Hilarisch... als iets anderen het zwijgen wil opleggen is het wel woke.quote:Op woensdag 1 juni 2022 08:03 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja alleen is het nog altijd niet duidelijk welke afwijkende denkbeelden het zwijgen zijn opgelegd.
Het lijkt er meer op dat men de denkbeelden die als "woke" versleten worden het zwijgen wil opleggen. Hen vergelijken met moslimradicalen lijkt daar namelijk wel op.
Interessante kijk. Als ik jou goed begrijp, dan moeten we de woke beweging juist beschermen?quote:Op woensdag 1 juni 2022 08:03 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja alleen is het nog altijd niet duidelijk welke afwijkende denkbeelden het zwijgen zijn opgelegd.
Het lijkt er meer op dat men de denkbeelden die als "woke" versleten worden het zwijgen wil opleggen. Hen vergelijken met moslimradicalen lijkt daar namelijk wel op.
En heb je daar bewijs voor, dat mensen op het woke gevaar wijzen terwijl ze in feite de aandacht af willen leiden? Of is dit complotdenken?quote:Op woensdag 1 juni 2022 08:00 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Je overschreeuwt gewoon die feiten met het zogenaamde "woke"-gevaar. Dan heb je er de aandacht er vanaf geleid.
Heel moeilijk is het niet.
Stropop. Geef een voorbeeld in dit topic dat in lijn ligt met jouw stelling. Woke wordt er niet te pas of te onpas bij gehaald om een punt te scoren; het gaat om een gevaarlijke Marxistisch filosofie.quote:Op woensdag 1 juni 2022 08:36 schreef Mexicanobakker het volgende:
Het vervelende is dat de term 'woke' inmiddels al gebruikt wordt als je er iemand op aan zou spreken als hij iemand op straat met iets duidelijk racistisch naroept, zeg 'smerige katoenplukker' ofzo.
Ik ga geen 200 reacties doorlezen, sorry not sorry. Ik heb inderdaad niet letterlijk die situatie meegemaakt, maar ik heb wel situaties gezien in andere topics hier waarbij de term 'woke' wel erg makkelijk viel. Aan deflatie onderhevig, zeg maar.quote:Op woensdag 1 juni 2022 08:45 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Stropop. Geef een voorbeeld in dit topic dat in lijn ligt met jouw stelling. Woke wordt er niet te pas of te onpas bij gehaald om een punt te scoren; het gaat om een gevaarlijke Marxistisch filosofie.
Zeg gewoon maar eerlijk dat je woke geweldig vindt en dat je daar ook deel van uitmaakt. Scheelt hoop gedoequote:Op dinsdag 31 mei 2022 22:13 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Je kan de monddiarree van Ayaan dus ook al niet onderbouwen.
Aha, daar heb je vast wel een voorbeeld van dan.quote:Op woensdag 1 juni 2022 08:49 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik ga geen 200 reacties doorlezen, sorry not sorry. Ik heb inderdaad niet letterlijk die situatie meegemaakt, maar ik heb wel situaties gezien in andere topics hier waarbij de term 'woke' wel erg makkelijk viel. Aan deflatie onderhevig, zeg maar.
Ik bookmark dat soort posts niet, maar ik kom er op terug als ik er een keer eentje lees!quote:Op woensdag 1 juni 2022 09:04 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Aha, daar heb je vast wel een voorbeeld van dan.
Ja weer de herkenbare reactie. Vooral wat gebash en niks concreets.quote:Op woensdag 1 juni 2022 08:21 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Hilarisch... als iets anderen het zwijgen wil opleggen is het wel woke.
Maar het is water naar de zee dragen bij iemand die of in een bubbel leeft, of die hele woke rommel eigenlijk wel ziet zitten en liever niet heeft dat toegelicht wordt wat voor inherent exclusivisme het voortbrengt.
Dat er extreemlinkse activisten zijn die graag anderen hun denkbeelden luidkeels willen doordrammen is bekend. Maar dan kun je beter klagen over gebrek aan ruggegraat van degenen die zich er door laten beinvloeden.quote:Op woensdag 1 juni 2022 08:21 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Interessante kijk. Als ik jou goed begrijp, dan moeten we de woke beweging juist beschermen?
Woke is anti-democratisch, en probeert buiten de democratie om haar gelijk te halen.
Bijvoorbeeld door druk uit te oefenen op adverteerders om TV programma’s of personen te cancellen. Door druk uit te oefenen op universiteiten, zodat sprekers met een mening die niet woke is, gecancelled kunnen worden. Door mensen die iets fouts getwitterd hebben, een berufsverbot op te leggen. Door taal te veranderen zodat mensen die niet bijdehand zijn, het zwijgen opgelegd kunnen worden.
Je ziet niet in waar dit toe leidt? Ben je bekend met zelfcensuur? Hoe kun je jezelf liberaal noemen als je blind bent voor de gevolgen de woke beweging?
Dat is algemene kennis over politiek. Maak mensen bang en krijg stemmen.quote:Op woensdag 1 juni 2022 08:25 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
En heb je daar bewijs voor, dat mensen op het woke gevaar wijzen terwijl ze in feite de aandacht af willen leiden? Of is dit complotdenken?
De hele self-own meltdown van Musk was gisteren hilarisch.quote:Op woensdag 1 juni 2022 09:04 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Aha, daar heb je vast wel een voorbeeld van dan.
En dat zijn voornamelijk bedrijven die bang voor hun reputatie zijn. Makkelijk toegevende doelwitten.quote:Op woensdag 1 juni 2022 09:09 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat er extreemlinkse activisten zijn die graag anderen hun denkbeelden luidkeels willen doordrammen is bekend. Maar dan kun je beter klagen over gebrek aan ruggegraat van degenen die zich er door laten beinvloeden.
Maar uiteindelijk is er niets onwettigs aan luidkeels drammen dat je iets niet wilt. Het is eerder censuur als je hen wilt beletten dat te doen.En daar lijkt het nogal op
[..]
Dat is algemene kennis over politiek. Maak mensen bang en krijg stemmen.
Het lijkt erop dat jij dan geen ruggengraat zegt te hebben, aangezien je hier toch heel erg probeert op te komen voor het hele 'woke' gedachtengoed waarvan je ook weer zegt dat het niet bestaat.quote:Op woensdag 1 juni 2022 09:09 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat er extreemlinkse activisten zijn die graag anderen hun denkbeelden luidkeels willen doordrammen is bekend. Maar dan kun je beter klagen over gebrek aan ruggegraat van degenen die zich er door laten beinvloeden.
Maar uiteindelijk is er niets onwettigs aan luidkeels drammen dat je iets niet wilt. Het is eerder censuur als je hen wilt beletten dat te doen.En daar lijkt het nogal op
[..]
Dat is algemene kennis over politiek. Maak mensen bang en krijg stemmen.
Wat klinkt dat toch onschuldig hè, dat wensen van gelijkheid? Maar de hang naar gelijkheid als uitkomst is minstens met zo gevaarlijk, zo niet gevaarlijker dan de islam daar het in de vorm van woke-isme leeft op rancune jegens de ander (de onderdrukker, de rijken, de witten) en de weg vrijmaakt voor onbeperkt ingrijpen. Een heel gevaarlijke combinatie zoals we in de vorige eeuw hebben kunnen zien.quote:Op woensdag 1 juni 2022 08:55 schreef LanaMyst het volgende:
Ayaan is blijkbaar de weg kwijt geraakt, ik had altijd wel respect voor haar dat ze zich niet de mond liet snoeren door die moordlustige doodscultus.
Maar om diezelfde doodscultus te vergelijken met een beweging die in de kern gelijkheid wil voor iedereen maar daar soms een beetje in doorschiet is natuurlijk volslagen belachelijk
Extreem wokism is uiteraard verkeerd zoals alles wat extreem is fout is (ongeacht of het links of rechts is)
Maar de woke gedachte zoals deze oorspronkelijk bedoeld was, is helemaal niets mis mee.
En weer iemand gezwicht voor de terreur van de schreeuwende minderheidquote:Op woensdag 1 juni 2022 10:14 schreef Tengano het volgende:
Nou topic kan dicht. De algehele conclusie is dat woke gewoon ok is en dat wij het niet goed zien.
Klopt, zo werken ideologieën. De 20% van de mensen die slecht zijn, krijgen de macht en maken het leven van de overige 80% het leven zuur. Om aan de macht te komen, mobiliseren ze psycho's en borderliners (de hysterische schreeuwers).quote:Op dinsdag 31 mei 2022 18:31 schreef Tengano het volgende:
Een andere overeenkomst die ik zie is dat in het wokism en de islam het om een relatief kleine groep gaat die het hardste schreeuwt en het overall gebeuren wil bepalen.
Het is zeg maar volledig out of proportion omdat de grote meerderheid zich koest, ingetogen en aangepast houdt, omdat dat nou eenmaal beschaafd is. Maar ze worden door dit sociale gedrag wel overpowered en onder de voet gelopen.
Het probleem met woke is dat de doorgeschoten vorm ervan het tegenovergestelde bewerkstelligt van wat het feitelijk doel ervan is. Namelijk die idiote identiteits politiek eromheen. Kleur, afkomst, geaardheid, geslacht, gender trans of cis. zou helemaal geen zak uit mogen maken en irrelevant moeten zijn.quote:Op woensdag 1 juni 2022 10:11 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Wat klinkt dat toch onschuldig hè, dat wensen van gelijkheid? Maar de hang naar gelijkheid als uitkomst is minstens met zo gevaarlijk, zo niet gevaarlijker daar het in de vorm van woke-isme leeft op rancune en het streven zelf de weg vrijmaakt voor onbeperkt ingrijpen. Een heel gevaarlijke combinatie zoals we in de vorige eeuw hebben kunnen zien.
Ik moet gelijk aan een Silvana Simons denken inderdaad.quote:Op woensdag 1 juni 2022 10:19 schreef nomina het volgende:
Klopt, zo werken ideologieën. De 20% van de mensen die slecht zijn, krijgen de macht en maken het leven van de overige 80% het leven zuur. Om aan de macht te komen, mobiliseren ze psycho's en borderliners (de hysterische schreeuwers).
Nee, het gaat niet over politieke correctheid. Het gaat om een millitante vorm van Marxisme, waarbij praten niet langer een oplossing is.quote:Op woensdag 1 juni 2022 08:53 schreef speknek het volgende:
"Wokisme" bestaat niet, politieke correctheid is van alle tijden, het krijgt gewoon door het internet een wat groter platform.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |