abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 1 juni 2022 @ 21:18:19 #201
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_204936868
quote:
10s.gif Op woensdag 1 juni 2022 21:14 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Kun je 'domrechtse wappies' hier definiëren? Cancelcultuur is verre van een fabeltje. In dik jaar terug werd er nog een open brief gepubliceerd over dit fenomeen o.a. binnen de internationale wetenschap en ondertekend door mensen zoals Noam Chomsky, Michael Ignatieff, Gloria Steinem, Matthew Yglesias en JK Rowling. En in de Nederlandse media heeft iemand als Ewald Engelen zich al meermaals uitgesproken tegen de cancelcultuur.

Maar dit zullen dan ook wel 'domrechtse wappies' zijn?
Als jij je als transfoob gedraagt, zoals JK Rowling, dan moet je niet janken dat mensen zich tegen jou uitspreken.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  woensdag 1 juni 2022 @ 21:20:12 #202
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_204936914
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2022 21:14 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Ik onderbouw daaronder waarom ik dat vind maar dat punt negeer je. Waar gaat de wereld naar toe als straks 50 procent van de mensen zichzelf allerlei debiele genderidentiteiten opspelt denk je?
Geslacht is heel simpel: je hebt mannen en vrouwen. Plus natuurlijk nog mensen met een aangeboren afwijkingen zoals intersekse, Klinefelter of het Turner syndroom.
quote:
84s.gif Op woensdag 1 juni 2022 21:18 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Als jij je als transfoob gedraagt, zoals JK Rowling, dan moet je niet janken dat mensen zich tegen jou uitspreken.
JK Rowling is geen transfoob hoor.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  woensdag 1 juni 2022 @ 21:21:43 #203
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_204936952
quote:
10s.gif Op woensdag 1 juni 2022 21:20 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Geslacht is heel simpel: je hebt mannen en vrouwen. Plus natuurlijk nog mensen met een aangeboren afwijkingen zoals intersekse, Klinefelter of het Turner syndroom.
[..]
JK Rowling is geen transfoob hoor.
Why What JK Rowling Said is Transphobic
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_204937031
quote:
Ach het zal allemaal wel. Transfoob is vooral een makkelijke term zodat je verder niet op de inhoud hoeft in te gaan. Ik vind het stimuleren van "je bent geen man of vrouw maar gewoon zoals je jezelf voelt" gevaarlijk.

En daar heb ik mijn redenen voor.
  woensdag 1 juni 2022 @ 21:25:00 #205
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_204937041
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2022 21:15 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Tsja, als je domme shit gaat blèren waarmee je je werkgever schade toebrengt is ontslag gewoon terecht. Dan is geen cancellen.
Nee hoor.

Goed voorbeeld: John McAdams van Marquette University werd ontslagen, op staande voet, omdat hij aangaf dat wat een van zijn undergraduates stelde, dat geluiden tégen homo-huwelijk geen plaats hebben op de univeristeit, indruiste tegen de wetenschappelijke vrijheid en academische integriteit.

Natuurlijk was dat heel 'schadelijk' voor Marquette, want hiermee zou McAdams homo-haat hebben gepropageerd. Dat terwijl hij enkel aangaf dat juist in de academische arena ALLE geluiden gehoord moeten worden. Dat was alles.

Meneer kon z'n bureau leegmaken.

Gelukkig greep het hooggerechtshof in en tikte het Marquette op de vingers.

Maar dat is dus een beetje hoe woke werkt, en prachtige voorbeelden daarvan zien we alleen al in de comments hier: verdraaien, niet lezen, wensdenken, etcetera. Leuk als dat voor jou geen gevolgen heeft, voor meneer McAdams had het nogal wat repercussies.

https://www.thefire.org/w(...)ns-on-personal-blog/

En die kant gaan we hier ook op, ge-ga-ran-deerd.

Juweeltje uit de uitspraak:

"Marquette repeatedly ignored its own policies governing faculty speech and due process, and has severely imperiled free speech and academic freedom through its unjust actions." Woke in een nutshell.

[ Bericht 6% gewijzigd door EttovanBelgie op 01-06-2022 21:30:10 ]
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 1 juni 2022 @ 21:27:59 #206
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_204937109
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2022 21:25 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Nee hoor.

Goed voorbeeld: John McAdams van Marquette University werd ontslagen, op staande voet, omdat hij aangaf dat wat een van zijn undergraduates stelde, dat geluiden tégen homo-huwelijk geen plaats hebben op de univeristeit, indruiste tegen de wetenschappelijke vrijheid en academische integriteit.

Natuurlijk was dat heel 'schadelijk' voor Marquette, want hiermee zou McAdams homo-haat hebben gepropageerd. Dat terwijl hij enkel aangaf dat juist in de academische arena ALLE geluiden gehoord moeten worden. Dat was alles.

Maar dat is dus een beetje hoe woke werkt, en prachtige voorbeelden daarvan zien we alleen al in de comments hier: verdraaien, niet lezen, wensdenken, etcetera. Leuk als dat voor jou geen gevolgen heeft, voor meneer McAdams had het nogal wat repercussies.

Tegen het homohuwelijk zijn is pure wetenschap hoor :')

Nigerian grad student uses magnets to 'prove' gay marriage is wrong
  woensdag 1 juni 2022 @ 21:28:43 #207
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_204937123
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_204937151
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2022 21:10 schreef EinarBoe het volgende:
Volgens mij zet je net hele groepen mensen weg als inherent racistisch door te zeggen:
Kenker, wat dom. Hier, voor jou: https://snellezen.com/cur(...)d-lezen-volwassenen/
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  woensdag 1 juni 2022 @ 21:34:07 #209
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_204937236
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2022 20:55 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Dan heb je een zakje geld.
Tegenwoordig is dat om onzinredenen al lang niet zo gemakkelijk meer. Dus dat kan een flinke lijdensweg worden voor de werkgever.

Overigens ben ik wel eens benieuws naar die "heel veel voorbeelden"
  woensdag 1 juni 2022 @ 21:34:42 #210
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_204937246
quote:
84s.gif Op woensdag 1 juni 2022 21:27 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Tegen het homohuwelijk zijn is pure wetenschap hoor :')

Nigerian grad student uses magnets to 'prove' gay marriage is wrong
Punt weer totaal gemist...

Echt weer prijsschieten vanavond.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 1 juni 2022 @ 21:35:33 #211
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_204937260
quote:
Ahh, een fantast met een blog, altijd boeiend ..

Eerste zin:
quote:
Sex is real. I am a trans woman who knows hundreds of trans people and who is very active in the community, and I’ve never heard any trans person or expert say or imply otherwise even once.
Paar zinnen later:
quote:
Sex isn’t just a M/F tickbox in your DNA somewhere, it’s a hugely complicated set of characteristics that can have all kinds of variations that mean all kinds of different things to different people.
Seks is dus volgens dit persoon echt (objectief) maar tevens super gecompliceerd en heel subjectief. Hahaha. Tevens blijft het onduidelijk waarom JK Rowling nu een transfoob zou zijn.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  woensdag 1 juni 2022 @ 21:36:23 #212
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_204937283
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2022 21:34 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Punt weer totaal gemist...

Echt weer prijsschieten vanavond.
Er is niets wetenschappelijks aan tegen het homohuwelijk zijn. Het is een mening en geen wetenschap. Het bestuderen van mensen die tegen het homohuwelijk zijn is dan wel weer wetenschap.
  woensdag 1 juni 2022 @ 21:36:59 #213
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_204937305
quote:
10s.gif Op woensdag 1 juni 2022 21:35 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

Eerste zin:
[..]
Paar zinnen later:
[..]
Seks is dus volgens dit persoon echt (objectief) maar tevens super gecompliceerd een heel subjectief. Hahaha. En het blijft onduidelijk waarom JK Rowling nu een transfoob zou zijn.
Dat is het mooie van woke; hoe dan ook lult het zichzelf uiteindelijk helemaal krom.

Die dichotomie tussen pro-LGBT en 'anti-islamofobie' is ook een heerlijke spagaat om te zien.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 1 juni 2022 @ 21:38:42 #214
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_204937334
quote:
10s.gif Op woensdag 1 juni 2022 21:35 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

Eerste zin:
[..]
Paar zinnen later:
[..]
Seks is dus volgens dit persoon echt (objectief) maar tevens super gecompliceerd en heel subjectief. Hahaha. Tevens blijft het onduidelijk waarom JK Rowling nu een transfoob zou zijn.
Beetje wat zinnetjes knippen en plakken :') Je snapt er echt geen reet van he :')
  woensdag 1 juni 2022 @ 21:39:11 #215
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_204937345
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2022 21:12 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Wat.... :')

Goeiedag zeg...
Moeten we anders de tijdlijn nog even doornemen, want je lijkt jezelf nogal verloren te zijn in je strijd om duidelijk te maken waarom kledingverplichting het toppunt van leven is.

Het begon zo:
quote:
2s.gif Op woensdag 1 juni 2022 18:32 schreef OllieA het volgende:

[..]
Misschien zou je een of twee artikeltjes kunnen aanwijzen die naar jouw idee het gevaar van het woke denken goed illustreren? Ik zie ze niet.
Iemand stelt een vraag of je misschien in plaats van hysterisch om je heen slaan, even daadwerkelijk iets gevaarlijks aan woke zou kunnen opnoemen.

quote:
Als reactie post je een opinie-artikel (aantal slachtoffers loopt in de honderden) met daarin een scherpe mening over dresscodes, iets waar jij met ziel en zaligheid aan gehecht lijkt te zijn.

En 2 posts later kom je, na het lezen van het bewuste artikel over dresscodes, je conclusie over iedereen die een afwijkende mening heeft over dresscodes:

quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2022 19:59 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Ja, OK, je bent misschien geen n-woord roepende kruisverbrandende Grand Wizard die de zegeningen van blanke suprematie dagelijks propageert, maar diep, diep, diep van binnen ben je eigenlijk wél racistisch
Een farce is het.
Ja, nee, niets zo'n grote farce als een opiniestuk over dresscodes. De Esquire draait zich om in de vuilnisbelt van afgeschreven en ongelezen modebladen.

Nouja, we kunnen het lezen, daarna bleek je vooral ontzettend stellig te weten hoe de mening van iemand over dresscodes, doorgetrokken kon worden naar de mening van een hele groep 'woke-mensen' over een heleboel 'woke-onderwerpen'.

Maar, bij het doorspitten van deze treurige poging om verplichte kledingstijl als piece-de-resistance van de moderne samenleving te bombarderen, kwam ik wel achter het werkelijke probleem waarom jij met alle geweld andere mensen wil vertellen waar ze zich wel en niet openlijk druk over mogen maken (en ja, je hebt gezegd dat je vindt dat het in een besloten facebookkring hoort, dus nee, ik leg je geen woorden in de mond. Overigens vrij treurig, je zou er ook, ik noem maar iets, voor kunnen kiezen om niet websites af te struinen op zoek naar meningen die stroken met je ideaalbeeld van gedwongen kledingkeuzes).

In ieder geval, het echte probleem zit natuurlijk hier:
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2022 19:23 schreef EttovanBelgie het volgende:

mensen DWINGEN 'het nieuwe normaal' te accepteren, en vooral: problemen maken die er niet zijn.
Jij wil mensen DWINGEN het oude normaal stilzwijgend te accepteren. Je windt je immers op over opiniestukken die indruisen met hoe jij vindt dat anderen zich gedwongen moeten kleden en je vindt dat dergelijke stukken niet in de publieke ruimte verspreid zouden moeten worden.
Je vindt verder dat als jij vindt dat er geen probleem is er geen probleem is, en je vindt het een probleem als andere mensen ergens een probleem zien dat jij geen probleem vindt.

Een mooie staaltje selectieve verontwaardiging, dus.

Regel 1: Jij vindt dat iemand niet zelf mag bepalen wat iemand problematisch vindt, dat doe jij.
Regel 2: Je vindt het enorm problematisch als mensen tegen Regel 1 in gaan.

Erg leuk. Als je volledig vanuit jezelf redeneert, klinkt dit misschien nog wel redelijk! Maarja, als we dat allemaal zouden doen - en waarom zouden we dat niet doen, jij doet het ook dus dan mogen wij toch ook? - dan lijk je opeens een bekrompen onbenul.
  woensdag 1 juni 2022 @ 21:39:25 #216
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_204937351
quote:
84s.gif Op woensdag 1 juni 2022 21:38 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Beetje wat zinnetjes knippen en plakken :') Je snapt er echt geen reet van he :')
Uhm, volgens mij snapt die schrijfster het zelf niet eens.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 1 juni 2022 @ 21:40:35 #217
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_204937373
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2022 21:39 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Moeten we anders de tijdlijn nog even doornemen, want je lijkt jezelf nogal verloren te zijn in je strijd om duidelijk te maken waarom kledingverplichting het toppunt van leven is.

Het begon zo:
[..]
Iemand stelt een vraag of je misschien in plaats van hysterisch om je heen slaan, even daadwerkelijk iets gevaarlijks aan woke zou kunnen opnoemen.
[..]
Als reactie post je een opinie-artikel (aantal slachtoffers loopt in de honderden) met daarin een scherpe mening over dresscodes, iets waar jij met ziel en zaligheid aan gehecht lijkt te zijn.

En 2 posts later kom je, na het lezen van het bewuste artikel over dresscodes, je conclusie over iedereen die een afwijkende mening heeft over dresscodes:
[..]
Ja, nee, niets zo'n grote farce als een opiniestuk over dresscodes. De Esquire draait zich om in de vuilnisbelt van afgeschreven en ongelezen modebladen.

Nouja, we kunnen het lezen, daarna bleek je vooral ontzettend stellig te weten hoe de mening van iemand over dresscodes, doorgetrokken kon worden naar de mening van een hele groep 'woke-mensen' over een heleboel 'woke-onderwerpen'.

Maar, bij het doorspitten van deze treurige poging om verplichte kledingstijl als piece-de-resistance van de moderne samenleving te bombarderen, kwam ik wel achter het werkelijke probleem waarom jij met alle geweld andere mensen wil vertellen waar ze zich wel en niet openlijk druk over mogen maken (en ja, je hebt gezegd dat je vindt dat het in een besloten facebookkring hoort, dus nee, ik leg je geen woorden in de mond. Overigens vrij treurig, je zou er ook, ik noem maar iets, voor kunnen kiezen om niet websites af te struinen op zoek naar meningen die stroken met je ideaalbeeld van gedwongen kledingkeuzes).

In ieder geval, het echte probleem zit natuurlijk hier:
[..]
Jij wil mensen DWINGEN het oude normaal stilzwijgend te accepteren. Je windt je immers op over opiniestukken die indruisen met hoe jij vindt dat anderen zich gedwongen moeten kleden en je vindt dat dergelijke stukken niet in de publieke ruimte verspreid zouden moeten worden.
Je vindt verder dat als jij vindt dat er geen probleem is er geen probleem is, en je vindt het een probleem als andere mensen ergens een probleem zien dat jij geen probleem vindt.

Een mooie staaltje selectieve verontwaardiging, dus.

Regel 1: Jij vindt dat iemand niet zelf mag bepalen wat iemand problematisch vindt, dat doe jij.
Regel 2: Je vindt het enorm problematisch als mensen tegen Regel 1 in gaan.

Erg leuk. Als je volledig vanuit jezelf redeneert, klinkt dit misschien nog wel redelijk! Maarja, als we dat allemaal zouden doen - en waarom zouden we dat niet doen, jij doet het ook dus dan mogen wij toch ook? - dan lijk je opeens een bekrompen onbenul.
Ja, ik verwijs je even naar post #208. Fijne avond verder.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 1 juni 2022 @ 21:42:55 #218
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_204937422
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2022 21:40 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ja, ik verwijs je even naar post #208. Fijne avond verder.
Ach, het wordt allemaal te lastig om nog te beargumenteren waarom de grote Etto van België voor iedereen mag bepalen waar hij zich druk om moet maken en waarom iedereen die zich druk maakt om een verkeerd onderwerp een inherente racist is?

Misschien dat je morgen wel de woorden en argumenten vindt die er vandaag nogal aan ontbraken. Toi toi toi.
  woensdag 1 juni 2022 @ 21:43:55 #219
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_204937434
quote:
84s.gif Op woensdag 1 juni 2022 21:38 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Je projecteert. Ik krijg namelijk eerder het idee dat je er zelf weinig van begrijpt als je afgaat op dit soort blogs, die vol fantasierijke tegenstrijdigheden staan.
  woensdag 1 juni 2022 @ 21:44:11 #220
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_204937441
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2022 21:42 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Ach, het wordt allemaal te lastig om nog te beargumenteren waarom de grote Etto van België voor iedereen mag bepalen waar hij zich druk om moet maken en waarom iedereen die zich druk maakt om een verkeerd onderwerp een inherente racist is?

Misschien dat je morgen wel de woorden en argumenten vindt die er vandaag nogal aan ontbraken. Toi toi toi.
Nou nee. Het lijkt me gewoon een nogal futiele exercitie in gesprek te gaan met iemand die niet begrijpend kan lezen. Dus ook morgen negeer ik dit debacle.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 1 juni 2022 @ 21:48:02 #221
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_204937507
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2022 21:44 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Nou nee. Het lijkt me gewoon een nogal futiele exercitie in gesprek te gaan met iemand die niet begrijpend kan lezen. Dus ook morgen negeer ik dit debacle.
Ah, in gesprek gaan, hoe nobel. Maar dan mogen er alleen dingen besproken worden die jij een probleem vindt toch? Want alle andere dingen zijn geen probleem?
  woensdag 1 juni 2022 @ 21:49:03 #222
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_204937529
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2022 20:50 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Het is niet transfoob om je te vergissen in de juiste behandeling. Zeker met geesteszieken is er veel trail and error geweest. Denk aan shock therapie.
En met de wetenschap van nu kunnen we dat prima ineffectief en barbaars noemen. Dus nee, dat argument gaat niet op.
pi_204937586
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2022 21:44 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Je blijft reageren dus je negeert helemaal niks.. met je « fijne avond » :')
  woensdag 1 juni 2022 @ 21:52:05 #224
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_204937589
Iemand vind dresscodes stom. Nounou, laten we die maar onder de telefoontap leggen. Levensgevaarlijke mening.
pi_204937611
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2022 21:49 schreef Poem_ het volgende:

[..]
En met de wetenschap van nu kunnen we dat prima ineffectief en barbaars noemen. Dus nee, dat argument gaat niet op.
Dat ben ik zeker met je eens. Iemand stimuleren om vooral door te gaan met deze gekte (en het vooral ook aan anderen aan te raden om lekker te gaan twijfelen over je identiteit) vind ik echter een minder goed idee.
  woensdag 1 juni 2022 @ 22:03:18 #226
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_204937751
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2022 21:52 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Dat ben ik zeker met je eens. Iemand stimuleren om vooral door te gaan met deze gekte (en het vooral ook aan anderen aan te raden om lekker te gaan twijfelen over je identiteit) vind ik echter een minder goed idee.
Het werkt al helemaal niet als je gaat stellen dat seksuele voorkeur niet een inherente eigenschap is, maar een 'gevolg' van externe factoren, zoals het aangegeven artikel stelt. Immers, seksuele voorkeur wordt vooral vormgegeven door de media, de cultuur en de omgeving. Dat je een voorkeur zou hebben voor blanken, is niet iets van jezelf, dat is een 'gevolg' van iets buiten jezelf. En uiteraard buitengewoon racistisch.

Zeg maar precies dezelfde argumenten die rabiate homohaters al decennia gebruiken om de homoseksuele voorkeur niet te zien als normale, menselijke seksuele voorkeur (die ook niet te veranderen is), maar als 'gevolg' van externe factoren: feminiene opvoeding, afwezige vader, zelfs misbruikverleden.

Precies dezelfde denkwijze.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_204937752
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2022 20:10 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Nou ... er zijn mensen die wel kiezen voor een man te zijn, bijna 50% van de mensheid.
Ik ook .... en het is de taak van een ieder hun hitsige jonge mannen te leren vrouwen te respecteren, toch ?
Het principe hier is een boodschap doorgeven. Niks vreselijk erg wook. Heel gewoon.
Het is de taak van de ouders van die jonge mannen om ze op te voeden, dat ik verantwoordelijk word gehouden voor het wangedrag van anderen is absurd.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_204937864
quote:
10s.gif Op woensdag 1 juni 2022 21:14 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Kun je 'domrechtse wappies' hier definiëren? Cancelcultuur is verre van een fabeltje. Een dik jaar terug werd er nog een open brief gepubliceerd over dit fenomeen o.a. binnen de internationale wetenschap en ondertekend door mensen zoals Noam Chomsky, Michael Ignatieff, Gloria Steinem, Matthew Yglesias en JK Rowling. En in de Nederlandse media heeft iemand als Ewald Engelen zich al meermaals uitgesproken tegen de cancelcultuur.

Maar dit zullen dan ook wel 'domrechtse wappies' zijn?
Oh ja JK Rowling die claimt gecancelled te zijn omdat een paar transgenders niet met haar mening om kunnen gaan. Ondertussen verkoopt ze nog miljoenen boeken per jaar. Ik zie jankerds aan beide kanten.
pi_204938179
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2022 22:03 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Het is de taak van de ouders van die jonge mannen om ze op te voeden, dat ik verantwoordelijk word gehouden voor het wangedrag van anderen is absurd.
Zeker, absurd. Waarom verwijt iemand jou schuldig te zijn aan andermans wangedrag?
pi_204938181
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2022 22:03 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Het werkt al helemaal niet als je gaat stellen dat seksuele voorkeur niet een inherente eigenschap is, maar een 'gevolg' van externe factoren, zoals het aangegeven artikel stelt. Immers, seksuele voorkeur wordt vooral vormgegeven door de media, de cultuur en de omgeving. Dat je een voorkeur zou hebben voor blanken, is niet iets van jezelf, dat is een 'gevolg' van iets buiten jezelf. En uiteraard buitengewoon racistisch.

Zeg maar precies dezelfde argumenten die rabiate homohaters al decennia gebruiken om de homoseksuele voorkeur niet te zien als normale, menselijke seksuele voorkeur (die ook niet te veranderen is), maar als 'gevolg' van externe factoren: feminiene opvoeding, afwezige vader, zelfs misbruikverleden.

Precies dezelfde denkwijze.
Iets te complex voor de late avond moet ik zeggen.
pi_204938528
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2022 20:40 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
De diepgang van de mensen die strijden voor verplichte klederdracht is daarentegen ongeëvenaard.
Je doet alsof die dresscode niet veranderlijk is, dat is helemaal niet waar, die is behoorlijk veranderd.
Daarnaast moet je niet verwachten dat een gemiddeld bedrijf je aanneemt als je komt solliciteren in een trainingspak met een petje op.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
  woensdag 1 juni 2022 @ 23:17:41 #232
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_204938543
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2022 23:15 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Je doet alsof die dresscode niet veranderlijk is, dat is helemaal niet waar, die is behoorlijk veranderd.
Ah, als de verplichting die mensen opgelegd krijgen af en toe maar veranderd is er niets aan de hand.
quote:
Daarnaast moet je niet verwachten dat een gemiddeld bedrijf je aanneemt als je komt solliciteren in een trainingspak met een petje op.
Buiten dat je je altijd de vraag kan stellen: waarom eigenlijk niet? Doet verder ook niemand dit. En juist bij een sollicitatiegesprek heb je geen verplichte dresscode, maar draag je wat je zelf denkt te moeten dragen.
pi_204938556
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2022 20:50 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Het is niet transfoob om je te vergissen in de juiste behandeling. Zeker met geesteszieken is er veel trail and error geweest. Denk aan shock therapie.
Hoezo, ECT wordt nog steeds gebruikt.
pi_204938582
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2022 17:34 schreef Hexagon het volgende:
Lijkt er eerder op dat de media kennelijk alleen maar moet doen zoals jij het wilt. Wie probeert er dan een ander zijn mening door de strot te duwen?
Als je hebt over de mainstream media; dan zou ik graag willen zien dat zo'n iemand als Akwasi kritisch word aangepakt. Niet met zo'n laf ingestudeerd stukje toneel tussen interviewer en geïnterviewde. Echter; nergens roep ik op tot cancelen van ''M'', hoewel ik wel mee betaal aan het publieke bestel.

Maar ik snap dat jij genoegen neemt met laffe partijdige mainstream media. Immers; tis zowat allemaal d'66 volk daaro, die dan ook nog eens jouw visie propaganderen. Kritiek vanuit ''verkeerde hoek'' dient genegerd te worden, zelf reflectie is uit den boze.
quote:
Alleen is het nog alijd volkomen mistig wat het dan is
Het begrip ''woke'' -of ''woke-culture''- is dan ook een wijdverbreid begrip. Dat is lastig begrijpen.
pi_204938593
quote:
84s.gif Op woensdag 1 juni 2022 21:18 schreef Starhopper het volgende:

[..]
:') / _O-
pi_204938626
quote:

[..]
Tsja, als je domme shit gaat blèren waarmee je je werkgever schade toebrengt is ontslag gewoon terecht. Dan is geen cancellen.
En nog blijven doen als of het niet voor komt dat mensen hun carrière kwijt raken wegens beschuldigingen/kritiek waarvan men niet eens weet of ze nu wel of niet waar, of terecht zijn.

Lekker bezig Robbie! Je laat alleen maar zien hoe hypocriet en dom ''woke'' is. ^O^ _O_
pi_204938641
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2022 21:39 schreef EinarBoe het volgende:

knip

knip

Ik hecht eraan om hier duidelijk te maken dat ik de vraag stelde enkel en alleen als een vraag om verduidelijking.
Dus wmb geen context van hysterisch om zich heen slaan door Etto, enkel een vraag om informatie.
Die informatie werd door Etto gegeven dmv drie linkjes, die ik nog moet gaan (her)lezen, en waar ik over wil nadenken.

Die sfeer van elkaar extreem in de haren vliegen vind ik niet prettig. Gewoon een gesprek, waarbij men mogelijkerwijs van mening verschilt zou toch mogelijk moeten zijn?
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_204938757
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2022 23:17 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Ah, als de verplichting die mensen opgelegd krijgen af en toe maar veranderd is er niets aan de hand.
[..]
Buiten dat je je altijd de vraag kan stellen: waarom eigenlijk niet? Doet verder ook niemand dit. En juist bij een sollicitatiegesprek heb je geen verplichte dresscode, maar draag je wat je zelf denkt te moeten dragen.
Een trainingspak en een petje geven een ongeïnteresseerde, ongemotiveerde uitstraling voor het overgrote merendeel van de mensen.

Een sollicitatiegesprek is bij uitstek een moment waarop ik een dresscode voel.

De werkplekken waar een daadwerkelijke verplichte dresscode is zijn vooral mensen die bedrijfskleding dragen.
pi_204938916
quote:

[..]
Maar dat is helemaal niet een voorwaarde om te worden gecanceld. Zo is er een goed voorbeeld van iemand die in een krantenartikel kritiek had op twee vrouwen van kleur. Gewoon inhoudelijke kritiek. En puur omdat toevallig beiden een vrouw van kleur waren leverde haar dat gewoon ontslag op. Want kritiek op vrouwen van kleur is racisme.
  donderdag 2 juni 2022 @ 00:35:12 #240
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_204938925
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2022 00:31 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Maar dat is helemaal niet een voorwaarde om te worden gecanceld. Zo is er een goed voorbeeld van iemand die in een krantenartikel kritiek had op twee vrouwen van kleur. Gewoon inhoudelijke kritiek. En puur omdat toevallig beiden een vrouw van kleur waren leverde haar dat gewoon ontslag op. Want kritiek op vrouwen van kleur is racisme.
Bron?
pi_204938954
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2022 21:34 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Tegenwoordig is dat om onzinredenen al lang niet zo gemakkelijk meer. Dus dat kan een flinke lijdensweg worden voor de werkgever.

Overigens ben ik wel eens benieuws naar die "heel veel voorbeelden"
Nee, dat is niet waar, anders kende je ze wel.

Maar dit is wel een leuke, temeer omdat een van degenen die haar liet vertrekken kort daarna ook is gecanceld vanwege een opmerking uit het verleden die fout werd geacht.

https://www.nytimes.com/2(...)alexi-mccammond.html

Chris Harrison vanwege het opkomen voor iemand anders die in het verleden naar een feestje was gegaan die nu als fout werd gezien.

https://www.nytimes.com/2(...)els-resignation.html

https://www.washingtonpos(...)gen-and-marie-kondo/

Deze kon ik snel vinden. Er zijn er veel meer. Zoals die professor in het VK die een wetenschappelijk correcte mening verkondigde.

Of de decaan (?) die na de gebeurtenissen mbt Floyd zich niet goed genoeg uitsprak tegen wat er was gebeurd.
pi_204938956
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2022 21:49 schreef Poem_ het volgende:

[..]
Dat maakt het niet transfoob.
pi_204938957
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2022 23:19 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Hoezo, ECT wordt nog steeds gebruikt.
O, ik dacht dat nu inmiddels was bewezen dat het onzin is het niet meer gebruikt wordt.
  donderdag 2 juni 2022 @ 01:11:27 #245
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_204938975
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2022 00:55 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Dat maakt het niet transfoob.
Jawel. Je impliceert immers dat wat een transgender ervaart al dan niet is aangepraat en ook weer kan worden afgeleerd met een dwangbuis en medicatie. Dat is nogal strijdig met het fundament er van. Bovendien zou er sprake moeten zijn van repressie, niet van leven en laten leven.

Vervang het woord 'transgender' eens door 'homo' en je komt ook al snel op homofobie uit.
  donderdag 2 juni 2022 @ 01:16:19 #246
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_204938981
quote:
Ik zie nergens terug dat dat zou zijn omdat ze commentaar levert op iemand met een niet-witte huidskleur.
pi_204939069
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2022 00:31 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
'Inhoudelijke' kritiek? Waarom heeft ze dan een uitgebreid excuus geschreven?

quote:
Roman initially deflected and offered what some considered an insincere apology. But on May 11, she wrote a full-throated mea culpa that apparently went a long way toward mending her relationship with Teigen. It should be noted that Teigen said she had “signed on to executive produce” a TV cooking show starring Roman. Teigen accepted the apology graciously, offering her own Twitter thread in return.
twitter

Het is zo'n typisch geval van ondoordacht in een interview uitspraken doen waar terecht kritiek op komt en dat zag ze zelf blijkbaar ook in. De NYT heeft haar overigens niet 'gecanceld', ze was tijdelijk 'on hiatus' en ze had gewoon terug kunnen keren maar besloot zelf een nieuwe uitdaging aan te gaan: haar eigen YT-kanaal.

twitter

quote:
"It was always the plan for Alison's leave to be temporary," a representative for the publication told Insider at the time. "Her column will return." They declined to comment further when asked about a return date.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_204939076
quote:

[..]
Nee hoor.

"Marquette repeatedly ignored its own policies governing faculty speech and due process, and has severely imperiled free speech and academic freedom through its unjust actions." Woke in een nutshell.
Dit is een goed voorbeeld maar je wil niet weten hoe erg Amerikaanse “studenten” zijn losgeslagen, met name in de Ivy League.

Een schrijnend voorbeeld was een conferentie over autisme, waar sprekers waren uitgenodigd om over autisme te spreken en hoe we daar het beste mee om kunnen gaan. Die conferentie moest en zou verboden worden, op het militante af, omdat autisme natuurlijk is, en dat het verkeerd is om autisme als een handicap te zien.

We trappen in een enorme valkuil als we deze beweging vrij spel geven. Wtf denken ze te zijn om de waarheid in pacht te hebben, geen enkel spoortje twijfel te kennen, beslissingen menen te moeten maken voor anderen, zonder dat daar een debat of enige logica aan vooraf gaat?

Regen heb je in verschillende gradaties, van wat miezeren tot een zware onweersbui. Zo bestaat woke ook in verschillende gradaties, van drammerig/irritant tot militant.

Woke neemt zichzelf bijzonder serieus, kennen geen humor of zelfreflectie en zijn wat dat betreft net zo gevaarlijk als militante moslims.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lyrebird op 02-06-2022 03:36:44 ]
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_204939092
quote:

[..]
Nee hoor.

Ik vind dit eik helemaal geen goed voorbeeld :N

Hoewel je natuurlijk kan discussieren over het houden van debatten over het homohuwelijk op universiteiten is één ding en daar zitten nog best wat haken en ogen aan maar het was niet de reden waarom McAdams ontslagen werd. Hij werd ontslagen omdat hij in zijn blog (waar hij overigens al jaren alle ruimte kreeg om zijn mening te ventileren) de betreffende studente met naam en toenaam had genoemd met alle gevolgen vandien:

quote:
The university, in a statement, said this is not about freedom of speech, academic freedom or McAdams’s political views but about his conduct toward a graduate student:

Dr. McAdams has been blogging for more than a decade, publishing approximately 3,000 posts, and the university administration has never disciplined him. He has the right to talk about controversial topics on his blog, and to disagree with and debate Marquette-related positions freely. Where Dr. McAdams crossed the line is when he launched a personal attack against a student, subjecting her to threats and hateful messages. Dr. McAdams continues to use the student’s name on his blog, even recently identifying where she is currently studying, leading to more hostile and threatening messages.

A university spokesman also said by email: “We welcome this issue being addressed in court, where the public will hear a comprehensive account of Dr. McAdams’s mistreatment of our former graduate student, rather than the select details he has handpicked to promote his false narrative. Once all the facts are made clear, Marquette fully expects that the decision to suspend him will be upheld.

“Dr. McAdams continues to reject the judgment of his peers on the Faculty Hearing Committee. The committee unanimously concluded that he violated his core obligations as a tenured professor and that he should be suspended.”

Bron
Dat het (conservatieve) Wisconsin Supreme Court uiteindelijk in zijn voordeel oordeelde was geheel langs (ideologische) party lines: 4 - 2 met 1 onthouding. Geen idee wat de beargumentering daarbij was. Een professor mag blijkbaar niet ontslagen worden als hij een studente doelbewust het doelwit van bedreigingen maakt zelfs nog nadat zij al elders is gaan studeren om diezelfde reden? Want dat valt onder 'free speech/academic freedom'?

quote:
The court’s 4-to-2 decision came down on ideological lines, with the conservative majority siding with McAdams. One justice did not participate in the ruling.

McAdams sued the university in 2016, arguing that he lost his job for exercising freedom of speech. Marquette said he wasn’t fired for the content of his 2014 post, but because he named the instructor and linked to her personal website that had personal identifying information.

“That’s not academic freedom. That’s cyberbullying,” Ralph Weber, Marquette’s attorney, said Friday.

The instructor, a graduate student, later received a flood of hateful messages and threats, and at one point needed a security guard stationed outside her class. She eventually moved to another university, where she had to repeat three semesters and revise her PhD thesis.

Bron
PS Vind je ook dat er op universiteiten nog gedebatteerd moet kunnen worden over het stemrecht van vrouwen? :wtf:

[ Bericht 1% gewijzigd door Kijkertje op 02-06-2022 05:04:12 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_204939102
Administrators zullen altijd een reden vinden om iemand de laan uit te sturen, als iemand tegen de woke doctrine ingaat. Want iedereen maakf fouten. Zo werd laatst Professor Joshua Katz (Princeton) ontslagen vanwege een (consensual) relatie met een studente. In 2006 (!). Waar hij toen al voor geschorst werd. De echte reden was dat hij zich tegen de woke doctrine had uitgesproken.

Let wel, dit zijn mensen met een tenure positie, voor het leven, die academische vrijheid zouden moeten genieten, wat betekent dat ze zouden moeten kunnen zeggen wat ze willen zeggen, ook als mensen daar aanstoot aan nemen. Ja, iedereen maakt fouten. Cyberbullying moet je niet willen hebben, en daar kun je iemand op aanspreken, en afspraken maken om dat te voorkomen. Maar om daar dan iemand voor te ontslaan, denk je niet dat dit veel te ver gaat?

Dit zijn hele gevaarlijke ontwikkelingen want je maakt mensen monddood en dwingt mensen tot zelfcensuur. Als je daar blind voor bent, dan heb ik met je te doen.

[ Bericht 3% gewijzigd door Lyrebird op 02-06-2022 04:42:38 ]
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')