ikweethetookniet | zondag 29 mei 2022 @ 12:27 |
SCHIPHOL - De problemen op Schiphol zijn, met de zomervakantie steeds dichter aan de horizon, nog altijd verre van verholpen. Zondag kwam het tot knokpartijen, maandag tot urenlange rijen. Tot overmaat van ramp kan Schiphol de aanvragen voor Privium, een peperdure nooddeur, ook niet meer aan. Schiphol waarschuwt inmiddels onomwonden dat het de komende weken tot urenlange rijen kan komen. Dat gebeurde ook maandag, aldus een woordvoerder. Soms stonden er rijen van vijf uur. „Er was minder personeel dan gepland en het was wel een erg drukke dag. De komende tijd is het ongeveer net zo druk als tijdens de meivakantie. Het aantal passagiers ligt echter nog onder het niveau van 2019, maar omdat er niet genoeg handjes zijn bij de bagagecontrole, zijn niet alle controleposten bemand. Daardoor stroopt het op in de terminals, en tot daarbuiten. Hij vervolgt: „Elke dag is het een kwestie van vraag en aanbod, waar we zo goed mogelijk op inspelen. Maar op piekmomenten kunnen er langere wachttijden ontstaan.” Overvolle vetrekhallen Op social media gaan foto’s rond van overvolle vertrekhallen en bronnen melden aan De Telegraaf dat sommige vluchten met drie uur vertraging zijn vertrokken. ’Nog stonden er passagiers bij de bagagecontrole”, meldt een direct betrokkene. Luchtvaartmaatschappij KLM bevestigt de urenlange rijen. Al weken zijn de luchtvaartmaatschappijen in gesprek om tot een oplossing te komen, maar KLM zegt dat er nog geen uitkomst is. Tot overmaat van ramp zit nu ook op een dure ontsnappingsroute een slot. Schiphol ontving talloze aanvragen voor Privium, een abonnementsservice waarmee je de lange rijen goeddeels ontloopt. „Veel mensen willen na corona heractiveren en we hebben ook erg veel nieuwe aanvragen. Door personeelstekort kunnen we maar een beperkt aantal aanvragen per dag verwerken. Dat is een heel proces, dus er zijn wachttijden.” Of dat een kwestie van weken of maanden is, kan de woordvoerder niet zeggen. Voor reizigers die de komende tijd op vakantie willen, is het echter een bittere pil. De meivakantie ontaardde ruim een maand geleden in een ongekende puinhoop op de luchthaven. Ondanks tijdige waarschuwingen vanuit de reissector, luchtvaart en vakbonden was Schiphol er niet in geslaagd om genoeg personeel aan te trekken. Met name bij de security ging het helemaal mis, waardoor mensen hun vluchten misten, hun vakantie in het water zagen vallen of zelfs onwel werden. Chaos en ’grimmige omstandigheden’ Dat laatste gebeurde ook maandag weer, erkent de Koninklijke Marechausee. „We hadden te maken met enkele onwelwordingen”, aldus een woordvoerder. Een brief van beveiligingsbedrijf CTSN Group maakte maandag melding van ’een zeer gevaarlijke situatie’ op zondag, waardoor er een risico ontstond van ’massale doorlopers’. De beveiligingsmedewerkers wisten de chaos en ’grimmige omstandigheden’ onder controle te krijgen, zo meldt general manager Adan Morik, in de brief die is ingezien door De Telegraaf. CTSN was ondanks meerdere verzoeken niet bereikbaar voor commentaar. Uitgerekend nu het weer zo mis gaat, zit Schiphol-topman Dick Benschop niet op zijn post. Was hij tijdens de meichaos anderhalve week onzichtbaar door een coronabesmetting, ditmaal zit hij bij het World Economic Forum in Davos, de jaarvergadering van de mondiale zaken- en politieke elite. Heeft Benschop zijn prioriteiten wel op orde, nu Schiphol deze dagen weer in chaos ontaardt? Een woordvoerder meldt in een reactie dat de Schiphol-topman ’altijd gaat’. https://www.telegraaf.nl/(...)er-gevaarlijke-chaos 'Het vliegtuig naar Tirana heeft een dag vertraging.' | |
ikweethetookniet | zondag 29 mei 2022 @ 12:28 |
Benschop nu bij Buitenhof zijn ingestudeerde praatje af te ratelen | |
Hyaenidae | zondag 29 mei 2022 @ 12:30 |
Ik wist niet dat tokkies dure vliegvakanties konden betalen. Dacht altijd dat vliegen meer voor de hooggeleiden was met veel poen en voor zakenlieden. | |
golfer | zondag 29 mei 2022 @ 12:36 |
De OP is van 24 mei. | |
golfer | zondag 29 mei 2022 @ 12:37 |
Juist wel voor 'tokkies'. Met al die prijsvechters is vliegen goedkoper dan de trein of de auto. | |
#ANONIEM | zondag 29 mei 2022 @ 12:37 |
Dan maar niet vliegen. | |
Horzula | zondag 29 mei 2022 @ 12:41 |
Als het maar over is als ik 9 juni vertrek, en niet weer begint voor ik op 12 juni terug ben. | |
heywoodu | zondag 29 mei 2022 @ 12:53 |
Zeker nu na een pandemie. Van die lui met hun "Ik móet er echt tussenuit", die móeten écht twee weken lang op een of ander Turks strand liggen | |
Tourniquet | zondag 29 mei 2022 @ 12:53 |
Dit is deel 2, vervolg op NWS / Schiphol opnieuw toneel van ’zeer gevaarlijke’ chaos | |
#ANONIEM | zondag 29 mei 2022 @ 12:59 |
Haten op vakantiegangers | |
Rode_Wijn | zondag 29 mei 2022 @ 13:13 |
Ook jij mag genieten van het beleid van Benschop en de Rutte doctrine. | |
Rode_Wijn | zondag 29 mei 2022 @ 13:14 |
Bij dat soort statements vraag ik mij altijd af hoe in hemelsnaam de mensheid kon bestaan tot pakweg 1960, toen vakantie ook/pas van de massa werd | |
Horzula | zondag 29 mei 2022 @ 13:18 |
Als studenten zeiden wij al "Rutte is kutte!". Toen gingen mensen naar de kerk of zaten bij verenigingen. Heb de logica van het op vakantie gaan naar het buitenland als Nederland op zijn mooist is nooit zo begrepen. | |
golfer | zondag 29 mei 2022 @ 13:19 |
Ja, dat weet ik. Maar de OP zou ook kunnen aangepast worden naar de actuele situatie. https://www.schiphol.nl/nl/mijn-reisdag/vandaag | |
Captain_Jack_Sparrow | zondag 29 mei 2022 @ 13:21 |
Welke studie was dat? LTS Zwakstroom? LBO punniken? | |
Horzula | zondag 29 mei 2022 @ 13:21 |
Bouwkunde TUDelft. Nu jij weer. | |
Rode_Wijn | zondag 29 mei 2022 @ 13:21 |
Dat inderdaad ook. Het hele concept van vakantie is gefingeerd. Als we dat niet kenden, zouden we het nu ook niet missen, verwacht ik. Balans in werk en vrije tijd wel, maar dat valt op tig manieren te realiseren | |
Captain_Jack_Sparrow | zondag 29 mei 2022 @ 13:22 |
Dan is het niveau de afgelopen 25 jaar wel heftig onderuit gegaan. | |
Captain_Jack_Sparrow | zondag 29 mei 2022 @ 13:23 |
Dat geldt trouwens ook voor foie gras. | |
#ANONIEM | zondag 29 mei 2022 @ 13:23 |
Als je het niet kent dan mis je het niet is waar jullie vrede mee hebben? Niets ontdekken, leren, je horizon verbreden enz. Wat erg allemaal Gewoon wow dit.. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-05-2022 13:24:03 ] | |
Horzula | zondag 29 mei 2022 @ 13:24 |
Hoe kom je daar nou weer bij? Ben je dom of zo? | |
Rode_Wijn | zondag 29 mei 2022 @ 13:25 |
Ik zie niet hoe je daar een resort in Torremolinos of Antalya voor nodig hebt. | |
Captain_Jack_Sparrow | zondag 29 mei 2022 @ 13:28 |
'Jullie' niveau van humor is schrijnend. | |
Basp1 | zondag 29 mei 2022 @ 13:29 |
Als je dat op een lagere school zou zeggen is het logisch, om nu te gaan pronken met stompzinnig leusjes die men op een uni zou zeggen getuigd nu niet echt van het niveau wat die opleiding zou moeten hebben. | |
#ANONIEM | zondag 29 mei 2022 @ 13:41 |
Jezelf beperken Ook lekker op z’n tijd. Mooie locatie, mooi warm weer. Heerlijk. | |
-XOR- | zondag 29 mei 2022 @ 13:43 |
Wat kwam die Benschop zwak over bij buitenhof, jezus. Het is hem allemaal overkomen. | |
Rode_Wijn | zondag 29 mei 2022 @ 13:51 |
Wel lekker inderdaad. Maar niet noodzakelijk. | |
#ANONIEM | zondag 29 mei 2022 @ 13:52 |
Oh dus jij snapt wel waarom. | |
Rode_Wijn | zondag 29 mei 2022 @ 13:56 |
Nee, ik snap dus niet de noodzaak. Dat het lekker is, is wat anders. | |
#ANONIEM | zondag 29 mei 2022 @ 14:02 |
Vaak hebben mensen al ruim van te voren geboekt he? Ik snap niet waarom er nu zo gehaat wordt op de reizigers ipv falende Schiphol. Zoveel wordt er niet gevlogen als ze spreken over “we zitten lang niet op de cijfers van 2019”. [ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 29-05-2022 14:03:22 ] | |
Horzula | zondag 29 mei 2022 @ 14:07 |
Hoe goed ken jij universitaire studenten? | |
Rode_Wijn | zondag 29 mei 2022 @ 14:37 |
Haten. Vaag begrip. Ik haat niemand. Ik haat die shit. Ik laat je savonds liever weten hoe laat het is | |
Spanky78 | zondag 29 mei 2022 @ 14:43 |
Het is gewoon te goedkoop. Het personeel daar wordt te laag betaald en dus gaan ze ergens anders werken voor een paar euro meer. Veel reizen zijn ruim vooraf geboekt. En ze hebben gewoon niet de portemonnee willen trekken op Schiphol. Eerst draaien op uitzendkrachten en dan janken als die niet meer komen. Het beleid heeft compleet gefaald. Terecht dat er naar de directie gewezen wordt, die hebben het allemaal laten gebeuren. Ze worden goed betaald om juist verantwoordelijkheid te dragen en nemen. Als je dan incompetent blijkt, moet je weg. Weg dus met die Benschop en de rest van zijn directie. Los daarvan wordt er achterlijk veel gevlogen voor weekendjes etc. Maar dat is hier niet zo relevant. | |
Horzula | zondag 29 mei 2022 @ 14:47 |
Kijk naar wat met de trein gaan kost. | |
Spanky78 | zondag 29 mei 2022 @ 14:51 |
Yes. Ook omdat vliegen zo goed als belastingvrij is. Het slaat nergens op dat je voor 59¤ In een weekend retour kan naar Madrid. Maar als je dat aanbiedt moet je wel leveren. Dus Tsja, slecht georganiseerd en slecht geanticipeerd door Schiphol. De maatschappijen hebben ook boter op hun hoofd want die hebben gepusht op goedkope afhandeling. Want die moeten goedmaken mbt Corona. | |
Werkman | zondag 29 mei 2022 @ 14:52 |
Paar jaar geleden naar Spanje gegaan met de bus. Ik zei "Dat nooit meer! Volgende keer ga ik vliegen!" Nu ik dit lees klinkt die bus toch niet zo slecht. | |
Horzula | zondag 29 mei 2022 @ 14:56 |
De bus is ook veel goedkoper dan de trein. | |
Spanky78 | zondag 29 mei 2022 @ 15:03 |
De bus is echt de hel. Ik ga wel zelf rijden. Elektrisch. | |
Horzula | zondag 29 mei 2022 @ 15:05 |
Euroliner was dat... Flixbus is veel aangenamer. | |
#ANONIEM | zondag 29 mei 2022 @ 15:09 |
Op een kameel is ook goedkoper. [ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 29-05-2022 15:09:46 ] | |
ikweethetookniet | zondag 29 mei 2022 @ 15:23 |
’Rechtszaken op komst om schrappen vluchten Schiphol’ Schipholbaas Dick Benschop houdt vast aan de optie om deze zomer op de drukste momenten vluchten te annuleren als zijn luchthaven de druk niet meer aankan. De bekritiseerde president-directeur legt daarmee het verwijt van de reisbranche dat Schiphol te vroeg aankondigt dat het vluchten zal schrappen, naast zich neer. Rechtszaken zullen het gevolg zijn, zo verwacht reiskoepel ANVR. Oostdam verwacht dat reisorganisaties ’naar de rechter zullen stappen’ als Schiphol vasthoudt aan 30% minder vluchten in de zomer, zegt hij in een reactie aan De Telegraaf op Benschops uitlatingen in Buitenhof. Dit moet de ’allerlaatste optie’ zijn, aldus de ANVR-voorman. „Schiphol moet zijn zaakjes op orde brengen, zodat het aantal vluchten wordt afgehandeld waar de markt om vraagt. Daar betalen we voor”, zegt voorman Marnix Fruitema van luchtvaartkoepel Barin. Door het ’te snel’ gecommuniceerde vooruitzicht van minder vluchten is er bij verschillende reizigers volgens Oostdam ook twijfel ontstaan over het al dan niet boeken van een vakantie. Hij denkt ook dat er bedrijven alsnog om kunnen vallen als gevolg van de problemen. Afwezig Terwijl de afgelopen weken passagiers vluchten misten, beveiligers en platformpersoneel op Schiphol handen tekort kwamen en op een bepaald moment zelfs de marechaussee erbij moest komen om te zorgen dat passagiers de security niet zouden overlopen, blonk Benschop vaak uit door afwezigheid. De Schipholdirecteur verdedigde zich door te zeggen dat hij, ook op afstand, altijd ’hardstikke hard bezig’ was geweest om problemen op te lossen. De Telegraaf schreef eerder deze week dat Benschop tijdens de meivakantie onder meer met zijn gezin op vakantie is geweest naar Portugal. Ook zat Benschop met gezinsleden in een bootje op Koningsdag. „Dat komt lullig over, dat besef ik reuze goed”, zei hij daarover. De baas van Schiphol vertelde die hele week thuis te hebben gezeten met een coronabesmetting en die dag ’even ontsnapt is en kort in dat bootje heeft gezeten’. „De rest van de dag was ik weer beschikbaar en bereikbaar.” In de tussentijd vloog Benschop echter ook naar de Verenigde Staten voor een gala en reisde hij naar Davos voor het World Economic Forum. Bij Buitenhof rechtvaardigde Benschop dit met het argument dat hij naast het aanpakken van de problemen op Schiphol ook bezig was ‘een internationale coalitie voor duurzaamheid te bouwen’ voor de luchtvaart. Rijen in de regen Op zondag is het intussen weer erg druk op Schiphol. Reizigers uiten op sociala media hun frustraties en tonen foto’s en filmpjes van de drukte. Zo is op een filmpje te zien hoe mensen buiten in de rij moesten wachten, terwijl er een enorme regenbui losbarstte. Reizigers proberen zelfs onder hun koffers te schuilen om droog te blijven. Schiphol verwacht zondag zowel drukte bij aankomst als vertrek. Een woordvoerder van de luchthaven meldt dat het naar schatting zal gaan om 190.000 passagiers, ongeveer 10.000 meer dan vrijdag, die wel verspreid over de dag zullen vertrekken en aankomen. Het is nog behapbaar, zegt een beveiliger. ,,Mensen werken goed mee.” Wel zijn er piekmomenten, waarin een enorme stroom passagiers ophoopt en de boel vastloopt. In de vroege ochtenduren hoefde nog niemand buiten in de rij te staan, maar dit veranderde na 10.00 uur. De rij liep vervolgens door tot buiten de door de luchthaven geplaatste tenten, waardoor reizigers die door de security wilden werden natgeregend. KLM ontzet KLM reageert ontzet over het vasthouden aan het schrappen van vluchten. De luchtvaartmaatschappij ’wil dat er eerst wordt gewerkt aan andere, effectievere opties dan annuleren, met meer beveiligers, spreiding van vluchten en gebruikmaking van andere luchthavens als belangrijkste’, laat een woordvoerder weten. „Schiphol zit nog niet op het niveau van 2019 – het is zorgwekkend dat dit nu al zulke problemen oplevert door tekorten bij de Schipholsecurity. We blijven met elkaar zoeken naar oplossingen.” Het schrappen van vluchten op Schiphol in het hoogseizoen heeft bredere gevolgen voor de economie, zo analyseert Koninklijke Horeca Nederland. „Het schrappen van lijnvluchten betekent ook minder gasten in Nederland voor hotels, horeca, musea en andere cultuur. Die zullen daardoor ook inkomsten missen. De horeca kan geen extra tegenslagen gebruiken, aangezien de sector na corona, de krapte op de arbeidsmarkt en inflatie probeert te overleven”, zegt directeur Dirk Beljaarts van KHN. Aan opstappen denkt Benschop niet. Hij herhaalde zijn verklaring dat hij ’volledig gemotiveerd’ is om de problemen op te lossen. Schiphol praat maandag met de vakbonden over de personeelstekorten, waarbij hij een ’betekenisvolle’ loonsverhoging belooft voor de beveiligers die vaak zo’n ¤12 er uur krijgen. „Het gaat niet over een paar procent erbij natuurlijk”, zei Benschop in het interview waarin hij aankondigde dat Schiphol ’een omslag’ maakt van een beleid gericht op lage kosten en uitbesteed werk, naar kwaliteit van de dienstverlening. Benschop moet dinsdag op het matje komen in de Tweede Kamer vanwege de chaos op de nationale luchthaven. https://www.telegraaf.nl/(...)en-vluchten-schiphol Dat was een succes die prietpraterij bij buitenhof | |
#ANONIEM | zondag 29 mei 2022 @ 15:41 |
:/ | |
ikweethetookniet | zondag 29 mei 2022 @ 15:44 |
CryptoPunk | zondag 29 mei 2022 @ 17:14 |
-Sigaartje | zondag 29 mei 2022 @ 17:33 |
Die Ben-schop moeten ze zo snel mogelijk eruit-schop-pen. Wat een idioot. | |
maily | zondag 29 mei 2022 @ 17:34 |
Zonder bonus Hopelijk vliegt hij eruit. | |
etuiedelapiel | zondag 29 mei 2022 @ 17:42 |
40 jaar geleden ja toen alleen de man nog fulltime werkte, tegenwoordig gaan de palletsorteerder en schoonmaakster al 2x per jaar naar de Costa's | |
michaelmoore | zondag 29 mei 2022 @ 18:57 |
Verdrietige drankzuchtige oude man en maar hakken op de salarissen van de schoonmaak en de koffersjouwers en zelf 600.000 euro per jaar incaseren terwijl hij in een bootje zit , sjouwen die jongens in de buik van het vliegtuig met loeizware koffers voor 10 euro per uur netto [ Bericht 15% gewijzigd door michaelmoore op 29-05-2022 19:22:18 ] | |
HiZ | zondag 29 mei 2022 @ 19:01 |
Ik ben gisteren vanaf Schiphol gevlogen met alleen handbagage. Enige wat raar was dat er maar één rij voor security was. Maar die rij was niet extreem lang en ik schat dat ik ergens tussen de 15 en 20 minuten langer bezig was met door alles heen komen. | |
Rode_Wijn | zondag 29 mei 2022 @ 19:17 |
Daar is opzich niets mis mee maar men denkt net als heel sneeuwvlokjes Nederland dat het intussen een recht geworden is. En noodzakelijk. Dat is natuurlijk niet zo | |
NeeOfTochJA | zondag 29 mei 2022 @ 20:28 |
Ben je smiddags of savonds gevlogen? | |
Red_85 | zondag 29 mei 2022 @ 20:35 |
Dat is niet hetzelfde bedrijf he. Koffers worden gedaan door de vracht- en bagage afhandelaren, niet door Schiphol Group zelf. Leer dat verschil. | |
michaelmoore | zondag 29 mei 2022 @ 20:47 |
schiphol heeft wel degelijk inspraak bij de afhandelaren voor de gunning plaatsvind leer dat verschil | |
Red_85 | zondag 29 mei 2022 @ 21:35 |
Hoef je mij niet uit te leggen. Ze hebben geen flikker inbreng in tarieven en lonen, hooguit kwaliteitsdingetjes. Het is een commerciele markt. Afhandelaren en Group zijn totaal verschillende dingen. | |
michaelmoore | zondag 29 mei 2022 @ 21:42 |
nou dan zou ik het contract niet gunnen aan uitbuiters, KLM heeft een naam hoog te houden een voorwaarde kan zijn om minimaal 120% van het minimumloon te betalen en 20% daarboven kan als kosten aan het contract toegevoegd worden Wie betaald , die bepaald [ Bericht 6% gewijzigd door michaelmoore op 29-05-2022 21:48:08 ] | |
Jed1Gam | zondag 29 mei 2022 @ 21:58 |
Veel plezier, niets erger dan een 10+ uur busreis. Helemaal als die bus vol zit met opgepepte pubers. | |
Red_85 | zondag 29 mei 2022 @ 21:58 |
Dat is de markt dichthouden, monopoly creëren en qua tarieven de markt bepalen en mag ook niet. Kwaliteitseisen mag wel. Maar: open markt. | |
Jed1Gam | zondag 29 mei 2022 @ 22:01 |
Waar komt dat idee vandaan dat iedereen dat een recht vind? Als het te betalen is gaan mensen, als het net zo duur als de trein zou zijn, gaat iedereen met de auto. Vraag en aanbod, meer is het niet. | |
michaelmoore | zondag 29 mei 2022 @ 22:03 |
niks open markt , de aanbesteder die bepaald de voorwaarden en anders kom je niet het terrein op met je spullen | |
Werkman | zondag 29 mei 2022 @ 22:12 |
Tussen twee kwaaien de minste kiezen. Bovendien kan ik me met die pubers prima redden. Gewoon mee ouwehoeren en lachen, zoals ik hier doe. Ja, Als je de fossiele zeiksnor met het belerende vingertje uit gaat hangen... | |
karr-1 | zondag 29 mei 2022 @ 22:32 |
Ik ben afgelopen donderdag vanaf Schiphol vertrokken en zaterdag via Schiphol weer terug gekomen. Werkelijk waar nul last gehad van overlast. Ok het was best druk maar alles liep gewoon redelijk door en ging prima. Als mensen zich gedragen, een beetje meewerken en gewoon eens luisteren als er iets gezegd of gevraagd wordt valt het allemaal best mee. Maar nee we moeten gaan gillen, schreeuwen, dreigen en constant allerlei personeel lastig vallen omdat we even iets langer moeten wachten dan normaal. Schiphol waarschuwt al dagenlang voor drukte en toch doen we allemaal alsof het ons overkomt en we er echt nog nooit van gehoord hadden. We kunnen ook gewoon problemen creëren natuurlijk..... | |
Kansenjongere | zondag 29 mei 2022 @ 22:49 |
Het is op dit moment een relatief rustige periode en Schiphol heeft al de grootst mogelijke moeite om mensen hun vlucht te laten halen, zelfs als ze er uren eerder voor naar de luchthaven komen. Het is heel fijn dat jij nergens last van hebt gehad, maar als je daarmee dan maar meteen het probleem ontkent heb je wel een erg egocentrisch wereldbeeld. | |
#ANONIEM | zondag 29 mei 2022 @ 23:06 |
Hij is gewoon jelly en ziet dit als een kans om over reizigers te bitchen. | |
Heremeteit | zondag 29 mei 2022 @ 23:11 |
Precies. Dit is gewoon het gevolg van de race to the bottom. Het moest allemaal zo goedkoop mogelijk zodat jan met de pet ook op vliegvakantie zou kunnen. Ik ben groot voorstander van true pricing. Dus compenseren van milieueffecten, fatsoenlijke arbeidsvoorwaarden voor luchthavenpersoneel en misschien nog een post innovatie. Dat de tickets dan opeens 300 ipv 30 euro kosten en Jan Modaal dus niet meer (regelmatig) met het vliegtuig op vakantie kan is helemaal niet erg. De overheid kennende zal men het met belastingen willen regelen maar dan komt het geld natuurlijk niet op de juiste plekken terecht. | |
Red_85 | zondag 29 mei 2022 @ 23:20 |
Je snapt er werkelijk geen reet van. Als jij een contract hebt, kan Group alleen maar bepaalde kwaliteitseisen bepalen en thats it. Over de markt zelf, kunnen ze niets zeggen. | |
michaelmoore | maandag 30 mei 2022 @ 00:02 |
ben ik niet eens de aanbesteder die beslist met welke afhandelaar hij in zee gaat Overigens kan de afhandelaar de biedingen niet inzien , dus weet ook niet waarom hij het contract niet krijgt | |
Red_85 | maandag 30 mei 2022 @ 00:05 |
Kan jij het niet mee eens zijn, maar zo werkt het wel. Group is ook de aanbesteder niet bij de afhandelaren. Dat zijn de maatschappijen die afgehandeld willen worden. | |
Jed1Gam | maandag 30 mei 2022 @ 06:29 |
Vliegen enkel voor de rijke stinkers, die al het meeste vliegen van iedereen. Doe dan benzine ook opeens 10x duurder, dat zet pas zoden aan de dijk. Als je dan al zo wilt doen, maak het dan zo dat het een percentage is van je inkomen, wel zo eerlijk. | |
Scorpie | maandag 30 mei 2022 @ 06:48 |
Alleen op kwaliteitseisen en wat bv de pass through rate moet zijn op verschillende delen van de dag. | |
ikweethetookniet | maandag 30 mei 2022 @ 07:10 |
Bonus maar dit keer voor de werknemers En dus niet voor Benschop Maar nu ook nog loon omhoog anders staken vanaf woensdag https://nos.nl/nieuwsuur/(...)ar-vakbond-eist-meer Goed bezig daar Nu nog Benschop enkeltje Timboektoe en we zijn een heel eind | |
hunterrnl | maandag 30 mei 2022 @ 07:31 |
Hiermee krijg je geen fatsoenlijke voorwaarden. Dit is het standaard verhaaltje... Links lullen en rechts vullen. Personeelstekort los je er wel mee op en Schiphol zal kleiner worden dat wel. Waarschijnlijk is ook de toeristen sector van Amsterdam ten einde. Ondertussen gaan de mensen die jij wilt pakken met je op papier leuk verhaal. Rustig naar Duitsland of Belgie om van daaruit te vliegen en schiet je er niks mee op kwa milieueffecten. | |
Heremeteit | maandag 30 mei 2022 @ 08:01 |
Het doel van nivelleren is niet dat iedereen dezelfde luxe heeft. Als de werkelijke kosten zo hoog zijn dat Henk en Ingrid niet meer een weekje naar de zon kunnen, dan is het toch beter dat ze niet gaan? En nogmaals, ik pleit niet voor belastingen om het te ontmoedigen, maar wel voor een verplichting dat eenieder de daadwerkelijke kosten draagt, zowel op maatschappelijk als milieugebied. Dat is toch redelijk? Dat het duurder zal worden is evident, maar echt niet alleen voor de rijke stinkerds. Uiteraard kun je wel trachten zo efficiënt mogelijk te werken. Zo geloof ik niet dat een verveelde medewerker beter is in het vinden van verdachte zaken in x-ray beelden dan een goed getraind ML algoritme. Als je de main flow volledig zou automatiseren, heb je alleen nog medewerkers nodig om de excepties op te vangen. | |
LangeTabbetje | maandag 30 mei 2022 @ 08:26 |
Dit dus, de 3 drukste dagen van het jaar, en gelijk klagen. Klagen deze mensen ook als ze op de Route du Soleil in de file staan tijdens zwarte zaterdag of zo ? | |
LangeTabbetje | maandag 30 mei 2022 @ 08:29 |
Het is uiteraard niet hele hele probleem erkennen, maar staan schelden en slaan helpt ook niet veel. Mag wat mij betreft wel eens een onderzoekje gedaan worden naar de oorzaken. - Teveel starts en landing toegestaan ? Lijkt me iets van Schiphol ? - Te weinig bagagemannetjes ? Lijkt me de verantwoording van de luchtvaartmaatschappij ? - Te weinig beveiliging ? Is verantwoording van Schiphol ? Zo zullen er nog wel wat dingen aan de hand zijn, maar het lijkt wel een beetje of iedereen wel aan 1 of meerdere puzzelstukjes schuld heeft.... | |
spoilert | maandag 30 mei 2022 @ 08:32 |
Voor wat betreft de startende en landende vliegtuigen, Schiphol zit nog 13% onder het aantal van 2019. | |
ludovico | maandag 30 mei 2022 @ 08:32 |
Ach kom, je ziet toch van 99% van de vliegvelden en 99% van de jaren dat het normaal kan. Gewoon genoeg slots openen. Personeelgebrek niets meer niets minder. Een van die eisen voor steun was korten op personeelskosten overigens voor die coronasteun. Who knows, ze falen wel echt kei kei keihard. | |
LangeTabbetje | maandag 30 mei 2022 @ 08:34 |
Maar dan zit de bottleneck van het personeelstekort bij de afhandelaars, en bij de beveiling ? Beveiling valt onder Schiphol neem ik aan, maar afhandelaars is toch het pakkie an van de luchtvaartmaatschappijen ? | |
spoilert | maandag 30 mei 2022 @ 08:38 |
Beveiliging is voor Schiphol, maar uitbesteed aan dacht ik 2 bedrijven, waarbij Schiphol natuurlijk gaat voor de laagste bieder. Zelfde gaat op voor de afhandeling. Maar waar er vroeger een paar afhandelaren waren zijn er nu een stuk of 8, die allemaal naar de bodem racen om maar klanten binnen te halen | |
LangeTabbetje | maandag 30 mei 2022 @ 08:40 |
Snap ik, en we hebben de bodem wel zo'n beetje bereikt wat mij betreft, maar dat betekent natuurlijk niet dat Schiphol niet meer verantwoordelijk is voor de beveiliging, en de luchtvaartmaatschappijen niet meer verantwoordelijk voor hun eigen afhandeling.... (hoorde laatst ook al iemand op de radio roepen dat dit ook Mark Rutte's schuld was )) | |
spoilert | maandag 30 mei 2022 @ 08:42 |
Ja kan wel uitrekenen naar wie Schiphol de Zwarte Piet gaat spelen, "Wij hebben aanbesteed, zij konden leveren dus hun probleem" | |
LangeTabbetje | maandag 30 mei 2022 @ 08:44 |
Dat vingerwijzen is natuurlijk wel een natuurlijke reactie, maar het levert vaak geen zinvolle constructieve discussie op. | |
SjoukjeHooynaayer | maandag 30 mei 2022 @ 08:46 |
Oplossing: terug naar 50.000 vluchten per jaar vanaf Schiphol. Geen buitenlandse overstappers meer. Gewoon weer terug naar n o r m a a l | |
Drekkoning | maandag 30 mei 2022 @ 08:50 |
Overstappers zijn het probleem niet. | |
SjoukjeHooynaayer | maandag 30 mei 2022 @ 08:51 |
Wel voor het millieu en de overlast. | |
Drekkoning | maandag 30 mei 2022 @ 08:53 |
Daar ging dit topic niet over. | |
SjoukjeHooynaayer | maandag 30 mei 2022 @ 08:57 |
500.000 vluchten per jaar. Oftewel 1 vlucht per minuut. Het is gewoon van de zotte. | |
Jed1Gam | maandag 30 mei 2022 @ 09:03 |
Probleem is dat we in een kapitalitische maatschappij leven. Om dan de kosten te verhogen, met als doel minder verkochte vluchten. Dan kan je over een paar jaar Schiphol sluiten, want vlak over de grens is het wel mogelijk om voor weinig te vliegen. Een vliegveld voor enkel Bobo's die voor een middaglunch naar Davos vliegen ga je het niet mee redden. [ Bericht 2% gewijzigd door Jed1Gam op 30-05-2022 09:13:53 ] | |
Basp1 | maandag 30 mei 2022 @ 09:09 |
Dat vingerwijzen is een natuurlijke reactie die je niet zou moeten maken als bestuurder die zogenaamd alleen outsourcen om je kosten op papier te drukken dat ontheft je niet van de verantwoordelijkheid om te waarborgen dat je organisatie blijft functioneren wat hun hoofdtaak zou moeten zijn. | |
ludovico | maandag 30 mei 2022 @ 09:59 |
Staatsagent tikt KLM op vingers om loonsverhoging | |
ludovico | maandag 30 mei 2022 @ 10:00 |
Achter de schermen wordt het gewoon helemaal kapot ge-WEF't | |
Gia | maandag 30 mei 2022 @ 10:08 |
Oplossing: Normale, reeele prijzen. Als je met de auto naar Spanje gaat, ben je minstens 500 euro aan benzine en tol kwijt. Als je dit deelt over een gezin van 4, dan zou dat neerkomen op 125 euro p.p. Maar met een vliegtuig betaal je maar 3 tientjes of zo, p.p. Belachelijk lage prijs. Dat mag best 4 x zo duur zijn. Dan kan jan met de pet niet meer 2 x per jaar, maar misschien nog maar 1 x per 2 jaar. Het zij zo. Er is nu eenmaal verschil in inkomen en niet iedereen kan alles betalen. Jan met de pet kan zich ook geen Tesla veroorloven. Moeten die dan ook maar voor iedereen bereikbaar worden? | |
Ericr | maandag 30 mei 2022 @ 10:21 |
Die stuntprijzen zie je nog amper en zeker niet in het seizoen. Maar ook buiten het seizoen zit je al snel op 200 euro per persoon. Of je moet zonder ruimbagage willen reizen maar dat zal met een gezin geen optie zijn. Zelfs met stuntprijzen was 30 p.p. overigens uitzonderlijk. Belastingen alleen al zijn momenteel meer dan dat bedrag p.p. Blijft vliegen nog steeds relatief goedkoop maar met alle kosten ook niet uitzonderlijk goedkoop. Excessen zijn niet de norm in ieder geval. De meesten in een vliegtuig zullen hoe dan ook niet de stuntprijs betaald hebben, ook niet in de tijd dat er goedkoper gevlogen kon worden. Stunten gebeurt met een beperkt aantal stoelen, daarna betaalt de rest een stuk hogere prijzen. | |
Gia | maandag 30 mei 2022 @ 10:23 |
https://www.transavia.com(...)ALw_wcB&gclsrc=aw.ds | |
RedFever007 | maandag 30 mei 2022 @ 10:27 |
sluiten en een grote stad bouwen daar | |
Jed1Gam | maandag 30 mei 2022 @ 10:29 |
Dit zijn vanaf prijzen, waarschijnlijk een paar stoelen in het vliegtuig, meestal midden in een werkweek. Als je klikt ziet je al dat het dubbel-3 of 4 dubbel die prijs is , en dat nog zonder ruimbagage. | |
Ericr | maandag 30 mei 2022 @ 11:58 |
Dit dus. Heb bij Transavia meerdere malen zulke 'stunts' geboekt en totaalprijs loopt echt al snel naar de 200+ p.p. Was toen voor een aanbieding naar Sicilie (2018) en vanaf prijs lag op 49 of zo voor een enkele reis heen. Terug is dan al duurder. Op de site staat altijd de heenprijs die relatief goedkoop wordt aangeboden maar je zal toch ook weer terug moeten. In het hoogseizoen zit je al snel op 300 of meer p.p. overigens. Natuurlijk niet heel duur maar je vliegt echt niet meer zomaar voor een paar tientjes p.p. heel Europa door. Als je heel goed zoekt wel maar dan moet je ook heel flexibel qua reisdata zijn en heel snel boeken als zo'n prijs voorbij komt. | |
ikweethetookniet | maandag 30 mei 2022 @ 12:10 |
Chaos zet passagiers klem Ellende op Schiphol steeds groter vanwege geschrapte en geannuleerde vluchten De problemen op Schiphol zorgen inmiddels voor meer ellende dan ellelange wachtrijen op de luchthaven. Reizigers stranden in het buitenland door geschrapte vluchten naar Amsterdam, zien vakanties in rook opgaan en zien zich gedwongen hun reis te annuleren uit angst voor de chaos van de nationale luchthaven. https://www.telegraaf.nl/(...)eannuleerde-vluchten | |
sjorsie1982 | maandag 30 mei 2022 @ 12:13 |
Je hebt deze in het verkeerde topic gepost | |
Jed1Gam | maandag 30 mei 2022 @ 12:14 |
Simpele lokkertjes, meer niet. Aangezien de meeste mensen tegelijk in de vakantie periodes vliegen betalen ze ook de hoofdprijs. En dat is dan maar een gedeelte van de vakantie, onderkomst is dan ook het duurst. Dat Henk en Ingrid, met 2 kinderen, voor twee tientjes 2 weken op het strand liggen in Zuid Spanje, hoofdseizoen, is een lulverhaal. | |
ludovico | maandag 30 mei 2022 @ 12:14 |
O rlly? | |
ludovico | maandag 30 mei 2022 @ 12:17 |
Altijd een rare gewaarwording dat mensen willen bepalen wat de prijs moet zijn. De prijs zou een resultante moeten zijn voor waar marktpartijen het willen aanbieden. Hou het dan bij eerlijke belastingen m.b.t. accijns, dat gaat fout en dat geeft een oneerlijk concurrentievoordeel voor vliegen. Belast iedereen gelijk voor CO2 (CO2 belasting). Dan mogen die partijen het toch verder uitzoeken waar ze het voor doen? Musk doet zijn best. | |
Jed1Gam | maandag 30 mei 2022 @ 12:30 |
Met 4 personen met de auto is meestal goedkoper, en vliegen zeker niet 3 tientjes. 4 personen tijdens de zomer vakantie, echt niet. Treinkaartje naar het vliegveld is al snel 100eu met zijn vieren, als je terug komt nog eens. En dan moet je al een auto hebben, zonder auto kan je met de trein. 1000 euro+ | |
ludovico | maandag 30 mei 2022 @ 12:33 |
1500 km vanuit Roffa ook om naar Barcelona bijv te rijden, dan ben je het écht wel zat. Dan zit je qua autokosten ook wel op... 700-800 euro. | |
Perrin | maandag 30 mei 2022 @ 12:49 |
Vandaag weer chaos, wat is Schiphol afgetakeld zeg. | |
RipCity | maandag 30 mei 2022 @ 12:51 |
Het is wederom chaos op Schiphol. Reizigers staan zelfs al buiten honderden meters in de rij. Wederom chaos op Schiphol: ’Zulke rijen heb ik nog nooit meegemaakt’ https://www.telegraaf.nl/(...)nog-nooit-meegemaakt | |
Jed1Gam | maandag 30 mei 2022 @ 12:53 |
Hollands trots | |
RedFever007 | maandag 30 mei 2022 @ 12:53 |
GENOT! Kijken hoe dit kaartenhuis helemaal in elkaar dondert. Jaaaarenlang je personeel uitknijpen via ingehuurde bedrijven die alleen concurreren mogen/kunnen op prijs. De maat is vol! Laat ze (de top van Shithol) maar lekker verzuipen. | |
Perrin | maandag 30 mei 2022 @ 12:59 |
En diezelfde 'bestuurders' zijn nu nergens te bekennen.. Hoe sloop je een van de Hollandse kroonjuwelen | |
WheeledWarrior | maandag 30 mei 2022 @ 13:09 |
Schiphol | |
#ANONIEM | maandag 30 mei 2022 @ 13:24 |
Ik mag binnenkort ook in die rij staan voor een stroopwafel | |
Scorpie | maandag 30 mei 2022 @ 13:26 |
Mijn god, wat een chaos | |
#ANONIEM | maandag 30 mei 2022 @ 13:33 |
Je bent toch ook gestoord om in zo'n rij te gaan staan. | |
tjoptjop | maandag 30 mei 2022 @ 13:36 |
Is die kerel uberhaupt wel al op Schiphol geweest de afgelopen weken Hoe kun je falen als bestuurder zeg Je hebt één taak... | |
RipCity | maandag 30 mei 2022 @ 13:37 |
To be fair: in Engeland ook een grote chaos https://www.msn.com/en-gb(...)402fabb21fd4019afb22 | |
#ANONIEM | maandag 30 mei 2022 @ 13:39 |
Is er geen business class rij (met stroopwafel EN koffie) | |
EdVe | maandag 30 mei 2022 @ 13:39 |
Same Dublin: https://www.irishmirror.i(...)rt-chaos-to-27098150 | |
Scorpie | maandag 30 mei 2022 @ 13:41 |
"Hired 300 employees" Daar kan Schiphol nog een puntje aan zuigen | |
#ANONIEM | maandag 30 mei 2022 @ 13:42 |
Als ik Rutte zou zijn had ik de 1,5 meter regel weer ingevoerd, is lache. | |
bianconeri | maandag 30 mei 2022 @ 14:34 |
Nederland krijgt alles wel weer kapot. Nergens anders dit soort problemen, alleen wij krijgen het voor elkaar. Er bestaan veel grotere vliegvelden en wij maar janken om Schiphol en KLM, 2 belangrijke partijen in NL. Ik ga met alle plezier naar Schiphol en nog nooit echt problemen gehad. En ja ik vlieg meerdere keren per jaar. Hopelijk groeien ze nog flink. Dan kan het goedkoper en met meer bestemmingen. | |
Red_85 | maandag 30 mei 2022 @ 14:49 |
Wat een kutsecurity en luchthaven is het toch ook. Op een maandag... | |
Heremeteit | maandag 30 mei 2022 @ 15:07 |
Dat is natuurlijk een heel extreem beeld. Misschien moet ik het wat simpeler schetsen? Als je medewerkers weglopen omdat ze te weinig verdienen, zul je ze meer moeten betalen of iets anders bieden om te zorgen dat ze blijven. Om ze meer te kunnen betalen zal Schiphol meer inkomsten moeten krijgen (of bezuinigen op zaken), één manier is door wat meer per passagier te vragen van de airlines. Die zullen dat weer moeten doorberekenen aan hun klanten. | |
Heremeteit | maandag 30 mei 2022 @ 15:08 |
Op Stockholm Arlanda staan de laatste tijd ook enorme rijen. Het is echt niet alleen Schiphol. | |
sjorsie1982 | maandag 30 mei 2022 @ 15:31 |
Ja dit gaat over schiphol en niet klm | |
Jed1Gam | maandag 30 mei 2022 @ 15:40 |
Misschien management salarissen korten en dat geld gebruiken voor de security. | |
ikweethetookniet | maandag 30 mei 2022 @ 15:49 |
StephanL | maandag 30 mei 2022 @ 15:56 |
| |
ikweethetookniet | maandag 30 mei 2022 @ 16:00 |
JeMoeder | maandag 30 mei 2022 @ 16:01 |
Wat heeft die dikke joker te zeggen? Kan hem niet aangluren dus ga het niet kijken. Uitgerangeerde clown dat het is. | |
DDDDDaaf | maandag 30 mei 2022 @ 16:04 |
Eerder een kutland met een kutbestuurscultuur en een economisch kutklimaat; alles wordt nl. onder het mom van "neoliberalisme" gesloopt. Nu de "have-nots" terecht weigeren nog langer voor een hongerloontje te werken begint het hele kaartenhuis in elkaar te storten. | |
ikweethetookniet | maandag 30 mei 2022 @ 16:05 |
Record scherper gezet, nu rij van 500 meter buiten al wachten | |
raptorix | maandag 30 mei 2022 @ 16:07 |
Ik las trouwens een prachtige naam voor bagagemedewerkers: Koffermollen. | |
Eyjafjallajoekull | maandag 30 mei 2022 @ 16:16 |
.Nou nou nou. Een jaar of wat geleden was dit een groot issue in de VS. Rijen van 4 uur bij grote vliegvelden. En onlangs in Canada https://www.cbc.ca/news/c(...)wait-times-1.6450780 | |
Halcon | maandag 30 mei 2022 @ 16:41 |
Dat laatste is geen probleem. Vliegen is vrij goedkoop. Vliegen is nu bij uitstek iets wat best een stuk duurder kan worden. | |
ikweethetookniet | maandag 30 mei 2022 @ 16:48 |
ikweethetookniet | maandag 30 mei 2022 @ 16:51 |
ludovico | maandag 30 mei 2022 @ 16:58 |
Ah dus de staat is de verantwoordelijke. | |
ludovico | maandag 30 mei 2022 @ 17:02 |
Praktisch alleen mogelijk bij een understaffing van hoeveel procent? 30? | |
ACT-F | maandag 30 mei 2022 @ 17:04 |
Denk je slim te zijn door uit te wijken naar Eindhoven.... | |
WheeledWarrior | maandag 30 mei 2022 @ 17:06 |
Wat een vee. | |
freako | maandag 30 mei 2022 @ 17:09 |
Manchester: https://www.bbc.com/news/uk-england-manchester-61633449 Dublin: https://www.irishmirror.i(...)s-daa-given-27101111 Bristol: https://www.itv.com/news/(...)urs-before-departure Birmingham: https://www.euronews.com/(...)ight-chaos-continues Düsseldorf: https://www.derwesten.de/(...)nge-id235451637.html Hamburg: https://www.abendblatt.de(...)-check-schlange.html | |
ludovico | maandag 30 mei 2022 @ 17:13 |
Totaal kansloos dat dit kan. Net zo debiel als dat waterstaat een viaduct moet sluiten vanwege maar 2 personen die het kunnen bedienen igv nood. | |
Perrin | maandag 30 mei 2022 @ 17:15 |
Veel luchthavens worden bar slecht bestuurd zo te zien. | |
De-iets-tedikkewielrenner | maandag 30 mei 2022 @ 17:17 |
Suc6 ermee, het boeit me niet en ga komende tijd toch niet vliegen. Hoor het wel als het weer normaal is. | |
ACT-F | maandag 30 mei 2022 @ 17:17 |
Vul maar aan: https://www.cnn.com/2022/(...)ellations/index.html | |
#ANONIEM | maandag 30 mei 2022 @ 17:17 |
Doe Berlijn en Heathrow er ook even bij. Of mischien is het probleem van meer passagiers dan capaciteit op luchthavens wat breder dan alleen op Schiphol. | |
Perrin | maandag 30 mei 2022 @ 17:20 |
Kwestie van ofwel je capaciteit snel genoeg opschroeven ofwel minder hooi op je vork nemen en niet meer vliegbewegingen verkopen dan je kunt waarmaken. Deze taferelen op Schiphol zijn echt beneden alle peil. | |
DDDDDaaf | maandag 30 mei 2022 @ 17:22 |
Volgens mij wordt het probleem vooral en voornamelijk door personeelsgebrek veroorzaakt; voor de pandemie wist Schiphol meer vluchten en passagiers te verwerken dan de aantallen waarbij het hele kaartenhuis momenteel in mekaar aan het donderen is. | |
ikweethetookniet | maandag 30 mei 2022 @ 17:22 |
En 100% incompetentie van de topman Check | |
ikweethetookniet | maandag 30 mei 2022 @ 17:24 |
Maar de minister VOELT zich niet verantwoordelijk dus opgelost en stik er maar in | |
ludovico | maandag 30 mei 2022 @ 17:25 |
"Outsourced, niet directe verantwoording van Minister blabla" Maar aandeelhouder en degene met meeste stemrecht ook dus effectief de partij die de vinger in de pap heeft. | |
Perrin | maandag 30 mei 2022 @ 17:26 |
Ook daar valt mee rekening te houden door gewoon niet zoveel vliegbewegingen te verkopen. Nu heeft Schiphol blijkbaar maximaal gecashed en niet genoeg capaciteit beschikbaar en zitten alle betrokkenen (passagiers, maar ook het luchthavenpersoneel) met de gebakken peren. | |
Halcon | maandag 30 mei 2022 @ 17:27 |
Ja, simpel zat. Je weet hoeveel passagiers je op een normale manier kunt werken. Net zoals dat een restauranthouder weet hoeveel tafels 'ie heeft. Als je 10 tafels hebt, ga je er ook niet 20 verkopen in een bepaald tijdsblok. | |
DDDDDaaf | maandag 30 mei 2022 @ 17:29 |
Aandeelhouders en bestuurders boeit het niet dat het gepeupel zijn vlucht niet haalt of met woedende passagiers geconfronteerd wordt, die hebben hun schaapjes al lang op het droge. Lang leve het neoliberalisme! | |
ikweethetookniet | maandag 30 mei 2022 @ 17:29 |
Man in het midden ertussen gezet door een Kaag die er geen reet van begrijpt Even een ava houden en management ontstaan en opgelost Nee Mark Harbers ertussen zetten die nog minder verstand van zaken heeft om de klappen op te vangen Kaag is om te | |
Eyjafjallajoekull | maandag 30 mei 2022 @ 17:30 |
Op deze manier zullen de resterende werknemers ook wel zoiets hebben van ik zoek wel elders een baan. Genoeg te vinden nu. Niemand gaat wekenlang elke dag met zeurende en agressieve reizigers dealen, dat is gewoon een recept voor een burnout. | |
Perrin | maandag 30 mei 2022 @ 17:30 |
Het imago van de luchthaven gaat zo rap naar de knoppen. Passagiers gaan in het vervolg uitwijken naar luchthavens waar ze wel menswaardig worden behandeld en waar ze wel een comfortabele reis aangeboden krijgen. Medewerkers gaan zoeken naar een andere baan. Afbraakbeleid. | |
ikweethetookniet | maandag 30 mei 2022 @ 17:32 |
1987-1997 Economie, Erasmus Universiteit Rotterdam (niet afgerond) CV Mark harbers In 10 jaar niet een vier jarige opleiding kunnen afronden Zo een debiel beslist dan over Schiphol | |
Jed1Gam | maandag 30 mei 2022 @ 17:35 |
Dubbele winst laten liggen, dat kan niet in de neo-liberale heilstaat. Na 15min dineren er uit schoppen, zoals ze in New York doen, in plaats van 30 min laten zitten. | |
DDDDDaaf | maandag 30 mei 2022 @ 17:37 |
Ik vlieg (als het goed is 🤞🏻) 16 juni met m'n vriendin naar de VS om na twee jaar pandemie eindelijk weer eens familie te kunnen bezoeken. Ik heb er serieus spijt van een vlucht vanaf Schiphol geboekt te hebben ipv bijv. Frankfurt. | |
Jed1Gam | maandag 30 mei 2022 @ 17:38 |
Nu trek je al helemaal geen nieuwe medewekers aan. Wie wil daar aan de slag in die chaos. | |
Jed1Gam | maandag 30 mei 2022 @ 17:39 |
Langdurige ziektemelding zullen ook wel door het dak gaan. | |
Perrin | maandag 30 mei 2022 @ 17:39 |
En de mensen die daar wel werken die doen dat nu ook niet meer voor hun lol. | |
DDDDDaaf | maandag 30 mei 2022 @ 17:40 |
De Nederlandse bestuurscultuur kan nou eenmaal niet eeuwig zonder gevolgen blijven. Schiphol is niets meer dan één van de symptomen van decennialange incompetentie en het daardoor veroorzaakte wanbeleid. | |
Bocaj | maandag 30 mei 2022 @ 17:42 |
| |
ACT-F | maandag 30 mei 2022 @ 17:51 |
Het is ook nergens goed hè | |
Perrin | maandag 30 mei 2022 @ 17:54 |
Veel prutsers blijkbaar in het bestuur van luchthavens. | |
Scorpie | maandag 30 mei 2022 @ 17:58 |
Allemaal incompetente figuren. | |
Scorpie | maandag 30 mei 2022 @ 17:58 |
Je kunt nog omboeken | |
Scorpie | maandag 30 mei 2022 @ 18:01 |
Schiphol is een grote teringbende | |
Perrin | maandag 30 mei 2022 @ 18:06 |
Door Engelstalige toeristen inmiddels Shithole Airport genoemd | |
ikweethetookniet | maandag 30 mei 2022 @ 18:06 |
Het grote voorbeeld van de nieuwe bestuurscultuur | |
#ANONIEM | maandag 30 mei 2022 @ 18:13 |
Nogmaals, het speelt overal ter wereld. Personeel is weggegaan en komt niet terug. | |
Halcon | maandag 30 mei 2022 @ 18:18 |
Dat had men ook op kunnen lossen door gewoon minder vliegbewegingen te verkopen. | |
#ANONIEM | maandag 30 mei 2022 @ 18:19 |
Ja. dat had gekund en daar kun je ze op afrekenen. Maar doen alsof het een puur Nederlands probleem is en nergens ander vookomt is ronduit dom gelul. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-05-2022 18:19:34 ] | |
#ANONIEM | maandag 30 mei 2022 @ 18:19 |
En maar zagen op de vliegbewegingen | |
sjorsie1982 | maandag 30 mei 2022 @ 18:22 |
er is teveel geld bij burgers zodat die zoveel kunnen vliegen wat de luchthavens niet aankunnen. Het is een kwestie van vraag en aanbod. | |
Scorpie | maandag 30 mei 2022 @ 18:31 |
Het is anders in NL proportioneel wel het grootste probleem omdat we een hub zijn en daardoor veel meer last hebben van delayed layovers. Mensen uit het buitenland zijn terecht furieus dat ze hun aansluitende vlucht missen. Benschop moet eruit getyfd worden met pek en veren. | |
#ANONIEM | maandag 30 mei 2022 @ 18:36 |
Iedere hub heeft dit probleem en alweer, Schiphol is niet de enige hub ter wereld en ook niet de enige met problemen en overal ter wereld zijn mensen furieus als ze vluchten missen. | |
Scorpie | maandag 30 mei 2022 @ 18:37 |
Geef me maar een vliegveld waar de wachtrij 5 uur of meer is. | |
DDDDDaaf | maandag 30 mei 2022 @ 18:40 |
Er wordt nog altijd beduidend minder gevlogen dan voor de pandemie... | |
Basp1 | maandag 30 mei 2022 @ 18:42 |
En dan niet eenmalig een keer maar nu al weken aan een stuk chaos rond schiphol. | |
Pedroso | maandag 30 mei 2022 @ 18:42 |
Gewoon weer terug naar 1x per jaar op vliegvakantie, probleem opgelost | |
Scorpie | maandag 30 mei 2022 @ 18:43 |
Op een doodnormale maandag ofzo, standaard 3 uur wachtrij nu | |
Jed1Gam | maandag 30 mei 2022 @ 18:47 |
Wat mooi, de directie van beide luchthavens kunnen blijven zitten, want ze zijn niet de enige. Eindejaarsbonus van 3 miljoen. | |
DDDDDaaf | maandag 30 mei 2022 @ 18:50 |
Maximaal één keer in de zoveel jaar is wat mij betreft ook prima. Maar dan wel zonder uitzondering; ook d66-ers hoeven nl. niet persé iedere drie maanden op instagram- en selfievakantie naar Thailand. | |
Jed1Gam | maandag 30 mei 2022 @ 18:57 |
En de jaarlijkse lunch in Davos dan, de dinertjes in Brussel en Strasbourg, bijkletsen in Luxemburg, op de koffie bij Erdogan. | |
Jed1Gam | maandag 30 mei 2022 @ 19:02 |
Allemaal op 1 augustus. | |
karr-1 | maandag 30 mei 2022 @ 19:26 |
Als je dit een relatief rustige periode noemt dan heb je de laatste dagen geen nieuws gevolgd. Een deel van het probleem is nu ook mensen die juist weer te vroeg naar het vliegveld komen en dan moeten wachten omdat balies bv nog niet open zijn. Ik ontken helemaal niets, geen idee waar je dat vandaan haalt. Ik zeg alleen dat een deel van het probleem ook te maken heeft met mensen die allerlei onredelijke eisen gaan stellen ipv even mee te werken en zo iedereen zo snel mogelijk er door te krijgen. | |
spectrumanalyser | maandag 30 mei 2022 @ 19:34 |
Ik wist niet dat je vanaf Schiphol ook naar een andere planeet kunt vliegen. | |
Halcon | maandag 30 mei 2022 @ 20:37 |
Je kunt ook stellen dat vliegen gewoon te goedkoop is. Men had minder vliegbewegingen moeten verkopen. Dan worden vliegbewegingen schaarser en dus duurder. Alternatief is misschien om de vliegbewegingen toch wat beter te spreiden. | |
eigendeegcookie | maandag 30 mei 2022 @ 20:38 |
én die hub-functie ook | |
Halcon | maandag 30 mei 2022 @ 20:40 |
Je kunt toch ook al die vluchten voor korte vakanties naar andere vliegvelden tiefen? | |
#ANONIEM | maandag 30 mei 2022 @ 20:41 |
Potentiële Schiphol directie materiaal hier hoor. | |
michaelmoore | maandag 30 mei 2022 @ 20:45 |
Daar hebben we toch Lelystad voor gebouwd ?/ | |
Halcon | maandag 30 mei 2022 @ 20:48 |
Ja. Maar daar wordt dan ook weer over gemiept. | |
Jed1Gam | maandag 30 mei 2022 @ 20:50 |
Nee, dat vliegveld is voor de sier. Twee jaar gereed en nog steeds niet open. | |
RipCity | maandag 30 mei 2022 @ 20:52 |
Heathrow and Gatwick: Passengers asked to drop bags off at airport day before flying as travel chaos continues Passengers flying with British Airways have been asked to check in their luggage the day before their flight. The airline has made the request to ease airport pressure. Holidaymakers flying from Gatwick and Heathrow Terminal 5 are being told to check their bags the day before and then return for their flight the next day, the Mirror reports. In an email to travellers from Gatwick, British Airways said: "We want to do everything we can to help you avoid spending your time queuing." There is a growing demand for holidays abroad as restrictions have been lifted. During the pandemic, BA cut 10,000 jobs and has since struggled to recruit staff to cope with the influx of holiday-goers. The airline also ran the "overnight bag drop service" last year when it faced staff shortages in the summer. When checking-in luggage, all passengers on the booking must be present. Entire families therefore are required to travel to the airport the evening prior and they can then return the next day for their flight. This comes as travel chaos has affected parts of the UK. There have been reports of security desks being closed, passport security broken, creating 'crazy' queues lasting for hours at London airports. Though Gatwick has responded to these claims saying "there are no significant queues", there have reportedly been cancellations this morning (May 30). Elsewhere across the UK, hundreds of TUI passengers were frustrated the learn via text that their trips flying from Manchester Airport were cancelled. Travellers said they had had a four-hour wait to get through security, followed by a further four-hour flight delay whilst "waiting for a pilot." George Sharp told The Mirror: "It was like circumstances I've never ever heard of before. They went to board and then they cancelled not just the flight but the entire holiday. TUI staff refused to face up to anyone and the police arrived to tell them to go back through security to collect their bags and go home." A TUI spokesperson said: "We understand how disappointing and frustrating this is and we do apologise for any inconvenience caused. We would like to thank customers at Manchester airport today for their patience and understanding at this exceptionally busy time." | |
Halcon | maandag 30 mei 2022 @ 20:53 |
Paar jaar geleden met die heftige storm was het al een problem om een hotelkamer in de buurt te vinden. En dn moet nu iedereen even een dagje eerder komen om z'n koffers af te gooien. | |
Fer | maandag 30 mei 2022 @ 21:00 |
Kennen ze die koffers niet komen halen ofzo? En waar laten ze die extra koffers voor de nacht? Buiten onder de gate? | |
theunderdog | maandag 30 mei 2022 @ 21:06 |
Zonder uitzondering gaat niet, natuurlijk. Bovendien is het volkomen arbitrair. 1 keer per jaar is immers ook niet 'noodzakelijk'. | |
Halcon | maandag 30 mei 2022 @ 21:08 |
Ook amper te handhaven natuurlijk. Je kunt het beter gewoon wat duurder maken. Dan gaan mensen vanzelf wel minder vliegen. | |
theunderdog | maandag 30 mei 2022 @ 21:09 |
Vast. Maar dan kom je weer met het probleem dat hoe duur je het ook maakt, het voor de mensen met geld geen reet uitmaakt. Kortom: klassenverschillen. Vliegen enkel nog voor de rijke. Ik vind het best, maar zie het als SP, PVDA, GL, Bij1, maar toch ook wel D66 maar eens uit te leggen aan je achterban. | |
Halcon | maandag 30 mei 2022 @ 21:11 |
Ja, welkom in het echte leven. Al is dat lastig voor dat soort partijen en chargeren ze inderdaad graag. Je hoeft het vliegen niet zo duur te maken dat er amper nog wordt gevlogen, maar enkel zodat er wat minder wordt gevlogen. Dat gewoon eenvoudige loonslaven niet 4 of 5 keer per jaar het vliegtuig pakken. | |
theunderdog | maandag 30 mei 2022 @ 21:14 |
Er zijn nauwelijks eenvoudige loonslaven die 4 a 5 keer per jaar het vliegtuig pakken. Als je zoveel tijd hebt, ben je immers geen loonslaaf. Laten we niet dingen verzinnen he. | |
Halcon | maandag 30 mei 2022 @ 21:16 |
Keertje in de winter, keertje in de zomer, nog wat van die citytrips... | |
theunderdog | maandag 30 mei 2022 @ 21:16 |
Kom kom, Halcon. Dat doet de gemiddelde loonslaaf niet. Niet flauw doen. | |
DDDDDaaf | maandag 30 mei 2022 @ 21:23 |
De enige persoon, die ik ken, die jaarlijks 10 tot 15 keer met het vliegtuig op vakantie ging was indertijd zzp-er en zeker geen gewone loonslaaf. | |
theunderdog | maandag 30 mei 2022 @ 21:24 |
10 tot 15 keer met het vliegtuig. Op vakantie.. Wtf | |
ACT-F | maandag 30 mei 2022 @ 21:31 |
Vliegvakantie op de bon | |
Jed1Gam | maandag 30 mei 2022 @ 21:37 |
Henk en Ingrid kunnen niet zo makkelijk vrij krijgen, want die moeten fysiek arbeid doen voor een baas. Frederik-Jan kan met zijn laptopje + excel ook makkelijk op het strand in Zuid Spanje werken. | |
RedFever007 | maandag 30 mei 2022 @ 21:44 |
Dit! | |
theunderdog | maandag 30 mei 2022 @ 21:48 |
Ik ben nu niet echt een GL alarmist. Alles behalve eigenlijk. Maar je kan ook overdrijven. | |
DDDDDaaf | maandag 30 mei 2022 @ 22:32 |
Het is wat het is, ik heb daar zelf ook meerdere decennia voor nodig. | |
Mortaxx | maandag 30 mei 2022 @ 22:35 |
Heel normaal bij D66 en GroenLinks | |
theunderdog | maandag 30 mei 2022 @ 22:37 |
Om het te begrijpen bedoel je? | |
DDDDDaaf | maandag 30 mei 2022 @ 22:38 |
Om aan tien tot vijftien vliegvakanties te komen. | |
theunderdog | maandag 30 mei 2022 @ 22:46 |
Ah zo. Ja, ik ook. | |
Red_85 | maandag 30 mei 2022 @ 22:56 |
Dat zie ik geen enkele loonslaaf doen. Triest dat je zo over mensen denkt. | |
Heremeteit | maandag 30 mei 2022 @ 23:04 |
Dat sowieso. Zo'n malloot zit daar alleen maar door zijn (politieke) netwerk. Dat is natuurlijk puur corruptie, maar ingeburgerd en dus blijkbaar geaccepteerd. | |
Red_85 | maandag 30 mei 2022 @ 23:04 |
Leuk dat gezeur over vakanties, maar mensen gebruiken luchtvaart niet alleen voor vakanties he. | |
#ANONIEM | dinsdag 31 mei 2022 @ 00:14 |
Wat moeten ze dan uitleggen? Geen van die partijen zit in de regering en kan dus makkelijk tegen zo'n voorstel stemmen zonder enige last. Sterker nog, het is allemaal mooi voor ze, kunnen ze flink campagne mee voeren dat ze het vliegen aan de gewone man terug gaan geven. En nee, dat kunnen ze nooit waarmaken maar who cares, het bekt lekker. Maar zo ridicuul hoeft het niet eens, de huidige luchthaven kosten voor Schiphol voor passagiers zijn iets van 11 euro, maak dat eens 25 en je kan het personeel toch al een aardige loonsverhoging geven en dan kan nog steeds iedereen vliegen. [ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 31-05-2022 00:16:29 ] | |
Eyjafjallajoekull | dinsdag 31 mei 2022 @ 01:21 |
Hangt ervan af hoe je rekent denk ik. 10 tripjes vanuit Schiphol is erg veel. Maar 10 keer met het vliegtuig valt wel weer mee. Ik heb zelf schoonfamilie in Zuid-Korea dus daar vliegen we sowieso wel vaak naartoe, maar vaak maken we dan vanuit Zuid-Korea weer een aantal tripjes naar Jeju (binnen Zuid-Korea) Japan of Hong Kong bijvoorbeeld. En dan later in het jaar nog een reis binnen Europa bijvoorbeeld. Maat van me vloog trouwens om de week naar naar een ander continent voor zaken. Die kerel maakte iets van 60 vluchten per jaar maar die kon natuurlijk gewoon doorlopen op grote vliegvelden vanwege zijn VIP passen en dergelijke. Volgens mij heeft Schiphol een retinal scan systeem voor zakenreizigers. | |
kanovinnie | dinsdag 31 mei 2022 @ 01:56 |
Waarom niet? Niet iedereen zit in een zo’n groot mogelijk huis met vier kinderen, een grote auto en 3 honden en een goudvis. | |
Eyjafjallajoekull | dinsdag 31 mei 2022 @ 03:09 |
Idd een aparte gedachte. Ken ook een stel wat 3 of 4 keer per jaar weg gaat (met vliegtuig) en ze zijn beide gewoon in dienst. Maarja wel geen kinderen, en beide een goede baan dus dat scheelt idd. | |
Red_85 | dinsdag 31 mei 2022 @ 07:50 |
Vandaag op AMS, net er door gekomen voor een vlucht van rond 10 uur en heeft me 1 uur 5 minuten gekost Het is echt een zooitje. Alleen 1 deel van vertrek 1-2 is open en daarvan nog niet eens de helft bezet met personeel. Zelfs personeel onderling al 'gaat m weer niet worden vandaag'. En alsnog om 700u 2 poorten extra dicht, dienst af dus doei. Je ziet gewoon hoe hard ongemotiveerd die gasten zijn. Geen idee hoe het in vertrek 3 is. | |
Red_85 | dinsdag 31 mei 2022 @ 07:52 |
Uitzonderingen misschien. Zie het verder zelf niet zo dat zij het probleem zijn. | |
ikweethetookniet | dinsdag 31 mei 2022 @ 08:41 |
Twijfels over daadkracht Schiphol-directeur: ‘Benschop is absoluut onzichtbaar’ Bij zijn aantreden in 2018 wachtte ‘polderjongen’ Dick Benschop de monsterklus om Schiphol in een rustiger vaarwater te brengen. Vier jaar later lijkt daar weinig van terechtgekomen. Iedereen die Dick Benschop een beetje kent, omschrijft hem als een aimabel persoon, een goede luisteraar en bovenal een polderaar. De grote vraag is of die kwaliteiten op dit moment doorslaggevend kunnen zijn om de problemen op Schiphol op te lossen. https://www.ad.nl/binnenl(...)nzichtbaar~ab723c46/ Kwaliteiten Welke dan Hij was directeur bij Shell, en als beloning voor zijn niet functioneren hebben ze hem een baantje gegeven wat ze dachten dat hij wel aan kon, niet dus | |
Perrin | dinsdag 31 mei 2022 @ 09:01 |
Je bent ook wel een masochist als je dag na dag in die ellende wil blijven werken. | |
JeMoeder | dinsdag 31 mei 2022 @ 09:11 |
Wat? Jij neemt die lallende speknek serieus? | |
PicoMMP | dinsdag 31 mei 2022 @ 09:17 |
Ik vlieg morgen vanaf Eindhoven, iemand enig idee hoe het daar nu is met de drukte? | |
Halcon | dinsdag 31 mei 2022 @ 09:28 |
Toen ik nog als loonslaaf werkte, gingen de meesten sowieso wel in de winter en in de zomer weg. En dan nog citrytrips en onzin er tussendoor. | |
theunderdog | dinsdag 31 mei 2022 @ 10:46 |
Dan veranderd er toch niets? | |
theunderdog | dinsdag 31 mei 2022 @ 10:48 |
1: Ik vind dat toch nog steeds bizar veel. Zou dan toch zo plannen dat ik jaarlijks voor een langere tijd bij schoonfamilie kan zijn. 2: Is niet meer recht te praten in de huidige tijd. Het internet heeft zakenreisjes grotendeels overbodig gemaakt. Het is alleen dat veel die overbodigheid nog niet zien... | |
Halcon | dinsdag 31 mei 2022 @ 10:52 |
Dat is vooral omdat het erg goedkoop is. Mensen laten iets toch pas als het geld kost. En vliegen kan best duurder gemaakt worden. Zelfs zonder heel veel kunstgrepen. | |
theunderdog | dinsdag 31 mei 2022 @ 10:53 |
Jawel. Maar dan keer ik weer terug tot het klasse probleem. Al maak je het nog zo duur, de mensen die het moeten hebben van zakenreizen, rijke lui die blijven toch wel vliegen. | |
Halcon | dinsdag 31 mei 2022 @ 10:54 |
Die betalen er dan ook voor. Prima verder. Dat iedereen alles moet kunnen kopen, vind ik geen doel op zich. Ook niet iedereen kan zich een vrijstaand huis veroorloven of een Tesla. | |
theunderdog | dinsdag 31 mei 2022 @ 10:57 |
Jawel. Maar in de context van milieu, maak je dan nauwelijks verschil. Dat is mijn punt. | |
Scorpie | dinsdag 31 mei 2022 @ 11:13 |
We gaan weer lekker keihard nat DICKIE BENSCHOPPIE OH OH OH WAT EEN MAN | |
Halcon | dinsdag 31 mei 2022 @ 11:13 |
Ik denk van wel. Ook de meeste mensen die het wel kunnen betalen zullen dan wel gaan minderen. | |
theunderdog | dinsdag 31 mei 2022 @ 11:15 |
Die kans lijkt mij nihil. | |
Halcon | dinsdag 31 mei 2022 @ 11:29 |
Mij niet. Ook mensen die zakelijk vliegen en bedrijven die mensen zakelijk laten vliegen worden wel kritischer als het (veel) duurder wordt. Het doel is ook niet om het aantal vliegbewegingen naar nul te krijgen. Maar meer om het wat naar beneden te brengen. | |
Basp1 | dinsdag 31 mei 2022 @ 11:30 |
Heb je voor ons dan een verdeling welke percentage dienstreizen TOV vakantievluchten zijn. Anders weet je niet of het nauwelijks verschil gaat maken. | |
Confetti | dinsdag 31 mei 2022 @ 11:31 |
Zondebok is altijd handig om dit zieke systeem niet te hoeven veranderen. Politici reppen met geen woord over dat tickets duurder moeten worden en minder mensen (lees: het voetvolk) moeten vliegen. Meer, meer meer! | |
theunderdog | dinsdag 31 mei 2022 @ 11:32 |
We gaan het allemaal meemaken | |
xzaz | dinsdag 31 mei 2022 @ 11:32 |
Omdat aan duurdere tickets ook consequenties hangen | |
Halcon | dinsdag 31 mei 2022 @ 11:34 |
Electoraal scoor je daar natuurlijk niet mee. Ja, mensen kankeren op mensen die in keronatijd naar het buitenland gaan, hoe vervuilend vliegtuigen zijn, hoeveel lawaai ze maken, maar als ze zelf aan hun vakantie toe zijn, dan willen ze natuurlijk wel zo goedkoop mogelijk en met zo min mogelijk gedoe een eind weg kunnen vliegen. | |
ikweethetookniet | dinsdag 31 mei 2022 @ 11:36 |
Minister Harbers: ’Benschop, los het op!’ Schiphol-baas Dick Benschop moet hard aan de bak om de chaos op zijn luchthaven op te lossen. Minister Mark Harbers (Infrastructuur) spreekt van een ’ontzettend zorgelijke’ situatie en wil dat Benschop onder meer snel afspraken maakt met zijn personeel over hogere lonen en betere arbeidsvoorwaarden. Het schrappen van vluchten mag van hem pas het laatste redmiddel zijn. „De boodschap die we voortdurend afgeven is: los het op!”, zegt Harbers maandag in de Tweede Kamer. „En dat betekent in deze omstandigheden en de situatie op de arbeidsmarkt dat je de arbeidsvoorwaarden pijlsnel op orde moet brengen.” Hij bedoelt daarmee dat de lonen omhoog moeten, maar ook dat roosters bijvoorbeeld aantrekkelijker moeten worden. „Daarmee kun je dan mensen verleiden om bij je te komen werken.” Op Schiphol is het al weken een chaos. Mensen staan in ellenlange rijen, soms tot buiten de luchthaven in de regen vanwege een gebrek aan (beveiligings)personeel. In de tussentijd schitterde Schiphol-baas Benschop geregeld door afwezigheid, onthulde De Telegraaf. Hij was onder meer op vakantie in Portugal en op zakenreis in Davos en Washington. „Het beeld is ontzettend zorgelijk”, vindt Harbers. Op de positie van Benschop wil hij niet ingaan: „Dat is geen vraagstuk voor het kabinet, maar voor de raad van commissarissen.” De Nederlandse Staat is wel eigenaar van zo’n 70 procent van de aandelen van de luchthaven en moet in die rol wel akkoord gaan met benoemingen. Dat Schiphol als oplossing overweegt om vluchten te schrappen, gaat er bij de minister nog niet in. Hij noemt dat een ’lapmiddel’. „Voordat je daar bent, wil ik precies weten wat Schiphol heeft gedaan. Schiphol moet ons als overheid overtuigen dat ze iedere denkbare actie hebben losgelaten.” Schipholbestuurder Benschop moet dinsdagavond ook tekst en uitleg geven in de Tweede Kamer. Woensdag volgt er vervolgens een debat over chaos op de luchthaven. https://www.telegraaf.nl/(...)-benschop-los-het-op Nou dit gaat helpen hoor Zijn ze er eindelijk achter dat Benschop een enorme zakkenwasser is, gaan ze harder roepen | |
Halcon | dinsdag 31 mei 2022 @ 11:38 |
Voor de overheid natuurlijk makkelijk om zich te verschuilen achter Benschop. Benschop maakt overigens inderdaad geen beste indruk. | |
#ANONIEM | dinsdag 31 mei 2022 @ 11:39 |
Ik had het iets anders moeten verwoorden, Schiphol zal de vliegbewegingen moeten beperken maar ik doelde op het feit dat vliegen niet alleen voor de "rijken" word als de prijs van de servicekosten omhoog gaat zoals ik aangaf. | |
ikweethetookniet | dinsdag 31 mei 2022 @ 11:49 |
Dat is nu man in het midden principe, een ander de verantwoording geven en de schuld geven als het misgaat. Terwijl jezelf de grootaandeelhouder bent en hem dus benoemt hebt en hem kan ontslaan op staande voet Maar dat doe je bewust niet Rutte, Harbers, Kaag, Wopke falen en hebben gefaald op dit dossier en komen er allemaal mee weg | |
sjorsie1982 | dinsdag 31 mei 2022 @ 12:03 |
Ah met die woorden is het zometeen opgelost! De controle door de aivd duurt ook geen 8 weken hoor.... | |
#ANONIEM | dinsdag 31 mei 2022 @ 12:06 |
Directie leden ontslaan op staande voet kan helemaal niet, joh, debiteer toch niet zo'n onzin constant. | |
#ANONIEM | dinsdag 31 mei 2022 @ 12:07 |
4 tot 8 weken en guess what? De AIVD heeft er geen personeel bijgekregen dus grote aantallen aanvragen betekent dat het langer duurt. | |
Ericr | dinsdag 31 mei 2022 @ 12:09 |
Van een overheid die zelf de zorg, woningbouw, belastingdienst etc om zeep heeft geholpen kan je weinig anders verwachten. Waarschijnlijkheid roepen ze dat in de ministerraad ook naar elkaar bij grote issues. 'Los het op!' | |
Basp1 | dinsdag 31 mei 2022 @ 12:11 |
Als personeelsleden op de luchthaven bij schoonmaak bedrijven ontslagen kunnen worden omdat ze een weggegooid dicht flesje opdrinken en we totaal niet functionerende bestuurders niet kunnen ontslaan is er ernstig wat mis in onze totale arbeidsverhoudingen. | |
sjorsie1982 | dinsdag 31 mei 2022 @ 12:11 |
Precies... Dus het duurt nog wel even, maar als halberts zegt: los het op, dan is het morgen opgelost | |
Halcon | dinsdag 31 mei 2022 @ 12:14 |
Dezelfde Harbers als die aan het rommelen was met criminaliteitscijfers van gelukszoekers? | |
sjorsie1982 | dinsdag 31 mei 2022 @ 12:18 |
En boog voor de criminele moeder van lily en howick | |
ikweethetookniet | dinsdag 31 mei 2022 @ 12:18 |
En 10 jaar deed over een vier jarige studie en hem niet afgerond kreeg | |
Rode_Wijn | dinsdag 31 mei 2022 @ 12:29 |
Benschop zal niet zonder meer de laan uitgestuurd kunnen worden lijkt mij? De chaos hebben we wel aan hem te danken. Laat onverlet dat de aandeelhouders inmiddels genoeg zouden moeten weten om in te grijpen. Als ik overigens zelf elke twee weken moest komen rapporteren uit pure wantrouwen bij wie dan ook zou ik mooi bedanken voor de eer. | |
theunderdog | dinsdag 31 mei 2022 @ 14:41 |
Nee. Maar dan blijft iedereen gewoon vliegen. Schiphol heeft toch niets te beperken, als iedereen blijft vliegen? | |
Halcon | dinsdag 31 mei 2022 @ 15:42 |
En als ze dat wel doen, dan wordt het volgens allerlei linkse partijen "alleen voor de rijken".... | |
kanovinnie | dinsdag 31 mei 2022 @ 16:15 |
Waarom zou je overwerken als je daarmee andermans probleem oplost? | |
icecreamfarmer_NL | dinsdag 31 mei 2022 @ 16:30 |
Precies, ik vlieg morgen ook vanaf Schiphol maar voor dit wanbeleid moet de top gewoon hangen. de tijd van hongerloontjes en alles outsources is voorbij. | |
Perrin | dinsdag 31 mei 2022 @ 16:36 |
Die behandelen hun werkgever zoals hun werkgever hen behandelt. | |
Basp1 | dinsdag 31 mei 2022 @ 16:40 |
Als je bij veel overwerk een extra bonus van 25% van je jaarsalaris zou krijgen zoals topmannen dat ook krijgen willen ze dat misschien wel. | |
icecreamfarmer_NL | dinsdag 31 mei 2022 @ 17:41 |
Ja maar dat is anders. | |
DDDDDaaf | dinsdag 31 mei 2022 @ 18:52 |
Na Benschop wordt gewoon de volgende mislukkeling op die positie gezet. Gezien het feit Nederlandse bestuurders per definitie zo incompetent als de pest zijn zal de ellende op Amsterdam shithole airport gewoon voort blijven duren. | |
DDDDDaaf | dinsdag 31 mei 2022 @ 18:55 |
Vertel dat al die neoliberale rupsjes-nooit-genoeg maar eens, die gaan gewoon door met parasiteren op de samenleving hoor. | |
Basp1 | dinsdag 31 mei 2022 @ 19:12 |
Die laagste kasten hebben idd niet al die zware businessclass zaken reizen met eten drinken en luxe onderdak door de baas betaald. | |
Halcon | dinsdag 31 mei 2022 @ 21:29 |
Ja, daarom is het makkelijk om zich te verschuilen achter Benschop en hem eruit te trappen. Neemt niet weg dat hij geen beste indruk maakt en met van alles bezig lijkt te zijn, behalve met waar hij voor wordt betaald. | |
Mortaxx | dinsdag 31 mei 2022 @ 21:36 |
Toen ik op Schiphol werkte in een laaggeschoolde functie weigerde een teamleider overuren te noteren. Maar het werk moest wel af Groot gelijk dat ze weglopen als het tijd is | |
ikweethetookniet | dinsdag 31 mei 2022 @ 21:49 |
Problemen worden nog erger https://www.telegraaf.nl/(...)egangers-op-schiphol Verkeerd gepland onderhoud en nog meer shit | |
#ANONIEM | dinsdag 31 mei 2022 @ 22:10 |
Onderhoud in juli, maar natuurlijk. | |
Jed1Gam | dinsdag 31 mei 2022 @ 22:15 |
Ik had niet beter verwacht qua planning, van iemand die 10 jaar over een onafgemaakte studie doet. | |
Halcon | dinsdag 31 mei 2022 @ 22:16 |
Tering wat een debielen. | |
Halcon | dinsdag 31 mei 2022 @ 22:16 |
En rommelen met cijfers van criminele asielzoekers, trappen in kletspraatjes van die Armeense oplichtster en het is nog een bruine ridder ook | |
ikweethetookniet | dinsdag 31 mei 2022 @ 22:35 |
Huub stapel helemaal los nu bij op1 Schop onder zijn hol moet hij hebben | |
ikweethetookniet | dinsdag 31 mei 2022 @ 22:39 |
Undercover nu bij op1 Oude teringzooi Vieze diesel dampen 10.63 bruto per uur Zwaar werk, binnen 30min koffers eruit en nieuwe erin | |
ikweethetookniet | dinsdag 31 mei 2022 @ 22:41 |
Schiphol verwacht druk weekeinde, zomervakantie nog erger https://www.rtlnieuws.nl/(...)inde-juni-zomer-niet | |
Hexagon | dinsdag 31 mei 2022 @ 22:44 |
Maar als er twee banen uitliggen zou er toch minder personeel nodig zijn | |
Hexagon | dinsdag 31 mei 2022 @ 22:51 |
Maar gelukkg nog niks geboekt. Even mijn vakantie niet op Schiphol laten beginnen | |
ikweethetookniet | dinsdag 31 mei 2022 @ 23:41 |
Zolang Kaag haar baan nog actief is blijven we met deze shit zitten | |
mascara-klodder | dinsdag 31 mei 2022 @ 23:49 |
Waarschijnlijk is er nu op dit moment al als er 2 banen zouden uitliggen te weinig personeel. Mocht dit nog zo even doorgaan dan is er in juli nog minder personeel over Geloof niet dat werken op Schiphol momenteel erg aantrekkelijk is | |
mascara-klodder | dinsdag 31 mei 2022 @ 23:53 |
En dit dus. Dit is gewoonweg schandalig. Ik geef ze ook groot gelijk. Terwijl als die mensen wel gewoon normaal betaald zouden krijgen en overuren uitbetaald ze met plezier een stapje extra zouden zetten en een uurtje extra zouden maken voor de passagiers en het bedrijf waar ze voor werken. | |
Pokkehandtas | woensdag 1 juni 2022 @ 00:04 |
Lijkt wel een implosie en dat gaat overal gebeuren. Je kan niet alles duurder maken en de lonen niet laten stijgen. Goh zeg, wat een verrassing Maar laten we vooral weer op die oude kliek stemmen. Lekker voor degenen die als een kudde voor Schiphol staan Think | |
DDDDDaaf | woensdag 1 juni 2022 @ 00:05 |
Normaal betaald krijgen? Wat een brutaliteit! Het gaat hier niet om talentvolle managers, maar om simpele loonslaafjes hè. Die mogen al blij zijn dat ze überhaupt onder de bezielende leiding van zo'n bestuurlijke halfgod als Benschop mogen werken. Het is een wonder dat die man nog geen secretaris generaal van de VN is, want zo'n vliegveldje is duidelijk onder het niveau voor een man met zulke bestuurlijke topkwaliteiten! | |
#ANONIEM | woensdag 1 juni 2022 @ 00:05 |
Laat even weten hoe je het ervaren hebt morgen. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-06-2022 00:05:23 ] | |
Pokkehandtas | woensdag 1 juni 2022 @ 00:13 |
Managers Ik doe dat gratis en voor niks elke dag | |
ikweethetookniet | woensdag 1 juni 2022 @ 00:30 |
Beveiliger over chaos op Schiphol: 'De zomer wordt een ramp' Het is al weken veel te druk op luchthaven Schiphol. Mensen staan uren in de rij en missen soms zelfs hun vlucht. Dat komt door het tekort aan beveiligers, maar baas van de luchthaven, Dick Benschop, zegt dat hij het voor de zomer op wil lossen. "Dat gaat nooit lukken", zegt beveiliger Frits* tegen Hart van Nederland. Frits werkt bij de security van Schiphol. Nadat hij de beloftes van Benschop hoorde, wist hij dat hij zijn kant van het verhaal moest vertellen. "Hij vertelt gewoon onzin. Je kunt niet zomaar mensen ergens vandaan halen om dit werk te doen." Beveiligers zijn het zat Volgens Frits is het onmogelijk om het tekort voor de zomer op te lossen. "Voordat je een security agent hebt opgeleid, ben je anderhalf jaar verder. Je begint met procedures leren, leren fouilleren, beelden controleren. Dat duurt een jaar en dan moet je ook nog gescreend worden door de marechaussee. Dat duurt nog eens twee of drie maanden." Met de maand die we nog hebben tot de zomervakanties beginnen, lijkt dat een onmogelijke opgave. Daarnaast zit Schiphol met een veel groter probleem, vertelt Frits. "Heel veel vaste mensen zijn het helemaal zat en willen weg. Ik ben zelf ook om me heen aan het kijken. Dit is gewoon niet meer te doen. Je bent gebroken." Naast de gigantische druk zijn de werkomstandigheden ook slecht. "Het loon was altijd al minimaal. Maar je wordt nu gevraagd over te werken, moet zes dagen werken en bent dan één dag vrij. Je kunt niks plannen. Een spontane vrije dag of vakantie opnemen? Vergeet het maar." Schiphol wil minimale bezetting Frits kijkt met pijn in zijn hart naar de manier waarop zijn werk nu in het nieuws komt. "Vroeger ging je daar weg met een soort eergevoel: je werkte op Schiphol, de grootste luchthaven van Nederland. Nu schaam ik me als ik in m'n Schipholpak over straat loop. Mensen denken ook dat wij niet hard genoeg werken." Maar volgens Frits ligt het probleem echt bij de luchthaven zelf. "Het was beter voordat de luchtvaartwet er was. Daarna wilde de luchthaven het onderste uit de kan halen en zo goedkoop mogelijk werken. Nu spelen ze beveiligingsbedrijven ook tegen elkaar uit om te kijken wie het goedkoopst kan leveren." Toen kwam corona en zat de luchthaven ineens met overtollig personeel. "Schiphol wil een zo minimaal mogelijke bezetting hebben. Al het overbodig personeel is eruit gedaan. Mensen zaten van het ene op het andere moment thuis. En die willen nu niet meer terugkomen." Laagste van het laagste Frits zag het probleem allang aankomen. "Je kunt niet alleen op de piekmomenten veel beveiligers hebben: je moet altijd een goede bezetting hebben. Maar dat betekent ook dat je soms te veel beveiligers op dienst hebt en dat er weinig passagiers komen. Ze maken honderden miljoenen winst, maar een paar miljoen naar beveiligers is te veel." Hij voelde zich machteloos. "Er wordt natuurlijk nooit naar je geluisterd, want je bent de laagste van de werknemers, eigenlijk." De oplossing? "Die is er niet. Dit gaat een gigantisch infarct worden. Het management is hier verantwoordelijk voor en die moeten zo snel mogelijk wegwezen. Benschop wil redden wat er te redden valt, maar de schade is al aangericht. Wie gaat dit betalen? Er gaan enorme claims komen." Toch blijft Frits voorlopig zijn werk doen. "Maar mijn toekomst ligt niet bij Schiphol." e naam van Frits is gefingeerd, echte naam bekend bij de redactie. https://www.hartvannederl(...)en-gaat-nooit-lukken | |
Pokkehandtas | woensdag 1 juni 2022 @ 00:39 |
Zo fout, elk radartje is zeer belangrijk in elke organisatie. Hebben die achterlijke debielen dat nog steeds niet door? Nee dus. Harken maar en dan op je 50e als een eenzame saaie drol eindigen. Hoop dat deze mensen een zeer pijnlijke dood sterven. | |
Perrin | woensdag 1 juni 2022 @ 00:45 |
Schandalig en dramatisch. Wat een wanbestuur. | |
mascara-klodder | woensdag 1 juni 2022 @ 01:00 |
Geef corona maar de schuld. | |
mascara-klodder | woensdag 1 juni 2022 @ 01:01 |
Betaal je personeel gewoonweg voldoende. ¤10 per uur net als bij de GGD is niet oké | |
Perrin | woensdag 1 juni 2022 @ 01:12 |
Idd, van die bestuurders waar het voor hun personeel niet dicht genoeg bij slavernij in de buurt kan komen terwijl ze zelf binnenlopen Pervers businessmodel. | |
michaelmoore | woensdag 1 juni 2022 @ 01:38 |
Schiphol heeft de helft van de kosten van andere luchthavens, terwijl Benschop 600.000 euro per jaar opstrijkt smerige slavendrijver is het Wit voetje halen bij de overheid ten kosten van jan de arbeider , die avonds koffers kan stouwen in de buik van een vliegtuig met 25 C | |
Perrin | woensdag 1 juni 2022 @ 01:41 |
Die had als hij 150 jaar vroeger geboren was ongetwijfeld met genoegen een plantage gerund. | |
Jed1Gam | woensdag 1 juni 2022 @ 05:42 |
Respect voor deze baas, laat die aasgieren maar keihard kapot gaan. | |
Horzula | woensdag 1 juni 2022 @ 05:43 |
Jan de arbeider is ook al van de vorige eeuw, heur. | |
DDDDDaaf | woensdag 1 juni 2022 @ 06:15 |
Dát, dames en heren, is nu neoliberalisme. | |
PornfIakes | woensdag 1 juni 2022 @ 06:19 |
En ik 3 maanden geleden maar klagen dat ik van de zomer helemaal naar Dusseldorf moet omdat het vanaf daar honderden euros goedkoper is om naar Amerika te vliegen achteraf misschien toch helemaal zo erg nog niet. |