Nee, Rusland is onbetrouwbaar en een gevaar voor de vrijheid en democratie. Oekraïne wil zich juist onmtwikkelen tot een land van vrijheid en democratie.quote:Op donderdag 12 mei 2022 13:01 schreef Hyperdude het volgende: [..] Beide kanten zijn onbetrouwbare Oostblokkers.
![]()
Die euro-schulden, daar schijnt een clausule voor te bestaan dat die ook in Roebels betaald kan worden, als het echt niet anders kan, onder bepaalde voorwaarden.quote:Op donderdag 12 mei 2022 12:43 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Eh, als je van de VS in dollars leent dan is een voorwaarde daarvan dat je in dollars terugbetaalt. Dat is nu niet echt een verrassende ontwikkeling. Rusland heeft ook uitstaande schulden in Euro's en die moeten ook in Euro's terugbetaald worden.
Dus het is een beetje een frame om te zeggen dat de VS dat bepaald want dat is niet het geval, de condities van de lening bepalen in welke valuta er terug betaald moet worden.
https://www.google.com/am(...)-explainer-debt/amp/quote:U.S. permission for American bondholders to accept payment on Russian bonds is set to expire May 25, so even if Russia tries to pay, investors would not legally be able to take the money.
https://twitter.com/trouw(...)NvLYMwAmrU5MrBQ&s=19quote:.@MinPres to Ukrainian parliament: 'We admire Ukraine's courage more than I can express in words. It's like David against Goliath. And we all know who won that fight.'
'Let me also say that the sanctions must stay in place until Russia's aggression has ended and Ukraine's sovereignty has been restored'.
Rutte didn't mention possible EU membership. 'It's important that we seize every opportunity to advance the cooperation between Ukraine and the EU.'
Ergens vind ik dat wel vreemd, je zou toch denken dat Rutte en Macron nog proberen om het te gebruiken om wat eigen wensen binnen te halen (sterkere rechtsstaatmechanismen in de EU bijvoorbeeld).quote:Op donderdag 12 mei 2022 13:33 schreef capricia het volgende:
Rutte's toespraak aan het Oekraïnse parlement zojuist:
[..]
https://twitter.com/trouw(...)NvLYMwAmrU5MrBQ&s=19
Over dat EU lidmaatschap: Macron is ook wat afhoudender. In elk geval niet met spoed lid worden.
[ twitter ]
No worries, ze zijn al aan het oefenen in belgorod.quote:Op donderdag 12 mei 2022 13:35 schreef superniger het volgende:
Wanneer gaan de Oekraïners Moskou bombarderen?
Het is gewoon echt nog niet aan de orde in de EU.quote:Op donderdag 12 mei 2022 13:38 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Ergens vind ik dat wel vreemd, je zou toch denken dat Rutte en Macron nog proberen om het te gebruiken om wat eigen wensen binnen te halen (sterkere rechtsstaatmechanismen in de EU bijvoorbeeld).
Het een sluit het ander niet uit, + never let a good crisis go to waste.quote:Op donderdag 12 mei 2022 13:44 schreef capricia het volgende:
Ik vraag me stiekem wel eens af of deze oorlog niet steeds meer om Rusland een kopje kleiner maken draait, terug in zijn hok, of dat het echt 100% over de toekomst van Oekraïne gaat.
In mijn beleving is die balans aan het shiften, als ik ook de opmerkingen vanuit de VS lees.
Mwah, het zou op zich niet uniek zijn. Ook landen als Spanje, Portugal en Griekenland zijn relatief snel na hun democratisering lid geworden van, toen nog, de EEG. Zolang er maar wat waarborgen zijn om te voorkomen dat het niet compleet uit de klauwen kan lopen zie ik niet in waarom er niet wat vaart gemaakt kan worden met dat proces (ook op de westelijke Balkan trouwens). Al helemaal als het alternatief is dat het ontzettend instabiele outposts van Rusland en/of China worden.quote:Op donderdag 12 mei 2022 13:40 schreef capricia het volgende:
[..]
Het is gewoon echt nog niet aan de orde in de EU.
Eerst moet dat land bevrijd worden/staakt het vuren/etc.
Er gaat nog heel wat water onder die brug... echt, dit gaat nog járen duren.
Ik begrijp alle argumenten wel. Maar het valt mij wel op dat de balans aan het verschuiven is.quote:Op donderdag 12 mei 2022 13:47 schreef ExTec het volgende:
[..]
Het een sluit het ander niet uit, + never let a good crisis go to waste.
VS doet er amper moeilijk over dat die de oorlog wel prima vinden, als rus maar maximaal bloed.
En waarom ook niet, wat is vrede waard als het de agressor nog steeds beloont?
Nu gaan ze alleen wel de echte schoften naar het front halen.quote:Op donderdag 12 mei 2022 13:43 schreef ExTec het volgende:
Jeej. Hoe lang nog voor Assad aan een boom hangt?
[ twitter ]
Je kan het één niet realiseren zonder het ander.quote:Op donderdag 12 mei 2022 13:44 schreef capricia het volgende:
Ik vraag me stiekem wel eens af of deze oorlog niet steeds meer om Rusland een kopje kleiner maken draait, terug in zijn hok, of dat het echt 100% over de toekomst van Oekraïne gaat.
In mijn beleving is die balans aan het shiften, als ik ook de opmerkingen vanuit de VS lees.
Bedoel je dat ze soldaten naar het front gaan halen die geen ervaring hebben met vechten tegen goed getrainde, georganiseerde, gemotiveerde soldaten met uitstekend moraal?quote:Op donderdag 12 mei 2022 13:50 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Nu gaan ze alleen wel de echte schoften naar het front halen.
Syrian army and allied militiasquote:Op donderdag 12 mei 2022 13:58 schreef ExTec het volgende:
[..]
Bedoel je dat ze soldaten naar het front gaan halen die geen ervaring hebben met vechten tegen goed getrainde, georganiseerde, gemotiveerde soldaten met uitstekend moraal?
Dat is analoog aan dat rus ook wel dacht dat ze nav hun avonturen in Syrië wel wat echte, relevante gevechtservaring opgedaan hadden. Uh huh. We zien het.
Dat is ook niet helemaal conform de realiteit, Austin sprak als een generaal over de situatie en als je uitgangspunt is dat je graag zou zien dat Rusland dit kunstje niet kan herhalen dan steek je in op een zo grote mogelijke schade voor het Russische leger. Dat is toch wat anders dan dat de VS Rusland maximaal wil laten bloeden.quote:Op donderdag 12 mei 2022 13:47 schreef ExTec het volgende:
[..]
Het een sluit het ander niet uit, + never let a good crisis go to waste.
VS doet er amper moeilijk over dat die de oorlog wel prima vinden, als rus maar maximaal bloed.
En waarom ook niet, wat is vrede waard als het de agressor nog steeds beloont?
Dat vinden ze helemaal niet zo leuk want Russische pogingen om Syriers te werven lopen op niets uit, naar verluid hebben 500 Syriers zich aangemeld van de 16.000 die Rusland hoopte binnen te halen.quote:Op donderdag 12 mei 2022 14:07 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Syrian army and allied militias
Syriërs naar Oekraïne. Zullen ze leuk vinden.
Was even vergeten dat de grootste klootzakken al bezig zijn geweest in Oekraïne.
Dat vind ik een louter semantisch verschilquote:Op donderdag 12 mei 2022 14:09 schreef Tijger_m het volgende:
Dat is toch wat anders dan dat de VS Rusland maximaal wil laten bloeden
Denk dat je het om moet draaien. Rusland riep vlak voor en na de inval dat de democratische liberale wereldorde (het 'westen') op zijn retour is.quote:Op donderdag 12 mei 2022 13:44 schreef capricia het volgende:
We kunnen lief aan Rusland vragen of ze zich terug willen trekken binnen hun eigen landsgrenzen en daarbij plechtig beloven om nooit meer een buurland te terroriseren of erger, maar het is uiterst waarschijnlijk dat ze daar niet naar luisteren, laat staan dat beloven.quote:Op donderdag 12 mei 2022 13:44 schreef capricia het volgende:
quote:Op donderdag 12 mei 2022 14:11 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat vinden ze helemaal niet zo leuk want Russische pogingen om Syriers te werven lopen op niets uit, naar verluid hebben 500 Syriers zich aangemeld van de 16.000 die Rusland hoopte binnen te halen.
Wat is er precies aan de hand dan? Geen gas meer?quote:
Alsof de EU dat niet doet. En terecht natuurlijk.quote:
Deze post spreekt zichzelf tegen?quote:Op donderdag 12 mei 2022 14:34 schreef BMW1993 het volgende:
[..]
Gelukkig maar, zodra die Syriërs voet op Oekraïense bodem hebben gezet vluchten ze massaal de grens over Duitsland en Nederland in.![]()
Polen krijgt geen gas meer van gazzaprom enzooquote:Op donderdag 12 mei 2022 14:32 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Wat is er precies aan de hand dan? Geen gas meer?
goedkope energie is de basis van een gezonde beschavingquote:Op donderdag 12 mei 2022 14:37 schreef Confetti het volgende:
[..]
Alsof de EU dat niet doet. En terecht natuurlijk.
Die Duitsers zijn trouwens erg irritant met hun fetish voor goedkope energie. Net een junkie.
Ja of ze zeggen dat ze voor Oekraïne gaan vechten en krijgen Oekraïensche nationaliteit en dan mag je ook na het vluchten meteen werken in Nederland of Duitsland. Scheelt weer een vergunning.quote:Op donderdag 12 mei 2022 14:34 schreef BMW1993 het volgende:
[..]
Gelukkig maar, zodra die Syriërs voet op Oekraïense bodem hebben gezet vluchten ze massaal de grens over Duitsland en Nederland in.![]()
Syriers die overlopen zijn gewoon krijgsgevangenen als ze geluk hebben.quote:Op donderdag 12 mei 2022 14:39 schreef quirina het volgende:
[..]
Ja of ze zeggen dat ze voor Oekraïne gaan vechten en krijgen Oekraïensche nationaliteit en dan mag je ook na het vluchten meteen werken in Nederland of Duitsland. Scheelt weer een vergunning.
Beide lijkt mij.quote:Op donderdag 12 mei 2022 13:44 schreef capricia het volgende:
Hoe vaak tel je in deze post het woord Rusland. En hoe vaak het woord Oekraïne?quote:Op donderdag 12 mei 2022 14:23 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
We kunnen lief aan Rusland vragen of ze zich terug willen trekken binnen hun eigen landsgrenzen en daarbij plechtig beloven om nooit meer een buurland te terroriseren of erger, maar het is uiterst waarschijnlijk dat ze daar niet naar luisteren, laat staan dat beloven.
Zolang Rusland een dictatuur blijft met grootheidswaanzin, met een schurftige onbetrouwbare hond aan het roer, blijft er voor ons niets over dan die hond volcontinu terug in zijn hok te trappen. Niet alleen om de directe buren te beschermen, maar juist ook om onszelf te beschermen.
Er wordt heel veel geouwehoerd over Merkel en anderen die "naïef handel hebben gedreven met de Russen", ik denk echt dat we dat anders moeten zien. We, het westen hebben serieuze pogingen gedaan Rusland op te nemen in de wereld van landen die op basis van handel en verdragen met elkaar in contact zijn. Bij die pogingen hebben wij, het westen, onze militaire dreiging afgebouwd en vormden we geen enkel gevaar meer voor Rusland. Rusland heeft niets afgebouwd, Rusland heeft gretig geld aangepakt om daarmee haar militaire dreiging in stand te houden en op te bouwen. Waren de pogingen van het westen dus fout of naïef? Ik denk het niet, ik denk dat het noodzakelijke stappen waren om te komen tot een iets betere wereld. Stappen die kunnen lukken of zoals in dit geval mislukken. Ooit gaan die stappen weer gezet worden, maar of dat over 2 - 10 - 25 - 50 jaar is? Niemand die het nu kan voorspellen.
Tot het moment dat we een nieuwe poging tot normale betrekkingen kunnen opstarten moeten wij zorgen dat onze defensie weer op orde komt, alles wat we (of beter Oekraïne) nu vernietigen aan Russische slagkracht geeft ons tijd om dat voor elkaar te krijgen.
Ik denk dat de VS als puntje bij paaltje komt gewoon schijt heeft aan Oekraine, en dit inderdaad meer ziet als een methode om Rusland te slopen.quote:Op donderdag 12 mei 2022 13:44 schreef capricia het volgende:
Keihard doorstoten tot Moskou en daar omheen een neutrale zone maken.quote:Op donderdag 12 mei 2022 10:33 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Putin op 2 fronten in de pan hakken
Het is opzich al wel veelzeggend dat er op Chinese media (=staatsmedia) een filmpje is vertoond van een Russische tank die op spectaculaire wijze bijna letterlijk de lucht ingaat.quote:Op donderdag 12 mei 2022 14:52 schreef Adrie072 het volgende:
[ twitter ]
Was dit al voorbij gekomen? Heb dat nog niet eerder gelezen.
Dat weet ik wel zeker.quote:Op donderdag 12 mei 2022 14:54 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik denk dat de VS als puntje bij paaltje komt gewoon schijt heeft aan Oekraine, en dit inderdaad meer ziet als een methode om Rusland te slopen.
China doet niets bij toeval.quote:Op donderdag 12 mei 2022 14:54 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Het is opzich al wel veelzeggend dat er op Chinese media (=staatsmedia) een filmpje is vertoond van een Russische tank die op spectaculaire wijze bijna letterlijk de lucht ingaat.
Waarom zou je als Syrier ook je nek gaan wagen in een conflict aan de andere kant van de wereld waar je niks mee te maken hebt?quote:Op donderdag 12 mei 2022 14:11 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat vinden ze helemaal niet zo leuk want Russische pogingen om Syriers te werven lopen op niets uit, naar verluid hebben 500 Syriers zich aangemeld van de 16.000 die Rusland hoopte binnen te halen.
Omdat je ervoor betaald krijgt. Het zijn gewoon huurlingen.quote:Op donderdag 12 mei 2022 14:56 schreef Hathor het volgende:
[..]
Waarom zou je als Syrier ook je nek gaan wagen in een conflict aan de andere kant van de wereld waar je niks mee te maken hebt?
Ik heb hem niet gezien, maar het wijst er inderdaad op dat China gelooft dat Oekraine veel kans maakt de Russen uit Donbas en zelfs de Krim te verjagen. China kiest simpelweg voor de winnaar.quote:Op donderdag 12 mei 2022 14:52 schreef Adrie072 het volgende:
[ twitter ]
Was dit al voorbij gekomen? Heb dat nog niet eerder gelezen.
Ik denk dat China er niet eens echt interesse in heeft wie er wint, wat China vooral wil als dat hun handel ongestoord door kan gaan en de huidige situatie is problematisch voor hun nieuwe Zijderoute.quote:Op donderdag 12 mei 2022 14:57 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Ik heb hem niet gezien, maar het wijst er inderdaad op dat China gelooft dat Oekraine veel kans maakt de Russen uit Donbas en zelfs de Krim te verjagen. China kiest simpelweg voor de winnaar.
En dat klopt helemaal. De oorlog in Oekraïne gaat slechts deels over Oekraïne, het gaat vooral over het feit dat er een agressor actief is die onbetrouwbaar en onvoorspelbaar is. We weten niet wat hij precies wil, we weten alleen dat hij A: al zijn buren terroriseert, afperst en chanteert, B: er geen moeite mee heeft om wanneer die buren niet willen luisteren geweld te gebruiken, inclusief geweld tegen onschuldige burgersquote:Op donderdag 12 mei 2022 14:53 schreef capricia het volgende:
[..]
Hoe vaak tel je in deze post het woord Rusland. En hoe vaak het woord Oekraïne?
*proest* Alsof dat ook maar ergens ter wereld relevant is.quote:Op donderdag 12 mei 2022 15:02 schreef capricia het volgende:
![]()
Van de pot gerukt. Rusland is een klein onderdeel van het Pools-Litouwse Gemenebest.![]()
[ twitter ]
Hard gelachen weerquote:Op donderdag 12 mei 2022 15:02 schreef capricia het volgende:
![]()
Van de pot gerukt. Rusland is een klein onderdeel van het Pools-Litouwse Gemenebest.![]()
[ twitter ]
Gelukkig ben ik begin februari nog naar Finland geweest.quote:Op donderdag 12 mei 2022 15:08 schreef Barbusse het volgende:
M'n vriendin gaat in augustus haar moeder en zus in Finland bezoeken want die heeft ze al 2 1/2 jaar niet gezien vanwege corona. Dus Putin moet gewoon in z'n hok blijven.
We hebben bij iedere oorlog een belang. Dat lijkt me ansich dan ook geen argument. Maar wij zijn niet in oorlog met Rusland. Vergeet dat niet.quote:Op donderdag 12 mei 2022 15:02 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
En dat klopt helemaal. De oorlog in Oekraïne gaat slechts deels over Oekraïne, het gaat vooral over het feit dat er een agressor actief is die onbetrouwbaar en onvoorspelbaar is. We weten niet wat hij precies wil, we weten alleen dat hij A: al zijn buren terroriseert, afperst en chanteert, B: er geen moeite mee heeft om wanneer die buren niet willen luisteren geweld te gebruiken, inclusief geweld tegen onschuldige burgers
Die agressor is ook ons probleem. Die agressor kan en zal bij onvoldoende weerstand ook de Baltische Staten binnenvallen. Die agressor had, bij een makkelijke overwinning op Oekraïne nu allang aan de grens gestaan van die Baltische staten en/of Finland. Gewoon omdat die agressor rekent op het feit dat wij slap/laf/ruggengraatloos zijn.
De oorlog in Oekraïne is onze oorlog! Dat wij niet actief meedoen betekent niet dat wij geen actief belang hebben. Juist 2-5-10 jaar vooruit kijkend is het uitermate belangrijk dat we tijd winnen om onze defensie weer op te bouwen en te bedenken hoe we de oostgrens kunnen beschermen. Juist om WO3 te voorkomen. Oekraïne niet helpen zorgt voor een grote kans op WO3, niet andersom. Ja Putin gaat (hopelijk snel) dood, maar daarna? Niemand die het kan voorspellen. De tijd van detente is voorbij.
Komt wel erg dichtbij zoquote:Op donderdag 12 mei 2022 15:11 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Gelukkig ben ik begin februari nog naar Finland geweest.
Vooral omdat ik maar op een paar kilometer van de Russiche grens was ja.quote:
Prachtig land is het, en tof volkquote:Op donderdag 12 mei 2022 15:11 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Gelukkig ben ik begin februari nog naar Finland geweest.
De oma van m'n vriendin woont in Mikkeli, ook behoorlijk dicht bij de grens. Die weigert te vertrekken. Ze schijnt zelfs het jachtgeweer van haar echtgenoot na ruim 20 jaar uit de kast te hebben getrokken en afgegeven aan een expert voor onderhoud en gebruisklaar te maken. Wordt je in het geval van oorlog als Russische soldaat omver geknald door een 80+ jaar oud omaatjequote:Op donderdag 12 mei 2022 15:12 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Vooral omdat ik maar op een paar kilometer van de Russiche grens was ja.
Wat mij betreft is de Russen "terug in hun hok schoppen" een prima doelstelling voor deze oorlog, in combinatie met een gammele bouwval maken van dat hok.quote:Op donderdag 12 mei 2022 13:44 schreef capricia het volgende:
Dat is juist de beste tijd om een lekker lange trektocht op sneeuwschoenen te makenquote:Op donderdag 12 mei 2022 15:14 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Prachtig land is het, en tof volkMaar februari is me te koud daar
![]()
Nee hoor, in lang niet elke oorlog hebben wij een belang. Ja er zal vast iemand aan verdienen, maar dat is nauwelijks een belang voor ons als land of continent.quote:Op donderdag 12 mei 2022 15:11 schreef capricia het volgende:
[..]
We hebben bij iedere oorlog een belang. Dat lijkt me ansich dan ook geen argument. Maar wij zijn niet in oorlog met Rusland. Vergeet dat niet.
Het is ook niet mijn of onze oorlog.
En natuurlijk helpen we Oekraïne. Rutte gaf vandaag ook nog aan in zijn toespraak aan het Oekraïnse parlement dat de sancties blijven zolang Rusland in Oekraïne zit.
Want aan het einde van dit hele conflict, als het ooit opgelost is, moeten wij gewoon weer kunnen samenleven met Rusland op ons continent.
Nee,quote:Op donderdag 12 mei 2022 15:02 schreef capricia het volgende:
![]()
[ twitter ]
Gelukkig zijn ze lid van de NAVO.quote:Op donderdag 12 mei 2022 15:02 schreef capricia het volgende:
![]()
[ twitter ]
Ja wat wil 'ie doen dan?quote:Op donderdag 12 mei 2022 15:26 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
https://www.reuters.com/w(...)t-russia-2022-05-12/
Russia says Finnish entry to NATO poses threat to which it will respond
Nee, er is enkel gespeculeerd over hoe Poetin zou omgaan met 9 mei.quote:Op donderdag 12 mei 2022 11:40 schreef RetepV het volgende:
Maar goed. Het is nu 12 mei. Op 9 mei zou Poetin toch beslissen om een oorlogsverklaring aan Oekraïne te geven? We hebben er allemaal nog flink over gediscussieerd en het liep hoog op.
Ik neem aan dat we nu allemaal wel beseffen dat we keihard in onze eigen propaganda getrapt waren.
Nou Amerika en Engeland, stuur alvast maar troepen en materieel naar Finland.quote:Op donderdag 12 mei 2022 15:26 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
https://www.reuters.com/w(...)t-russia-2022-05-12/
Russia says Finnish entry to NATO poses threat to which it will respond
Die zijn er al.quote:Op donderdag 12 mei 2022 15:39 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Nou Amerika en Engeland, stuur alvast maar troepen en materieel naar Finland.
Dat ga om een paar 100 troepenquote:Op donderdag 12 mei 2022 15:41 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Die zijn er al.
"Finland Holds War Drill Alongside U.S. Soldiers Ahead of NATO Application - WSJ" https://www.wsj.com/amp/a(...)lication-11651678865
Zijn er al een tijdje, nuquote:Op donderdag 12 mei 2022 15:39 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dat maakt niet uit. Zelfs als er maar eentje gewond raakt in een treffen met Rusland kan dat gezien worden als een directe aanval op de VS.quote:
Dat zijn er niet veel helaas.quote:
Dat maakt wel uit. Als de Russen aanvallen, dan wil je direct in actie kunnen komen. Als je moeten wachten op schepen met materieel en personeel, dan ben je een paar weken verder.quote:Op donderdag 12 mei 2022 15:45 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Dat maakt niet uit. Zelfs als er maar eentje gewond raakt in een treffen met Rusland kan dat gezien worden als een directe aanval op de VS.
Daar ga je helaas nooit wat aan kunnen doen.quote:Op donderdag 12 mei 2022 15:47 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dat maakt wel uit. Als de Russen aanvallen, dan wil je direct in actie kunnen komen. Als je moeten wachten op schepen met materieel en personeel, dan ben je een paar weken verder.
Helemaal niet nodig.quote:Op donderdag 12 mei 2022 15:39 schreef Starhopper het volgende:
[..]
LAten we het hopen.quote:Op donderdag 12 mei 2022 15:48 schreef ExTec het volgende:
[..]
Daar ga je helaas nooit wat aan kunnen doen.
Maar het is gelukkig niet erg realistisch, dat rus iets gaat proberen in Finland.
Of dat ze daar weer even 100 jaar terug in de tijd gaanquote:Op donderdag 12 mei 2022 15:49 schreef slashdotter3 het volgende:
Russificatie van Kherson is begonnen
[ twitter ]
Bekende tactiek. Stuur allemaal Russen naar een gebied en als er een meerderheid is, dan hou je een referendumquote:Op donderdag 12 mei 2022 15:49 schreef slashdotter3 het volgende:
Russificatie van Kherson is begonnen
[ twitter ]
En nog niet zo lang geleden trapte jij daar ook volop in. Oftewel, het werkt.quote:Op donderdag 12 mei 2022 15:54 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Bekende tactiek. Stuur allemaal Russen naar een gebied en als er een meerderheid is, dan hou je een referendum
quote:Op donderdag 12 mei 2022 15:56 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En nog niet zo lang geleden trapte jij daar ook volop in. Oftewel, het werkt.
Misschien neemt hij een overdosis prednisonquote:Op donderdag 12 mei 2022 15:58 schreef Seeburg54 het volgende:
Benieuwd hoe de Russen omgaan met de aankondiging van Finland. Wat zal die Poetin pissig zijn. Dit loopt faliekant anders dan hij had gedacht. Hij knarst zijn gebit aan flarden van ergernis.
Ik denk dat het nog maar de vraag is of de Russen er uberhaupt iets van mee krijgen.quote:Op donderdag 12 mei 2022 15:58 schreef Seeburg54 het volgende:
Benieuwd hoe de Russen omgaan met de aankondiging van Finland. Wat zal die Poetin pissig zijn. Dit loopt faliekant anders dan hij had gedacht. Hij knarst zijn gebit aan flarden van ergernis.
Nou ja, ze zullen wel te horen krijgen dat Finland vol nazi's zit. Ik ben benieuwd wat de media in Rusland aan onzin gaat verkondigen.quote:Op donderdag 12 mei 2022 16:03 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik denk dat het nog maar de vraag is of de Russen er uberhaupt iets van mee krijgen.
Iets in die geest, de perfide NAVO heeft onze Finse broeders vergiftigd of zoiets.quote:Op donderdag 12 mei 2022 16:06 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Nou ja, ze zullen wel te horen krijgen dat Finland vol nazi's zit. Ik ben benieuwd wat de media in Rusland aan onzin gaat verkondigen.
Finnish them!quote:
Het wordt gewoon een nieuwe koude oorlog. Nukes positioneren en klaar.quote:Op donderdag 12 mei 2022 15:58 schreef Seeburg54 het volgende:
En de hoek van de tafel vastgrijpen.quote:
Yep, weer terug bij af. Die lul van een Poetin heeft alle grondstoffen in dat godvervloekte land om er een succes van te maken. En wat doet die stomme zak? Alles naar de tyfus helpen en de rest van Europa ook direct maar dan. Lul.quote:Op donderdag 12 mei 2022 16:11 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Het wordt gewoon een nieuwe koude oorlog. Nukes positioneren en klaar.
Leg je er maar bij neer. Het gaat toch niet anders zijn.quote:Op donderdag 12 mei 2022 16:15 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Yep, weer terug bij af. Die lul van een Poetin heeft alle grondstoffen in dat godvervloekte land om er een succes van te maken. En wat doet die stomme zak? Alles naar de tyfus helpen en de rest van Europa ook direct maar dan. Lul.
Misschien moet Finland een referendum in Karelia organiseren?quote:
Ik begreep een tactische kernbom gooien op Helsinki.quote:
Ik heb me er ook wel bij neergelegd. Maar af en toe welt er een vlaag van ergernis en machteloosheid door me heen.quote:Op donderdag 12 mei 2022 16:16 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Leg je er maar bij neer. Het gaat toch niet anders zijn.
Nou, dat lijkt me een zeer domme actie. Maar goed, de tijd zal het leren.quote:Op donderdag 12 mei 2022 16:20 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik begreep een tactische kernbom gooien op Helsinki.
Eentje die weinig schade maakt, als signaal.
De VS en UK hebben Finland en Zweden al officieel onder bescherming genomen voor zolang ze nog geen lid zijn van Nato, dus dat lijkt me het domste idee in de geschiedenis van domme ideeen.quote:Op donderdag 12 mei 2022 16:20 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik begreep een tactische kernbom gooien op Helsinki.
Eentje die weinig schade maakt, als signaal.
Ze hebben dus bijna een hele BTG verloren. Eerder was gesproken over 1500 doden. Dat is dus niet heel erg overdreven.quote:
Dit gaat voor Rusland nog slechter uitvallen dan Afghanistan als dit zo doorgaat.quote:
Grote schande op tv roepenquote:
Lekker zichzelf en zijn mede criminelen verrijken ten koste van de bevolking en zijn land. Dat terwijl het een economische supermacht had kunnen zijn als ze de inkomsten uit hun grondstoffen hadden besteed aan de ontwikkeling van technologie en goede handelsrelaties met het Westen.quote:Op donderdag 12 mei 2022 16:15 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Yep, weer terug bij af. Die lul van een Poetin heeft alle grondstoffen in dat godvervloekte land om er een succes van te maken. En wat doet die stomme zak? Alles naar de tyfus helpen en de rest van Europa ook direct maar dan. Lul.
Ze kunnen prima duikboten bouwen andersquote:Op donderdag 12 mei 2022 16:31 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Lekker zichzelf en zijn mede criminelen verrijken ten koste van de bevolking en zijn land. Dat terwijl het een economische supermacht had kunnen zijn als ze de inkomsten uit hun grondstoffen hadden besteed aan de ontwikkeling van technologie en goede handelsrelaties met het Westen.
Dit soort shit zou me niks verbazen:quote:Op donderdag 12 mei 2022 16:26 schreef nils7 het volgende:
[..]
Grote schande op tv roepen![]()
Hij heeft het over Nukes gooien maar ik vraag me af hoever ze daadwerkelijk komen
Hoe bedoel je? Het was vanaf de 3e week toch al erger dan Afghanistan qua doden?quote:Op donderdag 12 mei 2022 16:26 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Dit gaat voor Rusland nog slechter uitvallen dan Afghanistan als dit zo doorgaat.
Nabestaanden van de bemanning van de Kursk:quote:Op donderdag 12 mei 2022 16:33 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ze kunnen prima duikboten bouwen anders
Over de 'airstrikes'...quote:Op donderdag 12 mei 2022 16:36 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.dailymail.co.(...)-river-crossing.html
Putin's latest battlefield humiliation: Ukraine thwarts Russian battalion's river-crossing and destroys at least 58 vehicles inflicting heavy casualties as Donbas offensive stalls and Kyiv's troops counter-attack
[ afbeelding ]
De nieuwe adviseur van Poetin schijnt Baldric te hetenquote:Op donderdag 12 mei 2022 16:25 schreef Barbusse het volgende:
[..]
De VS en UK hebben Finland en Zweden al officieel onder bescherming genomen voor zolang ze nog geen lid zijn van Nato, dus dat lijkt me het domste idee in de geschiedenis van domme ideeen.
Ik doelde meer op de politieke en economische backlash van deze oorlog. Of moet het backfire zijn in dit geval?quote:Op donderdag 12 mei 2022 16:35 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Hoe bedoel je? Het was vanaf de 3e week toch al erger dan Afghanistan qua doden?
Ze hebben nogal wat om zich voor te schamen. Gewetenloze klootzakken zijn het.quote:Op donderdag 12 mei 2022 16:37 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Nabestaanden van de bemanning van de Kursk:
[ afbeelding ]
Ze lijken actiever, ja, maar dat kan toeval zijn.quote:Op donderdag 12 mei 2022 16:38 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Over de 'airstrikes'...
Zien jullie de laatste dagen ook steeds meer filmpjes en berichten voorbij komen van vliegtuigen van de Oekraïnse luchtmacht in actie? Of ligt het aan mij?
Oja, die Poolse Migs die als vliegtuigonderdelen Ukraine binnenkwamenquote:Op donderdag 12 mei 2022 16:38 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Over de 'airstrikes'...
Zien jullie de laatste dagen ook steeds meer filmpjes en berichten voorbij komen van vliegtuigen van de Oekraïnse luchtmacht in actie? Of ligt het aan mij?
And as usual his remarks are like a broken pencil... Pointless.quote:Op donderdag 12 mei 2022 16:38 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
De nieuwe adviseur van Poetin schijnt Baldric te heten
Heel goed mogelijk dat die er iets mee te maken hebben.quote:Op donderdag 12 mei 2022 16:40 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Oja, die Poolse Migs die als vliegtuigonderdelen Ukraine binnenkwamen
quote:Eerste Russische militair voor de rechter in Oekraïne
Een 21-jarige Russische sergeant moet in Oekraïne voor de rechter verschijnen omdat hij wordt beschuldigd van moord. Hij is de eerste Russische militair die in Oekraïne terechtstaat sinds het begin van de oorlog.
De sergeant zou op 28 februari een ongewapende inwoner van een Oekraïens dorp in de regio Soemy hebben gedood. Het Oekraïense persbureau Interfax meldt dat de 62-jarige Oekraïner aan het fietsen was toen hij werd doodgeschoten, op enkele tientallen meters van zijn huis. Volgens de openbaar aanklager van Oekraïne, Iryna Venediktova, ligt er voldoende bewijs tegen hem. Als de rechter hem schuldig acht, kan hij een celstraf krijgen van maximaal levenslang.
Volgens Venediktova zit de Russische sergeant op dit moment al vast in Oekraïne. "We beginnen een proces, niet bij verstek, maar direct tegen de persoon die een burger heeft vermoord. Dat is een oorlogsmisdaad."
Momenteel loopt een groot onderzoek naar oorlogsmisdaden in Oekraïne. Venediktova zei vorige maand dat er zo'n 6000 plaatsen zijn in het land waar zulke misdaden hebben plaatsgevonden. Tientallen Nederlandse marechaussees ondersteunen het onderzoek.
Hij mag blij zijn dat Oekraïne niet de doodstraf heeft ingevoerd voor dit soort oorlogsmisdaden.quote:Op donderdag 12 mei 2022 16:43 schreef superniger het volgende:
Hopelijk krijgt die klootzak levenslang.
[..]
Wat een weerzinwekkend, gedegenereerd en achterbaks volk is het toch ook.quote:Op donderdag 12 mei 2022 15:54 schreef slashdotter3 het volgende:
Stelen van de Ukrainers en doorsluizen naar de Russen in Crimea, Holodomor deel 2
[ twitter ]
TLDR: volgens Kremlin propaganda is Oekraïne schuldig aan het inzetten van biowapens tegen kinderen en werkt het halve westen eraan mee.quote:Ukraine targetted children with TB plot – Russia
Moscow insists Kiev handed out counterfeit money infected with tuberculosis to children in a village in the Lugansk People’s Republic in 2020
Ukraine targetted children with TB plot – Russia
© Getty Images / D-Keine
Moscow has claimed that Ukraine tried to infect the population of the Russia-aligned Lugansk People’s Republic with tuberculosis (TB) and allowed the US government to carry out human experiments at Kharkov’s psychiatric wards.
During a briefing on the findings of the Russian Defense Ministry’s investigation into the purportedly US-funded bioweapon labs in Ukraine, Chief of Russia’s Radioactive, Chemical, and Biological Protection Forces Lieutenant General Igor Kirillov claimed that Russian forces had obtained evidence suggesting Kiev attempted to infect residents of the Slavyanoserbsk district of the Lugansk People’s Republic (LPR) with a highly pathogenic strain of tuberculosis in 2020.
“Leaflets made in the form of counterfeit banknotes were infected with the causative agent of tuberculosis and distributed among minors in the village of Stepovoe,” Kirillov said, adding that the organizers of this crime took into account the behavior of children, which includes “putting things in their mouth” and handling food without washing their hands.
Russia names EU countries linked to Ukrainian biolabs READ MORE: Russia names EU countries linked to Ukrainian biolabs
Kirillov stated that the results of the bacteriological studies confirmed the resistance of the isolated bacteria found on the leaflets to first and second line anti-TB drugs, which meant that the disease caused by them was much more difficult and expensive to treat.
He went on to quote the conclusion of the Lugansk Republican Sanitary and Epidemiological station, which stated that “the infection of the banknotes was most likely artificial, since the material contains extremely dangerous strains of the pathogen in a concentration that can ensure infection and the development of the tuberculosis process.”
Kirillov added that the LPR TB dispensary also noted signs of “deliberate, man-made contamination of leaflets with biomaterials of high pathogenicity.”
Russian officials also claimed that the Pentagon had been allegedly conducting “inhumane” experiments on the patients of at least two psychiatric institutions in Kharkov. “The main category of experimental subjects was a group of male, highly physically exhausted patients aged between 40 to 60 years,” Kirillov said.
The experiments were run directly by foreign specialists that had arrived in Ukraine through third-party nations to conceal the US’ involvement. The specialists were abruptly evacuated from the country earlier this year, shortly before the Russian military operation kicked off, Kirillov noted.
“In January 2022, the foreign citizens who conducted the experiments were urgently evacuated, and the equipment and drugs they used were taken to the western regions of Ukraine,” he said.
Pentagon and American firms involved in Ukrainian military biolabs – Russia’s top investigator READ MORE: Pentagon and American firms involved in Ukrainian military biolabs – Russia’s top investigator
Last week, the head of Russia’s Investigative Committee, Alexander Bastrykin, told RT that the service had “clearly identified” multiple Americans involved in the military biological research in Ukraine, including Pentagon employees, as well as companies closely associated with the US military. According to Russian estimates, Washington poured more than $224 million into biological research in the country between 2005 and early 2022, Bastrykin stated.
US officials have confirmed the existence of “biological research facilities” in Ukraine, but said Washington only provided what they called “assistance” for efforts that did not involve the development of bioweapons.
Russia attacked the neighboring state in late February, following Ukraine’s failure to implement the terms of the Minsk agreements, first signed in 2014, and Moscow’s eventual recognition of the Donbass republics of Donetsk and Lugansk. The German- and French-brokered protocols were designed to give the breakaway regions special status within the Ukrainian state.
The Kremlin has since demanded that Ukraine officially declare itself a neutral country that will never join the US-led NATO military bloc. Kiev insists the Russian offensive was completely unprovoked and has denied claims it was planning to retake the two republics by force.
quote:Op donderdag 12 mei 2022 17:13 schreef Glazenmaker het volgende:
Er wordt een beetje gefronst op het plaatsen van RT artikelen, maar deze is toch wel zo extreem dat het hier een plekje zou moeten hebben imho.
[..]
TLDR: volgens Kremlin propaganda is Oekraïne schuldig aan het inzetten van biowapens tegen kinderen en werkt het halve westen eraan mee.
Nice, meer van dit soort belachelijke posts plz, ze zijn hilarischquote:Op donderdag 12 mei 2022 17:13 schreef Glazenmaker het volgende:
Er wordt een beetje gefronst op het plaatsen van RT artikelen, maar deze is toch wel zo extreem dat het hier een plekje zou moeten hebben imho.
[..]
TLDR: volgens Kremlin propaganda is Oekraïne schuldig aan het inzetten van biowapens tegen kinderen en werkt het halve westen eraan mee.
Ik vind het wat minder hilarisch met in het achterhoofd houdende dat een groot deel van de Russen dit oprecht geloven en we in Nederland een hele horde Rusland fans hebben die dat ook doen. Als je hierin meegaat is geen misdrijf te ver.quote:Op donderdag 12 mei 2022 17:14 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Nice, meer van dit soort belachelijke posts plz, ze zijn hilarisch
En hoeveel orcs zijn daarbij omgekomen?quote:Op donderdag 12 mei 2022 16:51 schreef slashdotter3 het volgende:
[ twitter ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Natuurlijk. En dat komt vast uit een van die 26 biolabs die de VS in Oekraine had om de precious bodily fluids van de Russen te stelen.quote:Op donderdag 12 mei 2022 17:13 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Als je niet beter zou weten zou je haast nog gaan denken dat een hoop van die QAnon troep uit precies dezelfde trollenfabriek komt.quote:Op donderdag 12 mei 2022 17:40 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Natuurlijk. En dat komt vast uit een van die 26 biolabs die de VS in Oekraine had om de precious bodily fluids van de Russen te stelen.
Het is alsof je een slechte film kijkt. Wel frappant hoe groot de overeenkomst is tussen de Russische berichten en QAnon.
https://www.volkskrant.nl(...)-ten-spijt~ba33fef3/quote:Op donderdag 12 mei 2022 17:33 schreef SillyWalks het volgende:
"11/05, 18:00 "The enemy is trying to hold positions on the right bank of the river Seversky Donets"
12/05 6:00 "In the Lyman direction, the enemy crossed the Seversky Donets River to enter the main forces and conduct an offensive"
https://twitter.com/GirkinGirkin/status/1524605123175063552
"Russian army has limited success in offensive at Kudriashivka direction near Sieverodonetsk, - General Staff of Armed forces of Ukraine"
https://t.me/lumsrc/1474
Ik maak me hier toch wel een beetje zorgen om.
Die Beria was ook een beste ja, die deed qua misdaden niks onder voor een Adolf Eichmann.quote:Op donderdag 12 mei 2022 17:21 schreef slashdotter3 het volgende:
De Baltische staten hebben in 1940 al meegemaakt dat tienduizenden van hen gedeporteerd werden naar Rusland...
https://en.wikipedia.org/wiki/June_deportation
The June deportation (Estonian: juuniküüditamine, Latvian: jūnija deportācijas, Lithuanian: bir¸elio trėmimai) was a mass deportation by the Soviet Union of tens of thousands of people from the territories occupied in 1940–1941: Estonia, Latvia, Lithuania, occupied Poland (mostly present-day western Belarus and western Ukraine), and Moldavia.
This mass deportation was organized following the guidelines set by the NKVD and KGB, with the USSR Interior People's Commissar Lavrentiy Beria as the senior executor. The official name of the top secret operation was “Resolution On the Eviction of the Socially Foreign Elements from the Baltic Republics, Western Ukraine, Western Belarus and Moldova”. The Soviet police, called "militsya", carried out the arrests with the collaboration of local Communist Party members.[1]
The deportations
The deportation took place from May 22 to June 20, 1941,[2] just before the invasion of the Soviet Union by Nazi Germany. However, the goal of the deportations was to remove political opponents of the Soviet government, not to strengthen security in preparation for the German attack.[3]
The deportation took place a year after the occupation and annexation of the Baltic states and Bessarabia and Northern Bukovina and targeted "anti-Soviet elements" – former politicians, policemen, wealthy industrialists and landowners, etc.[4] In occupied Poland, it was the fourth wave of mass deportations[5] and was intended to combat the "counter-revolutionary" Organization of Ukrainian Nationalists.[4]
The procedure for the deportations was approved by Ivan Serov in the so-called Serov Instructions. People were deported without trials in whole families.[5] Men were generally imprisoned and most of them died in Siberian prison camps (see Gulag); women and children were resettled in forced settlements[3] in Omsk and Novosibirsk Oblasts, Krasnoyarsk and Altai Krais, and Kazakhstan.[2] The mortality rate among the Estonian deportees was estimated at 60%.[3]
Juist, maar die berichten die ik heb gepost komen hier nog bovenop, en maken het alleen maar penibeler.quote:Op donderdag 12 mei 2022 17:48 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
https://www.volkskrant.nl(...)-ten-spijt~ba33fef3/
1500.quote:Op donderdag 12 mei 2022 17:36 schreef superniger het volgende:
[..]
En hoeveel orcs zijn daarbij omgekomen?
Ook schuldig aan de massaslachting van ruim 22 duizend Poolse officieren. Gelukkig succesvol op z'n eigen zwaard gevallen uiteindelijk.quote:Op donderdag 12 mei 2022 17:51 schreef Hathor het volgende:
[..]
Die Beria was ook een beste ja, die deed qua misdaden niks onder voor een Adolf Eichmann.
Volgens mij zijn ze in Rusland ingehaakt op de biolabs die voorafgaand aan de oorlog al waren verzonnen door een paar van die idioten op twitter die 'zelf onderzoek doen'.quote:Op donderdag 12 mei 2022 17:42 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Als je niet beter zou weten zou je haast nog gaan denken dat een hoop van die QAnon troep uit precies dezelfde trollenfabriek komt.
Nicequote:Op donderdag 12 mei 2022 18:01 schreef slashdotter3 het volgende:
Ukraine heeft hun eigen artillery tactiek die ze sinds 2014 hebben ontwikkeld:
https://www.reddit.com/r/(...)humiliation_ukraine/
They do both. But the weird thing about UA arty is they are dispersed. They built their own fire command/control/target assignment software during the first Russian war and it lets them not run big batteries of guns. Instead they are all spread out and mixed with mortar guys closer to the front and they dynamically assign targets, sometimes multiple per gun, and then they scoot off to the next location. Because there’s no concentrated fire location it’s very difficult for the Russians to return fire, as they have to pick which of the handful of origin points they should hit first.
For anyone interested, the software was written by Yaroslav Sherstyuk, and it's a modern "app ecosystem" that allows UA forces to gather data from heterogenous sources including off the shelf drones, have targets identified and designated by experts, and firing solutions automatically computed and assigned to appropriate assets for prosecution. Their latency (time between fire request and shells being fired) is as low as 30 seconds (compared to ~15 minutes for RU and ~45 minutes for US artillery). This enables them to keep expert personnel safe from harm and stress while exploiting their ability near the front line.
It also enables them to calculate TOT (time on target) firing solutions, where one or more guns put multiple rounds into the air one after another fired in such trajectories that all rounds hit the target at the same time.
Impressivequote:Op donderdag 12 mei 2022 18:01 schreef slashdotter3 het volgende:
Ukraine heeft hun eigen artillery tactiek die ze sinds 2014 hebben ontwikkeld. Een 30 seconden reactietijd is echt waanzinnig snel
https://www.reddit.com/r/(...)humiliation_ukraine/
They do both. But the weird thing about UA arty is they are dispersed. They built their own fire command/control/target assignment software during the first Russian war and it lets them not run big batteries of guns. Instead they are all spread out and mixed with mortar guys closer to the front and they dynamically assign targets, sometimes multiple per gun, and then they scoot off to the next location. Because there’s no concentrated fire location it’s very difficult for the Russians to return fire, as they have to pick which of the handful of origin points they should hit first.
For anyone interested, the software was written by Yaroslav Sherstyuk, and it's a modern "app ecosystem" that allows UA forces to gather data from heterogenous sources including off the shelf drones, have targets identified and designated by experts, and firing solutions automatically computed and assigned to appropriate assets for prosecution. Their latency (time between fire request and shells being fired) is as low as 30 seconds (compared to ~15 minutes for RU and ~45 minutes for US artillery). This enables them to keep expert personnel safe from harm and stress while exploiting their ability near the front line.
It also enables them to calculate TOT (time on target) firing solutions, where one or more guns put multiple rounds into the air one after another fired in such trajectories that all rounds hit the target at the same time.
quote:For anyone interested, the software was written by Yaroslav Sherstyuk, and it's a modern "app ecosystem" that allows UA forces to gather data from heterogenous sources including off the shelf drones, have targets identified and designated by experts, and firing solutions automatically computed and assigned to appropriate assets for prosecution. Their latency (time between fire request and shells being fired) is as low as 30 seconds (compared to ~15 minutes for RU and ~45 minutes for US artillery). This enables them to keep expert personnel safe from harm and stress while exploiting their ability near the front line.
quote:According to Yaroslav Sherstyuk, one of the main functions of ArtOS that was especially appreciated by the Head of the Armed Forces of Ukraine was 'the gunner's terminal', also called the gunner's data display system. It is a special unit that provides important data for targeting the guns. The device can be easily connected to a tablet which has been hardened for field conditions - it is shock-resistant, sealed and holds a charge for about a week.
De Russen vechten met WW2 tactieken tegen een 21ste eeuw tegenstander die Starlink, Android tablets en een AppStore voor het coordineren van artillery gebruikt. Waardoor Ukraine in 30 seconden kan reageren waar Russen 15 minuten over doenquote:The principal benefit of ArtOS is its ability to reduce training time significantly, from detecting the target to performing artillery fire missions. ArtOS eliminates calculation errors and can transmit the finished command in no less than two seconds. Thanks to ArtOS all calculations are automatic; it calculates data for firing artillery pieces, determining coordinates, performing topographic and geodetic adjustments, and also making corrections to calculations for firing proofs, and all of these data are transferred directly to the gun commander and gunner. The ArtOS system is applicable to all types of guns, MLRS and mortars, currently used by the Ukrainian Armed Forces.
Zieke shitquote:
Wie had dat nou gedacht.quote:Op donderdag 12 mei 2022 18:33 schreef Lospedrosa het volgende:
https://www.businessinsid(...)ussische-leveringen/
Gasprijs knalt deur de panty.
Zet maar vast een elektronisch aggregaat in je schuur met 100l diesel
Die komt uit de zelfde fabriek.quote:Op donderdag 12 mei 2022 17:42 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Als je niet beter zou weten zou je haast nog gaan denken dat een hoop van die QAnon troep uit precies dezelfde trollenfabriek komt.
Meestal zijn het in dit soort gevallen de schuldeisers die met Rusland gaan overleggen voor een oplossing. Men weet dat Rusland kan betalen en willen ook niet door maatregelen van de overheid hun geld kwijtraken.quote:Op donderdag 12 mei 2022 13:18 schreef capricia het volgende:
[..]
Die euro-schulden, daar schijnt een clausule voor te bestaan dat die ook in Roebels betaald kan worden, als het echt niet anders kan, onder bepaalde voorwaarden.
Maar die USD schulden zijn veel interessanter:
[..]
https://www.google.com/am(...)-explainer-debt/amp/
Dus al zou Rusland kunnen betalen in Dollars (hoe ze daar aan komen is mij een raadsel), dan nog mag het niet ontvangen worden.![]()
En als het geld niet ontvangen is, krijg je officieel een maand de tijd om alsnog over de brug te komen, en dan kan er een default aangevraagd worden. Die aanvraag wordt gedaan vanuit de ontvanger (die dus geen geld gestort geeft gekregen).
Overigens heeft er niemand baat bij een default van Rusland. Het land is al afgesneden van het lenen van westers geld, dus daarmee kun je ze niet extra raken. En voor de schuldeisers is het ook niet goed.
en in de rug ook nog, stelletje lafaards, je zou ze kakkerlakken kunnen noemen maar waarom zou je kakkerlakken beledigenquote:Op donderdag 12 mei 2022 18:48 schreef Hatseflats22 het volgende:
https://nos.nl/video/2428(...)r-russische-soldaten
Ongewapende burgers neergeschoten door Russen.....
🤢🤮
Ja.quote:Op donderdag 12 mei 2022 19:03 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Meestal zijn het in dit soort gevallen de schuldeisers die met Rusland gaan overleggen voor een oplossing. Men weet dat Rusland kan betalen en willen ook niet door maatregelen van de overheid hun geld kwijtraken.
Dit heeft weinig te maken met een hongersnood, maar eerder met het verwijderen van Oekraïnse elementen uit het gebied.quote:Op donderdag 12 mei 2022 15:54 schreef slashdotter3 het volgende:
Stelen van de Ukrainers en doorsluizen naar de Russen in Crimea, Holodomor deel 2
[ twitter ]
De authenticiteit van de beelden staat vast? Ik heb er namelijk een beetje moeite mee om te geloven dat dit echt is.quote:Op donderdag 12 mei 2022 18:48 schreef Hatseflats22 het volgende:
https://nos.nl/video/2428(...)r-russische-soldaten
Ongewapende burgers neergeschoten door Russen.....
🤢🤮
Er zijn dermate veel historische voorbeelden waar dit succesvol gelukt is dat er eigenlijk geen reden is het te blijven gebruiken. De Romeinen waren wellicht een van de eerste volkeren die dit gebruikten met hun Coloniae.quote:Op donderdag 12 mei 2022 15:56 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En nog niet zo lang geleden trapte jij daar ook volop in. Oftewel, het werkt.
Ja, ik denk het wel. Ik ben geen beelden expert, maar CNN en NOS zullen het niet zomaar publicerenquote:Op donderdag 12 mei 2022 19:26 schreef -XOR- het volgende:
[..]
De authenticiteit van de beelden staat vast? Ik heb er namelijk een beetje moeite mee om te geloven dat dit echt is.
Uiteraard krijgt Oekraïne veel steun, wat in dit soort situaties vaak het pijnpunt is; zijn het giften of leningen? Heeft iemand daar duidelijkere informatie over?quote:Op donderdag 12 mei 2022 19:18 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja.
Rusland is ook niet echt een wanbetaler. Het huishoudboekje is op orde. Geen excessieve schulden, zelfs de overheidsfinanciën binnen de perken onder Poetin. En een gestage stroom inkomsten via gas en olie.
Oekraïne zie ik veel grotere financiële problemen krijgen. Maar die zullen wel geholpen worden.
Het lijkt me dat de westerse landen toch met miljarden over de brug moeten gaan komen en niet enkel leningen.quote:"Almost all of the money granted by international partners were loans — even if at a small interest rate. This means that the country's debt dependence and debt burden will only grow, and it will be very difficult to repay these loans," he said.
Kravchuk called for a "substantial amount" of previous debts to Ukraine to be written off.
Even before the war, Ukraine's external debt had hit $129 billion, according to the World Bank — the equivalent of 78.8% of the country's gross domestic product (GDP). The Ukrainian central bank says it's expected to repay $16 billion of it in 2022.
Dit verzin je toch niet. Hoe dom kunnen ze zijn.quote:
https://podcasts.google.c(...)k5qVWsyZlZPZkk?ep=14quote:Op donderdag 12 mei 2022 19:55 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Uiteraard krijgt Oekraïne veel steun, wat in dit soort situaties vaak het pijnpunt is; zijn het giften of leningen? Heeft iemand daar duidelijkere informatie over?
Ik denk dat er op termijn miljarden kwijtgescholden moeten worden om Oekraïne drijvend te houden, hoe langer de oorlog duurt, hoe meer erbij moet.
Even een bron gezocht:
https://www.dw.com/en/how(...)d-economy/a-61521971
[..]
Het lijkt me dat de westerse landen toch met miljarden over de brug moeten gaan komen en niet enkel leningen.
[ afbeelding ]
Het is een combinatie van beide. De Oekraïne moet een klein deel(10% dacht ik ergens gelezen te hebben) via leningen terug betalen maar het grootse deel zijn schenkingen. Nou ja schenkingen. Het overgrote deel komt natuurlijk terecht in de wapenindustrie en daar ziet de Oekraïne niets van terug.quote:Op donderdag 12 mei 2022 19:55 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Uiteraard krijgt Oekraïne veel steun, wat in dit soort situaties vaak het pijnpunt is; zijn het giften of leningen? Heeft iemand daar duidelijkere informatie over?
Ik denk dat er op termijn miljarden kwijtgescholden moeten worden om Oekraïne drijvend te houden, hoe langer de oorlog duurt, hoe meer erbij moet.
Even een bron gezocht:
https://www.dw.com/en/how(...)d-economy/a-61521971
[..]
Het lijkt me dat de westerse landen toch met miljarden over de brug moeten gaan komen en niet enkel leningen.
[ afbeelding ]
Dat is die landlease constructie toch?quote:Op donderdag 12 mei 2022 20:12 schreef Cherni het volgende:
[..]
Het is een combinatie van beide. De Oekraïne moet een klein deel(10% dacht ik ergens gelezen te hebben) via leningen terug betalen maar het grootse deel zijn schenkingen. Nou ja schenkingen. Het overgrote deel komt natuurlijk terecht in de wapenindustrie en daar ziet de Oekraïne niets van terug.
Lend-lease. Je pacht geen land.quote:Op donderdag 12 mei 2022 20:15 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat is die landlease constructie toch?
Daar kiezen ze zelf voor. De VS is altijd het land dat je het zelf maar moet rooien en waar ze met het halve defensie budget armoede de wereld uit kunnen helpen.quote:Op donderdag 12 mei 2022 20:12 schreef Cherni het volgende:
[..]
Het is een combinatie van beide. De Oekraïne moet een klein deel(10% dacht ik ergens gelezen te hebben) via leningen terug betalen maar het grootse deel zijn schenkingen. Nou ja schenkingen. Het overgrote deel komt natuurlijk terecht in de wapenindustrie en daar ziet de Oekraïne niets van terug.
Overigens is de Amerikaanse burger verbaast over de bedragen die Biden even overmaakt. Steeds meer armoede, inflatie en grensproblemen. 75% van mijn familie woont in de VS en die zijn niet al te blij omdat de VS intern met diverse problemen te maken heeft waar geen middelen voor beschikbaar werden gesteld.
Dacht het wel. Ik moet het weer gaan opzoeken om het zeker te weten. Maar het grootste gedeelte hoeft men niet terug te betalen. Maar veel zal rechtstreeks naar de wapenindustrie vloeien incluis opleidingen etc. Daar profiteren natuurlijk ook westerse landen van.quote:Op donderdag 12 mei 2022 20:15 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat is die landlease constructie toch?
Uh ja. Mobiel en dikke vingers. Zat nog niet in mijn autocoureur.quote:Op donderdag 12 mei 2022 20:16 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Lend-lease. Je pacht geen land.Het is wapenverhuur.
De Republikeinen houden Bidens investeringen in Amerika tegen. Ja kan ook Republikeins stemmen, dan weet je zeker dat het geld alleen naar oorlog gaat.quote:Op donderdag 12 mei 2022 20:12 schreef Cherni het volgende:
[..]
Overigens is de Amerikaanse burger verbaast over de bedragen die Biden even overmaakt. Steeds meer armoede, inflatie en grensproblemen. 75% van mijn familie woont in de VS en die zijn niet al te blij omdat de VS intern met diverse problemen te maken heeft waar geen middelen voor beschikbaar werden gesteld.
Dan hebben we hetzelfde gelezen.quote:Op donderdag 12 mei 2022 20:18 schreef Cherni het volgende:
[..]
Dacht het wel. Ik moet het weer gaan opzoeken om het zeker te weten. Maar het grootste gedeelte hoeft men niet terug te betalen. Maar veel zal rechtstreeks naar de wapenindustrie vloeien incluis opleidingen etc. Daar profiteren natuurlijk ook westerse landen van.
Autoco...eh...dinges is niet geschikt voor internationale crises, dat klopt. Daar zouden ze aparte woordenboeken voor moeten maken.quote:Op donderdag 12 mei 2022 20:19 schreef capricia het volgende:
[..]
Uh ja. Mobiel en dikke vingers. Zat nog niet in mijn autocoureur.
Hmmm niet alle Amerikanen denken zo. Een enorme massa vond Obama een vooruitgang. Helaas zowel Trump als Biden vinden veel Amerikanen waardeloos.quote:Op donderdag 12 mei 2022 20:18 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Daar kiezen ze zelf voor. De VS is altijd het land dat je het zelf maar moet rooien en waar ze met het halve defensie budget armoede de wereld uit kunnen helpen.
Mensen willen daar niet betalen voor socialisme.
Laat me raden, vaak Republikeinen die normaal als hardste roepen om zelfredzaamheid en dat dergelijke zaken door de staten zelf geregeld moeten worden? En aan inflatie kan Biden, net als onze Rutte ook maar weinig aan doen.quote:Op donderdag 12 mei 2022 20:12 schreef Cherni het volgende:
[..]
Biden komt wat langzaam over maar tot nu toe doet hij het goed.quote:Op donderdag 12 mei 2022 20:21 schreef Cherni het volgende:
[..]
Hmmm niet alle Amerikanen denken zo. Een enorme massa vond Obama een vooruitgang. Helaas zowel Trump als Biden vinden veel Amerikanen waardeloos.
Ga je toch afvragen waarom ze daar dan vals geld voor zouden gebruikenquote:Op donderdag 12 mei 2022 17:13 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Nou Finland heeft Rusland al een keer verslagen, en de Zweden zijn gewoon aardige mensen. Dus ik zou zeggen 12,37%.quote:Op donderdag 12 mei 2022 20:26 schreef bleiblei het volgende:
Wat is eigenlijk het effect van Finland en Zweden bij de navo verdedigingsmacht? Hoeveel % neemt de beschikbare capaciteit toe als ze erbij komen?
Een vriend van me werkt in Wageningen ook in een "biolab". Ik hoor wappies nou nooit over biolabs in Nederland.quote:Op donderdag 12 mei 2022 20:28 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ga je toch afvragen waarom ze daar dan vals geld voor zouden gebruiken![]()
Enfin, de Biolabs in Oekraïne is wel een hardnekkig verhaal dat door best wel een aantal mensen wordt geloofd.
Totdat Bill Gates er een donatie doetquote:Op donderdag 12 mei 2022 20:31 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Een vriend van me werkt in Wageningen ook in een "biolab". Ik hoor wappies nou nooit over biolabs in Nederland.
Ik vraag me al jarenlang af hoe er in een land dat mensen op de maan wist te zetten en dat meer dan driehonderd miljoen inwoners heeft geen betere presidentskandidaten te vinden zijn dan mensen als Hillary Clinton, Trump of een hoogbejaarde Biden. En nog meer hoe een derdewereldland vol wodka zuipende complottheoretici en fascistische wappies als Rusland het voor elkaar kreeg om de presidentsverkiezingen in de VS te beïnvloeden.quote:Op donderdag 12 mei 2022 20:23 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Biden komt wat langzaam over maar tot nu toe doet hij het goed.
Helaas is dat land tot op het bod gepolariseerd.
Of Soros of die van het WEF.quote:Op donderdag 12 mei 2022 20:32 schreef Wantie het volgende:
[..]
Totdat Bill Gates er een donatie doet
Mee eens. 12,38% zou teveel eer zijn.quote:Op donderdag 12 mei 2022 20:29 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Nou Finland heeft Rusland al een keer verslagen, en de Zweden zijn gewoon aardige mensen. Dus ik zou zeggen 12,37%.
Tja. Anti democratische Republikeinen zijn daar al 30 jaar bezig de boel te versjitteren en het land van binnenuit te ondermijnen en dat zal ze in Rusland niet ontgaan zijn.quote:Op donderdag 12 mei 2022 20:33 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Ik vraag me al jarenlang af hoe er in een land dat mensen op de maan wist te zetten en dat meer dan driehonderd miljoen inwoners heeft geen betere presidentskandidaten te vinden zijn dan mensen als Hillary Clinton, Trump of een hoogbejaarde Biden. En nog meer hoe een derdewereldland vol wodka zuipende complottheoretici en fascistische wappies als Rusland het voor elkaar kreeg om de presidentsverkiezingen in de VS te beïnvloeden.
Okee, in aantal manschappen, tanks etc. danquote:Op donderdag 12 mei 2022 20:34 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Mee eens. 12,38% zou teveel eer zijn.
Doet het al.quote:Op donderdag 12 mei 2022 16:26 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Dit gaat voor Rusland nog slechter uitvallen dan Afghanistan als dit zo doorgaat.
quote:Op donderdag 12 mei 2022 20:37 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Okee, in aantal manschappen, tanks etc. dan
Ah, ze hebben in ieder geval 5 keer zoveel tanks als Nederlandquote:Met 21.500 militairen op een bevolking van 5,5 miljoen mensen heeft het land een vrij groot leger. De dienstplicht geldt er en Finland heeft ook veel zwaar materiaal zoals 100 tanks."
Sterker nog, ze hebben onze oude Leopards.quote:Op donderdag 12 mei 2022 20:40 schreef bleiblei het volgende:
[..]
[..]
Ah, ze hebben in ieder geval 5 keer zoveel tanks als Nederland.
Aber waarom?quote:Op donderdag 12 mei 2022 20:32 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Volgens CNN brand er weer een Russisch schip. Iedereen schijnt dat Slangeneiland heel belangrijk te vinden.
Strategische plek, vooral voor luchtafweer.quote:
Eilandje ligt kennelijk op een strategisch belangrijke positie.quote:
Zolang Oekraïne dat eiland heeft, en rus niet, zal Oekraïne nooit land-locked zijn. Tel daarbij op de territoriale wateren die het oplevert, waar ook nog eens gas zit.quote:Op donderdag 12 mei 2022 20:46 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Eilandje ligt kennelijk op een strategisch belangrijke positie.
Hopelijk wordt die brand snel geblust.quote:Op donderdag 12 mei 2022 20:32 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Volgens CNN brand er weer een Russisch schip. Iedereen schijnt dat Slangeneiland heel belangrijk te vinden.
quote:
quote:The unit, stationed in Russia’s far east during peacetime, first entered Ukraine from Belarus when the war started at the end of February and saw bitter combat with Ukrainian forces.
“It soon became clear that not everyone was onboard with it. Many of us simply did not want to go back,” said Dmitri, a member of the unit who asked not to be identified with his real name. “I want to return to my family – and not in a casket.”
Along with eight others, Dmitri told his commanders that he refused to rejoin the invasion. “They were furious. But they eventually calmed down because there wasn’t much they could do,” he said.
Dat is de zoon van Derk Sauer.quote:Op donderdag 12 mei 2022 21:00 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Artikel in The Guardian van Pjotr Sauer. Is dat niet de zoon van Derk S?
[..]
[..]
Volgens mij wel. Ook een vriendje van Kadyrov dacht ik toen met dat voetbalgebeuren.quote:Op donderdag 12 mei 2022 21:00 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
[..]
Nu ik er over nadenk. Waarom zetten ze geen rode zwaailichten op hun helmen.quote:Op donderdag 12 mei 2022 20:00 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dit verzin je toch niet. Hoe dom kunnen ze zijn.
Vanmorgen nog een noodkreet…quote:Op donderdag 12 mei 2022 21:19 schreef xpompompomx het volgende:
Azovstal is nog niet gevallen!
[ twitter ]
Waarom heet die jongen niet SIG?quote:Op donderdag 12 mei 2022 21:00 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
[..]
Ik ben niet zo van de wonderen, zweverigheid of zelfs geloof, maar ik hoop wel op een wonder voor deze mensen.quote:Op donderdag 12 mei 2022 21:24 schreef Maron het volgende:
[..]
Vanmorgen nog een noodkreet…
MARIOEPOL - Een Oekraïense militair die vastzit in de Azovstal-fabriek in Marioepol doet een beroep op Tesla-topman Elon Musk. Commandant Sergej Volina hoopt dat Musk kan helpen bij de evacuatie van de fabriek die al weken omsingeld wordt door Russische troepen..
„Mensen zeggen dat jij van een andere planeet komt en dat je mensen leert te geloven in het onmogelijke. Mijn planeet ligt naast de jouwe, want ik ben op een plek waar het bijna onmogelijk is om te overleven”, schrijft Volina op Twitter in een bericht aan Musk.
Het zou toch wat zijn als Elon Musk een wonder zou kunnen verrichten…
Gister was er hier nog zo’n interview met een POW die vertelde dat de commandant in zo’n geval het geweer op zo’n weigerachtige soldaat richtte. Dus dit: They were furious. But they eventually calmed down because there wasn't much they could do," he said.???quote:Op donderdag 12 mei 2022 21:00 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
[..]
Starship is nog niet klaar.quote:Op donderdag 12 mei 2022 21:24 schreef Maron het volgende:
[..]
Vanmorgen nog een noodkreet…
MARIOEPOL - Een Oekraïense militair die vastzit in de Azovstal-fabriek in Marioepol doet een beroep op Tesla-topman Elon Musk. Commandant Sergej Volina hoopt dat Musk kan helpen bij de evacuatie van de fabriek die al weken omsingeld wordt door Russische troepen..
„Mensen zeggen dat jij van een andere planeet komt en dat je mensen leert te geloven in het onmogelijke. Mijn planeet ligt naast de jouwe, want ik ben op een plek waar het bijna onmogelijk is om te overleven”, schrijft Volina op Twitter in een bericht aan Musk.
Het zou toch wat zijn als Elon Musk een wonder zou kunnen verrichten…
Dit was niet aan het front. Ze waren thuis en moesten nog een keer. Aan het front worden deserteurs doodgeschoten.quote:Op donderdag 12 mei 2022 21:33 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Gister was er hier nog zo’n interview met een POW die vertelde dat de commandant in zo’n geval het geweer op zo’n weigerachtige soldaat richtte. Dus dit: They were furious. But they eventually calmed down because there wasn't much they could do," he said.???
quote:Op donderdag 12 mei 2022 21:00 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Er is 1 (één) nog grotere troll dan Rusland/putin, en dat is Anonymous. En Putin weet, don't feed the troll.quote:Op donderdag 12 mei 2022 21:38 schreef la_perle_rouge het volgende:
Is er al iets bekend van de Russische reactie op deze stunt van 3 dagen geleden?
= Hacken van de tv en echte nieuwsberichten op internet?
quote:Op donderdag 12 mei 2022 21:19 schreef xpompompomx het volgende:
[ twitter ]
Het gaat niet alleen om Poetin, ik weet niet hoeveel Russen dit gezien hebben. Is er bekend hoe personen uit de bevolking hierop hebben gereageerd?quote:Op donderdag 12 mei 2022 21:41 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Er is 1 (één) nog grotere troll dan Rusland/putin, en dat is Anonymous. En Putin weet, don't feed the troll.
Azovstal gaat een mythische status krijgen. In mijn verbeelding is het een Astrix-en-Obelix-achtige vesting met een post-apocalyptische vibe. Hier gaan games over gemaakt worden.quote:Op donderdag 12 mei 2022 21:19 schreef xpompompomx het volgende:
[ twitter ]
Je moet alleen die in de zwarte zee tellen lijkt mij. En dan doet een land zonder marine het best aardig.quote:Op donderdag 12 mei 2022 21:54 schreef la_perle_rouge het volgende:
[ twitter ]
Met schepen gaat het niet zo hard als met tanks. Pas 2,5 % van de schepen kwijt tegen 1/3 van de tanks en 1/5 van hun pantservoertuigen, maar elke schuit is er een.
Asterix en Obelix zaten niet in een vesting, en zijn bovendien geen echte levende wanhopige personen. In denk dat het er stinkt naar stront, pis, bloed en rottend vlees (van geamputeerde lichaamsdelen). Ik vind er weinig game-achtigs aan. Wie hier na 70+ dagen levend uitkomt, wordt geestelijk nooit meer normaal.quote:Op donderdag 12 mei 2022 21:46 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Azovstal gaat een mythische status krijgen. In mijn verbeelding is het een Astrix-en-Obelix-achtige vesting met een post-apocalyptische vibe. Hier gaan games over gemaakt worden.
Dat hoef je je niet stiekem af te vragen, het is een duidelijke zaak.quote:Op donderdag 12 mei 2022 13:44 schreef capricia het volgende:
Ze moeten er aan.quote:Op donderdag 12 mei 2022 22:10 schreef polderturk het volgende:
Russen willen bloed zien.
[ twitter ]
[ twitter ]
Want de Russen hebben zich tot nu toe zo goed gedragen?quote:Op donderdag 12 mei 2022 19:26 schreef -XOR- het volgende:
[..]
De authenticiteit van de beelden staat vast? Ik heb er namelijk een beetje moeite mee om te geloven dat dit echt is.
quote:Op donderdag 12 mei 2022 22:11 schreef Za het volgende:
[..]
Dat hoef je je niet stiekem af te vragen, het is een duidelijke zaak.
Heeft de VS zoveel affiniteit met Oekraïne dat ze voor 38.000.000.000 aan steun, vnl wapens zenden? Het betreft een lokaal conflict ten gevolge van alleszins redelijke verzoeken die al lang spelen.
Direct en veelvuldig hun beste onderhandelaars zenden om het conflict zsm te beslechten zou de logische weg zijn. Er komt niemand alleen voor miljarden aan wapens.
Lees dit eens bv
https://www.geotrendlines(...)lar-als-handelsmunt/
Ze bleven minder dan een dag weg helaas.quote:
Redelijke verzoekenquote:Op donderdag 12 mei 2022 22:11 schreef Za het volgende:
[..]
Heeft de VS zoveel affiniteit met Oekraïne dat ze voor 38.000.000.000 aan steun, vnl wapens zenden? Het betreft een lokaal conflict ten gevolge van alleszins redelijke verzoeken die al lang spelen.
Op de BBC hadden ze ook de afloop van dit met de Russische militairen vol in beeld met hun gezicht en een journalist ter plaatse die dezelfde plekken moet hebben gezien: .quote:Op donderdag 12 mei 2022 19:26 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Precies Rusland moet zijn troepen terugtrekken en de Krim en andere Oekraïnse gronden terug geven. Dat zijn al lang spelende en redelijke verzoeken.quote:Op donderdag 12 mei 2022 22:11 schreef Za het volgende:
[..]
Dat hoef je je niet stiekem af te vragen, het is een duidelijke zaak.
Direct en veelvuldig hun beste onderhandelaars zenden om het conflict zsm te beslechten zou de logische weg zijn. Er komt niemand alleen voor miljarden aan wapens.
Lees dit eens bv
https://www.geotrendlines(...)lar-als-handelsmunt/
Het is dan ook weer fakequote:Op donderdag 12 mei 2022 20:00 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dit verzin je toch niet. Hoe dom kunnen ze zijn.
Ja. Das niet lief hè?quote:Op donderdag 12 mei 2022 22:19 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
[..]
Ze bleven minder dan een dag weg helaas.
He hoe gaan jullie in de in de trollenfarm om met deze beelden? https://nos.nl/artikel/24(...)-vastgelegd-op-beeld
Wat bedoel je?quote:Op donderdag 12 mei 2022 22:27 schreef ExTec het volgende:
[..]
Wel grappig dat je helemaal uit jezelf de schoen aantrekt, enzo
Maar wel een beetje een logisch gevolg van een fascistische boevenstaat die dit soort propaganda de wereld instuurt niet? Je weet wel dat redelijke land dat je hier iedere dag komt verdedigen.quote:
quote:Op donderdag 12 mei 2022 17:13 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Waar zijn de beelden van de honderdduizenden burgerslachtoffers in Irak en Libië, waar de staatshoofden een golddinar of euro's wensten voor hun olie ipv de dollar?quote:Op donderdag 12 mei 2022 22:19 schreef Glazenmaker het volgende:
He hoe gaan jullie in de in de trollenfarm om met deze beelden? https://nos.nl/artikel/24(...)-vastgelegd-op-beeld
Lul niet zo dom manquote:Op donderdag 12 mei 2022 22:28 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Maar wel een beetje een logisch gevolg van een fascistische boevenstaat die dit soort propaganda de wereld instuurt niet? Je weet wel dat redelijke land dat je hier iedere dag komt verdedigen.
[..]
Het was Pleurisvolk, het blijft pleurisvolk.quote:Op donderdag 12 mei 2022 22:22 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Op de BBC hadden ze ook de afloop van dit met de Russische militairen vol in beeld met hun gezicht en een journalist ter plaatse die dezelfde plekken moet hebben gezien: .
In het contract voor een optreden van Guns 'n Roses stonden de eisen van een stabiele kleedkamertemperatuur van 22,54 graden met een afwijking van hooguit 2 procent, een jacuzzi gevuld met louter groene en blauwe M&M's, french pressed luwak koffie, een magnum chateau ausone '67 eerste persing, lendebiefstuk van een drachtige eenhoorn en drie Japanse hoeren met dikke tieten en een Turkse zonder snor. Die verzoeken waren alleszins redelijker dan die van Poetin.quote:Op donderdag 12 mei 2022 22:11 schreef Za het volgende:
Het betreft een lokaal conflict ten gevolge van alleszins redelijke verzoeken
Dit dus. Dit is de goedkoopste oorlog die de VS ooit gevoerd heeft. Dit kost Rusland een decennium om weer op te bouwen. Als ze dat al kunnen en zorgt ervoor dat Europa zichzelf kan verdedigen zodat de VS zich op China kan richten.quote:Op donderdag 12 mei 2022 22:31 schreef Hyperdude het volgende:
38.000.000.000 is peanuts voor 2 vliegen in één klap. Nog geen 5% van VS defensie begroting. Daarmee help je Oekraïne hun land te zuiveren en sloop je het Russische leger.
Win-win. Bedank Vladimir Vladimirovich maar voor zijn meesterplan.
Inderdaad.quote:Op donderdag 12 mei 2022 22:31 schreef Frutsel het volgende:
Het was Pleurisvolk, het blijft pleurisvolk.
Correct. Als iedereen haar zou kunnen negeren vanaf nu zou dit een hele verbetering zijn voor dit topicquote:Op donderdag 12 mei 2022 22:39 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het staat iedereen vrij om er niet op te reageren, inderdaad.
Ach, de russen gaan hun oorlogsmisdadigers ook bestraffen?quote:Op donderdag 12 mei 2022 22:40 schreef Za het volgende:
[..]
Inderdaad.
https://www.nbcnews.com/id/wbna4927273
Tot op heden in ieder geval niet. We wachten het nog af maar veel beweging zien we niet op dat vlak.quote:Op donderdag 12 mei 2022 22:42 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ach, de russen gaan hun oorlogsmisdadigers ook bestraffen?
En wat is er redelijk aan de eisen van Rusland? Dat land moet gewoon opsodemieteren uit andere soeverijne landen.quote:Op donderdag 12 mei 2022 22:34 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Je hebt de hele ophef rond Guantánamo gemist? Ongewapende mensen neerschieten die je net nog een sigaretje hebben gegeven en je lacht het maar weer weg met een kromme whataboutism. Man man manIs je mama trots?
Ik heb het over burgerslachtoffers.quote:Op donderdag 12 mei 2022 22:34 schreef Glazenmaker het volgende:
Je hebt de hele ophef rond Guantánamo gemist? Ongewapende mensen neerschieten die je net nog een sigaretje hebben gegeven en je lacht het maar weer weg met een kromme whataboutism. Man man manIs je mama trots?
Hou gewoon op met het goedpraten van de acties van Rusland in Oekraïne. Ze begaan duidelijk oorlogsmisdaden daar, en ze hadden geeneens een reden om dat land binnen te vallen. Je trieste whataboutisms veranderen daar niks aan.quote:Op donderdag 12 mei 2022 22:44 schreef Za het volgende:
[..]
Ik heb het over burgerslachtoffers.
Die zaten niet in Guantanamo Bay, vraag maar aan je mamma.
BTW de beelden dat ze schieten op de bewaker ontbreken in de video.
De burgerslachtoffers in Oekraine worden gemaakt door Rusland. Dit is alleen maar het laatste voorbeeld daarvan. Er is naar ons bekend nog geen enkele Rus door Rusland aangeklaagd voor het doelbewust vermoorden van burgers. Als je boos bent over Iraq dan moet je daarover toch wel in vuur en vlam staan, lijkt mij, maar dat lijkt niet zo te zijn.quote:Op donderdag 12 mei 2022 22:44 schreef Za het volgende:
[..]
Je gaat niet tot haar doordringenquote:Op donderdag 12 mei 2022 22:46 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Hou gewoon op met het goedpraten van de acties van Rusland in Oekraïne. Ze begaan duidelijk oorlogsmisdaden daar, en ze hadden geeneens een reden om dat land binnen te vallen.
En dat kan ook in een ander topicquote:Op donderdag 12 mei 2022 22:47 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
De burgerslachtoffers in Oekraine worden gemaakt door Rusland. Dit is alleen maar het laatste voorbeeld daarvan. Er is naar ons bekend nog geen enkele Rus door Rusland aangeklaagd voor het doelbewust vermoorden van burgers. Als je boos bent over Iraq dan moet je daarover toch wel in vuur en vlam staan, lijkt mij, maar dat lijkt niet zo te zijn.
Ik weiger dergelijke massamoordenaarsteuners enige speelruimte te geven. Idealist tot in de kist.quote:
Joh ze trolt in elk controversieel topic.quote:Op donderdag 12 mei 2022 22:49 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ik weiger dergelijke massamoordenaarsteuners enige speelruimte te geven. Idealist tot in de kist.
Straks zit je zelf in de ellende hier, omdat je zoveel belang hechtte aan het prachtige met nazi's doorspekt Oekraïne.quote:Op donderdag 12 mei 2022 22:43 schreef Barbusse het volgende:
En wat is er redelijk aan de eisen van Rusland? Dat land moet gewoon opsodemieteren uit andere soeverijne landen.
Ze mag trollen wat ze wilt. Maakt haar niet minder een massamoordernaarsteunerquote:Op donderdag 12 mei 2022 22:51 schreef SeaOfLove het volgende:
[..]
Joh ze trolt in elk controversieel topic.
Let it go
Los van het feit dat je post onzin is; En daarom vind jij het wel ok dat Rusland zonder reden Oekraïne binnenvalt en daar op grote schaal oorlogsmisdaden begaat. Dan ben je gewoon echt dood van binnen.quote:Op donderdag 12 mei 2022 22:54 schreef Za het volgende:
[..]
Straks zit je zelf in de ellende hier, omdat je zoveel belang hechtte aan het prachtige met nazi's doorspekt Oekraïne.
De jongeren hier zijn al depressief genoeg na 2 jaar coronacrisis, nu komen ze in een economische en energiecrisis terecht, wordt hun kans op een woning nog kleiner, en zelfs een oorlog al dan niet naburig is niet uit te sluiten.
Wanneer je goed had opgelet had je gezien dat ik de acties aldaar nooit heb goed gepraat.quote:Op donderdag 12 mei 2022 22:46 schreef Barbusse het volgende:
Hou gewoon op met het goedpraten van de acties van Rusland in Oekraïne.
Ja denk dat ze die bewaker daarna keurig naar de hospik hebben gebracht. Sorry voor het in je rug schieten, we helpen je er weer bovenopquote:Op donderdag 12 mei 2022 22:44 schreef Za het volgende:
[..]
Maar wel tot lurkers.quote:
Kijk, hier houdt de discussie met jou wmb op.quote:Op donderdag 12 mei 2022 22:58 schreef Barbusse het volgende:
Los van het feit dat je post onzin is; En daarom vind jij het wel ok dat Rusland zonder reden Oekraïne binnenvalt en daar op grote schaal oorlogsmisdaden begaat. Dan ben je gewoon echt dood van binnen.
"Waar was de ophef toen..." is toch wel het schoolvoorbeeld hoor.quote:Op donderdag 12 mei 2022 23:06 schreef Discombobulate het volgende:
Mensen moeten even beter leren wat een whattaboutism is en niet steeds dat maar constant noemen bij alles.
Ik word wel erg moe van dat nieuwe toverwoord "whataboutism". Mensen denken tegenwoordig blijkbaar dat dat een goed argument is om een valide vergelijking te weerleggen. Niet op de inhoud ingaan, maar alleen "whataboutism" zeggen en dan denken dat je een punt hebt.quote:Op donderdag 12 mei 2022 22:46 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Hou gewoon op met het goedpraten van de acties van Rusland in Oekraïne. Ze begaan duidelijk oorlogsmisdaden daar, en ze hadden geeneens een reden om dat land binnen te vallen. Je trieste whataboutisms veranderen daar niks aan.
Dat is botweg een leugen wat je hier vertelt, Poetin heeft helemaal niet geprobeerd om een diplomatieke oplossing te vinden, Poetin is begonnen met het beinvloeden van de Oekrainse verkiezingen, zijn favoriete kandidaat verloor daardoor die verkiezingen toen de fraude uitkwam.quote:Op donderdag 12 mei 2022 23:04 schreef Za het volgende:
[..]
Wanneer je goed had opgelet had je gezien dat ik de acties aldaar nooit heb goed gepraat.
Dit probleem speelde al heel lang en had voorkomen kunnen worden.
Tevens begrijp ik de issue waarvoor Putin al jaren op diplomatieke wijze heeft getracht een oplossing te vinden.
Dat is niet hetzelfde als het goedpraten van het vallen van slachtoffers, aan beide kanten overigens.
Met tientallen miljarden aan wapenleverancies los je het bloedvergieten iig niet op.
Dat doe je de hele tijd. Het is allemaal de schuld van Oekraïne en het westen volgens jou.quote:Op donderdag 12 mei 2022 23:04 schreef Za het volgende:
[..]
Wanneer je goed had opgelet had je gezien dat ik de acties aldaar nooit heb goed gepraat.
Ja, door Rusland gewoon in z'n hok te laten zitten.quote:Dit probleem speelde al heel lang en had voorkomen kunnen worden.
Dit is een glasharde leugen. Eisen stellen aan de politieke richting die een ander land wilt varen is niet 'diplomatie bedrijven'.quote:Tevens begrijp ik de issue waarvoor Putin al jaren op diplomatieke wijze heeft getracht een oplossing te vinden.
Dat is het wel.quote:Dat is niet hetzelfde als het goedpraten van het vallen van slachtoffers, aan beide kanten overigens.
Met tientallen miljarden aan wapenleverancies los je het bloedvergieten iig niet op.
Kan best zijn. Maar wat Za doet is wel gewoon het schoolvoorbeeld van 'whataboutism'.quote:Op donderdag 12 mei 2022 23:13 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ik word wel erg moe van dat nieuwe toverwoord "whataboutism". Mensen denken tegenwoordig blijkbaar dat dat een goed argument is om een valide vergelijking te weerleggen. Niet op de inhoud ingaan, maar alleen "whataboutism" zeggen en dan denken dat je een punt hebt.
Ik ben niet gelovig, maar het splinter/balk-verhaal is al zo oud als de bijbel zelf en een heel normale manier van redeneren. Niet wanneer het twee totaal losstaande zaken zijn, maar wel wanneer de beschuldigende partij er totaal niet voor schroomt om zich in andere gevallen van identieke praktijken te bedienen. Dan kan iemand wel leuk "whataboutism" roepen, maar dat gaat echt nergens over.
Even voor de lurkers. Za hier geloofd dus in de verzonnen feiten en beweegredenen van een land dat vandaag nog meerdere propaganda stukken de deur uit heeft gedaan dat Oekraïne onder andere met steun van de halve EU biologische wapens heeft ontwikkeld en ingezet tegen specifiek kinderen in 2020. In de biolabs hebben ze daarvoor een al decennia te genezen ziekte gebruikt en een hele valsmunterij operatie opgezet want de tuberculose zat op valse bankbiljetten en kinderen stoppen die vaak in de mond! Dat was het slimme meesterplan van de VS, EU en Oekraïne om kinderen te vermoorden.quote:Op donderdag 12 mei 2022 23:08 schreef Za het volgende:
[..]
Kijk, hier houdt de discussie met jou wmb op.
Voor de zoveelste keer:quote:Op donderdag 12 mei 2022 23:04 schreef Za het volgende:
[..]
Dit probleem speelde al heel lang en had voorkomen kunnen worden.
Tevens begrijp ik de issue waarvoor Putin al jaren op diplomatieke wijze heeft getracht een oplossing te vinden.
Dat is niet hetzelfde als het goedpraten van het vallen van slachtoffers, aan beide kanten overigens.
Een decennium is 10 jaar. No way dat Rusland in slechts 10 jaar weer op het punt van feb 2022 staat qua economie en leger.quote:Op donderdag 12 mei 2022 22:39 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dit dus. Dit is de goedkoopste oorlog die de VS ooit gevoerd heeft. Dit kost Rusland een decennium om weer op te bouwen. Als ze dat al kunnen en zorgt ervoor dat Europa zichzelf kan verdedigen zodat de VS zich op China kan richten.
Er is geen discussie. Ik zeg slechts dat je een massamoordenaarsteuner bent. C'est toutquote:Op donderdag 12 mei 2022 23:08 schreef Za het volgende:
[..]
Kijk, hier houdt de discussie met jou wmb op.
Waarom dan precies?quote:Op donderdag 12 mei 2022 23:18 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Kan best zijn. Maar wat Za doet is wel gewoon het schoolvoorbeeld van 'whataboutism'.
Tuurlijk. Ben het vaak niet met hem eens, maar die loopt niet gewoon flagrante onzin en leugens te verkondigen voor zover ik weet. Niks mis met anders denken over iets.quote:Op donderdag 12 mei 2022 23:20 schreef SeaOfLove het volgende:
Lospedreso oid reageert toch ook gewoon nog? En hij heeft een andere mening dan de meesten hier en hij post nog steeds vrijuit.
Er zijn videos van.quote:Op donderdag 12 mei 2022 23:17 schreef Tijger_m het volgende:
Dat is botweg een leugen wat je hier vertelt, Poetin heeft helemaal niet geprobeerd om een diplomatieke oplossing te vinden
De videos dat ze burgers doodschieten bedoel je? Dat is geen diplomatiequote:
Waarin prednisonplofkop Putin andere regeringsleiders gewoon loopt te intimideren en bedreigen. Finland, Oekraïne, de Baltische staten, Polen, het lijstje is lang. Dat is geen diplomatie, dat zijn bullytactics.quote:
De whataboutism is vroeger begonnen als afleiding van de Sovjet misdrijven. Waarom heb je het over de goelag? Jullie lynchen negers!quote:
Benieuwd of je er weer zo'n originele TT uit flanst!quote:Op donderdag 12 mei 2022 23:36 schreef Za het volgende:
Post even door ik heb een nieuwtje voor het volgende deel.
Dat gaat niet gebeurenquote:Op donderdag 12 mei 2022 23:40 schreef Kidjuh het volgende:
[..]
Benieuwd of je er weer zo'n originele TT uit flanst!
Jaquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |