en als het niet werkt ruikt ie iig lekker naar frikandel speciaal, winwinquote:Op donderdag 26 mei 2022 13:49 schreef KaBuf het volgende:
Wij hebben zelfs een ui naast het bed gelegd om zijn neus wat meer open te krijgen als tie slaapt.
Gefeliciteerd.quote:Op zondag 29 mei 2022 15:32 schreef _Lily_ het volgende:
Gefeliciteerd mango!
Ooooh komkommerschijfje wat wordt ze al groot! Heel leuk om te zien.
Hier ging onze bruiloft gesmeerd, was geweldig. J heeft de hele dag geen kik gegeven, geen enkele keer gehuild. Ging zoet slapen, zelfs met harde muziek (tot hij naar huis ging om te slapen)
Best wel! Alles erop en eraan, flink aantal gasten. Maar het was vooral heel gezellig, alles informeel. Het was leuk om de hele dag met al onze vrienden op een mooie locatie te chillen.quote:Op zondag 29 mei 2022 16:23 schreef B.ertha het volgende:
Van harte gefeliciteerd Lily![]()
Fijn dat het een mooie dag was! Hebben jullie het groot gevierd?
J houdt niet zo van harde dingen, cracker lukt nog niet. Ik zal inderdaad maar brood blijven aanbieden en zien wat er gebeurt. Droog moet hij het sowieso niet. Met een beetje pindakaas of margarine gaat wel dus ik doe wel met margarine. Vind het ook soms lastig om te beslissen wat voor beleg ik moet geven (aangezien hij er droog niets van moet hebben). Maar ik ben ook wel moeilijk met eten, misschien moet ik dat meer loslaten. Ik wil bijv geen:quote:Op woensdag 1 juni 2022 08:54 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Oh ja, zo herkenbaar. Het begint inderdaad al vroeg, hoor.Hier zijn we ook al volle bak bezig. Iedere keer 'alsjeblieft' en 'dank je wel' zeggen als we haar iets geven of als ze iets aan ons geeft. En het oeverloze 'kom maar' en 'blijf daar maar weg', ik probeer het positief te verpakken. Soms werkt een 'nee' of 'uh uh' toch beter.
Naar 'kom maar' luistert ze al heel goed. Ze tijgert zelfstandig naar het halletje van de wc en badkamer (wij hebben bijna alles beneden in huis, behalve de woonkamer en haar slaapkamer) en als ik klaar ben in de wc/badkamer en de deur dicht wil doen, komt ze op een mooi tempo weer terug.
Dat slapen zou ik even voor lief nemen. J. is bijna acht maanden, toch? Wij hadden hier toen echt last van de slaapregressie, huilen en zeuren en niet willen slapen.
Brood zou ik wel blijven aanbieden, misschien pakt hij het een andere keer wel? F. is gek op brood en ze gaat altijd woest met haar beentjes trappelen als ze ziet dat ik brood voor haar pak en maak, dus dat herken ik niet. Misschien vindt hij een cracker lekker?
Mooi hè, die ontwikkeling! Zo bijzonder.quote:Op woensdag 1 juni 2022 13:23 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
J houdt niet zo van harde dingen, cracker lukt nog niet. Ik zal inderdaad maar brood blijven aanbieden en zien wat er gebeurt. Droog moet hij het sowieso niet. Met een beetje pindakaas of margarine gaat wel dus ik doe wel met margarine. Vind het ook soms lastig om te beslissen wat voor beleg ik moet geven (aangezien hij er droog niets van moet hebben). Maar ik ben ook wel moeilijk met eten, misschien moet ik dat meer loslaten. Ik wil bijv geen:
- zoet beleg geven omdat ik dat niet wil stimuleren
- fruit op brood. Hij eet s ochtends 1 stuks fruit en dat vind ik qua fruitsuiker genoeg
- zout spul of veel vlees
Haha blijft weinig over dan. Wat geven jullie?
Man geeft hem soms pindakaas. Daar waag ik me niet aan, ik heb een ernstige pinda allergie
Hij is inderdaad bijna 8 maanden! En wordt steeds nieuwsgieriger. Dus vaak afgeleid bij eten en melk drinken. Deze week had ik een gouden kettinkje om en hij bleef het maar aanraken als ik hem op de arm had. De volgende dag had ik het kettinkje niet meer om. Toen ik hem echter optilde begon hij gericht naar het kettinkje te zoeken dat er nu niet hing. Zo bizar dat hij een dag later wist dat daar iets glinsterends had gehangen!
Dit, ja. Er bestaan ook rijstpapjes oid volgens mijn vrouw. Aan de andere kant, als ze naar school gaan, is brood toch wel wat handiger dan je rijst op moeten warmen in de magnetronquote:Op vrijdag 3 juni 2022 07:46 schreef Keroppi het volgende:
Ach en als ze in het begin geen brood eten, hele werelddelen waar kinderen zelden een boterham eten. Twee keer per dag brood is typisch Nederlands
Haha dit is exact de reden waarom ik J brood aanbiedquote:Op vrijdag 3 juni 2022 09:17 schreef DjVero het volgende:
[..]
Dit, ja. Er bestaan ook rijstpapjes oid volgens mijn vrouw. Aan de andere kant, als ze naar school gaan, is brood toch wel wat handiger dan je rijst op moeten warmen in de magnetron
Zeemanquote:Op zaterdag 4 juni 2022 15:03 schreef LauriLynne het volgende:
Grappig om alle verschillen te lezen. Hier is brood een no go tot nu toe. En qua avondeten eet ze alles (behalve brood).
Water uit een tuitbeker hoeft madame niet.
Dames waar kopen jullie leuke en een beetje betaalbare kleding voor jullie meisjes wat niet allemaal roze is? Hema heeft vaak leuke dingen maar is veel te breed. Bij de h en m en de zara zat weinig leuk bij dit keer.
Dit lijkt me zn leuke update!quote:Op zaterdag 4 juni 2022 15:44 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Mijn baby zwaait sinds gisteren echt bewust. 🥰🥰🥰 Als je zegt 'zwaai maar', doet ze het ook. Zo ontzettend schattig. Waarom worden ze nu zo groot? 🥺
quote:Op zaterdag 4 juni 2022 15:44 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Mijn baby zwaait sinds gisteren echt bewust. 🥰🥰🥰 Als je zegt 'zwaai maar', doet ze het ook. Zo ontzettend schattig. Waarom worden ze nu zo groot? 🥺
Ahh zuur is dat.quote:Op zondag 5 juni 2022 05:55 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Zit ik weer in de keuken met een klaarwakkere baby die niet meer wil slapen en alleen maar kakelt sinds 5:00 uur...
Ze is ook gewoon te schattig. Dat is het hele probleem.quote:Op zondag 5 juni 2022 07:56 schreef _Lily_ het volgende:
Oef, sterkte meid
F is wel een schatje dus dat is dan wel weer leuk hahaha. Ik ben telkens nieuwsgierig naar jouw updates wat ze allemaal kan
Ja dat is tie al meer dan drie weken. Lang leve de opvangquote:Op zondag 5 juni 2022 19:23 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Klinkt als een verkoudheid, met die slijmpjes in de luier. Beterschap en hopelijk een vrij rustige nacht.
Ja en het waren strenge nanny's. Ok, streng tegen de ouders vooralquote:Op dinsdag 7 juni 2022 08:17 schreef B.ertha het volgende:
Klinkt goed
Ik vind dat echt heel tof dat ze een partij nanny's inhuren voor alle gasten!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wattttt jouw baby is echt bizar.quote:Op dinsdag 7 juni 2022 11:34 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Bambi is vandaag 7 maanden![]()
Ze kruipt nu supersnel door het huis en ze gaat ook gewoon al staan, ook met 1 hand los. Hee hallo, wees nog even een baby nu het nog kan![]()
Maar J doet het volgens mij ook meer zoals het hoort. Hij geniet duidelijk nog, zoals het hoort, van het baby zijn. Bambi wil volgende week al naar schoolquote:Op dinsdag 7 juni 2022 12:07 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Wattttt jouw baby is echt bizar.
Ze is een maandje jonger dan J en bij de meet was het al duidelijk dat zij veel verder was qua ontwikkeling. J leek de jongste baby ipv Bambi
J is 8 maanden en kan nog niet eens zitten hahahaha. En niet kruipen. Hij rolt en speelt op zijn buik. En heeft ook nog geen tandjes
Gefeliciteerd!quote:Op donderdag 9 juni 2022 07:21 schreef June. het volgende:
Ik kom me hier melden met T.![]()
Afgelopen vrijdag 3 juni geboren.
Gefeliciteerd!quote:Op donderdag 9 juni 2022 07:21 schreef June. het volgende:
Geniet er nog even van, want zodra hij kan kruipen is het gedaan met je vrijheid.quote:Op dinsdag 7 juni 2022 12:07 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Wattttt jouw baby is echt bizar.
Ze is een maandje jonger dan J en bij de meet was het al duidelijk dat zij veel verder was qua ontwikkeling. J leek de jongste baby ipv Bambi
J is 8 maanden en kan nog niet eens zitten hahahaha. En niet kruipen. Hij rolt en speelt op zijn buik. En heeft ook nog geen tandjes
Wutquote:Op dinsdag 7 juni 2022 11:34 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Bambi is vandaag 7 maanden![]()
Ze kruipt nu supersnel door het huis en ze gaat ook gewoon al staan, ook met 1 hand los. Hee hallo, wees nog even een baby nu het nog kan![]()
Gefeliciteerdquote:Op donderdag 9 juni 2022 07:21 schreef June. het volgende:
Die van mij steekt al haar tijd in lachen, kletsen en eten. Vooral etenquote:Op donderdag 9 juni 2022 20:20 schreef Komkommerschijfje het volgende:
De baby's van Takkie, Mahra en TGND zijn gewoon speedy's. Bizar hoe het kan verschillen. F. besteedt wel veel meer energie aan verbale/sociale ontwikkeling. Ze wijst naar iets/iemand, ze zwaait bij weggaan en begroeten (als ze zeggen: zwaai maar) en ze klapt in haar handjes als we het bijbehorende liedje zingen. Zegt 'mama' adequaat (soms 'meme', maar als ze me echt nodig heeft, gaat het altijd goed) en papa is 'dada'. 'Die' is ook al een aantal keer voorbij komen, een enkele keer ook met wijzend vingertje.
De mijne ook. Alleen maar lachen op de grond en hele verhalen vertellen. Dat laatste heeft ze altijd al gedaan. Hier lijkt het er ook op dat er nieuwe tanden komen. Er zitten er twee onderin (al ruim twee maanden), nu komen ze boven denk ik. Er wordt weer heel veel gekwijld en de gastouder had drie vieze tandenluiers.quote:Op donderdag 9 juni 2022 20:44 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Die van mij steekt al haar tijd in lachen, kletsen en eten. Vooral eten.
En de 2e tand is op komst denk ik. Zoals verwacht weer tandjes drama op vakantie, dat is het 3e jaar op rij
Heerlijk, toch? Ik kijk ook uit naar de zomervakantie. Nog precies vier weken werken en dan ook zes weken thuis met m'n blije ei. 🥰 Zo veel zin om op vakantie te gaan weer met z'n drietjes.quote:Op donderdag 9 juni 2022 21:06 schreef _Lily_ het volgende:
Ik had vandaag op vakantie zowaar een emo moment. Ik realiseerde me dat het voor het eerst is sinds mijn verlof dat ik zoveel dagen achter elkaar met J heb doorgebracht. Gewoon 3 hele weken…..
Wordt een zware kluif om weer aan het werk te gaan.
Naar een Natuurhuisje vlakbij de Apenheul, dus daar gaan we sowieso een dagje heenquote:
Ahh zal je altijd zien…quote:Op vrijdag 10 juni 2022 10:02 schreef Keroppi het volgende:
Ik maakte gisteren de klassieke fout door tegen een collega te vertellen dat ik het idee dat we nu wel uit de periode van nachtelijke onrust/extreem vroeg wakker worden waren.
Je ziet 'm al aankomen: Vannacht was drama. Of het snot/slijm was of toch honger, ik weet het niet... Maar in het holst van de nacht anderhalf uur een huilende/krijsende baby is niet echt lollig.
Julianatoren!!quote:Op vrijdag 10 juni 2022 12:31 schreef eponine het volgende:
[..]
Naar een Natuurhuisje vlakbij de Apenheul, dus daar gaan we sowieso een dagje heen! Verder nog geen idee, mocht iemand nog tips hebben voor die omgeving en geschikt voor bijna-kleuter en baby van dan bijna 7 maanden hou ik me aanbevolen
Oh leukquote:Op zaterdag 11 juni 2022 14:02 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Naar het boekstart festival van de bibliotheek hier geweest. De schrijfster van Coco Kan Het, Loes Riphagen, was er. Ze ging voorlezen uit het boek, liet zien hoe je Coco kon tekenen en deed een signeersessie. Wij mochten de tekening die zij gemaakt had meenemen en ze heeft haar nieuwste boek voor Bambi gesigneerd. Zo leuk!
Bambi zit niet zo heel vast aan slaaptijden. Soms slaapt ze tussen 9 en 10, soms pas na 10. Hier is babyzwemmen om 10 uur op woensdag. Meestal lukt het haar dan om tussen 9 en 10 te slapen, tijdens de wandeling ernaar toe. Maar soms ook niet. Dan slaapt ze erna gewoon extra lang. Ze wordt ook niet anders als ze een slaapje overslaat ofzo. Ze slaapt gewoon het slaapje erna wat langer. Het boekstart festival was van 10:00 tot 14:00. Rond 12:00 hadden we alles wel gezien en werd ze ook echt moe. Dus toen naar huis en heeft ze lekker lang geslapenquote:Op zondag 12 juni 2022 21:55 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Leuk, TGND! Hier was het ook Boekstart-dag, maar ik vind bepaalde dingen altijd zo baby-onvriendelijk gepland met slaapjes.Ook met babyzwemmen, is altijd op woensdag van 9 tot 10. Hoe dan? Ik ben op woensdag altijd vrij, dus zou ik zo graag willen doen, mja, slaapjestijd...
Mijn baby slaapt 's ochtends trouwens vrij lang, anderhalf uur haalt ze wel. In de middag vaak korter, maar ze doet het er prima op. Wakker maken vind ik spannend, doe ik liever niet als het niet noodzakelijk is.
Ja, 11 tot 12 zou makkelijker zijn. Hier wordt ze tussen half 6 en 6 uur wakker, dus ze valt weer om van vermoeidheid om half 9/9 uur... Als ze tot 7 uur zou slapen, zou het goed te doen zijn.quote:Op zondag 12 juni 2022 22:04 schreef Tink89 het volgende:
Ik vind 9-10 juist perfect. Kan hij direct daarna z'n eerste slaap doen en 's middags de tweede nog. Dat ritme heeft hij al sinds 8 maanden ofzo ongeveer. Zou je het dan later willen?
quote:
Maf kind, dat is toch niet normaalquote:Op maandag 13 juni 2022 18:35 schreef Mahra het volgende:
Zaterdag zijn we naar de dierentuin geweest. Ze genoot zichtbaar, maar is een rebel. Ze heeft door hoe je de riemen kan losmaken en dat heeft ze dan ook gedaan. Dan trekt ze deze uit en gaat dan bewegen, omdraaien en zelfs staan in de kinderwagen.
Ik houd mijn hart vast voor wat nog gaat komen. Waaaaaarom is ze zo?
[..]
Ja en dat is acht maanden!!! Ik houd mijn hart vast voor wat nog komen gaat.quote:Op dinsdag 14 juni 2022 11:26 schreef B.ertha het volgende:
[..]
Maf kind, dat is toch niet normaal
Mijn baby heeft net een dutje van ruim anderhalf uur gedaan in zijn bedje![]()
Maar dit is de autostoel? Maakt ze die riemen los met acht maanden??quote:Op maandag 13 juni 2022 18:35 schreef Mahra het volgende:
Zaterdag zijn we naar de dierentuin geweest. Ze genoot zichtbaar, maar is een rebel. Ze heeft door hoe je de riemen kan losmaken en dat heeft ze dan ook gedaan. Dan trekt ze deze uit en gaat dan bewegen, omdraaien en zelfs staan in de kinderwagen.
Ik houd mijn hart vast voor wat nog gaat komen. Waaaaaarom is ze zo?
[..]
Niet in bed overdag. Dat is überhaupt pas een paar dagen dat dat lukt.quote:Op dinsdag 14 juni 2022 19:41 schreef Mahra het volgende:
[..]
Ja en dat is acht maanden!!! Ik houd mijn hart vast voor wat nog komen gaat.
Heerlijk zo een lange dut. Komt niet vaak voor?
De Doona is niet alleen een autostoel, je kan deze ook als wandelwagen gebruiken. Dit doen we heel soms. En verder ja, dit doet ze en heeft ze zaterdag ook gedaan, is vervolgens gaan draaien op haar buik en toen gaan staan zonder dat ik haar hierbij heb geholpen. We keken toe, hebben een foto genomen en hebben haar toen maar weer gauw in de draagzak gedaan.quote:Op dinsdag 14 juni 2022 20:22 schreef SQ het volgende:
[..]
Maar dit is de autostoel? Maakt ze die riemen los met acht maanden??
Ik was je niet aan het aanvallen op het gebruik van een autostoel op de wandelwagen hoorquote:Op dinsdag 14 juni 2022 21:23 schreef Mahra het volgende:
[..]
De Doona is niet alleen een autostoel, je kan deze ook als wandelwagen gebruiken. Dit doen we heel soms. En verder ja, dit doet ze en heeft ze zaterdag ook gedaan, is vervolgens gaan draaien op haar buik en toen gaan staan zonder dat ik haar hierbij heb geholpen. We keken toe, hebben een foto genomen en hebben haar toen maar weer gauw in de draagzak gedaan.
Heerlijk, hopelijk vaker van dit soort dutjes in bed.quote:Op dinsdag 14 juni 2022 20:39 schreef B.ertha het volgende:
[..]
Niet in bed overdag. Dat is überhaupt pas een paar dagen dat dat lukt.
Hahaha nee, zo ervaarde ik het niet. Ook in de auto doet ze dit, sterker nog ze kan niet langer dan 10 minuten in de auto zitten voor ze begint te krijsen en piepen. Heel slecht, maar vaak hou ik haar in de auto vast (als ik niet rijd). Het is echt een drukkkkkkkkkkkkkk kindje. Heel vermoeiend soms. Slaapt ook echt heel laat ( voel me zo slechte moeder soms hehe)... ik zal maar niet zeggen hoe laat ze pas slaapt.quote:Op dinsdag 14 juni 2022 21:24 schreef SQ het volgende:
[..]
Ik was je niet aan het aanvallen op het gebruik van een autostoel op de wandelwagen hoormaar doet ze dat ook in de auto?
Haha ik wil uiteraard weten hoelaat ze slaapt. J slaapt namelijk ook enorm laat, 20:30u op werkdagen en 22u toen we op vakantie waren. Ik weet niet waarom….quote:Op dinsdag 14 juni 2022 21:26 schreef Mahra het volgende:
[..]
Hahaha nee, zo ervaarde ik het niet. Ook in de auto doet ze dit, sterker nog ze kan niet langer dan 10 minuten in de auto zitten voor ze begint te krijsen en piepen. Heel slecht, maar vaak hou ik haar in de auto vast (als ik niet rijd). Het is echt een drukkkkkkkkkkkkkk kindje. Heel vermoeiend soms. Slaapt ook echt heel laat ( voel me zo slechte moeder soms hehe)... ik zal maar niet zeggen hoe laat ze pas slaapt.
Gisteren pas om 11 uur, maar normaliter tussen half 10 en half 11. Ik heb haar geprobeerd eerder in bed te krijgen, maar ze is dan nog zo druk en gaat dan kruipen, draaien, staan, brabbelen.... en dat heeft ze dus vanaf 9 uur gedaan tot 11 uur. Ze is wel net pas wakker.quote:Op woensdag 15 juni 2022 08:52 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Haha ik wil uiteraard weten hoelaat ze slaapt. J slaapt namelijk ook enorm laat, 20:30u op werkdagen en 22u toen we op vakantie waren. Ik weet niet waarom….
Ja moet haast wel haha.quote:Op woensdag 15 juni 2022 14:10 schreef B.ertha het volgende:
Dat is wel heel snel!! Alhoewel T. ook heel beweeglijk was in zijn frustratie en weleens op zijn zij belandde. Nu lukt hem dat niet meer. Toevalstreffer misschien?
Omdat ze meer verdienen als je een nieuw flesje moet kopenquote:Op woensdag 15 juni 2022 17:02 schreef B.ertha het volgende:
Mini ergernis:de vitamine K is op en nu moet ik voor 2 weken nog een nieuw flesje kopen. Dat lijkt me nou echt een product wat je precies kunt doseren (12 weken x 7 dagen x 5 druppels), waarom maken ze ze niet gewoon net ietsjes groter?
Ik heb nog een aangebroken flesje staan. Moet ik die naar je opsturen (kan dat überhaupt?)?quote:Op woensdag 15 juni 2022 17:02 schreef B.ertha het volgende:
Mini ergernis:de vitamine K is op en nu moet ik voor 2 weken nog een nieuw flesje kopen. Dat lijkt me nou echt een product wat je precies kunt doseren (12 weken x 7 dagen x 5 druppels), waarom maken ze ze niet gewoon net ietsjes groter?
Lief, maar een flesje kost ¤3 dus dan is verzenden haast niet interessant en ik moet eigenlijk ook morgen nieuwe hebbenquote:Op woensdag 15 juni 2022 18:56 schreef Komkommerschijfje het volgende:
[..]
Ik heb nog een aangebroken flesje staan. Moet ik die naar je opsturen (kan dat überhaupt?)?
Zo goedkoop? Weet niet waarom ik in de war ben dan, dacht dat ze rond de 10 euro waren.quote:Op woensdag 15 juni 2022 19:48 schreef B.ertha het volgende:
[..]
Lief, maar een flesje kost ¤3 dus dan is verzenden haast niet interessant en ik moet eigenlijk ook morgen nieuwe hebben
Volgens mij doen ze het er gewoon om. Wat bottoms ook al zegt dusquote:Op woensdag 15 juni 2022 17:02 schreef B.ertha het volgende:
Van de Etos / Kruidvat wel, Davitamon is duurder.quote:Op woensdag 15 juni 2022 20:12 schreef Komkommerschijfje het volgende:
[..]
Zo goedkoop? Weet niet waarom ik in de war ben dan, dacht dat ze rond de 10 euro waren.
Precies. Daarom hoef ik zelden vitamines te kopenquote:Op donderdag 16 juni 2022 07:36 schreef Lemijn het volgende:
Als je het af en toe vergeet dan is het wel genoeg.
Wij hebben Jacob, die zet het elke ochtend op tafel én deelt uit. Zijn vitamine d kauwtabletten van 1-4 jaar nemen wij dus alledrie (0, bijna5 en 40+).quote:Op donderdag 16 juni 2022 08:01 schreef SQ het volgende:
[..]
Precies. Daarom hoef ik zelden vitamines te kopen
Dit is heel herkenbaarquote:Op donderdag 16 juni 2022 09:48 schreef Bottoms_up het volgende:
Trouwens over ergernissen gesproken: Maggie stopt haar handjes de hele tijd zo diep in haar mondje dat ze gaat kokhalzen. Na een voeding komen er dan soms hele golven melk uit.
Fokking irritant![]()
En overdag slapen is voor mietjes blijkbaar...
Hahaha, hier ook. Ik vergeet vitamine D regelmatig. Ik moet zeggend dat ik het haar de laatste twee weken dan wel weer heel trouw heb gegeven.quote:Op donderdag 16 juni 2022 09:13 schreef Tink89 het volgende:
Mijn peuter is dol op haar paw patrol vitamientjes, die vergeet ze echt niet. De dreumes krijgt zelden of nooit vitamine D #loedermoeder, maar hij slaapt wel regelmatig buiten en is elke dag buiten te vinden. Soms wil hij ook een kauwtabletje, maar daarvan kwijlt hij meer naar buiten dan dat hij binnenkrijgt... Achja.
Mijn eigen medicatie daarentegen... en da's dus wel echt heel belangrijk
Peuter was de volgende ochtend na vijf sessies ineens weer oke. Man ook. Denk dat ze iets verkeerds gegeten hadden ofzo....quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Woow, dat je dat kan!!!quote:Op zondag 19 juni 2022 11:38 schreef _Lily_ het volgende:
Ik heb tot 3u s nachts aan een paper gewerkt en toen werd J om half 7 wakker.
Doe mij ook maar koffie
Daar krijgen wij nu ook last vanquote:Op zondag 19 juni 2022 10:58 schreef littledrummergirl het volgende:
oh my, mijn baby houdt me toch van rollenheb hem de hele nacht uit allerlei benarde posities in zijn bedje mogen bevrijden. favoriet was overdwars op zn buik in bed, afzetten met de voetjes en aan de overkant zijn hoofd stoten, x1000.
koffie
Anna zit gemiddeld op 6x borstvoeding per dag nu. Ochtend fruithap, avond warme maaltijd. Tijdens het tanden krijgen was dat weer makkelijk 10x borstvoedingquote:Op maandag 20 juni 2022 22:53 schreef Rebubbled het volgende:
Voor de 8+ maanden babies hier, hoeveel melk wordt er bij jullie nog gedronken?
Elvie eet echt heel goed, maar drinkt echt mega slecht. In de ochtend aan de borst, maar daar heeft ze de laatste tijd maar kort zin in. Na haar eerste slaapje trachten we een flesje kunstvoeding, die weigert ze nu. Na haar tweede slaapje ook, en die weigert ze ook. Voor het slapen doen we nog een poging, maar dan drinkt ze tussen de 40 en de 100 cc. Heel soms wordt ze nog wakker voor een nachtvoeding en dat is dan ca. 120cc. Zijn twee halve voedingen wel genoeg?
We hebben wel al een mond vol tanden. Vier boven en drie onder. Dus dat loopt gelijk met haar eetlust.
Hier ook een matige drinker van 8+. Grote zus dronk elke fles op en die hebben we elke keer actief moeten afbouwen. Deze baby (0 tanden overigens) drinkt bijna nooit een fles leeg. Is ook heel snel afgeleid...quote:Op maandag 20 juni 2022 22:53 schreef Rebubbled het volgende:
Elvie eet echt heel goed, maar drinkt echt mega slecht. In de ochtend aan de borst, maar daar heeft ze de laatste tijd maar kort zin in. Na haar eerste slaapje trachten we een flesje kunstvoeding, die weigert ze nu. Na haar tweede slaapje ook, en die weigert ze ook. Voor het slapen doen we nog een poging, maar dan drinkt ze tussen de 40 en de 100 cc. Heel soms wordt ze nog wakker voor een nachtvoeding en dat is dan ca. 120cc. Zijn twee halve voedingen wel genoeg?
We hebben wel al een mond vol tanden. Vier boven en drie onder. Dus dat loopt gelijk met haar eetlust.
J is 8,5 maand en drinkt s ochtends aan de borst en dan overdag 2x 200cc en 1x 130ccquote:Op maandag 20 juni 2022 22:53 schreef Rebubbled het volgende:
Och beterschap meid. Kan je vriend thuisblijven in voor Bambi te zorgen?quote:Op dinsdag 21 juni 2022 06:09 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Pff, sinds zondagavond coronagerelateerde klachten, en ja hoor, gisterochtend voor het eerst een positieve coronatest. Sinds gisteravond 39,5 graden koorts en hoofdpijn die bijna niet meer te handelen is. Gisteren ook de hele dag voor Bambi moeten zorgen omdat ik haar niet naar de opvang mocht brengen en vriend geen rijbewijs heeft. Voel me echt zo ontzettend beroerd. Ik zie echt op tegen vandaag
Hij is thuis aan het werk, maar zijn werk doet meestal heel moeilijk met dit soort dingen, dus hij wil die strijd niet elke keer aangaan. We weten wel wat zijn rechten zijn, maar toch. Hij is al op zoek naar ander werk, hopelijk zijn ze daar coulanter met dit soort situaties.quote:Op dinsdag 21 juni 2022 08:12 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Och beterschap meid. Kan je vriend thuisblijven in voor Bambi te zorgen?
Ik vind deze ook wel goed https://www.oudersvannu.nl/baby/babykalender/baby-7-maanden-oud/quote:Op dinsdag 21 juni 2022 13:18 schreef DjVero het volgende:
Volgen jullie nog bepaalde sites om de ontwikkeling van je baby te checken dan wel af te meten? Ik check zelf 1x per week 24baby.nl en dan met name die babykalender. Sommige dingen komen aardig overeen.
Hier begint dochter nu met vriendjes maken met de knuffelkonijntjes die boven haar hangen in de box; glimlachen en af en toe zo'n heel schel geluid
Nee. Bij mijn oudste deed ik dat wel heel fanatiek. Ik merk dat ik daar nu niet echt de behoefte aan heb. Bij het CB checken ze met de gecorrigeerde termijn voor Anna en ik hoor het wel als iets niet goed gaatquote:Op dinsdag 21 juni 2022 13:18 schreef DjVero het volgende:
Volgen jullie nog bepaalde sites om de ontwikkeling van je baby te checken dan wel af te meten? Ik check zelf 1x per week 24baby.nl en dan met name die babykalender. Sommige dingen komen aardig overeen.
Hier begint dochter nu met vriendjes maken met de knuffelkonijntjes die boven haar hangen in de box; glimlachen en af en toe zo'n heel schel geluid
Ik heb 24Baby ook op m’n telefoon staan en lees er af en toe wat op. Maar ik ben gestopt met het bijhouden van de ontwikkeling. J doet dat wat trager (is gecorrigeerd ook bijv 8 maanden ipv 8,5) en ik werd onrustig van dingen lezen die hij bijv bij 6 maanden zou moeten kunnen en dan kon hij dat nog niet.quote:Op dinsdag 21 juni 2022 13:18 schreef DjVero het volgende:
Oei ik groei was nog frustrerenderquote:Op dinsdag 21 juni 2022 15:49 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Ik heb 24Baby ook op m’n telefoon staan en lees er af en toe wat op. Maar ik ben gestopt met het bijhouden van de ontwikkeling. J doet dat wat trager (is gecorrigeerd ook bijv 8 maanden ipv 8,5) en ik werd onrustig van dingen lezen die hij bijv bij 6 maanden zou moeten kunnen en dan kon hij dat nog niet.
Terwijl J zich volgens mij prima ontwikkelt dus dat is dan onrust voor niets.
Een aantal dingen klopt ook bij ons niet, hoor. Mij boeit het niet zoveel als ze wat langzamer is of juist sneller gaat in haar ontwikkeling. Volwassenen zijn ook niet hetzelfde, dat zal bij baby's niet anders zijnquote:Op dinsdag 21 juni 2022 15:49 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Ik heb 24Baby ook op m’n telefoon staan en lees er af en toe wat op. Maar ik ben gestopt met het bijhouden van de ontwikkeling. J doet dat wat trager (is gecorrigeerd ook bijv 8 maanden ipv 8,5) en ik werd onrustig van dingen lezen die hij bijv bij 6 maanden zou moeten kunnen en dan kon hij dat nog niet.
Terwijl J zich volgens mij prima ontwikkelt dus dat is dan onrust voor niets.
Dat is ratio die niet altijd in het hoofd van een net bevallen moeder zit haha. Ik was als de dood dat hij “afwijkend” zou zijn.quote:Op dinsdag 21 juni 2022 16:45 schreef DjVero het volgende:
[..]
Een aantal dingen klopt ook bij ons niet, hoor. Mij boeit het niet zoveel als ze wat langzamer is of juist sneller gaat in haar ontwikkeling. Volwassenen zijn ook niet hetzelfde, dat zal bij baby's niet anders zijn
Nahwquote:Op woensdag 22 juni 2022 13:17 schreef Keroppi het volgende:
(Laatst was ze naar de opvang terwijl peuterzus thuis was, en die miste haar. "Waar is -naam baby-? Ik vind het niet leuk dat ze er niet is")
Ahhh daar heb ik echt zo’n zin in hè, dat Frummel ook met andere kindjes gaat spelen.quote:Op zondag 26 juni 2022 19:09 schreef Komkommerschijfje het volgende:
En, omrollen al gelukt @:eponine?
Het scheelde hier erg veel toen ze het onder de knie had, vooral een hoop frustratie werd weggenomen. 😅
Hier heeft F. vandaag met een vriendje van nu bijna 1j3m gespeeld. Hij is van begin april '21, dus er zit bijna 4,5 maand tussen. Ze vond het erg leuk en ze ging hem steeds achterna. Maar in het begin was ze hem echt de baas, hand vol in het gezicht geplant om de verhoudingen op scherp te zetten.Daarna was het echt leuk, ze waren steeds op zoek naar elkaar. Leuk om te zien dat ze zo sociaal is.
Ik denk het wel, vooral om die redenen die jij noemt. Het ruikt er natuurlijk ook anders dan thuis, aan alles merkt hij dat jullie ergens anders zijn.quote:Op zondag 26 juni 2022 19:27 schreef KaBuf het volgende:
Is extra veel huilen voor het avondslapen op vakantie normaal? Frummel is nu vijf maanden en we zijn een weekje weg in België.
Elke avond is het tot nu toe feest. De ene avond heb ik er veel moeite mee, de andere avond m’n vriendin. Is toch wel kut zo, maar zal er wellicht bij horen? Ander bed, andere lichtinval, andere geluiden, andere dagindeling etc.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik denk dat het normaal is, andere omgeving enzo. J had ook erg moeite om in slaap te vallen.quote:Op zondag 26 juni 2022 19:27 schreef KaBuf het volgende:
Is extra veel huilen voor het avondslapen op vakantie normaal? Frummel is nu vijf maanden en we zijn een weekje weg in België.
Elke avond is het tot nu toe feest. De ene avond heb ik er veel moeite mee, de andere avond m’n vriendin. Is toch wel kut zo, maar zal er wellicht bij horen? Ander bed, andere lichtinval, andere geluiden, andere dagindeling etc.
Tuurlijk niet, het is ook enorm zwaar. Ik raak ook enorm van de kook als J maar blijft huilen. Doet hij zelden dus ik ben t ook niet gewend en kan er helemaal niets mee. Man moet t dan ook ontgelden tot mijn schaamte.quote:Op maandag 27 juni 2022 01:40 schreef KaBuf het volgende:
Pfff, had het beter niet gepost hier![]()
Frummel was heel moeilijk deze avond. Werd rond 22:30-23:00 wakker, wilde daarna niet meer slapen. Verschonen + flesje werkten ook niet, rond 1u nog een half uur gewandeld in de wagen, werkte ook niet.
Rustig in bed gelegd met tut in en nu horen we niks meer, dus laten we het maar even.
Veel gehuil bij Frummel, maar ook bij m’n vriendin en mij. Echt kut, zorgt ook voor frustraties onderling.
En dit alles vergroot mijn angst op het proberen voor een tweede. Hoe moet dat dat op nachten als deze?![]()
Sorry moest dit even kwijt. Negeer me maar gewoon indien gewenst uiteraard
Nee, tot haar grote frustratie nog nietquote:Op zondag 26 juni 2022 19:09 schreef Komkommerschijfje het volgende:
En, omrollen al gelukt @:eponine?
Het scheelde hier erg veel toen ze het onder de knie had, vooral een hoop frustratie werd weggenomen. 😅
Hier heeft F. vandaag met een vriendje van nu bijna 1j3m gespeeld. Hij is van begin april '21, dus er zit bijna 4,5 maand tussen. Ze vond het erg leuk en ze ging hem steeds achterna. Maar in het begin was ze hem echt de baas, hand vol in het gezicht geplant om de verhoudingen op scherp te zetten.Daarna was het echt leuk, ze waren steeds op zoek naar elkaar. Leuk om te zien dat ze zo sociaal is.
Dit soort nachten gaan voorbij, bij de ene wat sneller dan bij de ander. Het komt goed, echtquote:Op maandag 27 juni 2022 01:40 schreef KaBuf het volgende:
Frummel was heel moeilijk deze avond. Werd rond 22:30-23:00 wakker, wilde daarna niet meer slapen. Verschonen + flesje werkten ook niet, rond 1u nog een half uur gewandeld in de wagen, werkte ook niet.
Rustig in bed gelegd met tut in en nu horen we niks meer, dus laten we het maar even.
Veel gehuil bij Frummel, maar ook bij m’n vriendin en mij. Echt kut, zorgt ook voor frustraties onderling.
En dit alles vergroot mijn angst op het proberen voor een tweede. Hoe moet dat dat op nachten als deze?![]()
wij hebben allebei oordoppen van loop, die nemen een groot deel van de scherpe randjes van het gehuil weg en helpt ons om er rustiger onder de blijvenquote:Op maandag 27 juni 2022 01:40 schreef KaBuf het volgende:
Oeh goeie, ga ik eens opzoeken.quote:Op maandag 27 juni 2022 17:11 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
wij hebben allebei oordoppen van loop, die nemen een groot deel van de scherpe randjes van het gehuil weg en helpt ons om er rustiger onder de blijvenhet is gewoon heftig omdat het gevoelsmatig nonstop een beroep op je doet. is gewoon heel kut
![]()
wij vooral als hij langer huilt, bijv met krampjes, of gewoon algehele ongelukkigheid. En dan niet om hem te kunnen negeren terwijl hij alleen op bed ligt te huilen maar juist om hem te kunnen blijven vasthouden zonder kneiter overprikkeld te raken van het geluid.quote:Op maandag 27 juni 2022 22:32 schreef LauriLynne het volgende:
Ik ben wel benieuwd hoe jullie die oordopjes gebruiken? Gebruiken jullie dan puur op huilavonden?
Toen Purk nog bij ons op de kamer sliep wel is van die wasbolletjes gebruikt. Zodat ik niet bij letterlijk elke zucht wakker werd.
Slim! De huilavonden zijn hier gelukkig zeldzaam, maar wel een goede om te onthouden.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 13:22 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
wij vooral als hij langer huilt, bijv met krampjes, of gewoon algehele ongelukkigheid. En dan niet om hem te kunnen negeren terwijl hij alleen op bed ligt te huilen maar juist om hem te kunnen blijven vasthouden zonder kneiter overprikkeld te raken van het geluid.
Tegen de tijd dat wij bezig waren voor de 2e sliepen we net weer normaalquote:Op maandag 27 juni 2022 01:40 schreef KaBuf het volgende:
Hoe gaat het nu?quote:Op vrijdag 1 juli 2022 09:23 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Bambi hoest nu al een paar weken. Vooral 's nachts heel sneu, want dan hoest ze zichzelf wakker en is ze ook echt een beetje benauwd. Dus ik wilde vandaag naar de huisarts. Gaat de huisarts naar het Malieveld om te protesteren![]()
Ik begrijp het volledig, maar nu baal ik dat ik niet gewoon gisteren even heb gekeken en dat dus had gezien waardoor ik gisteren kon gaan.
Nog hetzelfde. Ik vind het niet zorgelijk genoeg om ervoor naar de HAP te gaan, maar ga maandag wel de huisarts bellen als het niet beter wordt morgen.quote:
Nog steeds overal. Heb de neuspeer er vanochtend maar eens bij gepakt. Ze vond het niet leuk, maar leek daarna ook wel opgelucht dat niet haar hele neus meer vol zat.quote:Op zaterdag 2 juli 2022 10:01 schreef B.ertha het volgende:
Balen TGND...
En hoe gaat het met alle snot eponine?
Ik ben begonnen met borstvoeding afbouwen maar T. vindt er niks aandrinkt zijn flesjes slecht leeg, knoeit veel en komt ineens weer voor een nachtvoeding. Terwijl hij het wel kan. Hij heeft zijn flesje ook weleens netjes leeg gedronken. En hij laat er ook wel ongeveer 3-4, uur tussen.
3 maandenquote:Op maandag 4 juli 2022 19:40 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
Sneu van de waterpokken LDG! Hoe gaat het inmiddels? W. had ze 5 weken geleden. En Casper heeft ze als baby van 6 maand ook gehad destijds en daarna nooit weer (wel vaker in contact geweest met waterpokken) dus kan ook goed gaan als ze ze voor een jaar krijgen.
Sneu van de vaccinaties Bertha! Hoe oud is hij inmiddels? Ben t even kwijt. Goeie stats!
Nog bij de HA geweest TGND?
Gefeliciteerd Eponine! En 6 maanden alweer, gaat snel!
Ga je naar het buitenland of blijf je in de buurt? Ik vraag dit omdat we nog niet weten wat we gaan doen. Ze is zo druk en pittig dat een verre vakantie zonde gaat zijn. Anderzijds willen we natuurlijk wel ergens heen.quote:Op maandag 4 juli 2022 19:58 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Zo, even bijlees. Hopelijk zijn de baby's allemaal weer aan het opknappen!
Wij waren vorige week op visite bij vrienden met het zoontje van 1j3m en die kreeg een paar dagen later koorts en na een paar dagen koorts allemaal vlekjes - de zesde ziekte. Hopelijk heeft hij F. niet besmet, maar goed, de kans is wel groot natuurlijk... En we gaan vrijdag op vakantie... Dat wordt even extra zetpillen meenemen.
Verder hebben we een vrolijk en blij meisje dat nu de hele dag tegen van alles aan staat en zich aan alles omhoog trekt. Af en toe probeert ze haar beentje te verplaatsen, maar dat snapt ze nog niet. Net als kruipen. Iedere keer vliegt ze weer naar tijgerhouding als je denkt dat ze zich echt kruipend wil voortbewegen. Ze eet als een bootwerker en ze is nog steeds zo actief, ondernemend, alert en energiek. Slaapjes gaan ook steeds en steeds beter, al kost inslapen in de avond wel wat moeite (veel te druk zijn met staan, net als op dit moment...).
Respect voor de stats, bertha! J is een kilootje zwaarder en die is al 9 maanden hahahaquote:Op maandag 4 juli 2022 20:29 schreef B.ertha het volgende:
[..]
3 maandenen het lijkt inmiddels weer iets beter te gaan hoewel hij nog warm aanvoelt.
We gaan naar Zuid-Limburg, twee uur rijden voor ons. Dan zijn we toch echt weg en in een hele andere omgeving (heuvelachtig). We wilden ook wat verder weg in eerste instantie, maar ik zag dat nog niet zo zitten met een baby. Daar ben ik nu erg blij om.quote:Op maandag 4 juli 2022 23:14 schreef Mahra het volgende:
[..]
Ga je naar het buitenland of blijf je in de buurt? Ik vraag dit omdat we nog niet weten wat we gaan doen. Ze is zo druk en pittig dat een verre vakantie zonde gaat zijn. Anderzijds willen we natuurlijk wel ergens heen.
Heerlijk! Begrijpelijk dat je het verder weg niet ziet zitten. Ik ben zaterdag met moeder en L. naar Keulen gereden en dat was me toch een gedoe! Kind dat na 10 minuten al niet meer in de autostoel zit, winkels vindt ze vreselijk, als we ergens zaten om wat te eten wou ze op schoot, etc. Hier gaan we in september op vakantie, maar waarheen weten we nog niet.quote:Op dinsdag 5 juli 2022 11:39 schreef Komkommerschijfje het volgende:
[..]
We gaan naar Zuid-Limburg, twee uur rijden voor ons. Dan zijn we toch echt weg en in een hele andere omgeving (heuvelachtig). We wilden ook wat verder weg in eerste instantie, maar ik zag dat nog niet zo zitten met een baby. Daar ben ik nu erg blij om.
Ik vind de flessen van Hegen heel goed, misschien deze proberen?quote:Op dinsdag 5 juli 2022 19:03 schreef B.ertha het volgende:
Zijn er nog meer mensen die Dr. Brown's gebruiken? Ik snap er niks van. Bij maat 1 duurt een fles een dik half uur en raakt hij soms gefrustreerd, bij maat 2 stroomt het uit zijn mondhoeken en raakt hij ook gefrustreerd.
Hopelijk heb je een leuke vakantie gehad! Auto is inderdaad geen optie, dus het wordt hoe dan ook vliegen. Maar ook dat wordt nog wat... ik zie het zo gebeuren dat ze na 10 minuten op schoot begint te janken. Ze is heeeeeel druk en beweeglijk en wilt de hele dag kruipen en lopen. We gaan pas in september en hebben nog eventjes de tijd om een vakantie te boeken. Nu zag ik Malediven en heeft mijn moeder aangeboden om op haar te passen, maar dat vind ik eng omdat ze nog zo afhankelijk is van de borst en zonder de borst heel hysterisch kan worden.quote:Op dinsdag 5 juli 2022 19:24 schreef LauriLynne het volgende:
Berta wat een stats voor 3 aa !
Lily beterschap!
Mahra qua vakantiebestemming zou ik heel erg van je kind af laten hangen. Wij zijn (weliswaar in 2 dagen) naar Oostenrijk gereden met Purk. Dat ging zonder grote problemen, maar Purk heeft geen hekel aan autorijden en slaapt redelijk veel in de auto. Als ik jou verhalen zo lees denk ik niet dat dat met jullie kleine snel zou doen. Als ze graag op schoot zit zou wellicht vliegen een overweging zijn? Al weet ik niet of dat in deze tijd een geweldig idee is.
Keroppi dat gaat hard!
Komkommer, hopelijk ontspringt F de dans. Fijne vakantie!
Wij zijn weer thuis uit Oostenrijk. Goede vakantie gehad met heerlijk weer. Wel moeten wennen aan vakantie in een baby ritme. Ach dan zal volgend jaar vast beter zijn.
Thanks. Ik twijfel wel over een andere fles. Deze zouden goed moeten zijn, het is hem eerder wel gelukt. Plus, je kunt een fortuin uitgeven voordat je een fles vindt die je baby wel accepteertquote:Op dinsdag 5 juli 2022 19:30 schreef Mahra het volgende:
[..]
Ik vind de flessen van Hegen heel goed, misschien deze proberen?
September duurt nog even, is ze niet te trainen in de autostoel?quote:Op dinsdag 5 juli 2022 19:32 schreef Mahra het volgende:
[..]
Hopelijk heb je een leuke vakantie gehad! Auto is inderdaad geen optie, dus het wordt hoe dan ook vliegen. Maar ook dat wordt nog wat... ik zie het zo gebeuren dat ze na 10 minuten op schoot begint te janken. Ze is heeeeeel druk en beweeglijk en wilt de hele dag kruipen en lopen. We gaan pas in september en hebben nog eventjes de tijd om een vakantie te boeken. Nu zag ik Malediven en heeft mijn moeder aangeboden om op haar te passen, maar dat vind ik eng omdat ze nog zo afhankelijk is van de borst en zonder de borst heel hysterisch kan worden.
Maar ligt het aan de fles of aan de speen? Op dr. Browns passen volgens mij ook Difrax spenen. Ik gebruik zelf de Difrax 1,2,3 speen en die werkt hier heel goed. Ik gebruik 3 alleen als er pap in zit, 2 bij 'gewone' fles.quote:Op dinsdag 5 juli 2022 21:28 schreef B.ertha het volgende:
[..]
Thanks. Ik twijfel wel over een andere fles. Deze zouden goed moeten zijn, het is hem eerder wel gelukt. Plus, je kunt een fortuin uitgeven voordat je een fles vindt die je baby wel accepteert
[..]
September duurt nog even, is ze niet te trainen in de autostoel?
Of ga op treinvakantie! Da's een avontuur op zichzelf, ze kan vrij bewegen onderweg en het is ook nog eens lekker duurzaamJe kunt met de nachttrein naar bv Wenen maar ook in een paar uur naar Engeland (de zuidkust is daar verrassend warm) of noord Frankrijk.
Die van mam gingen hier veel harder dan dr Brown.quote:Op woensdag 6 juli 2022 11:20 schreef June. het volgende:
Ik ben hier tevreden over de Mam flessen. Dr brown ging hier ook veels te snel bij zoon1. Bij zoon2 nog niet geprobeerd.
Inderdaad treinvakantie of binnen Nederland! Ook heel leukquote:Op dinsdag 5 juli 2022 19:32 schreef Mahra het volgende:
[..]
Hopelijk heb je een leuke vakantie gehad! Auto is inderdaad geen optie, dus het wordt hoe dan ook vliegen. Maar ook dat wordt nog wat... ik zie het zo gebeuren dat ze na 10 minuten op schoot begint te janken. Ze is heeeeeel druk en beweeglijk en wilt de hele dag kruipen en lopen. We gaan pas in september en hebben nog eventjes de tijd om een vakantie te boeken. Nu zag ik Malediven en heeft mijn moeder aangeboden om op haar te passen, maar dat vind ik eng omdat ze nog zo afhankelijk is van de borst en zonder de borst heel hysterisch kan worden.
Ik gebruik ook avent en dat gaat gesmeerd sinds de geboorte.quote:Op woensdag 6 juli 2022 10:42 schreef B.ertha het volgende:
Therapeutisch voeden kan ik nog proberen. Ik ben nu aan de slag gegaan met een Avent Natural speen op de Dr. Brown's fles. Ik las op internet dat die ook passen en qua flow tussen dr. Brown's 1 en 2 in zitten. Ik wil nog niet te vroeg juichen, maar dat ging redelijk probleemloos (met wel nog 40 ml over). Toen weigerde hij pertinent de rest en viel in slaap.
Ik las nog ergens dat de tommee tippee flessen het best gaan bij borstgevoede kindjes maar die vond ik iets te duur om ff te experimenteren.quote:Op woensdag 6 juli 2022 11:54 schreef Bottoms_up het volgende:
Helaas geen tips maar ik lees mee. Dr. Brown ging altijd prima bij zoon maar Maggie moet er niets van weten. Van geen enkele fles tot nu toe. Ik heb er ooit 30ml met een Avent fles ingekregen en voor de rest kauwt ze erop en duwt de speen eruit. Ik ga ook maar eens een maat groter proberen.
Tommee tippee heb ik nog ergens liggen van de vorige keer. Ik merkte geen verschil met Dr. Brown. Ik heb geen idee welke Avent fles ik heb. Het is die uit de blije doos.quote:Op woensdag 6 juli 2022 12:51 schreef B.ertha het volgende:
[..]
Ik las nog ergens dat de tommee tippee flessen het best gaan bij borstgevoede kindjes maar die vond ik iets te duur om ff te experimenteren.
Ik heb nu trouwens Avent Natural, die zijn net anders dan gewone Avent.
Hou jullie op de hoogte!
Bijzonder hoe verschillend het kan zijn! Ik gebruik wel maat 0 trouwens en niet maat 1.quote:Op woensdag 6 juli 2022 12:10 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Die van mam gingen hier veel harder dan dr Brown.
Is dat op de brede hals van Dr Brown of niet?quote:Op woensdag 6 juli 2022 10:42 schreef B.ertha het volgende:
Therapeutisch voeden kan ik nog proberen. Ik ben nu aan de slag gegaan met een Avent Natural speen op de Dr. Brown's fles. Ik las op internet dat die ook passen en qua flow tussen dr. Brown's 1 en 2 in zitten. Ik wil nog niet te vroeg juichen, maar dat ging redelijk probleemloos (met wel nog 40 ml over). Toen weigerde hij pertinent de rest en viel in slaap.
Ja, ik heb medelijden met de mensen die straks met ons meevliegen. Maar het is niet anders.quote:Op woensdag 6 juli 2022 09:28 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Wij gebruiken voor een flesje altijd de S-speen van de Lansinoh-fles, maar BV-kindje, dus wellicht weer iets anders. Therapeutisch voeden met de maat 2-speen, zou dat iets zijn @:B.ertha?
@:Mahra: lastig als je baby zo anti-autorijden is. In het vliegtuig gaat het dan wellicht beter? Al kan ze daar de boel behoorlijk op stelten zetten misschien ook? Ik zou nu niet graag vliegen (los van het baby-verhaal) met alle chaos op de vliegvelden. En zonder mijn kind op vakantie zou voor mij echt niet werken, dan wil ik zelf ook continu naar huis.
Binnen Nederland absoluut niet! Een treinvakantie kan. We hebben nog even de tijd.quote:Op woensdag 6 juli 2022 12:18 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Inderdaad treinvakantie of binnen Nederland! Ook heel leuk
Maar ik denk dat J niet heel druk is? Ze kan al lopen (maar wel aan tafel of een stoel) en nog niet zelfstandig. Ze is pas 9 maanden... komt nog wel. Ik verwacht dat ze binnen nu en twee maanden wel loopt. En J?quote:Op donderdag 7 juli 2022 14:36 schreef _Lily_ het volgende:
Haha zo leuk, haar eigen bestelling
Hier waren wij vorige maand voor het eerst met J op vliegvakantie gegaan. Ging best prima hoor, zeker een goede optie als auto niet gaat.
Draagzak was een must
Loopt die van jou al, Mahra?
J is rustig ja. Heenweg heeft ie geslapen. Terugweg was ie moe en overprikkeld. Wilde overal aanzitten en als t even niet ging zoals hij wilde ging hij meteen huilen. Ik kreeg m alleen rustig met de draagzak. Maar met man erbij was t goed te doen, zelf boek lezen in het vliegtuig ging niet. Was alleen met hem bezig.quote:Op donderdag 7 juli 2022 14:50 schreef Mahra het volgende:
[..]
Maar ik denk dat J niet heel druk is? Ze kan al lopen (maar wel aan tafel of een stoel) en nog niet zelfstandig. Ze is pas 9 maanden... komt nog wel. Ik verwacht dat ze binnen nu en twee maanden wel loopt. En J?
Draagzak vindt ze ook niet leuk! Daar kan ze hooguit een half uurtje in en dan gaat ze omhoog en wilt ze eruit springen. We gaan eind juli op een mini trip om alvast te oefenen voor de echte vakantie in september.quote:Op vrijdag 8 juli 2022 10:38 schreef Rebubbled het volgende:
Wij zijn net met baby en 3 jarige naar Roemenië gevlogen, Mahra. Vlucht van bijna 3 uur. Het is echt wel te doen. Mijn tips zijn om een draagdoek mee te nemen, kan ze lekker in slapen en heb je je handen vrij in het vliegtuig. Elke mogelijkheid dat ze even kan bewegen, haar lekker op de grond zetten. Voldoende eten mee, volle baby is blije baby. Een nieuw speeltje mee voor entertainment. En met opstijgen en dalen voeden, dan blijven de oortjes klaren. De enige keer dat er gehuild werd is toen ze de Polly van haar zus haar nieuwe Polly Pocket niet mocht opeten.
En qua autoritjes, heb je de maxicosi op de voor- of achterstoel? Hier zit ze met langere ritten op de voorstoel (airbag uit) en ik op de achterbank. Dan kan ik met haar praten en is ze helemaal gelukkig.
Alles op zijn tijd... geniet nog maar even van de rust, zodra hij kan kruipen is het gedaan! L. kan op commando klappen en zelfs slaan! Ook doet ze ons na, als ik kuch dan kucht ze ook. Het gaat zo snel met haar.quote:Op vrijdag 8 juli 2022 14:15 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
J is rustig ja. Heenweg heeft ie geslapen. Terugweg was ie moe en overprikkeld. Wilde overal aanzitten en als t even niet ging zoals hij wilde ging hij meteen huilen. Ik kreeg m alleen rustig met de draagzak. Maar met man erbij was t goed te doen, zelf boek lezen in het vliegtuig ging niet. Was alleen met hem bezig.
Hij was toen 8 maanden en nu is hij 9 maanden. Lopen kan hij nog absoluut niet, hij kan nog niet eens zitten. Hij tijgert sinds 1,5 week door de kamer
Als hij straks 15 maanden is vliegen we naar zuid Amerika
elk half uurtje is er eenquote:Op vrijdag 8 juli 2022 18:23 schreef Mahra het volgende:
[..]
Draagzak vindt ze ook niet leuk! Daar kan ze hooguit een half uurtje in en dan gaat ze omhoog en wilt ze eruit springen. We gaan eind juli op een mini trip om alvast te oefenen voor de echte vakantie in september.
De autostoel vooraan doen is een hele goeie en die ga ik uitproberen.
Je kunt ook een buggy meenemen. Ik ben met Bubbles van de VS naar Nederland gevlogen toen ze 6,5e maand was en had een buggy die helemaal plat kon, werkte perfect. Ik heb haar nooit gedragen. Dus er zijn andere optiesquote:Op vrijdag 8 juli 2022 18:23 schreef Mahra het volgende:
[..]
Draagzak vindt ze ook niet leuk! Daar kan ze hooguit een half uurtje in en dan gaat ze omhoog en wilt ze eruit springen. We gaan eind juli op een mini trip om alvast te oefenen voor de echte vakantie in september.
De autostoel vooraan doen is een hele goeie en die ga ik uitproberen.
Dat is waar!quote:Op zaterdag 9 juli 2022 09:34 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
elk half uurtje is er eenhalfuurtje dragen, even eruit om wat anders te doen, lekker laten bewegen dat lijfje, misschien een hapje eten oid en dan weer erin ect.
Bedoel je een buggy in het vliegtuig?quote:Op zaterdag 9 juli 2022 13:32 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Je kunt ook een buggy meenemen. Ik ben met Bubbles van de VS naar Nederland gevlogen toen ze 6,5e maand was en had een buggy die helemaal plat kon, werkte perfect. Ik heb haar nooit gedragen. Dus er zijn andere opties.
Hahaha, geeft niet! Ik heb wel erg veel aan de tips hier. We nemen ook zeker een buggy mee.quote:Op zaterdag 9 juli 2022 15:08 schreef Smart_ass het volgende:
Ohh my bad jullie hebben het natuurlijk over in het vliegtuig zelf![]()
. Ja nee sorry ik bedoelde eigenlijk gewoon voor op het vliegveld. Nevermind!
Waarom niet?quote:Op zondag 10 juli 2022 21:36 schreef Mahra het volgende:
Vraagje, voor baby van 9 maanden... wel of geen opvolgmelk? Ooit zei mijn kraamverzorgster dat ik nooit voor opvolgmelk moet gaan.
Ze zei dat deze minder goed was. Nu is man onderweg naar de supermarkt om melk te halen en weet ik niet voor welke we moeten gaan, vandaar de reactie hier.quote:
Ik heb wel opvolgmelk, nr. 2 momenteel. Ik heb me er eigenlijk niet echt in verdiept, ging ervan uit dat onze wetgeving rondom voedsel strak genoeg is dat ik nu geen troep aan mijn kind aan het geven ben. Maar misschien ben ik wel supernaïefquote:Op zondag 10 juli 2022 21:42 schreef Mahra het volgende:
[..]
Ze zei dat deze minder goed was. Nu is man onderweg naar de supermarkt om melk te halen en weet ik niet voor welke we moeten gaan, vandaar de reactie hier.
https://www.npo3.nl/keuri(...)5-02-2021/KN_1725001quote:Op zondag 10 juli 2022 21:36 schreef Mahra het volgende:
Vraagje, voor baby van 9 maanden... wel of geen opvolgmelk? Ooit zei mijn kraamverzorgster dat ik nooit voor opvolgmelk moet gaan.
Maar op 2 krijg ik korting, op 1 nietquote:Op zondag 10 juli 2022 21:44 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
https://www.npo3.nl/keuri(...)5-02-2021/KN_1725001
Keuringsdienst van Waarde heeft hier een tijd terug een leuke aflevering over gemaakt, ook met alle regeltjes erachter en het verschil tussen 1&2 wat overigens hilarisch is. Je kan gewoon 1 blijven geven
Op 1 mogen ze ook geen korting gevenquote:Op zondag 10 juli 2022 21:46 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Maar op 2 krijg ik korting, op 1 niet
Ik ga de aflevering zo checken. Man heeft twee gehaald. Maar dat is toch niet per se slechter dan nummer 1?quote:Op zondag 10 juli 2022 21:44 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
https://www.npo3.nl/keuri(...)5-02-2021/KN_1725001
Keuringsdienst van Waarde heeft hier een tijd terug een leuke aflevering over gemaakt, ook met alle regeltjes erachter en het verschil tussen 1&2 wat overigens hilarisch is (vanaf 15 minuten). Je kan gewoon 1 blijven geven
Nee hoor. Het enige verschil is dat er in 2 iets meer ijzer in zit. Verschil tussen 2&3 is het formaat maatschepjequote:Op zondag 10 juli 2022 21:51 schreef Mahra het volgende:
[..]
Ik ga de aflevering zo checken. Man heeft twee gehaald. Maar dat is toch niet per se slechter dan nummer 1?
Hahaha, raar! Maar hoe krijg je bloed er uit? Mij lukt het namelijk niet.quote:Op zondag 10 juli 2022 22:03 schreef B.ertha het volgende:
Jongens, wat is snot voor een chemisch wapen? Er zitten vlekken in de lakens die er gewoon niet meer uit gaan. Terwijl ik bloed en poep er wel uit krijg 🙈
Weet ik. Maar waarom zou ik dan 1 blijven lopen, als ik op 2 korting krijg én er nauwelijks verschil in zit?quote:Op zondag 10 juli 2022 21:48 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Op 1 mogen ze ook geen korting geven
Waterstofperoxidequote:Op zondag 10 juli 2022 22:09 schreef Mahra het volgende:
[..]
Hahaha, raar! Maar hoe krijg je bloed er uit? Mij lukt het namelijk niet.
Uitspoelen met koud water, inwrijven met groene zeep en al wrijvend uitspoelen met lauwwarm water. Vervolgens in de wasmachine ermee..quote:Op zondag 10 juli 2022 22:09 schreef Mahra het volgende:
[..]
Hahaha, raar! Maar hoe krijg je bloed er uit? Mij lukt het namelijk niet.
ijzer halen ze ook uit vaste voedingquote:Op zondag 10 juli 2022 22:01 schreef B.ertha het volgende:
Opvolgmelk vanaf 1 jaar is onzin, dan kun je gewoon normale melk geven. Minder zoet en een stuk goedkoper. Tot 1 jaar is wel echt kunstvoeding nodig.
Verder wat DE zegt, maar volgens mij was het ook wel punt ook wel: maak rustig nummer 1 op maar koop daarna wel nummer 2. Dat ijzer hebben ze wel nodig alleen het komt niet op een paar weken aan.
Geen idee, maar sowieso vlekken. Pfff. Ik krijg sommige kleren gewoon echt niet meer schoon, wat ik ook probeerquote:Op zondag 10 juli 2022 22:03 schreef B.ertha het volgende:
Jongens, wat is snot voor een chemisch wapen? Er zitten vlekken in de lakens die er gewoon niet meer uit gaan. Terwijl ik bloed en poep er wel uit krijg 🙈
Even samen onder een warme douche, dan stoom je het slijm wat meer los en kan hij het hopelijk goed ophoesten. En het hoofdeinde iets ophogen door een opgerolde handdoek eronder te leggen.quote:Op maandag 11 juli 2022 04:32 schreef B.ertha het volgende:
Stom is dat he. De slaapzak van peuter heeft ook een vieze groene vlek nadat hij één keer avocado at bij de lunch en daarna flink kwijlde. Kan ik tot het eind van dagen tegenaan kijken
Heeft er nog iemand tips voor een zieke baby die zoveel slijm in zijn longen heeft dat ie niet wil liggen en om het uur krijsend wakker wordt? We zijn allebei zo moeHij wil echt alleen rechtop en zelfs dat is eigenlijk niet genoeg om lekker door te slapen.
Als hij er zoveel last van heeft zou ik de huisarts even bellen. Anna had met RS een baby dosering xylo neusdruppels en dat scheelde al een hele hoop.quote:Op maandag 11 juli 2022 04:32 schreef B.ertha het volgende:
Stom is dat he. De slaapzak van peuter heeft ook een vieze groene vlek nadat hij één keer avocado at bij de lunch en daarna flink kwijlde. Kan ik tot het eind van dagen tegenaan kijken
Heeft er nog iemand tips voor een zieke baby die zoveel slijm in zijn longen heeft dat ie niet wil liggen en om het uur krijsend wakker wordt? We zijn allebei zo moeHij wil echt alleen rechtop en zelfs dat is eigenlijk niet genoeg om lekker door te slapen.
Geen tips….. behalve in nachtdienst modus gaan. Dwz: jij blijft de ene helft vd nacht op en man de andere helft. Dit hebben man en ik een keer gedaan toen er de hele nacht gezeik was en J ziek was. En de avond bij de nacht trekken, dus bijv 1 tukt van 20u tot 3u en dan wisselen.quote:Op maandag 11 juli 2022 04:32 schreef B.ertha het volgende:
Beterschap! Het heerst. Hier heeft L. ook al maanden last van vastzittende slijm in haar neus en hoesten. Ik ben gisteren naar de huisarts geweest en die zei dat het geen kwaad kan en vanzelf over moet gaan.quote:Op maandag 11 juli 2022 04:32 schreef B.ertha het volgende:
Wat schattig, zo klein.quote:Op maandag 11 juli 2022 22:39 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Geen tips….. behalve in nachtdienst modus gaan. Dwz: jij blijft de ene helft vd nacht op en man de andere helft. Dit hebben man en ik een keer gedaan toen er de hele nacht gezeik was en J ziek was. En de avond bij de nacht trekken, dus bijv 1 tukt van 20u tot 3u en dan wisselen.
Op die manier kan je minimaal 5u aaneengesloten slaap pakken, meer heb ik niet nodig voor de korte termijn (moet geen week duren maar dat duurt t meestal niet).
Hier is J 9 maanden en hij groeit goed op zijn lijntje. 69cm en 7,8 kg. Blijft een lief klein mannetje
Haha zou zo onze dochter kunnen zijn, dat ik ook zo'n sloopkogelquote:Op dinsdag 12 juli 2022 11:22 schreef Mahra het volgende:
Ik kijk een seconde even niet en dit gebeurde er gisteren. Kapot!
[..]
En dit was net, stond een paar tellen in de keuken...
[..]
vast een open deur, maar heb je al afgewisseld op de momenten dat je het flesje aanbiedt? dus juist vlak voor of na de voeding, voor of na het slapen ect? misschien lukt het bijvoorbeeld niet als hij al volop honger heeft, maar wel als hij al een beetje soezelig is omdat ie bijna gaat slapen ect.quote:Op dinsdag 12 juli 2022 16:08 schreef B.ertha het volgende:
Het gaat iets beter met T. maar hij raakt geen flesjes meer aanvolgens mij heeft hij besloten om zijn dag nacht ritme om te gooien en 's nachts gewoon lekker vaak bv te drinken
en het ging even zo goed! Kleine flesjes maar wel elke keer raak zonder ruzie. Baal hier behoorlijk van
![]()
stukken beter! Geen paracetamol meer, nog wel wat hoesten. En drie flessen gedronken waarvan één bijna leegquote:Op woensdag 13 juli 2022 21:26 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
Gaat het al wat beter met haar humeur Komkommer?
Ogen in je achterhoofd vanaf nu Mahra![]()
Hoe gaat het vandaag Bertha?
quote:Wij zijn vandaag bij de HA en het CB geweest, stats bij 5,5 maand: 6700gr en 66,5cm. Volgt mooi haar lijntje. We hebben alleen wat gedoe met haar huid, ze heeft vrij veel eczeem op haar buik, rug, elleboog- en knieholtes. We smeren al maanden met vaseline-cetomacrogolcrème maar de HA schreef nu een hormoonzalf voor. Bij het CB daarna schrok de vpk dusdanig van haar huid dat ze de arts erbij haalde, die raadt de eczeempoli op het ziekenhuis aan wanneer de hormoonzalf niet (voldoende) helpt. We gaan het zien.
quote:Ik haal m later weer weg, we gingen zondag met de 2 kleuters met een Volkswagen T2 busje een dag op pad, ze mocht even mee opweg naar opa en oma (waar ze bleef)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Dit is nog maar het topje van de ijsberg... ze is nog veel erger!!! Waar heb ik dit aan te danken?quote:Op woensdag 13 juli 2022 06:23 schreef Keroppi het volgende:
[..]
Haha zou zo onze dochter kunnen zijn, dat ik ook zo'n sloopkogel
Dat van het vastzittend slijm in de keel hebben we hier serieus ook al weken (in wisselende ernst).
Tijdens de ergste momenten:
- Otrivin multidose om de neus/keel te spoelen
- Evt snot zuiger voor snot in de neus
- Stomen in de badkamer
- Tijmsiroop
Fijn dat het wat beter gaat. Hier ook onder de muggenbulten op haar gezicht nota bene. Ik heb gisteren prikweg gel gehad van VSM en dat werkt goed!quote:Op woensdag 13 juli 2022 22:09 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Wat een scheetje, LBF!
Mahra, de jouwe is wel echt next level hoor. F. klimt nog niet, maar ze reikt wel steeds hoger met het staan. Alle spullen op vakantie ook maar op eettafelhoogte gezet (m.u.v. haar eigen speelgoed), want we moeten er continu achteraan anders.
Het gaat hier weer beter. Er wordt weer goed gegeten en ze is weer vrolijker. Wel hoge temperaturen hier en we slapen in het vakantiehuis ook boven in de slaapkamer waar de zon continu op schijnt in de ochtend en een groot deel van de middag, dus het is wel een beetje zweten. F. ligt in alleen een luier en haar dunne mouwloze slaapzak, maar dat is nog warm.
Hier trouwens wat kleine rode vlekjes/bultjes op alleen de armpjes. Ik denk muggenbultjes, afgelopen nacht zat er een mug op de slaapkamer en ik ben ook een paar keer gestoken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |