abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 1 juni 2022 @ 19:28:19 #151
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_204935166
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2022 19:27 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ik nodig je uit bovenstaande artikelen door te nemen.
Ik heb een pleurishekel aan dresscodes, dus dat ze onderdrukkend zijn geloof ik direct. Het afschaffen van dresscodes lijkt me nou eigenlijk het tegenovergestelde van cultuur marxistisch cancelen, maar als je graag anderen je mening en gebruiken wil kunnen opdringen want TRADITIE dan zie je dat blijkbaar anders.
  woensdag 1 juni 2022 @ 19:29:07 #152
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_204935172
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2022 19:28 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Ik heb een pleurishekel aan dresscodes, dus dat ze onderdrukkend zijn geloof ik direct. Het afschaffen van dresscodes lijkt me nou eigenlijk het tegenovergestelde van cultuur marxistisch cancelen, maar als je graag anderen je mening en gebruiken wil kunnen opdringen want TRADITIE dan zie je dat blijkbaar anders.
Dat heb je wel heel snel gelezen... misschien je eigen advies nemen en eerst even lezen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 1 juni 2022 @ 19:31:42 #153
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_204935201
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2022 19:29 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Dat heb je wel heel snel gelezen... misschien je eigen advies nemen en eerst even lezen.
Ik heb bijzonder weinig seconden nodig om de zin 'dresscode is onderdrukkend' te lezen.
  woensdag 1 juni 2022 @ 19:33:20 #154
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_204935212
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2022 19:31 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Ik heb bijzonder weinig seconden nodig om de zin 'dresscode is onderdrukkend' te lezen.
Wat een zwaktebod.

Maar wel mooi: denken dat je de brenger van de bron een hak zet en zelf de bronnen niet eens lezen...

Ik raad je aan dat alsnog te doen, want dit soort bagger is wat steeds meer mainstream wordt, en opgedrongen, in zowel bedrijven als scholen.

Bedenker van laatste stukje over dresscodes heeft al fijn bij ABNAMRO een cursus mogen geven, en jippie! Mannen mogen ook een in een rok naar het werk.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 1 juni 2022 @ 19:48:14 #155
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_204935434
Overigens, voor een zeer recent schitterend stukje WOKE gekut:

https://nos.nl/artikel/24(...)en-straatintimidatie

De gemeente Utrecht (uiteraard) besloot een paar weken geleden om op een zaterdag beeldschermen in het centrum te zetten die, wanneer er mannen langs liepen, figuren te tonen die seksueel intimiderende boodschappen naar hun hoofden slingerden. Dat was om mannen te leren ervaren hoe vervelend dat is, seksuele intimidatie. Het ging om een stukje 'bewustwording'. Gelukkig waren er heel wokiaans ook tenten met 'hulpverleners' die na deze expeditie de getroffen maar bewust geworden mannen konden opvangen.

Welnu.

Woke predikt vooral tolerantie, inclusie, diversiteit... het hekelt het discrimineren en uitsluiten van mensen op basis van zaken waar men niets aan kan doen. Anathema! Dergelijk in groepen denken op basis van vooroordelen!

Dat gaat allemaal linea recta het raam uit wanneer het, in dit geval, de gehele groep 'mannen' betreft. Dat er wellicht ook mannen door die straat liepen met een seksueel misbruik verleden, of een historie van huiselijk geweld, deed niet ter zake. Dat het gros ervan waarschijnlijk nog nooit dergelijk gedrag heeft vertoond, was eveneens van weinig importantie. Het waren en zijn mannen, en op dat vaststaande gegeven werd die hele campagne opgetuigd.

Discrimineren, uitsluiten, vooroordelen, overhaaste generaliseringen van bevolkingsgroepen, och wat maakt woke zich druk om al dat onrecht. Tenzij je tot een groep behoort die gepredestineerd is om a priori de boeman te zijn... op basis van eigenschappen waar je niets aan kunt doen.

Dat is WOKE in al diens glorie. Oppervlakkig, onbelezen en voor de bühne in het mildste geval, daadwerkelijk uitsluitend, discriminerend en demoniserend in het ergste geval.

En dat sijpelt thans de publieke sector, bedrijven, universiteiten en de politiek binnen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 1 juni 2022 @ 19:48:15 #156
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_204935436
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2022 08:36 schreef Mexicanobakker het volgende:
Het vervelende is dat de term 'woke' inmiddels al gebruikt wordt als je er iemand op aan zou spreken als hij iemand op straat met iets duidelijk racistisch naroept, zeg 'smerige katoenplukker' ofzo.

Maar het extremistische wokisme is weldegelijk een gevaar voor de brede persoonlijke identiteit. Maar ja, daar is het extremistisch gedachtengoed voor. Helaas wordt ook hier weer het geroeptoeter van een paar gekken voornamelijk overgenomen, omdat die mensen alles 'woke' noemen. Net als dat de islam weldegelijk een religie is met zeer fikse haken en ogen - er wordt niet stomtoevallig een stuk vaker aanslagen gepleegd uit naam van de islam dan uit naam van het christendom tegenwoordig. Maar omdat er dan weer een paar mensen 'alle turken naar casablanca' roepen en dat dan door een wat breder publiek overgenomen wordt ook terechte kritiek langzaam als ridicuul ervaren.
Nee, dit betreft daadwerkelijk racisme en moet vanzelfsprekend ten sterkste worden afgekeurd. Woke-isten zoeken juist racisme (dan wel een andere vorm van discriminatie) achter dingen dat daar niets mee te maken hebben. Als je bijvoorbeeld aan iemand merkt dat hij of zij uit het buitenland komt, en je zou dan uit interesse vragen waar diegene vandaan komt. Dat wordt door aanhangers van het woke gedachtegoed al als een zogenaamde racistische 'microaggression' gezien. Ander voorbeeld is de trend om ineens het woord 'blank' als racistisch te zien, en dat dus nu te vervangen door 'wit'.
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juni 2022 08:53 schreef speknek het volgende:
Ayaan Hirsi Ali heeft een tijdje mee kunnen liften op Herman Philipse. Toen ze het zelf moest doen is ze ongenadig hard door de mand gevallen en hem snel gepeerd naar de VS, waar ze eigenlijk niks voor elkaar speelde. Nu de aandacht voor de Islam compleet kwijt is moet ze dus maar een nieuw vijandsbeeld te krijgen.

"Wokisme" bestaat niet, politieke correctheid is van alle tijden, het krijgt gewoon door het internet een wat groter platform. Als ze dat een veel grotere bedreiging dan de islam vindt, geeft ze dus eens te meer aan gewoon gelogen te hebben over haar oorsprongsmythe.
Woke-isme bestaat natuurlijk wel. Alleen sommigen die het gedachtegoed in meer of mindere mate wel steunen bagatelliseren het maar al te graag, om zo anderen te kunnen gaslighten.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  Redactie Sport woensdag 1 juni 2022 @ 19:52:11 #157
274204 crew  Mexicanobakker
pi_204935496
quote:
14s.gif Op woensdag 1 juni 2022 19:48 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nee, dit betreft daadwerkelijk racisme en moet vanzelfsprekend ten sterkste worden afgekeurd. Woke-isten zoeken juist racisme (dan wel een andere vorm van discriminatie) achter dingen dat daar niets mee te maken hebben. Als je bijvoorbeeld aan iemand merkt dat hij of zij uit het buitenland komt, en je zou dan uit interesse vragen waar diegene vandaan komt. Dat wordt door aanhangers van het woke gedachtegoed al als een zogenaamde racistische 'microaggression' gezien. Ander voorbeeld is de trend om ineens het woord 'blank' als racistisch te zien, en dat dus nu te vervangen door 'wit'.
[..]
Woke-isme bestaat natuurlijk wel. Alleen sommigen die het gedachtegoed in meer of mindere mate wel steunen bagatelliseren het maar al te graag, om zo anderen te kunnen gaslighten.
Leuke poging om mijn woorden om te draaien.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  woensdag 1 juni 2022 @ 19:58:37 #158
8369 speknek
Another day another slay
pi_204935579
quote:
14s.gif Op woensdag 1 juni 2022 19:48 schreef HowardRoark het volgende:
Woke-isme bestaat natuurlijk wel.
Nee.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  woensdag 1 juni 2022 @ 19:59:42 #159
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_204935599
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2022 19:52 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Leuke poging om mijn woorden om te draaien.
Woke probeert vooral Nederland om te vormen tot een soort Mississippi 2.0; niet vreemd, want we nemen al een halve eeuw alles uit de VS over. Duurt wat langer, maar gegarandeerd dat het hier wortel schiet.

Woke wíl heel graag dat Nederland racistisch is; dat is haar hele bestaansrecht. En aangezien uit de droge feiten blijkt dat dat verre van het geval is - laat staan dat dit land een historie heeft die zich laat vergelijken met Dixie - wordt er een hele pseudo-wetenschappelijke industrie opgetuigd om Nederland en haar autochtone bevolking alsnog racisme in de schoenen te schuiven. Zo komen we aan zulke heerlijke begrippen als:

"Witte onschuld"...
"Witte fragiliteit"...
"Wit privilege"...

Ja, OK, je bent misschien geen n-woord roepende kruisverbrandende Grand Wizard die de zegeningen van blanke suprematie dagelijks propageert, maar diep, diep, diep van binnen ben je eigenlijk wél racistisch... maar het is 'witte onschuld' en je eigen fragiliteit die voorkomt dat je toegeeft dat je een racist bént. En zo heeft woke altijd gelijk. En het ergste is: hele volksstammen die het voor zoete koek slikken, hetzij uit een soort pervers schuldbesef/erfzonde idee, hetzij puur om te deugen.

Een farce is het.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 1 juni 2022 @ 20:03:22 #160
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_204935664
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juni 2022 19:58 schreef speknek het volgende:

[..]
Nee.
Dan ben je echt ziende blind.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_204935699
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2022 19:48 schreef EttovanBelgie het volgende:
Overigens, voor een zeer recent schitterend stukje WOKE gekut:

niks van cancelculture, dus
en bewustmakende boodschappen is normale menselijke activiteit.
al dan niet irritant....
  woensdag 1 juni 2022 @ 20:06:44 #162
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_204935725
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2022 20:05 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
niks van cancelculture, dus
en bewustmakende boodschappen is normale menselijke activiteit.
al dan niet irritant....
[ afbeelding ]
Je kiest ervoor te roken.
Je kiest er niet voor man te zijn.

Dat was ik nog vergeten: de absurde vergelijkingen van woke.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_204935796
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2022 20:06 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Je kiest ervoor te roken.
Je kiest er niet voor man te zijn.

Dat was ik nog vergeten: de absurde vergelijkingen van woke.
Nou ... er zijn mensen die wel kiezen voor een man te zijn, bijna 50% van de mensheid.
Ik ook .... en het is de taak van een ieder hun hitsige jonge mannen te leren vrouwen te respecteren, toch ?
Het principe hier is een boodschap doorgeven. Niks vreselijk erg wook. Heel gewoon.
  woensdag 1 juni 2022 @ 20:10:50 #164
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_204935797
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juni 2022 19:58 schreef speknek het volgende:

[..]
Nee.
Jawel, het bestaat wel.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  woensdag 1 juni 2022 @ 20:11:31 #165
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_204935813
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2022 19:33 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Wat een zwaktebod.

Maar wel mooi: denken dat je de brenger van de bron een hak zet en zelf de bronnen niet eens lezen...

Ik raad je aan dat alsnog te doen, want dit soort bagger is wat steeds meer mainstream wordt, en opgedrongen, in zowel bedrijven als scholen.

De bagger die jij samenvat als vinden dat een 'dresscode onderdrukkend' is. Ik vind dat niet echt bagger maar eerder een vrij redelijjke, misschien ietwat gechargeerde, weergave van de werkelijkheid waarin vooroorlogse gebruiken nog steeds verplicht worden gesteld in bepaalde omstandigheden omdat we er toen zo koloniaal goed opstonden.

Dat jij het grote kwaad en gevaar in de wereld al omschrijft als 'ze zijn tegen een dresscode'. In het corps doe je het vast goed met je liefde voor het opdringen van kledingkeuzes.

Maar misschien kun je nog proberen om mensen te overtuigen waarom we de loopgraven in moeten voor het verplichten van bepaalde soorten kleding. Je hecht er blijkbaar erg veel belang aan om dresscodes in de samenleving te houden. Kom maar door dus met je pleidooi.
  woensdag 1 juni 2022 @ 20:14:18 #166
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_204935870
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2022 20:10 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Nou ... er zijn mensen die wel kiezen voor een ma te zijn, bijna 50% van de mensheid.
Ik ook .... en het is de taak van een ieder hun hitsige jonge mannen te leren vrouwen te respecteren, toch ?
Oh help ja, ook het geslacht is een 'keuze'.

En fijn dat je prima illustreert hoe achterlijk discriminerend woke denken zelf is: jonge hitsige mannen. Omdat die er zijn, is het geheel gerechtvaardigd om dat predikaat zonder aanziens des persoons op alle mannen te plakken.

Uiteraard ga je binnenkort weer helemaal uit je plaat als iemand het waagt iets te zeggen over overbevolking of de nadelen van multiculturalisme, en hoe stigmatiserend dat is.

Je maakt het me echt te makkelijk.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 1 juni 2022 @ 20:17:24 #167
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_204935932
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2022 10:53 schreef sjorsie1982 het volgende:
Woke bestaat al sinds de jaren 50
Woke is niets meer dan mensen in hun waarde laten, niet kleineren en discrimineren en dat iedereen kan zijn wie ze zijn.

Probleem is dat er veel mensen elkaar zaken proberen op te dringen waardoor je alleen maar wrijving krijgt.
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
  woensdag 1 juni 2022 @ 20:17:31 #168
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_204935935
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2022 20:11 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
De bagger die jij samenvat als vinden dat een 'dresscode onderdrukkend' is. Ik vind dat niet echt bagger maar eerder een vrij redelijjke, misschien ietwat gechargeerde, weergave van de werkelijkheid waarin vooroorlogse gebruiken nog steeds verplicht worden gesteld in bepaalde omstandigheden omdat we er toen zo koloniaal goed opstonden.

Dat jij het grote kwaad en gevaar in de wereld al omschrijft als 'ze zijn tegen een dresscode'. In het corps doe je het vast goed met je liefde voor het opdringen van kledingkeuzes.

Maar misschien kun je nog proberen om mensen te overtuigen waarom we de loopgraven in moeten voor het verplichten van bepaalde soorten kleding. Je hecht er blijkbaar erg veel belang aan om dresscodes in de samenleving te houden. Kom maar door dus met je pleidooi.
Het gaat niet om de dresscode.

Het gaat erom dat men werkelijk overal discriminatie, vooroordelen, uitsluiting, racisme en onderdrukking in meent toe moeten ontwaren. Op basis van wat? Op basis van de norm dat men op het werk representatief verschijnt? En dat dat in deze cultuur zich voornamelijk uit in een bepaalde dresscode? Dat men doorgaans nogal vreemd opkijkt als je buiten op straat in je zwembroek rondloopt? Dat je op school een gorillapak aantrekt? Op je werk besluit dat wegens je identiteit het absoluut noodzakelijk is om de provinciale vlag van Drenthe om je nek te knopen?

Prachtig hoe je weer volledig voorbij het daadwerkelijke punt heen zeilt.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_204935956
:') Kunnen we overigens niet zeggen dat het grootste gevaar niet zit in het cancellen van mensen maar veel meer in het zomaar accepteren rn promoten van 1001 (of meer) genderidentiteiten?

Dit maakt mensen verward en geeft ze in een seculiere wereld die toch al alle kanten opzwabbert geen enkele basis meer in het leven. Ik geloof absoluut in het serieus nemen van (nare) gevoelens maar niet in het zomaar accepteren van allerlei gekkigheid in iemands hoofd. Mensen hebben stabiliteit nodig en vaak ook gewoon regels. Noem me conservatief maar ben er van overtuigd.
  woensdag 1 juni 2022 @ 20:19:25 #170
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_204935967
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2022 20:17 schreef Herkauwer het volgende:

[..]
Woke is niets meer dan mensen in hun waarde laten, niet kleineren en discrimineren en dat iedereen kan zijn wie ze zijn.

Probleem is dat er veel mensen elkaar zaken proberen op te dringen waardoor je alleen maar wrijving krijgt.
Iedereen, behalve de zeven vinkers. Wel opletten he.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 1 juni 2022 @ 20:24:10 #171
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_204936017
quote:
10s.gif Op woensdag 1 juni 2022 17:53 schreef Kijkertje het volgende:
Wokeness is gewoon het nieuwe politiek correct. Alles wat verandert in de maatschappij om wat meer rekening te houden met minderheidsgroepen is een aanslag op eigen cultuur en moet gecanceled worden vinden de conservatieven! :Y

[ twitter ]
[ twitter ]
[ twitter ]

etc etc ....
Dit is natuurlijk niet waar, maar dat is tegen een muur praten met een user die zelf erg woke is en tevens alles wat een paar woke journalisten schrijven, voor de onomstreden waarheid aanneemt.

Een goed voorbeeld hiervan is het woord 'Latinx', op welke manier zou dit Latino's precies helpen? Het is voornamelijk een product van woke elite die in een academische bubble leven. Een ander voorbeeld zijn al die diversity quotas of equity beleidsplannen in de VS, waarmee er op verscheidene plekken wordt ingestoken op gelijkere uitkomsten langs de lijnen van huidskleur, geslacht, seksuele oriëntatie etc. Hoe worden minderheidsgroepen hier precies mee geholpen? Want je geeft daar letterlijk het signaal mee af dat je het systeem moet aanpassen omdat deze groepen het zelf niet kunnen. Je helpt minderheidsgroepen niet, je infantiliseert ze.
  woensdag 1 juni 2022 @ 20:25:11 #172
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_204936027
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2022 20:17 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Het gaat niet om de dresscode.

Waarom is dat dan het punt dat je eruit plukt? Als het niet om de dresscode gaat, waarom is de enige opmerking die je maakt dan gerelateerd aan de dresscode?
  woensdag 1 juni 2022 @ 20:25:17 #173
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_204936029
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2022 20:17 schreef Herkauwer het volgende:
Maar dit zijn dan ook exact de kwaliteiten die bij dit soort schepsels ontbreken.

En uit een lege fles kun je niet schenken....
  woensdag 1 juni 2022 @ 20:25:34 #174
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_204936032
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2022 20:18 schreef PietjePuk2000 het volgende:
:') Kunnen we overigens niet zeggen dat het grootste gevaar niet zit in het cancellen van mensen maar veel meer in het zomaar accepteren rn promoten van 1001 (of meer) genderidentiteiten?
Neuj, dat lijkt me schromelijk overdreven en vrij hysterisch om te zeggen.
  woensdag 1 juni 2022 @ 20:26:37 #175
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_204936043
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2022 20:25 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Waarom is dat dan het punt dat je eruit plukt? Als het niet om de dresscode gaat, waarom is de enige opmerking die je maakt dan gerelateerd aan de dresscode?
Dat staat toch in mijn antwoord :')

Het gaat erom dat men werkelijk overal discriminatie, vooroordelen, uitsluiting, racisme en onderdrukking in meent toe moeten ontwaren.

Daarom ook die linkjes naar niezen als patriarchaal euvel en seksuele voorkeur als racisme.

Maar ik had even over het hoofd gezien dat je het over 'koloniaal' had. Alles is meteen duidelijk.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')