Ze hebben het aardig goed, helaas.quote:Op vrijdag 29 april 2022 00:10 schreef Jojoke het volgende:
[ afbeelding ]
Uit het rapport van 2010. Ze waren hun tijd ver vooruit met de analyses, maar toen dacht iedereen dat dit niet zou gebeuren.
wtf, tweet is verwijderd?quote:
Was vanaf het begin al wel te voorspellen. Putin gaat zich echt niet rustig terug trekken. Die ziet ook dat het westen niet onder de indruk is van de zoveelste nucleaire dreiging. Hij heeft er teveel mee gedreigd. Die gaat er gewoon eentje gooien om aan te tonen dat hij het durft. Vraag is dan vooral hoe het westen reageert. Maar een derde Wereldoorlog komt er in dit tempo sowieso wel.quote:Op vrijdag 29 april 2022 00:07 schreef quirina het volgende:
Ik denk ook dat putin die nuke gaat gooien hoor.
In elk geval gaat Rusland z'n restende bondgenoten China en India verliezen met het gooien van een nukequote:Op vrijdag 29 april 2022 00:23 schreef AlwaysHappy het volgende:
Was vanaf het begin al wel te voorspellen. Putin gaat zich echt niet rustig terug trekken. Die ziet ook dat het westen niet onder de indruk is van de zoveelste nucleaire dreiging. Hij heeft er teveel mee gedreigd. Die gaat er gewoon eentje gooien om aan te tonen dat hij het durft. Vraag is dan vooral hoe het westen reageert. Maar een derde Wereldoorlog komt er in dit tempo sowieso wel.
Mwah, dat moet nog maar blijken. En dat zou ook niet meteen iets positiefs zijn. Hoe meer geïsoleerd ze raken in Rusland hoe gevaarlijker ze worden. Dan kom je echt op het punt dat ze niks meer te verliezen hebben. Ze bereiden de bevolking er al op voor door te roepen dat alle Russen naar de hemel gaan en mensen uit het westen niet.quote:Op vrijdag 29 april 2022 00:25 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
In elk geval gaat Rusland z'n restende bondgenoten China en India verliezen met het gooien van een nuke
In welk opzicht dacht men dat het niet zou gebeuren?quote:Op vrijdag 29 april 2022 00:10 schreef Jojoke het volgende:
[ afbeelding ]
Uit het rapport van 2010. Ze waren hun tijd ver vooruit met de analyses, maar toen dacht iedereen dat dit niet zou gebeuren.
Er werd gezegd dat China een stokje zou steken voor een kernoorlog met bijbehorende verwoesting tussen Rusland en het westen, want anders konden ze hun 'plastic rotzooi' niet meer kwijt.quote:Op donderdag 28 april 2022 18:11 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Ik denk dat @:Repentless de wereldeconomie als een zero-sum-game ziet. Als we dan iedereen in het westen vernietigen, moet de rest van de wereld wel enorm rijk worden.
Wel mooi in lijn met Trump's opvattingen over economie.
En dat laten we gebeuren? Kijk, Oekraïne was het eerste land en we wisten niet zeker dat het zou gebeuren. Behalve dat die enorme troepenmacht aan de grens voor de rationele mens eigenlijk genoeg zei. Met Moldavië zie ik ook waarom het zou kunnen gebeuren. Dat zou bijvoorbeeld met Poetin's 9 mei en de verovering van Odessa te maken kunnen hebben. Maar werkelijk Europa, daar zit een pro-Europese president in een piepklein staatje met een piepklein legertje. Laten we hen tegen hun wil een tweede Kaliningrad worden? Ik vind eigenlijk dat we daar moeten ingrijpen en wel zo snel als Moldavië toestaat. We zijn dom als we niets doen terwijl Moldavië erom smeekt en we niet weten wat de komende decennia ons gaat brengen.quote:Op vrijdag 29 april 2022 00:22 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
[ twitter ]
[ twitter ]
Kan me nog herinneren hoe Israel en Amerika begin februari (dus ver voor begin van de oorlog op 24 feb) al opriepen om Ukraine te verlaten. Beide hebben spionnen in het Kremlin dus als zij oproepen om per direct het land te verlaten dan kan je dat advies maar beter opvolgen.
Ben benieuwd hoeveel ruimte ze ingetekend hebben om de koelkasten, laptops en gestolen kleding te showen aan het publiek.quote:Op vrijdag 29 april 2022 00:31 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Nu al aan het oefenen voor die grote piemel parade van 9 mei?
quote:Op vrijdag 29 april 2022 00:30 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Mwah, dat moet nog maar blijken. En dat zou ook niet meteen iets positiefs zijn. Hoe meer geïsoleerd ze raken in Rusland hoe gevaarlijker ze worden. Dan kom je echt op het punt dat ze niks meer te verliezen hebben. Ze bereiden de bevolking er al op voor door te roepen dat alle Russen naar de hemel gaan en mensen uit het westen niet.
Ik heb wat aangewaaide Moldaviërs in de familie, die zijn een week geleden voor het eerst een keer het land uit op bezoek in Nederland, die gaan dus echt niet terug, voor geen goud.quote:Op vrijdag 29 april 2022 00:33 schreef Jojoke het volgende:
[..]
En dat laten we gebeuren? Kijk, Oekraïne was het eerste land en we wisten niet zeker dat het zou gebeuren. Behalve dat die enorme troepenmacht aan de grens voor de rationele mens eigenlijk genoeg zei. Met Moldavië zie ik ook waarom het zou kunnen gebeuren. Dat zou bijvoorbeeld met Poetin's 9 mei en de verovering van Odessa te maken kunnen hebben. Maar werkelijk Europa, daar zit een pro-Europese president in een piepklein staatje met een piepklein legertje. Laten we hen tegen hun wil een tweede Kaliningrad worden? Ik vind eigenlijk dat we daar moeten ingrijpen en wel zo snel als Moldavië toestaat. We zijn dom als we niets doen terwijl Moldavië erom smeekt en we niet weten wat de komende decennia ons gaat brengen.
Zou het ideale moment zijn om de Russische tv weer te hacken voor Anonymousquote:Op vrijdag 29 april 2022 00:33 schreef Salina het volgende:
[..]
Ben benieuwd hoeveel ruimte ze ingetekend hebben om de koelkasten, laptops en gestolen kleding te showen aan het publiek.
Nee hoor hebben beide hun voor en nadelen. Zijn gewoon gelijkwaardige jets.quote:Op vrijdag 29 april 2022 00:38 schreef polderturk het volgende:
OMG
Oekraïne krijgt F16's. Piloten zijn al in opleiding. F16's zijn superieur aan welk Russisch vliegtuig dan ook.
[ twitter ]
quote:
Er zijn minimaal 198 F-16s beschikbaarquote:Op vrijdag 29 april 2022 00:38 schreef polderturk het volgende:
OMG
Oekraïne krijgt F16's. Piloten zijn al in opleiding. F16's zijn superieur aan welk Russisch vliegtuig dan ook.
[ twitter ]
Nee.quote:Op vrijdag 29 april 2022 00:42 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Nee hoor hebben beide hun voor en nadelen. Zijn gewoon gelijkwaardige jets.
Meteen de nukes vooraan?quote:Op vrijdag 29 april 2022 00:31 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Ja dat zeg ik ze hebben beide voor en nadelen. Zijn beide prima toestellen.quote:Op vrijdag 29 april 2022 00:47 schreef polderturk het volgende:
[..]
Nee.
De radar, AMRAAM raketten, elektronische systemen etc van de F16's zijn verreweg superieur. Russische jets zijn overgewaardeerd. Een Turkse F16 had in Syrië in één vlucht twee Sukhois uit de lucht geschoten met twee AMRAAM raketten.
Het was een operatie, een vredesmissie geen oorlog hoor,quote:Op vrijdag 29 april 2022 00:46 schreef TLC het volgende:
Oooo het was dus nog geen oorlog, zeg dat dan eerder vladje !!
Oh ja ! nou het leek toch anders al verdacht veel op een oorlog, maar dat kan ook aan mij liggen hoorquote:Op vrijdag 29 april 2022 00:50 schreef quirina het volgende:
[..]
Het was een operatie, een vredesmissie geen oorlog hoor,
Odessa gaat een lastige klus zijn om te veroveren, dat wordt een Mariupol in het kwadraat en een enorm bloedbad. Voor 9 mei wordt dat hem dus al sowieso niet.quote:Op vrijdag 29 april 2022 00:33 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Dat zou bijvoorbeeld met Poetin's 9 mei en de verovering van Odessa te maken kunnen hebben.
NATO nuke op dat plein, dus.quote:Op vrijdag 29 april 2022 00:31 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
China weet dat het waarschijnlijk ook genuked wordt waneer er een kernoorlog uitbreekt. Want de VS wil niet dat China als enige supermacht zou overblijven. Zelfs in 1961, toen China nog geen kernwapens had, was dat reeds de policy. In elk scenario van SIOP-62 zouden alle belangrijke "vijanden" van de VS genuked worden: USSR, alle andere Warsaw pact landen, China en N Korea. Kennedy wilde tijdens de Berlijnse crisis een optie zonder China (omdat China er niets mee te maken had), maar z'n adviseurs waren er tegen, en hij kreeg te horen dat alternatieve plannen uitwerken niet mogelijk was, wegens teveel tijd nodig etc..quote:Op vrijdag 29 april 2022 00:31 schreef Repentless het volgende:
[..]
Er werd gezegd dat China een stokje zou steken voor een kernoorlog met bijbehorende verwoesting tussen Rusland en het westen, want anders konden ze hun 'plastic rotzooi' niet meer kwijt.
[..]
Dat Transnistria betrokken raakt bij het conflict in Oekraine is mogelijk. Maar er is geen enkele zinnige reden te bedenken voor een aanval vanuit Transnistria op de rest van Moldova.quote:Op vrijdag 29 april 2022 00:35 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ik heb wat aangewaaide Moldaviërs in de familie, die zijn een week geleden voor het eerst een keer het land uit op bezoek in Nederland, die gaan dus echt niet terug, voor geen goud.
9 mei gaan ze het einde van de speciale operatie uitroepen en wordt het officieel een oorlog met dienstplicht. Ben benieuwd of ze ook 50+ers gaan oproepen (die in het leger niets te zoeken hebben)quote:Op vrijdag 29 april 2022 00:59 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Odessa gaat een lastige klus zijn om te veroveren, dat wordt een Mariupol in het kwadraat en een enorm bloedbad. Voor 9 mei wordt dat hem dus al sowieso niet.
Ik wil niet afdoen aan de betrouwbaarheid van Yusibov, want die zit er eigenlijk altijd goed bij. Maar dit lijkt me groot nieuws en ik lees het nergens anders terug. Dat vind ik bijzonder…quote:Op vrijdag 29 april 2022 00:38 schreef polderturk het volgende:
OMG
[ twitter ]
quote:Op donderdag 28 april 2022 20:11 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ach joh, is toch een slapjanus...
[..]
Toch niet. Ik krijg vrijwel om de dag een bericht binnen dat een TB2 is neergehaald. Schijnt dat de Russen een manier hebben gevonden om deze toestellen neer te halen. Kan natuurlijk ook gebrek zijn aan het vliegpersoneel. Kan me wel voorstellen dat Oekraïense drone eenheden langzamerhand uiteen vallen. Niet iedereen is even skilled.quote:
Als Putin Moldavië inneemt voor victoryday gebruikt hij dat als een trofee 🏆.quote:Op vrijdag 29 april 2022 01:23 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Dat Transnistria betrokken raakt bij het conflict in Oekraine is mogelijk. Maar er is geen enkele zinnige reden te bedenken voor een aanval vanuit Transnistria op de rest van Moldova.
Al was de inval in Oekraine was ook een onzinnige beslissing, dus je weet nooit.
Het zou juist eerlijker zijn wanneer de 60 plussers opgeroepen gaan worden; die krijsen nl. het hardst en Poetin geniet massale steun onder die generatie. Voor het westen is het juist belangrijk dat zoveel mogelijk orks van vruchtbare leeftijd opgeroepen en (vrijwel) ongetraind de gehaktmolen in gaan; hoe minder orks zich nog voortplanten des te sneller de Russische bevolking krimpt.quote:Op vrijdag 29 april 2022 01:26 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
9 mei gaan ze het einde van de speciale operatie uitroepen en wordt het officieel een oorlog met dienstplicht. Ben benieuwd of ze ook 50+ers gaan oproepen (die in het leger niets te zoeken hebben)
Maar hoe gaan de Russen een inval in Moldavië aan de bevolking verkopen? Of is Maia Sandu ineens ook een nazi of wat?quote:Op vrijdag 29 april 2022 05:47 schreef quirina het volgende:
[..]
Als Putin Moldavië inneemt voor victoryday gebruikt hij dat als een trofee 🏆.
Dan kan hij aan zijn volk laten zien hoe machtig hij wel niet is.
Bij het eerste het beste tactisch nukeje zullen we je wel uit moeten lachen hè?quote:Op vrijdag 29 april 2022 00:50 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Ja dat zeg ik ze hebben beide voor en nadelen. Zijn beide prima toestellen.
En nog een vraag. Hoe gaan we het aan onszelf verkopen dat we weer toekijken hoe Rusland een land binnenvalt?quote:Op vrijdag 29 april 2022 07:00 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Maar hoe gaan de Russen een inval in Moldavië aan de bevolking verkopen? Of is Maia Sandu ineens ook een nazi of wat?
Los van dit alles kan je wel vraagtekens zetten bij de overlevingskansen en de toekomst van Moldavië als zelfstandig land. Ik heb het vorig jaar bezocht en zelden zoiets treurigs gezien. Het is straatarm, corrupt, bijna de complete beroepsbevolking heeft het land verlaten en er is al decennia dat interne conflict. Persoonlijk denk ik dat Transnistrië opgeven en aansluiting zoeken bij Roemenië voor hen de beste way out is. Te meer omdat ze dan automatisch lid zijn van de EU en de NAVO, waarmee je als bijvangst hebt dat ze (waarschijnlijk) van de dreiging van Putin af zijn.
Is het wel zo verstandig niets te doen?quote:Op vrijdag 29 april 2022 07:49 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Is dit nou wel zo verstandig al die wapenleveringen?
Als het geen NATO land is kunnen we wegkijken toch…quote:Op vrijdag 29 april 2022 07:52 schreef Starhopper het volgende:
[..]
En nog een vraag. Hoe gaan we het aan onszelf verkopen dat we weer toekijken hoe Rusland een land binnenvalt?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |