Eilandje ligt kennelijk op een strategisch belangrijke positie.quote:
Zolang Oekraïne dat eiland heeft, en rus niet, zal Oekraïne nooit land-locked zijn. Tel daarbij op de territoriale wateren die het oplevert, waar ook nog eens gas zit.quote:Op donderdag 12 mei 2022 20:46 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Eilandje ligt kennelijk op een strategisch belangrijke positie.
Hopelijk wordt die brand snel geblust.quote:Op donderdag 12 mei 2022 20:32 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Volgens CNN brand er weer een Russisch schip. Iedereen schijnt dat Slangeneiland heel belangrijk te vinden.
quote:
quote:The unit, stationed in Russia’s far east during peacetime, first entered Ukraine from Belarus when the war started at the end of February and saw bitter combat with Ukrainian forces.
“It soon became clear that not everyone was onboard with it. Many of us simply did not want to go back,” said Dmitri, a member of the unit who asked not to be identified with his real name. “I want to return to my family – and not in a casket.”
Along with eight others, Dmitri told his commanders that he refused to rejoin the invasion. “They were furious. But they eventually calmed down because there wasn’t much they could do,” he said.
Dat is de zoon van Derk Sauer.quote:Op donderdag 12 mei 2022 21:00 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Artikel in The Guardian van Pjotr Sauer. Is dat niet de zoon van Derk S?
[..]
[..]
Volgens mij wel. Ook een vriendje van Kadyrov dacht ik toen met dat voetbalgebeuren.quote:Op donderdag 12 mei 2022 21:00 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
[..]
Nu ik er over nadenk. Waarom zetten ze geen rode zwaailichten op hun helmen.quote:Op donderdag 12 mei 2022 20:00 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dit verzin je toch niet. Hoe dom kunnen ze zijn.
Vanmorgen nog een noodkreet…quote:Op donderdag 12 mei 2022 21:19 schreef xpompompomx het volgende:
Azovstal is nog niet gevallen!
[ twitter ]
Waarom heet die jongen niet SIG?quote:Op donderdag 12 mei 2022 21:00 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
[..]
Ik ben niet zo van de wonderen, zweverigheid of zelfs geloof, maar ik hoop wel op een wonder voor deze mensen.quote:Op donderdag 12 mei 2022 21:24 schreef Maron het volgende:
[..]
Vanmorgen nog een noodkreet…
MARIOEPOL - Een Oekraïense militair die vastzit in de Azovstal-fabriek in Marioepol doet een beroep op Tesla-topman Elon Musk. Commandant Sergej Volina hoopt dat Musk kan helpen bij de evacuatie van de fabriek die al weken omsingeld wordt door Russische troepen..
„Mensen zeggen dat jij van een andere planeet komt en dat je mensen leert te geloven in het onmogelijke. Mijn planeet ligt naast de jouwe, want ik ben op een plek waar het bijna onmogelijk is om te overleven”, schrijft Volina op Twitter in een bericht aan Musk.
Het zou toch wat zijn als Elon Musk een wonder zou kunnen verrichten…
Gister was er hier nog zo’n interview met een POW die vertelde dat de commandant in zo’n geval het geweer op zo’n weigerachtige soldaat richtte. Dus dit: They were furious. But they eventually calmed down because there wasn't much they could do," he said.???quote:Op donderdag 12 mei 2022 21:00 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
[..]
Starship is nog niet klaar.quote:Op donderdag 12 mei 2022 21:24 schreef Maron het volgende:
[..]
Vanmorgen nog een noodkreet…
MARIOEPOL - Een Oekraïense militair die vastzit in de Azovstal-fabriek in Marioepol doet een beroep op Tesla-topman Elon Musk. Commandant Sergej Volina hoopt dat Musk kan helpen bij de evacuatie van de fabriek die al weken omsingeld wordt door Russische troepen..
„Mensen zeggen dat jij van een andere planeet komt en dat je mensen leert te geloven in het onmogelijke. Mijn planeet ligt naast de jouwe, want ik ben op een plek waar het bijna onmogelijk is om te overleven”, schrijft Volina op Twitter in een bericht aan Musk.
Het zou toch wat zijn als Elon Musk een wonder zou kunnen verrichten…
Dit was niet aan het front. Ze waren thuis en moesten nog een keer. Aan het front worden deserteurs doodgeschoten.quote:Op donderdag 12 mei 2022 21:33 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Gister was er hier nog zo’n interview met een POW die vertelde dat de commandant in zo’n geval het geweer op zo’n weigerachtige soldaat richtte. Dus dit: They were furious. But they eventually calmed down because there wasn't much they could do," he said.???
quote:Op donderdag 12 mei 2022 21:00 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Er is 1 (één) nog grotere troll dan Rusland/putin, en dat is Anonymous. En Putin weet, don't feed the troll.quote:Op donderdag 12 mei 2022 21:38 schreef la_perle_rouge het volgende:
Is er al iets bekend van de Russische reactie op deze stunt van 3 dagen geleden?
= Hacken van de tv en echte nieuwsberichten op internet?
quote:Op donderdag 12 mei 2022 21:19 schreef xpompompomx het volgende:
[ twitter ]
Het gaat niet alleen om Poetin, ik weet niet hoeveel Russen dit gezien hebben. Is er bekend hoe personen uit de bevolking hierop hebben gereageerd?quote:Op donderdag 12 mei 2022 21:41 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Er is 1 (één) nog grotere troll dan Rusland/putin, en dat is Anonymous. En Putin weet, don't feed the troll.
Azovstal gaat een mythische status krijgen. In mijn verbeelding is het een Astrix-en-Obelix-achtige vesting met een post-apocalyptische vibe. Hier gaan games over gemaakt worden.quote:Op donderdag 12 mei 2022 21:19 schreef xpompompomx het volgende:
[ twitter ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |