J is rustig ja. Heenweg heeft ie geslapen. Terugweg was ie moe en overprikkeld. Wilde overal aanzitten en als t even niet ging zoals hij wilde ging hij meteen huilen. Ik kreeg m alleen rustig met de draagzak. Maar met man erbij was t goed te doen, zelf boek lezen in het vliegtuig ging niet. Was alleen met hem bezig.quote:Op donderdag 7 juli 2022 14:50 schreef Mahra het volgende:
[..]
Maar ik denk dat J niet heel druk is? Ze kan al lopen (maar wel aan tafel of een stoel) en nog niet zelfstandig. Ze is pas 9 maanden... komt nog wel. Ik verwacht dat ze binnen nu en twee maanden wel loopt. En J?
Draagzak vindt ze ook niet leuk! Daar kan ze hooguit een half uurtje in en dan gaat ze omhoog en wilt ze eruit springen. We gaan eind juli op een mini trip om alvast te oefenen voor de echte vakantie in september.quote:Op vrijdag 8 juli 2022 10:38 schreef Rebubbled het volgende:
Wij zijn net met baby en 3 jarige naar Roemenië gevlogen, Mahra. Vlucht van bijna 3 uur. Het is echt wel te doen. Mijn tips zijn om een draagdoek mee te nemen, kan ze lekker in slapen en heb je je handen vrij in het vliegtuig. Elke mogelijkheid dat ze even kan bewegen, haar lekker op de grond zetten. Voldoende eten mee, volle baby is blije baby. Een nieuw speeltje mee voor entertainment. En met opstijgen en dalen voeden, dan blijven de oortjes klaren. De enige keer dat er gehuild werd is toen ze de Polly van haar zus haar nieuwe Polly Pocket niet mocht opeten.
En qua autoritjes, heb je de maxicosi op de voor- of achterstoel? Hier zit ze met langere ritten op de voorstoel (airbag uit) en ik op de achterbank. Dan kan ik met haar praten en is ze helemaal gelukkig.
Alles op zijn tijd... geniet nog maar even van de rust, zodra hij kan kruipen is het gedaan! L. kan op commando klappen en zelfs slaan! Ook doet ze ons na, als ik kuch dan kucht ze ook. Het gaat zo snel met haar.quote:Op vrijdag 8 juli 2022 14:15 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
J is rustig ja. Heenweg heeft ie geslapen. Terugweg was ie moe en overprikkeld. Wilde overal aanzitten en als t even niet ging zoals hij wilde ging hij meteen huilen. Ik kreeg m alleen rustig met de draagzak. Maar met man erbij was t goed te doen, zelf boek lezen in het vliegtuig ging niet. Was alleen met hem bezig.
Hij was toen 8 maanden en nu is hij 9 maanden. Lopen kan hij nog absoluut niet, hij kan nog niet eens zitten. Hij tijgert sinds 1,5 week door de kamer
Als hij straks 15 maanden is vliegen we naar zuid Amerika
elk half uurtje is er eenquote:Op vrijdag 8 juli 2022 18:23 schreef Mahra het volgende:
[..]
Draagzak vindt ze ook niet leuk! Daar kan ze hooguit een half uurtje in en dan gaat ze omhoog en wilt ze eruit springen. We gaan eind juli op een mini trip om alvast te oefenen voor de echte vakantie in september.
De autostoel vooraan doen is een hele goeie en die ga ik uitproberen.
Je kunt ook een buggy meenemen. Ik ben met Bubbles van de VS naar Nederland gevlogen toen ze 6,5e maand was en had een buggy die helemaal plat kon, werkte perfect. Ik heb haar nooit gedragen. Dus er zijn andere optiesquote:Op vrijdag 8 juli 2022 18:23 schreef Mahra het volgende:
[..]
Draagzak vindt ze ook niet leuk! Daar kan ze hooguit een half uurtje in en dan gaat ze omhoog en wilt ze eruit springen. We gaan eind juli op een mini trip om alvast te oefenen voor de echte vakantie in september.
De autostoel vooraan doen is een hele goeie en die ga ik uitproberen.
Dat is waar!quote:Op zaterdag 9 juli 2022 09:34 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
elk half uurtje is er eenhalfuurtje dragen, even eruit om wat anders te doen, lekker laten bewegen dat lijfje, misschien een hapje eten oid en dan weer erin ect.
Bedoel je een buggy in het vliegtuig?quote:Op zaterdag 9 juli 2022 13:32 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Je kunt ook een buggy meenemen. Ik ben met Bubbles van de VS naar Nederland gevlogen toen ze 6,5e maand was en had een buggy die helemaal plat kon, werkte perfect. Ik heb haar nooit gedragen. Dus er zijn andere opties.
Hahaha, geeft niet! Ik heb wel erg veel aan de tips hier. We nemen ook zeker een buggy mee.quote:Op zaterdag 9 juli 2022 15:08 schreef Smart_ass het volgende:
Ohh my bad jullie hebben het natuurlijk over in het vliegtuig zelf![]()
. Ja nee sorry ik bedoelde eigenlijk gewoon voor op het vliegveld. Nevermind!
Waarom niet?quote:Op zondag 10 juli 2022 21:36 schreef Mahra het volgende:
Vraagje, voor baby van 9 maanden... wel of geen opvolgmelk? Ooit zei mijn kraamverzorgster dat ik nooit voor opvolgmelk moet gaan.
Ze zei dat deze minder goed was. Nu is man onderweg naar de supermarkt om melk te halen en weet ik niet voor welke we moeten gaan, vandaar de reactie hier.quote:
Ik heb wel opvolgmelk, nr. 2 momenteel. Ik heb me er eigenlijk niet echt in verdiept, ging ervan uit dat onze wetgeving rondom voedsel strak genoeg is dat ik nu geen troep aan mijn kind aan het geven ben. Maar misschien ben ik wel supernaïefquote:Op zondag 10 juli 2022 21:42 schreef Mahra het volgende:
[..]
Ze zei dat deze minder goed was. Nu is man onderweg naar de supermarkt om melk te halen en weet ik niet voor welke we moeten gaan, vandaar de reactie hier.
https://www.npo3.nl/keuri(...)5-02-2021/KN_1725001quote:Op zondag 10 juli 2022 21:36 schreef Mahra het volgende:
Vraagje, voor baby van 9 maanden... wel of geen opvolgmelk? Ooit zei mijn kraamverzorgster dat ik nooit voor opvolgmelk moet gaan.
Maar op 2 krijg ik korting, op 1 nietquote:Op zondag 10 juli 2022 21:44 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
https://www.npo3.nl/keuri(...)5-02-2021/KN_1725001
Keuringsdienst van Waarde heeft hier een tijd terug een leuke aflevering over gemaakt, ook met alle regeltjes erachter en het verschil tussen 1&2 wat overigens hilarisch is. Je kan gewoon 1 blijven geven
Op 1 mogen ze ook geen korting gevenquote:Op zondag 10 juli 2022 21:46 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Maar op 2 krijg ik korting, op 1 niet
Ik ga de aflevering zo checken. Man heeft twee gehaald. Maar dat is toch niet per se slechter dan nummer 1?quote:Op zondag 10 juli 2022 21:44 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
https://www.npo3.nl/keuri(...)5-02-2021/KN_1725001
Keuringsdienst van Waarde heeft hier een tijd terug een leuke aflevering over gemaakt, ook met alle regeltjes erachter en het verschil tussen 1&2 wat overigens hilarisch is (vanaf 15 minuten). Je kan gewoon 1 blijven geven
Nee hoor. Het enige verschil is dat er in 2 iets meer ijzer in zit. Verschil tussen 2&3 is het formaat maatschepjequote:Op zondag 10 juli 2022 21:51 schreef Mahra het volgende:
[..]
Ik ga de aflevering zo checken. Man heeft twee gehaald. Maar dat is toch niet per se slechter dan nummer 1?
Hahaha, raar! Maar hoe krijg je bloed er uit? Mij lukt het namelijk niet.quote:Op zondag 10 juli 2022 22:03 schreef B.ertha het volgende:
Jongens, wat is snot voor een chemisch wapen? Er zitten vlekken in de lakens die er gewoon niet meer uit gaan. Terwijl ik bloed en poep er wel uit krijg 🙈
Weet ik. Maar waarom zou ik dan 1 blijven lopen, als ik op 2 korting krijg én er nauwelijks verschil in zit?quote:Op zondag 10 juli 2022 21:48 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Op 1 mogen ze ook geen korting geven
Waterstofperoxidequote:Op zondag 10 juli 2022 22:09 schreef Mahra het volgende:
[..]
Hahaha, raar! Maar hoe krijg je bloed er uit? Mij lukt het namelijk niet.
Uitspoelen met koud water, inwrijven met groene zeep en al wrijvend uitspoelen met lauwwarm water. Vervolgens in de wasmachine ermee..quote:Op zondag 10 juli 2022 22:09 schreef Mahra het volgende:
[..]
Hahaha, raar! Maar hoe krijg je bloed er uit? Mij lukt het namelijk niet.
ijzer halen ze ook uit vaste voedingquote:Op zondag 10 juli 2022 22:01 schreef B.ertha het volgende:
Opvolgmelk vanaf 1 jaar is onzin, dan kun je gewoon normale melk geven. Minder zoet en een stuk goedkoper. Tot 1 jaar is wel echt kunstvoeding nodig.
Verder wat DE zegt, maar volgens mij was het ook wel punt ook wel: maak rustig nummer 1 op maar koop daarna wel nummer 2. Dat ijzer hebben ze wel nodig alleen het komt niet op een paar weken aan.
Geen idee, maar sowieso vlekken. Pfff. Ik krijg sommige kleren gewoon echt niet meer schoon, wat ik ook probeerquote:Op zondag 10 juli 2022 22:03 schreef B.ertha het volgende:
Jongens, wat is snot voor een chemisch wapen? Er zitten vlekken in de lakens die er gewoon niet meer uit gaan. Terwijl ik bloed en poep er wel uit krijg 🙈
Even samen onder een warme douche, dan stoom je het slijm wat meer los en kan hij het hopelijk goed ophoesten. En het hoofdeinde iets ophogen door een opgerolde handdoek eronder te leggen.quote:Op maandag 11 juli 2022 04:32 schreef B.ertha het volgende:
Stom is dat he. De slaapzak van peuter heeft ook een vieze groene vlek nadat hij één keer avocado at bij de lunch en daarna flink kwijlde. Kan ik tot het eind van dagen tegenaan kijken
Heeft er nog iemand tips voor een zieke baby die zoveel slijm in zijn longen heeft dat ie niet wil liggen en om het uur krijsend wakker wordt? We zijn allebei zo moeHij wil echt alleen rechtop en zelfs dat is eigenlijk niet genoeg om lekker door te slapen.
Als hij er zoveel last van heeft zou ik de huisarts even bellen. Anna had met RS een baby dosering xylo neusdruppels en dat scheelde al een hele hoop.quote:Op maandag 11 juli 2022 04:32 schreef B.ertha het volgende:
Stom is dat he. De slaapzak van peuter heeft ook een vieze groene vlek nadat hij één keer avocado at bij de lunch en daarna flink kwijlde. Kan ik tot het eind van dagen tegenaan kijken
Heeft er nog iemand tips voor een zieke baby die zoveel slijm in zijn longen heeft dat ie niet wil liggen en om het uur krijsend wakker wordt? We zijn allebei zo moeHij wil echt alleen rechtop en zelfs dat is eigenlijk niet genoeg om lekker door te slapen.
Geen tips….. behalve in nachtdienst modus gaan. Dwz: jij blijft de ene helft vd nacht op en man de andere helft. Dit hebben man en ik een keer gedaan toen er de hele nacht gezeik was en J ziek was. En de avond bij de nacht trekken, dus bijv 1 tukt van 20u tot 3u en dan wisselen.quote:Op maandag 11 juli 2022 04:32 schreef B.ertha het volgende:
Beterschap! Het heerst. Hier heeft L. ook al maanden last van vastzittende slijm in haar neus en hoesten. Ik ben gisteren naar de huisarts geweest en die zei dat het geen kwaad kan en vanzelf over moet gaan.quote:Op maandag 11 juli 2022 04:32 schreef B.ertha het volgende:
Wat schattig, zo klein.quote:Op maandag 11 juli 2022 22:39 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Geen tips….. behalve in nachtdienst modus gaan. Dwz: jij blijft de ene helft vd nacht op en man de andere helft. Dit hebben man en ik een keer gedaan toen er de hele nacht gezeik was en J ziek was. En de avond bij de nacht trekken, dus bijv 1 tukt van 20u tot 3u en dan wisselen.
Op die manier kan je minimaal 5u aaneengesloten slaap pakken, meer heb ik niet nodig voor de korte termijn (moet geen week duren maar dat duurt t meestal niet).
Hier is J 9 maanden en hij groeit goed op zijn lijntje. 69cm en 7,8 kg. Blijft een lief klein mannetje
Haha zou zo onze dochter kunnen zijn, dat ik ook zo'n sloopkogelquote:Op dinsdag 12 juli 2022 11:22 schreef Mahra het volgende:
Ik kijk een seconde even niet en dit gebeurde er gisteren. Kapot!
[..]
En dit was net, stond een paar tellen in de keuken...
[..]
vast een open deur, maar heb je al afgewisseld op de momenten dat je het flesje aanbiedt? dus juist vlak voor of na de voeding, voor of na het slapen ect? misschien lukt het bijvoorbeeld niet als hij al volop honger heeft, maar wel als hij al een beetje soezelig is omdat ie bijna gaat slapen ect.quote:Op dinsdag 12 juli 2022 16:08 schreef B.ertha het volgende:
Het gaat iets beter met T. maar hij raakt geen flesjes meer aanvolgens mij heeft hij besloten om zijn dag nacht ritme om te gooien en 's nachts gewoon lekker vaak bv te drinken
en het ging even zo goed! Kleine flesjes maar wel elke keer raak zonder ruzie. Baal hier behoorlijk van
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
stukken beter! Geen paracetamol meer, nog wel wat hoesten. En drie flessen gedronken waarvan één bijna leegquote:Op woensdag 13 juli 2022 21:26 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
Gaat het al wat beter met haar humeur Komkommer?
Ogen in je achterhoofd vanaf nu Mahra![]()
Hoe gaat het vandaag Bertha?
quote:Wij zijn vandaag bij de HA en het CB geweest, stats bij 5,5 maand: 6700gr en 66,5cm. Volgt mooi haar lijntje. We hebben alleen wat gedoe met haar huid, ze heeft vrij veel eczeem op haar buik, rug, elleboog- en knieholtes. We smeren al maanden met vaseline-cetomacrogolcrème maar de HA schreef nu een hormoonzalf voor. Bij het CB daarna schrok de vpk dusdanig van haar huid dat ze de arts erbij haalde, die raadt de eczeempoli op het ziekenhuis aan wanneer de hormoonzalf niet (voldoende) helpt. We gaan het zien.
quote:Ik haal m later weer weg, we gingen zondag met de 2 kleuters met een Volkswagen T2 busje een dag op pad, ze mocht even mee opweg naar opa en oma (waar ze bleef)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Dit is nog maar het topje van de ijsberg... ze is nog veel erger!!! Waar heb ik dit aan te danken?quote:Op woensdag 13 juli 2022 06:23 schreef Keroppi het volgende:
[..]
Haha zou zo onze dochter kunnen zijn, dat ik ook zo'n sloopkogel
Dat van het vastzittend slijm in de keel hebben we hier serieus ook al weken (in wisselende ernst).
Tijdens de ergste momenten:
- Otrivin multidose om de neus/keel te spoelen
- Evt snot zuiger voor snot in de neus
- Stomen in de badkamer
- Tijmsiroop
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |