Die kosten Rusland nog steeds miljoenen aan munitie. Zou grote grap zijn als er nu niets meer zit, en de russen blijven bombarderenquote:Op maandag 16 mei 2022 13:10 schreef superniger het volgende:
Hoe gaat het met de boys in de Azovstal-fabriek?
Pittig, maar Azovstal is nog stees niet gevallen.quote:Op maandag 16 mei 2022 13:10 schreef superniger het volgende:
Die zijn nog steeds niet gedenazificeerdquote:Op maandag 16 mei 2022 13:10 schreef superniger het volgende:
quote:Op maandag 16 mei 2022 13:52 schreef Hathor het volgende:
Geen McDonalds meer in moedertje Rusland? Nou, dat is eigenlijk best wel een overwinning waar Poetin mee kan thuiskomen, hij heeft de Russen behoed voor obesitas.
![]()
![]()
Met alleen de naam veranderen ben je er niet natuurlijk. Nog laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaang niet.quote:
Dat is wel een ontzettend sympathieke actie van die vent!quote:
quote:
Ik zie qua uiterlijk ook echt niet het verschil tussen een Rus en een Oekraïner.quote:Op maandag 16 mei 2022 14:12 schreef capuchon_jongen het volgende:
in 2003 gaven Rusland en Oekraïne elkaar nog 10 en 12 punten op het Eurovisiesongfestival
Lijkt mij ook niet. Zo moelijk is het nou ook weer niet om iets beters dan zo'n kleffe hamburger te serveren.quote:Op maandag 16 mei 2022 14:36 schreef Tijger_m het volgende:
Ben ik in St Petersburg geweest, zo'n nep McDonalds, viel helemaal niet tegen
Waarschijnlijk 100x beter dan de ecktequote:Op maandag 16 mei 2022 14:36 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ben ik in St Petersburg geweest, zo'n nep McDonalds, viel helemaal niet tegen
Nee, dat niet, de saus klopte niet echtquote:Op maandag 16 mei 2022 14:40 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Waarschijnlijk 100x beter dan de eckte
Het begint er toch op te lijken dat het bij die russen het allemaal net niet is.quote:Op maandag 16 mei 2022 14:41 schreef Tijger_m het volgende:
Nee, dat niet, de saus klopte niet echt
Ik vond het gewoon humor om eens te kijken hoe zo'n nep McD het zou doen en bij de echte (ja, die was er ook op dezelfde plek) stond een rij van jewelste.
Doet me aan deze film denkenquote:Op maandag 16 mei 2022 14:00 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Met alleen de naam veranderen ben je er niet natuurlijk. Nog laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaang niet.![]()
Russen.
Geen wonder dat ze het zo goed met die chinezen kunnen vinden. Die kopieeren ook allesquote:Op maandag 16 mei 2022 14:47 schreef Aether het volgende:
(Ook mooi hoe ИДЕЯ een copyright © heeft en IKEA een ®)
[ afbeelding ]
Kunnen ze niet ergens in Siberië een kopie maken van Oekraine? Dan kan Poetin daar oorlogje spelenquote:Op maandag 16 mei 2022 14:50 schreef Tengano het volgende:
[..]
Geen wonder dat ze het zo goed met die chinezen kunnen vinden. Die kopieeren ook alles
Maar het zijn geen Katholieke landen hèquote:Op maandag 16 mei 2022 15:05 schreef Tengano het volgende:
Ik vind dat de paus zich ook nauwelijks laat zien of horen in dit conflict tussen twee op zich christelijke landen.
Moet je beter opletten, al een aantal keer in het nieuws geweest.quote:Op maandag 16 mei 2022 15:05 schreef Tengano het volgende:
Ik vind dat de paus zich ook nauwelijks laat zien of horen in dit conflict tussen twee op zich christelijke landen.
het zijn twee orthodoxe christelijke landen, waar de een zich 2 jaar terug heeft afgesneden van de Russische orthodoxe kerk.quote:Op maandag 16 mei 2022 15:05 schreef Tengano het volgende:
Ik heb er net op gezocht voordat ik die post plaatste.quote:Op maandag 16 mei 2022 15:08 schreef RamboDirk het volgende:
Moet je beter opletten, al een aantal keer in het nieuws geweest.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
quote:Op maandag 16 mei 2022 15:23 schreef Perrin het volgende:
Zweden heeft nu officieel aangekondigd NAVO-lidmaatschap aan te vragen:
[ twitter ]Putler is nerveus daar; maakt letterlijk aanstalten om zich uit de voeten te maken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.
Een granaat in een koffiebekertje cq russische kwaliteitquote:
[ twitter ]Altijd als ik die stem van Putin hoor moet ik aan dit filmpje van LuckyTV denken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Best goed gemiktquote:
Geen idee. Ik weet niet wat jij ziet. Maar je ziet een bunker achtig iets. Waar die precies bij de ingang valt. Vind ik toch best knap met een handgranaat die in een soort bekertje van vrij hoog naar beneden valt. Klein beetje wind en je zit er totaal naast.quote:
Dan vind ik zoiets imposanter.quote:Op maandag 16 mei 2022 16:09 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Geen idee. Ik weet niet wat jij ziet. Maar je ziet een bunker achtig iets. Waar die precies bij de ingang valt. Vind ik toch best knap met een handgranaat die in een soort bekertje van vrij hoog naar beneden valt. Klein beetje wind en je zit er totaal naast.
Dus ja vind ik best goed gemikt
Raar statement. In Oekraine stond toch ook geen materiaal van de NATO. Dan was er toch eigenlijk niks aan de hand. Ach laat ook maar. Die mafkees roept altijd maar wat. Alleen die Lafprop is erger.quote:Op maandag 16 mei 2022 16:15 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Poetin kruipt weer braaf terug. Als een bitch.
Ik kan het gifje niet vinden. Maar bij star wars episode 9 heb je een scene dat iemand met een pijl en boog een tie fighter uit de lucht schiet die langs vliegtquote:Op maandag 16 mei 2022 16:16 schreef Tengano het volgende:
[..]
Dan vind ik zoiets imposanter.
[ afbeelding ]
Tja, voor de 10e keer in korte tijd ergens mee dreigen waar geen hond zich iets van aantrekt en vervolgens voor de 10e keer je dreigement niet uitvoeren is niet zo'n handige strategie gebleken.quote:Op maandag 16 mei 2022 16:15 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Ik zou als ik Putin was voorlopig niet mee doen met het wekelijkse potje pokeren.quote:Op maandag 16 mei 2022 16:20 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Tja, voor de 10e keer in korte tijd ergens mee dreigen waar geen hond zich iets van aantrekt en vervolgens voor de 10e keer je dreigement niet uitvoeren is niet zo'n handige strategie gebleken.
quote:Op maandag 16 mei 2022 16:21 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Ik zou als ik Putin was voorlopig niet mee doen met het wekelijkse potje pokeren.
https://nos.nl/liveblog/2(...)ten-azovstal-fabriekquote:Rusland: akkoord over evacueren gewonde soldaten Azovstal-fabriek
Het Russische ministerie van Defensie zegt dat er een akkoord is bereikt over het evacueren van gewonde militairen uit de zwaar belegerde Azovstal-fabriek in Marioepol. Ze worden naar een medisch centrum gebracht in het plaatsje Novoazovsk, dat wordt bezet door de Russen. Volgens het ministerie is er een humanitaire corridor geopend om de militairen uit het gebied weg te krijgen.
Oekraïne heeft nog niet bevestigd dat er een akkoord is. Ook is niet duidelijk of Rusland voorwaarde stelt.
Een Oekraïense militair die vastzit op het omsingelde staalcomplex zei afgelopen weekend tegen CNN dat er zo'n 600 gewonden zijn. Volgens hem zijn de omstandigheden verschrikkelijk. "Vandaag was ik in het ziekenhuis van het complex. Strijders liggen daar met geamputeerde armen en benen. Ze sterven in groten getale omdat we geen goede medische zorg kunnen bieden. Er zijn simpelweg geen medicijnen."
[ twitter ]Weer zo'n free-rider erbij.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Rusland en humanitaire corridoren...quote:Op maandag 16 mei 2022 16:27 schreef Anton91 het volgende:
Mocht er een akkoord zijn dan zou dat goed nieuws zijn!
[..]
https://nos.nl/liveblog/2(...)ten-azovstal-fabriek
quote:Op maandag 16 mei 2022 16:15 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Wat zouden ze wel niet van ons denken dan?quote:
Kun je nagaan wat ze met je doen als jij je als Oekrainse soldaat overgeeft met je witte vlaggetjequote:Op maandag 16 mei 2022 16:25 schreef slashdotter3 het volgende:
Vanaf de 3e gewonde die wordt doodgeschoten door de lieutenant-colonel zou je toch denken dat iemand hem (en z'n bodyguards) wel te grazen neemt?
https://www.dailymail.co.(...)n-troops-reveal.html
Putin's commanders are slaughtering their own wounded soldiers rather than retrieving them from the battlefield for medical treatment, captured Russian soldiers reveal
• Russian lieutenant-colonel is accused of shooting dead multiple injured troops on the battlefield
• Army intelligence troops captured by Ukraine say they saw the killings of five of their comrades
• Ukraine has accused Russia of failing to take back its war dead, leaving piles of corpses
• Ukrainian troops have reached the Russian border to the north of Kharkiv, pushing back Kremlin forces
• Video also shows nuclear-capable Iskander missiles moving towards Finland amid growing NATO row
Wauw. Dat we nog minder dan een parasiet zijn denk ik.quote:Op maandag 16 mei 2022 16:32 schreef Perrin het volgende:
[..]
Wat zouden ze wel niet van ons denken dan?
[ afbeelding ]
Ja, maar hier in Nederland doen we dingen zorgvuldig.quote:Op maandag 16 mei 2022 16:36 schreef Tengano het volgende:
Tjesis, hebben wij serieus maar 18 tanks
Dat is ongeveer 1 per provincie![]()
toeslagen affaire Kuchquote:Op maandag 16 mei 2022 16:38 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ja, maar hier in Nederland doen we dingen zorgvuldig.
Allemaal wegbezuinigd door de regering, want waarom zouden we ook een krijgsmacht nodig hebben in deze tijd? Zonde van het geld, toch?quote:Op maandag 16 mei 2022 16:35 schreef Confetti het volgende:
[..]
Wauw. Dat we nog minder dan een parasiet zijn denk ik.
Dat kunnen we beter naar onze eigen olichargen de grote bedrijven wegsluizenquote:Op maandag 16 mei 2022 16:39 schreef Hathor het volgende:
Allemaal wegbezuinigd door de regering, want waarom zouden we ook een krijgsmacht nodig hebben in deze tijd? Zonde van het geld, toch?
De Russen zijn echt woedend geworden van de Oekraïense mannen die hun lange fluit bespeelden en sexy dansjes dedenquote:Italiaanse politie stopte pro-Russische cyberaanvallen tijdens Songfestival
De Italiaanse politie heeft cyberaanvallen van pro-Russische hackers tijdens het Eurovisie Songfestival in Turijn tegengehouden. De hackersgroepen Killnet en Legion probeerden cyberaanvallen te plegen tijdens optredens en stemmingen tijdens de halve finale en de finale, meldt de politie zondag.
https://www.nu.nl/tech/62(...)ns-songfestival.html
Zweden heeft er dan wel 120 maar die moeten ze wel zelf in elkaar zetten.quote:Op maandag 16 mei 2022 16:36 schreef Tengano het volgende:
Butthurt omdat ze niet mee mochten doen.quote:Op maandag 16 mei 2022 16:41 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
De Russen zijn echt woedend geworden van de Oekraïense mannen die hun lange fluit bespeelden en sexy dansjes deden![]()
Het moet voor die gekke Russen wel pijnlijk zijn dat zij in al hun vreselijk stoere masculiniteit maar nergens kunnen winnen van die decadente regenboog Westerlingen.quote:Op maandag 16 mei 2022 16:41 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
De Russen zijn echt woedend geworden van de Oekraïense mannen die hun lange fluit bespeelden en sexy dansjes deden![]()
Dat zie ik er niet aan, om eerlijk te zijn, en de granaat zelf is een frag grenade. Denk niet eens het type dat bv kogellagertjes in de rondte sproeit. Dus ik denk dat dat een knal heeft gegeven en voor de rest niks.quote:Op maandag 16 mei 2022 16:09 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Geen idee. Ik weet niet wat jij ziet. Maar je ziet een bunker achtig iets. Waar die precies bij de ingang valt. Vind ik toch best knap met een handgranaat die in een soort bekertje van vrij hoog naar beneden valt. Klein beetje wind en je zit er totaal naast.
Dus ja vind ik best goed gemikt
Je ziet toch de ingang, en dat die daar vlak bij neervalt? Dat is toch gewoon goed gemikt. Dat het vrij weinig uithaalt en weinig zin heeft is een ander verhaal. Want lijk idd weinig impact te hebbenquote:Op maandag 16 mei 2022 16:47 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dat zie ik er niet aan, om eerlijk te zijn, en de granaat zelf is een frag grenade. Denk niet eens het type dat bv kogellagertjes in de rondte sproeit. Dus ik denk dat dat een knal heeft gegeven en voor de rest niks.
Het gaat natuurlijk ook meer om het meedoen dan om het winnen he.quote:Op maandag 16 mei 2022 16:52 schreef over_hedge het volgende:
Je ziet toch de ingang, en dat die daar vlak bij neervalt? Dat is toch gewoon goed gemikt. Dat het vrij weinig uithaalt en weinig zin heeft is een ander verhaal. Want lijk idd weinig impact te hebben
Ja, en ze zijn geleased van DLD, staan in DLD en zijn volgens mij ook nog onderdeel van een DLD bataljonquote:Op maandag 16 mei 2022 16:36 schreef Tengano het volgende:
Zijn natuurlijk ook totaal onvergelijkbare wapensystemen. De Javelin is een guided systeem met een 5 keer langere dracht.quote:Op maandag 16 mei 2022 15:04 schreef slashdotter3 het volgende:
volgens dit filmpje is een Panzerfaust launcher 11k plus 300 dollar voor elke raket/granaat
Bizar goedkoop.
Voor de prijs van een enkele Javelin (raket 78k, launcher 140k oid) of NLAW (40k) heb je honderden Panzerfausts
Tien liter benzine en een aansteker is nog goedkoperquote:Op maandag 16 mei 2022 17:09 schreef AchJa het volgende:
Zijn natuurlijk ook totaal onvergelijkbare wapensystemen. De Javelin is een guided systeem met een 5 keer langere dracht.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.quote:The goal was to use these, as the Finns did, for anti-tank purposes. The strategy is fairly straightforward:
• Isolate a tank from the rest of its unit.
• Use gunfire, such as a rifle or shotgun, to persuade the tank crew to close the hatches on the vehicle. This lowers the visibility of the tank crew.
• Firebomb the tank, ideally from multiple directions so the tank's gun cannot cover all angles.
• Use the haze to get closer, to further firebomb the tank and suffocate the engine and crew.
[ Bericht 3% gewijzigd door Tengano op 16-05-2022 17:23:40 ]Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.
Daar geloof ik geen flikker van. Tuurlijk zijn er wel drones die explosieven kunnen droppen. Maar gewoon een al bestaande handgranaat er aanquote:
Laten we maar hopen dat dit echt waar is en hij niet een ander het leven heeft gekost door een auto te jatten. Moet toch makkelijk te verifiëren zijn door een journalist zou je zeggen.quote:
Ik gok nog het meest op een feelgood verzonnen verhaal. Zag het ook al op linkedin langskomen.quote:Op maandag 16 mei 2022 18:02 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Laten we maar hopen dat dit echt waar is en hij niet een ander het leven heeft gekost door een auto te jatten. Moet toch makkelijk te verifiëren zijn door een journalist zou je zeggen.
quote:Op maandag 16 mei 2022 17:35 schreef PS. het volgende:
[..]
Daar geloof ik geen flikker van. Tuurlijk zijn er wel drones die explosieven kunnen droppen. Maar gewoon een al bestaande handgranaat er aan
Nederland heeft wel een (veel) sterkere marine en luchtmacht en daardoor misschien wat minder landvoertuigen. Zweden geeft nog minder uit aan Defensie dan Nederland. Beide veel te weinig.quote:Op maandag 16 mei 2022 16:32 schreef Perrin het volgende:
[..]
Wat zouden ze wel niet van ons denken dan?
[ afbeelding ]
Wat ik me dan wel afvraag, zijn die tenten eigendom van McDonalds zelf of gewoon een Russische franchisenemer waar het contract door McDonalds per direct opgezegd wordt?quote:Op maandag 16 mei 2022 13:52 schreef Hathor het volgende:
Geen McDonalds meer in moedertje Rusland? Nou, dat is eigenlijk best wel een overwinning waar Poetin mee kan thuiskomen, hij heeft de Russen behoed voor obesitas.
![]()
![]()
Wie zijn de leveranciers?quote:Op maandag 16 mei 2022 14:00 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Met alleen de naam veranderen ben je er niet natuurlijk. Nog laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaang niet.![]()
Russen.
Met coördinaten? De granaat zal wel aardig recht naar beneden vallen.quote:Op maandag 16 mei 2022 18:16 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik begrijp alleen niet hoe je zo'n drone dan exact boven je doel positioneert? Of anders gezegd; hoe moet je weten waar je die drone moet hangen voordat je die handgranaat lost?
IKEA Stridsvagenquote:Op maandag 16 mei 2022 16:41 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Zweden heeft er dan wel 120 maar die moeten ze wel zelf in elkaar zetten.
Ik pak alvast mijn jas.
Lekkere muziek. Hebben de oekrainers speciale dj 's in dienst die al die filmpjes voorzien van kekke beats?quote:Op maandag 16 mei 2022 18:55 schreef Perrin het volgende:
De tweede BMP slaagt voor zijn recordpoging.
[ twitter ]
Op basis van GPS kun je die drone natuurlijk prima stationeren. Maar hoe weet je dan exact de GPS coordinaten van je doel? Van een ingang van een bunker bijvoorbeeld of een voertuig dat is beladen met munitie.quote:Op maandag 16 mei 2022 18:55 schreef Stoorzendert het volgende:
Met coördinaten? De granaat zal wel aardig recht naar beneden vallen.
Dat bekertje is overigens wel leuk bedacht
Ze hebben vaak dit nummer wel. In het begin van de oorlog wisselde dat wat meer. Wordt idd allemaal vast via een PR-afdeling gemonteerd en het internet op gegooid.quote:Op maandag 16 mei 2022 18:57 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Lekkere muziek. Hebben de oekrainers speciale dj 's in dienst die al die filmpjes voorzien van kekke beats?
Het gaat niet zo goed met Rusland en daarom moeten ze telkens hun doelen afschalen.quote:
Waarom zou je tegen zijn?quote:Op maandag 16 mei 2022 19:23 schreef myShizzle het volgende:
Is Erdolf schizo ofzo?
Nou istie weer tégen
[ twitter ]
De VS zal nog wel niet genoeg toezeggingen aan Erdolf hebben gedaan ofzo.quote:Op maandag 16 mei 2022 19:23 schreef myShizzle het volgende:
Is Erdolf schizo ofzo?
Nou istie weer tégen
[ twitter ]
Dictatortje Erdolf wil ook heel graag heel belangrijk zijn.quote:Op maandag 16 mei 2022 19:26 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
Waarom zou je tegen zijn?
Erdo en putin vriendjes geworden?
Erdogan wil eerst de garantie dat hij een stuk of 60 F-35's mag aanschaffen.quote:Op maandag 16 mei 2022 19:23 schreef myShizzle het volgende:
Is Erdolf schizo ofzo?
Nou istie weer tégen
[ twitter ]
Zou Putin Erdogan kunnen omkopen om nee te zeggen tegen die toetreding? Is zoiets waarschijnlijk?quote:
Met z'n mega inflatie.quote:Op maandag 16 mei 2022 19:28 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Erdogan wil eerst de garantie dat hij een stuk of 60 F-35's mag aanschaffen.
Gelukkig heb jij niks te zeggenquote:Op maandag 16 mei 2022 19:29 schreef capuchon_jongen het volgende:
Moest ik Zweden en Finland zij zou ik als antwoord alle Turken het land uitgooien .
Allemaal voor de bühne, dat pikt Biden nooit.quote:
Je kunt de omgeving toch vergelijken met Google Maps o.i.d. en daar de coördinaten uit halen? Of zelfs direct op je schermpje met een overlay? Zijn best low budget oplossingen voorquote:Op maandag 16 mei 2022 18:58 schreef Tengano het volgende:
[..]
Op basis van GPS kun je die drone natuurlijk prima stationeren. Maar hoe weet je dan exact de GPS coordinaten van je doel? Van een ingang van een bunker bijvoorbeeld of een voertuig dat is beladen met munitie.
Het lijkt er een beetje op dat ze meer via die camera kijken naar het object en het dan later vallen als ze denken er boven te zitten, maar dan moet je gewoon meer geluk hebben.
Ik weet het dus nog steeds niet en zou graag horen wat het goede antwoord is.
Dat plastic bekertje weegt ook gewoon bijna niks, kost niks en is dus prima geschikt.
Dit zijn trouwens middelen die je makkelijk ook in de misdaad in kunt zetten.
Tijd om eindelijk Turkije uit de NAVO te zetten als ze tegen stemmen.quote:Op maandag 16 mei 2022 19:23 schreef myShizzle het volgende:
Is Erdolf schizo ofzo?
Nou istie weer tégen
[ twitter ]
goed verhaal Vladimirquote:Op maandag 16 mei 2022 19:53 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Tijd om eindelijk Turkije uit de NAVO te zetten als ze tegen stemmen.
Niet eens omdat Turkije vriendjes wil zijn met Vlademir, maar we hebben al een heel slechte voorgeschiedenis met Turkije in de NAVO.quote:
we hebben helemaal geen slechte voorgeschiedenis met Turkije in de NAVOquote:Op maandag 16 mei 2022 20:06 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Niet eens omdat Turkije vriendjes wil zijn met Vlademir, maar we hebben al een heel slechte voorgeschiedenis met Turkije in de NAVO.
Iets met een druppel en een emmer.
Erdogan wil zich gewoon even laten horenquote:Op maandag 16 mei 2022 20:07 schreef Simmertje het volgende:
Uiteindelijk zal Turkije echt wel voor stemmen, meneer wil gewoon even een statement maken voor zijn achterban.
Ik denk dat de stick in deze vele malen groter is dan de carrot.quote:Op maandag 16 mei 2022 20:09 schreef Seeburg54 het volgende:
Erdogan zal hier wel zijn kans zien om het onderste uit de kan te halen. Dit is het moment natuurlijk.
Lijkt toch wel heel erg op dat laatste, niet in de laatste plaats omdat zijn minister van buitenlandse zaken (Cavusoglu) eigenlijk best tevreden is over de gesprekken met Zweden en Finland.quote:Op maandag 16 mei 2022 20:13 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik denk dat de stick in deze vele malen groter is dan de carrot.
Denk ook wel dat het voor de buhne is allemaal.
quote:Op maandag 16 mei 2022 20:14 schreef Tengano het volgende:
Ik denk trouwens dat Putin het prima kan vinden met Erdogan en wie weet wat de impact daarvan is.
[ afbeelding ]Zegt weinigSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 5% gewijzigd door VacaLoca op 16-05-2022 20:24:09 ]
En ook hier staat Maxima weer fantastisch opquote:
Enkel op de marine zouden we er op vooruit gaan als ik snel kijk…quote:Op maandag 16 mei 2022 20:17 schreef Usert het volgende:
Turkije vs Zweden + Finland…
Wie zou het winnen in een oorlog?
En daarnaast zijn ze vaak behoorlijk sterk uitgekomen met het esf.quote:Op maandag 16 mei 2022 20:27 schreef Usert het volgende:
Enkel op de marine zouden we er op vooruit gaan als ik snel kijk…
En professionaliteit gok ik.
En Finland heeft wel veel reservisten
Mark en Wopke moeten die kut dwerg gewoon keihard afrossen.quote:Op maandag 16 mei 2022 20:19 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Zegt weinig
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
volgens mij weinig veranderd sinds ze lid werden daar, zou niet weten waar ze niet aan zouden voldoen tbhquote:Op maandag 16 mei 2022 20:17 schreef VacaLoca het volgende:
Zijn er geen voorwaarden aan lid BLIJVEN van de NAVO?
Turkije zou nu toch niet aan de voorwaarden voldoen.
Die kans acht ik heel, heel erg klein.quote:Op maandag 16 mei 2022 20:25 schreef quirina het volgende:
Wees niet verbaasd als Turkije zich achter Rusland gaat scharen.
en artikel vijven we ze van Cyprus afquote:Op maandag 16 mei 2022 20:38 schreef ExTec het volgende:
[..]
Die kans acht ik heel, heel erg klein.
Het is een beetje op de achtergrond gedrongen, door deze oorlog, maar economisch gaat het niet echt fantastisch met Turkije.
Als je dan nu ineens pro-rus gaat worden, dan hamert het westen ff de laatste spijkers in de doodskist van de Turkse economie. Voegen we gewoon de naam "Turkije" toe aan die enorm lange lijsten met sancties die rusland nu ten deel valt.
Rusland kan Erdo er altijd toe verleiden uit de NATO te stappen. Genoeg rijke Russen met veel geld om de economie in Turkije vooruit te helpen.quote:Op maandag 16 mei 2022 20:38 schreef ExTec het volgende:
[..]
Die kans acht ik heel, heel erg klein.
Het is een beetje op de achtergrond gedrongen, door deze oorlog, maar economisch gaat het niet echt fantastisch met Turkije.
Als je dan nu ineens pro-rus gaat worden, dan hamert het westen ff de laatste spijkers in de doodskist van de Turkse economie. Voegen we gewoon de naam "Turkije" toe aan die enorm lange lijsten met sancties die rusland nu ten deel valt.
als Rusland dat kon dan had Rusland dat al gedaanquote:Op maandag 16 mei 2022 20:43 schreef quirina het volgende:
[..]
Rusland kan Erdo er altijd toe verleiden uit de NATO te stappen. Genoeg rijke Russen met veel geld om de economie in Turkije vooruit te helpen.
Wel leuk dat hij zegt dat het terrein in de Donbass in het voordeel is van Oekraine terwijl we 2 maanden hebben gehoord dat het juist in het voordeel van Rusland is.quote:Op maandag 16 mei 2022 20:08 schreef J.B. het volgende:
Volgens grote vriend Igor Girkin is het offensief in de Donbass gefaald:
[ twitter ]
Maar ondertussen gaat er elke maand een vliegtuig vol Bayraktars naar Oekraïne.quote:Op maandag 16 mei 2022 20:44 schreef quirina het volgende:
Kijk alles wat er gebeurde met Turkije in zee met olie zoeken in de zeegroens van Griekenland zijn allemaal al tekenen aan de wand.
Oekraïne speelt het slim, grote tankveldslagen op die open vlaktes zijn niet in hun voordeel. Verdedigen in dorpen en steden, gebruik van drones en snelle gedistribueerde artillerieaanvallen zijn hun sterke punten.quote:Op maandag 16 mei 2022 20:47 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Wel leuk dat hij zegt dat het terrein in de Donbass in het voordeel is van Oekraine terwijl we 2 maanden hebben gehoord dat het juist in het voordeel van Rusland is.
twee maanden geleden wisten we nog niet dat Russische militairen nog geen eitje kunnen bakken zonder tanks kwijt te rakenquote:Op maandag 16 mei 2022 20:47 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Wel leuk dat hij zegt dat het terrein in de Donbass in het voordeel is van Oekraine terwijl we 2 maanden hebben gehoord dat het juist in het voordeel van Rusland is.
quote:Op maandag 16 mei 2022 16:30 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Rusland en humanitaire corridoren...![]()
Dat onthouden we dan wel voor als hij weer eens om patriots vraagt bijvoorbeeld..quote:Op maandag 16 mei 2022 20:59 schreef Panthera. het volgende:
Achtergrondartikel / opinie over Erdogan en zijn bewegingen rondom NAVO, Finland en Zweden: https://ahvalnews.com/nat(...)-sweden-and-finland/
Ik denk dat dit niet per sé iets pro of anti Rusland is (hoewel Turkije een beetje van twee walletjes eet zijn Erdogan en Putin persoonlijk ook zeker geen vrienden) maar vooral een moment om iets te forceren voor Turkije.
laatste keer dat er Patriots stonden mochten Duitse politici niet bij hun eigen troepen op bezoekquote:Op maandag 16 mei 2022 21:09 schreef nixxx het volgende:
[..]
Dat onthouden we dan wel voor als hij weer eens om patriots vraagt bijvoorbeeld..
Uiteraard. Afhankelijk van hoe hard hij dit speelt zal hij zich niet geliefd maken bij z'n belangrijkste bondgenoten (en Erdogan heeft echt niet de mogelijkheid om echt te switchen, daar is het 'Westen' te aantrekkelijk voor). Korte termijn vs lange termijn, ik denk dat hij zich vooral even intern op de kaart wil zetten.quote:Op maandag 16 mei 2022 21:09 schreef nixxx het volgende:
[..]
Dat onthouden we dan wel voor als hij weer eens om patriots vraagt bijvoorbeeld..
Het 1 miljoen man sterke reservisten leger van UA word nu in het 'reguliere" leger gevouwen. Die hebben zat ervaring ook, ondertussen.quote:Op maandag 16 mei 2022 20:55 schreef Perrin het volgende:
[..]
Oekraïne speelt het slim, grote tankveldslagen op die open vlaktes zijn niet in hun voordeel. Verdedigen in dorpen en steden, gebruik van drones en snelle gedistribueerde artillerieaanvallen zijn hun sterke punten.
Dat hoop ik. Ik ken uit verhalen en geschiedenissen van vóór deze oorlog gevallen waarin tegenstanders op stellages met touwen overeind werden gehouden voor een vuurpeleton.quote:
Meer tanks dan Rusland? Verre van toch?quote:Op maandag 16 mei 2022 21:17 schreef ExTec het volgende:
[..]
Het 1 miljoen man sterke reservisten leger van UA word nu in het 'reguliere" leger gevouwen. Die hebben zat ervaring ook, ondertussen.
Verleden week wetgeving in UA parlement, die mogelijk maakt om reservisten in te mogen zetten bij normale gevechtshandelingen, en gister is de commandant van de reservisten vervangen door een commandant uit het reguliere leger.
En UA heeft al een tijdje meer tanks dan rus.
Motivatie van rus leger is zo laag, daarvoor moet je in de kelder een kuil graven, zo laag.
Dat resulteert in dat ze als een verdoofd kuiken hun bases niet meer uit durven. Maar als die zo bang zijn, reageren ze ook niet meer op provocaties; komen ze niet meer achter je aan, zodat jij je trucje kan doen van uitdagen terugtrekken en afmaken.
UA zal dus echte offensieven mogen gaan voeren.
Overigens weinig reden om aan te nemen dat UA dat niet goed gaat kunnen. Ze vechten in alles zoals westerse legers vechten. We hebben het alleen nog niet gezien.
Not this shit again.quote:
Ah okéquote:Ukraine’s greater holdings of captured tanks—and the fact that Ukrainian troops have destroyed no fewer than 275 Russian tanks while losing in combat just 53 of their own—helps to explain why, in late April, one Pentagon official claimed Ukraine actually had more tanks in the war zone than Russia did.
Nee tanks in de gevechtszone.quote:Op maandag 16 mei 2022 21:21 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Not this shit again.
Bruikbare tanks.
quote:
https://www.businessinsid(...)ional=true&r=US&IR=Tquote:Ukraine now has more tanks on the ground than Russia does, a senior US defense official told The Washington Post.
"Right now, the Ukrainians have more tanks in Ukraine than the Russians do … and they certainly have the purview to use them," the official, who spoke on condition of anonymity, told The Post.
Deze verbaast mij. Wat is er veranderd.quote:
ik lees variërend van 6 weken tot 6 maanden..quote:Op maandag 16 mei 2022 21:25 schreef ExTec het volgende:
[..]
[..]
https://www.businessinsid(...)ional=true&r=US&IR=T
Denk dat ze wel tegen de issue aan lopen: hoe snel kunnen we mensen opleiden om ze te gebruiken.
Dat iedereen nu toekijkt, toen ze dat soort stunts in Grozny uithaalden keek niemand er naar om.quote:Op maandag 16 mei 2022 21:28 schreef ExTec het volgende:
[..]
Deze verbaast mij. Wat is er veranderd.
Voorheen waren humanitaire corridors dingen waar rus artillerie bullseyes op tekenden.
En deze mensen zijn geen burgers, maar strijders.
Natuurlijk wel heel fijn voor die mensen
Veel te makkelijk scoren. Zelfs de grootste eurofielen zijn al jarenlang geen voorstander meer van het toelaten van Turkije tot de EU.quote:Op maandag 16 mei 2022 20:47 schreef Breekfast het volgende:
Nog maar weer het zoveelste bewijs dat we Turkije absoluut nooit maar dan ook nooit moeten toelaten tot de EU. Ze zouden het van binnenuit tot de grond toe slopen en verlammen.
Zelensky komt vanavond met een statement. Mogelijk overgave van hele complex?quote:
De Paus heeft zelfs gesmeekt, bood aan om met schepen varend onder de Vaticaanse vlag ze te komen halen, en ook dat was niet genoeg.quote:Op maandag 16 mei 2022 21:30 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Dat iedereen nu toekijkt, toen ze dat soort stunts in Grozny uithaalden keek niemand er naar om.
Komt ie niet elke avond met een statement?quote:Op maandag 16 mei 2022 21:36 schreef Perrin het volgende:
[..]
Zelensky komt vanavond met een statement. Mogelijk overgave van hele complex?
Zitten nog steeds 100en strijders die gezond zijn.quote:Op maandag 16 mei 2022 21:36 schreef Perrin het volgende:
[..]
Zelensky komt vanavond met een statement. Mogelijk overgave van hele complex?
Dat vraag ik me ook af ja. Ik kan me voorstellne dat ze een hoop eten naar binnen geschoven hebben in de periode voor de omsingeling. Maar water? Dat moet haast nog wel door een leiding komen. Maar dat betekend ook dat heel maripol nog vers water zou moeten krijgen.quote:Op maandag 16 mei 2022 21:40 schreef ExTec het volgende:
[..]
Zitten nog steeds 100en strijders die gezond zijn.
En ja, water, eten, maar dat horen we al vanaf dag 1.
En je kan echt niet langer dan 3 dagen zonder water, dus..... wat word ons niet verteld.
Bron?quote:Op maandag 16 mei 2022 21:46 schreef myShizzle het volgende:
‼️ Azovstal wordt (is) opgegeven.
Vanavond toelichting door Zelenski.
Je kan uit pis echt wel weer water destilleren. Voedsel zal het grote probleem zijn.quote:Op maandag 16 mei 2022 21:40 schreef ExTec het volgende:
[..]
Zitten nog steeds 100en strijders die gezond zijn.
En ja, water, eten, maar dat horen we al vanaf dag 1.
En je kan echt niet langer dan 3 dagen zonder water, dus..... wat word ons niet verteld.
quote:
Bus kunnen 60-120 man in.quote:The Reuters news agency recorded about a dozen buses with Ukrainian militants leaving the plant. It was not possible to determine how many people were on board. According to the publication's estimates, there are about 600 fighters at the plant, including dozens of wounded.
Uit zeewater ook.quote:Op maandag 16 mei 2022 22:01 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Je kan uit pis echt wel weer water destilleren. Voedsel zal het grote probleem zijn.
Je hebt geen idee hoe moeilijk dat is! Dat moet je een ander laten doen!quote:Op maandag 16 mei 2022 21:58 schreef superniger het volgende:
[..]
Ik zou dan nog zo snel mogelijk mijn eigen been breken.
Bak met ondrinkbaar waten(pis, zeewater, afvalwater), in het midden leeg bakje. Plastic erboven met zwaar ding, zodat het precies boven het bakje op het laagste punt hangt. En dan wachten. Condensatie op plastic loopt naar laagste punt, daar drupt het in bakje. Ideaal: onder bak warm, bij plastic koud, maar werkt sowieso. Mijn vader liet me dat (met plastic gespannen in kuil en knikker = hoe krijg je water in de woestijn; zeewater, idem = hoe krijg je water op een vlot in de oceaan = overleven voor absolute beginners) al zien toen ik 7 was. En vlgs mij kan dat met pis ook. Als een 7-jarige een half glas water uit een kuil of bak zeewater kan halen (=ik, lang geleden), kan Azov dat ook.quote:Op maandag 16 mei 2022 22:02 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Uit zeewater ook.
Hoe ga je dat in een staalfabriek doen?
Allemaal leuk als je schoon plastic en een schone omgeving hebt, maar een staalfabriek is dat niet. Overal stof. En dat gaat door die explosies dwarrelen. En het duurt heel lang om op die manier genoeg water te maken voor de hoeveelheid mensen die daar waren.quote:Op maandag 16 mei 2022 22:16 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Bak met ondrinkbaar waten(pis, zeewater, afvalwater), in het midden leeg bakje. Plastic erboven met zwaar ding, zodat het precies boven het bakje op het laagste punt hangt. En dan wachten. Condensatie op plastic loopt naar laagste punt, daar drupt het in bakje. Ideaal: onder bak warm, bij plastic koud, maar werkt sowieso. Mijn vader liet me dat (met plastic gespannen in kuil en knikker = hoe krijg je water in de woestijn; zeewater, idem = hoe krijg je water op een vlot in de oceaan = overleven voor absolute beginners) al zien toen ik 7 was. En vlgs mij kan dat met pis ook. Als een 7-jarige een half glas water uit een kuil of bak zeewater kan halen (=ik, lang geleden), kan Azov dat ook.
Maar wat kan hij doen?quote:Op maandag 16 mei 2022 22:18 schreef quirina het volgende:
Ja de hele Oostzee is geïsoleerd dan. dat wil Putin niet.
Permanent kernwapens stationeren, op scherp zetten, e.d.? Dat is het enige wat ik me kan bedenken.quote:
Nee afschieten. Want het toetreden van Finland en Zweden is de dreiging naar Rusland.quote:Op maandag 16 mei 2022 22:23 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Permanent kernwapens stationeren, op scherp zetten, e.d.? Dat is het enige wat ik me kan bedenken.
Daar zou ik heel voorzichtig mee zijn, kernwapens verschepen naar gebieden waar gevochten wordt.quote:Op maandag 16 mei 2022 22:23 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Permanent kernwapens stationeren, op scherp zetten, e.d.? Dat is het enige wat ik me kan bedenken.
Die staan toch al in Kalingrad?quote:Op maandag 16 mei 2022 22:23 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
zullen wel naar de Finse grens gaan dam maja ... boeiendquote:Op maandag 16 mei 2022 22:25 schreef ExTec het volgende:
[..]
Daar zou ik heel voorzichtig mee zijn, kernwapens verschepen naar gebieden waar gevochten wordt.
En dat zal ze tegenhouden om lid te willen worden?quote:Op maandag 16 mei 2022 22:24 schreef quirina het volgende:
[..]
Nee afschieten. Want het toetreden van Finland en Zweden is de dreiging naar Rusland.
Niets; die hond is voorlopig terug zijn hok in geschopt. Af en toe zullen we nog wel wat gegrom of geblaf uit dat hok horen, maar daar blijft het ook wel bij.quote:
Denk het wel als je land en volk sterft door een atoombom.quote:Op maandag 16 mei 2022 22:26 schreef capricia het volgende:
[..]
En dat zal ze tegenhouden om lid te willen worden?
Zal best, dat stof, maar natuurlijk sluit dat plastic die hele bak, je wilt geen waterdamp langs de randen laten ontsnappen. En plastic is schoon als je het afstoft. Ik kan het in een stoffige omgeving, stof verdampt niet. Het duurt lang, maar je hoeft er niet bij te staan kijken, je stelt een aantal situaties op. Ik denk overigens dat in de kelders ook condens van adem op de muren zal hebben gezeten. Lap erlangs en uitwingen.quote:Op maandag 16 mei 2022 22:20 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Allemaal leuk als je schoon plastic en een schone omgeving hebt, maar een staalfabriek is dat niet. Overal stof. En dat gaat door die explosies dwarrelen. En het duurt heel lang om op die manier genoeg water te maken voor de hoeveelheid mensen die daar waren.
Niet met gebroken benen, missende armen en ingeklapte longen.quote:
Er gaat geen land of volk sterven door een atoombom. Hoe zwakbegaafd ze ook mogen zijn, zelfs de Russen snappen dat een aanval met kernwapens zelfmoord betekent.quote:Op maandag 16 mei 2022 22:28 schreef quirina het volgende:
[..]
Denk het wel als je land en volk sterft door een atoombom.
Dan is het einde Rusland. Zelfmoord.quote:Op maandag 16 mei 2022 22:28 schreef quirina het volgende:
[..]
Denk het wel als je land en volk sterft door een atoombom.
Putin is de waanzin nabij dus ik vertrouw daar niet op.quote:Op maandag 16 mei 2022 22:30 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Er gaat geen land of volk sterven door een atoombom. Hoe zwakbegaafd ze ook mogen zijn, zelfs de Russen snappen dat een aanval met kernwapens zelfmoord betekent.
Ja lekker, zware metalen en asbest drinkenquote:Op maandag 16 mei 2022 22:29 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Zal best, dat stof, maar natuurlijk sluit dat plastic die hele bak, je wilt geen waterdamp langs de randen laten ontsnappen. En plastic is schoon als je het afstoft. Ik kan het in een stoffige omgeving, stof verdampt niet. Het duurt lang, maar je hoeft er niet bij te staan kijken, je stelt een aantal situaties op. Ik denk overigens dat in de kelders ook condens van adem op de muren zal hebben gezeten. Lap erlangs en uitwingen.
Voor een paar duizend man ook echtquote:Op maandag 16 mei 2022 22:32 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ja lekker, zware metalen en asbest drinken
Ook Poetin gaat niet op "de grote, rode knop" drukken.quote:Op maandag 16 mei 2022 22:32 schreef quirina het volgende:
[..]
Putin is de waanzin nabij dus ik vertrouw daar niet op.
VS, VK, hebben een eigen militaire alliantie met SE en FI gesloten, als dekking voor de interim periode tot NAVO lidmaatschap. SE of FI nu nuken = WO3.quote:Op maandag 16 mei 2022 22:32 schreef quirina het volgende:
[..]
Putin is de waanzin nabij dus ik vertrouw daar niet op.
Onze veiligheid (en die van de Zweden en Finnen) staat inderdaad op het spel, dat is dan ook de reden waarom beide landen besloten hebben NAVO lid te worden.quote:Op maandag 16 mei 2022 22:43 schreef quirina het volgende:
NATO had moeten communiceren over toetreding met Rusland om de vrede te bewaren.
Onze veiligheid staat nu op het spel. Besef je dat?
quote:Op maandag 16 mei 2022 22:43 schreef quirina het volgende:
NATO had moeten communiceren over toetreding met Rusland om de vrede te bewaren.
quote:Op maandag 16 mei 2022 22:43 schreef quirina het volgende:
Dat heeft in ieder geval Finland uitgebreid gedaan. De huidige NAVO leden hebben nog geen van allen formeel met toetreding ingestemd. Derhalve is dit een onterechte opmerking.quote:Op maandag 16 mei 2022 22:43 schreef quirina het volgende:
De NAVO communiceert toch?quote:Op maandag 16 mei 2022 22:43 schreef quirina het volgende:
quote:'200 tot 300 militairen geëvacueerd uit Azovstal-fabriek'
Er zouden tussen de 200 en 300 Oekraïense militairen zijn geëvacueerd uit de Azovstal-staalfabriek, twittert Nieuwsuur-verslaggever Gert-Jan Dennekamp. Een journalist van de Russische tv-zender RT zou dat hebben gezegd. Het zou enkel om gewonde militairen gaan, die nu onderweg zijn naar een ziekenhuis ten oosten van Marioepol.
Waarom dan niet de beegees? Doet het veel beter bij die beelden.quote:Op maandag 16 mei 2022 19:03 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ze hebben vaak dit nummer wel. In het begin van de oorlog wisselde dat wat meer. Wordt idd allemaal vast via een PR-afdeling gemonteerd en het internet op gegooid.
Communiceren met Rusland is totaal zinloos zolang die criminele bende in het Kremlin zit. Het enige wat ze doen is liegen.quote:Op maandag 16 mei 2022 22:43 schreef quirina het volgende:
En toch is communicatie en diplomatie belangrijk al is het maar om je goede kant te laten zien.quote:Op maandag 16 mei 2022 23:02 schreef Hathor het volgende:
[..]
Communiceren met Rusland is totaal zinloos zolang die criminele bende in het Kremlin zit. Het enige wat ze doen is liegen.
Onze veiligheid stond al op het spel toen Poetin op 24 februari Oekraine binnenvielquote:Op maandag 16 mei 2022 22:43 schreef quirina het volgende:
Diplomatie is niet zomaar een land binnenvallen. Als Poetin dat niet had gedaan, dan was Finland geen lid geworden van de NAVO.quote:Op maandag 16 mei 2022 23:07 schreef quirina het volgende:
[..]
En toch is communicatie en diplomatie belangrijk al is het maar om je goede kant te laten zien.
Bovendien hoe weten wij precies wat leugen is en wat waarheid? Overal is propaganda.
Waarom zou je, je goede kant moeten laten zien. Een agressieve hond schop je terug in zijn hok en geef je een spuitje.quote:Op maandag 16 mei 2022 23:07 schreef quirina het volgende:
[..]
En toch is communicatie en diplomatie belangrijk al is het maar om je goede kant te laten zien.
Bovendien hoe weten wij precies wat leugen is en wat waarheid? Overal is propaganda.
Das ook een manier om een mijnenveld te ruimen.quote:
Maar moest Erdogan iets goed doen. Zou ik alle turken een premie van 500 euro geven ofzoquote:
Maak eens niet zo'n drama gekkiequote:Op maandag 16 mei 2022 22:43 schreef quirina het volgende:
Goeie deal. Krijg je 1 legendarische Azov soldaat voor elke dienstplichtige rus meatbag.quote:⚡ the first official information about Azovstal from the Ukrainian side
53 seriously wounded people were evacuated to Novoazovsk, and another 211 people were taken to Elenovka via gumkoridor for exchange for captured Russian soldiers.
Measures are being taken to save the remaining fighters from Azovstal.
NATO groter. EU sterker. Rusland en China in hun hok. Idd heftige gevolgen.quote:
Alles kan, maar dat is best lastig, als de hele wereld ze in (relatief) goede gezondheid afgevoerd heeft zien worden.quote:Op maandag 16 mei 2022 23:33 schreef Discombobulate het volgende:
Die Azovstal mensjes gaan er sowieso aan. Lijkt me echt heel raar om in zo'n bus te zitten, om straks gewoon vermoord te worden.
Waarschijnlijk ruilen tegen Russische POWs.quote:Op maandag 16 mei 2022 23:33 schreef Discombobulate het volgende:
Die Azovstal mensjes gaan er sowieso aan. Lijkt me echt heel raar om in zo'n bus te zitten, om straks gewoon vermoord te worden.
Even bellen met de UNDU.quote:Op maandag 16 mei 2022 23:35 schreef ExTec het volgende:
[..]
Alles kan, maar dat is best lastig, als de hele wereld ze in (relatief) goede gezondheid afgevoerd heeft zien worden.
Die gaan ze niet vermoorden. Daar zijn ze te belangrijk voor.quote:Op maandag 16 mei 2022 23:33 schreef Discombobulate het volgende:
Als Rusland niet zo fucking dom was geweest om Oekraïne binnen te vallen zaten Zweden en Finland nu echt niet bij de Navo. Wat dat betreft hoeft de Navo helemaal niets.quote:Op maandag 16 mei 2022 22:43 schreef quirina het volgende:
Een hele andere toon dan wat we 3/4 weken terug hoorden.quote:Op maandag 16 mei 2022 22:49 schreef Hatseflats22 het volgende:
Stukje militaire analyse op de Russische staats tv welke ik niet zag aankomen...
[ twitter ]
Die zal morgen wel gedoofd worden door een maansverduistering
De bevolkingsdichtheid in Siberië gaat weer toenemen.quote:Op maandag 16 mei 2022 23:41 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Een hele andere toon dan dat we 3/4 weken terug hoorden.
Het immer betrouwbare Rusland. Daar moet je inderdaad afspraken mee maken. Vegen ze ook echt niet hun reet mee af.quote:Op maandag 16 mei 2022 22:43 schreef quirina het volgende:
Als er maar een verhaal gesproken mag worden en elk tegengeluid als gevolg heeft dat er iemand of groepen mensen in de gevangenis beland. Dan weet je dat het dat er gelogen wordt.quote:Op maandag 16 mei 2022 23:07 schreef quirina het volgende:
[..]
Hoe zit het met de Finse luchtmacht?quote:Op maandag 16 mei 2022 23:57 schreef slashdotter3 het volgende:
Die zijn goed voorbereid op een Russische tank invasie
https://en.wikipedia.org/wiki/Finnish_Defence_Forces
With an arsenal of 700 howitzers, 700 heavy mortars and 100 multiple rocket launchers, Finland has the largest artillery capability in western Europe
Beter dan de onze. (maar daar is ook niet veel voor nodig) Meer f/a-18's dan wat wij aan f-16's hebben en meer f-35's besteld dan Nederland.quote:
Hopelijk begint het besef bij hen te komen dat ze zichzelf een serieus probleem bezorgd hebben. Hoog tijd om de wurggreep dus nog wat te verstevigen en nog een schepje er boven op te gooien met hardere sancties, ook tegen de Russische burgerbevolking. Make them bleed.quote:Op maandag 16 mei 2022 23:41 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Een hele andere toon dan wat we 3/4 weken terug hoorden.
Maar maar maar straks schiet putin een nukequote:Op dinsdag 17 mei 2022 00:11 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Hopelijk begint het besef bij hen te komen dat ze zichzelf een serieus probleem bezorgd hebben. Hoog tijd om de wurggreep dus nog wat te verstevigen en nog een schepje er boven op te gooien met hardere sancties, ook tegen de Russische burgerbevolking. Make them bleed.
Die hebben zich dus echt helemaal ingesteld op mogelijke Russische agressie in de toekomst. Vooruitziende blik hebben die jongens daar. En dan ook nog een een nucleaire schuilkelder capaciteit voor zo goed als de complete bevolking, petje af.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 00:03 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Beter dan de onze. (maar daar is ook niet veel voor nodig) Meer f/a-18's dan wat wij aan f-16's hebben en meer f-35's besteld dan Nederland.
In zijn eigen voet ja.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 00:13 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Maar maar maar straks schiet putin een nuke
Als je er naast woont en als eens een invasie vanuit die richting hebt gehad dan ben je wel wat voorzichtiger, ja.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 00:13 schreef Hathor het volgende:
[..]
Die hebben zich dus echt helemaal ingesteld op mogelijke Russische agressie in de toekomst. Vooruitziende blik hebben die jongens daar. En dan ook nog een een nucleaire schuilkelder capaciteit voor zo goed als de complete bevolking, petje af.
De Russen verspreiden idd leugen op leugen en voor elke gebeurtenis komen ze met 10 verschillende 'waarheden'.quote:Op maandag 16 mei 2022 23:49 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Als er maar een verhaal gesproken mag worden en elk tegengeluid als gevolg heeft dat er iemand of groepen mensen in de gevangenis beland. Dan weet je dat het dat er gelogen wordt.
Als er voor een bepaalde gebeurtenis een verklaring komt en de verklaring voor die gebeurtenis verandert een paar keer, nadat de verklaring onderuit is gehaald. Dan weet je, er wordt gelogen. En het grappigste is, als Rusland weer eens betrapt wordt op een leugen, het interesseert ze geen reet. Geen gene, het boeit niet, op naar de volgende leugen.
Finland heeft zich al sinds 1939 lopen voorbereiden op een russische inval. Als Putin besluit Finland aan te vallen wordt dat een nog grotere slachting voor ze dan Oekraïne. Het land zelf is ook nog minder geschikt voor de bekende russische tacktieken.quote:Op maandag 16 mei 2022 23:57 schreef slashdotter3 het volgende:
Die zijn goed voorbereid op een Russische tank invasie
https://en.wikipedia.org/wiki/Finnish_Defence_Forces
With an arsenal of 700 howitzers, 700 heavy mortars and 100 multiple rocket launchers, Finland has the largest artillery capability in western Europe
Putin is geen militair, so what could possibly go wrong here?quote:Vladimir Putin has become so personally involved in the Ukraine war that he is making operational and tactical decisions “at the level of a colonel or brigadier”, according to western military sources.
The Russian president is helping determine the movement of forces in the Donbas, they added, where last week the invaders suffered a bloody defeat as they tried on multiple occasions to cross a strategic river in the east of Ukraine.
Putin heeft de Lt Kolonel rang in de FSB, van voor zijn politieke carrière.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 02:23 schreef Barbusse het volgende:
Als dit waar is... Putin probeert echt Hitler te imiteren in z'n nadagen zeg...
Putin involved in war ‘at level of colonel or brigadier’, say western sources
[..]
Putin is geen militair, so what could possibly go wrong here?
De rang van luitenant kolonel bij een inlichtingendienst brengt je echter niet veel als je een krijgsmacht dient te leiden. Bovendien stelde Poetin's KGB carrière amper iets voor; "weggepromoveerd" naar de Duitse provincie en zijn beoordelingen door meerderen leverden nooit meer op dan "betrouwbaar". (m.a.w. gewoon een onopvallende, grijze muis die nergens in uitblonk)quote:Op dinsdag 17 mei 2022 03:18 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Putin heeft de Lt Kolonel rang in de FSB, van voor zijn politieke carrière.
https://www.theguardian.c(...)putins-past-revealed
Ook een stukje militaire achtergrond, maar na 30 jaar politicus te zijn geweest weet ik niet of dat een geweldig plan is.
De 3e keer dat deze geplaatst wordt binnen 2 pagina'squote:Op dinsdag 17 mei 2022 01:29 schreef Perrin het volgende:
Goh, de waarheid is ook eens te horen op de Russische televee.
[ twitter ]
Oeps, gepost vlak voor ik ging slapen.. had niet alles teruggelezenquote:Op dinsdag 17 mei 2022 07:25 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
De 3e keer dat deze geplaatst wordt binnen 2 pagina's
Dat irritante wijf probeerde nog wat maar iedereen stond er beduusd bij, erg mooi. Die ouwe is de enige met een realistisch geluid in dat verder kansloze programma.
Naja qua politieke inzichten en netwerkcapaciteiten zijn meerderen behoorlijk voorbij gestreefd.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 06:22 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
De rang van luitenant kolonel bij een inlichtingendienst brengt je echter niet veel als je een krijgsmacht dient te leiden. Bovendien stelde Poetin's KGB carrière amper iets voor; "weggepromoveerd" naar de Duitse provincie en zijn beoordelingen door meerderen leverden nooit meer op dan "betrouwbaar". (m.a.w. gewoon een onopvallende, grijze muis die nergens in uitblonk)
Even voor de duidelijkheid, dit is dus dezelfde Khodarjonok als die in onderstaand filmpje die inderdaad al op 3 februari een zware strijd voorspelde.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 07:58 schreef Korenfok het volgende:
Een erg interessant stuk, waarin kritiek wordt gegeven op ideeën van experts op Russische tv, Maar het geeft juist voor ons een een inkijk in de ideeën van Ruslands experts vlak voor start van de Oorlog.
Dit artikel verscheen in de Russische krant Nezavisimaja Gazeta.
Kolonel Michail Chodarjonok is voormalig chef binnen de operatieve leiding van de generale staf van de Russische strijdkrachten.[/i]"
aanvulling:
Dit artikel verscheen op 03-02-22 in de Russische krant Nezavisimaja Gazeta.
Vertaald door Raam op Rusland, gepubliceerd op 8 februari.
https://www.raamoprusland(...)rstige-politicologen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vraag blijft wel - zoals ook uit de reacties op dit filmpje en deze tweet blijkt - of de beste man per ongeluk door de mazen van het propagandanet is gekropen (al hebben ze hem bewust uitgenodigd en wist men ongetwijfeld van zijn kijk op de(ze) oorlog en zijn artikel van 3 februari), of dat bijvoorbeeld de man nu bewust wordt uitgenodigd om langzaamaan de mening over de oorlog en zijn voortgang te doen veranderen bij de Russische kijker thuis.
Wel interessant om over na te bomen.
Deze shows lijken me behoorlijk propagandistisch en goed voorbereid. Men wist wat ze binnen haalden met deze man. Wordt deze man nu naar voren geschoven om de publieke opinie langzaamaan om te buigen? Interessant denkvoer."The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
quote:Op dinsdag 17 mei 2022 09:34 schreef Salina het volgende:
[..]
Even voor de duidelijkheid, dit is dus dezelfde Khodarjonok als die in onderstaand filmpje die inderdaad al op 3 februari een zware strijd voorspelde.
Even onder spoilertags, filmpje is al een keer of vier gepost gisteravond.Het is al een tijdje gaande, gelukkig, dat de uitlatingen uit het Russische kamp milder worden. Na de laatste nucleaire dreiging richting Finland zie je een spiraal aan steeds mildere berichtgeving van de officiële Russische en gelieerde kanalen (Lukashenko). Het kan dus heel goed zijn dat deze meneer is uitgenodigd om in die 'nieuwe' lijn zijn verhaal te doen. Hij zal immers overtuigen want hij is oprecht (dacht er altijd al ongeveer zo over).SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vraag blijft wel - zoals ook uit de reacties op dit filmpje en deze tweet blijkt - of de beste man per ongeluk door de mazen van het propagandanet is gekropen (al hebben ze hem bewust uitgenodigd en wist men ongetwijfeld van zijn kijk op de(ze) oorlog en zijn artikel van 3 februari), of dat bijvoorbeeld de man nu bewust wordt uitgenodigd om langzaamaan de mening over de oorlog en zijn voortgang te doen veranderen bij de Russische kijker thuis.
Wel interessant om over na te bomen.
Deze shows lijken me behoorlijk propagandistisch en goed voorbereid. Men wist wat ze binnen haalden met deze man. Wordt deze man nu naar voren geschoven om de publieke opinie langzaamaan om te buigen? Interessant denkvoer.
Van wat ik gelezen heb zaten er nog minimaal 1000 verdedigers in dat complex, als er 200 geevacueerd zijn is het dus nog niet leeg.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 07:03 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Met evacuatie Oekraïense troepenmacht krijgt Rusland Mariupol in handen https://www.nu.nl/spannin(...)iupol-in-handen.html (via @:NUnl)
Volgens nu.nl is hiermee Mariupol gevallen. Ik dacht dat er nog meer militairen zaten dan die tweehonderdnogwat die geëvacueerd worden.
Ik ben wel een beetje bang dat Rusland hier een show van gaat maken inclusief parade van de gevangenen.
Nu.nl omschrijft het weer eens niet zo handig. Hierboven staat nog een linkje naar NOS, die leggen het beter uit. Oekraïne heeft de missie tot beëindigd verklaard.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 10:02 schreef Hathor het volgende:
[..]
Van wat ik gelezen heb zaten er nog minimaal 1000 verdedigers in dat complex, als er 200 geevacueerd zijn is het dus nog niet leeg.
Alles voor de vrede.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 10:10 schreef ExTec het volgende:
Deze, met een bereik van tot aan 400KM:
Lijkt op tafel te liggen:
[ twitter ]
Swiss F/A-18 jets train with NATO Tigers to be ready for real-world missionsquote:Op dinsdag 17 mei 2022 10:42 schreef Ulx het volgende:
Ik lees nu berichten dat Zwitserland samen met NATO landen wil gaan oefenen. Ik heb er alleen nog geen bevestiging over gezien, dus FWIW.
quote:Op dinsdag 17 mei 2022 10:56 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Als Rusland zich terugtrekt is er dezelfde dag nog vrede.
Terugtrekken zal niet gebeuren zonder garanties.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 10:56 schreef Raw85 het volgende:
Als Rusland zich terugtrekt is er dezelfde dag nog vrede.
Ben je alweer vergeten dat het juist Rusland was dat niet op dat aanbod in wilde gaan omdat ze eerst nog even Oekraïne wilden 'denazificeren'quote:Op dinsdag 17 mei 2022 11:00 schreef Za het volgende:
[..]
Terugtrekken zal niet gebeuren zonder garanties.
Zelensky was op 9 maart al bereid tot een dergelijke diplomatieke oplossing, maar de VS heeft andere plannen.
9 maart 2022 - De Oekraïense regering staat open voor het bespreken van de Russische eis dat Oekraïne neutraal moet zijn, en zich bijvoorbeeld niet aansluit bij het westerse bondgenootschap NAVO . Kiev eist dan wel veiligheidsgaranties van de buren van Oekraïne, aldus een topadviseur van de Oekraïense president Volodimir Zelenski. 'We zijn zeker bereid tot een diplomatieke oplossing.'
https://www.bnr.nl/nieuws(...)ger-zelenski-belarus
De Russische beer begint wat te piepen en blauw aan te lopen, het is dus zaak dat strotje nog even wat harder dicht te knijpen.quote:
Dus Amerika heeft er voor gezorgd dat Putin hoogstpersoonlijk Ukraine binnenviel. Heeft Putin een NSA-chip in z'n hoofd of zo?quote:Op dinsdag 17 mei 2022 11:00 schreef Za het volgende:
[..]
Zelensky was op 9 maart al bereid tot een dergelijke diplomatieke oplossing, maar de VS heeft andere plannen.
9 maart 2022 - De Oekraïense regering staat open voor het bespreken van de Russische eis dat Oekraïne neutraal moet zijn, en zich bijvoorbeeld niet aansluit bij het westerse bondgenootschap NAVO . Kiev eist dan wel veiligheidsgaranties van de buren van Oekraïne, aldus een topadviseur van de Oekraïense president Volodimir Zelenski. 'We zijn zeker bereid tot een diplomatieke oplossing.'
quote:Op dinsdag 17 mei 2022 02:23 schreef Barbusse het volgende:
Als dit waar is... Putin probeert echt Hitler te imiteren in z'n nadagen zeg...
Putin involved in war ‘at level of colonel or brigadier’, say western sources
[..]
Putin is geen militair, so what could possibly go wrong here?
Oekraïne moest neutraal blijven en zich niet verzetten tegen het inpikken van hun land door Rusland.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 11:00 schreef Za het volgende:
[..]
Ze zijn hem wel bewust in een hoekje gaan drukken.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 11:02 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dus Amerika heeft er voor gezorgd dat Putin hoogstpersoonlijk Ukraine binnenviel. Heeft Putin een NSA-chip in z'n hoofd of zo?
[..]
De VS kopen natuurlijk ieder vijandelijk wapensysteem. Know thy enemy. Rusland heeft daar geen geld voor.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 11:04 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Grappig, wist niet dat de US Army, Russische helikopters actief in gebruik had.
Zeker alweer vergeten dat Rusland zich tijdens en na die onderhandelingen gewoon als vanouds weer als een primitieve ongelikte beer bleef gedragen?quote:Op dinsdag 17 mei 2022 11:00 schreef Za het volgende:
[..]
Ja, da's mooi spul. Dat heb je tenminste goed gezien.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 11:04 schreef Za het volgende:
De HIMARS vervoert zes raketten of één MGM-140 ATACMS- raket op de nieuwe FMTV-vrachtwagen van vijf ton ( Familie van Medium Tactical Vehicles ) van het Amerikaanse leger , en kan de hele Multiple Launch Rocket System Family of Munitions ( MFOM ) lanceren. HIMARS-munitie is uitwisselbaar met de MLRS M270 A1; het kan echter slechts één pod dragen in plaats van de standaard twee voor de M270- en A1-varianten.
Dat is je wijsgemaakt. Rusland wil het niet hebben.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 11:03 schreef mazaru het volgende:
Oekraïne moest neutraal blijven en zich niet verzetten tegen het inpikken van hun land door Rusland.
pffffffffffffffffquote:Op dinsdag 17 mei 2022 11:07 schreef Za het volgende:
[..]
Dat is je wijsgemaakt. Rusland wil het niet hebben.
Dit gaat terug tot 2014.
Misschien voor in de volgende OP:
Welke onderhandelingen?quote:Op dinsdag 17 mei 2022 11:06 schreef xpompompomx het volgende:
Zeker alweer vergeten dat Rusland zich tijdens en na die onderhandelingen gewoon als vanouds weer als een primitieve ongelikte beer bleef gedragen?
Kan me herinneren dat ze die hadden gekocht om aan het Afghaanse leger te geven omdat de MI17 beter/simpeler te onderhouden is dan de Apachequote:Op dinsdag 17 mei 2022 11:04 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Grappig, wist niet dat de US Army, Russische helikopters actief in gebruik had.
Zie de video.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 11:02 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dus Amerika heeft er voor gezorgd dat Putin hoogstpersoonlijk Ukraine binnenviel. Heeft Putin een NSA-chip in z'n hoofd of zo?
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |