Ze hebben het aardig goed, helaas.quote:Op vrijdag 29 april 2022 00:10 schreef Jojoke het volgende:
[ afbeelding ]
Uit het rapport van 2010. Ze waren hun tijd ver vooruit met de analyses, maar toen dacht iedereen dat dit niet zou gebeuren.
wtf, tweet is verwijderd?quote:
Was vanaf het begin al wel te voorspellen. Putin gaat zich echt niet rustig terug trekken. Die ziet ook dat het westen niet onder de indruk is van de zoveelste nucleaire dreiging. Hij heeft er teveel mee gedreigd. Die gaat er gewoon eentje gooien om aan te tonen dat hij het durft. Vraag is dan vooral hoe het westen reageert. Maar een derde Wereldoorlog komt er in dit tempo sowieso wel.quote:Op vrijdag 29 april 2022 00:07 schreef quirina het volgende:
Ik denk ook dat putin die nuke gaat gooien hoor.
In elk geval gaat Rusland z'n restende bondgenoten China en India verliezen met het gooien van een nukequote:Op vrijdag 29 april 2022 00:23 schreef AlwaysHappy het volgende:
Was vanaf het begin al wel te voorspellen. Putin gaat zich echt niet rustig terug trekken. Die ziet ook dat het westen niet onder de indruk is van de zoveelste nucleaire dreiging. Hij heeft er teveel mee gedreigd. Die gaat er gewoon eentje gooien om aan te tonen dat hij het durft. Vraag is dan vooral hoe het westen reageert. Maar een derde Wereldoorlog komt er in dit tempo sowieso wel.
Mwah, dat moet nog maar blijken. En dat zou ook niet meteen iets positiefs zijn. Hoe meer geïsoleerd ze raken in Rusland hoe gevaarlijker ze worden. Dan kom je echt op het punt dat ze niks meer te verliezen hebben. Ze bereiden de bevolking er al op voor door te roepen dat alle Russen naar de hemel gaan en mensen uit het westen niet.quote:Op vrijdag 29 april 2022 00:25 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
In elk geval gaat Rusland z'n restende bondgenoten China en India verliezen met het gooien van een nuke
In welk opzicht dacht men dat het niet zou gebeuren?quote:Op vrijdag 29 april 2022 00:10 schreef Jojoke het volgende:
[ afbeelding ]
Uit het rapport van 2010. Ze waren hun tijd ver vooruit met de analyses, maar toen dacht iedereen dat dit niet zou gebeuren.
Er werd gezegd dat China een stokje zou steken voor een kernoorlog met bijbehorende verwoesting tussen Rusland en het westen, want anders konden ze hun 'plastic rotzooi' niet meer kwijt.quote:Op donderdag 28 april 2022 18:11 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Ik denk dat @:Repentless de wereldeconomie als een zero-sum-game ziet. Als we dan iedereen in het westen vernietigen, moet de rest van de wereld wel enorm rijk worden.
Wel mooi in lijn met Trump's opvattingen over economie.
En dat laten we gebeuren? Kijk, Oekraïne was het eerste land en we wisten niet zeker dat het zou gebeuren. Behalve dat die enorme troepenmacht aan de grens voor de rationele mens eigenlijk genoeg zei. Met Moldavië zie ik ook waarom het zou kunnen gebeuren. Dat zou bijvoorbeeld met Poetin's 9 mei en de verovering van Odessa te maken kunnen hebben. Maar werkelijk Europa, daar zit een pro-Europese president in een piepklein staatje met een piepklein legertje. Laten we hen tegen hun wil een tweede Kaliningrad worden? Ik vind eigenlijk dat we daar moeten ingrijpen en wel zo snel als Moldavië toestaat. We zijn dom als we niets doen terwijl Moldavië erom smeekt en we niet weten wat de komende decennia ons gaat brengen.quote:Op vrijdag 29 april 2022 00:22 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
[ twitter ]
[ twitter ]
Kan me nog herinneren hoe Israel en Amerika begin februari (dus ver voor begin van de oorlog op 24 feb) al opriepen om Ukraine te verlaten. Beide hebben spionnen in het Kremlin dus als zij oproepen om per direct het land te verlaten dan kan je dat advies maar beter opvolgen.
Ben benieuwd hoeveel ruimte ze ingetekend hebben om de koelkasten, laptops en gestolen kleding te showen aan het publiek.quote:Op vrijdag 29 april 2022 00:31 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Nu al aan het oefenen voor die grote piemel parade van 9 mei?
quote:Op vrijdag 29 april 2022 00:30 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Mwah, dat moet nog maar blijken. En dat zou ook niet meteen iets positiefs zijn. Hoe meer geïsoleerd ze raken in Rusland hoe gevaarlijker ze worden. Dan kom je echt op het punt dat ze niks meer te verliezen hebben. Ze bereiden de bevolking er al op voor door te roepen dat alle Russen naar de hemel gaan en mensen uit het westen niet.
Ik heb wat aangewaaide Moldaviërs in de familie, die zijn een week geleden voor het eerst een keer het land uit op bezoek in Nederland, die gaan dus echt niet terug, voor geen goud.quote:Op vrijdag 29 april 2022 00:33 schreef Jojoke het volgende:
[..]
En dat laten we gebeuren? Kijk, Oekraïne was het eerste land en we wisten niet zeker dat het zou gebeuren. Behalve dat die enorme troepenmacht aan de grens voor de rationele mens eigenlijk genoeg zei. Met Moldavië zie ik ook waarom het zou kunnen gebeuren. Dat zou bijvoorbeeld met Poetin's 9 mei en de verovering van Odessa te maken kunnen hebben. Maar werkelijk Europa, daar zit een pro-Europese president in een piepklein staatje met een piepklein legertje. Laten we hen tegen hun wil een tweede Kaliningrad worden? Ik vind eigenlijk dat we daar moeten ingrijpen en wel zo snel als Moldavië toestaat. We zijn dom als we niets doen terwijl Moldavië erom smeekt en we niet weten wat de komende decennia ons gaat brengen.
Zou het ideale moment zijn om de Russische tv weer te hacken voor Anonymousquote:Op vrijdag 29 april 2022 00:33 schreef Salina het volgende:
[..]
Ben benieuwd hoeveel ruimte ze ingetekend hebben om de koelkasten, laptops en gestolen kleding te showen aan het publiek.
Nee hoor hebben beide hun voor en nadelen. Zijn gewoon gelijkwaardige jets.quote:Op vrijdag 29 april 2022 00:38 schreef polderturk het volgende:
OMG
Oekraïne krijgt F16's. Piloten zijn al in opleiding. F16's zijn superieur aan welk Russisch vliegtuig dan ook.
[ twitter ]
quote:
Er zijn minimaal 198 F-16s beschikbaarquote:Op vrijdag 29 april 2022 00:38 schreef polderturk het volgende:
OMG
Oekraïne krijgt F16's. Piloten zijn al in opleiding. F16's zijn superieur aan welk Russisch vliegtuig dan ook.
[ twitter ]
Nee.quote:Op vrijdag 29 april 2022 00:42 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Nee hoor hebben beide hun voor en nadelen. Zijn gewoon gelijkwaardige jets.
Meteen de nukes vooraan?quote:Op vrijdag 29 april 2022 00:31 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Ja dat zeg ik ze hebben beide voor en nadelen. Zijn beide prima toestellen.quote:Op vrijdag 29 april 2022 00:47 schreef polderturk het volgende:
[..]
Nee.
De radar, AMRAAM raketten, elektronische systemen etc van de F16's zijn verreweg superieur. Russische jets zijn overgewaardeerd. Een Turkse F16 had in Syrië in één vlucht twee Sukhois uit de lucht geschoten met twee AMRAAM raketten.
Het was een operatie, een vredesmissie geen oorlog hoor,quote:Op vrijdag 29 april 2022 00:46 schreef TLC het volgende:
Oooo het was dus nog geen oorlog, zeg dat dan eerder vladje !!
Oh ja ! nou het leek toch anders al verdacht veel op een oorlog, maar dat kan ook aan mij liggen hoorquote:Op vrijdag 29 april 2022 00:50 schreef quirina het volgende:
[..]
Het was een operatie, een vredesmissie geen oorlog hoor,
Odessa gaat een lastige klus zijn om te veroveren, dat wordt een Mariupol in het kwadraat en een enorm bloedbad. Voor 9 mei wordt dat hem dus al sowieso niet.quote:Op vrijdag 29 april 2022 00:33 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Dat zou bijvoorbeeld met Poetin's 9 mei en de verovering van Odessa te maken kunnen hebben.
NATO nuke op dat plein, dus.quote:Op vrijdag 29 april 2022 00:31 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
China weet dat het waarschijnlijk ook genuked wordt waneer er een kernoorlog uitbreekt. Want de VS wil niet dat China als enige supermacht zou overblijven. Zelfs in 1961, toen China nog geen kernwapens had, was dat reeds de policy. In elk scenario van SIOP-62 zouden alle belangrijke "vijanden" van de VS genuked worden: USSR, alle andere Warsaw pact landen, China en N Korea. Kennedy wilde tijdens de Berlijnse crisis een optie zonder China (omdat China er niets mee te maken had), maar z'n adviseurs waren er tegen, en hij kreeg te horen dat alternatieve plannen uitwerken niet mogelijk was, wegens teveel tijd nodig etc..quote:Op vrijdag 29 april 2022 00:31 schreef Repentless het volgende:
[..]
Er werd gezegd dat China een stokje zou steken voor een kernoorlog met bijbehorende verwoesting tussen Rusland en het westen, want anders konden ze hun 'plastic rotzooi' niet meer kwijt.
[..]
Dat Transnistria betrokken raakt bij het conflict in Oekraine is mogelijk. Maar er is geen enkele zinnige reden te bedenken voor een aanval vanuit Transnistria op de rest van Moldova.quote:Op vrijdag 29 april 2022 00:35 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ik heb wat aangewaaide Moldaviërs in de familie, die zijn een week geleden voor het eerst een keer het land uit op bezoek in Nederland, die gaan dus echt niet terug, voor geen goud.
9 mei gaan ze het einde van de speciale operatie uitroepen en wordt het officieel een oorlog met dienstplicht. Ben benieuwd of ze ook 50+ers gaan oproepen (die in het leger niets te zoeken hebben)quote:Op vrijdag 29 april 2022 00:59 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Odessa gaat een lastige klus zijn om te veroveren, dat wordt een Mariupol in het kwadraat en een enorm bloedbad. Voor 9 mei wordt dat hem dus al sowieso niet.
Ik wil niet afdoen aan de betrouwbaarheid van Yusibov, want die zit er eigenlijk altijd goed bij. Maar dit lijkt me groot nieuws en ik lees het nergens anders terug. Dat vind ik bijzonder…quote:Op vrijdag 29 april 2022 00:38 schreef polderturk het volgende:
OMG
[ twitter ]
quote:Op donderdag 28 april 2022 20:11 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ach joh, is toch een slapjanus...
[..]
Toch niet. Ik krijg vrijwel om de dag een bericht binnen dat een TB2 is neergehaald. Schijnt dat de Russen een manier hebben gevonden om deze toestellen neer te halen. Kan natuurlijk ook gebrek zijn aan het vliegpersoneel. Kan me wel voorstellen dat Oekraïense drone eenheden langzamerhand uiteen vallen. Niet iedereen is even skilled.quote:
Als Putin Moldavië inneemt voor victoryday gebruikt hij dat als een trofee 🏆.quote:Op vrijdag 29 april 2022 01:23 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Dat Transnistria betrokken raakt bij het conflict in Oekraine is mogelijk. Maar er is geen enkele zinnige reden te bedenken voor een aanval vanuit Transnistria op de rest van Moldova.
Al was de inval in Oekraine was ook een onzinnige beslissing, dus je weet nooit.
Het zou juist eerlijker zijn wanneer de 60 plussers opgeroepen gaan worden; die krijsen nl. het hardst en Poetin geniet massale steun onder die generatie. Voor het westen is het juist belangrijk dat zoveel mogelijk orks van vruchtbare leeftijd opgeroepen en (vrijwel) ongetraind de gehaktmolen in gaan; hoe minder orks zich nog voortplanten des te sneller de Russische bevolking krimpt.quote:Op vrijdag 29 april 2022 01:26 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
9 mei gaan ze het einde van de speciale operatie uitroepen en wordt het officieel een oorlog met dienstplicht. Ben benieuwd of ze ook 50+ers gaan oproepen (die in het leger niets te zoeken hebben)
Maar hoe gaan de Russen een inval in Moldavië aan de bevolking verkopen? Of is Maia Sandu ineens ook een nazi of wat?quote:Op vrijdag 29 april 2022 05:47 schreef quirina het volgende:
[..]
Als Putin Moldavië inneemt voor victoryday gebruikt hij dat als een trofee 🏆.
Dan kan hij aan zijn volk laten zien hoe machtig hij wel niet is.
Bij het eerste het beste tactisch nukeje zullen we je wel uit moeten lachen hè?quote:Op vrijdag 29 april 2022 00:50 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Ja dat zeg ik ze hebben beide voor en nadelen. Zijn beide prima toestellen.
En nog een vraag. Hoe gaan we het aan onszelf verkopen dat we weer toekijken hoe Rusland een land binnenvalt?quote:Op vrijdag 29 april 2022 07:00 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Maar hoe gaan de Russen een inval in Moldavië aan de bevolking verkopen? Of is Maia Sandu ineens ook een nazi of wat?
Los van dit alles kan je wel vraagtekens zetten bij de overlevingskansen en de toekomst van Moldavië als zelfstandig land. Ik heb het vorig jaar bezocht en zelden zoiets treurigs gezien. Het is straatarm, corrupt, bijna de complete beroepsbevolking heeft het land verlaten en er is al decennia dat interne conflict. Persoonlijk denk ik dat Transnistrië opgeven en aansluiting zoeken bij Roemenië voor hen de beste way out is. Te meer omdat ze dan automatisch lid zijn van de EU en de NAVO, waarmee je als bijvangst hebt dat ze (waarschijnlijk) van de dreiging van Putin af zijn.
Is het wel zo verstandig niets te doen?quote:Op vrijdag 29 april 2022 07:49 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Is dit nou wel zo verstandig al die wapenleveringen?
Als het geen NATO land is kunnen we wegkijken toch…quote:Op vrijdag 29 april 2022 07:52 schreef Starhopper het volgende:
[..]
En nog een vraag. Hoe gaan we het aan onszelf verkopen dat we weer toekijken hoe Rusland een land binnenvalt?
Blijkbaar jaquote:Op vrijdag 29 april 2022 07:54 schreef quirina het volgende:
[..]
Als het geen NATO land is kunnen we wegkijken toch…
Een paar weken geleden werd je daar nog opgepakt als je het woord oorlog noemde als je het over Oekraïne had.quote:Op vrijdag 29 april 2022 00:46 schreef TLC het volgende:
Oooo het was dus nog geen oorlog, zeg dat dan eerder vladje !!
Ome Vlad had dit niet verwacht, dus misschien wel. Blijkt dat hij de Nato een stuk serieuzer moet nemenquote:Op vrijdag 29 april 2022 07:53 schreef quirina het volgende:
[..]
Is het wel zo verstandig niets te doen?
Ja. De Russische oorlogsmachine dient nl. zo zwaar mogelijk beschadigd en bij voorkeur zelfs gedecimeerd te worden, waardoor het land geen mogelijkheden meer heeft bijv. de Baltische staten en Polen aan te vallen.quote:Op vrijdag 29 april 2022 07:49 schreef PietjePuk2000 het volgende:
En die atoomwapens?quote:Op vrijdag 29 april 2022 08:10 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Ja. De Russische oorlogsmachine dient nl. zo zwaar mogelijk beschadigd en bij voorkeur zelfs gedecimeerd te worden, waardoor het land geen mogelijkheden meer heeft bijv. de Baltische staten en Polen aan te vallen.
Als het westen dan ook nog eens ophoudt laf te zijn en de Russische bevolking eindelijk eens met snoeiharde sancties gaat treffen zal het Russische gevaar in de komende decennia langzaam, maar zeker af gaan nemen.
dreigt leuk, maar Rusland krijgt er net zoveel op de kop als het afschiet, dus dat is voor het veroveren niet zo heel praktisch.quote:
Die heeft het westen ook.quote:
We moeten ze ook brandstof leveren inderdaadquote:Op vrijdag 29 april 2022 07:49 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Wijs mij even aan waar ik zeg dat het gedrag van Rusland acceptabel is. Dat in Moldavië al decennia een patstelling is vanwege dat conflict is gewoon een feit. Ik vraag me af of het land in z’n huidige vorm een toekomst heeft. Maar daar kan je ook wat aan veranderen zonder invasie.quote:Op vrijdag 29 april 2022 07:52 schreef Starhopper het volgende:
[..]
En nog een vraag. Hoe gaan we het aan onszelf verkopen dat we weer toekijken hoe Rusland een land binnenvalt?
quote:Op vrijdag 29 april 2022 08:35 schreef Aether het volgende:
Zelensky en Biden mogen de Russische winkel niet in
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 29 april 2022 08:35 schreef Aether het volgende:
Zelensky en Biden mogen de Russische winkel niet in
[ afbeelding ]
Nee, dat zal vervelend uitpakken voor alles en iedereen. Maar geen nood. Gelukkig gaan de Russen naar de hemel, tenminste, dat wordt ze nu wijsgemaakt in de Russische media die nog gekker zijn dan Poetin.quote:Op vrijdag 29 april 2022 08:16 schreef Shotty het volgende:
[..]
dreigt leuk, maar Rusland krijgt er net zoveel op de kop als het afschiet, dus dat is voor het veroveren niet zo heel praktisch.
Ik hoop niet dat dit het afstreeplijstje is vanaf 2010. Want ongeveer 5 van die zaken zijn al uitgekomen en het is bijna Bingo roepen.quote:Op vrijdag 29 april 2022 00:10 schreef Jojoke het volgende:
[ afbeelding ]
Dat is een training van jaren. Dit is voor na de oorlog.quote:Op vrijdag 29 april 2022 00:38 schreef polderturk het volgende:
OMG
[ twitter ]
Maar er in 2010 op inspelen ho maar...quote:Op vrijdag 29 april 2022 08:48 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Ik hoop niet dat dit het afstreeplijstje is vanaf 2010. Want ongeveer 5 van die zaken zijn al uitgekomen en het is bijna Bingo roepen.
Het hele idee dat Rusland bereid lijkt te zijn een kernoorlog te riskeren, puur omdat een soeverein buurland een koers voorstaat die Moskou niet bevalt en het democratisch gekozen staatshoofd van dat buurland niet het Kremlinevangelie predikt, is op zichzelf al te bizar voor woorden.quote:Op vrijdag 29 april 2022 08:42 schreef Molo het volgende:
We gaan echt allemaal kapot aan de domste oorlog ooit
Gedecimeerd = 1/10e eraf in principe. Daar zijn ze al!?quote:Op vrijdag 29 april 2022 08:10 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Ja. De Russische oorlogsmachine dient nl. zo zwaar mogelijk beschadigd en bij voorkeur zelfs gedecimeerd te worden, waardoor het land geen mogelijkheden meer heeft bijv. de Baltische staten en Polen aan te vallen.
Als het westen dan ook nog eens ophoudt laf te zijn en de Russische bevolking eindelijk eens met snoeiharde sancties gaat treffen zal het Russische gevaar in de komende decennia langzaam, maar zeker af gaan nemen.
In 2010 moesten we tientallen miljarden bezuinigen. Niemand ging uit van een oorlog. Er was op dat moment geen enkel politiek of maatschappelijk draagvlak om te investeren in defensie.quote:Op vrijdag 29 april 2022 09:02 schreef AchJa het volgende:
[..]
Maar er in 2010 op inspelen ho maar...
Nee toen zijn we gaan bezuinigen op pandemie bescherming, het leger en versterking van de binnenlandse democratie.quote:Op vrijdag 29 april 2022 09:02 schreef AchJa het volgende:
[..]
Maar er in 2010 op inspelen ho maar...
Ik durf er wel een goede fles wijn om te verwedden dat als Venezuela de Antillen binnenvalt, wij eerst niets durven te doen omdat het sturen van de marine wel eens als kolonialisme zou kunnen worden gezien.quote:Op vrijdag 29 april 2022 09:06 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Nee toen zijn we gaan bezuinigen op pandemie bescherming, het leger en versterking van de binnenlandse democratie.
Ik wacht totdat Venezuela binnenvalt dan kunnen we 2 mijnenbestrijdingsbootjes en 5 viskotters met elk 10 mariniers sturen.
Welke nukes? Ik zie alleen S300'squote:Op vrijdag 29 april 2022 00:31 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Dat zijn keuzes en als je de als politiek te belazerd bent om verder vooruit te kijken dan je eigen regeerperiode krijg je dit. Het is niet dat er niet gewaarschuwd is.quote:Op vrijdag 29 april 2022 09:05 schreef Spablauw214 het volgende:
In 2010 moesten we tientallen miljarden bezuinigen. Niemand ging uit van een oorlog. Er was op dat moment geen enkel politiek of maatschappelijk draagvlak om te investeren in defensie.
Achteraf dom en naïef natuurlijk maar we zijn er allemaal zelf bij geweest.
Ik durf een goede fles wijn in te zetten dat wij daarna een stuk erbij hebben bij het koninkrijk, voormalig Venezuela voortaan Nieuw Amsterdam.quote:Op vrijdag 29 april 2022 09:08 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik durf er wel een goede fles wijn om te verwedden dat als Venezuela de Antillen binnenvalt, wij eerst niets durven te doen omdat het sturen van de marine wel eens als kolonialisme zou kunnen worden gezien.
Is niet alleen dat he. Het grondstoffen verhaal speelt ook nog mee.quote:Op vrijdag 29 april 2022 09:04 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het hele idee dat Rusland bereid lijkt te zijn een kernoorlog te riskeren, puur omdat een soeverein buurland een koers voorstaat die Moskou niet bevalt en het democratisch gekozen staatshoofd van dat buurland niet het Kremlinevangelie predikt, is op zichzelf al te bizar voor woorden.
Ik heb me er ooit wel eens wat verder in verdiept, maar de marine van Venezuela is ook niet veel soeps, een Nederlands fregat kan dat in zijn eentje al redelijk aan.quote:Op vrijdag 29 april 2022 09:06 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Nee toen zijn we gaan bezuinigen op pandemie bescherming, het leger en versterking van de binnenlandse democratie.
Ik wacht totdat Venezuela binnenvalt dan kunnen we 2 mijnenbestrijdingsbootjes en 5 viskotters met elk 10 mariniers sturen.
Als je de reactie van Venezuela ziet vwvb de MQ-9's op HATO is dat niet eens zo'n rare gedachte...quote:Op vrijdag 29 april 2022 09:06 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
quote:In short, we are under the threatening gaze of NATO that intends to extend to the Caribbean and Latin America under the complacent gaze of lackey governments like Colombia, but we have a challenge to continue defeating these threats that put Venezuelan sovereignty at risk.
Precies. En Poetin dreigde al omstreeks 2008 dat Oekraïne de rode draad was en een conflict onvermijdelijk was mocht het westen daar ook zijn invloed gaan uitoefenen. Poetin is geen bluffer.quote:Op vrijdag 29 april 2022 09:19 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat zijn keuzes en als je de als politiek te belazerd bent om verder vooruit te kijken dan je eigen regeerperiode krijg je dit. Het is niet dat er niet gewaarschuwd is.
Hebben die Russen niet genoeg aan de grondstoffen in hun eigen grote godvervloekte land??quote:Op vrijdag 29 april 2022 09:20 schreef Perrin het volgende:
[..]
Is niet alleen dat he. Het grondstoffen verhaal speelt ook nog mee.
Visie is meer iets voor bij de oogarts.quote:Op vrijdag 29 april 2022 09:19 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat zijn keuzes en als je de als politiek te belazerd bent om verder vooruit te kijken dan je eigen regeerperiode krijg je dit. Het is niet dat er niet gewaarschuwd is.
Mwah meer een Amerikaanse kolonie.quote:Op vrijdag 29 april 2022 09:19 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Ik durf een goede fles wijn in te zetten dat wij daarna een stuk erbij hebben bij het koninkrijk, voormalig Venezuela voortaan Nieuw Amsterdam.
Hij moet gewoon expliciet een rode lijn aanwijzen. Alles waarvan ie zei dit is de rode lijn, was de rode lijn in de geschiedenis. Dan weet het Westen ook dat ze niet verder kunnen.quote:Op vrijdag 29 april 2022 09:22 schreef Cherni het volgende:
[..]
Precies. En Poetin dreigde al omstreeks 2008 dat Oekraïne de rode draad was en een conflict onvermijdelijk was mocht het westen daar ook zijn invloed gaan uitoefenen. Poetin is geen bluffer.
En als dank daarvoor besloot Mutti Merkel drie jaar later dat het wel slim zou zijn om alle Duitse kerncentrales uit te schakelen, te stoppen met elektriciteitscentrales op kolen te stoken en zich onderdanig op te gaan stellen tegenover opperork Poetin.quote:Op vrijdag 29 april 2022 09:22 schreef Cherni het volgende:
[..]
Precies. En Poetin dreigde al omstreeks 2008 dat Oekraïne de rode draad was en een conflict onvermijdelijk was mocht het westen daar ook zijn invloed gaan uitoefenen. Poetin is geen bluffer.
Putin kan dreigen maar hij moet zich met z’n eigen zaken bemoeien. Als Oekraïne lid wil worden van de NAVO moet het die beslissing gewoon kunnen nemen.quote:Op vrijdag 29 april 2022 09:22 schreef Cherni het volgende:
[..]
Iedereen is duidelijk dom naïef geweest.quote:Op vrijdag 29 april 2022 09:26 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
En als dank daarvoor besloot Mutti Merkel drie jaar later dat het wel slim zou zijn om alle Duitse kerncentrales uit te schakelen, te stoppen met elektriciteitscentrales op kolen te stoken en zich onderdanig op te gaan stellen tegenover opperork Poetin.
Ja, en figuren zoals jij geloven dat natuurlijk ook zonder 1 kritische noot, hé?quote:Op vrijdag 29 april 2022 09:27 schreef Discombobulate het volgende:
Hoorde van Wierd Duk dat ze een keer een psychologische test gedaan hadden bij Poetin en dat daar uit kwam dat die man letterlijk geen angst kent, of iig heel weinig.
Fijn hoor...
Dat wist je toch al toen hij in zijn blote bast op een tijger reed.quote:Op vrijdag 29 april 2022 09:27 schreef Discombobulate het volgende:
Hoorde van Wierd Duk dat ze een keer een psychologische test gedaan hadden bij Poetin en dat daar uit kwam dat die man letterlijk geen angst kent, of iig heel weinig.
Fijn hoor...
Dat was volgens mij ook iets waar de KGB tegenaan liep. En als die het al zeggen..quote:Op vrijdag 29 april 2022 09:27 schreef Discombobulate het volgende:
Fijn hoor...
Tja Merkel stamt uit de DDR tijd en was daar opgegroeid en afgestudeerd als natuurkundige als ik nu even zonder Google te gebruiken dit even uit het hoofd plaats. Daar zal vast nog wel wat sympathie zijn blijven hangen van een CCCP etc.quote:Op vrijdag 29 april 2022 09:26 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
En als dank daarvoor besloot Mutti Merkel drie jaar later dat het wel slim zou zijn om alle Duitse kerncentrales uit te schakelen, te stoppen met elektriciteitscentrales op kolen te stoken en zich onderdanig op te gaan stellen tegenover opperork Poetin.
Wat is er mis met jou? Ik zeg gewoon wat ik van Wierd Duk hoorde,quote:Op vrijdag 29 april 2022 09:29 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, en figuren zoals jij geloven dat natuurlijk ook zonder 1 kritische noot, hé?
Oei, waar had je dat gelezen? Best wel ziek.quote:Op vrijdag 29 april 2022 09:30 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Dat was volgens mij ook iets waar de KGB tegenaan liep. En als die het al zeggen..
Dus je opmerking "fijn hoor" ging over dat dat 3/4 wappie wierd duk dat opmerkt...?quote:Op vrijdag 29 april 2022 09:31 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Wat is er mis met jou? Ik zeg gewoon wat ik van Wierd Duk hoorde,
voormalig Rusland correspondent. Of ik het geloof is een tweede, daar heb ik het helemaal niet over.
Kneus. En maar denigrerend doen steeds. Leuk man zo'n user...
In een stuk, ik weet zo niet meer waar,waarin het leven van Poetin uit de doeken werd gedaan.quote:Op vrijdag 29 april 2022 09:32 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Oei, waar had je dat gelezen? Best wel ziek.
Maar er gaat een biografie van hem rond.quote:Op vrijdag 29 april 2022 09:34 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
In een stuk, ik weet zo niet meer waar,waarin het leven van Poetin uit de doeken werd gedaan.
Gratis geld. Als dat gaat verdwijnen moet je nog maar afwachten hoe zich dit binnen een EU gaat ontwikkelen. We zien het al met Hongarije.quote:Op vrijdag 29 april 2022 09:27 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Putin kan dreigen maar hij moet zich met z’n eigen zaken bemoeien. Als Oekraïne lid wil worden van de NAVO moet het die beslissing gewoon kunnen nemen.
Door de onredelijke houding van Putin zitten we nu in deze kutzooi. Niet andersom.
Grappig trouwens, dat vrijwel al die ex-Sovjetrepublieken de blik naar het Westen hebben gericht. Hoe is het toch mogelijk he.
klopt, en klopt, maar dan wel in de klassieke zin. in de moderne zin wordt er veel meer dan 10% mee bedoeld:quote:Op vrijdag 29 april 2022 09:04 schreef stalybridge het volgende:
[..]
Gedecimeerd = 1/10e eraf in principe. Daar zijn ze al!?
Waar. Toch geloof ik zeker wel dat hij een abnormaal gebrek aan gezonde angst heeft. Ik zou gek worden van angst van de gedachte hoe de toekomst voor mijn naasten eruit zou komen te zien nadat ik die voor hun heb verpest met mijn krankzinnigheid.quote:Op vrijdag 29 april 2022 09:35 schreef ExTec het volgende:
[..]
Maar er gaat een biografie van hem rond.
Die gewoon compleet uit iemand's duim is gezogen.
En erg des RUS, kreeg de journalist die dat ging onderzoeken natuurlijk een ongelukje,
Dus de wat verstandigeren onder ons, nemen alles uit die windhoek met een kilo zout.
De Sovjet-Unie is een fossiel, maar Poetin denkt nog steeds dat hij het weer tot leven kan wekken.quote:Op vrijdag 29 april 2022 09:27 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Putin kan dreigen maar hij moet zich met z’n eigen zaken bemoeien. Als Oekraïne lid wil worden van de NAVO moet het die beslissing gewoon kunnen nemen.
Door de onredelijke houding van Putin zitten we nu in deze kutzooi. Niet andersom.
Grappig trouwens, dat vrijwel al die ex-Sovjetrepublieken de blik naar het Westen hebben gericht. Hoe is het toch mogelijk he.
Mijn verwachting is dat de Viségrad-landen eruit stappen zodra ze nettobetaler worden.quote:Op vrijdag 29 april 2022 09:36 schreef Cherni het volgende:
[..]
Gratis geld. Als dat gaat verdwijnen moet je nog maar afwachten hoe zich dit binnen een EU gaat ontwikkelen. We zien het al met Hongarije.
Putin verandert Rusland in een soort Noord-Korea, zonder vrijheid van meningsuiting, vrije pers, democratie en zo nog wat zaken die wij hier als vanzelfsprekend beschouwen en er lijkt nog draagvlak voor te zijn ook. Bizar.quote:Op vrijdag 29 april 2022 09:42 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
De Sovjet-Unie is een fossiel, maar Poetin denkt nog steeds dat hij het weer tot leven kan wekken.
Ondertussen hebben we meerdere filmpjes gezien, waar duidelijk te zien was dat hij niet aanwezig op een bepaalde bijeenkomst, maar er achteraf in geedit was,quote:Op vrijdag 29 april 2022 09:41 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Waar. Toch geloof ik zeker wel dat hij een abnormaal gebrek aan gezonde angst heeft. Ik zou gek worden van angst van de gedachte hoe de toekomst voor mijn naasten eruit zou komen te zien nadat ik die voor hun heb verpest met mijn krankzinnigheid.
Ach zoals Peter R. al aangaf: als er een kogel is met je naam erop, dan weet die je vroeg of laat wel te vinden.quote:Op vrijdag 29 april 2022 09:47 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ondertussen hebben we meerdere filmpjes gezien, waar duidelijk te zien was dat hij niet aanwezig op een bepaalde bijeenkomst, maar er achteraf in geedit was,
Hebben we kunnen lezen dat hij alle bedienden om de x dagen vervangt,
Was hij ook niet zelf aanwezig op de Paas viering, wederom een edit,
Zit hij vrijwel permanent in een bunker in de Ural gebergten,
En heb je die enorm lange tafels gezien?
Geloof jij echt dat die niet bang is?
Dan gedraagt hij zich daar niet naar.
Dat klopt wel hoor. Die paranoia van hem weerspiegelt zeker angst voor het een of ander.quote:Op vrijdag 29 april 2022 09:47 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ondertussen hebben we meerdere filmpjes gezien, waar duidelijk te zien was dat hij niet aanwezig op een bepaalde bijeenkomst, maar er achteraf in geedit was,
Hebben we kunnen lezen dat hij alle bedienden om de x dagen vervangt,
Was hij ook niet zelf aanwezig op de Paas viering, wederom een edit,
Zit hij vrijwel permanent in een bunker in de Ural gebergten,
En heb je die enorm lange tafels gezien?
Geloof jij echt dat die niet bang is?
Dan gedraagt hij zich daar niet naar.
Het blijven Russen. Net als China en nog wat andere bizarre landen zoals bijvoorbeeld Iran moet je isoleren. Je van dat landen afhankelijk maken is je eigen doodvonnis tekenen. Als westen moeten we gewoon veel meer zelfvoorzienend worden. Maar ja enige vormen van protectionisme word gezien als iets kwaads. Globalisme, ik kots erop.quote:Op vrijdag 29 april 2022 09:46 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Putin verandert Rusland in een soort Noord-Korea, zonder vrijheid van meningsuiting, vrije pers, democratie en zo nog wat zaken die wij hier als vanzelfsprekend beschouwen en er lijkt nog draagvlak voor te zijn ook. Bizar.
Best wel zonde van je koffie danquote:Op vrijdag 29 april 2022 10:04 schreef Cherni het volgende:
[..]
Het blijven Russen. Net als China en nog wat andere bizarre landen zoals bijvoorbeeld Iran moet je isoleren. Je van dat landen afhankelijk maken is je eigen doodvonnis tekenen. Als westen moeten we gewoon veel meer zelfvoorzienend worden. Maar ja enige vormen van protectionisme word gezien als iets kwaads. Globalisme, ik kots erop.
Hier maak ik een uitzondering. Je wist zeker dat ik een enorme koffieleuter ben. Goed gevonden.quote:Op vrijdag 29 april 2022 10:06 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
Best wel zonde van je koffie dan
Poetin heeft ook een poster van Loekasjenko in zijn kamer hangen.quote:Op vrijdag 29 april 2022 09:46 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Putin verandert Rusland in een soort Noord-Korea, zonder vrijheid van meningsuiting, vrije pers, democratie en zo nog wat zaken die wij hier als vanzelfsprekend beschouwen en er lijkt nog draagvlak voor te zijn ook. Bizar.
"Als westen"quote:Op vrijdag 29 april 2022 10:04 schreef Cherni het volgende:
[..]
Het blijven Russen. Net als China en nog wat andere bizarre landen zoals bijvoorbeeld Iran moet je isoleren. Je van dat landen afhankelijk maken is je eigen doodvonnis tekenen. Als westen moeten we gewoon veel meer zelfvoorzienend worden. Maar ja enige vormen van protectionisme word gezien als iets kwaads. Globalisme, ik kots erop.
Merkel werd tot vorig jaar nog door heel links bejubeldquote:Op vrijdag 29 april 2022 09:30 schreef Cherni het volgende:
[..]
Tja Merkel stamt uit de DDR tijd en was daar opgegroeid en afgestudeerd als natuurkundige als ik nu even zonder Google te gebruiken dit even uit het hoofd plaats. Daar zal vast nog wel wat sympathie zijn blijven hangen van een CCCP etc.
Als westen dat we al na ww2 samen deden. Dat uit de klauwen gelopen globalisme in combinatie met dat neoliberalisme(schuiven met goedkope arbeid)ben ik totaal geen voorstander van. Nu is het huilen als het gas en andere producten stukken duurder worden omdat we ons aan Rusland, China, SA hebben gelinkt. Landen die nooit te vertrouwen zijn en ook nooit onze vrienden zullen worden. Maar bij sommige is dat nog steeds niet duidelijk.quote:Op vrijdag 29 april 2022 10:17 schreef speknek het volgende:
[..]
"Als westen"
"Globalisme, ik kots erop"
Big brain thinking.
Maandje in de oorlog ook nog wel, tot bleek dat Merkel Poetin wel extreem rijk heeft gemaakt en Duitsland nu erg veel moeite moet doen en welvaart op moet geven om geen economische vazalstaat van Rusland te worden.quote:Op vrijdag 29 april 2022 10:22 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Merkel werd tot vorig jaar nog door heel links bejubeld
Dat zag iedereen toen al glashelder, tenminste ik wel. Dom eigenlijkquote:Op vrijdag 29 april 2022 10:27 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Maandje in de oorlog ook nog wel, tot bleek dat Merkel Poetin wel extreem rijk heeft gemaakt en Duitsland nu erg veel moeite moet doen en welvaart op moet geven om geen economische vazalstaat van Rusland te worden.
Really? Een centrum-rechtse christelijke politicus? Volgens mij heb jij een hele rare definitie van links.quote:Op vrijdag 29 april 2022 10:22 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Merkel werd tot vorig jaar nog door heel links bejubeld
Ja ze had een grote aanhang van links.quote:Op vrijdag 29 april 2022 10:34 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Really? Een centrum-rechtse christelijke politicus? Volgens mij heb jij een hele rare definitie van links.
quote:Op vrijdag 29 april 2022 10:35 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Vrouwen zijn sowieso minder geschikt als globale leiders. De voorbeelden zijn legio. Nu ook weer. Van der Leyden en heel wat vrouwelijke defensie leiders zie je domme dingen doen, wel vanuit hun goede hartje.
Begonnen? Zijn ze gestopt dan?quote:Op vrijdag 29 april 2022 10:35 schreef zoost het volgende:
Is het Russische grondoffensief nu al begonnen? Of zijn ze nog aan het her-groeperen / bevoorraden?
Nee hoor... alleen in jouw hoofd, waarin zaken al heel snel links zijn kennelijk.quote:Op vrijdag 29 april 2022 10:36 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ja ze had een grote aanhang van links.
Nee hoor.quote:Op vrijdag 29 april 2022 10:36 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee hoor... alleen in jouw hoofd, waarin zaken al heel snel links zijn kennelijk.
Ja, ze hebben zich teruggetrokken uit de regio Kiev om zich op te maken voor een groot offensief in Donbass. Althans dat is wat ik begreepquote:
Ja hoor... een conservatieve christendemocraat met een voorkeur voor het Angelsaksisch model is in geen enkel opzicht links te noemen.quote:
Von der Leyen heeft het juist uitstekend gedaan.quote:Op vrijdag 29 april 2022 10:35 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Vrouwen zijn sowieso minder geschikt als globale leiders. De voorbeelden zijn legio. Nu ook weer. Van der Leyden en heel wat vrouwelijke defensie leiders zie je domme dingen doen, wel vanuit hun goede hartje.
Wat is dit nou weer voor rare opmerking.quote:Op vrijdag 29 april 2022 10:40 schreef ExTec het volgende:
[..]
Von der Leyen heeft het juist uitstekend gedaan.
Maar ik snap dat mensen die dagelijks hun talking points van het kremlin krijgen dat anders zien
Misschien dat wat strafregels helpen.quote:
Die opmerkingen over vrouwen van Los vond ik dan weer vooral raar... niet onverwacht verder. Viel me nog mee dat Merkel niet ook nog even 'zaadslet' of zo werd genoemd. Boyz will be boyz 'n shizzle.quote:Op vrijdag 29 april 2022 10:42 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Wat is dit nou weer voor rare opmerking.
Ja, en had Merkel dat gedaan had je waarschijnlijk lopen roepen dat het een kenau was geweest die geen verstand van 'realpolitik' heeft of zo.quote:Op vrijdag 29 april 2022 10:43 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Misschien dat wat strafregels helpen.
Geen zaken doen met criminelen.
Hij denkt dat ik betaald krijg in roebels.quote:Op vrijdag 29 april 2022 10:42 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dus vrouwonvriendelijke mensen zijn per definitie kremlinaanhangers? Op die manier is discussievoeren ook wel een beetje klaar he?quote:Op vrijdag 29 april 2022 10:43 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Die opmerkingen over vrouwen van Los vond ik dan weer vooral raar... niet onverwacht verder. Viel me nog mee dat Merkel niet ook nog even 'zaadslet' of zo werd genoemd. Boyz will be boyz 'n shizzle.
Gezien je recente uitspraken zou ik je wat dat betreft een beetje op de vlakte houden.quote:Op vrijdag 29 april 2022 10:45 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Hij denkt dat ik betaald krijg in roebels.
Een leuke uitspraak als je de dialoog wilt verkrachten, toegepast door zwakke broeders.
Waarschijnlijk eerder aanhangers van Rambo. Real man shit.quote:Op vrijdag 29 april 2022 10:45 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dus vrouwonvriendelijke mensen zijn per definitie kremlinaanhangers? Op die manier is discussievoeren ook wel een beetje klaar he?
Ik heb geen actieve herinnering aan die uitspraken.quote:Op vrijdag 29 april 2022 10:46 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Gezien je recente uitspraken zou ik je wat dat betreft een beetje op de vlakte houden.
Hij baseert zich op wat Uitstraling eerder in dit topic heeft gepost over dit conflictquote:Op vrijdag 29 april 2022 10:45 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dus vrouwonvriendelijke mensen zijn per definitie kremlinaanhangers? Op die manier is discussievoeren ook wel een beetje klaar he?
Beetje nuanceren, Merkeltje was te soft en te goedgelovig en te lief en te zwak om met een man van het kaliber Poetin om te kunnen gaan, in plaats van Russisch gas te kopen na de annexatie van de Krim had ze beter haar energie kunnen steken in het aanschaffen van tanks en artillerie, nu kost het mensenlevens.quote:Op vrijdag 29 april 2022 10:43 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Die opmerkingen over vrouwen van Los vond ik dan weer vooral raar... niet onverwacht verder. Viel me nog mee dat Merkel niet ook nog even 'zaadslet' of zo werd genoemd. Boyz will be boyz 'n shizzle.
Hij heeft het over Lospedrosaquote:Op vrijdag 29 april 2022 10:47 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Hij baseert zich op wat Uitstraling eerder in dit topic heeft gepost over dit conflict
Nee het is een oorlog waarin jij al vanaf week 1 pleit voor het weggeven van alles ten oosten van de Dnjepr aan de invallende Russen, en het niet eerlijk vindt dat er schepen worden geconfisqueerd van Kremlin-getrouwen.quote:
zeker weten dat je niet alvast aan de vrijmibo begonnen bent?quote:Op vrijdag 29 april 2022 10:47 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Waarschijnlijk eerder aanhangers van Rambo. Real man shit.
Vrouwen hebben enorm veel goede kwaliteiten. In veel zaken zijn ze beter dan mannen. Maar defensie zijn ze over het algemeen slechter in.quote:Op vrijdag 29 april 2022 10:43 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
"Ken je users"quote:Op vrijdag 29 april 2022 10:48 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
zeker weten dat je niet alvast aan de vrijmibo begonnen bent?
Ja dat doet ie hè. Wat een boef hè?quote:Op vrijdag 29 april 2022 10:48 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Nee het is een oorlog waarin jij al vanaf week 1 pleit voor het weggeven van alles ten oosten van de Dnjepr aan de invallende Russen, en het niet eerlijk vindt dat er schepen worden geconfisqueerd van Kremlin-getrouwen.
Ex-stasi conservatief CDU lid Merkel was soft en lief en zwak. En, op de koop toe, heeft dat mens nu ook de oorlogsdoden in Oekraïne op haar geweten.quote:Op vrijdag 29 april 2022 10:48 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Beetje nuanceren, Merkeltje was te soft en te goedgelovig en te lief en te zwak om met een man van het kaliber Poetin om te kunnen gaan, in plaats van Russisch gas te kopen na de annexatie van de Krim had ze beter haar energie kunnen steken in het aanschaffen van tanks en artillerie, nu kost het mensenlevens.
Ja dat is toch ook raar en simpelweg diefstal.quote:Op vrijdag 29 april 2022 10:48 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Nee het is een oorlog waarin jij al vanaf week 1 pleit voor het weggeven van alles ten oosten van de Dnjepr aan de invallende Russen, en het niet eerlijk vindt dat er schepen worden geconfisqueerd van Kremlin-getrouwen.
Ja, nee, dit was de rare opmerking in deze discussiequote:Op vrijdag 29 april 2022 10:42 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Zie draadje:quote:Op vrijdag 29 april 2022 10:38 schreef zoost het volgende:
[..]
Ja, ze hebben zich teruggetrokken uit de regio Kiev om zich op te maken voor een groot offensief in Donbass. Althans dat is wat ik begreep
Dat refereert aan dat die poster nagenoeg geen week voorbij kan laten gaan zonder weer de gebroken plaat "AZOV ZIJN NAZI'S!!!!!!quote:Op vrijdag 29 april 2022 10:42 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
quote:If it looks like a duck, quacks like a duck, denies it’s a duck, demands you prove it's a duck, accuses you of being a duck, says your dog is a duck, that your friend's cat is a duck and that all 3 aforementioned 'ducks' are Russophobic ducks, it’s a Kremlin duck
waar beweer ik dat?quote:Op vrijdag 29 april 2022 10:50 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Ja, nee, dit was de rare opmerking in deze discussie
Dat figuren die zich in allerlei bochten wringen om Rusland uit de wind te houden en passant aangeven dat vrouwen niet in staat zijn om 'leiding te geven', gepaard met de obligate seksistische opmerkingen en toespelingen, dat was natuurlijk heel normaal
Mooi he?quote:Op vrijdag 29 april 2022 10:50 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Ja, nee, dit was de rare opmerking in deze discussie
Dat figuren die zich in allerlei bochten wringen om Rusland uit de wind te houden en passant aangeven dat vrouwen niet in staat zijn om 'leiding te geven', gepaard met de obligate seksistische opmerkingen en toespelingen, dat was natuurlijk heel normaal
Indirect, je had Poetin beter een bloedneus geslagen destijds, als je bang bent voor de tandarts heeft het geen zin om maar nooit meer te gaan voor controle.quote:Op vrijdag 29 april 2022 10:49 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ex-stasi conservatief CDU lid Merkel was soft en lief en zwak. En, op de koop toe, heeft dat mens nu ook de oorlogsdoden in Oekraïne op haar geweten.
Gaat wel ver hoor US...
quote:Op vrijdag 29 april 2022 10:52 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Indirect, je had Poetin beter een bloedneus geslagen destijds, als je bang bent voor de tandarts heeft het geen zin om maar nooit meer te gaan voor controle.
Geld verduisteren en daarmee schepen kopen is diefstal ja.quote:Op vrijdag 29 april 2022 10:50 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ja dat is toch ook raar en simpelweg diefstal.
Nee, de historisch correcte benaming voor je gedrag is "useful idiot".quote:Op vrijdag 29 april 2022 10:45 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Hij denkt dat ik betaald krijg in roebels.
Een leuke uitspraak als je de dialoog wilt verkrachten, toegepast door zwakke broeders.
Ik hou me niet zo bezig met wat er allemaal in deze reeks gepost wordt, daar heb ik geen zin in. Ik vind het bijzonder dat je meteen als kremlinaanhanger wordt beticht als je niet meepraat in het straatje van de rest hier. En door daardoor iets van te zeggen vind ik zijn opmerkingen blijkbaar normaal volgens sommige users hier. Dat vind ik bijzonder en is eigenlijk meteen de reden dat ik hier niet zo veel meer post.quote:Op vrijdag 29 april 2022 10:51 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dat refereert aan dat die poster nagenoeg geen week voorbij kan laten gaan zonder weer de gebroken plaat "AZOV ZIJN NAZI'S!!!!!!" aan te zwengelen, want hij heeft gewoon vierkant schijt aan dat het hem al 100en keren uitgelegd is dat nazi's politiek totaal geen factor zijn in dat land,
En gister doodleuk een filmpje van vermeende oorlogsmisdaden van NIET rus, nee Oekraïne ergens in de krochten van het internet ophaalt, die daarna binnen enkele minuten gedebunked word als 2 jaar oud.
Ken je deze?:
[..]
Simpel zwart-wit volk zonder historische kennis, als je niet schuimbekkend de Pierlala meedanst op weg naar wereldoorlogje drie dan ben je een vuile Kremlinhond.quote:Op vrijdag 29 april 2022 10:54 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik hou me niet zo bezig met wat er allemaal in deze reeks gepost wordt, daar heb ik geen zin in. Ik vind het bijzonder dat je meteen als kremlinaanhanger wordt beticht als je niet meepraat in het straatje van de rest hier. En door daardoor iets van te zeggen vind ik zijn opmerkingen blijkbaar normaal volgens sommige users hier. Dat vind ik bijzonder en is eigenlijk meteen de reden dat ik hier niet zo veel meer post.
Ja, en had Merkel Poetin wel een bloedneus geslagen hadden US, Los en consorten waarschijnlijk lopen mekkeren dat dat domme wijf teveel vanuit emotie handelt, geen zicht heeft op strategisch plannen, realpolitik, onderhandelen, maar meteen vanuit haar labiele angsten en moederinstincten wild om zich heen slaat... En wegens dat oestrogene euvel thans de mensheid op weg naar WO III leidt... kutwijvuh.quote:Op vrijdag 29 april 2022 10:54 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Het Arthur Neville Chamberlain effect.
quote:Op vrijdag 29 april 2022 10:56 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Simpel zwart-wit volk zonder historische kennis, als je niet schuimbekkend de Pierlala meedanst op weg naar wereldoorlogje drie dan ben je een vuile Kremlinhond.
quote:Op vrijdag 29 april 2022 10:42 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Migado.quote:Op vrijdag 29 april 2022 10:56 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Simpel zwart-wit volk zonder historische kennis, als je niet schuimbekkend de Pierlala meedanst op weg naar wereldoorlogje drie dan ben je een vuile Kremlinhond.
Nee, je word beticht van kremlin aanhanger zijn, als je constant kremlin talking points uitbraakt. Daar zit een verschil tussen.quote:Op vrijdag 29 april 2022 10:54 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik hou me niet zo bezig met wat er allemaal in deze reeks gepost wordt, daar heb ik geen zin in. Ik vind het bijzonder dat je meteen als kremlinaanhanger wordt beticht als je niet meepraat in het straatje van de rest hier.
Leg dit even uit aan het Duitse volk, ze schamen zich kapot daar.quote:Op vrijdag 29 april 2022 10:57 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja, en had Merkel Poetin wel een bloedneus geslagen hadden US, Los en consorten waarschijnlijk lopen mekkeren dat dat domme wijf teveel vanuit emotie handelt, geen zicht heeft op strategisch plannen, realpolitik, onderhandelen, maar meteen vanuit haar labiele angsten en moederinstincten wild om zich heen slaat... En wegens dat oestrogene euvel thans de mensheid op weg naar WO III leidt... kutwijvuh.
Wordt ook nieuws gepostquote:Op vrijdag 29 april 2022 10:58 schreef kanovinnie het volgende:
Maar wordt er hier nog wel eens wat nieuws gepost of is het alleen nog maar een welles nietes discussie tussen de kliek van dit topic geworden?
quote:Op vrijdag 29 april 2022 10:58 schreef Confetti het volgende:
[..]
Dat vrouwtje van de EU-Commissie zat net nog niet te huilen en zat allerlei dingen te roepen vanuit haar onderbuik.
In oorlogstijd moet je de oorlog aan mannen overlaten. Die hebben al sinds het begin van de mensheid gezorgd voor de benodigde opoffering. Dat zie je nu ook in Oekraine. De mannen vechten in tegenstelling tot de vrouwen wel simpelweg omdat ze veel betere gevechtsmachines zijn.
Als je aan wie dan ook nog moet uitleggen dat de enige schuld voor heel dit debacle bij Putin ligt, is het al een behoorlijk zinloze bezigheid.quote:Op vrijdag 29 april 2022 10:58 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Leg dit even uit aan het Duitse volk, ze schamen zich kapot daar.
Je hebt wel wat vrouwen zonder dikke kont en grote borsten die vrij hard kunnen rennen en die nog een beetje lenig zijn maar dan nog is de gemiddelde man sterker en sneller en meedogenlozer.quote:Op vrijdag 29 april 2022 10:58 schreef Confetti het volgende:
[..]
Dat vrouwtje van de EU-Commissie zat net nog niet te huilen en zat allerlei dingen te roepen vanuit haar onderbuik.
In oorlogstijd moet je de oorlog aan mannen overlaten. Die hebben al sinds het begin van de mensheid gezorgd voor de benodigde opoffering. Dat zie je nu ook in Oekraine. De mannen vechten in tegenstelling tot de vrouwen wel simpelweg omdat ze veel betere gevechtsmachines zijn.
Doorgaans wel. Soms staat echter de deur van de voetbalkantine open. Dan krijg je dit soort fratsen.quote:Op vrijdag 29 april 2022 10:58 schreef kanovinnie het volgende:
Maar wordt er hier nog wel eens wat nieuws gepost of is het alleen nog maar een welles nietes discussie tussen de kliek van dit topic geworden?
Lijkt wel het misogynie-uurtje inderdaad..quote:Op vrijdag 29 april 2022 11:02 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Doorgaans wel. Soms staat echter de deur van de voetbalkantine open. Dan krijg je dit soort fratsen.
Daarom moet je knettergekke dictators dan ook niet schatrijk maken.quote:Op vrijdag 29 april 2022 11:01 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Als je aan wie dan ook nog moet uitleggen dat de enige schuld voor heel dit debacle bij Putin ligt, is het al een behoorlijk zinloze bezigheid.
"Het is de schuld van Merkel"quote:Op vrijdag 29 april 2022 11:03 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Daarom moet je knettergekke dictators dan ook niet schatrijk maken.
En dat heb je echt kei- en keihard mis.quote:
Heb je hier een bron van?quote:Op vrijdag 29 april 2022 09:04 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het hele idee dat Rusland bereid lijkt te zijn een kernoorlog te riskeren
oega boegaquote:Op vrijdag 29 april 2022 11:01 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Je hebt wel wat vrouwen zonder dikke kont en grote borsten die vrij hard kunnen rennen en die nog een beetje lenig zijn maar dan nog is de gemiddelde man sterker en sneller en meedogenlozer.
Vooral dat laatste punt moet niet onderschat worden. Verreweg de meeste geweldsdelicten worden door mannen gepleegd. Zulke mannen heb je wel nodig in de strijd en niet lieve, medelevende personen die de vijand (willen) begrijpen. In Nederland geldt de dienstplicht ook voor vrouwen, maar laten we eerlijk zijn. Bij een mobilisatie zijn het niet de vrouwen die in de frontlinie zullen staan.quote:Op vrijdag 29 april 2022 11:01 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Je hebt wel wat vrouwen zonder dikke kont en grote borsten die vrij hard kunnen rennen en die nog een beetje lenig zijn maar dan nog is de gemiddelde man sterker en sneller en meedogenlozer.
quote:Op vrijdag 29 april 2022 11:07 schreef Confetti het volgende:
[..]
Vooral dat laatste punt moet niet onderschat worden. Verreweg de meeste geweldsdelicten worden door mannen gepleegd. Zulke mannen heb je wel nodig in de strijd en niet lieve, medelevende personen die de vijand (willen) begrijpen. In Nederland geldt de dienstplicht ook voor vrouwen, maar laten we eerlijk zijn. Bij een mobilisatie zijn het niet de vrouwen die in de frontlinie zullen staan.
Om nog maar niet te beginnen over de voormalig machtigste vrouw van Duitsland die met haar slappe handelen deels verantwoordelijk is voor deze oorlog.
Onderschat de Nederlanders ook niet met hun miljardenexport tot net voor de oorlog.quote:Op vrijdag 29 april 2022 11:04 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
"Het is de schuld van Merkel"
- US 2022.
Wel alleen de vrouwen he.quote:Op vrijdag 29 april 2022 11:08 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Onderschat de Nederlanders ook niet met hun miljardenexport tot net voor de oorlog.
Daar zijn we natuurlijk allemaal wel naïef in geweest. Niet alleen Merkel maar ook het bedrijfsleven zoals een Shell. En organisaties zoals een Shell hebben behoorlijk wat politieke invloed.quote:Op vrijdag 29 april 2022 11:03 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Daarom moet je knettergekke dictators dan ook niet schatrijk maken.
Laat ik beginnen met dat wat je zegt echt wel een punt heeft.quote:Op vrijdag 29 april 2022 11:11 schreef Cherni het volgende:
[..]
Daar zijn we natuurlijk allemaal wel naïef in geweest. Niet alleen Merkel maar ook het bedrijfsleven zoals een Shell. En organisaties zoals een Shell hebben behoorlijk wat politieke invloed.
En Merkel opgegroeid in een DDR had mogelijk wat meer sympathie naar Rusland. Maar om nu te zeggen dat Merkel schuld is aan die afhankelijkheid gaat wat ver.
Margaret Thatcher, zoek die naam eens op met google...quote:Op vrijdag 29 april 2022 10:35 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Helaas. Ik heb weinig luxe. Maar wat ik heb is zeer duurzaam en gaat behoorlijk lang mee. Er zijn spullen die ik al sinds mijn jeugd heb en nog steeds functioneren al moet gezegd worden dat het meer energie slurpt. Maw ik ben zeer tevreden. Maar goed dat is persoonlijk. Mijn luxe bestaat vooral uit leuke dingen ondernemen in mijn omgeving of zo nu en dan een vakantie naar Zwitserland.quote:Op vrijdag 29 april 2022 11:17 schreef ExTec het volgende:
[..]
Laat ik beginnen met dat wat je zegt echt wel een punt heeft.
Maar extreem isolationisme is geen weg voorwaarts.
Het probleem is niet zo zeer dat wij elders gas kopen. Wat is er, onder normale omstandigheden, mis met gas elders kopen? Hebben wij goedkope manier om te stoken, en de verkopers van gas ook een boterham.
De niet normale omstandigheden: putin - is het probleem,
Niet dat heel west-europa niet aan het navelstaren is, ieder in z'n eigen landje.
Bedenk dat die telefoon die je hebt of ontworpen is of in de VS, of in Korea, en gemaakt in China, of ook Korea.
Kun je wel roepen dat dat niet goed is, maar wil jij de luxe + quality of life boost die dat geeft opgeven dan?
Dat denk ik niet.
quote:Op vrijdag 29 april 2022 10:50 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Zie draadje:
[ twitter ]
Lijkt erop dat Rusland de oorlog verloren heeft. Is alleen nog uitstellen van gezichtsverlies
Inderdaad een keiharde dame. Maar ik was er totaal geen fan van. Maar voor de neoliberalen en bankiers was zij een uitstekende dame. Die hadden zich geen betere kunnen wensen. Het hele spoor daar geliberaliseerd etc.quote:Op vrijdag 29 april 2022 11:33 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Margaret Thatcher, zoek die naam eens op met google...
Ik zit met verbazing te lezenquote:Op vrijdag 29 april 2022 10:58 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Wordt ook nieuws gepost
EDIT Maar kennelijk is het nu het misogynie-uurtje ofzo![]()
Thatcher was een neoliberale heks van jewelste, maar een onzeker dwergorkje als Poetin zou zeven kleuren stront voor haar schijten. Thatcher zou hem en zijn seniele, bejaarde Kremlin kegelclubje levend verscheurd hebben.quote:Op vrijdag 29 april 2022 11:45 schreef Cherni het volgende:
[..]
Inderdaad een keiharde dame. Maar ik was er totaal geen fan van. Maar voor de neoliberalen en bankiers was zij een uitstekende dame. Die hadden zich geen betere kunnen wensen. Het hele spoor daar geliberaliseerd etc.
Die is helemaal knettergek. De Krim als doelwit is de facto WWIII omdat de Russen dat zullen moeten zien als een buitenlandse invasie gesponsord door de NAVO.quote:Op vrijdag 29 april 2022 11:42 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
[ twitter ]
10 jaar... die is duidelijk een 'als je het overdrijft dan kan het daarna alleen nog maar meevallen' aan het doen
Je hebt 100% gelijk.quote:Op vrijdag 29 april 2022 01:37 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik wil niet afdoen aan de betrouwbaarheid van Yusibov, want die zit er eigenlijk altijd goed bij. Maar dit lijkt me groot nieuws en ik lees het nergens anders terug. Dat vind ik bijzonder…
Waarom zou het tot WW3 moeten komen? Kan Poetin niet beter de situatie de-escaleren door de Krim maar op te geven?quote:Op vrijdag 29 april 2022 12:00 schreef Confetti het volgende:
[..]
Die is helemaal knettergek. De Krim als doelwit is de facto WWIII omdat de Russen dat zullen moeten zien als een buitenlandse invasie gesponsord door de NAVO.
Ook een quote waardige uitspraakquote:https://www.telegraph.co.(...)ven-russian-hit-men/
Another adviser told the magazine that Mr Zelensky was his own "main" speechwriter.
quote:He told TIME: "I've aged from all this wisdom that I never wanted. It's the wisdom tied to the number of people who have died, and the torture the Russian soldiers perpetrated.
Dat is waar.quote:Op vrijdag 29 april 2022 11:59 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Thatcher was een neoliberale heks van jewelste, maar een onzeker dwergorkje als Poetin zou zeven kleuren stront voor haar schijten. Thatcher zou hem en zijn seniele, bejaarde Kremlin kegelclubje levend verscheurd hebben.
Er is een verschil tussen een oorlog in het buitenland en eentje op Russisch grondgebied. Dat is tenminste hoe zij een oorlog op de Krim zullen opvatten.quote:Op vrijdag 29 april 2022 12:11 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Waarom zou het tot WW3 moeten komen? Kan Poetin niet beter de situatie de-escaleren door de Krim maar op te geven?
Dus kunnen daarmee ook al die posts in de afgelopen dagen over wat Oekraïne dan maar allemaal wel niet moet opgeven om de situatie te de-escaleren de prullenbank?quote:Op vrijdag 29 april 2022 12:22 schreef Confetti het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen een oorlog in het buitenland en eentje op Russisch grondgebied. Dat is tenminste hoe zij een oorlog op de Krim zullen opvatten.
Ondenkbaar en suicidaal om dat te proberen in te nemen.
Ik zal niet zeggen dat je hebt 'mis' hebt ofzo,quote:Op vrijdag 29 april 2022 12:00 schreef Confetti het volgende:
[..]
Die is helemaal knettergek. De Krim als doelwit is de facto WWIII omdat de Russen dat zullen moeten zien als een buitenlandse invasie gesponsord door de NAVO.
Ho ho ho Oekraïne moet deescaleren jaquote:Op vrijdag 29 april 2022 12:11 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Waarom zou het tot WW3 moeten komen? Kan Poetin niet beter de situatie de-escaleren door de Krim maar op te geven?
Dan geldt helaas de wet van de sterkste. Oekraine zal grondgebied moeten opgeven maar Rusland zal geen milimeter 'soeverein' grondgebied opgeven. De Sovjet-voorvaderen hebben de toekomst van hun grondgebied veiliggesteld en dat zullen ze simpelweg nooit opgeven. Stoere taal daarover is heel onverstandig. Ze kunnen zich beter focussen op de Donbas.quote:Op vrijdag 29 april 2022 12:25 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Dus kunnen daarmee ook al die posts in de afgelopen dagen over wat Oekraïne dan maar allemaal wel niet moet opgeven om de situatie te de-escaleren de prullenbank?
En daarom zorgen we er de komende weken/maanden dus ook voor dat Oekraïne 'sterker' is.quote:Op vrijdag 29 april 2022 12:29 schreef Confetti het volgende:
[..]
Dan geldt helaas de wet van de sterkste.
Volgensmij ziet Poetin dat hij met de-escalatie meer verliest dan met een grotere oorlog.quote:Op vrijdag 29 april 2022 12:11 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Je vergeet het n-woord. Net als dat de NAVO geen milimeter zal opgeven, want hellend vlak en waar eindigt het dan? Zo denken de Russen ook.quote:Op vrijdag 29 april 2022 12:31 schreef ExTec het volgende:
[..]
En daarom zorgen we er de komende weken/maanden dus ook voor dat Oekraïne 'sterker' is.
Oekraïne kijkt er ook zo naar, maar dat heeft tal van users hier nooit gestopt om maar op te roepen dat ze de Donbas, Kherson, Zaporizja etc. etc. op te geven.quote:Op vrijdag 29 april 2022 12:32 schreef verbijstering het volgende:
[..]
Volgensmij ziet Poetin dat hij met de-escalatie meer verliest dan met een grotere oorlog.
N-woord is niet relevant.quote:Op vrijdag 29 april 2022 12:34 schreef Confetti het volgende:
[..]
Je vergeet het n-woord. Net als dat de NAVO geen milimeter zal opgeven, want hellend vlak en waar eindigt het dan? Zo denken de Russen ook.
Maargoed, ik denk ook niet dat Oekraine zoiets zal willen proberen. Ze weten dat een invasie in de Krim leidt tot totale vernietiging.
Met dien verstande dat Putin de Krim gewoon illegaal bezet heeft. Rusland kan de Krim morgen teruggeven en zich terugtrekken uit UA, dan is de oorlog voorbij.quote:Op vrijdag 29 april 2022 12:34 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Oekraïne kijkt er ook zo naar, maar dat heeft tal van users hier nooit gestopt om maar op te roepen dat ze de Donbas, Kherson, Zaporizja etc. etc. op te geven.
Dit kan de zaak nog veranderen, niet?quote:Op vrijdag 29 april 2022 10:50 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Zie draadje:
[ twitter ]
Lijkt erop dat Rusland de oorlog verloren heeft. Is alleen nog uitstellen van gezichtsverlies
Kan de CIA Putin niet omleggen voordat dit uit de klauwen loopt? De Russen zijn elk contact met de realiteit kwijt.quote:Op vrijdag 29 april 2022 12:41 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Dit kan de zaak nog veranderen, niet?
[ twitter ]
Misschien, maar niet waarschijnlijk. Bergen aan jonge dienstplichtigen er tegen aan gooien werkt niet als je vecht tegen een leger dat gemotiveerder is, slimmer vecht en beter uitgerust is (dat omslagpunt komt in zicht en wordt alleen maar erger in het nadeel van de Russen).quote:Op vrijdag 29 april 2022 12:41 schreef Jojoke het volgende:
[..]
[ twitter ]
Want talkshows zijn bij uitstek DE bron om informatie vandaan te halen...quote:Op vrijdag 29 april 2022 12:42 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Die Russische talkshows een beetje gevolgd dan?
Hier zit een soort reverse psyop factor aan vast.quote:Op vrijdag 29 april 2022 12:41 schreef Jojoke het volgende:
[..]
[ twitter ]
Ik weet niet of je weet hoe de Russische media werken, maar dat geschreeuw op tv is precies de spreekbuis van het Kremlin. Het is geen Jinek ofzoquote:Op vrijdag 29 april 2022 12:45 schreef AToontje87 het volgende:
[..]
Want talkshows zijn bij uitstek DE bron om informatie vandaan te halen...![]()
![]()
![]()
Als ik de accounts van https://twitter.com/SamRamani2 en https://twitter.com/JuliaDavisNews zo lees dan lijkt de-escalatie nog niet in zicht. Vandaar dat ik denk dat de berichtgeving kan kloppen. Slim is het misschien niet, maar dat geldt voor meer beslissingen in de afgelopen maanden.quote:Op vrijdag 29 april 2022 12:46 schreef ExTec het volgende:
[..]
Hier zit een soort reverse psyop factor aan vast.
We are calling his bluff, door zo uitgebreid nu via alle kanalen aan te kondigen dat dit gaat gebeuren.
En zelfs al gebeurt het, dan krijg je over aantal maanden 120.000 extreem slecht opgeleide dienstplichtigen, met nog slechter en nog ouder materiaal. Tegen een backdrop van Oekraïne die dan al volop modern materiaal heeft gehad van met name de VS.
Dus: een nog grotere gehaktmolen.
Is maar een iemand niet slim en dat is Putin.quote:Op vrijdag 29 april 2022 12:56 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Als ik de accounts van https://twitter.com/SamRamani2 en https://twitter.com/JuliaDavisNews zo lees dan lijkt de-escalatie nog niet in zicht. Vandaar dat ik denk dat de berichtgeving kan kloppen. Slim is het misschien niet, maar dat geldt voor meer beslissingen in de afgelopen maanden.
ze zijn wel compacterquote:Op vrijdag 29 april 2022 12:53 schreef polderturk het volgende:
Polen stuurt 230 T-72 tanks naar Oekraïne.
230 TANKS !!!!!!
De T-72 tanks hebben een ontwerpfout waardoor de munitie niet in een aparte veilige ruimte wordt opgeslagen. Daardoor is het een deathtrap.
Ze moeten ook westerse tanks ontvangen.
[ twitter ]
https://www.rtlnieuws.nl/(...)ntwerpfout-t-72-t-90quote:Het zit zo. Rusland gebruikt drie verschillende tanks: de T-80, T-72 en T-90. Bij al die tanks is de munitie opgeslagen in de koepel. Daardoor kan munitie snel en automatisch worden geladen in de loop.
Anders dan bij westerse tanks hebben deze Russische wagens bovendien maar drie bemanningsleden in plaats van vier. Dit alles maakt dat de tank een stuk lager is dan Westerse varianten.
"Daardoor word je minder snel gezien", legt defensiespecialist Patrick Bolder van het Haagse centrum voor Strategische Studies uit. "Je kunt gemakkelijker achter gebouwen en schuurtjes staan zonder dat je wordt gezien. Dat is een voordeel."
Polderturk weet er niet zo heel veel vanaf.quote:Op vrijdag 29 april 2022 13:01 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
ze zijn wel compacter
[..]
https://www.rtlnieuws.nl/(...)ntwerpfout-t-72-t-90
Het verhaal blow-off hatch is al meerdere keren voorbijgekomen hier... RTL doet weer net alsof ze een nieuwtje hebben...quote:
Dan heb je een uitzondering op de regel, dat mens was knetterhard en onmurwbaar.quote:Op vrijdag 29 april 2022 11:33 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Margaret Thatcher, zoek die naam eens op met google...
Hij heeft in die zin gelijk, dat geen westers land zo zijn tanks in elkaar zet.quote:Op vrijdag 29 april 2022 13:06 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Polderturk weet er niet zo heel veel vanaf.
Maar het heeft ook voordelen om het op deze manier te doen dat noem ik geen ontwerp fout maar een keuze.quote:Op vrijdag 29 april 2022 13:12 schreef ExTec het volgende:
[..]
Hij heeft in die zin gelijk, dat geen westers land zo zijn tanks in elkaar zet.
Het feit dat je vaak plaatjes ziet van koepels die van tanks afvliegen is om die reden.
En je kan tanks prima construeren zodat munitie niet open en bloot bij de bemanning ligt. Alleen wat zullen we zeggen, levens van tankbemanningen zijn niet veel waard in RUS.
Deze laat zien wat er met een Leopard gebeurt,
Ontploffing gaat naar boven, niet naar binnen, koepel vliegt er niet af en de bemanning overleeft het.
Niet per definitie, zie het filmpje boven waar je gewoon iemand de toren uit ziet springen van de Abrams na een hit met een ATGM. Als het een T72 was geweest was hij met toren en al uitgestegen...quote:Op vrijdag 29 april 2022 13:14 schreef LitmanenAFCA het volgende:
Maar het heeft ook voordelen om het op deze manier te doen dat noem ik geen ontwerp fout maar een keuze.
Laten we even voor op stellen als een tank geraakt wordt door een andere tank of raket dan ben je hoe dan ook de lul.
Dat ben ik met je eens hoor maar als het goed is zitten er 4 man in die Abrams toch?quote:Op vrijdag 29 april 2022 13:15 schreef AchJa het volgende:
[..]
Niet per definitie, zie het filmpje boven waar je gewoon iemand de toren uit ziet springen van de Abrams na een hit met een ATGM. Als het een T72 was geweest was hij met toren en al uitgestegen...![]()
Eh, eens maar dat is een stukje semantiek. Ik persoonlijk vind het ook een ontwerp fout, de winst van de keuze is dat de tank goedkoper is.quote:Op vrijdag 29 april 2022 13:14 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Maar het heeft ook voordelen om het op deze manier te doen dat noem ik geen ontwerp fout maar een keuze.
Laten we even voor op stellen als een tank geraakt wordt door een andere tank of raket dan ben je hoe dan ook de lul.
je hebt een bemanningslid minder nodig tijdens gevechten.quote:Op vrijdag 29 april 2022 13:14 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
blijkbaar is het niet zo heel lastig om met zo een ding weg te rijden:quote:Op vrijdag 29 april 2022 13:18 schreef ExTec het volgende:
[..]
Eh, eens maar dat is een stukje semantiek. Ik persoonlijk vind het ook een ontwerp fout, de winst van de keuze is dat de tank goedkoper is.
En ik denk dat met name Oekraïne nu op het punt zit dat ze meer tanks hebben dan getrainde bemanningen.
Daaruit volgt dat levens, de bemanningen, dus waardevoller zijn dan de tanks zelf.
Je hebt natuurlijk liever een tank waar dit niet mee gebeurt en de voordelen die de T72 heeft zoals een lager profiel etc.quote:Op vrijdag 29 april 2022 13:18 schreef ExTec het volgende:
[..]
Eh, eens maar dat is een stukje semantiek. Ik persoonlijk vind het ook een ontwerp fout, de winst van de keuze is dat de tank goedkoper is.
En ik denk dat met name Oekraïne nu op het punt zit dat ze meer tanks hebben dan getrainde bemanningen.
Daaruit volgt dat levens, de bemanningen, dus waardevoller zijn dan de tanks zelf.
Misschien moeten we toch Ukraine gaan motiveren om te gaan onderhandelen ipv zwaar te bewapenen. Anders zitten we volgend jaar nog in een oorlog, en dan zonder gas.quote:Vladimir Putin could declare a new world war in the coming days, the UK defence secretary has warned.
onderhandelen hebben ze al geprobeerd na de Krim en na de DNR/LNR. het mogen duidelijk zijn dat onderhandelen alleen een nieuwe invasie over een paar jaar tot gevolg heeft.quote:Op vrijdag 29 april 2022 13:23 schreef zoost het volgende:
https://www.mirror.co.uk/(...)e-new-world-26828251
[..]
Misschien moeten we toch Ukraine gaan motiveren om te gaan onderhandelen ipv zwaar te bewapenen. Anders zitten we volgend jaar nog in een oorlog, en dan zonder gas.
Ik koop vast een extra trui.
Ja, dat verschil zit hem in dat de T72 een autoloader heeft, en de Abrams niet.quote:Op vrijdag 29 april 2022 13:18 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens hoor maar als het goed is zitten er 4 man in die Abrams toch?
Nee hoor dat dreigen moeten we gewoon negeren.quote:Op vrijdag 29 april 2022 13:23 schreef zoost het volgende:
[..]
Misschien moeten we toch Ukraine gaan motiveren om te gaan onderhandelen ipv zwaar te bewapenen. Anders zitten we volgend jaar nog in een oorlog, en dan zonder gas.
Gaan we weerquote:Op vrijdag 29 april 2022 13:23 schreef zoost het volgende:
[..]
Ik dacht dat beide landen zich niet aan de Minsk akkoorden hielden. Het vrije westen kan hier wellicht wat beter op toezien volgende keer.quote:Op vrijdag 29 april 2022 13:24 schreef Shotty het volgende:
[..]
onderhandelen hebben ze al geprobeerd na de Krim en na de DNR/LNR. het mogen duidelijk zijn dat onderhandelen alleen een nieuwe invasie over een paar jaar tot gevolg heeft.
Ach, Noord-Korea dreigt ook om de haverklap met een alles vernietigende oorlog. Zolang ze niet de conventionele middelen hebben om het te doen zou ik me er niet al te druk om maken.quote:Op vrijdag 29 april 2022 13:23 schreef zoost het volgende:
[..]
En dan? Gewoon 10 jaar oorlog? Vertel eens, wat is wel een wenselijke / realitische afloop?quote:Op vrijdag 29 april 2022 13:25 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Nee hoor dat dreigen moeten we gewoon negeren.
Ik hoor je wel. Het is eenvoudig om te zeggen wat niet moet; maar wat moet dan wel? wat is wel een wenselijke / realistische afloop?quote:Op vrijdag 29 april 2022 13:26 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Gaan we weer![]()
ONDERHANDELEN WERKT NIET MET EEN ONBETROUWBARE HOND ALS PUTIN
Dat is ook zo.quote:Op vrijdag 29 april 2022 13:28 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Ach, Noord-Korea dreigt ook om de haverklap met een alles vernietigende oorlog. Zolang ze niet de conventionele middelen hebben om het te doen zou ik me er niet al te druk om maken.
Dat mens at Russen voor haar ontbijt. Jammer dat onze hedendaagse politici - mannelijk en vrouwelijk - zijn gaan denken dat Rusland een normaal land is en Russen een normaal volk zijn en géén boosaardig rijk, zoals Thatcher's generatiegenoot Reagan in 1983 volstrekt terecht opmerkte.quote:Op vrijdag 29 april 2022 13:11 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dan heb je een uitzondering op de regel, dat mens was knetterhard en onmurwbaar.
Rusland heeft na de Minsk akkoorden nog gewoon grondgebied veroverd, en zich aan geen van de afspraken gehouden, zoals bijvoorbeeld het terugtrekken van haar militairen. niet heel vreemd dat Oekraïne dat ook niet meer is gaan doen.quote:Op vrijdag 29 april 2022 13:27 schreef zoost het volgende:
[..]
Ik dacht dat beide landen zich niet aan de Minsk akkoorden hielden. Het vrije westen kan hier wellicht wat beter op toezien volgende keer.
10 jaar oorlog? NATO vs Rusland?quote:Op vrijdag 29 april 2022 13:29 schreef zoost het volgende:
[..]
En dan? Gewoon 10 jaar oorlog? Vertel eens, wat is wel een wenselijke / realitische afloop?
Rusland die zich terugtrekt? die gewoon erkent dat soevereine landen soevereine beslissingen mogen nemen?quote:Op vrijdag 29 april 2022 13:30 schreef zoost het volgende:
[..]
Ik hoor je wel. Het is eenvoudig om te zeggen wat niet moet; maar wat moet dan wel? wat is wel een wenselijke / realistische afloop?
Oekraïne blijven bewapenen, met als doel dat Rusland dit militair en financieel niet vol gaat houden. Verder gewoon tanden op elkaar en accepteren dat deze ellende nog wel voort gaat duren hoe pijnlijk dat ook is.quote:Op vrijdag 29 april 2022 13:30 schreef zoost het volgende:
[..]
Ik hoor je wel. Het is eenvoudig om te zeggen wat niet moet; maar wat moet dan wel? wat is wel een wenselijke / realistische afloop?
Ik ben het er mee eens dat Putin onbetrouwbaar is. Maar anderzijds moet je toch altijd de deur open laten staan om te onderhandelen; vrijwel elk conflict eindigt daar uiteindelijk toch mee. Op een gegeven moment zal zelfs hij in zien dat onderhandelingen kunnen helpen. Als je hem op dat moment niet meer de kans geeft om te onderhandelen drijf je hem alleen verder in isolatie; en een kat in het nauw kan rare sprongen maken. Hij is gek genoeg om massaal atoomwapens onze kant op te mikken, maar ik zie het hem enkel doen (en dan heb ik het niet over een tactische kernaanval - dat zie ik al wel eerder gebeuren) als hij het gevoel heeft dat hij geen kant meer op kan. Voordat dat moment aanbreekt moet je hem wel de kans geven om te onderhandelen. En nee, ik vind dan niet dat je hem dan alles moet geven waar hij om vraagt. Putin die met de staart tussen de poten opgeeft en het daar bij laat is nogal een naïeve gedachte.quote:Op vrijdag 29 april 2022 13:26 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Gaan we weer![]()
ONDERHANDELEN WERKT NIET MET EEN ONBETROUWBARE HOND ALS PUTIN
Dat liever dan zwichten voor terreur.quote:Op vrijdag 29 april 2022 13:29 schreef zoost het volgende:
[..]
En dan? Gewoon 10 jaar oorlog? Vertel eens, wat is wel een wenselijke / realitische afloop?
In die tijd dachten ze ook alleen maar aan de centenquote:Op vrijdag 29 april 2022 13:31 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Dat mens at Russen voor haar ontbijt. Jammer dat onze hedendaagse politici - mannelijk en vrouwelijk - zijn gaan denken dat Rusland een normaal land is en Russen een normaal volk zijn en géén boosaardig rijk, zoals Thatcher's generatiegenoot Reagan in 1983 volstrekt terecht opmerkte.
probleem is dat de eisen van Rusland hetzelfde blijven:quote:Op vrijdag 29 april 2022 13:36 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik ben het er mee eens dat Putin onbetrouwbaar is. Maar anderzijds moet je toch altijd de deur open laten staan om te onderhandelen; vrijwel elk conflict eindigt daar uiteindelijk toch mee. Op een gegeven moment zal zelfs hij in zien dat onderhandelingen kunnen helpen. Als je hem op dat moment niet meer de kans geeft om te onderhandelen drijf je hem alleen verder in isolatie; en een kat in het nauw kan rare sprongen maken. Hij is gek genoeg om massaal atoomwapens onze kant op te mikken, maar ik zie het hem enkel doen (en dan heb ik het niet over een tactische kernaanval - dat zie ik al wel eerder gebeuren) als hij het gevoel heeft dat hij geen kant meer op kan. Voordat dat moment aanbreekt moet je hem wel de kans geven om te onderhandelen. En nee, ik vind dan niet dat je hem dan alles moet geven waar hij om vraagt.
Rusland heeft ondertussen natuurlijk wel een gebrek aan mensen. De levensverwachting ligt laag, het aantal geboortes ligt al heel lang laag.quote:Op vrijdag 29 april 2022 13:19 schreef Shotty het volgende:
[..]
je hebt een bemanningslid minder nodig tijdens gevechten.
De rest van de tijd is een 4de bemanningslid verdomd handig (onderhoud aan de tank enzo)
Het enigste wat Rusland geen gebrek aan heeft is mensen.
nee, dit is gewoon echt een designfout.
Je moet ze ook niet alles geven waar ze om vragen. Sowieso moet je gewoon aanvoelen wanneer Putin ietwat meer open staat voor concessies. Dat is momenteel nog niet het geval nee. Ik zie het best gebeuren dat er een tijd komt dat Rusland wellicht genoegen gaat nemen met ''een neutraal Oekraine die niet toe treedt tot de NATO''. Dat is nu nog niet het geval, maar wellicht komt dat moment er wel een keer en dan moet je er als Oekraïne zijnde ook wel voor open staan om ze die kans te geven.quote:Op vrijdag 29 april 2022 13:39 schreef Shotty het volgende:
[..]
probleem is dat de eisen van Rusland hetzelfde blijven:
- Demilitairisatie: Ruslands volgende invasie moet wel een stuk makkelijker gaan dan deze.
- Denazifactie: bezettingsmacht en zuiveringen.
- Oekraine neutraal: Democratisch gekozen regering afzetten, pro russiche dicatatuur in de plaats.
Beetje lastig onderhandelen zo, nog buiten het feit dat Putin en "aan afspraken houden" niet echt vriendjes zijn.
Er moet gewoon helemaal niet meer met Poetin gesproken worden, period. De man is een oorlogsmisdadiger en maniakale dictator die politieke opponenten uit de weg laat ruimen. Er kan best wel weer met Rusland onderhandeld worden, maar dan moet eerst deze despoot het Kremlin uit en overgedragen worden aan het internationaal strafhof in Den Haag. Tot die tijd zakken de Russen maar effe lekker in de stront.quote:Op vrijdag 29 april 2022 13:43 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Je moet ze ook niet alles geven waar ze om vragen. Sowieso moet je gewoon aanvoelen wanneer Putin ietwat meer open staat voor concessies. Dat is momenteel nog niet het geval nee. Ik zie het best gebeuren dat er een tijd komt dat Rusland wellicht genoegen gaat nemen met ''een neutraal Oekraine die niet toe treedt tot de NATO''. Dat is nu nog niet het geval, maar wellicht komt dat moment er wel een keer en dan moet je er als Oekraïne zijnde ook wel voor open staan om ze die kans te geven.
Je snapt hoop ik: dat eis 1 van Poetin ervoor zorgt dat alle andere eisen automatisch uit voort vloeien. Dus als Oekraïne geen militaire slagkracht heeft, zijn gelijk neutraal en aan rusland overgeleverd.quote:Op vrijdag 29 april 2022 13:43 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Je moet ze ook niet alles geven waar ze om vragen. Sowieso moet je gewoon aanvoelen wanneer Putin ietwat meer open staat voor concessies. Dat is momenteel nog niet het geval nee. Ik zie het best gebeuren dat er een tijd komt dat Rusland wellicht genoegen gaat nemen met ''een neutraal Oekraine die niet toe treedt tot de NATO''. Dat is nu nog niet het geval, maar wellicht komt dat moment er wel een keer en dan moet je er als Oekraïne zijnde ook wel voor open staan om ze die kans te geven.
En hoeveel doden en verwoesting zijn we dan verder? Of is dat een offer dat jij Ukraine graag laat maken?quote:Op vrijdag 29 april 2022 13:48 schreef Hathor het volgende:
[..]
Er moet gewoon helemaal niet meer met Poetin gesproken worden, period. De man is een oorlogsmisdadiger en maniakale dictator die politieke opponenten uit de weg laat ruimen. Er kan best wel weer met Rusland onderhandeld worden, maar dan moet eerst deze despoot het Kremlin uit en overgedragen worden aan het internationaal strafhof in Den Haag. Tot die tijd zakken de Russen maar effe lekker in de stront.
Zweden en Finland zijn (waren) ook neutraal, het is geen eis om daar een pro russiche dicatatuur neer te zetten.quote:Op vrijdag 29 april 2022 13:39 schreef Shotty het volgende:
[..]
probleem is dat de eisen van Rusland hetzelfde blijven:
- Demilitairisatie: Ruslands volgende invasie moet wel een stuk makkelijker gaan dan deze.
- Denazifactie: bezettingsmacht en zuiveringen.
- Oekraine neutraal: Democratisch gekozen regering afzetten, pro russiche dicatatuur in de plaats.
Beetje lastig onderhandelen zo, nog buiten het feit dat Putin en "aan afspraken houden" niet echt vriendjes zijn.
Zullen we dat niet gewoon aan Oekraïne overlaten, die beslissing?quote:Op vrijdag 29 april 2022 13:52 schreef zoost het volgende:
[..]
En hoeveel doden en verwoesting zijn we dan verder? Of is dat een offer dat jij Ukraine graag laat maken?
Oekraine kiest ervoor om zich fel te verzetten en meerdere landen steunen hen daarin met wapenleveranties. Dan kan ik de vraag ook omdraaien en vragen hoeveel jonge Russen is Poetin bereid in de gehaktmolen te gooien voordat hij inziet dat hij dit niet gaat winnen op zijn voorwaarden.quote:Op vrijdag 29 april 2022 13:52 schreef zoost het volgende:
[..]
En hoeveel doden en verwoesting zijn we dan verder? Of is dat een offer dat jij Ukraine graag laat maken?
Leuk hoor, maar hoe wil je er dan uitkomen? Tenzij ze Putin intern omleggen (maar dan heb je alsnog een grote kans dat een soortgelijk figuur de leiding overneemt) moet je toch blijven proberen om er een keer een einde aan te breien.quote:Op vrijdag 29 april 2022 13:48 schreef Hathor het volgende:
[..]
Er moet gewoon helemaal niet meer met Poetin gesproken worden, period. De man is een oorlogsmisdadiger en maniakale dictator die politieke opponenten uit de weg laat ruimen. Er kan best wel weer met Rusland onderhandeld worden, maar dan moet eerst deze despoot het Kremlin uit en overgedragen worden aan het internationaal strafhof in Den Haag. Tot die tijd zakken de Russen maar effe lekker in de stront.
Waarom zou je dat doen als je ook gewoon kunt westsplainen waarom het beter is voor de Oekraïners om zich aan een of ander Russisch terreurbewind te onderwerpen.quote:Op vrijdag 29 april 2022 13:54 schreef ExTec het volgende:
[..]
Zullen we dat niet gewoon aan Oekraïne overlaten, die beslissing?
Daar hebben wij niks over te zeggen, ze zijn behoorlijk strijdbaar dus dat is hun keuze.quote:Op vrijdag 29 april 2022 13:52 schreef zoost het volgende:
[..]
Niet als dat een verdere escalatie leidt die een WW3 kan uitlokken. Ik hoop (tegen beter weten in) de de VS en de EU meer gaan aandringen op onderhandelingen dan op een grootschalige en langdurige oorlog. Dus nee; dit is geen beslissing die Ukraine zelfstandig zou moeten nemen.quote:Op vrijdag 29 april 2022 13:54 schreef ExTec het volgende:
[..]
Zullen we dat niet gewoon aan Oekraïne overlaten, die beslissing?
Zoals heel vaak gebleken kijk Rusland niet op een miljoen soldaten meer of minder. Ik ben bang dat Poetin doorgaat tot de laatste man. Willen wij dat ook?quote:Op vrijdag 29 april 2022 13:54 schreef Hathor het volgende:
[..]
Oekraine kiest ervoor om zich fel te verzetten en meerdere landen steunen hen daarin met wapenleveranties. Dan kan ik de vraag ook omdraaien en vragen hoeveel jonge Russen is Poetin bereid in de gehaktmolen te gooien voordat hij inziet dat hij dit niet gaat winnen op zijn voorwaarden.
Poetin zou sowieso het westen aanvallen en willen destabiliseren. daar zijn ze al mee bezig sinds 2001. Rusland is altijd in oorlog geweest met het vrije westen. Dus doe niet zo naïef.quote:Op vrijdag 29 april 2022 13:58 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Putin gaat op 9 mei een derde wereldoorlog aankondigen en de oorlog verklaren aan de NAVO.
Iedereen die voor wapenleveranties was en voor inmenging in dit conflict krijgt nu zijn zin en zal ook te maken krijgen met luchtalarmen, het koppen van raketten en alvast een doosje jodiumtabletten thuis ontvangen. Maar we zijn wel eensgezind geweest tegen deze grote Russische agressor, jammer dat we niet meer kunnen genieten van onze vrijheid en waarden bij een verkoold en bestraald grondgebied.
Het is levensgevaarlijk om te tarten met Russen en in het speciaal Putin en daar gaan we een harde prijs voor betalen.
Nee, Finland binnenvallen is die Russen de vorige keer ook niet zo bevallen...quote:Op vrijdag 29 april 2022 13:54 schreef zoost het volgende:
[..]
Zweden en Finland zijn (waren) ook neutraal, het is geen eis om daar een pro russiche dicatatuur neer te zetten.
Het is kremlin retoriek dat er van zoiets sprake is. Maar heel de wereld is niet in oorlog met RUS, al kan dat idd nog komen.quote:
Wat een onzin manquote:Op vrijdag 29 april 2022 14:01 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Poetin zou sowieso het westen aanvallen en willen destabiliseren. daar zijn ze al mee bezig sinds 2001. Rusland is altijd in oorlog geweest met het vrije westen. Dus doe niet zo naïef.
Hij krijgt Oekraine niet eens op de knieen, en nu gaat hij het ook nog opnemen tegen de rest van de wereld?quote:Op vrijdag 29 april 2022 13:58 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Putin gaat op 9 mei een derde wereldoorlog aankondigen en de oorlog verklaren aan de NAVO.
Iedereen die voor wapenleveranties was en voor inmenging in dit conflict krijgt nu zijn zin en zal ook te maken krijgen met luchtalarmen, het koppen van raketten en alvast een doosje jodiumtabletten thuis ontvangen. Maar we zijn wel eensgezind geweest tegen deze grote Russische agressor, jammer dat we niet meer kunnen genieten van onze vrijheid en waarden bij een verkoold en bestraald grondgebied.
Het is levensgevaarlijk om te tarten met Russen en in het speciaal Putin en daar gaan we een harde prijs voor betalen.
Grappig. Normaal zijn we altijd voor het oplossen van conflicten aan de onderhandelingstafel, maar in dit geval willen we oorlog met de meest verwoestende wapens. Kan niet schelen hoe veel doden het kost.quote:Op vrijdag 29 april 2022 13:56 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Waarom zou je dat doen als je ook gewoon kunt westsplainen waarom het beter is voor de Oekraïners om zich aan een of ander Russisch terreurbewind te onderwerpen.
Met kernwapens krijgt hij ons wel op de knieën.quote:Op vrijdag 29 april 2022 14:03 schreef Hathor het volgende:
[..]
Hij krijgt Oekraine niet eens op de knieen, en nu gaat hij het ook nog opnemen tegen de rest van de wereld?
550 (eu) + 330 (VS) + overige navo leden (200) = 1080 miljoen - (110 miljoen russen + 80 (??? grote schatting) =890 miljoen van ons over.quote:Op vrijdag 29 april 2022 14:00 schreef zoost het volgende:
[..]
Zoals heel vaak gebleken kijk Rusland niet op een miljoen soldaten meer of minder. Ik ben bang dat Poetin doorgaat tot de laatste man. Willen wij dat ook?
Ja, en wij hem ook.quote:Op vrijdag 29 april 2022 14:03 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Met kernwapens krijgt hij ons wel op de knieën.
"Wij" hebben ook kernwapensquote:Op vrijdag 29 april 2022 14:03 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Die krijgt hij dan net zo hard terug op zijn eigen kop, en is het alsnog over voor hem. En ons.quote:Op vrijdag 29 april 2022 14:03 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Ook niet.quote:Op vrijdag 29 april 2022 14:03 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Wat lul je? Dit wil niemand.quote:Op vrijdag 29 april 2022 14:03 schreef zoost het volgende:
[..]
maar in dit geval willen we oorlog met de meest verwoestende wapens.
Oh, dan hoeven we geen rekening te houden met hem. En moeten we onze invloed sfeer beschermen en uitbreiden tegen de tiranny.quote:
Nou ja, het zou leuk zijn als Oekraïne zou kunnen vechten met nerfguns, en zou kunnen winnen.quote:
Ik zou liever dit scenario willen voorkomen door te stoppen met inmenging in dit conflict en te komen tot een diplomatieke oplossing tussen beide partijen.quote:
Hij heeft het over kernwapens.quote:Op vrijdag 29 april 2022 14:06 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nou ja, het zou leuk zijn als Oekraïne zou kunnen vechten met nerfguns, en zou kunnen winnen.
Helaas werkt dat alleen zo niet.
Ik zie dat liever niet, want dat komt, zoals altijd bij jouquote:Op vrijdag 29 april 2022 14:06 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Ik zou liever dit scenario willen voorkomen door te stoppen met inmenging in dit conflict en te komen tot een diplomatieke oplossing tussen beide partijen.
Zijn we het eindelijk een keer eens.quote:Op vrijdag 29 april 2022 13:31 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Dat mens at Russen voor haar ontbijt. Jammer dat onze hedendaagse politici - mannelijk en vrouwelijk - zijn gaan denken dat Rusland een normaal land is en Russen een normaal volk zijn en géén boosaardig rijk, zoals Thatcher's generatiegenoot Reagan in 1983 volstrekt terecht opmerkte.
Het is geen film waar we ons in bevinden.quote:Op vrijdag 29 april 2022 14:05 schreef Captain_Ghost het volgende:
[..]
Ook niet.
De paar raketten zullen bij lancering haperen en of neervallen voordat de doel bereikt. En de rest wordt kapot geschoten.
We krijgen wellicht paar rake klappen, maar Russen krijgt knock out.
quote:Op vrijdag 29 april 2022 14:07 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik zie dat liever niet, want dat komt, zoals altijd bij jou, neer op dat Oekraïne zich maar over mag geven.
quote:Op vrijdag 29 april 2022 13:59 schreef ExTec het volgende:
Denk dat we in ogenschouw mogen houden dat een compromis voor Oekraïne acceptabel zal moeten zijn, en niet voor "ons".
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |