Hier ook een matige drinker van 8+. Grote zus dronk elke fles op en die hebben we elke keer actief moeten afbouwen. Deze baby (0 tanden overigens) drinkt bijna nooit een fles leeg. Is ook heel snel afgeleid...quote:Op maandag 20 juni 2022 22:53 schreef Rebubbled het volgende:
Voor de 8+ maanden babies hier, hoeveel melk wordt er bij jullie nog gedronken?
Elvie eet echt heel goed, maar drinkt echt mega slecht. In de ochtend aan de borst, maar daar heeft ze de laatste tijd maar kort zin in. Na haar eerste slaapje trachten we een flesje kunstvoeding, die weigert ze nu. Na haar tweede slaapje ook, en die weigert ze ook. Voor het slapen doen we nog een poging, maar dan drinkt ze tussen de 40 en de 100 cc. Heel soms wordt ze nog wakker voor een nachtvoeding en dat is dan ca. 120cc. Zijn twee halve voedingen wel genoeg?
We hebben wel al een mond vol tanden. Vier boven en drie onder. Dus dat loopt gelijk met haar eetlust.
J is 8,5 maand en drinkt s ochtends aan de borst en dan overdag 2x 200cc en 1x 130ccquote:Op maandag 20 juni 2022 22:53 schreef Rebubbled het volgende:
Voor de 8+ maanden babies hier, hoeveel melk wordt er bij jullie nog gedronken?
Elvie eet echt heel goed, maar drinkt echt mega slecht. In de ochtend aan de borst, maar daar heeft ze de laatste tijd maar kort zin in. Na haar eerste slaapje trachten we een flesje kunstvoeding, die weigert ze nu. Na haar tweede slaapje ook, en die weigert ze ook. Voor het slapen doen we nog een poging, maar dan drinkt ze tussen de 40 en de 100 cc. Heel soms wordt ze nog wakker voor een nachtvoeding en dat is dan ca. 120cc. Zijn twee halve voedingen wel genoeg?
We hebben wel al een mond vol tanden. Vier boven en drie onder. Dus dat loopt gelijk met haar eetlust.
Och beterschap meid. Kan je vriend thuisblijven in voor Bambi te zorgen?quote:Op dinsdag 21 juni 2022 06:09 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Pff, sinds zondagavond coronagerelateerde klachten, en ja hoor, gisterochtend voor het eerst een positieve coronatest. Sinds gisteravond 39,5 graden koorts en hoofdpijn die bijna niet meer te handelen is. Gisteren ook de hele dag voor Bambi moeten zorgen omdat ik haar niet naar de opvang mocht brengen en vriend geen rijbewijs heeft. Voel me echt zo ontzettend beroerd. Ik zie echt op tegen vandaag
Hij is thuis aan het werk, maar zijn werk doet meestal heel moeilijk met dit soort dingen, dus hij wil die strijd niet elke keer aangaan. We weten wel wat zijn rechten zijn, maar toch. Hij is al op zoek naar ander werk, hopelijk zijn ze daar coulanter met dit soort situaties.quote:Op dinsdag 21 juni 2022 08:12 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Och beterschap meid. Kan je vriend thuisblijven in voor Bambi te zorgen?
Ik vind deze ook wel goed https://www.oudersvannu.nl/baby/babykalender/baby-7-maanden-oud/quote:Op dinsdag 21 juni 2022 13:18 schreef DjVero het volgende:
Volgen jullie nog bepaalde sites om de ontwikkeling van je baby te checken dan wel af te meten? Ik check zelf 1x per week 24baby.nl en dan met name die babykalender. Sommige dingen komen aardig overeen.
Hier begint dochter nu met vriendjes maken met de knuffelkonijntjes die boven haar hangen in de box; glimlachen en af en toe zo'n heel schel geluid
Nee. Bij mijn oudste deed ik dat wel heel fanatiek. Ik merk dat ik daar nu niet echt de behoefte aan heb. Bij het CB checken ze met de gecorrigeerde termijn voor Anna en ik hoor het wel als iets niet goed gaatquote:Op dinsdag 21 juni 2022 13:18 schreef DjVero het volgende:
Volgen jullie nog bepaalde sites om de ontwikkeling van je baby te checken dan wel af te meten? Ik check zelf 1x per week 24baby.nl en dan met name die babykalender. Sommige dingen komen aardig overeen.
Hier begint dochter nu met vriendjes maken met de knuffelkonijntjes die boven haar hangen in de box; glimlachen en af en toe zo'n heel schel geluid
Ik heb 24Baby ook op m’n telefoon staan en lees er af en toe wat op. Maar ik ben gestopt met het bijhouden van de ontwikkeling. J doet dat wat trager (is gecorrigeerd ook bijv 8 maanden ipv 8,5) en ik werd onrustig van dingen lezen die hij bijv bij 6 maanden zou moeten kunnen en dan kon hij dat nog niet.quote:Op dinsdag 21 juni 2022 13:18 schreef DjVero het volgende:
Oei ik groei was nog frustrerenderquote:Op dinsdag 21 juni 2022 15:49 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Ik heb 24Baby ook op m’n telefoon staan en lees er af en toe wat op. Maar ik ben gestopt met het bijhouden van de ontwikkeling. J doet dat wat trager (is gecorrigeerd ook bijv 8 maanden ipv 8,5) en ik werd onrustig van dingen lezen die hij bijv bij 6 maanden zou moeten kunnen en dan kon hij dat nog niet.
Terwijl J zich volgens mij prima ontwikkelt dus dat is dan onrust voor niets.
Een aantal dingen klopt ook bij ons niet, hoor. Mij boeit het niet zoveel als ze wat langzamer is of juist sneller gaat in haar ontwikkeling. Volwassenen zijn ook niet hetzelfde, dat zal bij baby's niet anders zijnquote:Op dinsdag 21 juni 2022 15:49 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Ik heb 24Baby ook op m’n telefoon staan en lees er af en toe wat op. Maar ik ben gestopt met het bijhouden van de ontwikkeling. J doet dat wat trager (is gecorrigeerd ook bijv 8 maanden ipv 8,5) en ik werd onrustig van dingen lezen die hij bijv bij 6 maanden zou moeten kunnen en dan kon hij dat nog niet.
Terwijl J zich volgens mij prima ontwikkelt dus dat is dan onrust voor niets.
Dat is ratio die niet altijd in het hoofd van een net bevallen moeder zit haha. Ik was als de dood dat hij “afwijkend” zou zijn.quote:Op dinsdag 21 juni 2022 16:45 schreef DjVero het volgende:
[..]
Een aantal dingen klopt ook bij ons niet, hoor. Mij boeit het niet zoveel als ze wat langzamer is of juist sneller gaat in haar ontwikkeling. Volwassenen zijn ook niet hetzelfde, dat zal bij baby's niet anders zijn
Nahwquote:Op woensdag 22 juni 2022 13:17 schreef Keroppi het volgende:
(Laatst was ze naar de opvang terwijl peuterzus thuis was, en die miste haar. "Waar is -naam baby-? Ik vind het niet leuk dat ze er niet is")
Ahhh daar heb ik echt zo’n zin in hè, dat Frummel ook met andere kindjes gaat spelen.quote:Op zondag 26 juni 2022 19:09 schreef Komkommerschijfje het volgende:
En, omrollen al gelukt @:eponine?
Het scheelde hier erg veel toen ze het onder de knie had, vooral een hoop frustratie werd weggenomen. 😅
Hier heeft F. vandaag met een vriendje van nu bijna 1j3m gespeeld. Hij is van begin april '21, dus er zit bijna 4,5 maand tussen. Ze vond het erg leuk en ze ging hem steeds achterna. Maar in het begin was ze hem echt de baas, hand vol in het gezicht geplant om de verhoudingen op scherp te zetten.Daarna was het echt leuk, ze waren steeds op zoek naar elkaar. Leuk om te zien dat ze zo sociaal is.
Ik denk het wel, vooral om die redenen die jij noemt. Het ruikt er natuurlijk ook anders dan thuis, aan alles merkt hij dat jullie ergens anders zijn.quote:Op zondag 26 juni 2022 19:27 schreef KaBuf het volgende:
Is extra veel huilen voor het avondslapen op vakantie normaal? Frummel is nu vijf maanden en we zijn een weekje weg in België.
Elke avond is het tot nu toe feest. De ene avond heb ik er veel moeite mee, de andere avond m’n vriendin. Is toch wel kut zo, maar zal er wellicht bij horen? Ander bed, andere lichtinval, andere geluiden, andere dagindeling etc.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik denk dat het normaal is, andere omgeving enzo. J had ook erg moeite om in slaap te vallen.quote:Op zondag 26 juni 2022 19:27 schreef KaBuf het volgende:
Is extra veel huilen voor het avondslapen op vakantie normaal? Frummel is nu vijf maanden en we zijn een weekje weg in België.
Elke avond is het tot nu toe feest. De ene avond heb ik er veel moeite mee, de andere avond m’n vriendin. Is toch wel kut zo, maar zal er wellicht bij horen? Ander bed, andere lichtinval, andere geluiden, andere dagindeling etc.
Tuurlijk niet, het is ook enorm zwaar. Ik raak ook enorm van de kook als J maar blijft huilen. Doet hij zelden dus ik ben t ook niet gewend en kan er helemaal niets mee. Man moet t dan ook ontgelden tot mijn schaamte.quote:Op maandag 27 juni 2022 01:40 schreef KaBuf het volgende:
Pfff, had het beter niet gepost hier![]()
Frummel was heel moeilijk deze avond. Werd rond 22:30-23:00 wakker, wilde daarna niet meer slapen. Verschonen + flesje werkten ook niet, rond 1u nog een half uur gewandeld in de wagen, werkte ook niet.
Rustig in bed gelegd met tut in en nu horen we niks meer, dus laten we het maar even.
Veel gehuil bij Frummel, maar ook bij m’n vriendin en mij. Echt kut, zorgt ook voor frustraties onderling.
En dit alles vergroot mijn angst op het proberen voor een tweede. Hoe moet dat dat op nachten als deze?![]()
Sorry moest dit even kwijt. Negeer me maar gewoon indien gewenst uiteraard
Nee, tot haar grote frustratie nog nietquote:Op zondag 26 juni 2022 19:09 schreef Komkommerschijfje het volgende:
En, omrollen al gelukt @:eponine?
Het scheelde hier erg veel toen ze het onder de knie had, vooral een hoop frustratie werd weggenomen. 😅
Hier heeft F. vandaag met een vriendje van nu bijna 1j3m gespeeld. Hij is van begin april '21, dus er zit bijna 4,5 maand tussen. Ze vond het erg leuk en ze ging hem steeds achterna. Maar in het begin was ze hem echt de baas, hand vol in het gezicht geplant om de verhoudingen op scherp te zetten.Daarna was het echt leuk, ze waren steeds op zoek naar elkaar. Leuk om te zien dat ze zo sociaal is.
Dit soort nachten gaan voorbij, bij de ene wat sneller dan bij de ander. Het komt goed, echtquote:Op maandag 27 juni 2022 01:40 schreef KaBuf het volgende:
Frummel was heel moeilijk deze avond. Werd rond 22:30-23:00 wakker, wilde daarna niet meer slapen. Verschonen + flesje werkten ook niet, rond 1u nog een half uur gewandeld in de wagen, werkte ook niet.
Rustig in bed gelegd met tut in en nu horen we niks meer, dus laten we het maar even.
Veel gehuil bij Frummel, maar ook bij m’n vriendin en mij. Echt kut, zorgt ook voor frustraties onderling.
En dit alles vergroot mijn angst op het proberen voor een tweede. Hoe moet dat dat op nachten als deze?![]()
wij hebben allebei oordoppen van loop, die nemen een groot deel van de scherpe randjes van het gehuil weg en helpt ons om er rustiger onder de blijvenquote:Op maandag 27 juni 2022 01:40 schreef KaBuf het volgende:
Oeh goeie, ga ik eens opzoeken.quote:Op maandag 27 juni 2022 17:11 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
wij hebben allebei oordoppen van loop, die nemen een groot deel van de scherpe randjes van het gehuil weg en helpt ons om er rustiger onder de blijvenhet is gewoon heftig omdat het gevoelsmatig nonstop een beroep op je doet. is gewoon heel kut
![]()
wij vooral als hij langer huilt, bijv met krampjes, of gewoon algehele ongelukkigheid. En dan niet om hem te kunnen negeren terwijl hij alleen op bed ligt te huilen maar juist om hem te kunnen blijven vasthouden zonder kneiter overprikkeld te raken van het geluid.quote:Op maandag 27 juni 2022 22:32 schreef LauriLynne het volgende:
Ik ben wel benieuwd hoe jullie die oordopjes gebruiken? Gebruiken jullie dan puur op huilavonden?
Toen Purk nog bij ons op de kamer sliep wel is van die wasbolletjes gebruikt. Zodat ik niet bij letterlijk elke zucht wakker werd.
Slim! De huilavonden zijn hier gelukkig zeldzaam, maar wel een goede om te onthouden.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 13:22 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
wij vooral als hij langer huilt, bijv met krampjes, of gewoon algehele ongelukkigheid. En dan niet om hem te kunnen negeren terwijl hij alleen op bed ligt te huilen maar juist om hem te kunnen blijven vasthouden zonder kneiter overprikkeld te raken van het geluid.
Tegen de tijd dat wij bezig waren voor de 2e sliepen we net weer normaalquote:Op maandag 27 juni 2022 01:40 schreef KaBuf het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |