abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 1 juni 2022 @ 08:21:00 #276
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_204929491
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2022 08:03 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ja alleen is het nog altijd niet duidelijk welke afwijkende denkbeelden het zwijgen zijn opgelegd.

Het lijkt er meer op dat men de denkbeelden die als "woke" versleten worden het zwijgen wil opleggen. Hen vergelijken met moslimradicalen lijkt daar namelijk wel op.
Hilarisch... als iets anderen het zwijgen wil opleggen is het wel woke.

Maar het is water naar de zee dragen bij iemand die of in een bubbel leeft, of die hele woke rommel eigenlijk wel ziet zitten en liever niet heeft dat toegelicht wordt wat voor inherent exclusivisme het voortbrengt.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_204929495
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2022 08:03 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ja alleen is het nog altijd niet duidelijk welke afwijkende denkbeelden het zwijgen zijn opgelegd.

Het lijkt er meer op dat men de denkbeelden die als "woke" versleten worden het zwijgen wil opleggen. Hen vergelijken met moslimradicalen lijkt daar namelijk wel op.
Interessante kijk. Als ik jou goed begrijp, dan moeten we de woke beweging juist beschermen?

Woke is anti-democratisch, en probeert buiten de democratie om haar gelijk te halen.

Bijvoorbeeld door druk uit te oefenen op adverteerders om TV programma’s of personen te cancellen. Door druk uit te oefenen op universiteiten, zodat sprekers met een mening die niet woke is, gecancelled kunnen worden. Door mensen die iets fouts getwitterd hebben, een berufsverbot op te leggen. Door taal te veranderen zodat mensen die niet bijdehand zijn, het zwijgen opgelegd kunnen worden.

Je ziet niet in waar dit toe leidt? Ben je bekend met zelfcensuur? Hoe kun je jezelf liberaal noemen als je blind bent voor de gevolgen de woke beweging?
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_204929519
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2022 08:00 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Je overschreeuwt gewoon die feiten met het zogenaamde "woke"-gevaar. Dan heb je er de aandacht er vanaf geleid.

Heel moeilijk is het niet.
En heb je daar bewijs voor, dat mensen op het woke gevaar wijzen terwijl ze in feite de aandacht af willen leiden? Of is dit complotdenken?
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  Redactie Sport woensdag 1 juni 2022 @ 08:36:26 #279
274204 crew  Mexicanobakker
pi_204929578
Het vervelende is dat de term 'woke' inmiddels al gebruikt wordt als je er iemand op aan zou spreken als hij iemand op straat met iets duidelijk racistisch naroept, zeg 'smerige katoenplukker' ofzo.

Maar het extremistische wokisme is weldegelijk een gevaar voor de brede persoonlijke identiteit. Maar ja, daar is het extremistisch gedachtengoed voor. Helaas wordt ook hier weer het geroeptoeter van een paar gekken voornamelijk overgenomen, omdat die mensen alles 'woke' noemen. Net als dat de islam weldegelijk een religie is met zeer fikse haken en ogen - er wordt niet stomtoevallig een stuk vaker aanslagen gepleegd uit naam van de islam dan uit naam van het christendom tegenwoordig. Maar omdat er dan weer een paar mensen 'alle turken naar casablanca' roepen en dat dan door een wat breder publiek overgenomen wordt ook terechte kritiek langzaam als ridicuul ervaren.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_204929652
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2022 08:36 schreef Mexicanobakker het volgende:
Het vervelende is dat de term 'woke' inmiddels al gebruikt wordt als je er iemand op aan zou spreken als hij iemand op straat met iets duidelijk racistisch naroept, zeg 'smerige katoenplukker' ofzo.
Stropop. Geef een voorbeeld in dit topic dat in lijn ligt met jouw stelling. Woke wordt er niet te pas of te onpas bij gehaald om een punt te scoren; het gaat om een gevaarlijke Marxistisch filosofie.
  Redactie Sport woensdag 1 juni 2022 @ 08:49:11 #281
pi_204929691
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2022 08:45 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Stropop. Geef een voorbeeld in dit topic dat in lijn ligt met jouw stelling. Woke wordt er niet te pas of te onpas bij gehaald om een punt te scoren; het gaat om een gevaarlijke Marxistisch filosofie.
Ik ga geen 200 reacties doorlezen, sorry not sorry. Ik heb inderdaad niet letterlijk die situatie meegemaakt, maar ik heb wel situaties gezien in andere topics hier waarbij de term 'woke' wel erg makkelijk viel. Aan deflatie onderhevig, zeg maar.
  woensdag 1 juni 2022 @ 08:53:44 #282
8369 speknek
Another day another slay
pi_204929733
Ayaan Hirsi Ali heeft een tijdje mee kunnen liften op Herman Philipse. Toen ze het zelf moest doen is ze ongenadig hard door de mand gevallen en hem snel gepeerd naar de VS, waar ze eigenlijk niks voor elkaar speelde. Nu de aandacht voor de Islam compleet kwijt is moet ze dus maar een nieuw vijandsbeeld te krijgen.

"Wokisme" bestaat niet, politieke correctheid is van alle tijden, het krijgt gewoon door het internet een wat groter platform. Als ze dat een veel grotere bedreiging dan de islam vindt, geeft ze dus eens te meer aan gewoon gelogen te hebben over haar oorsprongsmythe.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_204929748
Ayaan is blijkbaar de weg kwijt geraakt, ik had altijd wel respect voor haar dat ze zich niet de mond liet snoeren door die moordlustige doodscultus.
Maar om diezelfde doodscultus te vergelijken met een beweging die in de kern gelijkheid wil voor iedereen maar daar soms een beetje in doorschiet is natuurlijk volslagen belachelijk

Extreem wokism is uiteraard verkeerd zoals alles wat extreem is fout is (ongeacht of het links of rechts is)
Maar de woke gedachte zoals deze oorspronkelijk bedoeld was, is helemaal niets mis mee.
pi_204929756
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2022 22:13 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Je kan de monddiarree van Ayaan dus ook al niet onderbouwen.
Zeg gewoon maar eerlijk dat je woke geweldig vindt en dat je daar ook deel van uitmaakt. Scheelt hoop gedoe
Zonder het woord van God is er alleen duisternis.
pi_204929843
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2022 08:49 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Ik ga geen 200 reacties doorlezen, sorry not sorry. Ik heb inderdaad niet letterlijk die situatie meegemaakt, maar ik heb wel situaties gezien in andere topics hier waarbij de term 'woke' wel erg makkelijk viel. Aan deflatie onderhevig, zeg maar.
Aha, daar heb je vast wel een voorbeeld van dan.
  Redactie Sport woensdag 1 juni 2022 @ 09:05:17 #286
pi_204929852
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2022 09:04 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Ik bookmark dat soort posts niet, maar ik kom er op terug als ik er een keer eentje lees!
  woensdag 1 juni 2022 @ 09:05:46 #287
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_204929858
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2022 08:21 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Hilarisch... als iets anderen het zwijgen wil opleggen is het wel woke.

Maar het is water naar de zee dragen bij iemand die of in een bubbel leeft, of die hele woke rommel eigenlijk wel ziet zitten en liever niet heeft dat toegelicht wordt wat voor inherent exclusivisme het voortbrengt.
Ja weer de herkenbare reactie. Vooral wat gebash en niks concreets.

Het is zelfs niet eens duidelijk wat *woke* nou wel of niet is.
  woensdag 1 juni 2022 @ 09:09:17 #288
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_204929892
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juni 2022 08:21 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Interessante kijk. Als ik jou goed begrijp, dan moeten we de woke beweging juist beschermen?

Woke is anti-democratisch, en probeert buiten de democratie om haar gelijk te halen.

Bijvoorbeeld door druk uit te oefenen op adverteerders om TV programma’s of personen te cancellen. Door druk uit te oefenen op universiteiten, zodat sprekers met een mening die niet woke is, gecancelled kunnen worden. Door mensen die iets fouts getwitterd hebben, een berufsverbot op te leggen. Door taal te veranderen zodat mensen die niet bijdehand zijn, het zwijgen opgelegd kunnen worden.

Je ziet niet in waar dit toe leidt? Ben je bekend met zelfcensuur? Hoe kun je jezelf liberaal noemen als je blind bent voor de gevolgen de woke beweging?
Dat er extreemlinkse activisten zijn die graag anderen hun denkbeelden luidkeels willen doordrammen is bekend. Maar dan kun je beter klagen over gebrek aan ruggegraat van degenen die zich er door laten beinvloeden.

Maar uiteindelijk is er niets onwettigs aan luidkeels drammen dat je iets niet wilt. Het is eerder censuur als je hen wilt beletten dat te doen.En daar lijkt het nogal op

quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2022 08:25 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
En heb je daar bewijs voor, dat mensen op het woke gevaar wijzen terwijl ze in feite de aandacht af willen leiden? Of is dit complotdenken?
Dat is algemene kennis over politiek. Maak mensen bang en krijg stemmen.
  woensdag 1 juni 2022 @ 09:22:37 #289
8369 speknek
Another day another slay
pi_204929998
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2022 09:04 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
De hele self-own meltdown van Musk was gisteren hilarisch.

twitter
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  woensdag 1 juni 2022 @ 09:33:50 #290
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_204930100
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2022 09:09 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Dat er extreemlinkse activisten zijn die graag anderen hun denkbeelden luidkeels willen doordrammen is bekend. Maar dan kun je beter klagen over gebrek aan ruggegraat van degenen die zich er door laten beinvloeden.

Maar uiteindelijk is er niets onwettigs aan luidkeels drammen dat je iets niet wilt. Het is eerder censuur als je hen wilt beletten dat te doen.En daar lijkt het nogal op
[..]
En dat zijn voornamelijk bedrijven die bang voor hun reputatie zijn. Makkelijk toegevende doelwitten.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  Moderator woensdag 1 juni 2022 @ 10:01:20 #291
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_204930416
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2022 09:09 schreef Hexagon het volgende:

[..]

[..]
Het lijkt erop dat jij dan geen ruggengraat zegt te hebben, aangezien je hier toch heel erg probeert op te komen voor het hele 'woke' gedachtengoed waarvan je ook weer zegt dat het niet bestaat.
Verder is het wel of niet wettig zijn een vrij onzinnig argument van je. Iets aan de andere kant van de steeds meer polariserende verhoudingen, neem bijvoorbeeld de fvd, doet volgens de wet ook niet heel veel onwettigs, maar dat wordt dan weer wel bestreden alsof het het kwaad zelve is. Die selectiviteit is wel een beetje hypocriet en waarschijnlijk heb je het zelf niet eens door.
Het zogenaamde 'gevaar' zit hem ook niet in het irritant zijn en het schreeuwen, maar vooral in de groeiende kloof tussen de twee uitersten van polarisatie. Iets waarvan je in bijvoorbeeld Amerika al goed ziet dat het tot een hoop gezeik leidt.
En ja, voor polarisatie heb je twee kanten nodig en zijn allebei de kanten verantwoordelijk. Het alom bestreden extreemrechts uiteraard net zo goed. Maar als je echt denkt dat dat de enige verantwoordelijke is voor de hedendaagse maatschappelijke problemen dan kun je het bredere probleem blijkbaar niet inzien en ben je zelf net zo goed onderdeel van het probleem.
We zouden terug moeten naar een wereld met minder polarisatie waar de nuance van het midden weer de overhand krijgt boven het geschreeuw van de flanken.
Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
  woensdag 1 juni 2022 @ 10:08:31 #292
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_204930505
Is FOK! nu ook woke? :T

Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_204930553
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2022 08:55 schreef LanaMyst het volgende:
Ayaan is blijkbaar de weg kwijt geraakt, ik had altijd wel respect voor haar dat ze zich niet de mond liet snoeren door die moordlustige doodscultus.
Maar om diezelfde doodscultus te vergelijken met een beweging die in de kern gelijkheid wil voor iedereen maar daar soms een beetje in doorschiet is natuurlijk volslagen belachelijk

Extreem wokism is uiteraard verkeerd zoals alles wat extreem is fout is (ongeacht of het links of rechts is)
Maar de woke gedachte zoals deze oorspronkelijk bedoeld was, is helemaal niets mis mee.
Wat klinkt dat toch onschuldig hè, dat wensen van gelijkheid? Maar de hang naar gelijkheid als uitkomst is minstens met zo gevaarlijk, zo niet gevaarlijker dan de islam daar het in de vorm van woke-isme leeft op rancune jegens de ander (de onderdrukker, de rijken, de witten) en de weg vrijmaakt voor onbeperkt ingrijpen. Een heel gevaarlijke combinatie zoals we in de vorige eeuw hebben kunnen zien.

[ Bericht 2% gewijzigd door Akathisia op 01-06-2022 10:18:33 ]
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_204930559
quote:
84s.gif Op woensdag 1 juni 2022 10:08 schreef Starhopper het volgende:
Is FOK! nu ook woke? :T

[ afbeelding ]
Foke!
afspraak tandarts verzetten
  woensdag 1 juni 2022 @ 10:14:46 #295
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_204930593
Nou topic kan dicht. De algehele conclusie is dat woke gewoon ok is en dat wij het niet goed zien.
  Moderator woensdag 1 juni 2022 @ 10:15:55 #296
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_204930606
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2022 10:14 schreef Tengano het volgende:
Nou topic kan dicht. De algehele conclusie is dat woke gewoon ok is en dat wij het niet goed zien.
En weer iemand gezwicht voor de terreur van de schreeuwende minderheid
Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
pi_204930649
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2022 18:31 schreef Tengano het volgende:
Een andere overeenkomst die ik zie is dat in het wokism en de islam het om een relatief kleine groep gaat die het hardste schreeuwt en het overall gebeuren wil bepalen.

Het is zeg maar volledig out of proportion omdat de grote meerderheid zich koest, ingetogen en aangepast houdt, omdat dat nou eenmaal beschaafd is. Maar ze worden door dit sociale gedrag wel overpowered en onder de voet gelopen.
Klopt, zo werken ideologieën. De 20% van de mensen die slecht zijn, krijgen de macht en maken het leven van de overige 80% het leven zuur. Om aan de macht te komen, mobiliseren ze psycho's en borderliners (de hysterische schreeuwers).
pi_204930650
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juni 2022 10:11 schreef Complotwappie het volgende:

[..]
Wat klinkt dat toch onschuldig hè, dat wensen van gelijkheid? Maar de hang naar gelijkheid als uitkomst is minstens met zo gevaarlijk, zo niet gevaarlijker daar het in de vorm van woke-isme leeft op rancune en het streven zelf de weg vrijmaakt voor onbeperkt ingrijpen. Een heel gevaarlijke combinatie zoals we in de vorige eeuw hebben kunnen zien.
Het probleem met woke is dat de doorgeschoten vorm ervan het tegenovergestelde bewerkstelligt van wat het feitelijk doel ervan is. Namelijk die idiote identiteits politiek eromheen. Kleur, afkomst, geaardheid, geslacht, gender trans of cis. zou helemaal geen zak uit mogen maken en irrelevant moeten zijn.
Er moet geselecteerd worden op iemands kwaliteiten, en dat het divers is, is mooi meegenomen maar zou geen doel op zich moeten zijn.

Maar nu lijkt het erop dat diversiteit een verplichting begint te worden en daar slaat het de plank volledig mis.
Maar dat wil niet zeggen dat het gedachtengoed in de kern verkeerd is.
  woensdag 1 juni 2022 @ 10:22:20 #299
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_204930668
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2022 10:19 schreef nomina het volgende:
Klopt, zo werken ideologieën. De 20% van de mensen die slecht zijn, krijgen de macht en maken het leven van de overige 80% het leven zuur. Om aan de macht te komen, mobiliseren ze psycho's en borderliners (de hysterische schreeuwers).
Ik moet gelijk aan een Silvana Simons denken inderdaad.
pi_204930734
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juni 2022 08:53 schreef speknek het volgende:
"Wokisme" bestaat niet, politieke correctheid is van alle tijden, het krijgt gewoon door het internet een wat groter platform.
Nee, het gaat niet over politieke correctheid. Het gaat om een millitante vorm van Marxisme, waarbij praten niet langer een oplossing is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')