abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_204932293
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2022 13:17 schreef probeer het volgende:
Antifa was in 1968 wel deel van woke. MLK was in 1968 geen deel van woke?
Antifa is van origine een aftakking van de Communistische Partij Duitsland.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  woensdag 1 juni 2022 @ 13:21:59 #52
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_204932297
quote:
10s.gif Op woensdag 1 juni 2022 13:19 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Wat raar dat je een zelfverklaarde MARXISTISCHE organisatie die tientallen doden op zijn geweten heeft alsmede het slopen van hele wijken, terwijl de oprichters zich schaamteloos verrijkten en grote villa's kocht van de donaties wil verketteren :').
BLM als organisatie en BLM als beweging zijn 2 nogal verschillende dingen.
  woensdag 1 juni 2022 @ 13:22:17 #53
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_204932299
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2022 13:19 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Wie doet dat? Heb je een Nederlandse naam ?
Logisch dat een voorvechter van donkere mensen Martin Luther King als voorbeeld neemt.
Maar wie in Nederland ... ik ben net zo invloedrijk en geweldig als Martin Luther King?

Ik denk.... niemand
I have a dream.

pi_204932314
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2022 13:21 schreef Complotwappie het volgende:

[..]
Antifa is van origine een aftakking van de Communistische Partij Duitsland.
En de communisten zijn ook woke?
"Pools are perfect for holding water"
  woensdag 1 juni 2022 @ 13:23:19 #55
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_204932318
quote:
7s.gif Op woensdag 1 juni 2022 13:21 schreef Poem_ het volgende:

[..]
BLM als organisatie en BLM als beweging zijn 2 nogal verschillende dingen.
Het is gewoon een ordinaire race grift. Met een junkie kutcrimineel die zwangere vrouwen een pistool op de buik zet als vertegenwoordiging :')
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_204932319
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2022 08:03 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ja alleen is het nog altijd niet duidelijk welke afwijkende denkbeelden het zwijgen zijn opgelegd.

Het lijkt er meer op dat men de denkbeelden die als "woke" versleten worden het zwijgen wil opleggen. Hen vergelijken met moslimradicalen lijkt daar namelijk wel op.
Het probleem is natuurlijk niet dat ze standpunten hebben, maar de agressieve manier waarop ze die standpunten door de strot van eenieder willen duwen.

Zoals een DDoS aanval omdat iemand niet netjes mensen die menstrueren schrijft, maar vrouwen. Of in een normaal debat iemand meteen transfoob noemen omdat hij een andere mening heeft.
  woensdag 1 juni 2022 @ 13:25:21 #57
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_204932345
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2022 13:23 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Het is gewoon een ordinaire race grift.
Als je alleen kijkt naar de extremen ongetwijfeld, maar dat is nooit zo handig om te doen.

quote:
Met een junkie kutcrimineel die zwangere vrouwen een pistool op de buik zet als vertegenwoordiging :')
Ook junkies en criminelen hebben nog bepaalde rechten natuurlijk.
  woensdag 1 juni 2022 @ 13:25:54 #58
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_204932357
quote:
10s.gif Op woensdag 1 juni 2022 13:19 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Wat raar dat je een zelfverklaarde MARXISTISCHE organisatie die tientallen doden op zijn geweten heeft alsmede het slopen van hele wijken, terwijl de oprichters zich schaamteloos verrijkten en grote villa's kocht van de donaties wil verketteren :').
Kun je lid worden van BLM? Geinig.
pi_204932364
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2022 13:22 schreef probeer het volgende:

[..]
En de communisten zijn ook woke?
De rode draad is marxisme. Hoe is dat niet evident? Teveel bezig met het opleuken van stropoppen zeker?
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  woensdag 1 juni 2022 @ 13:26:30 #60
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_204932366
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2022 13:25 schreef Poem_ het volgende:

[..]
Als je alleen kijkt naar de extremen ongetwijfeld, maar dat is nooit zo handig om te doen.
[..]
Ook junkies en criminelen hebben nog bepaalde rechten natuurlijk.
Er waren vrijwel alleen maar extremen.

Oh ja hoor, ik beweer nergens dat Floyd terecht zo behandeld is, maar het is gewoon geen fucking heilige en zeker geen rolmodel voor jonge Amerikanen :').
Get woke, go broke!
pi_204932369
quote:
4s.gif Op woensdag 1 juni 2022 12:59 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]
En dat vind jij extreme meningen?

Jeetje zeg. _O-

Zie hier woke in full effect.
Niets extreems aan, doch; voor mening één en enkele individuen wel.

Veelzeggend ook dat je niet hebt over Akwasi, die een menigte opzweepte om fysiek geweld te gebruiken. Over extreem gesproken. Werd hij gecanceld? Werden samenwerkingen opgezegd, zoals bij Derksen (omdat Derksen een grapje over Akwasi maakte). Nope.

Grappig wel. En diep treurig.
Ik heb geen idee waar je het allemaal over hebt Donald, maar je bent blijkbaar erg blij met jezelf...

Of een mening nu wel of niet extreem is, er zullen altijd mensen zijn die er niet op zitten te wachten en je vervolgens niet meer uitnodigen voor hun show / podcast / programma whatever. Ja daar kun je heel hard om gaan janken of je kan gewoon accepteren dat de wereld al duizenden jaren zo werkt.

Over Akwasi gesproken, die hoor ik ook niet janken dat hij niet bij Ongehoord Nederland mag komen opdraven. Die man accepteert tenminste dat ze daar niet op zijn mening zitten te wachten. Wat overigens het volste recht is van Ongehoord Nederland.

Cancellen is een fabeltje dat verzonnen is door domrechtse wappies die overal maar over moeten janken. Zelfs de grootste volidioten in de VS hebben gewoon een platform.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 01-06-2022 13:51:32 ]
  woensdag 1 juni 2022 @ 13:27:24 #62
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_204932374
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2022 13:23 schreef VEM2012 het volgende:
Of in een normaal debat iemand meteen transfoob noemen omdat hij een andere mening heeft.
Als die mening is dat transgenders psychotische en geesteszieke mensen zijn die eigenlijk antipsychotica toegediend moeten krijgen en geen hulp zoals vandaag de dag dan zou je dat op zich wel onder transfobie kunnen scharen.
  woensdag 1 juni 2022 @ 13:28:33 #63
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_204932386
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2022 13:26 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Er waren vrijwel alleen maar extremen.
Neuh, niet bepaald. Jij richt je daar graag op, dat is wat anders.

quote:
Oh ja hoor, ik beweer nergens dat Floyd terecht zo behandeld is, maar het is gewoon geen fucking heilige en zeker geen rolmodel voor jonge Amerikanen :').
Dat dat zou zijn om zijn verleden beweert dan ook niemand, maar goed.
pi_204932407
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2022 13:26 schreef Complotwappie het volgende:

[..]
De rode draad is marxisme. Hoe is dat niet evident? Teveel bezig met het opleuken van stropoppen zeker?
Ah, Marxisme en anti-racisme, ja die twee gaan hand in hand. Karl schreef zo vredelievend over zijn medemens met donkere huidskleur. Racisme in zijn werken is heus geen ding. Metoo past ook goed bij marxisme, die kerel had het zo veel over de onderdrukte positie van vrouwen en het seksueel geweld dat daarmee gepaard ging.

:')

Gooi het gewoon allemaal op één hoop. Alles waar je het niet mee eens bent is gewoon één grote beweging die tegen jou en de gehele westerse wereld is.
  woensdag 1 juni 2022 @ 13:32:31 #65
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_204932412
quote:
7s.gif Op woensdag 1 juni 2022 13:28 schreef Poem_ het volgende:

[..]
Neuh, niet bepaald. Jij richt je daar graag op, dat is wat anders.
[..]
Dat dat zou zijn om zijn verleden beweert dan ook niemand, maar goed.
En jij negeert het, so be it.

Dan nog ga je die graftak niet constant ophemelen zoals Pelosi (Floyd heeft zijn leven gegeven voor ons) of hem bij een tragische gebeurtenis erbij betrekken zoals Obama mbt de Texas shooting.

Het was uitschot, tuig, een kutcrimineel. Zo iemand op een voetstuk plaatsen is gewoon typisch voor deze grifters.

Het was nergens gerechtvaardigd om hem te zo te behandelen, maar je zou ook eens geen kutcrimineel die zich verzet tijdens een aanhouding, het is maar een suggestie :').
Get woke, go broke!
  woensdag 1 juni 2022 @ 13:37:38 #66
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_204932455
quote:
10s.gif Op woensdag 1 juni 2022 13:32 schreef HeatWave het volgende:

[..]
En jij negeert het, so be it.
Neuh, ik trek het niet door naar zo'n beetje iedereen.

quote:
Dan nog ga je die graftak niet constant ophemelen zoals Pelosi (Floyd heeft zijn leven gegeven voor ons) of hem bij een tragische gebeurtenis erbij betrekken zoals Obama mbt de Texas shooting.

Het was uitschot, tuig, een kutcrimineel. Zo iemand op een voetstuk plaatsen is gewoon typisch voor deze grifters.
Die 2 hebben vrij weinig met elkaar van doen. Je mag nog zo'n lang strafblad hebben, omkomen tijdens je arrestatie op zo'n manier hoort daar niet bij. Daar zit voor veel mensen het pijnpunt.

quote:
Het was nergens gerechtvaardigd om hem te zo te behandelen, maar je zou ook eens geen kutcrimineel die zich verzet tijdens een aanhouding, het is maar een suggestie :').
Dat hoort gewoon bij de taken van de politie, om iemand te arresteren en netjes af te leveren.
pi_204932460
400 jaar van systematisch racisme, plus een goede 70 jaar aan vrijwel constante kritiek op dat racisme. En dan spreek je je daar anno 2022 tegen uit, en dan ben je opeens een marxist.

Moet niet gekker worden zeg.
  woensdag 1 juni 2022 @ 13:39:10 #68
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_204932465
quote:

[..]
Het probleem is natuurlijk niet dat ze standpunten hebben, maar de agressieve manier waarop ze die standpunten door de strot van eenieder willen duwen.

Zoals een DDoS aanval omdat iemand niet netjes mensen die menstrueren schrijft, maar vrouwen. Of in een normaal debat iemand meteen transfoob noemen omdat hij een andere mening heeft.
Tegen terreur als DDos hebben we het strafrecht. En zolang de NCTV geen alarm slaat over staatsondermijning door woke-activisten valt het allemaal wel mee.

En iemand die een ander transfoob noemt vanwege die andere mening lijkt dan wel een beetje op iemand die anderen "erger dan moslimradicalen" noemt vanwege hun andere mening. Niet serieus te nemen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Hexagon op 01-06-2022 13:46:00 ]
pi_204932473
quote:
10s.gif Op woensdag 1 juni 2022 13:27 schreef Poem_ het volgende:

[..]
Als die mening is dat transgenders psychotische en geesteszieke mensen zijn die eigenlijk antipsychotica toegediend moeten krijgen en geen hulp zoals vandaag de dag dan zou je dat op zich wel onder transfobie kunnen scharen.
De wetenschap heeft heel lang transseksualiteit als mentale stoornis gezien. Ik heb wel eens gezocht waarom men van mening is veranderd en nooit echt een verklaring gelezen. Dat kan mijn onwetendheid zijn natuurlijk.

Dus of dat transfoob is weet ik niet.

Maar als je liever vrouwen zegt dan mensen die menstrueren word je ook als transfoob aangemerkt. De lat ligt vaak niet hoog hoor.
pi_204932475
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2022 13:31 schreef probeer het volgende:
Ah, Marxisme en anti-racisme, ja die twee gaan hand in hand. Karl schreef zo vredelievend over zijn medemens met donkere huidskleur. Racisme in zijn werken zijn heus geen ding. Metoo past ook goed bij marxisme, die kerel had het zo veel over de onderdrukte positie van vrouwen en het seksueel geweld dat daarmee gepaard ging.

:')

Gooi het gewoon allemaal op één hoop.
Anti-racisme bestaat niet op zichzelf en haar proponenten (BLM/Antifa) laten zich wel degelijk kenmerken door het hebben van een verhouding met marxisme.
  woensdag 1 juni 2022 @ 13:41:03 #71
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_204932483
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2022 13:40 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
De wetenschap heeft heel lang transseksualiteit als mentale stoornis gezien. Ik heb wel eens gezocht waarom men van mening is veranderd en nooit echt een verklaring gelezen. Dat kan mijn onwetendheid zijn natuurlijk.

Maar als je liever vrouwen zegt dan mensen die menstrueren word je ook als transfoob aangemerkt. De lat ligt vaak niet hoog hoor.
Lenin was zijn tijd ver vooruit _O_
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_204932493
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2022 13:39 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Tegen terreur hebben we het strafrecht. En zolang de NCTV geen alarm slaat over staatsondermijning door woke-activisten valt het allemaal wel mee.

En iemand die een ander transfoob noemt vanwege die andere mening lijkt dan wel een beetje op iemand die anderen "erger dan moslimradicalen" noemt vanwege hun andere mening. Niet serieus te nemen.
Het strafrecht is helemaal niet zo effectief op vele vlakken, dat weet jij ook wel. Feit is dat onwelgevallige meningen die op zichzelf prima onderbouwd zijn tot baanverlies kan leiden.

Dat is simpelweg niet ok.
pi_204932497
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2022 13:40 schreef Complotwappie het volgende:

[..]
Anti-racisme bestaat niet op zichzelf
Niet? MLK en Malcolm X hadden stiekem al een andere (economische) agenda? Vertel!

quote:
en haar proponenten (BLM/Antifa) laten zich wel degelijk kenmerken door het hebben van een verhouding met marxisme.
Fair enough. Sommige prominenten hebben zichzelf inderdaad neergezet als marxisten.

Maakt nog steeds niet dat anti-racisme dus marxistisch is. Er zijn meer mensen tegen racisme (geweest) dan alleen die prominenten binnen BLM.
  woensdag 1 juni 2022 @ 13:43:01 #74
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_204932505
quote:
Je snapt het verschil tussen een 'disorder' en vinden dat die mensen maar in een dwangbuis gestopt moeten worden en antipsychotica moeten krijgen toegediend? Als je een oogafwijking hebt heb je technisch gezien ook al een 'disorder'.
  Moderator woensdag 1 juni 2022 @ 13:43:25 #75
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_204932507
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2022 13:42 schreef probeer het volgende:

[..]
Niet? MLK en Malcolm X hadden stiekem al een andere (economische) agenda? Vertel!
Die hadden de woke-agenda natuurlijk.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_204932521
quote:
2s.gif Op woensdag 1 juni 2022 13:43 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Die hadden de woke-agenda natuurlijk.
Mjah, Malcolm X liep inderdaad hand in hand met al die blanke woke studenten.
pi_204932523
quote:

[..]

Da's puur een politiek besluit. Om politiek correct te zijn.
pi_204932527
quote:
Fair enough. Sommige prominenten hebben zichzelf inderdaad neergezet als marxisten.

Maakt nog steeds niet dat anti-racisme dus marxistisch is. Er zijn meer mensen tegen racisme (geweest) dan alleen BLM.
Klopt, maar ik heb het dan ook nergens over anti-racisme an sich gehad.
pi_204932536
Ik begrijp dus dat we Stormfront, alt-right, PVV, christenfundamentalisten, neo-nazi's, FvD, conservatisme, de kindermoorden van Anders Breivik, blank antisemitisme, fascisme, incels, Poetinaanhangers, SGP, MH17 ontkenners, holocaustontkenners, anti-abortusbeweging, BBB, blanke homofobie, coronawappies, nationalisten, rassenleer en rechts populisme ook allemaal onder 1 simpel parapluutje mogen hangen. Zo werkt het de andere kant op blijkbaar ook.

Nu nog eens een naampje bedenken, iets als Donalds ofzo.

@HeatWave is een echte Donald.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 01-06-2022 13:47:19 ]
  woensdag 1 juni 2022 @ 13:46:13 #80
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_204932546
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2022 13:44 schreef Halcon het volgende:

[..]
Da's puur een politiek besluit. Om politiek correct te zijn.
Homo's waren een paar decennia geleden ook nog strafbaar in veel westerse landen. Dat noemt men voortschrijdend inzicht. Ingewikkeld allemaal, hè?
pi_204932561
quote:
Als in dat het altijd door iets of iemand gedragen wordt. Malcom X was bijvoorbeeld ook een proponent van Nation of Islam.
pi_204932566
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2022 13:45 schreef Complotwappie het volgende:

[..]
Klopt, maar ik heb het dan ook nergens over anti-racisme an sich gehad.
Ok, dus de social movement uit de '60 was niet woke. Maar BLM wel.

Toch handig, deze verhelderende gesprekken.

En vanaf welke feministische golf kreeg woke grip op het feminisme? Laten we die ook nog even duiden. Ik gok dat 'stemrecht willen' men nog niet woke maakte, maar blijkbaar 'niet ongevraagd aangeraakt willen worden' dus wel?
pi_204932569
quote:

[..]

dus de religieus conservatieven zijn volgens deze redenering ook heel erg woke?

Er zit wat mij betreft ook nog wel een verschil tussen door de strot willen duwen en daadwerkelijk door de strot duwen, wat hier in dit topic voor woke doorgaat is hooguit verschrikkelijk irritant maar ze hebben hier en in de VS waar blijkbaar het wokisme vandaan komt niet echt de macht in handen. Dat is helaas niet het geval bij de religieus conservatieven die zeker aan de andere kant van de oceaan over behoorlijk veel macht beschikken.

Als je dan zo voor persoonlijke vrijheid bent dan zou ik eerder mijn pijlen richten op de religieus conservatieven en de irritante wokies uitlachten of gewoon negeren.

De religieus conservatieven zoals de prairie taliban hebben dan wat mij betreft ook meer overeenkomsten met de radicale islam dan het wokisme. Het is ook niet gek dat de strijd tegen het wokisme vooral gevoerd lijkt te worden door deze religieus conservatieven waarbij ik wel moet toegeven dat het best knap van ze is om dit weer eens als een nieuw verschijnsel te presenteren, de conservatieven doen namelijk nog niet eens hun best om met nieuwe argumenten te komen, het verwijt bijvoorbeeld dat Disney (of de hele media) kinderen gay maakt gebruikten ze ook al in de jaren 80/90
  woensdag 1 juni 2022 @ 13:50:36 #84
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_204932589
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2022 13:42 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Het strafrecht is helemaal niet zo effectief op vele vlakken, dat weet jij ook wel. Feit is dat onwelgevallige meningen die op zichzelf prima onderbouwd zijn tot baanverlies kan leiden.

Dat is simpelweg niet ok.
Het strafrecht is er tegen terreur of laster.

Verder kun je als je ontslagen wordt om een verkeerde mening zo naar de rechter. Die maakt daar dan eventjes gehakt van als het alleen dat is.
pi_204932592
quote:
7s.gif Op woensdag 1 juni 2022 13:43 schreef Poem_ het volgende:

[..]
Je snapt het verschil tussen een 'disorder' en vinden dat die mensen maar in een dwangbuis gestopt moeten worden en antipsychotica moeten krijgen toegediend? Als je een oogafwijking hebt heb je technisch gezien ook al een 'disorder'.
quote:
Wat betekent dit op dit moment? De beslissing van de WHO is een belangrijke stap voorwaarts in de strijd van transgenders voor gelijke rechten wereldwijd! Hoe gaat het nu verder? Levert dit morgen al wat op? Niet direct want de ICD 11 wordt pas van kracht op 1 januari 2022. Dat geeft landen de tijd zich op wijzigingen voor te bereiden, de ICD 11 te vertalen en gezondheidswerkers te trainen. (Om het in perspectief te zien in 1990 schrapte de WHO ‘homoseksualiteit’ uit de lijst van mentale ziekten).

Lisa (voorzitter Transvisie) reageert op deze vaststelling: “Ik ben blij met deze duidelijke stap van de WHO. Transgender personen horen niet thuis in het hokje met psychische problemen. De ICD blijft door de vermelding van genderincongruentie erkennen dat wij behoefte aan zorg kunnen hebben. Dat is belangrijk voor de toegankelijkheid en beschikbaarheid van deze zorg. Tegelijk is er hierdoor een extra reden om transgenderzorg in te richten vanuit de erkenning van de behoefte van transgender personen, zonder hen daarvoor eerst een psychiatrische diagnose op te plakken. Wat mij betreft zijn zorgaanbieders nu aan zet om de psycholoog echt een begeleider te maken in plaats van de beoordelaar die hij nu nog te vaak is“.
Dit is wel interessant. Enerzijds mag genderdysforie geen psychische aandoening meer zijn maar tegelijkertijd behoeven ze wel (transgender)zorg?
pi_204932604
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2022 13:47 schreef Complotwappie het volgende:

[..]
Als in dat het altijd door iets of iemand gedragen wordt. Malcom X was bijvoorbeeld ook een proponent van Nation of Islam.
En die waren inderdaad super-woke. Die religieus conservatieven. Marxisten ook. Want Marx ging zo prat op religie. Twee handen één buik.
pi_204932606
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2022 13:47 schreef probeer het volgende:
Ok, dus de social movement uit de '60 was niet woke. Maar BLM wel.

Toch handig, deze verhelderende gesprekken.

En vanaf welke feministische golf kreeg woke grip op het feminisme? Laten we die ook nog even duiden. Ik gok dat 'stemrecht willen' men nog niet woke maakte, maar blijkbaar 'niet ongevraagd aangeraakt willen worden' dus wel?
Ik heb me niet genoeg verdiept in alle bewegingen die er toen waren maar volgens mij waren er wel degelijk zwarte stromingen met een marxistische inslag.

Ik denk dat woke vooral haar grip op het feminisme toont waar het een 'machtsinhaalslag' poogt te realiseren dmv discriminerende quota's en dergelijke.
  woensdag 1 juni 2022 @ 13:53:40 #88
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_204932614
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2022 13:51 schreef Complotwappie het volgende:

[..]
[..]
Dit is wel interessant. Enerzijds mag genderdysforie geen psychische aandoening meer zijn maar tegelijkertijd behoeven ze wel (transgender)zorg?
Er zijn talloze voorbeelden waarbij mensen zorg nodig hebben en niet lijden aan een aandoening. Die 2 zijn niet onlosmakelijk met elkaar verbonden.
pi_204932619
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2022 13:52 schreef probeer het volgende:
En die waren inderdaad super-woke. Die religieus conservatieven.
Nee, dat zeg ik niet. Ik zeg dat anti-racisme op zichzelf zelden/niet bestaat. Soms komt het gemixed met marxisme (BLM), soms met religieus conservatisme (NOI), soms met counter-racisme (Black Panthers). Lastig, hè, dat ik erken dat talloze dreigingen in verschillende groepen en vormen voorkomen? Valt je stokpaardje zomaar uit elkaar.
pi_204932636
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2022 13:54 schreef Complotwappie het volgende:

[..]
Nee, dat zeg ik niet. Ik zeg dat anti-racisme op zichzelf zelden/niet bestaat. Soms komt het gemixed met marxisme (BLM), soms met religieus conservatisme (NOI), soms met counter-racisme (Black Panthers). Lastig, hè, dat ik erken dat talloze dreigingen in verschillende groepen en vormen voorkomen? Valt je stokpaardje zomaar uit elkaar.
Goede post, dat erken ik.

Maare ... wat is onze definitie van woke nou inmiddels? Sociaal activisme met een marxistische en/of anti-kapitalistische inslag?
pi_204932645
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2022 13:53 schreef Poem_ het volgende:
Er zijn talloze voorbeelden waarbij mensen zorg nodig hebben en niet lijden aan een aandoening. Die 2 zijn niet onlosmakelijk met elkaar verbonden.
Klopt, maar het wordt getypeerd als zorg voor mensen met die aandoening. Het boeit namelijk 0 of je transgender bent als je voor een ander probleem zorg behoeft.
  woensdag 1 juni 2022 @ 13:57:05 #92
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_204932652
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2022 13:52 schreef Complotwappie het volgende:
Ik denk dat woke vooral haar grip op het feminisme toont waar het een 'machtsinhaalslag' poogt te realiseren dmv discriminerende quota's en dergelijke.
Dus discriminatie naar één kant op is bon ton, maar als er dan tijdelijke constructies worden bedacht om die jarenlange ongelijke verdeling meer te egaliseren is dat ineens een probleem. Juist ja.
  woensdag 1 juni 2022 @ 13:58:53 #93
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_204932664
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2022 13:56 schreef probeer het volgende:

[..]

Maare ... wat is onze definitie van woke nou inmiddels? Sociaal activisme met een marxistische en/of anti-kapitalistische inslag?
Iedereen die iets onaardigs over rechtsconservatieve/extreemrechtse types zegt.
pi_204932669
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2022 13:58 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Iedereen die iets onaardigs over rechtsconservatieve/extreemrechtse types zegt.
Sssst, verklap het nou niet ;)
pi_204932671
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2022 13:56 schreef probeer het volgende:

[..]

Maare ... wat is onze definitie van woke nou? Sociaal activisme met een marxistische inslag?
Ik moet op mijn beurt toegeven dat ik dat niet zomaar even kan maar met zo een brede omschrijving zit je wel redelijk veilig wmb. De nadruk ligt in elk geval behoorlijk op de notie van een onderdrukker vs onderdrukker en het willen bewerkstelligen van gelijkheid in de uitkomst itt het liberale uitgangspunt dat ieder gelijk voor de wet is met de acceptatie van ongelijkheid als consequentie.
  woensdag 1 juni 2022 @ 14:00:26 #96
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_204932680
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2022 13:56 schreef Complotwappie het volgende:

[..]
Klopt, maar het wordt getypeerd als zorg voor mensen met die aandoening.
Een psychiatrische aandoening. Dat is het dus niet. Net zoals je met een spierziekte ook een periode van begeleiding nodig kunt hebben. Het is vooral handig om die zorg gefinancieerd te krijgen, maar het classificeren als psychiatrische diagnose is niet helemaal juist.
pi_204932699
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2022 13:57 schreef Poem_ het volgende:
Dus discriminatie naar één kant op is bon ton,
Volgens wie?

quote:
maar als er dan tijdelijke constructies worden bedacht om die jarenlange ongelijke verdeling meer te egaliseren is dat ineens een probleem. Juist ja.
Met de wens voor gelijkheid in uitkomst bestaat er niet zoiets als 'tijdelijk'. Er zal altijd gecorrigeerd moeten worden. Dat is nu juist het hele eiereten. Gelijkheid kan alleen maar afgedwongen worden.
  woensdag 1 juni 2022 @ 14:04:30 #98
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_204932720
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2022 14:02 schreef Complotwappie het volgende:

[..]
Volgens wie?
Volgens de mensen die enerzijds net doen alsof ze dat inderdaad een probleem vinden maar anderzijds dan weer niet vinden dat daar oplossingen voor moeten komen. Een beetje alsof je ziet dat er een gebouw in brand staat maar dan weer niet de brandweer willen bellen want allerlei ethische bezwaren.

quote:
Met de wens voor gelijkheid in uitkomst bestaat er niet zoiets als 'tijdelijk'. Er zal altijd gecorrigeerd moeten worden.
Mwah, volgens mij is inmiddels gebleken dat bijvoorbeeld meer 'allochtonen' in bestuurlijke posities leidt tot een betere vertegenwoordiging van diezelfde groep in de contreien daaronder.
pi_204932735
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2022 14:00 schreef Poem_ het volgende:
Een psychiatrische aandoening. Dat is het dus niet. Net zoals je met een spierziekte ook een periode van begeleiding nodig kunt hebben. Het is vooral handig om die zorg gefinancieerd te krijgen, maar het classificeren als psychiatrische diagnose is niet helemaal juist.
Ik snap het niet. Spierziekte is - zoals de naam doet vermoeden - een ziekte en rechtvaardigd daarom het ontvangen van zorg en genderdysforie is geen ziekte maar kan wel vastgesteld worden en tot zorg leiden die gefinancieerd moet worden?
pi_204932759
quote:
7s.gif Op woensdag 1 juni 2022 14:04 schreef Poem_ het volgende:
Mwah, volgens mij is inmiddels gebleken dat bijvoorbeeld meer 'allochtonen' in bestuurlijke posities leidt tot een betere vertegenwoordiging van diezelfde groep in de contreien daaronder.
Het aantal potentiële achtergestelde is groepen veel groter en een 'gelijkheidsbalans' ontstaat zelden maar zeker niet consistent van nature. Dat het doorwerkt betekent niet dat het niet kan doorslaan of terug kan slaan.

[ Bericht 3% gewijzigd door Akathisia op 01-06-2022 14:18:03 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')