Geen antwoord dus. Want eigenlijk doen ze niks strafbaars en is zeggen dat hun vrijheid van meningsuiting moet worden ingeperkt natuurlijk iets wat in nevelen moet blijven.quote:
En een beeld met uitleg?quote:Op dinsdag 31 mei 2022 20:09 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Sommige beelden horen niet op straat inderdaad. Beter in een museum met een bordje uitleg erbij.
quote:Op dinsdag 31 mei 2022 20:10 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Geen antwoord dus. Want eigenlijk doen ze niks strafbaars en is zeggen dat hun vrijheid van meningsuiting moet worden ingeperkt natuurlijk iets wat in nevelen moet blijven.
Nieuwsgierig geraakt dus even opgezocht. Volgens quotewiki (nog nooit van gehoord tbh), zou het hier moeten staan:quote:Op dinsdag 31 mei 2022 20:07 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Ik ben bekend met de quote van Herzl maar ik heb hem nog nergens terug kunnen vinden. Het is een van die valse quotes die vandaag de dag volop gedeeld word zonder het echt te factchecken
Ongeacht of die waar is of niet , geloof wel dat er een kern van waarheid is in die boodschap
Geen idee of deze digitale versie betrouwbaar is. De laatste zin begint in een nieuw deel, maar hij staat er wel.quote:It would be an excellent idea to call in respectable, accredited anti-Semites as liquidators of property. To the people they would vouch for the fact that we do not wish to bring about the impoverishment of the countries that we leave. At first they must not be given large fees for this; otherwise we shall spoil our instruments and make them despicable as “stooges of the Jews.” Later their fees will increase, and in the end we shall have only Gentile officials in the countries from which we have emigrated. The anti-Semites will become our most dependable friends, the anti-Semitic countries our allies. We want to emigrate as respected people.
Herzl Diary Entry (12 June 1895), The Complete Diaries of Theodor Herzl, Vol.1, 1960, Edited by Raphael Patai, Translated by Harry Zohn, p. 83-84
quote:It would be an excellent idea to call in respectable, accredited
anti-Semites as liquidators of property.
To the people they would vouch for the fact that we do not
wish to bring about the impoverishment of the countries that
we leave.
At first they must not be given large fees for this; otherwise
we shall spoil our instruments and make them despicable as
"stooges of the Jews."
Later their fees will increase, and in the end we shall have
only Gentile officials in the countries from which we have emi-
grated.
84 THE COMPLETE DIARIES OF THEODOR HERZL
The anti-Semites will become our most dependable friends,
the anti-Semitic countries our allies.
We want to emigrate as respected people.
Ja. Of is het eng om de waarheid te lezen?quote:
Ja wat vervelend nu. Je rug recht moeten gaan houden omdat die irritante "woke"-tegenstanders eigenlijk niks strafbaars doen.quote:
Je kunt ook gewoon van beide kanten niets willen weten.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 19:32 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee, maar je bent wel hun propaganda aan het verspreiden.
wanneer ben jij voor het laatst op een universiteit geweest?quote:Op dinsdag 31 mei 2022 20:15 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja wat vervelend nu. Je rug recht moeten gaan houden omdat die irritante "woke"-tegenstanders eigenlijk niks strafbaars doen.
Je vergeet besmeuren en omvertrekken.quote:
Bron?quote:Op dinsdag 31 mei 2022 19:34 schreef HeatWave het volgende:
het normaliseren (of iig een poging tot) van pedofilie.
The anti-Semites will become our most dependable friends, the anti-Semitic countries our allies.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 20:07 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Ik ben bekend met de quote van Herzl maar ik heb hem nog nergens terug kunnen vinden. Het is een van die valse quotes die vandaag de dag volop gedeeld word zonder het echt te factchecken
Ongeacht of die waar is of niet , geloof wel dat er een kern van waarheid is in die boodschap
Voor de mensen die die beelden kapot willen is het vooral eng toch?quote:Op dinsdag 31 mei 2022 20:14 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ja. Of is het eng om de waarheid te lezen?
Ergens in maart bij een debat voor de gemeenteraadsverkiezingen. Geen groot leger aan "woke"-terroristen gezien.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 20:15 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
wanneer ben jij voor het laatst op een universiteit geweest?
Hm-hm... goede gesprekken gehad met de academici aldaar?quote:Op dinsdag 31 mei 2022 20:18 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ergens in maart bij een debat voor de gemeenteraadsverkiezingen. Geen groot leger aan "woke"-terroristen gezien.
Wie tikt deze even in?quote:Op dinsdag 31 mei 2022 20:18 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ergens in maart bij een debat voor de gemeenteraadsverkiezingen. Geen groot leger aan "woke"-terroristen gezien.
Klopt, gelukkig weinig moslims, maar daar hebben ze weer veel last van halve gare evangelisten en prairietaliban.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 19:34 schreef HeatWave het volgende:
Of dit nou hier in NL gevaarljker is/kanworden dan de islam, geen idee, maar in de VS is de islam onder de bevolking nauwelijks een issue met een miniem percentage moslims.
Een beetje ouwehoeren over Brainport vooral.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 20:19 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Hm-hm... goede gesprekken gehad met de academici aldaar?
Helemaal niets mis met nieuwsgierigheid, maar is simpelweg geen primaire bron voor de claim. Buiten wat memes en vage sites zoals quotewikiquote:Op dinsdag 31 mei 2022 20:13 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Nieuwsgierig geraakt dus even opgezocht. Volgens quotewiki (nog nooit van gehoord tbh), zou het hier moeten staan:
[..]
Ook voor jouw geld GEEN PRIMAIRE BRONquote:Op dinsdag 31 mei 2022 20:17 schreef Deadre het volgende:
[..]
The anti-Semites will become our most dependable friends, the anti-Semitic countries our allies.
We want to emigrate as respected people
The Complete Diaries, pagina 84
Source: https://quotepark.com/quotes/2069132/history/
https://archive.org/strea(...)Volume1_OCR_djvu.txt
Dat links/rechts gemoddergooi was soms ook irritant. Heb er zelf op volle stoom aan meegedaan, maar het ligt meestal wat gecompliceerder dan "links wil meer Islam" en "rechtse mensen zijn nazi's".quote:Op dinsdag 31 mei 2022 20:03 schreef Plompzakker het volgende:
[..]
Ik hoop dat de algemene discussie snel weer naar het klassieke links/rechts verschuift en we deze onzinnige identiteitspolitiek snel weer kunnen vergeten. Ik vrees alleen het ergste
Mooie verzinsels weer. Man man man.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 19:34 schreef HeatWave het volgende:
Nope, maar geef deze woke activisten 1 vinger en vanaf dat moment is nooit meer genoeg, hoe erg je je best ook doet, het is nooit voldoende. Het moet altijd diverser, inclusiever tot het punt waar ze in de VS nu zijn aanbeland, het normaliseren (of iig een poging tot) van pedofilie.
Gezien je nieuwe status lijkt het me niet meer dan logisch dan dat jij de 80$ voor je rekening neemtquote:Op dinsdag 31 mei 2022 20:24 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Ook voor jouw geld GEEN PRIMAIRE BRON
Zoek het boek erbij en zie of de quote er wel in staat
Ik heb het ook over het klassieke links/rechts verschil. Je weet wel, over de mate van nivellering en overheidsbemoeienis enzo.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 20:24 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Dat links/rechts gemoddergooi was soms ook irritant. Heb er zelf op volle stoom aan meegedaan, maar het ligt meestal wat gecompliceerder dan "links wil meer Islam" en "rechtse mensen zijn nazi's".
Ik vond het al raar dat ik de laatste tijd steeds meer posts van jou wist te waarderenquote:Op dinsdag 31 mei 2022 20:24 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Dat links/rechts gemoddergooi was soms ook irritant. Heb er zelf op volle stoom aan meegedaan, maar het ligt meestal wat gecompliceerder dan "links wil meer Islam" en "rechtse mensen zijn nazi's".
Ja. Lijken me belangrijkere dingen.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 20:26 schreef Plompzakker het volgende:
[..]
Ik heb het ook over het klassieke links/rechts verschil. Je weet wel, over de mate van nivellering en overheidsbemoeienis enzo.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |