Die kosten Rusland nog steeds miljoenen aan munitie. Zou grote grap zijn als er nu niets meer zit, en de russen blijven bombarderenquote:Op maandag 16 mei 2022 13:10 schreef superniger het volgende:
Hoe gaat het met de boys in de Azovstal-fabriek?
Pittig, maar Azovstal is nog stees niet gevallen.quote:Op maandag 16 mei 2022 13:10 schreef superniger het volgende:
Die zijn nog steeds niet gedenazificeerdquote:Op maandag 16 mei 2022 13:10 schreef superniger het volgende:
quote:Op maandag 16 mei 2022 13:52 schreef Hathor het volgende:
Geen McDonalds meer in moedertje Rusland? Nou, dat is eigenlijk best wel een overwinning waar Poetin mee kan thuiskomen, hij heeft de Russen behoed voor obesitas.
![]()
![]()
Met alleen de naam veranderen ben je er niet natuurlijk. Nog laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaang niet.quote:
Dat is wel een ontzettend sympathieke actie van die vent!quote:
quote:
Ik zie qua uiterlijk ook echt niet het verschil tussen een Rus en een Oekraïner.quote:Op maandag 16 mei 2022 14:12 schreef capuchon_jongen het volgende:
in 2003 gaven Rusland en Oekraïne elkaar nog 10 en 12 punten op het Eurovisiesongfestival
Lijkt mij ook niet. Zo moelijk is het nou ook weer niet om iets beters dan zo'n kleffe hamburger te serveren.quote:Op maandag 16 mei 2022 14:36 schreef Tijger_m het volgende:
Ben ik in St Petersburg geweest, zo'n nep McDonalds, viel helemaal niet tegen
Waarschijnlijk 100x beter dan de ecktequote:Op maandag 16 mei 2022 14:36 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ben ik in St Petersburg geweest, zo'n nep McDonalds, viel helemaal niet tegen
Nee, dat niet, de saus klopte niet echtquote:Op maandag 16 mei 2022 14:40 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Waarschijnlijk 100x beter dan de eckte
Het begint er toch op te lijken dat het bij die russen het allemaal net niet is.quote:Op maandag 16 mei 2022 14:41 schreef Tijger_m het volgende:
Nee, dat niet, de saus klopte niet echt
Ik vond het gewoon humor om eens te kijken hoe zo'n nep McD het zou doen en bij de echte (ja, die was er ook op dezelfde plek) stond een rij van jewelste.
Doet me aan deze film denkenquote:Op maandag 16 mei 2022 14:00 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Met alleen de naam veranderen ben je er niet natuurlijk. Nog laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaang niet.![]()
Russen.
Geen wonder dat ze het zo goed met die chinezen kunnen vinden. Die kopieeren ook allesquote:Op maandag 16 mei 2022 14:47 schreef Aether het volgende:
(Ook mooi hoe ИДЕЯ een copyright © heeft en IKEA een ®)
[ afbeelding ]
Kunnen ze niet ergens in Siberië een kopie maken van Oekraine? Dan kan Poetin daar oorlogje spelenquote:Op maandag 16 mei 2022 14:50 schreef Tengano het volgende:
[..]
Geen wonder dat ze het zo goed met die chinezen kunnen vinden. Die kopieeren ook alles
Maar het zijn geen Katholieke landen hèquote:Op maandag 16 mei 2022 15:05 schreef Tengano het volgende:
Ik vind dat de paus zich ook nauwelijks laat zien of horen in dit conflict tussen twee op zich christelijke landen.
Moet je beter opletten, al een aantal keer in het nieuws geweest.quote:Op maandag 16 mei 2022 15:05 schreef Tengano het volgende:
Ik vind dat de paus zich ook nauwelijks laat zien of horen in dit conflict tussen twee op zich christelijke landen.
het zijn twee orthodoxe christelijke landen, waar de een zich 2 jaar terug heeft afgesneden van de Russische orthodoxe kerk.quote:Op maandag 16 mei 2022 15:05 schreef Tengano het volgende:
Ik heb er net op gezocht voordat ik die post plaatste.quote:Op maandag 16 mei 2022 15:08 schreef RamboDirk het volgende:
Moet je beter opletten, al een aantal keer in het nieuws geweest.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
quote:Op maandag 16 mei 2022 15:23 schreef Perrin het volgende:
Zweden heeft nu officieel aangekondigd NAVO-lidmaatschap aan te vragen:
[ twitter ]Putler is nerveus daar; maakt letterlijk aanstalten om zich uit de voeten te maken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.
Een granaat in een koffiebekertje cq russische kwaliteitquote:
[ twitter ]Altijd als ik die stem van Putin hoor moet ik aan dit filmpje van LuckyTV denken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Best goed gemiktquote:
Geen idee. Ik weet niet wat jij ziet. Maar je ziet een bunker achtig iets. Waar die precies bij de ingang valt. Vind ik toch best knap met een handgranaat die in een soort bekertje van vrij hoog naar beneden valt. Klein beetje wind en je zit er totaal naast.quote:
Dan vind ik zoiets imposanter.quote:Op maandag 16 mei 2022 16:09 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Geen idee. Ik weet niet wat jij ziet. Maar je ziet een bunker achtig iets. Waar die precies bij de ingang valt. Vind ik toch best knap met een handgranaat die in een soort bekertje van vrij hoog naar beneden valt. Klein beetje wind en je zit er totaal naast.
Dus ja vind ik best goed gemikt
Raar statement. In Oekraine stond toch ook geen materiaal van de NATO. Dan was er toch eigenlijk niks aan de hand. Ach laat ook maar. Die mafkees roept altijd maar wat. Alleen die Lafprop is erger.quote:Op maandag 16 mei 2022 16:15 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Poetin kruipt weer braaf terug. Als een bitch.
Ik kan het gifje niet vinden. Maar bij star wars episode 9 heb je een scene dat iemand met een pijl en boog een tie fighter uit de lucht schiet die langs vliegtquote:Op maandag 16 mei 2022 16:16 schreef Tengano het volgende:
[..]
Dan vind ik zoiets imposanter.
[ afbeelding ]
Tja, voor de 10e keer in korte tijd ergens mee dreigen waar geen hond zich iets van aantrekt en vervolgens voor de 10e keer je dreigement niet uitvoeren is niet zo'n handige strategie gebleken.quote:Op maandag 16 mei 2022 16:15 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Ik zou als ik Putin was voorlopig niet mee doen met het wekelijkse potje pokeren.quote:Op maandag 16 mei 2022 16:20 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Tja, voor de 10e keer in korte tijd ergens mee dreigen waar geen hond zich iets van aantrekt en vervolgens voor de 10e keer je dreigement niet uitvoeren is niet zo'n handige strategie gebleken.
quote:Op maandag 16 mei 2022 16:21 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Ik zou als ik Putin was voorlopig niet mee doen met het wekelijkse potje pokeren.
https://nos.nl/liveblog/2(...)ten-azovstal-fabriekquote:Rusland: akkoord over evacueren gewonde soldaten Azovstal-fabriek
Het Russische ministerie van Defensie zegt dat er een akkoord is bereikt over het evacueren van gewonde militairen uit de zwaar belegerde Azovstal-fabriek in Marioepol. Ze worden naar een medisch centrum gebracht in het plaatsje Novoazovsk, dat wordt bezet door de Russen. Volgens het ministerie is er een humanitaire corridor geopend om de militairen uit het gebied weg te krijgen.
Oekraïne heeft nog niet bevestigd dat er een akkoord is. Ook is niet duidelijk of Rusland voorwaarde stelt.
Een Oekraïense militair die vastzit op het omsingelde staalcomplex zei afgelopen weekend tegen CNN dat er zo'n 600 gewonden zijn. Volgens hem zijn de omstandigheden verschrikkelijk. "Vandaag was ik in het ziekenhuis van het complex. Strijders liggen daar met geamputeerde armen en benen. Ze sterven in groten getale omdat we geen goede medische zorg kunnen bieden. Er zijn simpelweg geen medicijnen."
[ twitter ]Weer zo'n free-rider erbij.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Rusland en humanitaire corridoren...quote:Op maandag 16 mei 2022 16:27 schreef Anton91 het volgende:
Mocht er een akkoord zijn dan zou dat goed nieuws zijn!
[..]
https://nos.nl/liveblog/2(...)ten-azovstal-fabriek
quote:Op maandag 16 mei 2022 16:15 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Wat zouden ze wel niet van ons denken dan?quote:
Kun je nagaan wat ze met je doen als jij je als Oekrainse soldaat overgeeft met je witte vlaggetjequote:Op maandag 16 mei 2022 16:25 schreef slashdotter3 het volgende:
Vanaf de 3e gewonde die wordt doodgeschoten door de lieutenant-colonel zou je toch denken dat iemand hem (en z'n bodyguards) wel te grazen neemt?
https://www.dailymail.co.(...)n-troops-reveal.html
Putin's commanders are slaughtering their own wounded soldiers rather than retrieving them from the battlefield for medical treatment, captured Russian soldiers reveal
• Russian lieutenant-colonel is accused of shooting dead multiple injured troops on the battlefield
• Army intelligence troops captured by Ukraine say they saw the killings of five of their comrades
• Ukraine has accused Russia of failing to take back its war dead, leaving piles of corpses
• Ukrainian troops have reached the Russian border to the north of Kharkiv, pushing back Kremlin forces
• Video also shows nuclear-capable Iskander missiles moving towards Finland amid growing NATO row
Wauw. Dat we nog minder dan een parasiet zijn denk ik.quote:Op maandag 16 mei 2022 16:32 schreef Perrin het volgende:
[..]
Wat zouden ze wel niet van ons denken dan?
[ afbeelding ]
Ja, maar hier in Nederland doen we dingen zorgvuldig.quote:Op maandag 16 mei 2022 16:36 schreef Tengano het volgende:
Tjesis, hebben wij serieus maar 18 tanks
Dat is ongeveer 1 per provincie![]()
toeslagen affaire Kuchquote:Op maandag 16 mei 2022 16:38 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ja, maar hier in Nederland doen we dingen zorgvuldig.
Allemaal wegbezuinigd door de regering, want waarom zouden we ook een krijgsmacht nodig hebben in deze tijd? Zonde van het geld, toch?quote:Op maandag 16 mei 2022 16:35 schreef Confetti het volgende:
[..]
Wauw. Dat we nog minder dan een parasiet zijn denk ik.
Dat kunnen we beter naar onze eigen olichargen de grote bedrijven wegsluizenquote:Op maandag 16 mei 2022 16:39 schreef Hathor het volgende:
Allemaal wegbezuinigd door de regering, want waarom zouden we ook een krijgsmacht nodig hebben in deze tijd? Zonde van het geld, toch?
De Russen zijn echt woedend geworden van de Oekraïense mannen die hun lange fluit bespeelden en sexy dansjes dedenquote:Italiaanse politie stopte pro-Russische cyberaanvallen tijdens Songfestival
De Italiaanse politie heeft cyberaanvallen van pro-Russische hackers tijdens het Eurovisie Songfestival in Turijn tegengehouden. De hackersgroepen Killnet en Legion probeerden cyberaanvallen te plegen tijdens optredens en stemmingen tijdens de halve finale en de finale, meldt de politie zondag.
https://www.nu.nl/tech/62(...)ns-songfestival.html
Zweden heeft er dan wel 120 maar die moeten ze wel zelf in elkaar zetten.quote:Op maandag 16 mei 2022 16:36 schreef Tengano het volgende:
Butthurt omdat ze niet mee mochten doen.quote:Op maandag 16 mei 2022 16:41 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
De Russen zijn echt woedend geworden van de Oekraïense mannen die hun lange fluit bespeelden en sexy dansjes deden![]()
Het moet voor die gekke Russen wel pijnlijk zijn dat zij in al hun vreselijk stoere masculiniteit maar nergens kunnen winnen van die decadente regenboog Westerlingen.quote:Op maandag 16 mei 2022 16:41 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
De Russen zijn echt woedend geworden van de Oekraïense mannen die hun lange fluit bespeelden en sexy dansjes deden![]()
Dat zie ik er niet aan, om eerlijk te zijn, en de granaat zelf is een frag grenade. Denk niet eens het type dat bv kogellagertjes in de rondte sproeit. Dus ik denk dat dat een knal heeft gegeven en voor de rest niks.quote:Op maandag 16 mei 2022 16:09 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Geen idee. Ik weet niet wat jij ziet. Maar je ziet een bunker achtig iets. Waar die precies bij de ingang valt. Vind ik toch best knap met een handgranaat die in een soort bekertje van vrij hoog naar beneden valt. Klein beetje wind en je zit er totaal naast.
Dus ja vind ik best goed gemikt
Je ziet toch de ingang, en dat die daar vlak bij neervalt? Dat is toch gewoon goed gemikt. Dat het vrij weinig uithaalt en weinig zin heeft is een ander verhaal. Want lijk idd weinig impact te hebbenquote:Op maandag 16 mei 2022 16:47 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dat zie ik er niet aan, om eerlijk te zijn, en de granaat zelf is een frag grenade. Denk niet eens het type dat bv kogellagertjes in de rondte sproeit. Dus ik denk dat dat een knal heeft gegeven en voor de rest niks.
Het gaat natuurlijk ook meer om het meedoen dan om het winnen he.quote:Op maandag 16 mei 2022 16:52 schreef over_hedge het volgende:
Je ziet toch de ingang, en dat die daar vlak bij neervalt? Dat is toch gewoon goed gemikt. Dat het vrij weinig uithaalt en weinig zin heeft is een ander verhaal. Want lijk idd weinig impact te hebben
Ja, en ze zijn geleased van DLD, staan in DLD en zijn volgens mij ook nog onderdeel van een DLD bataljonquote:Op maandag 16 mei 2022 16:36 schreef Tengano het volgende:
Zijn natuurlijk ook totaal onvergelijkbare wapensystemen. De Javelin is een guided systeem met een 5 keer langere dracht.quote:Op maandag 16 mei 2022 15:04 schreef slashdotter3 het volgende:
volgens dit filmpje is een Panzerfaust launcher 11k plus 300 dollar voor elke raket/granaat
Bizar goedkoop.
Voor de prijs van een enkele Javelin (raket 78k, launcher 140k oid) of NLAW (40k) heb je honderden Panzerfausts
Tien liter benzine en een aansteker is nog goedkoperquote:Op maandag 16 mei 2022 17:09 schreef AchJa het volgende:
Zijn natuurlijk ook totaal onvergelijkbare wapensystemen. De Javelin is een guided systeem met een 5 keer langere dracht.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.quote:The goal was to use these, as the Finns did, for anti-tank purposes. The strategy is fairly straightforward:
• Isolate a tank from the rest of its unit.
• Use gunfire, such as a rifle or shotgun, to persuade the tank crew to close the hatches on the vehicle. This lowers the visibility of the tank crew.
• Firebomb the tank, ideally from multiple directions so the tank's gun cannot cover all angles.
• Use the haze to get closer, to further firebomb the tank and suffocate the engine and crew.
[ Bericht 3% gewijzigd door Tengano op 16-05-2022 17:23:40 ]Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.
Daar geloof ik geen flikker van. Tuurlijk zijn er wel drones die explosieven kunnen droppen. Maar gewoon een al bestaande handgranaat er aanquote:
Laten we maar hopen dat dit echt waar is en hij niet een ander het leven heeft gekost door een auto te jatten. Moet toch makkelijk te verifiëren zijn door een journalist zou je zeggen.quote:
Ik gok nog het meest op een feelgood verzonnen verhaal. Zag het ook al op linkedin langskomen.quote:Op maandag 16 mei 2022 18:02 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Laten we maar hopen dat dit echt waar is en hij niet een ander het leven heeft gekost door een auto te jatten. Moet toch makkelijk te verifiëren zijn door een journalist zou je zeggen.
quote:Op maandag 16 mei 2022 17:35 schreef PS. het volgende:
[..]
Daar geloof ik geen flikker van. Tuurlijk zijn er wel drones die explosieven kunnen droppen. Maar gewoon een al bestaande handgranaat er aan
Nederland heeft wel een (veel) sterkere marine en luchtmacht en daardoor misschien wat minder landvoertuigen. Zweden geeft nog minder uit aan Defensie dan Nederland. Beide veel te weinig.quote:Op maandag 16 mei 2022 16:32 schreef Perrin het volgende:
[..]
Wat zouden ze wel niet van ons denken dan?
[ afbeelding ]
Wat ik me dan wel afvraag, zijn die tenten eigendom van McDonalds zelf of gewoon een Russische franchisenemer waar het contract door McDonalds per direct opgezegd wordt?quote:Op maandag 16 mei 2022 13:52 schreef Hathor het volgende:
Geen McDonalds meer in moedertje Rusland? Nou, dat is eigenlijk best wel een overwinning waar Poetin mee kan thuiskomen, hij heeft de Russen behoed voor obesitas.
![]()
![]()
Wie zijn de leveranciers?quote:Op maandag 16 mei 2022 14:00 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Met alleen de naam veranderen ben je er niet natuurlijk. Nog laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaang niet.![]()
Russen.
Met coördinaten? De granaat zal wel aardig recht naar beneden vallen.quote:Op maandag 16 mei 2022 18:16 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik begrijp alleen niet hoe je zo'n drone dan exact boven je doel positioneert? Of anders gezegd; hoe moet je weten waar je die drone moet hangen voordat je die handgranaat lost?
IKEA Stridsvagenquote:Op maandag 16 mei 2022 16:41 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Zweden heeft er dan wel 120 maar die moeten ze wel zelf in elkaar zetten.
Ik pak alvast mijn jas.
Lekkere muziek. Hebben de oekrainers speciale dj 's in dienst die al die filmpjes voorzien van kekke beats?quote:Op maandag 16 mei 2022 18:55 schreef Perrin het volgende:
De tweede BMP slaagt voor zijn recordpoging.
[ twitter ]
Op basis van GPS kun je die drone natuurlijk prima stationeren. Maar hoe weet je dan exact de GPS coordinaten van je doel? Van een ingang van een bunker bijvoorbeeld of een voertuig dat is beladen met munitie.quote:Op maandag 16 mei 2022 18:55 schreef Stoorzendert het volgende:
Met coördinaten? De granaat zal wel aardig recht naar beneden vallen.
Dat bekertje is overigens wel leuk bedacht
Ze hebben vaak dit nummer wel. In het begin van de oorlog wisselde dat wat meer. Wordt idd allemaal vast via een PR-afdeling gemonteerd en het internet op gegooid.quote:Op maandag 16 mei 2022 18:57 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Lekkere muziek. Hebben de oekrainers speciale dj 's in dienst die al die filmpjes voorzien van kekke beats?
Het gaat niet zo goed met Rusland en daarom moeten ze telkens hun doelen afschalen.quote:
Waarom zou je tegen zijn?quote:Op maandag 16 mei 2022 19:23 schreef myShizzle het volgende:
Is Erdolf schizo ofzo?
Nou istie weer tégen
[ twitter ]
De VS zal nog wel niet genoeg toezeggingen aan Erdolf hebben gedaan ofzo.quote:Op maandag 16 mei 2022 19:23 schreef myShizzle het volgende:
Is Erdolf schizo ofzo?
Nou istie weer tégen
[ twitter ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |