https://www.vandaaginside.nl/quote:De nieuwe talkshow van Wilfred Genee, Johan Derksen en René van der Gijp heeft een naam. De dagelijkse uitzending gaat VI Vandaag heten. Zoals bekend wordt het praatprogramma vanaf januari 2022 bij SBS 6 uitgezonden.
Het tijdstip staat ook vast. De aanvang van VI Vandaag dat van maandag tot en met vrijdag is, wordt 21.30 uur en zal een uur duren. Achter de schermen wordt druk gewerkt aan een extra gast dagelijks aan tafel. Het is de bedoeling dat er een poule komt van gasten die rouleren aan tafel. De namen van Merel Westrik, Leonie ter Braak, Henk Westbroek en Özcan Akyol worden genoemd.
De afgelopen zomer was het trio al dagelijks te zien in De Oranjezomer. Dat programma bleek een succes met gemiddeld zo’n 800.000 kijkers. Daarop ontstond het idee van Talpa, waar Veronica en SBS 6 onder vallen, om de heren toch dagelijks aan tafel te krijgen in plaats van, zoals nu, tweemaal per week: maandag- en vrijdagavond.
Johan Derksen wilde na dit seizoen sowieso stoppen met Veronica Inside in de huidige vorm. ‘De Snor’ was het zat om ‘alleen maar over voetbal te praten’. Nu ze alle drie door willen met een dagelijkse show tekenden zij bij voor nog twee jaar.
Probleem is wel:quote:Op vrijdag 29 april 2022 00:51 schreef NY_Giant het volgende:
[..]
Dan heb je er niet zoveel kaas van gegeten, want of iets goed is of niet is subjective drek. Voor Talpa is het een gouden zet geweest om de show elke werkdag uit te gaan zenden. Campingzender SBS6 heeft nog nooit een goedlopende talkshow gehad en nu waren ze iedereen de baas. Die gaan echt nog wel proberen om het format te redden.
Bovendien heeft VI het nooit van zijn vele gasten moeten hebben. De running gag is daar al een jaar of tien dat ze geen gasten meer kunnen krijgen, maar uiteindelijk regelt zich dat altijd wel weer. En op een uitgebreide schare gasten die wel praten maar niets zeggen, zit ook geen hond te wachten.
Met Heleen erbij kunnen ze er maar beter een 5-uur show voor sherry-drinkende dames van maken.quote:Op vrijdag 29 april 2022 00:51 schreef chufi het volgende:
Johan is sws over pensioen dus klaar
Genet Heleen en gijp trekken door
Zelfs voor een 5 uurs show is ze te saai en nietszeggendquote:Op vrijdag 29 april 2022 01:00 schreef spapaars het volgende:
[..]
Met Heleen erbij kunnen ze er maar beter een 5-uur show voor sherry-drinkende dames van maken.
Een aftertalk is tegenwoordig heel populair.....quote:Op vrijdag 29 april 2022 01:01 schreef chufi het volgende:
Ángela was ook niet netjes om gewoon in 2 programma's te verschijnen
Hadden het er 3 kunnen zijn, had ze dat ook gedaan.quote:Op vrijdag 29 april 2022 01:01 schreef chufi het volgende:
Ángela was ook niet netjes om gewoon in 2 programma's te verschijnen
Wellicht is dat je probleem. Het Nederlandse medialandschap leeft in een eigen werkelijkheid waarin een meerderheid van het volk zich niet herkent. En dat monocultuurtje probeert anderen de mond te snoeren. Nergens voor nodig, zou je denken. Er zijn immers genoeg zenders om alle geluiden een podium te bieden. Maar kennelijk moet alles kapot.quote:Op vrijdag 29 april 2022 00:52 schreef freaky40 het volgende:
[..]
Fijn dat jij dat vind. Ik loop al jaren mee in medialand, maar ik denk jij er dan niet veel snapt.
Boskamp was vanavond gewoon weer op tv bij Feyenoord - Olympique. En Hansie is altijd wel over te halen. Kieft en Valentijn zijn beschikbaar. Maar goed, we gaan het zien wat ze ervan brouwen.quote:Op vrijdag 29 april 2022 00:57 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Probleem is wel:
Helene zit op hlf8.
Hansie is zwaar over de zeik
Boskamp zit thuis na zijn familiedrama.
Hou je eigenlijk alleen kieft over.
Als je niet kaal geschoren wilt worden, beter niet.quote:Op vrijdag 29 april 2022 01:18 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
Zijn wij als leden van de Johan Derksen fanclub ook gecanceld of kan ik morgen gewoon nog over straat?
quote:Op vrijdag 29 april 2022 01:18 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
Zijn wij als leden van de Johan Derksen fanclub ook gecanceld of kan ik morgen gewoon nog over straat?
En dan noem je Netflix als alternatiefquote:Op vrijdag 29 april 2022 01:36 schreef LordVoldermort het volgende:
Jammer dat het zo moet eindigen. Was ook wel een domme en achterlijke opmerking natuurlijk. Maar de woke cancel cultuur in dit land is wel verschrikkelijk. Elk tegengeluid is straks weg, dat is wel jammer. Agja gelukkig is er Netflix en HBO Max. Nederlandse talkshows kijkt toch geen hond meer na.
Nee, dat deden ze niet.quote:Op vrijdag 29 april 2022 08:06 schreef Mondkapje het volgende:
Het gaat niet om toen, het gaat om nu, dat je voor nationale tv buldert van het lachen om verkrachting, nog eens noemt dat het juridisch gezien verkrachting was, ja ja, echt hoor, ha ha ha ha.
Een volwassen man van hoe oud is ie, 70?
Als het slechts gaat om een kaars tussen de benen zetten, dan is er GEEN enkel geval van verkrachtingquote:Op vrijdag 29 april 2022 08:06 schreef Mondkapje het volgende:
Het gaat niet om toen, het gaat om nu, dat je voor nationale tv buldert van het lachen om verkrachting, nog eens noemt dat het juridisch gezien verkrachting was, ja ja, echt hoor, ha ha ha ha.
Dan bied je je excuses toch aan voor het eerste verhaal, dat doet ie niet. Als mannen gaan pochen aan een talkshowtafel over verzonnen verkrachtingen, waar zijn we dan mee bezig?quote:Op vrijdag 29 april 2022 08:21 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
Als het slechts gaat om een kaars tussen de benen zetten, dan is er GEEN enkel geval van verkrachting![]()
Nee, dat hoeft niet.quote:Op vrijdag 29 april 2022 08:24 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
Dan bied je je excuses toch aan voor het eerste verhaal, dat doet ie niet. Als mannen gaan pochen aan een talkshowtafel over verzonnen verkrachtingen, waar zijn we dan mee bezig?
Ook geen rekening houden met je vrouw of dochters die er op aan gekeken kunnen worden. Of op aan worden gesproken.quote:Op vrijdag 29 april 2022 08:06 schreef Mondkapje het volgende:
Edit: laat maar ;pquote:Op vrijdag 29 april 2022 08:21 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
Als het slechts gaat om een kaars tussen de benen zetten, dan is er GEEN enkel geval van verkrachting![]()
Hij heeft het in de 2 uitzendingen daarna meer dan rechtgezet. Maar is niet genoeg volgens de woke gemeente.quote:Op vrijdag 29 april 2022 08:06 schreef Mondkapje het volgende:
Dat lijkt ook helemaal nergens op. Maar de manier hoe sommige er mee omgaan ook niet.quote:Op vrijdag 29 april 2022 08:27 schreef Mondkapje het volgende:
Beetje stoer doen over wat ze durven bij een bewusteloze vrouw. Leuk hoor. Volwassen mannen.
Heb je het fragment teruggekeken wat ik hierboven postte?quote:Op vrijdag 29 april 2022 08:33 schreef Mondkapje het volgende:
En als ie nu gewoon zijn excuses aanbiedt, dan is het over maar nee hoor, stijfkoppig volhouden dat ie niks verkeerds doet.
Aan wie zou hij dat moeten doen?quote:Op vrijdag 29 april 2022 08:33 schreef Mondkapje het volgende:
En als ie nu gewoon zijn excuses aanbiedt, dan is het over maar nee hoor, stijfkoppig volhouden dat ie niks verkeerds doet.
Ik heb niet alles gezien van gisteravond van VI, maar ik heb begrepen dat ie niet ronduit zijn excuses heeft aangeboden. Nou dan niet, dag Johan.quote:Op vrijdag 29 april 2022 08:33 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Heb je het fragment teruggekeken wat ik hierboven postte?
Eerst even dat fragment terugkijken dan, hij was heel nederig.quote:Op vrijdag 29 april 2022 08:35 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
Ik heb niet alles gezien van gisteravond van VI, maar ik heb begrepen dat ie niet ronduit zijn excuses heeft aangeboden. Nou dan niet, dag Johan.
Pochen? Dat deel heb ik gemistquote:Op vrijdag 29 april 2022 08:24 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
Dan bied je je excuses toch aan voor het eerste verhaal, dat doet ie niet. Als mannen gaan pochen aan een talkshowtafel over verzonnen verkrachtingen, waar zijn we dan mee bezig?
Kan je hun mening dan nog serieus nemen over andere onderwerpen?
Nee hoor.quote:Op vrijdag 29 april 2022 08:36 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Eerst even dat fragment terugkijken dan, hij was heel nederig.
Ja hij was heel zielig.quote:Op vrijdag 29 april 2022 08:36 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Eerst even dat fragment terugkijken dan, hij was heel nederig.
Ah hij moet excuses aanbieden volgens de normen van Mondkapje de twitter rechterquote:Op vrijdag 29 april 2022 08:35 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
Ik heb niet alles gezien van gisteravond van VI, maar ik heb begrepen dat ie niet ronduit zijn excuses heeft aangeboden. Nou dan niet, dag Johan.
Ik denk dat ie gewoon wilde stoppen. Als je niet wilt stoppen, bied je echt wel je excuses aan.
Maar er zijn zat volwassen vrouwen die ook nog platte ongein hebben of waarderen, en er schaterend om kunnen lachen; er zaten dinsdagavond ook lachende vrouwen in het publiek, en ik heb de afgelopen dagen volwassen vrouwen gesproken die er totaal niet mee zaten... maar om zijn punt te maken had Derksen dat verhaal helemaal niet hoeven te vertellen. Ook al 'schaamde' hij zich ervoor, hij vond het toch nodig om het even op te dissen. Hij wilde de cancel culture, die inmiddels wel erg vaak oordeelt voordat er 'keiharde' objectieve bewijzen zijn, aan de kaak stellen. Had-ie gewoon iets gezegd in de trant van "wie zonder zonde is werpe de eerste steen" dan was dat wel genoeg geweest.quote:Op vrijdag 29 april 2022 08:06 schreef Mondkapje het volgende:
Wat mankeert jou? Johan Derkson heeft een vrouw verkracht met een kaars, bewusteloos, en heeft enkel zijn verhaal genuanceerd voor de bühne.quote:
Kan ik beter aan jou vragen. Derksen heeft dinsdag een verhaal (zoals hij zeer vaak doet) zwaar aangedikt en kwam er een dag later achter dat hem dit gezeik oplevert.quote:Op vrijdag 29 april 2022 08:41 schreef Mylene het volgende:
[..]
Wat mankeert jou? Johan Derkson heeft een vrouw verkracht met een kaars, bewusteloos, en heeft enkel zijn verhaal genuanceerd voor de bühne.
Klopt! Tegenwoordig is alles veel beterquote:Op vrijdag 29 april 2022 08:40 schreef Mondkapje het volgende:
Vroeger op het schoolplein had je jongens die wel eens vervelend waren, maar die daarna hun excuses aanboden als ze zagen dat je er moeite mee had. Dat leren jongens al op het schoolplein. Johan Derksen heeft dat blijkbaar nooit geleerd.
Aldus Johan. Het fijne komt nog wel naar buiten, de echte waarheid.quote:Op vrijdag 29 april 2022 08:42 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Vervolgens vertelt hij het ware verhaal en blijkt het zwaar mee te vallen. Dat is wat er gebeurd is.
Dat hoop ik uiteraard met je mee.quote:Op vrijdag 29 april 2022 08:44 schreef Mylene het volgende:
[..]
Aldus Johan. Het fijne komt nog wel naar buiten, de echte waarheid.
1. Gezien het onderwerp (aanranding/verkrachting) snap ik niet waarom iemand een dergelijk verhaal in deze context zwaar moet aandikken. Hij had het echt veel beter niet kunnen noemen, en er een algemene uitspraak over moeten doen. Dat was, nogmaals gezien het onderwerp, veel en veel verstandiger geweest.quote:Op vrijdag 29 april 2022 08:42 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Kan ik beter aan jou vragen. Derksen heeft dinsdag een verhaal (zoals hij zeer vaak doet) zwaar aangedikt en kwam er een dag later achter dat hem dit gezeik oplevert.
Vervolgens vertelt hij het ware verhaal en blijkt het zwaar mee te vallen. Dat is wat er gebeurd is.
Een dikke kaars, dat is wat Johan ervan maakte, je hebt ook dunne kaarsen, ik neem aan dat je dat wel begrijpt knul?quote:Op vrijdag 29 april 2022 08:45 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Dat hoop ik uiteraard met je mee.Maar hij heeft alle schijn mee. Een dikke kaars past ook niet in een vagina.
Punt 1 ben ik helemaal met je eens. Vind dat ook onbegrijpelijk maar hij heeft de schijn mee, simpelweg omdat zo'n grote kaars helemaal niet past.quote:Op vrijdag 29 april 2022 08:45 schreef Toby56 het volgende:
[..]
1. Gezien het onderwerp (aanranding/verkrachting) snap ik niet waarom iemand een dergelijk verhaal in deze context zwaar moet aandikken. Hij had het echt veel beter niet kunnen noemen, en er een algemene uitspraak over moeten doen. Dat was, nogmaals gezien het onderwerp, veel en veel verstandiger geweest.
2. Wat het ware verhaal is, is juist door zijn tegenstrijdige uitspraken onduidelijk geworden. Zoals hij zelf politici afbrandt die niet consequent zijn in hun uitspraken en/of hun doen en laten, zo is hij dat nu zelf. Hijzelf vindt vaak dat dergelijke politici de eer aan zichzelf moeten houden en moeten opkrassen, welnu, blijkbaar is hij nu zelf aan de beurt.
En als Susan Smit een keer een het kruis van meneer XYZ zou hebben betast in een dronken bui dan hoor je er niemand over.quote:Op vrijdag 29 april 2022 08:44 schreef Mylene het volgende:
[..]
Aldus Johan. Het fijne komt nog wel naar buiten, de echte waarheid.
@Siswet denkt daar anders overquote:Op vrijdag 29 april 2022 08:45 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Dat hoop ik uiteraard met je mee.Maar hij heeft alle schijn mee. Een dikke kaars past ook niet in een vagina.
Hij zei dinsdag al dat het om een dikke kaars ging. En die past niet.quote:Op vrijdag 29 april 2022 08:46 schreef Mylene het volgende:
[..]
Een dikke kaars, dat is wat Johan ervan maakte, je hebt ook dunne kaarsen, ik neem aan dat je dat wel begrijpt knul?
Siswet?quote:Op vrijdag 29 april 2022 08:48 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
@:siswet denkt daar anders over
@:dries4ever
https://forum.fok.nl/topic/2632453/elise-siswet-fantopic-5-nieuw-dieptepunt-met-een-crackhoer.htmlquote:
Voor dit forum is privetoegang vereist. Meen je dat je die moet hebben, mail dan naar forum@fok.nl.quote:Op vrijdag 29 april 2022 08:50 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
https://forum.fok.nl/topic/2632453/elise-siswet-fantopic-5-nieuw-dieptepunt-met-een-crackhoer.html
KPD dus ab-so-luut NSFW!!!
Begrijp me niet verkeerd... ik begrijp de basis van de cancel culture tamelijk goed, maar ik begrijp ook Derksens punt dat het af en toe begint door te slaan (social media is daar mede debet aan volgens mij). Ik ben ook helemaal niet anti-Derksen, ook al deel ik veel van zijn standpunten niet.quote:Op vrijdag 29 april 2022 08:47 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Punt 1 ben ik helemaal met je eens. Vind dat ook onbegrijpelijk maar hij heeft de schijn mee, simpelweg omdat zo'n grote kaars helemaal niet past.
Dat tweede vind ik niet.
Dat had geen reet veranderd. Dat weet je zelf ook. Hij was dan alsnog gecanceld.quote:Op vrijdag 29 april 2022 08:33 schreef Mondkapje het volgende:
Dat ben ik grotendeels met je eens. Alleen vind ik dus niet dat hij de schijn tegen heeft maar vind ik het een geloofwaardig verhaal.quote:Op vrijdag 29 april 2022 08:53 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Begrijp me niet verkeerd... ik begrijp de basis van de cancel culture tamelijk goed, maar ik begrijp ook Derksens punt dat het af en toe begint door te slaan (social media is daar mede debet aan volgens mij). Ik ben ook helemaal niet anti-Derksen, ook al deel ik veel van zijn standpunten niet.
Maar het woensdagavondverhaal heeft denk ik maar heel erg weinig mensen overtuigd. Voor velen zijn het, denk ik, dezelfde slappe smoesjes als de smoesjes die Derksen zelf vaak veroordeelt. "Ja maar... het was geen penetratie want dat kon niet eens want het was een dikke kaars..." en de avond ervoor "hiervoor zou ik nu veroordeeld kunnen worden". Je wordt niet veroordeeld als je gewoon een kaars tussen iemands benen plaatst.
Door zijn tegenstrijdige uitspraken heeft hij juist de schijn tegen.
En dat had hij kunnen voorkomen door zijn afkeer tegen de doorgeslagen cancel culture niet te 'staven' met zo'n stompzinnig verhaal.
Ja nadat je ze eerst een stomp op hun bek gaf hier. Want een beetje weerbaarheid leerden we hier ook als vrouw zijnde. Zodat we niet van die zielige jankerds werden waar het tegenwoordig van stikt.quote:Op vrijdag 29 april 2022 08:40 schreef Mondkapje het volgende:
Vroeger op het schoolplein had je jongens die wel eens vervelend waren, maar die daarna hun excuses aanboden als ze zagen dat je er moeite mee had. Dat leren jongens al op het schoolplein. Johan Derksen heeft dat blijkbaar nooit geleerd.
Denken dat hij echt stopt.quote:Op vrijdag 29 april 2022 08:59 schreef Mondkapje het volgende:
Voordat ie nog een keer leegloopt over zijn fantasieën wat ie er allemaal instopt bij een bewusteloze vrouw, kan ie beter stoppen, dat heeft ie goed gezien.
Iets wat hoogstwaarschijnlijk niet eens heeft plaatsgevonden, net als 80% van de anekdotes van Johan en Rene,quote:Op vrijdag 29 april 2022 08:41 schreef Mylene het volgende:
[..]
Wat mankeert jou? Johan Derkson heeft een vrouw verkracht met een kaars, bewusteloos, en heeft enkel zijn verhaal genuanceerd voor de bühne.
Misschien kan Danny hem een vrije 'entree' geven voor KPD.quote:Op vrijdag 29 april 2022 08:59 schreef Mondkapje het volgende:
Voordat ie nog een keer leegloopt over zijn fantasieën wat ie er allemaal instopt bij een bewusteloze vrouw, kan ie beter stoppen, dat heeft ie goed gezien.
Jij slaat ook wel erg door de andere kant opquote:Op vrijdag 29 april 2022 08:59 schreef Mondkapje het volgende:
Idd, om het al maar helemaal niet te hebben over die klapjosti van een Van Der Gijpquote:Op vrijdag 29 april 2022 09:30 schreef Mortaxx het volgende:
Ben het aan het terugkijken. Wat een rat is Genee toch
Die komen heus wel terug.quote:Op vrijdag 29 april 2022 09:30 schreef Nine. het volgende:
[..]
Zonder adverteerders, dus Talpa schiet er bitter weinig mee op
Dat is een comedyserie met fictieve personages...quote:Op vrijdag 29 april 2022 08:38 schreef RedFever007 het volgende:
Misschien moeten we Ross ook maar cancellen!
Het is de moneymaker van SBS. No way dat dit van de buis verdwijnt. Gisteren zaten gewoon 1.3 miljoen mensen klaar om te kijken hoe het ging. Commercieel gezien is het gewoon hartstikke interessant voor Talpa wat hier nu gebeurt. Wat je er ook verder van vindt.quote:Op vrijdag 29 april 2022 09:33 schreef Nine. het volgende:
[..]
Dat moeten we nog maar afwachten, het is uberhaupt nog maar de vraag of VI doorgaat of niet.
Zonder adverteerders is het commercieel niet zo interessant meer.quote:Op vrijdag 29 april 2022 09:37 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Het is de moneymaker van SBS. No way dat dit van de buis verdwijnt. Gisteren zaten gewoon 1.3 miljoen mensen klaar om te kijken hoe het ging. Commercieel gezien is het gewoon hartstikke interessant voor Talpa wat hier nu gebeurt. Wat je er ook verder van vindt.
Zonder adverteerders is die 1.3 miljoen echt helemaal niets waard en mss dat een shady bedrijf als betcity zich er nog aan wilt verbinden, maar de rest is zich er nu van aan het distantiëren of heeft zich er bij de vorige 2 rellen al van gedistantieerd.quote:Op vrijdag 29 april 2022 09:37 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Het is de moneymaker van SBS. No way dat dit van de buis verdwijnt. Gisteren zaten gewoon 1.3 miljoen mensen klaar om te kijken hoe het ging. Commercieel gezien is het gewoon hartstikke interessant voor Talpa wat hier nu gebeurt. Wat je er ook verder van vindt.
Niet als de adverteerders wegblijven, en daarbij is de geloofwaardigheid van de hele VI-kliek soberso nul, hoe vaak zouden die gasten al niet stoppen?quote:Op vrijdag 29 april 2022 09:37 schreef onlogisch het volgende:
Leg uit? Ik vond hem juist heel anders dan toen met Akwasi bijv. Ook dat ze loyaal aan Johan blijven.quote:Op vrijdag 29 april 2022 09:30 schreef Mortaxx het volgende:
Ben het aan het terugkijken. Wat een rat is Genee toch
Dat is niet zo gek. Het hele programma draait om Johan, de rest is inwisselbaar.quote:Op vrijdag 29 april 2022 09:40 schreef SonicVolcano het volgende:
Ook dat ze loyaal aan Johan blijven.
Dat was altijd het gevaar toen ze stopten met het voetbalprogramma, daar had je hem nog kunnen inwisselen voor Kieft, maar Rene is in dit huidige format inderdaad niets waard.quote:Op vrijdag 29 april 2022 09:41 schreef Nine. het volgende:
[..]
Dat is niet zo gek. Het hele programma draait om Johan, de rest is inwisselbaar.
Kieft zou idd wel een goede vervanger kunnen zijn in het oude format, maar bij deze show.... nah.quote:Op vrijdag 29 april 2022 09:42 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Dat was altijd het gevaar toen ze stopten met het voetbalprogramma, daar had je hem nog kunnen inwisselen voor Kieft, maar Rene is in dit huidige format inderdaad niets waard.
Dat klopt. Maar die komen wel weer. Met de Akwasi-rel liepen er ook sponsers weg. Die zijn ook vervangen. De geheugen van de mens is niet zo best. Over 2 weken lult niemand hier meer over.quote:Op vrijdag 29 april 2022 09:38 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Zonder adverteerders is het commercieel niet zo interessant meer.
Dat dus. En de adverteerders komen ook gewoon terug, als ze al weg waren.quote:Op vrijdag 29 april 2022 09:37 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Moah, als er genoeg kijkers zijn, komen de adverteerders ook wel. Ze zijn alleen in geld geïnteresseerd hè.quote:Op vrijdag 29 april 2022 09:39 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Zonder adverteerders is die 1.3 miljoen echt helemaal niets waard en mss dat een shady bedrijf als betcity zich er nog aan wilt verbinden, maar de rest is zich er nu van aan het distantiëren of heeft zich er bij de vorige 2 rellen al van gedistantieerd.
In Youtube termen is Vandaag inside nu gedemonetiseerd en gewoon niets waard voor SBS, sterker nog het berokkent nu ook schade aan de reclameblokken voor en na het programma.
Nee, dat is echt allang niet meer zo. Slecht publiek imago kost ook gewoon geld wat dat betreft.quote:Op vrijdag 29 april 2022 09:58 schreef nomina het volgende:
[..]
Moah, als er genoeg kijkers zijn, komen de adverteerders ook wel. Ze zijn alleen in geld geïnteresseerd hè.
Het gaat om geld, niet om imago.quote:Op vrijdag 29 april 2022 10:00 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Nee, dat is echt allang niet meer zo. Slecht publiek imago kost ook gewoon geld wat dat betreft.
Dit is overigens precies wat Derksen wilde zeggen met zijn anekdote.quote:Op vrijdag 29 april 2022 09:57 schreef RipCity het volgende:
Bluestour gaat na uitlatingen Johan Derksen zonder hem door
https://www.nu.nl/media/6(...)zonder-hem-door.html
Wat triest voor Johan![]()
Hopelijk boycot iedereen de concerten.
Dat dansje hebben we eerder gezien inderdaad. Wellicht is de Mol nu juist blij met contractbreuk.quote:Op vrijdag 29 april 2022 10:11 schreef maxi-mus het volgende:
Johan die zegt weer te stoppen en dan een contractje onder zijn ogen krijgt, vermoeiende rubriek.
Schuldbewust? Volgens twitter deed Derksen er lacherig overquote:Op vrijdag 29 april 2022 10:14 schreef Parafernalia het volgende:
Het gekke is dat Derksen het ene moment serieus, schuldbewust z'n verhaal doet, om een minuut later weer te vervallen in zelfmedelijden, 'ik ben erger dan Poetin' enzo.
De Regenjas was ook epische televisie.quote:Op vrijdag 29 april 2022 09:33 schreef SonicVolcano het volgende:
Vast al gepost maar Harry verwoord het weer eens perfect
quote:Op vrijdag 29 april 2022 10:25 schreef klaasweetalles het volgende:
Derksen de man die heel zijn leven niets anders gedaan heeft dan op anderen te janken gaat zelf Jankie jankie doen
Hij dacht dat hij onaantastbaar was
Goed dat alles onder zijn voeten verdwijnt niemand wil nog iets met deze man te maken hebben
Vuile viespeuk en racist
Aangezien het de Talpa directie was die Derksen en co verplichtte om gisteren excuses te maken (en die niet kregen, maar wel een sneer), ga ik er niet van uit dat De Mol gretig met zijn contract staat te wapperen.quote:Op vrijdag 29 april 2022 10:11 schreef maxi-mus het volgende:
Johan die zegt weer te stoppen en dan een contractje onder zijn ogen krijgt, vermoeiende rubriek.
Gijp en Derksen hebben belachelijk veel aan 'rat' Genee te danken, en diep van binnen weten ze dat maar al te goed.quote:Op vrijdag 29 april 2022 09:40 schreef SonicVolcano het volgende:
[..]
Leg uit? Ik vond hem juist heel anders dan toen met Akwasi bijv. Ook dat ze loyaal aan Johan blijven.
Ja, hij stopt er zelf mee. Dat lijkt me logisch, aangezien de mannen tegenwoordig zo enorm moeten nadenken over wat ze tegenwoordig wel en niet kunnen zeggen. En als je een keer een foute grap / opmerking maakt, of een verhaal dat niet zo handig is, dan krijg je een enorme heisa en raak je al snel in de problemen. Tja, heel begrijpelijk dat hij hier geen zin meer in heeft. Doodzonde...was juist top dat er in dit programma gewoon alles werd gezegd zonder al te veel na te denken over de camera die op je gericht staat.quote:Op vrijdag 29 april 2022 00:03 schreef riazop het volgende:
[..]
Waarom niet?
Hij stopt err toch zelf mee?
Niemand heeft hem verplicht om naar een roedel verzuurde vrouwen te luisteren.
Pleur toch eens op idioot. Waarom zit je überhaupt hier als je t allemaal zo kut vindt?quote:Op vrijdag 29 april 2022 10:38 schreef klaasweetalles het volgende:
Dit topic kan gesloten worden
Het is over en uit
@:ggmm doe waar je voor betaald wordt
sluiten dit topic
Bedankt😭🤡😊🥰🙃😜😂🧐☹😋😊😊😍😌😚😚
Ik zie je vaker posten en ik vraag me iedere keer af of je recent een klap tegen je hoofd hebt gehad?quote:Op vrijdag 29 april 2022 10:25 schreef klaasweetalles het volgende:
Derksen de man die heel zijn leven niets anders gedaan heeft dan op anderen te janken gaat zelf Jankie jankie doen
Goed dat alles onder zijn voeten verdwijnt niemand wil nog iets met deze man te maken hebben
Vuile viespeuk en racist
Je zou denken dat ie zelf door Derksen is aangerand.quote:Op vrijdag 29 april 2022 10:39 schreef SonicVolcano het volgende:
[..]
Ik zie je vaker posten en ik vraag me iedere keer af of je recent een klap tegen je hoofd hebt gehad?
Daarbij helpt het ook niet echt dat alle adverteerders weglopen. Verwacht ook niet dat er veel bedrijven zijn die vandaag de dag nog geassocieerd willen worden met #metoo en dergelijke. Want dat is nu eenmaal de huidige tijdgeest...quote:Op vrijdag 29 april 2022 10:28 schreef Stikkelbaars het volgende:
Aangezien het de Talpa directie was die Derksen en co verplichtte om gisteren excuses te maken (en die niet kregen, maar wel een sneer), ga ik er niet van uit dat De Mol gretig met zijn contract staat te wapperen.
Hij heeft dan wel niet 'het spijt me' of 'sorry' gezegd, want dat zijn uiteraard de magische woorden die alles oplossen! Zou ook helemaal niet geforceerd aanvoelen...quote:Op vrijdag 29 april 2022 09:57 schreef RipCity het volgende:
Bluestour gaat na uitlatingen Johan Derksen zonder hem door
https://www.nu.nl/media/6(...)zonder-hem-door.html
Wat triest voor Johan![]()
Hopelijk boycot iedereen de concerten.
@Caland stuurt me altijd filmpjes van Harry, omdat hij groot fan is.quote:Op vrijdag 29 april 2022 09:33 schreef SonicVolcano het volgende:
Zeg het ze, Klaas!quote:Op vrijdag 29 april 2022 10:25 schreef klaasweetalles het volgende:
Vuile viespeuk en racist
Niet geklikt. Harry moet z'n muil houden.quote:Op vrijdag 29 april 2022 09:33 schreef SonicVolcano het volgende:
Precies, als er één schaap over de dam is dan volgen er meer. Derksen is overal ontslagen en weggestuurd en alle adverteerders zijn weggelopen van het programma.quote:Op vrijdag 29 april 2022 10:41 schreef Nine. het volgende:
[..]
Daarbij helpt het ook niet echt dat alle adverteerders weglopen. Verwacht ook niet dat er veel bedrijven zijn die vandaag de dag nog geassocieerd willen worden met #metoo en dergelijke. Want dat is nu eenmaal de huidige tijdgeest...
Hoezo is het een racist? Is iedereen die ooit een racistisch grapje heeft gemaakt meteen voor de rest van zijn leven een racist? Want dan denk ik dat je vrij weinig mensen overhoudt.quote:Op vrijdag 29 april 2022 10:25 schreef klaasweetalles het volgende:
Vuile viespeuk en racist
En Johan is nooit hypocriet.quote:Op vrijdag 29 april 2022 10:44 schreef Stikkelbaars het volgende:
[..]
Precies, als er één schaap over de dam is dan volgen er meer. Derksen is overal ontslagen en weggestuurd en alle adverteerders zijn weggelopen van het programma.
Op basis van een 'bekentenis' die 50 jaar geleden plaats heeft gevonden...
Bovendien, wat Angela de Jong gisteren zei was ook wel raak. Johan vond dat Johnnie de Mol een tijdje moest stoppen met het programma vanwege alle fophef, dus Johan zou dan - volgens zijn eigen mening - ook niet meer doorkunnen met het programma. Zou hypocriet zijn als hij wel zou blijven zitten.
Geef eens een voorbeeld.quote:Op vrijdag 29 april 2022 10:57 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
En Johan is nooit hypocriet.
Wat is daar hypocriet aan?quote:Op vrijdag 29 april 2022 10:59 schreef Nine. het volgende:
[..]
Het feit dat ze al 42957x hebben aangegeven om te stoppen bijvoorbeeld?
Zeggen te stoppen om het vervolgens niet doen want de centjes en aandacht zijn toch wel lekker.. Dat is best hypocriet ja.quote:
quote:Op vrijdag 29 april 2022 11:02 schreef Stikkelbaars het volgende:
I de hypocriet zelfst.naamw. (m./v.)
Uitspraak: [hipo'krit]
Afbreekpatroon: hy·po·criet
Verbuigingen: hypocrieten (meerv.)
iemand die zich beter en eerlijker voordoet dan hij of zij is, of daarnaar handelt jegens anderen
Voorbeelden: `een hypocriet die anderen bekritiseert maar zelf helemaal niet deugt`,
`Stelletje hypocrieten! Jullie hebben mij belasterd en nu doen jullie alsof je onschuldig bent.`
Synoniem: huichelaar
II hypocriet bijv.naamw.
Uitspraak: [hipo'krit]
Afbreekpatroon: hy·po·criet
als je je beter en eerlijker voordoet dan je bent, of als iets daarvan blijk geeft
Voorbeelden: `hypocriete politiek bedrijven`,
`een hypocriete houding`,
`mensen hypocriet behandelen`
Synoniemen: huichelachtig, onoprecht
Duidelijk dat jullie geen idee hebben wat het woord inhoudt.
Tada. En tevens...quote:
quote:als je je beter en eerlijker voordoet dan je bent, of als iets daarvan blijk geeft
Exact! Hij heeft de afgelopen 2 dagen echt wel spijt betuigd.quote:Op vrijdag 29 april 2022 10:42 schreef SonicVolcano het volgende:
[..]
Hij heeft dan wel niet 'het spijt me' of 'sorry' gezegd, want dat zijn uiteraard de magische woorden die alles oplossen! Zou ook helemaal niet geforceerd aanvoelen...
Ik vond hem gisteren behoorlijk schuldbewust. Heeft het zelfs meerdere keren letterlijk gezegd dat het zijn eigen schuld was en een domme actie. Wat moet hij nog meer doen?
Ach, maar Johan heeft toch eigenlijk niets gedaan? Zo raar is het nou ook weer niet. Kaars tussen iemands benen zetten die zichzelf heeft uitgekleed en jou helemaal heeft ondergekotst. Nou nou..quote:Op vrijdag 29 april 2022 10:44 schreef Stikkelbaars het volgende:
[..]
Precies, als er één schaap over de dam is dan volgen er meer. Derksen is overal ontslagen en weggestuurd en alle adverteerders zijn weggelopen van het programma.
Op basis van een 'bekentenis' die 50 jaar geleden plaats heeft gevonden...
Bovendien, wat Angela de Jong gisteren zei was ook wel raak. Johan vond dat Johnnie de Mol een tijdje moest stoppen met het programma vanwege alle fophef, dus Johan zou dan - volgens zijn eigen mening - ook niet meer doorkunnen met het programma. Zou hypocriet zijn als hij wel zou blijven zitten.
Maar waarom moeten we het minst erge verhaal geloven en niet het eerste ernstigere verhaal?quote:Op vrijdag 29 april 2022 11:03 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
Exact! Hij heeft de afgelopen 2 dagen echt wel spijt betuigd.
[..]
Ach, maar Johan heeft toch eigenlijk niets gedaan? Zo raar is het nou ook weer niet. Kaars tussen iemands benen zetten die zichzelf heeft uitgekleed en jou helemaal heeft ondergekotst. Nou nou..
Die valse dames bij alle talkshows doen net alsof Derksen die vrouw gedrogeerd heeft voordat hij haar vaginaal verkrachtte met een duidend uren-kaars.quote:Op vrijdag 29 april 2022 11:03 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
[..]
Ach, maar Johan heeft toch eigenlijk niets gedaan? Zo raar is het nou ook weer niet. Kaars tussen iemands benen zetten die zichzelf heeft uitgekleed en jou helemaal heeft ondergekotst. Nou nou..
Ja als mensen een andere meninghebben dan jouw tokkie mening dan vind je dat raarquote:Op vrijdag 29 april 2022 10:39 schreef SonicVolcano het volgende:
[..]
Ik zie je vaker posten en ik vraag me iedere keer af of je recent een klap tegen je hoofd hebt gehad?
Kijk maar eens terug hoe hij het zei. Hij wilde het op een 'luchtige' of 'grappige' manier afsluiten. Zoals ze zo vaak doen bij dit soort anekdotes. Hij stond er volgens mij echt niet bij stil wat het voor gevolgen zou hebben. Dat maakt het ook een domme actie.quote:Op vrijdag 29 april 2022 11:04 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Maar waarom moeten we het minst erge verhaal geloven en niet het eerste ernstigere verhaal?
Laat je nakijken imbeciel🙂😅quote:Op vrijdag 29 april 2022 11:03 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
[..]
Ten eerste is het tweede verhaal geloofwaardiger.quote:Op vrijdag 29 april 2022 11:04 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Maar waarom moeten we het minst erge verhaal geloven en niet het eerste ernstigere verhaal?
Ja bizar. Ik lees nog steeds van alles over verkrachting en dat de mevrouw in kwestie helemaal getraumatiseerd zou zijn + zeer beschadigd. Bizar wat een aannames. Kan me dat echt niet voorstellen. Zeker niet in die tijdsgeest.quote:Op vrijdag 29 april 2022 11:07 schreef Stikkelbaars het volgende:
[..]
Die valse dames bij alle talkshows doen net alsof Derksen die vrouw gedrogeerd heeft voordat hij haar vaginaal verkrachtte met een duidend uren-kaars.
Het tweede verhaal is helemaal niet geloofwaardiger? Op basis waarvan vind je dat?quote:Op vrijdag 29 april 2022 11:09 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
Ten eerste is het tweede verhaal geloofwaardiger.
Maar vooral omdat er ook getuigen zijn. Dus als hij nu een lul verhaal heeft opgehangen, en die keeper van Veendam en de desbetreffende vrouw komen met het echte verhaal naar buiten, dan heeft Johan natuurlijk pas echt grote problemen. Dat risico kan hij nooit lopen natuurlijk.
Ook zo'n engnek ja.quote:Op vrijdag 29 april 2022 11:13 schreef RipCity het volgende:
Talpa-topman Paul Römer: ‘Ik ga Derksen niet overhalen om te blijven’
https://www.ad.nl/show/ta(...)te-blijven~a05ba0a8/
Paul Römer. De grootste huichelaar van nederland
[ twitter ]
Misschien vond de dame in kwestie het helemaal niet zo erg. Er wordt nu door allerlei woke gespuis die altijd bij dit soort ophef uit alle hoeken en gaten komen stromen gepretendeerd dat zij een slachtoffer is en Derksen een smerige verkrachter die opgesloten moet worden. Er is geen context in deze 'zaak'. Iedereen acteert op basis van een aanname en de gedachtenspinsels van een stel woke gekken die het veel erger maken dan het waarschijnlijk was en een halve eeuw geleden is gebeurd. Als die dame er last van zou hebben gehad, waarom is ze dan toen niet naar de politie gestapt?quote:Op vrijdag 29 april 2022 11:10 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
Ja bizar. Ik lees nog steeds van alles over verkrachting en dat de mevrouw in kwestie helemaal getraumatiseerd zou zijn + zeer beschadigd. Bizar wat een aannames. Kan me dat echt niet voorstellen. Zeker niet in die tijdsgeest.
Eerste verhaal is echt absurd, maar het zou natuurlijk kunnen.quote:Op vrijdag 29 april 2022 11:12 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Het tweede verhaal is helemaal niet geloofwaardiger? Op basis waarvan vind je dat?
Zeker niet na het eerste verhaal, waar hij vrij duidelijk was dat wat hij had gedaan tegenwoordig als verkrachting zou worden gezien. Een kaars tussen iemand haar benen zetten valt niet in die categorie.
Dat lijkt een plus als je bij Talpa in de 'inner circle' wil komen.quote:
Lol.quote:Op vrijdag 29 april 2022 11:20 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Dat lijkt een plus als je bij Talpa in de 'inner circle' wil komen.
Zowel bij de mensen achter de schermen als die voor de camera.
Dat het om een duizend uren kaars ging, kwam pas de tweede uitzending naar voren. de eerste uitzending had hij het over een dikke kaars en maakte hij wel degelijk de beweging van erin stoppen.quote:Op vrijdag 29 april 2022 11:07 schreef Stikkelbaars het volgende:
[..]
Die valse dames bij alle talkshows doen net alsof Derksen die vrouw gedrogeerd heeft voordat hij haar vaginaal verkrachtte met een duidend uren-kaars.
Als je het programma een beetje zou kennen dan is dit nog mild.quote:Op vrijdag 29 april 2022 11:31 schreef Verida het volgende:
[..]
Dat het om een duizend uren kaars ging, kwam pas de tweede uitzending naar voren. de eerste uitzending had hij het over een dikke kaars en maakte hij wel degelijk de beweging van erin stoppen.
En daar werd door de aanwezige heren hartelijk om gelachen.
Die werkt dus ook nietquote:Op vrijdag 29 april 2022 11:30 schreef SonicVolcano het volgende:
Edit: crap, afbeelding werkt niet
Dan maar de link: https://media.dumpert.nl/(...)fc2b95f808/image.jpg
Nou ja, in zekere zin hebben ze het inderdaad nog lang volgehouden. Op de 1 of andere manier vond ik het wel ironisch dat figuren als Derksen en Gijp zich in de laatste maanden moesten uitspreken over seksueel overschrijdend gedrag. VI was al jarenlang, volgens menigeen, een propagandaprogramma voor seksueel net wel/net niet overschrijdend gedrag. Doorgaans zonder al te veel diepgang trouwens. En zelfs seks zonder diepgang kan gaan vervelen, of uit de tijd raken.quote:Op vrijdag 29 april 2022 11:45 schreef Stikkelbaars het volgende:
[..]
Als je het programma een beetje zou kennen dan is dit nog mild.
[...]
Kijk dan maar op Dumpert. Meneer Jolink met zijn visie.quote:
hoe generaliserend is dit,quote:Op vrijdag 29 april 2022 11:45 schreef Stikkelbaars het volgende:
[..]
Als je het programma een beetje zou kennen dan is dit nog mild.
Maar ik verwacht niet dat je het ooit hebt gezien en slechts met de wind van vandaag meewaait.
Wat boeit het jou eigenlijk? Je keek toch sowieso al niet?quote:Op vrijdag 29 april 2022 11:52 schreef Mondkapje het volgende:
Sinds Lubach er is heeft VI voor mij geen meerwaarde meer, maar als ze ermee willen doorgaan, wat best kan, dan zou ik om de zoveel tijd iemand anders op de plek zetten, bijvoorbeeld een maandje Paul de Leeuw, daarna Marianne Timmer, daarna Willem Kieft, daarna Roos Schlikker etc.
Het kan wel eens zijn dat Johan Derksen mede vanwege het succes van Lubach wilde stoppen.
Dan kijk ik misschien weer vaker.quote:Op vrijdag 29 april 2022 11:56 schreef SonicVolcano het volgende:
[..]
Wat boeit het jou eigenlijk? Je keek toch sowieso al niet?
Tuurlijkquote:Op vrijdag 29 april 2022 11:52 schreef Mondkapje het volgende:
Sinds Lubach er is heeft VI voor mij geen meerwaarde meer, maar als ze ermee willen doorgaan, wat best kan, dan zou ik om de zoveel tijd iemand anders op de plek zetten, bijvoorbeeld een maandje Paul de Leeuw, daarna Marianne Timmer, daarna Willem Kieft, daarna Roos Schlikker etc.
Het kan wel eens zijn dat Johan Derksen mede vanwege het succes van Lubach wilde stoppen.
Tja, het is niet erger dan wat daar regelmatig werd uitgekraamd. Als je het programma zou kennen dan zou je dit weten.quote:Op vrijdag 29 april 2022 11:55 schreef Verida het volgende:
[..]
hoe generaliserend is dit,
Het is gewoon een ontzettend stomme stunt geweest, belust op lachers en leuk gevonden worden.
Hij kan zich beter houden bij de zaken waar hij wel verstand van heeft, voetbal en muziek. Daar weet hij gewoon heel veel van af, kan hij met verstand van zaken over praten en ook grappen over maken, of meningen hebben over bijv. de keeper, trainer, spits enz. Voor de rest van de onderwerpen is hij te dom en te oud.
Het idee van Derksen: stoppen met alleen maar voetbal en meer 'diepgang' over politiek of maatschappelijke zaken... was een slecht idee. Heel veel fans vonden dat meteen al, en Gijp ook. Genee wist het misschien niet zeker, maar was bereid de gok te nemen. Maar met dit drietal levert het niet veel bijzonders op. Tenzij je schandalen wilt. Hoe je het ook wendt of keert: VI is niet van het niveau van (vroeger) Barend & Van Dorp, die ook met sport begonnen en switchten naar een 'all-in' talkshow. Met columnist en oud-voetballer Jan Mulder als sidekick.quote:Op vrijdag 29 april 2022 11:52 schreef Mondkapje het volgende:
Sinds Lubach er is heeft VI voor mij geen meerwaarde meer, maar als ze ermee willen doorgaan, wat best kan, dan zou ik er om de zoveel tijd iemand anders op de plek zetten, bijvoorbeeld een maandje Paul de Leeuw, daarna Marianne Timmer, daarna Willem Kieft, daarna Roos Schlikker etc.
quote:De directeur Radio en Televisie van Talpa Network blikt op de radio terug op de ophef de afgelopen dagen na het kaarsenverhaal van Derksen. De afspraak die de directie gisteren had gemaakt met de mannen van Vandaag Inside was dat Derksen zijn excuses zou aanbieden. Die verontschuldigingen bleven uit. Wel kondigde Derksen aan te stoppen met de talkshow. ,,Ik denk dat we daar wel een Derksen hebben gezien die voor zijn doen deemoedig heeft toegegeven dat hij een fout heeft gemaakt”, zegt Römer.
,,Mijn indruk is dat Johan weldegelijk het boetekleed heeft aangetrokken en tot de conclusie is gekomen dat zijn manier van praten en denken niet meer op tv past. Hij heeft daar de consequentie aan verbonden en hij stopt”, zegt Römer. ,,Op dit moment wordt besproken wat er gebeurt met het programma. Het is in ieder geval het afscheid van Derksen, maar ik weet niet of het het einde is van het programma.”
Over de toekomst van het programma na vrijdagavond durft Römer helemaal geen uitspraken te doen. ,,We willen zorgvuldig handelen.”
Niet overhalen
Römer zegt dat hij Derksen niet gaat overhalen om toch te blijven. ,,Ik ben niet zo voor het cancelen of wegzetten van mensen. Ik denk dat we altijd in gesprek moeten blijven, maar dit is zijn conclusie. Op een gegeven moment houdt het op. Ik denk niet dat hij nog over te halen is.” Derksen heeft vaker gezegd te stoppen maar keerde dan toch terug. Römer denkt dat het nu echt menens is.
Er is volgens hem een grens tussen het geven van een mening en het op tv bekennen van een misdrijf. ,,Los van de nuance die later kwam. Dat daar aan tafel niet adequaat op gereageerd is, dan ga je een grens over. Dat kan in deze tijd echt niet.” Hij vond het ‘verbijsterende tv’. ,,Ik zag daar dat in ons best scorende programma een van onze bekendste presentatoren live een misdrijf van vijftig jaar geleden aan het bekennen was. Maar ik vond nog verbijsterender hoe er werd gereageerd en het werd weggedaan als een gewone anekdote. Je kijkt en denkt: wat gebeurt hier? Hoe kan dit?”
Je kijkt en denkt: wat gebeurt hier? Hoe kan dit?
Paul Römer, topman Talpa
Derksen onthulde dinsdag in Vandaag Inside een ‘jeugdzonde’ waarbij hij in zijn tijd als voetballer na een met drank overgoten stapavond een door de alcohol bewusteloos geraakte vrouw naakt achterliet met een kaars tussen de benen. Daarop ontstond woensdag veel commotie, omdat het voorval niet alleen door veel mensen als schokkend werd ervaren, maar er in de betreffende uitzending ook smakelijk om werd gelachen.
Woensdagavond nuanceerde Derksen het verhaal enigszins door in het SBS6-programma te stellen dat hij de vrouw in kwestie niet met de kaars had gepenetreerd, maar hem op een sokkel tussen de benen van de vrouw had gezet. Ook verklaarde hij dat hij met de anekdote voornamelijk de tijdsgeest van de jaren 70 had willen neerzetten en zich er nu dan ook voor schaamt.
Onderzoek OM
Het Openbaar Ministerie heeft ondertussen een onderzoek naar de uitlatingen aangekondigd. Talpa Network liet weten ‘ferm afstand’ te nemen van het verhaal van Derksen en de reactie van de andere mannen aan de tafel, die hier heel hard om moesten lachen. ,,Het is volstrekt ongepast om dit thema, dat zo extreem gevoelig ligt, in een lacherige sfeer te benaderen”, stelde Talpa Network. ,,Voor slachtoffers van seksueel grensoverschrijdend gedrag moet dit een klap in het gezicht zijn geweest. Een stap terug in de tijd, waar juist de laatste periode eindelijk meer aandacht aan deze problematiek werd geschonken.”
Veel partijen hebben hun handen van Derksen en het programma afgetrokken de afgelopen dagen. Twee hoofdsponsors, Stella Fietsen en Toto, verbraken de samenwerking. Ook stopten de regionale omroepen per direct met het radioprogramma dat Derksen voor ze maakte.
Het stoptquote:,,Mijn indruk is dat Johan weldegelijk het boetekleed heeft aangetrokken en tot de conclusie is gekomen dat zijn manier van praten en denken niet meer op tv past. Hij heeft daar de consequentie aan verbonden en hij stopt”, zegt Römer. ,,Op dit moment wordt besproken wat er gebeurt met het programma. Het is in ieder geval het afscheid van Derksen, maar ik weet niet of het het einde is van het programma.”
quote:Op vrijdag 29 april 2022 11:52 schreef Mondkapje het volgende:
Als het OM Derksen wil vervolgen, kunnen ze ook PdL wel eens doorlichten inderdaadquote:Op vrijdag 29 april 2022 12:09 schreef Nine. het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Die vieze vetklep is ook al minstens 15 jaar over de datum heen
Zeker.quote:Op vrijdag 29 april 2022 12:05 schreef Mondkapje het volgende:
Van der Gijp kan goed analyseren en scherp zijn, zo zei ie gisteren dat Derksen zomaar met dat verhaal uit de lucht kwam vallen, dat het helemaal niet hoefde. Had ie gelijk in. En hij is ook bereid om niet 'leeg te lopen' dus zich een beetje volwassen te gedragen.
Nee, dat moet je natuurlijk zien in die tijdgeestquote:Op vrijdag 29 april 2022 12:14 schreef RedFever007 het volgende:
Als het OM Derksen wil vervolgen, kunnen ze ook PdL wel eens doorlichten inderdaad
W
Of de VARA, met Koos Postema erbij, toen zij in de jaren 70 een programma maakten waarin begripvol werd gepraat met en over pedoseksuelen en pedoseksualiteit. Zou nu tot onmiddellijke vervolging leiden.quote:Op vrijdag 29 april 2022 12:14 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
Als het OM Derksen wil vervolgen, kunnen ze ook PdL wel eens doorlichten inderdaad
Dat is niet strafbaarquote:Op vrijdag 29 april 2022 12:18 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Of de VARA, met Koos Postema erbij, toen zij in de jaren 70 een programma maakten waarin begripvol werd gepraat met en over pedoseksuelen en pedoseksualiteit. Zou nu tot onmiddellijke vervolging leiden.
Kan die bijna 90-jarige viezerik ook nog de bak in.
Is dat wat 'we' willen?
Misschien moet ie zich wat meer laten gaan in de zin van filosoferen aan tafel. Hoe ie dan heel langzaam begint, zelf niet weet wat ie gaat zeggen en dus ook zichzelf verrast en hoe er dan een heel diepzinnig verhaal te voorschijn komt, of niet, maar iedereen is muisstil. Die kant van zichzelf moet ie misschien meer ontdekken.quote:Op vrijdag 29 april 2022 12:15 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Zeker.
Het is zonder meer waar dat Gijp minder onnozel is dan-ie zich soms voordoet. Dat bleek al toen hij voetballer was, en hij het imago had van feestvierder, maar dat was gewoon omdat hij zich wilde vermaken om zo te voorkomen dat hij zich somber zou gaan voelen.
Ook bij bijvoorbeeld de Zwarte Piet-discussie was-ie, in 1e instantie, bereid om zaken op een andere manier te bekijken. Maar de man is in de eerste plaats ontzettend sfeergevoelig, wat hem mentaal de zwakste van het drietal maakt. De laatste paar dagen was René zichtbaar diep ongelukkig met de hele toestand. Hij mag dan zijn lul nog zo vaak in zijn verhalen betrekken, hij mag dan Anny Smit hele hotels wakker hebben laten schreeuwen... Van der Gijp is geen onaardige gozer. Maar Gijp is gewoon beter op zijn plaats in een programma over meer oppervlakkige zaken. Dan is het risico dat hij zich ongelukkig gaat voelen ook veel kleiner. Ik denk dat hij dat vooraf zelf ook heeft gevreesd. En hij voelde aan dat hij het eenvoudige geleuter & gedoe met Hansie Hansie en Boskamp zou gaan missen. Hij was degene die echt moest worden overgehaald om mee te doen met het 'diepe' progamma.
Gijpie moet gewoon bij ons in therapie, dan komt alles goed met hem.quote:Op vrijdag 29 april 2022 12:28 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
Misschien moet ie zich wat meer laten gaan in de zin van filosoferen aan tafel. Hoe ie dan heel langzaam begint, zelf niet weet wat ie gaat zeggen en dus ook zichzelf verrast en hoe er dan een heel diepzinnig verhaal te voorschijn komt, of niet, maar iedereen is muisstil. Die kant van zichzelf moet ie misschien meer ontdekken.
Als een sluwe jurist er 'propaganda voor pedofilie' van kan maken en de rechter daarmee overtuigt, wel.quote:
hij deed een Marco B.quote:Op vrijdag 29 april 2022 12:09 schreef Nine. het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dit is onzin. VI als dagelijkse formule is een meesterzet gebleken. Ja, de fans van het eerste uur waren er wellicht niet blij mee, maar het voetbal-format was inmiddels ook ten dode opgeschreven (zeker met Derksen erbij). Dat was de laatste jaren niet meer om aan te gluren en de kijkcijfers kakten steeds meer in.quote:Op vrijdag 29 april 2022 12:03 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Het idee van Derksen: stoppen met alleen maar voetbal en meer 'diepgang' over politiek of maatschappelijke zaken... was een slecht idee. Heel veel fans vonden dat meteen al, en Gijp ook. Genee wist het misschien niet zeker, maar was bereid de gok te nemen.
Maar de VI-uitzendingen met PdL, voor zover ik de clips heb gezien en de reacties heb vernomen, waren de slechtste en de saaiste niet.quote:Op vrijdag 29 april 2022 12:09 schreef Nine. het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Zou kunnen, maar waarom dan al zo snel na de start van het nieuwe format?quote:Op vrijdag 29 april 2022 12:21 schreef Stikkelbaars het volgende:
En toch he... Ergens heb ik nog steeds het vermoeden dat dit een geslaagde poging was van Derksen om onder zijn Talpa-contract uit te komen.
Ik snap je punt.quote:Op vrijdag 29 april 2022 12:32 schreef NY_Giant het volgende:
[..]
Dit is onzin. VI als dagelijkse formule is een meesterzet gebleken. Ja, de fans van het eerste uur waren er wellicht niet blij mee, maar het voetbal-format was inmiddels ook ten dode opgeschreven (zeker met Derksen erbij). Dat was de laatste jaren niet meer om aan te gluren en de kijkcijfers kakten steeds meer in.
VI Vandaag daarentegen heeft SBS6 juist enorm veel kijkers en marktaandeel bezorgd tijdens de doordeweekse avonden, ook al was het niveau misschien niet altijd denderend. In de meeste weken scoorde het drie à vier van de vijf dagen meer kijkers dan Op1 en Jinek. Dat heeft SBS6 met een talkshow nooit eerder meegemaakt. De echt enorm hoge kijkcijfers zijn door de opkomst van streaming sowieso verleden tijd, daar hebben alle talkshows (misschien op Lubach na) mee te maken.
De Mol zal zijn handjes hebben dichtgeknepen met dit succes, al wist die waarschijnlijk ook wel dat het ooit met een klapper zou eindigen.
Als Derksen zijn zin had gekregen en De Mol niet zijn contract onder zijn snor had gedrukt was 'ie al lang vertrokken.quote:Op vrijdag 29 april 2022 12:37 schreef Gunner het volgende:
[..]
Zou kunnen, maar waarom dan al zo snel na de start van het nieuwe format?
Maar ik doel niet op de nóg hogere kijkcijfers van de laatste dagen. De laatste maanden zat het vrij constant rond de 700.000 à 800.000 kijkers (soms zelfs daarboven; soms wat eronder). Kijken om een relletje was er juist sinds VI Vandaag niet echt meer bij. Het was tot nu toe juist allemaal redelijk oppervlakkig en keek lekker weg. Het ging hier gewoon om de blijkbaar toch vrij grote, vaste doelgroep die wél zit te wachten op een programma als VI Vandaag.quote:Op vrijdag 29 april 2022 12:38 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Ik snap je punt.
Maar kijkcijfers zijn niet alles. Ik vermoed dat er nu meer mensen inschakelden die hoopten op een relletje, terwijl de mensen vroeger inschakelden om gewoon (platte) lol te hebben. Een relletje kan leuk zijn, maar je kunt jezelf er ook enorm mee in de voet schieten. Dat risico was/is bij een 'maatschappelijk' programma nu eenmaal groter dan wanneer het onder iets tamelijk simpels is als voetbal.
Ik was ook een trouwe kijker, maar de laatste maanden begon de onzin van Derksen me toch wel regelmatig te storen, dat ik zelfs sommige dagen heb geskipt. Je kon je Derksen bingokaart er als het ware bijhouden. De man begon echt een beetje seniel te worden leek het wel.quote:Op vrijdag 29 april 2022 12:43 schreef NY_Giant het volgende:
[..]
Maar ik doel niet op de nóg hogere kijkcijfers van de laatste dagen. De laatste maanden zat het vrij constant rond de 700.000 à 800.000 kijkers (soms zelfs daarboven; soms wat eronder). Kijken om een relletje was er juist sinds VI Vandaag niet echt meer bij. Het was tot nu toe juist allemaal redelijk oppervlakkig en keek lekker weg. Het ging hier gewoon om de blijkbaar toch vrij grote, vaste doelgroep die wél zit te wachten om een programma als VI Vandaag.
Wellicht dat het eens hoog tijd wordt om wat nieuw spul aan te trekken voor tv. Gewoon een frisse wind. Al die programma's met, voor én door BN'ers hebben we zo onderhand wel gezien. Het enige dat Talpa lijkt te kunnen is aan de lopende band programma's van anderen kopieren en telkens hetzelfde blik BN'ers opentrekkenquote:Op vrijdag 29 april 2022 12:35 schreef Toby56 het volgende:
Maar de VI-uitzendingen met PdL, voor zover ik de clips heb gezien en de reacties heb vernomen, waren de slechtste en de saaiste niet.
Dus als de vieze vetklep al minstens 15 jaar over de datum heen is, dan is een 70-plusser die zich verdedigt met "in de jaren 70 waren de normen & waarden heel anders" dat helemaal.
Overigens, nogmaals: van mij hoeft die Derksen helemaal niet weg. En VI ook niet. Maar Johan heeft zijn status, zo vermoed ik, zwaar overschat. Van zelfoverschatting is hij sowieso nooit vies geweest.
Dat sowieso, het was zeker niet top. Maar dat bleek de kijkcijfers niet te deren. Voor Talpa werkte deze formule prima om de NPO en RTL de loef af te steken.quote:Op vrijdag 29 april 2022 12:47 schreef Stikkelbaars het volgende:
[..]
Ik was ook een trouwe kijker, maar de laatste maanden begon de onzin van Derksen me toch wel regelmatig te storen, dat ik zelfs sommige dagen heb geskipt. Je kon je Derksen bingokaart er als het ware bijhouden. De man begon echt een beetje seniel te worden leek het wel.
De trouwe kijker weet ook wel wat ze van het programma kunnen verwachten. het probleem is alle moraalridders die het programma nooit kijken, maar er bij elke rel wel als de kippen bij zijn om er schande van te spreken. Je ziet nu ook vooral weer alle mensen die Derksen ooit heeft beledigd overal opduiken. Zo'n nietszeggend zangeresje als S10 bijvoorbeeld, de vriendin van Matthijs van Nieuwkerk of cancelfeeks Marcia Luyten, waar nog nooit iemand van had gehoord voor deze rel.quote:Op vrijdag 29 april 2022 12:50 schreef NY_Giant het volgende:
[..]
Dat sowieso, het was zeker niet top. Maar voor Talpa werkte deze formule prima om de NPO en RTL de loef af te steken.
Inderdaad. En je hoort vooral de geknipte fragmenten-kijkers, ook in dit topic. Helemaal prima natuurlijk, maar voor het complete verhaal is het wel een stuk handiger als je hele uitzendingen ziet (en voor een écht goed beeld ook nog meerdere op rij). Zeker bij de eerdere rellen is dat een groot probleem geweest, waarbij door korte soundbites zaken compleet uit zijn verband zijn getrokken. En ook deze keer is er echt wel meer nuance aangebracht dan de media nu doet voorkomen.quote:Op vrijdag 29 april 2022 12:54 schreef Stikkelbaars het volgende:
[..]
De trouwe kijker weet ook wel wat ze van het programma kunnen verwachten. het probleem is alle moraalridders die het programma nooit kijken, maar er bij elke rel wel als de kippen bij zijn om er schande van te spreken. Je ziet nu ook vooral alle mensen die Derksen heeft beledigd overal opduiken. Zo'n nietszeggend zangeresje als S10 bijvoorbeeld, of cancelfeeks Marcia Luyten, waar nog nooit iemand van had gehoord voor deze rel.
Nee, dat begrijp ik.quote:Op vrijdag 29 april 2022 12:43 schreef NY_Giant het volgende:
[..]
Maar ik doel niet op de nóg hogere kijkcijfers van de laatste dagen. De laatste maanden zat het vrij constant rond de 700.000 à 800.000 kijkers (soms zelfs daarboven; soms wat eronder). Kijken om een relletje was er juist sinds VI Vandaag niet echt meer bij. Het was tot nu toe juist allemaal redelijk oppervlakkig en keek lekker weg. Het ging hier gewoon om de blijkbaar toch vrij grote, vaste doelgroep die wél zit te wachten op een programma als VI Vandaag.
Ikzelf vond die ellenlange uitzendingen slaapverwekkend. Ik heb het serieus geprobeerd, maar ik vond de onderwerpen gewoon niet boeiend genoeg.quote:Op vrijdag 29 april 2022 12:57 schreef NY_Giant het volgende:
[..]
Inderdaad. En je hoort vooral de geknipte fragmenten-kijkers, ook in dit topic. Helemaal prima natuurlijk, maar voor het complete verhaal is het wel een stuk handiger als je hele uitzendingen ziet (en voor een écht goed beeld ook nog meerdere op rij). Zeker bij de eerdere rellen is dat een groot probleem geweest.
Dat denk ik ook, en Genee weet het.quote:
Maar ook in voetbaluitzendingen werd The Voice uitvoerig besproken. Dus dat was met de zaak van Johnny de Mol net zo goed gebeurd. Ik denk niet dat de gevolgen van zijn uitspraak dan wezenlijk anders waren geweest.quote:Op vrijdag 29 april 2022 13:07 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Ikzelf vond die ellenlange uitzendingen slaapverwekkend. Ik heb het serieus geprobeerd, maar ik vond de onderwerpen gewoon niet boeiend genoeg.
Ik begreep Johan wel: voetbal is uiteindelijk te oppervlakkig.
Maar met dit trio een 'maatschappelijk' praatprogramma maken leek mij een veel te gewaagd idee. Want dan zit echt iedereen je op de vingers te kijken en je te beoordelen. Als ik vroeger eens met iemand een uitspraak van Derksen besprak, dan kreeg ik vaak te horen "wat boeit mij zo'n domme voetbalshow nou?". Dat is de laatste 4 maanden wel anders geworden. De rel om Zwarte Piet & Akwasi was een voorbode van wat nu is gebeurd. Deze mannen hadden gewoon hun stamtafelpraat over voetbal moeten voortzetten. Dan zaten ze nu nog driemaal in de week vrolijk gein te trappen in de studio, in plaats van dit gelazer.
Rambo of Rocky gok ikquote:Op vrijdag 29 april 2022 12:39 schreef Dutch_view het volgende:
weet iemand al wat er vanaaf komt om 21:40?
Inderdaad dan ben je wel erg mild voor hem.quote:Op vrijdag 29 april 2022 13:10 schreef KingRoland het volgende:
Nogmaals ik sta niet achter hoe Johan het eerst had verwoord, maar om hem bijvoorbeeld erger dan putin te noemen? kom op
Dat slaat nergens op, welke gek heeft dat geroepen?quote:Op vrijdag 29 april 2022 13:10 schreef KingRoland het volgende:
maar om hem bijvoorbeeld erger dan putin te noemen?
't Is inderdaad wel waar dat de laatste jaren het voetbal steeds minder prominent werd. Vooral, zo vermoed ik, omdat Johan zich wilde uitlaten over de politiek-maatschappelijke zaken, en het voetbal steeds minder boeiend vond.quote:Op vrijdag 29 april 2022 13:10 schreef NY_Giant het volgende:
[..]
Maar ook in voetbaluitzendingen werd The Voice uitvoerig besproken. Dus dat was met de zaak van Johnny de Mol net zo goed gebeurd. Ik denk niet dat de gevolgen van zijn uitspraak dan wezenlijk anders waren geweest.
Ik zei dat laatst nog tegen een maat van mijquote:Op vrijdag 29 april 2022 12:21 schreef Stikkelbaars het volgende:
En toch he... Ergens heb ik nog steeds het vermoeden dat dit een geslaagde poging was van Derksen om onder zijn Talpa-contract uit te komen.
Niemand.quote:Op vrijdag 29 april 2022 13:16 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dat slaat nergens op, welke gek heeft dat geroepen?
Volgens mij Derksen zelf: door alle kritiek krijgt hij het idee dat de moraalridders hem erger dan Poetin vinden. (Zo ongeveer bracht hij het in de laatste uitzending.)quote:Op vrijdag 29 april 2022 13:16 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik had dat fragment teruggekeken, maar blijkbaar had Johan dat zo begrepen van die mevrouw Olfers, geen idee wie dat is overigens. ik kijk amper televisie (laat staan OP1)quote:Op vrijdag 29 april 2022 13:16 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
't Is wel een bekend gegeven dat Poetin ontzettend galant jegens dames is.quote:Op vrijdag 29 april 2022 13:24 schreef KingRoland het volgende:
[..]
Ik had dat fragment teruggekeken, maar blijkbaar had Johan dat zo begrepen van die mevrouw Olfers, geen idee wie dat is overigens. ik kijk amper televisie (laat staan OP1)
Het grappige is dat Genee in eerste instantie juist zo'n soort opmerking maakte, "We hebben allemaal onze tijden gekend". Waarop Derksen iets zei als "Wil je niet generaliseren?". Om vervolgens even later alsnog zijn eigen glazen in te gooien. Ze hadden prima verder kunnen gaan met Genee zijn opmerking, maar Derksen besloot er toch nog een schepje bovenop te doen.quote:Op vrijdag 29 april 2022 13:18 schreef Toby56 het volgende:
[..]
't Is inderdaad wel waar dat de laatste jaren het voetbal steeds minder prominent werd. Vooral, zo vermoed ik, omdat Johan zich wilde uitlaten over de politiek-maatschappelijke zaken, en het voetbal steeds minder boeiend vond.
En uiteindelijk geef ik je ook gewoon gelijk: de uitspraken van Derksen blijven de hoofdoorzaak van het gelazer nu. Ik snapte werkelijk niet waarom hij zo'n ranzig voorbeeld noemde om z'n punt te maken. Als hij gewoon had gezegd "wie van ons is Roomser dan de paus?" of zoiets... maar het feit dat de dame in zijn verhaal buiten westen was, en de suggestie van penetratie in zijn gebabbel op dinsdagavond, dan er weer op terug komen een dag erna, geen excuses willen aanbieden... oliedom. En nu is de man, die zelf al zo lang andere mensen afzeikt en slachtoffert, zelf een slachtoffer, omdat sponsoren en organisaties hem laten vallen. In ieder geval snapt-ie nog wel dat hij het aan zichzelf te wijten heeft. En geeft-ie een voorbeeld waar menig politicus/politica een voorbeeld aan zou kunnen nemen. Politici die door Derksen zelf ook altijd werden afgekraakt als ze de consequenties van hun uitspraken/daden niet wilden inzien.
Ja.quote:Op vrijdag 29 april 2022 12:39 schreef Dutch_view het volgende:
weet iemand al wat er vanaaf komt om 21:40?
Als je het zo bekijkt, is het inderdaad niet eens uitgesloten dat Derksen bewust solliciteerde naar de uitgang. Om het een dag later voor eventuele strafrechtelijke gevolgen nog enigszins te nuanceren. Alleen dat hij nu ook zijn andere schnabbels verliest, was dan waarschijnlijk weer niet de bedoeling.quote:Op vrijdag 29 april 2022 13:18 schreef KingRoland het volgende:
[..]
Ik zei dat laatst nog tegen een maat van mijer waren de afgelopen dagen/weken veel relletjes (Johnny de mol, lil kleine en nog een paar achter elkaar) DAAROM is iedereen toch nu extra voorzichtig met dat soort uitspraken? en toch vertelt Johan dat verhaal op die manier omdat het op dit moment enorm 'trending' is en hij weet dat hij een shitstorm aan kritiek gaat krijgen.
Oh en johan zou toch zijn excuses aanbieden? heeft hij niet gedaan. Hij neemt iedereen voor de maling en er bestaat wel een mogelijkheid dat dit met opzet is gebeurd.
quote:Op vrijdag 29 april 2022 13:36 schreef NY_Giant het volgende:
Als je het zo bekijkt, is het inderdaad niet eens uitgesloten dat Derksen bewust solliciteerde naar de uitgang. Om het een dag later voor eventuele strafrechtelijke gevolgen nog enigszins te nuanceren. Alleen dat hij nu ook zijn andere schnabbels verliest, was dan waarschijnlijk weer niet de bedoeling.
Vraag ik me af, nu zijn ook andere bezigheden van hem gecancelled waaronder zijn geliefde plaatjesdraaien. Denk niet dat dat helemaal zijn bedoeling was. Volgens mij zit hij nu echt werkeloos thuis met geen enkel baantje meerquote:Op vrijdag 29 april 2022 13:18 schreef KingRoland het volgende:
[..]
Oh en johan zou toch zijn excuses aanbieden? heeft hij niet gedaan. Hij neemt iedereen voor de maling en er bestaat wel een mogelijkheid dat dit met opzet is gebeurd.
hij kan nu met pensioen gaanquote:Op vrijdag 29 april 2022 13:48 schreef Dutch_view het volgende:
[..]
Vraag ik me af, nu zijn ook andere bezigheden van hem gecancelled waaronder zijn geliefde plaatjesdraaien. Denk niet dat dat helemaal zijn bedoeling was. Volgens mij zit hij nu echt werkeloos thuis met geen enkel baantje meer
Achter de geraniums is niets voor Johan. Denk dat hij dan nog eerder een pil van Drion gaat slikkenquote:
Ze kunnen altijd nog een podcast beginnen.quote:Op vrijdag 29 april 2022 14:06 schreef Dutch_view het volgende:
[..]
Achter de geraniums is niets voor Johan. Denk dat hij dan nog eerder een pil van Drion gaat slikken
quote:,,Beste Johan, Ongehoord Nederland is patriottisch, zonder druk adverteerders en geeft jou graag de vrije stem. Altijd welkom! #TeamJohanDerksen”
Laat je 'vrienden' maar in de steek.quote:Op vrijdag 29 april 2022 14:16 schreef Dutch_view het volgende:
Johan ook al niet meer welkom bij Ongehoord Nederland![]()
https://www.bd.nl/show/jo(...)-nederland~a19d0f23/
2 jaar geleden nog door Karskens:
[..]
Guilty until proven innocent en Trial by Media is wat vandaag de dag de toon zet.quote:Op vrijdag 29 april 2022 14:22 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
Waar ik echt een probleem mee heb is dat volledig voorbij wordt gegaan aan de persoon, de gedraging en de context van de gedraging. Je krijgt gewoon een etiket (verkrachter!) opgeplakt en van daaruit word je veroordeeld. Dan is er ook al geen weerwoord meer mogelijk want als je nuance aan wil brengen ben je "onderdeel van het probleem". Dat is wel zorgelijk.
Volgens mij is er juist heel veel aandacht besteed aan de gedraging en de context. Specifiek het feit dat hij de actie van Johnny (die veel ernstiger is als het waar is) bagatelliseert met dit feit en zegt dat we 'allemaal jeugdzonden' hebben op die manier, en vervolgens daar met zijn tafelgasten schaapachtig om gaat zitten lachen. En dan vervolgens geen excuses aanbieden voor dat gedrag.quote:Op vrijdag 29 april 2022 14:22 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
Waar ik echt een probleem mee heb is dat volledig voorbij wordt gegaan aan de persoon, de gedraging en de context van de gedraging. Je krijgt gewoon een etiket (verkrachter!) opgeplakt en van daaruit word je veroordeeld. Dan is er ook al geen weerwoord meer mogelijk want als je nuance aan wil brengen ben je "onderdeel van het probleem". Dat is wel zorgelijk.
Dat is inderdaad nog niet eens zo'n gek idee. Amazon zit in een heel andere hoek dan het politiek veel correctere Netflix. Wellicht zouden Derksen en Gijp daar prima bij passen. In andere landen bieden ze al veel meer programma's dan alleen films en series, dus ik sluit het voor de toekomst niet eens uit.quote:Op vrijdag 29 april 2022 14:04 schreef Stikkelbaars het volgende:
Ach, Jeremy Clarkson werd ook gecanceld door de BBC na een aantal incidenten waar de moraalridders van de zender en publiek niet blij mee waren, en die mocht daarna een programma voor Amazon Prime maken.
Derksen en Clarkson hebben best veel overeenkomsten.
Bagatelliseren was zéker niet zijn doel. Hij richtte zich vooral op degenen die klaar staan om Johnny de Mol te liquideren, ondanks dat zij zelf vaak ook genoeg op hun kerfstok hebben. Maar hoe hij dat vervolgens deed was inderdaad smakeloos en kwam totaal niet uit de verf.quote:Op vrijdag 29 april 2022 14:45 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Volgens mij is er juist heel veel aandacht besteed aan de gedraging en de context. Specifiek het feit dat hij de actie van Johnny (die veel ernstiger is als het waar is) bagatelliseert met dit feit en zegt dat we 'allemaal jeugdzonden' hebben op die manier, en vervolgens daar met zijn tafelgasten schaapachtig om gaat zitten lachen. En dan vervolgens geen excuses aanbieden voor dat gedrag.
ben zo blij dat we die mongolen nooit meer op de buis zullen zienquote:Op vrijdag 29 april 2022 14:58 schreef KingRoland het volgende:
Wie gaat er hier voor zorgen dat de VI users op FOK! bij elkaar blijven?
Ik neem aan dat ze jou al gebeld hebben om dat tijdslot op te vullen, nietwaar?quote:Op vrijdag 29 april 2022 15:01 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
ben zo blij dat we die mongolen nooit meer op de buis zullen zien![]()
Excuses aanbieden omdat er wat hysterische figuurtjes zich gekwetst voelen. Gaat niet gebeuren nee.quote:Op vrijdag 29 april 2022 14:45 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Volgens mij is er juist heel veel aandacht besteed aan de gedraging en de context. Specifiek het feit dat hij de actie van Johnny (die veel ernstiger is als het waar is) bagatelliseert met dit feit en zegt dat we 'allemaal jeugdzonden' hebben op die manier, en vervolgens daar met zijn tafelgasten schaapachtig om gaat zitten lachen. En dan vervolgens geen excuses aanbieden voor dat gedrag.
Maar dan kun je niet spreken van dat er geen weerwoord mogelijk is. Want dat weerwoord wordt dus niet gegeven.quote:Op vrijdag 29 april 2022 15:06 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Excuses aanbieden omdat er wat hysterische figuurtjes zich gekwetst voelen. Gaat niet gebeuren nee.
Ik heb me laten vertellen dat ze dan nog liever verkrachter Derksen of Putin hebbenquote:Op vrijdag 29 april 2022 15:03 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik neem aan dat ze jou al gebeld hebben om dat tijdslot op te vullen, nietwaar?
quote:Op vrijdag 29 april 2022 15:15 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Ik heb me laten vertellen dat ze dan nog liever verkrachter Derksen of Putin hebben
Ze doen in ieder geval alsof Derksen ze hoogstpersoonlijk een kaars in hun foef heeft gestoken.quote:Op vrijdag 29 april 2022 15:24 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Aan alle misbruikslachtoffers want die zijn ontzettend gekwetst nu kennelijk.
Hun probleem toch.quote:Op vrijdag 29 april 2022 15:24 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Aan alle misbruikslachtoffers want die zijn ontzettend gekwetst nu kennelijk.
Aan de kijker.quote:
Die zien de fragmenten zo'n 10x per dag ongeveer.quote:Op vrijdag 29 april 2022 15:42 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
De mensen die viesmad zijn kijken niet eens.
Blijkbaar. Zal een pijnlijke bedoening worden. Lijkt mij.quote:Op vrijdag 29 april 2022 15:32 schreef Scrummie het volgende:
Maar vooralsnog staat het programma dus nog gewoon in de programmering voor vanavond? Of heb ik een berichtje gemist vandaag?
Juist wel. Dan hebben ze weer munitie om los te gaan.quote:Op vrijdag 29 april 2022 15:42 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
De mensen die viesmad zijn kijken niet eens.
Ik niet. Ik was die gasten meer dan zat. Genee en helemaal Gijp. Sinds De Mol was het niks meer. Na zoveel relletjes, boekjes en toneelstukjes zijn ze eindelijk opgerot.quote:Op vrijdag 29 april 2022 15:48 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Dat jij hierom loopt te juichen vind ik erg vreemd.
Ze moeten inderdaad gewoon weer lekker een voetbalprogramma gaan maken 2x per week. Doe Hansie er ook maar gelijk voor vast bij. Derksen was toch degene die hem niet kon luchten.quote:Op vrijdag 29 april 2022 15:50 schreef Scorpion_17 het volgende:
Derksen weg bij Talpa, rest niet. Ikz et in op Veronica Inside terug op de buis vanaf september met Gijp, Genee en Kieft
Je weet dat het niet verplicht is om te kijken?quote:Op vrijdag 29 april 2022 15:50 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Ik niet. Ik was die gasten meer dan zat. Genee en helemaal Gijp. Sinds De Mol was het niks meer. Na zoveel relletjes, boekjes en toneelstukjes zijn ze eindelijk opgerot.
Je kunt opzoek naar een nieuwe ondertitel makker.quote:Op vrijdag 29 april 2022 15:52 schreef RensAjacied het volgende:
Jammer dat het zo heeft moeten lopen, het zat er wel aan te komen. Derksen was al jaren niet meer zo scherp als in de hoogtijdagen 2008 - 2012
Inderdaad, al die mensen die nooit naar het programma kijken maar toch meejanken met de rest.quote:Op vrijdag 29 april 2022 15:53 schreef Dj_Day-V het volgende:
[..]
Je weet dat het niet verplicht is om te kijken?
Ik was al jaren VI hooligan af.quote:Op vrijdag 29 april 2022 15:53 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Je kunt opzoek naar een nieuwe ondertitel makker.
Ik keek sinds Sport aan Tafel al, druif.quote:Op vrijdag 29 april 2022 15:54 schreef Stikkelbaars het volgende:
[..]
Inderdaad, al die mensen die nooit naar het programma kijken maar toch meejanken met de rest.
herhalingengenotquote:Op de plek van Vandaag Inside wordt vanavond een aflevering van Het Roer Om uitgezonden.
Die bij het net zo smakeloze verhaal van Sjaak Polak overigens net zo lacherig reageerden als dinsdag bij VI gebeurde. Die eeuwige hypocrisie is nog wel het meest gore van alles.quote:Op vrijdag 29 april 2022 15:55 schreef Stikkelbaars het volgende:
Vanavond natuurlijk uitgebreid commentaar van VI-hatende feministen bij Jinek en Op1.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |