je immers een inherente racist.
Ik kan er niet zoveel aan doen dat iemand zich zo verknocht voelt aan de verplichting opgelegd aan de mensen om hem/haar/het heen om een bepaalde kledingstijl te hanteren, dat hij/zij/het hysterische overdrijvingen gaat plaatsen op een forum waarin iedereen die ook maar zijdelings betrokken is inherent racistisch is. Maar het heeft verder weinig met het grote kwaad te maken.
Kom anders eens met een argument waarom we ons druk zouden moeten maken - en je lijkt je enorm druk te maken - over het verplichten van bepaalde kledingstijl en waarom iedereen die het met je oneens is eigenlijk een inherente racist is. Ik ben wel benieuwd hoe je dat gaat onderbouwen.
Ik onderbouw daaronder waarom ik dat vind maar dat punt negeer je. Waar gaat de wereld naar toe als straks 50 procent van de mensen zichzelf allerlei debiele genderidentiteiten opspelt denk je?quote:Op woensdag 1 juni 2022 20:25 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Neuj, dat lijkt me schromelijk overdreven en vrij hysterisch om te zeggen.
Kun je 'domrechtse wappies' hier definiëren? Cancelcultuur is verre van een fabeltje. Een dik jaar terug werd er nog een open brief gepubliceerd over dit fenomeen o.a. binnen de internationale wetenschap en ondertekend door mensen zoals Noam Chomsky, Michael Ignatieff, Gloria Steinem, Matthew Yglesias en JK Rowling. En in de Nederlandse media heeft iemand als Ewald Engelen zich al meermaals uitgesproken tegen de cancelcultuur.quote:Op woensdag 1 juni 2022 13:27 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ik heb geen idee waar je het allemaal over hebt Donald, maar je bent blijkbaar erg blij met jezelf...
Of een mening nu wel of niet extreem is, er zullen altijd mensen zijn die er niet op zitten te wachten en je vervolgens niet meer uitnodigen voor hun show / podcast / programma whatever. Ja daar kun je heel hard om gaan janken of je kan gewoon accepteren dat de wereld al duizenden jaren zo werkt.
Over Akwasi gesproken, die hoor ik ook niet janken dat hij niet bij Ongehoord Nederland mag komen opdraven. Die man accepteert tenminste dat ze daar niet op zijn mening zitten te wachten. Wat overigens het volste recht is van Ongehoord Nederland.
Cancellen is een fabeltje dat verzonnen is door domrechtse wappies die overal maar over moeten janken. Zelfs de grootste volidioten in de VS hebben gewoon een platform.
Tsja, als je domme shit gaat blèren waarmee je je werkgever schade toebrengt is ontslag gewoon terecht. Dan is geen cancellen.quote:Op woensdag 1 juni 2022 20:52 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Er zijn heel veel voorbeelden van ontslagen vanwege een onwelgevallige mening.
Dus nee: geen fabel.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |