Is helaas een premium artikel dus de redenen die zij aanvoert zijn op dit moment nog even niet te vermelden. Ayaan is iig wel iemand die niet zomaar dingen roept en alles behalve op haar achterhoofd is gevallen. Zo iemand zou je toch serieus moeten nemen... We zullen zien.quote:Brussel - Ayaan Hirsi Ali waarschuwt voor het ’wokisme’. „Het is gevaarlijker dan de radicale islam”, zegt de bekende islamcriticus en feminist. „We moeten duidelijker zijn over intolerantie die we niet kunnen tolereren.”
https://www.telegraaf.nl/(...)r-dan-radicale-islam
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 22% gewijzigd door Tengano op 31-05-2022 18:03:10 ]
quote:Op dinsdag 31 mei 2022 17:50 schreef Tengano het volgende:
[..]
Is helaas een premium artikel dus de redenen die zij aanvoert zijn op dit moment nog even niet te vermelden. Ayaan is iig wel iemand die niet zomaar dingen roept en alles behalve op haar achterhoofd is gevallen. Zo iemand zou je toch serieus moeten nemen... We zullen zien.
Maar ook hier op Fok! zijn er de nodige mensen die dit gevaar weldegelijk onderkennen, net zoals er de mensen zijn die vinden dat .... vult u maar in. U zult het zo wel horen.
Ik denk ondanks alles dat het een goede zaak is, om dingen iig te blijven benoemen en wie weet worden er nog wat mensen op tijd wakker.
quote:Op dinsdag 31 mei 2022 17:50 schreef Tengano het volgende:Ayaan is iig wel iemand die niet zomaar dingen roept en alles behalve op haar achterhoofd is gevallen. Zo iemand zou je toch serieus moeten nemen...
Welnee. Ze roept weer wat om in de schijnwerpers te komen.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 17:50 schreef Tengano het volgende:
Ayaan is iig wel iemand die niet zomaar dingen roept en alles behalve op haar achterhoofd is gevallen. Zo iemand zou je toch serieus moeten nemen...
quote:There are many other differences. But consider the resemblances.
The adherents of each pursue ideological purity, certain of their own rectitude.
Neither Islamists nor the Woke will engage in debate; both prefer indoctrination of the submissive and damnation of those who resist.
The two ideologies have distinctive rituals: Islamists shout "Allahu Akbar" and "Death to America"; the Woke shout "Black lives matter" and "I can't breathe."
Islamists pray to Mecca; the Woke take the knee.
Both like burning the American flag.
Both take offense at every opportunity and demand not just apologies but concessions.
Islamism inveighs against "blasphemy"; Wokeism wants to outlaw "hate speech."
Islamists use the word "Islamophobia" to silence critics; the Woke do the same with "racism."
te confronterend?quote:Op dinsdag 31 mei 2022 18:02 schreef xpompompomx het volgende:
Nee, haar mening interesseert me echt geen reet.
Wokism staat ook niet open om te luisteren naar de ander. Er bestaat maar 1 waarheid* , en dat is die van het wokism. En dat is dan ook precies waarom het een dominante ideologie is.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 18:02 schreef xpompompomx het volgende:
Nee, haar mening interesseert me echt geen reet.
Het is ook wel een beetje dom om iemands geloofwaardigheid en kunde op te hangen aan uiterlijk.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 18:11 schreef Lyrebird het volgende:
AHA heeft er kijk op.
En ze is zwart, en ze is vrouw. In de woke wereld zou ze daar toch punten mee moeten scoren. Of is dat alleen zo als je in de pas met de woke ideologie loopt?
Dat is echter wel hoe die hard woke figuren er in staan.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 18:23 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Het is ook wel een beetje dom om iemands geloofwaardigheid en kunde op te hangen aan uiterlijk.
Mwah, ik zie dat vooral gebeuren bij de obscure clubjes die dit land rijk is. Ramautarsing, bijvoorbeeld. 'Links' bestaat toch uit veelal witte figuren.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 18:24 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat is echter wel hoe die hard woke figuren er in staan.
Ik denk het wel. Voor zover je Ayaan Hirsi Ali al serieus kon nemen kun je nu wel helemaal daarmee stoppen.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 18:07 schreef pokkerdepok het volgende:
heeft haar rechtse denktank dat bedacht?
Maar dit lijstje is toch onzin? Heb je hier wel echt kritisch naar gekeken?quote:Op dinsdag 31 mei 2022 18:09 schreef Tengano het volgende:
Wat ze terecht aangeeft is dat wokism net als de islam een dominante ideologie is en daar heeft ze echt een punt. Je bent een outcast als je je niet conformeert of gedraagt naar het gedachtegoed van de woke gemeente. En dat wordt alleen maar erger. Alles behalve onzin dus. Hier geeft ze een overzichtje van een aantal overeenkomsten.
[..]
Daar noem je me er ook eentje, die zou zichzelf zo tot de woke cultus rekenen als hem dat aandacht/geld zou opleverenquote:Op dinsdag 31 mei 2022 18:25 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Mwah, ik zie dat vooral gebeuren bij de obscure clubjes die dit land rijk is. Ramautarsing, bijvoorbeeld. 'Links' bestaat toch uit veelal witte figuren.
Oh welke wolkenkrabbers zijn er precies ingestort door wokeisme? Want erger dan de radicale islam is nog al wat.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 18:11 schreef Lyrebird het volgende:
AHA heeft er kijk op.
En ze is zwart, en ze is vrouw. In de woke wereld zou ze daar toch punten mee moeten scoren. Of is dat alleen zo als je in de pas met de woke ideologie loopt?
Dat klopt. Maar ik zie het in Nederland dan niet echt gebeuren aan de kant waar je op doelt. Het is een overwegend wit wereldje. Kun je ook wat van vinden, maar het alternatief - allerlei inhoudsloze en domme figuren die kruipen voor geld / macht voor je karretje spannen en vervolgens pochen met diezelfde lui omdat niet wit of man - lijkt me dan nog wat kwalijker.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 18:27 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Daar noem je me er ook eentje, die zou zichzelf zo tot de woke cultus rekenen als hemndar aandacht/geld zou opleveren
Ben ik met je eens, daarom krijgt het hier ook weinig tractie. Dat is in de vs wel anders natuurlijkquote:Op dinsdag 31 mei 2022 18:29 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Dat klopt. Maar ik zie het in Nederland dan niet echt gebeuren aan de kant waar je op doelt. Het is een overwegend wit wereldje. Kun je ook wat van vinden, maar het alternatief - allerlei inhoudsloze en domme figuren die kruipen voor geld / macht voor je karretje spannen en vervolgens pochen met diezelfde lui omdat niet wit of man - lijkt me dan nog wat kwalijker.
Wellicht kun je dan ook even namens haar hier op antwoorden.quote:
quote:Op dinsdag 31 mei 2022 18:25 schreef Hexagon het volgende:
Ah hebben "woke"-figuren al vliegtuigen tegen wolkenkrabbers gevlogen, burgeroorlogen gestart of kunstenaars vermoord?
Praaaaat Nederlands met me. Jezus. 'Out of proportion'.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 18:31 schreef Tengano het volgende:
Een andere overeenkomst die ik zie is dat in het wokism en de islam het om een relatief kleine groep gaat die het hardste schreeuwt en het overall gebeuren wil bepalen.
Het is zeg maar volledig out of proportion omdat de grote meerderheid zich koest, ingetogen en aangepast houdt, omdat dat nou eenmaal beschaafd is. Maar ze worden door dit sociale gedrag wel overpowered en onder de voet gelopen.
Eens. Woke links gaat onze ondergang worden.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 18:10 schreef Viesdik het volgende:
We hebben gewoon een fatsoen em opvoedmilitie nodig. Dit soort woke terroristen moet je ongenadig hard aanpakken totdat ze bloed huilen van vernedering.
Deze gasten zijn het laagste uitschot van de maatschappij die je maar kan bedenken.
De schade van woke moet je meer op de lange termijn bezien.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 18:31 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Wellicht kun je dan ook even namens haar hier op antwoorden.
[..]
Ik wil ook niet beweren dat iedereen in staat is om die overeenkomsten te zien.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 18:27 schreef timmmmm het volgende:
Maar dit lijstje is toch onzin? Heb je hier wel echt kritisch naar gekeken?
Godslastering wordt hier vergeleken met haatzaaien, bidden naar Mekka met wat mensen die op een knie gaan in sportwedstrijden. Black lives matter roepen als ritueel zien.
Dit is gewoon je reinste flauwekul
True. Alhoewel er in de VS ook wel prima bestuurders naar voren worden geschoven. Niet over de gehele linie, maar er loopt meer rond dan hier.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 18:31 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ben ik met je eens, daarom krijgt het hier ook weinig tractie. Dat is in de vs wel anders natuurlijk
Hoe precies?quote:Op dinsdag 31 mei 2022 18:33 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Eens. Woke links gaat onze ondergang worden.
Welke schade precies? En is dat meer dan de radicale islam?quote:Op dinsdag 31 mei 2022 18:33 schreef Halcon het volgende:
[..]
De schade van woke moet je meer op de lange termijn bezien.
Deze prestigieuze titel geef ik toch echt aan de incelsquote:Op dinsdag 31 mei 2022 18:10 schreef Viesdik het volgende:
Deze gasten zijn het laagste uitschot van de maatschappij die je maar kan bedenken.
Stevige uitspraak wel. Woke schadelijker dan de radicale islam. Ayaan had weer even wat centjes nodig, ofzo.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 18:35 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Welke schade precies? En is dat meer dan de radicale islam?
Leg me dan eens uit hoe godslastering hetzelfde is als haatzaaienquote:Op dinsdag 31 mei 2022 18:33 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik wil ook niet beweren dat iedereen in staat is om die overeenkomsten te zien.
Liever wokegekken dan FvD gekkenquote:Op dinsdag 31 mei 2022 18:10 schreef Viesdik het volgende:
Allebei ongeveer even intolerante gekken.quote:
En je vind jezelf geen extremist zeker?quote:Op dinsdag 31 mei 2022 18:10 schreef Viesdik het volgende:
We hebben gewoon een fatsoen em opvoedmilitie nodig. Dit soort woke terroristen moet je ongenadig hard aanpakken totdat ze bloed huilen van vernedering.
Je weet pas zeker dat je asociale hufterige onzin hebt uitgekraamd als scorpie je een +1 heeft gegeven.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 18:10 schreef Viesdik het volgende:
Godslastering is als jij een plaatje maakt waarop jij de profeet tekent.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 18:38 schreef timmmmm het volgende:
Leg me dan eens uit hoe godslastering hetzelfde is als haatzaaien
Schijthuis.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 18:33 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Eens. Woke links gaat onze ondergang worden.
Wacht maar even dan komt er wel iemand langs die wat verzonnen heeftquote:Op dinsdag 31 mei 2022 18:25 schreef Hexagon het volgende:
Ah hebben "woke"-figuren al vliegtuigen tegen wolkenkrabbers gevlogen, burgeroorlogen gestart of kunstenaars vermoord?
Wat is trouwens "wokisme". Waar staat precies de definitie daarvan?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Niet echt. Het is vooral iets wat online leeft maar goed, geef maar wat voorbeelden dan waar wokisme de dominante religie is en mensen met geweld onderdrukt of hun geloof niet toestaat. Ik wacht wel even.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 18:31 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ben ik met je eens, daarom krijgt het hier ook weinig tractie. Dat is in de vs wel anders natuurlijk
Exactquote:Op dinsdag 31 mei 2022 18:37 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Stevige uitspraak wel. Woke schadelijker dan de radicale islam. Ayaan had weer even wat centjes nodig, ofzo.
Die wel terroristische daden en moorden op hun naam hebben staan. Maar goed, blijkbaar komt dat niet van pas.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 18:37 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Deze prestigieuze titel geef ik toch echt aan de incels
Inderdaad want ze zegt totale monddiarree.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 18:58 schreef SpaceOddity het volgende:
Ach kijk, verstandige vrouwen zeggen zinnige en kritische dingen over dat hele woke gebeuren.
Wokies hier "blabla het domme mens heeft weer aandacht nodig". Lol.
Uhm nee... in het bedrijfsleven, academia en andere zeer publieke instellingen begint die vinkjes-achterlijkheid steeds meer policy te worden.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 19:00 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Niet echt. Het is vooral iets wat online leeft maar goed, geef maar wat voorbeelden dan waar wokisme de dominante religie is en mensen met geweld onderdrukt of hun geloof niet toestaat. Ik wacht wel even.
Behalve dan dat het dat niet doet. Niemand stopt jou als jij een zwarte man een nikker noemt. Niemand. Men zegt hooguit dat je dan niet goed bezig bent.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 19:01 schreef EttovanBelgie het volgende:
Woke maakt vooral monddood. En vergiftigt zo ongeveer alles.
Desalniettemin acht ik die haatbaarden nog een graadje gevaarlijker.
Ok, voorbeelden? Wat mag JIJ niet meer doen omdat wokisme de macht heeft?quote:Op dinsdag 31 mei 2022 19:02 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Uhm nee... in het bedrijfsleven, academia en andere zeer publieke instellingen begint die vinkjes-achterlijkheid steeds meer policy te worden.
In die zin heeft ze gelijk dat het dictatoriale trekjes begint te krijgen.
Je wordt verder niet gecancelled of zo iddquote:Op dinsdag 31 mei 2022 19:03 schreef Tijger_m het volgende:
Behalve dan dat het dat niet doet. Niemand stopt jou als jij een zwarte man een nikker noemt. Niemand. Men zegt hooguit dat je dan niet goed bezig bent.
Woke is net zoiets als muggen. Je overleeft het wel, maar het kan knap irritant zijn.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 18:40 schreef Draak31 het volgende:
Ik vind dit wel weer een beetje van het kaliber ik roep maar wat en hoop op een zooi aandacht. Woke is vooral problematisch als je tv kijkt of veel op twitter zit als een onzekere bitch. Mannen met echte stevige ballen merken hier niks van. Totaal niks.
Ahh oke je verzint je eigen definities. Dan is het logisch dat jij het wel begrijpt en de rest nietquote:Op dinsdag 31 mei 2022 18:46 schreef Tengano het volgende:
[..]
Godslastering is als jij een plaatje maakt waarop jij de profeet tekent.
Haatzaaien is als jij benoemt dat het merendeel van het gevangeniswezen wordt bezet met 'een minderheid' van onze bevolking.
Beiden Urteilsverkündungen sind verboten.
Dat zeg ik helemaal niet. De vergelijking tussen wokeisme en de islam is een achterlijke.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 19:00 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Niet echt. Het is vooral iets wat online leeft maar goed, geef maar wat voorbeelden dan waar wokisme de dominante religie is en mensen met geweld onderdrukt of hun geloof niet toestaat. Ik wacht wel even.
Wat een vergelijking weerquote:Op dinsdag 31 mei 2022 19:03 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Behalve dan dat het dat niet doet. Niemand stopt jou als jij een zwarte man een nikker noemt. Niemand. Men zegt hooguit dat je dan niet goed bezig bent.
Maarre welke macht heeft Gloria om haar mening aan jou op te leggenquote:Op dinsdag 31 mei 2022 19:05 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Wat een vergelijking weer![]()
Wat woke doet, is aan de hand van Gloria Wekkeriaanse bullshit onderzoekjes pretenderen dat er hier een enorm probleem is, dat het hele land in handen is van 7 vinkjes dragende blanke (sorry, witte) heteroseksuele mannen en dat 'het roer om moet'.
Dom racistisch geblaat heeft daar niets mee van doen.
Wat mevrouw Wekker doet, heeft niks met gefundeerd onderzoek te maken. Een pure charlatan.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 19:05 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Wat een vergelijking weer![]()
Wat woke doet, is aan de hand van Gloria Wekkeriaanse bullshit onderzoekjes pretenderen dat er hier een enorm probleem is, dat het hele land in handen is van 7 vinkjes dragende blanke (sorry, witte) heteroseksuele mannen en dat 'het roer om moet'.
Dom racistisch geblaat heeft daar niets mee van doen.
Kennelijk moet ik mijzelf thans wit noemen, bijvoorbeeld. Dat doe ik natuurlijk niet, maar in het publiek domein is die benaming al helemaal doorgevoerd.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 19:03 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ok, voorbeelden? Wat mag JIJ niet meer doen omdat wokisme de macht heeft?
Wat Baudet doet ook. Is hij nu erger dan de radicale islam?quote:Op dinsdag 31 mei 2022 19:07 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Wat mevrouw Wekker doet, heeft niks met gefundeerd onderzoek te maken. Een pure charlatan.
Van mijn part roept ze dat je als witmans inherent een babykonijntjesslopende perverseling bent die diep van binnen altijd een nazi zal blijven. Dat ze dat presenteert als 'valide wetenschap' die vervolgens door allerhande deuginstellingen - waaronder scholen en bedrijven - wordt aangewend om 'nodige aanpassingen te doen' is waar ik wat meer moeite mee heb.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 19:06 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Maarre welke macht heeft Gloria om haar mening aan jou op te leggen
Of is het meer dat ze dat niet mag zeggen? En jij dus haar de mond wil snoeren?
Boeiend, ik vind het allemaal sukkels.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 19:08 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Wat Baudet doet ook. Is hij nu erger dan de radicale islam?
Baudet is net zo leeg, oppervlakkig, onbelezen, emotioneel als woke inderdaad. Zij het met een ietwat andere invalshoek.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 19:08 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Wat Baudet doet ook. Is hij nu erger dan de radicale islam?
Het is identiteitspolitiek met telkens een ander sausje.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 19:10 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Baudet is net zo leeg, oppervlakkig, onbelezen, emotioneel als woke inderdaad. Zij het met een ietwat andere invalshoek.
Maar welke macht heeft woke nou precies over jou?quote:Op dinsdag 31 mei 2022 19:10 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Baudet is net zo leeg, oppervlakkig, onbelezen, emotioneel als woke inderdaad. Zij het met een ietwat andere invalshoek.
Al dat hokjesdenken simplificeert mensen tot één eigenschap en leidt onvermijdelijk tot zwart-wit denken.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 19:12 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Het is identiteitspolitiek met telkens een ander sausje.
Dat jij totaal niet doorhebt dat die hele woke onzin op angstaanjagende schaal het publieke domein begint te beheersen, snap ik... je ziet het waarschijnlijk als iets heel wenselijks, dat constante gedram over ras, slavernij, kolonialisme, gender, LGBTQ, hoofddoekjes en ramadan, inclusie, diversiteit.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 19:13 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Maar welke macht heeft woke nou precies over jou?
Ik zie vooral een stel sloebers die wat lopen te roepen en een partij van 1 zetel hebben. Waar maak je je druk om zeg.
Het enige dat ik van die zogenaamde "woke"-bedreiging mee krijg is een shitload aan propaganda-paniek topics en posts waar duidelijk een bepaalde dubbele agenda achter zit.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 19:18 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat jij totaal niet doorhebt dat die hele woke onzin op angstaanjagende schaal het publieke domein begint te beheersen, snap ik... je ziet het waarschijnlijk als iets heel wenselijks, dat constante gedram over ras, slavernij, kolonialisme, gender, LGBTQ, hoofddoekjes en ramadan, inclusie, diversiteit.
Of dit:
https://www.telegraaf.nl/(...)neemt-het-verzet-toe
Of dit:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)n-gebruiken-a4088400
Of dit:
https://www.nporadio1.nl/(...)p-universiteiten-toe
Vooral op scholen begint het een vergif te worden dat de academische vrijheid in gevaar brengt.
Welke dubbele agenda is dat?quote:Op dinsdag 31 mei 2022 19:24 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Het enige dat ik van die zogenaamde "woke"-bedreiging mee krijg is een shitload aan propaganda-paniek topics en posts waar duidelijk een bepaalde dubbele agenda achter zit.
Verder zijn er altijd wel activistische studenten. Niks raars. Maar kennelijk moet het allemaal maar het zwijgen worden opgelegd.
De dubbele agenda van alles dat niet rechtsconservatief is de mond te kunnen snoeren.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 19:28 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Welke dubbele agenda is dat?
Verder: woke wordt verre van het zwijgen opgelegd. Wat heet, die rotzooi krijg je elke dag binnen op elk platform.
Wat raar, want ik ben verre van rechtsconservatief.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 19:29 schreef Hexagon het volgende:
[..]
De dubbele agenda van alles dat niet rechtsconservatief is de mond te kunnen snoeren.
Ze demoniseren door ze te vergelijken met de radicale islam is al een prima voorbeeld daarvan.
Nee, maar je bent wel hun propaganda aan het verspreiden.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 19:31 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Wat raar, want ik ben verre van rechtsconservatief.
Daar heb ik geen 'propaganda' voor nodig, ik zie het elke dag zelf.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 19:32 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee, maar je bent wel hun propaganda aan het verspreiden.
'Zoals met alles' ? Jij ziet daar een trend in? Hoeveel jaar lopen we achter?quote:Op dinsdag 31 mei 2022 19:34 schreef HeatWave het volgende:
Woke is hier nog lang niet zo doorgewoekerd als in de VS/VK. Daar is het allemaal al stukken radicaler dan hier, maar het is uiteraard zoals met altijd alles, een kwestie van tijd voor het hier net zo doorslaat als daar.
Er zit een verschil tussen sociaal-economisch links mensen willen verbinden op sociale positie, en op allerlei gronden mensen via identiteitspolitiek tegen elkaar op te zetten, die daardoor eigenlijk enkel hun eigen positie ondermijnen.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 18:25 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Mwah, ik zie dat vooral gebeuren bij de obscure clubjes die dit land rijk is. Ramautarsing, bijvoorbeeld. 'Links' bestaat toch uit veelal witte figuren.
Ik ben het hier wel mee eens. Als woke het linkse antwoord op extreem-rechts zou zijn gaat er iets niet goedquote:Op dinsdag 31 mei 2022 19:34 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Daar heb ik geen 'propaganda' voor nodig, ik zie het elke dag zelf.
Overigens zouden juist linksen als ik woke moeten verwerpen als de bagger dat het is.
Je wordt iedere dag belaagd door hordes "woke"-strijders die jou van alles opleggen en verbieden?quote:Op dinsdag 31 mei 2022 19:34 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Daar heb ik geen 'propaganda' voor nodig, ik zie het elke dag zelf.
Overigens zouden juist linksen als ik woke moeten verwerpen als de bagger dat het is.
Beiden hebben hele vage juridische definities. En bij beiden wordt je uitgesloten/gedoxt/geprobeerd of je ontslagen kunt worden of op een andere manier gecanceld wordt. Of onthoofd/gestenigd.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 18:38 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Leg me dan eens uit hoe godslastering hetzelfde is als haatzaaien
Vooral hun achterlijke propaganda. En reken maar dat je op universiteiten en binnen bepaalde bedrijven over bepaalde zaken beter je mond kunt houden.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 19:36 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Je wordt iedere dag belaagd door hordes "woke"-strijders die jou van alles opleggen en verbieden?
Een treffende definitie van woke: "Awareness only achieved by those dumb enough to find injustice in everything except their own behavior."quote:Op dinsdag 31 mei 2022 18:25 schreef Hexagon het volgende:
Wat is trouwens "wokisme". Waar staat precies de definitie daarvan?
Welke bedrijven? En waar moet je je mond over houden? En wat gebeurt er dan?quote:Op dinsdag 31 mei 2022 19:40 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Vooral hun achterlijke propaganda. En reken maar dat je op universiteiten en binnen bepaalde bedrijven over bepaalde zaken beter je mond kunt houden.
Wat gaan ze dan doen? En met welke macht?quote:En als nuchterheid niet terugkeert, reken maar dat 'woke' nog een stapje verder gaat. Tenzij je natuurlijk positieve (of exclusieve) discriminatie wel ziet zitten om bepaalde zaken 'recht te trekken'.
Woke doet niet anders.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 18:23 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Het is ook wel een beetje dom om iemands geloofwaardigheid en kunde op te hangen aan uiterlijk.
Zet op een willekeurige universiteit eens een stevig filosofisch debat op over, ik zeg maar wat, cultuur-relativisme. Of arbeidsmigratie. Of de politieke islam.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 19:42 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Welke bedrijven? En waar moet je je mond over houden? En wat gebeurt er dan?
[..]
Wat gaan ze dan doen? En met welke macht?
En wat gebeurt er dan? Dat er mensen komen die wat onaardigs zeggen?quote:Op dinsdag 31 mei 2022 19:45 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Zet op een willekeurige universiteit eens een stevig filosofisch debat op over, ik zeg maar wat, cultuur-relativisme. Of arbeidsmigratie. Of de politieke islam.
Succes.
quote:Op dinsdag 31 mei 2022 19:45 schreef Hexagon het volgende:
[..]
En wat gebeurt er dan? Dat er mensen komen die wat onaardigs zeggen?
nazistische antisemieten zijn net zo kut als woke hoorquote:
Ja wordt eens concreet. Wat doen die zogenaamde "woke"-mensen precies als jij iets zegt wat ze niet bevalt? Behalve dan zeggen dat het ze niet bevalt?quote:
Eh, dat is gewoon een democratische politieke partij.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 19:39 schreef Plompzakker het volgende:
Doorgeslagen achterlijkheid is altijd gevaarlijk als het zich op grotere schaal kan manifesteren. Of het dan radicale islam, het zogenaamde woke, of fvd heet dat maakt dan niet zo veel uit.
Ze hebben de Universiteit van Maastricht platgelegd met een ddos aanval bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 19:47 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja wordt eens concreet. Wat doen die zogenaamde "woke"-mensen precies als jij iets zegt wat ze niet bevalt? Behalve dan zeggen dat het ze niet bevalt?
De discussie is niet eens meer mogelijk, Hex... zo'n debat gaat dan ook never nooit plaatsvinden.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 19:47 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja wordt eens concreet. Wat doen die zogenaamde "woke"-mensen precies als jij iets zegt wat ze niet bevalt? Behalve dan zeggen dat het ze niet bevalt?
Vertel dat maar aan de grootste zionist Binjamin Ben Jaakob Herzl.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 19:47 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
nazistische antisemieten zijn net zo kut als woke hoor
Stormfront is eldersquote:Op dinsdag 31 mei 2022 19:49 schreef Deadre het volgende:
[..]
Vertel dat maar aan de grootste zionist Binjamin Ben Jaakob Herzl.
Dat is ook waar het stukje "op grotere schaal manifesteren" relevant wordtquote:Op dinsdag 31 mei 2022 19:47 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Eh, dat is gewoon een democratische politieke partij.
Zou jij svp niet meer het kwetsende w-woord willen gebruiken.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 19:40 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
En nee, dat is niet omdat al die witmannen heel graag steeds het n-woord willen gebruiken
Je bent weer eens geen eerlijke deelnemer aan deze discussie, want je weet precies wat er dan gebeurt, dan worden mensen gecancelled, verbannen, monddood gemaakt.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 19:45 schreef Hexagon het volgende:
[..]
En wat gebeurt er dan? Dat er mensen komen die wat onaardigs zeggen?
Uhm, het hele woke-denken is gebaseerd op afrekenen op basis van afkomst (en ook uiterlijk).quote:Op dinsdag 31 mei 2022 19:49 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Neuh, de 'excuusallochtonen' bevinden zich vooral bij de obscure clubjes.
Ik dacht dat ik er al op zatquote:
Als je t hebt over zwart is wit logisch.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 19:51 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Uhm, het hele woke-denken is gebaseerd op afrekenen op basis van afkomst (en ook uiterlijk).
Wat heet; kennelijk was 'blank' zo tergend en onrechtvaardig dat er 'wit' van gemaakt moest worden.
Wil je echt zien hoe debiel dat hele intersectioneeldiversiteitswokedenken is? Sla Luytendijk's laatste heilige boek er eens op na.
Woke is net zo intolerant als alles wat het zegt te bestrijden. Probleem is is dat woke gefaciliteerd wordt door de overheid.
Treffende illustraties hier wel waarom woke alles vergiftigt.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 19:52 schreef Deadre het volgende:
[..]
Ik dacht dat ik er al op zatmet jou als hoofdmoderator
Maar had Theodor Herzl niet in z’n dagboek geschreven dat de antisemieten de grootste bondgenoot van het zionisme waren? Nou?
Omdat de slachtofferrol zo lekker makkelijk is. In plaats van ruggegraat tonen wat roepen hoe gemeen al die "woke"-figuren wel niet zijn. Terwijl er eigenlijk niks meer aan de hand is dan dat die irritante en onaardige dingen zeggen.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 19:49 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
De discussie is niet eens meer mogelijk, Hex... zo'n debat gaat dan ook never nooit plaatsvinden.
Waarom denk jij dat academici de laatste tijd aan de bel trekken? Omdat ze bang zijn voor wat mensen die 'iets onaardigs' gaan zeggen?
quote:Op dinsdag 31 mei 2022 19:54 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Omdat de slachtofferrol zo lekker makkelijk is. In plaats van ruggegraat tonen wat roepen hoe gemeen al die "woke"-figuren wel niet zijn. Terwijl er eigenlijk niks meer aan de hand is dan dat die irritante en onaardige dingen zeggen.
Je geeft precies aan wat je denk ik niet bedoelde, woke is idd net zo gevaarlijk als daadwerkelijk extreem rechts. En dan heb ik het niet over wat jij allemaal extreem rechts noemtquote:
Zoals ik al zei, diversiteit van onveranderlijke kenmerken, maar zeer zeker niet in denkwijze, dan wordt je even op je plaats gezet door de overlords. Het is idd wel mooi om te zien zo live in dit topicquote:Op dinsdag 31 mei 2022 19:53 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Treffende illustraties hier wel waarom woke alles vergiftigt.
Ben je tegen woke, ben je (binnen een minuut!):
- hoofdmoderator van Stormfront
- een rechtsconservatief met dubbele agenda (aka racist)
- iemand die graag zwarten mensen het n-woord noemt.
Er wordt hier fantastisch gedemonstreerd hoe ziekelijk woke is.
Het is wel echt heel erg stuitend wanneer jij als zo ongeveer halve communist op de klassieke links/rechts schaal als rechtsextremist wordt neergezetquote:Op dinsdag 31 mei 2022 19:53 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Treffende illustraties hier wel waarom woke alles vergiftigt.
Ben je tegen woke, ben je:
- hoofdmoderator van Stormfront
- een rechtsconservatief met dubbele agenda (aka racist)
- iemand die graag zwarten mensen het n-woord noemt.
Er wordt hier fantastisch gedemonstreerd hoe ziekelijk woke is.
Hebben ze al mensen uit de weg geruimd? Of media verboden? Vooralsnog zeggen ze vooral wat onaardige dingen. En gaan mensen dan enorm in de slachtofferrol wentelen.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 19:51 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Je bent weer eens geen eerlijke deelnemer aan deze discussie, want je weet precies wat er dan gebeurt, dan worden mensen gecancelled, verbannen, monddood gemaakt.
Dat was niet de reden; de reden was dat zwart een kleur zou zijn (discutabel) en blank niet, en dat dat ongelijkheid zou uitstralen.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 19:53 schreef marsan het volgende:
[..]
Als je t hebt over zwart is wit logisch.
Dat wordt hij ook niet. Hij wordt er enkel op aangesproken dan hij hun propaganda aan het verspreiden is.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 19:56 schreef Plompzakker het volgende:
[..]
Het is wel echt heel erg stuitend wanneer jij als zo ongeveer halve communist op de klassieke links/rechts schaal als rechtsextremist wordt neergezet
Dat is ergens wel lachen ja...quote:Op dinsdag 31 mei 2022 19:56 schreef Plompzakker het volgende:
[..]
Het is wel echt heel erg stuitend wanneer jij als zo ongeveer halve communist op de klassieke links/rechts schaal als rechtsextremist wordt neergezet
In de ogen van extreemrechts is "woke" gevaarlijk. Daarom verbaas ik mij er niet over dat Ayaan zoiets roept.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 19:54 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Je geeft precies aan wat je denk ik niet bedoelde, woke is idd net zo gevaarlijk als daadwerkelijk extreem rechts. En dan heb ik het niet over wat jij allemaal extreem rechts noemt.
Exact. En dan hier de vermoorde onschuld spelen door met dit soort vragen te suggereren dat mensen aan wanen lijden. Doortrapte machiavellisten, die woke-mannetjes.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 19:51 schreef HeatWave het volgende:
Je bent weer eens geen eerlijke deelnemer aan deze discussie, want je weet precies wat er dan gebeurt, dan worden mensen gecancelled, verbannen, monddood gemaakt.
En het oneerlijke zit hem erin dat jij dat soort dingen allemaal toejucht, censuur, monddoodmaken van anders denkenden. Dat laat je in elk topic over zaken waar je het mee oneens bent weer zien, of het nou over Baudet of censuur vanuit de EU van RT.com gaat.
Prima, iedereen heeft recht op een mening, maar je ontspoort zo elke keer een discussie met je zuigerige opdringerige, nauwelijks relevante dramvragen. Woke is echt, het bestaat, het heeft enorme invloed en het is gevaarlijk.
Academici zijn doorgaans niet rechts-conservatief.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 19:57 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat wordt hij ook niet. Hij wordt er enkel op aangesproken dan hij hun propaganda aan het verspreiden is.
Kijk eens wat de universiteit Leiden voortbrengt.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 20:00 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Academici zijn doorgaans niet rechts-conservatief.
Maar ze luiden de noodklok over het verstikkende wokisme op universiteiten. Daar waar kritisch denken centraal zou moeten staan, in plaats van dat bij elkaar geraapte zooitje Wekkeriaans geneuzel als startpunt nemen.
Dat moeten ze niet doen, want dan verspreiden ze 'propaganda' van de Ku Klux Klan.
Dat je verder over slachtofferrollen praat toont helemaal aan dat je geen idee hebt waar het over gaat.
Dat (vooral één faculteit in) Leiden daarin opvalt zegt alles inderdaad.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 20:02 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Kijk eens wat de universiteit Leiden voortbrengt.
De breivikfan is ook van de partijquote:Op dinsdag 31 mei 2022 19:56 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, diversiteit van onveranderlijke kenmerken, maar zeer zeker niet in denkwijze, dan wordt je even op je plaats gezet door de overlords. Het is idd wel mooi om te zien zo live in dit topic.
Ik hoop dat de algemene discussie snel weer naar het klassieke links/rechts verschuift en we deze onzinnige identiteitspolitiek snel weer kunnen vergeten. Ik vrees alleen het ergstequote:Op dinsdag 31 mei 2022 19:58 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat is ergens wel lachen ja...
Maar 'ras' en dus ook 'racisme' is waar woke op drijft. En is er het niet, dan vinden ze 't wel.
En weer, tegen de wokies in? Dan wil je meteen onschuldige kinderen doodschieten!quote:
Maar in 1987 opent filosoof Allan Bloom in een boek de aanval op wat hij ziet als de opmars van politieke correctheid aan de universiteit. Linkse docenten zouden jonge geesten vergiftigen met hun relativistische kijk op het leven, in plaats van studenten te leren wat goed en kwaad is. Journalist Richard Bernstein ontketent in 1990 een heftig debat in The New York Times als hij zijn zorgen uit over de ‘groeiende hegemonie van de politiek correcten’ op de universiteit, waar volgens hem opstellen over literaire klassiekers zijn vervangen voor werkstukken over discriminatie en burgerrechtenquote:Op dinsdag 31 mei 2022 19:58 schreef Starhopper het volgende:
[..]
In de ogen van extreemrechts is "woke" gevaarlijk. Daarom verbaas ik mij er niet over dat Ayaan zoiets roept.
Is er iemand die een definitie heeft van woke? Mensen noemen mij ook regelmatig woke omdat ik diversiteit en inclusiviteit belangrijk vind
In de VS had het dan ook een reden.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 20:04 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Maar in 1987 opent filosoof Allan Bloom in een boek de aanval op wat hij ziet als de opmars van politieke correctheid aan de universiteit. Linkse docenten zouden jonge geesten vergiftigen met hun relativistische kijk op het leven, in plaats van studenten te leren wat goed en kwaad is. Journalist Richard Bernstein ontketent in 1990 een heftig debat in The New York Times als hij zijn zorgen uit over de ‘groeiende hegemonie van de politiek correcten’ op de universiteit, waar volgens hem opstellen over literaire klassiekers zijn vervangen voor werkstukken over discriminatie en burgerrechten
Het is al veel langer een ding in Amerika
In de jaren dertig zingt de zwarte Amerikaanse blueszanger Huddie ‘Lead Belly’ Ledbetter het protestlied ‘Scottsboro Boys’, over een groep onschuldige zwarte tieners die op reis in Alabama er door twee witte vrouwen van worden beschuldigd hen te hebben verkracht. In een interview in de jaren veertig vertelt Ledbetter hoe zijn liedje uit 1938 een oproep was aan zwarte mensen om waakzaam te blijven – to stay woke – op racistisch gedrag en geweld van witte mensen.
De academici die daar de noodklok over luiden zijn doorgaans overhoop liggen met "woke"-lui en kennelijk liever een soort slachtoffer-schwalbe doen in plaats van ruggegraat te tonen.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 20:00 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Academici zijn doorgaans niet rechts-conservatief.
Maar ze luiden de noodklok over het verstikkende wokisme op universiteiten. Daar waar kritisch denken centraal zou moeten staan, in plaats van dat bij elkaar geraapte zooitje Wekkeriaans geneuzel als startpunt nemen.
Dat moeten ze niet doen, want dan verspreiden ze 'propaganda' van de Ku Klux Klan.
Dat je verder over slachtofferrollen praat toont helemaal aan dat je geen idee hebt waar het over gaat.
De definitie van woke is zeggen dat je enorm gekwetst wordt door een straatnaam of standbeeld, bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 19:58 schreef Starhopper het volgende:
[..]
In de ogen van extreemrechts is "woke" gevaarlijk. Daarom verbaas ik mij er niet over dat Ayaan zoiets roept.
Is er iemand die een definitie heeft van woke? Mensen noemen mij ook regelmatig woke omdat ik diversiteit en inclusiviteit belangrijk vind
En jij laat je ook wel erg makkelijk aan de andere kant als propagandamachine gebruiken, samen met je d66 maatjes die vroeger echt nog wel eens wat zinnigs konden vinden in tegenstelling tot tegenwoordig. Alleen een beetje jammer dat ze zichzelf niet altijd aan hun eigen morele standaarden kunnen houden hequote:Op dinsdag 31 mei 2022 19:57 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat wordt hij ook niet. Hij wordt er enkel op aangesproken dan hij hun propaganda aan het verspreiden is.
Ik ben bekend met de quote van Herzl maar ik heb hem nog nergens terug kunnen vinden. Het is een van die valse quotes die vandaag de dag volop gedeeld word zonder het echt te factcheckenquote:Op dinsdag 31 mei 2022 19:52 schreef Deadre het volgende:
[..]
Ik dacht dat ik er al op zatmet jou als hoofdmoderator
Maar had Theodor Herzl niet in z’n dagboek geschreven dat de antisemieten de grootste bondgenoot van het zionisme waren? Nou?
Hmmja, pleiten voor de integriteit van academisch onderwijs is 'slachtoffer-schwalbe'.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 20:05 schreef Hexagon het volgende:
[..]
De academici die daar de noodklok over luiden zijn doorgaans overhoop liggen met "woke"-lui en kennelijk liever een soort slachtoffer-schwalbe doen in plaats van ruggegraat te tonen.
Maarre wat moet er precies worden gedaan aan die "woke"-types?
Wat is er mis mee om een straatnaam of standbeeld te duiden?quote:Op dinsdag 31 mei 2022 20:06 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
De definitie van woke is zeggen dat je enorm gekwetst wordt door een straatnaam of standbeeld, bijvoorbeeld.
Wat we nu aan het doen zijn sjappemans, er over discussieren en ze met argumenten proberen tegen te gaan.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 20:05 schreef Hexagon het volgende:
[..]
De academici die daar de noodklok over luiden zijn doorgaans overhoop liggen met "woke"-lui en kennelijk liever een soort slachtoffer-schwalbe doen in plaats van ruggegraat te tonen.
Maarre wat moet er precies worden gedaan aan die "woke"-types?
Duiden?quote:Op dinsdag 31 mei 2022 20:07 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Wat is er mis mee om een straatnaam of standbeeld te duiden?
Maar nog een keer. Wat doen die "woke"-figuren dan precies behalve irritant zijn? En wat moet daar aan gebeuren?quote:Op dinsdag 31 mei 2022 20:07 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Hmmja, pleiten voor de integriteit van academisch onderwijs is 'slachtoffer-schwalbe'.
Als dat al slachtofferrollen zijn, wat zijn al die straatnaam/standbeeld/kinderfeest/genderneutraal jengelende zeikers dan wel niet?
Slaap lekker, Hex.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 20:08 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Maar nog een keer. Wat doen die "woke"-figuren dan precies behalve irritant zijn? En wat moet daar aan gebeuren?
Sommige beelden horen niet op straat inderdaad. Beter in een museum met een bordje uitleg erbij.quote:
Yep, ook begonnen in de VS waar zelfs het standbeeld van de president die slaverij heeft afgeschaft niet veilig was.quote:
Geen antwoord dus. Want eigenlijk doen ze niks strafbaars en is zeggen dat hun vrijheid van meningsuiting moet worden ingeperkt natuurlijk iets wat in nevelen moet blijven.quote:
En een beeld met uitleg?quote:Op dinsdag 31 mei 2022 20:09 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Sommige beelden horen niet op straat inderdaad. Beter in een museum met een bordje uitleg erbij.
quote:Op dinsdag 31 mei 2022 20:10 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Geen antwoord dus. Want eigenlijk doen ze niks strafbaars en is zeggen dat hun vrijheid van meningsuiting moet worden ingeperkt natuurlijk iets wat in nevelen moet blijven.
Nieuwsgierig geraakt dus even opgezocht. Volgens quotewiki (nog nooit van gehoord tbh), zou het hier moeten staan:quote:Op dinsdag 31 mei 2022 20:07 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Ik ben bekend met de quote van Herzl maar ik heb hem nog nergens terug kunnen vinden. Het is een van die valse quotes die vandaag de dag volop gedeeld word zonder het echt te factchecken
Ongeacht of die waar is of niet , geloof wel dat er een kern van waarheid is in die boodschap
Geen idee of deze digitale versie betrouwbaar is. De laatste zin begint in een nieuw deel, maar hij staat er wel.quote:It would be an excellent idea to call in respectable, accredited anti-Semites as liquidators of property. To the people they would vouch for the fact that we do not wish to bring about the impoverishment of the countries that we leave. At first they must not be given large fees for this; otherwise we shall spoil our instruments and make them despicable as “stooges of the Jews.” Later their fees will increase, and in the end we shall have only Gentile officials in the countries from which we have emigrated. The anti-Semites will become our most dependable friends, the anti-Semitic countries our allies. We want to emigrate as respected people.
Herzl Diary Entry (12 June 1895), The Complete Diaries of Theodor Herzl, Vol.1, 1960, Edited by Raphael Patai, Translated by Harry Zohn, p. 83-84
quote:It would be an excellent idea to call in respectable, accredited
anti-Semites as liquidators of property.
To the people they would vouch for the fact that we do not
wish to bring about the impoverishment of the countries that
we leave.
At first they must not be given large fees for this; otherwise
we shall spoil our instruments and make them despicable as
"stooges of the Jews."
Later their fees will increase, and in the end we shall have
only Gentile officials in the countries from which we have emi-
grated.
84 THE COMPLETE DIARIES OF THEODOR HERZL
The anti-Semites will become our most dependable friends,
the anti-Semitic countries our allies.
We want to emigrate as respected people.
Ja. Of is het eng om de waarheid te lezen?quote:
Ja wat vervelend nu. Je rug recht moeten gaan houden omdat die irritante "woke"-tegenstanders eigenlijk niks strafbaars doen.quote:
Je kunt ook gewoon van beide kanten niets willen weten.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 19:32 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee, maar je bent wel hun propaganda aan het verspreiden.
wanneer ben jij voor het laatst op een universiteit geweest?quote:Op dinsdag 31 mei 2022 20:15 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja wat vervelend nu. Je rug recht moeten gaan houden omdat die irritante "woke"-tegenstanders eigenlijk niks strafbaars doen.
Je vergeet besmeuren en omvertrekken.quote:
Bron?quote:Op dinsdag 31 mei 2022 19:34 schreef HeatWave het volgende:
het normaliseren (of iig een poging tot) van pedofilie.
The anti-Semites will become our most dependable friends, the anti-Semitic countries our allies.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 20:07 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Ik ben bekend met de quote van Herzl maar ik heb hem nog nergens terug kunnen vinden. Het is een van die valse quotes die vandaag de dag volop gedeeld word zonder het echt te factchecken
Ongeacht of die waar is of niet , geloof wel dat er een kern van waarheid is in die boodschap
Voor de mensen die die beelden kapot willen is het vooral eng toch?quote:Op dinsdag 31 mei 2022 20:14 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ja. Of is het eng om de waarheid te lezen?
Ergens in maart bij een debat voor de gemeenteraadsverkiezingen. Geen groot leger aan "woke"-terroristen gezien.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 20:15 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
wanneer ben jij voor het laatst op een universiteit geweest?
Hm-hm... goede gesprekken gehad met de academici aldaar?quote:Op dinsdag 31 mei 2022 20:18 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ergens in maart bij een debat voor de gemeenteraadsverkiezingen. Geen groot leger aan "woke"-terroristen gezien.
Wie tikt deze even in?quote:Op dinsdag 31 mei 2022 20:18 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ergens in maart bij een debat voor de gemeenteraadsverkiezingen. Geen groot leger aan "woke"-terroristen gezien.
Klopt, gelukkig weinig moslims, maar daar hebben ze weer veel last van halve gare evangelisten en prairietaliban.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 19:34 schreef HeatWave het volgende:
Of dit nou hier in NL gevaarljker is/kanworden dan de islam, geen idee, maar in de VS is de islam onder de bevolking nauwelijks een issue met een miniem percentage moslims.
Een beetje ouwehoeren over Brainport vooral.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 20:19 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Hm-hm... goede gesprekken gehad met de academici aldaar?
Helemaal niets mis met nieuwsgierigheid, maar is simpelweg geen primaire bron voor de claim. Buiten wat memes en vage sites zoals quotewikiquote:Op dinsdag 31 mei 2022 20:13 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Nieuwsgierig geraakt dus even opgezocht. Volgens quotewiki (nog nooit van gehoord tbh), zou het hier moeten staan:
[..]
Ook voor jouw geld GEEN PRIMAIRE BRONquote:Op dinsdag 31 mei 2022 20:17 schreef Deadre het volgende:
[..]
The anti-Semites will become our most dependable friends, the anti-Semitic countries our allies.
We want to emigrate as respected people
The Complete Diaries, pagina 84
Source: https://quotepark.com/quotes/2069132/history/
https://archive.org/strea(...)Volume1_OCR_djvu.txt
Dat links/rechts gemoddergooi was soms ook irritant. Heb er zelf op volle stoom aan meegedaan, maar het ligt meestal wat gecompliceerder dan "links wil meer Islam" en "rechtse mensen zijn nazi's".quote:Op dinsdag 31 mei 2022 20:03 schreef Plompzakker het volgende:
[..]
Ik hoop dat de algemene discussie snel weer naar het klassieke links/rechts verschuift en we deze onzinnige identiteitspolitiek snel weer kunnen vergeten. Ik vrees alleen het ergste
Mooie verzinsels weer. Man man man.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 19:34 schreef HeatWave het volgende:
Nope, maar geef deze woke activisten 1 vinger en vanaf dat moment is nooit meer genoeg, hoe erg je je best ook doet, het is nooit voldoende. Het moet altijd diverser, inclusiever tot het punt waar ze in de VS nu zijn aanbeland, het normaliseren (of iig een poging tot) van pedofilie.
Gezien je nieuwe status lijkt het me niet meer dan logisch dan dat jij de 80$ voor je rekening neemtquote:Op dinsdag 31 mei 2022 20:24 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Ook voor jouw geld GEEN PRIMAIRE BRON
Zoek het boek erbij en zie of de quote er wel in staat
Ik heb het ook over het klassieke links/rechts verschil. Je weet wel, over de mate van nivellering en overheidsbemoeienis enzo.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 20:24 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Dat links/rechts gemoddergooi was soms ook irritant. Heb er zelf op volle stoom aan meegedaan, maar het ligt meestal wat gecompliceerder dan "links wil meer Islam" en "rechtse mensen zijn nazi's".
Ik vond het al raar dat ik de laatste tijd steeds meer posts van jou wist te waarderenquote:Op dinsdag 31 mei 2022 20:24 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Dat links/rechts gemoddergooi was soms ook irritant. Heb er zelf op volle stoom aan meegedaan, maar het ligt meestal wat gecompliceerder dan "links wil meer Islam" en "rechtse mensen zijn nazi's".
Ja. Lijken me belangrijkere dingen.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 20:26 schreef Plompzakker het volgende:
[..]
Ik heb het ook over het klassieke links/rechts verschil. Je weet wel, over de mate van nivellering en overheidsbemoeienis enzo.
Ik zie liever een bordje met uitleg, dan onnodig geschiedenis verstoppen op een plek waar meestal minder mensen het zien.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 20:09 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Sommige beelden horen niet op straat inderdaad. Beter in een museum met een bordje uitleg erbij.
Dat is t punt niet. Zwart-wit is logisch. Zwart- blank niet.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 19:56 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat was niet de reden; de reden was dat zwart een kleur zou zijn (discutabel) en blank niet, en dat dat ongelijkheid zou uitstralen.
Hadden ze daar al zo'n negerdagverblijf, een safe space, en mocht het debat eigenlijk wel in het Nederlands?quote:Op dinsdag 31 mei 2022 20:18 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee, nee en ja.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 20:36 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Hadden ze daar al zo'n negerdagverblijf, een safe space, en mocht het debat eigenlijk wel in het Nederlands?
Bron is de gescande boek van deze zionistquote:Op dinsdag 31 mei 2022 20:24 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Ook voor jouw geld GEEN PRIMAIRE BRON
Zoek het boek erbij en zie of de quote er wel in staat
Als je echt van mening zou zijn dat kleur er niet toe zou doen en het niet uitmaakt of iemand zwart, blank of wat dan ook is. Waarom zou dan in vredesnaam continu de nadruk op die verschillen gelegd moeten worden?quote:Op dinsdag 31 mei 2022 20:34 schreef marsan het volgende:
[..]
Dat is t punt niet. Zwart-wit is logisch. Zwart- blank niet.
Met die smurfenbessen die ik aan het einde van de maand krijg van de fok crew kom je echt niet ver hoorquote:Op dinsdag 31 mei 2022 20:26 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Gezien je nieuwe status lijkt het me niet meer dan logisch dan dat jij de 80$ voor je rekening neemt![]()
https://www.amazon.com/Co(...)l-ONLY/dp/B004BFRNE6
Never mind, verkeerde deel.
Oeh, deze lijkt gescanned. Is dat primair genoeg?
https://www.scribd.com/do(...)rzl-Herzl-Press-1960
quote:Op dinsdag 31 mei 2022 20:44 schreef Ali_boo het volgende:
Met die smurfenbessen die ik aan het einde van de maand krijg van de fok crew kom je echt niet ver hoor
Op zijn minst een inflatiebestendig loon!quote:Daarnaast is 80usd is deze onzekere tijden een heel hoop geld, tel daarbij op de inflatie en de stijgende voedselprijzen
Oeh, een toevalstreffer? In welke taal was ie geschreven?quote:Had de origineel ergens in een boekenhandel gevonden en nieuwsgierig als ik ben, ging ik kijken, maar het stond er gewoon niet tussen
Dat doe ik niet. Dat doen mensen die dus klagen dat blank her en der wordt vervangen door wit.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 20:39 schreef Plompzakker het volgende:
[..]
Als je echt van mening zou zijn dat kleur er niet toe zou doen en het niet uitmaakt of iemand zwart, blank of wat dan ook is. Waarom zou dan in vredesnaam continu de nadruk op die verschillen gelegd moeten worden?
Jij hebt alle 5 delen gelezen?quote:Op dinsdag 31 mei 2022 20:44 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Met die smurfenbessen die ik aan het einde van de maand krijg van de fok crew kom je echt niet ver hoor
Daarnaast is 80usd is deze onzekere tijden een heel hoop geld, tel daarbij op de inflatie en de stijgende voedselprijzen![]()
Had de origineel ergens in een boekenhandel gevonden en nieuwsgierig als ik ben, ging ik kijken, maar het stond er gewoon niet tussen
Wat is daar logisch aan dan?quote:Op dinsdag 31 mei 2022 20:34 schreef marsan het volgende:
[..]
Dat is t punt niet. Zwart-wit is logisch. Zwart- blank niet.
Precies. Ook niet zwart. Dus blank en donker. Of wanneer je zwart wil gebruiken staat wit daar tegenover.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 20:53 schreef Tanatos het volgende:
[..]
Wat is daar logisch aan dan?
Mensen zijn niet wit, zwart, geel of rood.
Ik zie vooral veel terminologie die rechtstreeks uit de VS wordt overgenomen, waarbij men negeert dat de geschiedenis totaal anders is.
En daarmee bedoel ik allerminst dat de Nederlandse geschiedenis brandschoon is.
Deze is fundamenteler maar allicht iets te filosofisch en langdradig (3u lang versus 1u hierboven):quote:
If you want to understand the present moment, especially how similar Wokeness seems to Mao's Cultural Revolution, you have to understand the Italian communist Antonio Gramsci. Gramsci wrote a series of essays and books while imprisoned by the Italian fascists in the 1920s and 1930s that are referred to as his Prison Notebooks. These are the birthplace of Cultural Marxism, which James Lindsay argues has evolved into "Identity Marxism" since. Once you understand Gramsci, you can easily understand what is going on with our society at present and understand more clearly than ever why it must be resisted.
Though he didn't coin the term, the idea fellow communist Rudi Dutschke would name "the long march through the institutions" in 1967 is ultimately Gramsci's roadmap to getting communism to take hold in the West. Gramsci identifies that the "cultural hegemony" of Western cultures prevented communism from having any chance of taking root, so he recommended a strategy that seeks to tear apart and capture major cultural institutions, including religion, family, education, media, and law. Mao understood this clearly and used it to devastating effect. The same thing is happening throughout the West today. Join James Lindsay as he explains the thought and relevance of Antonio Gramsci in today's Woke movement, which he aptly brands "Leninism 4.0."
quote:
Is Critical Race Theory Marxist, as many insist, or is it not? What is the relationship between Marxism, neo-Marxism (Critical Theory), and Wokeness? All three criticize one another, and yet all three have a great deal obviously in common. Is there some common underlying thread between these clearly similar yet obviously different worldviews? The answer is yes, and by tracing back to one of the most influential speculative idealist philosophers of the early 19th century, namely George Wilhelm Friedrich Hegel, we can gain a great deal of insight into how these decidedly leftist movements—the Marxist Old Left, the neo-Marxist New Left, and the intersectional Woke Left—share at least one deeper philosophical architecture in common. From Hegel, the Left since his time has, wittingly and not, adopted several of the pillars of Hegelian philosophy, these including his statism, historicism, and, much more importantly, his dialectical approach and metaphysical worldview. In this episode of the New Discourses Podcast, James Lindsay takes a long, deep dive into the ways that Hegel's philosophy is at the root of the entire "Dialectical Left" since, naming the dialectic the "operating system" of all activist Leftism since the early 1800s.
In this episode, Lindsay takes considerable time explaining Hegel's view of dialectical thought and then reveals in many examples, reaching up to the present day, how consistently the dialectic appears as the functional underpinning of Leftism ever since, at the latest, the 1830s. He makes the case that Leftism since Hegel thinks dialectically, moves dialectically, and applies dialectical thought not just to its targets but to everything, including itself and even its own dialectic. He then switches gears and explains how the dialectic is central to Hegel's underlying Hermetic (or alchemical) worldview and explains his mystical metaphysics so that this long arc of Leftist activism can be understood as evolving denominations within a single religious faith. With this theoretical groundwork laid, he then tackles how Hegel's historicism and statism arise as key features of his philosophy, with both of these characterizing activist Leftism up to the present day. Join him for his longest and most in-depth discussion yet, taking on how Hegel is a key progenitor of communism, liberationism, and ultimately Wokeness, how this philosophy must be understood so that it can be countered, and why it should be thought of in the same way that Hegel thought of it: as a religion in its own right, with its own notion of deity, metaphysical commitments, soteriology, and eschatology.
quote:Op dinsdag 31 mei 2022 20:39 schreef Deadre het volgende:
[..]
Bron is de gescande boek van deze zionist
Zie blz 84 staat het duidelijk geciteerd
https://archive.org/detai(...)ode/1up?view=theater
Maar overigens wel typisch, wanneer er achterlijke conclusies wordt getrokken over moslims op Fok dan wordt er niet om keiharde bewijzen gevraagd
Je weet toch wel dat je een kopie kan aanpassen, dingen kan toevoegen ect ?quote:Op dinsdag 31 mei 2022 20:39 schreef Deadre het volgende:
[..]
Bron is de gescande boek van deze zionist
Zie blz 84 staat het duidelijk geciteerd
https://archive.org/detai(...)ode/1up?view=theater
Maar overigens wel typisch, wanneer er achterlijke conclusies wordt getrokken over moslims op Fok dan wordt er niet om keiharde bewijzen gevraagd
Ik heb er nooit voor gekozen de term zwart te gebruiken, ik zeg veel eerder die donkere man dan die zwarte man.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 20:55 schreef marsan het volgende:
[..]
Precies. Ook niet zwart. Dus blank en donker. Of wanneer je zwart wil gebruiken staat wit daar tegenover.
Niet t een of t ander.
Ahhh een woke fokker gespot. Gefeliciteerd, u bent geboren om te falenquote:
Er worden meerdere bronnen voorgelegd waaronder een echt gescande boek (gefotografeerd) en nog hier aan twijfelen? Het is goed met jou ;')quote:Op dinsdag 31 mei 2022 21:01 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
[..]
Je weet toch wel dat je een kopie kan aanpassen, dingen kan toevoegen ect ?
En als je de originele bron erbij neemt dat vrijwel niet mogelijk is ?
Dat is het enige punt dat ik probeer te maken
Realistquote:Op dinsdag 31 mei 2022 18:42 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
En je vind jezelf geen extremist zeker?
Alles links vanaf socialisme is extremisme. De rest is allemaal gebaseerd op intelligentie en fatsoenquote:Op dinsdag 31 mei 2022 18:45 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Je weet pas zeker dat je asociale hufterige onzin hebt uitgekraamd als scorpie je een +1 heeft gegeven.
quote:Op dinsdag 31 mei 2022 21:08 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Alles links vanaf socialisme is extremisme. De rest is allemaal gebaseerd op intelligentie en fatsoen
Ok. Dan is dat dan duidelijk. Nu de rest nog die wel valt over die termen.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 21:03 schreef Tanatos het volgende:
[..]
Ik heb er nooit voor gekozen de term zwart te gebruiken, ik zeg veel eerder die donkere man dan die zwarte man.
Of ze mij als blank of wit aanduiden interesseert me weinig.
Sowieso zegt die huidskleur me uiteindelijk helemaal niets over of ik iemand mag of niet, dat zit hem in andere zaken.
Wat precies van wat ze zegt is volgens jou totale monddiaree?quote:Op dinsdag 31 mei 2022 19:01 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Inderdaad want ze zegt totale monddiarree.
Gesproken als een ware FvDer. Gelooft vast ook dat de aarde plat isquote:Op dinsdag 31 mei 2022 21:05 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Ahhh een woke fokker gespot. Gefeliciteerd, u bent geboren om te falen
Je zal maar nietsvermoedend op straat lopen en dan zomaar met iets geconfronteerd worden. Dat kunnen sommige mensen écht niet meer aan.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 20:47 schreef Fok-it het volgende:
Maar @:Starhopper waarom een museum ipv buiten op straat?
Dat een stel woke-activisten gevaarlijker zijn dan de radicale islam. Dat gaat natuurlijk nergens over. Een paar irritant schreeuwende Bij1-leden versus IS-strijders en Al-Qaida-terroristen.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 21:18 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Wat precies van wat ze zegt is volgens jou totale monddiaree?
Hangt een beetje af van de scope. In het westen is dat woke-activisme absoluut een groter gevaar. In Irak geeft men er geen reet om natuurlijk.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 22:00 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat een stel woke-activisten gevaarlijker zijn dan de radicale islam. Dat gaat natuurlijk nergens over. Een paar irritant schreeuwende Bij1-leden versus IS-strijders en Al-Qaida-terroristen.
Dan is ze gewoon niet meer sereus te nemen.
kloptquote:Op dinsdag 31 mei 2022 21:18 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Gesproken als een ware FvDer. Gelooft vast ook dat de aarde plat is
Hoeveel terroristische aanslagen heeft "woke" al gedaan?quote:Op dinsdag 31 mei 2022 22:04 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Hangt een beetje af van de scope. In het westen is dat woke-activisme absoluut een groter gevaar. In Irak geeft men er geen reet om natuurlijk.
geef daar maar lekker zelf antwoord op zegquote:Op dinsdag 31 mei 2022 22:07 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Hoeveel terroristische aanslagen heeft "woke" al gedaan?
Je kan de monddiarree van Ayaan dus ook al niet onderbouwen.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 22:12 schreef Viesdik het volgende:
[..]
geef daar maar lekker zelf antwoord op zeg
heilige jantje
Je denkt gewoon heel simplistisch in vergelijking met Ali. Je ziet geen 'BOEM' of weinig wat illegaal is (alhoewel er zat vandalisme en bedreigingen uit de betreffende hoek komt) dus er is ''geen gevaar'' wat jou betreft. Maar gevaar is een breder concept dat zich niet alleen door al gepleegd geweld laat kenmerken. Het gaat altijd over de potentie, en voorgaand geweld is slechts één indicatie. Gevaarlijk is daarnaast iets wat lijden of het verlies van iets teweeg kan brengen en (de dreiging van) geweld is op haar beurt slechts één van de vele oorzaken van die zaken.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 22:00 schreef Hexagon het volgende:
Dat een stel woke-activisten gevaarlijker zijn dan de radicale islam. Dat gaat natuurlijk nergens over. Een paar irritant schreeuwende Bij1-leden versus IS-strijders en Al-Qaida-terroristen.
Geen, maar "gevaar" bestaat natuurlijk niet alleen uit aanslagen. Nogal een domme vraag dus.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 22:07 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Het feit dat er bergen designer drugs circuleren niet niet op lijst 2 staan omdat ze nog niet zijn opgemerkt/gereguleerd zijn, betekent niet dat er niks aan de hand is. Drogredenering dus.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 22:07 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Uit wat bestaat het dan wel? Mensen die onaardig twitteren?quote:Op dinsdag 31 mei 2022 22:26 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Geen, maar "gevaar" bestaat natuurlijk niet alleen uit aanslagen. Nogal een domme vraag dus.
Als je hetzelfde argument kunt benoemen met de tegenovergestelde ideologie dan heb je geen argument maar een drogreden.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 22:29 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Uit wat bestaat het dan wel? Mensen die onaardig twitteren?
Jep. Dat is het. Ga maar rustig slapen, alles is onder controlequote:Op dinsdag 31 mei 2022 22:29 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Uit wat bestaat het dan wel? Mensen die onaardig twitteren?
Er komt dus niks concreet. We horen voortdurend "Woke is een groot gevaar en wordt onze ongergang!!" en dat soort dingen.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 22:30 schreef Akkerdjie het volgende:
[..]
Als je hetzelfde argument kunt benoemen met de tegenovergestelde ideologie dan heb je geen argument maar een drogreden.
Dat komt niet omdat de vraag niet beantwoord kan worden maar aan het feit dat je niet daadwerkelijk geinteresseerd bent in de antwoorden. Dan willen mensen niet meer met je praten.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 22:32 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Er komt dus niks concreet. We horen voortdurend "Woke is een groot gevaar en wordt onze ongergang!!" en dat soort dingen.
Maar op de vraag wat voor vreselijke dingen ze anderen al aangedaan hebben of welke wetten ze overtreden hebben blijft het stil.
quote:Op dinsdag 31 mei 2022 22:32 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Er komt dus niks concreet. We horen voortdurend "Woke is een groot gevaar en wordt onze ongergang!!" en dat soort dingen.
Maar op de vraag wat voor vreselijke dingen ze anderen al aangedaan hebben of welke wetten ze overtreden hebben blijft het stil.
ik nam haar al niet serieus... maar nu zit ze midden in de rechts-conservatieve lieg propaganda.... triest.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 18:27 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik denk het wel. Voor zover je Ayaan Hirsi Ali al serieus kon nemen kun je nu wel helemaal daarmee stoppen.
quote:Op dinsdag 31 mei 2022 22:33 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat komt niet omdat de vraag niet beantwoord kan worden maar aan het feit dat je niet daadwerkelijk geinteresseerd bent in de antwoorden. Dan willen mensen niet meer met je praten.
Dus ga maar lekker slapen, er is niets aan de hand hoor
Nog meer van dat soort ontwijkende antwoorden. Vrij duidelijk dat jullie het niet concreet kunnen maken wat die "woke"-figuren nou precies voor verschrikkelijke dingen doen behalve irritant zijn. Vooral een mooi propagandaspook.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 22:34 schreef Akkerdjie het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Je argument is een variant van een van deze. Niet heel sterk. Je kunt FvD voor woke in al jouw posts zetten en hetzelfde argument hebben.
Dat kost me 1,5 uur van mijn tijd. Ik kan in het vervolg gewoon voor de lol jouw argumenten gebruiken om allerlei forum voor democratie-shit te vergoeilijken, want ze doen immers niks kwaad en overtreden geen wetten toch?, gebruiken.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 22:39 schreef Hexagon het volgende:
[..]
[..]
Nog meer van dat soort ontwijkende antwoorden. Vrij duidelijk dat jullie het niet concreet kunnen maken wat die "woke"-figuren nou precies voor verschrikkelijke dingen doen behalve irritant zijn. Vooral een mooi propagandaspook.
Heb je het stuk gelezen?quote:Op dinsdag 31 mei 2022 22:00 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nog steeds allerlei ontwijkend gebash maar nog steeds niets concreets wat voor ontzettend gevaarlijks en bedreigends die "woke"-figuren nou doen.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 22:44 schreef Akkerdjie het volgende:
[..]
Dat kost me 1,5 uur van mijn tijd. Ik kan in het vervolg gewoon voor de lol jouw argumenten gebruiken om allerlei forum voor democratie-shit te vergoeilijken, want ze doen immers niks kwaad en overtreden geen wetten toch?, gebruiken.
Je gebruikt simpel sofisme. Ik trap er niet in. Zolang je je niet kunt onderscheiden van je tegenstanders ben je intellectueel niks waard. Of een trol.
Er staat „Het is gevaarlijker dan de radicale islam”,quote:
Ik wacht ondertussen wel op goede argumentatie van jouw kant uit wat forumstemmers of PVV stemmers of andere nazi's voor gevaarlijke of bedreigende dingen doen. Leuke patstelling, alleen heb ik niks met forum of nazi's of pvv. Ik ben wel geïnteresseerd in intellectueel debat.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 22:48 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nog steeds allerlei ontwijkend gebash maar nog steeds niets concreets wat voor ontzettend gevaarlijks en bedreigends die "woke"-figuren nou doen.
Of het heeft een grotere impact op de vrijheid die we tot nu toe genoten want dat is waar ze het over heeft.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 22:50 schreef Hexagon het volgende:
Er staat „Het is gevaarlijker dan de radicale islam”,
Nou dan moeten ze dus nog ergere misdaden begaan dan Al-Qaida en IS.
Nou de FvD verspreid bijvoorbeeld leugens over COVID en vaccins. Wat extra doden tot gevolg heeft gehad. Ook faciliteren ze het bedreigen van ministers en media.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 22:52 schreef Akkerdjie het volgende:
[..]
Ik wacht ondertussen wel op goede argumentatie van jouw kant uit wat forumstemmers of PVV stemmers of andere nazi's voor gevaarlijke of bedreigende dingen doen. Leuke patstelling, alleen heb ik niks met forum of nazi's of pvv. Ik ben wel geïnteresseerd in intellectueel debat.
Welke vrijheid ben je verloren aan het wokisme?quote:Op dinsdag 31 mei 2022 22:52 schreef Tengano het volgende:
[..]
Of het heeft een grotere impact op de vrijheid die we tot nu toe genoten want dat is waar ze het over heeft.
Mensen die het wel goed gelezen hebben, kunnen dat beamen.
Islam ondermijnt de vrijheid in de westerse samenleving en het wokisme is in staat dat in een overtreffende trap te doen.
Vraag dat maar aan Johan Derksen.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 23:01 schreef Hexagon het volgende:
Welke vrijheid ben je verloren aan het wokisme?
Te vaag. Ik zie geen concrete dingen. Welke leugens? En welke leugens waren strafbaar? Hoeveel extra vermeende doden? Welke juridische gevolgen van bedreigingen van ministers en media en welke harde bewijzen heb je ervoor dat FvD erachter zit?quote:Op dinsdag 31 mei 2022 23:01 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nou de FvD verspreid bijvoorbeeld leugens over COVID en vaccins. Wat extra doden tot gevolg heeft gehad. Ook faciliteren ze het bedreigen van ministers en media.
Dat zijn al concrete dingen.
Wuif het maar weer in de wind. Dat is eigenlijk het enige waar jullie goed in zijn. Normale gesprekken of feitelijkheden onder ogen zien is niet aan de orde in de onderhavige ideologie. Maar dat maakt niet dat verstandige mensen zich laten benevelen door dit type non-communicatie en gaslighting. Immers Johan vertelde immers gewoon een lulverhaal, maar de woke critici kunnen altijd wel ergens een slakje vinden waar nog een beetje zout op zou kunnen.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 23:03 schreef Hexagon het volgende:
De vrijheid om kaarsen in dronken vrouwen te steken?
Dit ja.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 22:42 schreef Nielsch het volgende:
Ik word nogal moe van al die "ik word gecancelled door de wokies" zeikerds met een (extreme) mening die heel erg boos worden om het gegeven dat bepaalde mensen boos worden om die mening.
Ze stellen dat vaccins het levensgevaarlijk zijnquote:Op dinsdag 31 mei 2022 23:06 schreef Akkerdjie het volgende:
[..]
Te vaag. Ik zie geen concrete dingen. Welke leugens? En welke leugens waren strafbaar?
Hoeveel extra vermeende doden?
Ze hebben er een hele Telegram groep voorquote:Welke juridische gevolgen van bedreigingen van ministers en media en welke harde bewijzen heb je ervoor dat FvD erachter zit?
Dit is wat jij doet.
Tja wat is er nouprecies gebeurt. Johan Derksen komt met een of ander verhaal waar hij doet alsof het ooit normaal was om ontuchtige handelingen met dronken vrouwen te doen. Daar worden mensen boos over.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 23:08 schreef Tengano het volgende:
[..]
Wuif het maar weer in de wind. Dat is eigenlijk het enige waar jullie goed in zijn. Normale gesprekken of feitelijkheden onder ogen zien is niet aan de orde in de onderhavige ideologie. Maar dat maakt niet dat verstandige mensen zich laten benevelen door dit type non-communicatie en gaslighting. Immers Johan vertelde immers gewoon een lulverhaal, maar de woke critici kunnen altijd wel ergens een slakje vinden waar nog een beetje zout op zou kunnen.
Je kunt geen constructieve samenleving opbouwen met mensen die alleen maar de boel afbreken. En je kunt geen vrijheid en vrije samenleving creeeren met mensen die allerlei zaken willen verbieden. En je kunt ook geen samenleving vormen met mensen die alleen maar overal over willen zeiken.
Lao Tse: Vrede ontstaat met vrede
Politici zweren toch ook samen? Dat heet een coalitie.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 23:15 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ze stellen dat vaccins het levensgevaarlijk zijn
https://www.ad.nl/politie(...)vaccineerd~a286391b/
Ze organiseren tegen de wet superspread-events
https://www.trouw.nl/nieu(...)som-dreigt~b3d4c18d/
[..]
Ze hebben er een hele Telegram groep voor
https://eenvandaag.avrotr(...)de-democratie-kapot/
Ze beschuldigen ook politici van samenzwering, wat gewoon laster is
https://nos.nl/artikel/24(...)it-eindigt-in-geweld
NWS / Ayaan Hirsi Ali waarschuwt vr wokisme: ’Gevaarlijker dn radicale islamquote:Op dinsdag 31 mei 2022 23:21 schreef Tyranoesauroes het volgende:
Volgens mij is mevrouw Ayaan Hirsi Ali niet meer zo relevant voor Nederland.
Ik zal je boodschap even herschrijven: "Wij hebben een foutje bij Johan kunnen aanmerken en daarom moest hij gestraft worden. Al zijn baantjes kwijt en dergelijke. Dat lijkt me toch normaal."quote:Op dinsdag 31 mei 2022 23:22 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Tja wat is er nouprecies gebeurt. Johan Derksen komt met een of ander verhaal waar hij doet alsof het ooit normaal was om ontuchtige handelingen met dronken vrouwen te doen. Daar worden mensen boos over.
Ligt het dan aan mensen die boos zijn?
Omdat jij er een topic over start maakt het nog niet relevantquote:Op dinsdag 31 mei 2022 23:23 schreef Tengano het volgende:
[..]
NWS / Ayaan Hirsi Ali waarschuwt vr wokisme: ’Gevaarlijker dn radicale islam
Klopt. Het gaat er meer om dat we op post #245 zitten aangaande Ayaan's statement en dat dat niet allemaal mijn posts zijn.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 23:26 schreef Tyranoesauroes het volgende:
Omdat jij er een topic over start maakt het nog niet relevant
Het is inderdaad het nieuwe stopwoordje uit de alt-right hoek. En ook nog EttovanBelgie die op een of andere manier makkelijk beinvloedbaar lijkt.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 23:09 schreef probeer het volgende:
[..]
Dit ja.
Verder zal het ws aan mij liggen, maar ik kom die Woke mensen of meningen eigenlijk niet zo tegen. Gezeik erover daarentegen ..
Kan je nagaan hoe kansloos we hier bezig zijn op FOK!quote:Op dinsdag 31 mei 2022 23:26 schreef Tengano het volgende:
[..]
Klopt. Het gaat er meer om dat we op post #245 zitten en dat dat niet allemaal mijn posts zijn.
Het leefde al voordat Ayaan vandaag in de Telegraaf stond immers. Er is een redelijke tweedeling gaande en dat is met name het zorgelijke punt in deze. Dat bedoelde ik met samenleving; mensen komen door dit soort gedachtegoed tegenover elkaar te staan.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 23:27 schreef Tyranoesauroes het volgende:
Kan je nagaan hoe kansloos we hier bezig zijn op FOK!
Geschiedsvervalsing over ontucht. Een "foutje" noemt ie dat.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 23:25 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik zal je boodschap even herschrijven: "Wij hebben een foutje bij Johan kunnen aanmerken en daarom moest hij gestraft worden. Al zijn baantjes kwijt en dergelijke. Dat lijkt me toch normaal."
quote:Op dinsdag 31 mei 2022 23:28 schreef Tyranoesauroes het volgende:
@:Nine heb jij nog gifjes van Ayaan?
Vraag maar aan het OM hoe levensecht dit verhaal was. Daar zitten nog wat correcte broeders van je die het direct voor de buhne zouden gaan onderzoeken.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 23:32 schreef Hexagon het volgende:
Geschiedsvervalsing over ontucht. Een "foutje" noemt ie dat.
Of het nou echt gebeurt is of niet. Als mensen boos worden van dit gebral over dat dit ooit normaal was, ligt het dan aan die mensen?quote:Op dinsdag 31 mei 2022 23:42 schreef Tengano het volgende:
[..]
Vraag maar aan het OM hoe levensecht dit verhaal was. Daar zitten nog wat correcte broeders van je die het direct voor de buhne zouden gaan onderzoeken.
Ik had ook niet gedacht dat jullie verantwoordelijkheid zouden nemen voor de ellende die jullie bij anderen aanrichten. Dat past immers niet bij jullie MO. Het ligt immers altijd aan de ander.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 23:44 schreef Hexagon het volgende:
Of het nou echt gebeurt is of niet. Als mensen boos worden van dit gebral over dat dit ooit normaal was, ligt het dan aan die mensen?
Ellende die "wij" bij anderen aanrichten? Het is toch echt meneer Derksen zelf die zich onmogelijk heeft gemaakt met zijn gebral.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 23:46 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik had ook niet gedacht dat jullie verantwoordelijkheid zouden nemen voor de ellende die jullie bij anderen aanrichten. Dat past immers niet bij jullie MO. Het ligt immers altijd aan de ander.
Door de ''woke-movement'' worden bijvoorbeeld carrières van mensen (levens) onterecht kapot gemaakt. Kijk naar Marilyn Manson. Beschuldigd van overschrijdend gedrag en nog voor hij zn verweer kon maken werd ie al gecanceld door zn platen maatschappij, en zo ook door anderen die de kans grepen om deug punten te scoren. Lekker belangrijk dat je zelf aangeeft en vol blijft houden dat de beschuldigen niet kloppen; op het professionele hakblok met dat hoofd van jou. Dave Chapelle kan er ook over mee praten. Bedreigd (en zelfs tijdens een show aangevallen) omdat men van mening is dat zijn ''anti lgbt'' additude -welke absoluut geen anti lgbt additude is (klein detail)- zorgt voor meer lgbt haat. Kweet niet meer hoe en wat precies maar volgens mij was er binnen in Netflix ook gedoe om de samenwerking met Chapelle te cancelen. Wederom op basis van iets wat niet klopt.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 22:32 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ook jij hebt het dus niet gelezen.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 22:50 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Er staat „Het is gevaarlijker dan de radicale islam”,
Nou dan moeten ze dus nog ergere misdaden begaan dan Al-Qaida en IS.
Jij doet het voorkomen als of het er heel veel zijn; ''zeikers met een extreme mening die heel erg boos worden om het gegeven dat bepaalde mensen boos worden om die mening en daarom gecanceld worden''.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 22:42 schreef Nielsch het volgende:
Ik word nogal moe van al die "ik word gecancelled door de wokies" zeikerds met een (extreme) mening die heel erg boos worden om het gegeven dat bepaalde mensen boos worden om die mening.
Terwijl juist hij gewoon door zou moeten hebben dat intersectionaliteit en critical race theory niet veel meer dan verklarende modellen zijn, die in bepaalde situaties wellicht een interessant perspectief op een of ander fenomeen kunnen bieden. Slaan enkele mensen daarin door? Jup, net zoals bij zo'n beetje elke groep mensen fan van een bepaalde theorie.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 23:27 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Het is inderdaad het nieuwe stopwoordje uit de alt-right hoek. En ook nog EttovanBelgie die op een of andere manier makkelijk beinvloedbaar lijkt.
Bijzonder slechte argumentatie. Islam is net als dat woke gebeuren een ideologische stroming. Dat reduceren tot direct geweld en aanslagen gaat nergens over en helpt ook niemand. Bovendien gaat het ook om de scope, voor Amerikanen zijn er veel meer dingen die gevaarlijker zijn dan radicale islam.quote:Op woensdag 1 juni 2022 00:38 schreef probeer het volgende:
[..]
Terwijl juist hij gewoon door zou moeten hebben dat intersectionaliteit en critical race theory niet veel meer dan verklarende modellen zijn, die in bepaalde situaties wellicht een interessant perspectief op een of ander fenomeen kunnen bieden. Slaan enkele mensen daarin door? Jup, net zoals bij zo'n beetje elke groep mensen fan van een bepaalde theorie.
Zolang de Amerikaanse vluchtelingen hier nog niet massaal op de stoep staan omdat de woke-militanten daar een burgeroorlog gewonnen hebben en massaal burgers martelen en vermoorden, zie ik het nog niet zo, dat 'erger dan de radicale islam'. Je zal maar slachtoffer van IS zijn en dan uit de mond van een vrijgevochten ex-moslima zulke bagger horen.
Op het moment dat je gevaarlijker zegt in vergelijking met een groepering die actief tienduizenden zo niet honderduizenden slachtoffers over de wereld heeft gemaakt maakt iemand zich enorm belachelijk.quote:Op woensdag 1 juni 2022 01:02 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Bijzonder slechte argumentatie. Islam is net als dat woke gebeuren een ideologische stroming. Dat reduceren tot direct geweld en aanslagen gaat nergens over en helpt ook niemand. Bovendien gaat het ook om de scope, voor Amerikanen zijn er veel meer dingen die gevaarlijker zijn dan radicale islam.
En voor miljarden mensen in de wereld zijn aanslagen niet het meest gevaarlijke onderdeel van radicale islam. Het is gewoon een afleidingstrucje.
Bedreigingen (uit islamitische hoek), anti-zwarte piet, metoo, transseksuelen op twitter, allemaal deel van de woke-movement? BLM ook neem ik aan?quote:Op dinsdag 31 mei 2022 23:50 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Door de ''woke-movement'' worden bijvoorbeeld carrières van mensen (levens) onterecht kapot gemaakt. Kijk naar Marilyn Manson. Beschuldigd van overschrijdend gedrag en nog voor hij zn verweer kon maken werd ie al gecanceld door zn platen maatschappij, en zo ook door anderen die de kans grepen om deug punten te scoren. Lekker belangrijk dat je zelf aangeeft en vol blijft houden dat de beschuldigen niet kloppen; op het professionele hakblok met dat hoofd van jou. Dave Chapelle kan er ook over mee praten. Bedreigd (en zelfs tijdens een show aangevallen) omdat men van mening is dat zijn ''anti lgbt'' additude -welke absoluut geen anti lgbt additude is (klein detail)- zorgt voor meer lgbt haat. Kweet niet meer hoe en wat precies maar volgens mij was er binnen in Netflix ook gedoe om de samenwerking met Chapelle te cancelen. Wederom op basis van iets wat niet klopt.
Johnny Depp werd gescrapt voor Fantastic Beasts & Pirates omdat ex liefje Heard hem had beschuldigd van overschrijdend gedrag.
Does Bret Weinstein ring a bell? Geadviseerd om niet meer op campus te komen; ze konden zijn veiligheid niet meer garanderen. Meneer had iets te melden wat de wokies niet okee vonden.
Hier hebben we ook onze fair share van wokies nu. Voor diegene die nog eigenwijs genoeg zijn om niet mee te waaien met de deugmeute zijn de vizieren op scherp gesteld. Voor elke domme of politiek correcte scheet die (een) Derksen maakt, worden alle magazijnen zonder twijfel geleegd en probeert men op allerlei wegen hem de mond te snoeren. Wilders word al bijna 20 jaar bedreigd en is zn leven niet meer zeker. Ik zeg; een onmogelijke schande. Ik lees ook; ''dat heeft ie ook beetje een zichzelf te danken''. Lale Gul is haar leven ook niet meer zeker. Ik denk ''wat verschrikkelijk''. Ik lees ook ''dat vieze wijf wil gewoon aandacht, dan moet ze maar op de blaren zitten''. Ik geloof niet dat ik jou ergens in dat topic heb gezien...
Ayaan Hirsi Ali wordt ook al jarenlang bedreigd. Heeft een aantal kritische boeken geschreven, vol onderbouwing. En nu uit ze haar kritiek op de woke cultuur. En hoe word er vanuit een bepaalde hoek gereageerd? Precies; niet inhoudelijk -men leest het niet eens, jij ook niet- maar de geslepen messen worden al getrokken.
Ik vind dat bedroevend.
Ik kan nog beginnen over hoe woke cultuur een cultuur verkankert (een aflevering van Fawlty Towers ''kon echt niet meer'', zo ook zwarte piet en noem de hele zooi van alles wat óf politiek incorrect óf zogenaamd kwetsend was/is voor ''kwetsbare'' minderheden) maar dat spreekt inmiddels voor zich. Ontkennen dat er sprake is van een negatief effect hierop in niet meer serieus te nemen.
Opmerkelijk is ook de zieke sociale controle en de welhaast religieuze overtuiging van de ''right thing to do''.
[..]
Ook jij hebt het dus niet gelezen.
Welnu mn beste; even een belichting van mijn kant.
''Woke'' vertegenwoordigd alles wat goed is. Althans, dat denken de wokies. Geen racisme, geen gekwetste mensen iedereen gelijk. Wat mooi. Dat er in de blinde hoek van de slipstream mensen onterecht als colatteral damage sneuvelen is onmogelijk, want hoe kunnen mensen die zo oprecht geloven in gelijkheid anderen kapot maken. Nee dat kan niet, dan zal die persoon ook wel daadwerkelijk zo kwaadaardig zijn.
Voor de meeste mensen hier is het allemaal heel vanzelfsprekend; geen racisme, niet kwetsen, iedereen gelijk bla bla. Heel veel mensen gaan dan dus ook blindelings mee in dat woke gebeuren. En dat is het punt -mijn inziens- waarom het gevaarlijk is dan IS (of zoiets).
Zoals ik al hierboven liet zien, ''woke'' maakt onschuldige levens kapot en verkankert cultuur in een dode eenheidsworst. ''Woke'' is daarom ''gevaarlijk''. Echter zien heel veel mensen in woke geen gevaar (hoe kan het ook immers, iedereen is toch tegen racisme, kwetsen en vóór eerlijkheid?) wat er voor zorgt dat heel veel mensen mee gaan in de cancel cultuur. Dat die cultuur een cultuur van dreigen (met de dood) met zich mee draagt ontgaat nog heel veel mensen blijkbaar.
Islamitisch ''extremisme'' daarentegen, ja daar is bijna iedereen het wel over eens; dat is niet okee.
Grappig eigenlijk; sociale controle, religieus achtige overtuigingen van het grote gelijk, continu hameren minderheden die zogenaamd slachtoffer zijn, kapot maken van levens op dubieuze gronden, dreiging.... Ik mis een mespuntje barbaarsheid, maar verder lijkt het best veel op de .....
« basically »quote:Op woensdag 1 juni 2022 01:07 schreef probeer het volgende:
[..]
Bedreigingen (uit islamitische hoek), anti-zwarte piet, metoo, transseksuelen op twitter, allemaal deel van de woke-movement? BLM ook neem ik aan?
Klinkt bijna alsof je alles wat je niet aan staat gewoon op één hoop gooit.
Kijk, als je het nou specifiek zou hebben over een radicalisering binnen het publieke debat op Amerikaanse universiteiten (basically, het Weinstein gedoe) dan zou ik nog een beetje begrijpen hoe je die woke-beweging definieert.
quote:Op woensdag 1 juni 2022 01:02 schreef MoreDakka het volgende:
En voor miljarden mensen in de wereld zijn aanslagen niet het meest gevaarlijke onderdeel van radicale islam. Het is gewoon een afleidingstrucje.
Als je mijn post niet leest kun je hem ook beter niet quoten.quote:Op woensdag 1 juni 2022 01:07 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Op het moment dat je gevaarlijker zegt in vergelijking met een groepering die actief tienduizenden zo niet honderduizenden slachtoffers over de wereld heeft gemaakt maakt iemand zich enorm belachelijk.
Ik zeg niet dat aanslagen een afleidingstrucje zijn he. Even wat beter begrijpend lezen hoor.quote:Op woensdag 1 juni 2022 02:07 schreef Poem_ het volgende:
[..]![]()
![]()
Hoe krijg je het uit je toetsenbord. Ongekend.
Gaslighting. Waar maken jullie je druk over, het stelt toch niets voor. Dat moet toch kunnen?quote:Op dinsdag 31 mei 2022 22:00 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Oh nu zijn allerlei extreemlinkse groepen, waar helemaal geen samenhang in zit, ook allemaal "woke". Het lijkt dan meer een definitie waar je wel ongeveer alles onder kan vatten dat jou niet bevalt.quote:Op woensdag 1 juni 2022 06:13 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Gaslighting. Waar maken jullie je druk over, het stelt toch niets voor. Dat moet toch kunnen?
Al Qaida en ISIS gingen niet erg geraffineerd te werk. Ben je het niet met ze eens, dan gaat je hoofd er af. Theo van Gogh is daar een goed voorbeeld van. Al Qaida / ISIS = fout, heel duidelijk.
Woke gaat veel voorzichtiger te werk. Maar hun broers en zusjes bij Antifa/BLM doen niet zo moeilijk, en dat toont de ware aard van Woke.
Een van de eerste slachtoffers van de Woke beweging was Pim Fortuyn, die zich uitliet over immigratie, en dat moest bekopen met een kogel door zijn kop. De vrouw van Janmaat, die een been verloor door de Woke beweging. Staatssecretaris Kosto, die zijn huis verloor in een bomaanslag, omdat hij democratische migratiewetgeving uitvoerde. De parallel met ISIS/AQ lijkt me duidelijk. Zeg je iets of doe je iets dat tegen Woke ingaan, dan ben je een legitiem target, waar geweld tegen mag worden gebruikt.
In de VS zijn ze veel verder. Ga daar eens praten met mensen die dierproeven moeten doen. Die zijn hun leven niet zeker. Ga eens praten met academici. Ik heb een hele goede uitermate linkse woke oud-collega, die het in zijn broek doet om voor de klas te staan (UC Davis). Ja, dat is een anecdote, maar ga eens met die mensen praten. Er gaat een wereld voor je open.
Lees het boek van Andy Ngo over hoe Antifa streeft naar een afbraak van de Democratie. Als je een voorstander van de Democratie bent, en het lijkt me dat je dat nastreeft, dan zou je toch op z'n minst vraagtekens bij het gedrag van Antifa en van BLM moeten zetten. En je realiseren dat die organisaties gebouwd zijn op de Woke filosofie.
Is woke gevaarlijker dan Al Qaida / ISIS?
Volmondig ja.
Bij AQ / ISIS was het snel duidelijk wat voor een vlees we in de kuip hadden, en dankzij met name de Amerikanen hebben die clubs een flinke bloedneus gekregen, zodat ze zich voorlopig (maar voor hoe lang) koest houden. Woke laat zich niet intimideren, omdat ze zelf de grootste bullies zijn, en misbruik maken van de vrijheid in onze samenleving om hun haatfilosofie (vengeance philosophy) op te dringen. Die zullen blijven intimideren, totdat er iemand opstaat om ze een bloedneus te slaan.
In Florida zijn ze met Disney te ver gegaan, en heeft DeSantis ze een koekje van eigen deeg gegeven. Sindsdien heeft Netflix nieuwe woke content gecancelled, heeft State Farm (een verzekeraar) haar medewerking voor een woke boekje over de LGBTQ beweging gestopt. Amerikaanse ouders snappen steeds beter hoe onveilig hun kinderen zijn in Amerikaanse scholen, waar ze met Woke geindoctrineerd worden, in plaats van dat ze goed leren lezen en schrijven. Kortom, in Amerika begint het langzaam het kwartje te vallen over hoe gevaarlijk Woke is. Hier zijn we nog naief.
Euh, hoe werkt dat?quote:Of een rookgordijn om extreemrechtse narigheid, zoals parlementen bestormen, toe te dekken.
Thierry Baudet, die dansleraar uit de coronatijd, JK Rowling, Geert Wilders, Donald Trump, Robert Jensen, Lange Frans, Ayaan Hirshi Ali...quote:Op dinsdag 31 mei 2022 23:59 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Jij doet het voorkomen als of het er heel veel zijn; ''zeikers met een extreme mening die heel erg boos worden om het gegeven dat bepaalde mensen boos worden om die mening en daarom gecanceld worden''.
Noem er eens één.
Je bewijst jezelf geen dienst door te ontkennen dat er iets aan de hand is.quote:Op woensdag 1 juni 2022 06:23 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Oh nu zijn allerlei extreemlinkse groepen, waar helemaal geen samenhang in zit, ook allemaal "woke". Het lijkt dan meer een definitie waar je wel ongeveer alles onder kan vatten dat jou niet bevalt.
En wat er in de VS allemaal gebeurt is hier lastig te toetsen. Veelal komt het vooral uit dubieuze bronnen en kun je je afvragen of veel van die paniekverhalen uberhaupt waar zijn.
Het lijkt vooral een stopwoordje van figuren als zo'n Desantis die door angst zaaien over 'woke" graag zijn macht wil behouden. Of een rookgordijn om extreemrechtse narigheid, zoals parlementen bestormen, toe te dekken.
En hier in Nederland ken ik nog geen noemenswaardig wapenfeit van "woke" gezien. De NCTV heeft ook nog geen alarm geslagen over grote dreiging vanuit de "woke"-hoek.
Je overschreeuwt gewoon die feiten met het zogenaamde "woke"-gevaar. Dan heb je er de aandacht er vanaf geleid.quote:
Ja alleen is het nog altijd niet duidelijk welke afwijkende denkbeelden het zwijgen zijn opgelegd.quote:Op woensdag 1 juni 2022 07:37 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Je bewijst jezelf geen dienst door te ontkennen dat er iets aan de hand is.
Iedereen kan toch zien dat de woke retoriek zeer onverdraagzaam is en de waarheid in pacht meent te hebben. En niemand kan toch ontkennen dat educatieve instellingen zich verre zouden moeten houden van retoriek waarbij er alleen nog maar sprake is van goed en fout en afwijkende denkbeelden het zwijgen opgelegd worden.
Ik vind het helemaal niet interessant welke stroming gevaarlijker is. Ik bestrijd liever alle gevaren.
Hilarisch... als iets anderen het zwijgen wil opleggen is het wel woke.quote:Op woensdag 1 juni 2022 08:03 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja alleen is het nog altijd niet duidelijk welke afwijkende denkbeelden het zwijgen zijn opgelegd.
Het lijkt er meer op dat men de denkbeelden die als "woke" versleten worden het zwijgen wil opleggen. Hen vergelijken met moslimradicalen lijkt daar namelijk wel op.
Interessante kijk. Als ik jou goed begrijp, dan moeten we de woke beweging juist beschermen?quote:Op woensdag 1 juni 2022 08:03 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja alleen is het nog altijd niet duidelijk welke afwijkende denkbeelden het zwijgen zijn opgelegd.
Het lijkt er meer op dat men de denkbeelden die als "woke" versleten worden het zwijgen wil opleggen. Hen vergelijken met moslimradicalen lijkt daar namelijk wel op.
En heb je daar bewijs voor, dat mensen op het woke gevaar wijzen terwijl ze in feite de aandacht af willen leiden? Of is dit complotdenken?quote:Op woensdag 1 juni 2022 08:00 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Je overschreeuwt gewoon die feiten met het zogenaamde "woke"-gevaar. Dan heb je er de aandacht er vanaf geleid.
Heel moeilijk is het niet.
Stropop. Geef een voorbeeld in dit topic dat in lijn ligt met jouw stelling. Woke wordt er niet te pas of te onpas bij gehaald om een punt te scoren; het gaat om een gevaarlijke Marxistisch filosofie.quote:Op woensdag 1 juni 2022 08:36 schreef Mexicanobakker het volgende:
Het vervelende is dat de term 'woke' inmiddels al gebruikt wordt als je er iemand op aan zou spreken als hij iemand op straat met iets duidelijk racistisch naroept, zeg 'smerige katoenplukker' ofzo.
Ik ga geen 200 reacties doorlezen, sorry not sorry. Ik heb inderdaad niet letterlijk die situatie meegemaakt, maar ik heb wel situaties gezien in andere topics hier waarbij de term 'woke' wel erg makkelijk viel. Aan deflatie onderhevig, zeg maar.quote:Op woensdag 1 juni 2022 08:45 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Stropop. Geef een voorbeeld in dit topic dat in lijn ligt met jouw stelling. Woke wordt er niet te pas of te onpas bij gehaald om een punt te scoren; het gaat om een gevaarlijke Marxistisch filosofie.
Zeg gewoon maar eerlijk dat je woke geweldig vindt en dat je daar ook deel van uitmaakt. Scheelt hoop gedoequote:Op dinsdag 31 mei 2022 22:13 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Je kan de monddiarree van Ayaan dus ook al niet onderbouwen.
Aha, daar heb je vast wel een voorbeeld van dan.quote:Op woensdag 1 juni 2022 08:49 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik ga geen 200 reacties doorlezen, sorry not sorry. Ik heb inderdaad niet letterlijk die situatie meegemaakt, maar ik heb wel situaties gezien in andere topics hier waarbij de term 'woke' wel erg makkelijk viel. Aan deflatie onderhevig, zeg maar.
Ik bookmark dat soort posts niet, maar ik kom er op terug als ik er een keer eentje lees!quote:Op woensdag 1 juni 2022 09:04 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Aha, daar heb je vast wel een voorbeeld van dan.
Ja weer de herkenbare reactie. Vooral wat gebash en niks concreets.quote:Op woensdag 1 juni 2022 08:21 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Hilarisch... als iets anderen het zwijgen wil opleggen is het wel woke.
Maar het is water naar de zee dragen bij iemand die of in een bubbel leeft, of die hele woke rommel eigenlijk wel ziet zitten en liever niet heeft dat toegelicht wordt wat voor inherent exclusivisme het voortbrengt.
Dat er extreemlinkse activisten zijn die graag anderen hun denkbeelden luidkeels willen doordrammen is bekend. Maar dan kun je beter klagen over gebrek aan ruggegraat van degenen die zich er door laten beinvloeden.quote:Op woensdag 1 juni 2022 08:21 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Interessante kijk. Als ik jou goed begrijp, dan moeten we de woke beweging juist beschermen?
Woke is anti-democratisch, en probeert buiten de democratie om haar gelijk te halen.
Bijvoorbeeld door druk uit te oefenen op adverteerders om TV programma’s of personen te cancellen. Door druk uit te oefenen op universiteiten, zodat sprekers met een mening die niet woke is, gecancelled kunnen worden. Door mensen die iets fouts getwitterd hebben, een berufsverbot op te leggen. Door taal te veranderen zodat mensen die niet bijdehand zijn, het zwijgen opgelegd kunnen worden.
Je ziet niet in waar dit toe leidt? Ben je bekend met zelfcensuur? Hoe kun je jezelf liberaal noemen als je blind bent voor de gevolgen de woke beweging?
Dat is algemene kennis over politiek. Maak mensen bang en krijg stemmen.quote:Op woensdag 1 juni 2022 08:25 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
En heb je daar bewijs voor, dat mensen op het woke gevaar wijzen terwijl ze in feite de aandacht af willen leiden? Of is dit complotdenken?
De hele self-own meltdown van Musk was gisteren hilarisch.quote:Op woensdag 1 juni 2022 09:04 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Aha, daar heb je vast wel een voorbeeld van dan.
En dat zijn voornamelijk bedrijven die bang voor hun reputatie zijn. Makkelijk toegevende doelwitten.quote:Op woensdag 1 juni 2022 09:09 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat er extreemlinkse activisten zijn die graag anderen hun denkbeelden luidkeels willen doordrammen is bekend. Maar dan kun je beter klagen over gebrek aan ruggegraat van degenen die zich er door laten beinvloeden.
Maar uiteindelijk is er niets onwettigs aan luidkeels drammen dat je iets niet wilt. Het is eerder censuur als je hen wilt beletten dat te doen.En daar lijkt het nogal op
[..]
Dat is algemene kennis over politiek. Maak mensen bang en krijg stemmen.
Het lijkt erop dat jij dan geen ruggengraat zegt te hebben, aangezien je hier toch heel erg probeert op te komen voor het hele 'woke' gedachtengoed waarvan je ook weer zegt dat het niet bestaat.quote:Op woensdag 1 juni 2022 09:09 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat er extreemlinkse activisten zijn die graag anderen hun denkbeelden luidkeels willen doordrammen is bekend. Maar dan kun je beter klagen over gebrek aan ruggegraat van degenen die zich er door laten beinvloeden.
Maar uiteindelijk is er niets onwettigs aan luidkeels drammen dat je iets niet wilt. Het is eerder censuur als je hen wilt beletten dat te doen.En daar lijkt het nogal op
[..]
Dat is algemene kennis over politiek. Maak mensen bang en krijg stemmen.
Wat klinkt dat toch onschuldig hè, dat wensen van gelijkheid? Maar de hang naar gelijkheid als uitkomst is minstens met zo gevaarlijk, zo niet gevaarlijker dan de islam daar het in de vorm van woke-isme leeft op rancune jegens de ander (de onderdrukker, de rijken, de witten) en de weg vrijmaakt voor onbeperkt ingrijpen. Een heel gevaarlijke combinatie zoals we in de vorige eeuw hebben kunnen zien.quote:Op woensdag 1 juni 2022 08:55 schreef LanaMyst het volgende:
Ayaan is blijkbaar de weg kwijt geraakt, ik had altijd wel respect voor haar dat ze zich niet de mond liet snoeren door die moordlustige doodscultus.
Maar om diezelfde doodscultus te vergelijken met een beweging die in de kern gelijkheid wil voor iedereen maar daar soms een beetje in doorschiet is natuurlijk volslagen belachelijk
Extreem wokism is uiteraard verkeerd zoals alles wat extreem is fout is (ongeacht of het links of rechts is)
Maar de woke gedachte zoals deze oorspronkelijk bedoeld was, is helemaal niets mis mee.
En weer iemand gezwicht voor de terreur van de schreeuwende minderheidquote:Op woensdag 1 juni 2022 10:14 schreef Tengano het volgende:
Nou topic kan dicht. De algehele conclusie is dat woke gewoon ok is en dat wij het niet goed zien.
Klopt, zo werken ideologieën. De 20% van de mensen die slecht zijn, krijgen de macht en maken het leven van de overige 80% het leven zuur. Om aan de macht te komen, mobiliseren ze psycho's en borderliners (de hysterische schreeuwers).quote:Op dinsdag 31 mei 2022 18:31 schreef Tengano het volgende:
Een andere overeenkomst die ik zie is dat in het wokism en de islam het om een relatief kleine groep gaat die het hardste schreeuwt en het overall gebeuren wil bepalen.
Het is zeg maar volledig out of proportion omdat de grote meerderheid zich koest, ingetogen en aangepast houdt, omdat dat nou eenmaal beschaafd is. Maar ze worden door dit sociale gedrag wel overpowered en onder de voet gelopen.
Het probleem met woke is dat de doorgeschoten vorm ervan het tegenovergestelde bewerkstelligt van wat het feitelijk doel ervan is. Namelijk die idiote identiteits politiek eromheen. Kleur, afkomst, geaardheid, geslacht, gender trans of cis. zou helemaal geen zak uit mogen maken en irrelevant moeten zijn.quote:Op woensdag 1 juni 2022 10:11 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Wat klinkt dat toch onschuldig hè, dat wensen van gelijkheid? Maar de hang naar gelijkheid als uitkomst is minstens met zo gevaarlijk, zo niet gevaarlijker daar het in de vorm van woke-isme leeft op rancune en het streven zelf de weg vrijmaakt voor onbeperkt ingrijpen. Een heel gevaarlijke combinatie zoals we in de vorige eeuw hebben kunnen zien.
Ik moet gelijk aan een Silvana Simons denken inderdaad.quote:Op woensdag 1 juni 2022 10:19 schreef nomina het volgende:
Klopt, zo werken ideologieën. De 20% van de mensen die slecht zijn, krijgen de macht en maken het leven van de overige 80% het leven zuur. Om aan de macht te komen, mobiliseren ze psycho's en borderliners (de hysterische schreeuwers).
Nee, het gaat niet over politieke correctheid. Het gaat om een millitante vorm van Marxisme, waarbij praten niet langer een oplossing is.quote:Op woensdag 1 juni 2022 08:53 schreef speknek het volgende:
"Wokisme" bestaat niet, politieke correctheid is van alle tijden, het krijgt gewoon door het internet een wat groter platform.
Maar het willen van een extreme uitkomst dmv extreme middelen en het denken in groepen (onderdrukker vs onderdrukte) zit in de wortels van woke. Jij hebt het eigenlijk over een geslaagde vorm van liberalisme, wat er haaks op staat.quote:Op woensdag 1 juni 2022 10:19 schreef LanaMyst het volgende:
[..]
Het probleem met woke is dat de doorgeschoten vorm ervan het tegenovergestelde bewerkstelligt van wat het feitelijk doel ervan is. Namelijk die idiote identiteits politiek eromheen. Kleur, afkomst, geaardheid, geslacht, gender trans of cis. zou helemaal geen zak uit mogen maken en irrelevant moeten zijn.
Er moet geselecteerd worden op iemands kwaliteiten, en dat het divers is, is mooi meegenomen maar zou geen doel op zich moeten zijn.
Maar nu lijkt het erop dat diversiteit een verplichting begint te worden en daar slaat het de plank volledig mis.
Maar dat wil niet zeggen dat het gedachtengoed in de kern verkeerd is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |