De VS en UK hebben Finland en Zweden al officieel onder bescherming genomen voor zolang ze nog geen lid zijn van Nato, dus dat lijkt me het domste idee in de geschiedenis van domme ideeen.quote:Op donderdag 12 mei 2022 16:20 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik begreep een tactische kernbom gooien op Helsinki.
Eentje die weinig schade maakt, als signaal.
Ze hebben dus bijna een hele BTG verloren. Eerder was gesproken over 1500 doden. Dat is dus niet heel erg overdreven.quote:
Dit gaat voor Rusland nog slechter uitvallen dan Afghanistan als dit zo doorgaat.quote:
Grote schande op tv roepenquote:
Lekker zichzelf en zijn mede criminelen verrijken ten koste van de bevolking en zijn land. Dat terwijl het een economische supermacht had kunnen zijn als ze de inkomsten uit hun grondstoffen hadden besteed aan de ontwikkeling van technologie en goede handelsrelaties met het Westen.quote:Op donderdag 12 mei 2022 16:15 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Yep, weer terug bij af. Die lul van een Poetin heeft alle grondstoffen in dat godvervloekte land om er een succes van te maken. En wat doet die stomme zak? Alles naar de tyfus helpen en de rest van Europa ook direct maar dan. Lul.
Ze kunnen prima duikboten bouwen andersquote:Op donderdag 12 mei 2022 16:31 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Lekker zichzelf en zijn mede criminelen verrijken ten koste van de bevolking en zijn land. Dat terwijl het een economische supermacht had kunnen zijn als ze de inkomsten uit hun grondstoffen hadden besteed aan de ontwikkeling van technologie en goede handelsrelaties met het Westen.
Dit soort shit zou me niks verbazen:quote:Op donderdag 12 mei 2022 16:26 schreef nils7 het volgende:
[..]
Grote schande op tv roepen![]()
Hij heeft het over Nukes gooien maar ik vraag me af hoever ze daadwerkelijk komen
Hoe bedoel je? Het was vanaf de 3e week toch al erger dan Afghanistan qua doden?quote:Op donderdag 12 mei 2022 16:26 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Dit gaat voor Rusland nog slechter uitvallen dan Afghanistan als dit zo doorgaat.
Nabestaanden van de bemanning van de Kursk:quote:Op donderdag 12 mei 2022 16:33 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ze kunnen prima duikboten bouwen anders
Over de 'airstrikes'...quote:Op donderdag 12 mei 2022 16:36 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.dailymail.co.(...)-river-crossing.html
Putin's latest battlefield humiliation: Ukraine thwarts Russian battalion's river-crossing and destroys at least 58 vehicles inflicting heavy casualties as Donbas offensive stalls and Kyiv's troops counter-attack
[ afbeelding ]
De nieuwe adviseur van Poetin schijnt Baldric te hetenquote:Op donderdag 12 mei 2022 16:25 schreef Barbusse het volgende:
[..]
De VS en UK hebben Finland en Zweden al officieel onder bescherming genomen voor zolang ze nog geen lid zijn van Nato, dus dat lijkt me het domste idee in de geschiedenis van domme ideeen.
Ik doelde meer op de politieke en economische backlash van deze oorlog. Of moet het backfire zijn in dit geval?quote:Op donderdag 12 mei 2022 16:35 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Hoe bedoel je? Het was vanaf de 3e week toch al erger dan Afghanistan qua doden?
Ze hebben nogal wat om zich voor te schamen. Gewetenloze klootzakken zijn het.quote:Op donderdag 12 mei 2022 16:37 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Nabestaanden van de bemanning van de Kursk:
[ afbeelding ]
Ze lijken actiever, ja, maar dat kan toeval zijn.quote:Op donderdag 12 mei 2022 16:38 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Over de 'airstrikes'...
Zien jullie de laatste dagen ook steeds meer filmpjes en berichten voorbij komen van vliegtuigen van de Oekranse luchtmacht in actie? Of ligt het aan mij?
Oja, die Poolse Migs die als vliegtuigonderdelen Ukraine binnenkwamenquote:Op donderdag 12 mei 2022 16:38 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Over de 'airstrikes'...
Zien jullie de laatste dagen ook steeds meer filmpjes en berichten voorbij komen van vliegtuigen van de Oekranse luchtmacht in actie? Of ligt het aan mij?
And as usual his remarks are like a broken pencil... Pointless.quote:Op donderdag 12 mei 2022 16:38 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
De nieuwe adviseur van Poetin schijnt Baldric te heten
Heel goed mogelijk dat die er iets mee te maken hebben.quote:Op donderdag 12 mei 2022 16:40 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Oja, die Poolse Migs die als vliegtuigonderdelen Ukraine binnenkwamen
quote:Eerste Russische militair voor de rechter in Oekrane
Een 21-jarige Russische sergeant moet in Oekrane voor de rechter verschijnen omdat hij wordt beschuldigd van moord. Hij is de eerste Russische militair die in Oekrane terechtstaat sinds het begin van de oorlog.
De sergeant zou op 28 februari een ongewapende inwoner van een Oekraens dorp in de regio Soemy hebben gedood. Het Oekraense persbureau Interfax meldt dat de 62-jarige Oekraner aan het fietsen was toen hij werd doodgeschoten, op enkele tientallen meters van zijn huis. Volgens de openbaar aanklager van Oekrane, Iryna Venediktova, ligt er voldoende bewijs tegen hem. Als de rechter hem schuldig acht, kan hij een celstraf krijgen van maximaal levenslang.
Volgens Venediktova zit de Russische sergeant op dit moment al vast in Oekrane. "We beginnen een proces, niet bij verstek, maar direct tegen de persoon die een burger heeft vermoord. Dat is een oorlogsmisdaad."
Momenteel loopt een groot onderzoek naar oorlogsmisdaden in Oekrane. Venediktova zei vorige maand dat er zo'n 6000 plaatsen zijn in het land waar zulke misdaden hebben plaatsgevonden. Tientallen Nederlandse marechaussees ondersteunen het onderzoek.
Hij mag blij zijn dat Oekrane niet de doodstraf heeft ingevoerd voor dit soort oorlogsmisdaden.quote:Op donderdag 12 mei 2022 16:43 schreef superniger het volgende:
Hopelijk krijgt die klootzak levenslang.
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |