abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_204572260
quote:
84s.gif Op donderdag 28 april 2022 23:38 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Gestorven voor de vrijheid van mensen in een ander land. Wat een held!
Wat een idioot eerder. Hij dacht gewoon is lekker oorlogje spelen. Heb je die artikelen gelezen over die Nederlanders die ook naar Oekraïne waren gegaan en van een koude kermis terugkwamen?
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_204572274
quote:
1s.gif Op donderdag 28 april 2022 23:39 schreef AchJa het volgende:

[..]
Eindrapport verkenningen 2010: https://zoek.officielebekendmakingen.nl/blg-68805.pdf
Dank, dan ga ik nog eens doorlezen want men dacht over de andere scenario's. Want die blijken achteraf toch meer waarschijnlijk.
pi_204572275
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2022 23:45 schreef Confetti het volgende:

[..]
Ze worden nu ook flink in de hoek geduwd. Ik kan me niet voorstellen dat Poetin zijn leger Oekraine uit laat jagen. Dan gaan we echt nog een paddestoel zien ergens.
In de komende twee weken ergens, het Kremlin zit te wachten op een troepenconcentratie in de Donbass om een tactical nuke op te kunnen gooien en ze verheugen zich er helemaal kapot op, kunnen ze eindelijk laten zien dat de Russische beer nog harige grote ballen heeft.
pi_204572282
quote:

[..]
Ze worden nu ook flink in de hoek geduwd. Ik kan me niet voorstellen dat Poetin zijn leger Oekraine uit laat jagen. Dan gaan we echt nog een paddestoel zien ergens.
Ondertussen blijven we vrolijk miljarden overmaken naar iemand die dreigt een nucleaire bom op ons te gooien. Vreemde tijden wel.
  donderdag 28 april 2022 @ 23:50:54 #280
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_204572285
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2022 23:49 schreef UitStraling het volgende:

[..]
In de komende twee weken ergens, het Kremlin zit te wachten op een troepenconcentratie in de Donbass om een tactical nuke op te kunnen gooien en ze verheugen zich er helemaal kapot op, kunnen ze eindelijk laten zien dat de Russische beer nog harige grote ballen heeft.
Zou niet de eerste strategische blunder zijn deze oorlog.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_204572288
quote:

[..]
Dit is ook nog lang en lang niet klaar. Poetin wil al oorlogsverklaring tekenen zodat hij dienstplichtigen kan oproepen. Het wordt nog veel meer dood en verderf in Oekraïne en kent straks alleen maar verliezers.

Maar Rusland is wel verzwakt wat de natte droom is van de VS. Waarom denk je anders dat ze die wapens sturen. Het is gewoon powerplay uiteindelijk.
pi_204572289
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2022 23:41 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Maar daar kijken we toch niet gek van op? Hier had je vergif op in kunnen nemen.
Als ik Putin was had ik nu vooral geconsolideerd. Hij heeft enorme gebieden gepakt in het Zuiden en beetje in Donbas. Ondanks dat het resultaat wellicht niet was wat hij hoopte is het niet niks. Maar ja, daar start je geen oorlog voor uiteraard.

De risico’s van mobilisatie zijn enorm, ook intern. Na mobilisatie is de mogelijkheid van relatief haalbare de escalatie voorbij. We zitten hier nog jaren aan vast, met vele doden, direct en indirect tot gevolg en een groter dan 0% risico op verdere escalatie.

Ik vind het zo frustrerend dat een kliekje maffia dit allemaal kan veroorzaken en weet na mobilisatie eigenlijk geen uitweg meer.
pi_204572327
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2022 23:49 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Als ze het doen wordt het volgens Rob de Wijk waarschijnlijk een demonstratief gebruik van een kernwapens, hoog in de lucht boven Kiev tot ontploffing brengen. Op die manier is er geen schade en fallout, maar de wereld schrikt zich wel dood. Aan de ene kant hoop ik dat het gaat gebeuren want blijkbaar vind niemand het hier een reëel scenario en ik wordt constant afgekaffert als ik er over begin.
pi_204572328
Kiev weer onder vuur?
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_204572329
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2022 23:50 schreef Perrin het volgende:

[..]
Geloof niet dat de NAVO voorbereid is of zelfs maar een idee heeft wat ze dan moeten doen, dan is het vermoedelijk ieder voor zich.
pi_204572339
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2022 23:50 schreef Perrin het volgende:

[..]
Maar ik zie het ze wel doen, zeker nu ze zien dat niemand in het Westen wakker ligt van nucleaire bedreigingen. Een bommetje op Oekraïne om iedereen doodsbang te maken. Dat zal de gedachte zijn. De vraag is hoe de NAVO en EU erop reageren. Ik zeg het opnieuw, de huidige situatie is veel gevaarlijker dan menig situatie gedurende de Koude Oorlog. Maar nu zitten we er middenin en ervaar je alles toch heel anders.
  donderdag 28 april 2022 @ 23:55:50 #287
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_204572340
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2022 23:50 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Ondertussen blijven we vrolijk miljarden overmaken naar iemand die dreigt een nucleaire bom op ons te gooien. Vreemde tijden wel.
Misschien wel beter dat we allemaal elkaar nodig hebben. Wij hebben gas nodig Rusland geld en China ons weer als consument. Weinig ruimte om echt gek te doen.
pi_204572345
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2022 23:54 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Als ze het doen wordt het volgens Rob de Wijk waarschijnlijk een demonstratief gebruik van een kernwapens, hoog in de lucht boven Kiev tot ontploffing brengen. Op die manier is er geen schade en fallout, maar de wereld schrikt zich wel dood. Aan de ene kant hoop ik dat het gaat gebeuren want blijkbaar vind niemand het hier een reëel scenario en ik wordt constant afgekaffert als ik er over begin.
Toch is dit de enige logische vervolgstap die je van het Kremlin kunt verwachten, zeker als de Russen pijnlijke bloedneuzen op blijven lopen.
  vrijdag 29 april 2022 @ 00:04:35 #289
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_204572402
quote:

[..]
Je kan niets uitsluiten, maar ik denk dat het praktische nut van zo’n ding momenteel lastig te vinden is. Bij een (hoe klein ook) ingezette nuke zullen de gevolgen niet mals zijn, waardoor de inzet het gewoon niet waard is.
  vrijdag 29 april 2022 @ 00:06:55 #290
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_204572411
quote:

[..]
Omdat je onzin praat en loopt te zuigen de hele dag door.

Blaffende honden bijten niet en Putler doet niks anders als blaffen.
pi_204572412
Ik denk ook dat putin die nuke gaat gooien hoor.
pi_204572418
twitter
pi_204572425
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2022 00:07 schreef quirina het volgende:
Zou ik snel onder je bed gaan liggen als ik jou was.
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
pi_204572428
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2022 00:07 schreef quirina het volgende:
dan zou ik niet in nederland blijven
pi_204572430

Uit het rapport van 2010. Ze waren hun tijd ver vooruit met de analyses, maar toen dacht iedereen dat dit niet zou gebeuren.
pi_204572433
twitter
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')