abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 26 juni 2022 @ 19:28:32 #176
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_205156556
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2022 19:09 schreef Komkommerschijfje het volgende:
En, omrollen al gelukt @:eponine?
Het scheelde hier erg veel toen ze het onder de knie had, vooral een hoop frustratie werd weggenomen. 😅

Hier heeft F. vandaag met een vriendje van nu bijna 1j3m gespeeld. Hij is van begin april '21, dus er zit bijna 4,5 maand tussen. Ze vond het erg leuk en ze ging hem steeds achterna. Maar in het begin was ze hem echt de baas, hand vol in het gezicht geplant om de verhoudingen op scherp te zetten. :D Daarna was het echt leuk, ze waren steeds op zoek naar elkaar. Leuk om te zien dat ze zo sociaal is.
Ahhh daar heb ik echt zo’n zin in hè, dat Frummel ook met andere kindjes gaat spelen.
Klinkt echt schattig bij jou O+
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_205156754
quote:
2s.gif Op zondag 26 juni 2022 19:27 schreef KaBuf het volgende:
Is extra veel huilen voor het avondslapen op vakantie normaal? Frummel is nu vijf maanden en we zijn een weekje weg in België.
Elke avond is het tot nu toe feest. De ene avond heb ik er veel moeite mee, de andere avond m’n vriendin. Is toch wel kut zo, maar zal er wellicht bij horen? Ander bed, andere lichtinval, andere geluiden, andere dagindeling etc.
Ik denk het wel, vooral om die redenen die jij noemt. Het ruikt er natuurlijk ook anders dan thuis, aan alles merkt hij dat jullie ergens anders zijn.
Hier gaat het in slaap vallen sinds een dag of twee ook moeizaam, nu ze ontdekt heeft dat ze ook gewoon heel de tijd in bed kan zitten en zich op kan trekken. Bed is al helemaal naar beneden, maar mevrouw is ruim een half uur/drie kwartier aan het keten, minimaal.
pi_205156806
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_205157226
Wij zijn in Oostenrijk en hebben net 3 slechte avonden achter de rug. In slaap vallen en na 3 kwartier huilend wakker worden en dan de eerst paar uur niet meer slapen. De eerste 2 nachten op reis geen enkel probleem gehad. Dus of het toeval is of toch de andere omgeving. Vanavond ging het gelukkig weer prima. Herkenbaar probleem dus zal toch wel de omgeving zijn.

Komkommer ik las elders jou vraag over een fietszitje. Geen in de aanbieding, maar ik heb er onlangs 2 gekocht voor 15 euro. 1 op marktplaats en 1 op vinted. Beide van yepp in goede staat met windscherm. Dus als je er hier geen vind, kan je dat misschien proberen.

Mijn spruit doet echt nog 0 poging om te gaan zitten. Valt zelfs regelmatig om als ik haar neerzet. Is wel op vakantie nu gaan tijgeren. Voorlopig wordt er hier nog niet gefietst.
pi_205158269
Hadden wij ook, LL. F. zit nu pas een week echt stabiel als je haar neerzet en tegelijkertijd ging ze zelf heel goed zitten vanuit tijgerhouding. Ze zit al wel bijna twee maanden in de baby set, omdat ze met wat steun al wel goed kon zitten.
  maandag 27 juni 2022 @ 01:40:52 #181
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_205158908
Pfff, had het beter niet gepost hier :')
Frummel was heel moeilijk deze avond. Werd rond 22:30-23:00 wakker, wilde daarna niet meer slapen. Verschonen + flesje werkten ook niet, rond 1u nog een half uur gewandeld in de wagen, werkte ook niet.
Rustig in bed gelegd met tut in en nu horen we niks meer, dus laten we het maar even.
Veel gehuil bij Frummel, maar ook bij m’n vriendin en mij. Echt kut, zorgt ook voor frustraties onderling.

En dit alles vergroot mijn angst op het proberen voor een tweede. Hoe moet dat dat op nachten als deze? :o

Sorry moest dit even kwijt. Negeer me maar gewoon indien gewenst uiteraard :)
pi_205159543
quote:
2s.gif Op zondag 26 juni 2022 19:27 schreef KaBuf het volgende:
Is extra veel huilen voor het avondslapen op vakantie normaal? Frummel is nu vijf maanden en we zijn een weekje weg in België.
Elke avond is het tot nu toe feest. De ene avond heb ik er veel moeite mee, de andere avond m’n vriendin. Is toch wel kut zo, maar zal er wellicht bij horen? Ander bed, andere lichtinval, andere geluiden, andere dagindeling etc.
Ik denk dat het normaal is, andere omgeving enzo. J had ook erg moeite om in slaap te vallen.
Wij waren ook in vakantiestemming en hij leek dat aan te voelen ofzo want hij wilde er heel graag bij zijn en zeker niet naar bed.

Wij waren 2 weken weg en zijn heel soepel geweest, onder het mom: vakantie is een feestje dus het mag. J mocht elke avond bij ons op bed in slaap vallen terwijl wij ernaast een boek lagen te lezen. Dat vond hij geweldig en als hij sliep legde ik hem in bed. Toen we thuiskwamen ging hij gewoon weer zoet in bed slapen dus het heeft geen negatieve impact op zijn opvoeding gehad
pi_205159575
quote:
2s.gif Op maandag 27 juni 2022 01:40 schreef KaBuf het volgende:
Frummel was heel moeilijk deze avond. Werd rond 22:30-23:00 wakker, wilde daarna niet meer slapen. Verschonen + flesje werkten ook niet, rond 1u nog een half uur gewandeld in de wagen, werkte ook niet.
Rustig in bed gelegd met tut in en nu horen we niks meer, dus laten we het maar even.
Veel gehuil bij Frummel, maar ook bij m’n vriendin en mij. Echt kut, zorgt ook voor frustraties onderling.

En dit alles vergroot mijn angst op het proberen voor een tweede. Hoe moet dat dat op nachten als deze? :o

Tuurlijk niet, het is ook enorm zwaar. Ik raak ook enorm van de kook als J maar blijft huilen. Doet hij zelden dus ik ben t ook niet gewend en kan er helemaal niets mee. Man moet t dan ook ontgelden tot mijn schaamte.

Hier helpt lopen met de draagzak (als we niet thuis zijn) of samen op het grote bed liggen, hij dan dicht tegen mij aan. Zelfstandig in slaap vallen is dan de deur uit, ook vanuit mijn kant

2e kind moet dan wachten als het nu nog zo moeilijk is en je reserves bijna op zijn. Als ze groter is en jullie voelen je beter komt de moed voor een 2e vanzelf denk ik
pi_205160468
Slechte nachten zij ook zwaar KaBuf en daar mag je best even over mopperen. En wat betreft een 2e, in 9 maanden kan nog veel veranderen.
Al moet ik zeggen dat ik nog niet moet denken aan een 2e. Dat heeft meer te maken met alle aandacht hebben en genieten van nummer 1.
Wij genieten volop van onze vakantie. Gisteren heerlijk uit eten geweest. Purk heeft de hele maaltijd gezellig gegeten en gespeeld aan tafel. Het wordt hier vandaag erg warm dus straks lekker in een klein meertje zwemmen.
pi_205160765
Ik sta er hetzelfde in als LL. Op dit moment moet ik echt nog niet aan een tweede denken. Misschien als F. wat ouder en zelfstandiger is, maar misschien laten we het hier ook wel bij. ;) We zien wel wat de toekomst wel/niet brengt.
pi_205160931
Ik sluit me aan bij de slecht slapende baby's :{ ineensq weer een nachtvoeding erbij en dan ben ik daar ook twee uur mee bezig omdat het boeren niet lukt maar hij er wel last van heeft
  maandag 27 juni 2022 @ 13:55:09 #187
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_205161611
Dank allen O+
pi_205161617
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2022 19:09 schreef Komkommerschijfje het volgende:
En, omrollen al gelukt @:eponine?
Het scheelde hier erg veel toen ze het onder de knie had, vooral een hoop frustratie werd weggenomen. 😅

Hier heeft F. vandaag met een vriendje van nu bijna 1j3m gespeeld. Hij is van begin april '21, dus er zit bijna 4,5 maand tussen. Ze vond het erg leuk en ze ging hem steeds achterna. Maar in het begin was ze hem echt de baas, hand vol in het gezicht geplant om de verhoudingen op scherp te zetten. :D Daarna was het echt leuk, ze waren steeds op zoek naar elkaar. Leuk om te zien dat ze zo sociaal is.
Nee, tot haar grote frustratie nog niet :D
pi_205161645
quote:

Dit soort nachten gaan voorbij, bij de ene wat sneller dan bij de ander. Het komt goed, echt O+
  maandag 27 juni 2022 @ 14:50:14 #190
208890 June.
Seriously?
pi_205162055
Hier ook slechte nachten, door krampjes, gevoel van nabijheid willen, honger, whatever. Moet echt even wennen dat dit de komende tijd weer zo gaat zijn, hij is natuurlijk ook nog maar 3 weken..

Bij de oudste waren/zijn we gezegend met een goede slaper en liet er al snel 5u 's nachts tussen. Dat scheelt enorm.
Shine bright like a diamond.
pi_205162924
Sterkte met de slechte nachten. Die herinner ik mij nog van de vorige keer. Maggie slaapt redelijk als ze eens op bed ligt (maar daar ben ik wel 2-4 uur mee bezig). 1 onderbreking tussen 5 en 6. Overdag slapen is echter een ramp. Wegleggen lukt in 10% van de keren. In de kinderwagen gaat ook niet. Draagdoek redelijk totdat ik stop met bewegen. Ik krijg dus niks gedaan op een dag :{
  maandag 27 juni 2022 @ 17:11:54 #192
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_205163405
quote:

wij hebben allebei oordoppen van loop, die nemen een groot deel van de scherpe randjes van het gehuil weg en helpt ons om er rustiger onder de blijven :Y het is gewoon heftig omdat het gevoelsmatig nonstop een beroep op je doet. is gewoon heel kut :Y :*
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  maandag 27 juni 2022 @ 19:23:09 #193
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_205164586
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 17:11 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]
wij hebben allebei oordoppen van loop, die nemen een groot deel van de scherpe randjes van het gehuil weg en helpt ons om er rustiger onder de blijven :Y het is gewoon heftig omdat het gevoelsmatig nonstop een beroep op je doet. is gewoon heel kut :Y :*
Oeh goeie, ga ik eens opzoeken.
pi_205166091
Vervelend van de slechte nachten, dat is zo slopend ;( Ik kan ook heel slecht tegen langdurig gehuil, man wat beter gelukkig..

Ik lees wel mee maar vergeet telkens mee te posten :'). Alles gaat goed hier, ze is bijna 5 maanden en kan sinds vorige week rollen van rug naar buik, nu graag nog andersom want nu moeten wij haar 30x p/d terugrollen :'). Eerste hapjes gehad en die gaan okayisch, van t meeste wil ze wel een lik hebben maar meer ook niet :Y)
pi_205166774
Ik ben wel benieuwd hoe jullie die oordopjes gebruiken? Gebruiken jullie dan puur op huilavonden?
Toen Purk nog bij ons op de kamer sliep wel is van die wasbolletjes gebruikt. Zodat ik niet bij letterlijk elke zucht wakker werd.

Hier zitten we tussen 1 en 2 slaapjes geloof ik. Laat op de middag nog geslapen en nu nog feest…
pi_205166999
Herkenbaar van het vergeten mee te posten :') lezen lukt wel ;)
Over de nachten schrijf ik niks, ksst fokwet. Overdag slapen vind ons kuiken van 7 maanden niet zo nodig momenteel. Afgelopen dagen overdag 3x een half uurtje geslapen. Veels te weinig maar ze blijft er nog best vrolijk onder (zolang ze aandacht krijgt).
  dinsdag 28 juni 2022 @ 13:22:30 #197
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_205170377
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 22:32 schreef LauriLynne het volgende:
Ik ben wel benieuwd hoe jullie die oordopjes gebruiken? Gebruiken jullie dan puur op huilavonden?
Toen Purk nog bij ons op de kamer sliep wel is van die wasbolletjes gebruikt. Zodat ik niet bij letterlijk elke zucht wakker werd.
wij vooral als hij langer huilt, bijv met krampjes, of gewoon algehele ongelukkigheid. En dan niet om hem te kunnen negeren terwijl hij alleen op bed ligt te huilen maar juist om hem te kunnen blijven vasthouden zonder kneiter overprikkeld te raken van het geluid.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_205172651
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 13:22 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]
wij vooral als hij langer huilt, bijv met krampjes, of gewoon algehele ongelukkigheid. En dan niet om hem te kunnen negeren terwijl hij alleen op bed ligt te huilen maar juist om hem te kunnen blijven vasthouden zonder kneiter overprikkeld te raken van het geluid.
Slim! De huilavonden zijn hier gelukkig zeldzaam, maar wel een goede om te onthouden.
  dinsdag 28 juni 2022 @ 21:36:48 #199
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_205174927
quote:

Tegen de tijd dat wij bezig waren voor de 2e sliepen we net weer normaal :P.

Slaaptekort is gewoon ronduit kak, maar ik merk wel dat het nu makkelijker gaat dan destijds bij Bas. Toen was echt alles nieuw en een volledige omschakeling in mijn leven, met Anna liep dat gewoon anders omdat er al een peuter rondliep en bepaalde dingen automatisme zijn geworden. En ik heb minder tijd om na te denken of mij druk te maken over van alles, dat scheelt ook een hoop. Maar ik heb structureel een nachtvoeding, bij doorkomende tand kwam ze voor mijn gevoel om het uur als een newborn voor een voeding of comfort. Tsja. Koffie.

Anna is nu echt over naar 2 slaapjes overdag *O*. Vandaag weer naar het KDV geweest en ook daar 2 lange slapen gedaan overdag van 2 uur per slaap. Ook haar voedingsritme is wat aan het verschuiven, ik zit nu op 5/6x borstvoeding per dag en 3x vaste voeding. Ze vind het erg leuk om aan tafel te zitten bij ons, kletst hele verhalen mee. Bijkomend voordeel is dat de peuter ook alles wenst te eten wat zijn zusje ook eet, dus hij eet ook weer eens normaal.
  FOK!fossiel dinsdag 28 juni 2022 @ 22:11:19 #200
1455 Keroppi
kool kikker
pi_205175382
Hahaha @douche-eendje onze peuter staat er ook altijd als een aasgieren bij als de baby een hapje krijgt. Maar dat is gewoon een lekkerbek waar je altijd wel eten in kan schuiven :D

Sinds kort kan de baby zelfstandig zitten (voornamelijk op haar knietjes) en zichzelf daardoor ook beter vermaken. De laatste tijd gilde ze moord en brand als ik haar even in de box zette, maar nu gaat ze met speeltjes 'spelen'.

Alleen kukelt ze nog tig keer op een dag om, dat wordt nog wat als we in de optrekken-en-proberen-te-staan-en-lopen fase komen
Chick on a mission
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')