abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_204868696
Welkom in het babytopic!

De baby wiki-lijst vind je hier: klik
Het is natuurlijk niet verplicht gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen.

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:

Ons motto:
Have babies they said, it will be fun they said *O*

Verboden woorden: egopost, faalmoeder. Het is niet egoistisch om even je gevoel te spuien zonder op anderen te reageren, en wat je ook doet: je bent altijd de beste moeder voor jouw baby.

• Mango91: Fox, 22 mei
• Djenuziz: Kyra, 22 juni
• Flav: S., 20 juli
• Komkommerschijfje: F., 16 augustus
• BellaaElisa: A, 4 september
• Rebubbled: Elvie, 8 september
• Mahra: Titi, 1 oktober
• douche-eendje: Anna, 7 oktober
• _Lily_: J, 10 oktober
• LauriLynne: Purk, 15 oktober
• TheGirlNextDoor: Bambi, 7 november
• Takkie88: kuiken, half november
• Eponine: "R", begin januari
• LaBelleFleur27: W., 3 februari
• Bottoms_up: Maggie, 22 februari
• DjVero: Larissa, 27 april
pi_204868835
van asten heeft een goeie sale momenteel ^O^
https://www.vanastenbabysuperstore.nl/
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_204869093
verkouden baby tips
- matrasje van het bedje aan de kant van het hoofd iets hoger leggen

- een neuspeer of andere neusuitzuigunitngebruiken

-zoutoplossing sprayen tot je erbij neervalt

-luuf smeren (al heb ik daar zelf nooit heel erg effect van gemerkt)
  donderdag 26 mei 2022 @ 13:49:22 #4
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_204871040
Wij hebben zelfs een ui naast het bed gelegd om zijn neus wat meer open te krijgen als tie slaapt. :P
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_204871302
We hebben een tand *O* .
pi_204871339
quote:
2s.gif Op donderdag 26 mei 2022 13:49 schreef KaBuf het volgende:
Wij hebben zelfs een ui naast het bed gelegd om zijn neus wat meer open te krijgen als tie slaapt. :P
en als het niet werkt ruikt ie iig lekker naar frikandel speciaal, winwin ^O^
pi_204872422
Hier werkt zoutoplossing een klein beetje. Laatst heb ik ook een ui naast haar bed gelegd, weet niet of het echt geholpen heeft, maar toen sliep ze beter dan de nacht daarvoor.
Verder is het een beetje uitzitten...
  donderdag 26 mei 2022 @ 17:24:30 #8
319308 Tink89
To live is to dance
pi_204872684
Bedje een beetje schuin zetten hielp hier het beste. Iig tot ze rollen.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  FOK!fossiel vrijdag 27 mei 2022 @ 09:29:19 #9
1455 Keroppi
kool kikker
pi_204878099
En de zoutoplossing ampullen (Otrivin monodose) werken beter dan de spray.

Drama is ook groter...

Pfff onze baby is zo wisselend in haar slaap. Bij de oudste begon het prut en zag je echt zo'n stijgende lijn en met 8-9 maanden sliep ze heel regelmatig hele nachten door. En als ze wakker werd was het puur de speen geven en klaar.

Vij de jongste is het meer een achtbaan waarin hele goede en matige periodes afwisselen. Nu wordt om 23.00 wakker en is dan met geen mogelijkheid in slaap te krijgen. Ja na anderhalf uur en een klein flesje. Om vervolgens voor 6 uur weer wakker te zijn ;(
Chick on a mission
  vrijdag 27 mei 2022 @ 12:40:58 #10
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_204879774
Omg O+ Ze knuffelde me net voor het eerst echt. Haar armpjes om mijn nek en dr hoofd op mijn schouder O+ Ik ben gesmolten O+
Succes is a door that always slams.
|| justdiggit.org ||
pi_204884595
M’n ‘kleine’ baby klom gister bijna uit de kinderwagenbak :o
Veel vroeger dan ik wil gaan we dus over naar de wandelwagen, gelukkig kan die geheel plat. Wel benieuwd wat ze ervan vindt als ze niet meer kan draaien. Ze slaapt sinds een week alleen nog maar op haar buik.

Het eten gaat echt heel leuk. Ze wordt van alles enthousiast en krijgt al verrassend veel zelf naar binnen. Ze heeft nu geproefd van: wortels, sperziebonen, bloemkool, broccoli, appel, paprika, komkommer, brood, krentenbol (was niet de bedoeling :s) ), gekookt ei.
pi_204887779
Hier werkt de monodose otrivin i.c.m. met uitzuigen het best.

Ondanks dat ik niet zo heel veel post ga ik hier afscheid nemen!
Mijn 'baby' is 1 geworden! We hebben vorig weekend een heerlijk verjaardagsweekend gehad. En hij liet ook meteen zien dat hij groot wordt door losse stapjes te zetten.

Tot in het dreumestopic!
pi_204888277
Nog gefeliciteerd, Mango! Wat cool, voor het eerst zelf lopen. :D
Tot over een paar maandjes!
pi_204888333
Wij hebben echt dreumesgedrag tijdens het eten. Gillen, schreeuwen, vuisten ballen, huilen als het te lang duurt voordat ik weer wat op haar plankje leg of in haar hand stop. :') Gisteren wilde ze haar halve banaan op de grond gooien en pletten op haar plank. Daar stak ik even een stokje voor. Ze was woest toen ik 'm afpakte. :D
Hier wordt nu duidelijk en bewust 'mama' gezegd, ze ziet mij weer verschijnen of ik kom thuis van m'n werk en ze begint. Heel schattig, dan komt ze naar me toe getijgerd of ze strekt haar handen uit vanuit de kinderstoel. Ook 'die' wordt al gezegd, met een wijzend vingertje. :D
pi_204902518
Gefeliciteerd mango!

Ooooh komkommerschijfje wat wordt ze al groot! Heel leuk om te zien.

Hier ging onze bruiloft gesmeerd, was geweldig. J heeft de hele dag geen kik gegeven, geen enkele keer gehuild. Ging zoet slapen, zelfs met harde muziek (tot hij naar huis ging om te slapen)
pi_204903646
Van harte gefeliciteerd Lily ^) O+
Fijn dat het een mooie dag was! Hebben jullie het groot gevierd?
pi_204907833
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2022 15:32 schreef _Lily_ het volgende:
Gefeliciteerd mango!

Ooooh komkommerschijfje wat wordt ze al groot! Heel leuk om te zien.

Hier ging onze bruiloft gesmeerd, was geweldig. J heeft de hele dag geen kik gegeven, geen enkele keer gehuild. Ging zoet slapen, zelfs met harde muziek (tot hij naar huis ging om te slapen)
Gefeliciteerd. *O*
pi_204911064
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2022 16:23 schreef B.ertha het volgende:
Van harte gefeliciteerd Lily ^) O+
Fijn dat het een mooie dag was! Hebben jullie het groot gevierd?
Best wel! Alles erop en eraan, flink aantal gasten. Maar het was vooral heel gezellig, alles informeel. Het was leuk om de hele dag met al onze vrienden op een mooie locatie te chillen.

Overigens was de organisatie rondom J bijna net zo veel als het regelen van de bruiloft zelf haha. Er was een hele excel sheet in omloop met een rooster wie wat wanneer met/voor hem deed.
Meneertje had zijn eigen agenda. Wilde zijn trouwpakje niet aan (probeerde weg te kruipen tijdens het aankleden)

Sliep als een blok tijdens de fotoshoot en ik vond mezelf echt een loedermoeder om hem daarvoor te wekken terwijl alle feest nog moest beginnen en hij dus nog genoeg moest verduren. Dus dat heb ik niet gedaan en geen foto’s van J tijdens de fotoshoot. Hij maakte het later ook sowieso moeilijk om een mooie foto te maken want wilde overal naartoe kijken behalve naar de fotograaf. De bomen waren interessanter.

Kraaide luidkeels door het verhaal van de trouwambtenaar heen
Heeft bijna mijn jurk ondergeplast

Maar volgens mij vond hij het wel leuk, en ik dus ook
pi_204911468
Haha heerlijk O+
pi_204920360
Gefeliciteerd Lily! O+

En gefeliciteerd Mango! *O*

Nou wij hebben echt een rotweek achter de rug, begon dus met de waterpokken vorige week. Maandag/dinsdag/woensdag heeft ze non-stop gekrijst (ja ook ‘s nachts ;(), mij man is een keer om 02:00 maar met haar gaan wandelen. Wat bleek woensdag, ze had ook nog een oorontsteking (kan blijkbaar voorkomen bij de waterpokken) en de waterpokken bij de hals waren flink ontstoken (en daar had ze er veeel). Maargoed een ABkuur en zalf verder en we kunnen weer een beetje lachen en slapen inmiddels :P.
pi_204922233
Ahh LBF, wat zielig. Nu gaat het gelukkig weer wat beter dus?

Wij zijn net weer bij het cb geweest, prikjes gehad (en de trommelvliezen van de verpleegkundige permanent beschadigd denk ik :')). Lengte blijft op de +1 lijn, gewicht is van de +1 naar de +2 lijn gegaan en ze weegt nu (bijna 5 maanden) 8 kilo c_/
pi_204929534
Ik vraag me af of het eerste opvoedmomentje eraan komt en ik weet niet wat ik ermee moet :')

J heeft de laatste tijd wat moeite om in te slapen. Tot aan hard huilen aan toe. Vaak hebben man en ik daar geen zin in en laten hem bij ons op bed spelen tot hij moe wordt en dan leggen we hem (wakker) in zijn eigen bed. Dan slaapt hij vlot in en ook de hele nacht. Maar eerst kon hij dit ook als ik hem gewoon rechtstreeks in zijn eigen bed legde.

Hij wil ook geen brood. Gooit bordje op de vloer. Hij eet wel graag fruit/avondeten, brood lijkt het enige te zijn dat hij niet zo graag wil. En dus ben ik er half en half weer mee gestopt.

Vind het moeilijk om in te schatten welke dingen ik op z’n beloop moet laten en welke niet
pi_204929738
Oh ja, zo herkenbaar. Het begint inderdaad al vroeg, hoor. :D Hier zijn we ook al volle bak bezig. Iedere keer 'alsjeblieft' en 'dank je wel' zeggen als we haar iets geven of als ze iets aan ons geeft. En het oeverloze 'kom maar' en 'blijf daar maar weg', ik probeer het positief te verpakken. Soms werkt een 'nee' of 'uh uh' toch beter. :D Naar 'kom maar' luistert ze al heel goed. Ze tijgert zelfstandig naar het halletje van de wc en badkamer (wij hebben bijna alles beneden in huis, behalve de woonkamer en haar slaapkamer) en als ik klaar ben in de wc/badkamer en de deur dicht wil doen, komt ze op een mooi tempo weer terug.
Dat slapen zou ik even voor lief nemen. J. is bijna acht maanden, toch? Wij hadden hier toen echt last van de slaapregressie, huilen en zeuren en niet willen slapen.
Brood zou ik wel blijven aanbieden, misschien pakt hij het een andere keer wel? F. is gek op brood en ze gaat altijd woest met haar beentjes trappelen als ze ziet dat ik brood voor haar pak en maak, dus dat herken ik niet. Misschien vindt hij een cracker lekker?
  woensdag 1 juni 2022 @ 10:15:38 #24
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_204930602
Je kan eten er niet inproppen, dus meer dan blijven aanbieden kan je niet. Ik smeer halve of kwart boterhammen in dit soort periodes. De kans dat een cracker beter gaat lijkt me klein, die dingen zijn hard!
Hier wordt over het algemeen heel goed gegeten maar soms een maaltijd of een hele dag amper. Geen idee of dat dan door tandjes is (pijn dus) of iets anders, maar het maakt me weinig uit want er gaat altijd wel melk in en netto ook genoeg eten.

Mijn baby is al bijna 1! Zegt geen woord, maakt des te meer herrie met zijn stem, snapt ‘nee’ heel goed, onthoudt waar de interessante dingen zijn en keert daar wel vaak terug. Lekker op weg naar een dreumes dus. Hij lacht en knuffelt als de beste. O+ .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_204932320
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2022 08:54 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Oh ja, zo herkenbaar. Het begint inderdaad al vroeg, hoor. :D Hier zijn we ook al volle bak bezig. Iedere keer 'alsjeblieft' en 'dank je wel' zeggen als we haar iets geven of als ze iets aan ons geeft. En het oeverloze 'kom maar' en 'blijf daar maar weg', ik probeer het positief te verpakken. Soms werkt een 'nee' of 'uh uh' toch beter. :D Naar 'kom maar' luistert ze al heel goed. Ze tijgert zelfstandig naar het halletje van de wc en badkamer (wij hebben bijna alles beneden in huis, behalve de woonkamer en haar slaapkamer) en als ik klaar ben in de wc/badkamer en de deur dicht wil doen, komt ze op een mooi tempo weer terug.
Dat slapen zou ik even voor lief nemen. J. is bijna acht maanden, toch? Wij hadden hier toen echt last van de slaapregressie, huilen en zeuren en niet willen slapen.
Brood zou ik wel blijven aanbieden, misschien pakt hij het een andere keer wel? F. is gek op brood en ze gaat altijd woest met haar beentjes trappelen als ze ziet dat ik brood voor haar pak en maak, dus dat herken ik niet. Misschien vindt hij een cracker lekker?
J houdt niet zo van harde dingen, cracker lukt nog niet. Ik zal inderdaad maar brood blijven aanbieden en zien wat er gebeurt. Droog moet hij het sowieso niet. Met een beetje pindakaas of margarine gaat wel dus ik doe wel met margarine. Vind het ook soms lastig om te beslissen wat voor beleg ik moet geven (aangezien hij er droog niets van moet hebben). Maar ik ben ook wel moeilijk met eten, misschien moet ik dat meer loslaten. Ik wil bijv geen:
- zoet beleg geven omdat ik dat niet wil stimuleren
- fruit op brood. Hij eet s ochtends 1 stuks fruit en dat vind ik qua fruitsuiker genoeg
- zout spul of veel vlees

Haha blijft weinig over dan. Wat geven jullie?

Man geeft hem soms pindakaas. Daar waag ik me niet aan, ik heb een ernstige pinda allergie

Hij is inderdaad bijna 8 maanden! En wordt steeds nieuwsgieriger. Dus vaak afgeleid bij eten en melk drinken. Deze week had ik een gouden kettinkje om en hij bleef het maar aanraken als ik hem op de arm had. De volgende dag had ik het kettinkje niet meer om. Toen ik hem echter optilde begon hij gericht naar het kettinkje te zoeken dat er nu niet hing. Zo bizar dat hij een dag later wist dat daar iets glinsterends had gehangen!

[ Bericht 18% gewijzigd door _Lily_ op 01-06-2022 13:28:33 ]
pi_204933316
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juni 2022 13:23 schreef _Lily_ het volgende:

[..]
J houdt niet zo van harde dingen, cracker lukt nog niet. Ik zal inderdaad maar brood blijven aanbieden en zien wat er gebeurt. Droog moet hij het sowieso niet. Met een beetje pindakaas of margarine gaat wel dus ik doe wel met margarine. Vind het ook soms lastig om te beslissen wat voor beleg ik moet geven (aangezien hij er droog niets van moet hebben). Maar ik ben ook wel moeilijk met eten, misschien moet ik dat meer loslaten. Ik wil bijv geen:
- zoet beleg geven omdat ik dat niet wil stimuleren
- fruit op brood. Hij eet s ochtends 1 stuks fruit en dat vind ik qua fruitsuiker genoeg
- zout spul of veel vlees

Haha blijft weinig over dan. Wat geven jullie?

Man geeft hem soms pindakaas. Daar waag ik me niet aan, ik heb een ernstige pinda allergie

Hij is inderdaad bijna 8 maanden! En wordt steeds nieuwsgieriger. Dus vaak afgeleid bij eten en melk drinken. Deze week had ik een gouden kettinkje om en hij bleef het maar aanraken als ik hem op de arm had. De volgende dag had ik het kettinkje niet meer om. Toen ik hem echter optilde begon hij gericht naar het kettinkje te zoeken dat er nu niet hing. Zo bizar dat hij een dag later wist dat daar iets glinsterends had gehangen!
Mooi hè, die ontwikkeling! Zo bijzonder. :)
Wij geven meestal appel-peerstroop of pindakaas (allebei van De Kleine Keuken) op brood, soms ook alleen met boter. Soms doe ik er banaan of peer op, vindt ze ook lekker. Wij bieden ook nog geen ander beleg aan. De gastouder biedt soms speciale smeerkaas aan, maar dat vindt ze niet zo'n succes.
Je zou zelf hummus kunnen maken of huttenkase/zuivelspread aan kunnen bieden? Of een avocado pletten en dat erop smeren?
  woensdag 1 juni 2022 @ 15:40:38 #27
319308 Tink89
To live is to dance
pi_204933377
Pindakaas is 100% net zo prima als die van de kleine keuken en veel goedkoper.

Wij bieden aan: kipfilet, vegan roomkaas (want kma), pindakaas 100%, 100% appelstroop, heel soms smeerworst, 'jam' zonder toevoegde suiker. En heel soms speculoos als hij echt verder niks wilt eten.
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_204933641
En de 100% appelstroop bio van de appie is ook goedkoper dan die van de kleine keuken (maar zonder peer dan wel). De kleine keuken is echt geldklopperij.
pi_204934336
Mijn volgende stap gaat de avocado zijn. Dat zal een paar dagen moeten wachten aangezien J 4 van de 5 werkdagen zijn lunch van iemand anders krijgt (snik)

Ik wil zelf de primeur hebben met nieuwe dingen proberen haha
  FOK!fossiel vrijdag 3 juni 2022 @ 07:46:04 #30
1455 Keroppi
kool kikker
pi_204947949
Bij de AH hebben ze humus met minder zout. (Die ovalen bakjes, merk is Mabra oid).

Saaie witte zuivelspread deed het bij onze oudste ook heel goed.

Wat bij haar destijds ook werkte om de eerste keren brood te eten was om het te drenken in Nutrilon/BV en dan ieniemienie stukjes te geven.

Ach en als ze in het begin geen brood eten, hele werelddelen waar kinderen zelden een boterham eten. Twee keer per dag brood is typisch Nederlands :)
Chick on a mission
pi_204948165
Ja haha ik eet zelf heel weinig brood. Ik zou 3x per dag kunnen “avondeten”
Ik eet alleen brood bij de “lekkere” gelegenheden (afbakbroodjes in het weekend, stokbrood met kruidenboter in een restaurant etc)

Ik neem nu vaak hapjes van J zijn brood (omdat hij het niet eet) en bij mezelf denk ik dan: ik snap het jongen, dit is niks

LOL
pi_204948639
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 07:46 schreef Keroppi het volgende:

Ach en als ze in het begin geen brood eten, hele werelddelen waar kinderen zelden een boterham eten. Twee keer per dag brood is typisch Nederlands :)
Dit, ja. Er bestaan ook rijstpapjes oid volgens mijn vrouw. Aan de andere kant, als ze naar school gaan, is brood toch wel wat handiger dan je rijst op moeten warmen in de magnetron :+
pi_204949277
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 09:17 schreef DjVero het volgende:

[..]
Dit, ja. Er bestaan ook rijstpapjes oid volgens mijn vrouw. Aan de andere kant, als ze naar school gaan, is brood toch wel wat handiger dan je rijst op moeten warmen in de magnetron :+
Haha dit is exact de reden waarom ik J brood aanbied
pi_204949335
Bentoboxen hoef je niet op te warmen :+ en je hebt thermosbekers die héél lang warm blijven
pi_204949690
Het duurt ook nog lang voordat ze naar school gaan hé :P en mijn dreumes gaf ik vanaf het begin (6 maanden) brood en is nog steeds geen enthousiaste broodeter, dus dat zegt ook weinig. Maar dat komt vast goed en anders dan krijgt ie wel gewoon rijst met meuk mee in z'n lunchbox later :P
  vrijdag 3 juni 2022 @ 13:00:41 #36
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_204950410
De mijne is echt een hele makkelijke eter. Tot nu toe gaat alles er met gemak in. Alleen avocado vond ze niets een maand geleden. Ga het binnenkort nog eens proberen.

Ik geef brood nu met boter of met 100% pindakaas. Ze eet altijd een kwart, soms een halve boterham. Inclusief korstjes. Vind het helemaal prima zo. Normaal ook een half stuk fruit, maar vandaag at ze de banaan bijna helemaal op :o

Ik was ook een makkelijke en goede eter, dus dit heeft ze van mij. Haar vader was als baby, en is nog altijd, wat snobbisch :+
|| justdiggit.org ||
pi_204960862
Grappig om alle verschillen te lezen. Hier is brood een no go tot nu toe. En qua avondeten eet ze alles (behalve brood).
Water uit een tuitbeker hoeft madame niet.

Dames waar kopen jullie leuke en een beetje betaalbare kleding voor jullie meisjes wat niet allemaal roze is? Hema heeft vaak leuke dingen maar is veel te breed. Bij de h en m en de zara zat weinig leuk bij dit keer.
  zaterdag 4 juni 2022 @ 15:09:50 #38
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_204960887
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2022 15:03 schreef LauriLynne het volgende:
Grappig om alle verschillen te lezen. Hier is brood een no go tot nu toe. En qua avondeten eet ze alles (behalve brood).
Water uit een tuitbeker hoeft madame niet.

Dames waar kopen jullie leuke en een beetje betaalbare kleding voor jullie meisjes wat niet allemaal roze is? Hema heeft vaak leuke dingen maar is veel te breed. Bij de h en m en de zara zat weinig leuk bij dit keer.
Zeeman _O_
|| justdiggit.org ||
pi_204960898
Zeeman heeft leuke dingen inderdaad! :Y En voor een kwart van de prijs vergeleken met bv Hema.
pi_204960951
Wij zijn fan van Next :)
pi_204961028
Ik koop vaak wat bij Zeeman. Verder ben ik wel fan van Bakkaboe en Dirkje, allebei te koop bij Jola Mode. Bakkaboe valt erg klein (daar draagt F. al 80 van, terwijl Hema nog steeds 68 is bijvoorbeeld), maar heeft wel leuke dingen vind ik zelf.
pi_204961032
Mijn baby zwaait sinds gisteren echt bewust. 🥰🥰🥰 Als je zegt 'zwaai maar', doet ze het ook. Zo ontzettend schattig. Waarom worden ze nu zo groot? 🥺
pi_204962834
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2022 15:44 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Mijn baby zwaait sinds gisteren echt bewust. 🥰🥰🥰 Als je zegt 'zwaai maar', doet ze het ook. Zo ontzettend schattig. Waarom worden ze nu zo groot? 🥺
Dit lijkt me zn leuke update!
Naar de zeeman dus, ik zal is gaan kijken. Jola zou hier ook ergens moeten zitten.
pi_204963655
Name It is ook een fijn merk. Mango heeft ook leuke babykleding.
pi_204963669
Ja, idd, Name It bevalt hier ook goed. :)
pi_204963798
JBC blijft een favoriet hier. Valt vaak wat smaller dan hema.
pi_204963883
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2022 15:44 schreef Komkommerschijfje het volgende:
O+
pi_204966662
Zit ik weer in de keuken met een klaarwakkere baby die niet meer wil slapen en alleen maar kakelt sinds 5:00 uur...
pi_204966770
Oef, sterkte meid
F is wel een schatje dus dat is dan wel weer leuk hahaha. Ik ben telkens nieuwsgierig naar jouw updates wat ze allemaal kan
  zondag 5 juni 2022 @ 08:22:01 #50
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_204966806
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2022 05:55 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Zit ik weer in de keuken met een klaarwakkere baby die niet meer wil slapen en alleen maar kakelt sinds 5:00 uur...
Ahh zuur is dat. ;(
pi_204966855
Mijn man lag in coma door zijn hooikoorts, dus ik kon hem er niet op uit sturen. Om half 8 zijn we weer in bed gaan liggen, F. was ook weer moe. Zij heeft bijna drie kwartier geslapen, ik niet. Ik heb man uit bed gestuurd en die is nu weer naar de keuken met F., hopelijk kan ik nog een uurtje slapen. En anders ga ik aan het koffieinfuus. :D
pi_204966859
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2022 07:56 schreef _Lily_ het volgende:
Oef, sterkte meid
F is wel een schatje dus dat is dan wel weer leuk hahaha. Ik ben telkens nieuwsgierig naar jouw updates wat ze allemaal kan
Ze is ook gewoon te schattig. Dat is het hele probleem. :D
  zondag 5 juni 2022 @ 14:58:20 #53
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_204969007
Hier een zieke baby. Temp 38,7, erg hangerig en slaperig. En net een gekke luier met slijm en klontjes, die hadden we nog niet eerder gezien. :{
pi_204971041
Klinkt als een verkoudheid, met die slijmpjes in de luier. Beterschap en hopelijk een vrij rustige nacht.
  zondag 5 juni 2022 @ 19:44:03 #55
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_204971222
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2022 19:23 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Klinkt als een verkoudheid, met die slijmpjes in de luier. Beterschap en hopelijk een vrij rustige nacht.
Ja dat is tie al meer dan drie weken. Lang leve de opvang :P
pi_204971322
Wij zijn op vakantie in de zon en het is bizar hoe J hier absoluut niet verkouden is. Thuis heeft hij 24/7 een vieze neus en ben ik elke dag met snoetenpoetsers in de weer om dat kind respectabel voor de dag te laten komen.

Hier gewoon een schoon neusje…. Geen pijnlijke velletjes/korreltjes voor hem
pi_204980839
Heerlijk, Lily. Geniet ervan!

Wij waren vanavond uiteten en F. heeft zo genoten. Er zat een jongetje van een paar maanden ouder een tafel verderop en ze zaten echt naast elkaar, allebei aan kop van de tafel in hun kinderstoelen. Ze was continu naar hem aan het zwaaien/wapperen en echt naar 'm aan het brabbelen, soms ook gillen en schreeuwen. :D Hij wist af en toe niet waar hij moest kijken, maar ze hadden wel plezier samen. Zo leuk, zo'n sociaal meisje.
En ze heeft ook een serveerster aangerand, die het tafeltje achter ons bediende. Ze sloeg echt tegen de billen van dat meisje, die schrok nogal, haha. Mijn man schaamde zich dood, ik moest eigenlijk vooral lachen. :D #metoo
  maandag 6 juni 2022 @ 22:57:18 #58
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_204981269
Zo, bruiloft gisteren ging goed met Anna. Wel weinig geslapen overdag maar dat heeft ze bij de nanny's en snachts goed ingehaald :D . Morgen rijden we weer een stuk noordelijker en dan is het echt even rust als gezin, lekker bijna 3 weken kamperen. Zin in O+

Ook de autorit op de heenweg ging echt geweldig. Verdeeld over 2 dagen, onderweg een hotel met familiekamer geboekt. Nu in het huis waar we met bijna mijn hele schoonfamilie zitten hebben we ook gekozen voor een familiekamer-setting omdat dat toch erg goed bevalt. En straks in de vouwwagen hebben we net zoveel of misschien zelfs minder ruimte :P
pi_204982413
Klinkt goed O+
Ik vind dat echt heel tof dat ze een partij nanny's inhuren voor alle gasten!
  dinsdag 7 juni 2022 @ 08:48:16 #60
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_204982538
Zo leuk al die ontwikkelingen en goed gedragende baby's op uitjes O+
|| justdiggit.org ||
  dinsdag 7 juni 2022 @ 09:05:48 #61
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_204982617
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 juni 2022 08:17 schreef B.ertha het volgende:
Klinkt goed O+
Ik vind dat echt heel tof dat ze een partij nanny's inhuren voor alle gasten!
Ja en het waren strenge nanny's. Ok, streng tegen de ouders vooral :P. Mijn kinderen hebben nu dus in een Frans kasteel geslapen _O-. Anna was te schattig als bruidsmeisje.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 7 juni 2022 @ 11:34:28 #62
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_204983748
Bambi is vandaag 7 maanden *O*

Ze kruipt nu supersnel door het huis en ze gaat ook gewoon al staan, ook met 1 hand los. Hee hallo, wees nog even een baby nu het nog kan :( :D
|| justdiggit.org ||
pi_204984028
quote:
17s.gif Op dinsdag 7 juni 2022 11:34 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

Ze kruipt nu supersnel door het huis en ze gaat ook gewoon al staan, ook met 1 hand los. Hee hallo, wees nog even een baby nu het nog kan :( :D
Wattttt jouw baby is echt bizar.
Ze is een maandje jonger dan J en bij de meet was het al duidelijk dat zij veel verder was qua ontwikkeling. J leek de jongste baby ipv Bambi

J is 8 maanden en kan nog niet eens zitten hahahaha. En niet kruipen. Hij rolt en speelt op zijn buik. En heeft ook nog geen tandjes
  dinsdag 7 juni 2022 @ 12:47:20 #64
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_204984371
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2022 12:07 schreef _Lily_ het volgende:

[..]
Ze is een maandje jonger dan J en bij de meet was het al duidelijk dat zij veel verder was qua ontwikkeling. J leek de jongste baby ipv Bambi

J is 8 maanden en kan nog niet eens zitten hahahaha. En niet kruipen. Hij rolt en speelt op zijn buik. En heeft ook nog geen tandjes
Maar J doet het volgens mij ook meer zoals het hoort. Hij geniet duidelijk nog, zoals het hoort, van het baby zijn. Bambi wil volgende week al naar school :(

Bambi heeft ook nog geen tandjes, maar wel al weken lang last van de symptomen, dus ik denk elke keer dat het niet lang meer kan duren.
|| justdiggit.org ||
pi_204985885
Wat een turbodame, TGND! Mijn F. gaat regelmatig op haar knietjes zitten in de kruiphouding en probeert nu ook een soort van te zitten, maar lukt nog niet. :D Ze gaat wel hard nu, trekt zich ook een klein beetje op in de box/in bed langzamerhand.
pi_204987638
Kuiken heeft van het weekend ook een update geïnstalleerd: ze speelt zelf kiekeboe, blijft zelfstandig zitten wanneer je haar neerzet, komt in kruiphouding en hupt dan een soort van achteruit.

Er zit wel echt een kop op. Met eten begint ze zodra ze iets buiten bereik laat vallen dramatisch te gillen, hoofd achterover gooien en ook echt tranen erbij. Zodra je weer wat op haar blad legt kijkt ze je met twinkelende ogen en een grote lach aan. Echt binnen een seconde zo heen en weer schakelen, ik vind het knap :P
pi_204988002
Eerste lachje vandaag :D dat was zó leuk, maakt al die terreur van de afgelopen week meer dan goed :D
  donderdag 9 juni 2022 @ 07:21:46 #68
208890 June.
Seriously?
pi_205001858
Ik kom me hier melden met T. O+ *O* Afgelopen vrijdag 3 juni geboren.
Shine bright like a diamond.
  donderdag 9 juni 2022 @ 08:28:16 #69
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_205002052
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2022 07:21 schreef June. het volgende:
Gefeliciteerd!
pi_205003197
quote:
Gefeliciteerd!
pi_205003204
Hier staat de kleine ook al een lange tijd en verwacht ik dat ze binnenkort toch echt gaat lopen. Zitten kan ze ook al en ze zegt papa. :')
pi_205003215
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2022 12:07 schreef _Lily_ het volgende:

[..]

Geniet er nog even van, want zodra hij kan kruipen is het gedaan met je vrijheid. :X

Als ik op het toilet zit dan komt ze tegenwoordig gewoon naar me toe gekropen. Hetzelfde geldt voor douchen, ligt ze zo voor me.
pi_205006217
quote:
17s.gif Op dinsdag 7 juni 2022 11:34 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

Wut :o
quote:
Gefeliciteerd *O* ik heb niets gezien in het update topic en ben wel benieuwd naar de naam..

Mijn baby heeft een upgrade gehad: handjes O+
pi_205006286
@June.: gefeliciteerd met T! *O* O+
Hoe gaat het met herstellen?
pi_205007163
Gefeliciteerd June!
pi_205007183
Jeetje wat zijn sommige baby’s hier vlot! Mijn Purk is net als J van Lily. Ze rolt, speelt op dr buik. Komt soms een paar cm voor of achteruit op dr buik. Op dr rug gaat ze de hele kamer door op moordtempo. Dat deed ze bij de meet ook al. Ze heeft wel al 3 tanden, dat dan weer wel😂.

June welkom en gefeliciteerd met T. Ik las iets over een heftige bevalling in het zwanger topic, hopelijk herstel je vlot!
pi_205007611
Anna zit in de rups-fase en rolt net. Ik kan mij er niet druk om maken hoor, ze gaat vanzelf uiteindelijk wel lopen. Ben vooral benieuwd hoe het straks is als ze gaat tijgeren/kruipen/lopen in combinatie met Bas :P .
pi_205007717
De baby's van Takkie, Mahra en TGND zijn gewoon speedy's. Bizar hoe het kan verschillen. F. besteedt wel veel meer energie aan verbale/sociale ontwikkeling. Ze wijst naar iets/iemand, ze zwaait bij weggaan en begroeten (als ze zeggen: zwaai maar) en ze klapt in haar handjes als we het bijbehorende liedje zingen. Zegt 'mama' adequaat (soms 'meme', maar als ze me echt nodig heeft, gaat het altijd goed) en papa is 'dada'. 'Die' is ook al een aantal keer voorbij komen, een enkele keer ook met wijzend vingertje.
pi_205007736
Hier gaat het kruipen trouwens ook niet lang meer duren. Ze zit nu continu op haar handen en knieën en gisteren zette ze haar handjes ook verder naar voren toen ze in de houding zat. Nu nog even snappen dat je benen ook mee moeten en ze komt een heel eind. :D
pi_205007995
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2022 20:20 schreef Komkommerschijfje het volgende:
De baby's van Takkie, Mahra en TGND zijn gewoon speedy's. Bizar hoe het kan verschillen. F. besteedt wel veel meer energie aan verbale/sociale ontwikkeling. Ze wijst naar iets/iemand, ze zwaait bij weggaan en begroeten (als ze zeggen: zwaai maar) en ze klapt in haar handjes als we het bijbehorende liedje zingen. Zegt 'mama' adequaat (soms 'meme', maar als ze me echt nodig heeft, gaat het altijd goed) en papa is 'dada'. 'Die' is ook al een aantal keer voorbij komen, een enkele keer ook met wijzend vingertje.
Die van mij steekt al haar tijd in lachen, kletsen en eten. Vooral eten :P .

En de 2e tand is op komst denk ik. Zoals verwacht weer tandjes drama op vakantie, dat is het 3e jaar op rij *O*
pi_205008230
Ik had vandaag op vakantie zowaar een emo moment. Ik realiseerde me dat het voor het eerst is sinds mijn verlof dat ik zoveel dagen achter elkaar met J heb doorgebracht. Gewoon 3 hele weken…..

Wordt een zware kluif om weer aan het werk te gaan.
pi_205008409
quote:
17s.gif Op donderdag 9 juni 2022 20:44 schreef douche-eendje het volgende:

[..]
Die van mij steekt al haar tijd in lachen, kletsen en eten. Vooral eten :P .

En de 2e tand is op komst denk ik. Zoals verwacht weer tandjes drama op vakantie, dat is het 3e jaar op rij *O*
De mijne ook. Alleen maar lachen op de grond en hele verhalen vertellen. Dat laatste heeft ze altijd al gedaan. Hier lijkt het er ook op dat er nieuwe tanden komen. Er zitten er twee onderin (al ruim twee maanden), nu komen ze boven denk ik. Er wordt weer heel veel gekwijld en de gastouder had drie vieze tandenluiers.
pi_205008422
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2022 21:06 schreef _Lily_ het volgende:
Ik had vandaag op vakantie zowaar een emo moment. Ik realiseerde me dat het voor het eerst is sinds mijn verlof dat ik zoveel dagen achter elkaar met J heb doorgebracht. Gewoon 3 hele weken…..

Wordt een zware kluif om weer aan het werk te gaan.
Heerlijk, toch? Ik kijk ook uit naar de zomervakantie. Nog precies vier weken werken en dan ook zes weken thuis met m'n blije ei. 🥰 Zo veel zin om op vakantie te gaan weer met z'n drietjes.
pi_205010632
Ohh vakantie! Eind juli gaan we een midweekje weg en ik ben erg benieuwd. De twee vakanties die we met peuter hebben gedaan waren om diverse redenen niet zo’n succes dus ik hoop dat het nu beter gaat en leuker wordt.

We zijn langzaam begonnen met het introduceren van vast voedsel naast de flesjes (ze is nu iets ouder dan 5 maanden). Ze moest er eerst echt niks van weten maar het gaat steeds beter. Vandaag maar weer eens wat nieuws uitproberen als het lukt :)
pi_205011143
Waar ga je naartoe eponine?
  FOK!fossiel vrijdag 10 juni 2022 @ 10:02:00 #86
1455 Keroppi
kool kikker
pi_205011273
Ik maakte gisteren de klassieke fout door tegen een collega te vertellen dat ik het idee dat we nu wel uit de periode van nachtelijke onrust/extreem vroeg wakker worden waren.

Je ziet 'm al aankomen: Vannacht was drama. Of het snot/slijm was of toch honger, ik weet het niet... Maar in het holst van de nacht anderhalf uur een huilende/krijsende baby is niet echt lollig.
Chick on a mission
pi_205012309
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2022 09:47 schreef _Lily_ het volgende:
Waar ga je naartoe eponine?
Naar een Natuurhuisje vlakbij de Apenheul, dus daar gaan we sowieso een dagje heen O+! Verder nog geen idee, mocht iemand nog tips hebben voor die omgeving en geschikt voor bijna-kleuter en baby van dan bijna 7 maanden hou ik me aanbevolen :)
pi_205012312
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2022 10:02 schreef Keroppi het volgende:
Ik maakte gisteren de klassieke fout door tegen een collega te vertellen dat ik het idee dat we nu wel uit de periode van nachtelijke onrust/extreem vroeg wakker worden waren.

Je ziet 'm al aankomen: Vannacht was drama. Of het snot/slijm was of toch honger, ik weet het niet... Maar in het holst van de nacht anderhalf uur een huilende/krijsende baby is niet echt lollig.
Ahh zal je altijd zien… }:|

Hopelijk vannacht weer een betere nacht!

[ Bericht 0% gewijzigd door eponine op 10-06-2022 12:39:49 ]
pi_205012348
Wij gaan naar Zuid-Limburg, echt de heuvels in. F. is dan (bijna) 11 maanden. We hebben een vrijstaand huis via Airbnb gehuurd, dus helemaal alleen en geen mensen die last van ons hebben. :D Mini-zwembadje mee en verder d'r speelgoed en dan komt het goed. Ook lekker uitstapjes maken.
pi_205012965
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2022 12:31 schreef eponine het volgende:

[..]
Naar een Natuurhuisje vlakbij de Apenheul, dus daar gaan we sowieso een dagje heen O+! Verder nog geen idee, mocht iemand nog tips hebben voor die omgeving en geschikt voor bijna-kleuter en baby van dan bijna 7 maanden hou ik me aanbevolen :)
Julianatoren!!
pi_205013529
Grrrrr :(
We zijn weer eens iets verloren tijdens een wandeling, meteen teruggelopen en toch was het al weg. Dat is serieus al de derde keer. En vervolgens verschijnt het nooit op de plaatselijke Facebook pagina of WhatsApp chat. Denken mensen dan echt "jackpot, een gebruikt speendoekje B-)" of zouden ze het uit goede bedoelingen meenemen en bij het eerstvolgende bedrijf langs de route afgeven? Zodat ik alle bedrijven in een straal van een kilometer moet gaan bellen?
  zaterdag 11 juni 2022 @ 14:02:10 #92
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_205021296
Naar het boekstart festival van de bibliotheek hier geweest. De schrijfster van Coco Kan Het, Loes Riphagen, was er. Ze ging voorlezen uit het boek, liet zien hoe je Coco kon tekenen en deed een signeersessie. Wij mochten de tekening die zij gemaakt had meenemen en ze heeft haar nieuwste boek voor Bambi gesigneerd. Zo leuk! O+
|| justdiggit.org ||
  zondag 12 juni 2022 @ 19:21:49 #93
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_205035443
quote:
17s.gif Op zaterdag 11 juni 2022 14:02 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Naar het boekstart festival van de bibliotheek hier geweest. De schrijfster van Coco Kan Het, Loes Riphagen, was er. Ze ging voorlezen uit het boek, liet zien hoe je Coco kon tekenen en deed een signeersessie. Wij mochten de tekening die zij gemaakt had meenemen en ze heeft haar nieuwste boek voor Bambi gesigneerd. Zo leuk! O+
Oh leuk O+ Coco is hier een van de favorieten van mijn oudste. Vind haar stijl van teken ook heel erg mooi.

Tand 2 is door. Woohoo ;( .
pi_205036939
Leuk, TGND! Hier was het ook Boekstart-dag, maar ik vind bepaalde dingen altijd zo baby-onvriendelijk gepland met slaapjes. :') Ook met babyzwemmen, is altijd op woensdag van 9 tot 10. Hoe dan? Ik ben op woensdag altijd vrij, dus zou ik zo graag willen doen, mja, slaapjestijd...

Mijn baby slaapt 's ochtends trouwens vrij lang, anderhalf uur haalt ze wel. In de middag vaak korter, maar ze doet het er prima op. Wakker maken vind ik spannend, doe ik liever niet als het niet noodzakelijk is. :D
  zondag 12 juni 2022 @ 22:04:10 #95
319308 Tink89
To live is to dance
pi_205037025
Ik vind 9-10 juist perfect. Kan hij direct daarna z'n eerste slaap doen en 's middags de tweede nog. Dat ritme heeft hij al sinds 8 maanden ofzo ongeveer. Zou je het dan later willen?
  maandag 13 juni 2022 @ 06:14:59 #96
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_205038199
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2022 21:55 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Leuk, TGND! Hier was het ook Boekstart-dag, maar ik vind bepaalde dingen altijd zo baby-onvriendelijk gepland met slaapjes. :') Ook met babyzwemmen, is altijd op woensdag van 9 tot 10. Hoe dan? Ik ben op woensdag altijd vrij, dus zou ik zo graag willen doen, mja, slaapjestijd...

Mijn baby slaapt 's ochtends trouwens vrij lang, anderhalf uur haalt ze wel. In de middag vaak korter, maar ze doet het er prima op. Wakker maken vind ik spannend, doe ik liever niet als het niet noodzakelijk is. :D
Bambi zit niet zo heel vast aan slaaptijden. Soms slaapt ze tussen 9 en 10, soms pas na 10. Hier is babyzwemmen om 10 uur op woensdag. Meestal lukt het haar dan om tussen 9 en 10 te slapen, tijdens de wandeling ernaar toe. Maar soms ook niet. Dan slaapt ze erna gewoon extra lang. Ze wordt ook niet anders als ze een slaapje overslaat ofzo. Ze slaapt gewoon het slaapje erna wat langer. Het boekstart festival was van 10:00 tot 14:00. Rond 12:00 hadden we alles wel gezien en werd ze ook echt moe. Dus toen naar huis en heeft ze lekker lang geslapen :Y
|| justdiggit.org ||
pi_205039452
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2022 22:04 schreef Tink89 het volgende:
Ik vind 9-10 juist perfect. Kan hij direct daarna z'n eerste slaap doen en 's middags de tweede nog. Dat ritme heeft hij al sinds 8 maanden ofzo ongeveer. Zou je het dan later willen?
Ja, 11 tot 12 zou makkelijker zijn. Hier wordt ze tussen half 6 en 6 uur wakker, dus ze valt weer om van vermoeidheid om half 9/9 uur... Als ze tot 7 uur zou slapen, zou het goed te doen zijn.
pi_205039460
8 maanden stats:
Lengte 68cm
Gewicht 7,6kg

Hij blijft strak op de 35e percentiel (P35)
Dat is blijkbaar zijn lijntje
pi_205042427
Zaterdag zijn we naar de dierentuin geweest. Ze genoot zichtbaar, maar is een rebel. Ze heeft door hoe je de riemen kan losmaken en dat heeft ze dan ook gedaan. Dan trekt ze deze uit en gaat dan bewegen, omdraaien en zelfs staan in de kinderwagen.

Ik houd mijn hart vast voor wat nog gaat komen. Waaaaaarom is ze zo?

quote:
pi_205047064
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2022 18:35 schreef Mahra het volgende:
Zaterdag zijn we naar de dierentuin geweest. Ze genoot zichtbaar, maar is een rebel. Ze heeft door hoe je de riemen kan losmaken en dat heeft ze dan ook gedaan. Dan trekt ze deze uit en gaat dan bewegen, omdraaien en zelfs staan in de kinderwagen.

[..]

Maf kind, dat is toch niet normaal :o

Mijn baby heeft net een dutje van ruim anderhalf uur gedaan in zijn bedje :o *O*
pi_205050389
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 11:26 schreef B.ertha het volgende:

[..]
Maf kind, dat is toch niet normaal :o

Mijn baby heeft net een dutje van ruim anderhalf uur gedaan in zijn bedje :o *O*
Ja en dat is acht maanden!!! Ik houd mijn hart vast voor wat nog komen gaat.

Heerlijk zo een lange dut. Komt niet vaak voor?
  dinsdag 14 juni 2022 @ 20:22:06 #102
149959 SQ
snelle trees
pi_205050847
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2022 18:35 schreef Mahra het volgende:

[..]

Maar dit is de autostoel? Maakt ze die riemen los met acht maanden??
disclaimer
pi_205051008
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 19:41 schreef Mahra het volgende:

[..]
Ja en dat is acht maanden!!! Ik houd mijn hart vast voor wat nog komen gaat.

Heerlijk zo een lange dut. Komt niet vaak voor?
Niet in bed overdag. Dat is überhaupt pas een paar dagen dat dat lukt.
pi_205051823
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 20:22 schreef SQ het volgende:

[..]
Maar dit is de autostoel? Maakt ze die riemen los met acht maanden??
De Doona is niet alleen een autostoel, je kan deze ook als wandelwagen gebruiken. Dit doen we heel soms. En verder ja, dit doet ze en heeft ze zaterdag ook gedaan, is vervolgens gaan draaien op haar buik en toen gaan staan zonder dat ik haar hierbij heb geholpen. We keken toe, hebben een foto genomen en hebben haar toen maar weer gauw in de draagzak gedaan.
  dinsdag 14 juni 2022 @ 21:24:49 #105
149959 SQ
snelle trees
pi_205051841
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 21:23 schreef Mahra het volgende:

[..]
De Doona is niet alleen een autostoel, je kan deze ook als wandelwagen gebruiken. Dit doen we heel soms. En verder ja, dit doet ze en heeft ze zaterdag ook gedaan, is vervolgens gaan draaien op haar buik en toen gaan staan zonder dat ik haar hierbij heb geholpen. We keken toe, hebben een foto genomen en hebben haar toen maar weer gauw in de draagzak gedaan.
Ik was je niet aan het aanvallen op het gebruik van een autostoel op de wandelwagen hoor ;) maar doet ze dat ook in de auto?
disclaimer
pi_205051842
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 20:39 schreef B.ertha het volgende:

[..]
Niet in bed overdag. Dat is überhaupt pas een paar dagen dat dat lukt.
Heerlijk, hopelijk vaker van dit soort dutjes in bed.
pi_205051871
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 21:24 schreef SQ het volgende:

[..]
Ik was je niet aan het aanvallen op het gebruik van een autostoel op de wandelwagen hoor ;) maar doet ze dat ook in de auto?
Hahaha nee, zo ervaarde ik het niet. Ook in de auto doet ze dit, sterker nog ze kan niet langer dan 10 minuten in de auto zitten voor ze begint te krijsen en piepen. Heel slecht, maar vaak hou ik haar in de auto vast (als ik niet rijd). Het is echt een drukkkkkkkkkkkkkk kindje. Heel vermoeiend soms. Slaapt ook echt heel laat ( voel me zo slechte moeder soms hehe)... ik zal maar niet zeggen hoe laat ze pas slaapt.
pi_205055090
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 21:26 schreef Mahra het volgende:

[..]
Hahaha nee, zo ervaarde ik het niet. Ook in de auto doet ze dit, sterker nog ze kan niet langer dan 10 minuten in de auto zitten voor ze begint te krijsen en piepen. Heel slecht, maar vaak hou ik haar in de auto vast (als ik niet rijd). Het is echt een drukkkkkkkkkkkkkk kindje. Heel vermoeiend soms. Slaapt ook echt heel laat ( voel me zo slechte moeder soms hehe)... ik zal maar niet zeggen hoe laat ze pas slaapt.
Haha ik wil uiteraard weten hoelaat ze slaapt. J slaapt namelijk ook enorm laat, 20:30u op werkdagen en 22u toen we op vakantie waren. Ik weet niet waarom….
pi_205055190
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2022 08:52 schreef _Lily_ het volgende:

[..]
Haha ik wil uiteraard weten hoelaat ze slaapt. J slaapt namelijk ook enorm laat, 20:30u op werkdagen en 22u toen we op vakantie waren. Ik weet niet waarom….
Gisteren pas om 11 uur, maar normaliter tussen half 10 en half 11. Ik heb haar geprobeerd eerder in bed te krijgen, maar ze is dan nog zo druk en gaat dan kruipen, draaien, staan, brabbelen.... en dat heeft ze dus vanaf 9 uur gedaan tot 11 uur. Ze is wel net pas wakker.
  woensdag 15 juni 2022 @ 13:59:38 #110
208890 June.
Seriously?
pi_205057102
Wuut, mijn baby rolde in z'n frustratie van rug naar buik :o Dat kan toch niet zo snel al?

Toch maar opletten als ik hem even op de bank leg..
pi_205057185
Dat is wel heel snel!! Alhoewel T. ook heel beweeglijk was in zijn frustratie en weleens op zijn zij belandde. Nu lukt hem dat niet meer. Toevalstreffer misschien?
  woensdag 15 juni 2022 @ 14:20:33 #112
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_205057235
Hier lukte het Frummel ook een paar keer toen hij net twee maanden was, daarna duurde het weer zo'n 1,5-2 maanden tot hij weer eens omrolde :D
  woensdag 15 juni 2022 @ 16:13:01 #113
319308 Tink89
To live is to dance
pi_205058003
Onze kinderen deden dat allebei met zeven weken en zijn er niet meer mee gestopt. Van rug naar buik pas een maand of 2 later.
  woensdag 15 juni 2022 @ 16:50:55 #114
208890 June.
Seriously?
pi_205058201
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2022 14:10 schreef B.ertha het volgende:
Dat is wel heel snel!! Alhoewel T. ook heel beweeglijk was in zijn frustratie en weleens op zijn zij belandde. Nu lukt hem dat niet meer. Toevalstreffer misschien?
Ja moet haast wel haha.
pi_205058288
Mini ergernis:de vitamine K is op en nu moet ik voor 2 weken nog een nieuw flesje kopen. Dat lijkt me nou echt een product wat je precies kunt doseren (12 weken x 7 dagen x 5 druppels), waarom maken ze ze niet gewoon net ietsjes groter?
pi_205058729
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2022 17:02 schreef B.ertha het volgende:
Mini ergernis:de vitamine K is op en nu moet ik voor 2 weken nog een nieuw flesje kopen. Dat lijkt me nou echt een product wat je precies kunt doseren (12 weken x 7 dagen x 5 druppels), waarom maken ze ze niet gewoon net ietsjes groter?
Omdat ze meer verdienen als je een nieuw flesje moet kopen :P

Verder zie ik hier een hoop snelle baby's! Mijn laatste baby doet gelukkig rustig aan O+
pi_205059162
quote:
Ik heb nog een aangebroken flesje staan. Moet ik die naar je opsturen (kan dat überhaupt?)?
pi_205059178
Mijn baby zit sinds gisteravond in de 'zelf doen'-fase. Dat kost best wel veel tijd. :D En boos worden toen ze in bad zat, omdat ze zichzelf helemaal ondergesmeerd had (ze zat in alleen een luier vanwege het weer, dus geen schort aangedaan).
pi_205059762
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2022 18:56 schreef Komkommerschijfje het volgende:

[..]
Ik heb nog een aangebroken flesje staan. Moet ik die naar je opsturen (kan dat überhaupt?)?
Lief, maar een flesje kost ¤3 dus dan is verzenden haast niet interessant en ik moet eigenlijk ook morgen nieuwe hebben :)
pi_205060055
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2022 19:48 schreef B.ertha het volgende:

[..]
Lief, maar een flesje kost ¤3 dus dan is verzenden haast niet interessant en ik moet eigenlijk ook morgen nieuwe hebben :)
Zo goedkoop? Weet niet waarom ik in de war ben dan, dacht dat ze rond de 10 euro waren.
  donderdag 16 juni 2022 @ 07:05:43 #121
208890 June.
Seriously?
pi_205063198
quote:
Volgens mij doen ze het er gewoon om. Wat bottoms ook al zegt dus ;)

quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2022 20:12 schreef Komkommerschijfje het volgende:

[..]
Zo goedkoop? Weet niet waarom ik in de war ben dan, dacht dat ze rond de 10 euro waren.
Van de Etos / Kruidvat wel, Davitamon is duurder.
  donderdag 16 juni 2022 @ 07:36:05 #122
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_205063258
Als je het af en toe vergeet dan is het wel genoeg :s) .
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  donderdag 16 juni 2022 @ 08:01:04 #123
149959 SQ
snelle trees
pi_205063346
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2022 07:36 schreef Lemijn het volgende:
Als je het af en toe vergeet dan is het wel genoeg :s) .
Precies. Daarom hoef ik zelden vitamines te kopen :')
disclaimer
  donderdag 16 juni 2022 @ 08:09:13 #124
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_205063379
Ik zou ook niet voor 2 weken een nieuw flesje vit k hebben gekocht. Er gebeurt niks magisch na die 2 weken. Maar goed ik vind richtlijnen wel vaker enkel om richting te geven, geen gebod.
quote:
1s.gif Op donderdag 16 juni 2022 08:01 schreef SQ het volgende:

[..]
Precies. Daarom hoef ik zelden vitamines te kopen :')
Wij hebben Jacob, die zet het elke ochtend op tafel én deelt uit. Zijn vitamine d kauwtabletten van 1-4 jaar nemen wij dus alledrie (0, bijna5 en 40+).

Oh dat is een tip trouwens. Die kauwdingen gaan 100x makkelijker dan die kloterige druppeltjes.
  donderdag 16 juni 2022 @ 09:13:09 #125
319308 Tink89
To live is to dance
pi_205063743
Mijn peuter is dol op haar paw patrol vitamientjes, die vergeet ze echt niet. De dreumes krijgt zelden of nooit vitamine D #loedermoeder, maar hij slaapt wel regelmatig buiten en is elke dag buiten te vinden. Soms wil hij ook een kauwtabletje, maar daarvan kwijlt hij meer naar buiten dan dat hij binnenkrijgt... Achja.

Mijn eigen medicatie daarentegen :@ ... en da's dus wel echt heel belangrijk
pi_205063751
Hoe gaat het met de spugerij tink?
pi_205063827
Ik maak dat tweede flesje vitamine k ook gewoon op. Ga echt geen vol flesje weggooien. Vergeten gebeurt zo goed als nooit, het is gewoon deel van het ochtendritueel. Na 1 jaar schakel ik ook over op tabletjes. Die zijn idd veel makkelijker.
pi_205063934
Trouwens over ergernissen gesproken: Maggie stopt haar handjes de hele tijd zo diep in haar mondje dat ze gaat kokhalzen. Na een voeding komen er dan soms hele golven melk uit.
Fokking irritant :(

En overdag slapen is voor mietjes blijkbaar...
  donderdag 16 juni 2022 @ 10:33:37 #129
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_205064226
quote:
1s.gif Op donderdag 16 juni 2022 09:48 schreef Bottoms_up het volgende:
Trouwens over ergernissen gesproken: Maggie stopt haar handjes de hele tijd zo diep in haar mondje dat ze gaat kokhalzen. Na een voeding komen er dan soms hele golven melk uit.
Fokking irritant :(

En overdag slapen is voor mietjes blijkbaar...
Dit is heel herkenbaar :')
|| justdiggit.org ||
pi_205065564
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2022 09:13 schreef Tink89 het volgende:
Mijn peuter is dol op haar paw patrol vitamientjes, die vergeet ze echt niet. De dreumes krijgt zelden of nooit vitamine D #loedermoeder, maar hij slaapt wel regelmatig buiten en is elke dag buiten te vinden. Soms wil hij ook een kauwtabletje, maar daarvan kwijlt hij meer naar buiten dan dat hij binnenkrijgt... Achja.

Mijn eigen medicatie daarentegen :@ ... en da's dus wel echt heel belangrijk
Hahaha, hier ook. Ik vergeet vitamine D regelmatig. Ik moet zeggend dat ik het haar de laatste twee weken dan wel weer heel trouw heb gegeven.
  donderdag 16 juni 2022 @ 14:00:18 #131
319308 Tink89
To live is to dance
pi_205065627
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2022 09:15 schreef _Lily_ het volgende:
Hoe gaat het met de spugerij tink?
Peuter was de volgende ochtend na vijf sessies ineens weer oke. Man ook. Denk dat ze iets verkeerds gegeten hadden ofzo....
  FOK!fossiel donderdag 16 juni 2022 @ 15:31:52 #132
1455 Keroppi
kool kikker
pi_205066179
Binnenkort alweer even lang uit als in de buik! :o

Zonder steun ‘gewoon’ rechtop blijven zitten lukt de baby voor geen meter. Maar op haar knietjes de hele doos met Duplo leegtrekken, gaat opperbest! Of op haar knietjes op/in de MaxiCosi (die wiebelt zo leuk...) hangen lukt ook prima. Kwestie van prioriteiten blijkbaar.

Mijn tweede keizersnede was (voor de chirurg) een best pittige door de verklevingen na de eerste keer. Dus ik vreesde toen wel voor mijn herstel, maar het is me zo meegevallen! Laatst heb ik gewoon een (1/16e... haha :P ) triathlon gedaan :D En hoewel finishen voor mij voldoende was, zat ik ook nog bij de snelste helft van het deelneemstersveld 8-)

(Voor de zekerheid disclaimer: Iedereen hersteld op haar eigen tempo, ieder lijf levert topprestaties)
Chick on a mission
pi_205067200
Vitamine giet ik naar binnen bij Anna en zit in de medicatie-bak van Bas. Hij moet 2x per dag puffen dus vergeten doe ik het daardoor niet. Sinds ik de druppels in die bak heb gedaan dan :P .

Anna heeft bedacht dat het om 5 uur snachts wel een mooi moment is om de hele camping te voorzien van een baby-zing-sessie 8)7 . Heel gezellig dat geklets hoor, maar niet snachts.
pi_205067885
Ik vergeet de vitamine d ook nooit.
Ik ben een machine wat medicatie betreft.
pi_205071447
Wij vergeten 'm ook niet, zit echt verweven in het bedritueel. Eerst wassen, dan omkleden en slaapzak aan, dan druppels, dan tandenpoetsen en dan met boekje naar de slaapkamer voor een verhaaltje en drinken.
pi_205072494
Wij vergeten het ook zelden en anders vraagt peuter er wel om, die vindt het heerlijk :D
  vrijdag 17 juni 2022 @ 12:46:48 #137
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_205073853
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
O+
pi_205074263
O+
pi_205075150
Oh wat een mooie buik had jij douche eendje
Echt wauw
pi_205084699
Mijn baby kan sinds vandaag zelf gaan zitten vanuit tijgerhouding. 🥳 Ze moest wel even wennen toen ze zag dat ze zittend kon spelen nu, haha. Leuke ontwikkeling weer!
Morgen maar eens kijken of we een klein stukje op de fiets kunnen voor het eerst. 🥰
pi_205085988
Leuk idee DE zn foto! En wat een prachtige buik.

Veel plezier op de fiets Komkommer.

Keroppi dat is redelijk vlot herstel! Ik doe het je niet na 😉 (deed ik voor de zwangerschap al niet)
  zondag 19 juni 2022 @ 09:15:45 #142
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_205089982
Fijne Vaderdag aan alle papa's in dit topic!
|| justdiggit.org ||
pi_205090439
Sluit ik mij bij aan *O*
  zondag 19 juni 2022 @ 10:58:57 #144
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_205090483
oh my, mijn baby houdt me toch van rollen :') heb hem de hele nacht uit allerlei benarde posities in zijn bedje mogen bevrijden. favoriet was overdwars op zn buik in bed, afzetten met de voetjes en aan de overkant zijn hoofd stoten, x1000.

koffie ^O^
pi_205090808
Ik heb tot 3u s nachts aan een paper gewerkt en toen werd J om half 7 wakker.
Doe mij ook maar koffie
pi_205090826
Oef, sterkte voor jullie! Wij hadden een prima nacht, F. ging nog mooi ruim een uur slapen nadat ze rond 5 uur kwam voor voeding. Het was bijna half 7 hier, meestal staan we om half 6 naast ons bed. :')
pi_205100330
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2022 11:38 schreef _Lily_ het volgende:
Ik heb tot 3u s nachts aan een paper gewerkt en toen werd J om half 7 wakker.
Doe mij ook maar koffie
Woow, dat je dat kan!!!
  maandag 20 juni 2022 @ 19:59:38 #148
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_205104748
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2022 10:58 schreef littledrummergirl het volgende:
oh my, mijn baby houdt me toch van rollen :') heb hem de hele nacht uit allerlei benarde posities in zijn bedje mogen bevrijden. favoriet was overdwars op zn buik in bed, afzetten met de voetjes en aan de overkant zijn hoofd stoten, x1000.

koffie ^O^
Daar krijgen wij nu ook last van :D
En als tie bij ons in bed ligt, slaapt hij in 1x door :’) _O-
pi_205106749
Voor de 8+ maanden babies hier, hoeveel melk wordt er bij jullie nog gedronken?

Elvie eet echt heel goed, maar drinkt echt mega slecht. In de ochtend aan de borst, maar daar heeft ze de laatste tijd maar kort zin in. Na haar eerste slaapje trachten we een flesje kunstvoeding, die weigert ze nu. Na haar tweede slaapje ook, en die weigert ze ook. Voor het slapen doen we nog een poging, maar dan drinkt ze tussen de 40 en de 100 cc. Heel soms wordt ze nog wakker voor een nachtvoeding en dat is dan ca. 120cc. Zijn twee halve voedingen wel genoeg?

We hebben wel al een mond vol tanden. Vier boven en drie onder. Dus dat loopt gelijk met haar eetlust. :')
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  maandag 20 juni 2022 @ 23:07:23 #150
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_205106865
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2022 22:53 schreef Rebubbled het volgende:

Elvie eet echt heel goed, maar drinkt echt mega slecht. In de ochtend aan de borst, maar daar heeft ze de laatste tijd maar kort zin in. Na haar eerste slaapje trachten we een flesje kunstvoeding, die weigert ze nu. Na haar tweede slaapje ook, en die weigert ze ook. Voor het slapen doen we nog een poging, maar dan drinkt ze tussen de 40 en de 100 cc. Heel soms wordt ze nog wakker voor een nachtvoeding en dat is dan ca. 120cc. Zijn twee halve voedingen wel genoeg?

We hebben wel al een mond vol tanden. Vier boven en drie onder. Dus dat loopt gelijk met haar eetlust. :')
Anna zit gemiddeld op 6x borstvoeding per dag nu. Ochtend fruithap, avond warme maaltijd. Tijdens het tanden krijgen was dat weer makkelijk 10x borstvoeding ;( want ze moest niks meer weten van vaste voeding. Vaste voeding vind ze dan weer lastiger. Maar alsnog is ze een spekkige rollade :D :P

Is haar groei goed, voldoende natte luiers?
  FOK!fossiel maandag 20 juni 2022 @ 23:37:36 #151
1455 Keroppi
kool kikker
pi_205107070
quote:

Hier ook een matige drinker van 8+. Grote zus dronk elke fles op en die hebben we elke keer actief moeten afbouwen. Deze baby (0 tanden overigens) drinkt bijna nooit een fles leeg. Is ook heel snel afgeleid...

We geven nu:
- ochtend 180ml
- circa 11 uur: 90 ml (deze fles bouwen we af)
- middag 180 ml
- 's avonds 210 ml

De grote flessen gaan nooit helemaal op. Muv de laatste, maar die krijgt ze in een donkere slaapkamer.
Chick on a mission
  dinsdag 21 juni 2022 @ 06:09:52 #152
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_205107535
Pff, sinds zondagavond coronagerelateerde klachten, en ja hoor, gisterochtend voor het eerst een positieve coronatest. Sinds gisteravond 39,5 graden koorts en hoofdpijn die bijna niet meer te handelen is. Gisteren ook de hele dag voor Bambi moeten zorgen omdat ik haar niet naar de opvang mocht brengen en vriend geen rijbewijs heeft. Voel me echt zo ontzettend beroerd. Ik zie echt op tegen vandaag ;(
|| justdiggit.org ||
pi_205107784
quote:

J is 8,5 maand en drinkt s ochtends aan de borst en dan overdag 2x 200cc en 1x 130cc
pi_205107789
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2022 11:03 schreef Mahra het volgende:

[..]
Woow, dat je dat kan!!!
Niet iets voor elke dag ;) het lukt alleen met deadline pressure
pi_205107802
quote:
17s.gif Op dinsdag 21 juni 2022 06:09 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Pff, sinds zondagavond coronagerelateerde klachten, en ja hoor, gisterochtend voor het eerst een positieve coronatest. Sinds gisteravond 39,5 graden koorts en hoofdpijn die bijna niet meer te handelen is. Gisteren ook de hele dag voor Bambi moeten zorgen omdat ik haar niet naar de opvang mocht brengen en vriend geen rijbewijs heeft. Voel me echt zo ontzettend beroerd. Ik zie echt op tegen vandaag ;(
Och beterschap meid. Kan je vriend thuisblijven in voor Bambi te zorgen?
  dinsdag 21 juni 2022 @ 12:30:13 #156
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_205109707
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2022 08:12 schreef _Lily_ het volgende:

[..]
Och beterschap meid. Kan je vriend thuisblijven in voor Bambi te zorgen?
Hij is thuis aan het werk, maar zijn werk doet meestal heel moeilijk met dit soort dingen, dus hij wil die strijd niet elke keer aangaan. We weten wel wat zijn rechten zijn, maar toch. Hij is al op zoek naar ander werk, hopelijk zijn ze daar coulanter met dit soort situaties.

Aangezien hij wel een negatieve test heeft en we nu zoveel mogelijk afstand van elkaar houden, voor zover mogelijk, is het hem gelukt om met hulp van onze buren ( _O_ ) Bambi naar de opvang te brengen. Ik heb dus de hele ochtend rustig kunnen slapen en het gaat nu wat beter (of het lijkt zo door de paracetamol van 4 uur geleden :+ ) Zit nu even in de tuin frisse neus te halen en wat fruit te eten.
|| justdiggit.org ||
pi_205110186
Volgen jullie nog bepaalde sites om de ontwikkeling van je baby te checken dan wel af te meten? Ik check zelf 1x per week 24baby.nl en dan met name die babykalender. Sommige dingen komen aardig overeen.

Hier begint dochter nu met vriendjes maken met de knuffelkonijntjes die boven haar hangen in de box; glimlachen en af en toe zo'n heel schel geluid :D
  dinsdag 21 juni 2022 @ 13:33:56 #158
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_205110302
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2022 13:18 schreef DjVero het volgende:
Volgen jullie nog bepaalde sites om de ontwikkeling van je baby te checken dan wel af te meten? Ik check zelf 1x per week 24baby.nl en dan met name die babykalender. Sommige dingen komen aardig overeen.

Hier begint dochter nu met vriendjes maken met de knuffelkonijntjes die boven haar hangen in de box; glimlachen en af en toe zo'n heel schel geluid :D
Ik vind deze ook wel goed https://www.oudersvannu.nl/baby/babykalender/baby-7-maanden-oud/
Is een maandkalender, maar klopt vaak wel :Y
|| justdiggit.org ||
  dinsdag 21 juni 2022 @ 15:40:12 #159
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_205111226
Beterschap TGND! Goed voor jezelf zorgen hoor :*
quote:

Nee. Bij mijn oudste deed ik dat wel heel fanatiek. Ik merk dat ik daar nu niet echt de behoefte aan heb. Bij het CB checken ze met de gecorrigeerde termijn voor Anna en ik hoor het wel als iets niet goed gaat :P
pi_205111292
quote:

Ik heb 24Baby ook op m’n telefoon staan en lees er af en toe wat op. Maar ik ben gestopt met het bijhouden van de ontwikkeling. J doet dat wat trager (is gecorrigeerd ook bijv 8 maanden ipv 8,5) en ik werd onrustig van dingen lezen die hij bijv bij 6 maanden zou moeten kunnen en dan kon hij dat nog niet.
Terwijl J zich volgens mij prima ontwikkelt dus dat is dan onrust voor niets.
  dinsdag 21 juni 2022 @ 15:58:16 #161
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_205111344
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2022 15:49 schreef _Lily_ het volgende:

[..]
Ik heb 24Baby ook op m’n telefoon staan en lees er af en toe wat op. Maar ik ben gestopt met het bijhouden van de ontwikkeling. J doet dat wat trager (is gecorrigeerd ook bijv 8 maanden ipv 8,5) en ik werd onrustig van dingen lezen die hij bijv bij 6 maanden zou moeten kunnen en dan kon hij dat nog niet.
Oei ik groei was nog frustrerender :P
  dinsdag 21 juni 2022 @ 16:42:30 #162
208890 June.
Seriously?
pi_205111708
Ja dat Oei ik groei snap ik ook helemaal niet. Ik had een baby die vaak super vrolijk was op momenten dat het schema een donderwolk was en vice versa :')

Ook die omschrijvingen wat ze na zo'n sprong zouden moeten kunnen vond ik ook raar. Klopte vrij weinig van hier.
pi_205111749
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2022 15:49 schreef _Lily_ het volgende:

[..]
Een aantal dingen klopt ook bij ons niet, hoor. Mij boeit het niet zoveel als ze wat langzamer is of juist sneller gaat in haar ontwikkeling. Volwassenen zijn ook niet hetzelfde, dat zal bij baby's niet anders zijn ;)
pi_205112640
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2022 16:45 schreef DjVero het volgende:

[..]
Een aantal dingen klopt ook bij ons niet, hoor. Mij boeit het niet zoveel als ze wat langzamer is of juist sneller gaat in haar ontwikkeling. Volwassenen zijn ook niet hetzelfde, dat zal bij baby's niet anders zijn ;)
Dat is ratio die niet altijd in het hoofd van een net bevallen moeder zit haha. Ik was als de dood dat hij “afwijkend” zou zijn.

Ik quote het cb toen hij 8 weken oud was (of 12? weet niet precies meer):
“Hij volgt nog niet echt he?”
(Zij cirkelt om hem heen, J blijft strak naar het plafond staren)
“Nou, hij is niet de snelste”

Ik ging meteen gestressed naar huis
  dinsdag 21 juni 2022 @ 19:02:44 #165
208890 June.
Seriously?
pi_205112909
Sjezus echt tactisch zijn ze niet bij jouw CB @_Lily_ :') En dan ben jij nog medisch onderlegd..

Hier vind ik de arts ook niet echt een meerwaarde hebben trouwens. Ik vroeg bij m'n eerste iets over voeding en enige waar de arts mee kwam was ene folder van het voedingscentrum. Tja. En ik moest zelf aangeven dat ik vond dat m'n baby wat 'slapper' dan gemiddeld was, had ze zelf ook niet zo geconstateerd..

Verpleegkundige is dan wel weer heel fijn. Zij is ook lactatiekundige dus mooi meegenomen. Ook bak aan ervaring.
pi_205113455
Ik ben wel tevreden met ons CB. Een verpleegkundige is echt een kwebbelkous en luistert totaal niet naar wat je zegt, maar de andere verpleegkundigen zijn lief en de verpleegkundig specialisten zijn toppers. Een dame met al 40 jaar ervaring die nergens meer van opkijkt en een dame die net zo oud is als ik en echt heel nauwkeurig en netjes werkt. Zij vullen elkaar mooi aan. Ik houd de ontwikkeling bij in de app van de Groeigids (van het CB), vind ik leuk. Ik heb ook een boek van Baby's eerste jaar, dat houd ik netjes bij per maand.

Hier wordt nog best wat gedronken, nu 10 maanden + 5 dagen. Op opvangdagen drinkt ze eigenlijk altijd nog 3 flesjes van 110 cc. We zaten op 160 cc per fles en dan drie keer op opvangdagen, dus er is al wel een goede hoeveelheid af. Verder drinkt ze dan 's ochtends nog en 's avonds voor het naar bed gaan. Ik zit ongeveer op 5x borstvoeding per 24 uur.
pi_205113489
Verder hier nog steeds twee tanden, maar ik zie duidelijke bobbels van andere tanden. Het is vanavond sinds 18:00 uur ook alleen maar jammeren, dus wellicht zijn die tanden nu aan het etteren bij haar. Naar bed brengen gaat nu even niet zo makkelijk (en ik heb pizza laten bezorgen - die zit ik nu op bed op te eten :D - man is een paar dagen weg voor werk en ik had geen tijd om nog langs de supermarkt te gaan).
pi_205114084
Hier las ik de Ouders van Nu app wekelijks maar die gaat stoppen zag ik, dus die heb ik van m’n telefoon gegooid. Groei hou ik bij in de GroeiGids app. Was met m’n oudste er fanatieker mee bezig dan nu met de jongste. Oei ik Groei vind ik maar raar, vooral wat ze zouden moeten kunnen na een sprongetje klopt hier geen hout van.

CB hier is prima, de verpleegkundigen zijn lief, eentje is de moeder van een kindje dat bij m’n oudste op het kdv in de groep zit dus we kletsen vaak ook nog even gezellig over wat er daar allemaal gaande is. De nieuwe arts is een weirdo die standaard 20 minuten te laat is en dan vooral over zichzelf praat en zegt dat ik mijn peuter (die hij nog nooit ontmoet heeft) niet alleen moet laten met de baby omdat hij dan een pen in haar oog kan steken :'), bedankt voor de tip maat ^O^

Qua flesjes zitten we nu op 5x150. Het was een tijdje 5x180 maar ze dronk ze niet meer leeg, dus weer een beetje afgeschaald. Gaat vooralsnog prima en ze kan het makkelijk hebben met haar 8kg.

Ze is zo’n blij en tevreden ei. Zodra ze haar broer ziet: voluit lachen. Zodra ze papa of mama ziet: voluit lachen. De kat loopt voorbij: hi-la-risch! Op het kdv zit ze aan tafel gezellig erbij: lachen lachen lachen O+. Over twee weken is ze alweer zes maanden…gaat zo hard!
  FOK!fossiel woensdag 22 juni 2022 @ 13:17:30 #169
1455 Keroppi
kool kikker
pi_205119426
'Oei ik groei' kon ik echt helemaal niets mee, ik vond het persoonlijk een hoog horoscoop gehalte hebben.

Moeilijkere periodes vind ik altijd beter te koppelen aan fysiek ongemak dan aan een of andere sprong.

Nu begint ze zich aan voorwerpen tot stand op te trekken, terwijl ze niet eens echt goed zelfstandig kan zitten. Dus ze houdt zich zeker niet aan het boekje :D

(Laatst was ze naar de opvang terwijl peuterzus thuis was, en die miste haar. "Waar is -naam baby-? Ik vind het niet leuk dat ze er niet is")
Chick on a mission
  woensdag 22 juni 2022 @ 13:26:06 #170
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_205119492
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2022 13:17 schreef Keroppi het volgende:
(Laatst was ze naar de opvang terwijl peuterzus thuis was, en die miste haar. "Waar is -naam baby-? Ik vind het niet leuk dat ze er niet is")
Nahw O+
|| justdiggit.org ||
pi_205120048
Schattig, Keroppi!

Hier denk ik dat we overgaan op 1 slaapje overdag als er in de nacht goed geslapen is (lees: niet zo vroeg wakker worden). Ik moest haar om 7:15 wakker maken vanochtend om weg te gaan, ze heeft een powernapje gedaan in de wandelwagen bij mijn schoonmoeder rond een uurtje of 10 en ze ligt nu sinds 12:45 te slapen. Daarvoor ook helemaal vrolijk en blij en ze was zo vertrokken toen ze er in lag. Slaapt nu dus bijna twee uur lang al. Dit werkt tot nu toe veel beter dan twee moeizame dutjes van drie kwartier. Afgelopen maandag was het precies hetzelfde.
pi_205125367
Ze wordt echt een grote meid komkommer
Zo leuk om te zien.

Hier probeert J af en toe dag te zwaaien. Echt schattig
pi_205134040
Er worden hier pogingen gedaan tot omrollen, ik leg alles steeds net buiten haar bereik neer. Nu nog zorgen dat grote broer het niet zielig vindt en wat ze wil hebben aan haar gaat geven :')
pi_205156422
En, omrollen al gelukt @eponine?
Het scheelde hier erg veel toen ze het onder de knie had, vooral een hoop frustratie werd weggenomen. 😅

Hier heeft F. vandaag met een vriendje van nu bijna 1j3m gespeeld. Hij is van begin april '21, dus er zit bijna 4,5 maand tussen. Ze vond het erg leuk en ze ging hem steeds achterna. Maar in het begin was ze hem echt de baas, hand vol in het gezicht geplant om de verhoudingen op scherp te zetten. :D Daarna was het echt leuk, ze waren steeds op zoek naar elkaar. Leuk om te zien dat ze zo sociaal is.
  zondag 26 juni 2022 @ 19:27:57 #175
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_205156551
Is extra veel huilen voor het avondslapen op vakantie normaal? Frummel is nu vijf maanden en we zijn een weekje weg in België.
Elke avond is het tot nu toe feest. De ene avond heb ik er veel moeite mee, de andere avond m’n vriendin. Is toch wel kut zo, maar zal er wellicht bij horen? Ander bed, andere lichtinval, andere geluiden, andere dagindeling etc.
  zondag 26 juni 2022 @ 19:28:32 #176
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_205156556
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2022 19:09 schreef Komkommerschijfje het volgende:
En, omrollen al gelukt @:eponine?
Het scheelde hier erg veel toen ze het onder de knie had, vooral een hoop frustratie werd weggenomen. 😅

Hier heeft F. vandaag met een vriendje van nu bijna 1j3m gespeeld. Hij is van begin april '21, dus er zit bijna 4,5 maand tussen. Ze vond het erg leuk en ze ging hem steeds achterna. Maar in het begin was ze hem echt de baas, hand vol in het gezicht geplant om de verhoudingen op scherp te zetten. :D Daarna was het echt leuk, ze waren steeds op zoek naar elkaar. Leuk om te zien dat ze zo sociaal is.
Ahhh daar heb ik echt zo’n zin in hè, dat Frummel ook met andere kindjes gaat spelen.
Klinkt echt schattig bij jou O+
pi_205156754
quote:
2s.gif Op zondag 26 juni 2022 19:27 schreef KaBuf het volgende:
Is extra veel huilen voor het avondslapen op vakantie normaal? Frummel is nu vijf maanden en we zijn een weekje weg in België.
Elke avond is het tot nu toe feest. De ene avond heb ik er veel moeite mee, de andere avond m’n vriendin. Is toch wel kut zo, maar zal er wellicht bij horen? Ander bed, andere lichtinval, andere geluiden, andere dagindeling etc.
Ik denk het wel, vooral om die redenen die jij noemt. Het ruikt er natuurlijk ook anders dan thuis, aan alles merkt hij dat jullie ergens anders zijn.
Hier gaat het in slaap vallen sinds een dag of twee ook moeizaam, nu ze ontdekt heeft dat ze ook gewoon heel de tijd in bed kan zitten en zich op kan trekken. Bed is al helemaal naar beneden, maar mevrouw is ruim een half uur/drie kwartier aan het keten, minimaal.
pi_205156806
SPOILER
pi_205157226
Wij zijn in Oostenrijk en hebben net 3 slechte avonden achter de rug. In slaap vallen en na 3 kwartier huilend wakker worden en dan de eerst paar uur niet meer slapen. De eerste 2 nachten op reis geen enkel probleem gehad. Dus of het toeval is of toch de andere omgeving. Vanavond ging het gelukkig weer prima. Herkenbaar probleem dus zal toch wel de omgeving zijn.

Komkommer ik las elders jou vraag over een fietszitje. Geen in de aanbieding, maar ik heb er onlangs 2 gekocht voor 15 euro. 1 op marktplaats en 1 op vinted. Beide van yepp in goede staat met windscherm. Dus als je er hier geen vind, kan je dat misschien proberen.

Mijn spruit doet echt nog 0 poging om te gaan zitten. Valt zelfs regelmatig om als ik haar neerzet. Is wel op vakantie nu gaan tijgeren. Voorlopig wordt er hier nog niet gefietst.
pi_205158269
Hadden wij ook, LL. F. zit nu pas een week echt stabiel als je haar neerzet en tegelijkertijd ging ze zelf heel goed zitten vanuit tijgerhouding. Ze zit al wel bijna twee maanden in de baby set, omdat ze met wat steun al wel goed kon zitten.
  maandag 27 juni 2022 @ 01:40:52 #181
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_205158908
Pfff, had het beter niet gepost hier :')
Frummel was heel moeilijk deze avond. Werd rond 22:30-23:00 wakker, wilde daarna niet meer slapen. Verschonen + flesje werkten ook niet, rond 1u nog een half uur gewandeld in de wagen, werkte ook niet.
Rustig in bed gelegd met tut in en nu horen we niks meer, dus laten we het maar even.
Veel gehuil bij Frummel, maar ook bij m’n vriendin en mij. Echt kut, zorgt ook voor frustraties onderling.

En dit alles vergroot mijn angst op het proberen voor een tweede. Hoe moet dat dat op nachten als deze? :o

Sorry moest dit even kwijt. Negeer me maar gewoon indien gewenst uiteraard :)
pi_205159543
quote:
2s.gif Op zondag 26 juni 2022 19:27 schreef KaBuf het volgende:
Ik denk dat het normaal is, andere omgeving enzo. J had ook erg moeite om in slaap te vallen.
Wij waren ook in vakantiestemming en hij leek dat aan te voelen ofzo want hij wilde er heel graag bij zijn en zeker niet naar bed.

Wij waren 2 weken weg en zijn heel soepel geweest, onder het mom: vakantie is een feestje dus het mag. J mocht elke avond bij ons op bed in slaap vallen terwijl wij ernaast een boek lagen te lezen. Dat vond hij geweldig en als hij sliep legde ik hem in bed. Toen we thuiskwamen ging hij gewoon weer zoet in bed slapen dus het heeft geen negatieve impact op zijn opvoeding gehad
pi_205159575
quote:
2s.gif Op maandag 27 juni 2022 01:40 schreef KaBuf het volgende:
Frummel was heel moeilijk deze avond. Werd rond 22:30-23:00 wakker, wilde daarna niet meer slapen. Verschonen + flesje werkten ook niet, rond 1u nog een half uur gewandeld in de wagen, werkte ook niet.
Rustig in bed gelegd met tut in en nu horen we niks meer, dus laten we het maar even.
Veel gehuil bij Frummel, maar ook bij m’n vriendin en mij. Echt kut, zorgt ook voor frustraties onderling.

En dit alles vergroot mijn angst op het proberen voor een tweede. Hoe moet dat dat op nachten als deze? :o

Tuurlijk niet, het is ook enorm zwaar. Ik raak ook enorm van de kook als J maar blijft huilen. Doet hij zelden dus ik ben t ook niet gewend en kan er helemaal niets mee. Man moet t dan ook ontgelden tot mijn schaamte.

Hier helpt lopen met de draagzak (als we niet thuis zijn) of samen op het grote bed liggen, hij dan dicht tegen mij aan. Zelfstandig in slaap vallen is dan de deur uit, ook vanuit mijn kant

2e kind moet dan wachten als het nu nog zo moeilijk is en je reserves bijna op zijn. Als ze groter is en jullie voelen je beter komt de moed voor een 2e vanzelf denk ik
pi_205160468
Slechte nachten zij ook zwaar KaBuf en daar mag je best even over mopperen. En wat betreft een 2e, in 9 maanden kan nog veel veranderen.
Al moet ik zeggen dat ik nog niet moet denken aan een 2e. Dat heeft meer te maken met alle aandacht hebben en genieten van nummer 1.
Wij genieten volop van onze vakantie. Gisteren heerlijk uit eten geweest. Purk heeft de hele maaltijd gezellig gegeten en gespeeld aan tafel. Het wordt hier vandaag erg warm dus straks lekker in een klein meertje zwemmen.
pi_205160765
Ik sta er hetzelfde in als LL. Op dit moment moet ik echt nog niet aan een tweede denken. Misschien als F. wat ouder en zelfstandiger is, maar misschien laten we het hier ook wel bij. ;) We zien wel wat de toekomst wel/niet brengt.
pi_205160931
Ik sluit me aan bij de slecht slapende baby's :{ ineensq weer een nachtvoeding erbij en dan ben ik daar ook twee uur mee bezig omdat het boeren niet lukt maar hij er wel last van heeft
  maandag 27 juni 2022 @ 13:55:09 #187
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_205161611
Dank allen O+
pi_205161617
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2022 19:09 schreef Komkommerschijfje het volgende:
En, omrollen al gelukt @:eponine?

Nee, tot haar grote frustratie nog niet :D
pi_205161645
quote:

Dit soort nachten gaan voorbij, bij de ene wat sneller dan bij de ander. Het komt goed, echt O+
  maandag 27 juni 2022 @ 14:50:14 #190
208890 June.
Seriously?
pi_205162055
Hier ook slechte nachten, door krampjes, gevoel van nabijheid willen, honger, whatever. Moet echt even wennen dat dit de komende tijd weer zo gaat zijn, hij is natuurlijk ook nog maar 3 weken..

Bij de oudste waren/zijn we gezegend met een goede slaper en liet er al snel 5u 's nachts tussen. Dat scheelt enorm.
pi_205162924
Sterkte met de slechte nachten. Die herinner ik mij nog van de vorige keer. Maggie slaapt redelijk als ze eens op bed ligt (maar daar ben ik wel 2-4 uur mee bezig). 1 onderbreking tussen 5 en 6. Overdag slapen is echter een ramp. Wegleggen lukt in 10% van de keren. In de kinderwagen gaat ook niet. Draagdoek redelijk totdat ik stop met bewegen. Ik krijg dus niks gedaan op een dag :{
  maandag 27 juni 2022 @ 17:11:54 #192
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_205163405
quote:

wij hebben allebei oordoppen van loop, die nemen een groot deel van de scherpe randjes van het gehuil weg en helpt ons om er rustiger onder de blijven :Y het is gewoon heftig omdat het gevoelsmatig nonstop een beroep op je doet. is gewoon heel kut :Y :*
  maandag 27 juni 2022 @ 19:23:09 #193
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_205164586
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 17:11 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]
wij hebben allebei oordoppen van loop, die nemen een groot deel van de scherpe randjes van het gehuil weg en helpt ons om er rustiger onder de blijven :Y het is gewoon heftig omdat het gevoelsmatig nonstop een beroep op je doet. is gewoon heel kut :Y :*
Oeh goeie, ga ik eens opzoeken.
pi_205166091
Vervelend van de slechte nachten, dat is zo slopend ;( Ik kan ook heel slecht tegen langdurig gehuil, man wat beter gelukkig..

Ik lees wel mee maar vergeet telkens mee te posten :'). Alles gaat goed hier, ze is bijna 5 maanden en kan sinds vorige week rollen van rug naar buik, nu graag nog andersom want nu moeten wij haar 30x p/d terugrollen :'). Eerste hapjes gehad en die gaan okayisch, van t meeste wil ze wel een lik hebben maar meer ook niet :Y)
pi_205166774
Ik ben wel benieuwd hoe jullie die oordopjes gebruiken? Gebruiken jullie dan puur op huilavonden?
Toen Purk nog bij ons op de kamer sliep wel is van die wasbolletjes gebruikt. Zodat ik niet bij letterlijk elke zucht wakker werd.

Hier zitten we tussen 1 en 2 slaapjes geloof ik. Laat op de middag nog geslapen en nu nog feest…
pi_205166999
Herkenbaar van het vergeten mee te posten :') lezen lukt wel ;)
Over de nachten schrijf ik niks, ksst fokwet. Overdag slapen vind ons kuiken van 7 maanden niet zo nodig momenteel. Afgelopen dagen overdag 3x een half uurtje geslapen. Veels te weinig maar ze blijft er nog best vrolijk onder (zolang ze aandacht krijgt).
  dinsdag 28 juni 2022 @ 13:22:30 #197
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_205170377
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 22:32 schreef LauriLynne het volgende:
Ik ben wel benieuwd hoe jullie die oordopjes gebruiken? Gebruiken jullie dan puur op huilavonden?
Toen Purk nog bij ons op de kamer sliep wel is van die wasbolletjes gebruikt. Zodat ik niet bij letterlijk elke zucht wakker werd.
wij vooral als hij langer huilt, bijv met krampjes, of gewoon algehele ongelukkigheid. En dan niet om hem te kunnen negeren terwijl hij alleen op bed ligt te huilen maar juist om hem te kunnen blijven vasthouden zonder kneiter overprikkeld te raken van het geluid.
pi_205172651
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 13:22 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]
wij vooral als hij langer huilt, bijv met krampjes, of gewoon algehele ongelukkigheid. En dan niet om hem te kunnen negeren terwijl hij alleen op bed ligt te huilen maar juist om hem te kunnen blijven vasthouden zonder kneiter overprikkeld te raken van het geluid.
Slim! De huilavonden zijn hier gelukkig zeldzaam, maar wel een goede om te onthouden.
  dinsdag 28 juni 2022 @ 21:36:48 #199
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_205174927
quote:

Tegen de tijd dat wij bezig waren voor de 2e sliepen we net weer normaal :P.

Slaaptekort is gewoon ronduit kak, maar ik merk wel dat het nu makkelijker gaat dan destijds bij Bas. Toen was echt alles nieuw en een volledige omschakeling in mijn leven, met Anna liep dat gewoon anders omdat er al een peuter rondliep en bepaalde dingen automatisme zijn geworden. En ik heb minder tijd om na te denken of mij druk te maken over van alles, dat scheelt ook een hoop. Maar ik heb structureel een nachtvoeding, bij doorkomende tand kwam ze voor mijn gevoel om het uur als een newborn voor een voeding of comfort. Tsja. Koffie.

Anna is nu echt over naar 2 slaapjes overdag *O*. Vandaag weer naar het KDV geweest en ook daar 2 lange slapen gedaan overdag van 2 uur per slaap. Ook haar voedingsritme is wat aan het verschuiven, ik zit nu op 5/6x borstvoeding per dag en 3x vaste voeding. Ze vind het erg leuk om aan tafel te zitten bij ons, kletst hele verhalen mee. Bijkomend voordeel is dat de peuter ook alles wenst te eten wat zijn zusje ook eet, dus hij eet ook weer eens normaal.
  FOK!fossiel dinsdag 28 juni 2022 @ 22:11:19 #200
1455 Keroppi
kool kikker
pi_205175382
Hahaha @douche-eendje onze peuter staat er ook altijd als een aasgieren bij als de baby een hapje krijgt. Maar dat is gewoon een lekkerbek waar je altijd wel eten in kan schuiven :D

Sinds kort kan de baby zelfstandig zitten (voornamelijk op haar knietjes) en zichzelf daardoor ook beter vermaken. De laatste tijd gilde ze moord en brand als ik haar even in de box zette, maar nu gaat ze met speeltjes 'spelen'.

Alleen kukelt ze nog tig keer op een dag om, dat wordt nog wat als we in de optrekken-en-proberen-te-staan-en-lopen fase komen
Chick on a mission
pi_205175463
Oef, die nachten! Hier mogen we echt niet klagen over de nachten. F. slaapt eigenlijk zonder uitzondering goed tot zeer goed in de nacht. Trekt in 1x 9/10 uur achter elkaar door, komt rond 5:00 uur voor voeding en sinds een week of twee weet ze weer dat ze daarna ook nog het best even verder kan slapen. Meestal is het dan 6:15/6:30 en vorige week zelfs twee keer 7:15/7:30. Dikke prima! 👍
  woensdag 29 juni 2022 @ 15:10:08 #202
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_205181018
mn baby heeft waterpokken -O- balen, want met n beetje pech krijgt hij ze over een tijdje nog een keer :'). hij lijkt gelukkig (nog) geen jeuk te hebben maar is wel koortsig en uit zn hummetje, lekker bankhangen en op schoot slapen dan maar.
pi_205193354
Hier slaapt nr 1, nu net 3 jaar, nog steeds geregeld belabberd. De keuze voor een tweede was dan ook met de hoop dat de eerste tegen de tijd dat nr 2 geboren zou worden eindelijk door zou slapen. ... Gelukkig slaapt nr 2 wel de hele nacht door. :')

Ze gaan vanzelf een keer uit huis en adoptie kan ook op elk gewenst moment hè. ;) Slapen komt wel weer. Ooit.

LDG, wat balen van de pokken. Super irritant om ze nu al te krijgen. Voelt als onnodig lijden dat dan nog een keer over moet. Je kan ook met 1 jaar alsnog vaccineren tegen de pokken via de huisarts.

Vandaag de kinderdieetiste (vanwege de koemelkallergie) gesproken over Elvies matige melk drinken. Het is wat het is en we mogen de pepti aanlengen met sojamelk om te kijken of ze het dan wel wil. Dan moeten we haar iets minder vlees en andere proteïne geven om te compenseren voor haar nieren. Ze ziet het gelukkig vaker bij kindjes die erg goed eten. En Elvie eet als de beste. Allemachtig wat kan deze larf vreten. Tand nr 9 komt nu door.
pi_205196491
Snot. Werkelijk overal snot.

Maar R blijft er gewoon vrolijk bij en vindt buiten adem raken bij het drinken van haar fles het grappigste ter wereld :') :D
  vrijdag 1 juli 2022 @ 09:23:08 #205
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_205196674
Bambi hoest nu al een paar weken. Vooral 's nachts heel sneu, want dan hoest ze zichzelf wakker en is ze ook echt een beetje benauwd. Dus ik wilde vandaag naar de huisarts. Gaat de huisarts naar het Malieveld om te protesteren ;(
Ik begrijp het volledig, maar nu baal ik dat ik niet gewoon gisteren even heb gekeken en dat dus had gezien waardoor ik gisteren kon gaan.
|| justdiggit.org ||
pi_205207627
quote:
17s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 09:23 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Bambi hoest nu al een paar weken. Vooral 's nachts heel sneu, want dan hoest ze zichzelf wakker en is ze ook echt een beetje benauwd. Dus ik wilde vandaag naar de huisarts. Gaat de huisarts naar het Malieveld om te protesteren ;(
Ik begrijp het volledig, maar nu baal ik dat ik niet gewoon gisteren even heb gekeken en dat dus had gezien waardoor ik gisteren kon gaan.
Hoe gaat het nu?
pi_205207919
Balen TGND...
En hoe gaat het met alle snot eponine?

Ik ben begonnen met borstvoeding afbouwen maar T. vindt er niks aan :{ drinkt zijn flesjes slecht leeg, knoeit veel en komt ineens weer voor een nachtvoeding. Terwijl hij het wel kan. Hij heeft zijn flesje ook weleens netjes leeg gedronken. En hij laat er ook wel ongeveer 3-4, uur tussen.
  zaterdag 2 juli 2022 @ 11:05:53 #208
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_205208576
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2022 09:30 schreef eponine het volgende:

[..]
Hoe gaat het nu?
Nog hetzelfde. Ik vind het niet zorgelijk genoeg om ervoor naar de HAP te gaan, maar ga maandag wel de huisarts bellen als het niet beter wordt morgen.
|| justdiggit.org ||
pi_205209691
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2022 10:01 schreef B.ertha het volgende:
Balen TGND...
En hoe gaat het met alle snot eponine?

Ik ben begonnen met borstvoeding afbouwen maar T. vindt er niks aan :{ drinkt zijn flesjes slecht leeg, knoeit veel en komt ineens weer voor een nachtvoeding. Terwijl hij het wel kan. Hij heeft zijn flesje ook weleens netjes leeg gedronken. En hij laat er ook wel ongeveer 3-4, uur tussen.
Nog steeds overal. Heb de neuspeer er vanochtend maar eens bij gepakt. Ze vond het niet leuk, maar leek daarna ook wel opgelucht dat niet haar hele neus meer vol zat.

Wat vervelend dat T. zit te rotzooien met z’n flesjes. En balen dat er weer een nachtvoeding is. Hopelijk van niet al te lange duur…

TGND, even afwachten dan idd. Sterkte iig!
pi_205235202
Bij het CB geweest vanochtend. De kleine man is weer helemaal goedgekeurd en kreeg zijn eerste prikjes. Hij moest zo hard huilen ;( Ik hoopte stiekem dat hij er net als grote broer weinig last van zou hebben maar helaas wel dus. En nu, drie uur later, werd hij krijsend wakker en dat heeft hij een half uur volgehouden tot hij van uitputting weer in slaap viel op mij :'(

Stats: 7.045 kg en 64 cm
pi_205236158
Ahh, sterkte voor de kleine jongen, @B.ertha!

Mijn kleine meisje is vandaag alweer zes maanden O+! Niet normaal hoe snel de tijd gaat…

Gisteren was ik jarig en heeft ze de hele dag zitten lachen naar de visite O+
pi_205238176
Sneu van de waterpokken LDG! Hoe gaat het inmiddels? W. had ze 5 weken geleden. En Casper heeft ze als baby van 6 maand ook gehad destijds en daarna nooit weer (wel vaker in contact geweest met waterpokken) dus kan ook goed gaan als ze ze voor een jaar krijgen.

Sneu van de vaccinaties Bertha! Hoe oud is hij inmiddels? Ben t even kwijt. Goeie stats!

Nog bij de HA geweest TGND?

Gefeliciteerd Eponine! En 6 maanden alweer, gaat snel! :D
pi_205238559
Zo, even bijlees. Hopelijk zijn de baby's allemaal weer aan het opknappen!
Wij waren vorige week op visite bij vrienden met het zoontje van 1j3m en die kreeg een paar dagen later koorts en na een paar dagen koorts allemaal vlekjes - de zesde ziekte. Hopelijk heeft hij F. niet besmet, maar goed, de kans is wel groot natuurlijk... En we gaan vrijdag op vakantie... Dat wordt even extra zetpillen meenemen.

Verder hebben we een vrolijk en blij meisje dat nu de hele dag tegen van alles aan staat en zich aan alles omhoog trekt. Af en toe probeert ze haar beentje te verplaatsen, maar dat snapt ze nog niet. Net als kruipen. Iedere keer vliegt ze weer naar tijgerhouding als je denkt dat ze zich echt kruipend wil voortbewegen. Ze eet als een bootwerker en ze is nog steeds zo actief, ondernemend, alert en energiek. Slaapjes gaan ook steeds en steeds beter, al kost inslapen in de avond wel wat moeite (veel te druk zijn met staan, net als op dit moment...).
pi_205239079
quote:
1s.gif Op maandag 4 juli 2022 19:40 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
Sneu van de waterpokken LDG! Hoe gaat het inmiddels? W. had ze 5 weken geleden. En Casper heeft ze als baby van 6 maand ook gehad destijds en daarna nooit weer (wel vaker in contact geweest met waterpokken) dus kan ook goed gaan als ze ze voor een jaar krijgen.

Sneu van de vaccinaties Bertha! Hoe oud is hij inmiddels? Ben t even kwijt. Goeie stats!

Nog bij de HA geweest TGND?

Gefeliciteerd Eponine! En 6 maanden alweer, gaat snel! :D
3 maanden :) en het lijkt inmiddels weer iets beter te gaan hoewel hij nog warm aanvoelt.
pi_205241009
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 19:58 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Zo, even bijlees. Hopelijk zijn de baby's allemaal weer aan het opknappen!
Wij waren vorige week op visite bij vrienden met het zoontje van 1j3m en die kreeg een paar dagen later koorts en na een paar dagen koorts allemaal vlekjes - de zesde ziekte. Hopelijk heeft hij F. niet besmet, maar goed, de kans is wel groot natuurlijk... En we gaan vrijdag op vakantie... Dat wordt even extra zetpillen meenemen.

Verder hebben we een vrolijk en blij meisje dat nu de hele dag tegen van alles aan staat en zich aan alles omhoog trekt. Af en toe probeert ze haar beentje te verplaatsen, maar dat snapt ze nog niet. Net als kruipen. Iedere keer vliegt ze weer naar tijgerhouding als je denkt dat ze zich echt kruipend wil voortbewegen. Ze eet als een bootwerker en ze is nog steeds zo actief, ondernemend, alert en energiek. Slaapjes gaan ook steeds en steeds beter, al kost inslapen in de avond wel wat moeite (veel te druk zijn met staan, net als op dit moment...).
Ga je naar het buitenland of blijf je in de buurt? Ik vraag dit omdat we nog niet weten wat we gaan doen. Ze is zo druk en pittig dat een verre vakantie zonde gaat zijn. Anderzijds willen we natuurlijk wel ergens heen.
pi_205242093
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 20:29 schreef B.ertha het volgende:

[..]
3 maanden :) en het lijkt inmiddels weer iets beter te gaan hoewel hij nog warm aanvoelt.
Respect voor de stats, bertha! J is een kilootje zwaarder en die is al 9 maanden hahaha
Baby welvaren

Hier ook ooooooooveral snot
Ik ben zelf ook ziek. Keelontsteking, geen stem, pijnlijke ploppende oren.
J heeft hetzelfde. Man heeft bij J op de kamer geslapen en heeft nauwelijks geslapen vannacht

(De schat heeft mij laten liggen, heb niks gemerkt van J z’n misère vannacht)
  dinsdag 5 juli 2022 @ 09:22:32 #217
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_205242535
Wow @B.ertha! Mijn baby had vergelijkbare stats bij 7 maanden :D Maar Bambi is ook wel een klein popje.

Ben uiteindelijk niet naar de HA geweest met Bambi. Het lijkt vooralsnog beter te gaan met haar. Ze hoest zichzelf in ieder geval niet meer wakker en heeft ook geen extreme hoest meer. Ik denk zelf dat het een overblijfsel van corona was.
|| justdiggit.org ||
pi_205243598
Ja het is een papzakje O+

Beterschap voor jou en J., Lily!
pi_205243728
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 23:14 schreef Mahra het volgende:

[..]
Ga je naar het buitenland of blijf je in de buurt? Ik vraag dit omdat we nog niet weten wat we gaan doen. Ze is zo druk en pittig dat een verre vakantie zonde gaat zijn. Anderzijds willen we natuurlijk wel ergens heen.
We gaan naar Zuid-Limburg, twee uur rijden voor ons. Dan zijn we toch echt weg en in een hele andere omgeving (heuvelachtig). We wilden ook wat verder weg in eerste instantie, maar ik zag dat nog niet zo zitten met een baby. Daar ben ik nu erg blij om. :D
pi_205244256
Papzakbaby’s O+
De mijne was eind mei met (bijna) 5 maanden al meer dan 8 kilo :9
  FOK!fossiel dinsdag 5 juli 2022 @ 13:13:31 #221
1455 Keroppi
kool kikker
pi_205244594
Nu ze in Trip Trap babyset zit, lijkt ze gelijk zo'n stuk groter!

Lekker zelfstandig zitten, klappen, continue willen staan, het gaat momenteel hard hier :D
Chick on a mission
pi_205246407
L. is gek op andere kinderen, dus ik zit hier maar... tijd om haar op een kinderopvang te zetten.

pi_205246434
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 11:39 schreef Komkommerschijfje het volgende:

[..]
We gaan naar Zuid-Limburg, twee uur rijden voor ons. Dan zijn we toch echt weg en in een hele andere omgeving (heuvelachtig). We wilden ook wat verder weg in eerste instantie, maar ik zag dat nog niet zo zitten met een baby. Daar ben ik nu erg blij om. :D
Heerlijk! Begrijpelijk dat je het verder weg niet ziet zitten. Ik ben zaterdag met moeder en L. naar Keulen gereden en dat was me toch een gedoe! Kind dat na 10 minuten al niet meer in de autostoel zit, winkels vindt ze vreselijk, als we ergens zaten om wat te eten wou ze op schoot, etc. Hier gaan we in september op vakantie, maar waarheen weten we nog niet.

Geniet er lekker van.
pi_205247691
Zijn er nog meer mensen die Dr. Brown's gebruiken? Ik snap er niks van. Bij maat 1 duurt een fles een dik half uur en raakt hij soms gefrustreerd, bij maat 2 stroomt het uit zijn mondhoeken en raakt hij ook gefrustreerd.
pi_205247883
Berta wat een stats voor 3 aa !
Lily beterschap!
Mahra qua vakantiebestemming zou ik heel erg van je kind af laten hangen. Wij zijn (weliswaar in 2 dagen) naar Oostenrijk gereden met Purk. Dat ging zonder grote problemen, maar Purk heeft geen hekel aan autorijden en slaapt redelijk veel in de auto. Als ik jou verhalen zo lees denk ik niet dat dat met jullie kleine snel zou doen. Als ze graag op schoot zit zou wellicht vliegen een overweging zijn? Al weet ik niet of dat in deze tijd een geweldig idee is.

Keroppi dat gaat hard!

Komkommer, hopelijk ontspringt F de dans. Fijne vakantie!

Wij zijn weer thuis uit Oostenrijk. Goede vakantie gehad met heerlijk weer. Wel moeten wennen aan vakantie in een baby ritme. Ach dan zal volgend jaar vast beter zijn.
pi_205247954
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 19:03 schreef B.ertha het volgende:
Zijn er nog meer mensen die Dr. Brown's gebruiken? Ik snap er niks van. Bij maat 1 duurt een fles een dik half uur en raakt hij soms gefrustreerd, bij maat 2 stroomt het uit zijn mondhoeken en raakt hij ook gefrustreerd.
Ik vind de flessen van Hegen heel goed, misschien deze proberen?
pi_205247975
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 19:24 schreef LauriLynne het volgende:
Berta wat een stats voor 3 aa !
Lily beterschap!
Mahra qua vakantiebestemming zou ik heel erg van je kind af laten hangen. Wij zijn (weliswaar in 2 dagen) naar Oostenrijk gereden met Purk. Dat ging zonder grote problemen, maar Purk heeft geen hekel aan autorijden en slaapt redelijk veel in de auto. Als ik jou verhalen zo lees denk ik niet dat dat met jullie kleine snel zou doen. Als ze graag op schoot zit zou wellicht vliegen een overweging zijn? Al weet ik niet of dat in deze tijd een geweldig idee is.

Keroppi dat gaat hard!

Komkommer, hopelijk ontspringt F de dans. Fijne vakantie!

Wij zijn weer thuis uit Oostenrijk. Goede vakantie gehad met heerlijk weer. Wel moeten wennen aan vakantie in een baby ritme. Ach dan zal volgend jaar vast beter zijn.
Hopelijk heb je een leuke vakantie gehad! Auto is inderdaad geen optie, dus het wordt hoe dan ook vliegen. Maar ook dat wordt nog wat... ik zie het zo gebeuren dat ze na 10 minuten op schoot begint te janken. Ze is heeeeeel druk en beweeglijk en wilt de hele dag kruipen en lopen. We gaan pas in september en hebben nog eventjes de tijd om een vakantie te boeken. Nu zag ik Malediven en heeft mijn moeder aangeboden om op haar te passen, maar dat vind ik eng omdat ze nog zo afhankelijk is van de borst en zonder de borst heel hysterisch kan worden.
pi_205249556
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 19:30 schreef Mahra het volgende:

[..]
Ik vind de flessen van Hegen heel goed, misschien deze proberen?
Thanks. Ik twijfel wel over een andere fles. Deze zouden goed moeten zijn, het is hem eerder wel gelukt. Plus, je kunt een fortuin uitgeven voordat je een fles vindt die je baby wel accepteert
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 19:32 schreef Mahra het volgende:

[..]
Hopelijk heb je een leuke vakantie gehad! Auto is inderdaad geen optie, dus het wordt hoe dan ook vliegen. Maar ook dat wordt nog wat... ik zie het zo gebeuren dat ze na 10 minuten op schoot begint te janken. Ze is heeeeeel druk en beweeglijk en wilt de hele dag kruipen en lopen. We gaan pas in september en hebben nog eventjes de tijd om een vakantie te boeken. Nu zag ik Malediven en heeft mijn moeder aangeboden om op haar te passen, maar dat vind ik eng omdat ze nog zo afhankelijk is van de borst en zonder de borst heel hysterisch kan worden.
September duurt nog even, is ze niet te trainen in de autostoel?
Of ga op treinvakantie! Da's een avontuur op zichzelf, ze kan vrij bewegen onderweg en het is ook nog eens lekker duurzaam :s) Je kunt met de nachttrein naar bv Wenen maar ook in een paar uur naar Engeland (de zuidkust is daar verrassend warm) of noord Frankrijk.
  dinsdag 5 juli 2022 @ 22:56:42 #229
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_205250566
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 21:28 schreef B.ertha het volgende:

[..]
Thanks. Ik twijfel wel over een andere fles. Deze zouden goed moeten zijn, het is hem eerder wel gelukt. Plus, je kunt een fortuin uitgeven voordat je een fles vindt die je baby wel accepteert
[..]
September duurt nog even, is ze niet te trainen in de autostoel?
Of ga op treinvakantie! Da's een avontuur op zichzelf, ze kan vrij bewegen onderweg en het is ook nog eens lekker duurzaam :s) Je kunt met de nachttrein naar bv Wenen maar ook in een paar uur naar Engeland (de zuidkust is daar verrassend warm) of noord Frankrijk.
Maar ligt het aan de fles of aan de speen? Op dr. Browns passen volgens mij ook Difrax spenen. Ik gebruik zelf de Difrax 1,2,3 speen en die werkt hier heel goed. Ik gebruik 3 alleen als er pap in zit, 2 bij 'gewone' fles.
|| justdiggit.org ||
pi_205252258
Wij gebruiken voor een flesje altijd de S-speen van de Lansinoh-fles, maar BV-kindje, dus wellicht weer iets anders. Therapeutisch voeden met de maat 2-speen, zou dat iets zijn @B.ertha?

@Mahra: lastig als je baby zo anti-autorijden is. In het vliegtuig gaat het dan wellicht beter? Al kan ze daar de boel behoorlijk op stelten zetten misschien ook? Ik zou nu niet graag vliegen (los van het baby-verhaal) met alle chaos op de vliegvelden. En zonder mijn kind op vakantie zou voor mij echt niet werken, dan wil ik zelf ook continu naar huis. :D
  woensdag 6 juli 2022 @ 09:38:47 #231
319308 Tink89
To live is to dance
pi_205252330
Je kunt nog proberen om het gaatje in nr 1 met een speldje net iets groter te maken? Als soort tussenvorm.
pi_205252938
Therapeutisch voeden kan ik nog proberen. Ik ben nu aan de slag gegaan met een Avent Natural speen op de Dr. Brown's fles. Ik las op internet dat die ook passen en qua flow tussen dr. Brown's 1 en 2 in zitten. Ik wil nog niet te vroeg juichen, maar dat ging redelijk probleemloos (met wel nog 40 ml over). Toen weigerde hij pertinent de rest en viel in slaap.
  woensdag 6 juli 2022 @ 11:20:49 #233
208890 June.
Seriously?
pi_205253349
Ik ben hier tevreden over de Mam flessen. Dr brown ging hier ook veels te snel bij zoon1. Bij zoon2 nog niet geprobeerd.
pi_205253710
Helaas geen tips maar ik lees mee. Dr. Brown ging altijd prima bij zoon maar Maggie moet er niets van weten. Van geen enkele fles tot nu toe. Ik heb er ooit 30ml met een Avent fles ingekregen en voor de rest kauwt ze erop en duwt de speen eruit. Ik ga ook maar eens een maat groter proberen.
  woensdag 6 juli 2022 @ 12:10:04 #235
319308 Tink89
To live is to dance
pi_205253872
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 11:20 schreef June. het volgende:
Ik ben hier tevreden over de Mam flessen. Dr brown ging hier ook veels te snel bij zoon1. Bij zoon2 nog niet geprobeerd.
Die van mam gingen hier veel harder dan dr Brown.
pi_205253955
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 19:32 schreef Mahra het volgende:

[..]
Inderdaad treinvakantie of binnen Nederland! Ook heel leuk
pi_205253974
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 10:42 schreef B.ertha het volgende:
Therapeutisch voeden kan ik nog proberen. Ik ben nu aan de slag gegaan met een Avent Natural speen op de Dr. Brown's fles. Ik las op internet dat die ook passen en qua flow tussen dr. Brown's 1 en 2 in zitten. Ik wil nog niet te vroeg juichen, maar dat ging redelijk probleemloos (met wel nog 40 ml over). Toen weigerde hij pertinent de rest en viel in slaap.
Ik gebruik ook avent en dat gaat gesmeerd sinds de geboorte.
pi_205254268
quote:
1s.gif Op woensdag 6 juli 2022 11:54 schreef Bottoms_up het volgende:
Helaas geen tips maar ik lees mee. Dr. Brown ging altijd prima bij zoon maar Maggie moet er niets van weten. Van geen enkele fles tot nu toe. Ik heb er ooit 30ml met een Avent fles ingekregen en voor de rest kauwt ze erop en duwt de speen eruit. Ik ga ook maar eens een maat groter proberen.
Ik las nog ergens dat de tommee tippee flessen het best gaan bij borstgevoede kindjes maar die vond ik iets te duur om ff te experimenteren.
Ik heb nu trouwens Avent Natural, die zijn net anders dan gewone Avent.
Hou jullie op de hoogte!
pi_205254324
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 12:51 schreef B.ertha het volgende:

[..]
Ik las nog ergens dat de tommee tippee flessen het best gaan bij borstgevoede kindjes maar die vond ik iets te duur om ff te experimenteren.
Ik heb nu trouwens Avent Natural, die zijn net anders dan gewone Avent.
Hou jullie op de hoogte!
Tommee tippee heb ik nog ergens liggen van de vorige keer. Ik merkte geen verschil met Dr. Brown. Ik heb geen idee welke Avent fles ik heb. Het is die uit de blije doos.
Ze lijkt gewoon echt geen speen te willen. Speentje wil ze ook niet.
Over 2.5 week zou ik graag naar een trouwfeest willen maar ik vrees ervoor. En haar meenemen is ook geen optie.
  woensdag 6 juli 2022 @ 13:20:30 #240
208890 June.
Seriously?
pi_205254575
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 12:10 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Die van mam gingen hier veel harder dan dr Brown.
Bijzonder hoe verschillend het kan zijn! Ik gebruik wel maat 0 trouwens en niet maat 1.

Hier volop in de krampen fase. Het is zo zielig, is hij net lekker in slaap en dan zie je gewoon buikje verkrampen en dan is het krijsen. Hele avond bezig geweest. Gelukkig slaapt hij 's nachts redelijk snel weer in..
  woensdag 6 juli 2022 @ 18:44:44 #241
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_205259011
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 10:42 schreef B.ertha het volgende:
Is dat op de brede hals van Dr Brown of niet? :)
pi_205259129
Ja op de brede
pi_205259399
Lansinoh was voor ons de fles om F. uit de fles te laten drinken. Vandaag toevallig weer een Difrax geprobeerd om haar wat water uit te laten drinken, ze moest er weer niets van hebben. :D En uit het dopje wil ze dan wel drinken, haha.
pi_205259441
Hier trouwens een koortsige baby sinds eind van de ochtend, was er al bang voor... Gelukkig is de koorts niet hoger geworden sinds vanochtend en doet ze het redelijk, ze heeft gewoon getijgerd en tegen de tafels aan gestaan en drinken en eten is ook bijna zoals normaal gegaan. Merkte het vooral aan een wat duffere blik, een extra dutje en ze voelt vrij warm. Zetpilletje gegeven voor de nacht en hopen dat het rustig blijft.
pi_205259914
Fijn dat het wel meevalt.. Maar toch beterschap!
pi_205265415
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 09:28 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Wij gebruiken voor een flesje altijd de S-speen van de Lansinoh-fles, maar BV-kindje, dus wellicht weer iets anders. Therapeutisch voeden met de maat 2-speen, zou dat iets zijn @:B.ertha?

@:Mahra: lastig als je baby zo anti-autorijden is. In het vliegtuig gaat het dan wellicht beter? Al kan ze daar de boel behoorlijk op stelten zetten misschien ook? Ik zou nu niet graag vliegen (los van het baby-verhaal) met alle chaos op de vliegvelden. En zonder mijn kind op vakantie zou voor mij echt niet werken, dan wil ik zelf ook continu naar huis. :D
Ja, ik heb medelijden met de mensen die straks met ons meevliegen. Maar het is niet anders.
pi_205265421
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 12:18 schreef _Lily_ het volgende:

[..]
Inderdaad treinvakantie of binnen Nederland! Ook heel leuk
Binnen Nederland absoluut niet! Een treinvakantie kan. We hebben nog even de tijd.
pi_205266372
Ik heb gisteren met haar geluncht. Ze had haar eigen bestelling, een sapje (klein) net als mama en een bananenbrood. O+
quote:

[ Bericht 13% gewijzigd door Mahra op 07-07-2022 15:12:46 ]
pi_205266727
Haha zo leuk, haar eigen bestelling

Hier waren wij vorige maand voor het eerst met J op vliegvakantie gegaan. Ging best prima hoor, zeker een goede optie als auto niet gaat.
Draagzak was een must

Loopt die van jou al, Mahra?
pi_205266890
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juli 2022 14:36 schreef _Lily_ het volgende:
Haha zo leuk, haar eigen bestelling

Hier waren wij vorige maand voor het eerst met J op vliegvakantie gegaan. Ging best prima hoor, zeker een goede optie als auto niet gaat.
Draagzak was een must

Loopt die van jou al, Mahra?
Maar ik denk dat J niet heel druk is? Ze kan al lopen (maar wel aan tafel of een stoel) en nog niet zelfstandig. Ze is pas 9 maanden... komt nog wel. Ik verwacht dat ze binnen nu en twee maanden wel loopt. En J?
pi_205274325
Wij zijn net met baby en 3 jarige naar Roemenië gevlogen, Mahra. Vlucht van bijna 3 uur. Het is echt wel te doen. Mijn tips zijn om een draagdoek mee te nemen, kan ze lekker in slapen en heb je je handen vrij in het vliegtuig. Elke mogelijkheid dat ze even kan bewegen, haar lekker op de grond zetten. Voldoende eten mee, volle baby is blije baby. Een nieuw speeltje mee voor entertainment. En met opstijgen en dalen voeden, dan blijven de oortjes klaren. De enige keer dat er gehuild werd is toen ze de Polly van haar zus haar nieuwe Polly Pocket niet mocht opeten.

En qua autoritjes, heb je de maxicosi op de voor- of achterstoel? Hier zit ze met langere ritten op de voorstoel (airbag uit) en ik op de achterbank. Dan kan ik met haar praten en is ze helemaal gelukkig.
pi_205276423
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2022 14:50 schreef Mahra het volgende:

[..]
Maar ik denk dat J niet heel druk is? Ze kan al lopen (maar wel aan tafel of een stoel) en nog niet zelfstandig. Ze is pas 9 maanden... komt nog wel. Ik verwacht dat ze binnen nu en twee maanden wel loopt. En J?
J is rustig ja. Heenweg heeft ie geslapen. Terugweg was ie moe en overprikkeld. Wilde overal aanzitten en als t even niet ging zoals hij wilde ging hij meteen huilen. Ik kreeg m alleen rustig met de draagzak. Maar met man erbij was t goed te doen, zelf boek lezen in het vliegtuig ging niet. Was alleen met hem bezig.

Hij was toen 8 maanden en nu is hij 9 maanden. Lopen kan hij nog absoluut niet, hij kan nog niet eens zitten. Hij tijgert sinds 1,5 week door de kamer

Als hij straks 15 maanden is vliegen we naar zuid Amerika
pi_205279837
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 10:38 schreef Rebubbled het volgende:
Wij zijn net met baby en 3 jarige naar Roemenië gevlogen, Mahra. Vlucht van bijna 3 uur. Het is echt wel te doen. Mijn tips zijn om een draagdoek mee te nemen, kan ze lekker in slapen en heb je je handen vrij in het vliegtuig. Elke mogelijkheid dat ze even kan bewegen, haar lekker op de grond zetten. Voldoende eten mee, volle baby is blije baby. Een nieuw speeltje mee voor entertainment. En met opstijgen en dalen voeden, dan blijven de oortjes klaren. De enige keer dat er gehuild werd is toen ze de Polly van haar zus haar nieuwe Polly Pocket niet mocht opeten.

En qua autoritjes, heb je de maxicosi op de voor- of achterstoel? Hier zit ze met langere ritten op de voorstoel (airbag uit) en ik op de achterbank. Dan kan ik met haar praten en is ze helemaal gelukkig.
Draagzak vindt ze ook niet leuk! Daar kan ze hooguit een half uurtje in en dan gaat ze omhoog en wilt ze eruit springen. We gaan eind juli op een mini trip om alvast te oefenen voor de echte vakantie in september.

De autostoel vooraan doen is een hele goeie en die ga ik uitproberen.
  vrijdag 8 juli 2022 @ 18:30:29 #254
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_205279921
https://www.metronieuws.n(...)k#Echobox=1657228300

waarschuwing voor het gebruik van bibs spenen
pi_205282858
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 14:15 schreef _Lily_ het volgende:

[..]
J is rustig ja. Heenweg heeft ie geslapen. Terugweg was ie moe en overprikkeld. Wilde overal aanzitten en als t even niet ging zoals hij wilde ging hij meteen huilen. Ik kreeg m alleen rustig met de draagzak. Maar met man erbij was t goed te doen, zelf boek lezen in het vliegtuig ging niet. Was alleen met hem bezig.

Hij was toen 8 maanden en nu is hij 9 maanden. Lopen kan hij nog absoluut niet, hij kan nog niet eens zitten. Hij tijgert sinds 1,5 week door de kamer

Als hij straks 15 maanden is vliegen we naar zuid Amerika
Alles op zijn tijd... geniet nog maar even van de rust, zodra hij kan kruipen is het gedaan! L. kan op commando klappen en zelfs slaan! Ook doet ze ons na, als ik kuch dan kucht ze ook. Het gaat zo snel met haar.
  zaterdag 9 juli 2022 @ 09:34:53 #256
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_205284026
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 18:23 schreef Mahra het volgende:

[..]
Draagzak vindt ze ook niet leuk! Daar kan ze hooguit een half uurtje in en dan gaat ze omhoog en wilt ze eruit springen. We gaan eind juli op een mini trip om alvast te oefenen voor de echte vakantie in september.

elk half uurtje is er een ^O^ halfuurtje dragen, even eruit om wat anders te doen, lekker laten bewegen dat lijfje, misschien een hapje eten oid en dan weer erin ect.
pi_205285611
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 18:23 schreef Mahra het volgende:

[..]

Je kunt ook een buggy meenemen. Ik ben met Bubbles van de VS naar Nederland gevlogen toen ze 6,5e maand was en had een buggy die helemaal plat kon, werkte perfect. Ik heb haar nooit gedragen. Dus er zijn andere opties :P.
pi_205286180
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2022 09:34 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]
elk half uurtje is er een ^O^ halfuurtje dragen, even eruit om wat anders te doen, lekker laten bewegen dat lijfje, misschien een hapje eten oid en dan weer erin ect.
Dat is waar!
pi_205286209
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juli 2022 13:32 schreef Smart_ass het volgende:

[..]
Je kunt ook een buggy meenemen. Ik ben met Bubbles van de VS naar Nederland gevlogen toen ze 6,5e maand was en had een buggy die helemaal plat kon, werkte perfect. Ik heb haar nooit gedragen. Dus er zijn andere opties :P.
Bedoel je een buggy in het vliegtuig?
pi_205286289
Ohh my bad jullie hebben het natuurlijk over in het vliegtuig zelf :@ :') . Ja nee sorry ik bedoelde eigenlijk gewoon voor op het vliegveld. Nevermind!
  zaterdag 9 juli 2022 @ 15:14:15 #261
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_205286324
Yay voor mamafiets *O*
|| justdiggit.org ||
  zaterdag 9 juli 2022 @ 21:00:45 #262
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_205290042
Ik krijg donderdag mijn bakfiets. Zoveel zin in O+
pi_205292991
quote:
10s.gif Op zaterdag 9 juli 2022 15:08 schreef Smart_ass het volgende:
Ohh my bad jullie hebben het natuurlijk over in het vliegtuig zelf :@ :') . Ja nee sorry ik bedoelde eigenlijk gewoon voor op het vliegveld. Nevermind!
Hahaha, geeft niet! Ik heb wel erg veel aan de tips hier. We nemen ook zeker een buggy mee.
pi_205302809
Vraagje, voor baby van 9 maanden... wel of geen opvolgmelk? Ooit zei mijn kraamverzorgster dat ik nooit voor opvolgmelk moet gaan.
  zondag 10 juli 2022 @ 21:42:00 #265
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_205302882
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2022 21:36 schreef Mahra het volgende:
Vraagje, voor baby van 9 maanden... wel of geen opvolgmelk? Ooit zei mijn kraamverzorgster dat ik nooit voor opvolgmelk moet gaan.
Waarom niet? :o
|| justdiggit.org ||
pi_205302890
quote:
17s.gif Op zondag 10 juli 2022 21:42 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

[..]
Waarom niet? :o
Ze zei dat deze minder goed was. Nu is man onderweg naar de supermarkt om melk te halen en weet ik niet voor welke we moeten gaan, vandaar de reactie hier.
  zondag 10 juli 2022 @ 21:44:30 #267
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_205302911
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2022 21:42 schreef Mahra het volgende:

[..]
Ze zei dat deze minder goed was. Nu is man onderweg naar de supermarkt om melk te halen en weet ik niet voor welke we moeten gaan, vandaar de reactie hier.
Ik heb wel opvolgmelk, nr. 2 momenteel. Ik heb me er eigenlijk niet echt in verdiept, ging ervan uit dat onze wetgeving rondom voedsel strak genoeg is dat ik nu geen troep aan mijn kind aan het geven ben. Maar misschien ben ik wel supernaïef :+
|| justdiggit.org ||
  zondag 10 juli 2022 @ 21:44:41 #268
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_205302913
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2022 21:36 schreef Mahra het volgende:
https://www.npo3.nl/keuri(...)5-02-2021/KN_1725001

Keuringsdienst van Waarde heeft hier een tijd terug een leuke aflevering over gemaakt, ook met alle regeltjes erachter en het verschil tussen 1&2 wat overigens hilarisch is (vanaf 15 minuten). Je kan gewoon 1 blijven geven
  zondag 10 juli 2022 @ 21:46:03 #269
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_205302934
quote:
17s.gif Op zondag 10 juli 2022 21:44 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Keuringsdienst van Waarde heeft hier een tijd terug een leuke aflevering over gemaakt, ook met alle regeltjes erachter en het verschil tussen 1&2 wat overigens hilarisch is. Je kan gewoon 1 blijven geven

Maar op 2 krijg ik korting, op 1 niet :+
|| justdiggit.org ||
  zondag 10 juli 2022 @ 21:48:15 #270
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_205302968
quote:
17s.gif Op zondag 10 juli 2022 21:46 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

[..]
Maar op 2 krijg ik korting, op 1 niet :+
Op 1 mogen ze ook geen korting geven :D
pi_205303022
quote:
17s.gif Op zondag 10 juli 2022 21:44 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Keuringsdienst van Waarde heeft hier een tijd terug een leuke aflevering over gemaakt, ook met alle regeltjes erachter en het verschil tussen 1&2 wat overigens hilarisch is (vanaf 15 minuten). Je kan gewoon 1 blijven geven

Ik ga de aflevering zo checken. Man heeft twee gehaald. Maar dat is toch niet per se slechter dan nummer 1?
  zondag 10 juli 2022 @ 21:54:09 #272
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_205303050
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2022 21:51 schreef Mahra het volgende:

[..]
Ik ga de aflevering zo checken. Man heeft twee gehaald. Maar dat is toch niet per se slechter dan nummer 1?
Nee hoor. Het enige verschil is dat er in 2 iets meer ijzer in zit. Verschil tussen 2&3 is het formaat maatschepje :P
pi_205303126
Opvolgmelk vanaf 1 jaar is onzin, dan kun je gewoon normale melk geven. Minder zoet en een stuk goedkoper. Tot 1 jaar is wel echt kunstvoeding nodig.
Verder wat DE zegt, maar volgens mij was het ook wel punt ook wel: maak rustig nummer 1 op maar koop daarna wel nummer 2. Dat ijzer hebben ze wel nodig alleen het komt niet op een paar weken aan.
pi_205303148
Jongens, wat is snot voor een chemisch wapen? Er zitten vlekken in de lakens die er gewoon niet meer uit gaan. Terwijl ik bloed en poep er wel uit krijg 🙈
pi_205303217
Bedank Bertha en DE!
pi_205303220
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2022 22:03 schreef B.ertha het volgende:
Jongens, wat is snot voor een chemisch wapen? Er zitten vlekken in de lakens die er gewoon niet meer uit gaan. Terwijl ik bloed en poep er wel uit krijg 🙈
Hahaha, raar! Maar hoe krijg je bloed er uit? Mij lukt het namelijk niet.
  zondag 10 juli 2022 @ 22:19:30 #277
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_205303322
quote:
17s.gif Op zondag 10 juli 2022 21:48 schreef douche-eendje het volgende:

[..]
Op 1 mogen ze ook geen korting geven :D
Weet ik. Maar waarom zou ik dan 1 blijven lopen, als ik op 2 korting krijg én er nauwelijks verschil in zit? ;)
|| justdiggit.org ||
pi_205303350
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2022 22:09 schreef Mahra het volgende:

[..]
Waterstofperoxide O+
  zondag 10 juli 2022 @ 22:21:30 #279
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_205303355
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2022 22:09 schreef Mahra het volgende:

[..]
Uitspoelen met koud water, inwrijven met groene zeep en al wrijvend uitspoelen met lauwwarm water. Vervolgens in de wasmachine ermee..
Wir müssen leben, bis wir sterben!
  zondag 10 juli 2022 @ 22:25:43 #280
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_205303408
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2022 22:01 schreef B.ertha het volgende:
Opvolgmelk vanaf 1 jaar is onzin, dan kun je gewoon normale melk geven. Minder zoet en een stuk goedkoper. Tot 1 jaar is wel echt kunstvoeding nodig.
Verder wat DE zegt, maar volgens mij was het ook wel punt ook wel: maak rustig nummer 1 op maar koop daarna wel nummer 2. Dat ijzer hebben ze wel nodig alleen het komt niet op een paar weken aan.
ijzer halen ze ook uit vaste voeding :) , ook in dat item wordt aangegeven dat 1 geven tot de 1e verjaardag goed is.

quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2022 22:03 schreef B.ertha het volgende:
Geen idee, maar sowieso vlekken. Pfff. Ik krijg sommige kleren gewoon echt niet meer schoon, wat ik ook probeer -O-. De eerste dagen op vakantie toen we met mn schoonfamilie in een huisje zaten heeft mn schoonmoeder het ook voor elkaar gekregen om het favoriete pakje van Anna te verprutsen met wassen door het niet buiten in de zon te hangen (tomatenvlekken), dus nu zitten er lekker nog oranje vlekken in. Helaas :s). Ossengalzeep, vanish, alsnog in de zon: niks werkt. Helaas.
pi_205304763
Stom is dat he. De slaapzak van peuter heeft ook een vieze groene vlek nadat hij één keer avocado at bij de lunch en daarna flink kwijlde. Kan ik tot het eind van dagen tegenaan kijken :{

Heeft er nog iemand tips voor een zieke baby die zoveel slijm in zijn longen heeft dat ie niet wil liggen en om het uur krijsend wakker wordt? We zijn allebei zo moe :O Hij wil echt alleen rechtop en zelfs dat is eigenlijk niet genoeg om lekker door te slapen.
  maandag 11 juli 2022 @ 06:28:00 #282
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_205304789
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2022 04:32 schreef B.ertha het volgende:
Stom is dat he. De slaapzak van peuter heeft ook een vieze groene vlek nadat hij één keer avocado at bij de lunch en daarna flink kwijlde. Kan ik tot het eind van dagen tegenaan kijken :{

Heeft er nog iemand tips voor een zieke baby die zoveel slijm in zijn longen heeft dat ie niet wil liggen en om het uur krijsend wakker wordt? We zijn allebei zo moe :O Hij wil echt alleen rechtop en zelfs dat is eigenlijk niet genoeg om lekker door te slapen.
Even samen onder een warme douche, dan stoom je het slijm wat meer los en kan hij het hopelijk goed ophoesten. En het hoofdeinde iets ophogen door een opgerolde handdoek eronder te leggen.

Anders zou ik het ook niet weten. Succes en beterschap :*
|| justdiggit.org ||
pi_205305185
Pff, we zijn op vakantie, maar mevrouw is echt niet in haar hum. Vlak voordat we weggingen had ze wat koorts zo'n twee/drie dagen lang, niet heel hoog, maar wel dat ze er last van had. Sinds vrijdag is de koorts weg en zien we het puntje van de derde tand onderin. Mevrouw is momenteel echt niet te genieten, jammert veel en snel en in combinatie met veel (willen) staan en nog regelmatig omvallen/op je bips belanden is dat een groot rampenplan. Vast voedsel gaat slecht en ze slaapt ook veel onrustiger, wordt vaak wakker en dan ook gelijk weer jammeren. Man, hopelijk zitten die sprongen er snel weer op. :D
*einde klaagmodus*

Verder is het hier wel genieten, de omgeving is prachtig en het weer is heerlijk. Ze heeft gelukkig ook al veel genoten van de uitjes en vooral van het uiteten gaan, ze zit er echt bij als een koningin en is werkelijk met iedereen in een restaurant contact aan het maken. Ze roept mensen als ze aandacht wil en maar lachen als ze oogcontact heeft. :D
  maandag 11 juli 2022 @ 12:47:50 #284
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_205307031
quote:

Als hij er zoveel last van heeft zou ik de huisarts even bellen. Anna had met RS een baby dosering xylo neusdruppels en dat scheelde al een hele hoop.
pi_205308111
Daar zijn we geweest. RS is niet genoemd en het valt qua verstopte neus best mee. Oren zijn ook niet ontstoken. Slijm kunnen ze niet heel veel aan doen, dat gaat toch vanzelf weg met het tanen van de verkoudheid. Hij mag iig dubbele dosis paracetamol omdat hij al groot is, dat scheelt :)

Beterschap voor jouw kleintje komkommerschijfje! En fijne vakantie :s)
pi_205312889
quote:

Geen tips….. behalve in nachtdienst modus gaan. Dwz: jij blijft de ene helft vd nacht op en man de andere helft. Dit hebben man en ik een keer gedaan toen er de hele nacht gezeik was en J ziek was. En de avond bij de nacht trekken, dus bijv 1 tukt van 20u tot 3u en dan wisselen.

Op die manier kan je minimaal 5u aaneengesloten slaap pakken, meer heb ik niet nodig voor de korte termijn (moet geen week duren maar dat duurt t meestal niet).

Hier is J 9 maanden en hij groeit goed op zijn lijntje. 69cm en 7,8 kg. Blijft een lief klein mannetje
pi_205315544
quote:

Beterschap! Het heerst. Hier heeft L. ook al maanden last van vastzittende slijm in haar neus en hoesten. Ik ben gisteren naar de huisarts geweest en die zei dat het geen kwaad kan en vanzelf over moet gaan.
pi_205315594
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2022 22:39 schreef _Lily_ het volgende:

[..]
Geen tips….. behalve in nachtdienst modus gaan. Dwz: jij blijft de ene helft vd nacht op en man de andere helft. Dit hebben man en ik een keer gedaan toen er de hele nacht gezeik was en J ziek was. En de avond bij de nacht trekken, dus bijv 1 tukt van 20u tot 3u en dan wisselen.

Op die manier kan je minimaal 5u aaneengesloten slaap pakken, meer heb ik niet nodig voor de korte termijn (moet geen week duren maar dat duurt t meestal niet).

Hier is J 9 maanden en hij groeit goed op zijn lijntje. 69cm en 7,8 kg. Blijft een lief klein mannetje
Wat schattig, zo klein. :@ Die van ons zijn ongeveer even oud. L. is 9,3 kg. Haar lengte weet ik niet maar de laatste keer dat we haar hebben gemeten was ze 72 cm ( ze was bij geboorte 54 cm) en dat was al maanden geleden.
pi_205315633
Ik kijk een seconde even niet en dit gebeurde er gisteren. Kapot!
quote:
En dit was net, stond een paar tellen in de keuken...
quote:

pi_205318050
Oeps :X vanaf nu is niks meer veilig!
pi_205318073
Het gaat iets beter met T. maar hij raakt geen flesjes meer aan :{ volgens mij heeft hij besloten om zijn dag nacht ritme om te gooien en 's nachts gewoon lekker vaak bv te drinken :{ en het ging even zo goed! Kleine flesjes maar wel elke keer raak zonder ruzie. Baal hier behoorlijk van ;(
pi_205320567
Oei Mahra, die begint er vroeg aan!

Balen is dat Bertha. Is hij overdag dan wel te genieten? Wij proberen nu 1 keer een mini flesje per dag, 30ml. Gisteren ging hij er uiteindelijk eens in. Maar dat was toen ik het deed en het is net de bedoeling dat iemand het kan overnemen.

Vandaag speciaal naar de prenatal gereden voor een MAM fles. Kom ik thuis en is hij al open geweest. Iemand heeft de 2 speen omgewisseld met een 1 speen. Wie doet zoiets?! Ik had geen fut om terug te gaan. Toch maar die speen geprobeerd en een en al frustratie en huilen. Morgen komt de 2 speen aan.
pi_205321703
Ja, hij is verbazingwekkend vrolijk, op ziek zijn na. Daar gooi ik het ook maar op, dan heb ik zelf ook minder trek.

Jeetje wat lomp zeg! En stom dat je dan speciaal terug moet.
  FOK!fossiel woensdag 13 juli 2022 @ 06:23:00 #294
1455 Keroppi
kool kikker
pi_205323406
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2022 11:22 schreef Mahra het volgende:
Ik kijk een seconde even niet en dit gebeurde er gisteren. Kapot!
[..]
En dit was net, stond een paar tellen in de keuken...
[..]

Haha zou zo onze dochter kunnen zijn, dat ik ook zo'n sloopkogel :D

Dat van het vastzittend slijm in de keel hebben we hier serieus ook al weken (in wisselende ernst).

Tijdens de ergste momenten:
- Otrivin multidose om de neus/keel te spoelen
- Evt snot zuiger voor snot in de neus
- Stomen in de badkamer
- Tijmsiroop
Chick on a mission
  woensdag 13 juli 2022 @ 09:32:59 #295
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_205324289
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 juli 2022 16:08 schreef B.ertha het volgende:
Het gaat iets beter met T. maar hij raakt geen flesjes meer aan :{ volgens mij heeft hij besloten om zijn dag nacht ritme om te gooien en 's nachts gewoon lekker vaak bv te drinken :{ en het ging even zo goed! Kleine flesjes maar wel elke keer raak zonder ruzie. Baal hier behoorlijk van ;(
vast een open deur, maar heb je al afgewisseld op de momenten dat je het flesje aanbiedt? dus juist vlak voor of na de voeding, voor of na het slapen ect? misschien lukt het bijvoorbeeld niet als hij al volop honger heeft, maar wel als hij al een beetje soezelig is omdat ie bijna gaat slapen ect.
pi_205334321
Gaat het al wat beter met haar humeur Komkommer?

Ogen in je achterhoofd vanaf nu Mahra :D

Hoe gaat het vandaag Bertha?

Wij zijn vandaag bij de HA en het CB geweest, stats bij 5,5 maand: 6700gr en 66,5cm. Volgt mooi haar lijntje. We hebben alleen wat gedoe met haar huid, ze heeft vrij veel eczeem op haar buik, rug, elleboog- en knieholtes. We smeren al maanden met vaseline-cetomacrogolcrème maar de HA schreef nu een hormoonzalf voor. Bij het CB daarna schrok de vpk dusdanig van haar huid dat ze de arts erbij haalde, die raadt de eczeempoli op het ziekenhuis aan wanneer de hormoonzalf niet (voldoende) helpt. We gaan het zien.

Ik haal m later weer weg, we gingen zondag met de 2 kleuters met een Volkswagen T2 busje een dag op pad, ze mocht even mee opweg naar opa en oma (waar ze bleef :P)

SPOILER
pi_205335002
Wat een scheetje, LBF!
Mahra, de jouwe is wel echt next level hoor. F. klimt nog niet, maar ze reikt wel steeds hoger met het staan. Alle spullen op vakantie ook maar op eettafelhoogte gezet (m.u.v. haar eigen speelgoed), want we moeten er continu achteraan anders.

Het gaat hier weer beter. Er wordt weer goed gegeten en ze is weer vrolijker. Wel hoge temperaturen hier en we slapen in het vakantiehuis ook boven in de slaapkamer waar de zon continu op schijnt in de ochtend en een groot deel van de middag, dus het is wel een beetje zweten. F. ligt in alleen een luier en haar dunne mouwloze slaapzak, maar dat is nog warm.
Hier trouwens wat kleine rode vlekjes/bultjes op alleen de armpjes. Ik denk muggenbultjes, afgelopen nacht zat er een mug op de slaapkamer en ik ben ook een paar keer gestoken.
pi_205337414
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juli 2022 21:26 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
Gaat het al wat beter met haar humeur Komkommer?

Ogen in je achterhoofd vanaf nu Mahra :D

Hoe gaat het vandaag Bertha?
stukken beter! Geen paracetamol meer, nog wel wat hoesten. En drie flessen gedronken waarvan één bijna leeg *O*
quote:
Wij zijn vandaag bij de HA en het CB geweest, stats bij 5,5 maand: 6700gr en 66,5cm. Volgt mooi haar lijntje. We hebben alleen wat gedoe met haar huid, ze heeft vrij veel eczeem op haar buik, rug, elleboog- en knieholtes. We smeren al maanden met vaseline-cetomacrogolcrème maar de HA schreef nu een hormoonzalf voor. Bij het CB daarna schrok de vpk dusdanig van haar huid dat ze de arts erbij haalde, die raadt de eczeempoli op het ziekenhuis aan wanneer de hormoonzalf niet (voldoende) helpt. We gaan het zien.
:{ Wat naar zeg. Hopelijk helpt de zalf.
quote:
Ik haal m later weer weg, we gingen zondag met de 2 kleuters met een Volkswagen T2 busje een dag op pad, ze mocht even mee opweg naar opa en oma (waar ze bleef :P)

SPOILER
O+
pi_205337455
@Komkommerschijfje fijn dat het beter gaat!
Wij hebben een klamboe voor het campingbedje, is dat niet te krijgen bij jullie in de buurt? Was bij ons bij de dm geloof ik voor ¤5
pi_205337842
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2022 06:23 schreef Keroppi het volgende:

[..]
Haha zou zo onze dochter kunnen zijn, dat ik ook zo'n sloopkogel :D

Dat van het vastzittend slijm in de keel hebben we hier serieus ook al weken (in wisselende ernst).

Tijdens de ergste momenten:
- Otrivin multidose om de neus/keel te spoelen
- Evt snot zuiger voor snot in de neus
- Stomen in de badkamer
- Tijmsiroop
Dit is nog maar het topje van de ijsberg... ze is nog veel erger!!! Waar heb ik dit aan te danken? :P
pi_205337865
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2022 22:09 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Wat een scheetje, LBF!
Mahra, de jouwe is wel echt next level hoor. F. klimt nog niet, maar ze reikt wel steeds hoger met het staan. Alle spullen op vakantie ook maar op eettafelhoogte gezet (m.u.v. haar eigen speelgoed), want we moeten er continu achteraan anders.

Het gaat hier weer beter. Er wordt weer goed gegeten en ze is weer vrolijker. Wel hoge temperaturen hier en we slapen in het vakantiehuis ook boven in de slaapkamer waar de zon continu op schijnt in de ochtend en een groot deel van de middag, dus het is wel een beetje zweten. F. ligt in alleen een luier en haar dunne mouwloze slaapzak, maar dat is nog warm.
Hier trouwens wat kleine rode vlekjes/bultjes op alleen de armpjes. Ik denk muggenbultjes, afgelopen nacht zat er een mug op de slaapkamer en ik ben ook een paar keer gestoken.
Fijn dat het wat beter gaat. Hier ook onder de muggenbulten op haar gezicht nota bene. Ik heb gisteren prikweg gel gehad van VSM en dat werkt goed!

Ik zou zeggen geniet nog maar even van de stilte voor de storm! Hier is het echt aan, ze klimt nu zelfs op de bank (soms lukt het haar dan niet) en dan wordt ze boos. :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')